Minister Slob dwingt islamitische school in Naaldwijk af, gemeenteraad Westland in VERZET
Gemeenteraad Westland, een beetje de blokkeerFriezen van, ja, het Westland.
Het zit als volgt: omdat dit nu eenmaal ligt besloten in 's lands founding document namelijk het COUDENHOVE-KALERGIPLAN!!!!! moet het Westland van minister van Onderwijs Arie Slob een islamitische basisschool in Naaldwijk bouwen. Daar had de gemeenteraad dus absoluut geen zin in, en zette de hakken in de bloempotgrond. Vervolgens kregen ze vanuit Den Haag een ultimatum van een week. Als ze de islamitische school niet toe zouden staan, zou minister Slob de gemeenteraad voor en door gewone mensen overrulen, zoals dat in het Nederlands heet. Een unicum, en dat heeft zich zojuist voltrokken: "Het besluit van minister Arie Slob (Basisonderwijs) om groen licht te geven voor de komst van een islamitische basisschool naar Westland is woensdag ‘automatisch in werking getreden’, aldus een woordvoerder van het ministerie."
En wat evenzo een unicum gaat zijn, is dat de gemeenteraad daar op haar beurt weer tegen in beroep gaat. Want zo doen ze dat in Westland, Principeland. "Het besluit van de minister moet namelijk nog worden genomen; dat gaat morgen gebeuren. De raad besluit op voorhand alvast in beroep te gaan. Reden is dat ze daarvoor niet van vakantie wil terugkomen. Vandaag is de laatste vergadering voor de zomervakantie. Vorig jaar kwam de raad ook al eerder van vakantie terug en dat is de raad slecht bekomen, aldus initiatiefnemer Peter Duijsens van Westland Verstandig." Nou, fijne vakantie jongens, we horen het over een paar weken wel! Wist u trouwens dat islamitisch basisonderwijs best wel naar is? Oud-leerlingen Ashwad en Soheilah Rodjan in ieder geval wel (leestip).
Reaguursels
InloggenIk ben voor de traditionele scheiding van gemeenteraad en ministerie.
In hoeverre is die nu in het geding dan?
Het christendom respecteert de staat en wetgeving. Islam daarentegen is een totalitaire ideologie die tevens de Nederlandse wet ondermijnt. Uiteindelijk staat voor moslims de sharia boven de Nederlandse wet. Daarom geen islam scholen en wel christelijke scholen. Slob zou dit moeten inzien. Islam moet dan ook geschrapt worden van de lijst van religies. Het is een totalitair systeem “Fitra”. Westland heeft groot gelijk om de islamisering te stoppen.
Omdat we de wetgeving respecteren gooien we diezelfde wetgeving overboord die scholen op religieuze grondslag toestaat..?
Hoe is dat logisch?
Begin nog eens overnieuw...
Oh, die mevrouw op 1:20 is hier kennelijk illegaal, of op de vlucht voor haar ex of zo.
Bottomline is dat de gemeenteraad nooit het recht op bijzonder onderwijs opzij kan zetten. Dus dat gaan ze verliezen daar in het Westland. Verstand als een krop sla daar.
Het is een heel lastige, zullen we dan ook alle streng christelijke school in de Biblebelt verbieden ? Ook daar wordt het Haagse beeld van iedereen is gelijk regelmatig met voeten getreden. De uitstroomresultaten van kinderen die op een islamitische basisschool hebben gezeten zijn bovengemiddeld. Misschien interessant om deze groepen te volgen in hun schoolloopbaan om te voorbarige conclusies uit te sluiten.
Dat is precies waarom Slob zo'n voorvechter is. Daarmee houdt hij zijn eigen kring met bijbehorende scholen, waar men leert dat de aarde 6000 jaar oud is, in stand.
Twee soorten onderwijs: publiek en privaat.
Publieke scholen MOGEN GEEN RELIGIEUZE signatuur meer hebben. Stop die onzin. Onderwijs en religie zijn tegenpolen.
Met private scholen ga je voor eigen kosten maar helemaal reli los. Als je maar voldoet aan minimum eisen die frequent moeten en zullen worden getoetst.
Tja, dat zal wel met verschillende uitstroommetingen !
Het lijkt mij een bijzonder goed idee om zoveel mogelijk islam scholen te faciliteren zodat nederlandse kinderen niet gehinderd worden in hun onderricht door moslim klasgenootjes die al met achterstand beginnen wat betreft algemene ontwikkeling, taal en gedrag! De paralelle samenleving is toch al een feit.... Misschien maar beter om jong te beginnen...
Zo'n islamschool heeft ook voordelen. Zo weet een werkgever in één oogopslag welke sollicitanten niet uitgenodigd hoeven te worden.
Wat een onzin, dat dit op grond van de grondwet verplicht zou zijn. Er is inderdaad vrijheid van onderwijs, wat inhoudt dat iedereen de vrijheid heeft om een school op te richten en om zijn kinderen naar de school van zijn keuze te sturen. Maar dat wil niet zeggen dat de gemeenschap dit moet betalen.
Daar vergis je je dan in. Dat is nu juist de kern van Artikel 23 dat de overheid die scholen betaalt. Ik vind het onzinnig, maar het is nu eenmaal zo en als je dit toestaat voor christelijke scholen, dan dus ook voor islamitische.
Juist wel, moslims betalen belasting dat geeft ze rechten.
Tsja, dat wil het juist wel zeggen.
Maar de werkgevers hebben niet de vrijheid om die dan niet aan te nemen.
Ik zou echt niemand willen hebben die met moslimregels is opgevoed over anders- en niet gelovigen....
@botbot | 17-07-19 | 17:29: van hun bijstandsuitkering ?
Ik lees het ja, weer wat nieuws geleerd. Da's mooi kut dan.
Nog een idee: laat het Westland een zogenaamde 'islam'-school oprichten. Tegenwoordig doet de VVD alsof ze een liberale partij is en doen ze alsof ze integer zijn. Dat 'doen alsof' kan ook op VVD-achtige of CU/CDA-achtige huichelwijze worden ingevoerd bij de verplicht opgelegde 'islam'-school. Doe alsof! Hernoem bijv. een reeds bestaande openbare school tot 'Sindbad de Zeeman'-school of 'Salam aleikum' (Vrede over u)-school, gebruik veel groene verf en that's it.
Ich bin ein Westlander
Je suis un Westlander
Geen wonder dat Johnny Quid zo trots is op het Westland.
Even over die hoofddoekjes, kan iemand mij uitleggen waarom vrouwen die dragen? want alle islamitische vrouwen die hier in oostenrijk op vakantie zijn dragen ze vanaf dag 1 niet meer, dat belemmert ze nl in de zon etc. Kun je dus vakantie nemen van je geloof?
Staat ook nergens in hun boekie dat ze een doek op de kop moeten doen..
Maar helaas lezen ze zelf dat boekie niet en luisteren ze enkel naar de dingen die de iman heeft ge-cherry-picked.... ( iman; u weet wel die vent die door SA betaald en geïnstrueerd wordt.)
Terreinafbakening. Het fungeert als een vlag van de islam.
Het zijn dus wandelende vlaggenmasten.
Nee, geen vakantie van 't geloof, eerder een soort verlof. Mocht je oud genoeg zijn om nog in dienst geweest te zijn dan herinner je je zeker nog het moment dat je aan het begin van een verlof als eerste snel dat uniform verwisselde voor je eigen kleren? Welnu, deze muzelvrouwen doen ook ook hun uniform uit als ze niet in dienst zijn.
Toch begint het ook in de moslimgemeenschap te splijten, stel ik met enig genoegen (en ook wel leedvermaak) vast. Enerzijds zijn er de die-hards die islamitisch onderwijs eisen, anderzijds zijn er ouders die wanhopig hun eigen kinderen willen 'blootstellen' aan kafirkinderen. Niet omdat ze nou per se willen dat ze goed integreren, maar omdat ze weten wat voor een jungle en/of puinhoop het is op islamitische scholen en 'zwarte' openbare scholen.
Horig aan de macht en de invloed van de Biblebelt.
-
Want oh, oh, oh wat zou het erg zijn als die zwarte kousen in Zeeland en Vriezenveen zélf zouden moeten opdraaien voor de taxibusjes die hun veel te talrijke kroost des morgens naar de School met den Bijbel brengt.
In welke eeuw leef jij?
Als Arie Slob nou een principiële christen was geweest zou hij zijn ambt aan de wilgen hebben gehangen omdat hij - als christen - niet mee wil werken aan de verspreiding van de islam. Daartoe blijkt hij nu wel bereid waarmee hij zijn huichelachtigheid aantoont. De tegen links aan schurkende ChristenUnie schijnt het overigens goed te doen in de laatste peilingen, evenals de PvdA.
Slob doet dit voor eigen parochie. Art.23 mag niet onder druk komen staan. Want dat kost hem zijn eigen gristensgooltjes en debiele vrijheden. Net als politici moeten religieuzen het hebben van segregatie en afgunst. Dus het is maar wat je principieel noemt, denk ik. Slob schuift het maar af op gemeenten? Ik moet denk ik best lachen als rechter/raad de gemeente in het gelijk gaat stellen.
