Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

MH17. Maleisische complotdenker kritisch op JIT

Is toevallig ook premier

a lu hoedje

Lekker contextloos bericht in de ANP-overtikmedia vanochtend: 'Kritiek premier Maleisië over JIT-rapport'. Wat in dit bericht ontbreekt (behalve een JIT-rapport) is wat meer informatie over de gever van de kritiek. Mahathir Mohamad (93, nee is geen grapje, die knakker is echt 93) is namelijk nogal vaak kritisch. Hij is bijvoorbeeld kritisch op de conclusie dat de moslims achter de aanslagen op 11 september zaten. Hij is daarnaast kritisch op de conclusie dat er in de holocaust 6 miljoen joden vermoord zijn en Mahathir stelt ook kritische vragen over de verdwijning van MH370. Gewoon een hele kritische man dus. 

Wij willen hier niet beweren dat alle kritiek op het JIT bij voorbaat verdacht is. Verre van zelfs. Wij zijn geen feiten negerende malloten die iedereen die vragen stelt bij de officiële waarheid als vijand van de staat zien. Je kunt vragen stellen bij de keuze om de verdachten in Nederland te berechten. En het is op zijn minst ongelukkig dat Oekraïne lid is van een onderzoeksteam in een zaak waarin de hoofdverdachten op het moment van de aanslag in oorlog waren met Oekraïne. Aan de andere kant zit ook Maleisië in het JIT en weerhoudt dat de onderzoekers er niet van om deze bevindingen te presenteren. 

Als in een extreem gecompliceerde strafzaak een 93-jarige complotdenker "bewijs wil zien", dan nemen wij dat niet serieus. Dat bewijs willen wij natuurlijk ook zien. Maar gewoon waar het hoort, namelijk in de rechtszaal. En Mahathir Mohamad willen wij ook graag zo snel mogelijk zien waar hij hoort. In een met aluminiumfolie beschermd hoekje van het internet.

Reaguursels

Inloggen

Net op het acht uur journaal de duiding van een nieuwscorrespondente in Kuala Lumpur: Maleisië steunt de JIT verklaring én Maleisië trekt de JIT verklaring in twijfel. Dit is een prachtig voorbeeld van Aziatisch denken tegenover de Westerse manieren. Ze willen positief zijn tegenover NL en West-Europa (goed voor de handel) én ze willen positief zijn tegenover Rusland (goed voor de handel). Maar puntje bij paaltje zal Maleisië voor Rusland kiezen vanwege Rusland's vriendelijke en tegemoetkomende houding t.a.v. de islam. Nederland, dat is toch Wilders?

Eeuwig..Op..Vakantie | 20-06-19 | 20:47 | 1

Idd ongelukkig verwoord door het journaal. Wat ik uit diverse berichtgeving (uit NL en ook buitenland) begreep is dat Maleisië kritiek heeft op de wijze waarop het onderzoek werd uitgevoerd. Dat is niet hetzelfde als een verklaring in twijfel trekken, maar dat is - inderdaad - wel hoe de NOS erover heeft bericht.

gaffelbaard | 21-06-19 | 09:42

Ik heb echt ook mijn twijfels over het onderzoek . Oekraine behoort niet in het onderzoeksteam JIT te zitten. Daarbij gaat het er bij mij niet in dat de daders (wie het ook is) bewust er voor gekozen hebben om een passagiersvliegtuig neer te schieten. Dat vliegtuig had daar nooit mogen vliegen. Als ik morgen onverwacht over een oefenschietbaan van de politie ren, maakt dat de agent die mij per ongeluk neerschiet een moordenaar? Is dat niet waar in werkelijkheid de discussie over moet gaan. Het komt de politiek wel erg goed uit om de russen de schuld te geven en de aandacht af te leiden van het werkelijke probleem.

davesl1210 | 20-06-19 | 19:53 | 14

@Dr_Johnson | 20-06-19 | 22:38: Omdat je niet weet of het professionals zijn (en de rest wat je klaarblijkelijk ook niet weet) neem je toch het zekere voor het onzekere? En wie nam dan toch dat risico?

PIS-Alchimis | 20-06-19 | 22:50

@Dr_Johnson | 20-06-19 | 22:54: Kwaad zijn op situaties waar je geen invloed op hebt is verspilde energie. Waar had je wel invloed op? De vliegroute!

PIS-Alchimis | 20-06-19 | 22:57
▼ 11 antwoorden verborgen

Is er een foto of filmpje van die BUK-installatie? Nee hè. Bleken allemaal vals. Dan maar uit pure wanhoop een animatiefilmpje. En die raketonderdelen zijn daar neergelegd door de SBU. Waarom zou je anders de crash-site bestoken?

LiniaalRectaal | 20-06-19 | 19:45 | 15

@LiniaalRectaal | 20-06-19 | 21:01: Dit soort 'verhevenen' moet je maar gewoon lekker laten kwaken.
Onverbeterlijk en maar blijven wijzen naar datzelfde rapport alsof dat enige zekerheid geeft (alleen de bron al, dat ineens als een instituut werd gebombardeerd zonder dat iemand ervoor van gehoord had).
Verspil je de moeite, dat clubje hier dat allemaal in dezelfde stijl los gaat op alles wat niet meegaat met het verhaal dat men ons wil laten geloven.
Ze vallen vanzelf door het mandje, stuk voor stuk.

Gazzerop | 20-06-19 | 21:15

@Gazzerop | 20-06-19 | 21:15
:hahaha dat taalgebruik alleen al. "Het verhaal dat men ons wil laten geloven". Dat verraadt reeds de echte aluhoed. En wat een minachting voor het werk van tientallen rechercheurs, vijf jaar lang. Nee gazzie weet het beter. Och kerel je maakt het ons zo gemakkelijk...

Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 22:05

@Gazzerop | 20-06-19 | 21:15:
0 op de inhoud, alleen op de bron.
Kennelijk het beste wat dit armzalige groepje complotdebieltjes nog te bieden heeft.

RandyBiel | 21-06-19 | 07:46
▼ 12 antwoorden verborgen

Update
'Ook Maleisië ondertekent brief aan VN veiligheidsraad over mh 17 onderzoek '

In de brief beklagen de 5 deelnemende landen zich die deel uitmaken van het JIT zich over Rusland:
' Informatie en reacties op verzoeken om juridische bijstand v u zijn ontoereikend en onvoldoende gebleken'

justinianus | 20-06-19 | 19:06 | 2

v u Rusland ..

justinianus | 20-06-19 | 19:08

Nou, weten we meteen hoe machtig deze seniele opa in de praktijk blijkt.

RandyBiel | 20-06-19 | 19:37

Hij ziet geen bewijs. Poetin zei dat ook. Op zich hebben zij een punt.
Maar ik denk dat het bewijs nog wel komt, alleen geen gerechtigheid. Zoals gewoonlijk komen de hoge pieten ermee weg.

ProAsfalt | 20-06-19 | 19:02 | 2

Tja. Wat kan Poetin in het ergste geval overkomen? Sancties zijn er al. Poetin vreest alleen Russen zelf. Als er echt keihard niet te ontkennen bewijs komt en Rusland geeft toe gevuurd te hebben, dan is de volgende verdedigingslinie WAAROM Rusland gevuurd zou hebben. Rusland zal aanvoeren dat het luchtruim onveilig was en dat het geen passagiersvliegtuig vermoedde, maar Ukrainse militaire toestellen etc etc.

Op het eind van de rit over 10 a 20 jaar stelt misschien een nieuwe Russische leider dat het destijds om een voor de Russen te begrijpen gruwelijke fout ging, ontstaan in een conflict met allerlij haken en ogen, Fog of War. Etc etc

Lafayette | 20-06-19 | 19:18

@Lafayette | 20-06-19 | 19:18: Die sancties tegen Rusland zijn voor dat land 'a blessing in disguise'. Zonder die sancties was de Russische landbouw niet hervormd. Nu is Rusland zelf-voorzienend en binnenkort gaan ze behalve gas ook graan naar het Westen en wie weet naar Amerika exporteren. Dat is de omgekeerde wereld. Door die sancties is Rusland ook veel Eurasiatischer georiënteerd geraakt. Ze doen alles samen met China, met Japan, met India, met Turkije, met Iran, met Egypte en met Israel. Face it: Europa en de EU liggen straks in de luwte: een mooi oord voor pensionado's en voor Chinese toeristen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 20-06-19 | 19:40

Ik raad iedereen aan die het narratief van de westere main stream media wil ontstijgen eens wat boeken te gaan lezen. Begin eens met Revolutie door schuld en patronen van bedrog. Zou begrijp je het geo politieke spel veel beter.Laat je vooral niet ontmoedigen door de main stream lemmingen hier. Je kan ze heel goed vergelijken met mister Smith van een bekende film.

ardeverb | 20-06-19 | 19:00 | 6

@steekmug | 20-06-19 | 22:01:

Wow! Heftig, man! En is er al een geland waaruit een groen mannetje stapte met de woorden "Take me to your leader"?

Dr_Johnson | 20-06-19 | 22:16

@Dr_Johnson | 20-06-19 | 22:16: De piloten hadden allemaal een aluminium helm op ten tijde van de voorvallen.
Voor meer info over close encounters gelieve contact opnemen met de klantenservice via www.dia.mil

steekmug | 21-06-19 | 00:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Hetgeen wat bewezen moet worden is 1 ding wat nooit gaat lukken. Dat is of deze verdachten wisten dat het vliegtuig wat zij in hun vizier hadden een passagiersvliegtuig was en geen militair vliegtuig. Alle het overige is niet relevant in een land waar oorlog is m.b.t. dit gebeuren.

Rotterdammert1965 | 20-06-19 | 18:59 | 8

@Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 20:37: Als je op het moment van de druk op de knop wist dat je doel een regulier verkeersvliegtuig was, dan is er sprake van een ernstig misdrijf. Bewijs daarvan is echter uitgesloten, want zo zal het natuurlijk niet zijn gegaan. Geen oorlogsmisdaad, want zoals je zelf ook stelt: er is geen verklaarde oorlog.
Je voorbeeld is ridicuul en heeft met de casus weinig van doen. Hoe bedenk je het.

Buerman | 20-06-19 | 21:50

@Buerman | 20-06-19 | 21:50:
Nee hoor. Als je lukraak schiet en burgers treft ben je de sigaar. Buerman

Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 22:08
▼ 5 antwoorden verborgen

Zolang JIT de Oekrainse veiligheidsdienst en Bellingcrap als hofleveranciers van bewijzen blijft gebruiken ben ik erg sceptisch...

UncleAlbert | 20-06-19 | 18:18 | 1

Los daarvan hebben ze ook hun eigen bronnen.

RandyBiel | 20-06-19 | 19:51

Ik moet ook denken aan de ondergang van het passagiersschip LUSITANIA in 1915. Door een Duitse torpedo vonden 1.200 passagiers (waaronder veel Amerikanen) de dood.

De Amerikanen, toen nog neutraal, waren woedend, maar de Duitsers verdedigden zich door te stellen dat het om een Brits schip ging dat al eerder militair was gebruikt en dat het zonder verplichte vlag een oorlogsgebied in ging. De Duitsers stelden ook dat ze de Amerikanen al eerder hadden gewaarschuwd dat Britse schepen in een oorlogsgebied aangevallen konden worden.
Er waren in de dagen en uren voor de ramp genoeg aanwijzingen (direct via de British Admiralty) van Duitse duikboten in de buurt, maar de gedachte was 'ach zo ver zullen de Duitsers nooit gaan".

Wat zegt dit? Die duikboot kapitein wist dat hij waarschijnlijk heel veel mensen zou gaan doden. Militair gezien kon hem niets verweten worden. De Britten wisten dat ze een enorm risico namen, en waarschijnlijk gebruikten ze het cruiseschip als dekmantel voor militair transport. Men verweet de Duitse bevelhebbers natuurlijk wel de totale u-boat oorlog. De Duitsers wijzigden hierop (tijdelijk) haar u-boot strategie. En de Britten gebruikten de doden nog lang voor hun propaganda om de USA aan haar zijde te krijgen. Pas toen Duitsers weer op ongelimiteerde oorlogsvoering over ging lukt dat.

Oorlog en burgers/passagiers. Ze gaan niet goed samen. Elke ramp is anders, maar de harde overeenkomst dat oorlog amper rekening houdt met burgers of dat er altijd onschuldige burgers gedood worden, is onveranderlijk.

Lafayette | 20-06-19 | 18:12 | 2

Later bleek de Lusitania munitie te smokkelen... Dus zo gek waren die Duitsers niet...

mrXL | 20-06-19 | 18:50

@mrXL | 20-06-19 | 18:50:

Als eea "later" bleek, en de Duitsers en die U-boot kapitein wisten dat op dat moment niet, dan is het torpederen van een passagiersschip niets minder dan een oorlogsmisdaad.

Dr_Johnson | 20-06-19 | 21:03

Knoop legt maar weer eens in hele heldere bewoordingen uit dat Nederland / Rutte cs zich de ogen uit de kop moeten schamen met hun aanpak van MH17. Strategische blunders maken met verdachte Oekraine in JIT en vervolgens de omgekeerde weg behandelen met het opzetten van een rechtbank in slachtofferland Nederland. De Russen kunnen niet anders dan daardoor zeggen dat ze niet verder kunnen en willen meewerken. Het wordt tijd om met de vingers naar Rutte, JIT en OM te wijzen die moedwillig hun tunnelvisie als gutmenschaktie bestempelen. Afijn, we gaan een showproces meemaken. Weer een extra reden om je te schamen.

Graaier | 20-06-19 | 17:55 | 5

@ChupaChupa | 20-06-19 | 18:47: nog voordat de lijken afgekoeld waren kreeg Rusland al de schuld... Hoge politici gebruikten zware woorden... Dus dat gaf wel aan hoe de vork in de steek zat... Dat Oekraïne het luchtruim open hield is gewoon idioot...

mrXL | 20-06-19 | 18:53

@ChupaChupa | 20-06-19 | 18:47: Nee, heb nog geen signalen uit mijn directe omgeving gekregen, dat het zo niet langer kan. Maar wie weet sta ik binnenkort na een strafrechtelijk onderzoek door een vijand van mij voor een rechtbank in het huis van iemand die mij als rechter en beul verdenkt van zijn mishandeling. En word ik ook nog gestuurd naar een psych omdat zij denken dat ik te gemeen voor woorden ben. Ze hebben gevraagd of ik wilde meewerken aan mijn eigen veroordeling. Heb vriendelijk geweigerd en gezegd dat ik dat niet kan en wil doe, omdat zij een tunnelvisie en andere belangen hebben. Gek hè :)

Graaier | 20-06-19 | 18:59

@Graaier | 20-06-19 | 18:59:
Applaus! Geweldige reactie!

Maar tegelijkertijd ook triest. Triest om te lezen dat er zo enorm veel mensen zijn die lijken niet te willen begrijpen dat (kritiek op of vragen over) een schuldvraag NIET hetzelfde is als (kritiek op of vragen over) de procedurele vorm van een onderzoek.
Kritiek op de materie is niet hetzelfde als kritiek op de formaliteiten.
Veel mensen lijken dat onderscheid niet te kunnen bevatten, en dat is dan weer iets dat ik weer niet kan bevatten omdat ik dan denk: "kom op zeg, zo moeilijk is het toch niet?". Maar blijkbaar toch wel. Tja ... :(

gaffelbaard | 21-06-19 | 10:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Oops, nee, ik heb me vergist hierboven. Het kan nooit Rusland zijn geweest, want ik lees net het volgende:

"President Vladimir Poetin houdt vol dat er „geen enkel bewijs” bestaat dat Rusland medeverantwoordelijk is voor de MH17-vliegtuigramp. Dat zei het Russische staatshoofd donderdag tegen verslaggevers ."

Dus..... Verder zegt hij nog:

"Wij hebben onze eigen theorie maar helaas wil niemand naar ons luisteren."

(Maar ik vermoed dat tussen het woord "eigen" en "theorie" het woordje "tigste" ontbreekt. Dat verklaart misschien ook de slechte bereidheid van mensen om naar de Russen te luisteren).

Dr_Johnson | 20-06-19 | 17:18 | 13

@Damoos | 21-06-19 | 05:45:
Nee je kijkt teveel films waarin bliep bliep bliep satellieten en drones overal alles zien.

Het is nog steeds heel eenvoudig om truck sized objecten heimelijk te vervoeren, waar dan ook in oorlogsgebied. De techniek is alleen behulpzaam als er een drone of satelliet toevallig over vliegt. En dan nog, een buk is gemakkelijk te camoufleren als truck.

En het bewijs bestaat uit meer dan alleen een bewering. Het is en zeer overtuigend vanuit veel verschillende bronnen ondersteunde conclusie. Dat je te lui bent dat jit rapport te lezen maar wel hier van alles gaat beweren is niet zo sterk.

Beste_Landgenoten | 21-06-19 | 07:45

@Damoos | 21-06-19 | 05:48:

"U heeft het over commercieel toegankelijk beelden die verkocht worden door...."

Laat me raden........ George Soros?

Dr_Johnson | 21-06-19 | 10:09
▼ 10 antwoorden verborgen

Nederland is een vazalstaat van de VS en wij zullen altijd het Atlantische narratief versterken. Dit is al sinds WO2 is afgelopen. Maleisië weet dit en zit in een totaal andere objectievere positie. Weet iedereen dat de Oranje revolutie gefund is door de CIA? De belangen zijn enorm om de schuld in de schoenen van de Russen te schuiven. Dit dient namelijk vele agenda's

ardeverb | 20-06-19 | 17:00 | 12

@Andrew Deen | 20-06-19 | 17:10: Bellingcat is trouwens het propaganda kanaal van de CIA Maar wist jij veel.

ardeverb | 20-06-19 | 18:35

@ardeverb: Wat schuift dat nou?

ChupaChupa | 20-06-19 | 18:53

@ChupaChupa | 20-06-19 | 18:53:
Kan nooit veel zijn gezien het niveau. Meer dan een halve aardappel per maand zou ik er niets een voor over hebben.

RandyBiel | 20-06-19 | 20:13
▼ 9 antwoorden verborgen

Ik heb maar een screenshot gezien van WhatsApp, als dat account gehacked is dan zullen daar toch veel meer berichten over de MH17 in moeten staan?
En waarom gooit de USA of de Navo niet alles op de tafel? Een oorlogsgebied aan de Russische grens dan maak je me niet wijs dat ze niet tot op het kleinste detail alles loggen, maar daar heb ik nog niks van gezien, alles zijn aannames en beschuldigingen terwijl het hiermee gewoon duidelijk moet zijn
Bovendien werd er veel gedreigd over de Russische "bezetting" van de Krim, dat is ook verstomd, ergens een deal gesloten misschien?

Damoos | 20-06-19 | 16:44 | 5

@Andrew Deen | 20-06-19 | 16:49: Nou ik kan niet wachten op de rechtszaak, maar die zal achter dubbel gesloten deuren worden gehouden en mag niemand de bewijzen zien. En dan vervolgens raar opkijken als mensen er niets van geloven. Bovendien is heel deze zaak een grote hypocriete gebeuren, wanneer gaan we soldaten uit de VS verantwoordelijk houden voor "Collateral damage"? Want dat is precies wat dit is geweest, niets meer en niets minder, alleen zijn het nu Nederlanders en niet willekeurige Pakistanen/Afghanen. Obama heeft er een stuk of 5000 op zijn geweten.

Zoon van Boer | 20-06-19 | 17:59

@Andrew Deen | 20-06-19 | 17:51:
Wat niet?
Je stelt toch zelf dat Ukraine of Nederland of Amerika niet eventjes op straat leggen wat ze kunnen zien?

Lafayette | 20-06-19 | 18:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je in een bak met haaien geflikkerd wordt wie is dan schuldig? De haaien of diegene die je daar inflikkert? Wie het risico (extra rendement) heeft genomen is dader.

PIS-Alchimis | 20-06-19 | 16:43 | 5

@Andrew Deen | 20-06-19 | 16:45: De vliegtuigmaatschappij/luchtverkeersleiding? Showproces!

PIS-Alchimis | 20-06-19 | 16:50

@Andrew Deen | 20-06-19 | 16:45: Voor diegene die oorlog niet snappen: in oorlogen wordt meestal geschoten.

PIS-Alchimis | 20-06-19 | 16:57

@PIS-Alchimis | 20-06-19 | 16:50:

Nee hoor. Gewoon getrainde militairen die ondanks het risico op een blunder toch schoten.

Typisch Russisch trouwens. Die geven weinig om een leven meer of minder.

Hard volk.

Andrew Deen | 20-06-19 | 16:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Het verwijt aan menig complotdenker is dat hij conclusies trekt zónder bewijs te hoeven zien. Deze keer is het omgedraaid. Deze 93-jarige man, iemand met levenservaring, wil bewijs zien en is daaróm complotdenker? Het pleit juist voor deze man en geeft te denken over de andere kwesties waarin hij niet de gesanctioneerde lijn volgt. Maar goed. 'Iedereen weet dat…'

wingload | 20-06-19 | 16:26 | 8

@Eendragtmaaktmagt | 20-06-19 | 16:42:
Wat is er ongeloofwardig aan?
Het enige dat je tot nog toe hebt gedaan is de boodschapper verdacht maken, zonder enig feit proberen te weerleggen. Eigenlijk zeg je: Die club vetrouw ik niet. Waarvan akte kerel. maar het maakt je zaak niet sterker. Al helemaal niet omdat je blijkbaar andere boodschappers blindelings vertrouwt. Dat heeft niets met feiten uit te staan, alles met religie. Je kunt ook tegen een jehova lullen wat je wil, uiteindelijk luistert ie alleen naar zijn eigen verhaal. Misschien ben je er wel eentje. Zou zomaar kunnen.

Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 16:51

@Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 16:51: Geleuter pikkie. NL als trouwe vazal van de volstrekt onbetrouwbare Amerikanen ,laat zich voor de oorloghitsende NATO kar spannen.
Cui bono VVD'ertje ? De Russen ? Het motief is altijd belangrijk in een strafzaak. De in Nazi-stijl marcherende,met de rechterhand geheven UA bataljons,zijn niet onze bondgenoten maar verachtelijke lieden die wij Nederlanders in meerderheid NIET bij de EU wilden hebben. Sinds 2003 is de VS een fascistisch land geworden onder George W. De hegomon heeft schijt aan verdragen en bewijzen ( WMD) weet je nog wel ?Deze moordpartij dient uitsluitend de Amerikaanse belangen. Maar jij als VVD-dombo ziet dat niet,want gezagsgetrouw aan den Leider Rutte.

Eendragtmaaktmagt | 20-06-19 | 18:23

@Eendragtmaaktmagt | 20-06-19 | 18:23:
Tsja, tegen zoveel complotgeleuter in 1 keer kan ik niet op. Ik geef me gewonnen. Je hebt me helemaal omver!

Ik krijg beelden door. Een zolderkamer, muf ondergoed, RT livestream aan. Ouwe kalende kerel met bruine korstjes op zijn kale klets. Een schaaltje met ranzige blokjes kaas ernaast. Goedkoop Euroknaller bier. Een stapel ongeopende post op de deurmat. Vuilniszakken al te lang niet weg gebracht in de hal. Gek is dat.

Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 20:31
▼ 5 antwoorden verborgen

In Malisie zijn ze iig niet gek. Het NL overheids argument "dit is kwetsend voor de nabestaanden" is een drogargument en de NL-overheid visie op deze zaak is net zo kwetsend als het gegeven dat dankzij NL input de waarheid hier ook 70 jaar (!) op zich laat wachten. En dan schudt iedereen het hoofd. Maar zijn de NL verantwoordelijken allemaal net zo dood als de 298 slachtoffers en hun nabestaanden.

Rest In Privacy | 20-06-19 | 16:10
-weggejorist en opgerot-
dwarfy | 20-06-19 | 16:05
-weggejorist-
Knoopsgat | 20-06-19 | 16:03

Goed verwoord Bartel Nieuwman

Uqbar | 20-06-19 | 15:56

Verdachten zijn geen daders .Tot het wettelijk en overtuigend is bewezen in een onafhankelijke rechtszaal

butthole | 20-06-19 | 15:56 | 3

Een zaak zoals dit is dermate complex. De aangeklaagden zijn ook niet aangemerkt als daders. Maar als medeverantwoordelijk. Onvermijdelijk. De daders zijn ongetwijfeld inmiddels tijdens een oefening per ongeluk opgeblazen of uit een raam gevallen na een avondje zuipen.

Andrew Deen | 20-06-19 | 16:14

@Andrew Deen | 20-06-19 | 16:14:
LOL, sterk hoor. Al die grote woorden hier.
Maar uit die laatste zin blijkt dat jij ook gewoon een alu-hoedje bent.

En AF!

Gazzerop | 20-06-19 | 18:36

Kan GeenStijl misschien ook eens uitleggen hoe Maleisië als enige land ter wereld het lef heeft gehad om politieke wereldleiders zoals Bush, Blair, Cheney en Rumsfeld te veroordelen wegens oorlogsmisdaden, maar dat rest van de wereld deze lieden vooralsnog geheel ongemoeid laat, en Maleisië natuurlijk op geen enkele wijze zou bestraffen voor het uit de pas lopen met de 'internationale rechtsgemeenschap'? Zonder aluhoedjes graag.

OverdaanDerOnderheid | 20-06-19 | 15:43 | 5

@afdankert | 20-06-19 | 16:03: Maleisie koopt spul bij Rusland jongen!
Lol het wil allemaal zo intelligent overkomen maar het heeft geen idee hoe voor lul ze zichzelf zetten.

many-more | 20-06-19 | 16:16

@Andrew Deen | 20-06-19 | 15:46: Alsof NL nooit zaken met Rusland doet. En de kwalificatie "corrupt kutland" is van toepassing op ieder land, als je de lat niet te laag legt. Maar hoe dit een antwoord zou kunnen zijn op de gestelde vraag is mij in ieder geval nog volstrekt onduidelijk.

OverdaanDerOnderheid | 20-06-19 | 16:50

@OverdaanDerOnderheid | 20-06-19 | 16:50:

Omdat de Maleisische overheid Russische straaljagers heeft gekocht en het vrijwel zeker is dat hun premier daar steekpenningen voor heeft aangenomen.

Nogmaals iets wat je gewoon had kunnen en moeten weten.

Misschien je huiswerk doen of luisteren naar diegenen die wel hun huiswerk hebben gedaan.

Andrew Deen | 20-06-19 | 17:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Aardige peer, deze Maleisische dwarsligger van 93 jaar. Hij is niet overtuigd door de bewijsvoering van de JIT. Het pandemonium breekt los, de man wordt seniel verklaard en wat niet meer. Maar overeind blijft: hij is niet overtuigd door het aangedragen bewijs. Bellingcat filmpjes, CIA collusion, Goebbels-achtige haat jegens Rusland, waar is de 'smoking gun' waar die Brandweercommandant Schaap-achtige woordvoerder van de JIT het over had? Retoriek: "Ja, we hebben een 'smoking gun...." [Vroom gelovig gezicht trekken]. Of bedoeld hij een rokend boordkanon dat boordkanon kogelgaten achterlaat?

Eeuwig..Op..Vakantie | 20-06-19 | 15:33 | 13

@Andrew Deen | 20-06-19 | 17:55: Als we niet boven conflict gebieden vliegen, waar op hoogte vliegtuigen uit de lucht worden geschoten, gebeurd zo’n ramp ook niet! Je kunt het gevaar ook opzoeken.... Ik blijf erbij, we hadden daar nooit mogen vliegen. Het luchtruim aldaar had gesloten moeten zijn.

Gandalph | 20-06-19 | 18:24

@Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 16:00: Nogmaals: Maleisië is niet overtuigd, waarschijnlijk om politieke redenen (>> vrienden van Rusland). Wat wilt u dan nog, en wat wil de JIT dan nog: een provinciaal tribunaaltje voor de plaatselijke Bühne organiseren? Zonder Maleisië gaat er niets gebeuren.

Eeuwig..Op..Vakantie | 20-06-19 | 18:43

@Eeuwig..Op..Vakantie | 20-06-19 | 18:43:
Het laatste nieuws haalt je alweer in: Maleisie staat onverkort achter het JIT. Alleen die seniele complotwappie president gelooft het allemaal niet. Die heeft zijn eigen ideetjes. Ook over 9/11. En dat is eigenlijk een beetje zielig. Hij lijkt best aardig. Maar goed, ook aardige seniele opa's kunnen zich vergissen he?

Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 20:43
▼ 10 antwoorden verborgen

Hij heeft keihard gelijk Geenstijl. Hij vraagt de juiste vragen. Nederlandse OM kennende zijn zij daar veel te lui voor waarheidsvinding laat staan echte onderzoek. Dit is gewoon een op een volgen van malloten van bellingcat

The Russian | 20-06-19 | 14:59 | 3

Je klinkt bang kameraad. (Vertaling)

ty kazhesh'sya ispugannym tovarishchem.

Andrew Deen | 20-06-19 | 15:30

Ik hecht toch echt meer waarde aan de onderbouwde bewijzen, zoals die door JIT, dan de zogenaamd 'kritische vragen' zonder enige robuste fundering.

RandyBiel | 20-06-19 | 15:34

@RandyBiel | 20-06-19 | 15:34:

Of überhaupt fundering. Dat mensen dingen niet weten snap ik wel. Niet iedereen is gezegend met gezond verstand en de hersencapaciteit om gewoon een paar pagina's tekst te lezen.

Wat wel erg schandalig is dat je het leer op keer uitlegde en dat men niet de moeite doet om eventjes te kijken of het klopt wat jij zeg of wat zij willen geloven.

Andrew Deen | 20-06-19 | 15:44
-weggejorist-
Betervoorjou | 20-06-19 | 14:32 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen
-weggejorist-
A.I. van Dee | 20-06-19 | 14:12 | 1

Kritiek op Poroshenko/Oekraïne schijnt verboten te zijn.

XIII-13 | 20-06-19 | 14:03 | 2

Nee het is simpelweg irrelevant en ongepast.

Andrew Deen | 20-06-19 | 14:11

Porkyshenko is inmiddels irrelevant. Alle kritiek is inmiddels geoorloofd. Je mag hem alleen niet black-opsen. Dat was de afspraak tussen de oligarchen. Nu zit er een poppetje van een andere oligarch. En natuurlijk is kritiek op Oekraïne verboten. Beetje de olifant in de kamer benoemen. Gaat in het westen niet anders.

Vageling | 20-06-19 | 16:04

Wat ik in alle discussie mis is de situatie op het slagveld voor de aanslag op MH17. Er dreigde n.l. opnieuw een Kiev legergroep in de pan gehakt te worden. Kiev had er dus alle belang bij om de aandacht af te leiden en dat is op deze manier ook succesvol gelukt. Ik zat in buitenland en kon Ned. nieuws niet volgen wel via o.a. De Saker het strijdverloop.

Perturbaties | 20-06-19 | 14:02 | 2

Klinkklare onzin. De Oekraïense elitetroepen zijn aan de grens door de Russen in de pan gehakt. MH17 had daar geen invloed op. En daarna zijn ze nogmaals door de Russen (terwijl ze terugtrokken) nogmaals in de pan gehakt door reguliere Russische troepen.

Andrew Deen | 20-06-19 | 14:13

Niet bepaald. Er dreigde juist een grensafsluiting geforceerd te worden door Oekraiense troepen in de dagen voor de ramp. Separatisten zaten in het nauw en konden alleen met Russische hulp worden terug geslagen. Die schoten van achter de grens met artillerie maar waar dat niet kon wegens het bereik hadden Oekraiense jets vrij spel. De bevoorrading kwam uit de lucht en ook die wilden de Russen stoppen. Toen werd verzocht om betere luchtafweer. Die stuurde Poetin uietraard want zijn oorlogje dreigde verloren te worden. Bij een geslaagde grensafsluiting was dat legertje sukkels namelijk tot overgave gedoemd geweest. na de BUK en MH17 is Rusland een inval begonnen met een reguliere tankeenheid die vanuit de tweede linie bij Debaltsevo het Oekraiense leger tot een aftocht dwong. Dat was niets minder dan een interventie met het Russische leger zelf. Niks mijnwerkers.

Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 15:27

Rusland begint een oorlog tegen Oekraïne omdat ze het maar niets vinden dat hun voormalige proxy-staten onafhankelijk zijn en meer zien in een westers model. Het verhaal met Oekraïne speelt al vanaf 2004. Oekraïne wil graag naar het westen. Mag niet van Poetin. Ze annexeren de Krim en organiseren een opstand in Donbass en Loegansk met behulp van ... Inderdaad Russen. Maar clandestien. Oekraïne lijkt het conflict rondom Donbass en Loegansk oblast te winnen. Rusland is het daar niet mee eens en grijpt in met zwaar materieel, troepen en artillerievuur. En later Boek-systemen. Schieten per ongeluk MH17 uit de lucht. Tussentijds is er een rapport vrijgegeven dat overduidelijk stelt dat Rusland verantwoordelijk is. En nog steeds lees ik "theorieën" over KLM, Rutte, Oekraïne enzovoort.

De vlucht was Malaysia airlines. KLM kocht daar stoeltjes. Het was de keuze van Malaysia airlines om die route te kiezen.

Rutte is minister-president. Hij heeft zich niet te bemoeien met privébedrijven uit Maleisië of met justitie. Het onderzoek is volkomen onafhankelijk van de regering.

Oekraïne is het land waar MH17 is neergeschoten. Het land waar het gebeurt zit altijd in het onderzoeksteam. MH17 werd neergeschoten toen het van west naar oost vloog door een Boek. De radargegevens die beschikbaar waren zijn door o.a. de Amerikanen en Oekraïners overgedragen onder een geheimhouding clausule - want dat is gevoelige informatie. De Russen hebben hun radarbeelden meermaals vervalst en cruciale radarbeelden van de radarstations die precies hadden kunnen zien wat er gebeurde weigerde ze te geven.

Een team van experts van meerdere landen is gezamenlijk tot de conclusie gekomen dat het de Russen waren. Rusland ontkent - begrijpelijk - maar alle onzin ten spijt en hoewel echt alle opties zijn bekeken is het 100% zeker dat de Russen wat oude meuk uit de opslag hebben gehaald waaronder een verouderde Boek en die hebben MH17 neergeschoten.

Er is geen andere uitleg. Er zijn geen openstaande vragen. We weten zelfs waar die Boek uit de opslag is getrokken en we weten zelfs hoe de route was die het vanaf Koersk heeft afgelegd. Er zijn foto's. Getuigenissen. Videobeelden.

Je moet wel ernstige problemen hebben als je zelfs nu nog durft te zeggen dat je het niet gelooft omdat je boos bent op de EU en de regering en KLM haat en de Russische propaganda als muziek in jouw oren klinkt.

Andrew Deen | 20-06-19 | 14:01 | 16

@Computer_says_no | 20-06-19 | 16:32:

Hoe ik niet te doen.

Land is in oorlog met Rusland. Die zijn weinig happig om strategische belangen te delen met het publiek.

Dat is echt 101.

Het is niet eens vreemd of apart. Ze wilden garanties.

Beetje zoals jij ook garanties wil als je de sleutel van jouw voordeel met iemand gaat delen.

Jij moet jezelf afvragen waarom je zulke simpele dingen niet snapt.

Andrew Deen | 20-06-19 | 16:41

@Andrew Deen | 20-06-19 | 16:41:

Ehm. Autocorrectie.

Hoe = Hoef
Voordeel = voordeur

Andrew Deen | 20-06-19 | 16:42

Jij gelooft toch zeker zelf niet dat ze precies weten wie en waar de Russen waren op dat moment? Bij de overheid kunnen ze niets. Ze kunnen geen fraude aanpakken omdat ze niets weten, de gevolgen van de euro konden ze niet overzien... En dit weten ze precies... Had Nederland daar waarnemers? Ze hebben alles via Oekraïne gekregen...

Nee, dit is 1 grote beerput. Continu lopen klagen dat de Russen komen en al 30 structureel te weinig in defensie investeren... Maar wel de Krim van Poetin af willen pakken... Ik heb nergens Russische propaganda gezien hoor, maar weet wel hoe ik de nl overheid kan vertrouwen...

mrXL | 20-06-19 | 19:05
▼ 13 antwoorden verborgen

75% van de wereldbevolking geloofd in één of andere God.
God is DE Almachtige volgens velen.
God geeft en neemt volgens de Thora.
God did it,
youtu.be/_NskF3dbfa0

steekmug | 20-06-19 | 13:59

Tja, Maleisie en corruptie ... hoe zou dat nu komen? Misschien nog eens zoeken naar de MH340 en die geweldige piloot?

Klapsigaar | 20-06-19 | 13:57 | 1

Oud nieuws!

Dat dit nieuws nu pas naar buiten komt vind ik heel vreemd. Waarom?
Omdat rt.com al bijna een maand geleden over de kritiek van deze Maleisiër berichtte. Hier: www.rt.com/news/460689-malaysia-mh17-...

"Aan de andere kant zit ook Maleisië in het JIT ..."
Dat Ronaldo dit schrijft is waar. Maleisië zit in het JIT, maar ...
Net als Rusland is ook Maleisië door het JIT uitgesloten van onderzoek, maar de NLse MSM bericht daar niet over.
Dat is op zijn zachtst gezegd merkwaardig. Onder alle slachtoffers waren ook 28 Maleisiërs.

gaffelbaard | 20-06-19 | 13:49 | 10

@Andrew Deen | 20-06-19 | 15:00:
Leuk verhaaltje ... huiswerk... Hier, daar ga je weer met verwijten en jij-bakken. 'Don't blame the messenger' is een gezegde, maar precies wat jij nu doet. En dan heb je het daarna over wat volgens jou de 'panelen' zou 'opfleuren'. Nou, weet je wat de panelen zou opfleuren? Als we hier op een normale manier een discussie over kunnen voeren, zonder te gaan jij-bakken. Ja, toch? Nou dan.

Pertinent onwaar?
Dat met de flight recorders? Even het geheugen opfrissen ... het is alweer een tijdje geleden immers.
17-4-2014 Vliegtuig neergeschoten - OVSE waarnemers mogen niet onderzoeken (dat was pas - onder bescherming - in november dat jaar mogelijk) - rebellen (of separatisten) vinden de zwarte dozen - 22-4-2014 de zwarte dozen worden overhandigd aan Maleisische experts - de Maleisische experts sturen 1 of 2 dagen later de zwarte dozen naar de UK waar ze worden uitgelezen (Malaysië is op dat moment nog geen lid van het JIT, dat gebeurde een half jaar later in december pas) - het JIT verklaarde dat er niet met de zwarte dozen geknoeid was.

Was Maleisië lid van het JIT toen de zwarte dozen werden gevonden? Nee.
Zijn de zwarte dozen uitgelezen? Ja.
Zijn ze door Maleisië uitgelezen? Nee.
Is Maleisië (nu wel) lid van het JIT? Ja.
Is Maleisië een volwaardig lid van het JIT? Nee.

En sorry, maar verder 'bewijzen' (om jou dat plezier te doen) ga ik niet. Waarom zou ik? Zijn wij de rechtbank? Nee. Ben jij de rechter? Nee. Ben ik de advocaat? Nee, ik ben als zovelen ook maar een simpele burger.
Mag ik kritiek hebben op de procedurele vorm, objectiviteit en onafhankelijkheid van een onderzoek? Ja, ook burgers mogen dat.

gaffelbaard | 20-06-19 | 16:28

@gaffelbaard | 20-06-19 | 16:28:

Je zegt dus dat de Russen niet geknoeid hebben met de flight recorders. Dat is het. Dat is alles wat je zegt.

De rest impliceert dat je liever Poetin gelooft dan onafhankelijke onderzoekers.

Waarom? Joost mag het weten.

Waarschijnlijk heb je een kutleven en zoek je naar redenen om dit te verklaren.

Dat of je denkt echt dat je als toetsenbord ridder meer weet dat de experts.

Het blijft nogal zielig.

Andrew Deen | 20-06-19 | 16:56

@Andrew Deen | 20-06-19 | 16:56:
"Je zegt dus ...."
Nee, dat zeg ik niet. Dat zeg jij. Jij wil perse mij op een bepaalde manier afschilderen, en daarbij gebruik je valse beschuldigingen omdat - ondanks mijn eerder vriendelijk verzoek - je niet op een normale manier kan discussieren over een onderwerp en niet in staat bent om je ongelijk toe te geven of te accepteren dat anderen een andere mening of zienswijze kunnen hebben.

Jij stelt dat wat ik schreef MIJN bewering zou zijn. Dat is onjuist en ik vat die opmerking op als een valse beschuldiging omdat publiekelijk bekend is dat dat die bewering (niet mijn bewering is maar) in een officiële verklaring van de OVV op 24 juli 2014 naar buiten is gebracht.
Waarom is het zo moeilijk voor jou om gewoon te lezen wat er staat?

"... alles wat je zegt ..."
Nee, Ik heb meer dan alleen dat geschreven. Jij maakt een selectie. Ik niet.

"De rest impliceert dat je liever Poetin gelooft ...."
Dat is waar jij mij heel graag (vals) van wil beschuldigen, maar dat heb ik niet geschreven. Lees nog maar een keer terug.
Wat ik opvallend vind aan jouw en mijn tegels is dat het lijkt dat jij geen onderscheid lijkt te kunnen maken tussen "procedure" en "schuldvraag".
Wanneer ik (net als Knoops terechte) vragen stel bij de procedurele vorm, de manier, waarop dit proces gevoerd word, heb jij het vervolgens weer over een compleet ander onderwerp: de schuldvraag.
FYI: procedure en schuldvraag zijn twee begrippen met totaal verschillende betekenissen.

" ... heb je een kutleven ... zielig."

Schelden, wanneer je een tekort aan woorden hebt, wanneer je boos word als je je gelijk niet krijgt, wanneer je het niet kan hebben als iemand een andere mening dan jou heeft ... Dat is pas zielig.

gaffelbaard | 21-06-19 | 09:36
▼ 7 antwoorden verborgen

Kritiek op Rusland is blijkbaar verboden, terwijl deze schoften verantwoordelijk zijn voor de dood van bijna 200 onschuldige Nederlanders. Van Oef kotst op Russen.

van Oeffelen | 20-06-19 | 13:06 | 1

En als dat nou de Russen ook maar het aller-allerkleinste spatje uit zou maken zou Van Oef noch zijn maaltijd, en noch de energie die hij gebruikt voor zijn anti-peristaltiek niet voor niets weggegooid hebben.

Dutchbeaurouge | 20-06-19 | 13:47

Wat waren de conlusies van wc eend?

jos verstoppen | 20-06-19 | 13:06 | 1

Die conclusies komen eend voor eend.

piloot47 | 20-06-19 | 13:12

De Loeminadi zitten erachter. Zoals met alles. Alles wat er gebeurt is een groot complot van de Loeminadi. Al 10.000 jaar regeert die buitenaardse reptielenfamilie de mensheid. Bewijs? Kijk maar eens goed naar een dollarbiljet! Nou dan!
En het doel is om alles en iedereen kapot te vermoorden en de rest in slavernij te houden. Ja, erg succesvol zijn ze niet, in de afgelopen 10.000 jaar, maaaarrrr... sinds ze de Bilderberg hotelketens hebben opgericht gaat het hard. En ze blijven altijd buiten schot omdat ze gewoon de moslims de schuld kunnen geven. Of de joden. Of de Russen, of de Sjinezen. Of de nazii. Als het zo uitkomt.
Is waar. Hep op faceboek gestaan.

Stormageddon | 20-06-19 | 12:40 | 2

Close. Onze wereld wordt echter gedomineerd door een geheime elite van bloedzuigers, ook wel vampieren genoemd.

Lafayette | 20-06-19 | 14:36

Ehh je vergeet de Annunaki, die zitten nog steeds onder de grond op de veluwe. Verder is de wereld plat en hol en zitten er Aliens op de Zuid pool. Staat allemaal op internet dus waar.. Bellingcat is niet de enige die kan googlen.

Gandalph | 20-06-19 | 18:59

#Aluhoedje Opzet#
1. MinJusVei ligt onder vergrootglas wegens maximaal falen.
2. Belastingdienst onder vergrootglas wegens maximaal falen
3. Rutte staat in de schijnwerpers met tegenvallende koopkracht

JIT komt met "bovenste laagje modder" met de mededeling dat dit de "onderste steen is". #Aluhoedje afzet#

Dit hele MH17 gebeuren is vanaf het begin 1 grote show geweest. Veroorzaakt door de EU, doordat ze persé met Rusland willen vechten om de lage-lonen-werknemers uit MOE landen. (Toen die poort niet snel genoeg open ging, werd er met Rusland gevochten om lage-lonen-moslims in Syrië. Wir Schaffen das!)

Maar waarom een show?
Zoals Feynman al fijntjes zegt: als je door oorlogsgebied gaat, vallen er slachtoffers. EU- en NL-overheden hadden allang een "negatief-vliegadvies" moeten afgeven. Min BuZa doet dat voor reizigers al als er, bij wijze van, "2 mannen een rotje afsteken". Waarom dan niet voor vliegverkeer?

Rutte met z'n "onderste steen" en Timmerfrans z'n gehuil deden dat voor de bühne. Rutte wist vanaf het begin dat strijders onder geen enkele (internationale) wet berechtbaar zijn voor het strijden van een strijd. Het is namelijk geen criminaliteit, maar een gewapend conflict. Waar gehakt wordt, vallen spaanders, er is niets strafbaars.

De enige onderste steen die boven kán komen is de oorzaak (veroorzaker) van het conflict en de reden waarom de KLM daar nog vloog.

Ik wordt inmiddels poepieflauw van die oorlogszucht richting Rusland. Waarom moet dat toch? Er valt niets te winnen.

Rest In Privacy | 20-06-19 | 12:31 | 6

@Roger-Rabbit | 20-06-19 | 13:17: inderdaad, stop het geld eens waar je mond zit en vlieg naar Moskou om gezellig bij Ome Vlad op de thee te gaan (werkt bij moslims ook) en zeg 'm dan recht in z'n bakkes dat ie moet ophouden met dat geklier. Maar nee, via een staatssecretaris of commandant der AIVD een persberichtje in de Telegraaf. Stoerder is Rutte niet.

Rest In Privacy | 20-06-19 | 16:13

Het toestel was niet van de KLM. Geregistreerd in en eigendom van Malaysian Airlines. Zou de NL regering een buitenlands bedrijf opdracht kunnen geven een bepaalde route wel of niet te vliegen? Behalve NL zaten er ook veel Aussies aan boord. Had de Aus regering zich met de route moeten bemoeien? De bestemming was KL, en vertrekpunt AMS. Wie gaat er dan over de te volgen route?

sailor 1 | 20-06-19 | 16:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Beste landgenoten draait overuren hier terwijl hij anderen de maat neemt Russische trollen te zijn omdat ze zoveel reaguren.

Sceptische_autist | 20-06-19 | 12:30 | 6

GS is een dierentuin voor mij, waar je aparte rare flappies kunt bekijken, in al hun idiote verschijningsvormen. Een soort rariteitenkabinet van de menselijke geest. Het wordt dagelijks bevestigd. Helemaal door alle commentaren. Een soort apenkermis.

Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 13:18

@Lafayette | 20-06-19 | 14:40:
Ja je ziet nog eens wat anders. Ik neem ook iedere keer weer mijn schedelmaat mee, om de inhoud te kunnen meten. je moet het GS nageven: Diversiteit is wel verzorgd hier.

Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 14:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Maleisië staat op zeer goede voet met Rusland. De grootste moskee ter wereld staat in Moskou en werd geopend door Poetin, Erdogan en deze moslim. Dus wat de man zegt, is gewoon waar: vanaf het begin, misschien zelfs vóór het begin (wat was de Oekraïne politiek met burgervliegtuigen?) was de politiek gericht om Oekraïne buiten de wind te houden. Zeker toen werd de maffiakliek rond Poroshenko tot Pechtoldeske hoogten verheven. Maar nu kan je de premier van Maleisië gaan wegzetten als ik-weet-niet-wie, hij representeert de Maleisische staat. De Maleisische staat wil harde bewijzen ZIEN (wat natuurlijk is ingefluisterd door de Russische staat bij monde van Vladimir Vladimirovitsj). Dat mag je in aluminiumfolierollen wikkelen de hele aarde om, maar dit is het staatsrecht van Maleisië (en Rusland): kom op met het harde bewijs. Daar mankeert het namelijk aan. En waarom is Oekraïne niet in staat van beschuldiging gesteld?

Eeuwig..Op..Vakantie | 20-06-19 | 12:16 | 3

Zo, mijn idee.

Muuke | 20-06-19 | 13:09

En waarom is de KLM niet in staat van beschuldiging gesteld?

Musset | 20-06-19 | 14:31

@Musset | 20-06-19 | 14:31: Omdat het toestel niet van de KLM was. Zoek eens op wat "codesharing" is.

sailor 1 | 20-06-19 | 16:20

En als voorzitter van de rechtbank in de zaak vlucht MH17 is rechter Hendrik Steenhuis benoemd, Die meneer van ¨minder minder minder¨ in de zaak tegen de leider van een politieke partij in Nederland. Kortom Heer Steenhuis is kennelijk een favoriet specialist in politieke processen.

squadra | 20-06-19 | 12:16 | 1

Waarschijnlijk hebben "ze" een mooi dossier over hem.

Pimp my Voortuin | 20-06-19 | 13:06

Apart dat alles wat niet in het straatje past word gewist.
www.liveleak.com/view?i=4ba_139741135...
www.liveleak.com/view?i=34e_139274610...
www.youtube.com/watch?v=nXgToM8cbBI
en zo heb ik er nog tientallen.
filmpjes hoe oekraiense soldaten burgers afknallen,buks van oekraiene ipv de russen,smokkel van wapens via Turkije naar Syrië en oekraiene ze wissen alles.
Oekraieners die overlopen naar de russen,of zich over geven aan burgers,die enorme aantallen wapens die ze buit maken op het leger,ze wissen echt alles.

Roger-Rabbit | 20-06-19 | 12:12 | 3

Op Liveleak, en zeker op YouTube, heb je niets te zoeken als je iets wilt plaatsen wat kritisch is over de deep state. Content anders dan filmpjes van je kleinkinderen kan je beter plaatsen op www.brighteon.com .

Wladimir 1928 | 20-06-19 | 12:33

Grappig ! de boel is al gelijk gecensureerd
Moedige man die Maleisische president
Moslims en 9/11 misschien tijd om www.deanderekrant.nl/ te lezen
MH 17
Kees van der pijl raadplegen
youtu.be/hiSYilUcgMk
De rest die roeptoetert tegen Rusland zijn de echte land verraders en NATO trollen
NATO / EU / VS steunen ISIS en al qaida in Syrië voor bewezen dienst “ondanks de verloren strijd” moeten nu hun koters en vrouwen terug naar Europa onder het motto van Noblesse oblige
De overheid is absoluut niet te vertrouwen : minder asielzoekers !? Het worden er alleen meer , geweldsincidenten ! vermelding van etnische afkomst dader verboden , en dan opeens onze overheid vertrouwen met MH17 !?
NOS en NPO = fabeltjes krant

pietka | 20-06-19 | 12:35

@pietka | 20-06-19 | 12:35: pietka, man of vrouw naar mijn hart. De andere kant weet niet beter dan aluhoedje op en loeminadi te roeptoeteren. Prima van mij mag het. Maar dan staan ze starks dus weer aan de kant van de weg applaudiseren als weer zo'n grote begrafenisstoet langs komt rijden.

jos verstoppen | 20-06-19 | 13:05

Laat het JIT eens op zoek gaan naar Carlos Buca. Hier al zijn tweets op Twitter op het moment dat MH17 werd neergeschoten: www.wanttoknow.nl/politiek/oorlog/mh1... Na eerdere ontkenningen van Oekraïne dat de spanjaard werkzaam geweest was op de verkeerstoren in Kiev bleek dat Carlos ook nog een interview had gegeven over zijn werk in de verkeerstoren. Hier Paul Joseph Watson over de getuige Carlos:
archive.org/details/MH17RadarEyewitne...
Ook heeft het JIT nooit de betrokken vluchtleidster, Anna Petrenko, gesproken, en ook geen andere getuigen uit de verkeerstoren. Het JIT negeert volledig alle getuigen en bewijzen die wijzen in de richting van Oekraïne. Deze tunnelvisie wordt natuurlijk veroorzaakt doordat Oekraïne (uit geopolitieke belangen) bij voorbaat door Rutte uitgesloten is als mogelijke schuldige, en zelfs mee mocht doen in het JIT en Oekraïne een veto kreeg op alle onderzoeksresultaten. Mijn respect voor het door en door corrupte JIT (door deelname van Oekraïne) is echt 0,0.

Wladimir 1928 | 20-06-19 | 12:08 | 5

@Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 12:26:

Hoezo diskwalificeer je je dan? Ik heb die ook tweets met mijn eigen ogen gezien op 14 juli 2014. Die tweets zijn echt geplaatst voor het neerhalen. En ineens waren ze en hey held account van Carlos verdwenen maar ik zal het niet vergeten.

rode peper | 20-06-19 | 12:51

@rode peper | 20-06-19 | 12:51:
sure honey

Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 13:00
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Goofje | 20-06-19 | 11:54 | 16
▼ 16 antwoorden verborgen

Vorig jaar was de conclusie van het JIT dat de BUK afgevuurd was vanuit separatistisch rebellengebied. Nu zijn de vier hoogste militairen van dat gebied als verdachte aangemerkt. Dat had op basis van politieke verantwoordelijkheid ook direct gekund. Er zit geen militair tussen met training een BUK te bedienen, er wordt ook niet beweert dat 1 van deze vier op de rode knop gedrukt heeft, of het vuurcommando heeft gegeven.

Mede dankzij informatie die ook via Bellingcat beschikbaar is dat deze hoge heren zwaar luchtafweer in Rusland bestelden. Die bestelling is nogal logisch, vanuit Kiev werd er nogal wat gevlogen over de Donbass, en dat was niet allemaal vriendelijk.

Als een Nederlandse militair een oorlogsmisdaad in Afghanistan pleegt, gaan we ook niet de Minister van Defensie vervolgen voor het aangeleverde materiaal of gebrekkige training. Het OM zou om een verstekvonnis kunnen vragen, en dat zou met deze informatie best eens tot een vrijsprak kunnen leiden.

Wat je mist in deze nieuwe onthulling van het Jit is iemand die een commando heeft gegeven of iemand die verdacht wordt de rode knop ingedrukt te hebben. Het zou leuk zijn als deze laatste verdachte in ieder geval getraind is om een BUK te bedienen. Volgens mij is dat niet 1 verdachte, maar een team van specialistisch personeel.

Dan zou je vanuit dat kleine team BUK-bedienaars omhoog moeten in de commandostructuur om OOK de verantwoordelijke militairen aan te wijzen.

Of je moet met communicatie komen dat deze vier politieke militaire kopstukken een strategisch plan hadden om een aanslag te plegen, en dat plan kunnen aantonen.

Wat het JIT nu doet is precies omgedraaid. De afvuurlocatie zou volgens ongedeelde beelden van Senator Kelly op separatistisch gebied zijn, en mensen die om volstrekt legitieme militaire redenen luchtafweergeschut besteld hebben voor dat gebied, en omdat er in dat gebied een BUK is afgevuurd zijn zij plotseling daders.

Hier zie je ook hoe fout het is dat de ene vechtende partij WEL in het JIT zit, en de andere NIET. Terwijl je 100% zeker weet dat er zonder oorlog geen burgerslachtoffers zijn. Veilig geweld bestaat niet.

Op het moment dat Oekraïne en Rusland gingen vechten om bewoond gebied recht onder een belangrijke doorvliegroute, is weloverwogen het risico geaccepteerd op deze ramp en veel meer burgerleed.

Dan vind ik het nogal inadequate om alleen een paar militaire officieren te vervolgen. Of alleen de spotter die in MH17 een militair vliegtuig zag, of alleen de militair die het fatale schot loste.

Als je dit netjes wil doen hoort de EU en Oekraïne niet in het JIT. Oekraïne liet het luchtruim open terwijl ze op de maandag ervoor vertelden dat er op 6500 meter hoogte een andere vliegtuig was neergehaald, wat aantoonde dat er met wapens zoals de BUK werd geschoten en het luchtruim onveilig was.

Willens en wetens als AIVD geen ambtsbericht aan KLM sturen is ook een bijdrage. Als KLM over een oorlogsgebied vliegen. Als Europese luchtverkeersleiding dat luchtruim niet sluiten. Ter vergelijking, nu is het luchtruim zelfs dicht boven de Krim, terwijl daarom nooit serieus om gevochten is. ops.group/blog/faa-issues-new-ukraine...

Als ik zoek naar de primaire oorzaak voor deze oorlog, dan zie ik een Oekraïne dat volgens stemuitslagen deels bij de EU wil horen, en deels bij Rusland. Daarin is niet een diplomatieke oplossing gezocht, maar hebben de EU en Rusland zich maximaal ingezet zo veel mogelijk in te lijven. Daar is een spanningsveld gecreëerd. Dat verscheurde Oekraïne, leidde tot een burgeroorlog.

MH17 was het 17de vliegtuig dat op 17 juli 2014 werd neergeschoten. Dat was geen incident, dat was een logisch gevolg van een steeds verder escalerend militair conflict.

Van mij mag de vervolging beginnen met Poetin, Juncker, Verhofstadt en van Baalen.

Er wordt nogal eens vergeten dat alle westerse oorlogen gestart zijn door democratisch gekozen leiders. Het wordt tijd dat die psychopaten eens hun eigen rekening gaan betalen voor hun grootheidswaanzin. Dat maakt de weg vrij voor politici die een vredigere koers varen.

Wat het JIT nu doet is jaarlijks met informatie komen die al jaren online staat, om maar te zwijgen over de verantwoordelijkheid van haar leden. Dat is een heel smerig rookscherm.

Vergelijk het eens met hartje Amsterdam. Diverse rivaliserende drugsbendens houden schietpartijen om de markt in handen te krijgen. Daar gaat een keer per ongeluk een peuter bij doodgeschoten worden, want die wonen en spelen daar. Daar kan je op wachten.

Wilt u dan alleen DE schutter vervolgd hebben en weer gaan wachten op het volgende slachtoffer? Of wilt u liever ALLE schutters vervolgd hebben, samen met een stevig gesprek met de burgemeester, wethouders en magistraten waarom ze niet eerder hadden ingegrepen?

MH17 is niet een losstaande ramp. Het was de kanarie in de kolenmijn.

Feynman | 20-06-19 | 11:53 | 13

@Heiner | 20-06-19 | 13:16: Bezette gebied is betroffen gebied. Van een bezetting kan je niet echt spreken.

Heiner | 20-06-19 | 13:28

Het MH17 is voor de meeste partijen een uitgelezen kans om er een geopolitieke zaak van te maken. Het gaat dan NIET meer over de ramp en hoe deze forensisch volledig verklaard kan worden, maar over de oorlog/het conflict zelf. Nederland heeft door mee te gaan in dit vieze geopolitieke spel in feite een keuze in prioriteiten gemaakt. Een vervolging zal daarom altijd achter de geopolitieke feiten aanlopen en alleen voor de slachtoffers betekenis hebben. Voor Ukraine en NAVO is het vooral geopolitieke munitie.

Lafayette | 20-06-19 | 14:56
▼ 10 antwoorden verborgen

Ik vind het een rare zaak dat afgevaardigden van de nabestaanden meepraten over hoe dit politiek bekonkeld wordt. In Nieuwsuur vond ik de vraag stelling van Tweebeeke, de neiging tot het vragen of de nabestaanden tevreden zijn met het oppakken van verdachten, terwijl het niet waterdicht is. Er zijn nog twijfels genoeg.

lanexx | 20-06-19 | 11:50

Dit is zinloos. De desinformatiecampagne van Russische staatswege raast door en geen stijl is kennelijk een zeer geliefd doelwit. Dat is dus een keerzijde van populariteit. Inhoudelijk reageren is eigenlijk zinloos Voor iedere trol die je doodtrapt komen er 5 nieuwe etc. Heel veel meer dan aangeven dat het niet onopgemerkt is gebleven kun je niet doen. Verder heb ik de indruk dat redactie van geen stijl inmiddels ook wel door heeft hoe de hazen lopen hier bij dit soort onderwerpen. We zullen er aan moeten wennen. Het is vooral heel hinderlijk maar kan in voorkomende gevallen wel degelijk grote schade aanrichten ( Amerikaanse verkiezingen, Brexit e.d...) Rusland ziet hier dus voorlopig nog wel brood in. Typisch voorbeeld van Poor Man’s Warfare. Een sneue , hinderlijke paria. Een permanent handenbindertje kortom ..

justinianus | 20-06-19 | 11:50 | 8

@RandyBiel | 20-06-19 | 12:24:
Nee, maar domheid heeft ook invloed. Dat kan je wel zien aan de hoeveelheid FvD en PVV stemmers. Het worden nooit meer dan 20% van de bevolking, maar toch.

Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 12:31

Kartel/NPO ook zijn afvaardiging gestuurd?

e_abbastanza | 20-06-19 | 12:43
▼ 5 antwoorden verborgen

... En het is op zijn minst ongelukkig dat Oekraïne lid is van een onderzoeksteam in een zaak waarin de hoofdverdachten op het moment van de aanslag in oorlog waren met Oekraïne ... Dat niet alleen. Oekraïne had bedongen bij het onderzoeksteam dat ze zelf nooit vervolgd zouden kunnen worden.

NerdAlert | 20-06-19 | 11:49

De goede man heeft helemaal gelijk. Maleisië mocht en mag tot op de dag van vandaag de blackbox van het eigen vliegtuig niet inzien... want zijn toch maar domme Maleiers.
De radar in UA stond helemaal niet uit,want hoe kon de vluchtleiding in Kiev dan de MH17 opdragen lager te gaan vliegen en over oorlogsgebied sturen ? Het wemelde daar ( aan de grens met UA) van de NATO Awacs,die diep in Rusland en UA konden zien maar geen enkel radarbeeld werd beschikbaar gesteld. En dan het feit dat UA veto recht heeft over wat wel niet naar buiten gebracht werd/wordt. UA had en heeft er alle belang bij dat de Russen in een kwaad daglicht komen te staan.
Het UA leger had toen der tijd uitsluitend Russische luchtafweer raketten zoals de bewuste BUG. Was tot '93 als deelstaat lid van de Sovjet Unie.

Later,veel later zullen wij de werkelijk toedracht wel vernemen en dan ben ik benieuwd wat er met Rutte en zijn team zal gebeuren. Volkomen terechte kritiek van deze Maleisische premier van een land dat overigens zijn onderzeeboten in NL heeft gekocht.

Eendragtmaaktmagt | 20-06-19 | 11:46 | 9

@Realism Is All | 20-06-19 | 11:55: Al weer zo'n PVV stemmer.

Eendragtmaaktmagt | 20-06-19 | 12:02

@RandyBiel | 20-06-19 | 12:27: jouw leugens ? Interesseren mij niet. Dit onderzoek stinkt vanaf het moment dat UA en Atlantic Council/Bellingcat aka NATO Denktank hierbij betrokken werden. Jij bent alleen maar bevooroordeeld zoals al die ja-knikkers in het Rutte/VVD/CDA/ JIT circus. Maleisië heeft het volste recht dit onderzoek biased en éénzijdig te noemen,als je weet wat dat betekent.
Twee kennissen van mij werden bij deze aanslag gedood.

Eendragtmaaktmagt | 20-06-19 | 13:32
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Wladimir 1928 | 20-06-19 | 11:43 | 3

Benieuwd hoe een aantal Putin pijpers hier deze woorden van een antisemitische islamitische premier gaan duiden. Tot op heden hebben de Russen gereageerd zoals verwacht, vooral veel gespeelde boosheid. Maar nog steeds komen ook de Russen met geen enkel bewijs wat ook maar de beschuldigingen weerlegd van het JIT. En ik maar denken dat het JIT al redelijk onbetrouwbaar is. Maar ook in Rusland blijft die onderste steen net als in Nederland begraven. Veel plezier in het kamp Putin / maleisie.

Indoneesje | 20-06-19 | 11:40 | 7

@ikworstelengadouchen | 20-06-19 | 12:11:
Waarom men schoot op de MH17 laat zich niet moeilijk raden. Men dacht dat daar uitsluitend militaire vliegtuigen vlogen. Omdat deze jongens vast geen nieuws lazen over die oorlog, behalve de bagger uit Rusland zelf. Ze dacht ws dat ieder toestel daar een legertoestel was. Ze hebben ook vrij direct na de opstelling van de BUK geschoten. Zonder verficatie dus. Op de Russische manier: Eerst schieten dan nadenken.

Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 12:35

@ikworstelengadouchen | 20-06-19 | 12:11: De reden, geen idee ik denk vooral trigger happy willen zijn. Daarnaast schoten ze op een doelwit wat velen male hoger vloog dan andere doelwitten. Hebben ze schijnbaar geen enkele verificatie uitgevoerd om te kijken of het wel een militair vliegtuig betrof. Zulke verificatie is makkelijk te doen omdat burgervliegtuigen speciale transponders hebben die aangeven dat ze geen militair vliegtuig zijn. Ik denk gewoon een oprecht trigger happy crew die snel succes wilden behalen en er snel achterkwamen dat ze een enorme fout hadden gemaakt. Daarna hebben ze die BUK installatie z.s.m de grens over gereden en op de crashsite staan poseren om nog enige goodwill te kweken voor hun onafhangkelijkheidsstrijd aldaar. Of er een Oekrainsmilitair doelwit aanwezig was is irrelevant, want als ze de 2 vliegtuigen onafhangkelijk van elkaar hadden geidentificeerd hadden ze nooit de BUK nooit mogen afvuren. Als er uberhaupt een Oekrains vliegtuig aanwezig was.

Indoneesje | 20-06-19 | 12:46

Apa kabar?
Het is toch nu wel duidelijk dat dit niet meer over de MH17 gaat maar over de burgeroorlog in Ukraine? Rusland zal nooit meewerken aan een zaak die hen geopolitiek kan schaden. Dat doet trouwens geen enkele grootmacht. Triest en zonder enige moraal, maar zo gaan die dingen.

Lafayette | 20-06-19 | 15:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Erg dat een land door zo'n man bestuurd wordt.

Bvdb | 20-06-19 | 11:35

Wat een heerlijk gezagsgetrouw stukje.

boccelullus | 20-06-19 | 11:35 | 1

blinde boccelullus in het kwadratus.

Rest In Privacy | 20-06-19 | 11:39

Die Piet Ploeg, voorzitter van de stichting die de belangen van nabestaanden van de slachtoffers 'behartigd', heeft naar aanleiding hiervan, ook weer van zich laten horen. Hij doet in de media allerlei harde uitspraken uit monde van de nabestaanden, maar de vraag blijft of alle nabestaanden er wel zo over denken. Ik meen een tijd geleden al eens gelezen te hebben dat sommige nabestaanden er helemaal niet blij mee waren dat deze man allerlei uitspraken deed zonder dat alle nabestaanden daarin geconsulteerd zijn. Kritisch vermogen ten opzichte van de onderzoeksbevindingen is bij de nabestaanden, ondanks dat ik het grote verdriet en de woede helemaal begrijp, totaal onvindbaar zo lijkt het.

LeBoulanger | 20-06-19 | 11:32 | 1

De nabestaanden horen hier helemaal geen partij in te zijn. Ze hebben inspraak tijdens een mogelijke rechtszitting, maar verder helemaal niet. De zaak is voor justitie en dat zou een onafhankelijke partij moeten zijn.

Frau Merkel | 20-06-19 | 14:11

Mahathir is een welbekende xenofoob. Al heel lang. En kijk eens naar de luchtmacht van Malaysia. Mig 29 en Su 30. Uiteraard natuurlijk vanzelfsprekend geen enkel verband. En de rol van Malaysia in het onderzoek was ook niet heel indrukwekkend.

sailor 1 | 20-06-19 | 11:31
-weggejorist-
recidivistfucker | 20-06-19 | 11:30 | 3

Oekraïne is lid van het onderzoeksteam, maar Nederland geeft daar duidelijk leiding aan en gaat zich met 193 slachtoffers echt niet door de Oekraïne laten vertellen wat de uitkomsten zijn. Bovendien zijn er ruim 300 getuigen gehoord. Dan is waarschijnlijk Oekraïners geweest. Dan heb je de Oekraine wel nodig hoor.

wapster | 20-06-19 | 11:30 | 1

De vier landen die samen het strafrechtelijk onderzoek uitvoeren naar de ramp met vlucht MH17 hebben wel degelijk een 'geheimhoudingsovereenkomst' getekend.

Deze 'non-disclosure agreement' betekent dat niet alleen Nederland, Australië en België, maar ook Oekraïne een vetorecht heeft over wat er wel en niet openbaar wordt. Dat blijkt uit een document van het Australische ministerie van Buitenlandse Zaken.

BrutusBosch | 20-06-19 | 11:37

Zo'n 20 jaar geleden voor het laatst in Kuala Lumpur. De taxichauffeur bracht me naar het restaurant van zijn broer in China Town. Voor chop chop chicken. Zij vulden pitcher na pitcher met bier en koude witte wijn. Lekkere kip en iedereen compleet starnakel. De halve buurt kwam langs. Werd pas wakker op Schiphol. Ben benieuwd of daar inmiddels ook de helft in een burka rondwaggelt.

Mammeloe | 20-06-19 | 11:29 | 2

Kuala was een feestje inderdaad.

Rest In Privacy | 20-06-19 | 11:31

Zitten er al gaten in de theorie dat MH17 gebruikt werd als schild door een Oekraïense bommenwerper ? Verklaart wel het afschieten van de BUK door separatisten, met als gevolg dat MH17 per ongeluk geraakt werd, en het niet vrijgeven van radarbeelden. Ook zal het onder de pet gehouden moeten worden omdat burgerluchtvaart als schild gebruiken een oorlogsmisdaad is.

cheops | 20-06-19 | 11:28 | 7

@cheops | 20-06-19 | 12:47:
Op lage hoogte tegen Mach 1 vliegen? Ongemerkt?
In jouw aluhoedjesland misschien, maar moet je bij mij niet mee aankomen

RandyBiel | 20-06-19 | 13:16

@Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 13:05: U bedoeld de beelden van de 5 (!) AWACS die in de lucht waren? Die beelden van de VS die niet vrijgegeven werden?

Frau Merkel | 20-06-19 | 14:12

@Frau Merkel | 20-06-19 | 14:12:
Die zijn wel vrij gegeven en meegenomen in het onderzoek, voor zover te lezen valt in het JIT rapport. Maar wederom opmerkleijk: Je gaat nooit in op de vraag waarom Rusland haar mega-kans heeft laten liggen zichzelf vrij te pleiten door haar eigen radarbeelden. Wat kan toch de reden zijn? Ik hoor je er niet over.

Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 14:53
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
De Libertariër | 20-06-19 | 11:27 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik heb mij er al een paar jaar bij neergelegd dat de waarheid als eerste sneuvelt ten tijde van oorlog. Elke conclusie en/of greintje bewijs leg ik daarom naast mij neer. Het kan Rusland zijn, het kan de Oekraïne zijn en/of (zelfs) de vanBaalEUn.

Zo ziek is de wereld.

laagvliegert | 20-06-19 | 11:26

Ik neem vandaag een vrije dag op van het Poetin trollenleger want dezelfde pro en contra argumenten worden toch weer herhaald. Dan maar geen wodka vandaag.

Zatkniss | 20-06-19 | 11:26

Mbt MH17 heb ik jammer genoeg de hoop op een helder antwoord verloren. "Iemand" heeft de BUK raket afgevuurd, en dat zijn óf Russen, óf Oekraïners geweest. Ze hebben geen van beiden een motief want het neerhalen van die kist was nutteloos. Het is dus sowieso een fout geweest. Met wie of wat ze dan MH17 verward hebben? Kweenie. JIT weet het wel, zeggen ze.

Volgens mij is MH17 een politieke pion geworden in een geopolitiek schaakspel wat zich voornamelijk afspeelt tussen de EU en Rusland. Eigenlijk maakt het ook niks meer uit WIE het exact heeft gedaan. Het is gebeurd en niets kan iets ervan terug draaien. Maar kan me voorstellen dat het voor de nabestaanden een vorm van rust of voldoening zou geven als er 'iemand' gestraft kan worden. Nu ja. Ik begon ermee dat 'iemand' het heeft gedaan, dus als 'iemand' gestraft kan worden en er ook nog eens politieke winst bij geboekt kan worden: win-win.

Dutchbeaurouge | 20-06-19 | 11:26 | 8

@nisaframo | 20-06-19 | 12:53:
Oh ja, dat het ooit geregend heeft bij onbewolkte hemel betekent niet dat het altijd regent bij onbewolkte hemel. je maakt de klassieke compotwappie denkfout. Geeft niks joh. Ik hoop dat het met de jaren beter wordt.

Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 13:13
▼ 5 antwoorden verborgen

De Russen hebben het gedaan en zitten er tot het Kremlin vuistdiep in. Als je niks te verbergen hebt werk je gewoon mee in plaats van met je opgeblazen dwergkop de beledigde hansworst te gaan zitten uithangen. Niet meewerken aan een internationaal team is schofterig, vooral richting nabestaanden.

van Oeffelen | 20-06-19 | 11:25 | 3

Het is gewoon hoe de Russen werken en dat kun je vantevoren uittellen.

Veel beter was geweest als Oekraïne geen onderdeel was van het JIT, dan had Rusland een stok minder om het onderzoek mee te slaan.

Bvdb | 20-06-19 | 11:37

de russen hebben ook vanuit rusland Oekraïne aangevallen en.wikipedia.org/wiki/Zelenopillya_ro... dus echt "onpartijdig" kun je de russen niet noemen. met de buk hebben ze geprobeerd het machtsevenwicht in hun voordeel te draaien en het is mislukt met als gevolg MH17. ik denk dat het per ongeluk is gegaan, de bedoeling was een vrachtvliegtuig.

zeg maar brabo | 20-06-19 | 11:43

Net zoals de Oekraïne goed meewerkt met radarbeelden en vage verhalen? Maar de Rus moet tot vijand gemaakt worden. Ik denk dat Rusland een grote rol speelt, maar de Oekraïne is minstens verdachte. Wie heeft er het meeste belang bij om het de Rus in de schoenen te schuiven? En die partij mag mee het onderzoek leiden. Maar kritiek op de Oekraïne is door de EU verboden. Referendum? Iemand?

Roeieber | 20-06-19 | 11:57

zolang er geen duidelijke radarbeelden zijn, Primaire, waar dus alle objecten in het luchtruim op dat moment op staan, ga ik me nergens aan branden. Alleen dit en niks anders kan een hoop argwaan wegnemen, want dan blijkt dat er iig geen toestel was wat MH-17 als "cover" gebruikte.

Het blijft gewoon raar dat een land als Oekraïne wat in oorlog is zijn luchtruim niet zou willen blijven scannen op al dan niet Russische toestellen, en gewoon alle radarposten uitzet....

ikworstelengadouchen | 20-06-19 | 11:22 | 6

@RandyBiel | 20-06-19 | 11:40: zijn dat primaire of van die beelden waar je alleen de vliegtuigen op ziet met een transponder aan?

ikworstelengadouchen | 20-06-19 | 11:43

@ikworstelengadouchen | 20-06-19 | 11:43:
Maak je ook eens druk over de ontbrekende Russische radardata. Want die hadden Rusland vrij kunnen pleiten. Maar net exact de data van station Butyrskaya, die zowel de BUK als de MH-17 zagen, ontbraken.

Dat is best jammer, omdat de Russen al op dag 1 hun onschuld hadden kunnen aantonen. Jij stelt daar geen vragen bij, wat een zekere vooringenomenheid verraadt.

Overigens zijn er van verschillende stations oekraiense radardata geleverd en onderzocht.

Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 11:48

@Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 11:48: ja dat zei ik in respons op je reaguursel ook al, Van allebei de partijen (zowel Rusland als Oekraïne) ontbreekt die cruciale data in mijn ogen. dus niemand is in mijn ogen nog vrijgepleit. de Russen komen met nep bende na een half jaar, en wat hebben de Oekraíners geleverd ? zijn dat primaire beelden of beelden obv een transponder? Kritisch zijn wil niet altijd zeggen dat je vooringenomen of een alluhoedje bent. vandaarook mijn vraag aan RandyBiel.

ikworstelengadouchen | 20-06-19 | 11:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Laat ik ook eens een aluhoedje vouwen en constateren dat de keuze om van het gas af te gaan en de leveringszekerheid daarmee in gevaar te brengen een stuk makkelijker valt uit te leggen nu.

Rest In Privacy | 20-06-19 | 11:20 | 1

Dat is een reden die je nooit hoort, maar het zou wel degelijk een goede reden kunnen zijn.

Heiner | 20-06-19 | 14:25

Ja, in een bananenmonarchie koopt een mediatycoon gewoon het ANP. En zijn alle kranten in handen van corrupt Belgie. De film idiocracy is er niks bij.

Mammeloe | 20-06-19 | 11:18 | 2

zelfs in de USA zijn iets van 90 % van alle media in handen van 6(!) bedrijven.

ikworstelengadouchen | 20-06-19 | 11:26

Zoals verwacht: de verwarring is compleet! Ik pas en heb even geen mening.

Amsterdamsko | 20-06-19 | 11:17

"Hij is bijvoorbeeld kritisch op de conclusie dat de moslims achter de aanslagen op 11 september zaten. Hij is daarnaast kritisch op de conclusie dat er in de holocaust 6 miljoen joden vermoord zijn en Mahathir stelt ook kritische vragen over de verdwijning van MH370."

Kortom, een loepzuiver, 18-karaats aluhoedje dus. Zie vandaag ook weer de berichtgeving in de Volkskrant over de bevindingen van het JIT. Er is in die 5 jaar zo ontstellend veel bewijs verzameld, het "boggles the imagination".

Als die Mahathir Mohamad bewijs wil zien; hij leeft gewoon niet lang genoeg meer om al het bewijs door te nemen dat door het JIT verzameld is.

Maar maakt allemaal niet uit. Ook hier zal het zo meteen weer vergeven zijn van de complottertjes die beweren dat er twee vrouwen hebben gezien hoe er twee straaljagers bij MH17 vlogen, en dat de directeur van de BUK fabriek zelf heeft gezegd dat het type BUk waarmee MH17 uit de lucht werd geschoten, alleen maar bij het Oekraïense leger in gebruik is, en meer van die leugenachtige desinformatie van Poetin en zijn maatjes.

Dr_Johnson | 20-06-19 | 11:15 | 6

@Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 11:18: Het onderzoek van Bellingcat bedoel je, die dude met z'n google-fu dat klakkeloos overgenomen wordt.
Maar goed, bij het Syrisch Observatorium v/d Mensenrechten stelde jij vast ook geen vraagtekens (wat ook gewoon 1 dude in Engeland was die in onze onafhankelijke media als orakel op dat gebied naar voren geschoven werd).

Gazzerop | 20-06-19 | 12:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Gelukkig heeft John Kerry de beelden nog die we gaan zien bij de rechtzaak volgend jaar.

ditotje | 20-06-19 | 11:14 | 1

Iets wat er niet is, kan je niet laten zien, dus verklaar je het staatsgeheim zodat er toch iets was wat er niet is.

2_amazing | 20-06-19 | 11:20

De conclusie is simpel. John de Mol, eigenaar van het ANP, werkt voor de Russen. Mevrouw Ollongren, doe er wat aan!

Rest In Privacy | 20-06-19 | 11:12

De echte kriminelen zijn de lui die het geen probleem vonden om een burgerluchtvaart toestel boven oorlogsgebied te laten vliegen.

Mr.Crowley | 20-06-19 | 11:11 | 6

toen er in libie gevochten werd vlogen wij naar kaapstad. toen werd er letterlijk gezegd dat op 30000 voet geen gevaar was omdat manpads nooit zo hoog konden komen. het was niet te voorzien dat er zulke zware wapens ingezet zouden worden.. dus begrijpelijk dat er gewoon gevlogen werd

zeg maar brabo | 20-06-19 | 11:35

@CalamityJane | 20-06-19 | 11:25:
Nee Calamity, je wauwelt onzin na. Zoals eigenlijk altijd, maar dat terzijde. Het gevaar werd ingeschat op gelimiteerd, want ook al was er oorlog, nooit eerder was zo hoog iets neergehaald en nooit een burgertoestel. Vrijwel iedereen, tot de Maleisische premier aan toe - en die is me toch een partij kritisch - zat toen blijkbaar te slapen.

Jij hebt ook nooit iets gezegd, terwijl je van die oorlog op de hoogte was, dus kan ik jou ook als schuldige aanmerken? Ik denk dat je een aanklacht kunt verwachten wegens dood door schuld.

Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 11:52

@zeg maar brabo | 20-06-19 | 11:35: Nee, want de situatie in Libië was niet vergelijkbaar met de situatie in Oost Oekraïne.

Heiner | 20-06-19 | 16:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Fellow van het Atlantic Council; de NATO denktank. Wat een " bewijs" heeft deze onafhankelijke figuur verzameld. Elke strafpleiter maakt gehakt van dit " bewijs".

Eendragtmaaktmagt | 20-06-19 | 11:55

Maar degenen die hier (weer eens) het hardst losgaan om anderen de maat te nemen (lees je mee Beste_Landverrader?) stellen daar geen vraagtekens bij hoor.
En gast die zelf toegeeft dat hij gewoon goed met Google is, die vanuit het niets komt en ook nog eens aangesloten is bij zo'n denktank.
RINGELINGELING

Gazzerop | 20-06-19 | 12:30

@Gazzerop | 20-06-19 | 12:30:
Die hetze tegen Higgins is weer een voorbeeld van zo'n lastercampagne die op touw is gezet om alles wat hij doet verdacht te maken. Ik zeg: Kijk gewoon naar het geleverde materiaal en beoordeel dat. Daar valt lastig een speld tussen te krijgen en bovendien zijn alle bronnen openbaar. Jij kunt die ook natrekken.

Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 12:43

Moeten we die knakker echt serieus gaan nemen? Zucht. En dan dit:

"En het is op zijn minst ongelukkig dat Oekraïne lid is van een onderzoeksteam in een zaak waarin de hoofdverdachten op het moment van de aanslag in oorlog waren met Oekraïne."

Nee, het in onontkoombaar. Het gebeurde boven Oekraine. Dus is het volkomen logisch dat zij in het onderzoek zitten. Daar kan je over klagen maar als boven Nederland een airliner wordt neergehaald zit NL ook in dat onderzoek.

En nee, er is te uit en te na onderzocht of het mogelijk een Oekraiense BUK kon zijn, een UAF jet, een UFO of Chuck Norris die de MH-17 neerhaalde. Van al die scenario's is niets gebleken. Er is wel degelijk naar gezocht, juist om die aluwappies tegemoet te komen in hen niet-aflatende wantrouwigheid.

Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 11:10 | 14

@thephysicist | 20-06-19 | 13:05:
je bent de naam physicist niet waardig. Maar ook onder die club had je heel wat rare wappies. Ik kan het weten.

Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 13:15

@Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 13:15: Inhoudelijk red je het niet, geen argument, dan maar de persoon onwaardig verklaren, aanvallen, jouw handelsmerk. Best wel knap om toch steeds iets anders te verzinnen, goed gedaan.

thephysicist | 20-06-19 | 13:45

@thephysicist | 20-06-19 | 13:45:
Er valt toch geen discussie met je te voeren kerel. Je wil helemaal niet op argumenten redeneren, uitsluitend op je reeds bestaande overtuiging. Je zoekt naar bevestiging. Falsificaties van je eigen redeneringen zijn niet aan je besteed. Vandaar een fysicus onwaardig.

En op de man spelen: ja als je echt jezelf te kakken wil zetten met onzin ben ik de laatste die jou tegen zichzelf in bescherming gaat nemen. Dus ga vooral door. Het wordt alleen maar erger.

Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 14:58
▼ 11 antwoorden verborgen

We kunnen van hem vinden wat we willen maar het is wel een ouwe taaie...

HoerieHarry | 20-06-19 | 11:09 | 1

Jippie,jippie jay?

ditotje | 20-06-19 | 11:13

Behalve dat een belanghebbende in de zaak bij het onderzoeksteam zit, namelijk Oekraine, moet je niet vergeten dat de Nederlandse staat zelf ook alle belang heeft bij het schuldig verklaren van militairen. Er is dagen voor het ongeluk overleg geweest waar Nederland ook bij betrokken was. Hierin is vast komen te staan dat het geen veilig gebied was waar je zomaar met commerciele luchtvaart overheen kon vliegen. Dat is is nagelaten om door te geven aan o.a. Schiphol en de betreffende luchtvaartmaatschappijen.

Hoe vaak komt het trouwens voor dat individuele militairen worden aangeklaagd voor het afschieten van wapens in tijd van oorlog als ze hierbij hun eigen partij of die van een buitenstaander per ongeluk hebben geraakt, als die andere partij zich midden op het slagveld bevond? Gebeurd dat vaker?

peterdh | 20-06-19 | 11:08 | 5

Zucht, in Nederland ja. Krijg je zo'n trut als Zegveld die voor zo'n slachtoffer aangifte gaat doen. Soldaat in de stress, doet wankel beroep op putatieve noodweersituatie, dodelijke kogel had ook van een Irakees kunnen zijn, loopt met een sisser af. Moeders van Sebrenica, nog zo'n zaak. En dat in het land van het Pikmeer arrest. SMH.

dugo | 20-06-19 | 16:20

@bert.s | 20-06-19 | 11:57: Zo ver hoef je in dit geval niet terug te gaan. Het verhaal van die ambtenaar gaat niet op, maar een vluchtleiding heeft een bepaalde actuele taak in het luchtruim Wat is die taak, waarom bestaat er überhaupt een vak als vluchtleider? Waarom zijn er zowel militaire als civiele vluchtleiders? Waarom worden luchtvaartmaatschappijen en ook regeringen nerveus als er ergens een staking van vluchtleiders is?

Heiner | 20-06-19 | 20:12
▼ 2 antwoorden verborgen

En wat wil Maleisië van Rusland gedaan krijgen ?

Wijze uit het Oosten | 20-06-19 | 11:08 | 1

Lang verhaal. Een jaar of vier geleden was Mahathir ook al premier van Maleisie. Toen heeft hij Russische straaljagers gekocht in ruil voor palmoilie. Zeer mogelijk heeft hij steekpenningen aangenomen. En dus is hij nu Komprimat. Maar de man zelf is zoals hier is beschreven een complotdenker en geen fan van het westen.

Spotje | 20-06-19 | 11:30

Niet om het één of ander......... maar wanneer komt het topic over de gemeente Bergen (NH), gisteren een ontluisterend inkijkje gehad hoe de 'hazen' daar lopen, wat een vuilnisbelt is dat daar!

Fatwabuster | 20-06-19 | 11:07 | 9

@Langshetrandje | 20-06-19 | 11:09: Iets dergelijks gebeurde eerder eens in Arnhem (stad !) onder de bezielende leiding van een Burgemeester Krikke destijds daar. Kom op Rand, geen klokkenluiders belachelijk maken.

Rest In Privacy | 20-06-19 | 11:33

@Fatwabuster | 20-06-19 | 11:20: mmm in kaart brengen is 1 ding, bewijzen overleggen een 2e. als ze die hebben is het wel topicwaardig.

ikworstelengadouchen | 20-06-19 | 11:39
▼ 6 antwoorden verborgen

hoeveel straf levert het beledigen van zo'n Maleisische idioot op in Maleisië?

Halul gebakken | 20-06-19 | 11:06

Iemand van 93 hoort niet meer politiek actief te zijn en zeker geen premier te zijn.
Senile old fart!

pibasso | 20-06-19 | 11:06 | 3

Waar en waarom trekt u de streep?
Dit is gewoon een moslimdebiel. Dat is echt leeftijdsonafhankelijk.

Rest In Privacy | 20-06-19 | 11:08

U doet aan leeftijdsdiscriminatie. U bent toch bekend met artikel 1 van onze grondwet?

Wladimir 1928 | 20-06-19 | 11:47

hohoho, rustagh
“If they can make Avatar, they can make anything."
daar is natuurlijk geen speld tussen te krijgen.

HA BIER!1! | 20-06-19 | 18:34

Heeft Baudet al kritisch gereageerd op het rapport?

Schoorsteenveger | 20-06-19 | 11:05

Het geen mij tegen het veen stoot is dat Bellingcat altijd eerst met info komt en daarna JIT. Vraag is dus hoe objectief heeft het JIT onderzoek gedaan of hebben ze de informatie van Bellingcat geprobeerd te verdedigen?

Santtulainen | 20-06-19 | 11:05 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Mohamad is een directe waarschuwing aan Nederland. Rutte is pas 52 jaar oud.

Rest In Privacy | 20-06-19 | 11:04 | 2

Deze man heeft wel seks. Rutte zijn prostaat zit vastgeroest en dan wordt je niet oud.

Dutch_Holland | 20-06-19 | 13:18

... Er komt een moment dat Thierry Baudet alsnóg gelijk krijgt, in deze.

Remi 1 | 20-06-19 | 11:03 | 3

Dan eet ik mijn schoenen op.

Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 11:17

en waar krijgt hij gelijk mee, want de stelling van dhr. Baudet in deze is me een beetje vaag.

Beste_Landgenoten | 20-06-19 | 11:17 dan ben ik de kwaadste niet en zorg wel voor een flesje ketchup.

ikworstelengadouchen | 20-06-19 | 11:18

Gelijk waarover? Baudet heeft daags na het debat met Rutte nog gezegd dat het aansprakelijk stellen van Rusland "een terechte en logische stap" is, en het bewijsmateriaal "overtuigend en plausibel". Het lijkt dat Baudet zich heeft laten overtuigen, of dat hij onder druk van de publieke opinie gedraaid is. Allebei goed... want de manier waarop hij met dit onderwerp omging deed niemand goed, en zijn eigen partij nog wel het minst.

Muxje | 20-06-19 | 11:18

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl