Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Burgemeester dreigt met juridische stappen tegen Urkers doodwensende NPO-columnist Elfie Tromp

Hele domme reactie op hele domme column

Social

Werkelijk alles in de kwestie rond de Urker horde escaleert uit de klauwen. Nu dit weer. Op Radio 1 heeft columnist/fotomodel Elfie Tromp, daartoe wellicht opgehitst door de haatzaaikrant van Hans Nijenhuis, een van weinig geografisch cq historische kennis getuigende doodswens voor Urkers uitgesproken. Niet grappig en niet leuk, maar zo kennen wij Elfie Tromp weer. Die is eigenlijk nooit grappig en nooit leuk. Maar dit is Nederland ons vaderland en ook mensen die nooit grappig en nooit leuk zijn mogen columns maken. Dus geen juridische stappen aub en al helemaal geen DENKiaanse gesprekken met 'de verantwoordelijken bij de publieke omroep'. Escaleren doe je maar op de roltrap.

Vara wilde al eerder Almere dood. Nu ook Urk

Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Kan ze straks ook nog als dagjestoerist naar Urk, of moet ze er gecamoufleerd naar toe? Anders krijgt zij ook nog de hele meute achter haar aan.

Jan Onbewoond | 17-03-19 | 11:36

Hey Elfie, don't fuck with Urkers.

ljcoster | 16-03-19 | 20:12

Hopelijk gaat ook zij niet een live Facebook streamen...

Er zijn al genoeg achterlijke inde wereld..

killRoy1982 | 16-03-19 | 12:15

Elfie Tromp roept op tot totale vernietiging van Urk. Dat is terroristisch en abject. Ze polariseert en hitst op. Ze probeert Marokkanen een moreel excuus te geven om toe te slaan. Zij deugt niet. Een linkse vrouw van laag gedrag.

Superkwatta | 16-03-19 | 12:02

Niets aan de hand, gewoon doorlopen. Een gevalletje mislukte sartire op Donald Trump. Vandaar het rode petje.

BigKnor | 16-03-19 | 10:04

Dit komt er nou van, als conservatieven niet in actie komen tegen extreem-linkse geluiden op de staatsomroep.

beniknouzoslim | 16-03-19 | 10:00

"Als je dit afspeelt ga je akkoord met het plaatsen van cookies door Twitter tbv personalisatie, advertenties, e.d.." Ik dacht dat ik een filmpje ging kijken over vrijheid...

mozaard | 16-03-19 | 09:34

Minder minder minder NPO zou wel prettig zijn moet ik bekennen.

marian2???? | 16-03-19 | 06:49

NPO 1? Wie luistert daar nog naar.

marian2???? | 16-03-19 | 06:46
-weggejorist en opgerot-
nuance19 | 16-03-19 | 02:13

Uhm. Vrijheid van meningsuiting oké, maar sommige dingen kun je gewoon niet zeggen. Dit is er één van; het laatste wat ze zegt is gewoon opruiing, zeker in het licht van de hudige spanningen.

prutsclown | 15-03-19 | 23:47

Ik snap niet waarom er juridische stappen genomen moeten worden, het is toch een pracht column? Zegt wel niet zoveel over die rotjochies uit Urk, maar veel meer over de psyche van Elfie Tromp. Ze haat blijkbaar de gewone mensen. Of dat met gemeenschapsgeld betaald moet worden is een andere vraag, maar censuur, nee bedankt!

Short | 15-03-19 | 23:18 | 1

Kijk jij snapt het +1.

reagluurder010 | 16-03-19 | 10:59
-weggejorist-
Superkwatta | 15-03-19 | 21:38

Er gaan er elfie in een dozijn. Nuf said.

Swoop | 15-03-19 | 21:20

Heb je net een invasie van 100.000 urkers in je huis overleefd, wordt je door bnnvara alsnog verzopen. Wat een pechdag.

drs. P | 15-03-19 | 21:09 | 1

Brands, de eerste Urker die aangifte deed:
'Ik snap dat er een maatschappelijk debat wordt gevoerd over hetgeen er op Urk is gebeurd – en dat is ook niet goed te praten. Maar die familie wordt nu op handen gedragen door Urk, ze krijgen bloemetjes, krijgen eten. Iedereen helpt hen. En dan komt er zo’n links figuur die iedereen over een kam wil scheren...”, aldus Brands.

letopuwzaak | 15-03-19 | 21:16

Deze Elfie Tromp blijkt wel indruk te maken met haar column. Lekker links met een mening!

AnnaJL | 15-03-19 | 20:55 | 2

Zeg je ook lekker rechts?

BrokenTipi | 15-03-19 | 22:59

Als iedereen nou even die tweet report :)

Pel de pinda | 15-03-19 | 20:16

Elfie is een useful idiot die zich voor het karretje laat spannen

amateurrr | 15-03-19 | 20:08 | 1

Zij heeft haar kans gegrepen. ‘In the future everyone will be famous for fiftheen minutes’ -Andy Warhol-
Nooit van deze vrouw gehoord, doch haar ego is inmiddels voor even blijkbaar zeer in trek.

zijvanhiernaast | 15-03-19 | 21:56

Wtf? Is toch satire? Humor naar demense toe? Oh, en VVMU.

Ignatius J Reilly | 15-03-19 | 19:51

Elfie Tromp, evil en dom. Niet voor niets dat haar man bij haar weglopen is, want als je al niet zo aantrekkelijk bent, moet je toch iets anders te bieden hebben. Misschien kan ze uitreizen naar IS, de mannen zijn daar niet zo kieskeurig en wat betreft stompzinnigheid valt ze daar niet uit de toon

menschdurfteleven | 15-03-19 | 19:40

Ze gaat door als het liefje van een SS-officier, maar dan zo'n één van de goede kant.

OR-lid | 15-03-19 | 19:29
-weggejorist-
caspert79 | 15-03-19 | 18:51

En ondertussen zijn het allemaal maar woorden. En woorden. En woorden. Word je beledigd of laat je je beledigen?

Rest In Privacy | 15-03-19 | 18:46 | 5

Lieve Urk ik zit u tegelijkertijd hieronder te tegelen. Is het belachelijk: ja. Gaat heel Nederland mee in deze MSM waan: neen (echt niet)
Moet u reageren: dat is uiteraard aan u.
Hoe ik zou reageren? Heel hard uitlachen...
Sterkte, huize canis leeft met Urk mee

Canis.bonus.es | 15-03-19 | 19:38
▼ 2 antwoorden verborgen

De VARA en Urk botert gewoon niet. Eerder mocht na een ramp met een Urker kotter waarbij een aantal doden te betreuren vielen Paul de Leeuw een zielig Urker vrouwtje nadoen. Het koste de omroep gelijk duizenden leden.

En nu dit weer met dat VPRO-snolletje. Tromp stelde de hele dorpsgemeenschap verantwoordelijk; iets met over één kam scheren, iets met generaliseren, maar in dit geval toegestaan want de daders autochtoon en de slachtoffers Marokkaans. Tromp kijkt duidelijk nooit naar Opsporing Verzocht, waar de daders de situatie vrijwel altijd andersom is. Dom is ze ook nog want bij het lekprikken van de dijken gaat de hele NOP onder water behalve Urk want dat is een eiland.

jochum1980 | 15-03-19 | 18:28

Dit is gewoon aanzetten tot haat en geweld

Wil1971 | 15-03-19 | 18:11

Weet u het nog? Toen de achternaam "Tromp" nog geassocieerd werd met zeehelden? Nou dat is dus bij deze ook al van ons afgepakt, dat stukje positieve culturele associatie.

Graaf_van_Hogendorp | 15-03-19 | 18:11 | 1

Dochter van Hylke Tromp?

Swoop | 15-03-19 | 21:21

Het is allemaal zo talentloos, plat en makkelijk. En vooral zo voorspelbaar vermoeiend,

superjan | 15-03-19 | 18:01 | 1

Goedkope poging tot satire. Waarom krijgen dit soort mensen überhaupt een podium..? Hier heeft toch niemand wat aan.

amateurrr | 15-03-19 | 20:12

Ooit riepen de Vlamingen, massaal de aanval op de Walen inzettend: "Wat Walsch is, valsch is, sla dood, sla dood !" Onwillekeurig zoek je door associatie naar iets vergelijkbaars als slogan (mag natuurlijk minder middeleeuws dan dat) tegen de hersenloze holle vaten die het hardst en het valst klinken. En of het nou ene Elfie Tromp betreft (WTF is dan wel Elfie Tromp?) of een van de vele andere smakeloze vertolkers van wat bij de VARA "rode humor" schijnt te heten (kaliber Dolf Jansen of nog droeviger), of dat het gaat om een omgebouwd gedrocht in de D66 gelederen die krijsend getuigt van een betreurenswaardig hersendefect, je zoekt onwillekeurig naar een soort van pakkende generieke adressering van dit soort publieke treurnis. Ik ben er nog niet uit. Iemand al suggesties?

Bakschuif | 15-03-19 | 17:58

Lang leve de hypocrisie en het gegeven dat men meent dat je over en tegen christenen je op elk zelf gekozen wijze en bewoordingen kunt en moet uitlaten zonder je om het effect en de gevolgen te bekommeren.
Alles lijkt geoorloofd, of dat nou zou verstandig is is niet zonder meer te beantwoorden, wel dat je niet op het ene onderwerp slechts onder restrictie van... mag reageren maar op een ander onderwerp helemaal los mag gaan, persoonlijk vind ik dat je alles mag zeggen, bij oproep tot geweld trek ik de lijn, een abjecte mening zal als zodanig herkend worden, en de vertolker zal met woorden op zijn of haar plaats gezet worden.
Lees net dat Abou van Rotterdam zich bij een moskee meldt n.a.v. de aanslagen in Nieuw Zeeland, van mij mag ie, blijft wel met de vraag zitten of hij zich ook bij kerken meldt als Boko Haram weer eens een kerk heeft uitgemoord in Nigeria, in mijn ogen dus de bekende dubbel moraal

bwanabanjo | 15-03-19 | 17:56

De meldingen en aangiftes bij de politie komen al binnen aldus het reformatorisch dagblad en omroep Flevoland.

Ik heb de column geluisterd en daar zaten stukken tussen die ik als Urker hoogstens als beledigend en onsmakelijk zou kwalificeren, maar er zaten ook stukken tussen die objectief gezien racistisch en discriminerend zijn, haatzaaien en aanzetten tot geweld.

Laten we even Wilders nemen met z'n "willen jullie meer of minder Marokkanen?" en het feit dat hij zich al jaren voor de rechter moet verantwoorden.

Dan hebben we nu mevrouw Elfie Tromp die zegt: "Sommige stukken van Nederland zijn zo door en door rot, dat ze maar het beste kunnen worden teruggegeven aan de zee. Wat mij betreft mogen ze de dijken alvast doorsteken bij Urk. Jammer voor de gerookte paling, maar beter voor de rest van het land".

Dat vind ik toch echt een veel ergere manier om te fantaseren over 'minder minder minder Urkers'. Genocidaal zelfs.

Moet je bedenken als een 'rechts' iemand hetzelfde had gezegd over 'zwarte Amsterdammers' in plaats van 'witte Urkers' de Bijlmer in plaats van Urk en in plaats van de dijken doorsteken een vliegtuigcrash. Waren er dan geen hordes mensen aangifte gaan doen?

Misschien heb je het meegekregen maar er zijn tegenwoordig nogal wat terroristische aanslagen en gezien de grimmige sfeer deze week op Urk met aanhoudingen, politiecontroles bij toegangswegen, beveiligde huizen, dreiging van Marokkanen die met allerlei wapens willen komen vechten, vind ik het totaal onverantwoord van mevrouw Elfie Tromp om met ontkracht fake news middels zo'n column nog even olie op het vuur te gooien en eigenlijk te zeggen tegen deze Marokkanen 'Ja, veeg Urk maar van de kaart'.

Blijkbaar mag je over 'witte' Nederlanders en dorpelingen het smerigste zeggen wat je kan bedenken en moeten wij dat maar slikken, maar als je hetzelfde over 'mensen met een migratieachtergrond' of kleurtje zegt dan veroordeelt de politiek correcte club je meteen, heb je aangiftes aan je broek en achtervolgt het OM je tot in de hel.

Nou zou ik het nog kunnen verdedigen als vrijheid van meningsuiting en als 'column/satire/parodie' maar ze is naar mijn weten geen komediant, integendeel zelfs, ze werkt bij de Joop en is bevriend met extreem linkse, activistische, anti racisme clubs zoals KOZP dus de droge bloedserieuze manier waarop ze haar doodsverwensing opleest kan ik niet anders interpreteren als blinde haat.

GroetenVanUrk | 15-03-19 | 17:56 | 3

Ik begrijp u helemaal hoor, maar zij is de moeite (en aandacht) niet waard.
Straal negeren.

Tegen Wilders en Jenny etc. had overigens nooit geprocedeerd morgen worden. Die bias is wel echt een probleem dat snel geadresseerd moet worden....

Canis.bonus.es | 15-03-19 | 19:31

Er wordt veel gezegd tegenwoordig (ook in programma's als the Daily Show) over blanke mensen wat eigenlijk ronduit racistisch is.
Als je het 1 op 1 zou omdraaien, zou het inderdaad alle kranten halen en zou men op de achterste poten staan.

letopuwzaak | 15-03-19 | 20:24

Die Bart de Graaf heeft me ook een zooitje nagelaten hè. Heeft de belastingbetaler al zeker een half miljard gekost.

Trumme | 15-03-19 | 17:55

Ik vond t allemaal wel meevallen geloof ik. Er worden hier wel ergere dingen geroepen

Weerduivel | 15-03-19 | 17:53

Ik ben het wel eens met gs dat aangifte nergens op slaat. We moeten gewoon onze eigen vvmu gebruiken om deze gehersenspoelde deuggleuf onsterfelijk belachelijk te maken met argumenten en satire. Als je meent slimmer te zijn dan deze papegaai, laat het dan zien met snedige commentaren.

hustler01 | 15-03-19 | 17:53

Dus als ik haar doodwens in een soort van column dan is het toegestaan? Door scherpe metaforen te gebruiken is het opeens bonton. Gaaf land toch.

exqueeseme | 15-03-19 | 17:47 | 2

Even als toevoeging Joop.nl is een eng en fascistisch bolwerk waar kritiek niet toegestaan is en waar de censuur hoogtij viert. Eng als je weet dat je er aan meebetaald.

exqueeseme | 15-03-19 | 17:48

Als je haar maar wit noemt hè.

Trumme | 15-03-19 | 17:53

Vrij naar JFKennedy: "Ich bin ein Urker" (uitgesproken als "oerke'h " natuurlijk...)

Bakschuif | 15-03-19 | 17:38

'BNNVARA staat achter column Elfie Tromp'

Even los van de doodsverwensingen, de haat en de schofferende, propagandistische en opruiende pennestront die die column is: als je willens en wetens pal achter een werkstuk gaat staan wat uit z'n voegen barst van de feitelijke onjuistheden ben je wel een fanaticus, zeg.

Slogra | 15-03-19 | 17:35

Niet te verwarren met elfje Trump.
Die zet gelijk een hek neer.

Premier Trutte | 15-03-19 | 17:18

Willen wij meer of minder NPO? Dit vehikel wordt betaald door de belastingbetaler, waarom is de NPO dan ook geen afspiegeling van de samenleving?

Solar666 | 15-03-19 | 17:18 | 1

BNN VARA linkser wordt het niet.

Trumme | 15-03-19 | 17:54

De Nderlandse media, de rooie haan en de vara zijn altijd al tegen Christelijk Nederland geweest. Met het neerhalen van Urk heeft Elfie geheel gratis de titel viswijf gewonnen.

rmstock | 15-03-19 | 16:55

Weinig talentvol mutsje die een platform krijgt bij de NPO, de club die met belastinggeld deze opruiing faciliteert. Steeds maar weer...

DasNouJammer | 15-03-19 | 16:40 | 1

Tijd dat subsidie stopt voor de NPO ik wil niet meer voor dit links propaganda kanaal betalen.

JelloBiafra | 15-03-19 | 16:48

'Mam, als iemand mij doodwenst, mag ik dan die ander terugdoodwensen?'
'Nee, kind. Dan doe je wat de NPO zichzelf ten doel heeft gesteld, maar waarmee ze op gezette tijden, en heel gericht, verzaken: namelijk deëscaleren en inclusief zijn.'

Slogra | 15-03-19 | 16:39

Dat rode petje bij Elfie Trump op haar hoofd doet me een beetje denken aan die rode MAGA-petten van Tromp.
Kan dat nog wel in het huidige jaar?

Historicuck_Han | 15-03-19 | 16:37 | 1

Mij aan Alfred Jodocus Kwak.

letopuwzaak | 15-03-19 | 16:55

Ik had nog nooit van dat wijf gehoord, maar dit soort volk bij de publieke is voor mij de reden dat ik zelden naar die schijtzenders kijk.

varkensboer | 15-03-19 | 16:36 | 1

Ik ken haar alleen als columnist in treinkrantje Metro. Maar ik zag nu dat ze met de Witte Onderbroek in de lift heeft gestaan dus veel kan het niet zijn.

matatwork | 15-03-19 | 16:47

Ze veroordeelt een heel dorp voor de daden van een groepje jongeren.
Dat mag niet, Elfie.

letopuwzaak | 15-03-19 | 16:19 | 2

Maar ze geeft wel een onthullend inkijkje in het brein van een leeghoofd. Ook wat waard!

Zenzeo | 15-03-19 | 16:28

@Zenzeo | 15-03-19 | 16:28: Dit soort stukjes bevestigen gewoon mijn standpunt dat iedere slinkse niks is en kan . Dus gewoon een dank aan dit ding is geoorloofd .

ghetto-is-back | 15-03-19 | 16:42

Wat wordt ik toch kotsmisselijk van deze linkse ellendelingen die alleen maar kunnen demoniseren op onze kosten. De NPO is een verschrikkelijk instituut dat niet alleen compleet achterhaald is maar bovendien giftig voor de vrije nieuwsgaring. Fakenieuws, dan moet u toch echt bij de NPO zijn en dat is dan ook wel een beetje uw eigen schuld want we hebben inmiddels voldoende nieuws op het internet. TV kijken en radio luisteren is echt niet meer van deze tijd. Dit bijna een miljard per jaar kostende wanproduct uit de oude doos moet nu echt ontmanteld gaan worden want het gaat helemaal niet goed. Het zal me niets verbazen als de volgende politieke moord weer van links komt, dan ook weer mede veroorzaakt door dit verziekte omroepbestel.

kalescheet | 15-03-19 | 16:05

Het erge is nog niet eens Elfie zelf, maar de wetenschap dat er in diverse enclaves in 020, 010, 030 en helaas vooral rondom 035 duizenden van deze intens domme, ongeînformeerde, zelfingenomen, arrogante, betweterige, witte, genderfluïde deugpronkers rondlopen die het niet alleen roerend met Elfie eens zijn, maar ook 90% van de redacties van de landelijke media uitmaken. Zo triest. Zo jammer.
Dat soort meisjes zouden het zo goed doen in de gaarkeukens van het Leger des Heils, de spoelkeukens van asielzoekerscentra of de ontvangstruimten van bepaalde ontspanningsgelegenheden voor vrijgezelle heren of heren met een onbevredigend huwelijksleven, waar ze een echt nuttige bijdrage aan de samenleving zouden hebben. Maar ja. Dat is echt werk. Doen ze liever niet.

Stormageddon | 15-03-19 | 15:48 | 1

En het wordt steeds erger, want tegenwoordig gaan ze niet eens meer naar school, ze mogen namelijk spijbelen om het miljeu te redden.

bergsbeklimmer | 15-03-19 | 16:01
-weggejorist-
Hoolie295 | 15-03-19 | 15:43

Geen aangifte doen zou het domste zijn wat mogelijk is. Iemand van rechts laat een wind en hij wordt aangeklaagd, een linkse trut doet een gifgasaanval en dan moeten we vooral de andere wang toekeren, de wijste zijn, vooral niet laten escaleren. Wanneer staat men eens op en trekt een lijn in het zand, daar is links ook zo goed in.

bergsbeklimmer | 15-03-19 | 15:35 | 1

Volledig mee eens. Met eigen middelen bestrijden is het enige dat ze snappen. Net zolang doorgaan tot ze er zelf gek van worden. Aan het OM heb je verder toch niets met alle fake cijfers, wellicht kunnen ze zich zo nog nuttig maken.

Frau Merkel | 15-03-19 | 15:49

Dit is wat er gebeurt als Rotterdammers in Amsterdam gaan wonen, compenseren om er bij te horen. Het doorsteken der zeedijken heeft ze van mij gejat, de rest heeft deze bleke Bet overgenomen uit het sjw-handboek Amsterdam voor deugdummies, het zal je kind maar wezen.

De Briemusketier | 15-03-19 | 15:00

Tamelijk domme suggestie Urk ligt 9 meter BOVEN nap.

Joffri | 15-03-19 | 14:58 | 3

Dus tegen de tijd dat ze daar natte voeten krijgen kijkt Elfie al op tegen minimaal 3 meter water

Joffri | 15-03-19 | 15:01

@Joffri | 15-03-19 | 15:01: Dan heeft deze stupide bitch, waarvan ik nog nooit gehoord heb, een natte doos.

Hebbiehemookweer | 15-03-19 | 15:30

Deze dame is dan ook geen helder licht, dat is tegenwoordig ook niet vereist om je mening bij de NPO te komen ventileren.

Solar666 | 15-03-19 | 17:15

Elfie Tromp heeft volkomen gelijk.

Elfie zegt dat zij een religie aanhangt die in 80 jaar tijd 200 miljoen mensen afslachtte; het socialisme. Dan zou het raar zijn als zij het afslachten van hele bevolkingsgroepen zou afwijzen.

Natuurlijk zijn er ook "gematigde socialisten", die zeggen dat ze alleen alle mensen met een andere mening af willen slachten. Maar omdat socialisten van hun geloof nooit mogen weten wat iemand precies gezegd heeft (dus wat iemands mening nu eigenlijk is) maakt dat weinig uit.
Uiteindelijk draait socialisme om het afslachten van grote groepen mensen. Dan moet je niet weekhartig zijn.

Dandruff | 15-03-19 | 14:52

Waar is het OM , when you need one!

Lychnari | 15-03-19 | 14:51 | 2

Het OM is al jaren zoek. Ze zijn dan ook van het pad geraakt.

Frau Merkel | 15-03-19 | 15:50

@Frau Merkel | 15-03-19 | 15:50:
In het geval van blokkeerfriezen het het OM er als de kippen bij.

matatwork | 15-03-19 | 16:50

Deze column van mevr. Tromp is weer een treffend voorbeeld van de algehele jarenlang durende verharding van de maatschappij. Het kan niet hard genoeg zijn. (Ja, ook ik ga wel eens in de fout) Omdat we hier een medereaguurder hebben die Willem_Otmans als alias voert, kwam ik er zoeven op om in het werk van de echte Oltmans te duiken. Dit is niet, met nadruk schrijf ik niét, gericht tegen onze medereaguurder!

Willem Oltmans in "Zaken Doen", Verantwoording, p. 6.

"Vervuiling van het leef-milieu en vervuiling van het menselijk brein gaan hand in hand, ook al krijgt radio-actieve straling op spinazie in Nederland meer aandacht. Parallel aan de verspreiding van zure regen, die de wouden van Europa steeds verder aantast, of parallel aan de systematische vernietiging van vitaal belangrijke tropische regenwouden in Kalimantan (Borneo) of het Amazone-gebied, vindt in de hoofden van mensen een nauwelijks waarneembare maar alarmerende verschuiving van normen en waarden plaats.

De Amerikaanse psychiater Robert Jay Lifton heeft deze onopgemerkte, geruisloze besmetting van het menselijk brein eens omschreven met de term ‘psychic numbing’.1. Men raakt psychisch afgestompt voor evenementen, die eerder voor de geldende moraal en ethiek onacceptabel waren. Sluipend en onverhoeds wordt het brein steeds verder aangetast. Men is zich de verschuiving van de psychische conceptie van abnormaal naar normaal evenmin bewust als men zich realiseert, dat ieder moment dat men leeft de aarde in beweging is. Ons denken wordt beïnvloed en bedorven, zonder dat we er erg in hebben.

Lifton herinnert er bijvoorbeeld aan hoe de mensheid in 1945 de adem in hield bij het bekend worden van de atoomexplosies boven Hirosjima en Nagasaki. En dat waren paaseitjes vergeleken bij de militaire mogelijkheden van 1985. Slechts een halve eeuw later wordt het in brede kring als ‘normaal’ ervaren, dat er in de Nederlandse volksvertegenwoordiging een meerderheid kan worden gevonden voor het plaatsen van kruisraketten. Men werd collectief geïmmuniseerd tegen de gewijzigde werkelijkheid, zoals ook met het verstrijken van de tijd het schrikbeeld van Hirosjima werd uitgewist. De wereld is met 50.000 atoomwapens opgezadeld en gedraagt zich alsof er niets aan de hand is. Atoomcentrales verrijzen als paddestoelen uit de grond en reeds vier maanden na de ramp van Tsjernobyl zijn schrik en angst als sneeuw voor de zon verdwenen. Men is al weer gedeeltelijk psychisch verdoofd voor het effect van de opduvel uit de Oekraïne. Of zoals de New York Times er onlangs aan herinnerde: ‘We weten dat de radio-activiteit van afval der nucleaire centrales 10.000 jaar gevaarlijk zal blijven voor het leefmilieu van mensen. Zelfs onze beschaving is nog geen 4.000 jaar oud."

Noot. 1
‘History and Human Survival’, Robert Jay Lifton, Random House, New York (1961) blz. 115, 339, 376.

Collectieve immunisatie, psychische verdoving, Tijdje terug memoreerde ik de film "A Song for Ameland" internationale jeugd tovert oud Moffrikaans radarstation om in hostel in 1945. Compleet met sentimenmenteel gitaargetokkel.

We zijn zo veel kwijtgeraakt. Zo ontzettend veel en we realiseren het ons niet.
Dank aan de betreurde Willem Oltmans. Evocatus

Evocatus | 15-03-19 | 14:50

Ik doe aangifte tegen deze ophitster, mensen als zij zijn het kwaad. Opruien, dat is wat ze doet. Hopend op een veldslag, waar ze zelf uiteraard niet bij is. Een vies laf wijf is het, van de npo kun je ook niet anders verwachten.
Afspraak tot aangifte is gemaakt. Laten er dat er meer doen, niet zeggen maar doen.
Al zullen er geen voorbedrukte formulieren liggen

Bas1877 | 15-03-19 | 14:50

Ik weet niet wat van Van Jole heeft uitgespookt met Elfie, maar het komt niet meer goed zo te horen.
Verder geeft dit wel de stand van het land aan, de MSM die een podium geeft aan een hersenloze rant tegen een hardwerkende gemeenschap van van Hollanders, Turken en Marokkanen.
Dat is stoken in een goed huwelijk, ranten om te rellen, de intrigant spelen om onlusten uit te lokken.

Eppo | 15-03-19 | 14:35

Even een waarschuwing voor de moslim broeders die vanavond proberen via de dijk Urk te bereiken, het staat daar vol met schapen .... #doeslief

klaaaaz | 15-03-19 | 14:33 | 2
-weggejorist-
BonSens | 15-03-19 | 17:02

Misschien beter een kudde varkens op de dijk zetten.

BonSens | 15-03-19 | 17:02

Hilversum radio en tv en veel politici weten niet wat er leeft onder bevolking. Kom een poosje in randstad wonen en dan vooral de wijken waar veel moslims wonen. Als er één volk racisten zijn zijn het Marokkanen en Turken. Nu na Urk en aanslag (wat ik trouwens heel erg vind) lopen ze heel arrogant en vol minachting naar de autochtonen te kijken. De "goede" uitgesloten natuurlijk :)

speed48 | 15-03-19 | 14:31 | 1

Moslims zijn gewoon racistisch. Had er een paar in het voetbal team, als je zei dat ze dezelfde religie hadden als Somaliers dan schoten ze massaal in de ontkenning, die telden niet mee.

En in die landen kunnen ze generaties lang opscheppen over de oudoom van hun opa die groenblauwe ogen had.

Historicuck_Han | 15-03-19 | 16:40

hamas hamas heel Urk ten onder in het IJsselmeerse plas, aldus de deuglinkse klimaatkerk volgens spreekpop Elfie. Maar dan zal de aarde toch wel meer moeten opwarmen

HetOorAakel | 15-03-19 | 14:28

Doodwensen is niet strafbaar, gelukkig. Die burgemeester lult uit zn nek. Bovendien zijn de uitspraken gedaan in een column, en niet in een publieke debat. Daar houdt het op wat juridische stappen betreft.

Nappa | 15-03-19 | 14:15 | 1

Nappa | 15-03-19 | 14:15,

In theorie heb je gelijk.
In de praktijk zijn Janmaat, Fortuyn, Hirsi Ali, Wilders en anderen voor héél veel minder aangeklaagd en zelfs veroordeeld.
Stel dat zij iets soortgelijks zouden hebben gezegd over Marokkaanse bejaardentimmeraars en groepsverkrachters... De wereld zou te klein zijn geweest.

Dandruff | 15-03-19 | 14:59

En daar betalen Wij ook nog eens Kijk en Luistergeld voor verwerkt in onze belastingaanslag .

liegende lippen | 15-03-19 | 14:15

Haar column met stijgende verbazing aangehoord. Hoe is het mogelijk dat zo'n complete no-name via de door belastinggeld gefinancierde publieke omroep dit soort haatzaaierij en respectloze opmerkingen mag maken. Urk en de Urkers compleet neerhalen en reduceren tot door inteelt aangetaste racisten.

BonSens | 15-03-19 | 14:13 | 3

Omdat Willemijn er een beetje opgewonden van raakt? Ik noem maar wat. En idd, een of andere doorgeschoten sjw'r die haar postmoderne poezie-album mag voorlezen. Sommige druktemakers kon ik wel waarderen. Maar zodra deze "witte Urkers" zei ...... de rest zijn koffievlekken.

horsteknots | 15-03-19 | 14:17

Oh ja, voortaan wil ik benoemd worden 1) Als ik van vakantie terug kom; Lichtbruin. 2) als ik ziek ben; Asgrijs 3) In normale stand; RAL 9016

horsteknots | 15-03-19 | 14:21

Ze heeft (of had) ook een column in de Metro.
Dus haar linksche haat verspreiden lukt wel.

Muissolini | 15-03-19 | 14:22

Pittig links wijffie. Wat zei Hans Teeuwen ook alweer?

Pislinq | 15-03-19 | 14:08 | 1

Sprak hem net. Gaf aan dan toch liever de handkar.

Joffri | 15-03-19 | 15:04

Wanneer de dijken worden doorgestoken en het is weer óp Urk, dan wordt Urk weer zielsgelukkig ! Zelf zou ik dat dan zeker zijn !

Jan, Leiden | 15-03-19 | 14:03 | 1

De haven dichtpletteren maakt meer indruk.

Sjaak.Braaksmaak | 15-03-19 | 14:46

VVMU altijd +1
Laat mensen maar gewoon ventileren hoe dom ze zijn.
Gelijke rechten in dit land is echter ook zoiets. Als je wel 20.000 Urkers dood mag wensen, waarom mag je dan niet 'minder minder' wensen?

klaaaaz | 15-03-19 | 14:02 | 4

Ja dat zie je verkeerd. Wat zij zegt is veel erger en gericht tegen autochtonen. Snappie. Dus massale voorgedrukte aangiften tegen ..... Euhm.

Mart6037 | 15-03-19 | 14:15

Maar met of zonder vvmu, er wordt toch niet minder om geknokt ?

Shareholder II | 15-03-19 | 14:15

Urkers zijn geen ras. Moslim zijn is dat wel, getuige de redenatie van het OM, gebaseerd op de ontwikkelingsstand van het MO.

Frau Merkel | 15-03-19 | 15:52
▼ 1 antwoord verborgen

Begrijp ik nou goed dat deze meisje de dijken wil doorprikken als de Broederschap vanavond op bezoek komt?

Nuchternederland | 15-03-19 | 14:02 | 2
-weggejorist-
frank4444 | 15-03-19 | 14:04

Zeer domme radiocolumn, maar aangifte en doen alsof ze hier oproept tot geweld, komop zeg, vvmu

Uqbar | 15-03-19 | 14:00 | 2

Roepen dat je aangifte gaat doen, zij oproept tot geweld, haar uitscheld etc.. is natuurlijk net zo goed vvmu he. Mevrouw mengt zich er bewust in.

Shareholder II | 15-03-19 | 14:20

En van de emotie vergat ik een t..

Shareholder II | 15-03-19 | 14:21

Tutje Tromp zal d'r maandelijkse momentje wel hebben: www.margriet.nl/fitengezond/schokkend...
.
Off topic en LOL: als één derde van de vrouwen tijdens de menstruatiedagen niet normaal kan functioneren, moet ik dan concluderen dat twéé derde van de vrouwen dat gedurende de rest van de maand niet kan? Zou een hoop verklaren!

L. Vis | 15-03-19 | 13:59 | 3

Ik zie een menstruatieverlof voor vrouwen aankomen....

Kanarie_Geil | 15-03-19 | 14:04

@Kanarie_Geil | 15-03-19 | 14:04: Yep, dat zit er dik in. (En maar klagen dat ze minder verdienen, maar ze functioneren dus gewoon een groot deel van de tijd niet. ;) )

L. Vis | 15-03-19 | 14:08

@jongens, kom eens met je kop uit de jaren 70, ouwe hippies zijn tè zielig om aan te horen.

eastender | 15-03-19 | 16:10

Topic Nieuw-Zeeland dicht?
Wat zijn dit voor NuJij-praktijken, Geenstijl?

kotelet | 15-03-19 | 13:59 | 3

Kan me wel een idee vormen, kotelet. Ik ben kennelijk te sloom om alle vuiligheid te kunnen lezen en heb het allemaal niet zo meegekregen, maar het ging nogal vlotjes en van dik hout etc. Kennelijk. Vervolgens pakt de redactie aardig door door gewoon over Urk te beginnen. Dus geen zorgen.

Rest In Privacy | 15-03-19 | 14:02

Het zal eerder te maken hebben met het al dan niet beginnen roken van servers en Joris die het een beetje beu zal zijn.

Lt-Kol Kilgore | 15-03-19 | 14:13

Het is net als de handel in aandelen.
Soms lopen de emoties hoog op en wordt de handel stilgelegd.
Misschien maar beter, gezien het aantal opgerotte reaguurders.
Hierboven is weer een nieuw NZ topic.
Blijf kalm en reageer fatsoenlijk en inhoudelijk.

Ruimedenker | 15-03-19 | 14:17

Elfie Tromp, de 'spatlap' van Van Jole. Lekker boeiend wat deze muts allemaal uitkraamt.

HaatbaardKnipper | 15-03-19 | 13:59

Dijken doorsteken is een beproefd middel om de vijand buiten de deur te houden. In de 80 jarige oorlog hebben wij dat succesvol toegepast. Ook in de 2de wereld oorlog lag zoiets op de rit maar was uiteindelijk niet nodig.

ProAsfalt | 15-03-19 | 13:56 | 2

Duitsers hadden bootjes, parachutisten en genietroepen. De rekels.

Rest In Privacy | 15-03-19 | 13:57

Natuurlijk moet de burgemeester in kwestie naar de rechter stappen, als je zo ondergezeken wordt, dan onderneem je wat.

Hopelijk maakt de rechter duidelijk dat de Vrijheid van Meningsuiting goud waard is en dat deze verbale stront uitspugende misbakselin deze derrie mag uitventen, want ik ben voor totale vrijheid in deze.
In die orde. Evocatus

Evocatus | 15-03-19 | 13:56 | 6

www.geenstijl.nl/5146744/burgemeester... U gaat uit van Rechtsgelijkheid in Nederland, helaas moet ik u teleur stellen, 1 paspoort, blank, man, je kan het schudden...

Kanarie_Geil | 15-03-19 | 14:08

@Dick Luyenlomp | 15-03-19 | 14:05:
Ja, de hele Wilders-kwestie is compleet kraknjorum, met zelfs die voorgedrukte aangiftes. De giftigheid kende toendertijd geen grenzen.

Alleen het heeft wel fiks bijgedragen aan een tegengestelde beweging, op gang gebracht, waar de PVV enFvD wel bij varen.

Dus iedereen die daarover aan het jammerhouten is, heeft het aan zichzelf te danken. Een slinger slaat niet uit naar één richting, maar komt altijd gelijkelijk weer terug naar de andere kant.

Dat is de stupiditeit van regressief links. Altijd maar de mensen op hun bek slaan, op het hoofd meppen, om dat ze fout zijn, verkeerd bezig zijn. Verkeerd eten, verkeerd drinken, verkeerd bewegen, te veel auto rijden etc. Zo gaan ze zelf voor de bezem.
Walg van dit soort volk. Evocatus

Evocatus | 15-03-19 | 14:24

@Willem_Oltmans | 15-03-19 | 13:58:

Hartelijk dank voor de ondersteuning! Nou moet ik wel zeggen dat u met uw alias Willem_Oltmans toch wel enige verplichting op u neemt t.a.v. uw wijze van uitdrukken. De kwalificatie "totale lul" is niet erg Oltmaniaans; dat u mij zo betiteld, da's geen punt.
Spiegel u aan dhr. Oltmans! Evocatus

Evocatus | 15-03-19 | 14:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Vrouwen zijn wel lief, maar ze kunnen niet denken. Je moet er niet teveel van verwachten.

Willem_Oltmans | 15-03-19 | 13:55 | 1

Arthur van Amerongen bombardeert haar als Domme Blondje van de maand:
www.hpdetijd.nl/2019-03-15/urk/
De dijken doorsteken op Urk zal niets uithalen want Urk ligt 9 m. boven NAP.

leo de pejo | 15-03-19 | 13:54 | 2

Haha, mooi man.

Pislinq | 15-03-19 | 14:10

Geweldig ....
Dank ...

Pjotterdjotter | 15-03-19 | 15:01

Als ze heel hard "Ajax, Ajax" hadden geroepen, was het dan de schuld van Ajax?
Verder: vvmu geldt ook voor haar, hoe dom en kortzichtig ook.

he goh tsjee | 15-03-19 | 13:54

Nooit gehoord van die dame. Enfin, de vrijdag is nog niet voorbij.

Geil Kippetje | 15-03-19 | 13:53

De Marokkanen willen Urkers gaan slaan met hun handtasjes.

Kanarie_Geil | 15-03-19 | 13:51
-weggejorist-
frank4444 | 15-03-19 | 13:51

Ik vind dat je ongezien de tyfus kan krijgen als je een y ipv een ij gebruikt.

Ggroengras | 15-03-19 | 13:51 | 2

wat jy willen...

Kanarie_Geil | 15-03-19 | 13:53

Ik vond "kontakt" ook al bijzonder verontrustend

Rest In Privacy | 15-03-19 | 13:54

De eerste keer dat van Oef over ene Elfie Tromp hoorde. Nog nooit van gehoord en blijkbaar weinig tot niets gemist.

van Oeffelen | 15-03-19 | 13:50 | 1

Hier hetzelfde. Elfie who the fuck. Ik ken haar niet en ga dat ook lekker zo laten.Als ik een domme doos wil koop ik er wel 1 van karton zonder bodem.Is bijna hetzelfde maar dan anders.

tweetybird | 15-03-19 | 13:59

Altijd weer ontluisterend om te zien dat mensen die het liefst publiekelijk pretenderen tegen haat en agressie te zijn zelf altijd vol haat en agressie zitten en het gewoon niet kunnen verbergen.
Verder geen idee wie Elfie is en dat hou ik liever maar zo, erg boeiend is ze niet, wel erg irritant.

Yumi | 15-03-19 | 13:48

Dijken doorsteken heeft weinig zin. Urk is een voormalig eiland, en ligt per definitie boven het water niveau. Dat doen eilanden wel vaker.

Osdorpertje | 15-03-19 | 13:48 | 4

Goed gevonden, misschien nog ouderwets onderwijs gehad? 8-))

Geeft meteen de onvoltooide algemene ontwikkeling van mevr. Tromp weer. Je mag qua Vrijheid van Meningsuiting best harde grappen maken (Ben daar per definitie niet echt voorstander van) maar dan moet de zaak wel kloppen, anders ben je een "dom blondje"
Eilanden altijd +1. Evocatus

Evocatus | 15-03-19 | 13:52

@Evocatus | 15-03-19 | 13:52: Er is een dame hier op GS die altijd scherp maar tegelijkertijd zo beschaafd reageert. Dat bewonder ik enorm. Daar kan deze Elfie wat van leren. De zichzelf benoemde intellectuelen op links mogen zich met haar tevreden stellen. Wat een armoe. Wij hier hebben Noem haar naam natuurlijk niet!
Wie is het?

Rest In Privacy | 15-03-19 | 17:36
▼ 1 antwoord verborgen

Who the hell is Elfie Tromp?

De Libertariër | 15-03-19 | 13:46 | 7

De kleindochter van Leni Riefenblik.?.

Pelforth | 15-03-19 | 13:57

@Mr_Natural | 15-03-19 | 13:59: Bedankt voor dit verhelderende filmpje. Nu weet je ook direct waar links voor staat.

BerryCitroen | 15-03-19 | 21:19
▼ 4 antwoorden verborgen

"Dus geen juridische stappen aub"
Wat nou? Een wijze man op een nep spijkerbed zij heel wijs.
"De vrijheid van meningsuiting houd op bij oproepen tot geweld."

Dit is dezelfde demoniserende gelul van journos waar Pim de dupe van is geworden.
Mag prima getoetst worden bij afdeling recht.

GateKeeperNL | 15-03-19 | 13:45

Die zelfvoldane smoel van die haattrut, aan het eind. Gadver. Hatend links Nederland is door en door ziek. Traditioneel ingestelde mensen moeten allemaal kapot, want ze schikken zich niet naar het linkse wereldbeeld.

Rest In Privacy | 15-03-19 | 13:45

Wat een stemmingmakerij en fact free spuien van vooroordelen.
Gezien en ongezien de tiephus voor deze haatheks.

Maytheforcebewithyou | 15-03-19 | 13:44

Jezusmina, het is allemaal zo treurigmakend en voorspelbaar. Pfff....

de ondode dichter | 15-03-19 | 13:43

De politieke (correcte) partijen hebben dit zo gewild.
Iedereen, dus ook de mensen in de politiek, ziet aankomen dat een actie een reactie geeft en die ook weer.
Mohammed heeft dit vuurtje aangestoken.
#stemzeweg

watergeus | 15-03-19 | 13:43

Lol 't zou zo treffen zijn als ze echt objectief was, helaas komt het immer en altijd weer op Geertje Wilders uit.

marrretje | 15-03-19 | 13:42

Die hele mocro-urk rel is een beetje langs me heengegaan, waarschijnlijk omdat ik geen van beide partijen tot de 'bloem der natie' reken. Gajes aan beide kanten.

Neemt niet weg dat dit natuurlijk weer een oliedomme opmerking van een oliedom wijf is (en npo, dus door onszelf betaald... alleen al het feit dat FvD er de bezem door wil halen is al voldoende om op FvD te stemmen!), maar wellicht is het beter om nou eens een keertje niét te reageren en het mens in haar sop te laten gaarkoken.

Want dat is het enige wat dit soort 'columnisten' willen: aandacht.
En helaas, ze krijgt het (weer).

EefjeWentelteefje | 15-03-19 | 13:41

Dit topic is veels te genuanceerd. En dat met een header die het omgekeerde beschrijft. Zeer tendentieus, dat dan weer wel.
Hadden wij maar Trump ipv Tromp.

Cobalt bomb | 15-03-19 | 13:40 | 2

We hebben geen Trump maar we hebben Baudet... dit moeten we koesteren.
75% van de media, verslaggevers en Kamerleden zijn links - het is niet eenvoudig om daar tegen op te boksen, maar Baudet is niet bang en gaat er gewoon tussen zitten.
Hij ontwikkelt zich steeds meer als een tweede Pim Fortuyn.... erg knap.

sociaal_econoom | 15-03-19 | 13:48

@sociaal_econoom | 15-03-19 | 13:48:
Haha, jij schrijft normaal onder het pseudoniem Homerus of niet ;)
Baudet is er nog niet, maar het is een begin.

Cobalt bomb | 15-03-19 | 13:55

Zo, die burgemeester schrijft in de spelling van de Statenvertaling, de kritiese spelling en de gewone. Deze man staat boven de tijdsgeest.

Diotima | 15-03-19 | 13:40 | 2

Zolang de spelling van het groengeile boekje maar buiten blijft.

Cobalt bomb | 15-03-19 | 13:41

@Cobalt bomb | 15-03-19 | 13:41: overheidsdienaren zijn nochtans verplicht zich aan de officiële spellingsregels te houden.

JTKDM | 15-03-19 | 15:45

En deze opmerking van dit leeghoofd zet niet aan tot haat? Veegt tranen nu weg van het lachen.

MoonBeebe | 15-03-19 | 13:40

Mevrouw de linkse pantoffelheldin.
Christenen en hun God worden weer eens belachelijk gemaakt, om de “bekrompenheid” van Urkers aan te tonen.
Het woord Allah heb ik niet gehoord, om de bekrompenheid van agressieve Marokaantjes aan te tonen.
Wederom selectieve shoppen.
Een halve waarheid is een héle leugen.

Ruimedenker | 15-03-19 | 13:39

Goed dat de burgemeester van Urk ook de verantwoordelijken van de NPO in het vizier neemt. 20 maart betekent ook de bijl aan de wortel van de NPO. Genoeg van dit faciliteren van links-hysterische 'inteelt'-beschuldigingen. Laat FvD / PVV een maatregel aannemen die de NPO ook achteraf financieel straft voor haatzaaipropaganda.

Eeuwig..Op..Vakantie | 15-03-19 | 13:39 | 5

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 15-03-19 | 13:56:
Inderdaad, de domheid die U etaleert werkt nogal op de lachspieren.

Berbaar | 15-03-19 | 14:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus Marokkanen zijn tóch een ras, kan ik concluderen? Damn, dan ben dus tóch een enge witte xenofobische, racistische nazi!
Moet ik zo het weekend in...

Ali Bundii | 15-03-19 | 13:39

Zijn er op de radio überhaupt vrouwen te horen die leuk zijn? Tips? Ervaringen?

Papa Jones | 15-03-19 | 13:38

Laten we de column van Elfie vooral geen opruiing en discriminatie noemen. Dit is nu eenmaal wat jarenlange inteelt binnen een deugenclave met je doet. Sommige deugenclaves zijn inmiddels zo door en door verrot, dat we ze het beste links (ha!) kunnen laten liggen. Jammer voor de opinie en dialoog, maar beter voor het land.

Rest In Privacy | 15-03-19 | 13:37

Elfie is een prachtvoorbeeld van een Useful Idiot. Iemand willen haat-neuken met een voorbind dildo vanwege vermeend seksisme? Hahaha, heerlijk om dat soort shit te lezen. Volgens mij heeft Elfie zusjes in Engeland....

youtu.be/wGwTFrLAsRw

Zwezerik | 15-03-19 | 13:36

Och, Elfie Tromp. Half extreem-links Nederland is daar al tien keer overheen gegaan, in haar tot mislukking gedoemde zucht naar erkenning.

obominotie | 15-03-19 | 13:36

Ach, sinds de GGZ kapot bezuinigd is verdienen er wel meer gekken een flinke boterham door betaald wat te roeptoeteren voor een of ander medium.
Lekker aanklagen inderdaad en censureren dat soort achterlijke 'vrijheid'. Dat je daar als GS-columnist niet achter staat is allicht omdat je exact hetzelfde doet om je boterham te verdienen. Val niet van het moraalpaard hoorrr, want dat is broodroof.

Toos Doos | 15-03-19 | 13:36

Bij de naam "Elfie" ben je bij mij sowieso af. Zal wel het product van Sterre en Storm zijn. Elfie, pak je bakfiets , zoek de velden op, maak een bloemenkrans van margrietjes en drink je brandnetelthee.... daar word jij vast een stuk minder zuur van.

sallandstrots | 15-03-19 | 13:36

Opgehitst? Dat is bij dat elfje niet nodig. Die mevrouw zit standaard vol gif.

isitsoornot | 15-03-19 | 13:35

Nepnieuws:
De moeder is niet eens in het ziekenhuis geweest.
Maar ja, links en feiten.

Rest In Privacy | 15-03-19 | 13:34 | 4

@Langshetrandje | 15-03-19 | 13:35:
En het lijk bij Souf op de stoep gedumpt. Zijn vaderis een kilo gerookte paling door zijn strot geduwd en ook overleden. Vergeet ik nog wat?

marrretje | 15-03-19 | 13:48

Do not look back in anger?

Rest In Privacy | 15-03-19 | 14:29
▼ 1 antwoord verborgen

De VVMU geldt gelukkig ook voor Elfie Tromp. Maar degene die hier onze belastinggeld aan heeft uitgegeven verdient een enkeltje UWV

witwas | 15-03-19 | 13:34

Die cabareteske columns op radio en tv zijn nogal in de mode. Daar had de burgemeester even over na moeten denken voor hij reageerde. Wat mij betreft hij hij recht op de koekwausprijs van maart.

Schadenfreude | 15-03-19 | 13:33

Kijk mij mensen, kijk mij... joehoe hier ben ik... kijk mij toch eens, kijk mij, kijk mij....

Kanarie_Geil | 15-03-19 | 13:33 | 2

Realiseer me door uw post wel dat we haar alle aandacht geven die ze niet verdient.

McSplutter | 15-03-19 | 13:43

@McSplutter | 15-03-19 | 13:43Ze heeft haar 15 minuten bekendheid.

Kanarie_Geil | 15-03-19 | 14:02

Volgens Tromp is Urk een drugsdorp en da's niet goed. Kijk eens naar je Amsterdam. Pot verwijt de ketel.

Rest In Privacy | 15-03-19 | 13:33

Ik zou haar niet doen..

BRR76 | 15-03-19 | 13:33 | 2

Inderdaad, don't stick your dick in a crazy chick !

Mr. C | 15-03-19 | 13:38

For real, guys. Do nót stick your dick in crazy.

Shareholder II | 15-03-19 | 14:02
-weggejorist-
Mammeloe | 15-03-19 | 13:32 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Het alternatief is dat ze bij de npo voortaan met mensen aan de slag gaan die wel wat zinnigs te melden hebben. Terwijl het daar nou juist zo lekker met een sneltreinvaart bergafwaarts gaat met al die publieke omroeppersonen.

Dus wat de Elfie Trompjes van ons land, dat is Nederland, betreft: meer, meer, meer! Zodat die Hilversumse etterpuist al dan niet spontaan een keertje knapt.

(PS: ik hoop niet dat u net zit te eten, in welk geval mijn excuses voor de laatste zin).

Rest In Privacy | 15-03-19 | 13:32 | 1

Ik beet net een kerstomaatje door...

Cammy | 15-03-19 | 15:07

Gezien haar narcistische zelfingenomenheid hadden haar ouders haar beter Selfie kunnen noemen.

wijsvinger | 15-03-19 | 13:31 | 2

Spijker kop, raak!

IkWilOokWatZeggen | 15-03-19 | 13:32

Ghe

drs. P | 15-03-19 | 13:54

Egt belachelijk dit. Kan hier zo boos om worden!

Wim187 | 15-03-19 | 13:31

Persoonlijk zou ik het prachtig vinden als dit linkschgekkie aangepakt wordt.
Deze figuren zijn zo van de kaart, waarschijnlijk raakt ze er opgewonden van als ze kan berichten over foute/racistische blanken (voor haar witten), die een 'zielige' allochtoon slachtoffer heeft gemaakt.

Muissolini | 15-03-19 | 13:31

Gaat niet over ras, wat dom zeg.

Willem_Oltmans | 15-03-19 | 13:31

"byzonder" Zelfs qua spelling is de burgemeester behoudend. Mooi hoor.

JTKDM | 15-03-19 | 13:30

Totaal wereldvreemd. Ongefundeerde aantijgingen en beschuldigingen. Details kloppen niet en toch een platform krijgen om haar “ verdraaide” mening te verkondigen.

Gomezlopez | 15-03-19 | 13:29

Voor zover ik weet speelde ras helemaal geen rol. Belediging wel. Tja dat is voor sommige onnozele mensen aanleiding om klappen uit te delen. Maar elfie (je ouders zijn waarschijnlijk dronken geweest toen ze die naam bedachten) trekt Urkers in het racistische. Dat is gewoon pertinent niet waar. Ze zijn wat apart misschien maar ja dat is Volendam ook. Beetje flauw dus van haar.

Omebert | 15-03-19 | 13:29

Als tromp niet vervolgd wordt voor deze haatcolumn, dan heeft Wilders er een prima argument bij voor zijn hoger beroep. Dit is column die gericht is aan een veel breder publiek dan alleen een paar PVV aanhangers in een Haags zaaltje en daarmee is de impact ook veel groter. Als Wilders vervolgd wordt, dan Tromp ook. Als Tromp niet vervolgd wordt (mijn voorkeur), dan Wilders ook niet.

Nebuchednezzar | 15-03-19 | 13:29 | 5

@Berbaar | 15-03-19 | 13:32: Inderdaad appels en peren. Deze kut wenst mensen dood. Heeft Wilders de grote nooit gedaan.

Dirty-Harry44 | 15-03-19 | 13:41

Ik ben net gisteren teruggekeerd van vakantie, dus die hele Urker kwestie is een beetje aan me voorbij gegaan - ik zag in het buitenland vnl veel Brexit gedoe - maar ik vind dit gedoe met die Elfie Tromp toch wel heel erg zwaar overdreven, moet ik zeggen. Ze zou mensen "doodwensen", de burgemeester van Urk overweegt aangifte te doen, alleen vanwege deze uitspraak:

'Wat mij betreft mogen ze de dijken alvast doorsteken bij Urk"

Wat ben je dan voor sneue loser, als je door zo'n tamelijk onschuldige uitspraak op de kast laat jagen. Ik heb niks met die Elfie Tromp en nog minder met die deugsite van Van Jole, maar christus, als dit al doodsbedreigingen zijn? Ik zou zeggen: get a life.

Dr_Johnson | 15-03-19 | 13:58

Ken jij het verschil niet tussen een column en een politieke toespraak na verkiezingen? De rechter zou een aanklacht jegens haar direct van tafel vegen

Nappa | 15-03-19 | 14:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Het grappigste is, dat Elfie in haar haat tegen Urk een dijk wil doorsteken, waardoor heel Flevoland onderloopt, behalve het eiland Urk dat boven NAP ligt.

tipo | 15-03-19 | 13:28 | 3

En de Allochtonen op Urk zijn voor haar dan collateral damage of zoiets haha.

Muissolini | 15-03-19 | 13:34

Nja, was maar weinig grappigs aan wat die doos allemaal uitbraakte.
En ze zat er ook nog eens bij als een extreem-rechtse gabbersnol met die polo zo dichtgeknoopt en die cap op haar kop (alleen het MoH logo ontbrak nog).

Wat een idee om zo'n zoekend kind haar mening te laten spuien.
Dit kan beter tegen zichzelf in bescherming genomen worden.

Gazzerop | 15-03-19 | 13:43

@Gazzerop | 15-03-19 | 13:43:
Beetje wiet geven en verder het telefoonnummer van de bezorgdealert. Wordt ze rustig van.

Cobalt bomb | 15-03-19 | 13:52

Het meeste van wat racisme wordt genoemd, heeft niets met ras te maken en is dus geen racisme. Maar de kritiek van Tromp op de Urkenaren is nogal genetisch van aard en kan wel met recht racisme worden genoemd.

Rest In Privacy | 15-03-19 | 13:27 | 1

Nuchter bekeken is het gewoon een knokpartijtje tussen twee mensen. Ooit werd dat gewoon opgelost door een knokpartijtjes tussen die twee. Helaas hebben we hier wel te maken met een Marokkaan met het standaard hyena gedrag. Die vecht niet eerlijk zijn eigen vechtpartij uit. Hij roept met zijn geroep op socialmedia gelijk alle Marokkanen in Nederland op om te gaan knokken en te komen rellen. Die Urkers die het huis binnen gingen verdienen straf, maar het zogenaamde slachtoffer is minstens schuldig aan uitlokking en oproepen tot geweld door opzettelijk racisme te gebruiken als reden en zelfs hierover te liegen door te verklaren dat er racistische spreuken werden geroepen. Gelukkig hebben we sinds de processen rondom blokkeer Friezen een OM te kan ingrijpen. Kan, maar waarschijnlijk niet wil. De kosten van politie-inzet zou ik verhalen op het zogenaamde slachtoffer. Dit is bewust rellen uitlokken door het roepen van racisme.

Ruikbaard | 15-03-19 | 13:38

Kijken of ik het nog snap: als autochtone Urkers het met elkaar aan de stok krijgen en een huisbezoek afleggen waarbij iemand tegen de vlakte gaat haalt dat misschien net het plaatselijke sufferdje maar interesseert het verder niemand. Als er een Marokkaan/Turk/Neger bij betrokken is, en dan alleen als slachtoffer, is er automatisch sprake van racisme en een bizar soort haat en staat Nederland op z'n kop. Als de Marokkaan/Turk/Neger er als dader bij betrokken is speelt dit dan weer niet, die schijnen niet racistisch te zijn hoewel hun slachtoffers meestal blank zijn. Dit soort geweld komt ook veel vaker voor. Ook geweld tussen Marokkanen/Turken/Negers onderling, ook een ware plaag in het hedendaagse Nederland, blijft onbesproken en hier mogen geen etiketten op worden geplakt. En wij moeten dit aanhoren en aangluren en onze ogen droog houden ofzo?

TheOneWhoKnocks | 15-03-19 | 13:26 | 4

@Nappa | 15-03-19 | 13:35: Of ze laten die urkers gewoon met rust.
Die wonen daar al eeuwen, verder niemand last van (als je ze niet uitlokt).
Nu loopt deugend NL ineens te brallen zoals jij, maar waar was je eerder dan, toen het er op Urk net zo aan toeging maar het net niet een mocrootje was dat de knuppel in het hoenderhok gooide?

Gazzerop | 15-03-19 | 13:46

@Nappa | 15-03-19 | 13:35:
kletspraat, heeft alles te maken met de vriendengroep. In Urk is die best groot. Als een urker snurker met een andere urker lurker ruzie heeft staat er maar de helft Voor! de deur. Immers, die 100 man moeten zich dan verdelen.

Cobalt bomb | 15-03-19 | 13:50

@Nappa | 15-03-19 | 13:35: Dat jij de nadruk legt op inteelt in Urk maakt je een klein schreeuwertje wat aandacht wil. Noem eens 1 bron wat enigszins serieus aantoont dat de vermeende inteelt iets te maken heeft met deze ruzie?

Promedio | 15-03-19 | 13:55
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Dirty-Harry44 | 15-03-19 | 13:26 | 3

Als Wilders "minder" roept dan schreeuwen de media moord en brand met de NPO voorop. En dient de NPO als een katalysator om mensen op te hitsten tegen Wilders en de PVV.

Maar dezelfde NPO geeft wel een grote megafoon aan iemand die openlijk Urkers doodwenst.

Hoe hypocriet is de NPO. Het blijkt maar weer eens hoe partijdig deze NPO is en wat haar (linkse) agenda is.

Kaskensj | 15-03-19 | 13:26 | 8

@Cobalt bomb | 15-03-19 | 13:46:
Hebben de "heren" weer even de tijd om hen onwelgevallige kamerleden te bedreigen.

Rest In Privacy | 15-03-19 | 13:51
▼ 5 antwoorden verborgen

Heb nooit Elfie of haar kattenvrouwgejank kunnen uitstaan maar Jezus zeg. Mensen vandaag de dag kunnen ook niks hebben, hé...

negerinnenzoenen | 15-03-19 | 13:25

Het is onbedoeld wel grappig als je beseft dat Elfie (met de foute achternaam) als Nederlander zou moeten weten dat Urk van origine een eiland is en dus geen dijken heeft die doorgestoken kunnen worden. Nog leuker wordt het als de burgemeester van Urk dat ook niet blijkt te weten.

forecastle | 15-03-19 | 13:25 | 3

Yep, dom in het kwadraat.

Berbaar | 15-03-19 | 13:31

Het moge duidelijk zijn dat Elfie Tromps intellectuele peil ook onder het NAP ligt. En haar intellectuele diepgang kan hoogstens met wat nattevingerwerk achterhaald worden. Maar goed, mijn favoriete columnisten, academici, lees ik dan ook in echte kranten/tijdschriften.

Diotima | 15-03-19 | 13:24

Ik denk dat niemand liever dan de Urkers zelf wil dat de dijken weer doorgestoken worden opdat Urk weer een eiland wordt! Dusseh...... go ahead!

RembrandtvanGogh | 15-03-19 | 13:23

Een column schuurt, prikkelt, bevat stijlfiguren, zet aan tot nadenken en roept om reactie.
Missie geslaagd Elfie. Kunnen veel columnisten nog een voorbeeld aan nemen.

Superior Bastard | 15-03-19 | 13:21 | 13

@Superior Bastard | 15-03-19 | 13:45:
Stierenpoep. Dit was een gevalletje uit de losse pols en recht uit het hart. Geeft niet. Meer zit er niet in. Maar het was geen stijlfiguur, het was een doodswens.

Rest In Privacy | 15-03-19 | 13:54

@Superior Bastard | 15-03-19 | 13:47: Zucht lekker een end op, Klootzak.

Rest In Privacy | 15-03-19 | 13:55
▼ 10 antwoorden verborgen

De Nieuws BV. Daar luister ik alleen maar naar als ik héél erg snel héél erg over de pis wil zijn. Willemijn Veenhoven, die kerel met die witte onderbroek en die kerel van dat rare programma met die mislukte cabaretiers, nog slechter dan Kopspijkers. Echt. 2 minuten is ALTIJD genoeg.

Rest In Privacy | 15-03-19 | 13:21 | 2

Die WV, is een vies vulvaatje, daar besteed je gewoon geen woorden aan.

Kanarie_Geil | 15-03-19 | 13:43

Mijn verdragingsgraag tov. dat programma is al een hele tijd tanende.
Vooral als die klapjosti van een van jole zijn drek weer over de mensheid mag verspreiden.
Maar goed, we moeten de vinger aan de pols houden wb. die npo poppenkast.
We betalen er immers ook voor.

Gazzerop | 15-03-19 | 13:49

Even het containerbegrip racisme eraan vastplakken en ze kan alles zeggen wat ze vindt met goedkeuring van de deugbrigade. Gevaarlijke mensen dit!

BozePaarseMan | 15-03-19 | 13:20

als ik in de kroeg zit ben ik blij dat de muziek harder staat zodat ik niet naar vrouwen zoals dit geval hoef te luisteren

Rest In Privacy | 15-03-19 | 13:19

Knettergek dat mens. Een aandachtshoer pur sang. En in de teena lady leeftijd , nou dan weet je het wel. Binnenkort verft die haar haar paars en noemt ze zichzelf een lekker gek mens... brrrr.

Mark_D_NL | 15-03-19 | 13:19

Urk is een eiland. Steek de dijken door en de polder loopt onder. De Urkers komen met hun eigen kotters gewoon waar ze willen en zijn veilig achter hun waterlinie. Is dat wat Elfie Tromp bedoelde?

Glasgow Argus | 15-03-19 | 13:19 | 1

Nee, Elfi wil anderen uitroeien omdat ze denkt dat ze beter is.

BozePaarseMan | 15-03-19 | 13:21

Tweet toont ook weer de politieke agenda van de NPO. Ze hebben het over racistische aanslag, nu wel. Niet bij de dagelijks tientallen aanvallen van immigranten op Nederlanders.

Franker | 15-03-19 | 13:19 | 3

Het is een aan slag door een Christelijke Terrorist. Idem aan aanslagen door Extreme Moslims e.d. Weinig rechts of links aan. Het is gewoon weer een achterlijk reli dingetje..

Mark_D_NL | 15-03-19 | 13:21

Als je dat onderscheid niet kunt maken, kan ik me voorstellen dat je zo denkt.

Superior Bastard | 15-03-19 | 13:22

@Superior Bastard | 15-03-19 | 13:22:

Nou, ergens toch wel een kern van waarheid. Ik stel voor om de Amerikaanse term te vernederlandsen en niet meer over racisme en discriminatie te spreken, maar over “haatgedreven misdaden”. Dat dekt de lading van zowel NZ, Parijs, New York en de gevallen die @Franker bedoeld.

DankeSchon | 15-03-19 | 13:34

Heb het gehoord. De stompzinnigheid in haar rant was tenenkrommend. Het is gewoon de politieke richting van het NPO. We betalen met z'n allen voor deze communisten en hun achterlijke propaganda.

lanexx | 15-03-19 | 13:18

Provocerend gebral van een niet al te slim meisje. Meer was het niet. Next. Er zijn wel belangrijkere dingen in het leven dan het gekakel van Elfie.

brutus68 | 15-03-19 | 13:17 | 1

Helaas vertegenwoordigd zij een groot deel van (s)links c.q. de reageerders op Joop, zoals vandaag weer uitgebreid te zien is.

DankeSchon | 15-03-19 | 13:30

Als je acties zoals in Urk of NZ had kunnen zien aankomen, kan je je toch niet met droge ogen beweren dat er niets fout is bij de autochtonen? Of vroeg een moeder om neergehoekt te worden door autochtoon tuig. Of de baby om vermoord te worden. We moeten dus met zijn allen vreemdelingen criminaliseren, uitsluiten, melden dat ze "kanker" zijn en als er door alle ophitsing en haat wat gebeurd kan dat niet de bedoeling zijn. We creeren haat omdat het mag in het kader van VVMU tegen minderheden. VVMU mag niet over zaken die autochtone mensen in een kwaad daglicht brengen.

Kaan78 | 15-03-19 | 13:17 | 7

@2voor12 | 15-03-19 | 13:25: Daar is ook helemaal geen reden voor als je kijkt naar wie er ook daadwerkelijk veroordeelt is. Ook bij etnisch profileren leggen we de rekening bij de dader, terwijl er iets mis is met een persoon die zonder aanwijzing mensen als "verdachten" gaat behandelen. Als je kijkt naar de sociaal maatschappelijke status van het geheel lopen de percentages minder uiteen. Anders zou je ook kunnen stellen dat Marokkanen en Turken de betere CEO's zijn omdat ze percentueel minder vaak aan verduistering doen op dat niveau.

Kaan78 | 15-03-19 | 13:37

@DankeSchon | 15-03-19 | 13:28: Je goochelt zelf met feiten. Een christelijke terrosist valt een ander geloof aan. Doen Islamitische terroristen ook dagelijks. Dus het is een reli gekkie fittie. Heeft NIETS met racisme te maken, helemaal niets. Het zijn gewoon weer die reli gekkies. Snap wel dat het racisme frame belangrijk is voor velen omdat ze niet verder denken dan dat.. Maar dit is reli gekkies tegen reli gekkies.

Mark_D_NL | 15-03-19 | 13:41

@Mark_D_NL | 15-03-19 | 13:41:

Dat bedoel ik ook. Ik stoorde me vooral aan het eenzijdige van @Kaan78; gooi het op racisme en je hebt gelijk. Ik heb het daarom aangevuld met zaken die stelselmatig door dit soort figuren wordt vermeden.

Wat het goochelen betreft: het is toch een allochtoon die allochtonen heeft doodgeschoten?

DankeSchon | 15-03-19 | 13:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Blanke mensen hebben een teringhekel aan andere blanke mensen.

Turbulentie? | 15-03-19 | 13:16

Had nog nooit van die Elfie gehoord. Maar wat een deugkneus. Heeft Geert Wilders ooit opgeroepen tot deze rel ? Hoe komt ze erbij de trut ?! Inmiddels ben ik op de hoogte van de werkelijke aanleiding van de ruzie. Dat heeft alles te maken met het onrespectvolle gedrag, de grove beledigingen en de uitnodiging van een knokpartij afkomstig van de door haar geslachtofferde Marokaan in kwestie. Pas maar op dat je het vuurtje niet oplaait tot een bosbrand, stomme trut.

suscrofa | 15-03-19 | 13:16 | 2

Waar twee strijden, hebben twee schuld. Zo is het nog steeds.

suscrofa | 15-03-19 | 13:18

Het bijzondere is dat, als de rollen omgedraaid waren, iedereen begrip had gehad voor de woede van de Marokkanen. Dan zouden de schandalige beledigingen aan het adres van dat meisje en het uitdagen van de Urkse jongen in de media breed uitgemeten worden en ten strengste veroordeeld. Dan wel!

Maris v.d Hof5393 | 15-03-19 | 14:05

Ach,in de verkiezingsstrijd voor wat nepzeteltjes extra voor de gutmenschen is onderhand alles geoorloofd.
Zelfs de doden in New Zeeland halen ze erbij voor wat extra nepzeteltjes.
Ik schrijf met nadruk nepzetels,omdat alles uit de koker komt van het vierde reich te brussel.
Klimaatdoelen: Brussel doet er een tandje bij
www.elsevierweekblad.nl/kennis/achter...

komtdatschot | 15-03-19 | 13:16

Wat een naar wijf. Ik hoop dat ze in visgraat stikt. Iets met karma.

franck7020 | 15-03-19 | 13:16

zo is dat Elfie.. je steekt de dijken door zodat burgers en bewoners van heel urk, al dagen in een gebied waar je niet wilt zijn lekker verzuipen.. zo regel je dat als je zelf met je voeten op een verhoging staat..

het wil natuurlijk weleens een probaat middel zijn om een groep te isoleren door bijvoorbeeld de bruggen te openen en de binnenstad te beschermen als er een horde idioten met een veldslag dreigt.. dikke pech als je vervolgens als bewoner daar net toevallig je huis ook bewoont

December 2000 's-Hertogenbosch..

fikkieblijf! | 15-03-19 | 13:15

God, coke, inteelt, de sleutelwoorden van dit zeer generaliserende, bekrompen betoog van deze omhooggevallen huppelkudt.
Komt niet verder dan Geertje de schuld geven van deze misère.
Een giga blunder, waar alleen zij en alle Jopers een natte broek van krijgen.
Al is dit betoog zwaar beledigend voor Urkers en Wilders, aangifte lijkt mij zinloos.
Het proberen waard overigens, maar een veroordeling zit er waarschijnlijk niet in.
Wij wachten op excuus.....

Ruimedenker | 15-03-19 | 13:15

Hoezo dreigen? Gewoon aangifte doen!

Deze amoebe was wat mij betreft precies twee keer op de radio, namelijk de éérste én de laatste keer!

Marvin_NL | 15-03-19 | 13:15

Wat een slappe column. Bijna slecht genoeg voor het AD. Alleen Nynke de Jong schrijft beroerder.

Generaal P. | 15-03-19 | 13:14 | 1

Aha ik ben dus niet alleen. Ik erger me aan elke column van Nynke de Jong. Die doet of ze alle wijsheid in pacht heeft, maar heeft totaal geen kennis van zaken

Archimedes-2 | 15-03-19 | 13:18

Ze heeft helemaal gelijk dat dit een racistisch voorval is. Zomaar met een hele groep naar Urk willen enkel omdat de vermeende daders van een andere afkomst zijn.

In het algemeen is onderscheid tussen iemand uitschelden op afkomst NADAT er ruzie is, en ruzie die ontstaat VANWEGE afkomst, nog steeds moeilijk voor sommige mensen. Als je ruzie hebt en dan iemand uitscheld met ziektes/rood haar/dik zijn/afkomst ben je niets meer dan aan het schelden, maar geen algemene uitspraak aan het doen wat je echt van mensen die bv een ziekte hebben vindt. Je wil een individu dan gewoon kwetsen, en dus uitschelden.

een_mike | 15-03-19 | 13:14 | 3

Het ging er toch om dat z'n vriendin niet lekker neukte en hij t al een jaar en een dag volhoudt. Ik zie t racisme niet?

merel veld | 15-03-19 | 13:16

@merel veld | 15-03-19 | 13:16: I was being sarcastic, het racisme kwam juist daarna uit de wens met een groep uit het hele land naar Urk te gaan

een_mike | 15-03-19 | 13:20

@een_mike | 15-03-19 | 13:20: ja, ik zie t. De vrijmibo vraagt minder scherpte van me. Ik wacht wel even met reageren. Plop

merel veld | 15-03-19 | 13:30

Dat soort sneue deugneuzen zal nooit oproepen om Mekka op te blazen, als een oververhitte Mohammedaan wéér een aanslag heeft gepleegd. Collectieve schuld geldt alleen voor de witmens.

Festen | 15-03-19 | 13:13 | 3

De zelfhaat is er met de paplepel ingegoten zodat ze zelf niet zien hoe idioot hun gezever is.

Dirk III | 15-03-19 | 13:15

Wij zijn beschaafd, wij doen dat niet. Waarom zou ik in vredesnaam 1,5 miljard and counting mensen wereldwijd willen raken door hun heilige plaats op te blazen? Niet mijn ding, maar liever dat ze daar rondjes blijven lopen dan hier een Bataclannetje komen doen. Heb sowieso niets met georganiseerde religie/ideologie/overtuigingen, ben geen lemming, denk en oordeel liever zelf waar ik me in kan vinden en waar ik me liever verre van houdt.

Graaisnaaiert | 15-03-19 | 13:26

Die blanke onderbroek is toch ook hartstikke wit?

Kanarie_Geil | 15-03-19 | 13:30

leuk enzo, en vooral erg goed van dit tutje om te laten zien aan haar grachtengordelvriendjes dat ze deugt enzo. En ook zo flink vander, tegen Urkers, Maarre..... waarom moet dit godverdomme van ons belastinggeld?????????????

didivos | 15-03-19 | 13:13

De oorzaak van fake-nieuws kort samengevat. Opiniemaker. Je hebt geen opinie, dus creëert er maar een, die zo goed mogelijk bij de vigerende eigen-bubble-mening aansluit?

McSplutter | 15-03-19 | 13:13

Ze kijkt er op het eind bij "spitsvondig hè". Maar wat ze werkelijk zegt en wat voor consequenties dat heeft, geen benul. Neemt ook geen verantwoordelijkheid in deze. En dat neemt ze de rest wel kwalijk. Alibi dat zij het wel mag zeggen en de rest niet... " Ja maar, ik ben columnist". Ik hoop dat ze ooit weinig inkomen heeft en eens in een niet witte (haar taal) wijk moet wonen... kijken of haar theoretisch kader dan nog steeds stand houdt

merel veld | 15-03-19 | 13:12

@ Glasgow Argus en @ superior Bastard, haha, excuus voor het taalgebruik in mijn simpele opvattingen.

DeutschlandUberAlles | 15-03-19 | 13:11

De publieke omroep ontloopt haar verantwoordelijkheid al jaren.
Niks nieuws onder de zon.

Turbulentie? | 15-03-19 | 13:11

Het ergste aan dit verhaal vind ik nog dat al lang bekend was dat de audiotrack geript was uit een video van Geldermalsden (zie ok topic hier) en dat ze dan alsnog zo'n uitzending durven te maken. Nou ja, hiermee heeft de NPO in ieder geval wel weer alle vooroordelen over partijdigheid bevestigd.

Zijn de verdedigingslinies voor vanavond trouwens al opgetuigd op Urk?

memyi | 15-03-19 | 13:10 | 2

Duiding in plaats van verslaggeving. En nog eens behoorlijk doorzichtig ook. M.i. niet de taak van een journaal/nieuwszender, daar hebben we columnisten, praatprogramma's en documentaires voor.

Graaisnaaiert | 15-03-19 | 13:14

Ze mocht de column wel voorlezen maar Wilders moest er wel in blijven. Zo werkt het bij de linkse npo

Man.man.man | 15-03-19 | 13:32

We blame Tromp.

Glasgow Argus | 15-03-19 | 13:09 | 2

And the other Orange guy?!?

McSplutter | 15-03-19 | 13:14

@McSplutter | 15-03-19 | 13:14: Shite, had niet onmiddellijk door dat 'elfie' ook Tromp heet. Dacht dat Argus een van de Nederlandsche zeehelden bedoelde.

McSplutter | 15-03-19 | 13:21

Gevaarlijke, fanatieke haatvoordracht met tunnelvisie.

ecologiste | 15-03-19 | 13:09 | 1

Ach, categorie "waar blijft die sniper?" toen Trump de VS-verkiezingen had gewonnen. Mensen die zichzelf heel redelijk en "het geweten van Nederland" vinden kunnen vaak tot verrassend hysterische en intolerante gedachtes en uitspraken komen als er een gebeurtenis plaatsvindt die zij niet als "redelijk" zien en die moet dus met wortel en tak moeten worden uitgeroeid. Net zulk zelotengedrag als fanatici op de flanken, waar zij dus "tegen zeggen te strijden".

Graaisnaaiert | 15-03-19 | 13:17

Als ik ondernemingszin en startkapitaal had, dan ging ik dwangbuizen fabriceren. Aan potentiële klandizie geen gebrek in dit land vol gierende gekken.

MickeyGouda | 15-03-19 | 13:09 | 1

Voor allerlei doelen worden crowd fundings-acties gespekt. Het is dus alleen het gebrek aan ondernemingszin die u kan tegenhouden.

McSplutter | 15-03-19 | 13:16

Mensen die het woord "witte " IPV blanke zeggen, die kun je niet serieus nemen .

lavoelme-ereensan | 15-03-19 | 13:09 | 3

blanke vla = wit, blanke mensen zijn, ehm.... beige..

memyi | 15-03-19 | 13:26

Staatsradio van uw geld.Dat wel.

van stampij | 15-03-19 | 13:09

Als we 't over een verrot land hebben dan denk ik aan moffenhoer Elfie.

Shareholder II | 15-03-19 | 13:09

De opmerking van Elfie Tromp getuigd dat ze geen idee heeft wat er werkelijk is gebeurd in Urk. Goedkoop ergens een mening hebben, het lijkt wel een fotomodel. Ze heeft de melk horen klotsen maar heeft geen idee waar de tepel hangt.

Ruikbaard | 15-03-19 | 13:08

Ik heb het gevoel dat dit topic ongeveer hetzelfde lot wacht als een vrij recent ander topic, met redelijk veel tegeltjes.

Rest In Privacy | 15-03-19 | 13:07

Zou Elfie dit in een tegel op GS zetten dan was ie ook gejorist. Ik vind het dan ook erg vreemd om dit topic met deze strekking zo geformuleerd op GS aan te treffen.
Hypocriet.
En niet voor het eerst ook, de laatste tijd.

Parel van het Zuiden | 15-03-19 | 13:07 | 6

Laat Berbaar maar. Ik heb liever dat hij/zij/het wat onzin onze kant op slingert dan dat hij/zij/het de straat op gaat.

memyi | 15-03-19 | 13:40

Maar Elfie zet dit niet in een tegel op GS hè? GS plaats dit zelf om reacties uit te lokken. Heel wat anders dan dat GS dit als haar mening verkondigt, zoals een tegel meestal wel placht te doen.
Zucht. Gejank.

Superior Bastard | 15-03-19 | 13:51

@Superior Bastard | 15-03-19 | 13:51: het is OP een tegel en plaatsT. Wij gedenken uitlaten.

Rest In Privacy | 15-03-19 | 13:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik wil onafhankelijke informatie van de NPO,daar betalen we voor.
Op de mening van een over het paard getilde uitgewoonde muts zit ik niet te wachten.

De Profundus | 15-03-19 | 13:07

Elftor

burgertime | 15-03-19 | 13:07

Schop eerst Sjors Frolich er maar uit, schandalig vanmorgen op radio 1, gedoee in NZ is de schuld van Wierd Duk en Denkula, te gek voor woorden, de arrogantie.
Merel mag er ook wel uit die snapt niet veel en is erg links.

Uw Verzekeringsadvis | 15-03-19 | 13:06 | 1

Niet meer naar bnr luisteren!

Kanarie_Geil | 15-03-19 | 13:27

Bij ''witte'' gestopt. Ga een sweg.

Mammeloe | 15-03-19 | 13:06 | 2

#Gaasweg zou een mooie nieuwe campagne kunnen zijn.

McSplutter | 15-03-19 | 13:36

Leuke knipoog naar Afrikaan

burgertime | 15-03-19 | 13:05

Burgie Van Maaren weet niet eens hoe je 'bijzonder' schrijft, laat staan dat hij weet wat stijlfiguren zijn. Ooit gehoord van een hyperbool?

Red shirt | 15-03-19 | 13:05 | 3

Dat noemt Van Maanen een hijperbool.

Generaal P. | 15-03-19 | 13:15

@Generaal P. | 15-03-19 | 13:15: een PijperPool, zuigende verassing uit het oosten.

Kanarie_Geil | 15-03-19 | 13:26

"Kontakt" is ook al zo'n lokale spelvaut. Dacht dat hij als bonus "ministerié" had geschreven, maar dat was mijn cursor die zich net boven de "e" bevond.

McSplutter | 15-03-19 | 13:41

Draai de woorden "Urkers" om met de woorden "marokkaan".
En je zit dichter tegen de werkelijke waarheid hoe het echt gaat in Nederland.
Anyway, rechtszaak in 3,2,..... Oh nee, NPO
Dan noemen we het maar een ludieke actie.

Rest In Privacy | 15-03-19 | 13:04 | 1

Nee,was satire

Man.man.man | 15-03-19 | 13:26

Urk! The Last Battle! Dan zullen we moeten gaan leven naar de Sharia!

thepinkpainter | 15-03-19 | 13:04

Dus wel juridische stappen al was het maar om aan te tonen dat het OM met twee maten meet.

2voor12 | 15-03-19 | 13:04 | 2

Precies, bovendien is wat dat stomme wicht de ether in bralde heel wat bruggen te ver. Leugens, beledigingen met als toegift een wens die vernietiging van een heel dorp, compleet met mens en dier, inhoudt. Om een ruzie nota bene tussen twee jongens die, omdat links al zo lang op een aanleiding heeft gewacht, opgeblazen wordt tot minstens een soort racistische lynchpartij.

Maris v.d Hof5393 | 15-03-19 | 13:41

@Maris v.d Hof5393 | 15-03-19 | 13:41: Urk was een eiland, en eilanden plegen boven water te liggen. Dijken doorsteken treft alleen de nieuwbouw, en de hele Noordoostpolder.

Leffe Blonde | 15-03-19 | 16:19

o die Jole van meteo alleen hij is links dus gebeurd er niets mee.

Jan70 | 15-03-19 | 13:03

"Hele domme reactie op hele domme column"
Zegt eigenlijk alles over dit.

Berbaar | 15-03-19 | 13:03 | 2

Die Elfie Tromp is ook wel extreem dom.
Die liftfoto zegt eigenlijk alles.
Maar die burgemeester doet ook errug huilie huilie.
Maar vroeger, toen 1953 korter geleden was, zou die opmerking over dijken doorsteken meer dan tegenwoordig een aanklacht waard geweest zijn.
Het is voor de oude Zeeuwen onder ons nog steeds een trauma.

Gajus | 15-03-19 | 13:35

@Gajus | 15-03-19 | 13:35:
Vrees dat Elfie daar geen seconde bij stil gestaan heeft toen ze haar broddelwerkje creëerde.

Berbaar | 15-03-19 | 13:43

"Escaleren doe je maar op de roltrap."
Opmerking van de dag!
En ja, soms kun je inderdaad domme opmerkingen maar aan domme mensen laten kleven in plaats van ze eraf te halen en er serieus op in te gaan.
Hoop dat het goed gaat vanavond in Urk, met dat gedonder in Christchurch in het achterhoofd zou het me niets verbazen als dat bepaalde idioten nog net even dat laatste zetje geeft om dus wel actie te ondernemen.

Graaisnaaiert | 15-03-19 | 13:03 | 1

Weer is gelukkig te slecht. Van regen worden de bontkraagjes en handtasjes nat, dat willen die stoere mocro's niet.

Kanarie_Geil | 15-03-19 | 13:24

Fotomodel, mwuhaha.. zeker in het achterkamertje bij van Yolo?

Kapitein Stijlvol | 15-03-19 | 13:02 | 1

In de lift voor selfies

Man.man.man | 15-03-19 | 13:24
-weggejorist-
Zwezerik | 15-03-19 | 13:01

Zeer terecht als de Burgemeester aangifte doet. Wat als ze zulke uitlaten doet over Mocro's, Turken of Sylvana Simons. Dat dit zo maar kan..

DeutschlandUberAlles | 15-03-19 | 13:01 | 3

Uitlaten?

Superior Bastard | 15-03-19 | 13:07

Ja, uitlaten. Die bruine walm moet natuurlijk toch ergens heen.

Glasgow Argus | 15-03-19 | 13:08

@Superior Bastard | 15-03-19 | 13:07: Vulvaruften.

Kanarie_Geil | 15-03-19 | 13:22

Gelijk weer dreigen met aangifte. De bgm met zijn lange tenen lijkt wel een booslim.

Superior Bastard | 15-03-19 | 13:00 | 1

Inderdaad, gewoon aangifte doen en dan pas melden!

memyi | 15-03-19 | 13:08

Elfie Tromp, dat was toch de scharrel van Van Jole?

Glasgow Argus | 15-03-19 | 13:00 | 1

Dat heeft haar nogal verbitterd zoals we merken.

Shareholder II | 15-03-19 | 13:12

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl