Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

300 NL donateurs keren Amnesty rug toe

Stond de teller vorige week nog op 68 opzeggingen, zijn het er nu alweer 232 (!) meer.

De GeenStijl stuurgroep Klantwerving- en Behoud vermoedt dat het iets te maken heeft met de bovenstaande (inmiddels verwijderde) double down door de Amerikaanse tak. En blijkens de ONTLUISTERENDE getuigenissen onderstaand, hield de overredingskracht aan de balie liet ook wat te wensen over. Want je zult blijkbaar linksom of rechtsom dat zwarte spookgewaad uw straatbeeld in duwen "TO END POVERTY", en zo niet dan kun je ongezien de ziekte krijgen. Amnesty heeft wereldwijd zo'n 250.000 donateurs, en tuurlijk, ze bouwden ook mooie snelwegen. Maar is het niet tijd dat we gewoon overstappen op een club die Iraanse anti-chador-leeuwinnen niet gelijkschakelt met een stel boerka-bekeerlingen, als ware het twee zijden van dezelfde munt? De Human Rights Foundation bijvoorbeeld. Andere alternatieven zeer welkom in de comments.

Social

Kom nou

Social

Reaguursels

Inloggen

Zeg ook maar gelijk uw Postcode Loterij op want die steunt dit soort organisaties als Amnesty International en Soros.

marian2???? | 09-08-19 | 05:20

Elke dag worden mensen neer geschoten in NL, Zweden, Frankrijk, Duitsland, Engeland, Belgie. Als toevoeging op NOS artikel.

marian2???? | 09-08-19 | 05:14

Kappen met deze linkse gekkies, door en door hypocriet.

marian2???? | 09-08-19 | 04:59

Dagelijkse Standaard is wel een clubje bruinhemden met de arm in de lucht.

Braco.me | 09-08-19 | 09:59

Amnesty is een klote organisatie, kappen met die organisatie aub.

marian2???? | 09-08-19 | 04:32

Maar ik ben nog altijd lid van Amnesty. Ik wacht nog even wat er gebeurt als iedereen terug is van vakantie.

Misschien dat ze daar dan wel doorhebben dat het onpraktisch is om met een burqa op een paspoort aan te vragen.

En dat discrimineren naar geslacht ook voor moslims geen mensenrecht is.

Ik wens het personeel van Amnesty dus veel wijsheid toe.

Giraf01 | 08-08-19 | 19:39 | 1

Ik wens jou ook veel wijsheid toe.

marian2???? | 09-08-19 | 04:36

"... burqa ban could stop girls from going to school ..."
Nee hoor ,dat kan niet, want kinderen in NL hebben leerplicht,
En onze zeer kordaat handhavende regering
zet dan die criminele thuishoudende ouders uit het gezag,
zodat de kids weer naar school kunnen en over democratie kunnen leren,
Zonder masker op natuurlijk.
.
.
Ow wacht, ik droomde even....

hotmint | 08-08-19 | 19:25 | 3

Blijkbaar is het volgens Amnesty een mensenrecht om kinderen in een burqa te stoppen. Weer wat geleerd.

Giraf01 | 08-08-19 | 19:32

Uw droom zou werkelijkheid moeten zijn.

nedpol | 08-08-19 | 20:10

Precies.

marian2???? | 09-08-19 | 04:42

Heel jammer dat deze club die van oorsprong zonder aanziens des politieke, dan wel religieuze geloof, mensen steunden die daarom in nare regime landen in het gevang werden gegooid.

Nu gaan ze steeds meer een keurige meningen kant op.
Ik heb ook opgezegd, bij overigens keurige mevrouw die ik, keurig als ik ben, heb uitgelegd dat ik de burka- wet aanvechten echt een dramatische keuze van AI vindt.

Nuuk | 08-08-19 | 19:18

Relevantie verloren door eigen toedoen, dag Amnesty.

bwanabanjo | 08-08-19 | 18:50

"En blijkens de ONTLUISTERENDE getuigenissen onderstaand, hield de overredingskracht aan de balie liet ook wat te wensen over"

Iets houdt niet over of iets laat te wensen over. Bah, wat een lelijke contaminatie. Stop met het lezen van schrijvers na 1980 (en de MSM).

Sans Comique | 08-08-19 | 17:15

a. I. is verworden tot een links extremistische actie groep. Wat was trouwens het reisadvies, voor Westerlingen ten tijden van de aanslagen in Brussel en Parijs? Je kunt het USA reisadvies gewoon letterlijk overtypen en alleen wat doelgroepen overtypen met bv. blank, hetero of ongelovige.

koetje4040 | 08-08-19 | 16:53

Jammer dat ik geen lid ben van dit naïeve clubje. Nu kan ik niet opzeggen!

Harrie7949 | 08-08-19 | 16:17

Ze hebben zojuist een soort van reisadvies voor de USA afgegeven. Alphabet en poc lui lopen een verhoogd risico.
Zal ze daar ook wel een paar leden gaan kosteñ.

brughslurph | 08-08-19 | 15:53

Meiden moeten toch alleen maar bukkon wanneer hij het wil en naar school gaan is veel te gevaarlijk. Want als een testosteron bom een niqaab ziet wil hij er gelijk onder kijken en dat mag niet.

Rdock | 08-08-19 | 16:38

Kun je bij Amnesty ook -1 staan? In dat geval zeg ik nog een keer op.

McSnor | 08-08-19 | 13:49

De postcode loterij sponsort deze club ook. Ook die maar even schandpalen?

upbeat | 08-08-19 | 13:22 | 3

De PC-loterij sponsort een aantal zeer twijfelachtige organisaties zoals Urgenda en Carbon War Room (bestaat echt!). Volgens de eigen website gaat 50% van de opbrengst naar deze "goede doelen".

gatij | 08-08-19 | 13:48

@gatij | 08-08-19 | 13:48: gelijk opzeggen die postcode loterij. De hoofdprijs die ze uitdelen bestaat hoofdzakelijk uit repen chocolade en bekers ijs. Ik wantrouw die club al veel langer.

Rdock | 08-08-19 | 16:40

@Rdock | 08-08-19 | 16:40: En jij denkt dat Nederlanders de postcodeloterij gaan opzeggen? Hoe lang woon je al hier?

Bigi Bana Boy | 08-08-19 | 18:26

Amnesty International, ooit begonnen als een organisatie die, als het om mensenrechten gaat, grove misstanden in de wereld signaleert en onder de aandacht brengt, is verworden tot een decadente club van moraalridders die menen over zowat alles een oordeel te moeten geven.
Ik vroeg me eerder in deze draad af of ze zich ook al op Zwarte Piet hadden gestort, en ja, daar hebben nog niet echt een eigen standpunt over lees ik op hun site (mijn dank, noordwal, voor de link), ze scharen zich voorlopig achter de standpunten van "gezaghebbende instituten zoals het VN-comité tegen rassendiscriminatie, het College voor de Rechten van de Mens en de Kinderombudsman".
Mijn hemel, in een wereld waar op ontelbare plekken de mensenrechten op grove wijze worden geschonden heeft Amnesty de tijd en de zin om zich zinledig te houden met lulkoek van onze Kinderombudsman?
En waarom hebben ze geen eigen standpunten nog? Niet omdat ze die niet zouden willen, zo lezen we.
"Om redenen van prioriteitsstelling heeft Amnesty ervoor gekozen niet zelf uitgebreid onderzoek naar de kwestie te verrichten en een daarop gebaseerd standpunt in te nemen."
Mijn hemel, er zou eigenlijk, zo vindt Amnesty, door Amnesty uitgebreid onderzoek naar de kwestie moeten worden verricht? Zo belangrijk is, tussen al die grove schendingen der mensenrechten elders, die Zwarte Piet-discussie?
Maar ze hebben wel tijd voor het formuleren van een duidelijk standpunt inzake het het boerka-verbod? Dat is voor Amnesty een nog belangrijker kwestie dan de Zwarte Piet-discussie?
Hebben ze niks anders te doen daar bij die club dan elk regeltje dat een land uitvaardigt op een gouden weegschaaltje te leggen, om, als dat weegschaaltje maar een ietsje in de verkeerde richting doorslaat hard "foei" te roepen?
Amnesty International, een decadente club van moraalridders.

Schoorsteenveger | 08-08-19 | 12:57 | 3

Zouden ze iemand iets beloofd hebben ... om ergens vrouwen achter het stuur te mogen laten...

Rene046 | 08-08-19 | 14:20

@Rene046 | 08-08-19 | 14:20: maar met een niqaab aan achter het stuur is je kijkhoek veel te klein, kan daar is niet wat aan gedaan worden?

Rdock | 08-08-19 | 16:42

@Rene046 | 08-08-19 | 14:20:
Ik denk dat het veel dieper zit. Hetzelfde zie je bij Artsen Zonder Grenzen. Die gaan nu ook dingen doen die weinig met medische hulp te maken hebben, maar alles met het "verbeteren van de wereld". Ze gaan buiten hun boekje, verliezen hun neutraliteit, hun focus, en gaan naast hun schoenen lopen. Het is decadentie, ze meten zich een macht en een jurisdictie toe die ze niet hebben, denken boven en buiten nationale en internationale wetgeving te kunnen opereren, wanen zich profeet of zelfs verlosser der mensheid.

Schoorsteenveger | 08-08-19 | 16:46

Nou dan hebben we alle reaguurdertjes wel gehad toch?

Balgesjaakt | 08-08-19 | 12:56

De klederdracht van deze vrouwen is het symbool van het uitdragen en praktiseren van een religie die vele mensenrechten schend.
Het salafisme, het wahabisme, sunnisme, shiisme. De nikaab, chador, burqa, hijab.

Ze staan allemaal symbool voor geloven die, als onderdeel van 'Het geloof', vele mensenrechten schenden. (Google anders even op de CDHRI en lees dat verdrag.

Geen moslim? Dan betaal je meer belasting. Jiziya heet dat en dat moet van de Islam Sha'ria. En, als het Sha'ria is, dan is dat volgens de CDHRI een mensenrecht. Echt. Sha'ria = mensenrecht. Niet volgens de UVRM, of het EVRM, maar wel volgens de CDHRI van de OIC. Keep that in mind.

Paspoort? Dat je geen moslim bent word geregistreerd. Want van hun geloof moeten ze wie wel/geen moslim is, hoe wil je anders weten wie de jiziya moet betalen? En, vergeet niet. Jiziya = sharia = mensenrecht. Volgens de islamitische ummah, van de OIC.

Homo? In de islam staan daar zware straffen op. In ALLE OIC lidstaten is er islamofobie. En dat is dan 'gerechtvaardigd' want dat moet van hun geloof, want Sharia. En, jullie weten het nu, Sha'ria is een mensenrecht, want gebaseerd op godsdienst, en godsdienstvrijheid is -inclusief de op dat geloof gebaseerde homofobie - een mensenrecht.

Kleding? Al in de tijd van de Moorse bezetting van Spanje waren er kaliefs die verplicht hadden dat moslims, christenen en Joden zich onderscheidend moesten kleden. Dan kon je gelijk zien wie of wat iemand was. De laatste in de Europese geschiedenis die dat deed was die ene bloksnor. Alleen kon die laatste dan weer niet dat op een islamitisch geloof baseren. Verschil moet er zijn, zal hij misschien gedacht hebben, wie weet ...
In veel OIC lidstaten is dat gebruik echter nog springlevend. Draag je niet de islamitische burka, niqab of hijab, dan riskeer je als vrouw klappen en word je fysiek mishandeld en krijg je celstraf!!!

Het zichzelf kleden in een burqa of niqab of hoofddoek is, zo beschouwd (en misschien ook vergelijkbaar met het vrijwillig dragen van naxi-symbolen, hetgeen in NL terecht ook verboden is), dan niks anders dan in het openbaar laten zien dat je zulke religies en de regimes steunt en daar loyaal aan bent.

En juist hierom snap ik dus helemaal niks meer van Amnesty.

Waarom steunt Amnesty zoveel haat?

gaffelbaard | 08-08-19 | 12:41 | 2

geld?

GWB | 08-08-19 | 13:18

Waarschijnlijk moslims in het bestuur.

Mr.Crowley | 08-08-19 | 14:04

Laat men dan ook geen loten meer kopen bij die vriendjeskliek van de Postcodeloterij, die Amnesty ruim 5 miljoen geven en Linda de Mol haar foundation ook geld geven. Wat een onzin.
Bovendien barst het van die subsidievreters in dit land, bij clubjes die leuke grote salarissen verdienen,: wakker dier, milieu defensie,oxfam novib, stichting vluchtelingenhulp, en noem ze allemaal maar op.
Wie gaat dit allemaal eens herstellen ?
Ik denk dat alleen Baudet of Wilders dit kunnen.
De linkse vriendjeskliek acht zich onaantastbaar in dit gekke land.

outdoor | 08-08-19 | 12:37 | 5

@gaffelbaard | 08-08-19 | 12:54: Laat de postcodeloterij gewoon de winkansen vergroten of het prijzengeld verhogen. Dat is naast de chantage waarom mensen met tegenzin die loten kopen.

Mazzelstof | 08-08-19 | 13:09

@gaffelbaard | 08-08-19 | 12:54: Misschien hebben ze wel leuke 'donor events' waar de leiding van die clubjes lekker elk jaar naar toe gaat. Je kent dat wel, zaal vol met van die ronde tafeltjes, bordje met de donateursnaam in het midden, hoe meer je geeft, hoe meer je vooraan zit, prima deluxe te vreten en te zuipen en prima entertainment met celebrities en zo. Tsja, dat wil je toch niet opgeven?

EnNouJijWeer | 08-08-19 | 13:47

Goede Doelen Loterijen (eigenaar van Postcode Loterij, Vriendenloterij en Bak/Giroloterij) wordt gerund door de oprichter van het blad Emerce. Energieleverancier Qurrent was eigendom van Stichting Doen! (onderdeel van Goede Doelen Loterijen). In 2018 is Qurrent (oud shirtsponsor van Feyenoord) overgenomen door Greenchoise. Greenchoise is voor 30% eigendom van Eneco en 70% van Energieconcurrent. Aandelen Energyconcurrent zijn in handen van de oprichters van de (oude) Greenchoise die ooit samen met Diederik Samsom de leden van Greenpeace aan Groene stroom wilden helpen. 50% van de Samsom/Greenpeace buit ging naar Greenchoise en de andere 50% naar Echte Energie waar Diederik Samsom nog directeur van is geweest. Greenchoise is de beruchte club van Boris Boef & Dagobert Duck.
Ook het auto-laadpalen-bedrijf The New Motion is geinjecteerd met geld van Stichting Doen! (onderdeel van Goede Doelen Loterijen). Shell heeft dit bedrijf overgenomen en is nu 100% eigenaar... en het klootjesvolk maar lootjes kopen en op zondagavond naar STRONT kijken met Linda de Mol en Carolien Tensen... wachten op die dikke kale PostcodeKanjer met zijn rode bodywarmer...

hetgingperongeluk | 08-08-19 | 14:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Het probleem van AI is dat ze een boerka als een kledingstuk beschouwen. Dat is het natuurlijk ook, maar dat was het uniform van de SS of de Gestapo ook. Je moet een boerka dus als een uniform beschouwen, een uniform van de moslim-ideologie en er met deze ogen naar kijken.

Alco-de-Holist | 08-08-19 | 12:27

Eng, enger, Amnesty International.

bifferman | 08-08-19 | 12:22 | 1

Krijg zin in een biertje.

Muuke | 08-08-19 | 14:30

Dat is de tegestrijdige wereld waar we vandaag de dag in leven.... Aan de ene kant de rechten van de vrouw "verbied de burka" en aan de andere kant de rechten van religie "sta de boerka" toe. Iedereen wil politiek correct zijn en heeft daarom geen eigen mening. Ze zijn tegen de burka, maar ook weer voor de burka...... Make up your mind!

polleke12 | 08-08-19 | 12:18 | 1

niks tegenstrijdigs aan. Burka hoort niet bij een religie, maar bij een ideologie. Dus heeft niks te maken met godsdienstvrijheid. Kijk naar kleding in moslimlanden 50/60 jaar geleden. Zelfs in Iran liepen bijna alle (in ieder geval opgeleide) vrouwen zonder hoofddoek. Sinds de moslimbroederschap is de burka en andere doeken weer in het straatbeeld verschenen. Ideologie dus. Burka heeft niks met Islam te maken maar alles met de harems (meerwijverij) in het Midden-Oosten. De vrouw is een bezit van de man en mag zich dus alleen aan haar eigenaar tonen. Eigenlijk raar dat dit niet mixed met onze cultuur nu ik er over nadenk...

GWB | 08-08-19 | 13:27

Hier hebben ze in het engels een term voor; berserk. Jezelf eerst heel hard opfokken en dan wild om je heen gaan slaan. Je zou zo'n helpdeskkut live voor je hebben staan...

Super Vaagstra | 08-08-19 | 12:09

Wim Zonneveld heeft er voor Het Dorp nog een couplet over geschreven, maar dat kwam niet door de censuur heen, helaas:
"Gesluierd schuifelen zij voort
Blik afgewend, zoals het hoort
Vol in het zicht en toch verscholen
3 meter achter broer of zoon
Dat is in Islam heel gewoon
Want Allah heeft dat zo bevolen
Toen ik langs het tuinpad van m'n vader
De hoge bomen nog zag staan
Ik was een kind, hoe kon ik weten
Dat dat voorgoed voorbij zou gaan"

Graaisnaaiert | 08-08-19 | 12:04 | 3

Chapeau.

letopuwzaak | 08-08-19 | 14:04

Netjes hoor.

Muuke | 08-08-19 | 14:31

Sonneveld, Wim Sonneveld. Maar mooi gevonden, hoor.

Kinkfactor | 08-08-19 | 17:42

@Spartacus hoe zie het met de opzegging bij AzG nu de ware aard van Human Trafficking naar boven is gekomen? De grootste NGOdobberferry ligt al bijna voor de kust van Libië maar met nog maar 12 dagen brandstof, door weigerende Maltese refuelgasten .

Mathijs2017 | 08-08-19 | 12:02

Cherry picking. Alle gezichtsbedekkende artikelen worden verboden, niet alleen de komozak. Integraalhelmen, gezichtsmaskers, etc. ook.
Maar ja he, je zal moeten deugen anders kom je niet mee in de vaart der werelden.
Ze zien me al aankomen bij de gemeente met een helm op om te vragen voor een nieuwe identiteitsbewijs. Gaat hem niet worden kan ik je verzekeren.

Gomezlopez | 08-08-19 | 12:00 | 2

Nog beter: een Guy Fawkes masker.

Sqbar | 08-08-19 | 12:34

Daar kijkt Amnesty niet naar want zij hebben hun acties simpelweg gekopieerd uit Denemarken 2018. Daar werden de sociaal-democraten wakker uit hun boze droom en zij verboden gezichtsbedekking. www.trouw.nl/opinie/amnesty-probeert-...

eastender | 08-08-19 | 13:06

300. Daar kunnen nog wel wat bij. Op naar de 10.000. Ze verdienen het.

SugarCandyMountain | 08-08-19 | 11:49 | 2

Daar liggen ze niet wakker van hoor. Sigrid Kaag vult de tekorten wel weer aan met uw belastingcentjes.. Geen enkel probleem.

Croisantneuf | 08-08-19 | 12:00

@croisantneuf: ik dacht hetzelfde. Ook Soros en -tig andere NGO's vullen dat met liefde aan. Gaat om peanuts. Alleen als ze straks te weinig leden om nog te voldorn aan de eisen voor soepsidie, dan begint het te kraken.

GWB | 08-08-19 | 13:40

Geen enkele door Soros gesponsorde club krijgt van mij ook maar één stuiver, Amnesty is er ook zo één.

iew | 08-08-19 | 11:49 | 1

Net als Bellingcat...

Pierre Lebon | 08-08-19 | 12:48

Mogelijkheid a) Amnesty probeert zichzelf relevant te houden door met sprookjes en kromme redenaties te komen.
Mogelijkheid b) Degenen die deze ongelooflijke quatsch neerplempen op het internet zijn zelf moslim.
Mogelijkheid c) Het zijn neo-Marxisten met een bizarre agenda.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.

Slogra | 08-08-19 | 11:44 | 1

Radicale orthodoxe islamisten. Mensen die de boerka verdedigen zijn radicale orthodoxe islamisten. Er is verder niks van te maken.

Sqbar | 08-08-19 | 12:37

Ken een donateur van AI. Die krijgt op vragen domweg geen antwoord.

El Rico Grande | 08-08-19 | 11:42

Dat reisadvies voor de USA (bekend van USA! USA! USA!) is echt hilarisch.

Stijlicoon | 08-08-19 | 11:37

Nadat Jinek een medewerker in een burka heeft gehesen van de week om zielig te doen over het burka verbod, krijgen we nu die zeikerds van Amnesty weer. Trek zelf lekker zo'n vuilniszak over je kop als je dat wil en val er geen anderen meer mee lastig. Stelletje huilebalken, een burka in Nederland is net zo raar als in een bikini een moskee ingaan ergens in zandbakkenland.

silletje | 08-08-19 | 11:35 | 1

Dan wel zo'n extreme micro bikini.

Super Vaagstra | 08-08-19 | 12:12

Een half uur tegenaan staan lullen over hun cultuur en dat ze welkom zijn enzo... Komt de ober mij vertellen dat het parasols zijn.

zorgeloos-type | 08-08-19 | 11:34

Roltrap eet vuilniszak.
moest van emmestie.

hallevvezool | 08-08-19 | 11:30

Ik ben, hoewel gecertificeerd rechts, jarenlang donateur geweest van zowel Amnesty als van Artsen zonder Grenzen. Waarom Amnesty? Omdat mensenrechten in vele shithole countries met voeten getreden worden. Waarom Artsen zonder Grenzen? Omdat ze vooraan staan als er ergens een ramp gebeurd is en zonder aanzien des persoons als last-man-standing medische hulpverlening bieden.
Van beide clubs heb ik mijn donateurschap al twee jaar geleden opgezegd. Ik weet nog dat de contactpersoon van Artsen zonder Grenzen toen ook al vertelde dat ze veel opzeggingen hadden vanwege hun heen-maar-nooit-meer-weer boten.

ole guapa | 08-08-19 | 11:29

Eigenlijk is dit fout, de rede van opzeggen is niet de recente berichtgeving maar de keus van A om vrouwenonderdrukking goed te keuren. Want nu krijgt de berichtgeving de schuld...

Lebowski72 | 08-08-19 | 11:14 | 1

En dat is wel zo fijn, vindt Amnesty.

Goldfinger | 08-08-19 | 11:27

Wat een gedoe weer, jarenlang gedoneerd en dan heb je, tegen je uitdrukkelijke wens in, dit mee helpen opbouwen. Het lijken de gecorrumpeerde nederlandse verkiezingen wel. Blijkt nu ineens ook artsen zonder grenzen hun boekje ver te buiten te gaan en te vissen naar aspirant drenkelingen in de mediterrane wateren, hetgeen blijkt nu in Malta is geweigerd hun boot te voorzien van brandstof.

Hein7261 | 08-08-19 | 11:10

"Hield liet" even fixen

hustler01 | 08-08-19 | 11:07

Veeeeel te weinig opzeggingen, wat denkt de rest van de donateurs, dat ze het goede doel dienen, zijn ze zo dom?

lanexx | 08-08-19 | 11:05 | 1

De rest zitten bij de Postcode loterij en andere goede doelen.

TRUMP | 08-08-19 | 11:37

Amnesty viel voor mij jaren geleden al door de mand, toen ze het nodig vonden Nederland te kapittelen over de opvang van asielzoekers. Toen reeds brak mijn klomp en wist ik, dat het een gepolitiseerde organisatie was geworden, geleid door linkse activisten.

Rationa | 08-08-19 | 10:57 | 2

Alles is nagenoeg gekaapt door Linkse activisten... Gisteren zapte ik langs De Slimste Mens, zat daar een of sneeuwvlokje met een dikke glimlach te bekennen dat zij de Linkse terreur organisatie RAF zo bewonderde en iedereen vond dit ok!!
Mevrouwtje was rebels in haar jeugd en werd daarom maar communist want ze woonde in Haarlem en dat was dan een logische stap.. En er was niemand die daar iets tegen in bracht!
Ik zat met mijn oren te klapperen...
Misschien een tip voor de redactie... Nagel dit soort types toch aan de digitale schandpaal!!

Remus McMillan | 08-08-19 | 11:13

@Remus McMillan | 08-08-19 | 11:13: Het was niet om aan te zien. Ik heb de TV uitgezet. Totaal gestoord en idd geen enkel weerwoord. Toen ze zei dat ze een tank wilde kopen voor 25.000 eurie.. en die ouwe Freriks: 'Een tank? Waarom een tank? Gewoon? Okay, tijd voor de volgende vraag.'

Usumani | 08-08-19 | 12:09

Jammer van de deugdrammerij het principe politieke vluchtelingen te helpen, is niet slecht.

lingo star | 08-08-19 | 10:56

Zijn een beetje vergeten waar ze voor stonden daar, bij Amnesie International...

Hellooder | 08-08-19 | 10:56 | 1

Weet niet meer hoe lang geleden.. iets met ontslagregeling van miljoen(?)voor directrice en assistant A.i.. Heb toen opgezegd.

ger1306 | 08-08-19 | 11:17

Wat jufrouw theelepeltje zegt. Je geld wordt misbruikt, of komt voor een groot deel in de zakken van het management, dat vrijwel altijd lid is van het media/partij-kartel dat zich 24/7 inzet om dit land te verzieken.

Fijnstoffer | 08-08-19 | 10:53

Het recht om zelf te beslissen wat je draagt. In de door de Islam vergiftigde apenlanden hebben vrouwen dat recht toevallig niet. Dat komt door de steeds grotere invloed van het apengeloof op de maatschappij. In Afghanistan ben je als vrouw niet vrij om te dragen wat je wilt. 40 jaar geleden wel. In een achterlijk land als Iran ben je niet vrij om te dragen wat je wilt, Wie kijkt naar filmpjes uit de 60er en 70er jaren weet dat het toen anders was. In een apenland als Pakistan ben je als vrouw niet vrij om te dragen wat je wilt. Op Aceh (voormalig NL indië, ben je als vrouw niet vrij om te dragen wat je wilt, omdat Islamitische snotapen je dat wel even afleren. In Amerika, waar dit initiatief vandaan komt, ben je niet vrij om te dragen wat je wilt: Verbod op topless op het strand.

Heiner | 08-08-19 | 10:52 | 5

@dijkbewaker | 08-08-19 | 11:32: Daar hebt u wel een punt. Apen zijn wel redelijk normaal in dat opzicht. Kan je van mosl eh, mensen niet altijd zeggen.

Heiner | 08-08-19 | 14:32

@eastender | 08-08-19 | 13:00: Dat is een ander verhaal. Heel veel bedrijven leggen tegenwoordig kledingeisen en andere eisen ten aanzien van het uiterlijk op. Overigens zullen sollicitanten in een boerka ook niet ver komen in dat bedrijf.

Heiner | 08-08-19 | 14:35

@Heiner | 08-08-19 | 14:35: Kijk daar. 'Het recht om zelf te beslissen wat je draagt' geldt niet bij knielaarzen en de lengte van de rok die de manager bepaalt en die er nog een dreigement bij uit, als het aan jou ligt. Duidelijk, die selectieve rant van jou.

eastender | 08-08-19 | 20:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Overgeleverd aan een stelletje idioten. Als wij ze niet meer steunen, doet soros het wel. Wat is trouwens het doel voor die vent? De boel een beetje stangen, onrust zaaien en dan wat?

Muuke | 08-08-19 | 10:50 | 5

@elfenstein | 08-08-19 | 10:58: Ah, bedankt voor de uitleg. Ging er eigenlijk altijd van uit.dat het een hobbyloze ongevaarlijk gek was. Dat klopt dus maar gedeeltelijk. Gek wel, ongevaarlijk niet.

Muuke | 08-08-19 | 11:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je het toevallig niet leuk vindt om jezelf op te heffen heeft zelfs een organisatie als Amnesty ook maar besloten om het maar zo te laten. Niemand, werkelijk niemand geeft nog ene fuck om je. Zelfs als wegrot in een Noord Koreaanse cel krijg je nog een rode kruis zalver op bezoek behalve als je onvrijwillige boerka draagster bent. Fucking triest eigenlijk.

PIS-Alchimis | 08-08-19 | 10:47

Links is vrijwel per defintie verdacht

pomodorus | 08-08-19 | 10:44

Ik geef nergens meer aan.
Aan het eind van het verhaal voel je je altijd verneukt als je weer leest hoe weinig bij de mensen terecht komt die het nodig hebben en hoeveel er weer in de zakken verdwijnt van de directeuren van dergelijke organisaties.

jufrouw theelepeltje | 08-08-19 | 10:38 | 4

Heb naast de deur een lijstje hangen met de topsalarissen van de directeuren van alle bedel instellingen ter herinnering aan mijn beslissing waarom ik zelden nog iets geef..

Therapietje | 08-08-19 | 10:56

Ik geef aan de hondjes van de kngf. Wellicht dat zielige egeltjes uw hulp kunnen gebruiken?

lingo star | 08-08-19 | 10:58

U 'geeft' wel aan de belastingen, die geven weer door etc.

Kanarie_Geil | 08-08-19 | 12:41
▼ 1 antwoord verborgen

De enige reden voor deze boerka promotie van AI is geld van de Saudi's. Die hebben goed gekeken naar Soros en zien dat het op deze wijze mogelijk is om landen te ontregelen. Linkse idealistische bewegingen blijken namelijk bijzonder gevoelig voor het grote geld.

Beefbus | 08-08-19 | 10:38 | 1

zo ongeveer misschien wel helaas ja

pomodorus | 08-08-19 | 10:40

Als u dan toch aan het opzeggen bent, beëindig dan ook meteen uw abonnement op Massamoordenaars Zonder Grenzen, vanwege hun verzuipfestivals in de Middellandse Zee.

obominotie | 08-08-19 | 10:38

Ik doneer hoofdzakelijk aan erfgoedclubjes. Hobbyende mannen die aan een historisch vliegtuig/orgel/hoeve/stoomtrein/zeilschip/kasteel prutsen vind ik het steunen waard.

Voor de rest ga ik niet cynisch doen over goede doelen. Alleen vrekken vinden redenen om ze allemaal over dezelfde kam te scheren. Het is ook een vorm van verantwoordelijkheid nemen op gebieden waar overheden zich niet mee (kunnen) bemoeien.

Diotima | 08-08-19 | 10:37

@amnestyusa geeft negatief reisverbod ivm gun shootings. Compleet gestoord. Iedereen opzeggen!

nattegleufhoed | 08-08-19 | 10:35 | 1

Top. Lekker rustig als ik volgende maand naar de westkust ga. Minder passagiers, sneller de bagage en sneller door de douane. Ga zo door AI.

The2Amendment | 08-08-19 | 10:37

De tapijt knauwende domheid in die tweet ook:

"Harmful dress codes that forbid religious clothing in public spaces prevent women from reaching their full pontentials." (compleet met het foute "potentials" want het correct Engels is "reaching your full potential")

Het is niet die 'schadelijke dress code' die vrouwen er van weerhoudt hun vol potentieel te bereiken, het zijn die Nazgûl gewaden met bijbehorende religieuze voorschriften die haar er van weerhouden überhaupt als mens te functioneren, laat staan als werknemer. Ze wordt gereduceerd tot een object, een voorwerp dat geen rechten, geen bescherming heeft en alleen dienstbaar mag (moet!) zijn naar de boven haar gestelden. Ze mag slechts onder begeleiding van haar mahram naar buiten, en dan ook nog alleen voor het hoogst noodzakelijke. Vrijelijk onderwijs genieten? Nope. Gewoon gezellie met een paar vriendinnen/ buurvrouwen etc. een middagje uit? U raadt het al. De lijst met verboden is schier eindeloos. En A.I. verdedigt dit dus. Echt...

Sjefke7807 | 08-08-19 | 10:35 | 2

zo ongeveer wel helaas ja, niet zo moeilijk, is nadenken dan echt zo lastig voor Amnesty? Merkwaardig al zeg ik t zelf

pomodorus | 08-08-19 | 10:42

Stuitende domheid , vol van hun eigen stupide gelijk.

Zwizalletju | 08-08-19 | 10:43

Ik voel me vandaag even een SJW-superdeuger. Tissue heeft namelijk nog nooit geld aan AI cadeau gedaan.

Knisperende_Tissue | 08-08-19 | 10:29

Doneert de postcode loterij aan amnesty? Ik las zoiets op twitter. Want als dat het geval is ga ik opzeggen.

ET007 | 08-08-19 | 10:29 | 7

Je kunt zo wie zo opzeggen want ze doneren ook aan Greenpeace. Voor mij al een reden genoeg om daar niet aan mee te doen

wateenzeikweer | 08-08-19 | 10:57

@michelpen | 08-08-19 | 11:17: thx! Ook bovenstaande reaguurders. Als ik terug kom van werk ga ik postcode loterij opzeggen.

ET007 | 08-08-19 | 11:24
▼ 4 antwoorden verborgen

Ook mensen die geen lid zijn kunnen bellen om op te zeggen.
Doen ze toch een paar handelingen meer, die luie helpdeskers:

"Dank voor het wachten. Ik kan uw gegevens echt niet vinden.."
- [spelt naam nog een keer overdreven langzaam uit]
"Nee, op welk adres zei u?"
- [onduidelijk articulerende straatnaam]
"Nee, sorry niks te vinden, weet u zeker dat u lid bent? "
- [oepsie] "wat stom van me! Dus ik hoef helemaal niet op te zeggen, doei.."

Conan de Rabarber | 08-08-19 | 10:26 | 1

Hè hè hè...

Heiner | 08-08-19 | 14:38

Al die organisaties zijn uiteindelijk verwekt in de broeierige beerput van schuldgevoelens. De leden van amnesty en azg helpen voornamelijk zichzelf.

wijsvinger | 08-08-19 | 10:24 | 3

Tja, de directeur verdient zo een 9148,75 euris per dag plus bonus, en u ??

jan huppeldepup | 08-08-19 | 10:31

@jan huppeldepup | 08-08-19 | 10:31 |
Eu 9148,75 per dág?! Dat is voor mij een half jaarinkomen(!). En dat is dan mijn dank na mezelf 30 jaar letterlijk kapot gelast te hebben in de Grootmetaal. Met andere woorden; ik heb dus ècht iets bijgedragen aan de samenleving want ik maakte dingen waar heel veel mensen gebruik van kunnen maken. Of dingen die het mogelijk maakten dat mensen van dingen gebruik kunnen maken. Wat heeft deze lutserT, behalve dan enorm gaan zitten deugen, daadwerkelijk voor de samenleving betekend?

Sjefke7807 | 08-08-19 | 10:40

@jan huppeldepup | 08-08-19 | 10:31: Tja, sorry foutje, moet natuurlijk zijn per maand plus bonus.

jan huppeldepup | 08-08-19 | 10:51

Shirin Musa en FemmesForFreedom. Over relatief gezien niet al te lange tijd zal ik komen te overlijden. Geen bloemen maar donaties aan FemmesFor Freedom.
Ook aan een ieder die het lidmaatschap of donatie aan Amnesty heeft gestopt. Stop het geld in de Femmes.

forecastle | 08-08-19 | 10:21

A.I. is een vreselijke aandachtshoer, en krijgt dus wat het wil.
Ze staan weer in de kijkerT.

Kanarie_Geil | 08-08-19 | 10:18 | 2

Zo werkt dat, er zullen vast mensen zijn met het linkse hart op de juiste plek die nu hun bijdrage gaan verhogen. De confrontatie aangaan is iets wat links graag doet, de boel opstoken en polariseren.

Solar666 | 08-08-19 | 10:21

@Solar666 | 08-08-19 | 10:21: Het linkse hart ligt niet op de juiste plek maar op de gifafscheidende gespleten tong.

wijsvinger | 08-08-19 | 10:41

Wie 2 tot 10 euro per maand doneert aan miljoenensmijt-clubs heeft sowieso al lichtelijke grootheidswaanzin. Hoezo denk je dat zoiets effect heeft?
Doneren is niets meer dan een deuggevoel kopen op basis van emoporn en een schuldgevoel over heimelijke superioriteit: "Wij hebben het goed, zij hebben het slecht. Maar ik draag mijn steentje bij hoor". Deugvolk, zucht.

Toos Doos | 08-08-19 | 10:15 | 3

de moderne aflaat.

Kanarie_Geil | 08-08-19 | 10:19

@Kanarie_Geil | 08-08-19 | 10:19: waarom zou je je schamen voor je eigen aard. De mens is zondig? Goh... wat vervelend, gelukkig bent u dan net als ik zondig... zullen wij samen wat zondigs gaan doen vandaag?

Solar666 | 08-08-19 | 10:22

Mogen ze dan ook wel doen voor Londen, daar is vandaag een politie meneer gestoken met een machete door een 50 jarige gek. Gelukkig straffen ze daar beter dan hier.

Muuke | 08-08-19 | 11:14

Dus van Amnesty mag je ook in Nazi-uniform over straat lopen en Sieg heil roepen met gestrekte arm?

batvoca2 | 08-08-19 | 10:13 | 1

Tja, je moet wel je gezicht bedekken natuurlijk anders geldt het niet.

jan huppeldepup | 08-08-19 | 10:39

Shirin Musa en FemmesForFreedom hebben mij nog nooit teleurgesteld, dus als je een alternatief voor AI zoekt.

boccelullus | 08-08-19 | 10:11

Walgelijke politiek hier. Terecht dat mensen weglopen van deze organisatie.

van Oeffelen | 08-08-19 | 10:11

We nodigen Afrika toch al uit om armoede te beëindigen, of is het de bedoeling dat we gewoon helemaal meteen op de rug gaan liggen met de poeplap leeg. Rare jongens die mensenrechtenorganisaties.

Aap Noot Miesje | 08-08-19 | 10:05

Maar wat vind de reaguurder nu van Artsen zonder Grenzen?
Die kopen een boot en beginnen een lijndienst Tripoli - Napels.
Krijgen ze geheid gedonder mee, kunnen nu al niet meer tanken op Malta.
Ik vind het prima dat ze mensen in de shit medische hulp verlenen en daar doneer ik graag voor, maar die boot brengt me toch aan het twijfelen.

Eppo | 08-08-19 | 10:01 | 12

Dank voor de reacties, die donaties aan AzG ga ik dus stoppen.

Eppo | 08-08-19 | 10:39

Er moet wetgeving komen waarbij wordt geregistreerd met welk schip gelukszoekers het land binnen komen. Na doorloping van de volledig kansloze asielaanvraag wordt de organisatie die het schip bemand verplicht de ten onrechte aangevoerde asielzoeker met datzefde schip terug te brengen naar de kust waar hij of zij in eerste instantie is opgepikt. Een soort verplicht statiegeld voor asielzoekers waarbij de leverancier een terugnameplicht heeft.

The2Amendment | 08-08-19 | 10:40

@2voor12 | 08-08-19 | 10:09: Leger des Heils. Ook als niet gelovig mens vind ik dat een prima organisatie die haar werk niet alleen op kantoren maar ook midden in de samenleving doet...

Quib | 08-08-19 | 10:49
▼ 9 antwoorden verborgen

Gratis geld maakt mensen lui.De zelfredzaamheid verdwijnt. Ze vragen vaak alleen maar om meer. Hey, het is immer gratis he. Net als bij partneralimentatie bijvoorbeeld. Er zijn gelukkig genoeg geluiden die over Africa zeggen: stop sending us money and Amnesty NL heeft 6 mio in kas (jaarrapport 2018). Moet nog uitzoeken hoeveel ze wereldwijd hebben. Heb ook opgezegd. En als je ziet wat @amnestyusa allemaal de wereld in stuurt. Natnekken.

nattegleufhoed | 08-08-19 | 10:01

Iedere keer als je meespeelt in de Postcodeloterij dan ben je een donateur van (extreem) linkse goede doelen. Gewoon niet meer meespelen.

Osdorpertje | 08-08-19 | 09:59 | 5

In WO2 was de nsb winterhulp loterij ook een groot succes. Voor geld doet men alles.

Zatkniss | 08-08-19 | 10:06

Al lang geleden gestopt met die postcode onzin. Al heel wat geld bespaard.

Schuldenbrau | 08-08-19 | 10:11

@Zatkniss | 08-08-19 | 10:06: Daar heb ik nog een speldje van, met een molentje dat fuoriserend was, met pen is er dan WHN op geschreven. Zal het eens aan het oorlogsmuseum geven.

Premier Trutte | 08-08-19 | 12:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Er zullen nu juist vast een hoop nieuwe donateurs zich hebben aangemeld. En dan denk ik aan bevlogen mensen uit de moslimhoek.
Kuch.

Earl_of_Doncaster | 08-08-19 | 09:58 | 1

In de islam moet je gels geven aan de armen.
Maar dat doen ze doorgaans alleen als ze een 100% garantie hebben dat het gedoneerde geld naae geloofsgenoten gaat. Zolang Amnesty die garantie jiet openlijk bied gaat hun geld alleen naar stichting al durkadurka (iets dat in Nederland als goed doel te boek staat maar als doel heeft meer salafistische literatuur in de openbare bibliotheek of zo iets)

Historicuck_Han | 08-08-19 | 10:12

Ik stel altijd de 2€ -vraag..

(Als er weer zo een goede-doelen-Pipo aan de deur staat)

De vraag luidt:

Wat verdient de directeur van de betreffende organisatie op jaarbasis ?

Bij correct antwoord gooi ik een 2€ muntstuk erin.
Die smoeltjes die ze dan trekken zijn goud waard !

Gizmo579 | 08-08-19 | 09:57 | 6

Dat geldt bij mijn voordeur ook voor een van de honderd enge ziekten goede doelen pipo.
Weet u hoeveel de pharmaindustrie er aan verdient?

joppo0 | 08-08-19 | 10:42

Tja, bedankt voor de tip, heb nu een lijstje met namen en lonen van de meeste bedel organisaties achter de deur opgehangen dan ben ik voorbereid. Ben benieuwd naar het smoelwerk van een die de hele dag onderweg is voor ai en door mij geïnformeerd wordt dat zijn directeur 9148,75 euro per maand krijgt.

jan huppeldepup | 08-08-19 | 10:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Onderdrukking mag je niet onderdrukken!
Je mag geen mensenrechten schenden om te voorkomen dat er mensenrechten geschonden worden!
Zoals praktische elk 'goed doel' is dit ook weinig meer dan een bedrijf wat gemoedsrust (inkoopprijs: 0 eu) verkoopt en een deel van de winst weggeeft voor belastingvoordeel.
Laatst kwamen de jongen van de lokale voetbalclub om geld vragen, hun goal van 3 jaar oud was al versleten, die kregen wel wat een goed doel.

niet-creatief | 08-08-19 | 09:57 | 1

Lees even die eerste twee taalkundige berekeningen terug. Ik raak er een beetje van in de war.

NiCeY | 08-08-19 | 10:09

Je zelf van de wereld afsluiten en in een tent rondlopen , andere mensen daarmee kwetsen vinden ze bij Amnesty een prima dresscode maar de eeuwenoude dresscode van Zwarte Piet vind dit clubje dan weer niks. Wij mogen in dat geval als Nederland niet zelf bepalen hoe we deze figuur erbij laten lopen:

Wat vindt Amnesty van Zwarte Piet?
...... blablaba ..... Aangezien het duidelijk is dat veel mensen zich gekwetst en gediscrimineerd voelen door het uiterlijk en de uitdossing van Zwarte Piet zou het goed zijn als het debat in de samenleving leidt tot een andere invulling van de helpers van Sinterklaas.

www.amnesty.nl/wie-we-zijn/contact/ve...

Zwizalletju | 08-08-19 | 09:56 | 3

ik heb het helemaal gelezen en eigenlijk is alleen je blabla blijven hangen...

lovekila | 08-08-19 | 11:41

.. maar goed. Kan mijn lidmaatschap van Amnesty niet opzeggen. Heb dat altijd gezien als een extreem linkse pressieclub met politieke bedoelingen en wist daarom de verleiding tot gedocumenteerd meeDeugen te weerstaan.
Applaus hoeft niet.

Jan Passant mk2 | 08-08-19 | 09:56 | 3

Klap, klap, klap...

Solar666 | 08-08-19 | 10:02

Ik deug ook voor geen meter. Zodra een deugclub mensen in vaste dienst neemt weet je dat het goede doel ondergeschikt raakt en de focus verplaatst wordt naar het optimaliseren van het eigen welzijn. En inderdaad, alle clubs zijn per definitie van linkse signatuur en streven altijd politieke doelstellingen na.

Buerman | 08-08-19 | 10:32

De ijzeren wet van de oligarchie stelt dat alle organisatievormen, onafhankelijk van het democratische of autocratische gehalte in het begin, onvermijdelijk oligarchisch worden. Deze sociologische wet werd geformuleerd door de Duits-Italiaanse socioloog Robert Michels en sluit aan bij de elitetheorie van Pareto en Mosca..... waarvan akte.

ikdenkwat | 08-08-19 | 09:56

Tja, Landen moeten stoppen vrouwen te vertellen wat ze mogen dragen! Ik mis hier duidelijk een " Landen moeten stoppen te eisen wat vrouwen MOETEN dragen". Laten ze dat filmpje in het arabisch vertaald een paar keer in iran zien zodat zich daar wat veranderd maar niet laf alleen in veilige landen, dit is me nu teveel. Dat ze een giftige werkcultuur hadden, merkte ik gisteren al als ik mijn lidmaatschap heb opgezegd.De persoon werd aan het einde zeggen we maar "onvriendelijk". Ze kunnen me kloten kussen, van die 10 piek ga ik een terrasje pakken. www.amnesty.nl/steun-ons/lidmaatschap...

jan huppeldepup | 08-08-19 | 09:54 | 1

Tja, kolere he, was aan het zoeken wat ai van zwarte piet houdt, kom ik erachter dat de direkteur 9185,75 euries per maand verdient. Daar kun je lang van naar de hoeren gaan.

jan huppeldepup | 08-08-19 | 10:26

Dat je stopt met het geven van donaties aan amnesty international is niet meer en niet minder dan het herstellen van de fout dat je ooit donateur geworden bent en bijgedragen hebt aan die betweterige idiotie

langzullenweleven | 08-08-19 | 09:54

Je moet sowieso al een lid zijn om lid te worden van deze organisatie. Een mannelijk lid, dan welteverstaan.

wijsvinger | 08-08-19 | 09:54 | 1

Een mannelijk lid...... een l.l dus.

Koning BongoBongo | 08-08-19 | 10:17

De komende periode zal ik waarschijnlijk weer gaan struikelen over de donateurwervers van ai in de winkelstraten.

BP Richfield | 08-08-19 | 09:54 | 1

Ze zijn te herkennen aan die zwarte tent. Donaties kunnen in de gleuf gestopt worden.

Buerman | 08-08-19 | 10:34

Ik heb er zelf ook aan gedacht om mijn lidmaatschap op te zeggen, maar vooralsnog weegt al het goede werk wat A.I. verricht m.i. op tegen de zaken waar ik het niet mee eens ben. Mijn grootste kritiekpunt betreft de enorme vertrekpremie die een van de A.I.-bestuurders jaren geleden ontving; goede doelen en zelfverrijking zijn een walgelijke combinatie. Over A.I.'s standpunt m.b.t. het boerkaverbod heb ik gemengde gevoelens. Vanuit het oogpunt van individuele vrijheid zou iedereen moeten kunnen dragen wat hij/zij/x wil. Vanuit het oogpunt van de samenleving is het aan de andere kant belangrijk dat de goede orde wordt gehandhaafd. Het is daarom belangrijk dat extremistische symboliek in de openbare ruimte zoveel mogelijk wordt beperkt - ik wil niet ongevraagd met allerlei giftige gedachten worden geconfronteerd (ik zit overigens vrijwillig op geenstijl). Wat mij betreft representeert een boerka een systeem dat zeer onderdrukkend en mensonterend is; ik wil daar dus zo min mogelijk mee te maken hebben. Dat de vrouwen in kwestie zich door het verbod niet goed kunnen ontwikkelen is mooi meegenomen want kennis is macht en ik wil de fundamentalistisch islam zo min mogelijk macht toespelen.

lekgoot | 08-08-19 | 09:53 | 6

Stockholm syndroom

Solar666 | 08-08-19 | 10:06

"Over A.I.'s standpunt m.b.t. het boerkaverbod heb ik gemengde gevoelens". Waarom? Dat standpunt is a priori verkeerd. De boerka wordt niet verboden. Het enige dat verboden wordt is dat je in precies omschreven situaties je gezicht verbergt. Amnesty is met deze uitspraken welbewust aan het stoken in de samenleving en dat mag ze zwaar aangerekend worden. Overigens vind ik de boerka als geheel ongewenst, maar daar gaan wij buitenstaanders niet over.

Synecdoche | 08-08-19 | 10:13

Die vertrekpremie was voor mij destijds de druppel inderdaad.

ger1306 | 08-08-19 | 11:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Even op z'n links, wil iedereen die géén lid is van AI zijn/haar lidmaatschap opzeggen zodat het getal 300 aanzienlijk hoger wordt? /linksmodus off.

pa_niek | 08-08-19 | 09:51

Waarom zet een Linkse partij of organisatie niet gewoon dit in zijn programma:
.
Nederland heeft eeuwen lang geleden onder een combinatie van het Christendom en het grootkapitaal, dat moet worden afgebroken. Tegelijkertijd zijn moslims zielig, worden ze zwaar gediscrimineerd en dienen ten alle tijde met voorkeur worden behandeld. Daarom is volledige gezichtsbedekking in de openbare ruimte verboden met uitzondering van de Boerka.
.
Maar ik denk dat dat te rechtlijnig en eerlijk is voor een politicus om te verkondigen.

skoftig | 08-08-19 | 09:51 | 1

Dit is precies zoals ze het in Zweden doen. Daar zie je voetbalhooligans met boerkas op

Historicuck_Han | 08-08-19 | 10:15

Tja geld geven aan NGO's is het onderhouden van het verdienmodel van linkse deugmensen welke daar werken en op kosten van anderen business clas over de wereld vliegen en of terplaatse de lokale meisjes ondersteuenen met de actie een geyle beurt voor je unifor voedselhup

Zatkniss | 08-08-19 | 09:51

full potentials in een tent, hoe kun je het verzinnen.

Ollie B. Bommel | 08-08-19 | 09:50

@Omebert | 08-08-19 | 09:48: Werven is een plichte taak voor vele NGO's. Dus men huurt wat personeel in en krijgt vervolgens van de overheid een aparte zak geld. AI doet het wellicht iets anders (vooral particuliere baten) maar efficiënter qua werving kan waarschijnlijker niet. Veel donatiegeld gaat dus direct naar uitzendbureaus.

Deflatiemonster | 08-08-19 | 09:52

@Omebert | 08-08-19 | 09:48:
De overhead bij dat soort grote organisaties is enorm. Maar een fractie van je geld komt op de plek terecht waar je het voor gegeven hebt.
Als je echt wil helpen doe dat dan door kleine clubjes met nog echte idealen te steunen. Of geef zelf als je op vakntie ter plaatse bent.
En niet aan AI en AzG en soortgelijke multinationals die in de nieuwste Landcruisers in Afrika rondrossen of in een zwitserse 5-sterrenhotels interne bijeenkomsten organiseren.

2voor12 | 08-08-19 | 09:55
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind steeds meer dat die 200 imkeressen een heel kleine prijs is voor het ontmantelen van dit soort organisaties en politieke partijen. Volgend jaar graag weer zo'n topic in de zomer

skoftig | 08-08-19 | 09:45

Besloot lang geleden dat clubs die onder een politieke kleur opereren geen steun van mij krijgen. Dat geldt voor Amnesty, Rode Kruis, Artsen zonder grenzen, Greenpeace, Kinderpostzegels, stichting hier stichting daar, enz. enz. Steun sowieso geen mensendoelen. Geef enkel aan dierendoelen waarvan ik het resultaat kan zien en adopteerde een aantal van die stumpers (katten honden) dat onverschillig volk geboren laat worden zonder een gram verantwoordelijkheidsgevoel. Druppel op een gloeiende plaat. Maar toch.

CalamityJane | 08-08-19 | 09:44 | 3

Ben het roerend met u eens. Ook ik geef alleen maar aan bepaalde dieren doelen en heb 3 voormalige zwerfhonden uit Spanje en Roemenië en ben fostermoeder van een hondje met een gebroken rug (aangereden en als oud vuil langs de kant laten liggen - die zich met een karretje voortbeweegt. Het zijn inderdaad druppels op een gloeiende plaat maar dat mag - vind ik - nooit een reden zijn om het dan maar niets bij te dragen.

Goofje | 08-08-19 | 09:54

Ik doneer ook altijd alleen voor dieren. Novib , niet doen,
Bank-giro loterij oplichting, Doneer verder nergens aan, alleen dieren.

gato | 08-08-19 | 09:59

Dierenlot, is dat een goede of een foute? Die geef ik alleen nog maar namelijk... vroeger een FosterParent ventje in India gesteund, kom je er na jaren achter dat hij van iedere gulden een duppie ontving, de rest bleef bij de stichting aan de strijkstok hangen, want ja de idealisme-deug-directeur moet natuurlijk wel een marktconform salaris hebben he.

lovekila | 08-08-19 | 11:31

Een dresscode opgelegd door de islam vindt AI dus geen enkel probleem. Vraag me af bij wie vrouwen wel 'full potential' kunnen bereiken.

Johan1235 | 08-08-19 | 09:43 | 3

Tja hoeren dragen geen boerka. Bewijs geleverd dan toch?

Omebert | 08-08-19 | 09:47

Full potential halen bij een boerka-draagster is veel kinderen baren en aan de ketting in de keuken liggen.
En klappen krijgen van haar eigenaar als hij daar zin in heeft.
Dat schijnt het ultieme geluk en doel te zijn voor die groep.
En Amnesty zag dat het goed was.

2voor12 | 08-08-19 | 09:48

@2voor12 | 08-08-19 | 09:48: Zoiets ja, je vraagt je af waarom de linkse kerk zoveel liefde heeft voor de Islam. Wat een naieve mensen zijn het toch ook, westerse normen en waarden worden misbruikt en die deugzeugen trappen er gewoon met open ogen in.

Solar666 | 08-08-19 | 10:08

Mijn Amnesty loving schoonfamilie schoot meteen in de kramp bij dit nieuws. Nepnieuws, want Telegraaf, wat nou verdienmodel, burkah dragen is een keuze, etc. Zucht, GS is volgens hun een ultrarechtse pornosite.

Acidstain | 08-08-19 | 09:42 | 5

@Omebert | 08-08-19 | 09:45: ik ook. Ik cap op reaguurders en bij succes krijgen ze een paarse vlek voor hun nickname

Kees netals me Broer | 08-08-19 | 10:03

Succes met je vrouw.... eh of man.

Koning BongoBongo | 08-08-19 | 10:20

Burkah dragen is inderdaad een keuze.... van de man dan.

Koning BongoBongo | 08-08-19 | 10:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Tja opzeggen vind geen enkele club leuk. Of als ik mijn premium opzeg krijg ik dan een feest en slingers?? Ik doneer alleen aan lokale dingen. Die wereldwijde clubs ben ik allang klaar mee.

Omebert | 08-08-19 | 09:42 | 5

@Koning BongoBongo | 08-08-19 | 10:21: jonge, in jail heb je het vaak beter dan outside. Volg jij geen nieuws

Omebert | 08-08-19 | 10:24

@Omebert | 08-08-19 | 10:24: Niet in mijn geval , ik zou mijn koningin heel erg missen . We zijn nogal hecht .

Koning BongoBongo | 08-08-19 | 10:47

@Koning BongoBongo | 08-08-19 | 10:21: heb jij geen vpn en anonieme browser dan?

The2Amendment | 08-08-19 | 13:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Ventilatie standpunt AI toont alleen maar aan hoe weinig mensen inzien dat het verschrikkelijk fout is. Kennelijk is het financiële effect zo klein dat het hen aan den aars zal oxideren dat een paar donateurs opzeggen.

Onno Barendsen9337 | 08-08-19 | 09:41 | 1

Soros betaald wel.

Acidstain | 08-08-19 | 09:46

Professionele aftersales service van Achterlijke Inteeltclub. Wij betreuren uw beslissing en hopen u in de toekomst toch weer als donateur te mogen verwelkomen. Fijne dag verder.

Maar stel je bent donateur van die deugdrammers en je ziet de rancune en het totale gebrek aan zelfreflectie. Hoe moet zo'n club anderen de morele les lezen? Of liever, waar halen ze het recht vandaan?

Alsof vrouwenrechten een rekbaar begrip zijn. Wat ik me afvraag: hoe groot zijn de donaties uit islamitische landen aan AI? Veel meer dan 0 euris zal het niet zijn. En je dan als organisatie niet eens een keertje achter de oren krabben.

Geld overmaken aan deze club (hoi overheid en postcodeloterij) is pure geldvernietiging. De huidige ideologische insteek kan op termijn alleen maar leiden tot uitholling van de mensenrechten wereldwijd. Opdoeken die handel (pun intended).

Hetkanverkeren | 08-08-19 | 09:41

De NGO's van vandaag de dag zijn verworden tot extreemlinkse bolwerken. Ik hoop dat nog velen de ogen open blijven gaan, dat had eigenlijk al gemoeten toen deze onfrisse clubs zich manifesteerden als (ondersteuners van) mensensmokkel.

Crusher | 08-08-19 | 09:40 | 1

Wiens brood men eet, diens taal men spreekt,

Heiner | 08-08-19 | 14:54

Vrouwen hebben volgens AI het recht zelf te kiezen wat ze dragen. Dat is het standpunt.
Vraag 1: Geldt dit uitsluitend voor vrouwen? Of ook voor mannen en de rest van de bevolking?
Vraag 2: Gaat AI actie voeren ten behoeve van mannen die graag met een bivamuts of ander gezichtsbedekkend artikel door het leven wensen te gaan.
Indien het antwoord op vraag 1 NEE is stel ik voor om AI voor de rechter te dagen wegens overtreding van artikel 1 van de grondwet, en wel wegens discriminatie op basis van geslacht.
Indien het antwoord op vraag 2 NEE is stel ik voor dat AI publiekelijk wordt berecht voor hypocrisie met als hopelijk gevolg een massale stopzetting van donaties.

The2Amendment | 08-08-19 | 09:36 | 4

Zou me zo nu en dan ook graag anoniem door bijvoorbeeld de supermarkt bewegen. Geen omwegen maken als ik weer eens bekenden zie waar ik die dag geen zin in heb. Heerlijk in mijn eigen wereld. Zie er wel iets in. Zwarte massa's in de straten.

CalamityJane | 08-08-19 | 09:51

@jan huppeldepup | 08-08-19 | 10:12: In dat geval krijg ik die kick out fijne club achter me aan. Boerka is veiliger Jan. Nog wel. Hihi.

CalamityJane | 08-08-19 | 10:18
▼ 1 antwoord verborgen

ik heb ook opgezegd, en ik was niet eens lid.

helmholtz | 08-08-19 | 09:36

Een beetje laat om er achter te komen dat Amnesty International geen frisse club is. Ze hebben ook eigenaardige pally standpunten.

IkWilOokWatZeggen | 08-08-19 | 09:34

Heeft Amnesty marteling of vervolging weten de voorkomen?

spamzuiger | 08-08-19 | 09:34 | 2

Denkt u? Lijkt me dat ze het duizendmaal uitvergroot zouden hebben. Nooit iets van waargenomen.

CalamityJane | 08-08-19 | 10:15

Bij IS ? Of ooit ergens ? Geen idee ,maar is wel weer een mooi links verdienmodel

Koning BongoBongo | 08-08-19 | 10:49

Hoeveel GS-ers zijn lid van de PC loterij? Als die nou allemaal eens een mail sturen aan de PV loterij.

Jankvogel | 08-08-19 | 09:33 | 3

Er is er 1, en waarschijnlijk ga je er snel achterkomen wie, toedels!

skoftig | 08-08-19 | 09:46

Ik niet. Mijn vrouw wel. Doe je niks aan.

Omebert | 08-08-19 | 09:55

Al het linkse NGO tuig (pleonasme) is er alleen maar voor hun eigen gewin. Een directeur die veel te veel geld verdient en werknemers die lekker deugen omdat ze erbij zitten. dat ze met hun gedrag meer schade doen dan goed scheelt ze niets.

de SENSEI | 08-08-19 | 09:32 | 1

Vroeger noemden we dit aflaten

Kees netals me Broer | 08-08-19 | 10:04

Driehonderd (300)!!
Jeetje daar zullen ze wakker van liggen, proest.
Ochtendje het callcenter aanslingeren en er zijn weer 300 nieuwe donateurs.
Wel hoop oude tweetjes trouwens, lijkt er niet op dat er (elders) zich nog mensen druk over maken.

Berbaar | 08-08-19 | 09:32 | 3

is dit inderdaad nieuwswaardig? GeenStijl onthou je van zelf fophef creëren svp kusje

Metaalenzo | 08-08-19 | 09:33

Daar hielden ze vroeger anders nog een heel Perzisch leger mee tegen hoor!

R.F.Pickering | 08-08-19 | 09:44

Na jaren donateur geweest te zijn heb ook ik inmiddels opgezegd.

DasNouJammer | 08-08-19 | 09:31

Ontslag uit gevangenis wereldwijd. Behalve voor moslimvrouwen. Vuige racisten dat A. I.

Normpje | 08-08-19 | 09:30

Een tijdje samen gewerkt met een fanatiek Amnesty aanhanger. Wat een valserik. Brrr

CalamityJane | 08-08-19 | 10:04

Zonder boerka niet naar school? Ha, wij hebben leerplicht, dus dat wordt boetes betalen en alsnog gaan, anders volgen er verregaande sancties.
(In theorie dan want handhaven en Nederland is als water en woestijn).

Abject | 08-08-19 | 09:29

Hoe gaan de Slinkse Politieke partijen nu de verkiezingen betalen, nu hun financieringsbronnen uitputten. Langer doorwerken is de beste optie.

brandewijntje | 08-08-19 | 09:28

amnesie international

komtdatschot | 08-08-19 | 09:27

AI weet eindelijk de oplossing om armoede te stoppen

azijnseikerT | 08-08-19 | 09:27

300 is ongetwijfeld maar een klein deel van het totaal aan donateurs dat voortaan de acceptgiro van AI meteen richting afvalbak slingert. Ook ik gaf in het verleden nog wel eens aan AI, maar dat is nu voorbij. Een club die openlijk steun betuigt aan de Islamitische onderdrukking van vrouwen zoekt het maar lekker zelf uit.

Spiderman1 | 08-08-19 | 09:26 | 5

@Berbaar | 08-08-19 | 09:54: Geeft u wel alles weg wat u niet strikt nodig hebt? Zo hoort het namelijk.

CalamityJane | 08-08-19 | 10:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Get woke, get broke.!

Kamikazepiloot | 08-08-19 | 09:25

Ik wacht met genoegen bij de deur op weer een bedelaar van Amnesty. Ze komen ongeveer twee keer per maand dus is het langzamerhand weer tijd.
Zal hem vragen of hij zijn vrouw ook slaat als ze geen boerka aantrekt.

2voor12 | 08-08-19 | 09:25 | 8

@Muxje | 08-08-19 | 09:37: Dat is allang niet meer. Ze zijn al blij als ze collectanten hebben. Gewoon niks geven lijkt me voldoende. Don’t shoot the messenger.
Ik wil wel even melden dat AI wat mij betreft morgen opgeheven gaat worden. Ben helemaal klaar met die linkse NGO’s

zwartzondersuiker | 08-08-19 | 09:55

@zwartzondersuiker | 08-08-19 | 09:31: En of de bedelaar er wat aan kan doen. Cursus... hoe leer ik kritisch denken. De vervolgcursus op hoe leer ik zelfstandig denken.

CalamityJane | 08-08-19 | 09:55

@zwartzondersuiker | 08-08-19 | 09:31: Klopt, vaak een scholier of student (deels) op commissiebasis. Maar aan de andere kant; de colporteur kiest op basis van rendement 'het doel' wat hij verkoopt. AI heeft een overeenkomst waarbij ze X,- betalen voor een nieuwe donateur. Zonder rendement kiest de colporteur-manager voor een ander goed doel... of energiemaatschappij. Ergo: lach die kneuzen gerust uit... In de hoop dat ze een normaal baantje gaan zoeken. Overigens vrijwilligers voor een goed doel krijgen van mij de breedste lach én een prima (eenmalige) donatie. De echte helden voor echte goede doelen. Niet dat commerciële gezeik van Amnesty International en Greenpeace.

PureYak | 08-08-19 | 11:22
▼ 5 antwoorden verborgen

hoeveel stopt de overheid in deze club al dan niet indirect? direct stoppen, ze ondermijnen de democratie in ons land!

ikworstelengadouchen | 08-08-19 | 09:24

De POSTCODE LOTERIJ is een royaal verstrekker van geld aan Amnesty. Er zou iemand een petitie moeten starten hen te bewegen hiermee te stoppen. Daar raak je amnesty mee!

darius | 08-08-19 | 09:23 | 8

@elfenstein | 08-08-19 | 10:01: Volstrekt met je eens. Je hebt feitelijk altijd een lot waar je mee meespeelt. Je krijgt alleen geen prijs als je jouw lot niet activeert. Dat is het verschil met andere loterijen.

Bigi Bana Boy | 08-08-19 | 10:16

@elfenstein | 08-08-19 | 10:01: Tja, ik speel ook niet meer mee en ben daar veel gelukkiger mee als me buren. Iedere keer als onze postcode niet wint, is het bij mij feest. Als de buren toch een keer zouden winnen gaan we hun gewonnen taart (waar ze inmiddels al 129 euro voor betaald hebben) bij hun opeten.

jan huppeldepup | 08-08-19 | 10:19
▼ 5 antwoorden verborgen

hoeveel donateurs hebben ze in totaal in NL?
Volgens mij krijgen ze het grote geld niet van donateurs maar van postcode loterij en andere obscure instanties.

Kaas de Vies | 08-08-19 | 09:22 | 1

Follow the money!

simplesimpie | 08-08-19 | 19:05

Artsen zonder Grenzen wordt mede gefinancierd door de Nederlandse overheid en de EU. Ook de farmaconcerns waar zijn hun noodhulp kits inkopen financieren mede deze illegale veerdienst van Afrika naar Europa.
Vroeger een hele goede club,nu anno 2019 een ultra-links bolwerk van artsen en verplegenden.

Eendragtmaaktmagt | 08-08-19 | 09:22 | 2

Inderdaad. Volledig geïnfecteerd. En geen antibioticum dat nog helpt.

Schuldenbrau | 08-08-19 | 09:37

En natuurlijk biedt AzG de ideale job om in ruil voor een doosje pillen een geyle negerin te neuqsexen. Over slachtoffers, mensenrechten en misbruik gesproken.....

Kukooo1 | 08-08-19 | 10:29

Goede doelen zijn slechts hun eigen goede doel. Megalomane panden, overbetaalde directeuren en geld dat amper tot niet bij de beoogde doelgroep of projecten terecht komt. Dat geldt ook voor de kanker-, nier- en hartstichtingen die ons land 'rijk' is. Problemen oplossen is niet het doel, omdat de uitkomst daarvan leidt naar zelfeliminatie. En, als commerciële instelling, heb je natuurlijk geen zelfmoordneigingen, helemaal als je met leugens en bedrog mensen gratis geld uit de zak kan kloppen.

Eagle_Eye | 08-08-19 | 09:22 | 2

Juist!

Johan1235 | 08-08-19 | 09:30

'Problemen oplossen is niet het doel, omdat de uitkomst daarvan leidt naar zelfeliminatie.'

Dat is een heel juiste constatering. Besef eens voor hoeveel zaken dat geldt!
Stel je voor dat de gezondheid uitbreekt of dat iedere crimineel het rechte pad inslaat...
De hele economie gaat naar de klote.

keestelpro | 08-08-19 | 10:10

Minder opzeggingen dan bij WNL.

Bigi Bana Boy | 08-08-19 | 09:20

Ze laten wel de mentaliteit zien door reacties van azg.
Wordt tijd dat ook de postcodeloterij eens de contracten opzegt en anders de mensen eens een tijdje stoppen om veranderingen af te dwingen.

Vervelend dat ze niet mogen tanken in Malta he? O;)

Alt | 08-08-19 | 09:19

Mooie (nou ja mooie) van de reactie van AI is dat het goed begint met ' harmful dress codes' en prima eindigt met 'prevent women to reach their full potentials' maar daartussen volkomen in de fout gaat.

Wekkertje | 08-08-19 | 09:19 | 1

Je kunt begin en eind prima aan elkaar plakken:
Harmful dress codes prevent women to reach their full potentials

Wekkertje | 08-08-19 | 09:22

"Mensenrechten zijn ook maar een mening".

brughslurph | 08-08-19 | 09:17

Heeft Amnesty zich ook al op Zwarte Piet gestort, of moet dat nog komen?

Schoorsteenveger | 08-08-19 | 09:17 | 2

Rustig, rustig, het is pas augustus.

kwark001 | 08-08-19 | 09:19

En ze maken vast een notering van de reden waarom je opzegt. Als je daar niet mee zit kun je de reden opgeven maar houdt er wel rekening mee.

Zzzzooooffff | 08-08-19 | 09:17

Geworven baten 2018,

Baten van particulieren 20.277.000 euro
Baten van bedrijven 465.000 euro
Baten van loterijorganisaties 4.372.000 euro
Baten van subsidies van overheden 1.032.000 euro
Baten van andere organisaties zonder winststreven 425.000 euro
Som van de geworven baten 26.572 .000 euro
www.amnesty.nl/content/uploads/2019/0...

AntonJensen | 08-08-19 | 09:16 | 5

Tering, wat een geld.

ScottMcBeanie | 08-08-19 | 09:59

Die subsidies kunnen we toch wel intrekken? Waarom zou de overheid een wet aannemen en tegelijkertijd de oppositie tegen die wet moeten subsidiëren?

Stijlicoon | 08-08-19 | 10:07

Weetje hoevaak je daarvan naar de Efteling kan??

Kees netals me Broer | 08-08-19 | 10:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Heb zelf ook een lid.

RickTheDick | 08-08-19 | 09:15 | 3

Hopelijk voor u dat die nooit opzegt.

VP732 | 08-08-19 | 09:26

Hoi Rick, mag ik lid maken?

Croxifoxio | 08-08-19 | 09:51

Amnesty International kan wel wat donateurs missen. Soros heeft voldoende geld om het gat van de verlatende leden op te vullen...

Quib | 08-08-19 | 09:15

Ook al in de tachtiger jaren rotte appels bij A.I.: een afdelingsvoorzitter bleek wat al te enthousiast bij het vertellen over martelingen: gedurende een lezing wijdde hij nogal uit over akelige details, en het was voor ieder zichtbaar hoe hij daar lichamelijk van aan zijn trekken kwam. Maar hij bleef járen voorzitter.

CiTy3 | 08-08-19 | 09:15

Artsen zonder Grenzen geef ik ook niets meer. Totaal afgedreven van hun oorspronkelijke doelstelling en verworden tot een taxi dienst voor mensensmokkelaars.

Wekkertje | 08-08-19 | 09:14 | 3

Of Greepeace, tegenhouden dumpingen kernafval in de oceaan, tegenhouden Japanse walvisvaarders, behoeden zeehondjes van knuppeldood. Tegenwoordig leveren zij oudstrijders aan de energietransitie en delen zij prijzen uit aan het energiebedrijf met het meest duurzame beleid van Nederland (2008, 2009 aan Eneco). Maar die hadden in 2005/2006 net Greenchoise gekocht en ONS Groep (Schiedam) en die laatste had eerder ¨Echte Energie¨ (bedrijfje van Samsom) gekocht. Door de relatie van Samsom met Eneco kon hij in 2017 gemakkelijk bij HVC aan de bak want daar kende hij Arjan ten Elshof (Eneco) nog goed van...

hetgingperongeluk | 08-08-19 | 09:29

Je bedoelde artsen zonder geweten?

komtdatschot | 08-08-19 | 09:31

@hetgingperongeluk | 08-08-19 | 09:29:
Fuck Greenpeace, als je toch iets wil doen aan de originele doelen van ze, gedoe met walvissen en rubberbootjes dan moet je bij hun weggelopen oprichter, Paul Watson zijn met zijn Sea Shepherds. Die steun ik actief, ik ken er ook een paar en die doen werkelijk waar ze voor "ingehuurd" zijn: walvissen redden van die kudtjappen en stropers wereldwijd het leven zuur maken. Helden zijn dat, die verdienen uw geld meer dan al die fake ngo's bij elkaar.

elfenstein | 08-08-19 | 10:05

Kreeg verleden jaar zo’n betaalde student aan de deur voor AI. Heb hem toen een lezing gegeven waarna hij vlug en met grote ogen er vandoor ging.

Tronald_dump | 08-08-19 | 09:14

Een mooie fout van Amnesty. Juist een A.I. zou zich toch moeten realiseren dat Islam en mensenrechten lichtjaren uit elkaar liggen. Niet voor niets hebben 57 zich Islamitisch noemende landen een eigen mensenrechtenhandvest, omdat ze met de normale handvesten van de VN niet uit de voeten kunnen. Hun mensenrechtenmanifest stelt hun god en voksmenner, eh profeet boven alles en niet de mensenrechten. Sowieso is het al een farce dat boevenstaten als Iran en Saoedi Arabië ooit leidinggevende posities in mensenrechtencomité's van de VN kregen. Geeft al aan dat die organisatie ook door de Islam en Moslimgekken is verziekt . Wie wel eens naar Hillel Neuer op YT kijkt, ziet dat ook wel.

Heiner | 08-08-19 | 09:11 | 1

ik denk dat A.I zich dat realiseert. OMdat ze al sinds jaar en dag inzetten voor vrouwen die in islamitische landen hun hoofddoek haaden afgeworpen en daardoor in de gevangenis belandden (of erger) . Ik vrees alleen dat er niu een generatie mensen is komen werken die zich daar even niks meer van aantrekt en binnenlandse politiek bedrijft.

small_town_dude | 08-08-19 | 09:39

Omdat deugen het nieuwe markeketingdingetje is, verstrikt raken in je eigen wortels. Sukkels.

norocketscience | 08-08-19 | 09:11 | 1

Ja ,maar het deugt niet. Mensen die vinden dat dit deugt, deugen zelf niet of ze kunnen zich niet verplaatsen in degenen die door dergelijke idioterie worden beperkt of vervolgt. Ga in Iran maar zonder hoofddoek de straat op, dan zie je meteen hoeveel de voorzitter van de vrouwenrechtenorganisatie van de VN nou echt met vrouwenrechten op heeft,

Heiner | 08-08-19 | 09:14

Het is mooi om te zien dat de eigen overtuiging ineens tegen jezelf werkt.
Een mooi voorbeeld van een paradox.

tis_wat | 08-08-19 | 09:10

Oliedollars zijn belangrijker dan de contributie van die kutleden.

Arnold9638 | 08-08-19 | 09:10 | 1

En zo is het!

Beefbus | 08-08-19 | 09:18

Hulde voor de opzeggers!!! Voor de reactie van AI..... Wauw! De arrogantie en zelfingenomenheid druipt er van af...

DeutschlandUberAlles | 08-08-19 | 09:10

Zeggen ze dan ook de postcode loterij op? want die storten miljoenen per jaar in de kas van amnesty.

professorinopleiding | 08-08-19 | 09:09 | 4

Nee, mensen zijn net zo verslaafd aan loterijen als aan hun TV. Vandaar dat beide instituten ook zo vast in handen zijn van het nieuwe collectivisme. Plus de scholen en de ambtenarij, want zo pak je de macht.

Jan Passant mk2 | 08-08-19 | 09:18

Maar als ik de postcodeloterij opzeg maak ik geen kans op Ben en Jerry ijsjes met deugsmaak en mijn buren wel.

@[email protected] | 08-08-19 | 09:28:
Ja, slim is dat tuig zeker. Adverteren met valse beloften op grote rijkdommen - met de stok achter de deur dat je buren je uitlachen omdat je niet meedeed. Bloksnorren, dat zijn het. Die loterij baasjes en hun Amnesty/Greenpeace/Artsen zonder grenzen klanten.

Jan Passant mk2 | 08-08-19 | 10:14
▼ 1 antwoord verborgen

Ik las de eerste regel ik was van plan op basis daarvan het volgende te plaatsen. “Amnesty zal dat niet veel uitmaken, ze zullen het zien als het zuiveren van hun ‘racistische’ achterban”.

Ik lees echter altijd de rest voordat ik reageer en zie daar, de tweet van Wlif Isitman die dat bevestigd.

DerUnterMensch | 08-08-19 | 09:09 | 1

De Grote Zuivering is begonnen.

Kanarie_Geil | 08-08-19 | 10:10

Armoede beëindigen door de meest totalitaire veroorzaker van armoede en mensenrechtenschendingen te importeren?

Dat kan alleen een nieuwe fascist van Verenigde Nazi's EU en dus ook Amnesty zo bedenken. Boeven, die de islam als wapen tegen de westerse samenleving gebruiken om hun eigen Utopia op de verdeelde bevolking te forceren.

Jan Passant mk2 | 08-08-19 | 09:08

Zojuist ook gebeld om mijn lidmaatschap op te zeggen. blijk ik helemaal geen lid te zijn.

Croxifoxio | 08-08-19 | 09:08 | 4

Gewoon volhouden. Op een bepaald moment zeggen ze je niet-lidmaatschap op

Winter_is_coming | 08-08-19 | 09:13

Ik ben ook geen lid. Het komt nu wel heel dichtbij zo.

Nuchternederland | 08-08-19 | 09:15

Een strak lid voor ze!

Ommezwaai | 08-08-19 | 10:02
▼ 1 antwoord verborgen

En toch zijn die linkschen met meer, zo getuige het straatbeeld en het huidige maatschappelijke klimaat.

opblaasschaap | 08-08-19 | 09:06

Sterph Amnesty, sterph!

eerstneukendanpraten | 08-08-19 | 09:06

Artsen zonder Grenzen, Amnesty International, Greenpeace: vroeger kreeg men nog krediet van de gemiddelde Nederlander. Die is nu gelukkig veel minder. Dankzij GS en andere sites worden sommige Gutmenschen een beetje wakker. Maar of deze linkse geldmachines ooit van het toneel verdwijnen?

aamert | 08-08-19 | 09:06 | 1

"en andere sites" is in dit geval de Volkskrant. Dus dankzij de Volkskrant worden sommige Gutmenschen een beetje wakker. De column van Elma heeft waarschijnlijk wat meer effect dan de stukjes op Geenstijl, want daar zijn niet zoveel Gutmenschen in de eerste plaats.

marlinn | 08-08-19 | 09:31

Tja, dat krijg je als je je inzet voor een groep die nooit doneert, maar die wel de de groep de dat wel doet intens haat.

Chuck the plant | 08-08-19 | 09:06 | 1

Heb je de de in de aanbieding?

kwark001 | 08-08-19 | 09:07

Tja, het ligt aan de 'berichtgeving in de media'. Amnesty zou daarentegen eens moeten kiezen voor normen en waarden die absoluut zijn en niet cultuur en/of religie afhankelijk want, zei iemand eens zo mooi, dan anders zou kannibalisme een kwestie van smaak zijn.

Wekkertje | 08-08-19 | 09:05

Ben nergens lid van, behalve GS.
Als de massa linksaf gaat, gaat kwark rechtsaf.

kwark001 | 08-08-19 | 09:05 | 2

Dat lijkt in eerste instantie kinderachtig en geforceerd tegendraads maar eigenlijk hebt u groot gelijk.
De massa in dit land, te zien aan de verkiezingsuitslagen die elke keer weer alle kanten op schieten, is nu eenmaal niet bepaald serieus te nemen. Dus als die iets vindt, moet het tegengestelde wel juist zijn.

Kijktip:
Seinfeld: aflevering 'The Opposite'

Realism Is All | 08-08-19 | 09:09

Nu gaat de massa momenteel behoorlijk rechtsaf, met het FvD als potentieel grootste partij, dus zeg het maar kwark001.... wat ga je nu doen?

Bigi Bana Boy | 08-08-19 | 09:24

Je bent niks anders dan een geldschieter voor deze organisaties. Maar dan ook niks anders zoals blijkt uit de twitter reacties.

pickalilly | 08-08-19 | 09:05

Vrouwen moeten de vrijheid krijgen zich totaal te laten onderdrukken.

Koonkluk Huis | 08-08-19 | 09:05 | 2

Een soort van verplichte SM dus

Nuchternederland | 08-08-19 | 09:14

Amnesty medewerkers worden nu ook onderdrukt wegens hun mening. Amnesty moet nu donateurs vinden om haar eigen personeel te kunnen beschermen. Misschien kunnen ze in de moslim landen gaan collecteren.

ILF2 | 08-08-19 | 16:41

o.a. postcodeloterij dan ook maar effe opzeggen,

"De Nationale Postcode Loterij schenkt dit jaar totaal 5,9 miljoen euro aan Amnesty International. Al sinds 1996 ontvangt Amnesty een jaarlijkse bijdrage van de Nationale Postcode Loterij"
www.amnesty.nl/actueel/postcode-loter...

AntonJensen | 08-08-19 | 09:04 | 5

Hahaha, alsof er ook maar één Nederlander het aandurft de Postcodeloterij op te zeggen. Dream on. Het idee dat de buurman wél en jij geen prijs krijgt is voor de gemiddelde Nederlander onverdraaglijk. Geniaal businessmodel, het miet gezegd.

Bigi Bana Boy | 08-08-19 | 09:22

@Bigi Bana Boy | 08-08-19 | 09:22: Stom toevallig ken ik de oprichter van de pc loterij en geloof me: die vreet er meer dan goed van. Daarvoor hoeft hij zelf geen loten te kopen en dat doet hij ook niet. Wat ik wel raar vindt is dat ik nog nooit ook maar 1 postcodelot kocht maar wel regelmatig post van ze krijg.

loze stijl | 08-08-19 | 10:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Ben ooit eens door die raddraaiers van War Child lastig gevallen op de telefoon, wat een vuil tuig zijn die NGO'ers toch, alles voor het geld, en als je niet wilt worden ze aggressief. Die van War Child begon zelfs te schelden.
Vuil communistisch links werkschuw tuig is het!

vmk | 08-08-19 | 09:03 | 2

Ook al aan de deur gehad. "Uw buurman Hans is ook lid geworden!!!" Ik: ja en?
Hij: wilt u de kinderen in Afrika dan niet helpen?
Ik weer: Nou nee, die kunnen me helemaal niks schelen, ze maken er toch al teveel van.
Met stomheid geslagen droop hij af.
Ik word steeds botter bij dit soort irritante bloedzuigers.

2voor12 | 08-08-19 | 09:29

Precies dat. Werken ho maar. Altijd gezeik aan de deur. Ik vraag tegenwoordig een kopie id, vingerafdrukken, wangslijm en jaaropgaven van de laatste drie jaar. Eigenlijk zijn ze dan snel verdwenen. Rare lui.

Pedronegro | 08-08-19 | 10:05

Sop sop in hun eigen deugkeuken..

LuNaTeeQ | 08-08-19 | 09:02

Ga maar lekker donateurs werven in het Midden Oosten.

Rico Tampeloerus | 08-08-19 | 09:00 | 3

Inderdaad, er zijn miljoenen vrouwen in boerka die zo donateur willen worden.
Uit dankbaarheid dat Amnesty dat voor ze mogelijk heeft gemaakt.

Nuchternederland | 08-08-19 | 09:13

In dat gebied hebben ze het niet zo op mensenrechten en die van vrouwen, homo's en niet-moslims in het bijzonder. Daar horen we dit clubje immers nauwelijks over.

Ommezwaai | 08-08-19 | 10:00

aangezien ze zo fanatiek inhakken op het boerkaverbod vermoed ik dat ze al lang en breed een paar grote donateurs uit het M-O hebben.

trottle | 08-08-19 | 12:03

Policor en activisme is een virusziekte, dat blijkt maar weer. Complete systemen en medewerkers raken erdoor verrot.

Realism Is All | 08-08-19 | 09:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken