Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NRC Mohammedblad en AD trekken boerka aan

Krant van Heldring (vzmh) propageert radicaal gedachtengoed en verkneukelt zich over wetsovertredingen

"Sane"

NRC Handelsblad was al fout in de oorlog (allebei de fusietitels) en trekt die lijn zeventig jaar later door naar nieuwe fascistische ideologieën. Twee redacteuren gingen een dagje op pad met Liesbeth Hofman, de vrouw van islamist en beroepsopruier Arnoud van Doorn. Beide bekeerlingen zijn activisten van de politieke islam bij de Partij voor de Eenheid en propagandisten voor de profeet, feiten die niet vermeld worden door een redactrice die zich openlijk lijkt te verkneukelen over de moedwillige wetsovertredingen die Hofman pleegt in tram, ziekenhuis en publieke ruimte. Abou Arnoud is er gezellig bij, want die twittert foto's van z'n vuilniszak in de tram (na de breek). Ook het Halalgemeen Deugblad was uitgenodigd op het gezinsuitstapje en liet zich daarmee eveneens voor het karretje van de koranstampers spannen. "Die wet heeft wat mij betreft geen bestaansrecht", zegt de vrouw die zichzelf van een publiek bestaansrecht berooft. Enige grappige bijwerking bij de "burgerlijke ongehaarzaamheid" van twee sujetten die liever sharia dan rechtsstaat willen: dat geblaas over burgerarresten is bij dezen bewezen hysterie - het ergste wat er gebeurde was een scheve blik. Sane!

Vanmiddag is er in Den Haag (op de Koekamp) een demonstratie tegen het boerkaverbod. We verwachten dat het ofwel heel rustig blijft, of dat de politie handhavend zal optreden. Want de APV van Den Haag verbiedt gezichtsbedekkende kleding tijdens demonstraties... 
UPDATE: Gemaskerde parade mag gewoon gemaskerd van burgemeester Krikke. Haagse makelaars, update uw adviezen!

Dat is 150 euro

En dit is nog eens 150 euro

Reaguursels

Inloggen

Resolutie 1741 van de EU wordt onder onze ogen uitgevoerd en Eurabie verwezenlijkt. Jarenlang heeft men schuddebuikend van het lachen de complotgekkies uitgelachen maar dat lachen zal ze binnenkort wel vergaan.
Helaas hebben wij geen sterke politieke leider als Trump die gewoon zegt waar het op staat en doet wat ie belooft. We krijgen wat we verdienen.

matrixbluepill | 09-08-19 | 18:27

Dit zijn gewoon provocerende boerkabuddies. Benieuwd wat ze gaan verzinnen als blijkt dat hun actie geen zin heeft.
Of gaan ze roepen "Zie je wel de wet is een dode letter". Was het al, maar ter zijde. Tankstations vragen al langer heel vriendelijk aan motorrijders om tijdens het afrekenen hun helm af te doen.

Mubbenschonster | 09-08-19 | 16:06

Ik vraag me af hoeveel 'oorspronkelijke' of geïmporteerde moslims onder zo'n tent zitten. Volgens mij zijn 't allemaal blanke bekeerlingen die, om zich te bewijzen, super fanatiek zijn.
Overigens ook superhandig als je op de opsporingslijsten van Interpol staat. Niemand die ziet of er een man of vrouw onder zit

meneerjan | 09-08-19 | 15:17

Ach toen mensen met Jodensterren gingen lopen, vonden Nederlanders het ook geen probleem.

dr Rechts | 09-08-19 | 14:54

Niet alleen daarom hinderlijk maar toch ook wel een heleboel is het gebruik door Sheila Kamerman van het woordje 'sane'. De deugmens heeft merkwaardig genoeg vaak de neiging zich tot het Engels te wenden om vooronderstelde kracht te verlenen aan een zoveelste natte politiek correcte ruft.

Willibald von Klúúúk | 09-08-19 | 14:54

Politiek selectieve handhaving op gemeenteniveau. Onze overheid waaronder ook de lagere overheden handhaven wanneer ze dat ze politiek gezien het beste uitkomt. Burgemeesters doen waar ze zin in hebben en wat ze past. Den Haag ziet het en kijkt weg. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

otjemans | 09-08-19 | 14:40

De inheemse bekeerling... zo mogelijk nog hinderlijker dan de oorspronkelijke islamiet. Dat je als mohammedaan wordt geboren en dan vast zit in dat wereldje kan ik begrijpen. Maar wat er wel niet allemaal mis moet gaan in je leven om als Nederlander geboren te worden en dan toch te besluiten om mohammedaan te worden tart al mijn verbeelding. En wat een hel moet het ook zijn voor de ouders. Ik kan me in ieder geval niets ergers voorstellen dan dat mijn kinderen op een dag thuiskomen en zeggen: pap, vanaf nu beschouw ik het achterlijke geraaskal van een 7e eeuwse bedoeïen als het letterlijke woord van god. Zou je daar voortaan rekening mee kunnen houden?

SmilingBhudda | 09-08-19 | 14:29 | 1

De ultieme ramp is dat.

Wienerschnitzel mit | 09-08-19 | 14:38

Op pantoffels in een tram en ziekenhuis.
Weet die bekeerling niet dat het godverdomme hier in ONS land de bedoeling is dat je die uittrekt als je naar buiten gaat.
Of is je uitkering niet toereikend om normale schoenen te kopen?

swassannuf | 09-08-19 | 14:13

Dus.... als ik het goed begrijp, zijn 'burka-buddies' overbodig want Nederlanders reageren over het algemeen passief (iets dat wordt uitgelegd als tolerantie). Met andere woorden, die hele hype en hysterie vanaf 1 augustus was totaal misplaatst.
Verder ben ik van mening dat wetten gehandhaafd dienen te worden, maar aangezien we nu wetshandhavers hebben die gewoon kiezen wat ze willen handhaven, is heel het wetboek van strafrecht pleepapier geworden. Geen wonder dat Nederland mirror-image is van Baltimore....

Datsun_Cherry | 09-08-19 | 13:30

Slafisten op Slafari.
Vers gekweekt van de broederijen.
Je word er helemaal bijbels van.

MistaRazista | 09-08-19 | 13:28

Boem-El-Tram?

Vuurwezel | 09-08-19 | 13:12

Na boerkaverbod ook hoofddoekjesverbod snel invoeren en streng naleven. Zo heeft al die ophef ook zijn voordelen.

K. Westergaard | 09-08-19 | 13:11

Het zou wel grappig zijn als een aantal mensen naar die demonstratie gaan met een integraalhelm of bivakmuts op. Aangezien er toch niet opgetreden gaat worden en deze items onder dezelfde protestactie vallen.

einz | 09-08-19 | 13:10

Ook dit is weer een stukje ontwrichting vd samenleving.
En daar is het om te doen bij de islam.
Motte ze trouwens niet naar de Hadj in mekka?
Flikker op en ga lekker rondjes lopen om een zwarte steen en blijf daar.
Oh nee, in Saudi-Arabië mag je niet blijven, die doen niet aan immigratie.

Ruimedenker | 09-08-19 | 13:07 | 1

Kunnen ze niet betalen van hun uitkering want die arabieren daar schijnen rond de periode van dat steenschuifelen de prijzen gigantisch omhoog te gooien. Vluchten, hotels, vreten... Moet je als vrome salafist toch wel minimaal 10 jaar hier je handje ophouden voordat je op onze kosten aan een van je 5 islamistische zuilen ( plichten ) hebt voldaan.

Graaisnaaiert | 09-08-19 | 13:16

Een niqaab is een opgestoken middelvinger naar deze samenleving. Prima dat je jezelf wil buitensluiten, geen enkel probleem mee maar doe dan ook geen beroep op de collectieve voorzieningen van deze samenleving, te weten uitkeringen, subsidies, toe- en bijslagen, onderwijs, zorg, ov etc. etc. Quid pro quo, kudt. Niet alleen maar nemen en op onze kosten kleine salafistjes biggen en grootbrengen.

Graaisnaaiert | 09-08-19 | 13:04 | 4

@K. Westergaard | 09-08-19 | 13:14:
Als het komt uit de richting waarvan ik denk dat het komt - de aanhalingstekens - beschouw ik dat als een groot compliment.

Graaisnaaiert | 09-08-19 | 13:17

En wat was de reden dat u mij vorige week trachtte 'buiten te sluiten' met uw advies om niet op mij te reageren?

En ... is uw advies nog van kracht?

Voight-Kampff | 09-08-19 | 13:23

@Graaisnaaiert | 09-08-19 | 13:04 |
Ofschoon u volkomen gelijk heeft met uw stelling zien zij dat anders. Het is een verkapte vorm van de Jizya die wij Kafir nu eenmaal aan hen verschuldigd zijn. Daarom voelen ze ook geen enkele schaamte of schroom om deze voorzieningen ten volste uit te buiten. Het zou eens tijd worden dat ze de gehele 2e-Kamer verplicht op een cursus "islam voor dummies" sturen waarin het e.e.a. haarfijn uitgelegd wordt. En dan ben ik ook nog bereid om slechts tegen de vergoeding van mijn treinkaartje die cursus gratis en voor niks te komen geven. Ik zal zelfs mijn eigen bammetjes en thermosfles met koffie mee nemen.

Sjefke7807 | 09-08-19 | 13:23
▼ 1 antwoord verborgen

Links wil de wereld zien branden. Een alles verzengende haat tegen de status quo. Tegen de kapitalistische burgermaatschappij. Ze kunnen het zo keurig verwoorden wat ze vinden, wat ze zeggen dat ze vinden, zo beschaafd. Maar onder dat vernis zit het monster.

Sitting_targets | 09-08-19 | 13:01 | 1

@Sitting_targets | 09-08-19 | 13:01 |
Nou, het vernis begint aardig te bladderen, en op sommige plaatsen is zelfs al de lelijke ondergrond te zien.

Sjefke7807 | 09-08-19 | 13:25

Stuur Tom Staal na het reces ff naar het Binnenhof in boerka aub!

klaas24 | 09-08-19 | 12:53 | 1

En dan een dag later met een bivakmuts.

Mark_V | 09-08-19 | 13:10

Overigens non-nieuws: de bestuurder van een Randstad-Rail kan niets doen om het instappen te verhinderen, en mag de intercom niet gebruiken om een gemaskerde te verzoeken uit te stappen, noch mag hij/zij de afgesloten cabine verlaten om de schuifelende vuilniszak persoonlijk aan te spreken. Blijft alleen een oproepje naar de centrale over. De HTM-controleur kan geen bekeuring uitschrijven, de pliesie heeft al aangekondigd niet te komen, dus...

Guido | 09-08-19 | 12:50 | 3

O, dat wist ik niet; is dat echt zo, dat een chauffeur een gemaskerde struikrover die ergens achter instapt, niet via de intercom erop mag wijzen dat ze in overtreding is?

Ik neem het zo maar van je aan, hoor, maar die regel zou dan wel heel snel veranderd moeten worden.

Kijk, al die onzin over burgerarresten, waarover je vorige week las, en dat ziekenhuispersoneel, docenten, en tramconducteurs niet hoeven te "handhaven", dat lijkt me niet meer dan logisch, dat is uitsluitend een taak van de politie. Maar in vind wel dat die zwarte spoken er voortdurend op gewezen/aangesproken moeten worden dat ze in overtreding zijn. En die Liesbeth Hofman testte kennelijk ook in een apotheek hoe men daar zou reageren. In die apotheek werd de enig juiste reactie gegeven:

"Ze wil in de apotheek een doosje paracetamol kopen maar wordt door het personeel straal genegeerd. Na tien minuten geeft ze haar actie op."

Die zwarte spoken gewoon niet helpen/te woord staan zolang ze die boerka/nikaab niet afdoen. Dat is een prima, effectieve methode. Laat iedereen het zo doen, zou ik zeggen.

Dr_Johnson | 09-08-19 | 13:06

@Dr_Johnson | 09-08-19 | 13:06: Eerder op deze webstek zijn de instructies van HTM en/of RET gepubliceerd. De bestuurder mag de omroepinstallatie niet gebruiken; heeft ook geen zin, de slavin van Big Mo steekt toch haar middelvinger op.

Guido | 09-08-19 | 13:34

@Guido | 09-08-19 | 13:34:

O nou, die instructies heb ik dan gemist (ik lees ook niet alles). Maar dat eea geen zin heeft, ben ik niet met je eens. Wellicht dat ze - zeker in het begin - figuurlijk hun middelvinger opsteken, maar als ze telkens te horen krijgen dat ze niet gewenst zijn, zullen ze zich toch steeds ongemakkelijker gaan voelen. En daar gaat het om. Laat ze weten dat ze niet gewenst zijn, dat ze niet in deze samenleving thuishoren. Behandel ze als de paria's die het zijn.

Dr_Johnson | 09-08-19 | 14:03

Mag je wel het zwembad in met een face-kini?

www.google.com/search?client=firefox-..... gws-wiz-img.......35i39j0j0i67j0i10j0i8i10i30j0i30j0i8i30j0i24j0i10i24.pOob1pkfSSg&ved=&uact=5

Angelina-a | 09-08-19 | 12:43 | 1

Wtf.. Als je kinderen trauma's wil bezorgen is dat wel fantastisch!

Twisted_Faith | 09-08-19 | 14:28

Klotemoslims met klotenikaabs.

Dr_Johnson | 09-08-19 | 12:39

Prijs de ontdekker van de boerka Piet. Gewoon tot op de schouders. Natuurlijk wel inalle jleuren vandd regenboog. Niet alleen zwart.

strawdog | 09-08-19 | 12:33

Situatie 1: Een Pegida overtreedt de wet niet. Maar moslimhordes en zogenaamde Antifa maken het Pegida onmogelijk te demonstreren.
Deze anti- of tegendemonstranten wordt echter geen strobreed in de weg gelegd. Laat staan dat ze massaal opgepakt worden.
Resultaat: de keer daarop wordt de demonstratie van Pegida verboden, wegens te verwachten ongeregeldheden......

Situatie 2: Gesluierde demonstranten wel demonstreren. En krijgen, bij voorbaat(!), te horen dat wanneer ze de wet gaan overtreden, hier niet tegen opgetreden wordt. Argument: iets met grondrecht op demonstratie....

Conclusie: dreigen en rellen tegen een geoorloofde demonstratie kan zonder gevolgen. Je wordt zelfs beloond, want de volgende keer wordt de demonstratie waartegen je relt, verboden.

Dus als ik het goed begrijp: wanneer er vanmiddag, tegen een geoorloofde demonstratie, gereld en bedreigd gaat worden, dan ga je vrijuit. Maar een volgende keer wordt zo'n demonstratie verboden, vanwege te verwachten ongeregeldheden......

Wat zie ik over het hoofd?

michelpen | 09-08-19 | 12:29 | 4

@Sjefke7807 | 09-08-19 | 13:29:
U: “Rekent u maar dat het de heren/ dames in Den Haag dun door de pantalon/ jurk loopt bij de gedachte alleen al.”

Reactie: wat zegt u van de stelling dat de islam in Nederland is ingevoerd als proxyforce om de bevolking verder te onderwerpen aan de overheid om reden van veiligheid?

En dat deze proxyforce ingezet kan worden op het moment dat het volk begint te morren en mogelijkerwijs naar het partijkartel begint te wijzen?

Kortom, de heren/dames in Den Haag managen het spel. Zij zijn geen onderwerp van het spel. They rule; en hebben m.i. voor niets en niemand angst met de NAVO achter zich, in het geval de een of andere externe kracht van plan is om de proxy-force te activeren.

Volgens mij is iedereen in Nederland onderworpen aan de overheid. Enige rangschikking daarin is m.i. niet relevant.

Voight-Kampff | 09-08-19 | 13:42

@Voight-Kampff | 09-08-19 | 13:42 |
Uw stelling:

"wat zegt u van de stelling dat de islam in Nederland is ingevoerd als proxyforce om de bevolking verder te onderwerpen aan de overheid om reden van veiligheid?"

- Ik denk eerder aan iets anders. Er is in de jaren 70 geruisloos een Europese richtlijn (Resolutie van Straatsburg) getekend waarbij er een "Euro-Arabische dialoog" op gang gebracht moest worden. Ik weet dat dit nogal eens als aluhoedje wordt weg gezet, maar als je onderstaand artikel leest bekruipt je toch een heel onaangenaam gevoel:

- meervrijheid.nl/?pagina=1391

En dit is wat de Duitse Minister van Financiën(!) Wolfgang Schäuble zèlf zei in 2016 in een interview met Die Zeit, een grote Duitse krant vergelijkbaar met het NRC. Haalt u hem even door de Google Translate indien u het Duits niet machtig bent:

- www.zeit.de/politik/deutschland/2016-...

Uw stelling:

"En dat deze proxyforce ingezet kan worden op het moment dat het volk begint te morren en mogelijkerwijs naar het partijkartel begint te wijzen?"

'Brussel' is hard bezig er een EU-leger door te drukken. We kunnen in Frankrijk al zien wat dat betekent voor de inheemse bevolking. Velen hebben handen en ogen verloren bij de Gele Hesjes protesten. Zelfs protesterende ouderen worden met grof geweld in elkaar getrapt door ordetroepen die gekleed gaan als zwarte ninja's. Het 'voordeel' van een Eu-leger is dat een soldaat die naar een ander land gestuurd wordt om daar protesten de kop in te drukken gemakkelijker zal schieten op een bevolking waartoe hij niet behoort. En ziet u hier dat dit onder de EU-statuten geheel gerechtvaardigd is:

- eunmask.wordpress.com/2014/05/31/eu-r...

Uw laatste stelling:

"Volgens mij is iedereen in Nederland onderworpen aan de overheid. Enige rangschikking daarin is m.i. niet relevant."

Dat is hoe u en ik het zien, maar ziet u tegel Sjefke7807 | 09-08-19 | 13:56 | voor de uitleg dat moslims dit niet zo zien.

Sjefke7807 | 09-08-19 | 14:44

@Sjefke7807 | 09-08-19 | 14:44:
Duidelijke en navolgbare redenaties. Dank voor het toegevoegde inzicht.

Ik ga even nadenken, met name over 'oil for immigration' (of dit het enige strategische doel is).

Pamela Hemelrijk rust zacht.

Voight-Kampff | 09-08-19 | 16:21
▼ 1 antwoord verborgen

In ander nieuws telg van de Franfurter Schule beveelt zondagsgolen voor migrantenkindjes aan want het zou de taalvaardigheid in Nederlands bevorderen:
www.at5.nl/artikelen/196038/uva-onder...

Staat niet bij hoe leren in hun moerstaal het Nederlands bevordert, maar het zal wel kloppen tog...

Graaf_van_Hogendorp | 09-08-19 | 12:23

Hij zegt het echt de woordvoerder van gemeente Den Haag, elke demonstratie wordt afzonderlijk beoordeeld.
Hij bedoeld dus voor moslims en de islam worden uitzonderingen gemaakt en die mogen alles doen en laten wat ze willen.
Maar hij vergeet er bij te zeggen dat de overheid te laf is om op te treden en ben benieuwd hoe dit precedent door andere groepen wordt uitgelegd.
En tegen die treiteraar van Doorn en die vrouw van hem zou ik willen zeggen waarom donder je niet op naar een of ander zandbakland in plaats van hier de boel te verstieren.

oakmont | 09-08-19 | 12:12 | 1

U kunt te goed lezen. Inderdaad betekent dit dat voor mohammedanen een uitzondering wordt gemaakt, net als voor antifa en soortgelijken.

Guido | 09-08-19 | 12:45

We gaan vanmiddag heel veel mensen zien met veel van deze kenmerken, dus;
Hoe wordt iemand gediagnosticeerd als sociopaat?
Om de diagnose antisociale persoonlijkheidsstoornis te krijgen, moet iemand ouder zijn dan 18 jaar.

Hun gedrag moet een patroon vertonen van ten minste drie van de volgende zeven kenmerken:

Ze respecteren geen sociale normen of wetten. Ze breken consequent wetten of overschrijden sociale grenzen.
Ze liegen, misleiden anderen, gebruiken valse identiteiten of bijnamen en gebruiken anderen voor persoonlijk gewin.
Ze maken geen plannen voor de lange termijn. Ze doen vaak dingen zonder na te denken over de gevolgen.
Ze tonen agressief of geïrriteerd gedrag. Ze belanden consequent in gevechten of doen anderen fysiek pijn.
Ze houden geen rekening met hun eigen veiligheid of de veiligheid van anderen.
Ze volgen geen persoonlijke of professionele verantwoordelijkheden op. Dit kan onder meer inhouden dat ze herhaaldelijk te laat op werk komen of dat ze hun rekeningen niet op tijd betalen.
Ze voelen zich niet schuldig of berouwvol omdat ze anderen pijn doen of mishandelen.
Andere mogelijke symptomen van een antisociale persoonlijkheidsstoornis kunnen zijn:

Ze lijken kil omdat ze geen emoties of interesse in het leven van anderen tonen.
Ze gebruiken humor, intelligentie of charisma om anderen te manipuleren.
Ze hebben een gevoel van superioriteit en een sterke, veroordelende mening.
Ze leren niet van fouten.
Ze kunnen geen positieve vriendschappen of relaties onderhouden.
Ze proberen anderen onder controle te krijgen door hen te intimideren of te bedreigen.
Ze komen regelmatig in juridische problemen of plegen strafbare feiten.
Ze nemen risico's ten koste van zichzelf of anderen.
Ze dreigen met zelfmoord zonder dat ze dat ooit zouden doen.
Ze zijn verslaafd aan drugs, alcohol of andere middelen.

A333aan | 09-08-19 | 12:10 | 1

Verder;
Een antisociale persoonlijkheidsstoornis kan ook als diagnose worden gesteld bij iemand die pas 15 jaar is, mits ze symptomen van een gedragsstoornis vertonen.

Deze symptomen zijn onder andere:

Regels overtreden zonder rekening te houden met de gevolgen.
Onnodig dingen vernietigen die van henzelf of van anderen zijn.
Stelen.
Liegen of het voortdurend bedriegen van anderen.
Agressief zijn ten opzichte van anderen of dieren.

A333aan | 09-08-19 | 12:19

Mag ik met mijn bivakmuts de trein in?

i-Wonder | 09-08-19 | 12:09 | 1

Gewoon doen joh.

demaup | 09-08-19 | 12:25

Foto '.. en ook in het ziekenhuis'.

In een psychiatrische inrichting was beter geweest

Ron van Zon3948 | 09-08-19 | 12:07

Gemaskerde parade mag gewoon gemaskerd van burgemeester Krikke:

"Verstoringen zijn in dit geval echter niet te verwachten, aldus de woordvoerder. ,,Daarbij komt dat het onderwerp van nou juist déze demonstratie over het dragen van gezichtsbedekkende kleding gaat en dus onlosmakelijk samenhangt met de inhoud van de meningsuiting. De beperking opleggen om geen gezichtsbedekkende kleding te mogen dragen, zou in dit geval een veel ingrijpender beperking van het grondrecht op betoging inhouden "

Is dat zo? Ga volgende week dan maar eens met een varkensmutsje op in een groepje in dezelfde straat staan en je zult heel snel merken dat de vrijheid van meningsuiting in Nederland een wassen neus is, en dat er plots keihard optreden wordt afgedwongen door Krikke. En dan is het gezicht nog niet eens bedekt!

miff | 09-08-19 | 12:04 | 2

Dus dan mag een (tegen)demonstrant ook met een bivakmuts of helm lopen. Niemand ziet wie het is en waarvoor hij/zij/het daar loopt. Het is tenslotte dezelfde demonstratie.

Leffe Blonde | 09-08-19 | 12:22

Onze bestuurders werken zich steeds verder in de nesten. Ergens gaat het écht niet meer passen, dan staat alles krom en onder spanning en is er niks meer recht te buigen. En als er niks meer recht te buigen is, dan begint werkelijk de rechteloosheid. We zijn goed op weg. Het zal niet anders kunnen, het zal niet anders gaan.

Schoorsteenveger | 09-08-19 | 12:43

Gewoon 112 bellen als je een Boerka ziet.

Het leven is zwaar | 09-08-19 | 12:04 | 3

Zal ook gedaan worden als je bijvoorbeeld met een integraalhelm of KKK pakje een bank binnenloopt

Het leven is zwaar | 09-08-19 | 12:05

Terecht. Dat doe je namelijk ook als je een verdacht pakketje ziet.
Zo'n niqaab is een verdacht pakketje op pootjes.

keestelpro | 09-08-19 | 12:06

Joh !

demaup | 09-08-19 | 12:06

Wat probeert het NRC hiermee eigenlijk te bewijzen?
Met zo'n actie 'win' je altijd. Als men niets doet lachen ze de Nederlandse wet uit maar stel dat iemand uit z'n slof schiet en een burgerarrest poogt of simpelweg agressief wordt bewijst het dat Nederland intolerant is.

Dat is het geniale van islam: het kan maar één kant op.
Meer! Meer Meer!

keestelpro | 09-08-19 | 12:03 | 1

niks mis met intolerantie naar islam

win | 09-08-19 | 12:06

Burgemeester Krikke laat weer eens zien hoe laf en slap ze is. Overigens ziet Liesbeth Hofman (? waarom niet Liesbeth van Doorn? Ze behoort toch Abu van Doorn toe?) er zeer naargeestig en triest uit met al die lappen om haar lijf en hoofd. Ik heb vooral medelijden met haar omdat ze zich zo lelijk moet kleden om een rel uit te lokken die niet kwam. Er wordt trouwens een hoop regen verwacht vanmiddag. Succes met je demonstratie in boerka. Of mag er een regenpak overheen?

Toos Bevergeil | 09-08-19 | 12:02

Bukken bukken bukken, geeft van Bukkum hier, cursussen?

bwanabanjo | 09-08-19 | 12:01

Completely NUTS!

Pierre Lebon | 09-08-19 | 12:10

@Pierre Lebon | 09-08-19 | 12:10:
Maar het gebeurt dus wel. Dit is geen burgerwacht, dit is moslimpolitie.

Schoorsteenveger | 09-08-19 | 12:39

Gewoon ziek, politie die een bepaalde groep de macht geven om een deel van hun werk te doen, je kunt je voorstellen wat uiteindelijk gaat gebeuren

Rene046 | 09-08-19 | 13:23

Het is voor Wilders' PVV wel weer makkelijk oogsten nu dankzij hypocriete overheid. +1

Komkommer redenatie van Den Haag ook. Dus als ik een demonstratie houdt voor het dragen van wapens dan mag ik dus rijden zo'n demonstratie ze wel dragen?

ItsNoStyleAtAll | 09-08-19 | 11:59 | 1

En ik hoop niet dat pedofielen dergelijke rechten gaan opeisen voor het houden van een demonstratie.

Schoorsteenveger | 09-08-19 | 12:02

NRC laat zien aan welke kant ze staan. Mooi.

azijnseikerT | 09-08-19 | 11:59 | 3

U ook. Ook mooi.

demaup | 09-08-19 | 12:09

Nee dompie. Dat kun je niet asn mijn reactie zien.

azijnseikerT | 09-08-19 | 12:32

Een vrouw is om mee te pronken. En als je als man zo'n lelijke vrouw hebt dat je er alleen mee over straat durft als ze ingepakt is in een terroristentenue dan ben je niet alleen een grote looser maar ook een ontzettende klootzak.

keestelpro | 09-08-19 | 11:56

En nu met een keppeltje op in bepaalde wijken. Of hand in hand. Of met een kort rokje. NIET verboden en NIET provocerend. Hoeft dus ook niet gehandhaafd te worden, waarom dan toch een betonschaar in je nek of uitgemaakt worden voor KK-iets ?

Promedio | 09-08-19 | 11:48

1 varkensmuts op en je wordt door 8 koddebeiers staande gehouden en afgevoerd ,dit is bewust omzeilen en provoceren en je ziet niemand.Dit land is doodziek.

hoeman | 09-08-19 | 11:38 | 2

Heel scherp opgemerkt. En dit land is doodziek inderdaad.

Professor Superhirn | 09-08-19 | 11:45

Varkensmutsjes kunnen mogelijk tata's aka taxfarm animals representeren. Als het belastingvee gaat muiten heeft de overheid een probleem. Boerkababes werken niet en leveren niets op maar daar hoeft de overheid niet bang voor te zijn. Gaan niet rellen, uitzondering met Mitch daargelaten. Waarom optreden tegen moesliems die niks opleveren maar ook niet gaan rellen? Kost alleen maar geld om ze te agiteren. Wit belastingvee moet wel strikt aan het lijntje gehouden worden. De vele Penthouses van de heren politici betalen zich niet vanzelf.

Graaf_van_Hogendorp | 09-08-19 | 11:57

Dus die mevrouw mag zomaar met andermans abonnement meerijden met de tram, als ze dat zou willen. Niemand die de match met de foto wil controleren. Plichtsverzuim toch?

Peerkeoud | 09-08-19 | 11:34 | 2

Ik heb een ov foto van mij van 15 jaar terug, mager ventje met een brilletje. Lijk TOTAAL niet meer op die foto. En nooit iets over gehoord laat staan dat ze er naar kijken. Dus nietszeggende argument

CopyCat | 09-08-19 | 11:54

Er staat toch in de koran dat je je als moslim moet houden aan de wet van dat land?

sjef-van-iekel | 09-08-19 | 11:33 | 1

@sjef-van-iekel | 09-08-19 | 11:33 |
Uhm, nee. Ik heb er de Sharia (de wetgevende culminatie van de Koran, Hadith en Sira) even op nageslagen voor u. Helaas verbieden de huisregels mij de tekst integraal te plaatsen, maar het komt er in het kort op neer dat geen enkele niet-moslim ook maar de geringste autoriteit kan uitoefenen over gelijk welke moslim dan ook. U bent in de war met de bijbel die daar wel in voorziet.

Sjefke7807 | 09-08-19 | 13:56

Conclusie: een moslim in Nederland is vrijer in doen en laten dan een autochtone Nederlander.

Repetitive Beats | 09-08-19 | 11:27

Dus als foutlinks en hun moslimbroederschap provocerend de wet overtreden gebeurd hun niks. Waar is het oprukkende extreem rechts als je het nodig hebt? Onee dat is weer een links verzinsel natuurlijk.

Repetitive Beats | 09-08-19 | 11:26

Kinderachtig, provocerend “onderzoekje”, met een voorspelbare uitkomst.
Ze hoopten natuurlijk op een Günter Wallraff effect.
Moet wel een enorme teleurstelling zijn voor die zielepoten, dat er geen tumult was.
Krijgen we nu een jaarlijkse haring/oliebollen/burka test?

Ruimedenker | 09-08-19 | 11:23

Dit is geen journalistiek, dit is nieuwsmaken. Vroeger had je verslaggevers in het journaal en in de krant. Die geven een verslag van wat er gebeurde. Gingen niet zelf het nieuws produceren.

De_dorpsgek | 09-08-19 | 11:19 | 4

Klopt, dit is gemaakte verslaggeving anno nu en altijd links, want journalisten. Is echt overal.

Acidstain | 09-08-19 | 11:32

@Dorpsgek, ik heb -hopelijk- ten onrechte gedacht dat je het artikel van GS niet terecht vond ipv de artikelen in NRC/AD. Sorry daarvoor.

eastender | 09-08-19 | 11:38
▼ 1 antwoord verborgen

Gezichtsbedekking staat diametraal tegenover de Nederlandse gewoonten van elkaar aan zien. Het is een uiting van fundamentalistisch gedachtegoed en daarmee van vrouwenhaat die daarbij hoort, wat die zgn 'vrije wil' dozen je ook allemaal willen wijsmaken. De bekeerlingen slaan hun moeders om de oren en de immigranten hebben niks tussen de oren. Hadden we niet zo'n slappe, linksdraaiende politiek gehad dan was het nu overal verboden geweest. Dat was het beste geweest en daarom, altijd het leven van gluurgleuven veronaangenamen door ze aan te spreken op hun bederf van de openbare ruimte en er aan herinneren dat 57 landen in de wereld een 'welkom, welkom, in mijn land' voor ze hebben. Daar hoort Nederland niet bij. Tot de dag dat ik doodval zal ik mij verzetten tegen het verkwanselen van m/v-gelijkheidswetten in dit land en tegen de dhimmi's die dat mogelijk maken. Wie onder het mom van 'vrijheid' dit soort geseksualiseerde dehumanisering wil propageren omdat vrouwen verantwoordelijk zijn voor de sex drive van mannen, heeft niets maar dan ook niets begrepen van de Nederlandse geschiedenis. Wij hebben met elkaar wat voor elkaar gebracht en de islam gaat daar niets aan veranderen. GL, D66 en ex-emancipatiepartijen SP en PvdA, die daar wel wat aan wilden veranderen, mogen als dhimmi partijen herinnerd worden tegen de tijd dat we ze kunnen decimeren.

eastender | 09-08-19 | 11:17 | 8

Niets meer dan de oppervlakkige beschrijving van de waarneembare werkelijkheid. De enige diepgang is de verwijzing naar wat politieke partijen. Met een analyse van de situatie heeft het niets te maken. Geen oorzakelijk verband, en een oplossing wordt niet aangedragen. Meer dan wat opgewonden geschrijf is deze reactie niet. Platgetreden paden.

Voight-Kampff | 09-08-19 | 12:17

@ad mekkert en @Moelmaker: Proost! Hartelijk dank en graag gedaan.

eastender | 09-08-19 | 21:02
▼ 5 antwoorden verborgen

Zit even zo de twitterpagina van mejuffrouw Sheila. Volgens mij is zij niet zo geschikt om te beoordelen of iets of iemand "sane" is of niet

nikolaos | 09-08-19 | 11:13

Begin maar eens met een wetswijziging. Een die dubbele paspoorten afschaft. Je kunt geen twee heren dienen en een beetje aanpassend vermogen en loyaliteit naar het land van waar je vreet kan geen kwaad.

donkieshot | 09-08-19 | 11:05 | 3

donkieshot, het gaat dan om staatsburgerschappen , welke je recht geven op een paspoort van dat staatsburgerschap. Je kunt niet zomaar een staatsburgerschap afnemen, maar een staatsburgerschap geven terwijl men een ander heeft kan men iets mee doen, maar oplossen doe je het probleem niet . En het is ook niet eens zo belangrijk of men meerdere heeft, je dient je te houden aan de wetten welke in het land van kracht bent waar je bent woont of verblijft.

kwartjes | 09-08-19 | 11:23

Je mag tenslotte ook niet tegelijkertijd bij twee gemeentes ingeschreven staan.
Ingeschreven bij twee landen kan dan wel?

druipsmurf | 09-08-19 | 11:26

@kwartjes | 09-08-19 | 11:23: op een paspoort staat een foto. Op een rijbewijs ook. Wie controleert op de juiste identiteit en hoe doen ze dat????

n ze dat???

Leffe Blonde | 09-08-19 | 12:29

Vinden NRC en AD die Liesbeth Hofman nog steeds zo geweldig als ze haar kalasjnikov onder haar boerka vandaan haalt?

MAD1950 | 09-08-19 | 10:57

Slappe zeikkranten. Doe eens echt onderzoek ipv een beetje dom te deugen.

Omebert | 09-08-19 | 10:52

Beetje erg goedkope, voorspelbare, zogenaamd exclusieve journalistiek. Stelt niks voor. En wat wil de krant ermee bereiken? Doe eens een keer wat aan goed onderzoek, b.v. naar financieel wanbeheer vuilverbranding in Amsterdam (=lees Asschers puinhopen). Wat krijgen we de volgende keer? Burka in de Efteling, Dolfinarium, bioscoop, vliegtuig?

dathoujetoch | 09-08-19 | 10:44

Ze zal wel heel lelijk zijn, dat wijf van Abou Arnoud...

Nemo_Tenetur | 09-08-19 | 10:44

Koekamp wordt vervangen door CO2 kamp.

Kamervraag | 09-08-19 | 10:43

moslims trekken zich blijkbaar niets aan van de Nederlandse wet. Misschien moeten meer mensen dit voorbeeld volgen en selectief de wet volgen. Dit wet past mij niet maar aan deze wet wil ik mij wel houden.
Doen ze volgens mij ook in islamitische landen en daar gaat het heel goed in de samenleving (alleen voor moslims...)

Eddy67 | 09-08-19 | 10:41

Waarom maar half werk leveren wanneer je iets onderzoekt ? ,had dan ook een bivakmuts gebruikt .
Nu komt het bij mij over als provocatie .

iopeth | 09-08-19 | 10:40

Als Zwarte Piet nou gewoon een gezichtsbedekking neemt, is dan die kwestie uit de wereld? Een korte boerka zat ik aan te denken, tot net over de schouders, niet te lang dus anders flikkert íe van het dak. Wie stout is krijgt lekkers, baclava ofzo en o kom er eens kijken wat ik in mijn schoentje vindt...(verzin dat zelf maar, speelgoedmitrailleur, niqabpopje, weetikveel).

squadra | 09-08-19 | 10:39 | 3

Maar dan wel alsnog geschminkt!

LuNaTeeQ | 09-08-19 | 10:41

Geweldig idee, en als iemand dan nog commentaar op zwarte piet heeft kunnen we gewoon zeggen dat diegene racist en xenofoob is.

usb stok | 09-08-19 | 10:52

In een 'echte' burqa weet je niet of Zwarte Piet er onder zit, zie hier 'the louphole'.

Kanarie_Geil | 09-08-19 | 10:59

Van Doorn is een Saoedische agent.
Maar van het volstrekt incompetente journaille van het NRC is het niet te verwachten dat dit door ze wordt blootgelegd.
Integendeel, ze helpen hem een handje.

Bolhoed | 09-08-19 | 10:38 | 1

journalisten vinden zichzelf de 'hoeders van de Democratie',
ha ha ha ha ha ha,

Te stom om te peopen!

Kanarie_Geil | 09-08-19 | 11:01

De te verwachten compleet lege wezenloze depri blik bij Lies is ook aanwezig.

fram | 09-08-19 | 10:36

Als dit in Amsterdam is,gelijk een motie van wantrouwen indienen in de gemeenteraad,en in de tweede kamer vragen stellen aan de min van binnenlandse zaken.

wiers | 09-08-19 | 10:34

verbied niet de burka, verbied islam

win | 09-08-19 | 10:30 | 1

Islam zaaien = sharia oogsten.

Goofje | 09-08-19 | 10:32

Je kan er op wachten tot dit een keer fout gaat natuurlijk. Maar geen probleem, werkloze journalisten zat als er een vacature bij de NRC mocht ontstaan.

The2Amendment | 09-08-19 | 10:30

The ISIS military dress code. Opzouten!

Slough | 09-08-19 | 10:28

Telegraaf Dracula,Nederlands Rotterdams Zootje,Media en macht, jammer dat men zijn posterieur niet kan afvegen aan een digitale krant.(dan had het nog een functie)

cat22 | 09-08-19 | 10:27

,,Als uitgangspunt geldt dat gezichtsbedekkende kleding niet wordt toegestaan’’, laat een woordvoerder van de gemeente Den Haag weten. Verstoringen zijn in dit geval echter niet te verwachten, aldus de woordvoerder. ,,Daarbij komt dat het onderwerp van nou juist déze demonstratie over het dragen van gezichtsbedekkende kleding gaat en dus onlosmakelijk samenhangt met de inhoud van de meningsuiting. De beperking opleggen om geen gezichtsbedekkende kleding te mogen dragen, zou in dit geval een veel ingrijpender beperking van het grondrecht op betoging inhouden.’’

AntonJensen | 09-08-19 | 10:26 | 2

Vervang gezichtsbedekkende kleding even door vuurwapens.

perdelul | 09-08-19 | 11:23

Ronduit schandalig, dit is de overheid aan het woord. Hoe diep kun je zakken. De islamisten komen marcheren, tja, dan wegen we hun rechten, trekken onze fluwelen handschoentjes aan en staan als schapen da'lijk langs de kant om die ongewenste schreeuwlelijkerds te begeleiden. Als de fascisten komen marcheren, kun je lezen en vanmiddag zien, doen ze niets.

eastender | 09-08-19 | 11:48

Islamisering in de praktijk. Meer, meer, meer, Islam? Dat kan. PvdA, VVD, SP, GroenLinks en D66 regelen dat graag.

Boeser_Onkel | 09-08-19 | 10:25 | 1

Vergeet de Christen Unie niet met de heer Voordewind als zelfbenoemde barmhartige Samaritaan een hardgrondig maar niet minder onnozele pleitbezorger om talloze afgewezen islamitische asielzoekers alsnog in Nederland te houden

Jan Boule | 09-08-19 | 10:39

De islam is dan ook geen godsdienst, maar een cultus die het hedonisme verheerlijkt, ten koste van anderen. De aardse seksuele lusten, het aardse verlangen naar bezit, komen in de islamitische hemel volledig tot wasdom. Daar zijn zelfs rivieren van wijn waaraan men zich te goed kan doen en die nooit opdrogen en voor de mannen staan er altijd 72 maagden klaar om hen seksueel te bevredigen. Je kunt je afvragen of een god, die middels chantage, het aanwakkeren van narcisme en hedonische beloftes zijn onderdanen in het gareel probeert te houden en aan zich te binden, enige vorm van goedheid in zich draagt. Machteloos is hij zeker en probeert zijn gebrek aan competenties af te schuiven op de duivel. Typerend voor alle lagen binnen de islam: de schuld ligt altijd bij een ander. De simpele, niet zo intelligente en vooral bange mens voelt zich hiertoe aangetrokken. De
westerse bekeerlingen zijn allen óf opportunistisch (stelen zonder schuldgevoel, narcisme, seks met jonge meisjes, de gelegenheid om anderen te onderdrukken) óf lijden aan een laag zelfbeeld. Die laatste groep bestaat voornamelijk zwakke jonge vrouwen, die niet in
staat zijn om hun leven vorm te geven omdat de democratie een beroep doet op de verantwoordelijkheden van de individuele mens. Binnen de islam, die middels simpele regels deze vrouwen sturing geeft, voelen zij zich veilig. Zij hoeven niet na te denken, geen
beslissingen te nemen en alleen aan hun man verantwoordelijkheid af te leggen. Zij hebben hun verworvenheden, lichaam en ziel ondergeschikt gemaakt aan een valse belofte, die hun angsten wegneemt.. Meer dan 400 jaar geleden schreef Christopher Marlowe 'The tragical history of dr. Faustus'. De overeenkomsten met het heden zijn zeer beangstigend.

wijsvinger | 09-08-19 | 10:24 | 2

Hoe waar hetgeen u meldt .
De hardvochtige islamverdedigers ibij NOS, NRC , CU, Gl ,D66 e.a.. zouden zich eens achter hun bureau moeten nestelen en kennis nemen van de preken en gedachten verwoord door imams in Europa en Midden-Oosten zoals gebezigd op
MEMRI_Tv. te zien op YouTube. Wellicht dat dit hen de ogen ( eindelijk) opent.

Jan Boule | 09-08-19 | 10:44

@Jan Boule | 09-08-19 | 10:44: Niets opent hun ogen, ze hebben net jarenlang IS aan het werk gezien en promoten toch nu de zwaarste vormen van de islam. Want deug-ogen denken dat ISIS uniformen in NL onschuldig zijn.

eastender | 09-08-19 | 11:52

NRC, volgende reportage: met een keppeltje op door de schilderswijk?

Wim_Kut | 09-08-19 | 10:23 | 2

Daar bestaat al lang zoiets als burgerarrest, maar dan niet op basis van onze wetten, maar op basis van sharia.. Spugen, schelden slaan, schoppen uit naam van De Verhevene.

Schoorsteenveger | 09-08-19 | 10:38

Plus 2 homo's hand in hand.. Kom zeg, je hebt als krant gekozen wie je favoriete kneuzen zijn. Deze 'krant' zal hooguit feller de slachtofferkaart trekken bij gebrek aan argumenten.

donkieshot | 09-08-19 | 10:45

In China zullen boerka’s naar alle waarschijnlijkheid verboden zijn (waar dan ook) want de gezichtsidentificatie software kan deze mensen niet herkennen. En voor gewaden zal hetzelfde gelden, met articiële intelligentie kunnen ze nu ook aan de ‘wandelgang’ mensen herkennen.
https://www.hln.be/ihln/multimedia/chinezen-worden-geidentificeerd-aan-de-hand-van-hun-wandelgang~a3d22b30/

JI-HAAT | 09-08-19 | 10:23

Gewoon als zo,n muts met die lappen voor haar gezicht in een bus of tram zit heel hard gillen, ze heeft een bom ze heeft een bom en dan doen alsof je helemaal overstuur bent. Wedden dat die bus of tram meteen stil staat en de politie in aantocht is.

roodborstje1 | 09-08-19 | 10:23 | 5

@Synecdoche | 09-08-19 | 10:47:
Welnee, er lopen hier al jaren enkele tientallen van die spoken rond en dat boeit geen mens, blijkt nu ook weer eens.
Het grappige is dat vooral Klaas en Klazina uit Schubbekudteveen, die nooit iemand in een boerka zien, hier en elders lopen te roeptoeteren over die dingen.
Zoals uit de reportage blijkt hebben Hagenaars wel wat beters te doen dan zich hierover opwinden.
Trots op ons mooie stadje achter de duinen is.

Berbaar | 09-08-19 | 10:59

@Berbaar | 09-08-19 | 10:28:
Het boeit mij op straat inderdaad voor geen meter. Maar in gelegenheden waar ik als autochtoon niet met een bivakmuts of helm naar binnen mag, geldt voor de moslima hetzelfde. Dus af die muts en een sjaaltje om geknoopt. Het smoelwerk moet gewoon zichtbaar zijn. Geldt voor mij en voor jou ook, toch?

Eagle0511 | 09-08-19 | 11:50

@Berbaar | 09-08-19 | 10:59:

Het boeit veel Hagenaars wel, ze houden alleen hun mond, anders krijgen ze een grote bek van zo'n bijdehande bekeerde troela.

Angelina-a | 09-08-19 | 12:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Sheila Kamerman : "".. En zo bleken we toch (?, ook de wethandhavende politie?) allemaal behoorlijk sane."
Ze bedoelt insane. Mens insane in corpere insane. Een ongezond mens in een ongezond lichaam.

IndoFortuyn | 09-08-19 | 10:19

Hé, dat mag niet. Als zij de wet niet respecteren, waarom ik dan wel.

Betaal geen boetes meer. Moet je kijken hoe snel ze je bij je aan de deur staan.

Ik ga ook bepaalde wetten niet handhaven. Mocht ik ooit voor de rechter komen, dan zeg ik ook: deze wet heeft voor mij geen prioriteit. Overheidsinstellingen doen dat ook.

edo2018 | 09-08-19 | 10:18 | 4

@demaup | 09-08-19 | 10:24: Politie handhaaft de wet blijkbaar ook niet, politie leeft de wet blijkbaar ook niet na. Gaat de politie ook het geweldsmonopolie loslaten om gelijk aan de bevolking te worden?

eastender | 09-08-19 | 11:57

@eastender | 09-08-19 | 11:57:
U begrijpt mijn reactie op @edo niet. Jammer maar vooruit maar.
Verder moet u geen vragen aan mij stellen over politieaangelegenheden. Maar er schijnt u iets dwars te zitten.

demaup | 09-08-19 | 12:13
▼ 1 antwoord verborgen

Voor mijn part mogen mensen aan of uitrekken wat ze willen. Maar denk er wel bij na.

Je steunt:
Steniging
Zweepslagen
Afhakken van handen
Pedofilie etc.
Dus je trekt een nikab of burka aan...

Je bent tegen:
Vrouwen
Homo’s
Anders denkenden etc.
Dus je trekt een nikab of burka aan...

Het is geen religie, het is een statement. Ik loop er met een boog omheen.

ummeh | 09-08-19 | 10:17 | 4

@Voight-Kampff | 09-08-19 | 11:27: Fijn dat u de belangrijkste verschillen tussen UVRM en Caïro Verklaring zo helder en bondig heeft weergegeven.
Heeft het journaille hier al een keer een inhoudelijk stuk aan besteed, met daarbij een conclusie welke verklaring volgens hen de betere is?

Peerkeoud | 09-08-19 | 11:44

@Peerkeoud | 09-08-19 | 11:44: Of beter nog, heeft men in de tweede kamer over deze verschillen al een keer gedebatteerd? Aan dat debat hoeft de PVV en FvD niet eens mee te doen van mij, want van die partijen ken ik het standpunt en het antwoord wel. Zou mij benieuwen wat de gevestigde orde van deze verschillen vind. Mogelijk moet Thierry of Geert maar eens een debat aan slingeren en zich daarna afzijdig houden. Lijkt me mooie televisie opleveren.

Peerkeoud | 09-08-19 | 11:47

@Peerkeoud | 09-08-19 | 11:44:
Het is nog erger. Indien we terugkeren naar de bron dan moeten we constateren dat de Verenigde Naties beide (tegenstrijdige) verklaringen heeft omarmd.

Om de discussie zuiver en objectief te houden ga ik niet zover om een oordeel uit te spreken over welke verklaring de betere is. Ik beweer dat beide verklaringen tegenstrijdig en onverenigbaar zijn en dat we in Nederland de waarden van de UVRM absoluut stellen. Dit om polarisatie en strijd tegen te gaan en de rechtstaat te behouden.

Het journaille is gelieerd aan de overheid, welke verantwoordelijk is voor het wankelmoedig en polariserend beleid van tegengestelde waarden. Beide instituten zijn op de hoogte van de theorie dat niet homogene gemeenschappen gedoemd zijn om op termijn ten onder te gaan.

De politiek is het probleem en niet de oplossing. Uitsluitend het volk heeft de oplossing in handen. Echter, het volk is blijkbaar tevreden met de huidige situatie door alsmaar op het partijkartel te blijven stemmen.

Voight-Kampff | 09-08-19 | 12:51
▼ 1 antwoord verborgen

Moest nieuw id kaart hebben.
Foto van een jaar oud kon echt niet meer want mijn haar was 3 cm langer dan op de foto.
Tja

rein9576 | 09-08-19 | 10:14 | 2

Om dit land binnen te komen heb je ondertussen geen paspoort meer nodig.

Notenkraker | 09-08-19 | 10:19

Burgerzaken zeikt altijd, zelfs als je je haar hebt gekleurd, een kilo meer of minder hebt of je invalide kind niet wou stil zitten. Er zijn verhalen zat van mensen die een dag eerder een foto lieten maken en dan van die dramneus een verhoor krijgen over de ouderdom van de foto. Je moet het bonnetje al laten zien want ze hebben een contract met de laatst overgebleven fotograaf van het dorp. Gelukkig leggen ze moslima's geen strobreed in de weg, geheel volgens richtlijnen. De dubbele moraal bij gemeenten is in alles merkbaar maar dhimmi's in het ambtenaren korps zwijgen braaf.

eastender | 09-08-19 | 12:05

De verwaarde man Arnoud van Doorn wil graag ook de vrijheid om alle niet gelovige te vernietigen.
De een zijn vrijheid is de ander zijn dood.
www.ad.nl/den-haag/arnoud-van-doorn-t...

weerwolf | 09-08-19 | 10:12 | 2

Tja. Als het maar duidelijker en duidelijker wordt hoe deze koekwaus werkelijk denkt, is dat winst. Puur en onversneden vijandsdenken, dat staat vast.

Schoorsteenveger | 09-08-19 | 10:16

Tik tak, tik tak ... boem !!!

Pjotterdjotter | 09-08-19 | 10:10

Dit is wel kut natuurlijk. Denk je als oud nazi krant even leuk over een rel te kunnen schrijven dat een mevrouw in boerka werd gemolesteerd door de politie of een brave burger............ niets van dat alles. Dat is journalistiek gezien best wel balen. Niks te melden dus. En dat die krant de voorman van een fascistoïde ideologie Arnoud van Doorn een podium geeft betekent dat de krant weer in dienst staat van de bezetter

namensmijnhond | 09-08-19 | 10:09 | 1

namensmijnhond | 09-08-19 | 10:09 |
Het verschil in betekenis tussen een krant of een sprookjesboek (Grimm, de koran of bijbel) is nihil. Wie leest er in 2019 nog een krant??

Notenkraker | 09-08-19 | 10:23

Niemand durft er iets van te zeggen. Zover is het al gekomen. Zo'n Sheila Kamerman is in mijn ogen niets meer of minder dan een NSB'er.

MickeyGouda | 09-08-19 | 10:09

Lekker blijven doorzuigen die lui. Heerlijk mee doen aan dit soort provocerende acties en spinnen maar. Word zo'n muts afgetrokken is heel Nederland racistisch natuurlijk en gebeurd er niks is de moslim lekker rebels en is het een overwinning op de rechtstaat. Win win. Ik krijg er jeuk van en dan denk ik: als je wilt provoceren met je kopvod kun je van mij optie 1 krijgen en doe ik dat burgerarrest. Niet omdat je een moslim bent, maar een vervelend parasiet!

Godwint | 09-08-19 | 10:08 | 1

*opgestoken duimpje*

Conan de Rabarber | 09-08-19 | 10:10

Doorpakken naar een volledig verbod op burka's in de openbare ruimte net als in andere landen. Hoef je ook geen energie te steken in dit soort nonsens. Je wist dat het ging komen, ze gaan het op provocerende wijze testen.
Argumenten genoeg om deze vorm van vrouwenmishandeling een halt toe te roepen. Wat er nu bedacht is werkt als een rode lap (wetgeving) op een stier (de moslims) .

Zwizalletju | 09-08-19 | 10:08

Het is getreiter van verwende allochtonen en Nl-se groenlinks meisjes.
Bij de nieuwkomers in de AZC's loopt NOOIT iemand met een burka.

Peniskokertje | 09-08-19 | 10:06 | 6

@NeedIsaymore? | 09-08-19 | 10:14:
Komen zeker wel vrouwen binnen. Alleenstaande vrouwen echter zijn absoluut niet veilig in *onze* AZC's. En dat heeft voor de verandering eens niet per se iets met islam te maken.

Rest In Privacy | 09-08-19 | 10:30

@vanvandaag | 09-08-19 | 10:38:
Geloof me of niet, maar komen ook best veel christenen naar hier. Geweld naar vrouwen/minderheden (al dan niet seksueel) is vaak ook cultuurbepaald. Zie bv ook India.
Dit even los van het feit dat boerka/nikab vrouwen reduceert tot rechtsobject.

Rest In Privacy | 09-08-19 | 10:43
▼ 3 antwoorden verborgen

De meest zielige en fanatieke religieuzen zijn diegene de nieuwe gelovigen als de van doorntjes. Deze droevige types gaan gemakshalve voorbij aan dat het in booslimlanden not done is voor een vrouw om zonder bedekking de straat op te gaan. 7 passen achter de man lopen, clitoris er af, vage wetjes die bepalen dat een vrouw minder dan de helft waard is qua stem dan de man, vrouwen 'corrigeren' lees in elkaar meppen is toegestaan.. Eerwraak toepassen als de dochter te westers wordt. En ga zo maar door.
En dan nog lopen er hier 'journalisten' en types als die Simon's rond die het goedlullen. Je moet wel 32 klappen van de molen hebben gehad en totaal wereldvreemd zijn om mee te lullen met deze fascistische idiologie en hun radicale decipelen.

donkieshot | 09-08-19 | 10:06

Gewoon keihard lachen en roepen dat het nog lang geen carnaval is. Belachelijk maken.
Schaamte werkt.

JanVergoor | 09-08-19 | 10:04 | 3

moslims kennen geen schaamte.

kwark001 | 09-08-19 | 10:06

Ik vind ook dat je de Islam openlijk moet bespreken en bespotten zodat de jongeren zich niet aangetrokken voelen tot deze ziekte. Islam is niet cool moet de boodschap zijn. Net zoals wij met het christendom hebben gedaan.

Patje2011 | 09-08-19 | 10:10

JanVergoor, dan verdwijn JIJ achter de tralies. In Nederland is men heel goed geworden in het paar achter de wagen te spannen.

Slough | 09-08-19 | 10:32

Valt dat effe tegen voor links. Die zaten al helemaal klaar hopende dat al die extreem-rechtse blanke FvD en PVV stemmende Nederlanders klaar zouden staan om hard in te grijpen als er iemand met een burka over straat ging. Maar deze uitlokking is dus mislukt. Maar dat maakt natuurlijk niet blanke mensen minder erg, het blijven zwarte Piet steunende racisten die ook al geen geld willen geven voor het slavernijverleden!

Moonwarrior | 09-08-19 | 10:04 | 1

Dit zou wel eens heel goed de gedachte achter het AD artikel kunnen zijn geweest. Want het AD staat nu weer op de deugroute, met de meest foute nsb-ers die we hebben.

eastender | 09-08-19 | 12:12

Types zoals Arnoud mogen van mij afreizen naar het kalifaat, en daar lekker blijven.
Geen strobreed in de weg leggen als ze willen gaan, heeft alleen maar voordelen voor de maatschappij.

TeeJee | 09-08-19 | 10:02 | 2

Arnoud is sneu, hij neuqdt een menselijk dekbed.

Kanarie_Geil | 09-08-19 | 10:12

Aandachtshoer die vent.

lacucaracha | 09-08-19 | 10:26

Gewoon straal negeren is nog wel het veiligste en minste wat je kan doen. Niet voor opzij gaan, geen deur voor open houden, niet helpen in een winkel. Blijkbaar voelen ze zich prettig bij een ondergeschikte rol dan kunnen ze die krijgen. En hun baasje (mannelijke begeleider) behandel ik net zo.

Barkruk2 | 09-08-19 | 10:01

Hahaha!! Moet Abu van Doorn het daarop doen?

Conan de Rabarber | 09-08-19 | 10:00 | 1

ze heeft de lichaamsbouw van een 15-jarige slungelige knul; precies waar arnie opvalt

fram | 09-08-19 | 10:39

Kan het bekeuren ajb beginnen? Of is ons land definitief overgeleverd aan deze debielen?

Montesquieue | 09-08-19 | 10:00 | 1

Het is zo makkelijk, je kunt de bekeuring direct in de brievenbus doen.

Mr_Natural | 09-08-19 | 10:02

Het boerkartel?

Mr_Natural | 09-08-19 | 10:00

Gelukkig gaat het vanmiddag regenen dat het zeikt.

kwark001 | 09-08-19 | 09:58

Geen idee wat ze hiermee wilden aantonen want het Westeinde ziekenhuis en de HTM hadden al aangegeven niet op te treden en de politie gaf al aan dat het een lage prioriteit had.
Verder is de demonstratie vrij zinloos want deze wet wordt pas over 3 jaar geëvalueerd.

Berbaar | 09-08-19 | 09:57 | 5

Zuigen, ze willen zuigen. Net zolang zuigen tot er mensen iets van zeggen zodat hun dan weer in hysterische flip mode racisme en discriminatie kunnen krijsen. Wat ik me afvraag over paar jaar als iedereen het zo spuugzat is en dit soort lui zichzelf tot een soort 2de hands burger hebben gedegradeerd zullen ze dan beseffen dat ze dat ze dat zichzelf hebben aangedaan.

Barkruk2 | 09-08-19 | 10:05

Propaganda heet dat. Propaganda.
Welkom in 2019.

Toos Doos | 09-08-19 | 10:10

"... deze wet wordt pas over 3 jaar geëvalueerd."
Nou, dan hebben we nog drie jaar de tijd om als samenleving proefondervindelijk te bepalen of die wet al dan niet bestaansrecht heeft. Als we daar te lui of te laf voor zijn valt er weinig te evalueren.

Schoorsteenveger | 09-08-19 | 10:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Servus caput non habet Allah akbar. Next. Orde. Dag

Rest In Privacy | 09-08-19 | 09:56

Precies wat de mannen willen. Namens de broederschap... bedankt. Nee, verder geen behoefte aan een abonnement.

RickTheDick | 09-08-19 | 09:55

We zijn een week ruggengraatloos volk.Elke vreemde mogendheid die hier wil infiltreren weet dat .

hoeman | 09-08-19 | 09:55 | 1

En het ergste is: totale analfabeten wereldwijd zonder tv of internet weten dit ook al.

Notenkraker | 09-08-19 | 10:02

Nu hebben ze wel lef, deze vrouwen. Tegenover man en familie zijn het makke schapen.

Rico Tampeloerus | 09-08-19 | 09:55 | 6

Schoorsteenveger | 09-08-19 | 10:01 |:
Pappie zal er -met het oog op de bruidsschat en zo- eerder blij mee zijn. En kamelen zijn al zo schaars hier...

Notenkraker | 09-08-19 | 10:04

@gato | 09-08-19 | 09:59:
"Ze zullen het wel makkelijk vinden en kunnen ook veel boodschappen versjouwen zonder tas."
Dat hebben we hier op GS gezien. Ik moet nu nog lachen.

Rico Tampeloerus | 09-08-19 | 10:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Zo bleken we behoorlijk sane... Wat heeft Leroy Sane hier nou mee van doen? Of komt ie naar Feyenoord?

dyslexieman | 09-08-19 | 09:54 | 1

Het schijnt: hij kijkt ook weg van maatschappelijke problemen. Vandaar ook het gerucht.

BoetoeVoetoe(btvt) | 09-08-19 | 10:04

Heb nog een experimentje voor die doos
In korte rok door kanaleneiland of een van de vele andere prachtwijken

Ikdus | 09-08-19 | 09:54 | 1

in, Riaad, Jemen of Teheran, met Arnoud erbij, lijkt me ook interessant.

fram | 09-08-19 | 10:40

Blote handen: iedereen kan zien dat dit een boerkaverkle(e)d(st)er is.
Deze twee overtredingen tgo. de ishersenlam zijn een flagrante belediging van den groten profeet.
Stenigen dit ding!

Notenkraker | 09-08-19 | 09:53 | 2

Een magere blanke man met grote voeten en zonder kont.

Mr_Natural | 09-08-19 | 09:55

Dit moet hoe dan ook een keer uit de hand lopen. Het lijkt nu een kat en muis-spelletje, maar tot op heden heeft de overheid nog steeds verloren door niet durven op te treden. Dit uit angst voor de moslim-agressie en rellen. Dan krijgen we toestanden zoals in de Parijse banlieus. Maar als er nu eens pertinent keihard wordt opgetreden kunnen we dat voorkomen. Van meet af aan de lange lat erop: de enige taal die deze religieus gehandicapten verstaan. Maar nee, Nederland capituleert en uit onverwachte hoek komen de NSB-mentaliteiten naar boven borrelen. Wat een kruipers. An appeaser is one who feed a crocodile hoping it will eat him last (Winston Churchill). Want hoe dan ook, ook al lik je de reet van de muzelman, uiteindelijk rolt jouw kufarkoppie ook.

Graeme Reaper3779 | 09-08-19 | 09:52 | 1

De Overheid is naar zonnige verre oorden, om op uw kosten, de democratie te inspecteren.

Kanarie_Geil | 09-08-19 | 10:05

Alles maar gedogen is eigenlijk je zwakte tonen .gedoogbeleid is krom en zinloos en oneerlijk beleid, ondemocratische waanzin.
Vreemd land zijn we geworden . Slap vooral .
Gevaarlijk zwak en slap . We zullen het merken!

laurentius | 09-08-19 | 09:51 | 1

tsja, Appeasement Policy, heeft heel goed gewerkt in het verleden.

Vak K moet es wat minder appen en beter opletten!

Kanarie_Geil | 09-08-19 | 09:54

Nu we het er toch over hebben: ik maak me drukker over islamitische begraafplaatsen in NL dan over de boerka. Want die begraafplaatsen mogen nooit geruimd worden, echt nooit. Effectief wordt NL daar kleiner van.

quigg | 09-08-19 | 10:16

Waar blijft dat ME team met alleen vrouwen erin.

kloopindeslootjijook | 09-08-19 | 09:48 | 2

olv Ellie Lust ?

AntonJensen | 09-08-19 | 09:53

Een natte droom van onderdanige sm mannetjes, rechters bijv.

Kanarie_Geil | 09-08-19 | 09:57

Gewoon consequent aanspreken met Dag Meneer.

quigg | 09-08-19 | 09:48 | 2

ho ho, geslacht gerelateerde woorden bezigen?

Kanarie_Geil | 09-08-19 | 10:00

Je zou maar in een islamvrije samenleving wonen.

Patje2011 | 09-08-19 | 09:46 | 6

Bedenkt U ook even dat 60% van de "nieuwe" wetgeving sinds 1980 te maken heeft/te wijten is aan de "lage" inkomens/criminaliteit... lees hier aub... o.a. uitkeringen aan niet functionerende migranten/offspring. Verder krijgt dit verkwanselde land er ieder jaar een middelgrote stad bij met verse import-onrendabelen, tot de emmer echt overloopt.
Nederland schaam U voor zoveel domheid en zelfdestructie.

grindbak | 09-08-19 | 10:02

Was er kort geleden nog: Polen.

nedpol | 09-08-19 | 10:05

@grindbak | 09-08-19 | 10:02: Zelfs wetgeving voor gepensioneerden die in NL wonen zijn de dupe van uitkeringsfraude door geremigreerd volk. Achterbakse VVD-er Kamp is daar verantwoordelijk voor, de bevolking straffen voor wangedrag van fraudeurs in andere landen.

eastender | 09-08-19 | 12:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Als de politie in den haag de APV niet handhaaft schept dit jurisprudentie. U kunt dan mogelijk niet meer bekeurd worden voor bivakmutsen e.d. Immers rechtsongelijkheid. Elke bekeuring dus aanvechten.. de rechters zullen hun ware aard moeten laten zien..

MINDER | 09-08-19 | 09:45 | 1

Kan ik eindelijk met mijn KKK verpakking over straat of met een helm op een pasfoto voor mijn paspoort ophalen! Of met mijn bivakmuts gaan winkelen

DeutschlandUberAlles | 09-08-19 | 09:56

Zwart en bruin icm turqoise en taupe.. dat kan écht niet. Wat een afzichtelijk geheel. Modeflater van de week, nee van het jaar. 0 champagneglazen.

Toos Doos | 09-08-19 | 09:45 | 2

Ik begrijp uw nick opeens een stuk beter.

quigg | 09-08-19 | 10:05

De SP in 1983,

“Men moet zich eens indenken, welke ghetto’s er zullen ontstaan van verouderde, en voor ons gevaarlijke, immigranten, als we niet alleen hun gruwelijke slachtgewoonten aanvaarden, maar ook hun diskriminatie van vrouwen, hun patriarchaal-autoritaire aanmatiging, hun onderwerping van kinderen, hun stamveten. Waarom van nieuwkomers aanvaarden, wat we zelf in gewoonten en wetten hebben opgeruimd?”

Jan Marijnissen (Vrij Nederland, 17 juni 1995):

“Om eerlijk te zijn: ik ben er trots op dat wij ver voor Bolkestein, maar dan ook heel erg ver voor Bolkestein, dit onderwerp op de agenda hebben gezet. We zijn geweken, terwijl we hadden moeten doorzetten.”
sptransparant.wordpress.com/gastarbei...

AntonJensen | 09-08-19 | 09:44 | 4

Ik vraag mij af wat politieke partijen in 1983 hadden gedaan als ze wisten dat er in 2019 meer dan een miljoen moslims in Nederland zouden zijn, ipv alleen maar wat bepaalde wijken in grote steden. Waarschijnlijk niets. Volgens sommige projecties is een kwart van Europa geislamiseerd over 30 jaar en tegen 2100 is er misschien een meerderheid. Echt heel vreemd dat de angst voor 2 graden opwarming er wel is, maar niet voor een islamitisch Europa.

Middensteun | 09-08-19 | 10:11

@Middensteun | 09-08-19 | 10:11: De opwarming van de overbevolkte aarde moet er voor zorgen dat U wegkijkt. U wordt goed beziggehouden onderwijl het land van eigenaar wisselt. Nooit bedacht waarom U geen rood-wit-blauw maar wel oranje mag aanhangen?

eastender | 09-08-19 | 12:38
▼ 1 antwoord verborgen

Nederland is toch al één groot pretpark waar het minste geringste wordt aangegrepen om je als een idioot uit te dossen en te hossen, dus zo'n zwart spook kan er ook wel bij.
Ik trek zo mijn KKK-pak aan en loop even een paar rondjes rond het AZC.

gestoptmetroken | 09-08-19 | 09:44 | 4

Ik ga met een bivakmuts op in een bank even wat geld opnemen. En daarna op het politiebureau even vragen hoe ik voor de vakantie mijn huis het best kan beveiligen.

Braco.me | 09-08-19 | 09:55

“Beveiligen”, stond hierboven en dat werden ineens puntjes ... raar.

Braco.me | 09-08-19 | 10:01

@gestoptmetroken | 09-08-19 | 09:44
@Braco.me | 09-08-19 | 09:55
@AntonJensen | 09-08-19 | 09:45

Ik verwacht niet dat jullie dat doen.

demaup | 09-08-19 | 10:05
▼ 1 antwoord verborgen

De boerka is ontmenselijking van de vrouw.
De vrouw wordt een ding.
Verder is het feit dat er mannen rondlopen als 'vrouw' verkleed in een boerka reden genoeg het te verbieden en wél te handhaven.

watergeus | 09-08-19 | 09:42 | 3

watergeus | 09-08-19 | 09:42 |
Heb je de Koran gelezen? Moet je doen, is echt lachen.
Echt àlle middelen zijn goed en geoorloofd om de kufar te misleiden en hem het hoekje om te helpen.

Notenkraker | 09-08-19 | 09:56

Zoom maar eens in op het gezicht op de foto, da's een man met blauwe ogen...
Een Nederlandse linkse helper whitey appeaser SJW'er die namens de Islam het verbod koste wat koste wil provoceren.
Volledig van het padje die lui...

alpha centauri | 09-08-19 | 10:00

De Uber drama queen hult zich in een gele burqa tegenwoordig.

Kanarie_Geil | 09-08-19 | 10:08

Hoe duidelijk wil je hebben dat Moslims zich beter en meerwaardig vinden dan ons niet-Moslims cq. ongelovige varkens die moeten branden in de hel? Want voor hen gelden de wetten niet blijkbaar...? Is gewoon overduidelijke discriminatie van juist diegenen die het vaakst als een speenvarken daarover lopen te krijsen.

Niet alleen hierdoor, ook door al die barbaren-clubjes die toezeggen boetes te betalen en daarmee aanmoedigen de wet te overtreden.

Want Moslim-wetten belangrijker dan Nederlandse wetten.
Want Moslims belangrijker dan niet-Moslims.

Hoe duidelijk wil je het hebben dat je als 'rechtstaat' (LOL... das war einmal...) gewoon keihard in je bek gespuugd wordt op deze manier?

Wetsovertredingen vastleggen op camera, het zelfs gewoon toegeven, en er gaat niets mee gebeuren.

Inderdaad afwachten wat er gebeurt als geprotesteerd gaat worden met gezichtsbedekking. Maar we kennen gewoon voorbeelden van linkse Antifa Arafat-sjaal-clubjes die geen strobreed in de weg gelegd werden.

Goed land.

Realism Is All | 09-08-19 | 09:41 | 1

U heeft groot gelijk.
Blijf het zeggen: in een economisch gestuurde samenleving heet zoiets 'vraag & aanbod'.

Notenkraker | 09-08-19 | 10:08

ik beroofd morgen gewoon de sigarenboer en als ik moet voorkomen zeg ik ook gewoon: Ik erken deze wet niet. als burgemeesters er mee wegkomen.......

De_Helderse_Kaaskop | 09-08-19 | 09:40 | 2

Helaas geldt deze 'joker' alleen voor het pluche! Niet voor het plebs

DeutschlandUberAlles | 09-08-19 | 09:49

Sigarenboer? Die zijn toch allemaal doodstuk?

Langshetrandje | 09-08-19 | 09:55

Laten deze linkse media maar blij zijn dat hun geliefde Boerka draagsters niet aan de macht kunnen komen ( zoals b.v. het ISIS kalifaat) want dan zijn zij de eerste die worden onthoofd.

Het is werkelijk bizar hoe linkse media sympathie proberen te kweken voor religieus fascisme.

Want dat is vaak de ideologie van de Boerka draagsters. Dat is de ideologie die achter het lapje stof zit.

Swieberj | 09-08-19 | 09:39 | 3

En waar ik me ook dood aan erger: er is zowat geen programma meer op tv waar gekunsteld op de achtergrond weer zo'n hoofddoek door het beeld schuift. Dit is pure opzet om ons die vervloekte als religie vermomde doodscultus door de strot te drukken. Het is pure indoctrinatie, niets meer, niets minder. Weg met die doodscultus. Weg ermee uit Europa.

Graeme Reaper3779 | 09-08-19 | 09:57

@Graeme Reaper3779 | 09-08-19 | 09:57:
Misschien moeten we daar gewoon gebruik van gaan maken. Welke vrouw biedt zich aan om de opnames bij te wonen met hoofddoek en als ze vol in beeld is geplaatst halverwege heel demonstratief haar hoofddoek af te doen. Kunnen we met zijn allen dat gaan uitmelken door het keer op keer op keer door de strot van de linkse gutmenschen te drukken; koekje van eigen deeg, zoals dat nu ook andersom gebeurd.

peterdh | 09-08-19 | 10:31

@Graeme Reaper3779 | 09-08-19 | 09:57: ... En in elke reclame, en in elke gemeente glossy, zo zeer zelfs dat reclame bureaus en gemeenten alleen de islam promoten. Maar dat was dan ook onderdeel van het convenant met de overheid. Geen geld als U de islam achterwege laat. "Onder regie", noemt de overheid dat.
Gewoon geen Maggi (halal), Liga, L'oreal, D&G, NRC, AD etc. meer kopen.

eastender | 09-08-19 | 12:48

Errrug doorzichtug. De eerste 'boerkaboete' uitlokken en vanavond bij Jinek gaat het circus dan door, compleet met advocaat en belangenclubjes, die aansturen op een rechtszaak tot aan de hoogste rechter. Toch weer lekkere programmavulling in deze barre komkommertijd.

Middenmoter | 09-08-19 | 09:37 | 6

@TeeJee | 09-08-19 | 10:06:
Eens.
Die streep in het zand dient men te zetten bij het begin (homogeniteit samenleving op basis van UVRM) en niet aan het einde bij handhaving van wetten. Dit is m.i. de enige wijze om onze maatschappij te beschermen.

De keuze is eenvoudig: of een rechtstaat of een theocratische staat. Beide gaat niet, omdat ze tegenstrijdig zijn op het gebied van mensenrechten.

Voight-Kampff | 09-08-19 | 10:24

@Voight-Kampff | 09-08-19 | 10:24:
Je vergeet wel dat het mogelijk is om een religie aan te passen naar het tijdsbeeld en naar de huidige normen en waarden. Is niet makkelijk, maar zeker wel mogelijk.

peterdh | 09-08-19 | 10:28

@peterdh | 09-08-19 | 10:28:
Ik begrijp de strekking van uw opmerking. Echter, u gaat uit van een veronderstelling die nergens op is gebaseerd. Want, indien men de normen (b.v. de sharia van de islam) en waarden (b.v. bij de islam onderwerping i.p.v. vrijheid) van een religie wijzigt, dan wijzigt men de religie. M.a.w. dan houdt de religie op te bestaan. Nog afgezien van het feit dat b.v. de islam geen uittreding toestaat.

Bovendien … en dat is essentieel in deze casus; het is de taak van de overheid om te opereren binnen waarden en normen, namelijk het handhaven van de grondrechten van vrijheid en veiligheid. Het aanpassen van welke religie aan wie of wat dan ook is geen overheidstaak.

Volgens uw redenatie zullen er ook Nederlanders zijn die gevoelig zijn voor de normen en waarden van de islam. Dit is de wederkerigheid die besloten ligt in uw redenatie.

Kortom, een niet homogene samenleving zal op den duur ten onder gaan aan strijd wegens een gebrek aan broederliefde en gemeenschappelijke ambitie.

Voight-Kampff | 09-08-19 | 11:47
▼ 3 antwoorden verborgen

"Die wet heeft wat mij betreft geen bestaansrecht".
Dat zei burgemeester Halsema ook. Dat zullen er steeds meer gaan zeggen de komende tijd, en niet enkel inzake deze wet.

Schoorsteenveger | 09-08-19 | 09:37 | 1

Als een normale burger vind dat een wet geen bestaansrecht heeft is dat compleet irrelevant. Als een politicus in een bestuurlijke functie met zeggenschap in de beleidsuitvoering dit doet, en zegt deze wet niet te gaan handhaven, maakt het deze ten eerste compleet ongeschikt voor de functie, ten tweede schuldig aan opruiing (zie voorbeeld hierboven waarin burgers zich gesterkt voelen om de wet te overtreden). Dit is bij wet verboden: wetten.overheid.nl/BWBR0040371/2018-0... "Deze richtlijn ziet op het in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opruien tot een strafbaar feit..."
Ik zou zeggen welke moedige advocaat durft het aan om een strafzaak te beginnen tegen Halsema.

peterdh | 09-08-19 | 09:49

En weer een overwinninkje voor de radicale islam, de wegbereider voor de 'normale' islam. Langzaam de bakens verzetten en de gastmaatschappij infecteren, tot heel de godsdienst van 'allah' is. En de deugers trappen er in. Waarom? Omdat ze denken, deze mensen zijn net als wij. Alsof er een grotere belediging mogelijk is voor de strijders van de jihad maar voor nu zien ze het door de vingers. Nuttige idioten.

Veldmaarschalk Sorry | 09-08-19 | 09:36

Ik ben benieuwd wat er gebeurd als iemand er wel wat van zegt. Wat geveurd er dan ? Maar ook waarom men niet handhaafd, er iets van zegt. Zal het met angst te maken hebben ? Daar lees ik nog niks over.

Noppies | 09-08-19 | 09:36 | 2

Iedereen heeft telefoon bij, dus je gezicht vastgelegd op camera en internet.

Baan kwijt, geen kans bij toekomstige sollicitaties, voor eeuwig racist (want in dit IQ-loze land anno 2019 is Islam een ras heeft de intellectuele elite bepaald), en voor eeuwig achter je kijken voor een aanslag.

Tel uit je winst.

Realism Is All | 09-08-19 | 09:45

@Realism ik vermoed dat je weleens gelijk kan hebben. Wat mij vetbaast is dat, dat onderwerp nooit bespreekbaar wordt gemaakt.

Noppies | 09-08-19 | 09:51
-weggejorist-
DeutschlandUberAlles | 09-08-19 | 09:36 | 1

kleren blauw en bruin, zak op je kruin, volgens mij ligt dan je leven in puin.

Patje2011 | 09-08-19 | 09:35

De verwijzing dat het NRC Handelsblad fout was in de oorlog ondergraaft je eigen conclussie. Fout in de oorlog betekent dat je collaboreerde met het toenmalige gezag. Wat de NRC hier doet is verzet tegen de geldende wet.
Los van de inhoud van de wet maakt deze vergelijking gewoon een erg slechte argumentatie.

koeberg | 09-08-19 | 09:35 | 3

Het gaat hier om collaboratie met een buitenlandse macht: in het verleden de Nazi's en nu de Islam.

Beefbus | 09-08-19 | 09:38

Het is maar hoe je er tegenaan kijkt. Collaboreren met een macht die van buitenaf de eigen macht omverduwt, zo ziet ik het.

Schoorsteenveger | 09-08-19 | 09:41

Toen en nu zat NL vol met figuren die niet snappen wat 'goed' en wat 'fout' is. Ziende blind.

KlauwnBassie | 09-08-19 | 09:46

Zoals die randdebielen zelf aantonen kan iedereen maar ongestoord met een lap stof voor het gezicht onherkenbaar over straat. Voor de veiligheid voor de maatschappij is een totaalverbod daarom op z’n plaats.

BozePaarseMan | 09-08-19 | 09:35

Namen en rugnummers zijn bekend. Oppakken en vastzetten op last van moedwillig de wet overtreden, uitlokking en verstoring openbare orde.

Gomezlopez | 09-08-19 | 09:34

Ja, maar de wet die aangenomen is, is ónze wet, niet die van hen. Hebben we nog niets bereikt.

Balzakius | 09-08-19 | 09:33

Mooi om te zien dat we toch allemaal zo tolerant zijn, ik denk dat ik vanmiddag weer eens gezellig met bivakmuts de tram instap, toch fijn zo’n inclusief land met ditto inclusieve religies (islam hartje WTFBBQ+?>#).

HaatAth3ist | 09-08-19 | 09:33

Het wordt eens tijd dat de dames moslima's zich eens wat beter in de koran verdiepen gaan. Begrijpend lezen is blijkbaar een probleem voor deze geloofsgroep (en ons journaille). Een burka/nikaab wordt nergens in dat vervloekte boek genoemd. Sterker nog, de dames mogen mits ongehuwd gewoon NAAKT over straat. En zelfs na het huwelijk hoeven ze enkel hun tieten te bedekken. Blijkbaar weten ze het weer eens beter dan de Profeet. Da's takfir! Het zijn gewoon een stelletje afvalligen.

"
Het Grotere Beeld 8 augustus 2019 at 16:23
Gamal al-Banna is moslim en een bekende islamitische schriftgeleerde in Egypte, en een broer van Hassan al Banna, de oprichter van De Moslim Broederschap.

Hij heeft verklaart dat er nergens in de Arabische Koran staat dat vrouwen hun haar of gezicht moeten bedekken. De opdracht die Mohammed kreeg van de engel -Gabriël- die voor Allah sprak was dat hij zijn vrouwen omslagdoeken om hun bovenlijf te bedekken moest laten dragen, want er kwamen steeds meer mannen naar de tent van Mohammed om hem te bezoeken, en door met een doek hun bovenlijf -borsten- te bedekken lieten ze die mannen weten dat ze al getrouwd waren.

“Gamal al-Banna”
en.wikipedia.org/wiki/Gamal_al-Banna "
(via: joop.bnnvara.nl/opinies/geen-reden-om... )

Abject | 09-08-19 | 09:33 | 1

Al die hoofddoeken en nikaabs zijn alleen maar om niet-moslims te provoceren. Let maar eens op hoe agressief ze allemaal zijn.

2voor12 | 09-08-19 | 09:36

Het verbod gaat over de boerka maar zou over gezichtsbedekking moeten gaan. AD komt met een artikel over burgerarresten nu gaan ze een soort haringtest met boerka uitvoeren.
Het lijkt er op dat men (poltiek en journalistiek) groepen tegen elkaar aan het uitspelen is, gaat het niet snel genoeg die vlam in de pan?

grom | 09-08-19 | 09:33 | 2

Exact. De vinger op de zere plek.

Sheila Kamerman: “En zo bleken we toch allemaal behoorlijk sane.”

Nee. Het gaat niet om “we”, het gaat om de rechtstaat. Met name om het handhaven ervan. De rechtstaat waarin “we” (het volk) de overheid heeft ingehuurd om het recht te handhaven; tegen betaling.

Het niet handhaven van wetten is passieve polarisatie, waarmee bevolkingsgroepen tegen elkaar worden uitgespeeld.

Gewoon platvloerse power tactics.

Voight-Kampff | 09-08-19 | 09:52

Exact.
Men hoopt op een of meerdere pogingen tot "burgerarrest", maar er gebeurt maar niks. Wat jammer nou.
Maar goed, de geest is uit de fles. Missschien dat een niet deugende rechtse journalist, type Duk, maar eens met een met bivakmuts getooide meneer in de tram moet gaan zitten. Voor het evenwicht.

Schoorsteenveger | 09-08-19 | 09:57

Uit de Van Dale: Geen resultaat voor 'sane'.

Thegogglesdonothing | 09-08-19 | 09:32 | 3

In hoeverre ben je eigenlijk niet verplicht iets te doen als je een overtreding ziet gebeuren? Moet je niet de politie inlichten of zelf iets doen?

2voor12 | 09-08-19 | 09:32

Oerlelijke moslima's dragen boerka's. En terecht.

gestoptmetroken | 09-08-19 | 09:31 | 2

Oerlelijk qua uiterlijk maar ook qua gedachtengoed.

2voor12 | 09-08-19 | 09:32

Zelfmoord is ook haram

Langshetrandje | 09-08-19 | 09:56

Dat je je als deuglaaf als loopjongen laat behandelen past dan wel weer.

RenHoek | 09-08-19 | 09:31

Als een boerka geflitst kon worden, dan werd er gehandhaafd, maar iemand aanspreken en verbaliseren is wat anders.

Earl_of_Doncaster | 09-08-19 | 09:31

Het APV stelt duidelijk dat het gaat om gezichtsbedekking met het oogmerk om "ongezien" (moet zijn onherkenbaar uiteraard) strafbare feiten te kunnen plegen.

De verordening treedt in werking als de demonstranten het Openbaar Vervoer of een overheidsgebouw willen betreden. Op het moment dat je op gezichtshoogte een lading traangas in je boerka krijgt ben je echt niet blij. Dat kan dan maar 1 kant op. Daar kan ik zelf dan weer geen traan om laten.

Hetkanverkeren | 09-08-19 | 09:31

Wááát!
Blote handen?

Dat telt niet, het uniform is onvolledig.

Kapitein Sjaak Mus | 09-08-19 | 09:30 | 2

De hoer !1!!!!11!

2voor12 | 09-08-19 | 09:33

Gematigde islam...

Rest In Privacy | 09-08-19 | 09:35

Blijf erbij, de islam is een lelijke ontsteking aan de menselijkheid.
De moderne linkse media echter lijken meer op sociale AIDS in zijn kwalijkste verschijningsvorm, wie daaraan toegeeft kan nog bezwijken aan een simpele verkoudheid.
Zet je TV uit en doe de Kwaliteitscourant ongelezen in de kattenbak. Wel poes laten inenten tegen nare ziektes.

Jan Passant mk2 | 09-08-19 | 09:30

ik hoop zo dat er een Nederlandse groep criminelen de Nederlandse Bank gaat overvallen in niqab... a la Casa del Papel.... lijkt me echt geweldig!

Heisenberg74 | 09-08-19 | 09:29 | 2

Geen cent te halen daar. Dat weet ieder plofkrakend kansenmens, al dan niet in boerka.

Jan Passant mk2 | 09-08-19 | 09:33

We’re on the run – from a bank raid. Who is the group, that stole the loot?
Burka the Terrorist group!

Patje2011 | 09-08-19 | 09:53

Das Gesicht interessiert mich nicht

Rest In Privacy | 09-08-19 | 09:26

de eerste misdaad gepleegd door een boerkafiguur komt voor hun rekening.

langzullenweleven | 09-08-19 | 09:25

Wat een Bunq pasje in Noord India betalen is pas gevaarlijk. Zou mooi experiment zijn. Een vrouw in een tent met een Bunq pasje aldaar laten betalen.

Zatkniss | 09-08-19 | 09:25

Maar toch bedankt: de kerk in Hilversum is gered!

Poesmobiel | 09-08-19 | 09:25

Vanavond dirty Harry op tv.............

2CVOcean | 09-08-19 | 09:24

Zoals we onderhand gewend zijn spant de islam de pers voor hun karretje. Journalistiek van nul en generlei waarde . Wat probeert men hier aan te tonen ? Dat men in Nederland dol is op regeltjes en verboden, maar dat er nauwelijks sprake is van handhaven ? Dat weten we al lang. Het zou pas van lef getuigen als beide dames apart van elkaar en zonder begeleiding eens 's avonds door de Schilderswijk gingen wandelen. Mochten de dames dat overleven dan mogen ze het ook eens proberen om hand in hand door die wijk te wandelen. Met grote waarschijnlijkheid wordt dan wel weer de Nederlandse wet omarmt.

Ruikbaard | 09-08-19 | 09:23

Mensen die zichzelf moedwillig buiten de maatschappij plaatsen. Ik zal ze niet tegenhouden. Dat betekent minder concurrentie bij de strijd om de leuke dingen in het leven. Bij solliciteren bijvoorbeeld.

Amsterdamsko | 09-08-19 | 09:22

Dat is ook de enige manier waarop een multiculturele samenleven kan werken: elkaar lekker negeren.
Laat elkaar en elkaars eigendommen met rust en er is niks aan de hand.
Maar dat steekt het probleem van de boerka de kop op, de moslima is eigendom van de moslim man, moet je dat dan met rust laten of moet je hem vertellen dat hij haar met rust moet laten?

niet-creatief | 09-08-19 | 09:21 | 1
-weggejorist-
Struikrover3 | 09-08-19 | 09:30

Nou kan je wel met 73% zijn, maar we doen het lekker toch!
Resistance is futile.

brughslurph | 09-08-19 | 09:19

Laat lekker die boerka aan, vallen ze des te meer op. Graag wel een uitwisseling met de Texaanse Police dan graag. Die zijn wat trigger happy, and zullen niet schromen in actie te komen als een boerka drager de hand in de boerka steekt.
Ik stel ook voor dat alle moslim mannen ook een boerka dragen, is qua veiligheid handhaving eenvoudiger.

vmk | 09-08-19 | 09:15

Dit valt niet onder uitlokking en provoceren van wetten in de rechtstaat????

oproepen tot haat en tot wetsovertredingen?

in dit land wordt echt dus met twee hele grote maten gemeten.. op naar een Islamitische inclusive Staat... weliswaar 100% tegenstrijdig maar he.. vrijheid tot inclusive niet verenigbaar blijkt te zijn met streng Orthodoxe haatreligie tegen alles wat Westers is.. dan schaffen we in 2050 het Westen maar af.. dat volgens de voorspellers dan toch op Afrika tegen die tijd lijkt.. met hongernood en overlevende kakkerlakken..

fikkieblijf! | 09-08-19 | 09:14

‘’Natuurlijk ook gewoon in het ziekenhuis’’ Ze kan beter naar de psychiater gaan...

JI-HAAT | 09-08-19 | 09:13 | 1

die zie je niet bij Psychiatry die zie je straks als dokter!!

fikkieblijf! | 09-08-19 | 09:15

Die burka's in Den Haag zullen niet opgepakt worden bij die demonstratie, want het zijn van willoos en gezichtsloos bezit van je man is niet strafbaar in Nederland en vindt met burka op ook niet ongezien plaats.

tipo | 09-08-19 | 09:13 | 5

@tipo | 09-08-19 | 10:02: Maar in sociale zin heeft ze ongelijk, hier te lande kijken we elkaar aan; zijn vrouwen geen seksobject; zijn vrouwen niet verantwoordelijk voor ongeleide mannelijke testosteron bommen. Juist een vrouwelijke burgemeester moet de verworvenheden van Nederlandse vrouwen eerbiedigen.

eastender | 09-08-19 | 13:03

@tipo | 09-08-19 | 10:02: NEEN. Zij plegen "gezien" en objectief een strafbaar feit, en dat mag *niet*. Gutmenschen zoals jij, die de wet aan hun laars lappen als het ideologisch even niet uitkomt vind ik heeel eng...

hotmint | 09-08-19 | 13:03

@hotmint | 09-08-19 | 13:03: Op mezelf, herstel, in de openbaarheid mag het wel, indien niet bedreigend. Excuus voor mn onterechte reactie hier boven. Voor school, in de bus en in het ziekenhuis weer netjes af doen natuurlijk...

hotmint | 09-08-19 | 19:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Had ze wel haar bloemkolen onder de burka gepositioneerd?

goedverstaander | 09-08-19 | 09:12

De wet heeft dus geen bestaansrecht vanwege de flegmatieke en beschaafde reactie van de Hollanders? Zo de waard is, vertrouwt ie zijn gasten. Hoe dan ook kunnen islamisten dat de wet geen bestaansrecht heeft. Als er niet adequaat kan worden gehandhaafd, dan is het een papieren tijger. Als handhaving gewelddadige reacties oproept van moslims, dan komt de wet eveneens onder vuur. Win-win: zo rolt islamisering.

Schulzie | 09-08-19 | 09:12 | 1

Hoe dan ook kunnen islamisten claimen dat de wet geen bestaansrecht heeft, moet hierboven staan. Overigens wordt tolerantie (wat niet-handhaven de facto is) in die kringen gezien als teken van zwakte. Wederom win-win voor de islam dus. Anywayz: de opvatting dat we een zwakke overheid hebben, is in ieder geval iets dat breed wordt gedeeld. Of het mensen ook verbindt is vers twee. Die Van Doorn heeft het wel sluw aangepakt. Als wederpoets zou je met een verborgen camera mensen met een keppeltje het Mercatorplein in Amsterdam op kunnen sturen, maar die moeten dan wel een soort doodsverachting hebben.

Schulzie | 09-08-19 | 09:27

Onder 75% van die tenten zit een linkse activist met te weinig aandacht.

Lieveschat | 09-08-19 | 09:12

Kunnen ze de boete alsnog sturen? Bewijs ligt er.

Patje2011 | 09-08-19 | 09:11 | 1

Doe eens aangifte zou ik zeggen. En hou dan een blog bij over hoe snel je ruiten eruit liggen.

Beefbus | 09-08-19 | 09:26

Ik zie mogelijkheden voor overvallers en ander soort criminelen. Waar je eerder nogal opviel met je bivakmuts en er opgetreden werd, kun je nu fijn een Burka aantrekken. Je bent zelfs minder herkenbaar, en er zijn tig #boerkabuddies die ervoor zorgen dat je niet lastig gevallen wordt.

einz | 09-08-19 | 09:10

Het definitieve failliet van Nederland.

MurkRatte | 09-08-19 | 09:09 | 2

Die conclusie had ik al wat jaartjes terug getrokken

grindbak | 09-08-19 | 09:14

Ach dat geldt alleen voor de Randstad, in de provincie zijn we daar helemaal niet mee bezig en zie je die zwarte spoken ook nauwelijks. Sinds ik hier woon (al 34 jaar) ben ik pas vorige week 1 zo'n spook tegengekomen bij de Action.
De islam provoceert en dat is niets nieuws. Totdat rechts de handjes gaat laten wapperen - die tijd is echt niet meer ver weg -.

Goofje | 09-08-19 | 09:14

En bang NL capituleert. Zo veel angst: cabaret, schilderijen, blote borsten, tekeningen.. niets mag, maar een zandbak ideologie komt hier als een zandstorm binnen. Blijf vooral op de vvd of CDA stemmen. Die doen er niets aan.

Kamervraag | 09-08-19 | 09:08

Als ik een winkeldiefstal pleeg of een homo uitscheld gebeurt er ook niets.

Feynman | 09-08-19 | 09:08 | 2

Ik weet vrijwel zeker dat je dat nooit zou doen.

kwark001 | 09-08-19 | 09:09

Is dat een herenfiets of ben je gewoon blij om me te zien?

Langshetrandje | 09-08-19 | 09:31

Wat gebeurd er als je vrouwen in Nederland onderdrukt en behandeld als tweederangsburgers? Nou niks dus. Bedankt voor het wederom aantonen AD en NRC.

TheseDays00 | 09-08-19 | 09:07

Vrouw met slavenmasker wandelt met eigenaar. Zero fucks given.

Rest In Privacy | 09-08-19 | 09:06

Sheila Kamerman. Klinkt Joods.

In dat geval, groter gevalletje Stockholm-syndroom heb ik zelden gezien.

Realism Is All | 09-08-19 | 09:06

De andere trampassagiers zijn gewoon zonder gezichtsbedekking in beeld. Mag dat wel Arnold?

batvoca2 | 09-08-19 | 09:06 | 1

AVG, dus nee! Dus had er gevraagd moeten worden of deze meneer er problemen mee had. Maar ook dat zal voor moslims niet gelden...

lovekila | 09-08-19 | 09:57

Nu nam ik het NRC al niet serieus, maar wanneer je in zee gaat met die beroepsmafklapper en zijn bezit ben je compleet van de pot gerukt.
Misschien moet de laatst betalende leden nu maar hun conclusie trekken en hun abonnement opzeggen....

Croxifoxio | 09-08-19 | 09:06

Nederlanders liggen graag op hun rug voor totalitaire ideologieen.

Ofzo2 | 09-08-19 | 09:05 | 7

@eastender | 09-08-19 | 13:07:
Aan welke acties van FvD en PVV refereert u?
Wat is de correlatie van die acties met mijn standpunten?
Waarom zit ik volgens u te zwammen?
Waarom gebruikt u een niet constructieve en emotionele typering zoals "zwammen"?

Voight-Kampff | 09-08-19 | 13:47
-weggejorist-
Voight-Kampff | 09-08-19 | 14:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Stoer hoor. De Islam is van oudsher het geloof waarmee je de machthebber dwarszit. Een pubergeloof eigenlijk. Pubers bewijs je een slechte dienst door geen grenzen te stellen.

very_bad_poet | 09-08-19 | 09:05 | 3

geloof is überhaupt voor kinderen.... die geloven in sprookjes.... en begrijpen de wereld nog niet helemaal en schrijven dat wat ze niet begrijpen toe aan het bovennatuurlijke. mensen met een geloof zijn dus net kinderen... je ziet dan ook altijd in dat soort landen waar geloof nog heel belangrijk is dat er sterke, vaderlijke, leiders zijn, die vervolgens door mannen als vrouwen worden aanbeden als idolen....(Turkije). Dit is niet gek... kinderen aanbidden hun ouders ook, zelfs als ze jaren worden mishandeld.... je kunt moslims dus niet veel kwalijk nemen... het zijn onderontwikkelde kinderen.... en helaas voor hen is het geloof zo gemaakt dat ze zo zullen blijven.... want uitreden is de dood....

Heisenberg74 | 09-08-19 | 09:34

@Heisenberg74 | 09-08-19 | 09:34:
Met dien verstande dat het onhandelbare kinderen zijn, met wapens en moordlust. Je stelt het een beetje te lieflijk voor.

Notenkraker | 09-08-19 | 09:41

@Heisenberg74 | 09-08-19 | 09:34: en hier in het westen met dus ook vrouwelijke leiders gaat het zoveel beter? nou ja, als militair dien je er natuurlijk wel modieus uit te zien, dat schrikt meer af dan een magazijn kogels in je geweer...

lovekila | 09-08-19 | 09:56

Die mannen zijn ook gewoon niet trots op hun vrouw.

Patje2011 | 09-08-19 | 09:05 | 1

Hoezo ook?

Langshetrandje | 09-08-19 | 09:58

Probeer jij dan maar eens zo een burgerarrest. Binnen 10 seconde staan haar/het neefjes om je heen op je in te hakken.
En als de politie in de vorm van agenten Mohammed en Yusuf (via speciall traject van het VMBO binenngehaald buiten alle normaleselectieprocedures om) komt moet jij meekomen wegens verstoring van de openbare orde.
Logisch dat niemand daar aan begint

2voor12 | 09-08-19 | 09:04 | 4

Zou ook niet onze taak moeten zijn om het vuile werk voor de overheid op te knappen...

Struikrover3 | 09-08-19 | 09:34

Met een burgerarrest toon je alleen maar meer aan, dat de pliesie een nutteloos apparaat is, het zijn geüniformeerde 2e rangs belastinginners.

Kanarie_Geil | 09-08-19 | 09:45

@Muxje | 09-08-19 | 09:15:
Ik denk toch echt dat hier het woord provocatie achter zit, de enkele oude vrouw met zo een tent kun je verwaarlozen. Het zijn nu jonge provocateurs gesteund door de stupide meelopers zoals het AD en NRC, en oh ja Amnesty, kruipende media voor de islam en een door extreem links overgenomen "mensenrechtenclub".
En door onverschilligheid van de rest kunnen ze hun walgelijke pesterige gang gaan.

lanexx | 09-08-19 | 09:48
▼ 1 antwoord verborgen

Wat heeft dit te maken met vrouwen die door hun salafistische mannen de burka worden ingetrapt?

goedverstaander | 09-08-19 | 09:04

Ik zou dr niet doen.

Harrydekuthond | 09-08-19 | 09:03

Die gekkies vinden moslima`s zijn niet zielig omdat ze ingepakt worden maar omdat ze zich aan een wet moeten houden waaraan heel Nederland zich moet houden. En nu wil ik dat Sheila in hotpants en topje de Schilderswijk ingaat.

Patje2011 | 09-08-19 | 09:03 | 1

met keppeltje op haar hoofd.

Kanarie_Geil | 09-08-19 | 09:42

Uitlokken en zuigen, daar is links tuig goed in.

XverderNix | 09-08-19 | 09:03 | 1

Net als de zandbakkiers. Die doen dat ook heel goed. Linkse rakkers zijn ziende blind en doen dit soort dingen mi om heel eigenwijs rechts een hak te zetten. Zie hiervoor bijvoorbeeld alleen al het gedrag van de kapitein van de SS mensenhandel. Niet beseffende dat ze hun eigen ramen aan het ingooien zijn.

NiCeY | 09-08-19 | 10:26

Binnenkort verplicht.

boccelullus | 09-08-19 | 09:02

NSB-Handelsblad faciliteert de bezetters.

Nelis SplitBloes | 09-08-19 | 09:02 | 2

... faciliteert ALWEER....

Lohengrin | 09-08-19 | 09:06

Wie zet er een actie op om een week lang met bivakmutsen in de tram te gaan zitten?

marcoplarco | 09-08-19 | 09:02 | 4

Toen ik vorige week nog boerkaproefkonijn wilde worden, wilde ik met lap voor op en een gewone zomerjurk de tram in. Ik verwachtte: 'Zeg mevrouwtje, doen we effe normaal? Dát mag niet hè?'

Poesmobiel | 09-08-19 | 09:11

Ja, maar dan ook alleen maar een bivakmuts, en verder helemaal niets.

Osdorpertje | 09-08-19 | 09:28

Ik niet in ieder geval. OV is voor paupers.

Kukooo1 | 09-08-19 | 10:06
▼ 1 antwoord verborgen

Wat gebeurt er als ik als man (geen Turkensnor, dan mag het wel) hand in hand loop met een andere man (geen Turkensnor, dan mag het wel) in Rotterdam Zuid?

Wat er gebeurde zal u niet verbazen!

Kaas de Vies | 09-08-19 | 09:02 | 1

Zo'n experiment durven ze bij die krant niet te doen.
Mietjes.

XverderNix | 09-08-19 | 09:04

NRC Challenge. Nu hetzelfde doen in naveltruitje en hotpants in Saoedi-Arabië..

batvoca2 | 09-08-19 | 09:01 | 3

Een maga-petje in San Francisco.

Earl_of_Doncaster | 09-08-19 | 09:12

inderdaad, maar die lafbekken durven dat niet, stelletje rotschijnheilen.

langzullenweleven | 09-08-19 | 09:26

Zucht.. Gewoon zucht..

marcoplarco | 09-08-19 | 09:01

De islam rukt op, en iedere dag een stapje verder...

eerstneukendanpraten | 09-08-19 | 09:01 | 2

Helaas maar waar....

neonreclame | 09-08-19 | 09:05

Het islamisme rukt op. Zo'n gitzwarte niqaab is knetter radicaal.
De nazi's hadden in ieder geval nog stijlvolle uniformen. (© Alex Agnew)
Wie hier geen gevaar in ziet IS het gevaar.

keestelpro | 09-08-19 | 11:48

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken