Politieagent schiet zichzelf, zijn vrouw en twee kinderen dood in Dordrecht
Politie en hulpdiensten zijn massaal uitgerukt voor een 'zeer heftig schietincident in Dordrecht'
In een liveblog spreekt RTV Rijnmond van mogelijk 3 dodelijke slachtoffers. Het gaat om de straat Heimerstein in Dordrecht. Er zou geschoten zijn in een huis en iemand heeft RTV Rijnmond gebeld met het verhaal dat er twee kinderen vermist zijn. "De politie laat in een telefonische reactie aan RTV Rijnmond weten dat er nog niets meer bekend is." Later meer.
UPDATE: De twee vermiste kinderen zijn gevonden.
UPDATE: Telegraaf meldt drie doden: "De schutter zou een politieman zijn die ook zichzelf van het leven heeft beroofd. Een vierde gezinslid raakte zwaargewond."
UPDATE: Politie bevestigt: drie doden, één slachtoffer is zwaargewond.
UPDATE: AD meldt dat de twee slachtoffers de dochters zouden zijn van de agent, de jongste zat in groep 5 en de oudste in de brugklas. De dader zou in scheiding liggen met zijn vrouw, die zwaargewond is geraakt.
UPDATE: Gaat inderdaad om een politieagent, die zijn twee kinderen (8 en 12) heeft omgebracht, meldt de Telegraaf. De moeder van de kinderen is zwaaregewond.
UPDATE: Moeder van kinderen ook overleden.
Social
Ramptoeristen achter lint
Social
Social
Reaguursels
InloggenWat een vreemd weg-Jorisbeleid is hier.
Gisteren was op Aruba al lang de hele gezinssituatie in het nieuws. Daar maakte ik even melding van en het is weggejorist. Nu zit iedereen die gegevens en links wel te posten en dat is dan weer wel goed.
Ook vreemd dat je na een lullige ban weer als Zwitsal terugkomt en geen links meer kunt plaatsen.
Foto dader en slachtoffers 24ora.com/polis-arubiano-juni-cardoze...
Ja die vrouw wilde natuurlijk niet voor niets scheiden, even goed geteld was ze 16 toen ze haar eerste kind kreeg. Ook politieagenten kunnen zich schuldig maken aan huiselijk geweld. Niemand weet de reden van waarom de vrouw wilde scheiden. Voor de buitenwacht kan het er allemaal fraai hebben uitgezien, maar huiselijkgeweldplegers hebben váák twee gezichten. Deze Wendell is/was gewoon een moordenaar. Het toppunt van narcistisch geweld heeft plaats gevonden. Snap niet dat er mensen zijn die het proberen 'begrijpelijk' te maken dat een man tot dit soort daden kan komen.
Ik wilde het gister niet neerzetten, maar ik ben opgelucht voor de moeder dat zij dit niet meer bewust meemaakt..
Wat ik begrijp horen de eerder besproken jongetjes niet bij het gezin.
Ik denk niet dat het iets met 'in zijn kringen' te maken heeft.
Wel met een fatalistisch of wanhopig gevoel van 'ik niet, dan niemand'. Woede of wraak.
Uiteraard kan ik niet oordelen over andere oorzaken zoals depressie.
Heel veel sterkte voor familie en vrienden met het verwerken van deze tragedie.
www.facebook.com/photo.php?fbid=10158...
Wendell Cardoze heet de schutter.
Zeer triest..
Snap niet dat heel veel mensen het leven van hun ex-geliefde zo willen kapot maken. Wat een mentaal incapabel stuk vreten ben je dan.
Gezinsdrama? Een drama voor de kinderen. Een lul vermoord zijn kids. Geen woorden verder voor.
Een vechtscheiding, dat wil nog wel eens het slechtste in mensen boven halen.
Zeker als je als agent in je werk dagelijks wordt genaaid door het fijne Nederlandse rechtssysteem doordat alle kansenparels binnen 5 minuten na arrestatie weer buitenlopen, en je merkt dan prive dat dat rechtssysteem ook in de steek gelaten wordt (want vrouwen staan in scheidings/voogdij zaken altijd veel en veel sterker) dan knapt er wel eens wat.
Trieste zaak...
Hier zijn 3 onschuldige burgers slachtoffer geworden van geweld door een politieagent, dit geeft wel aan dat mentale zorg voor agenten hoge prioriteit zou moeten hebben.
Niet alle agenten zouden wapens moeten hebben, alleen als ze psychologisch geschikt zijn. Anders blijf je excessen als dit krijgen, en dat kost alleen maar meer burgerslachtoffers.
Nou, zonder pistool had hij wel een andere manier gevonden. Maak je maar geen illusies wat dat betreft.
Ik denk steeds maar aan die kinderen die hun papa ineens gek zien worden.
Om ze daarna geweld aan te doen. Vreselijk.
De moeder is ook overleden. Volgens mij maar beter ook. Wat een verschrikking.
Dit gevoel heb ik ook..
Verbod om dienstwapen mee naar huis te nemen. Na diensttijd inleveren. Wapen voorzien van track & trace printje.
Dat is al zo. Niet elke agent neemt standaard z'n dienstwapen mee naar huis.
En sommige agenten hebben hem nodig, dankzij bedreigingen van het ondervolk.
Het ligt denk ik niet aan het wapen. (Ben ik bang.)
Ffs je eigen kinderen..
Vind de bewoordingen in de media weer veel te mild. GS valt nog mee, maar bijvoorbeeld Televaag "Vader en kinderen omgekomen bij gezinsdrama"; zo'n titel vind ik echt geen recht doen aan de situatie. Ik vind dat je in dit soort gevallen van moord moet spreken en daar waar het over de dader gaat niet van 'slachtoffer' moet spreken.
Als je dan toch zo correct wil zijn, we spreken van een verdachte zolang iemand niet veroordeeld is, geen dader.
@usb stok | 10-09-19 | 08:47: Bullshit. Er komt geen rechtzaak. De dader is de dader.
@usb stok | 10-09-19 | 08:47:
Mwoa, de persoon die een kogel door zijn kinderen heeft gejaagd is de dader. De persoon die voor de rechter staat is de verdachte van moord. Of deze verdachte en de dader dezelfde persoon zijn wordt door de rechter bepaald. En of de dader misschien uit noodweer gehandeld heeft ook. Of het moord was wordt door de rechter bepaald. Maar feit is dat de dader geschoten heeft.
@peterdh @Langshetrandje
Tuurlijk is het duidelijk dat hij de dader is, maar daar kan je nog niet van spreken. Daarom lees je op alle media ook termen als "mogelijke dader", "vermoedelijke schutter". In juridische zin is het nog niet vastgesteld dat hij de dader is.
Het blijft in en in triest wat mensen hun ex geliefde aan kunnen doen.
Helemaal niks over dit onderwerp in het staatsjournaal. Wel dat we erg gelukkig zijn in Nederland. Walgelijk!
Hm. Iedereen mag gelijk zijn oordeel spuien en zeggen dat deze man laf, narcistisch en weet ik wat is. Maar opperen dat hij het wellicht uit liefde deed (wanhoopsdaad maar hij zag geen andere uitweg) wordt dus niet op prijsgesteld.
Het is maar een suggestie he. Net als alle andere suggesties.
Er zijn na alle godsdienstwaanzin en terreur nog maar weinig dingen uit het nieuws die me raken. Maar dit is er wel nog 1 van ;(
Hoe kan het ooit zo ver komen dat je zo een keus kunt maken. Ik zou mijn kind nog niet boos kunnen aankijken. Onvoorstelbaar.
Als mannen zoiets doen is het meestal uit ziekelijk egoïstisch standpunt (Ik de kinderen niet, dan jij ook niet). Als vrouwen zoiets doen is het meestal om de kinderen te beschermen tegen iets kwaadaardigs (gevaarlijke wereld oid).
Beiden gestoorde acties, dat moge duidelijk zijn!
hell hath no fury like a woman scorned.
Met je eens.
Afschuwelijk.
Waanzinnig verdrietig gezinsdrama.
Gewoon een optionele situatieschets.
De dader:
-Lag in scheiding en zou kinderen voorgoed verliezen. (overheid is bijna altijd team moeder)
-Zwaar christelijk en geloofde in het hiernamaals.
-Kon niet leven zonder zijn kinderen.
-Nam kinderen mee in zijn wanhoopsdaad.
RELIGIE SUCKS!
Eerste deel kan ik het mee eens zijn. Maar als hij echt gelovig was dan zou hij weten dat je met moord en zelfmoord in de hel beland. Zijn kinderen in de hemel. Dus ze kunnen elkaar niet zien in het hiernamaals.
Maar even normaal. Het kan zijn dat dit weer zo'n vechtscheiding is waarbij de man kaalgeplukt wordt en zijn kinderen tegen hem gekeerd worden. Waardoor de bovenkamer niet goed werkte en hij tot deze wanhoopsdaad kwam. (speculatie)
Indien waar dan moet de overheid echt eens kijken naar deze wetgeving. Ik zie ook te vaak in mijn omgeving dat de vrouw uit wraak na een scheiding de kinderen weghoudt van de vader. Alle instanties staan achter de moeder dus het is vechten tegen de bierkaai (wel even iedere maand kinder en partneralimentatie aftikken).
Wat een onzin.
Tal van scenario's mogelijk.
Je kinderen dreigen te verliezen aan de moeder en ze dan maar vermoorden duidt op maar één geestelijke afwijking, extreem narcisme.
@Beste_Landgenoten | 10-09-19 | 08:05: Ongecontroleerde wanhoop gelardeerd met een overspannenheid geen optie, dokter?
@Langshetrandje | 10-09-19 | 08:59: Zeker wel.
@Beste_Landgenoten | 10-09-19 | 08:05:
Ik deel uw kijk erop.
Geen Arubaan zoals hieronder werd vermeld:
Google het huisadres > bedrijfsnaam(Achternaam) > Facebook: naam+Dordrecht.
Kom je uit op de 2 personen die er wonen. Zijn gewoon blanke Nederlanders.
in 2015 was er al eens eerder een melding op het adres:
Op 8 januari 2015 om 15:34 is de ambulancedienst met gepaste spoed uitgereden naar Heimerstein 61 te Dordrecht.
De oorspronkelijke 112-melding die is verspreid is:
18195 (Dia: Ja) Heimerstein 61 3328Mg 61 Dordrecht Ritnr 1110
Je bent gezakt voor je recherchediploma Sherlock..
24ora.com/polis-arubiano-juni-cardoze...
En zou het geen onderhuur kunnen zijn, niet dat zoiets nog gebeurd hoor maar toch...
Goh. Anders was je even van leer getrokken tegen buitenlanders en hun gewoontes? Beetje apart dat je op zoek gaat naar die gegevens.. Daar zit ook een nogal verwrongen gedachte achter.
Helaas internetspeurder, het zijn geen blanke Nederlanders.
Sukkel
Het is niet zo raar dat men wil weten of het mensen zijn die leven in een cultuur met eerwraak.
Ik ken vanuit mijn werk situaties waarbij meiden en vrouwen het land (óns land!!) uit geholpen worden. Omdat het hier niet veilig voor ze is.
Het lijkt me wel dat in dit geval zo'n specifieke cultuurfactor niet meespeelt.
Inspector Clouseau. Je faalt.
Zal niet de 1ste zijn die op haar 16e een kind krijgt
Klinkt niet geheel normaal in ieder geval, hoe dan ook, het einde van hun was dat ook niet.
Het is in Nederland toch vanaf 16jr toegestaan met wederzijds goedvinden??. En onder de 16 met toestemming van ouders (misschien vonden zij het niet erg 22jr? Daarbij kan onder de 16 zelfs zonder toestemming op moment dat je wettelijk getrouwd bent.
Zo isch cultuuuur.
Pfff. Zoo gemakkelijk, dit.
Dat is een cynische grap van je! Niemand doet zoiets uit liefde. Je kinderen vermoorden is nou niet echt een daad van liefde.
Verbiedt alle vuurwapens nu! Oh wacht..
Verbiedt de politie nu! Oh wacht...
Jeetje wat een drama weer. Gewoon heel kut. Dat gezegd hebbende, wat is er toch mis met politie agenten in in Dordt. Eerst die gast die dat meisje vermoord ennu dit weer.
Wat wel opvalt is dat sinds "wij" jaren geleden diverse culturen vrije toegang tot Nederland gaven deze incidenten zich steeds vaker voordoen waarbij de culturele achtergrond een belangrijke rol speelt.Alsmede schiet en steekpartijen tegenwoordig dagelijks voorkomen.Helaas Nederland glijd steeds verder af.
Luk nou niet zo stom. Dit is/was een Arubaan, keurig NL staatsburger. Is gewoon sneu voor alle betrokkenen, vooral voor 2 jonge meisjes die nooit meer volwassen zullen worden omdat Pa en Ma niet als nette mensen een geschil kunnen uitpraten.
Waar baseer je dit op? Kom met cijfers en bronnen.
Onbegrijpelijk egocentrische narcistische idioten die meteen hun kinderen dan ook maar meeslepen in hun stupide scheidingswraak. Alles om hun ex maar zoveel mogelijk schade te berokkenen. Wat ben je dan een ziek stuk vreten.
Dit is wanhoop.
Je hebt echt geen idee, Beste_Landgenoten.
@Nee dus! | 09-09-19 | 23:36: Nee dus, helemaal waar. Diepe wanhoop!
@Nee dus! | 09-09-19 | 23:36:
Wanhoop gepaard aan wraakzucht.
@Jackson | 10-09-19 | 01:01: Wanhoop gepaard aan wraakzucht met een vleugje...
Wanhoop my ass. Ik heb er geen enkel begrip voor, die mannen die het niet meer trekken, doodraaien en dan hun kinderen doden. Wat een ontstellend egoïsme. Jezelf en je problemen zo centraal stellen dat iedereen daarin mee moet. Nogmaals zieke, zieke figuren.
Eens met landgenoten.
Heb je zelf kinderen? Kijk ze eens goed aan en stel je dan voor dat je een revolver in je handen hebt. Kun jij de trekker overhalen? Dan ben net zo''n ziek stuk vreten als die politie agent.
Wanhoop my ass. Ook al ben je wanhopig, dit doe je niet. Nee. Nee. Nee
@Eagle0511 | 10-09-19 | 08:05: u moest eens weten wat mensen uit wanhoop doen.
Hoe komt zo'n eikel door de keuring?
Er is niets meer voor gezinnen, kinderen, de gemeente zorgt voor ze. Veilig thuis heet dat aan de Waal. Allen zijn veilig.
Und?
Misschien was dit een verwarde man...., maar daar zij er zoveel van helaas, maar je eigen kinderen ik heb veel meegemaakt en gezien, maar je eigen kinderen zal je tot je laatste snik verdedigen.....
@JaapCornelissen | 09-09-19 | 23:01: Doet het er wat toe? Ook al kwam hij uit Timboektoe
Ah... elk woord wat ik nu schrijf is er eentje teveel.
@litebyte | 09-09-19 | 23:15: natuurlijk doet dat ertoe
Ahhh, een Arubaan....
Iemand ergens iets gevonden of Jeugdzorg bij dit gezin betrokken was?
Doet dat ertoe?
Geen “gezinsdrama” maar een een “brute meervoudige moord”. Wanneer stopt de MSM eens met die benaming?
Blijft over catastrofe voor de nabestaanden.
Ga je lekker druk maken over een benaming. Het wordt er niet minder of erger om.
@Lafayette | 09-09-19 | 22:41: MSM moet beestjes eens bij de naam gaan noemen. Feitelijk, niet om het erger of minder erg te maken.
Dit heet al zo lang ik weet een gezinsdrama. En zo mag het blijven heten ook.
Helemaal mee eens, een gezinsdrama verdoezelt, maakt de dader een beetje slachtoffer. Het is een gezinsmoord.
gezinsdrama is als een gezin op vakantie in een afgrond rijdt. Of bij brand omkomt. Dit is moord door een gast voor wie het niet naar zijn zin afloopt, zo'n scheiding. Hoppakee, dan ook iedereen maar dood!
@Beste_Landgenoten | 10-09-19 | 08:10: U weet ook altijd waarom zo'n auto het ravijn inrijdt? Kort door de bocht redenering.
Hoop dat die moeder het overleeft. En er goed uitkomt. Ze heeft begreep ik nog gelukkig die 2 jongens? Dan moet ze wel verder, maar wat een afgrijselijk verlies van die 2 dochters. Groep 5 en brugklas... Gelukkig is het die hufter wel gelukt om zichzelf af te knallen. Familiedrama? Vast wel, maar voor deze lafhartige man in scheiding ga ik geen traan laten. Wel te doen met de familie ervan. Die moeten dit gebeuren de rest van hun leven meetorsen. Ook niet gemakkelijk.
Ook de dader heeft nabestaanden die om hem zullen treuren. En terecht. Ik wens alle familie, vrienden en betrokkenen heel veel sterkte.
Een vechtscheiding of het overlijden van oma zijn familiedrama's. Dit is laffe meervoudige moord, gevolgd door nog laffere zelfmoord. Stop met die smerige eufemismen, die het doen lijken alsof de overledenen door een onafwendbaar lot getroffen zijn.
Amen!
En de moeder wordt alleen wakker na lastig herstel.
Dan ben je, hoe verward ook, een klootzak en het riekt naar wraakzuchtige opzet. Maar voorals nog en licht speculatieve aanname
@NiCeY | 09-09-19 | 22:21:
Zo riekt het voor mij ook.
Maar weten kunnen we niet.
Niemand weet wat er allemaal is voorgevallen in dat gezin voordat deze agent tot zijn gruwelijke daad kwam.
'Het aantal zelfdodingen in Nederland is sinds 2007 ieder jaar licht gestegen. Dat blijkt uit cijfers van het CBS. Vorig jaar maakten 1.917 mensen zelf een einde aan hun leven. Dat zijn gemiddeld zo’n vijf zelfdodingen per dag.' En dat gaat dan over 2017. Een onvoorstelbaar aantal. Er is iets he.le.maal mis met deze maatschappij.
@Goofje | 09-09-19 | 22:30:
Teveel mensen. Dat is het basisprobleem.
Tijd voor oprichting van "de lafste schoft van het jaar award".
Wat voegt dat nog toe?
Denk je dat lafaards dat wat boeit?
Dit is pure wanhoop.
Voor lafste schoft denk ik eerder aan de CS-steker.
Laten we in ieder geval stoppen met dit soort moorden een 'gezinsdrama' te noemen. Absurde term. Als je het nodig vindt om je kinderen en vrouw af te slachten omdat je een scheiding niet kunt verkroppen ben je niets meer dan een laffe kindermoordenaar en verdien je het zeker niet om als medeslachtoffer gezien te worden, omdat je toevallig volkomen verknipt bent.
Hoe bizar klote ook om dit drama als buitenstaander zo te duiden maar u heeft volkomen gelijk wat mij betreft!
4 betrokken kinderen, 5,6 één van een jaar of 8 en één van 12/13.
Vader dood, moeder zwaar gewond.
Dit soort berichten grijpen je naar je strot.
Wat misschien ooit een gelukkig gezin was, compleet naar de klote.
Cliché, maar sterkte voor de mensen die dichtbij dit gezin staan.
Och man, die twee jochies.... kudtzooi.
Of hadden die twee jochies niets met dit gezin te maken?
Godzijdank dan.
Saillant detail in dezelfde buurt een 10-tal jaar geleden de moord op Milly Boele. Ook door een politieagent. Moet voor de politie ook wel extra ingrijpend zijn dat een collega dit even doet. Sterkte aan iedereen!
Vanmorgen al dodelijke steekpartij , nu weer 3 doden .
In Amsterdam heeft de popo niets meer te zeggen, in Rotterdam worden ze als boksbal gebruikt .
Het vaasje van Rutte ligt al even in scherven .
Onherkenbaar, dat vaasje. Beyond repair.
Het ergste is nog wel dat ik steeds minder reageer op dit soort heftig nieuws, vanmorgen een steekpartij op het station ( Ruzie over een metro deur ) en nou dit weer. Het is bijna elke dag wel wat, langzaam aan begint het een norm te worden. Sterkte voor de zoveelste verscheurde familie.
Nee, dat jij steeds minder reageert, is niet het ergste.
Het wordt steeds veiliger in Nederland, aldus het CBS.
Eerder vandaag al op Teletekst 101 meldingen van steekincidenten en nu dit trieste nieuws. Het lijkt steeds meer te gebeuren. De berichtjes worden in tekst steeds kleiner. Zou dit bij het huidige samenleven horen? Sterkte voor de nabestaanden, de buurtbewoners, de hulpverleners (denk ook aan de agenten) en andere betrokkenen bij dit drama.
Ik zie dat ik vrijwel hetzelfde bericht heb geplaatst, grappig.
Bij dit soort drama's denk ik altijd dat toen vader en moeder elkaar voor het eerst ontmoetten, er verliefdheid was, pril geluk, ja, we gaan ervoor, er komen kinderen, peilloos diep geluk, niet te beschrijven, het leven gaat door, alles voor het gezin, en dan dit, pffff, waar is het mis gegaan?
Ik denk daar ook aan.. aan al die processen van geboorte etc.. hoe kan je dat je eigen kinderen toch aandoen.
Alleen als het heel heel zwart in je hoofd is geworden. In een heel diep, donker gat waar je niet te bereiken bent.
Inderdaad, je kunt nooit in iemands hoofd kijken, wat er écht in iemand omgaat
@hotbrasil | 09-09-19 | 22:52: Dat kan wel. Mensen praten heel veel. Vooral als ze niets zeggen. Zeker degenen die dit soort dingen doen.
@Wering | 10-09-19 | 03:26: en dus op haar 15e bezwangerd.
Mijn medeleven voor de slachtoffers, en diegenen die ze abrupt, achterlaten.
Sportschutters en andere wapenbezitters moeten een vragenlijst invullen en mogelijk psychologische testen ondergaan bij de verlenging of aanvraag van een verlof. Ik neem aan dat ambtenaren die vanuit hun werk over vuurwapens beschikkrn regelmatig worden gescreend, en bij twijfel hun wapen moeten inleveren, net zoals dat bij sportschutters het geval is. Het lijkt me goed om te onderzoeken of dit model nog werkt, want de afgelopen jaren zijn er meer doden gevallen door militairen of agenten die hun dienstwapen misbruiken dan sportschutters of jagers. Terwijl de aantallen vergelijkbaar zijn. Het lijkt alsof de overheid de interne controle niet op orde heeft.
Noem nog is 5 voorbeelden van agenten dan?
@jan7672 | 09-09-19 | 21:37:
Google eens op agent en zelfmoord.
@jan7672 | 09-09-19 | 21:37: Ik heb er één gekend zelfs. Olijke man, altijd de zwaailichten aan als hij een bakkir kwam doen zodat je jezelf kapotgeneerde voor de buren, altijd grappen maken, goed huwelijk volgens zijn vrouw, en dan op een random ochtend zichzelf door de kop schieten met het dienstwapen. Je snapt er niks van, maar bij agenten blijkt dit 1.5x vaker te gebeuren dan bij burgers.
@jan7672 | 09-09-19 | 21:37: google op militair en zelfmoord vuurwapen.
@Henk5 | 09-09-19 | 21:39:
Daar komt niet zo veel uit, oude zaken. Dus naar mijn mening onzin.
@Henk5 | 09-09-19 | 21:45:
Triest verhaal dat is zeker waar
@The2Amendment | 09-09-19 | 21:45:
Een militair heeft geeneens een dienstwapen in zijn vrije tijd
Precies wat je schrijft, daar kan ik mij zo enorm kwaad over maken. Letop: over een paar dagen wordt er niet meer gesproken over een politieagent, maar over schutter of dader. All to cover up the big pile of shit.
Jan7672, google eens op "eens".
@vic_typh | 09-09-19 | on eens
@jan7672 | 09-09-19 | 21:53: marechaussee wel.
Het gezin van een politieagent las ik. Niet te bevatten.
Hou eens op met dat “familiedrama”. Gewoon een moordenaar. Van de 3 slachtoffers waren er in ieder geval 2 zo onschuldig als wat. Had gewoon in omgekeerde volgorde alles afgewerkt, maar da’s waarschijnlijk teveel gevraagd....
Dat gebruik van 'gezinsdrama' of 'familiedrama' slaat helemaal nergens op inderdaad. Kunnen ze een keer met recht 'verwarde man' gebruiken, doen ze het niet. Gefrustreerde, geflipte danwel knettergestoorde wout schiet vrouw en 2 kinderen dood. Nou dan moet je de mense horen hoor. Ooo wacht het waren zijn eigen kinderen. Nee dan is het een familiedrama, nu gaan we lekker terughoudend doen met zn allen. Horen we nooit meer waarom deze meneer geen agent had mogen zijn. Of geen dienstwapen meer had mogen hebben.
"Familiedrama" is echt zo'n gristenterm uit het Polygoonjournaaltijdperk dat de CDA, CU, SGP graag gebruikt (en door DENK overgenomen). Het is een woord van de overheid om de handen in onschuld te wassen om zo verantwoordelijkheid te ontlopen en de schaapjes gerust te stellen.
Boze ex-man/vader. Man man man man man.
Een Emilio die gebeurT juist spelt ook niet
Analfabeten-bashende taalnazi....
Waar wel?
Wat een drama. Ik hoop dat naast de familie ook de direkte buren niet vergeten worden bij de zorg.
Hoezo?
Èn de politiemensen die dit aantreffen.
@Goofje | 09-09-19 | 20:55: Gewoon 'n opmerking die geen smartass reacties behoeft.
@CalamityJane | 09-09-19 | 21:02: Dat zeker, vooral omdat het om een collega lijkt te gaan. Wat die directe buren betreft: ik zou geen 'zorg'/slachtofferhulp willen. Ik heb vroeger (50 jaar geleden) ook van dichtbij gezien (ik stond met mijn fiets te wachten om over te steken) hoe een man met zijn broodtrommeltje achterop de fiets werd overreden door een bus van de WSM op de Haagweg in Loosduinen. Hij kwam met zijn hoofd onder een van de wielen. Meer zeg ik er niet over. Zoiets vergeet je je leven lang niet maar wat zou 'slachtofferhulp' daaraan geholpen hebben? Niets wat mij betreft.
@Zwizalletju | 09-09-19 | 21:03: U kunt toch gewoon antwoord geven op een eerlijke vraag i.p.v. met 'smasrtass' te komen?
@Goofje | 09-09-19 | 21:11: Je zoekt er te veel achter. Relax, het is al erg genoeg.
@Zwizalletju | 09-09-19 | 21:22: ok
@Zwizalletju | 09-09-19 | 21:03: Goofje vraagt het en ik dacht het. Inderdaad serieus hoezo?
Weet u wat politiemensen onder ogen komt. En denk bijvoorbeeld aan een vliegtuigramp. Daar zijn mensen nodig die slachtoffers aan de hand van van wat er maar over is van een lichaam moeten identificeren. Die krijgen geen slachtofferhulp.
Een kop koffie. Dat is.
@Goofje | 09-09-19 | 21:11:
Dat het voor jou zo ging betekent niet dat anderen geen baat zouden kunnen hebben bij slachtofferhulp. Het lijkt me goed om dan toch om betrokkenen hulp te bieden, voor mensen die de stap anders niet zouden durven nemen om zelf hulp te zoeken, maar er toch baat bij hebben.
@Diotima | 09-09-19 | 21:32: Waarom buren?
@Goofje | 09-09-19 | 21:11:
Wat afschuwelijk.
Hopelijk kon u daar mee omgaan. Bij sommige mensen helpt het als iemand een luisterend oor biedt of praktische hulp. Slachtofferhulp doet evt: vinger aan de pols houden als je dat wenst, lotgenotencontact, professionele hulpverlening of daarnaar verwijzen.
Stel uw leven had in het teken gaan staan van die gebeurtenis had u wellicht het advies gekregen erover te praten of een (korte) therapie te volgen.
Het is inderdaad niet voor iedereen.
Ik neem aan dat alle betrokkenen in deze zaak hulp kunnen krijgen via allerlei wegen.
@letopuwzaak | 09-09-19 | 22:02: Jammer dat deze discussie zo´n vreemde wending heeft gekregen.
@CalamityJane | 09-09-19 | 21:44:
Sommige buren zijn hecht en kunnen een soort vergeten nabestaanden worden, omdat familie en vrienden niet van die band weten, en buren zich ook niet willen opdringen. Misschien refereert Zwizalletju wel naar iets persoonlijks dat hier op lijkt.
Ik wou dat ik mijn opa was: die wist niet niet dat er elke dag iets verschrikkelijks gebeurde ergens in het land.
Soms denk ik dat mijn opa hier scherper zou kunnen reaguren dan ik. Helaas is hij niet meer onder ons. Proost op mijn opa en de uwe!
Was hij dement?
Klopt. 50 jaar geleden een moord op een prostituee in Den Haag. De Haagse krant schreef er echt dagelijks over. Het was een unicum...... En nu? Dagelijks. Echt heel verschrikkelijk. Mensen komen er al nauwelijks overheen als een familielid is vermoord en nu dan 3 doden (en of het zwaargewonde slachtoffer er nog bovenop komt is ook nog maar de vraag) in 1 gezin. Het is echt niet te bevatten.
@Leptob | 09-09-19 | 20:48:
Ja, daarom hebben we hem ook voortijdig begraven, vond ie niet erg.
Triest, heel triest, vooral voor de rest van de familie die nu twee slachtoffers en een dader ten grave moeten dragen. Hoe ga je daar mee om..... Je zal er maar voor staan als ouders, broer, zus of kind. Dan pleurt vanavond ineens de hele wereld voor je voeten in scherven...…..
Je moet toch kunnen zien als het slecht gaat bij je collega ? als politie ben je toch enigszins getraind om zo iets te tijdig te kunnen zien , rip voor de nabestaande men zal ook eens bij het corps moeten kijken ivbm de werk druk
iedereen kan een keer knappen, Zeker agenten die nogal eens spannende en schokkende zaken meemaken.
@Schepvogel | 09-09-19 | 20:49: Het kan ook dat plotseling de stoppen doorsloegen. Maar goed, we weten er niets van.
@Schepvogel | 09-09-19 | 20:49: ikweet als geen ander dat elk persoon een breekpunt heeft, het gaat er mij vooral om dat het echt vaak binnen politie werkende mensen gebeurt, dit is niet zomaar een ferme tik geven, dit gaat over totale uitschakeling van opgebouwd verleden
Dan heb jij de tong van deze jongen nog niet gezien
Als ik zo om mij heenkijk is deze als stelregel onjuist.
Kun je nagaan hoe gek we die vrouwen af en toe krijgen, dat ze nóg gekker dan ons gaan doen..
Vrouwen zijn gemener, mannen egoïstischer.
T zijn beide linke wapens.
@schoon-schip-maken | 09-09-19 | 20:48:
Als wij mannen iemand vermoorden dan is het over het algemeen wel duidelijk: Dan ligt er iemand op de grond met een paar gaten in zijn lichaam of een ingeslagen schedel. Als vrouwen iemand vermoorden dan merk je het niet. Vrouwen gebruiken namelijk vergif. En dan denkt iedereen van 'ach gut, hij heeft een hartaanval gehad. wat sneu nou. zo oud was ie trouwens nog niet. zo zie je maar weer.' En op naar het volgende slachtoffer.
klopt., echter neem het mij niet kwalijk dat ik daar een positieve wending aan heb gegeven.
@VanBukkem | 09-09-19 | 20:56:
Grinnik. Heb je het vaak gezien in je omgeving, VanBukkem of ben je - net als ondergetekende - verslaafd aan ID?
@VanBukkem | 09-09-19 | 20:56: eerlijk is eerlijk, dat is nu eens een schoon schip maken.
De ervaring druipt ervan af
@MickeyGouda | 09-09-19 | 21:02:
Ik ben verslaafd aan een boel dingen. Maar ID, nee zeg me niks. Kun je dat roken?
@VanBukkem | 09-09-19 | 21:19:
Investigation Discovery, een zender met louter moordzaken. ID schijnt trouwens bij uitstek een vrouwenzender te zijn. Als mijn man erover klaagt, dan zeg ik altijd: "Stt ... ik ben aan het oefenen!".
@MickeyGouda | 09-09-19 | 21:24:
Arsenicum FTW!
@MickeyGouda | 09-09-19 | 21:24:
Jajaja ik ken dat. En maar hopen dat je de volgende ochtend weer wakker wordt. Brrr.
Ik heb het te doen met uw man.
@MickeyGouda | 09-09-19 | 21:24: oef, dat is het enige kanaal wat ik kan aanzien (met vrouwlief op de bank) zonder hersenpijn.
Ben verder geen bankzitter/tv-kijkert.
@Leptob: Jij bent niet goed. Een bericht over een laffe kindermoordenaar en jij insinueert dat de schuld bij z'n vrouw ligt, Zeg dan gelijk dat kinderen ook het bloed onder je nagels vandaan kunnen halen, genius.
@MickeyGouda | 09-09-19 | 21:24: Ergens had ik het idee dat het aangenaam zou kunnen zijn u in levende lijve te ontmoeten. Nu begin ik toch mijn twijfels te hebben. :)
Altijd is het een drama als een persoon uit eigen familie de zaak ombrengt.
Triest verhaal, ik vraag mij wel af hoe het kan dat bij zoveel gezinsdramas best vaak in nederland en belgie een politie agent bij betrokken is.
Ik lees het werkelijk maandelijks, zou hier een dieper liggende achtergrond bij betrokken zijn?
Heeft iemand tussen de reageerders{sters} misschien duiding?
Begin maar eens met je af te vragen of je het je inbeeldt of dat dat ook werkelijk zo is. Is de waarneming dat er vaker dan gemiddeld een agent bij betrokken is statistisch relevant.
Nou: totaal geen aanzien op straat. Zwaar beroep. Veel ellende en de kwetsbaarheid van het menselijk leven vaak onder ogen krijgen. Door politiek ook al niet serieus genomen. Ik kan nog wel even doorgaan, maar dit lijkt me een 'goed' begin.
Waarschijnlijk frustratie omdat zijn werk geen enkele zin meer heeft.
Moeilijk beroep + slecht betaald + altijd de pispaal + gewelddadige hufters om je heen als je je werk doet + honderd telefoons met camera om je heen als je een mep terug geeft + weinig steun van bovenaf als het misgaat + wisseldiensten + vuurwapen onder handbereik = ?
Voor het goede antwoord worden geen extra punten gegeven.
Ik had al zo'n vermoeden, vanwege de response en de politiewagens op de foto's. Op je vraag: agenten zijn volgens mij vaak binnenvetters, althans ze lijken geen praatcultuur te hebben. Wat je vaker ziet is dat ze hun problemen voor zich houden, vind ik eigenlijk ook wel logisch. Maar je moet echt wel goed in de knoop zitten om je eigen kinderen te kunnen vermoorden. Wat een vreselijk drama, een enkele vraag om hulp had dit misschien al kunnen voorkomen.
Ik denk dat ik dat wel uit kan leggen. Politieagent is gewoon om te beginnen een kutberoep. Je komt de hele dag in aanraking met de onderkant van de samenleving en alle ellende die daarbij hoort. Dat gaat je niet in de kouwe kleren zitten. Dat kan zich op een gegeven moment in je hoofd gaan nestelen. En daarbij betaalt het ook nog eens hartstikke slecht. Je ziet al die drugsdealertjes in in de duurste auto's rijden, en zelf kom je thuis met een lullige 2000 euro. En daarvoor word je bespuugd, uitgescholden, of van achteren op je hoofd geslagen. Ja, dan kan het maar zo zijn dat thuis een keer de stoppen doorslaan.
@Kapitein Sjaak Mus | 09-09-19 | 20:45:
Sorry schijtzat en skoftig, toen ik zat te tikken hadden jullie al geantwoord.
Enfin.
Great minds think alike, zalleme maar zegge.
@VanBukkem | 09-09-19 | 20:47: Met een politiek correcte leiding ook nog. Van voren bespuugd van achteren geen rugdekking.
Politiemensen zijn getraind in het gebruik van geweld en hebben toegang tot wapens. Daarbij, een persoonlijkheid die kiest voor de politie zal eerder neigen naar gebruik van geweld om zijn problemen op te lossen. Zeer recent was er nog Marechausse Zacharias Monteiro die in Vlaardingen zijn woning opblies waarbij hij en zijn vrouw omkwamen. Voor Defensie geldt overigens hetzelfde. Kent iemand oud-marinier Paul Spiekerman van Wezelenburg nog? 4 doden in Kerkrade.
@VanBukkem | 09-09-19 | 20:47: geheel mee eens, nu de ham vraag, waarom wordt je in gods naam nu nog politie agent{e.?
Uw opmerkingen zijn terrecht, het zou nieuwe instromers toch aan het nadenken moeten zetten.
Maar vooral, het zou de top van de politie meer dan aan het nadeken moeten zetten en op zeer kort termijn oplossingen moeten gaan aanbieden.
Vanwege al het voorafgaande: lik-op-stuk-beleid bij geweld tegen agenten en andere hulpverleners. Geen uitzonderingen.
@omanders | 09-09-19 | 20:39: die fase heb ik dus gehad en daarom maak ik de opmerking. met alle respect, ik ga nu niet de laatste drie maanden aan gevallen linken hier
@Kapitein Sjaak Mus | 09-09-19 | 20:48: great minds, jazeker.
@Vula | 09-09-19 | 21:02: politiemensen zijn vaak de andere zijde, vd zelfde munt/medaille, als criminelen.
Even los van de huidige knuffelaars/foei-sprekers e.d. die er steeds meer lijken te komen (vnl. Vrouwen).
Ken wel wat opgefokte/licht paranoide/agressieve/gefrustreerde mannelijke agenten.
Even los van hoe dat zou komen is het een kip/ei verhaal.
Trekt gewoon bepaalde types aan.
Wat al genoemd is, plus het feit dat je in het juridisch systeem als man keihard gediscrimineerd wordt. 90% van de tijd krijgt je ex vrouw de volledige voogdij en zie je je kinderen niet meer. Bovendien leven we nog steeds in een cultuur dat je als man je hele leven hoort als je emoties laat zien van, je bent toch een vent? Je bent toch geen watje?
@Suncatcher | 09-09-19 | 22:07: De emancipatie gaat een kant op. Met Vrouwe Justitia zitten de mannen duidelijk in het verkeerde kamp.
Uitermate triest. RIP en sterkte voor de nabestaanden.
Heel heel triest.
Sorry Eefje, Joris heeft het al geregeld.
Gevalletje ''Cultuur'' ?
Ik vrees gevalletje Nederlandse cultuur. ot: vreselijk voor alle familie , vrienden en collega's.
Nee dus, sta je mooi te kijk.
Jammer dat die agent dood is en geen leven lang last heeft, in de bak, van schuldgevoelens, verdriet en demonen in zijn hoofd.
Reken maar dat hij al lange tijd enorme last heeft gehad van die demonen.
Zoiets doen mensen doorgaans niet omdat ze zo gelukkig zijn...
@EefjeWentelteefje | 09-09-19 | 20:34: hoe triest. En juist. Dank voor je correctie Eefje.
@EefjeWentelteefje | 09-09-19 | 20:34: Klopt maar hij heeft maar even moeten aanschouwen wat hij zijn gezin heeft aangedaan voordat hij eruit stapte. Misschien drong het zelfs nog niet echt tot hem door.
@Patje2011 | 09-09-19 | 20:39:
Kijk, wat daar gebeurd is is natuurlijk afschuwelijk en ook al was de dader wellicht psychotisch of iets dergelijks, het blijft natuurlijk een vreselijk misdrijf. Maar toch... hoe verschrikkelijk de weg moet je niet kwijt zijn, wil je tot een dergelijke daad komen?
@Patje2011 | 09-09-19 | 20:39:
jawel,die kogel drong wel door.
Misschien heeft hij echt beredeneerd dat het beter is dat zijn gezin (ik neem dat even aan dat het zijn gezin in) er ook niet meer is.
Dat hij ook voor hen geen uitweg meer zag en alles mee wilde nemen..
Wat ben je ver weg als je aan zuks denkt.
Een verschrikkelijk drama.
Ik kan momenteel geen medelijden hebben met de dader. Ik denk aan de rest van het gezin.
@Patje2011 | 09-09-19 | 21:33:
Ik voel dat ook zo.
Het is meer mijn analyse (proberen). Zoiets. Of pure wraak of woede.
Niet te bevatten.
En...... Wat heb je nu gewonnen...? Ben jij er gelukkig mee...?
En nu, wil je een sticker?
Van harte
Je bent vast heel trots op jezelf?
Zo raak je je ui nooit kwijt, Zwitsal
@R. Skickr | 09-09-19 | 20:32: ipv respect tonen blijf je vooral trots op jezelf hè baby?
Dus alle speculaties ten spijt: het was een familiedrama. Wat weer een eufemisme is voor je gezin vermoorden en daarna jezelf.
De schutter zou een politieman zijn(telebelg)
Maar goed, dat sluit natuurlijk nog steeds niet uit dat het hier om een gevalletje eerwraak gaat. Of iets te veel iftars.
@VanBukkem | 09-09-19 | 20:29:
Daar zullen we wel nooit achter komen.Wat dat betreft houden ze bij de pliesie de rangen gesloten.
Klinkt als een familiedrama net zoals in Hilversum in 2005. Als dat zo is, heel veel sterkte voor de nabestaanden.
Een gewone straat in een gewone Nederlandse stad ... Sommige drama's zijn (nog) moeilijker te bevatten dan andere.
Waarschijnlijk een familiedrama dus. Tragisch.
Dordrecht, politieagent.... Wie herinnert zich Millie Boele nog? Volgens mij ook in de omgeving van Assenburg.
Klopt, hij heeft zelfs meegezocht naar het meisje.
@Mr_Natural | 09-09-19 | 20:21: Sander Vreeswijk.
Ik ben Millie nooit vergeten. Sander V. staat in mijn top 10 met hufters waarvan ik hoop dat ze op een onfortuinlijke manier deze aarde mogen verlaten.
Hoe kan dat nou? In Nederland zijn wapens VERBOTEN. Dit is Amerika toch niet?
De politie heeft wapens.
Gevalletje familiedrama gok ik.
Blijft heel triest en een gok natuurlijk.
Sterkte voor de nabestaanden.
Hebben ze van Rossem zijn advies toch opgevolgd.
Het liveblog van Rijnmond is wel traag.
Bekijk de ploeg van MediaTV eens. Die lopen niet, die rollen.
@Frau Merkel | 09-09-19 | 20:22: dank, ga ik doen.
@schijtzat | 09-09-19 | 20:17 Uitermate amateuristisch , links werken niet en de timeline klopt ook geen moer van. Ze weten niet wat ze a/h doen zijn. Maar ja , liveblog klinkt zo leuk.
Naar bericht....
En vooral ook kriskras die politieautos op de weg. Er kan geen trouwstoet meer doorheen. Aso's.
Misschien iemand boos dat FC Dordrecht 19e staat in de eerste divisie en dus weer, ondanks alle beloftes en hoge verwachtingen, de Champions League niet gaat halen?
Bij drie doden is het wel brekend en bij de anderhalve eerder vandaag niet. Het zijn verwarrende tijden. Je moet het ook van de zonnige kant kunnen bekijken. Een flinke besparing op de gezondheidszorg en uitkeringen, een woning vrij voor merkelkinderen en de politie heeft kunnen oefenen. Een avondje ophef om iets anders dan Rutte en zijn corrupte OM en minder CO2 uitstoot. Elk nadeel heb zijn voordeel. Dan nu iemand over de nadelen?
i.imgur.com/yQdtc5y.png
Het is er met die open grenzen ook niet makkelijker op geworden om wapen aan te schaffen, ik stel voor dat onze MP met Trump gaat babbelen.
Mordrecht
nl.m.wikipedia.org/wiki/Moordrecht
Allemaal pitpitpit...
Ook het signalement van deze kinderen: gaan we nu enkel nog spijkerbroeken en schoenen omschrijven?
Wat is er gebeurd met 'slank, dik, gezet, donker, licht, langharig, blond, lang, kort etc'.
Je wil deze personen toch vinden?
Gelukkig zijn ze terecht.. deze kinderen
Dat ging inderdaad helemaal nergens over. Alle kinderen in onze straat voldoen aan dit signalement.
Rasis
Ik de postcodes opgezocht van Heimerstein in Dordrecht, doet de allochtoon-o-meter het niet meer..
Dan wordt het lastig om een "educated guess" te maken.
Overigens nog niks in het 20.00 uur journo.
daar wonen weinig allochtonen.
Nee, pleeborstels met het hoofd van Trump .. dat was belangrijker nieuws van vandaag, daarna de moorden, zonder enige extra info over wie dan ook.
@Yumi | 09-09-19 | 20:16:
man heeft zijn 2 kinderen gedood en zichzelf en vrouw gewond
@swassannuf | 09-09-19 | 20:21:
Dank voor de duiding, erg triest.
"Eerder vanavond heeft zich een zeer heftig schietincident voorgedaan in Dordrecht. Ik ben zeer geraakt en leef enorm mee met alle betrokkenen".
( twitter.com/WouterKolff/status/117111... ) .
En dat is de burgemeester.
Hij is geraakt en leeft nog. Hij hoort dus niet bij de drie.
Niks mis met deze burgemeester, Amsterdammers mochten willen dat ze zo'n burgemeester hadden.
#taalfouwtje
@Mr_Natural | 09-09-19 | 20:08: dat is niet echt moeilijk. Wij accepteren bijna alles.
Schietincident en de burgemeester is geraakt. Wat een woordkeus.
de burgervader is getroffen door het voorval en wordt nu behandeld als aangeschoten wild
Ik vermoed een misgelopen ripdeal.
Gelukkig zijn die twee bloeikes ongedeerd terug gevonden.
Dus Pim is door een schietincident om 't leven gekomen, en Theo door een 'steekincident' . Ok. Nou dan is het verder helder.
Ja, incident is een nare term. Het kan zowel dubbele moord zijn als kruimeldiefstal.
Ik vind de term 'zeer geraakt' in relatie tot de schietpartij geen prettige woordkeus van die Wouter Kolff.
Niet over nagedacht, en hij moet dit niet zelfstandig Twitteren maar de voorlichting.
Aardbeving in Groningen. Burgemeester: ik ben zeer geschokt.
@Sitting_targets | 09-09-19 | 20:11: of "ik sta nog te trillen op mijn benen"
@Zwizalletju | 09-09-19 | 20:06:
Al die uitgekookte taal van voorlichters is veel erger. Ik vind het echt bijzonder flauw om het die vent in te wrijven. 'Get a life', denk ik dan.
Ik gok op iets in de relationele/religieuze sfeer. Ik denk dat er weer eens iemand in zijn eer is aangetast.
Maar goed, we weten het niet. Afwachten.
Zo ziet het buurtje er wel uit. Hmm. Nieuwe vervelende maar volkomen zinloze maatregel voor (tegen) sportschutters in 3...2...1...
Dat is ook de groep die semi-legaal bewapend is.
@ Marretje ,
Semi legaal? leg eens uit?
Het is wel raak in regio Rotterdam dit weekend en vandaag. Zaterdag steekpartij Rotterdam-Zuid, zondag iemand neergeschoten in Geervliet, vandaag dode bij steekpartij metrostation Capelsebrug en nu dit.
Nog ff en Rotterdam is toch ergens beter in vergeleken met Amsterdam...
Begint al heel normaal te worden in het o zo gave land van rutte.
Hoeveel vaasjes moeten er nog tegen de grond kletteren door verwardiërs?
Ssssst
In 2015 kwamen er 120 mensen om door moord of doodslag en dat was het laagste aantal in twintig jaar.
Van die vaasjes maken we urntjes.
@Rubberfetisj | 09-09-19 | 20:09: ssst, voor 1960 was een moord nog landelijk nieuws, daar schreven de kranten dagen over. www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2005/11/kans-...
Ach dat was die goede oude tijd dat mensen nog detective romans lazen waarbij een slimme rechercheur een moordzaak oploste!
@Zapata10 | 09-09-19 | 20:28: Ik lees zulke detective romans nog steeds....
"Een schietincident" klinkt wel lief. Niets aan de hand joh, had een incidentje met een paar wapens, 3 doden en wat vermiste kinderen.
Zal wel weer cultuur zijn.
Aboutaleb wil hiervoor een vergunning plicht invoeren.... Zodat er een aanspreekpunt is bij schietincidenten....
Familiedrama, je zal je nu wel extra dom voelen. Dat is terecht.
@Frits de Vriez | 09-09-19 | 21:23: kul niet zo uit de hoogte man. De Antilliaanse cultuur is nog steeds anders dan de Nederlandse.
Weer dat achterlijke verhullende taalgebruik , 'schietincident' , 'steekincident' . Zeg toch gewoon wat er gebeurd is.
moord
familieincidentje?
Vroeger heette dat een schietpartij
@piloot47 | 09-09-19 | 20:06:
niet te verwarren met een knalfuif!
Politie en Nederlandse taal; het moet zijn 'gebeurd is'.
Zijn opgeleid door mensen die het ook niet meer snapten.
@Zwizalletju | 09-09-19 | 19:59: Logische verklaring dit.
Kolff is okee, hij heeft laatst nog een Turks illegaal casino boven de kantine van een voetbalvereniging ontmanteld. Hij durft wel, maar dit soort dingen heb je nooit in de hand.
Incidentje gewoon doorlopen mensen
Gokje wagen over herkomst dader en slachtoffers?
Chinezen misschien?
Monegasken?
Ik word er 'moe' van, dan wel krijg er een bontkraagje van.
Nederlandse politieman dus, sukkel.
@Frits de Vriez | 09-09-19 | 21:02:
Als jij nou niet als een tokkie was gaan schelden, had ik nog wel de moeite willen doen om het boetekleed aan te trekken.
Nu kun je echter mijn rug op.
Ik heb liever een "niet heftig" schietincident.
Tja, ik ook. Wensen, wensen.
Verward persoon ... doorlopen allemaal
En voor de npo ... leidt lekker af van het Wilders-proces of beter, de kwalijke rol van Rutte & co. daarin
alles wat op wapens lijkt moet verboden worden, anders krijgen we hier "Amerikaanse" toestanden.
NOS opent gewoon met varkens en kippen is de aankondiging...
Die hebben het ook zwaar.
Die willen eerst weten of de dader wit is..
@Wasbakplasser | 09-09-19 | 20:08:
Dit
Ik kijk niet meer naar het fascistische mos journaal. RTL is echt al beter (nog niet goed) RTL heeft ook nog echte journalisten. Nos liegt en bedriegt. MSM Hufters.. Opdoeken die Teringzooi...
Familiedrama, afrekening, eerwraak? Ik zet mijn geld op familiedrama vooralsnog.
De laatste keer dat er meerdere personen vermoord werden in Dordrecht ging het om Playstations.
@Mr_Natural | 09-09-19 | 19:59:
Afgrijselijk verhaal was dat. Meisje van een jaar of 8 liep thuis de trap af en trof twee of drie geknevelde en vermoorde mensen aan, als ik me goed herinner inclusief haar moeder.
@Frits de Vriez | 09-09-19 | 20:09:
Ja, en dat om een paar Playstations.
Waren dat PS4 Pro's of gewone PS4's?
@Frits de Vriez | 09-09-19 | 20:09:
Voor wie het interesseert. www.blikopdewereld.nl/rechtspraak/lev...
2001 dus Playstation 2. Jezus wat erg!
Ben je nou trots?
Ik woon dus in de buurt, en het is al sinds omstreeks 18:30 één groot orkest van sirenes en helikopters. Schijnt dat de DSI ook even is wezen buurten dus dat zal geen koosjer verhaal zijn geweest.
Achja, ik zit veilig in mijn zolderkamer...
Leuk spelletje Call of duty aan het doen?
@Thijsz | 09-09-19 | 20:18: Laat ik het zo stellen, mijn fapsessie werd abrupt onderbroken...
Leuke wijk of veel import Afrikanen? Heb je die agent wel eens gezien?
@FrankOngerust | 09-09-19 | 20:49: Ik woon in het iets duurdere deel van de wijk waar je weinig import ziet. De wijk waar dit heeft plaatsgevonden zijn de huizen een stuk goedkoper, en dat is niet voor niks...
Daar wonen aanzienlijk meer nieuwe nederlanders.
@PurpleFlurp | 09-09-19 | 20:57:
Ja, bouwen konden ze wel in de jaren 70-80.
Zou die man nou zelf niet door hebben dat zijn tweet een beetje raar leest? Komt volgens mij omdat het op de automatische piloot gaat. College invoelend reageren bij studie bestuurskunde. Aardbeving in Groningen? Ik ben geschokt.
Nederland begint toch inmiddels behoorlijk op een oorlogsgebied te lijken
Baarlijke nonsens.
Steekpartij is ook vreemd, impliceert wederkerigheid. Op elkaar insteken. Hoe kan iemand die neergestoken wordt zonder zelf te steken nu aan een steekpartij deelnemen?
Of iets als 'ruzie' beschrijven, terwijl 1 overduidelijk de dader is en de ander zich alleen probeert te verweren.
Ook erg onzorgvuldig altijd.
Schuld van Trump met z'n idiote wapenwetten.
Wat een onzin!
Vreselijk edoch Nederland wordt steeds zo wordt gesteld door het CBS en politici.
(..) wordt steeds veiliger (...) hoort er te staan.
Eerst een dodelijk steekincident door 'een man met witte schoenen', nu dit. Gaat lekker in Rotjeknor e.o.
En vanmiddag ook een gewonde bij een steekpartij op straat in Dordrecht.
Capelle en Dordrecht zijn zo 020 als Haarlem en Hoofddorp.
Inmiddels bekendgemaakt: lichtgetint met vlassige snor.
Maar hij wordt vast gepakt op basis van zijn witte schoenen... belachelijk signalement terwijl hij vrij rondloopt.
@letopuwzaak | 09-09-19 | 20:02: Dat komt doordat er kritiek komt van mensen van D66 als er een accurate melding op basis van de melding door getuigen wordt verstrekt: www.dvhn.nl/groningen/Burgernet-waars...
@Braco.me | 09-09-19 | 19:59: vol Rotterdammers dus ...
Litsehimmel
Update: het ''slachtoffer'' wilde zwartrijden en dat zinde de dader niet en zodoende ontstond er een vechtpartij.
Dordrecht he? Ik weet genoeg 'denk ik'.
Hoe dichter bij Dordt...
We zullen zien wat dit gaat worden. Ik zeg nog niets...
Want anders had je familiedrama gezegd?
Het was weer een mooie dag voor de verwarde personen vandaag in Nederland...
Wapens ze zouden verboden moeten worden...
Maar 'gelukkig' heeft het bestrijden van drugs prioriteit.
@ProAsfalt | 09-09-19 | 19:55:
Lachgas bedoel je.
Nederland is goed in wetten verzinnen, handhaven doen ze alleen de belastingwetten voor burgers en MKB.
Nee! De mensen die er niet mee om kunnen gaan moeten verboden worden.
Guns don't kill people, people do!
tja, in dit geval had dat dus neit geholpen, maar dan nog, als je echt wilt, kun je met alles wel een moord plegen; van breinaalden tot insuline.
@Yumi | 09-09-19 | 21:49: balpennen
Het zou leuk zijn als de politie ook eens aan de eisen moet gaan voldoen waar een sportschutter aan moet voldoen.
REAGEER OOK