Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Smokkelboot SeaWatch aan de ketting op Lampedusa

Alle migranten binnengelaten. Italiaanse minister Salvini woedend.

Social

Op Lampedusa zijn alle migranten aan boord van de SeaWatch3 Italië binnengelaten. Zaterdag werden al een tiental zeezieke drommels van boord gehaald, en zondag mochten ook de resterende 47 aan land komen. En dat terwijl VP en BiZa-minister Matteo Salvini heel duidelijk NON ENTRA had gezegd. Schip is weliswaar nu geconfisceerd, maar Salvini, die het bericht dat migranten aan land zijn gebracht via de tv moest vernemen, staat voor lullo, met z'n #PORTOCHIUSI. Volgens FAZ komt Salvini vandaag met een noodverordening dat voor elke migrant die Italië nu nog binnenkomt de NGO-smokkelboten 3500 tot 5000 euro per illegaal moeten betalen. Kortom: de poorten zijn open.

Reaguursels

Inloggen

5k betalen terwijl ze 10k krijgen vanuit de EU per persoon.
De volgende lading word veel en veel groter...

Rene046 | 20-05-19 | 21:49

Wie (binnen) haalt, die betaalt.

Dat is ergens toch goed?

Kunnen prima door naar Amsterdam, staan nog wat Groenlinkse tuinen leeg.

Kleine_Deugniet | 20-05-19 | 21:47

5K Euro per migrant die de EU burgers direct 30K Euro per jaar gaat kosten, voor de rest van zijn criminele leven, wat indirect nog veel meer Euro's gaat kosten.
Dat gaat George Soros, of de Postcode Loterij, met plezier betalen...

Ravian | 20-05-19 | 17:51 | 5

@theo-is-dood | 20-05-19 | 19:57:

"77.438
mensen door Artsen zonder Grenzen gered op de Middellandse Zee sinds 2015"
Bron: website Artsen zonder Grenzen

theo-is-dood | 20-05-19 | 20:00

Maar die 5K is toch wel genoeg voor een retourticket of een retourtje met een mensensmokkelaar?

ebonk | 20-05-19 | 20:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Tja, dat seawatch zometeen 5k per migrant moet gaan lappen boeit ze niet zoveel. Ze laten hun mensensmokkelaars gewoon 5k de neus extra rekenen aan hun klandizie.

Rest In Privacy | 20-05-19 | 16:04 | 2

Of Timmerfrans laten dokken.

Uw Verzekeringsadvis | 20-05-19 | 17:00

@Uw Verzekeringsadvis | 20-05-19 | 17:00:
Die dokt dat echt niet zelf, maar haalt dat dan bij de gewone man weg. Lijkt me geen oplossing

ArieR68 | 20-05-19 | 17:13
-weggejorist-
InTheTube | 20-05-19 | 14:52

Dat Seawatch rekent straks gewoon 5.000 euro extra per kaartje.

wapster | 20-05-19 | 14:50

Aan de ketting en af laten zinken. En de bemanning het cachot in en aanklagen voor mensensmokkel. Waar een wil is, is een weg.

Stormageddon | 20-05-19 | 14:05

Laat ik vooropstellen dat ik vind dat dat schip z.s.m. aan de ketting wordt gelegd.
Maar wat een vreselijke teksten schrijven de PVV en FvD aanhangers hier op.

Parasieten, uitvreters, inboorlingen.
Ik schaam me diep dat ik Nederlander ben als ik zulke teksten lees.

Meneerdemesmeaker | 20-05-19 | 13:52 | 29

Meneerdemesmeaker | 20-05-19 | 13:52 Ik ga er echt vanuit dat u uw salaris inlevert tot bijstandsniveau, en dat u minimaal 4 migranten in uw huis opneemt en verzorgt.

AdPatat1960 | 20-05-19 | 18:14

@Meneerdemesmeaker | 20-05-19 | 16:20: Nederland is een van de meest dicht bevolkte landen ter wereld. En wij hebben inderdaad geluk dat onze wieg in Nederland heeft gestaan. Ons land levert internationaal een zeer fatsoenlijke bijdrage aan ontwikkelingshulp en rampenbestrijding. Als we nog meer arme, zieke, en ongeschoolde mensen uit de hele wereld hier opvangen, dan wordt Nederland onleefbaar.

theo-is-dood | 20-05-19 | 19:55
-weggejorist-
Rest In Privacy | 20-05-19 | 20:31
▼ 26 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Eeuwig..Op..Vakantie | 20-05-19 | 13:38 | 2

Vaart nu de haven van Licata (Sicilië) binnen. Benieuwd of ze hem daar aan de ketting leggen.

hier openen | 20-05-19 | 13:36 | 1

En vooral aan de ketting laten en in beslag nemen.

bqbq | 20-05-19 | 13:54

Ze zouden die NGO's moeten laten opdraaien voor elke cent die zo'n migrant kost. Gewoon bij binnenkomst koppelen aan de NGO die ze binnen heeft gehaald. Vooraf te betalen. Aanmeren 5000. Registratie 1000. Opvang in AZC 1000 per dag. Procedure starten 5000. Advokaatkosten betalen. Uitkering betaald door NGO. Woning met voorrang 1000 + huur. Mieles, zak en kleedgeld allemaal voor rekening van NGO. Tot in het eind der dagen. Net zolang totdat ze weer weg gaan. Met terugwerekende kracht voor allen die hier al gekomen zijn. Laat ze die zielig migranten maar weer terugbrengen om ervan af te komen.

peterdh | 20-05-19 | 13:36 | 2

Goed plan, doen we dus niet. //Rutte modus uit.

mono-culti | 20-05-19 | 15:11

Heel goed plan...

Ravian | 20-05-19 | 17:54

5000 euro per illegaal is voor Soros een peulenschilletje. Dan kan hij voor 1 miljard weer 200.000 migranten binnenhalen, met gezinshereniging erbij 1 miljoen!. Voor iemand op het einde van zijn leven met zijn doelstelling een prima deal. Zo'n migrant kost uiteindelijk het tienvoudige!

du Roi Soleil | 20-05-19 | 13:21 | 13

@Meneerdemesmeaker | 20-05-19 | 14:23:
Inhoudelijk niks te melden? Wat is er dan niet waar? Het is uitgezocht, gedocumenteerd en met bronnen onderbouwd (zie Lucadonadel.it)
Kom maar op: wat is er niet waar dan?

Poisoning the well kunnen we allemaal wel. Maar dat is een drogreden, pius. Weet jij ook best.

Stormageddon | 20-05-19 | 15:10
▼ 10 antwoorden verborgen
-weggejorist-
GroetenVanUrk | 20-05-19 | 13:16 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Boot aan de ketting ivm mensensmokkel en eventueel Frankrijk vragen hoe zij dat de destijds hebben gedaan. Trouwens een oude boot tegen deze smokkelboot laten varen is ook een mogelijkheid.

jaap932057795966 | 20-05-19 | 13:11

Betalen? Mag hopen dat de boete wel proportioneel is met het vermogen van de daders en degenen die hen financieren en ook oploopt tot een astronomisch bedrag bij herhaald delict? Want dit soort volk gaat zich echt niet laten afschrikken met een forse verkeersboete. Uiteraard ook schip in beslag nemen en verkopen om met de opbrengst de grenscontroles te verstevigen.

En wat is het bezwaar tegen die mensen overladen naar een ander schip en dumpen op de Libische kust waar ze vandaan kwamen? Dat het te gevaarlijk is, is lariekoek, want de hele bevolking van Libië heeft ook geen automatisch recht op asiel en de gelukszoekers namen zelf ook het risico van de heenreis. Leven in een land met hogere misdaadcijfers is geen asielstatus, laat staan een goed idee om dat soort volk hierheen te halen om de misdaadstatistieken op te krikken. Ook gezondheid is geen excuus, want dan zou de hele Derde Wereld die geen gezondheidszorg kan betalen hier mogen aankloppen. Aangezien we onze eigen bevolking al op wachtlijsten moeten plaatsen, zorg ontzeggen of rantsoeneren, terwijl de kosten door vergrijzing nog altijd de pan uitstijgen, lijkt me dat geen briljant plan. En nee, dat los je niet op door duizenden tot miljoenen ongeletterde twintigers zonder nuttige vaardigheden in je uitkeringen te parkeren tot aan hun pensioen.

Wie toch illegaal de grens overkomt, opsluiten tot uitzetting mogelijk is. Mannen en vrouwen uiteraard gescheiden om ankerbaby's te voorkomen. Eventuele kinderen worden bij pleeggezinnen ondergebracht tot men in staat en bereid is om het land te verlaten. Geen luxezaken, alleen bed, bad en brood. Dat is ook niet "zielig", want ze hebben minstens een overtreding begaan die wat mij betreft wordt opgehoogd naar een misdrijf, als het dat al niet is. We zeggen ook niet tegen moordenaars, verkrachters, fraudeurs of dieven dat ze dan maar geen (gevangenis)straf krijgen omdat ze kinderen hebben of van bepaalde afkomst zijn. Gezien het vluchtgevaar en risico dat men de illegaliteit in belandt of later gaat claimen dat men "geworteld" is in de maatschappij is een gevangenisstraf of verblijf op een camping met prikkeldraad eromheen wel op zijn plaats.

Ze hebben zelf de sleutel tot hun vrijlating. En als de overheden van landen waar ze vandaan kwamen of doorreisden niet meewerken, dienen er sancties te volgen tot men dat alsnog doet. Importbelasting, belasting op geldstromen naar die landen en geen visa meer voor al hun inwoners. Plus 100% controles aan de grens en op ieder schip of vliegtuig, bij voorkeur al op plaats van vertrek of anders geen landingsrechten in NL. Geen van hen komt er nog in zolang ze hun eigen tuig (want dat is het, ze weten dat ze niet welkom zijn en het illegaal is en hebben daar lak aan) niet terugnemen. Zolang ze weigeren te vertrekken, dient hun karige bestaan achter tralies of prikkeldraad als afschrikwekkend voorbeeld voor wat illegaal de grens overschrijden je "oplevert".

Het is tijd dat de overheid van NL en de andere EU-staten laten zien waar ze voor staan en dat ze in staat is haar kerntaak uit te voeren: de grenzen beschermen. Anders kunnen ze zichzelf beter opheffen, de verzorgingsstaat bij voorbaat preventief ruimen of drastisch versoberen tot uitkering trekken universeel als pijnlijk wordt ervaren en dan lost het probleem zich ook vanzelf op. Zij het dat zelfs dan nog een meute welwillende arbeiders klaarstaat die voor een grijpstuiver meer dan ze thuis kunnen krijgen wellicht ook NL wat verder willen overbevolken. Of mensen die zo arm zijn dat zelfs karige bijstand nog lokt.

Goed voor het milieu ook, maar niet heus. Maar ja, eet geen vlees, rij geen auto, douche 1 seconde en ineens heb je zogenaamd geen impact meer op de aarde of het klimaat, volgens dezelfde zwevers die niet kunnen rekenen of logisch nadenken waar ongecontroleerde migratie toe leidt.

Wol | 20-05-19 | 13:06 | 2

"#Goedverhaal, gaan we dus niet doen" lachte Rutte.

Nuchternederland | 20-05-19 | 13:17
-weggejorist-
Meneerdemesmeaker | 20-05-19 | 15:14

Ze moeten wel snel gaan varen , anders brengen ze er te weinig , naar Europa!!
Naar de kelder met die praam!

vanrechteren | 20-05-19 | 13:04

als Salvini slim is, verhoogd hij die boete, dan gaan die NGO's zo out of Business. Denk dat Salvini volgende verkiezingen dik wint.

ikworstelengadouchen | 20-05-19 | 12:51 | 2

Waarom? Hij krijgt overduidelijk niks voor elkaar.

Sjors W. | 20-05-19 | 13:08

@Sjors W. | 20-05-19 | 13:08: Wacht maar even op de verkiezingen a.s. donderdag. Daarna zien we of uw duiding klopt.

Goofje | 20-05-19 | 13:32

Zie ginds komt de stoomboot
Uit Libië weer aan
Hij brengt ons Zwarte Pieten
Ik zie ze al staan
Ze reizen door naar Nederland
Waar Femke op ze wacht
Voor ‘n bad bed en ’n bro-ood
Rijden ze de hele nacht
In Amsterdam aangekomen
Begint de ontvangst
Met ’n uitkering en ’n Miele
Blijven ze ’t langst
Oh Femke, lief Sinterklaasje
Wat maak je ons blij
Zie die blanken eens wachten
In ’n hele lange rij
Voor hen zijn er geen woningen
Ze betalen zich blauw
Voor een paar vierkante meter
Anders staan ze in de kou
…………..
…………..
Gaat eindeloos door.....

Angélica de Sancé | 20-05-19 | 12:50 | 1

Aan alles komt een einde .
oooooooO wacht .

likmegaties | 20-05-19 | 12:55

Da's mooi kut, Rutte. Waar haal je zo snel een andere VVD-campagneboot vandaan?

obominotie | 20-05-19 | 12:36 | 1
-weggejorist-
likdoorn | 20-05-19 | 13:02

Waar zijn Alain Mafart en Dominique Prieur als je ze nodig hebt?

Nogood Boyo | 20-05-19 | 12:33

Hoe moeilijk kan het zijn? Italië maakt gewoon een verduidelijking van de wet: opgepikte drenkelingen dienen altijd naar de dichtsbijzijnde haven te worden gebracht. Zo niet dan Mensensmokkel. IEDEREEN aan boord word gearresteerd en berecht. Gelukszoekers terug naar huis, bemanning de cel in, boot aan de ketting en verkocht onder "pluk ze" regels. Met de huidige scheeps transponders en 24 uurs tracking heel simpel. (Aan de snelheid is heel goed te zien wanneer ze op zoek zijn naar drenkelingen. Volle vaart vooruit kun je geen brakke bootjes aanlijnen en mensen over laden.)

Gregovic | 20-05-19 | 12:32 | 4

@Sjors W. | 20-05-19 | 13:12:
-
Hoeveel Italiaanse vissers dacht u te kunnen aantreffen binnen de Libische 200-mijlszone?

bisbisbis | 20-05-19 | 13:58

@Sjors W. | 20-05-19 | 13:12: Simpel subartikeltje, EU staatsburgers en correct geregistreerde bemanning mogen rechtstreeks naar de EU, mits correct gemeld bij de juiste instanties bij binnenkomst. Bij twijfel inderdaad als dat dichterbij is eerst naar Tripoli en daar de juiste papieren regelen.

Gregovic | 20-05-19 | 17:52

@Sjors W. | 20-05-19 | 13:12: op moment dat je de terrioale weteren verlaat dien je in het bezit te zijn van een paspoort. Tevens hebben zeeschepen verplicht een AIS zodT route is te herleiden.

Rotterdammert1965 | 20-05-19 | 18:40
▼ 1 antwoord verborgen

Jah,
criminelen hun middelen afnemen waarmee ze de onverbeterlijk de wet overtreden.
Dus bij de volgende aanleg bemanning van boord halen en het schip vernietigen.

hotmint | 20-05-19 | 12:32 | 1
-weggejorist-
Ronnie D. | 20-05-19 | 12:45

Vergeet niet, dat dit schip nog in Marseille zou liggen, ware het niet, dat onze Haagse rechtbank met hun uitspraak er voor heeft gezorgd, dat de partijen 'tijd krijgen voor constructief overleg'- In de praktijk dus onmiddellijk uitvaren naar Libie voor een vracht 'vluchtelingen'.
nos.nl/artikel/2283624-sea-watch-mag-...
Onze tweede kamer staat nu ook in zijn hemd.
nos.nl/artikel/2279699-tweede-kamer-e...
Goed kijken welke partijen er ook niet wilden dat de strengere regels meteen ingingen:
Groenlinks, SP, PvdA, Partij voor de Dieren en Denk.
Dat zijn dus de partijen die je niet moet hebben als je 'vluchtelingen' tegen wilt houden.

Roadblock | 20-05-19 | 12:23 | 1

Trap er niet in. De VVD en andere mensensmokkelpartijen wisten donders goed dat dit zou gebeuren, want dit is precies waar ze al tientallen jaren op uit zijn.

obominotie | 20-05-19 | 12:40

Ach die 5000 euro per inboorling betaalt Soros wel uit eigen zak, de immigratie moet wel slagen uiteraard!

MurkRatte | 20-05-19 | 12:20 | 2

Ze betalen helemaal niets, voor het blok zetten is voldoende daarnaast zijn er genoeg krachten in de EU die er voor zorgen dat de mensenhandel doorgaat.

BozePaarseMan | 20-05-19 | 12:33

Soros betaald het startkapitaal voor de rest mogen wij ze onderhouden als Jezias zich zorgen wil maken moet hij dat doen over het omvolkingsklimaat. Onze kleinkinderen worden slaaf hard werken tot aan hun dood om de uitkeringen betaalbaar te houden

likdoorn | 20-05-19 | 13:09

Het is zo eenvoudig. Wat moet je in de brandstof van scheepsmotor gooien om 'm vast te laten lopen, zoals je een dieselauto naar z'n grootje helpt? Een jerrycannetje met benzine? Of Oh! "Toen de politie aan boord ging, ging het schip onverwachts vollopen met water". Dat was drugsgerelateerd nieuws van enkele dagen geleden. Mensensmokkelaars zijn nog erger.
Salvini: www.ansa.it/english/news/politics/2019...

Eeuwig..Op..Vakantie | 20-05-19 | 12:14 | 6

Injectoren eruit draaien en handje vol kogellagertje in de cilinder gooien. Injectoren er weer op en starten maar.

Oepsie1234 | 20-05-19 | 12:43

Volgens mij was een pak suiker genoeg om een dieselmotor onklaar te maken.

kortebroek | 20-05-19 | 12:54

@kortebroek | 20-05-19 | 12:54: Dat met die suiker is een sprookje. Een beetje scheepsdiesel slikt dat in en schijt het er aan de andere kant zo weer uit. Je moest eens weten wat voor bagger ze in die motoren verstoken.

copywriter | 20-05-19 | 15:32
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
kempenaer | 20-05-19 | 12:13 | 11
▼ 11 antwoorden verborgen

Hoe zou Rutte reageren als de Seawatch een wat groter ommetje maakte, en zou proberen in Rotterdam zijn afval te dumpen?
Echt heel benieuwd.
Hr Baudet, kunt u die vraag stellen?

Nuchternederland | 20-05-19 | 12:12
-weggejorist-
Nichtsneues | 20-05-19 | 12:07 | 3

Wat is dat voor sigaarvorm onder die boot?

Nuchternederland | 20-05-19 | 12:12

Wat kunnen wij doen om er voor te zorgen dat dit soort lui onze vlag besmeuren met deze illegale praktijken?
Hun varen tenslotte met de Nederlandse vlag :(

gijs geluk | 20-05-19 | 12:05 | 7

@elfenstein | 20-05-19 | 12:17:
Gijs bedoelt 'wat kunnen wij doen om te voorkomen dat dit soort lui onze vlag besmeuren met deze illegale praktijken? Zij varen tenslotte onder de Nederlandse vlag'! Simpel! En ganzen zijn bepaald niet dom, dat zijn hele intelligente dieren die fantastisch ongenode gasten uit je tuin houden!

BaldEagle | 20-05-19 | 13:40
-weggejorist-
theo-is-dood | 20-05-19 | 20:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Als we die gasten nu gewoon allemaal hier naartoe halen, gaan wij naar Afrika en maken daar een werelds paradijs van.... of komen ze dan weer achter ons aan?

hetgingperongeluk | 20-05-19 | 12:04 | 2

In de afgelopen jaren zijn er miljarden geinversteerd in dat continent. En nog is het een baggerzooi daar. Denk je nou echt dat het ooit goed komt daar ?

loser | 20-05-19 | 12:20

@loser | 20-05-19 | 12:20: Nee het komt helemaal nooit goed daar natuurlijk met al die stammen-en godsdienstoorlogen, nog maar te zwijgen over de totale andere arbeidsethiek tov ontwikkelde continenten.

Maar dat is niet het punt. De blind-ideologische en zieke linksmensch WIL wel graag dat het goedkomt zo. DUS gaan we op deze manier verder.

Een beetje links beleid in een paar zinnen, zeg maar.

Oogklep-galore.

Realism Is All | 20-05-19 | 12:44

Nou, ik ben er inmiddels ook goed ziek van. Waar blijft mijn gratis geld?

Mammeloe | 20-05-19 | 12:04
-weggejorist-
Dr_Johnson | 20-05-19 | 12:04 | 2

Gestoord idealisten luisteren nergens naar, dus ook naar zijn waarschuwing niet.
Krijgen ze boete? So what, gewoon niet betalen en anders desnoods maar een andersoort straf. Interesseert ze niet.

De blinde idealen gaan voor alles. Snap dat nu eens met z'n allen.

Realism Is All | 20-05-19 | 12:02 | 1
-weggejorist-
Goldfinger | 20-05-19 | 12:03

Het schip van Troje.

Premier Trutte | 20-05-19 | 12:02 | 1

Wat kan het onze MP verrutte.

Premier Trutte | 20-05-19 | 12:03

Tijd voor een naamsverandering: Seabottom

Mogwai | 20-05-19 | 12:02

Baudet zou dit domme gehannes van de NL regering en rechterlijke macht moeten uitbuiten woensdag. Makkelijk scoren. Laat Rutte maar sputteren met internationale afspraken of mensenrechten of wat dan ook. Gezond verstand zit er niet bij , bij dat soort afspraken.

Zwizalletju | 20-05-19 | 11:58 | 3

Hij kijkt wel uit, het label populist is er zo opgeplakt.

spamzuiger | 20-05-19 | 12:10

@spamzuiger | 20-05-19 | 12:10:
Wat doet dat er toe? Populisme is inmiddels een geuzennaam geworden, die met trots gedragen wordt.

obominotie | 20-05-19 | 12:55

Die 3000 of 5000 euro dokt de Soros stichting zonder met de ogen te knipperen.

batvoca2 | 20-05-19 | 11:55 | 3

Jup. En ze zullen het verpakken als een crowdfund ofzo om maar te kunnen laten zien dat ze deugen als de pleures. Sterker nog: als je nu een crowdfund begint met dit verhaal "laat ze niet zitten" ofzo haal je in no time flat een godsvermogen op. There's a sucker born every minute. = p.t. Barnum (die het zelf nooit zo gezegd heeft, schijnt het]

elfenstein | 20-05-19 | 12:06

@elfenstein | 20-05-19 | 12:06:
Ik denk dat nogal meevalt: De linkse idealisten betalen altijd graag uit andermans portemonnee.

kortebroek | 20-05-19 | 12:59

Ze moeten ook de geraamde kosten gaan incalculeren bij die boetes wat deze mensen ons uiteindelijk gaan kosten. dus meer richting de 3.000.000 euro boete. Eens kijken of meneer Soros dan nog zo vrijgevig blijft. Als ze de bemanning vast zetten kan het schip ook niet uitvaren

clockandhammergame | 20-05-19 | 14:00

Als je echt zeeziek bent, dan wil je maar 1 ding! En dat is land onder je voeten! Wel opmerkelijk dat ze een paar km uit de kust van Lybie toch nog de hele oversteek willen maken! Het beste zou zijn ze meteen weer naar de dichtsbijzijnde kust te brengen!

FasiscovanJole | 20-05-19 | 11:52 | 1

Net niet zee-ziek genoeg om het niet te proberen. Het is net als zwart-werken. Net niet genoeg last van de rug om lekker bij te beunen, maar als je voor een baas aan de slag moet is het ineens allemaal niet meer mogelijk...

Brofist | 20-05-19 | 12:23
-weggejorist-
Sliptong | 20-05-19 | 11:51 | 3

Meteen die immigranten doorsturen naar de huizen van het kader van de desbetreffende NGO. Die moeten ze opnemen. Uiteraard in de beste kamers. De gutmenschen gaan maar op zolder slapen. De muts van de gutmensch met wel halal koken en de andere noden van de zieligerts bevredigen. Dan is het zo voorbij.

Zatkniss | 20-05-19 | 11:50 | 3

Careful what you wish for.
Eenmaal binnen gaan ze nooit meer weg, zodra ze de vrouw en dochter des huizes uitgewoond hebben, alle kastjes leeggevreten hebben en de heer des huizes permanent invalide geslagen hebben gaan ze er met de familiewaggie vandoor op zoek naar de volgende naievelingen. En daar zijn er zoveel van dat het einde van hun zegetocht nog lang niet in zicht is.

elfenstein | 20-05-19 | 11:55

@elfenstein | 20-05-19 | 11:55:
Dan worden ze met een taxi naar de volgende NGO-er gebracht. Mochten de linksen en NGO-ers op zijn, dan zijn ze aan een gratis vakantie toe in Marokko. Helaas blijkt de terugvlucht wel geannuleerd.

kortebroek | 20-05-19 | 13:02

Ik zou dit anders niet snel zeggen maar wordt het niet eens tijd dat nederland aangeklaagd wordt door italië wegens het onder nederlandse vlag laten varen van een mensensmokkelboot? Er zijn vast wel een paar internationale verdragen die zulks verbieden, toch? Als nederland zelf niet mans genoeg is om deze piraten uit de vaart te nemen dan moet het maar via internationaal recht. Ik wil hier niks mee te maken hebben als nederlander, mensensmokkel, mensenhandel en illegale migranten faciliteren zijn kapitale misdrijven in mijn boek.

elfenstein | 20-05-19 | 11:49

Waarom leggen ze die boot daar vast? Je kunt het ding toch gebruiken om die mensen terug te brengen?

dyslexieman | 20-05-19 | 11:47 | 2

Kan je beter afvragen waarom ze hem niet hier aan de ketting leggen.

Sjonie01 | 20-05-19 | 11:49

Dat kon Seawatch zelf ook al, toen ze dat volk oppikten. Maar nee, toch het hele eind naar Europa varen want dan verdien je deugpunten.

Goldfinger | 20-05-19 | 11:52

"Aanklagers in de Italiaanse provincie Agrigento hebben een onderzoek ingesteld naar de kapitein van de Sea-Watch 3. De schipper wordt verdacht van het faciliteren van illegale migratie, bericht het Italiaanse persbureau Ansa."

Dutchbeaurouge | 20-05-19 | 11:47 | 1

"De Italiaanse autoriteiten hebben de inbeslagname bevolen van het schip. Dat wordt naar Licata op Sicilië geëscorteerd. Minister Matteo Salvini (Binnenlandse Zaken) reageerde boos op het besluit de migranten aan land te laten, maar toonde zich maandag wel in zijn nopjes met het onderzoek naar de kapitein."

Dutchbeaurouge | 20-05-19 | 11:48

Ik ben heel benieuwd wie heeft besloten om Salvini de middelvinger te geven en die uitvreters toch gewoon aan land te halen. De boot die erbij ligt is van de Guardia Finanza, een soort van militaire douane als ik het goed begrijp.

Crusher | 20-05-19 | 11:44 | 3

Je hebt er maar 1 schreeuwerige linkswappie in de regering en een goed georganiseerde mars gefinancierd door soros voor nodig, doorgaans.

elfenstein | 20-05-19 | 11:57

Wat dacht u van de burgemeester van Lampedusa?

Roadblock | 20-05-19 | 12:00

Staat in de mails. De man heet Luigi Patronaggio en is "prosecutore" op Lampedua, een rechterlijk persoon dus. Zo een die vindt dat hij het beter weet dan de regering en ter plaatse belangrijk is.

Synecdoche | 20-05-19 | 12:57

Als ik een bedrijventerrein illegaal op ga, dan sta ik niet raar te kijken als ik word gegrepen door een hond maar een land vaar je tegenwoordig gewoon binnen.

Rest In Privacy | 20-05-19 | 11:44

3 tot 5000€ is een beetje weinig.
maak daar 60.000€ van. genoeg om de kosten voor de eerste twee jaar te dekken.

Ollie B. Bommel | 20-05-19 | 11:43 | 1

moet wel realistisch blijven. Anders is het net een Nederlands beleid. Hoge boetes eisen terwijl je weet dat het nooit betaald zal worden.

loser | 20-05-19 | 12:22

Naar mijn mening die boot met behulp van de Italiaanse Marine rechtsomkeer laten maken en terug laten varen naar de haven waar deze vertrokken is. De Australische methode.

Stratum | 20-05-19 | 11:41 | 1

Het is zo simpel . Anders Orban om advies vragen. Die weet wat gezond vermag .

daytripper | 20-05-19 | 11:52

Kettingdrop.

Mammeloe | 20-05-19 | 11:38

Aan de ketting? Vaart nu rustig richting Sicilië.

Sprinkhaan | 20-05-19 | 11:38 | 1

Oh wacht, er vaart een Italiaans schip naast. Escorte!

Sprinkhaan | 20-05-19 | 11:40
-weggejorist-
Damien368 | 20-05-19 | 11:36

Lekker naar Amsterdam sturen. Daar weten ze wel raad met vluchtelingen!

born2killn00bs | 20-05-19 | 11:36 | 4

@elfenstein Uiteindelijk komt het allemaal goed lieverd! Ook in Amsterdam zullen ze snel gaan beseffen dat een links bestuur niet zo heel prettig is.

born2killn00bs | 20-05-19 | 12:36

born2, na decennialang geregeerd te zijn dooor de pvda hadden we dat al een beetje door hoor. Het grote probleem is dat Amsterdam stikt van de netkiesgerechtigde studentjes en naieve grachtengordeldiertjes die niets meekrijgen van de ellende van de echte achterbuurten van amsterdam. Alleen al door die kudtstudentjes is GL zo groot geworden in a'dam, net toen je dacht dat het niet slechter kon krijg je nu dus dit: bomenknuffelaars die een wereldstad moeten runnen. What could possibly go wrong, eh? Het leven is soms niet makkelijk als je eerder rechtsdenkend bent hier, met die studenten valt sowieso niet te praten en met grachtengordeltypes nog minder. Wees maar blij dat er nog tenminste een paar zoals ik blijven wonen anders is het helemaal afgelopen hier. Iemand moet op Annabel bliijven stemmen, toch? Niet alle Amsterdammers over 1 kam scheren aub, er zijn er nog genoeg die het met lede ogen moeten aanschouwen, de verkwanseling van een eens zo mooie, vrije, lekkere gore rockende stad. Opvallend is wel dat hoe rooier het bestuur wordt, hoe sneller de rafelrandjes verkocht worden en de krakerts eraf moeten. Recent ADM, groot bolwerk van linkskrakers en nog wel goed toeven ook, had de gemeente kunnen behouden door het te kopen en zou je ook verwachten van links. Maar nee, gewoon ontruimen voor de poen van de niet onomstreden eigenaren, erven van mieremet en co. Zelfs met links aan het roer krijg je geen waar voor je stem, blijkbaar kunnen ze gewoon helemaal niks goed doen, nog niet hun eigen achterban helpen. triest.

elfenstein | 20-05-19 | 14:12
▼ 1 antwoord verborgen

Tering!!

HogeNood | 20-05-19 | 11:36
-weggejorist-
JvanDeventer | 20-05-19 | 11:34

Vergeet niet dat deze nog steeds onder NL vlag vaart.

Sjonie01 | 20-05-19 | 11:34 | 1

Waar ze op die boot dagelijks hun reet mee afvegen na het schijten over de reling.
Vlag afnemen, tot piratenschip verklaren, bemanning een halff uur de tijd geven om te vertrekken en dan grote boem doen, liefst in 4k hd filmen en aan eenieder laten zien die voorrnemens is om ook met zo'n boot aan te komen daar.

elfenstein | 20-05-19 | 11:53

Dit zijn shitholiërs. Land van herkomst is kut. Niet dat het in Europa beter is, want alles is relatief.

RickTheDick | 20-05-19 | 11:32

Seawatch 3 was 5 dagen terug op 105 km van Tripoli, redding is nog dichterbij de Libische geweest. Vervolgens worden de migranten op Lampedusa achtergelaten, een klein Italiaans eilandje. SeaWatch vaart vervolgens in Noordelijke richting door naar Sicilië voor bevoorrading. www.marinetraffic.com/nl/ais/home/cen... Om daarna weer te pendelen naar de Libische kust.

Feynman | 20-05-19 | 11:31 | 2

Redding moet ‘redding’ zijn..

BozePaarseMan | 20-05-19 | 11:37

Die Italiaanse ketting blijkt een elastiek te zijn.

drs. P | 20-05-19 | 11:28 | 1

Elastiek heeft de eigenschap terug te schieten als je het maar lang genoeg uitrekt!

BaldEagle | 20-05-19 | 13:47

Ik heb niet snel medelijden met mensen. Maar met die immigranten heb ik oprecht medelijden.

Ze worden ge- en misbruikt door die NGO's, alleen maar om als politiek chantage middel te dienen. Opgepikt ergens, ik vermoed gewoon via een afspraak tussen de mensensmokkelaars, waar ik deze Seawatch boot ook toe reken. Om daarna meegezeuld te worden, hoe zieliger, hoe beter.

Het is het equivalent van de drugsverslaafde bedelaar die een klein kind naast hem heeft zitten om sympathie op te wekken. Of een lieve pup misbruikt zodat hij meer geld in zn mandje geslingerd krijgt.

Die immigranten worden domweg als een soort slaven ingezet, ze hoeven zich niet kapot te werken, maar ze moeten zielig zijn. Vervolgens worden ze van boord geflikkerd door de zogenaamde "weldoeners" en aan hun lot overgelaten. Een leven van uitkering en leven in de marge ligt voor hen in het verschiet. Integreren kunnen en hoeven ze niet meer, niemand geeft er nog écht een zier om. Het is toch mislukt, dat participeren enzo, de politiek weet intussen ook allang niet meer wat ze met die lui moeten maar niemand durft het hardop te zeggen. Dus worden ze maar met een kluitje gratis geld het riet ingestuurd. Wat valse 'welkom' berichten, een voedselpakketje, een paar formulieren en een uitkeringsgerechtigde status verder en daarna kunnen ze in hun sop gaar koken ergens in een achterstandswijk vol etnische spanningen. Uitgekotst door Seawatch, uitgekotst door de wereld waar ze zijn uitgeladen.

Dat is gewoon wreed. Die mensen lokken met melk en honing, met kleurige folders vol blije naffers die volledig slagen in Europa en dan een werkelijkheid geven van op elkaar gepakte grauwe woonbunkers, een uitzichtloos bestaan in de marge, financiële afhankelijkheid, neerbuigend behandeld worden en zo goed als kansloos op de arbeidsmarkt.

In ruil voor een discutabel 'rijk' leven in Europa mogen ze hun menselijke trots inleveren. Vind je het gek dat die mensen ontevreden worden, dat ze zich afkeren van de mensen die hen zo besodemieterd hebben, onder valse voorwendselen gelokt hebben, zodat ze als moderne slaven voor ene hongerloontje mogen ploeteren of de rest van hun leven dankbaarheid mogen tonen naar de blanke overheerser voor dat lullige uikeringkje.

Zo ga je niet met mensen om. En zeker niet uit zogenaamde 'goedheid'. Het is tamelijk schandelijk om zo respectloos met levende wezens om te gaan, met niet meer reden dan je eigenbelang, het oppoetsen van je ego. Walgelijk volk. De italianen hebben groot gelijk om die boot per direct naar de bodem van de zee te jagen. Ongelukje, sorry.

Daarmee help je mensen méér en ben je als land, als mens, stúkken humaner.

Dutchbeaurouge | 20-05-19 | 11:27 | 9

Daarom moeten die NGO bootjes zo snel als mogelijk uit het water worden geschoten.

Heeft Italië geen duikboten?

BubbelWater | 20-05-19 | 11:56

@Dutchbeaurouge | 20-05-19 | 11:37: Voor dat soort mensen wel. In het land waar ze vandaan komen deden ze ook al niets. In het land waar ze naartoe gaan doen ze ook niets en krijgen er nog voor betaald ook.

dreistein34 | 20-05-19 | 12:07

Waar ik medelijden mee heb zijn de autochtone Nederlanders en andere rechtgeaarde Europeanen die noodgedwongen tussen deze lieden moeten bivakkeren en geen kans of geld hebben om weg te komen! Ooit gezellige volkswijken verworden tot een soort derde wereld-achterbuurten waar dit volk zich uitstekend kan handhaven met gratis geld, schimmige handeltjes, frauderen, roven en stelen! Ze komen niet om te werken en dat interesseert ze ook geen hol, ze willen geld en vrouwen en status zoals dure auto's en dure mobieltjes en andere meuk! Ga eens een poosje in Rotterdam wonen, dan snap je hoe het werkt!

BaldEagle | 20-05-19 | 13:56
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Jan Passant mk2 | 20-05-19 | 11:26

Deze "redding" was in het zicht van de Libische kust: www.geenstijl.nl/5147656/seawatch-3-a... geeft deze uitgangspositie: www.google.com/maps/place/33%C2%B048&... en dat is 106 km van Tripoli, 190 km van Lampedusa.

SeaWatch kiest ervoor de redding zo lang mogelijk te laten duren door om te varen naar Europa, en daar dagen stil te liggen in de hoop als veerdienst te fungeren. Als ze naar de dichtstbijzijnde kust hadden gevaren, waren ze dagen eerder inzetbaar voor een nieuwe redding. Eentje die niet nodig is, omdat de het risicovolle gedrag niet meer beloond wordt.

Een beetje slimme mensensmokkelaar zorgt met warme contacten en schenkingen dat betere en duurdere rubberbootjes niet nodig zijn, door intensief samen te werken met deze activisten.

Heeft U in 2018 of eerder gedoneerd aan Artsen zonder Grenzen? Dan bent u medeplichtig. www.trouw.nl/home/geen-land-opent-de-... Het is meer Kapiteins zonder Grenzen. Niet medische hulp over landsgrenzen, maar faciliteren van mensensmokkel voorbij wettelijke grenzen.

Feynman | 20-05-19 | 11:26 | 1

AZG krijgt sinds 2 jaar geen cent meer van mij. Zouden meer mensen moeten doen.

eentweehuppekee | 20-05-19 | 14:00

Dit alles valt te verklaren onder de noemer: wij komen handjes tekort, aldus de neoliberalen, dus kom gerust binnen en wij zullen u gratis aan het werk zetten zoals in Afrika gebruikelijk is (want slavernij komt meen ik in Afrika nog steeds voor), kortom u schiet er niets mee op alleen bent u onder valse voorwendselen naar Europa gesmokkeld.

ProAsfalt | 20-05-19 | 11:25 | 1

Nee, uw grammofoonplaat klopt niet helemaal met de werkelijkheid...

King of the Oneliner | 20-05-19 | 11:51

Toch waren die politici ervorige keer heel duidelijk over. Het was toen toch echt "de laatste keer! " leugen op leugen dus.

mono-culti | 20-05-19 | 11:24

Salvini wordt op de vingers getikt door de vn. Als antwoord geeft hij aan dat seawatch lid van een internationaal orgaan is wat wordt ondersteund van n-korea en de turkij die zelf met mensenrechten niet veel te doen hebben. Hij vindt dat zelfs om te glimlachen.

jan huppeldepup | 20-05-19 | 11:22

Vreemd verhaal... Salvini verbiedt het, maar het gebeurt toch. Lijkt op een gezagscrisis, wie heeft het nu eigenlijk voor het zeggen daar ?

Motleycrew | 20-05-19 | 11:22 | 5

"wie heeft het nu eigenlijk voor het zeggen daar ?"

Dat is in Italië altijd de grote vraag.
Leuk land; goed van eten en drinken, mensen hebben smaak en houden van een beetje theater.
Niets is er wat het lijkt

Kapitein Sjaak Mus | 20-05-19 | 11:47

@Kapitein Sjaak Mus | 20-05-19 | 11:47:
Asterix had gelijk.
"Rare jongens, die Romeinen"

elfenstein | 20-05-19 | 12:00

Gebeurd hier toch ook. Puntje bij paaltje bepaald een burgermeester hier wat er gebeurd. Kijk maar naar Amsterdam.

loser | 20-05-19 | 12:26
▼ 2 antwoorden verborgen

kijk maar op vessel finder. vrolijk onderweg naar Sicilië. ligt absoluut niet aan de ketting

mono-culti | 20-05-19 | 11:21 | 2

Ook gezien dat de achter de CP 860 (Guardia di Finanza ?) aan varen ? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de Seawatch opgebracht wordt naar de haven van Licata.
"Politie - Volgen" zeg maar.

Ogre | 20-05-19 | 11:38

@Ogre | 20-05-19 | 11:38: De CP860 is een boot van de kustwacht van Italië, deze begeleid de SW3 momenteel.

Tuinhekje | 20-05-19 | 12:15

Ik wens de Seawatch hetzelfde lot toe als de Rainbow Warrior...

number668 | 20-05-19 | 11:21 | 1

Mooie duikstek, tegenwoordig.

Glasgow Argus | 20-05-19 | 11:24

Ik neem aan dat de Nederlandse Belastingbetaler de boetes gaat betalen? De Nederlandse rechter vond het een goed idee dat de veerdienst weer conform dienstregeling mocht varen en 100 meter uit de kust van Noord Afrika mocht liggen.

El Rico Grande | 20-05-19 | 11:21

Een aloud gezegde luidt: ‘wie niet horen wil, moet maar voelen’. Volgende keer een torpedo op die tobbe knallen.

De Pilsvogel | 20-05-19 | 11:20

En over 3 maanden ontvangt Sea Watch een schadevergoedingen van 25 miljoen euro wegens onterecht aan de ketting gelegd?

Rest In Privacy | 20-05-19 | 11:19

Mooie paardelul is die Salvini. Beetje lomp-dommige man.

van Oeffelen | 20-05-19 | 11:19 | 2

Nee, neem dan onze MP, dan heb je ook een wonder van betrouwbaarheid te pakken.
Als je hem ooit te pakken krijgt, want onze teflon-Mark is nogal gladjes.
Maar, het schiet mij te binnen dat onze lachende leugenaar van dezelfde corrupte sjoemelpartij is, als die jij stemt "Van Oef".
Ja, dan moet je natuurlijk wel 'populisten' afzeiken.

Roadblock | 20-05-19 | 11:48

Zijn tegenstanders schermen met mensenrechten voor iedereen. Is in de EU zo afgesproken in wetten. Helaas.

aamert | 20-05-19 | 11:59

Mochten aan land komen? Van wie dan?

jip_86 | 20-05-19 | 11:18

Meneer Luigi Patronaggio heeft zijn naam niet mee. Hoeveel schoof het?

Synecdoche | 20-05-19 | 11:17

Keurig, schuit aan de ketting, dikke boete voor elke illegaal. Stop de ondermijnende activiteiten van NGO’s die hun eigen idealen en rotzooi opdringen.

ratelaar | 20-05-19 | 11:17

Hoe zit het tegenwoordig met die migrantenstroom door Griekenland? Als het werkelijk alleen dit bootje is dat af en toe 40 uitzuigers overbrengt, ok. Maar ik kan me niet voorstellen dat er verder niemand binnenkomt.

Likqua | 20-05-19 | 11:16 | 1

Als je alleen al de veerdiensten tussen Marokko en Spanje ziet krijg een idee hoeveel migranten dat kunnen zijn.
www.marinetraffic.com/nl/ais/home/cen...
(even op versnellen klikken)

keestelpro | 20-05-19 | 11:35
-weggejorist-
poiuytrewq | 20-05-19 | 11:16

Laat het standvastig handelen maar aan Salvini over. Dat kunnen wij hier al lang niet meer, alles moet diplomatiek worden gewikt en gewogen. Terwijl je juist daadkracht moet laten zien. Helaas wordt hij nu gepiepeld. Salvini is not amused.

pibasso | 20-05-19 | 11:16

Voor een schip aan de ketting vaart ie anders behoorlijk snel. Al bijna op Sicilië. Marinetraffic.com.

bixiers | 20-05-19 | 11:16 | 5

@Feynman | 20-05-19 | 11:28: Dank voor link! Je kunt via "past track" inderdaad mooi zien waar ie weg komt . Grof schandaal.

daytripper | 20-05-19 | 12:08

Die onderzeeboot er onder zie ik niet op deze scan?

Nuchternederland | 20-05-19 | 12:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Migratie is handel, big business. Iedereen verdient eraan, behalve de Nederlandse belastingbetaler. Haal het geld weg en het probleem is opgelost.

goedverstaander | 20-05-19 | 11:14 | 3

Je moet dan de maffia ontmantelen die in het zuiden een staat vormt in de staat.

De enige methode is zorgen dat die boten niet doorkomen , ja door ze desnoods uit het water te schieten.

Lt-Kol Kilgore | 20-05-19 | 11:25

Net als die klimaatgekte!

Harrie7949 | 20-05-19 | 11:26

@Lt-Kol Kilgore | 20-05-19 | 11:25: Ik weet het, zie mijn plempsel @Roadblock

goedverstaander | 20-05-19 | 12:13

En nou gelijk dat Zee-Horloge tot conservenblikjes transformeren graag..

Wijze uit het Oosten | 20-05-19 | 11:14

€500.000,- per illegaal, dan zal het snel over zijn.

Agent 421 | 20-05-19 | 11:14 | 1

5000 per illegaal? Dat neemt de Postcodeloterij wel voor z'n rekening.

Muxje | 20-05-19 | 11:14
-weggejorist-
Wim Venijn | 20-05-19 | 11:14

Ja hallo Salvini, je hebt vast beschikking over radar. Je weet waar dat schip gaat aanmeren, je weet hoe dat ding eruit ziet. Was het iets teveel moeite om dan op de kade dienders te hebben staan om die gasten te weren?

Datsun_Cherry | 20-05-19 | 11:13 | 4

@Lt-Kol Kilgore | 20-05-19 | 11:23:
Nou, als u zich een beetje in de geschiedenis van de burgemeester van Lampedusa verdiept had, zou u weten dat het anders zat.
Zij heeft zowat het lied: "Welkom in mijn land" uitgevonden.
www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/04/19/burge...

Roadblock | 20-05-19 | 11:52

@Roadblock | 20-05-19 | 11:52: Past dus precies in het plaatje. Ze zit bij de maffia in de zak. De asielzoekers gaan vervolgens precies daarheen waar de maffia ze voor een tientje per dag kan laten werken. Verder strijkt de maffia voor die opvangkampen een dagvergoeding (Europees geld) per asielzoeker. Ze knijpen de uitgaven af waardoor er ook hier goed geld binnenkomt. Moderne slavernij, m
gefaciliteerd door Italië en ruimhartig betaald door de EU.

goedverstaander | 20-05-19 | 12:11

@Roadblock | 20-05-19 | 11:52: Je moet me echt niet komen vertellen hoe het er onder Rome aan toe gaat. Je doet daar niks dat geld opbrengt zonder dat je de mensen die dat toelaten pizzo te betalen.

Lt-Kol Kilgore | 20-05-19 | 12:56
▼ 1 antwoord verborgen

Het nieuwe stemvee voor de socialisten is gearriveerd.
Helaas net te laat om mee te doen 23 mei.

keestelpro | 20-05-19 | 11:13 | 1

Inderdaad, de vijand binnenhalen om stemmen te genereren! Hoe achterlijk kun je zijn. Jammer dat deze landverraders nooit gestraft zullen worden voor deze voorbereidende daden!

Harrie7949 | 20-05-19 | 11:30

Gewoon aan de ketting dat schip en klaar, toch?

Kukooo1 | 20-05-19 | 11:13 | 3

Logt niet aan de ketting. Stoomt op dit moment op richting Sicilië. Vanuit Lampedusa. Op alle volgsystemen te zien.

goedverstaander | 20-05-19 | 11:27

Dat zal de smokkelprijs wel met zo'n 5000,- Euro omhoog gaan.

litebyte | 20-05-19 | 11:12 | 2

Precies dat wordt gewoon doorgerekend door de smokkelaars naar de klant.

keestelpro | 20-05-19 | 11:13

De vervuiler betaalt?

Schoorsteenveger | 20-05-19 | 11:23

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl