Mazelen uitgebroken in Urk
Achterlijk geloof maakt slachtoffers
In Urk zijn negen kinderen en één volwassene besmet met de mazelen. Dat komt omdat de mensen daar wel in rare sprookjes geloven, maar niet in wetenschap. Wij vinden Urkers vaak toffe lui maar als het om dit soort zaken gaat vinden wij Urkers toch vooral hele domme en gevaarlijke lui. Ze maken zich in Urk drukker over dat je 'op Urk' moet zeggen dan over de mazelen. En nou zijn negen kinderen daar het slachtoffer van. Radio 1-columnisten, kom er maar in op!
Reaguursels
InloggenIn de wet opnemen dat als je kind niet is ingeënt en daar doelbewust door de ouders voor is gekozen, geen ziektekosten vergoeding uitkeren. Gewoon rekening man/vrouw. Lijkt mij een redelijke optie. Vanzelfsprekend het kind wel behandelen maar de kosten door de ouders laten betalen.
Ja doen we ook gelijk met rokers, longkanker aantoonbaar 30 jaar hijgpijlen gerookt. Uiteraard wel chemo en het hele verdienmodel gezondheidszorg maar de kosten op het individu... want het stond al jaren op het pakje toch? #sukkel
Gezellig! Nu wachten op polio en lepra, hele fijne complicaties...
Pokken: hele fijne kraters in je gezicht.
Hekje er om heen en toegang vragen.
Komt dat zien! De middeleeuwen ...
Wel weer grappig om te zien dat de gristenen weer de schuld krijgen, terwijl nep-inetllectuelen en antroposofen de grootste groep niet-inenters zijn. Als het allen de gristen-fundi's waren die zich niet lieten inenten, dan zouden we ruim boven de inent-norm blijven. Maar doordat er zelf-verklaarde deskundigen zijn (ik weet zelf wel wat goed voor m'n kind is, NOT) en antroposoof-aanhangers komen we onder de grens.
Klopt, antroposofen met hun vrijescholen en aanverwante zweefteven vinden steeds meer aanhang. Bladen als Happinez verdienen een goede boterham aan de feitenvrije bullshit die er bij onze doldwaze bakfiets moeders (en vaders met kopknot) ingaat als Gods woord in de ouderling, bij gebrek aan moreel kader en gezond verstand. Die arme kinderen, het is dieptreurig...
Klopt wellicht, maar de grefo’s in deze wereld hebben al meer kapot gemaakt dan ons lief is.
De medische wetenschap is een van de laatste bastions van autoriteit op basis waarvan men de ander nog de les mag lezen. Mensen snakken zo hard naar het in mogen nemen van een moreel standpunt (dit is een zeldzame luxe geworden in ons rationele wereldje) dat ze over elkaar heen vallen om de Urkers te veroordelen. En eigenlijk geeft die wanhoop het probleem rondom de dood van religie wel een beetje weer.
Ben benieuwd naar de bodycount
Qua mazelen: In heel Europa in de afgelopen twee jaar 37 (bron: Trouw 11 april 2019). Gemmiddeld minder dan 1 op de 10.000 besmettingen overlijd aan complicaties (bron: RIVM)
@ParadiseLost | 25-06-19 | 21:24: leuk, liegen met statistiek! Door de verlaagde vaccinatiegraad krijg je allerlei verschillende ziekten erbij, extra gratis!
@ParadiseLost | 25-06-19 | 21:24: en het zal je kind maar zijn! Trouwens kinderen zijn geen bezit dus moet je doen wat goed is voor ze. En je eigen indoctrinerende mening hou je gewoon voor je zelf en je laat je kind gewoon inenten, basta!
@ParadiseLost | 25-06-19 | 21:24:
www.who.int/csr/don/06-may-2019-measl...
Trouw mag rectificeren.
Okt 6, 2009 Mike Adams van Natural News publiceert een overzichtsartikel "Vaccines cause autism: Supporting evidence" www.naturalnews.com/027178_vaccines_a...
Aug 2, 2017 Jordan Sather geeft een overzichtspresentatie over vaccinaties, en waarom deze zijn ingevoerd www.youtube.com/watch?v=m5p9p9LBEpM
Aug 16, 2017 Dr. Andrew Wakefield, van de Documentaire VAXXED, wordt ondervraagd over de recente uitbraken van mazelen. www.youtube.com/watch?v=bfkXHGkdHc4
Mar 8, 2019 Jordan Sather presenteert de Internationale Media coverage van een Deens onderzoek naar autisme en MMR vaccinaties. www.youtube.com/watch?v=ywKQGnLaYdk
YouTube en Naturalis News. Niet bepaald wetenschappelijke media waarop je kunt vertrouwen.
@jezusisonzin | 25-06-19 | 22:13: Natural News . Naturalis News is wat anders. In 2008/2009 publiceerde professor Russell L. Blaylock, MD, een gepensioneerd neurochirurg en gastdocent biologie op Belhaven College, Jackson, Mississippi, een 3-delig overzichtsartikel "A Possible Central Mechanism in Autism Spectrum Disorders" in het tijdschrift Alternative Therapies in Health and Medicine. In eerste instantie onderzocht Blaylock de link tussen excitotoxins (aanleiding gevend tot neurale ziektes) en populaire toevoegingen in voedsel zoals Aspartame, MSG en artificiële eiwitten. De link naar vaccinaties was toen nog niet ontdekt : landofpuregold.com/the-pdfs/Excitotoxi... mei 2007, The Medical Sentinel Journal.
www.mpwhi.com/autism_part_1.pdf www.mpwhi.com/autism_part_2.pdf
www.encognitive.com/files/A%20POSSIBLE...
@rmstock | 25-06-19 | 20:28
Andrew Wakefield, gebruik je die serieus als bron? Licentie als doctor ingetrokken, aantoonbaar gesjoemeld met onderzoek, leugenaar en geldklopper pur sang.
Je bent af.
Velen vragen zich af waarom er nu opeens zoveel aandacht is voor het Mazelen virus. Deel 1 van de Blaylock trilogie legt de modus operandus van de recente mazelen vaccinatie campagne bloot :
"[ ... ] Systemic activation of brain microglia can take place through the blood-brain barrier (BBB)–vascular interface, choroid plexus, and by way of vagal afferents. Likewise, any disruption of the BBB will increase the likelihood of systemic interaction with brain microglia. During early development, even postnatal development, the BBB is considered to be incompetent. Oxidative stress also is known to activate microglia, and systemic LPS has been shown to induce oxidative stress in the brain.136 [ ... ] 136. Kheir-Eldin AA, Motawi TK, Gad MZ, Abd-ElGawad HM. Protective effect of vitamin E, beta-carotene and N acetylcysteine from the brain oxidative stress induced in rats by lipopolysaccharide. Int J Biochem Cell Biol. 2001;33(5):475-482." "[ ... ] Another situation would be inoculating children with live vaccines, such as the MMR (measles, mumps, and rubella) vaccine. It has been shown that the measles virus is retained in the brain over a lifetime following early exposure.139 Once the virus was established within the brain, subsequent MMR vaccines could trigger an exaggerated immune response in the primed microglia. Even the presence of nonviable viral components could act as activators of microglia.
In addition, retention of vaccine adjuvants in the brain, such as mercury and aluminum, also would act to prime brain microglia. Additional inoculations, especially if spaced close together, would be subject to this priming effect. It has been shown that vaccine adjuvants can cause prolonged activation of the systemic immune system.140 [ ... ] 139. Katayama Y, Hotta H, Nishimura A, Tatsuno Y, Homma M. Detection of measles virus nucleoprotein mRNA in autopsied brain tissues. J Gen Virol. 1995;76(Pt 2):3201-3204. 140. Authier FJ, Cherin P, Creange A, et al. Central nervous system disease in patients with macrophagic myofasciitis. Brain. 2001;124(Pt 5):974-983. [ ... ]"
@rmstock | 26-06-19 | 02:35:
Ah, een complot theorist
Weten Urkers wel dat gezamenlijk gebruik van een snuifbuisje mazelen kan overbrengen?
Janmaar vaccineren is de duivel! Je weet wel! Drugs zijn goed! Je weet toch.
De wetenschap en farmaceutische bedrijven van de 1970 en 1980-er jaren zijn niet te vergelijken met die van 2019. Wetenschappelijke studies naar klimaat verandering volgen nauwgezet de gewenste agenda van het IPCC van de Verenigde Naties . Voor vaccinaties schijnt dat opeens niet van toepassing te zijn, en is iedere aanbieder bij voorbaat gevrijwaard van elke blaam.
'Slachtoffers'... flikker toch op joh. Jullie lijken Sylvana wel.
Mazelen, tja ........ Ebola dat is pas eng, nu al de grens over van Congo naar Oeganda, je kunt er op wachten dat het de komende jaren met al die asielzoekers straks ook Europa bereikt
Klinkt misschien een beetje wrang, maar ik hoop van wel.
Het is een kans om de wereld overbevolking aan te pakken.
@Gokmaar | 25-06-19 | 18:28: Zeker wrang. Maar de overbevolking is ook wrang. En zolang er geen maatregelen overeen gekomen kunnen worden is het wachten op een andere oplossing.
3 van deze 9 kinderen zijn ingeent tegen mazelen... maar krijgen het toch.
Verder vraag ik me af, gezien de lage vaccinatie graad, of mensen op Urk minder gezond zijn of gemiddeld eerder dood gaan dan de rest van Nederland?
Geloven is uit een vliegtuig springen en dan i Jezus je parachute.
Of je kinderen niet laten inenten tegen ziektes waar ze doof, blind of verlamd van kunnen raken.
Het is ook een poosje ontkennen dat het aardse ipv hemelse je aantrekt..
Boer. 1953.
Watersnood.
Boer zegt; ik geloof in god, hij zal me redden.
Buur met paard en wagen roept hem aan, kom zegt die..
Boer; God zal mij redden.
Water stijgt en stijgt.
Zittend op het dak komt een boot aanvaren, spring over !! Roept de schipper.
Boer; God zal mij redden. Roept de boer terug..
Dak begeeft het en de boer verzuipt.
Boer staat voor God en vraagt.. U heeft mij niet gered ??
Godverdomme klojo zegt God, ik stuurde je een wagen en een boot. Eikel..
Beetje flauw.. maar faalt Gates ook? Die had zijn 25000 meloen toch aangewend om mazelen voorgoed de wereld uit te helpen? Liep die soms ook tegen de integriteitsmuur op? Het antwoord lijkt Ja. Daar hoefde ie niet eens voor naar Afrika zo blijkt nu. Maar goed zijn vrouw reist graag en ze hebben nogal veel vrije tijd. Overigens kudos dat hij dit probeert. Toch nog ergens teveel voor betaald.
Moet ik nu de term "25000 meloen" in een zoekmachine invoeren om uw tegel te kunnen begrijpen?
Gates had ook niet verwacht, dat mafklappers in Nederland hun kinderen niet zouden vaccineren. Is het bijna weg in de 3e wereld, begint het in de 1e wereld.
Het Geloof, in Jezus, is volgens veel reaguurders een bron van achterlijkheid. Het geloof in Jezus, die echt bestaan heeft (historisch feit) en het Nieuwe Testament (daterend voor 70 na Christus), waar het leven, sterven en de opstanding van Jezus in staat beschreven , is de voornaamste steunpilaar van het Christelijke (achterlijke) westen. De mensen die Jezus gekend hebben, hebben dit laten opschrijven. Zelf hadden deze mensen er niet veel plezier van (werden doodgemaakt op de meest vooruitstrevende manieren). Deze historische gebeurtenis is bepalend geweest voor het Westen en de geschiedenis van het Westen. Zonder deze gebeurtenis, gegarandeerd geen wetenschap/ mensenrechten/ vrijheid..
Het bevreemd mij dat veel mensen hun eigen geschiedenis als achterlijk bestempelen. Terwijl deze mensen zonder het Geloof van hun achterlijke voorvaderen/moeders, achterlijk zouden zijn gebleven. Ze zouden b.v. hun kinderen nog aan een of andere god offeren of harten van gevangen genomen soldaten offeren om de zon te laten schijnen of nog steeds rooftochten plegen om aan vrouwen te komen (polygamie (voor de betere/rijkere mensen dat wel) was normaal in heel veel samenlevingen voor het Christendom) en te sterven voor hun god met het zwaard in de hand.
Gelukkig, blijkbaar om te laten zien hoe achterlijk het Geloof is, hebben we na het Christendom, het atheisme aan de macht gekregen in diverse landen, zoals de USSR, China (uitgeroepen in 1949 tot atheïstische republiek en om lid te mogen worden van de Communistische Partij MOET je atheïst zijn), Cambodja. Om een paar landen die uitgegroeid waren tot die geweldige bakens van kennis, welvarendheid, menselijkheid en vrijheid, te benoemen. Zij waren wel verlicht , achterlijkheid was namelijk verboden, en daar was inenting verplicht. Heel niet achterlijk en zeer vooruitstrevend.
Tja, je zegt het zelf al. Al die verhaaltjes over ene jezus zijn decennia na zijn dood pas voor het eerst opgeschreven. Hoe geloofwaardig is het dan nog.
Je hebt ook nog een aantal smaken agnost.
Atheisten zijn -voor mij- religieuzen die hun godteller op 0 hebben. Anderen hebben hem op 1 of 2. Weer andere hebben em op miljoenen dan wel oneindig.
Snap je ?
Beste Jesaja.
Je tegel ontroert me. Je oprechte geloof en je wil om dat geloof te verdedigen sieren je.
Het is jammer dat je de aanval kiest als verdediging.
Atheisten ziijn er niet op uit om gelovigen iets af te nemen. Ik niet, in ieder geval. Wel verbaas ik mij er over hoe weldenkende mensen verbeten vast kunnen houden aan een wereldbeeld waarin koste wat kost het geloof als "waarheid" wordt geponeerd. Noem het dan geen "geloof" maar "weten".
"Ik geloof dat IJsselmeervogels zaterdag thuis spelen" is iets anders dan "ik weet dat IJsselmeervogels thuis spelen.
Er zijn inderdaad slechte regimes geweest -en zijn er nog steeds- die zich atheïstisch noemen. Net als er slechte regimes waren en zijn die zich gelovig noemen. Dat lijkt me geen argument.
Ook achterlijkheid vind je bij gelovigen en niet- gelovigen.
We kunnen het hier hebben over de biddag voor het gewas en het verbranden van heksen, maar dat zou net zo zinloos zijn als het veroordelen van de zaken die jij -terecht- gebruikt als voorbeelden van gebruiken waar we van af zijn.
Overigens zijn ook die zaken gedaan uit naam van een geloof of om een god te behagen. Jij noemt dat Achterlijk, omdat het niet jóuw geloof was, maar het was wél het geloof dat in die tijd in de mode was.
Als we over 1000 jaar met z'n allen in het Vliegende Spaghettimonster geloven, omdat tegen die tijd het hinduisme, de islam, het christendom, het taoisme, het budhisme en ál die andere geloven uit de mode zijn (ja, ook religie is aan mode onderhevig), zullen we moeten lachen om de rare ideeën die we in 2019 hadden.
@Kapitein Sjaak Mus | 25-06-19 | 17:35:
Bah. Dikke vingers. Te snel op verzend gedrukt.
Mijn conclusie: als ik jou je geloof laat, en jij mij mijn ongeloof, is er dan iets dat ons weerhoud om prettig samen op deze mooie blauwe planeet te leven?
In de tussentijd, speciaal voor jou:
m.youtube.com/watch?v=Eiu8yu1nd8I
En vooral:
m.youtube.com/watch?v=XVniOVWPs0E
Wel vreemd dat er in geen enkel Romeins geschrift gesproken word over ene Jesus, terwijl die toch echt alles bij hielden, ik ben dus wel benieuwd naar uw wetenschappelijk bewijs van het bestaan van uw vriend.
@zwellevertje | 25-06-19 | 17:52: Klopt. Er zijn geen bewijzen voor de historiciteit van de Jezus-figuur. De discussie is vooral een kwestie van aannemelijk maken met logische argumentaties en kritiek op de premissen van die logische argumentaties. De omgekeerde redenatie dat er bewijs zou moeten zijn dat (waarover iedereen - serieus althans - het wel eens is) er niet is en dat deze afwezigheid dan weer de conclusie zou garanderen dat er ook geen Jezus-figuur is, is ook niet sluitend te maken, alleen aannemelijk.
M.a.w. zinloze discussie. Temeer ook daar het historische bestaan hebben van een Jezus of het niet bestaan hebben van Jezus het een noch het ander bewijst over de (ontologische) aard van Jezus waar nou net die discussie ècht om draait: dat wat waar is.
Of ik wel of niet en wat ik geloof is mijn zaak.... het typerende van "gelovige" en "niet gelovende"c.q. atheïsten etc etc is telkens weer dat allen ervan overtuigd zijn de absolute waarheid in pacht te hebben en zich genoodzaakt voelt ieder ander daarvan te overtuigen. De geschiedenis leert maar 1 ding en dat is dat dit alleen maar tot dood en verderf heeft geleid! De domheid der moderne mens lijkt meer op achteruitgang i.p.v. vooruitgang. We hebben nog steeds niets geleerd, ondanks " geloof" dan wel "wetenschap" ......
@Mazzelstof | 25-06-19 | 18:10:
Terwijl er wel heel veel kerken zijn met een stuk van z’n kruis. Als je al die stukken op een hoop gooit dan heb je een stapel hoger dan het Scheveningse vreugde vuur.
@JeZusOpEenEzel | 25-06-19 | 21:00: Onzin, geloof heeft wetenschap behoed. De monniken schreven Aristoteles over en Plato en andere stamvaders vd westerse wetenschap. Trouwens wetenschap heeft de atoombom en allerlei foltertuig uitgevonden.
@Mazzelstof | 25-06-19 | 18:10: Hierrr zijn de bewijzen uit verschillende disciplines www.bol.com/nl/p/bewijs-genoeg/666845...
@Shareholder II | 25-06-19 | 17:22: Grappig
@JeZusOpEenEzel | 25-06-19 | 21:24: Ik denk dat het geloof als excuus werd gebruikt om te moorden etc. Dus de oorzaak is de mens. Net zoals je nu weer mensen op straat hebt lopen , onherkenbaar, zwarte armbanden om , knokploegen op zoek naar geweld , die slaan en oproepen tot moord. Met als excuus dat ze tegen fascisme zijn. Dit soort mensen zul je altijd hebben en ze zullen zich altijd verschuilen achter het " feit" dat ze iets goeds doen. En die soort , is de bron.
alle geloven de wereld uit en we barsten van de mensen die niet dood zijn gegaan.
De 3 atheïsten zijn de grootste massamoordenaars: Hitler, Stalin en Mao. Elk van hun heeft meer mensen laten vermoorden dan alle geloven bij elkaar.
@dr Rechts | 25-06-19 | 21:05: Genghis Kahn met 40 miljoen en mohammed met 140 tot 240 miljoen maken Hitler een amateur.
Dat het inenten terug is gelopen door wantrouwen tegen de overheid en farmaceutische industrie vind ik niet zo raar en vreemd. Open en transparante voorlichting ontbreekt. Een simpel voorbeeld van de week nog, 1 of andere pipo op TV dat jongens ingeent moeten worden tegen HPV. Zegt daarbij dat er geen enkele bijwerkingen zijn en dus veilig, DAT geeft al geen vertrouwen en eerlijkheid. Er zijn ALTIJD bijwerkingen, kijk voor de gein is op de gebruiksaanwijzing van een paracetamol. Daarom begrijp ik mensen die zich niet laten inenten best, wil NIET zeggen dat ik het met hun eens ben. Het is puur een kanttekening.
Oh ja God's wil en zo. Als je die foto met de gevolgen ziet begrijp je dat het geen grote mensenvriend kan zijn. De natuur is hard, alles vreet alles. Aha, misschien moeten we ze dat bijbrengen; dat de Heere de vaccins heeft geschapen ?
De BOF krijgen betekend zoveel als onvruchtbaar kunnen worden.
Ik was er zelf bij, maar weet de jaartalen niet meer.
Op school een inenting marathon, ik wilde niet.
Pa klopte mijn kop er bijna af en zei, ik wil ook graag opa worden JIJ GAAT.
Ik moest het gaatje laten zien die avond.
Goed gedaan joch zei ie.
Was een goeie Pa.
PS.
Niet wetende dat ik homosensueel was..
Dat dan weer wel..
@Gokmaar | 25-06-19 | 16:56: zie je wel, je hebt gewoon een bijwerking.
#bewijs #bewijs #driewerfbewijs
@Openbaar Mysterie | 25-06-19 | 17:02:
Ja zie je wel. Ik ben niet ingeënt en ik ben geen homo. Dus
@JeZusOpEenEzel | 25-06-19 | 21:01: n=1 en Rutte spreekt tussen de leugens wel eens de waarheid.
Mensen die als heel aangenaam kunnen worden ervaren in de omgang kunnen evenzogoed achterlijk zijn. Ik spreek uit ervaring met Urkers. Zelden zulk soort fijne mensen ontmoet maar, desalniettemin nogal van het padje als het gaat om moderne fratsen. Mijn waardering is toch dat ze wel eens gelijk zouden kunnen hebben.
optiefe lutser. mensen die niet vaccineren zouden ze van mij mogen besmetten met datgene waar ze niet tegen inenten.
@Droppot_dk | 25-06-19 | 16:23: Praat normaal of praat niet. Dank.
Geloof geeft wel degelijk immuniteit. Gelovigen zijn immuun voor rede, wetenschap en logica. Voor de rest niet, maar dat is de wil van [vul opperwezen van uw keuze in].
De ongelovigen van de politieke partijen die U haat zijn zeker wel vatbaar voor rede
Misschien is het veel interessanter je af te vragen waarom zoveel mensen de farmaceutische industrie wantrouwen met hoog opgeleiden in het bijzonder. hier een interessant you tube filmpje over bewijzen van vaccinatie.
www.youtube.com/watch?time_continue=1...
lever het bewijs en win 1300 euro !!
www.youtube.com/watch?time_continue=1...
@peter van dijk1186 | 25-06-19 | 16:06 Misschien omdat een aantal hoogopgeleide twintigers dertigers meent de wijsheid in pacht te hebben? Dezelfde ouders die alles wat hun kinderen doen fantastisch vinden.
"hoog opgeleiden" is betrekkelijk.
@Cobalt bomb | 25-06-19 | 16:59: hoog opgeleid en vrouw, dan krijg je dus domme vrouwen die denken dat ze iets weten. Veel erger!
GeenStijl heeft gelijk: Mazelen zijn de gateway-ziekte richting pokken, builenpest en gele koorts.
Tip voor Joris: als ik uitleg dat griep meer slachtoffers maakt en daar bij zeg dat het om reductio ad absurdum gaat betekent dat juist dat ik NIET pleit voor het korten van het pensioen bij mensen die niet jaarlijks een griepprik halen
Ga eerst maar eens pleiten voor verplichte griepprikken. De griep doodt meer dan je denkt. Longontsteking bv komt vrijwel altijd door de griep. Schokkender is misschien wel dat dit niet gedekt wordt door zorgverzekeraars. Maar idd, het is allemaal de schuld van religie, heeft niets met propaganda en geld te maken :')
Wat heeft dat allemaal met de mazelen op Urk te maken? Inderdaad, achterlijke religie...
@SterF... | 25-06-19 | 15:53: Mijn punt was dat er genoeg is om te bashen maar de voorkeur gaat hier uit naar religie. Nederland is bv een super kudt land qua gezondheid. Wij scoren wereldwijd onder het gemiddelde mbt gezonde jaren. Denk daar maar eens over na.
En griep is ongeveer even besmettelijk en heeft jaarlijks vele malen meer dodelijke slachtoffers. Zowel de griepprik als andere vaccinaties zijn overigens niet ongevaarlijk volgens zelfs de overheid: rijksvaccinatieprogramma.nl/meldingen...
Maar bij het ene vaccin is er nauwelijks weerstand en bij het andere wordt je voor reli gekkie verklaard als je je niet laat inenten.
@Zegtnietzoveel | 25-06-19 | 15:59: Amen.
Wat een flauwekul. De enige influenza variant die tot een longontsteking kan leiden is HI-B variant. En niet geheel toevallig zit de vaccinatie tegen de HI-B in rijksvacinatie programma.
U voert gevaarlijke propaganda, op basis van 'nepnieuws'. een textbook propagandamethode hoor... Het vaccinatie programma is het resultaat van wetenschappelijk onderzoek.
U bent :
A: Dom en slecht geïnformeerd.
B: Kwaadaardig
U mag zelf kiezen.
@Zegtnietzoveel | 25-06-19 | 15:59:
Tja, het ligt natuurlijk wel aan je motivatie waarom je je niet laat inenten?
@Mozes Langebroek | 25-06-19 | 15:57:
Misschien dat ons drink/rook/voedings/beweging gedrag daar iets mee te maken heeft? Of anders de werkdruk/stress die mensen ervaren?
@SterF... | 25-06-19 | 16:03: mwah, dat lijkt onder reaguurders niet zoveel uit te maken
@Croisantneuf | 25-06-19 | 16:03:
Ga jij de 1300 euro vedienen?
www.youtube.com/watch?time_continue=1...
@Mozes Langebroek | 25-06-19 | 15:45 Ja, de griep doodt inderdaad aardig wat jonge, gezonde mensen. Oh nee, wacht.... Verder: wat Croisantneuf zegt.
@Goldfinger | 25-06-19 | 16:42:
Aantal sterfgevallen door influenza in 2017 onder de 65 volgens het CBS: 20. Aantal doden door dkt of polio in 2017: 3 (alle drie door kinkhoest). Allemaal gratis toegankelijk info van het CBS. Zodat jullie niet in de lucht een eind weg hoeven te blaten
@peter van dijk1186 | 25-06-19 | 16:40: Die man in het flimpje vind ik van een andere orde dan de religieuze anti's. De man is niet zo zeer tegen het BMK vaccinatie, maar heeft twijfels over de veiligheid van de samenstelling van het vaccin. Er worden immers niet alleen afgezwakte virussen ingespoten, maar ook de nodige hulpstoffen.
Hij wil dat Dijkhof de veiligheid van het vaccin garandeert. Dat lijkt mij vooral een filosofische vraag. Absolute veiligheid bestaat niet. Het leven is vol gevaren.
Deugt de afweging om grootschalig te vaccineren ? Dan zeg ik ja.. Het schijnt dat ooit 1 op de 10 mensen aan de pokken stierf. De pokken kwam in epidemische golven en decimeerde bevolkingen. Sinds de wereldwijde vaccinatie tegen de pokken in de jaren 70, geen pokken meer. Dat is veelzeggend bewijs lijkt me.
Daar staat dan weer tegenover dat je in de auto kunt stappen op weg naar de inenting en dan dood gereden wordt door een dronken Poolse trucker.
Of dat je die ene op zoveel 100.000-en bent die mogelijk slecht reageert op de een stof in de inenting.
@Croisantneuf | 25-06-19 | 16:03: Nee hoor, influenza A en B kunnen beide leiden tot longontsteking.
www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC...
Ad hominems blijf ik vanaf.
@Croisantneuf | 25-06-19 | 16:03: H1N1, C, ook btw. Maar goed...
@Zegtnietzoveel | 25-06-19 | 16:54: er worden in Nederland jaarlijks honderdduizenden, misschien wel miljoenen mensen besmet met influenza. Wellicht iedereen wel op één of ander moment. En hoeveel van die mensen gaan er daadwerkelijk dood aan de gevolgen van die besmetting ?
Hoeveel besmettingen zijn er geweest met kinkhoest, en hoeveel zijn er vervolgens aan de kinkhoest overleden ?
65 doden door Influenza als op zichzelf stand feit, zonder context zegt niet zo veel....
Lichamelijke integriteit is superbelangrijk. Vooral de integriteit om niet besmet te worden door een historische ziekte vanwege iemand zijn denkbeeldige vriendje. De vrijheid om te gaan en staan zonder angst. De vrijheid om niet je 17-jarige dochter aan de mazelen kwijt twe raken.
Precies Feynman, precies...
Religie is m.i. niet de enige reden waarom mensen vaccinatie mijden. Wie niet is gevaccineerd sterft ook niet automatisch. Ook niet indien mazelen opdringen. In de meeste gevallen overleef je dat nog steeds, dacht ik.
Maar goed dit is zo'n dingetje waar je voor of tegen bent. Overheid zal wel ooit de knoop doorhakken. Wat wijsheid is.. tja.. da's vaak moeilijk te zeggen.
Tja, al die apothekers uit Aleppo zijn allemaal ingeent en worden bij binnenkomst niet ingeent. En dara lopen er aardig wat van rond door import die nooit zijn ingeent. Over risico gesproken.
Of je gaat dood aan hersenvlies of longontsteking. Of je minder geluk hebt blijvend zwaar invalide.
www.youtube.com/watch?v=F2AWjToUJs8&a...
www.youtube.com/watch?v=aB8kGwKZiq0
@snap-u-m-snap-ik-m | 25-06-19 | 15:32
Uw complete gebrek aan historische kennis en inzicht geeft aan hoe efficiënt vaccins zijn.
snap-u-m-snap-ik-m | 25-06-19 | 15:32
Hetzelfde met Polio. Als ze mensen niet hadden ingeent dan was iedereen inmiddels al immuun!!
@Cobalt bomb | 25-06-19 | 15:46: AIDS idem. Gewoon een paar tienden van een millenium laten woekeren. Wat is een paar tienden nou? En knoflook eten helpt ook.
@sjef-van-iekel | 25-06-19 | 15:51:
Ja, dat heb ik ook gehoord! ;)
Snap u, je bent behoorlijk dom hé?
Gezonde mensen onder de 60 sterven niet aan de griep. En jaarlijks vallen ze niet bij bosjes. Influenza op zich is nooit de doodsoorzaak maar hoogstens de factor die iemand, die al zwak en ziek is over de rand kan duwen.
Mazelen is op zich niet dodelijk. technisch gezien is de mazzelen helemaal niet spannend, het lichaam kan het zonder behandeling bestrijden.
Maar heb jij wel eens een kindje gezien met mazelen ? Dat is diepe ellende man.. Arme drommels.
Een paar prikjes besparen een hoop ellende, en in het geval van polio of pokken, difterie enz.. ernstige misvormingen en de dood.
Uit naam van een veronderstelde god, kinderen de inentingen onthouden is waanzin.
Kinderen niet inenten uit angst voor autisme is waanzin. Verdiep je in de feiten voordat je de gezondheid van je kinderen speelt.
Je snapt dat vaccineren vooral zin heeft als er weinig variatie in de viruspopulatie zit?
@Cobalt bomb | 25-06-19 | 15:53:
Nee, ik denk niet dat hij dat snapt...
Dus de griepprik heeft geen nut wil je zeggen? Ik zou je bronnen nog eens checken als ik jou was. En griep heeft alsnog veel meer slachtoffers ook onder de 60 dan mazelen, polio etc
Geen zin om alles door te lezen; zijn de gebruikelijke anti-gekkies al weer aanwezig, die nooit met enige wetenschappelijke bewijzen komen, en geen enkel weerwoord hebben op keiharde feiten en waarheid?
Ik denk niet zo zeer dat het gaat om wetenschap maar om vrijheid. Heel veel Russen in de VS vinden verplichte vaccinaties bijvoorbeeld niet zo'n fijn idee omdat het hen herinnerd aan de Sovjet-unie.
Nee, alleen maar gezellige mensen. De paar pro-toyboys met een overheidsdeugcomplex komen later nog.
@Frau Merkel | 25-06-19 | 15:35:
Ah, Frau Onzin is ook weer aanwezig.
TeeJee | 25-06-19 | 15:27
Precies dat, hoewel het ook kan zijn dat ze dan een seintje van de redactie krijgen om van de bank te komen ;)
@TeeJee voor jou is dit geen issue. voor anderen wel. voor jou zijn anderen dingen issues. van anderen weer niet.
wetenschap gaat niet altijd op. wetenschap is niet altijd een argument. niet om dingen mee door te drukken. of je bent dat heel selectief aan het doen.
want als je die lijn doortrekt.. dan weet ik nog wel wat dingen, die beter voor jou zijn. aantoonbaar wetenschappelijk. keiharde feiten. gaat heel jouw leventje overhoop schoppen. maar kom, je richtte je natuurlijk tegen een bepaalde groep en niet zozeer vanwege een standpunt?
@Shareholder II | 25-06-19 | 16:26:
Kom, ouwe Trump supporter, help ons allen eens even?
"wetenschap is niet altijd een argument. niet om dingen mee door te drukken. of je bent dat heel selectief aan het doen. "
Je bedoelt dit vast inzake het weer of is het toch het economischeKlimaat?
Gaan meer mensen dood door drank en roken dan door mazelen. ook maar doordrukken om dat te verbieden?
@TeeJee | 25-06-19 | 15:42: Uw fijngevoeligheid en subtiliteit zijn roerend.
@Shareholder II | 25-06-19 | 16:26:
Vaccinaties zijn geen 'issue', zijn gewoon een keihard feit dat deze werken en veilig zijn. Mensen die aantoonbaar onjuiste, en domme, meuk verspreiden over vaccinaties verdienen een flinke schop onder hun hol.
@ Frau Merkel | 25-06-19 | 18:20
Zolang Frau Onzin haar stupide blaat blijft verspreiden, zal ik daar met een groot gevoel voor subtiliteit keiharde feiten tegenover zetten.
Zeg Ronaldo, het is je wellicht ontgaan dat bij elk (-voormalig) vissersdorp "op" ipv. "in".
Zo is het ook gewoon Op Scheveningen.
Maar je bent er vorige keer ws. een paar x te vaak over verbeterd dus vandaar nog maar even een sneer naar de Urkers.
Leer!
Inhoudelijk over dit onderwerp: laat hen dit vooral maar in hun gesloten gemeenschappen houden.
Verder geen mening over, behalve dat we wel geleerd hebben dat het RIVM op dit gebied ook nog wel eens een steekje laat vallen.
Natuurlijk is het wel waardeloos dat door zo'n groepje fundi's deze ziekte nog steeds kan bestaan. Want hij komt niet vanuit het niets...
Het heet alleen op als het een eiland of voormalig eiland is.
Op Urk, op Schokland op Wieringen en op Schiermonnikoog.
Op Scheveningen is interessant doen.
Nee komt niet uit het niets. Wellicht ook door open grenzen en het vele reizen wat mensen doen die dan drager zijn en zo anderen besmetten?
Er staat nergens in de bijbel dat je je niet mag inenten. Dit zijn, zoals de bijbel uitlegt, rituelen die mensen zelf uitvoeren. Toen Jezus naar de schriftgeleerden keek zei hij hetzelfde: jullie maken je eigen regels en doen net of dit van God af komt. Dat heet het toevoegen aan de bijbel.
Verder.. als je denkt dat er geen God is ben je wetenschappelijk ook niet erg op de hoogte. Het is maar net wat je wilt geloven, maar doe niet net alsof je dan niet gelooft met de beperkte kennis die je hebt over de bijbel zelf. Beetje raar. Wel echt van deze tijd.
"als je denkt dat er geen God is ben je wetenschappelijk ook niet erg op de hoogte"
Ik moet een belangwekkende publicatie gemist hebben. Het bestaan van god is hoe bewezen door wie en door wie onafhankelijk bevestigd in welk gezaghebbend wetenschappelijk tijdschrift?
Wat zegt u nu professor? "God" en "wetenschappelijk" in 1 zin?
Gewoon nog serieus ook he?
Het is misschien een schok voor u, maar voor ongelovigen heeft de bijbel geen enkel gezag. Gelovigen buitelen al sinds mensenheugenis over elkaar heen wat betreft de interpretatie van door hen heilig geachte teksten. Zo nemen Jehova's in deze tijd een tekst over bloed letterlijk, met als gevolg tragische en totaal onnodige sterfgevallen, ook van kinderen. Elk ziekenhuis weet hierover mee te praten. www.ntvg.nl/artikelen/jehovahs-getuig.... En nu?
BrokenTipi | 25-06-19 | 15:17
Vraag het even aan de Amazone indianen of vraag het een historicus, gespecialiseerd in griekse oudheid.
@Hetze Haatstra | 25-06-19 | 15:23: hoe de verhouding tussen koude en warme fusie tijdens de 1e knal tot elkaar stonden. Bij een fractie van een andere verhouding dit niet het geval is. Alle (Tot nu toe) 200 verschillende factoren die van belang zijn tot het ontstaan van leven. Zeer gefinetuned allemaal. Dan hebben we nog het doen een code dat wordt gelezen. Kom kom.. als je niet ziet dat er intelligentie achter schepping ziet dan wil je het ook niet zien, hoor.
@Wiebenick | 25-06-19 | 15:41: jehova's hebben een verhaal geplakt over de bijbel heen en hun bijbelvertaling hierop aangepast. Dit stukje wat jij zegt gaat over dat Petrus heeft geopenbaard dat je alle vlees mag eten en geen bloed. Meer niet. Zelfde als wat ik net al heb gezegd.
Binnen Christelijke kringen is het geloof dat yehova's hanteren een dwaalleer. 1 korinthiers 15 en galaten 1 bevestigen dit.
@Cobalt bomb | 25-06-19 | 15:57: je bent niet duidelijk in het punt dat je nu wilt maken. Wees eens wat duidelijker als je wilt?
@Cobalt bomb | 25-06-19 | 15:20: Allah is de heerser van de wereld. The best deceiver.
Lucas 4: Satan is de heerser van de wereld. En hij is de vader van de leugen.
@Gazzerop | 25-06-19 | 15:28: je zegt helemaal niks.
@BrokenTipi | 25-06-19 | 15:58: doen is dna excuus
@BrokenTipi | 25-06-19 | 15:58: allemaal zaken die eenvoudig te verklaren zijn volgens het anthropisch principe en met een van de vele multiversum-theorieën. Of zoals Lagrange ooit zei toen men vroeg waar god was te midden van zijn formules: aan de hypothese 'god' had ik geen behoefte.
@BrokenTipi | 25-06-19 | 16:02:
Wat? Je snapt natuurlijk wel dat in het amazone gebied niemand in god geloofde voordat er een paar wereldverslechterende monniken voorbij zijn gekomen. En de grieken, romeinen en perzen hadden ook nog nooit van onze timmermansknul gehoord. Het concept van 1 god bestond nog niet.
Maar goed, gelukkig zijn "god en satan" een en dezelfde figuur. Een schizo,.. maar dat is tegenwoordig met moderne medicijnen goed te verhelpen.
@Cobalt bomb | 25-06-19 | 16:17: en jij denkt dat er daarom geen mensen zijn geweest om het evangelie te verkondigen? Als dat nog niet zo is geweest, vallen ze niet onder de wet. En kunnen ze ook niet volgens de wet worden veroordeeld. Volgens Paulus. Sommige mensen hebben de wet ook in hun hart geschreven. Mijn ervaring is dat het morele argument het meest doorslaggevend is, maar dat het ook duidelijk maakt wanneer iemand het domweg niet aan wil gaan.
Het is een aanname te denken dat het evangelie ergens niet verkondigd zou kunnen worden. Ook genoeg voorbeelden waarin Christus is verschenen nog voordat een zendeling aankwam.
@BrokenTipi | 25-06-19 | 16:01: Zoals ik al zei, de bijbel is multi interpretabel, en daar is al veel ellende uit voortgekomen. De Jehova's zien het fout, maar "Christelijke kringen" hebben de kennelijk wel waarheid in pacht. Wie bepaalt dat? Denk daar maar eens over na.
@Hetze Haatstra | 25-06-19 | 16:16: die zijn daaruit niet te verklaren en ook niet makkelijk. De hele theorie valt niet hard te maken. En jij hoogmoedig dit uit je mouw schuddend. Je gelooft in elk geval jezelf;)
De meerdere dimensie theorie is momenteel gangbaarder. En de basis van een hogere dimensie is nog altijd gegrond in de lagere dimensie. Alsnog één geheel. Het zou zwaartekracht en donkere materie verklaren.
Het zou niet de X as van planck in 2005 verklaren. Axis of evil zoals het zo mooi wordt genoemd.
Meerdere dimensies maakt hemel en hel toch wat dichterbij nietwaar?
@Wiebenick | 25-06-19 | 16:33: de bijbel is niet multi interpretabel. Het wordt zo gemaakt. Het ot gaat over Jezus. Het nt gaat over Jezus. De onderlinge chronologie is niet te evenaren. Het is dan ook niet 1 boek. Het zijn er 66.
@BrokenTipi | 25-06-19 | 16:02:
Satan, of beter Samaël is ook maar een engel die door zijn vader met een kutbaantje is opgezadeld. Wordt allemaal uitgelegd in de diepgravende documentaire serie "Lucifer", te vinden op Netflix en gebaseerd op geaccpteerde en apocrieve bijbelboeken.
Ook voor de sola scriptura aanhanger een aanrader.
@BrokenTipi | 25-06-19 | 16:36: meerdere dimensie theorie? Nooit van gehoord. Maar als je doelt op verschillende snaartheorieën die uitgaan van meer dan 4 dimensies dan blijkt nu juist dat die de grondslag vormen voor de verschillende multiversummodellen. Vooralsnog is voor al die zaken weinig bewijs maar dat is nog altijd oneindig veel meer bewijs dan er ooit voor god geleverd is.
@BrokenTipi | 25-06-19 | 16:37:
"De bijbel is niet multi interpretabel".
Interessant. Dat zou betekenen dat de bijbel maar voor één uitleg vatbaar is. De vraag is alleen: welke? En nogmaals: wie bepaalt dat? Als het dan allemaal draait om de persoon Jezus, waarom zou "God" dan 66 cryptische boekwerken (laten) produceren die mensen verdelen en tegen elkaar opzetten? In kwaadaardigheid inderdaad niet te evenaren. Het is dan ook niet waar. Gelovigen gebruiken simpelweg een hogere macht om hun eigen onzinverhaaltjes en wensdenken op te projecteren, en daar macht aan te ontlenen.
@Hetze Haatstra | 25-06-19 | 16:50: hier een leuk linkje : einsteinsintuition.com
@Wiebenick | 25-06-19 | 17:07: er is maar één uitleg: Jezus is gestorven voor jouw zonden en na drie dagen weer opgestaan. Als je dat gelooft zul je gered worden.
De 1e Christenen zijn tot geloof gekomen omwille van die boodschap en vervolgt. Ze lazen geen bijbel. Dit is het evangelie.
En wanneer je dan daadwerkelijk de geschriften gaat bestuderen, dan zie je Jezus terug in bijvoorbeeld Spreuken 8 en Jesaja 53. Er is geen enkele historische twijfel over het bestaan van Jezus.
@Wiebenick | 25-06-19 | 16:33: de waarheid in pacht. Grappig... Jij doet nu exact hetzelfde.
Waarheid is groter dan selectieve perceptie. Immers,zodra je sterft is jouw waarheid niet meer, maar draait een aarde met andere waarheden gewoon door buiten de jouwe. Dat maakt dat de Aarde op zichzelf al een grotere waarheid is dan de jouwe. De waarheid waarin je je bevindt.
Het valt me op dat selectieve perceptie en waarheid te pas en te onpas door elkaar heen worden verwerkt. Filosofisch gezien kun je dit al makkelijk uit elkaar trekken.
Uiteindelijk geloven we allemaal. We nemen tot op zekere hoogte aan Hoe iets zit en trekken conclusies . Dit laatste is geloof.
De één erkent het niet. Geeft het beestje geen naam. De ander wel. Vestzak broekzak.
Het komt tot uiting in moraal. Er is een hoger moraal dan het individuele moraal en het groepsmoraal. Anders is jouw moraal niet meer dan dat van Ghengis khan en dit van je groep niet groter dan zijn clan (want je zou maar eens een Godwinnetje uithalen hier, nietwaar?).
Diep in je hart weet je dat er een hoger moraal is. Niet alleen vanuit jezelf. Niet vanuit je groep, maar vanuit overtuiging. En anders.. waarom zou je dan überhaupt een morele weegschaal gebruiken. De paradox gaat maar één kant op en kun je dood redeneren in ontkenning.
@Kapitein Sjaak Mus | 25-06-19 | 16:44: Satan is een cherub die de allerhoogste positie rondom aanbidding had en door hoogmoedigheid de plaats van God wilde innemen. Toen hij Adam en Eva had verleid tot zonde de macht over de wereld tot zich kreeg. Toen Satan Jezus in de woestijn alle koninkrijken aanbood zei Jezus niet: deze zijn niet aan jou om mij te geven. Sterker nog: Lucas 4 zegt dat ze wel van Satan zijn.
Overigens heeft satan ook een religie. Een andere naam voor satan is Saturnus. Die zwarte kubus dat daarbij hoort wordt door zowel de Islam als vrijmetselarij vereerd.
Wat weet je toch veel..
@BrokenTipi | 25-06-19 | 17:45: ik heb me even ingelezen over de auteur. Hij heeft alle klassieke kenmerken van een charlatan.
@BrokenTipi | 25-06-19 | 18:05:
Domme vraag misschien, Tipi.
Hoe zit het met alle anderen in dit ondermaanse, die er van overtuigd zijn dat ze het snappen, dat ze het goed doen en dat ze moreel juist handelen?
Onze vrienden de hindoes, de islamieten, de joden, de boedhisten, de hopi indianen, de Australische aboriginals, de humanisten en de aanhangers van het Vliegende Spaghettimonster, hoe zit het daarmee? Snappen ze het niet, zijn ze misleid (door Lucifer bijvoorbeeld; hij bedoelt het goed - zie de docu)?
En waarom zou een almachtig opperwezen dit interesseren?
@BrokenTipi | 25-06-19 | 18:05:
Mijn bijbelkennis is duidelijk niet zo solide als die van jou. Kan je me helpen met de volgende vragen?
Heb je een bronvermelding voor de cherub status van Satan en voor het feit dat hi Adam en Eva misleidde?
Ik heb het eerder gehoord, "de slang was Satan in vermomming", maar waar is dat terug te vinden?
@BrokenTipi | 25-06-19 | 17:56:
Jouw conclusie staat al vast, is het niet? Een conclusie niet gebaseerd op feiten is een aanname, geen zekerheid. Dat betekent dat je de mogelijkheid openlaat dat jouw God helemaal niet bestaat. De conclusie is dat je heel graag wil dat Hij bestaat, om welke reden dan ook. Dat is een persoonlijke keuze die op geen enkele manier als universeel en voor iedereen geldig beschouwd kan worden. Jouw persoonlijke wereldbeeld aan anderen opleggen is onredelijk en aanmatigend. Hoogmoedig ook. Je hoeft namelijk niet in God of Jezus te geloven om een moreel kompas te hebben; een misvatting die ik vaker bespeur bij gelovigen.
@Kapitein Sjaak Mus | 25-06-19 | 18:20:
Tipi is hier om te evangeliseren, niet om vragen te beantwoorden, snap dat dan...
@Wiebenick | 25-06-19 | 18:49:
Ja. Jammer is dat.
In deze panelen heb ik soortgelijke vragen eerder gesteld en nimmer antwoord op gekregen.
En dat terwijl ik de medemens toch écht wil proberen te begrijpen.
Enfin. De plicht roept. Er moet weer gevaren worden en mijn goede verstandhouding met Neptunus moet weer worden onderhouden.
Live long and prosper.
@Wiebenick | 25-06-19 | 18:44: geloven is een gave van God. Geloven kun je niet vanuit jezelf. Ik denk dat jij een ander beeld hebt van geloof dan dat ik heb en ik denk dat jij een krampachtigheid daarin projecteert op mij.
@Wiebenick | 25-06-19 | 18:49: je legt me woorden in mijn mond die ik niet heb gezegd. Aan de buitenkant lijkt het of je mij devalideert. Ik zie het als andersom.
@Wiebenick | 25-06-19 | 18:44: je maakt zelf de misvatting dat er geen hoger moraal zou zijn en louter persoonlijk moraal. Dan zou genocide moraal te verantwoorden zijn. Moord ook. Misschien niet voor jou. Misschien niet voor een ander. Maar wat is jouw moraal dan meer dan dat van een moordenaar?
En tot slot.. ik ben zo hoogmoedig als het maar zijn kan. Een ego zo groot als een oceaan. Ik ben me daarvan bewust. Jij ook? Ik weet dat ik niet goed kan zijn in de ogen van God van mezelf uit. Daarom vertrouw ik op Jezus en de genade die ik heb gekregen toen Hij voor mij is gestorven.
Altijd dat stompzinnige 'vroeger dit vroeger dat' en 'ik heb mazelen gehad en heb er niks aan over gehouden'.
Het gaat niet om individuele gevallen en je survivor bias is irrelevant. Het gaat om het macroniveau; wat doet dit met een populatie en weegt een hele simpele ingreep op tegen redenen om niks te doen?
Het antwoord op die vraag kun je vervolgens bediscussieren, maar dat 'ik heb er zelf niks aan overgehouden' is kansloos (en te betwijfelen, weten jullie zeker dat je niet met een ongediagnosticeerde hersenvliesontsteking rondloopt?)
Mijn opa had vroeger hersenvliesontsteking en heeft daar helemaal niks aan overgehouden.
@Baron Clappique | 25-06-19 | 15:14: want je opa heeft een eeneiige tweelingbroer die de mazelen niet kreeg waarmee je netjes anekdotisch kon vergelijken.
Herkenbaar, daarom zou ik willen pleiten, om bij alle mensen in 0031 die zonder benen geboren worden, direct wielen te monteren en naar Temptation Island te sturen, na de vermenigvuldiging, gaan ze op het circuit van Zandvoort, in een Daf, wedstrijdje achteruit rijden doen, daarna wordt je geinterviewed door Dick Passchier, en Van Erven Dorens regelt de nazorg…zou dat iets oplossen???
@Baron Clappique | 25-06-19 | 15:14: Anekdotisch bewijs, is een drogredenering.
Mijn Opa kreeg een kogel in zijn hoofd geschoten in de oorlog en is daarmee 92 geworden. Een kogel in je hoofd geschoten krijgen is dus niet zo ernstig ?
Sjors op macroniveau is dit toch geregeld? Meerderheid is ingeënt. Bij mazelen epidemie zie je dus geen lijkenstapels? Wat anders wel zou gebeuren, omdat een deel van mensen oningeënt mazelen niet overleeft. Overigens overleeft een klein deel die wél ingeënt een eventuele epidemie ook niet. Maar dat terzijde want hele andere getallen.
@Croisantneuf | 25-06-19 | 16:21:
Dit verhaal bewijst dat je 92 kan worden met een kogel in je hoofd. Mijn opa bewijst dat je niet altijd iets over hoeft te houden aan een hersenvliesontsteking. Dus de bewijzen kloppen wel, maar jouw conclusie niet.
@hetgingperongeluk: Dick is anderhalf jaar geleden overleden maar Penney de Jager leeft nog wel. Meteen op artistiek niveau oefenen met de nieuwe wieltjes.
Dat weet ik heel zeker ja.
Vergelijkbaar geval, lees en huiver:
In Congo verspreidt ebola zich snel. Dit komt deels doordat de burgers weinig vertrouwen hebben in de hulpverlening en het vaccin. Dat komt weer met name doordat ze met argusogen naar het westen kijken. En juist daar komen veel hulpverleners vandaan. Kremer vertelt: "Ook bij deze uitbraak zie je dat mensen argwanend tegenover deze buitenstaanders staan. Ebola wordt hier nog steeds ontkend en er gaan geruchten dat de ziekte geïmporteerd is door Kinshasa om te voorkomen dat de bevolking naar de stembus gaat." Veel mensen raadplegen dan ook eerder een traditionele natuur- of gebedsgenezer dan een in het Westen geschoolde arts. Ze denken dat de hulpverleners samenzweren met de regering, waar ze weinig vertrouwen in hebben.
Ebola met mazelen vergelijken, dat is hetzelfde als Ajax met Feijenoord vergelijken.
@Kapitein Stijlvol | 25-06-19 | 15:04: Uw punt? Het zijn allebei enkelstrengige RNA-virussen die tot dezelfde virusfamilie worden geclassificeerd.
@JackStick | 25-06-19 | 15:09: Dat het allebei kuDtclubs zijn, maar de vergelijking daar verder wel ophoudt. Maar da’s logisch.
@Kapitein Stijlvol | 25-06-19 | 15:04:
Toch zou ik me graag willen laten vaccineren tegen Ajax.
Ebola? Dat was toch die ziekte die vanuit Afrika ons allemaal zou gaan treffen? Of was dat nu Zika...?
@DeDatumEnTijd-> | 25-06-19 | 16:17:
SOA.
Bedankt voor de tip. Mijn buren hebben plots een leuke trip naar Urk gewonnen. Even het briefpapier in orde maken.
Maak me wakker als er iemand aan dood is gegaan.
Als god werkelijk bestond, dan bestonden de Urkenaren niet.
Wij zitten in de hemel straks vooraan.
@Van Urk | 25-06-19 | 14:48: De hemel is als een concert van De Toppers. Het laatste dat je wil is vooraan zitten.
@Van Urk | 25-06-19 | 14:48: Welke, de zevende?
Als ie bestond, had ie Urk meteen vastgemaakt aan de rest van Nederland. Had je nooit last van Urkenaren gehad.....
@Kapitein Stijlvol | 25-06-19 | 14:53: als alle sloeries, artiesten en drinkebroeders in de hel eindigen zit ik liever daar.
als je gelooft in sprookjes, kun je geen hersenvliesontsteking krijgen zit nl niks.
@abeltasman | 25-06-19 | 15:18: Voor een rijke fantasie is een brein onontbeerlijk.
Mazelen zijn geen pokken.
Niet alle vaccinaties zijn noodzakelijk en niet alle vaccinaties zijn goed. Het is weer typische bangmakerij dat hele mazelen verhaal. In Amerika hadden ze het laatst ook over een mazelen uitbraak, omdat er ca 900 gevallen waren gemeld.... Op normaal gesproken 750 per jaar.
Verplichting van vaccinatie kan altijd nog bij een echte calamiteit. Vooralsnog is lichamelijke integriteit een groter goed dan een keer de mazelen doormaken. Niemand in Urk gaat daar dood aan.
Je kan er flink ziek van worden en het is een van de meest besmettelijke ziektes. Dat er relatief weinig patienten aan ziek worden/sterven heeft te maken met de mate van inenting die bij u in NL relatief hoog is.
Hallo?? En wat dacht je van de babytjes die nog niet ingenent op de opvang zitten? Niet gevaarlijk zeg je ? Schei uit zeg.. het is levensgevaarlijk!
@haatsmurfin | 25-06-19 | 14:54: Dat is idd het punt. Dat ouders zo stupide zijn is nog hun eigen keuze. Maar dat ze dan ook nog eens met een naief egoisme hun kinderen op de kinderopvang doen zonder inenting moet strafbaar worden.
Kinderopvangen verplichten een inentingscertificaat te controleren van kinderen bij het intake gesprek.
lichamelijke integriteit, daar hoor ik nou nooit eens iemand over als ze liggen te kreperen aan de inwendige bloedingen na een ongeval. "Kom maar door dokter, whatever it takes". Wat een een aangepraat concept is dat zeg. Kom maar langs lieve vriend, armpje ontbloten, prikje, fijne dag verder. Lichamelijke integriteit, wat een farce.
@haatsmurfin | 25-06-19 | 14:54: Mazelen is zelden levensgevaarlijk. Een keukentrapje is gevaarlijker.
@kokkie klaphaak | 25-06-19 | 15:03: Ga jij nog nog maar eens verdiepen in de betekenis van Lichamelijke integriteit, voordat je wat loopt te bazelen.
@litebyte | 25-06-19 | 14:52: Nee. Dat de mensen met mazelen niet meer sterven heeft NIETS te maken met inentingen. Anders had je het überhaupt niet gehad toch? Dat de mensen met mazelen vrijwel nooit meer sterven komt door de goede hygiëne en gezondheidzorg. En het mooie is dat de mazelenlijders direct levenslang beschermd zijn. Op het vaccin krijg je maar 10 jaar garantie.
www.volkskrant.nl/mensen/slachtoffer-...
@litebyte | 25-06-19 | 14:59: Goed punt. Je hebt dat ook nodig voor je kat of hond, als je ze in de vakantie naar een pension brengt. Bewijs van vaccinatie.
We krijgen binnenkort dezelfde berichten vanuit roomblanke groen-links bakfiets communities. Ook in dat soort kringen is inenten niet erg populair.
veel reaguurders zullen het niet herkennen, maar zo slecht was die stereo prik nu ook weer niet. Ik ben er althans niet slechter van geworden.
U bent er dorstig van geworden lees ik.
Als je alles zelf beter denkt te weten en het allemaal niet wil (inentingen, voorbehoedsmiddelen, bloedtransfusies, etc etc) accepteer dan ook de gevolgen en ga niet ineens lopen janken dat de dokter langs moet komen want die handelt ook in naam van dezelfde wetenschap.
Als je mazelen hebt wil een snuifje coke weleens helpen tegen de jeuk.
Mentholpoeder ook, maar dat moet je niet snuiven.
Of gewoon wat concealer.
Ron White, 'Stupid is forevah.' Effe terugkijken
Ik ben een enorme fan van de wetenschap en moedig mensen aan tot vaccineren. Ik heb niet ge-diepchecked, maar op mijn lagere school werden alle kinderen ziek. Ik heb de Rode Hond, De Bof, De Waterpokken, De Griep en De Mazelen nog ZELF meegemaakt. Ongezien de Thyfus en Polio gelukkig niet. Was niet leuk om ziek te zijn, maar wel gezellig thuis bij je moeder, kwam er nog een oude man met een leren tas waaruit hij een koude zuignap haalde en op je bibberende bovenlijf duwde…hij zij altijd, over een paar dagen is het over…
1 op de duizend kinderen sterft aan mazelen. Doods oorzaak numbero uno bij kinden. Dan nog niet te spreken over blindheid, longontsteking etc .Zo onschuldig kinder ziektetje is het niet.
U rijdt ook nog auto zonder gordel?
@Langshetrandje | 25-06-19 | 14:44: Alleen als niemand kijkt...
@ikdenkwat | 25-06-19 | 14:42: rond de 1 op de 10.000 wat nog steeds hoog is.
@litebyte | 25-06-19 | 14:55: sorry 1 op de 1000 hersenvliesonsteking nl.wikipedia.org/wiki/Mazelen
Herkenbaar.
Inenten tegen mazelen is waanzin en zinloos. Elk kind kreeg vroeger de mazelen.
Inenten tegen (water)pokken moet natuurlijk,dat was vroeger ook al zo.
Polio-prikken ook verplicht stellen,werd vooral geweigerd om godsdienstige redenen.
Vroeger ging je voor je dertigste deaud.
Vraag even aan Beste Landgenoten hoe hij daar over denkt, die heeft mazelen op het randje overleefd.
@MacMiep.nl | 25-06-19 | 14:38: Maar heeft hij ook weleens iets ernstigs als een verstuikte pols overleefd?
@redthehaghue | 25-06-19 | 14:35: Nee hoor! Levensverwachting van vrouwe was vroeger ( 25-50 jaar geleden) hoger dan nu.
@MacMiep.nl | 25-06-19 | 14:38: Zeker een slappe constitutie... mazelen kreeg en krijgt elk kind,net als de bof en kinkhoest.
mafferd in 1976 wordt pas tegen mazelen ingeënt omdat specifiek deze ziekte veel blijvende schade bij een kind achterlaat. Gevolge van bijvoorbeeld hersenvlies ontsteking.
Ik heb last van een type vinger, kan ik bog ingeënt worden?
Inenten tegen WATERpokken.....? Volgens mij is de beste (enige) bescherming daartegen het snel een keer krijgen.
Wordt er dan nog tegen waterpokken ingeënt?
Zelf behoor ik tot de generatie die wel geprikt is.
Mijn kleine kinderen ook, omdat we in een ver warm land wonen.
@MacMiep.nl | 25-06-19 | 14:38:
En je merkt er bijna niets van!!
@Pimp my Voortuin | 25-06-19 | 14:54:
Niet in het Rijksprogramma, maar wel op verzoek.
Volgens mij is er nog nooit tegen waterpokken gevaccineerd. Ik heb ze wel gehad, en mijn oudste zoon ook. Maar zowel ik als mijn moeder hebben altijd tegen alles wat mogelijk was laten vaccineren. Volgens mij is het DKTP dyfterie? kinkhoest, tetanus? en pokken, en de BMR, bof, mazelen en rode hond. Die BMR is later gekomen, die heb ik nooit gehad.
@Cammy | 25-06-19 | 16:40: De P staat trouwens voor polio in de DKTP, pokkenprik kreeg je apart.
Mensen doen vreemde dingen uit naam van een religie
Ik ben een groot fan van wetenschap maar ik weet daardoor ook van het falsificatiebeginsel van Popper. We moeten dan ook vooral niet doen of de dingen die we nu 'weten' voor eeuwig waar blijken te zijn. Zo weten we bijvoorbeeld wel dat vaccinatie statistisch goed is voor het individu maar totaal niet wat het effect op lange termijn is voor de soort. Los daarvan: een lekkere globale epidemie zou al dat gehannes met zonnepanelen en warmtepompen in één klap overbodig maken. Het zou zomaar kunnen dat de mensheid als geheel op termijn niet gebaat is bij het vermijden van elk denkbaar leed.
Aan Popper's falsificatiebeginsel zitten ook haken en ogen. Geen enkele theorie, in isolatie, is namelijk falsifieerbaar. Als mijn TV niet reageert op de afstandsbediening, en ik vervang de batterijen van de afstandsbediening, en de TV reageert daarna weer, wil dit nog meteen zeggen dat het dùs aan de batterijen lag.
@JackStick | 25-06-19 | 14:57: jouw experiment met de afstandsbediening voldoet niet aan de gebruikelijke wetenschappelijke criteria. De onterechte conclusie dat de AB de schuldige zou zijn is een gevalletje post hoc ergo propter hoc en heeft weinig met wetenschappelijke falsificatie van doen. Het punt dat ik wil maken is dat we op allerlei terreinen als mens geneigd zijn van alles te ondernemen op basis van zeer vluchtige kennis, soms zelfs zeer letterlijk: met Arsenicumverbindingen kon je zulk mooi groen behang maken - een wetenschappelijke ontdekking van formaat! Helaas wasemde het behang ook volop giftige dampen uit in de vochtige 19e-eeuwse huizen, met vele doden tot gevolg. Sindsdien zijn de inzichten over Arseen opgeschoven (zie bijvoorbeeld www.delta.tudelft.nl/article/de-dodel...) maar het zou onzin zijn te denken dat we nu wél het naadje van de kous weten en dat geldt wat mij betreft zeker voor allerlei medische procedures. Ik zou zowel de voor- als tegenstanders van vaccinatie dan ook willen aansporen om niet te rekenen op de eeuwigheidswaarde van hun gelijk.
@Hetze Haatstra | 25-06-19 | 15:19: "Mijn" voorbeeld is afkomstig uit een boek van Adam Becker, een wetenschapsschrijver met een doctoraat in astrofysica van de Universiteit van Michigan. In dat boek (What is real?) wordt tot in detail Popper's falsificatiebeginsel gedebunked omdat, nogmaals, geen enkele theorie in isolatie falsifieerbaar is. Maar u heeft uiteraard helemaal gelijk door te stellen dat we op allerlei terreinen als mens geneigd zijn van alles te ondernemen op basis van zeer vluchtige kennis. De mens overschat zijn eigen kennis, hetgeen u terecht opmerkt. Wat betreft vaccinaties lijkt het met zonneklaar dat het in de overgrote gevallen positief uitpakt, en slechts in sommige gevallen niet, maar dat je als gevolg van dit feit niet zomaar ineens terecht mag twijfelen aan het vaccin, maar je blik beter kunt richten op de mens, op deze individuele gevallen. Met andere woorden: dat het bij sommige mensen negatief uitpakt, ligt niet aan het vaccin, maar de persoon in kwestie. Sommige mensen zijn allergisch voor pinda's, moeten we daardoor maar gaan twijfelen of pinda's eigenlijk wel zo gezond zijn? Sommige mensen krijgen geen longkanker van roken, moeten we daarom sigaretten maar als gezond en ongevaarlijk bestempelen?
@JackStick | 25-06-19 | 15:36: ik heb Popper altijd geïnterpreteerd als: wetenschappelijke theorieën moeten "in principe" falsifieerbaar zijn. Dat lukt in de ene discipline uiteraard moeilijker dan in de andere. Strikte (on)mogelijkheid van falsificatie lijkt me een lastige om in kort bestek te bespreken - ik ga met belangstelling op zoek naar dat boek van Becker.
Zoals ik in mijn eerste tegel al aangaf twijfel ik niet aan het gemiddelde voordeel van vaccinatie voor het individu maar vrees ik tegelijk dat de wetenschap te weinig kennis van het leven heeft om harde uitspraken over de lange termijn te doen. Dat roken statistisch slecht is voor de gezondheid is bijvoorbeeld overduidelijk maar ik vind de vraag waarom een aantal rokers geen klachten ontwikkelt een stuk interessanter; die raakt namelijk aan veel fundamentelere principes, principes waarover onze kennis volgens mij nog maar in de kinderschoenen staat.
@JackStick | 25-06-19 | 15:36: heb het boek zojuist besteld. Ben benieuwd!
@Hetze Haatstra | 25-06-19 | 16:18: Top! Even doorbladeren naar pagina 265 ;). En ik zie natuurlijk graag een popperige boekbeoordeling/-evaluatie in een van uw toekomstige tegels tegemoet.
*Op Urk. Daarnaast slaat dit topic als een tang op de rode hond, de betreffende besmette mensen zijn naast de mazelen ook besmet met de welbekende stadse anti-vaccinatiepropaganda.
Ach, u bent nu pas met de krukken naar de computer gestrompeld? Vervelend he, polio.
Nou heb ik begrepen dat de meerderheid van de Urkers zich gewoon wel laat vaccineren. Dus zullen we de boel even nuanceren? Niet alle reli-gekkies zijn Urker, niet alle Urkers zijn reli-gekkie.
Ooit was Urk behoorlijk vooruitstrevend toen het om inenten ging. www.urkeruitgaven.nl/essays/10-nieuws...
Toch jammer dat er geen vaccin tegen domheid bestaat.
95% van de bevolking moet gevaccineerd zijn om epidemieën te voorkomen. Ben bang dat Urk dat niet redt...
De vaccinatiegraad op Urk is laag: vorig jaar kreeg 61,1 procent van de kinderen tot 2 jaar de BMR-prik, die onder meer beschermt tegen mazelen.
Dat noemen ze 'zelfbeschikkingsrecht'. Als ze aan de ene kant van over de hele wereld allelei ziektedragers toelaten, moet je niet gaan zitten zeuren over inenten voor zoiets als mazelen. Dan kan ik het echt niet meer serieus nemen. Wat zou trouwens het percentage kinderen met autisme zijn op Urk tov de rest van Nederland. Zijn daar ook cijfers van?
Zijn er ook niet-autisten in Urk dan?
@Azijnist | 25-06-19 | 14:34: De doofheid en verlammingen in het gezicht zijn het gevolg van de Urkse ziekte, de ziekte van Van Buchem.
Wordt tijd dat het ontdooien van de permafrost eens doorzet. Liggen nog wel ergens lijken met het pokkenvirus. Zijn we meteen van de overbevolking af. Iedereen geboren voor 1974 blijft leven.
Dat wordt gezellig dan, een wereld vol 45-plussers.
@Sjors W. | 25-06-19 | 14:30: Geen hiphop en boemboem shit meer op de radio! Alleen rock! Yeah!
na 1974 bedoel je
@ikdenkwat | 25-06-19 | 14:51: Denk eens na, dombo! In 1974 zijn ze hier gestopt met vaccineren tegen pokken. Iedereen geboren ná die datum is dus de lul!
@MacMiep.nl | 25-06-19 | 14:33: maar in iedere binnenstad wel op laag volume. Denk niet dat de apres-1974 generaties anders uit zullen pakken maar de nimby is strong in de pre-1974'ers
Maar gelukkig maken ze zich in Urk wel druk om hoe vrouwen er bij lopen in de zomer. Dat dan weer wel.
Sorry, - zoals het luit
Iets te snel op reaguur gedrukt.
Tijd geleden nog op eigen inititatief een tetanus gescoord na het vangen van een gewonde kat, telt dat ook?
@MacMiep.nl | 25-06-19 | 14:26:
Vangen gewonde kat ???
@Baron Clappique | 25-06-19 | 14:30: Yep. Ff nagel diep in mijn arm.
@MacMiep.nl | 25-06-19 | 14:35:
Ja tetanus prima, maar werd die kat dan uit een vliegtuig gegooid of zo ?
Dat advies waar jij op doelt om mannen te vaccineren dateert van 19 juni 2019. Nogal recent. Bovendien is het het meest effectief als je nog niet sexueel actief bent. Dat geldt voor mannen en vrouwen. Hoewel heel veel reaguurders nog maagd zijn, kun je daadwerkelijk nog twisten over nut en noodzaak
Als alles Gods wil is, waarom zijn die lui dan overal voor verzekert?
Dat het Gods wil is, wil niet zeggen dat ze voor die kutgeintjes van hem willen opdraaien. Wel de lusten, niet de lasten.
Zijn ze vaak niet. Hoorde ik een keer van iemand die in het ziekenhuis van Meppel (dichtbij Staphorst) had gewerkt: Al die Staphorsters in het ziekenhuis betaalden op eigen kosten ipv verzekering. Dat doen ze omdat ze er op kunnen rekenen dat hun dorpsgenoten hun helpen als ze geldproblemen hebben. Eigenlijk dus een soort verzekering zonder een managementlaag die betaalt moet worden en winst wil maken.
Overleven ze wel. Ik heb zelf ook mazelen gehad een paar jaar terug. Mazelen is sowieso de minst gevaarlijke van de standard zeven van DKTP en BMR.
Verder wel van mening natuurlijk dat de enige geldige reden om niet te vaccineren een medische reden is.
Pokken zijn overigens veertig jaar geleden uitgeroeid en komen nooit meer terug (hoera daarvoor).
Mazelen minder gevaarlijk dan bof en rode hond? Weet je dat zeker?
U behoorde dus niet tot de 10% die complicaties als hersen- of longontsteking kreeg. Gefeliciteerd!
@Leyrann | 25-06-19 | 14:23: Wacht maar tot de permafrost ontdooid is... daar zit nog wel meer leuk spul in.
@Kuifje-in-de-EU | 25-06-19 | 14:23: Voor volwassen mannen kan bof onvruchtbaarheid veroorzaken, en rode hond kan bij vrouwen volgens mij ook iets dergelijks doen.
En wat betreft die 10% van jou MacMiep, in die uitbraak waarin ik het kreeg zaten denk ik enkele tientallen bekenden van mij (ik kom wel uit een christelijke gemeenschap), en niemand van hun had enige complicaties. Dus dat getal lijkt me incorrect. Mazelen is een soort turbogriep, en als je verder gezond bent en goede gezondheidszorg hebt is het (vrijwel) nooit fataal. Erg kut, en als je toch aan het vaccineren bent ook wel het vaccineren waard, maar niet fataal.
@Leyrann | 25-06-19 | 14:58: alleen al de kosten van zo'n piekbelasting op gezondheidzorg is op een bepaald moment een reden om te vaccineren.
@Leyrann | 25-06-19 | 14:58:
Ga dat verhaal eens vertellen in Roemenië, waar er al zo'n 20 aan de mazelen overleden zijn, nog afgezien van de complicaties bij de rest.
Statistiek bedrijven op basis van een tiental bekenden die toevallig mazzel hebben; dat is gewoon kortzichtig en dom.
@TeeJee | 25-06-19 | 15:47: Jij stipt precies het goede punt aan. Mazelen is niet meer gevaarlijk, behalve als je 'arme' landen bent. Goede hygiëne en medische verzorgen hebben de ziekte veel minder erg gemaakt. Dus daarmee zeggen het aantal doden in Roemenië helemaal niets.
@DeDatumEnTijd-> | 25-06-19 | 16:26:
Mazelen is en blijft gevaarlijk. Denken dat het een 'onschuldige' kinderziekte is betekent slechts dat degene die zoiets zegt een grandioos gebrek aan kennis heeft.
Het aantal doden in Roemenië zegt daar wel degelijk wat over, maar als je het prettig vindt kunnen we het ook over de doden in Frankrijk of de Verenigde Staten hebben hoor.
Iedereen op Urk is toch familie van elkaar dus succes met je genenpoel
Zo is dat. Zo'n mazelengolf muteert daar wat in. Dat geeft die mensen genetisch gezien juist weer een kans.
Ouders van die kinderen moeten ze opsluiten...
Als mensen die zich niet vaccineren tegen enge ziektes er vervolgens aan doodgaan is het een zichzelf oplossend probleem.
U vergeet de factor "besmettelijk".
Religie is waanzin. Hek om Urk bouwen en niemand er meer in of uit. Over een paar jaar weer voorzichtig een kijkje nemen, zien we meteen wie er gelijk hadden.
Bouwen we ook een hek om je moeder. Als we toch dom gaan praten.
Natural selection, niks aan doen. Het beste antwoord op de overbevolking. Laat ze lekker de pestpokkepleuris krijgen. Allemaal!
Waar is onze visser uit Urk, leef je nog, zo ja, heb het je overal al jeuk en hangen de vellen erbij??
Hij zit nu in een rolstoel, want polio, en dan is het ook wat lastiger om snel en adequaat te reageren.
Nou ben ik te lui om te googelen, maar is mazelen daadwerkelijk een probleem om te krijgen? En zo ja, hoe groot is de kans op een daadwerkelijke fatale afloop in de westerse wereld?
Net als de bof, ik ben vroeger braaf ingeënt , maar ik heb wel de bof gehad (was dat even boffen). Is die enting dan pas later gekomen?
10 procent van de zieke kinderen krijgt (ernstige) complicaties.
Bij de bof kan je zak ook mee gaan doen (auw). Leuk voor je vruchtbaarheid.
Ik heb begrepen dat je er vrij ernstige complicaties kunnen optreden. Longontsteking, hersenvliestontsteking etc. Daar kunnen kinderen dan weer gehandicapt van raken. Je kunt nog steeds ziek worden, maar minder ernstig...
www.rivm.nl/mazelen
De kans is klein dat het een ernstig beloop krijgt met mogelijk fatale afloop. De kans is nog vele vele malen kleiner dat je een bijwerking krijgt van vaccinatie anders dan wat huiduitslag, een beetje verhoging, lokale zwelling.
Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen hoe het is om ouders te moeten vertellen dat hun kind op de kinderic overleden is aan de mazelen gecompliceerd door een meningitis. Daar sta je dan als hogeropgeleide ouder met allerlei wazige theorieën over "natuurlijke immuniteit opbouwen", "heb het gelezen of Feesboek dat het slecht is".
Wordt een steeds groter probleem naarmate de vaccinatie graad afneemt met name bij niet-Urkers. Het is zo'n beetje de meest besmettelijke ziekte die er bestaat en voor dat je het door hebt is een compleet dorp besmet. Reken maar het hier niet bij blijft.
Zelf gehad , geen pretje , je bent er weken goed ziek van en het kan nu gelukkig via vaccinaties voorkomen worden.
In de Westerse wereld, als je er op tijd bij bent? Dat is nog steeds ruwweg 1 op de 10.000, gebaseerd op wat er wordt gerapporteerd aan de instanties.
Maar lees ook dit, meer bronnen is beter;
www.unitypoint.org/blankchildrens/ped...
@TeeJee | 25-06-19 | 15:54: Da's oningeënt, toch? SubZero zegt dat ie prik heeft gehad..
@Shareholder II | 25-06-19 | 17:02:
Lees de link en je weet het.
Pokken... uitgeroeid dankzij vaccinaties... wie is hier nog ingeënt ertegen?
*hand opsteekt*
Hand opsteekt.
yup,en nog gewoon in de arm, niet onder de voet.
O
Ik
*Steekt hand op.* Maar die is bij mij niet gelukt. Tot drie keer aan toe. Toen gaven ze het op. 'Krijg dan maar de pokken' dachten ze. Je mocht namelijk geen open wonden hebben, maar die had ik altijd wel, opengekrabte muggenbeten, geschaafde knieën, tand door lip, ik was druk. Gelukkig hoefde je toen nog niet aan de Ritalin. Je werd gewoon naar buiten gestuurd.
Gewoon in de hiel alias de bazenprik. Mantoux in t leger. En verre vakanties ook afgetikt. Mij foppen ze niet. Maar als ik zou willen van wel dat is dat mijn zaak.
Stop met pamperen. We hebben een overbevolking, laat de natuur zijn werk maar doen. Next
Maar wie heeft ze dan besmet? Dacht dat mazzelen wel uit Nederland was. Wie heeft dat geïmporteerd en waarom niet ingeënt. Vond het al tijd voor een nieuw complot.
Iemand naar New York geweest?
Daar kun je mazzel mee hebben.
@MacMiep.nl | 25-06-19 | 14:14:
Kan dus ook ebola zijn. Ook rode vlekken. The plot thickens. Agenda 21 depopulation is in werking. Te warm voor aluhoedje op, dus zonnesteek opgelopen.
Een virus uitroeien.. serieus? Je kan beter in kabouters geloven dan.
@kwark001 | 25-06-19 | 14:24:
Kutspellingschecker. Typte het goed, corrigeerde mij verkeerd.
Mazelen. Nou en. Mijn hele familie heeft mazelen gehad. Uitzieken en klaar. Vervolgens levenslang beschermd.
Ja joh, daar krijgen ze weerstand van. En als ze er wat aan overhouden, gewoon pech gehad. Wat zouden ze trouwens krijgen van het vaccin?
10 procent van de kinderen krijgt ernstige complicaties.
Uw familie heeft mazzel gehad.
Ik heb ook mazelen gehad als kind. Gelukkig was ik niet de lul met bijkomende dodelijke hersen- of longontsteking.
@kortebroek | 25-06-19 | 14:11:
Gods wil. Doe je niets tegen. Inenten, maar dat is niet de wil van God gokt de gelovige mens. Selectief wel, operaties, brillen, krukken en auto’s zijn ook niet Gods creatie. Selectief zijn ze wel met het bedenken wat God zou willen.
@MacMiep.nl | 25-06-19 | 14:17:
Ik heb ook mazelen gehad, met de longontsteking. Ik had bijna een perma-ban. Ging op het randje goed.
@Beste_Landgenoten | 25-06-19 | 14:19: Maar uw weerstand is top...
@Beste_Landgenoten | 25-06-19 | 14:19: Ik zag het gebeuren en dacht, die mag door.
@Langshetrandje | 25-06-19 | 14:21:
thank god
@Beste_Landgenoten | 25-06-19 | 14:23:
Sorry, ik besta niet.
Als je als 80’s kid of eerder geen mazelen hebt gehad heb je al de fun gemist. Je mag ook niets meer tegenwoordig.
Yup, en ik kan zo twee mensen in mijn omgeving opnoemen die er flink last van hebben gehad. Eentje was veroordeeld tot 8 jaar als laatste te worden gekozen met gymles,.. omdat ze lichaam nog aan het herstellen was na de complicaties van de mazelen.
Heeft u nog iets inhoudelijks te melden over het onderwerp?
@Frau Merkel | 25-06-19 | 15:05: Ik heb het niet aan u gevraagd en uw reactie raakt kant noch wal.
Aangezien het wel weer op een antivaxxers draadje zal uitlopen... ik kwam vanmorgen dit tegen op de Faecesboek.
www.facebook.com/367116489976035/post...
Kon een glimlach niet onderdrukken.
Het is wel heel, heel lekker dat ik geen feesboek heb, maar ik mis deze spaarzame dingetjes toch wel.
Masterlijk.
Deze is best wel amusant aangaande mazelen: www.youtube.com/watch?v=6qSCTUNLucY
Op Urk geloven ze ook niet in klimaatwetenschap. Dat is ook zo'n uitwas van die orthodoxe religie, dat ze nergens in geloven.
Jij gelooft ook in pure magie. Jij gelooft dat een bepaald molecuul sinds 1850 iets kan wat het in de voorgaande anderhalf miljard jaar niet kon.
Dus tja... wie ben jij om te oordelen over wetenschap.
@Stormageddon | 25-06-19 | 14:10:
Hahaha ja inderdaad. Wel als dat molekuul op kunstmatige wijze zo talrijk wordt dat het op zichzelf klimaat-driver kan zijn, waar het vroeger slechts een symptoom was van opwarming.
@Beste_Landgenoten | 25-06-19 | 14:16:
CO2 volgt de temperatuur. Niet andersom!
@Beste_Landgenoten | 25-06-19 | 14:16:
Dus toen er 2000 ppm van dat spul in de atmosfeer zat kon het iets niet wat het nu met een verhoging van 280 naar 420 ppm wél kan.
Ja. Dat is magie. Pure wetenschap, van Hogwarts.
@kwark001 | 25-06-19 | 14:21:
Vroeger wel. Maar nu niet. Waarom? Bij hogere temp - wegens andere factoren - komt meer co2 vrij. Nu is co2 op zichzelf een stijgende factor - door ons, dus niet door opwarming - en is het in staat zelf die opwarming te initieren en versnellen.
Dat er ooit hogere waarden van co2 zijn geweest zegt dus op zichzelf niks. Het punt is ook niet dat een warmere aarde op zichzelf destastreus is voor het leven op deze planeet maar het zal - in korte tijd - wel snel veranderen. Die aanpassing is wat pijn gaat doen, in doden maar ook in de portemonee. Een zeespiegelverandering is ook niet erg, maar wel voor de gebieden die nu aan de oceanen liggen.
Het is gewoon verstandig beleid daarop voor te bereiden. En te pogen dat af te remmen waar mogelijk. Als 8 van de 10 wetenschappers dit als bewezen beschouwen, waarom zou je dan die 20% anderen volgen? Het is gewoon onverstandig. Overigens is het eerder 90% en dan ook nog de 90% terzake deskundige wetenschappers, vooral.
@Stormageddon | 25-06-19 | 14:22:
Speciaal voor jou:
skepticalscience.com/co2-higher-in-pa...
@Beste_Landgenoten | 25-06-19 | 14:30:
Flikker op met John Cook’s magische weblogje. Het is sceptisch noch wetenschappelijk.
Lees je die kul zelf wel? Begrijp je ook dat volkomen nonsens is wat daar staat? Het is achterlijke kul. Een chemische stof had tot 200 jaar geleden andere eigenschappen dan exact hetzelfde stofje in de afgelopen 200 jaar. Blijkbaar zijn de natuurwetten sinds 1850 veranderd.
Dat. Is. Magie.
@Beste_Landgenoten | 25-06-19 | 14:26:
Het is slechts 0,3% consensus, volgens de definities en standaarden en uitkomsten van Cook zelf.
joannenova.com.au/2013/07/thats-a-0-3-...
@Stormageddon | 25-06-19 | 14:41:
Dat had geen andere eigenschappen, maar co2 is niet de enige driver van opwarming. Wat er staat is absoluut geen onzin. Wat er staat is dat vroeger in de meeste gevallen co2 niet de (maar een) driver was met een zwakke correlatie, maar nu de enige driver. Ook al is die zwak, volgens de klimatologen sterk genoeg om opwarming te veroorzaken.
Dan mag je daar heel hard op gaan schelden maar ik heb nog geen argument gelezen waarom dat een verkeerde theorie zou zijn.
Christpher Monckton is niet eens een wetenschapper, hij is politicus. Zijn belangrijkste bewering is dat onze perfecte samenleving naar de klote gaat door klimaatwetenschap. daar heb je zijn motivatie. Maar wetenschappelijk gezien is het allemaal geleuter.
@Beste_Landgenoten | 25-06-19 | 14:50:
Je hoeft ook helemaal geen klimaatwetenschapper te zijn om een data-analyse te maken van een verder compleet statistisch onderzoek. Het had ook over kernfysica, celbiologie of quantumfysica kunnen gaan, maakt niks uit voor de beoordeling van John Cook’s onderzoek en methode naar “consensus” (voorzover dat überhaupt enige waarde heeft - heeft het niet).
En lees je wel wat je zelf schrijft? Wat vroeger niet meer was dan een zwakke correlatie is sinds 1850 de belangrijkste oorzaak van opwarming.
Echt... je hebt zelf niet eens door hoe stompzinnig dat klinkt. En nochtans verklaart dat niet de afkoeling van 1950-1980 toen CO2 concentraties gewoon bleven stijgen. Ook nu stijgen ze nog elke dag... maar echt warmer wil het mondiaal maar niet worden de afgelopen 20 jaar.
Dan maar hek eromheen en iedereen die zich niet wil laten vaccineren mag zich voortaan inwoner van Urk gaan noemen.
Zijn het dan inwoners of opwoners? [/philosoraptor]
Dat de oliedomme, egoïstische, geloofsgekke ouders van die arme koters maar lang last van allerlei gezondheidsklachten mogen krijgen.
Ongezien de tyfus.
Veel atheïsten doen niet aan de schijf van vijf.
Waarom niet. Wat bedoel je. Ik snap het even niet.
@NiCeY | 25-06-19 | 14:21:
Hoor ik gelovige mensen weleens zeggen na commentaar op het geloof... ja, maar atheïsten!
Weer het bekende riedeltje. Next. De overheid bepaalt niet wie wat in zijn kinderen spuit, al al helemaal geen linkse hippie met een deugsyndroom.
Waarom staat er een plaatje van pokken bij een artikel over mazelen? #FakeNews
Prima maar hou die kinderen dan wel uit de buurt van baby's die nog niet ingeënt kunnen worden zodat die niet door jouw niet-ingeënte kinderen met een dodelijke ziekte besmet kunnen worden.
@2voor12 | 25-06-19 | 14:05: Die doden vallen in Nigeria en andere ontwikkelingslanden. Hier wordt meer schade door de vaccinaties aangericht. Het grootste deel is stemmingmakerij.
stichtingvaccinvrij.nl/mazelen-en-maz... Zelf nadenken. De overheid doet het niet voor je.
Staat met koeienletters POKKEN in dat plaatje. Maar goed, veel mensen zijn te dom om te bepalen wat goed is voor hun kinderen in het algemeen en de verspreiding van zo'n virus in het bijzonder.
@Frau Merkel | 25-06-19 | 14:07: Zelf nadenken en vervolgens linken naar een site van wappies. Hahahaha!!
@Frau Merkel | 25-06-19 | 14:07:
Interssant. Polio vergeten? Mijn tante heeft er haal hele leven kreupel door gelopen.
@Frau Merkel | 25-06-19 | 14:07:
Die bijwerkingen (bij de vaccins van 40-50 jaar terug), die stichtingvaccinvrij.nl aandraagt, krijg je allemaal als symptoom als je echt de mazelen krijgt. Dus wordt het voor jou echt tijd om zelf na te denken. De meeste kinderen merken tegenwoordig echter niks van een vaccinatie.
@Kuifje-in-de-EU | 25-06-19 | 14:17: Feiten mijn waarde. Ik zie bij u zelden inhoudelijke argumenten en nu helemaal niet. Het nadenken lijkt bij u in het algemeen niet te werken. Heeft u wat onder de leden? Ik vrees dat een vaccinatie niet meer gaat helpen.
@kortebroek | 25-06-19 | 14:20: Dus er zijn nu ook al nep-mazelen dan? Is er nog iets echt tegenwoordig?
Er zijn wel degelijk bijwerkingen van vaccinaties, maar omdat de effecten heel divers zijn en door het hele immuunsysteem gaan is het wetenschappelijk nauwelijks dicht te timmeren. Er is ook geen belang bij om dat te doen. Elke arts die zoiets voorstelt wordt voor gek versleten. Kijk alleen hier al eens door de panelen.
Ook een manier om te zeggen:Ik ben te dom om te poepen.
@Frau Merkel | 25-06-19 | 14:07:
Hier word meer schade aangericht door vaccinaties dan ziektes en in landen waar geen vaccinaties zijn heb je meer slachtoffers door ziekte,.......
En dan nog zelf nadenken in een zin gebruiken. Zet voor vaccinaties airbags en kijk dan hoe krom je redenering is.
@miko | 25-06-19 | 15:01: U leest creatief (of uw eerdere commentaar is op uzelf van toepassing, maar laten we even van het eerste uitgaan). Als we van de bronnen van bovenstaande link uitgaan (ik heb nog geen tegenargumenten gezien, de bronnen zijn traceerbaar en kom soortgelijke verhalen elders tegen, dus vooralsnog bruikbaar) is voeding een belangrijk aspect. Vitamine A en D deficienties zijn de belangrijkste oorzaken van overlijden bij een infectie van mazelen, naast algemene weerstand en vermoedelijk hygiëne. Het aantal mazelen gevallen was al zeer sterk gereduceerd VOORDAT er gevaccineerd werd. Het is dus niet eenduidig dat vaccinatie überhaupt effectief is. Er zijn wel degelijk nadelen van vaccinatie en die staan in bovenstaande link duidelijk uitgelegd. Door goede voeding en omstandigheden is de kans op overlijden door de mazelen minimaal en de kans op bijwerkingen door vaccinaties groter. Pas de voeding in landen zonder vaccinatie aan en er is een beste kans dat de hele vaccinatie de Nijl in gespoeld kan worden. Het effect was er ook al in de westerse landen voordat gevaccineerd werd.
@Frau Merkel | 25-06-19 | 15:23:
Welke bronnen? Citaten van mensen die ik niet ken en veelal "data" uit eind jaren 70.
U gelooft zeker ook niet in HIV, want "dat virus heeft niemand ooit met elektronenmicroscopie gezien"
Daarnaast, goede gezondheidszorg verlaagt de kans op mazelen, maar de kans op mazelen wordt door een vaccin nog eens extra sterk verlaagd.
@kapotte_stofzuiger | 25-06-19 | 15:57: Als kind heb ik mazelen gehad. Toen zat het nog niet in de cocktail blijkbaar. Een paar dagen niet naar school, veel vruchtensap, en mijn moeder die de hele dag troostte en voorlas. Ik kan me niet herinneren of ik buiten sinaspril nog iets moest innemen. Het was 'm.i. niet erger dan de oorontsteking die ik ook een keer heb gehad. Maar ik heb mijn kinderen wel laten vaccineren. Ik ben geen antivaxer, maar ik denk wel dat er ietwat overtrokken gereageerd wordt als een paar kinderen mazelen hebben.
@kapotte_stofzuiger | 25-06-19 | 15:57: Dat laatste is hooguit tijdelijk waar. Vaccins geven niet levenslang bescherming.
@kapotte_stofzuiger | 25-06-19 | 15:57: De cijfers zijn traceerbaar, evenals de argumentatie. Het lijkt me logisch dat de cijfers vanaf de 70er jaren zijn omdat vanaf toen massaal ingeënt werd. Daarna is er dus geen vergelijkingsmateriaal meer.
Er zitten gradaties in wanneer vaccinatie zinvol is en wanneer niet. Bij mazelen lijkt me dat wat minder nodig dan bij ebola.
HIV is een interessante casus, staat nog op het lijstje. Kijkvoer: youtu.be/tQCKb1JV-4A?t=2425
Hoe kan het zijn dat iemand zich meerdere malen met bloed van een HIV geïnfecteerd iemand injecteert en geen HIV krijgt of AIDS ontwikkeld? Ik zeg niet dat het wel of niet waar is, maar het verdient wel even de aandacht.
@Frau Merkel
'What are the symptoms of polio?
Up to 95 percent of people infected with polio have no symptoms. However, infected persons without symptoms can still spread the virus and cause others to develop polio. About four to five percent of infected people have minor symptoms such as fever, muscle weakness, headache, nausea and vomiting. One to two percent of infected persons develop severe muscle pain and stiffness in the neck and back. Less than one percent of polio cases result in paralysis." - www.health.ny.gov/diseases/communicab...
" In a small percentage of children, swelling of the entire thigh or upper arm for about four days has been reported after the fourth or fifth dose of DTaP. ' - www.aafp.org/afp/2002/1201/p2113.html...
"Fifteen of the cases occurred after receiving the type 1 vaccine, with an estimated incidence of 0.17 case per 1 million doses. Thirty-six cases occurred following vaccination with the type 3 vaccine, with an incidence of 0.40 case per 1 million doses.' - www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK236293/...
Dit zijn de beelden van vele vaccinaties. Ga alsjeblieft terug naar school en onderwijs u in statistieken. U wilt: Liever paar 100 kinderen levenslang gehandicapt vs. een paar kinderen 5 dagen ernstige bijwerken.
Het is duidelijk. Als u dit blijft ontkennen wilt u gewoon niet de argumenten tot u nemen.
@Trans_Fimmermans | 25-06-19 | 18:40: Het onderwerp was mazelen, niet polio. Ik zeg niet dat inenten niet zinnig kan zijn. Ik kan mij niet herinneren dat de door u aangehaalde gevallen waarbij inentingen de ziekte zelf veroorzaken bij de vaccinatie aan de ouders verteld werden.
Mijn punt is dat de overheid niet mag verplichten om in te enten en dat de belangen van big pharma niet duidelijk tegenwicht geboden wordt.
Er wordt te veel gevaccineerd, er wordt te veel bij elkaar gevaccineerd en er is geen eerlijke voorlichting. Er is amper betrouwbaar en uitgebreid onderzoek naar de lange termijn effecten van vaccinaties. Al met al reden om de overheid hier buiten te houden en de prikreligieuzen in hun sop gaar te laten koken. Ik sta open voor argumenten en wil best mijn mening aanpassen. Op dit moment is er een duidelijke onbalans en kan de overheid en hun useful idiots de typhus krijgen.
REAGEER OOK