GEZOCHT. Het baasje van deze Maserati
Anders gaat-ie in de shredder
Als we met 100 km/h stilstaan in de file kunnen we ze wel dromen, de Priussen, de Leafs, de Teslii en al die andere elektroscheten die naast ons staan te hijgen. Benzineauto's gaan verdwijnen maar laten we dan in ieder geval de pareltjes zo lang mogelijk op de weg houden. Zoals deze kentekenloze en wegkwijnende Maserati Biturbo. We hebben 'm nooit gereden maar het schijnt een fragiele mofo te zijn. Onze automotive expert H. Okamoto zit al een uur te turen naar deze schoonheid en neigt ongelooflijk maar waar mogelijk zelfs naar een Biturbo Racing - en daar zijn er maar 230 van gemaakt, wat het een barnfind van hier tot Modena zou maken. Misschien dat een autokenner in de comments meer duidelijkheid kan verschaffen over model, type en bouwjaar en als de eigenaar zich meldt zou dat helemaal mooi zijn. Dit renpaard mag NIET in de versnipperaar.
UPDATE: De eigenaar van de spook-Maserati heeft zich dankzij het topic op GeenStijl gemeld. Bedankt iedereen van GeenStijl, jullie hebben een prachtige auto gered van een wisse dood.
Reaguursels
InloggenEigenaar is bekend: www.rtvutrecht.nl/nieuws/1989299/
zelf jaren een 2.24v en daarna een ghibli2 en daarna een 3200gt op de weg gehouden. wat een kanon die biturbo. electronisch een drama (uiteindelijk alle stekkers,verdeler,computer en zekeringenkast vervangen), maar blok was grandioos. design was jaren 90, maar ik kwam uit een taunus dus gewend aan schoenendoos vormgeving.
Het blijft een fiat.
Nou nee, eigenlijk een DeTomaso.
Maar voor een leek is alles Fiat, snap ik wel.
@Nuchternederland | 15-11-19 | 08:03: Fiat ownership. On 19 May 1993, 17 years after having rescued it from liquidation, Alejandro De Tomaso sold his 51% stake in Maserati to Fiat, which became the sole owner. Substantial investments were made in Maserati, and it has since undergone something of a renaissance. Voor die 49 % blijft het dus toch nog altijd een fiat.
Wacht even, geldt dat ook de andere kant op? Ik heb een Fiat 500, maar eigenlijk rij ik dus een Maserati?
Lelijk hok zoals wel vaker bij Maserati's. Soort Golf met aangeplakte plastic meuk.
Gruwelijke foto van een Maserati 222 se, 222sr of 222 racing. Gezien de wielen ga ik voor de sr. Wat mij betreft een fantastische heerlijk sturende auto zonder dat je iedereen de ogen uitsteekt. Het duurt wel even voordat je de turbo's hebt getemd, want heel voorspelbaar rijdt hij niet, maar eigenlijk verhoogt dat de rijbeleving. Gezien de leeftijd kan de verhouding klussen-rijden wel eens boven de 1 uitkomen, maar ook het klussen kan heel leuk zijn wanneer je de potentie van de auto waardeert (en de ruimte hebt). Veel geluk ermee!
voorspelbaare auto's zijn er al zat. sommige mannen (m/v) hebben een auto met een ziel nodig..
Die is van Hubert Möllenkamp hij komt hem over 3 jaar ophalen .
G*dT, het schijnt dat hij goed werk heeft gedaan in de Bijlmer. De flats van Rochdale werden het best onderhouden. Maar waarom zou een eenvoudige voorzitter van een WBV een auto met chauffeur en twee euro ton verdienen?
*CcMed*
wat is u laagsye prijs?
Dit is zo'n bi-turbo geval. Op zin zachtst gezegd niet echt betrouwbaar te noemen. Maar wel leuk ding als je wat handig bent.
Zo te zien heeft een verward persoon de rechterachterruit per abuis ingetikt.
Dit is een icoon. Dit is niet iets voor vinex bewoners met een kantoorbaan en een Toyota. Dit moet je gewoon snappen en voelen. Ik wil hem wel @Veendendaal.
Schoonheid? Op die foto?
Die betaald per maand meer aan wegenbelasting dan mijn auto waard is.
Wat een lelijk ding.
Trap er niet in, er schijnt nog een schoonmoeder achterin gelegen te hebben.
Mooi, meer van dit soort items.
In 1988 moest ik een ''gewone'' Maserati Bi-turbo (half jaar oud) wegbrengen voor e.o.a. directeur op Schiphol, tot dan reed je zelf nog met vooral Franse merken uit die tijd, waar het wel een tijdje duurde voor je op 150 zat... ik had nog nooit met zo'n beest gereden, kreeg nog een waarschuwing van de baas, pas op met je rechtervoet, hahaha (even 180 aangetikt op de A4).
Schavuit!
Bi-turbo SI , aan de ontluchting van de intercoolers te zien.
Ik wil alleen een home turbo. Met ontluchting.
Volgens de foto gaat het hier om een Maserati Racing (Tipo 331) en.wikipedia.org/wiki/File:Maserati_R...
"The Maserati Racing (Tipo 331) was a more potent variant of the 2.24v with a higher power output, and was meant as an intermediate model beneath the more aggressive Shamal. It was first introduced to the press in December 1990, only 230 units were built from 1991 to 1992 and all were meant for the Italian market only. Later, several units could be found exported across Europe (France, Sweden, Denmark, Germany and the Netherlands) which indicated import to those countries from Italy; limited documentation was available, which made homologation in some countries (still) a huge administrative challenge.[11]" Van de "Racing" (1991–92) 1996 cc 285 PS (210 kW; 281 hp) zijn er in totaal maar 230[11] gemaakt door de Maserati fabrieken.
[11] web.archive.org/web/20140421064833/ht...
Volgens mij is het niet onmogelijk om van deze 230 Maserati Racing (Tipo 331) autos na te gaan welke een nederlands kenteken hebben gehad.
Aan de sealed headlights en de bumper met sidemarkers te zien komt deze uit de VS.
Ik weet bijna zeker dat die van Hans van de Berg was.
Van zeiljacht naar koopjesjacht Hans, haha!
De jaren 80... prachtige auto, net als de BMW 528i en de Lancia Delta.
Ford granada gl 2.8
@joppo0 | 14-11-19 | 18:58:
Gatverdamme, want een lelijke inspiratieloze vierkante schoenendoos was dat zeg! De ontwerper was zeker de hoofddesigner van lego.
Hij kan in de voortuin als speelgoed voor de kinderen.
Dat ding heeft toch een geregistreerd chassisnr? Dan kunnen ze de eigenaar toch traceren?
Dat ding heeft een hele historie van hoe het daar terecht kwam lijkt mij. Te beroerd om dat op te zoeken kennelijk. Maar gelukkig deze aandacht hier waarmee het ding gered zal worden van de shredder, waarvoor hulde! vanaf hier.
Staat erin he, geen kenteken of VIN nummer.
@Kopieerapparaat | 14-11-19 | 20:14:
Importeur, RDW uitdraai van dit type auto, fabriek in Italië en Louwman. Als je als BOA dan niet de eigenaar boven water krijgt mag je je aanstellingsakte inleveren en kun je vanaf maandag mee met de milieu- en reinigingsauto.
BOA zijn en dit niet oplossen?
Waarom nou slopen? Kunnen die leipe imbecieltjes dan zelf niet even
het chassisnummer opschrijven en bij de rdw na laten trekken op wiens naam die auto staat, of anders gewoon per opbod verkopen en er een liefhebber blij mee maken?
Is eruit geslepen. De vorige eigenaar wilde er blijkbaar heeeeeeel graag vanaf zonder de bijbehorende moeite. Dit soort auto's moet je zelf naar de sloop brengen, zelfs de "wij kopen uw auto" boys rennen gillend weg als ze dit zien of willen geld toe om 'm mee te nemen. Beter zaag je de hele plaat eruit waar de vin opstaat en pleurt 'm ergens op een industrieterrein. Weg dr mee. Ik zou bijna zeggen: zit de klok er nog in? Kan best zijn dat iemand 'm uit het buitenland heeft gehaald, puur voor bepaalde onderdelen. De rest moet gewoon zo simpel en economisch mogelijk weg. Nou, zo dus.
Mag ik 'm? heb geen auto en moet naar het Malieveld binnenkort.
Weer zo'n typisch geval van iemand die voor een paar duizend euro een Maserati heeft gekocht en er vervolgens achter kwam dat om het ding rijdend te houden er elk jaar weer een veelvoud aan duizendjes tegen aan gegooid moet worden. En verkopen lukt op een gegeven moment ook niet meer, want de mensen trappen er gewoon niet meer in. Je moet toevallig tegen net zo'n sukkel als jezelf aan lopen. En die zijn er niet zo veel. Dus dan dump je hem maar ergens.
Maserati; stuk gaatie.
Koop nooit een Italiaanse auto voor minder dan een ton.
Alsof die van meer dan een ton wel betrouwbaar zijn. Hahaha!
@von sokkenstopfen
Punt.
Gelul, heb een Quattroporte van 2006, ding doet het altijd.
@Wienerschnitzel mit
Dan heeft u geluk.
@Wienerschnitzel mit | 14-11-19 | 18:27:
Ja die moderne modellen wel ja.
Reputatie van de oude Biturbo is niet zo best
@Wienerschnitzel mit | 14-11-19 | 18:27: ik had ook een QP van 2005. Motorisch goed en het ging als de brandweer. Alleen de kleine dingen die kapotgingen, daar werd ik arm van. Plastic handeltjes van honderden dollars, ramen die niet meer omhoog gingen, hier in Florida smolten de plastic bedieningen. Verder een schitterende wagen en veel plezier tijdens het rijden. Alleen die plastic meuk gaf me de kriebels.
Ik heb zelf 5 Alfa Romeo's gereden, 4 lease, laatste van me zelf. Een dikke 156 diesel, 6 ton opgezet. Heerlijk bakkie, met bloedend hart afscheid van genomen.
Daar zit minstens een kilo coke of een paar Berreta’s in
In het echt werkelijk niet zo lelijk als hier gezegd wordt. De carresorie was erg slecht, dun en goedkoop in elkaar geschroefd, van binnen wel stijlvol hoekig met mooi klokje en lekkere stoeltjes. Retesnel, zeker in die tijd. Zorgvuldig onderhoud en motor warm rijden, dan was de motor niet eens zo slecht,
Juist, zeer mooi interieur. Maar onbetrouwbaar als D66.
De directeur van Rochdale?
Als Geenstijl over auto's schrijft gaat het altijd mis. Maserati heeft mooie auto's gebouwd, maar dat wil niet zeggen dat alle slooprijpe Maserati's gered moeten worden. Dit was gewoon een klote model. Zeer onbetrouwbaar en het ontwerp had ook van een Toyota kunnen zijn.
Toen die hokken nieuw waren, was het al rommel. Blinkt nergens in uit, en was toen al niet eens echt mooi. Maar platwalsen is ook weer zowat.
Die auto kan wel bij zeven moordaanslagen betrokken geweest zijn.
Haal je hem op heb je misschien heel wat uit te leggen.
Km-prijs is gelijk aan die van een splinternieuwe Porsche, komt door onderdelenprijzen en brandstofkosten. Ofwel een jongtimer Maserati is geen fuck waard.
Alle stikstofmonsters in de shredder!
De ouwe deen was .. eh.... net zo niet leuk als deze?
Ik bied 500 euro
De eigenaar doet m daar graag voor weg. Normaal gaan ze voor de oud ijzer prijs in deze staat. 70 euro oid
@Henk de Vries2074 | 14-11-19 | 18:06: Onzin, ook een wrak van een biturbo is geld waard voor onderdelen, zeker 750 euro.
@Nuchternederland | 14-11-19 | 18:30:
Mijn auto kost minder dan dat en doet het gewoon. Al jaren. Dit wil niemand. Echt. Net een boot. Geld in de sloot. Een Maserati, heej je banktegoed, daar gáát ie.
Een auto zonder identiteit, een niet bestaande auto is bij uitstek geschikt voor criminele activiteiten.
Hahah, u stemt, wij draaien:
www.telegraaf.nl/nieuws/554330265/noo...
Weet je wie ook z'n auto nooit meer kwam ophalen?
Nicolae Ceaușescu,
dzjengis khan?
Elon Musk?
Hannie Schaft? George Maduro?
Albert Heijn?
Freddy Heineken?
Moeilijk, moeilijk.... Willem van Oranje?
Geef eensch een hint.
Wat voor merk en waar staat/stond de auto?
Je bedoelt die open 3 assige mercedes ?
Misschien ligt er een lijk in de kofferbak?
't Is tenslotte een maffiabak
Benzineauto's gaan niet verdwijnen.
Die verdwijnen ook, want die E10-bijmenging schijnt niet zo gezond te zijn voor de gemiddelde benzine-motoren, meende ik begrepen te hebben. Maar corrigeer me gerust als ik er naast zit.
@kweethetooknietbeter | 14-11-19 | 17:52: eigenlijk alleen de oude slangen, dat rubber kan de niet tegen, maar slangen zijn te vervangen. Maar benzine motoren zullen over 25 jaar echt wel een bijzonderheid zijn. Litertje benzine voor klassiekers zal wel idioot worden belast 30 euro per liter oid.
@kweethetooknietbeter | 14-11-19 | 17:52: Hier ga ik je corrigeren...
Nieuwe motoren kunnen die zooi wel hebben. 10% E thanol is erbij gevoegd. Vandaar E - 10.
Afdichtingen/pakkingen in oude motoren zijn daar niet op voorbereid. Die zullen uiteindelijk deels/helemaal oplossen en allerlei problemen gaan veroorzaken. Maarrrr, gelukkig kan men de ethanol ook redelijk makkelijk scheiden van de gewenste brandstof. Een plens water erbij! ? Jawel... Google maar eens, op youtube staan diverse filmpjes over hoe dat te doen. Doen ze zelfs voor oude vliegtuigjes dus betrouwbare methode.
@Henk de Vries2074 | 14-11-19 | 18:08: Er zijn nu iets van 8 miljoen heilige koeien in dit land. Als je dat wilt vervangen door auto's op stroom kan je maar beter vast een paar kolen- of gasgestookte centrales gaan bouwen
@Henk de Vries2074 | 14-11-19 | 18:08: Iran. Daar is net een mega olieveld aangetroffen. 58 miljard vaten meen ik.... Hebben wij niks aan tenzij, binnen afzienbare tijd, het westen "Zo heb ik het nooit bedoeld" zal gaan zingen om de banden met dat land /regime weer een beetje aan te gaan halen.
*btw, mijn vorige plempsel was ook @ Henk de Vries.*
@de visser | 14-11-19 | 18:21: Kerncentrales want pfffffas. Eén kolencentrale open en we mogen nog maar 40 op de snelwegen.
@Halal gehaktbal | 14-11-19 | 18:10:
er zijn trouwens ook genoeg filmpjes over hoe je een oude benzineslurper, hoe ouder en simpeler hoe beter, om kan bouwen naar ethanol. Alle dichtingen en pakkingen vervangen door moderne materialen, hoofdsproeier een factor 10 groter ofzo, onsteking op standje 11 en gaaaaan met dat ding. Nascar doet dat nog steeds, geinspiritualiseerd door de moonshiners die hun wagens ook opvoerden met ethanol en lachgas. Die pioniers zouden nog wel eens de redding kunnen zijn van heel veel mustangs en caddyshacks, hoogst actuele kennis geworden ondertussen. Kijk ook eens bij onze Braziliaanse vrienden, die rijden al tijden op alcohol en hebben mucho ervaring met ouwe bangers ombouwen naar AA-proof.
Er is iets vreselijks mis gegaan met de Italiaanse koetsbouwers. Waren de Italiaanse raspaarden van de 60'er jaren voorzien van mooie vloeiende rondingen; opeens stonden daar modellen zoals de Fiat 124/125/128 (het Lada type). Oftewel vierkante blokkendozen met een profiel zoals een kind van 4 een auto tekent en ook nog met matige techniek. Alfa, Lancia, Maserati, Ferrari; het werden allen getailleerde bakstenen, zoals ook deze auto. Horrible!
Inmiddels heeft Italië de weg van voorheen weer aardig teruggevonden, maar auto's uit de tijd van deze Maser waren meer van het type Oostblok auto's.
DeTomaso, toen eigenaar van Maserati nadat Citroën het verkocht, wilde concureren met de snellere BMW 3 serie. En die had toen ook de drie blokken look...
Dat vierkante was gewoon de mode van de periode.
Bij niet Italiaanse fabrikanten zag je precies hetzelfde.
222SE, (2 liter V6, 2 turbo's, 2 deuren)
kleur, model, type, VIN nummer, telkens weer een 100% match in de databases van de overheid. zogenaamd eigenaar onvindbaar omdat linkse overheid dit gewoon wil slopen. Het slopen van succes, voorspoed, genot en plezier van anderen is het hoogste linkse doel. Dit telkens verpakt als veiligheid, milieu of iets zieligs. Best bijzonder dat men hier nog steeds massaal intrapt.
Bomen mogen van Jesse Klaver niet meer tot in de hemel groeien, hoorde ik hem zeggen tijdens het stikstofdebat. tenzij ik het verkeerd begrepen heb en hij wat anders bedoelde.
@kweethetooknietbeter | 14-11-19 | 17:37: Die moeten in zijn houtkachel.
Funny, hier verderop staat een exact hetzelfde woningblok als op die foto. Maar dan zonder dat hek en auto. Ook in Lent bij Nijmegen. Dat zie je wel vaker, gekloonde woningen in de vinex. Geen architectenkosten. Ook niet goedkoper, vanzelfsprekend.
Misschien zijn er nog wel meer plaatsen zonder dat hek en die auto.
Staan er in heel Nederland niet overal copy/paste woonblokken?
Probeer de streetviewer van maps.google.com eens. Klik een willekeurig vinexwijk aan en alles lijkt op elkaar. ZIt er in zo'n wijk wel wat variatie.
Het is dat dat kreng in Veenendaal staat, anders had ik ‘m eigenhandig gesloopt.
Niemand gaat voor de lol naar ‘t Veen.
Ik wel hoor
@Mark van Leeuwen | 14-11-19 | 17:46:
DieHard!
Grapje hoor.
3bergen, dat is pas kudt;-))
Voor geen goud. De huidige eigenaar heeft waarschijnlijk de nummers eruit geslepen en 'm onder d'oude Linde gezet ter leringh ende vermaak. 1x de eer gehad om aan een 80's Maserati te mogen sleutelen. NIe Wieder. Alle knoppen springen je vol enthousiasme tegemoet als je er maar naar kijkt, de kabelboom is onderdeel van het verwarmingssysteem en de motor is een onbehouwen gedrocht van een v8 die beter op z'n plaats is in een stoere pickuptruck.
Die eigenaar denkt nu:
"Smile, me wrak staat op GeenStijl"
en
"So long, cowboy"
U heeft mij net op tijd voor de afgrond weggehaald.
? V6 en geen V8, en heb zelf aan een Ghibli en aan een 3200 (wel V8) gewerkt, niets mis mee, goed te doen juist. Probleem is vaak dat er door anderen aan geknoeid is ivm hoge onderdelenprijzen...
Voor jpu is er al de Prius en D66
@Nuchternederland | 14-11-19 | 17:37:
Ik ken de Bitrbo niet vanonder de motorkap maar mag ik dan aannemen dat dit een v6 betreft die verdacht veel lijkt op de v6 van de Alfa's uit die tijd? DIe waren nog wel redelijk van kwaliteit. De 75 was een uiterst vermakelijk ding als ie het deed. Later kwam je die nog weer tegen in de 164, de meest vreselijke blokkendoos allertijden die voor 2 glorieuze weken kei- en keihard ging, en daarna een losgeld in de 10 duizenden vroeg.
Het blijft italiaanse meuk, hoe mooi het ook is. Ik heb liever simpele werkpaarden, ouwe Fords met v6 blok. Niet zeiken maar tuffen. Tot ie weggerot is, dat wel.
@alweereenmening | 14-11-19 | 17:44:
Deze jongen rijdt een Mondeo mk2 stationwaggie met 2.5l v6. Ik vermoord ijsberen voor m'n ontbijt. Nou jij weer.
@elfenstein | 14-11-19 | 17:45:
Jammer, net te laat met de edit.
De Maserati waar ik aan heb gezeten was een Quattroporte. Niks deed het, alle elektronica gaar. Er ligt een paar kilometer overbodige kabel in zo'n ding, 4 zekeringdozen op onvermoedde plekjes, rokende stoelen, ontploffende raammotoren, het is net een spookhuis. Heb je het ene surprisemoment net gehad komt het volgende geraamte al weer rammelend uit het dashboardkastje. Hij is te koop, trouwens. Alles doet 't weer. Yes, I'm THAT good.
@elfenstein | 14-11-19 | 17:45: Ach, alles uit de jaren 60,70en 80 rot onder je vandaan. Alleen de dure exemplaren hebben binnen gestaan en vallen daarom vaak nog mee.
De Alfa V6 van Busso is een goed en betrouwbaar blok, maar niet verwant.
De vroege elektronica heeft veel auto's geen goed gedaan. veelal interne corrosie op de printplaten, en veel losse solderingen. Garantie voor veel storingen... maar dat hebben andere merken ook, want veel spul komt van Bosch en niet Magneti Marelli...
@Nuchternederland | 14-11-19 | 18:26:
Juist die ultra cheape meuk van Bosch, made in mexico etc... was de oorzaak van allerhande vage spookstoringen in 80's bakken.
Magneti Marelli maakte van alles, ook ontstekingen van Minarelli brommerblokken bijvoorbeeld. Uiterst betrouwbaar spul en prachtig gemaakt. Die discrepantie tussen de algemeen bekende slechte elektronica van italiaanse auto's en de topkwaliteit brommer en motor onderdelen die ze maakten was verwonderlijk groot. Rare jongens, die Romeinen.
@Nuchternederland | 14-11-19 | 18:26:
De Busso V6 is de beste motor die er ooit gemaakt is...
Best een leuk autootje, maar de kosten beginnen pas na de tenaamstelling. Kwam als jongetje dagelijks langs een geparkeerde Quattroporte, och, wat was dat Van kwijlenstein. Hebben mooi spul gemaakt, de Merak, de Bora, gewoon kunst op wielen.
Da's toch gewoon een coupé? 1985 of daaromtrent.
Verkoop de auto maar via domeinen. Altijd wel een gek die er handel in ziet. Lijkt me een prima vervanging als je al jaren in dezelfde oude Saab rijdt
Of citroen bx
@janleuk | 14-11-19 | 17:29:
Oef! De Bix is na de Multipa de lelijkste auto ooit gemaakt.
@janleuk | 14-11-19 | 17:29:
De enige wagen waar ik ooit een crash mee heb gehad. Het motorblok lag in het weiland verderop. Ook wel bekend als de Tupperwaremobiel, het ziet eruit als een plastic bakje, het loopt als een plastic bakje, het IS een plastic bakje.
Het is wel een prachtig stukje nostalgie, dat wel. Ondanks de lelijkheid kan ik de vorm op een of andere manier wel waarderen. Komt misschien omdat een BX in de verte wel wat op de onderwater-james bontjas-lotus lijkt. Ik had een witte en bleef er niet mee zitte, zeg maar.
Baf. Doei blok. Doei auto. Wil alleen nog maar auto's die meer dan 1.5 ton wegen. Is beter.
Rutte zegt nee, dank je. Ik heb een fiets.
@Synecdoche | 14-11-19 | 18:23:
Rutte kan ongezien de tyfus krijgen. Laat 'm lekker naar tirol fietsen, succes d'r mee.
@Synecdoche | 14-11-19 | 18:23:
-
Ik rem niet voor Ruttes.
Wel ff de afsleep kosten en achterstallige parkeerbelasting incl. boete betalen dan is hij voor U.
Als hij er langer dan een week staat kan je een leuke 911 ofzo kopen ipv dit hok op wielen.
Judi Mesman: Achmed rijdt een Maserati, Roderick rijdt een Panda, Fatima een Jaguar en Mien een Kadett !
Zo, nou weten ze in Veenendaal gelijk waar ze het moeten zoeken.....
Tsja, tis geen bitcoin-lambo.
Gewoon naar de Domeinen roerende zaken brengen en veilen. Of is dat geen optie? Welke bureaucraat gaat daarover daar? Versnipperen is toch idioot.
Wel lekker klimaatneutraal.
Of meer in de D66-lijn; donorauto van maken en de onderdelen verkopen. ;)
Vroeguh verschillende gehad, toen geen reet waard tegenwoordig brengen bepaalde uitvoeringen weer best geld op maar daar heb ik nu geen zak aan.
De cabrio's brengen prima geld op, indertijd ook nog wel maar u zal het weten... er is altijd wel iets stuk aan de Biturbo, vandaar die financiële waardering indertijd.
@Halal gehaktbal | 14-11-19 | 17:31: Alles van Zagato is ondertussen peperduur...
Het is gewoon een ordinaire Biturbo. Velgen kloppen niet, hij heeft niet zo'n maf spoilertje bij de voorruit, spoiler achter lijkt te ontbreken, sideskirts kloppen niet, en het chroom hoort er niet op thuis.
Via de tachograaf is toch te achterhalen van wie die vragwage is?
Weet iemand hoe die auto daar in de eerste terecht is gekomen?
Zelfs de ANWB raakt zo’n ding niet aan.
Ik denk met een oplegger gedumpt.
De dumperT is gillend weggerend.
Geen VIN nummer?
Dus geen voertuig identificatie nummer nummer.
Lijkt me een beetje voorbarig geconcludeerd.
Dat is raar... geen VIN... Maar wellicht kunnen ze met het motornummer naar de fabriek bellen/mailen? Dat geeft uiteraaard geen garantie omdat ook de motor een keer vervangen kan zijn. Als dat spoor doodloopt is de shredder de enige juiste oplossing. Jammer want ik vind het een mooi model. Echter, een auto op kenteken krijgen waarvan de identiteit niet kan worden vastgesteld is een schier onmogelijke ( en in ieder geval kostbare en tijdrovende) exercitie.
Maserati stuk gaatie! Wel het klokje van het dashboard eruithalen
Dat is nou juist het enige lelijke aan Maserati's.
@Halal gehaktbal | 14-11-19 | 17:23: uw culinaire keuzes zijn van hetzelfde niveau als uw smaak in bolides?
Oh prachtige opknap beurt.
Ik zou het dolgraag willen doen. Ik heb mijn leven verkwist met auto's repareren. Maar zo'n wrak zou ik graag willen opknappen.
De eigenaar is waarschijnlijk "sleeping with the fishes" in het water naast de werf.
Nee geen Racing. 4-punts ophanging vd wielen. Heeft ook wat een nep-frontje van een Racing. Ik schat een 1986/87-er met wellicht nog de carb uitvoering, misschien een injectie.
Hier zijn 1000-en van gemaakt. Als ie de shredder niet ingaat roest ie de komende 5 jaar wel weg. (snik). Heb zelf een aantal Masers gehad. Geweldige wagens. Aanschaffen voor een appel/ei. Op het serieuze onderhoud loop je echt leeg.
Kun je allemaal zelf doen, zo ingewikkeld zijn ze niet. Al schrikken velen van het feit dat het turbo's heeft. Maar die heb je met een half uur beide ernaast liggen.
@Nuchternederland | 14-11-19 | 17:34:
Turbo's is het probleem niet. Klepstellen wel. Plus 1001 andere zaken die de nodige ervaring vereisen. Plus dat de marktwaarde van m.n. de echte klassiekers sterk bepaald wordt wie eraan gezeten heeft de laatste jaren. 'Zelf' staat niet in dat rijtje specialisten.
Oh en @Mosterd, het meervoud van Tesla is Teslae.
Kent uw Latijn!
Ken uw nederigheid.
@Theodorus.Goldbach | 14-11-19 | 17:22: Is correct spellen tegenwoordig al “uit de hoogte”?
@mr.money | 14-11-19 | 17:26:
Voor degenen die het niet kunnen, en helaas, dat zijn er tegenwoordig velen, jazeker.
Mazdarati
Wat een allemachtig prachtig apparaat. Bizar dat dit in de versnipperaar beland. Toch maar even een mailtje aan de gemeente wagen. Dan haal ik hem wel op.
Die Erik Staal, zit-ie nou in zijn villa op Aruba, of is z'n huidige adres toch gewoon de bak?
Krijg je er nog wat steeksleutels bij
Dit is van een oude aflevering van Showroom.
De ene week zouden ze een Bugatti liefhebber hebben.
youtu.be/YJwsFismnQ0
En dan de week er op een Maserati liefhebber.
Alleen die tweede hebben ze nooit aangedurfd en toen hebben ze die auto maar even weggezet.
Dit is geen bijzonder type dus waarde nihil, in een echte Maserati gromt een dikke V8.
Zo’n ouwe, Italiaanse kudtaoto hoort in het Rijksmuseum of in het oud ijzer.
Opruimen die zooi.
Horizonvervuiling that is.
Er zal wel een berg bewaar kosten zijn.
Als het niet al te veel is, wil ik die bolide wel meenemen.
Waarom wordt deze niet per opbod verkocht via domeinen?! Liefhebber een project, de gemeente genoeg geld om 1 bijstandsgezin een leuke kerst te bezorgen.
Waarom, ze krijgen toch alles al gratis!
"Mijn vader heeft een Maserati!"
En dan komt ie je in dat ding ophalen.
Monsterati.
Masturatie, maar klaarkomen ho maar.
En trouwens, dat kreng is zo oud, die komt nog uit het tijdperk dat vrouwen helemaal geen auto mochten autorijden. Ergo, deze roestbak is dus van Pa Serati.
Ben wel benieuwd naar op wiens grond dat ding staat. Het is vast niet de gemeente geweest die dat hek heeft geplaatst om ene stuk gemeentegrond van het andere stuk gemeentegromd te scheiden.
Renpaard? Die krengen staan altijd stil. Overigens lijkt dit idd een racing. Een klassieker in de maak. www.classic-trader.com/nl/oldtimer/ad...
Heeft er inderdaad wel elementen van.
Jammer dat we geen foto van de achterkant van de wagen hebben.
Zo te zien zit de spoiler er nl. niet op.
Vind dit toch wel prachtig hoor. Heb ook een zwak voor bijv. de lancia delta's uit die tijd.
Nope, geen Racing. Geen spoiler en 4-punts velgen. Racing had ook de velgen die ook op de 1e type Ghibli en later de Shamal zaten.
@ThePozz | 14-11-19 | 17:23: Gewone Biturbo, maar misschien een 222.
Heb zelf een Ghibli gehad, maar kon niet wennen aan dat futloze onderin de toeren. Wel een stuk betrouwbaarder dan menig verhaal doet vermoeden.
Al kriebelt het wel als ik zo'n project zie. Zal wel naar Koen van KJB gaan, die hem helemaal uit elkaar trekt voor de onderdelen.
@ThePozz | 14-11-19 | 17:23: Ik dacht dat van die velgen ook. Maar die kan iemand verwijderd hebben. Van die spoiler heb je gelijk. Ben benieuwd of we er ooit achter komen
@Ignatius J Reilly | 14-11-19 | 17:31:
4- en 5-punts verwissel je niet zomaar.
Ja ja en dan mijn verzekeringsgeld weer inleveren zeker.
Maar waarom wordt 'ie vernietigd als niemand zich meldt?
Staat in de weg.
Jeremy Clarkson had de enige juiste reactie op Maseratis van dat tijdperk.
Een container er op droppen, de leeghoofd.
@ThePozz | 14-11-19 | 17:23:
Wtf, DE leeghoofd?
@Tobi | 14-11-19 | 18:23:
Huh ? wat zie ik over het hoofd ?
De eigenaar is denk ik al lang niet meer in leven
Hij slaapt bij de vissen?
@Tobi | 14-11-19 | 18:22: zware voeten.
Ja, mijn. Bezorgen ze ook?
Maserati, dat is een stuk fijner als een Aston Martin
dan
Aston Martin... Engelse troep. Net als die Italiaanse auto's: het is godsgruwelijk duur, of hij staat om de haverklap bij de garage.
@Tobi | 14-11-19 | 18:21: ja, maar dan niet echt natuurlijk. Maserati was toen technisch ruk en nu nog steeds.
Doe maar liever een Ferrari Roma in de schoen.
Dat is een Lada uit 1987.
Niet mijn type voertuig! Maar ik kijk er wel graag naar en hoop dat hij gered wordt
Hé die is van mij
REAGEER OOK