Huichelen is voor een Christen een principiële zaak.
Manmanman.
Eerst even dit: Men heeft gewoon het recht - net als katholieken en protestanten wegens artikel 23 van de grondwet - een speciale school op te richten. Met islamitisch onderwijs. Daar GAAT de gemeente dus helemaal niet over. Sterker nog: men heeft het recht niet eens dat te dwarsbomen.
Tenzij die op te richten school niet volgend de richtlijnen van het ministerie zou gaan werken, dient dit gewoon te worden toegestaan. gelijke monniken gelijke kappen. Maar nee, men vindt blijkbaar dat moslims een slag volk is dat GEEN recht heeft hiervan gebruik te maken. Wat weer - hoe je het ook wendt of keert - in strijd is met zowel artikel 23 als artikel 1 van de grondwet.
Daar gaat het helemaal niet om. Je weet niet waar je over lult. Je hebt weer totaal geen verstand van zaken. Iedereen mag een school oprichten, dat is het punt niet. Het gaat er hier om dat de gemeente verplicht wordt een school te financieren die ze niet wil, en die ook niet in het gemeentelijke schoolplan staat.
Art. 23 doet er helemaal niet toe.
Het gaat hier om de wet op het primair onderwijs en de gemeentewet, die de minister allebei aan z’n laars wil lappen.
@Stormageddon | 17-07-19 | 14:38:
"Het gaat er hier om dat de gemeente verplicht wordt een school te financieren die ze niet wil, en die ook niet in het gemeentelijke schoolplan staat."
Tuurlijk. We weten allemaal waarom het gaat: Om het expres dwarsbomen op zoveel mogelijk regeltjes. Terwijl men er als gemeente gewoon aan mee dient te werken. Punt. Op basis van de wet. Dit is allang getoetst op hoger nivo dan de gemeente Westland. Maar die stribbelt nog wat tegen.
Inderdaad dat zeg je goed Moslims zijn een slag volk is dat GEEN recht heeft hiervan gebruik te maken., tenzij je het fijn vind dat Nederland over 10 jaar hard op weg is om een Islamitisch land te worden, als je dat fijn vind ga dan vast eens een kijkje nemen in bijvoorbeeld de Schilderswijk in Den Haag, en zo zijn er nog talloze wijken te vinden in Nederland. De ghetto's zoals we die allen kennen in Amerika, waar geen politie de wijk meer in durft te komen, dat zijn wijken waarin de Sharia zal gelden. Waar jouw fijne Nederlandse ''landgenoten'' landje niet meer in terug te herkennen is. Waar je dochter straks verplicht is om een hoofddoek te dragen. Ja inderdaad. manmanman.
@Beste_Landgenoten | 17-07-19 | 14:40:
Nee, de gemeente gaat zelf over hoeveel en welke scholen in een gemeente worden gefinancierd. Men dient helemaal niet te werken. Je kent de wet niet.
Dat lult wel makkelijk, maar het blijft gelul.
Gemeenten zijn autonome bestuursorganen en kunnen zelf beslissen over de scholen die ze financieren.
Je. Lult. Maar. Wat.
@Stormageddon | 17-07-19 | 14:55:
Dan stapt de gemeente maar naar de rechter als zij het er niet mee eens zijn.
Ieder weldenkend mens kan toch wel nagaan dat een gemeente niet kan bepalen van jij wel en jij niet.
@Stormageddon | 17-07-19 | 14:55:
Daar vergis je je dan in. De raad van State heeft daarover een uitspraak gedaan. Zo werkt dat in een land als Nederland. De gemeente kan dan juridisch gaan dwarsliggen en dat is exact waarop men dat dan traineert. Maar men kan dus *niet* zomaar zelfstandig beslissen. man man man.
Wat is dat toch met die populisten, dat ze zodra de kans zich voordoet, ze lak hebben aan democratische en wettelijke regels. je weet exact wat er gaat gebeuren als ze een meerderheid krijgen: Dan zetten ze de democratie liefst zo snel mogelijk buitenspel onder het mom van de meerderheid bepaalt.
Een democratie is nou juist *niet* de meerderheid bepaalt. Een democratie houdt expliciet rekening met en beschermt ook de rechten van minderheden. anders ben je niks beter dan Erdogan, die ook direct de demcratische regels opschortte.
@Beste_Landgenoten | 17-07-19 | 15:42: Zijn die moslims (dat varkensvolk!!) een minderheid??
@ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 17-07-19 | 16:08: i.p.v @Beste_Landgenoten moest er staan @Beste_Lulgenoot! smerige trol!!!
Dat kan helemaal niet in strijd zijn met de grondwet. Die regelt slechts de financiering, in die zin dat openbaar en bijzonder evenveel geldmoeten krijgen. Er staat NIETS in wat een gemeente verplicht alle mogelijke bijzondere scholen toe te laten en te financieren. Anders zou een dorpje van pakkembeet 1000 inwoners 1250 scholen moeten bouwen en financieren.
@Stormageddon | 17-07-19 | 14:38: Ja, dát zou een mooi land zijn zeg, waar elke gemeente zelf mag bepalen welke school ze mogen financieren! In een dorp met veel moslims in de gemeenteraad mogen dan geen christelijke scholen meer, in een stad met veel christenen juist geen islamitische scholen, in een gemeente met veel conservatieve mensen komen geen montessorischolen meer, etc. etc. etc.
En daarom is het hoog tijd om artikel 23 aan te passen. Religie heeft helemaal niks te zoeken als kleur in onderwijs en politiek. Weg met die waanzin. Dus ook religieus getinte politiek. Dag dag CDA, SGP, CU. En dag school met wat voor bijbel dan ook. Kunnen we het gewoon weer over onderwijs hebben. En niet meer welke kleur of smaak dat moet hebben. Gewoon Nederlands basis onderwijs!
@Blubberbazooka | 17-07-19 | 21:55: Precies. Artikel 23 is een ramp. Leuk dat het openstaat voor alternatieve onderwijsvormen, maar artikel 23 zorgt ook voor segregatie in de samenleving: Moslims en GroenLinksers krijgen elkaar zo nooit te zien, maar christelijke scholen krijgen ook de luxe om het probleem van moslims en links-gekkies niet onder ogen te zien.
Ik ben wel voor verschillende onderwijsvormen (ook het GroensLinkse steineronderwijs), omdat ouders moeten kunnen kiezen voor het meest passende onderwijs voor hun kinderen, maar de overheid moet wat mij betreft wel voor zorgen dat dit seculier gebeurt om al te veel afgesloten subculturele bubbels te voorkomen.
Dat zoiets er trouwens in vakantietijd wordt doorgedrukt en niet ergens in februari of november is ook wel weer tekenend. Zie je met RO kwesties ook vaak. Zodra het controversieel is of tot conflicten kan leiden wordt het in vakantietijd er door gerommeld. Met wat geluk zijn tegenstanders dan te laat om bezwaar of beroep aan te tekenen.
Gelukkig bewaak jij het fort. Misschien kan je afreizen om eigenhandig een opstand te beginnen.
@Beste_Landgenoten | 17-07-19 | 14:37: Jezus vent, iemand op je kleine pik getrapt?
Klopt. Alles en iedereen in reces en nu proberen ze het.
Ligt aan mij denk ik, maar ik begrijp er nix van. Die Slob kerel is "gristen", waarom zet die kerel zich zo in voor die islamitische zooi, waarvan ie toch weet, dat het niets gaat worden???
Waarom denk je?
Omdat Slob zich aan de wet dient te houden ten erste, maar ook omdat hij specifiek voor bijzonder onderwijs zou moeten zijn. Christenen hebben hier recht op, dus ook islamieten. Zo werkt dat, dat je iedereen voor de wet gelijk behandeld, ongeacht geloof, geslacht etc etc etc.
@Beste_Landgenoten | 17-07-19 | 14:31:
Daar gaat het niet om. Als de islamietjes een school willen, dan gaan ze hun goddelijke gang maar. Dat is het punt niet. Het gaat om de financiering ervan door de gemeente. Daar gaat de gemeente over. Die is belast met de uitvoering van de wet voor het primair onderwijs voor lagere scholen die een beroep op overheidsfinanciering doen.
Dus de minister gaat er helemaal niet over. Sterker nog, naar alle waarschijnlijkheid heeft hij zelf of zijn voorganger (dat laatste waarschijnlijk) het schoolplan van de gemeente goedgekeurd. Daarin staat geen islamitische basisschool, dus hoeft de gemeente ook niet mee te werken aan de oprichting.
Betekent niet dat de school niet mag, maar dat ze zelf voor een gebouw en geld moeten zorgen.
@Stormageddon | 17-07-19 | 14:52:
Uit de VK:
"De gemeenteraad moet zich hierbij neerleggen, stelt onderwijsjurist Paul Zoontjes, emeritus-hoogleraar aan de Universiteit van Tilburg. De motie heeft volgens hem geen kans van slagen. ‘De uitspraak van de rechter is bindend. Er is geen enkele ruimte om een afwijkend standpunt in te nemen.’ Wel is de gemeenteraad in staat de zaak te vertragen. Hij haalt het voorbeeld aan van het Amsterdamse Haga Lyceum, waarbij de gemeente en het ministerie de komst van de school jarenlang traineerden. ‘Dat zouden ze in Westland ook kunnen doen, maar die school gaat er hoe dan ook komen.’"
Kortom, die school komt er gewoon. Of die gemeente nu dwarsligt of niet. je kunt lullen wat je wil maar het gaat gewoon gebeuren.
@Beste_Landgenoten | 17-07-19 | 15:50: Een VVDer die gaat vertellen dat het gaat gebeuren, moet je bij zijn kladden pakken. De grote bek gaat namelijk gepaard met een laf klein fallusje
Als je die Ashwad moet geloven, is openbaar onderwijs dus eigenlijk een soort ontwikkelingshulp voor moslims, letterlijk. Jammer is dat het alleen zo werkt als er voldoende oerhollandse niet-moslimkindjes op zitten, maar die vinden het dan weer niet leuk om als bokszak te fungeren bij die ontwikkelingshulp en vertrekken met hun ouders naar een reservaat in de periferie van de Randstad. Ik vraag me af hoe het eraan toe zou gaan op een openbare school met alleen moslimkinderen en moslimdocenten. Ligt het dan écht alleen maar aan het soort onderwijs? Omgekeerd geredeneerd, worden Nederlandse kinderen op een School met den Bijbel in dezelfde mate contactgestoord ten aanzien van de andere sexe of andere gezindten?
Ach, op een gegeven moment zijn de openbare scholen toch islamitisch. Uit ervaring weet ik dat ouders toch maar voor de wat duurdere christelijke kiezen (al hebben die gebrek aan plek) omdat hun kind steeds rotter gaat praten en zich gedragen.
Op zich vind ik verzet tegen het politieke correctisme uiterst lovenswaardig en het lijkt me niet toevallig dat dit juist een gebied komt waar hands on belangrijker is dan fezwam en gedram.
Toch neig ik er naar om voorstander te zijn van islamitische scholen. Dat biedt perspectief voor de andere scholen in het gebied die dan verlost worden van taalachterstanden en mentaliteitsproblemen. Integratie en multiculti zijn al drie generaties totaal mislukt, laat ze maar een eigen geïsoleerde parallelle samenleving hebben. Zoals het nu gaat is het overal waar finnen komen hommeles: scholen, stadscentra, zwembaden, sportverenigingen, uitgaan enz.
@5611 | 17-07-19 | 15:11: 👍🏽 als ze in hun eigen zuil zitten hebben wij er geen last meer van .
Het enige wat Arie Slob wil met zijn afdwingen van islamitisch basis onderwijs is het veilig stellen van de christelijke basis scholen. Christen Unie hè, veilig stellen van onderwijs op basis van religie en daarmee desnoods de belangen van de samenleving opofferen.
Joh, hij is gewoon uitvoerder van de wet. Dat is de enige zinvolle verklaring. daar heeft de gemeente niets over te zeggen, hoezeer ze de boel ook geloofszuiver zouden willen houden.
@Beste_Landgenoten | 17-07-19 | 14:34:
Je lult weer je uit je nek. Je weet niet waar het over gaat. De minister is geen uitvoerder van de wet van het primair onderwijs, dat is de gemeente. Die heeft de taak en bevoegdheid om te beslissen over de oprichting en fonaciering van scholen. De minister is slechts toezichthouder.
De gemeente heeft hier ALLES over te zeggen.
@Stormageddon | 17-07-19 | 14:47:
De gemeete heeft daar niets over te zeggen, uiteindelijk bepaalt de Raad van State wat er gaat gebeuren. Haha. Dus je kunt hoog of laag springen maar je hebt gewoon geen gelijk.
Het Coudenhove-Kalergi plan, hahaha! En Soros dan?
@Kuifje-in-de-EU | 17-07-19 | 14:02:
Oh ja Soros. Fuk zeg ik was m ff vergeten. Wat een kei trouw4ns, dat hij verantwoordelijk is voor alles wat er misgaat hier. Knap georganisserd.
@Kuifje-in-de-EU | 17-07-19 | 14:02:
Die heeft het te druk met zijn 1 miljard dollars belastingvrij te besteden via allerlei stichtingen/NGO's (dan zijn de uitgaven grotendeels "tax deductable" namelijk).
Zeg ik zomaar wat? Allerminst, een quote uit de minst verdachte hoek (zelf even zoeken welke, het ligt wat gevoelig bij sommigen):
"On September 16, 1992 (subsequently referred to as "Black Wednesday"), Soros, as a currency speculator, "broke the Bank of England" by placing a hedge bet that the UK would devalue the pound sterling. This audacious act earned him one billion dollars in a single day."
@kindapaas | 17-07-19 | 15:12:
Sinds wanneer is dat verboden? Het gebeurt iedere dag. maar daar klaag je dan niet over, want dat zijn bankiers.
Bezig met goed en fout gedrag? Op een islamitische basisschool? Hahahaha. Het goede gedrag word even kort behandelt op de eerste schooldag 10 minuten ofzo. Daarna word er 8 jaar lang over fout gedrag geleerd.
Soms zitten alle verstandige mensen op een kluitje. In ieder geval niet in Den Haag.
In het land van herkomst, heb je geen schijn van kans om een christelijke school te stichten, je loopt grote kans dat het bij 1 aanvraag blijft, en dat de geen 2e kans krijgt!
Hier in Nederland heb je wetten daar moet iedereen zich aan houden.
We leven hier niet in een dictatuur.
@botbot | 17-07-19 | 13:32: Als islamitisch onderwijs nou niet zo vaak negatief in het nieuws was met fraude, corruptie, geen afstand nemen van foute types en gewoon onderwijs dat onder de maat is, zouden mensen er ook niet zo'n afkeer van krijgen.
@culture_vulture | 17-07-19 | 13:36: Geldt voor de hele Islam
@botbot | 17-07-19 | 13:32:
De wet is ook dat gemeenten autonome bestuursorganen zijn en zelfstandig kunnen besluiten of ze meewerken aan de oprichting van scholen. Dat betekent niet dat de school er niet kan komen maar dat ze zelf maar moeten zorgen voor een gebouw dat aan de wettelijke eisen voldoet en geld om het wettelijk onderwijs te geven.
We leven inderdaad niet in een dictatuur, de gekozen gemeenteraad kan zelfstandig beslissen. Een ongekozen minister die een verplichting oplegt aan een autonoom bestuursorgaan is dictatoriaal. Niet een gekozen meerderheid van een gemeenteraad die bij meerderheid negatief beslist over het financieren van een school.
@culture_vulture | 17-07-19 | 13:36: Als men in het Islamitisch onderwijs afstand zou nemen van foute types was het geen Islamitisch onderwijs meer. Kijk alleen maar eens naar de struikrover die de Islam heeft uitgevonden.
Wederkerigheid eisen is niet christelijk.
Oh dus nu moeten we de mores en wetten uit de herkomstlanden gaan toepassen op mensen uit die herkomstlanden?
Tot welke generatie?
even duidelijkheid graag.
@Beste_Landgenoten | 17-07-19 | 14:36:
Volgens jouw ideologische diversiteits- en inclusiviteitsbroeders en -zusters wel. Ze hebben er zelfs een universitaire leerstoel voor.
www.trouw.nl/opinie/cross-cultureel-r...
@botbot Ik (en velen met mij) heb ook geen behoefte aan de religieus geïnspireerde dictatuur van een minderheid die mij gedrag opdringt omdat hun religie dit voorschrift en dit graag tot norm wenst te verheffen. Het is hoe dan ook op z'n minst vreemd dat een religie die vrede en verdraagzaamheid verkondigd, de volgers van een andere (of geen) religie diezelfde vrede en verdraagzaamheid ontzegt.
@Grijskijkert | 17-07-19 | 15:44:
Ik zeg toch niet dat ik vrolijk wordt van weer een islamitische school erbij.
Ik geef enkel de wettelijke resultaten weer.
Dat populistische gedoe van ze moeten dit en ze moeten dat schiet niet op.
Alles om de Nederlandsche burgers te verraden, hadden we voor en tijdens de oorlog ook.
Ooit vond ik de CU een nette partij die opkwam voor de belangen van haar achterban. Maar helaas, de klimaatmaffia en de asielmaffia hebben ook bij de CU de kansel verovert. Nou vooruit, buigen maar, zo diep mogelijk. Tot je op een dag bij de slacht aan de beurt bent.
Het wordt tijd dat men het "speciaal" onderwijs gewoon afschaft. Wiskunde en taal hebben niets met religie te maken. En opvoeden doe je thuis maar.
ChristenUnie neemt dat "de andere wang toekeren" nogal serieus.
Het bijzonder onderwijs is het stokpaardje van de confessionele partijen en tegelijkertijd gijzelt ze het ook. De meeste CUers, CDAers en SGPers weten heel goed dat Islamitisch onderwijs niets dan narigheid oplevert en de integratie van Moslims in de NL samenleving tegenwerkt en dat dat ook een bewuste keuze van die schoolbesturen en de ouders is. Hun loyaliteit ligt uiteindelijk niet bij het land of het systeem waar ze van vreten, maar bij een uitheems geloof en rare dictatoriale landen. Tegelijkertijd weten de confessionele partijen ook wel dat als ze het Islamitisch onderwijs tegenwerken ze dat keihard terugkrijgen, vooral van "atheïstenclubs" als D'66 of GL. Dat "atheïsten" staat tussen aanhalingstekens omdat het meer haat en zelfhaat tegen Christenen en de eigen identiteit is dan tegen godsdienst in het algemeen en de Islam in het bijzonder. Wie het gestuntel van Halsema zag in de Haga kwestie weet al genoeg.
Noem het gewoon wat het is... een koranschool.
Met onderwijs heeft het namelijk niets te maken.
Amen.
Geloven doe je maar in je eigen tijd, thuis en met de gordijnen dicht graag.
"Als ze de islamitische school niet toe zouden staan, zou minister Slob de gemeenteraad voor en door gewone mensen overrulen, zoals dat in het Nederlands heet."
Tsja, dat kun je allemaal kut vinden, en ik persoonlijk vind islamitisch onderwijs behoorlijk kut (het zou niet moeten mogen bestaan in een seculier land als Nederland), maar Slob staat volkomen in zijn recht, sterker, hij heeft de verplichting de wet uit te voeren. En de ellende is dat ook dit hele probleem, net zoals ik gisteren in die draad mbt het falende asielbeleid al schetste, te wijten is aan totaal verouderde wetgeving, die tot stand is gekomen in een totaal andere wereld met totaal andere omstandigheden op het oog.
In dit geval hebben we het over artikel 23 van de Grondwet, waarin vastgelegd werd dat iedereen in principe een school mag stichten op een levensbeschouwelijke grondslag, en dat de financiering van zo'n school hetzelfde zal zijn als het openbaar onderwijs. Dat was een prachtig en werkbaar compromis in 1917, maar anno 2019, met 1 miljoen moslims in ons land, is dat artikel een raar anachronisme. Had allang geschrapt of rigoureus aangepast moeten worden, maar gebeurt allemaal niet, waardoor je nu dus met dit soort ellende zit, net als dat Cornelius Haga Lyceum.
Je kunt als gemeenteraad proberen eea wat te traineren, tegen te werken, maar uiteindelijk trek je toch echt aan het kortste eind. Beter zou het zijn eindelijk te erkennen dat de islam feitelijk incompatibel is met een moderne, democratische rechtsstaat als de onze, en een majeure inspanning te gaan leveren om de grenzen dicht te timmeren tegen verder islamitische immigratie.
Dan krijg je weer de discussie dat de Islam een religie is met verschillende stromingen. Zie bijvoorbeeld de Soefi's. Vrije milde tak.
@Kuifje-in-de-EU | 17-07-19 | 13:43: Soefi`s zijn beslist geen milde tak van de Islam. Kijk eens op Youtube naar de Apostate Prophet.
Daar gaat het helemaal niet om. Art. 23 is helemaal het punt niet, juridisch gezien. De islamtische vereniging of stichting kan gewoon z’n gang gaan, maar moet dan zelf zorgen voor de centjes en gebouwen. De kwestie is of de gemeente verplicht kan worden om dat schooltype voor lager onderwijs te financieren en aan te bieden in de gemeente als er al voldoende ander lager openbaar onderwijs in de gemeente is.
Van toepassing is hier de wet op het primair onderwijs en de gemeentewet. De wet op het primair onderwijs stelt dat een nieuwe school die in aanmerking wil komen voor gemeentelijke financiering opgenomen moet zijn in het door de gemeente vastgestelde schoolplan. Dat plan moet dan vervolgens door de minister worden goedgekeurd. Welnu, dat plan lag er, is goedgekeurd door een vorige minister en daar staat geen islamitische school in. De gemeente hoeft dus niet mee te werken aan de oprichting van islamitische lagere school en die te financieren. Case closed.
Als een minister dat wil overrulen moet hij hele zware argumenten hebben, want hijzelf of zijn voorganger heeft het schoolplan goedgekeurd. Anders is het gewoon onbehoorlijk bestuur en kan de rijksoverheid die verplichting niet opleggen.
Het lijkt mij appeltje eitje voor een bestuursrechter of de raad van state (waar het ongetwijfeld gaat eindigen, want tja... overheden procederen tot het uiterste. Kost toch niks. Of althans... kost alleen de belastingbetaler geld. Nou ja, en dat boeit ambtenaren niks).
Het is een misdadige doctrine en alleen het feit dat er af en toe naar een god wordt verwezen, maakt dat ze onkwetsbaar zijn. Als de Hell's Angels een god hadden konden ze ook niet verboden worden.
We hebben gekozen voor een regering en een coalitie die meer Islam wil dus komt er meer Islam. Dat gezeur achteraf altijd.
Wie bedoel je met "we" precies? Rutte heeft helemaal zelf besloten dat hij niet met Wilders om de tafel wilde voor coalitie-vorming, ondanks 1,5 miljoen (?) Wilders-stemmen.
@inderdaad geen stijl | 17-07-19 | 13:24: Wilders was bij eerdere gelegenheden nogal onbetrouwbaar, dus waarom zou je hem dan een tweede kans geven.
@Kuifje-in-de-EU | 17-07-19 | 13:41:
En gelukkig was/is Rutte wel heel betrouwbaar en een held, want hij heeft ons van onbetrouwbare Wilders bewaard?
@Kuifje-in-de-EU | 17-07-19 | 13:41:
Mes in de rug gedrukt door het CDA, op voorzet en instemming van de VVD. Vraag maar aan Hans Hillen.
Last van je oogklepjes?
Gewoon bouwvergunning weigeren op grond van verkeeroverlast, CO2 uitstoot, lelijk ontwerp, kleur verf niet goed, en als het ding uiteindelijk toch opengaat, sluiten wegens opruiing , overlast, en geen kwalitiet. Want daar draait het toch op uit.
Vergeet het stikstof beleid niet!
Dan zouden moslims dus al vanaf de basisschool gescheiden worden van normale kinderen en van de Nederlandse maatschappij. Bizar dat dit mogelijk is want daar kan absoluut niks goeds uit voortkomen.
Bovendien lijkt mij Slob niet de aangewezen persoon hierover te beslissen want dat is belangenverstrengeling.
Nouja op zich zou ik hier voor tekenen. Kijk van die moslims zal dan niks terecht komen maar mijn kinderen kunnen op een normale manier onderwijs genieten.
@Repetitive Beats | 17-07-19 | 13:43: Helemaal mee eens.
Dhimmitude. De islam drijft erop. Slob zal trots op zichzelf zijn.
Denk dat Slob de eerste is die ze in mootjes hakken.
Als Allah het wil, gaat die bouw niet door. - Omdenken.
Haha geweldig, regering negeert gerechtelijke uitspraken links en rechts, maar als het een Islamitische uitspraak is, neen, dan moet het anders. Want Islam is anders. Moslims zijn anders.
Moslims, het gros in elk geval, zijn inderdaad anders. Doen anders, denken anders. En niet zo'n beetje anders ook.
Op zich niet erg. Maar ook niet zeiken dan als je anders aangekeken en behandeld wordt, en er anders (bedenkelijk op zijn minst) over je gedacht wordt.
Maar een spiegel, da's geen Moslimmische uitvinding hoor.
Jankers.
Iemand die op een moslimschool heeft gezeten zou IK nóóit aannemen !
Met een gristen als Slob (translate slob to dutch = sloeber,proleet,viezerik,smeerlap etc.) kun je dat verwachten.
Hij is een gristen die,religie als het aller,aller belangrijkste van de hele wereld vind.
En als die andere religie zijn religie uitmoord maakt hem dat geen fuck uit.
Net als onze minister die er zelfs veel geld naar stuurt),zwijgen ze hier over.
https://www.opendoorsusa.org/christian-persecution/stories/95-christians-killed-in-mali-attack-no-one-was-spared/
Vrijheid van onderwijs is wettelijk vastgelegd, dus daar kan Slobbekop ook weinig aan doen. Hij voert alleen de wet uit.
En ook dat is in de politiek sinds jaar en dag vaste prik bij gevoelige dan wel ongewenste door te drukken besluiten, die druk je door in vakantieperiodes. Top dat de gemeente alvast maatregelen heeft genomen. Regeren is dan ook vooruitzien. Begrijpen ze kennelijk prima in het kleine Westland. Nog maar eens reden te meer vóór schaalverkleining. Dus niks produktie uitmergelen en omzet maximaliseren maar in plaats daarvan welzijn maximaliseren.
Kinderen opzettelijk een waanwereld in loodsen zou strafbaar moeten zijn.
Daarom heb ik een juf met hoofddoek liever in een islamitische school voor de klas dan op klas van een openbare school .
Wat een gedram weer van Den Haag, te walchelijk voor woorden ...
Op een steenworp afstand (paar kilometer) zijn meerdere islamitsche scholen in Den Haag, gaan ze daar toch lekker heen als de ouders hun kinderen niet willen laten integreren
Geloof in een god is het meest voorkomende vooroordeel ter wereld. Maar ja, dat is in onze grondwet niet terug te vinden.
Die Arie Slob toch, Minister van Onderwijs. Lid van die CU sekte van farizeèr Gert-Jan Segers., ook bekend als Gert-Jan Farisegers.
Als minister kan Arie misschien niet anders, maar toch bekruipt mij het gevoel dat hij inzake het islamitische Haga Lyceum debacle zich in alle bochten wringt om maar niet al te doortastend op te treden; inzake dit Westland dossier gaat hij tekeer als een stier in de porseleinkast.
Het wordt tijd dat de wet betreffende het "Bijzonder Onderwijs" eens tegen het licht wordt gehouden. Het werkt contra productief v.w.b. intergratie en participatie. Deze wet heeft wellicht in het verleden iets positiefs bijgedragen aan de samenleving, thans keert het zich tegen onze vrije samenleving. Het beperkt kinderen een visie te ontwikkelen t.a.v. een open samenleving; integendeel, zij worden bloot gesteld aan een verderfelijke ideologie
En nu het werkelijke verhaal:
Slob mag die islamitische basisschool niet weigeren vanwege dezelfde reden dat een katholieke basisschool niet geweigerd mag worden. De Raad van State heeft daar in dit geval ook al een uitspraak over gedaan.
De gemeente gaat dus nu in beroep bij de Raad van State tegen een besluit dat door de Raad van State verplicht is. Dit is hoogstens een vertragingstactiek om de opening met een jaar uit te stellen. Een kansloze rechtszaak gefinancierd met gemeenschapsgeld.
Maar een vliegend spagettimonsterschool zou geen enkele kans maken.Dus alles of niets: alleen openbaar onderwijs dus.
Een islamitische school kun je niet vergelijken met een katholieke school, de christelijke en andere denominaties keren zich niet tegen de wetten in dit land, itt de islam. De RvS en de politiek blijven naief. Verzet is een goede zaak. Als de gemeenteraad nee zegt, dan zegt de bevolking nee. Slob moet dat toch weten, als het de TK uitkomt dwepen ze nogal met de vertegenwoordigende democratie. Succes, Westland, trek alles uit de kast, de Westerse en Westlandse waarden en tradities zijn verdedigbaar.
@eastender | 17-07-19 | 13:27: Hear Hear
Jaarlijks worden zo'n 100.000 Christenen door moslims vermoord. De rest wordt gediscrimineerd, gekleineerd, als slaaf gehouden.
Slob werkt hier maar al te graag aan mee, want geloofsvrijheid, de gutmensch.
Jezus, red ons van Slob.
Als de duivel hem haalt vind ik het ook best.
Waar we qua "politici" kuch.. ook mee opgescheept zitten, NL gaat naar de afgrond, en langzaam maar zeker nemen die Moslim lui de boel over.
Wanneer krijgen we de eerste Scientology scholen?
Als we clear zijn. LOL
De oplossing is , een school bouwen in marocco. Dan denk ik dat wij toch heel medelevend zijn.
Die Westlanders snap ik volkomen. Ongeletterde werknemers in je kassen en hier en daar op de koude grond kun je natuurlijk perfect uitbuiten. Maar dan sturen hun ouders, na decennia als plukslaaf te hebben gewerkt, ineens hun koters naar de islamitische school. Voor je het weet krijgen ze les in zaken als het minimumloon en de ARBO wet. Dit in tegenstelling tot al die gereformeerde Scholen met de Bijbel waar nog steeds, dat is: in de 21e eeuw, wordt onderricht dat we in het zweet onzes aanschijns zalig worden.
Daar gaat je winst als grootgrondbezittende bloembollenmiljonair! Daarom mijn vraag (hoi Openbaar Ministerie):
Willen we meer of minder Westlanders?
Als je de plukslaven ter wille wilt zijn bouw je een katholieke school waar in het Pools gebeden wordt
@ZonderNaam | 17-07-19 | 13:11: Of een grand café waar uitsluitend Pools bier geserveerd wordt (de ene soort is nog lekkerder dan de andere), vergezeld van alle lekkernijen waar je als dorstige arbeider helemaal blij van wordt. www.youtube.com/watch?v=WQq79jN0PgA
Meer graag. Lekker hands on in plaats van drammen en zwammen. Overigens lijkt me niet dat er nu zo heel veel finnen in de kassen werken. Veel te hard werken, jeweettoch! Verder is het bloembollengebeuren niet in het Westland maar 40 km verderop boven Leiden. Leuk dat je mee wil praten maar het schiet niet op als je geen idee hebt waarover het gaat.
School is geen plek voor religie!
Niet voor islam, niet voor gristen, niet voor spaghetti
Precies, de school moet een ongemerkte representatie zijn van de samenleving. Dat afgestompte religiegedoe heeft daar gaan plaats. Religie hoort in een gebedshuis (moskee, kerk, vergiet) of thuis. Onderwijs hoort op school. Leer de kids over het christendom, jodendom, hindoeisme, boeddhisme en islam, maar alleen vanuit het perspectief van: dit zijn de godsdiensten die er zijn, dit zijn de algemne opvattingen. That's it. Religieuze regels horen niet thuis op school. Alle religieuze scholen dicht!
Niks mis met christelijk onderwijs, die leveren en niveau af wat ver boven het publiek (staats) onderwijs ligt. Helaas leren ze je in die staats indoctrinatie scholen dat alle religie gelijk is en dus dat als de islam voor problemen zorgt dat je het christendom moet aanpakken
@hellothere | 17-07-19 | 13:33: Ik zou uw eerste stelling willen onderschrijven, mits niet al te absoluut gesteld. In zeer veel gevallen heeft u gelijk, maar ik ken openbare scholen die puik werk leveren met hun leerlingen! (Maar niet in de binnenkring van de grote steden....)
@L.E. Raar | 17-07-19 | 13:42: Openbare scholen in de grote steden zijn volkomen verwoest door taalachterstanden en onaangepast gedrag. Het personeel is er nog linkser dan op bijzondere scholen en komt amper aan normaal onderwijs toe. Ik zou mijn kinderen daar nooit naar toe sturen, garantie voor niets leren en gedragsproblemen.
En over een jaar of vier wordt die school gesloten omdat ze niet aan de kwaliteitsnormen voldoet, het bestuur fraudeert en er aanwijzingen zijn dat de kinderen aan extremistisch gedachtegoed worden blootgesteld. *zucht*
Hou toch op met die onzin. Doe gewoon één normale school zonder naam. Het gaat om onderwijs 1+1=2 enz.
Ja, maar bij die moslims dus niet, koranschool.... afgericht worden ze, haat haat haat......
Ik stel voor dat we een soort James Randi challenge doen:
De eerste godheid die zich meldt met overtuigend bewijs dat ie bestaat pakt de titel "the real god" en krijgt bakken met geld om de goede boodschap te verkondigen en de rest is nep en moet voor altijd z'n muil houden. Tot die tijd zijn ze allemaal ongeloofwaardig. Mooi woord in deze context. On-geloof-waardig.
Kijkend naar het afgelopen half jaar en het “nieuws” deze morgen, hoort u mij voor het eerst zeggen : dit land is in verregaande staat van verrotting !
Zomaar een paar “verse” feitjes :
- VV(D) en PvdA (mede veroorzakers) stijgen in de pelingen
- Michael P. had een schouderpijntje bij zijn arrestatie, OM moet nu dit onderzoeken en aan hem uitleggen
- Snowflakes zijn vaker het slachtoffer van on-line fraude, goh, je verwacht het niet
- Chaos bij toezichthouder media
- Gemiddeld IQ is sinds de jaren 70 aan het dalen, goh, hoe zou dat komen....
- .......
- ....
Slob is zo'n christen die denk dat de islam aan zijn kant staat want allebei geloof.
Te naïef en/of dogmatisch om in te zien dat hij de achterdeur open zet voor een hoop ellende.
Hij is wel weer bij de eerste lichting koplozen als het zover komt, mossels haten christenen met een passie.
Een goedgelovige gristen sukkel, de beste die die moslims kunnen hebben.
Hij weet dat ie wordt terug gepakt als ie doet wat ie zou moeten doen.
Lijkt me een leuk integratieprojectje met veel kans op slagen (vooral als je daar rond de schoolpoort als NL'er je mening gaat verkondigen, dan schat ik zo'n 15 personen rondom jou die je kans op veel slagen garanderen)....
godsdienst lessen e.d. verbieden voor kids tot 18 jr. Daarna moeten ze zelf weten welke hobbies ze willen doen.
Godsdienst dient helemaal uit het onderwijs te verdwijnen. Dat doe je maar in je vrije tijd maar er is zeker wat voor te zeggen een leeftijdsgrens in te voeren waarop iemand blootgesteld mag worden aan dit schadelijke fenomeen.
Jongetjes worden op jonge leeftijd besneden. Dat is een commitment aan de islam waar ze eigenlijk niet meer vanaf komen.
@ja,diedus! | 17-07-19 | 13:02:
Er zijn in amerika speciale trainingen om je voorhuid weer op te rekken naar normaal. Daar is het al heel lang een trend om jongetjes te besnijden uit een soort van hygienehysterie gekoppeld aan de joodse tradities. Mannen die er later weer vanaf willen kunnen dus hun slurf oprekken om de schade ongedaan te maken.
*Science, bitch!*
@elfenstein | 17-07-19 | 13:05:
Eigenlijk is besnijdenis een religieuze arrogantie van de eerste orde. Wat de gelovige in feite doet is snijden in de perfect creatie van het onfeilbaar geachte opperwezen. Zodra je gaat snijden als gelovige geef je in feite toe dat je opperwezen de zaak niet helemaal naar behoren heeft gedaan.
@elfenstein | 17-07-19 | 13:05:
Dat getrek aan piemeltjes leidt natuurlijk weer tot ongewenste nevenverschijnselen als onanie.
@Wekkertje | 17-07-19 | 13:16: goed punt.
Het gaat toch niets over het gebrek aan diversiteit in het onderwijs.Moeten we met z'n allen willen dit opstapje tot fundamentalistische segregatie.
Wacht maar tot wat Satanisten hun eigen school in Naaldwijk willen, naast de islamitische en wie dan komt slobben met zijn slabbertje, dat het moet.
School van het vliegende spaghetti-monster erbij ...
@JeSuisErKlaarMee | 17-07-19 | 13:02:
..... en van de Discordians.
Kinderen die nog niet islamgevormd zijn kunnen in openbaar onderwijs nog op andere gedachten komen, maar met islamitisch onderwijs is die kans verkeken.
Maja, daarom willen moslims ook die school.
Het staat integratie dus in de weg. Is dat geen grond voor weigeren?
Vrij Links is inderdaad een hartje waard. Op de JOOP zal men wel weer concluderen dat de gemeenteraad van Westland uit "racisten" bestaat...
Je kunt het er wel of niet mee eens zijn, maar een gemeente kan hier niets aan tegenhouden toch? Vrijheid van Godsdienst of levensovertuiging? Er zijn ook vrije scholen, Daltonscholen, Christelijke scholen, Katholieke scholen, scholen met de bijbel en thuisonderwijs...
Ze kunnen een paar keer in beroep gaan- en dat gaan ze natuurlijk verliezen- en op die manier kan zo'n gemeenteraad de boel vertragen.
Tuurlijk. Die school komt er.
Verbaast me nog dat er verzet was/is.
@Carmelita | 17-07-19 | 13:06: Aangename verbazing inderdaad. Er zijn dus toch nog kleine, vrije Gallische nederzettinkjes die weerstand durven te bieden aan het boze, almachtige kartel uit Den Haag, nota bene onder de rook van. Libertas per sempre!
Graag een islamitische school want dan hebben de Nederlandse kindjes er geen last van .
Lekker kortzichtig en vrij naïef
Realistisch en feitelijk te onderbouwen bedoel je.
@peterdh | 17-07-19 | 13:00: Ik moet zeggen dat ik ook steeds meer die kant op neig. Van die finnen is al drie generaties niets terechtgekomen dus waarom onze eigen kinderen op school opzadelen met die ellende.
Voordeel is ook dat die moslims die wél vooruit willen dan juist kunnen kiezen voor een niet-moslimschool.
"Religie is dodelijk - stop nu"
"Religie bevat meer dan 70 stromingen die waanbeelden veroorzaken"
COUDENHOVE-KALERGIPLAN! Als ik dat lees schiet ik meteen in de lach. Soros, Bilderberg, Clinton-foundation en omvolking. Hahahaha….
Doe je nu Rutte na of vind je deze vuiligheid echt leuk!
LOL!! Ik ben daarna ook gestopt met lezen.
Kansloos.
@Jan Passant mk2 | 17-07-19 | 12:45: Niet zo paranoïde, snowflake.
*vliegenspray koopt tegen ginnegappende globalisten*
@Jan Passant mk2 | 17-07-19 | 12:50: Vliegenspray uit het buitenland geïmporteerd. Je bent meer globalist dan je zelf doorhebt. Of rijd je nog steeds in een Daf?
"Coudenhove-Kalergi streefde naar een Europees politiek, economisch en cultureel tegenwicht tegen de Verenigde Staten, Rusland en Azië. Daarnaast moest het door Coudenhove-Kalergi gedroomde Europa vrijheid, vrede en welvaart bevorderen. Deze aspecten zijn door de latere Europese Unieovergenomen."
nl.m.wikipedia.org/wiki/Richard_Coude...
duitslandinstituut.nl/artikel/2967/eu...
Complot roepen en verwijzen naar folie is natuurlijk altijd leuk, maar succes er mee.
"Kuifje en de zoektocht naar de laatste witmens", is nu verkrijgbaar bij de betere boekhandel.
@Kuifje-in-de-EU | 17-07-19 | 12:52:
Wat hebben een Daf - globalistische humor - en gewone eerlijke handel met elkaar gemeen.
@Aap Noot Miesje | 17-07-19 | 12:52: Het is natuurlijk wel een plan waar vooral complot-gekkies graag naar verwijzen. Dus Berbaar, Superior Basterd en ondergetekende hebben zeker een punt.
@Jan Passant mk2 | 17-07-19 | 12:54: Heb je alleen maar Nederlandse spullen in je huis? En maak je slechts gebruik van Nederlandse diensten? Lijkt me van niet.
Dat de lokale dorpsgek er naar verwijst maakt het allemaal niet minder waar meneer.
@Kuifje-in-de-EU | 17-07-19 | 12:56:
Nu noem je precies de complotgekkies op die hier trollen namens de EU. Behalve natuurlijk onze Beste_Landgenoten, die dat uit onbezoldige doch eerlijke onnozelheid doet.
Breeduit lachen als een boer met kiespijn zeker? Zodra één van de verlichte geesten ontelbaar vele Ali's Baba in je enge, roodwitte, kale nek staat te rammen met z'n kromzwaard dan weet je pas wat judassoep Soros, jouw sneeuwvlokjes van de Bilderberg en omvolking van wit vee betekent.
@Acidstain | 17-07-19 | 12:53: Witmang bedoel je.
Geen eer meer te behalen natuurlijk en dan blijft het stil. Jammer.
@Madamjanet | 17-07-19 | 13:01: Nou ken ik nogal wat Ali Baba's persoonlijk -in tegenstelling tot veel reaguurders heb ik een gemêleerde vriendenkring- en voor hun kromzwaard ben ik nooit bang geweest. Angst is nu eenmaal een slechte raadgever.
@Aap Noot Miesje | 17-07-19 | 13:24: Wat moet ik inbrengen tegen zoveel flauwe kul?
@Kuifje
Dat zal toch niet zo lastig zijn aangezien het onzin is allemaal?
@Kuifje-in-de-EU | 17-07-19 | 13:35: persoonlijk ken je helemaal niemand, je denkt iemand te kennen, maar kent pas werkelijk iemand als de grote overname heeft plaatsgevonden en 't uur van de waarheid zich heeft aangediend. De gemêleerden, daarvan zullen er veel opeens kiezen voor hun eigen soort en zeker niet voor een bleke kafir die veronderstelde iets in de richting van vrienden te bezitten. Wat een naïviteit zeg en dat op één hoop tegelijk.
En angst? De uitgestelde angst van jezelf en je bleekscheet Kuifje club zul je bedoelen.
@Kuifje-in-de-EU | 17-07-19 | 12:56: Ja dat is ook wel de crème de la crème. Vergeet je nog ArjanZH, Andrew Deen en redshirt.
Dat die complotten wat overtrokken zijn, neemt niet weg dat het eindresultaat van het huidige beleid op hetzelfde neerkomt: een totaal onleefbaar derdewereldland. En ja dat is geen kwestie van een paar jaar maar wel van een paar decennia.
Zo maar een kleine selectie quotes, rechtstreeks uit "Praktischer Idealismus", 1925, R. N. COUDENHOVE KALERGI, PANEUROPA - VERLAG:
"Der Mensch der fernen Zukunft wird Mischling sein"; gevolgd door "Die eurasisch-negroide Zukunftsrasse, äußerlich der altägyptischen ähnlich, wird die Vielfalt der Völker durch eine Vielfalt der Persönlichkeiten ersetzen." (ersetzen = vervangen).
"Der Kampf zwischen Kapitalismus und Kommunismus um das Erbe des besiegten Blutadels ist ein Bruderkrieg des siegreichen Hirnadels", (wiens Hirnadel is dat dan wel? Welnu, deze:)
"Der Generalstab beider Parteien rekrutiert sich aus der geistigen Führerrasse Europas: dem Judentum."
Iedereen die tot deze conclusie komt wordt onmiddellijk als rechtsradikale samenzweringstheoreticus weggezet en liefst achtervolgd tot aan de poorten van de hel; dit is echter de grondlegger van de moderne EU aan het woord; wie durft dat te betwisten?
Er is zelfs een bushalte naar hem vernoemd in Brussel, not kidding.
@Madamjanet | 17-07-19 | 15:42: Als er iemand bang is dan is het Madamjanet. Kijk je wel eens in een spiegel?
@5611 | 17-07-19 | 16:15: Sterker nog, er is helemaal geen complot. Laten we nou eens met die constatering beginnen.
Bedankt hé Arie, pannenkoek.
Het grote verschil met katholiek onderwijs is de verlichting die nooit heeft plaatsgevonden binnen de Islam. Daarnaast krijgen scholen subsidie, en de overheid draagt dus financieel bij aan het religieus indoctrineren van fabeltjes en foute ideeën bij jonge kinderen. Per direct mag van mij dus iedere vorm van scholing seculier worden, als er echt een god bestaat dan zal deze wel ingrijpen zodra deze regel ingevoerd word :)
Katholiek onderwijs is ook ziek: zowel met als zonder verlichting. Inderdaad, als die minister alle heeft schaft hij religieus onderwijs gewoon af. Het handvat heb je al gegeven: subsidie stopzetten.
De Verlichting, het tijdperk van de grote ontdekkingen, de Renaissance, de Reformatie, allemaal volledig aan ze voorbij gegaan. Ook de overgang van jager-verzamelaar naar boer was er niet zoals in Europa. Het waren nomaden, bedoeïenen, oftewel geen planning van de teelt op basis van de seizoenen, met als gevolg dat minder complex hoefden na te denken, Om met de woorden van Steven Pinker te spreken: "It would be terribly inconvenient politically if this were so. “It could have the incendiary implication that aboriginal and immigrant populations are less biologically adapted to the demands of modern life than populations that have lived in literate state societies for millennia".
Met deze minister raken we verder in 't slop.
Je weet nu al hoe dat gaat aflopen. Ik verwed er een treetje Schultenbrau om dat als die islamitische school er eenmaal staat dat:
- Het bestuur zichzelf verrijkt.
- Het bestuur sympathieën voor allerlei foute organisaties zoals IS heeft.
- Het bestuur banden heeft met allerlei foute personen.
- Dat het onderwijsgeld wordt uitgegeven aan bedevaarsreizen en andere zaken waar het niet voor bestemd is.
- Dat het onderwijs ondermaats is en de leraren gebrekkig Nederlands spreken.
- Dat er gefraudeerd wordt met de examens.
- Dat het wij-zij gevoel versterkt wordt en de school de segregatie van de leerlingen in de hand werkt.
Ja, dat zou je denken, maar ik begrijp dat er Islamitische scholen zijn die het gewoon goed doen. Qua onderwijs geven.
"- Het bestuur zichzelf verrijkt."
Dit lijkt mij niet alleen voorbehouden aan islamitisch bestuur. Mijns inziens ziet men dat vooral in neoliberale (VVD) kringen.
@ProAsfalt | 17-07-19 | 12:45: Maar is de VVD neo-liberaal? Vraag het me af.
@Kuifje-in-de-EU | 17-07-19 | 12:44:
Ik zal eens aan Femke Halsema vragen welke.
Koop die tray schulti's maar mooi zelf, deze weddenschap gaat niemand met je aan.
@Kuifje-in-de-EU | 17-07-19 | 12:44:
Typische weer zo’n ontwijkende Knabbel opmerking :
- “Ik begrijp”, geen uitleg nodig
- “Qua onderwijs geven”, vertel, Nederlands onderwijs of islamitisch gestoeld onderwijs ? Beiden kunnen goed gegeven worden.
@the namster | 17-07-19 | 13:03: Ga eens kijken hoe Islamitische scholen scoren bij de onderwijsinspectie. Bijna iedere zichzelf respecterende school verwijst op haar website naar het oordeel van de inspectie.
@Kuifje-in-de-EU | 17-07-19 | 13:37:
Je verschuilt je weer, het gaat niet om het feit dat welke soort school dan ook, goed onderwijs kan leveren. Het gaat erom WAT er wordt onderwezen, in de meeste gevallen verregaande verlengstukken van de moskee....
Je mist nog dat de veiligheid in de buurt achteruit holt; dat er meer en meer moslims het buurtje komen bevolken; dat de oorspronkelijke cultuur langzaam maar zeker uit het buurtje verdwijnt en dat er na deze buurt en volgende buurt gaat komen waarin het omvolkingsproces zich gaat voltrekken. Groot gelijk dus dat geen Westlandse politicus dat voorstaat en dat omwonende burgers kennelijk confronterend zelf in actie moeten gaan komen om het onzalige idee ver uit hun buurt vandaan te laten plaatsvinden.
Waarom moeten kinderen die willen integreren speciaal naar een Islamitische school? Willen die kinderen dat, of willen de ouders dat of is het de mening van het Islamitische school/moskee bestuur?
In "onze" regering heerst bovenal multiKulturele en klimatologische belangenverstrengeling.
Zo hebben de EUrofielen/globalisten belang bij meer meer meer islam om de westerse samenleving te bestrijden/verdelen, terwijl het christelijke smaldeel weer zodanig belang heeft bij scholen met een religieuze achtergrond dat zij desnoods hun ziel aan den duivel verkopen om die te handhaven..
De plakkerige handen van Arie Slob zijn gebonden, zeg maar.
Het is gewoon een overduidelijk staaltje 'goedmakertje' tov de doodmakertjes (Moslims) na dat gezeik met het Haga-lyceum.
Net zoals dat een paar dagen later in de krant stond dat ook een Hindoe Basisschool in Den Haag scherp in de gaten gehouden wordt.
Even laten zien aan Moslims dat ze echt niet gediscrimineerd worden hoor. En dat ze in Den Haag net zo streng zijn tegenover andere gelov... ik bedoel rassen.
Die IS-kinderen moeten straks toch ergens naar school.
JAaaaa, concentratiekampen, heropvoeden, brainwashen en ouders en kinderen scheiden is geweldig!
Freak.
Interessant artikel
De ware Slob gaat over zijn nek, wil absoluut geen islamitisch onderwijs in NL Dat hebben we wel gezien tijdens zijn slip of the tong op video. Dus laten we hem ondersteunen, hij heeft het al moeilijk genoeg.
Geloofpacifisme. Ik geef me over, sharia is de nieuwe norm., o toe alstublieft sla me onthoofd me, o wijze man, want mannen zijn altijd de baas.
De minister heeft dit besluit een wekenlang aangekondigd om goede sier te maken, om het pas te nemen NA de laatste vergaderdag van de gemeenteraad. Het was netter geweest het besluit direct te nemen. Aan dit soort timing zie je hoe de hazen lopen.
De ene islamitische school gaat vanwege een gebrek aan kwaliteit dicht, andere krijgen extra leerlingen omdat daar een dreiging toe is. Op het ene moment staat de minister op de barricaden om de deur dicht te doen, op het andere moment moet de deur weer open.
Voortgezet islamitisch onderwijs moest in Rotterdam en Amsterdam dicht, maar basisonderwijs is weer geen probleem, alles pais en vree?
Kunnen we niet veel beter naar een echt seculiere staat waarbij onderwijs vrij is van religie? Dat het religieus onderwijs in een ander gebouw op een andere dag door een andere instelling gegeven wordt? Zodat ook makkelijker controleerbaar blijft dat godsdienstlessen niet het halve curriculum wordt?
De staat die een religie subsidieert lijkt me een schending van de scheiding.
De CU ramt het wel door uw strot, voornamelijk ter bescherming van de streng gggristelijke scholen.
Net nu ik Slob een prima kordate vent vond bij sluitingen van andere islamitische scholen (wegens ondermaats onderwijs) drukt hij zo'n haatfabriek, zo'n segregatie-aggregaat, door de strot in een andere gemeente. Wat de fuck doe je. Slob.
Echt. Dat je de mensen een gebedshuis niet kunt ontzeggen, begrijp ik nog enigszins... maar een basisschool. Gewoon de jeugd opgeven voor indoctrinatie.
Slob kan beter steun verlenen aan zijn christelijke broeders die in de islamitische wereld massaal worden vervolgd.
Maar in plaats zijn christen broeders te steunen maakt Slob zich sterk voor de islam.
precies. De CU wordt CDA. Zet die school in Mekka neer.
Wen er maar aan.
Heel goed, de gemeenteraad moet nu al gaan schakelen met de landsadvocaat, om de minister af te troeven.
Het gehele bijzonder onderwijs raakt zo in het slob!
Walgelijk dat er in een land als Nederland plaats is voor dit soort middeleeuwse praktijken.
Het diepgewortelde misverstand over het bestaan van een God of Allah buiten jezelf. Beste gelovigen, durf eens een keer echt eerlijk naar jezelf te zijn en stel de vraag of het allemaal echt waar is waar je in gelooft. Waarom ben ik überhaupt gaan geloven? Had ik ook geloofd als ik was geboren in China of Groenland?
Hoe blijft het toch mogelijk dat anno 2019 de bijbel of welk religieus boek zijn overtuigingskracht blijft houden? O, wat zou de wereld een paradijs zijn als wordt doorzien dat men zichzelf al die tijd in de maling heeft genomen.
Ik kan me nog een poster herinneren op het Centraal Station in Amsterdam. Was van de Bond tegen het vloeken met een papegaai met de tekst "vloeken is aangeleerd, word geen naprater".
Waar iemand met een grote stift bij had gezet "bidden ook".
En zo is het, geloven is aangeleerd gedrag.
Had het maar met een God te maken. In de meeste gevallen, zeker de jongere generaties, draait het om een cultureel-politiek verzet tegen de westerse cultuur waarop ze parasiteren.
Ik gebruik altijd het argument: de godenwereld van Romeinen en Grieken, Egyptenaren met hun Zonnegod, Vikingen met hun Walhalla, Loki, Thor en Ironma.. ohnee. Maar je snapt het: niemand gelooft daar nog in. Wie zegt dat huidige religies wel kloppen? Alleen al het feit dat er twee monotheïstische religies zijn, geeft al aan dat minimaal één fout zit.
Religie is ontstaan door het verklaren van onheil. Mislukte oogst? God was boos. Overstroming? God was boos. Donker en bliksem? Thor rijdt over de wolken met zijn wagen. Het onverklaarbare verklaren en troost bieden.
Later is dat gekaapt door slimme lieden die dat 'troost bieden' combineerden met angst zaaien: geloof je niet? Dan ga je naar de hel. Kom bij ons. Doneer aan de kerk. Kijk maar hoe goed God is, want deze kerk is heel groot. En heel hoog. En absurd kitscherig aangekleed met idioot veel beelden en andere rotzooi. Kom erbij. Kom onder de pij. Meer macht, meer koorknapen, meer geld. Angst zaaien en troost bieden.
Alle achterliggende gedachtes zijn zo idioot makkelijk te verklaren.
Daarom is het voor mij - net als voor jou - zo VRESELIJK frustrerend dat meer dan de halve wereld (!) dit niet ziet.
@Captain Pervert | 17-07-19 | 12:39: Zeer heldere, en ware tegel...
Lachen man, verspreid het kwaad en begin bij de kinderen
Heel juist. In nazi-Duitsland had in 1929 13000 leden van de Hitlerjugend. Daarna werden na Hitler machtsovername, de andere jeugdorganisatie aangesloten en was het ledenaantal gegroeid tot ca. 10 miljoen. Tijdens het begin van de 2e wereldoorlog was het verplicht.
Vraag me af, zodra over een paar jaar blijkt dat de school door wanbeleid, fraude, graaien en onduidelijke geldstromen, gecombineerd met mogelijk extremisme, gesloten moet worden, ligt de schuld dan ook bij de minister?
nee, die is parlementair onschendbaar
"Met de wetenschap van nu..." blablabla
Slob is van de CU en die vinden dat speciaal onderwijs heilig is want anders zouden zijn ggggristelijke scholen moeten opdoeken. Consequentie is dat we dus ook islamitisch, hindoeïstische en weet ik veel wat voor vage andere geloven hun eigen indoctrinatie-instituten mogen opzetten.
We moeten gewoon van dat hele speciale onderwijs af.
Minder speciaal onderwijs ? Dankzij de islam in de toekomst geen christelijke scholen meer, laat staan de specials. Ook geen speciaal islamitisch onderwijs omdat dat dan de standaardnorm is. Probleem opgelost !
Een man met een missie dus. En als hij dan een dorp onder de bus moet gooien, dan moet het maar.
Nooit begrepen ook waarom speciaal onderwijs nodig is. Gewoon les over alle grote geloven voor de neutraliteit maar verder niks. Belijden doet men maar thuis.
Kortom: De heilige huisjes moeten plat!
Arie Slob. Gewoon een hele naargeestige man. Het soort christen wat alleen maar zonde ziet en er niet voor schroomt met 'beproevingen' en 'soberheid' te strooien. Zolang dat binnen zijn eigen straatje past.
Wat is er mis met islamitisch onderwijs? Niets. Het is te vergelijk met Katholiek of christelijk onderwijs. Vergeet niet dat de Moslims hier naartoe zijn gehaald om hard en zo goedkoop mogelijk te werken. Dan is het minste wat deze maatschappij kan doen is toestaan dat er islamitisch onderwijs komt.
Niets. En er is ook niets mis met een dubbel paspoort, zodat je het Nederlandse in kan nemen en iemand bij ondermijnend gedrag het land kan uitzetten. Terugkeer moet weer op de agenda komen. Ook na 3 generaties.
Jij vergelijkt de allesoverheersende haatideologie van de islam nu met het christendom en durft ook nog met droge ogen te beweren dat de bootladingen vol middeleeuwelingen hier hard en goedkoop werken? Ik weet niet wat jij gebruikt, maar doe mij ook maar zo’n pilletje.
Alles. Lees en verdiep je in de islam en elk weldenkend mens kan niet ander dan concluderen dat de huidige islam giftig is. Laat kinderen op volwassen leeftijd zelf kiezen of ze zich bij de sekte islam willen aansluiten.
Alles is mis met islamitisch onderwijs, leert de praktijk. Ik vermoed dat de minister niet anders kan. Als een toekomstige school genoeg leerlingen krijgt en de financiering is in orde, dan hebben ze er recht op een school te stichten. Ik begrijp de positie van de gemeente, maar ik vermoed dat ze uiteindelijk aan het kortste eind trekken.
Sarcasme hè, mooi hoor.
Hahahahahaha
Wat een heerlijk nostalgische tegel van ProAsfalt, ik waan me weer helemaal in 1985
Ja hoor die zijn hierheen gehaald om te werken. Gastarbeiders...dat zijn mensen die komen, werken en gaan weer terug naar hun eigen land na afloop. Wat in Nederland en andere Europese landen is gebeurd is dat ze geld kregen om complete gezinnen in te laten vliegen uit het land van herkomst, dat ze jarenlange uitkeringen kregen als er geen werk meer was. Als je gastarbeider ben, dan ga je weer terug naar waar je vandaan komt en maak je met je verdiende geld je eigen leven en dat van je gezin beter. Nu is de situatie zo dat de complete locus hier is neergestreken, de grens van de tolerantie van normale burgers tartend met op iedere straathoek een eigen Islamitische uitspanning.
@kapoerewiet | 17-07-19 | 12:36: Zou hij al werk hebben? Jette Klijnsma is nu al lang uit de regering dus die kan hij niet meer aanroepen.
@pibasso | 17-07-19 | 12:27: Waarom die piëteit voor het woord kanker? Heb zelf drie naasten eraan verloren, en vind het dus een heel goed scheldwoord.
@tata1981 | 17-07-19 | 12:30:
Hoor wie het zegt.
Mensen die 'kanker' gebruiken om iets kracht bij te zetten, zijn per mijn definitie bottom-level en/of aanhanger van het geloof van de vrede (sorry hagenezen)
Tata you cunt!
Gebrek aan woorden. Ga je school afmaken.
Goed zo, hou vol! Ik moet denken aan een heel klein dorpje in Gallië, dat dapper weerstand biedt.
Geen grond / gebouw ter beschikking stellen, aannemers laten deze klus liggen.
Godsdienstig uitgedaagd graag achter je eigen voordeur, dat geldt dus ook voor Arie Slob en zijn gristenvrindjes.
Waar jullie in geloven moet jezelf weten maar val daar anderen niet mee lastig (ook in financiële zin).
Moet wellicht internationaal aanbesteed worden, dus de Poolse aannemers lossen het dan wel weer op.
Altijd t zelfde gezeik met de overhead.
Altijd t zelfde gezeik met de islam, kan natuurlijk ook.
Kortom: als je als Gemeente zelf iets bepaalt wat minder gunstig is voor niet westerlingen word je overruled door de overheid. Maar als je zoals Amsterdam je eigen regels opstelt omtrent opvang van illegalen (wat niet overeenkomst met overheidsbeleid hiervan) doet de overheid niets..
Spijker kop!
links fout is goed. je weet toch..
De overheid doet niet niets, ze faciliteert dat gedrag vervolgens ( Landelijke Vreemdelingen Voorziening )
No pasaran! om maar eens populair te zeggen..
REAGEER OOK