Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

ONDERHANDELEN? DNA AFNEMEN BIJ DAT TUIG!

Dierengekkies bezetten varkensboerderij in Boxtel.
Overheid doet niets.

Social

We schakelen live over naar Brabant, waar 200 150 stuks werkschuw tuig hedenmiddag in de baas zijn tijd, een varkensboerderij hebben bezet. Ze zingen leuzen, en schreeuwen dingen in het Engels. In plaats van dat de Sterke Arm der Wet de lange lat erover aan het jagen is, zijn ze aan het "onderhandelen" met het schorriemorrie. Moet u eens doen met de fiscus, onderhandelen. Enfin, agrarisch Nederland is WOEST om zoveel labbekakkigheid van de Hollandse Hermandad. Het is vooralsnog onbekend of er al een boerenmilitie is opgetrommeld om de bezette boer met vlijmscherpe hooivorken en ziedendmaaiende zeisen te ontzetten. Later meer...
Update: Het gaat om buitenlandse dierenterroristen. Dus de Apaches kunnen ingezet worden.
Update: Foto's toegevoegd. Meer beeld na de break.
Update: Carola Schouten heeft een nieuwe persfoto.
Update: Boeren uit omgeving MET TREKKERS onderweg naar Boxtel.

Social

Dierenterroristen in witte pakken in de stal. Pliesie staat erbij.

Sterke Arm der Wet overlegt aanvalsplan

Een roodwit lint! We zetten ze achter een roodwit lint!

De Thieme Khmer schreeuwt erop los

Janken, dat kunnen ze wel...

Reaguursels

Inloggen

En weer blijkt dat het geweldsmonopolie naar de burger opschuift.
Laat de politie zelf eens een inleveractie doen, kunnen de burgers eindelijk met een proportionele hoeveelheid geweld of slechts de dreiging ermee dingen veranderen.
Zoals de islam dat doet.
Godverdomme.

Hensmunter69 | 14-05-19 | 12:58

Links mag alles. Het zijn geen Friezen dus gaan vrijuit. DNA afname niet nodig want links dus mag ongehinderd de wet overtreden.

SolidRock | 14-05-19 | 09:48

Gelukkig doen de boeren zelf iets. De politie is te laf.

Pislinq | 13-05-19 | 23:30

Links is het grote gevaar, kijken of de m.s. media nu ook het woord links extremisme noemt.

Mo het varken | 13-05-19 | 21:50

De tijd dat het inheemse waren is blijkbaar vergoed voorbij. Het zijn nu de anti-globalisten.

McMarx | 13-05-19 | 21:50

De mededeling van het Ministerie van Landbouw, N & V is helder en klaar in strijd met de feiten: het bezetten van een boerenbedrijf is duidelijk wèl acceptabel gezien het feit dat het dus wordt geaccepteerd.

Die mededeling kan dus de prullenbak in wegens bullshit.

Mazzelstof | 13-05-19 | 21:10 | 1

Precies.

Schuldenbrau | 13-05-19 | 21:41

Hoelang zou het duren als je met 200 mensen bij een AZC gaat staan demonstreren, en naar binnen wilt om daders van diefstallen uit de omliggende woningen, winkels en mishandelingen van buschauffeurs eruit te halen, voordat je weggemept wordt door de politie? Ik vermoed binnen een uur.

Stormageddon | 13-05-19 | 21:08

Boeren van de roverheid heeft u niets te verwachten, als je die agenten ziet zakt je broek van je reedt. Help de boer en lees dat tuig een lesje, jaag ze af, gier der over en een paar goede klappen, strippen en de brink over jagen.
Nu de werkelijkheid, let maar op, de politie arresteert boze buren want eigenrichting mag niet, een bedrijf binnenvallen wel? euhh even aan de korpsleiding vragen, ja dat mag wel want het ramadam en varkens zijn haram.

bwanabanjo | 13-05-19 | 20:55

Ja hoor! Ineens is er een spontane wereldwijde beweging van economische terroristen ontstaan, met allemaal hetzelfde shirtje aan en bijbehorende spandoeken en mantra's. Zomaar, gewoon organisch ontstaan, helemaal niet vooropgezet of gesponsord door een schimmige NGO of niks, nee echt grassroots, want dat zeiden ze op het journaal.

sarcastro | 13-05-19 | 20:52 | 5

@Red shirt | 13-05-19 | 20:56: Linksen zijn altijd langharig en werschuw ook al dragen ze een maatpak en komen ze net van de kapper.

Lt-Kol Kilgore | 13-05-19 | 21:07

@Lt-Kol Kilgore | 13-05-19 | 21:07: Dat schept duidelijkheid :)

Red shirt | 13-05-19 | 21:21

@Red shirt | 13-05-19 | 20:56: Of fulltime beroepsterrorusten, uiteraard door de overheid gesponsord met een uitkering die wij mogen betalen.

5611 | 13-05-19 | 22:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Moest de gierspuit niet even getest worden met dit mooie droge zonnige weer?

Bolder | 13-05-19 | 20:51

Even wat anders. Moet je je niet ontsmetten etc. voordat je uberhaupt zo'n stal mag binnentreden?

Sprinkhaan | 13-05-19 | 20:43 | 5

Wat denk je dat ze proberen te doen met dat teiltje. niet heel effectief.. akkoord. Hoop dat ze snel met de nodige dwang opgepakt worden en verwerkt voor: inbraak, huisvredebreuk, gijzeling en verstoring van de openbare orde. En vervolgens op moeten draaien voor de schade aan het bedrijf. En varkens zijn nogal stressgevoelig. Die vinden het niet tof dat al die wijven daar een beetje lopen rond te hobbelen. Voor de beesten ook geen optimale situatie dit.

Blubberbazooka | 13-05-19 | 20:53

Valt dit dan onder een milieu delict? Daar staan flinke boetes op. Zou mooi zijn

Sprinkhaan | 13-05-19 | 21:05

Inderdaad, al die idioten die geidentificeerd werden zou ik laten opdraaien voor de vernietiging van mijn varkens en uiteraard de schoonmaakkosten.

Lt-Kol Kilgore | 13-05-19 | 21:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Laat die boeren maar schuiven.
In de loop van de nacht krijgt dat criminele activistentuig een lading gier over zich heen en een riek in hun luie reedt.

Gulliver | 13-05-19 | 20:42

Handhaaf gvd de wet nou eens een keer, Grapperhaus!!

Beefbus | 13-05-19 | 20:34

Ik lees net dat de staldeuren dichtzitten, met de ecoterroristen erin opgesloten. Hoewel ik een dierenvriend ben, weinig vlees eet en als ik het al doe het bestel bij koopeenkoe.nl, waar ze een goed leven hebben gehad, lijkt me de beste oplossing om het water af te sluiten en een paar dagen te wachten. De geleden schade voor de boer crowdfunden we dan wel bij elkaar.

DMaN | 13-05-19 | 20:32 | 1

Die malloten snijden echt wel een varkentje aan als ze honger krijgen.
Want deugen geldt alleen voor de ander....

theJ71 | 13-05-19 | 20:33

Nooit onderhandelen met terroristen.

Ruimedenker | 13-05-19 | 20:30

Tuig. Onbevoegden mogen ivm volksgezondheid niet in varkensstallen komen.
OM actie.

Beetje gier over deze mensen spuiten.

jaap932057795966 | 13-05-19 | 20:30

Hoeveel moeten er straks DNA afstaan denken jullie?

Of hebben de Friese helden voor een stukkie jurisprudentie gezorgd?

theJ71 | 13-05-19 | 20:30

Dit maakt me zooo kwaad. Het zijn er twee honderd? Dan zet je 4 bussen klaar, je pakt ze bij kop en kont die bussen in en je zet ze voor de komende twee weken vast in voor-arrest wegens bedreiging, vernieling, intimidatie en huisvredebreuk. Dan zorg je dat ze één voor één voor het gerecht komen, waarin niet alleen dit misdrijf, maar ook alle voorgaande misdrijven waar dit tuig aan meegedaan heeft, volledig uitgeplozen wordt. Laat ze niet wegkomen met deze terreur!

marcoplarco | 13-05-19 | 20:26

Waarom wordt dit soort crimineel tuig niet gewoon door AT's ingerekend? Vind dat de privésfeer en privé-eigendommen van de boer hier toch wel zeer ernstig worden geschonden. Het zal je maar overkomen.

Dr. Vigilante | 13-05-19 | 20:24 | 2

Ik begrijp dat hier het eerste probleem is dat de boer zelf geen aangifte heeft gedaan (was wellicht afgeraden ivm escalatie). Probleem twee is natuurlijk dat dit geen kaalkopjes zijn. Dan lopen OM en pliesie niet zo hard.

Guido | 13-05-19 | 20:32

@Guido | 13-05-19 | 20:32: De boer vreest voor zijn bedrijf. En zit als het misgaat met de dieren te kijken naar een schadepost van enkele honderd duizenden euro's. Die hoopt op een vreedzame afloop.

Blubberbazooka | 13-05-19 | 20:55

Deze actie valt mi onder huisvredebreuk. Dus oppakken en veroordelen die idioten. Ik mag ook niet bij de buren naar binnen als ze een coteletje eten. Oja ik ga nu een varkenshaasje eten. Lekker.

Breakdance | 13-05-19 | 20:22

Ik lees via www.pigbusiness.nl/artikel/199523-boe...

"Inmiddels worden er voor de aanwezige politieagenten broodjes ham en kaas aangevoerd; een teken dat de actie nog wel eens langer kon gaan duren - Activisten hebben gevraagd of zij ook naar hun auto's mogen om eten te halen -
De politie heeft dit vooralsnog geweigerd."

DJSander01 | 13-05-19 | 20:20 | 4

Keyword: vooralsnog. Let maar op.

DeJemelscheet | 13-05-19 | 20:23

Dus ergens staan er auto's ik vermoed dat die allemaal klimaat neutraal zijn ?

Lt-Kol Kilgore | 13-05-19 | 21:12
▼ 1 antwoord verborgen

Dat ongewassen tuig brengt ook allemaal ziektes mee!

Beefbus | 13-05-19 | 20:17

Een politieke en/of maatschappelijke mening mag nooit een reden zijn om schending van particuliere eigendomsrechten te tolereren, zelfs geen minuut .
Oppakken en DNA afnemen, want hier is wel degelijk gevaar voor recidive.
En Mej. Thieme en haar dierenpartij: waar blijft uw statement om dit af te keuren?

CiTy3 | 13-05-19 | 20:14 | 6

@Red shirt | 13-05-19 | 20:19:
Dierenmishandeling is die schreeuwende onbeschermde gekken tussen rustig knorrende biggen die daar prima staan.

toetssteen | 13-05-19 | 21:02

@toetssteen | 13-05-19 | 21:02: U heeft klaarblijkelijk geen enkel verstand van varkens. Dat is niet erg, maar roep dan niet zomaar iets. De dieren in de stal hebben zwaar te lijden.

Red shirt | 13-05-19 | 21:08

@Red shirt | 13-05-19 | 20:19: Dit is pure terreur naar de boer en zijn gezin. Als u een diesel voor de deur heeft staan wat zou u ervan vinden dat een 150 fijnstof- of klimaat"activisten" bij u thuis in de tuin en binnen de boel komen bezetten. Dikke prima toch, alles voor het goede linkse doel toch

5611 | 13-05-19 | 22:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Is er al een crowdfund actie gestart voor de getroffen boer? .Dit is toch puur vandalisme,deze man loopt duizenden euro''s mis door deze dwazen .Zijn deze activisten hoofdelijk aansprakelijk of verschuilen ze zich weer ? Tevens blijft het een vreemde zaak dat de AIVD hier geen weet van heeft want ik neem aan dat deze organisatie het predicaat staatsgevaarlijk verdient .

hoeman | 13-05-19 | 20:13

Daar betaal je dan belasting voor als boer. Om de overheid te zien syjmphatiseren met de lui die jouw bedrijf bezetten. Ook bedroevend om de opstelling van de CDA te zien in deze. Ik hoop dat de boeren massaal gaan kiezen voor FvD nu.

Beefbus | 13-05-19 | 20:09

20.00 journaal. Activisten aan het woord. Boeren niet. Vangen Karskens

genoegisgenoeg | 13-05-19 | 20:09 | 2

Dat noemt men “framen”. Schande. Het zijn gewoon inbrekers. Verstoring openbare orde. Dat wordt vergelijkbare straf als de Blokkeerfriezen.

Dr_antonickx | 13-05-19 | 20:20

En de NOS geeft het dierenterrorisme weer een platform... wie had dat nou verwacht. Wens de boer sterkte!

Bata4 | 13-05-19 | 20:08

Word lachen nu staat de politie er nog op tijd tussen. Volgende keer word eerst de lokale appgroep gewaarschuwd voor de politie gebeld word. Van de zotte dit.

jip_86 | 13-05-19 | 19:58

Met de lange lat erover!

Schuldenbrau | 13-05-19 | 19:51 | 7

@Red shirt | 13-05-19 | 20:11: Je zit op de verkeerde site ,ga janken bij de JOOP mafkees.

hoeman | 13-05-19 | 20:15

@Red shirt | 13-05-19 | 20:11: Tussen de ratten zeker!

Beefbus | 13-05-19 | 20:16

@Fatwabuster | 13-05-19 | 20:14: Ik ben bang van niet. Daarom zijn acties als deze zo belangrijk. De wetgeving dient hoognodig te worden aangepast.

Red shirt | 13-05-19 | 20:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik ben gedeeltelijk vegetariër. Ik eet maar 3x per dag vleesproducten. Zo bespaar ik toch iets dierenleed en het is hartstikke gezond!

Oepsie1234 | 13-05-19 | 19:49

Ik ben niet zo van de huisvredebreuk.
Hup boeren!

Is dit nog nieuws? | 13-05-19 | 19:49

Goh je zal eens een boerenbedrijf bezetten omdat je voor zwarte piet bent. Dan ben je al ontruimd voordat je er staat.

Omebert | 13-05-19 | 19:44 | 1
-weggejorist-
Ninxit | 13-05-19 | 19:55

Ik moest werken vandaag, wat is er gebeurd?

Masturwasbeert | 13-05-19 | 19:41

Prachtig voorbeeld weer van het meten met twee maten......
Direct de lange lat erover en maar buiten knuppelen.

Of beter: de Bereden Politie vol inzetten. Kijken of dat tuig vriendelijk blijft voor de beestjes.

Compos mentis | 13-05-19 | 19:37 | 2

En met dat tuig bedoelt u natuurlijk de boeren die hun dieren mishandelen.

Red shirt | 13-05-19 | 19:55

Nee natuurlijk mafklapper.
Die boer is pas 1000 keer gecontroleerd op het volgen van vele nuttige en nutteloze regels bij de bouw en exploitatie van zijn stal.
De inbrekers zijn fout en niet een beetje.

Compos mentis | 13-05-19 | 21:46

Oh ja en dit heeft niks met LINKS of RECHTS te maken. De Graaf is RECHTS. Maar ook gezond realistisch.

Graaf Monte Cristo | 13-05-19 | 19:35
-weggejorist-
Graaf Monte Cristo | 13-05-19 | 19:34 | 2

Ik word hier bedroefd en achterdochtig van. Waar halen ze het geld vandaan om als rondreizende " terroristen " van land naar land te reizen. Worden ze betaald door Rusland of een andere destabiliserende mogendheid ? En de Nederlandse overheid doet niets anders dan " onderhandelen " ? Arresteren en OPSLUITEN die handel !!! En de boer zijn eigendommen teruggeven.

verichrome | 13-05-19 | 19:22

Zoals gebruikeijk bij linkse acties is de politie vooral druk om de daders te beschermen. Als de boeren, net als toenerttijd in Friesland, de actievoerders willen wegjagen worden ze vervolgd en krijgen ze taakstraffen.

merallas | 13-05-19 | 19:20

Walgelijk hoe dit werkschuwe volk geen enkel besef meer heeft wat arbeid is.
Wat inzet is voor jezelf, je gezin, je dierbaren.

Hoe vlees in de oorlog een delicatesse was, ten opzichte van bloembollen en verrotte piepers.
Hoe boeren de afgelopen 30 jaar al bijna kapot zijn gereguleerd en meer en meer worden tegengewerkt door alles wat zelf geen besef heeft van hard werken.

Als ik de boer in dit verhaal was, zou ik die 'activisten' aanklagen en schadevergoedingen eisen waar ze de rest van hun jankleventje voor mogen WERKEN.
En stel ze ook meteen even aansprakelijk voor de gemaakte dienderkosten.
Smerig jankvolk.

Toos Doos | 13-05-19 | 19:20

Maar goed dat het voor de Linkse zaak is en dat het dus geen terroristen, maar strijders zijn.

skoftig | 13-05-19 | 19:17 | 1

Strijders, wat een haakneusvloggerswoord.

Shoarmamasutra | 13-05-19 | 20:23

Ik zie liever dit , dan die Klimaat blèrende schapen .
Ik schaam me ervoor Nederlander te zijn, zoals we in dit land financieel gewin belangrijker achten dan het welzijn van dieren.
We kunnen de Boer blamen , maar het is de Overheid die de regels maakt , en dit toestaat, en te weinig controleert.
Ik werk al meer dan 10 jaar in de Voeding industrie, hier gooien Polen vlees producten bij het het afval wat voor dierenvoer is bestemd.
Als vee dit dierenvoer eet bestaat er kans op ziekte van Kreuzfeld Jacobs
Er is geen Overheids Controle, en er is niemand die zich er druk om maakt, maar wel om de nieuwste Certificaten...

Torquemada | 13-05-19 | 19:14 | 1

Jankerd. Er is geen land waar de dieren het beter hebben dan in Nederland. Maar nee, hier in Nederland komen jullie de boeren lastig vallen. Ga eens richting Oekraïne. DAAR is dierenleed. Maar als je daar een stal bezet kom je waarschijnlijk nooit meer weg. Dus dan maar hysterisch huilen in veilig Nederland. Dat er varkens deaud gaan van de stress dat boeit jullie geen reedt.
Hypocriete laffaards.

JanVergoor | 13-05-19 | 20:06

Je kan natuurlijk de stads-normen opleggen aan de boer in de polder, maar hoe groot acht je de kans dat die boer zich verenigt met andere boeren en er daadwerkelijk een boeren militie ontstaat?
Inbraak, vernieling, obstructie.. Ik denk dat ik er toch best boos om zou worden. Weet niet of ik dan voor mezelf in zou staan.

Was handhaving van de wet niet toevallig een kerntaak van de politie?

Gaat escaleren als ze weer eens niet optreden..

DatInternetDingetje | 13-05-19 | 19:11 | 1

Polder? Daar?

Shoarmamasutra | 13-05-19 | 20:24

ME erbij. Registreren, arresteren, DNA afnemen en snelrecht.

peter41 | 13-05-19 | 19:10 | 1

Zo is dat!

Dr_antonickx | 13-05-19 | 20:21

"Melkveehouder Alexander Vugts uit Haaren is een van de boeren die aanwezig is in Boxtel en laat weten dat hij zo veel mogelijk boeren probeert op te roepen om een tegengeluid te laten horen. “Wij vinden als veehouders dat dit niet zomaar kan. Je kan niet met 125 mensen binnendringen in een stal. De dieren zijn helemaal de kluts kwijt en doordat de activisten zich niet aan het hygiëneprotocol hebben gehouden, kunnen er allerlei ziektes worden overgebracht op de varkens”, aldus boer Vugts."
Zo dom is dat activistenvolk dus..

Toos Doos | 13-05-19 | 19:24

Een zekere Volkert hoorde, hoort ook bij dit tuig

kakketoe | 13-05-19 | 19:07

Ik wilde voorstellen dat gespuis te voeren aan die varkens, maar dan bestaat de kans dat ik straks een antifa-karbonade eet en daar zit ik niet op te wachten...

Ad Hominem Tu Quoque | 13-05-19 | 19:06

Dit lijkt me gewoon Antifa, dus terroristen. Dus.... inrekenen die hap en op het eerste vliegtuig naar Ouagadougou. Daar hebben ze ook boerderijen. En AK 47's.

Arkan Sonney | 13-05-19 | 18:59

Linkse gekkies, dus behandelen met fluwelen handschoenen en kopje thee.

The_Black_Knight | 13-05-19 | 18:56

Gierton over dat werkschuw tuig.
Belachelijk dat de politie niet hard ingrijpt!

peter41 | 13-05-19 | 18:41

Even de giertank legen op de bezetters,!!

sparky07 | 13-05-19 | 18:39

Echt niet normaal hoe in Nederland sommige misdaden gewoon door de vingers worden gezien. Overal waar de overheid centjes kan halen zit men er dicht bovenop, maar zodra het gaat om de rechten van willekeurige burgers en bedrijven moeten we vooral eerst even babbelen om het rustig te benaderen.

Stuur een peloton ME'ers erop af om het schoon te vegen en het deel dat niet snel weg kan rennen op te sluiten.

Nederland80 | 13-05-19 | 18:35

Dat ze protesteren daar waar het echt nodig is, bijvoorbeeld Ukraine!

Ko Ranzig | 13-05-19 | 18:34 | 1

Dat gaat niet gebeuren natuurlijk. De schijtlijsters zijn veel te bang dat ze daar klapjes gaan ontvangen. En die krijgen ze.

Hunebedbouwer | 13-05-19 | 19:25

Het is te hopen dat de AIVD die moordenaar VVDgraaf onder de monitor heeft, waarschijnlijk mogen ze dat niet van Groen Links, ik verwacht die huftert elke keer tussen dit soort vuige clubjes, bloedzuigers van onze democratie.

Theo-Pim-Riv | 13-05-19 | 18:33

Hoe kan het dat een paar honderd lieden zich in het geheim (online?) hebben kunnen organiseren, zonder dat onze diensten daarvan op de hoogte waren? Of hebben die een oogje toegeknepen soms?

naamvangebruiker | 13-05-19 | 18:32 | 1

Groen Links zorgt er voor dat de AIVD alleen de PVV en FvD infiltreerd en monitort 24/7.

Theo-Pim-Riv | 13-05-19 | 18:34

On.ge.loof.lijk.. Dit is lokaal huisvredebreuk. Arresteren die klojo's!

Dampende_aardappel | 13-05-19 | 18:31 | 1

Juist!! Maar zijn linkse gekkies. Die worden altijd gematst. Uitkering stoppen, dan hebben ze geen tijd voor deze onzin.

bqbq | 13-05-19 | 18:34

Laat ze dit maar in oekraine proberen bij de kippenfarm van Poreshenko!
Denk dat we er dan nooit meer iets van horen, en dat de kippen dan iets meer voer hebben,...

magicjohn | 13-05-19 | 18:25 | 2

Als ze het lef hebben, ga dan ee eens naar Schalke04 eigenaar Tonnies
de grootste varkensboef van Europa.
Wedden dat jullie niet binnen komen?

joppo0 | 13-05-19 | 18:34

Zelf ben ik een flexitariër, iemand die bewust minder vlees eet, en als ik wel een keer vlees eet, dan is het zg biologisch vlees (vlees met drie dierenwelzijnsterretjes). Ik ben namelijk ook tegen dierenleed, de bio-industrie (dat dus iets heel anders is dan "biologisch"), en ik denk dat minder vlees eten beter is voor je eigen gezondheid, voor de gezondheid van dieren, en voor het milieu.

Dat alles neemt niet weg dat ik me van dit soort lieden - actiegroep ‘Meat the Victims’ - met klem distantieer. Als je bepaalde zaken wilt veranderen in Nederland, moet je in Den Haag op het Binnenhof zijn, niet een boer gaan lastigvallen die kennelijk niets doet wat tegen de wet ingaat. Deze dierenactivisten zijn m.i. al jaren goed vertegenwoordigd in de Tweede Kamer door de PvdD, en als ze willen dat eea sneller en ingrijpender verandert, gaan ze maar bij het Binnenhof of op het Malieveld demonstreren, of verzinnen ze andere, door d wet toegestane acties. Maar niet boeren (of nertsenfokkers, etc) gaan lopen terroriseren.

"Wanneer de wet faalt om het juiste te doen, vind ik dat die gebroken mag worden."

Jaja, "jullie rechtsstaat is niet de onze", en meer van die anarchistische onzin. Dit gaat helemaal richting Antifa, en moet m.i. niet worden getolereerd.

Dr_Johnson | 13-05-19 | 18:12 | 8

@EefjeWentelteefje | 13-05-19 | 18:19: Dus is terreur toegestaan ? Morgen een bbq in jouw tuin met 200 vleesliefhebbers ook een goed idee want recht op demonstratie en vrije meningsuiting of is dat alleen voor zure tofukutten als jij?

hoeman | 13-05-19 | 20:20

@Stormageddon | 13-05-19 | 18:36:

Snap niet zo goed wat er te lachen valt. Een flexitariër eet echt, ongelogen, origineel waar, minder vlees. En echt, dat is beter, om diverse redenen, zoals ik hierboven heb uitgelegd.

Een weliswaar grappig (cute), maar enigszins gedateerd (juni 2012) artikeltje van Beatrijs Ritsema (die ik nog wel ken uit de jaren 70, toen ze in Leiden op hetzelfde studentenflatcomplex woonde (Klikspaanweg) als ik. Toch doet het niets af aan wat ik beweer.

Dr_Johnson | 13-05-19 | 21:12

@hoeman | 13-05-19 | 20:20:

"Dus is terreur toegestaan ?"

Tamelijk debiele gevolgtrekking, hoeman. Werkelijk nergens zegt of suggereert Eefje dat. Integendeel, zou ik zeggen. Als je zo'n moeite hebt met begrijpend lezen, raad ik je aan op te bokken en bijles te gaan nemen. En schelden doe je maar ergens anders; ik heb geen zin in seksistische bagger onder mijn comment.

Dr_Johnson | 13-05-19 | 21:16
▼ 5 antwoorden verborgen

Hoogst waarschijnlijk is niemand van u bekend met een BullWhip.
Misschien is dat maar goed ook

Nou, ik zou met liefde en plezier eens ter plekke een demonstratie willen geven aan dit werkschuw tuig.

het gevolg is daarna een blinde gehoorzaamheid en elk 15 minuten een heerlijk stukje varkensvlees verplicht eten en daarna,...... dank je wel Meesteres

Meesteres Belgie | 13-05-19 | 18:12 | 1

na 1 klap al denk ik,

pieterS | 13-05-19 | 18:51

DNA DNA DNA DNA

Baron de laclou | 13-05-19 | 18:11

38 miljoen levende varkens in dit land. Na de mens is het varken het intelligentste dier. Zijn genen lijken op die van ons want varkenshartkleppen worden niet afgestotek door het menselijk lichaam. De intensieve veeteelt heeft zijn langste tijd gehad en terecht.
Boeren krijgen miljarden subdidie uit Brussel,vroeger uit Den Haag. Wij komem om in de dtijfmest en wij verpesten het drinkwater voor toekomstige generaties. Ik eet zo wie zo geen varkensvlees. Voor Melkproductie hebben wij al geen koe meer nodig. Nestlé en andere grote bedrijven stoppen miljarden in de nieuwe melkproductie,zelfde proces maar dan zonder koe. Het varken moet weer gewoon terug in de wei,zoals vroeger. Ben één keer op een varkensboederij geweest met 8.000 zeugen... en 1 zielige beer. Wat een concentratiekamp. Vergeven van de amoniakgassen,geen of weinig daglicht en nooit naar buiten. Je bent wat je eet. Of zoals de Duitsers dat zo mooi zeggen: Man ist was man ist....

Eendragtmaaktmagt | 13-05-19 | 18:09 | 13

@ghetto-is-back | 13-05-19 | 18:19: ik begrijp niet wat de Moslim-aanwas met de bioindustrie te maken heeft. Ik ben tegen onverdoofd slachten. Ik demonstreer niet,ik betaal belasting en ik constateer dat hoe hard het LTO ook schreeuwt er geen toekomst is voor varkensbatterijen,kippenbatterijen en grootschalige veeteelt. Los van de CO2 hoax moeten wij weer terug > kleinschalige landbouw. NL exporteert € 92 miljard aan levensmiddelen,na de VS de grootste van de wereld in het dichtsbevolkte land ter wereld ( samen met de Jappen)... Wie denk jij gaat er winnen... de boer of de industrie ?

Eendragtmaaktmagt | 13-05-19 | 19:13

@Eendragtmaaktmagt | 13-05-19 | 19:13: Geloof niet dat er een iemand is die nog overzicht heeft in deze dolgedraaide wereld. Ik denk en vind hetzelfde als u, maar ook begrijp ik wat Ghetto bedoelt te zeggen. Het is hypocriet alles.

CalamityJane | 13-05-19 | 20:35
▼ 10 antwoorden verborgen

Deze lui bezetten wel meer boerderijen en dierenfokkerijen in het buitenland. Wie weet wat ze daarbij hebben opgelopen?
Zij zijn op deze manier nu zelf de bij ideale vectoren voor besmettelijke dierziektes geworden.
Idiotie ten top dus, zo direct heerst er weer mond- en klauw en -rara- wie zijn dan de eerste om ach en wee te roepen?
Ondanks dat ik het recht om te demonstreren erg belangrijke vind zou ik hier toch wel graag een behoorlijke straf op willen zien.

Titaantje | 13-05-19 | 18:06

Op het Staatsjournaal komen de 'activisten' ruim aan het woord. Geen kritische vragen aan het tuig uiteraard, nee, ze worden vol begrip en bijna op jubeltoon geciteerd: "Wij vinden dat het dierenleed de overtreding van de wet rechtvaardigt".

Schoorsteenveger | 13-05-19 | 18:04 | 3

Potentiele ziekteverspreiders zijn het.

Titaantje | 13-05-19 | 18:07

De demonstranten hebben een punt vind ik. En in elk geval de aandacht.

Shareholder II | 13-05-19 | 18:34

@Shareholder II | 13-05-19 | 18:34:
Hebben ze een punt als ze vinden dat het overtreden van de wet, zoals zij dat nu doen, gerechtvaardigd is? Dat het doel hier de middelen heiligt? Want daar gaat het hier wat mij betreft om. De Blokkeerfriezen redeneerden op exact eenzelfde wijze en werden door het OM én de rechter genadeloos aangepakt. Het lijkt met dat het overtreden van de wet hier behoorlijk veer ernstiger vorm aanneemt, toch?

Schoorsteenveger | 13-05-19 | 18:50

Typische werkschuwe milieuterrorist net op het journaal. Pallet wiet achter de kiezen zo te horen en argumenten om van te kotsen.

En dat is niet vanwege een slecht gebakken koteletje...

Krijg echt jeuk op plekken waar je geen jeuk wil hebben door dit soort figuren.

theJ71 | 13-05-19 | 18:03

Het gaat blijkbaar zo goed in Nederland, dat we een dagje vrij kunnen nemen, om een ander de les te lezen. Beesten, zoogdieren, hebben geen frontaalkwab, die zijn niet zielig, die liggen snachts niet wakker, mensen wel, als je een beetje mens bent neem je verantwoordelijkheid voor andere mensen, niet voor knaagdieren, cavias, koeien en ander bbq prooi. Als je niet trots bent op je eigen creatie moet je geen moeite doen voor knuffeldieren.....

hetgingperongeluk | 13-05-19 | 17:58

Buitenlanders die gaan demonstreren in NL tegen het groeien van vlees voor buitenlanders. Als dit zo'n boerderij is waar vanalles mis is dan mogen ze demonstreren, ook op het terrein en in de stal. Maar aangezien er enkelen in de stal zijn/waren en er geen tweets met content die ik niet wil zien zijn denk ik dat dit een (redelijk) normale boerderij is. Anders hadden ze meteen fotos rondgeslingerd.

sjef-van-iekel | 13-05-19 | 17:57 | 2

Okee dus iemand bepaald er is wat mis en dan mag alles, huisvrede breuk, onwettig betreden andermans terrein, geen gehoor geven aan politie vordering enz. En die foto’s hebben ze allang gemaakt maar die moeten nog ff bewerkt worden voor ze op msm komen. Wat moet er nu volgens U met deze redelijk normale boer gebeuren?

Trumme | 13-05-19 | 18:06

95% van de boeren heeft het heel netjes voor elkaar. En 4% van de rest heeft geen idee dat hij of zij iets fout doet.

Die megastallen zijn er puur en alleen vanwege de Europese wetgeving. Kostenreductie per stuk dus. Als die beesten goed te vreten hebben, zijn ze al gelukkig. Door de stront rollen is een hobby.

theJ71 | 13-05-19 | 18:07

Jacko Geurts noemt het "Volstrekt ontoelaatbaar wat hier gebeurd! Heb hierover contact opgenomen met minister Grapperhaus en hij is inmiddels in gesprek met de betrokken overheidsdiensten. Daarnaast mondelinge vragen en debat aangevraagd."

Jacko, gebeurt is in dit geval met een T. En ik hoop dat je het hebt over de walgelijke manier waarop wij met varkens omgaan. Want zeg nou eerlijk, zou jij een varken willen zijn in een megatsal in Nederland? Nooit daglicht, nauwelijks beweging en doodsangsten op transport en in het slachthuis? Dagenlang geen centimeter kunnen bewegen als je kinderen krijg en je kinderen worden mishandeld waar je bij bent. Realiseer je dat varkens behoorlijk intelligente dieren zijn. En daar maken we de fout. Omdat ze niet praten denken we dat ze ook niet de ellende ervaren die wij hen aandoen. Sick!!

het is hoog tijd dat wij de wijze waarop we met dieren omgaan veranderen. Het is tijd om tot inzicht te komen dat dit niet langer zo kan. het is tijd om tot het besef te komen dat onze ethiek ten aanzien van dieren zeer te wensen overlaat. Te beginnen met halal slacht, Of denk je soms dat een dier niet hetzelfde ervaar fysiek en qua lichamelijke stress reactie als een mens zou ervaren wanneer de keel bij volle bewustzijn wordt doorgesneden. Sick!!

Rheia | 13-05-19 | 17:57 | 15

Denk en voel met je mee!

CalamityJane | 13-05-19 | 20:41

@Rheia | 13-05-19 | 18:24: De realiteit in zien. Vlees eten gaat geen leuk proces aan vooraf, hoe het ook gebeurt er wordt een levend wezen gedood. Maar als vleeseter kies ik hiervoor, en dat is mijn keuze dat moeten andere mensen accepteren. De mens is al 100.000 jaar een omnivoor. Ik ondersteun wel de oproepen om vlees met mate te eten. Dit is wetenschappelijk bewezen dat de hoeveelheid vlees die een Westerling gemiddeld eet, ongezond is. Ook de verspilling van voedsel moet aangepakt worden.

cees2025 | 13-05-19 | 21:13
▼ 12 antwoorden verborgen

Dit is gewoon een misdrijf. Oppakken en he-le-maal niets met onderhandelen of een persconferentie in de schuur. Wat ik wel weet als mijn stukje vlees in gevaar komt dan schiet ik met scherp. Mag ik dan ook onderhandelen en een persconferentie?

cees2025 | 13-05-19 | 17:57 | 2

U maakt zich druk om een misdrijf en geeft ook aan met scherp te gaan schieten. Ok. Wow.

Promedio | 13-05-19 | 19:35

@Promedio | 13-05-19 | 19:35: Bij mij is het nog geen misdrijf. Ik heb nog niets uitgevoerd... Zal ik het op de action cam vastleggen?

cees2025 | 13-05-19 | 21:05

Ik durf te wedden dat de varkens in Spanje het een stuk slechter hebben. Waarom gaan ze daar niet heen? Wellicht omdat de Guardia Civil wel gewoon optreedt?

nieuwe_Deen | 13-05-19 | 17:57 | 1

Guardia Civil mept dit tuig eerst van het terrein af en dan pas wordt er gekeken naar onderhandelen of een persconferentie. Maar goed dit buitenlandse tuig weten in welk land zij protesteren.

cees2025 | 13-05-19 | 17:58

Het eerste wat ik dacht is preventief ruimen.

calculator | 13-05-19 | 17:57 | 4

Of waar is de varkenspest als je m nodig hebt?

Of doe ik nu teveel een hoogleraartje?

theJ71 | 13-05-19 | 18:10

@theJ71 | 13-05-19 | 18:10: Dan heb jij iets sterkers nodig. Ebola bijvoorbeeld. De varkenspest is geen partij voor dit soort tuig.

cees2025 | 13-05-19 | 18:12

@cees2025 | 13-05-19 | 18:12: *het virus weer terug in het zakje doet*

Gewone pest ook goed? Die staat nog wel ergens op een plankje denk ik. Was goed tegen de bevolkingsgroei een paar eeuwen geleden.

theJ71 | 13-05-19 | 18:22
▼ 1 antwoord verborgen

Onderhandelen met de fiscus... Daar zegt u me zoiets. Mijn eigen kleine BV-tje betaalt waarschijnlijk meer belasting dan Unilever of Shell. Ik wil ook een deal! Anders gaan de aandeelhouders emigreren :)

Janneus | 13-05-19 | 17:56 | 1

Zeer herkenbaar ! Shell betaald buiten een beetje LB en OB helemaal niets in dit land. Is wel het grootste en meest winstgevende bedrijf van Europa. Betalen is voor de dommen !

Eendragtmaaktmagt | 13-05-19 | 18:14

wordt een fikse schadevergoeding voor deze boer hij wordt zwaar gedupeerd... uit procederen en persoonlijk aansprakelijk stellen voor alle schade... Politie die onderhandelt(LOL).. een voor een oppakken, dna afnemen en advocaten van de Boer de rest laten doen... Pak ze financieel aan dat Groen Links tuig..

MINDER | 13-05-19 | 17:55

Waar blijft de ME om de orde en de wet te handhaven. Typisch gevalletje van terreur en art 271.

Janneus | 13-05-19 | 17:52 | 1

Alleen Pegida staat in de telefoon van de ME.

cees2025 | 13-05-19 | 18:13

@muskaatnootje scherpe link, helemaal spijker op de kop volgens deze gek.
Precies dit en ik zeg het nogmaals (toen werd ik weggejorist) maar Volker van der Graaf liep tijdens zijn aanhouding niet "doelloos" nabij dat tankstation in de rondte. Nee de heer Held Smolders zat hem te dicht op zijn hielen, hij had geen munitie meer en er reed gelukkig een motoragent in de buurt. Doelloos duidde volgens mij toen daarop, dat zijn vriendin/vrouw als vluchtchauffeur in de auto op hem zat te wachten en Volkert van de Graaf niet wilde, dat zij ook (zwaar medeplicht als het zo was) aangehouden werd. Zijn gedrag in de buurt van die parkeerplaatsen werd door Smolders als doelloos in de rondte rennen gezien en de politieman nam dat over. VVDgraaf wist ook, dat zijn opdrachtgevers hem snel vrij zouden krijgen en hij weer met vriendin/vrouw/chauffeur bij een moordaanslag marathons zou kunnen gaan rennen en tzt naar de warme Nederlandse eilanden sluipt om zijn wens/hobby duikschool te gaan beginnen. Best erg dat dit soort duivels daar nog in gaan slagen ook.
En er zit vast al weer een nieuwe VVDgraaf in die anarchistische clubjes, gesteund door die ene politieke partij, waar wel meer "vreemde" gevaarlijke lieden vertoeven.
Zo Joris kom er maar weer in, maar dit zit nog steeds in mijn kop en gaat er niet uit.

Theo-Pim-Riv | 13-05-19 | 18:26

Volkert is ook alleen maar gestraft omdat Hans Smolders hem te grazen nam en men met geen mogelijkheid onder vervolging uit kon. Was dat niet gebeurd dan had hij van het kartel direct een grote beloning en onderscheiding gehad en was 6 mei uitgeroepen tot nationale Volkertdag.

5611 | 13-05-19 | 19:16

Nog meer van die idiote buitenlanders. Leve de EU, kuch. Zo maar eens spaghetti maken met GEHAKT. Beetje koe en een beetje varken. 2 in 1 dus.

Mr_Pikibelly | 13-05-19 | 17:48

Met terroristen moet je niet onderhandelen

rammelbakje1 | 13-05-19 | 17:45

Blokkeerbrabanders. Het klinkt mooi, maar het zegt niks. Nee, die krijgen we niet op de been! Yvonne Jaspers misschien? Het ziet er donker uit!

bolletje kaas. | 13-05-19 | 17:45 | 1

Ze komt wel uit Boxtel maar neemt t op voor Schijndel. Dan heb je t zo niet begrepen.

Shoarmamasutra | 13-05-19 | 20:26

Live stream linkje?

4thoseabout2rockwe.. | 13-05-19 | 17:44 | 1

brabants dagblad heeft een live stream

theo-is-dood | 13-05-19 | 17:47

Niet onderhandelen met terroristen lijkt me een strakkere aanpak..

OnkrabbareJeuk | 13-05-19 | 17:38

En daarom moet je een paar grote honden hebben,....

miko | 13-05-19 | 17:37

GVD! Als ik op bezoek kom bij mijn kennissen die een varkenshouderij hebben gaan we met de kinderen "biggetjes kijken". MAAR .... we moeten wel overschoenen aan, en een overall aan, want anders zouden we besmettingen kunnen overbrengen. En dan kijk ik naar de foto's en zie al dat tuig van de richel en dan weet ik al genoeg, over 1 tot 2 weken is het virus verspreidt onder AL DIE VARKENS en dan kan die boer gaan RUIMEN! En WEER is onze rechtstaat de schuldige!

Du-u-u-h | 13-05-19 | 17:35 | 1

@Du-u-h
Yep, maar zij zijn goed hè......

toetssteen | 13-05-19 | 18:12

Woordvoerder Maleen van Meat the Victims:
"Wanneer de wet faalt om het juiste te doen, vind ik dat die gebroken mag worden."
Waar heb ik dat meer gehoord? Was dat niet de leus van die hippies die destijds inbraken, bedreigden en bommen legden, en nu als politicus de brave Hendrik spelen?
Die wet is er omdat niet iedereen het eens is over wat "het juiste" is, meisje. Die wet is er niet alleen voor jullie, maar voor iedereen.

Schoorsteenveger | 13-05-19 | 17:34 | 6

www.omroepbrabant.nl/nieuws/2997353/W...

"Achterop de shirts staat een uitspraak van Martin Luther King.
"One has a moral responsibility to disobey unjust laws."
Dit betekent dat iedereen de morele verantwoordelijkheid heeft om onrechtvaardige wetten te negeren."

Ben-Bataaf | 13-05-19 | 18:01

Er zijn ook creeps die vinden dat de wet hun geen kans geeft om kinderen te batsen. Als die de wet breken gaan ze ook gewoon linea recta de brainwashkliniek in.
Mogen ze nog blij zijn dat er niet naar t volk geluisterd wordt anders konden ze iets van zichzelf kwijt tussen twee stenen of onder een roestig scheermes.

Shoarmamasutra | 13-05-19 | 20:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Gaan ze ook nog slachthuizen bezetten die halal slachten ?

ja,diedus! | 13-05-19 | 17:34 | 3

Dat zou je eigenlijk wel verwachten. Misstanden daar zijn een factor 100 erger.

Rheia | 13-05-19 | 18:06

Neeeeeee... alles wat moslims doen is lievvv

Dr_antonickx | 13-05-19 | 20:23

Denk dat veel boeren dadelijk grote honden aanschaffen.
Hier waak ik.. en betreden op eigen risico.

sociaal_econoom | 13-05-19 | 17:31 | 1

Dan kun je het beste even de gemeente Boxmeer (Overloon) bellen wat een goede hond is. Misschien dat ze ergens in de oude oude DDR nog wat Selbstschiesssanlagen voor bij deur hebben liggen.

5611 | 13-05-19 | 19:20

Vanwege alle ramadan- en dierenpoesgekkies staat er deze week bij mij varkensrollade (die is trouwens duur vanwege de varkenspest in China) met ananas op het menu...
Ananas aan stokjes erin prikken. Ziet erg leuk uit. (Stekelvarkentje...) Wel lang in de oven... Ook regelmatig (kookkwast) insmeren met Indische sausen.
Vlaamse frietjes, mayo en... een Hertogje...
Fijne ramadan allemaal!

Angélica de Sancé | 13-05-19 | 17:30

Buitenlandse stinkhoeren dus.

Super Vaagstra | 13-05-19 | 17:29

Waar blijft Sylvina als zwarte piet met DNA afname setje. Grapperhaus mag ook mee afnemen!!!

goedrechts | 13-05-19 | 17:26 | 1

Dat heeft geen zin, je wil niet weten (van) hoeveel (man) DNA je in haar wangslijm vindt

Shoarmamasutra | 13-05-19 | 20:32

Het zijn inderdaad een stelletje globalisten, no joke.

Cobalt bomb | 13-05-19 | 17:22

Allemaal de smartphone in de klauwtjes.

Muissolini | 13-05-19 | 17:21

Burgemeester ter plaatse is ook slappe lul. Ik had met alle bevoegdheden allang traangas en rubber kogels tegen dat tuig ingezet.
Opdonderen, terug naar jullie reservaten en kraakpanden. This is a local shop, for local people, there’s nothing for you here.

Stormageddon | 13-05-19 | 17:20

Kan die boer (of een buurman) geen stier loslaten? Zijn ze wel heel snel van het erf af....

L.E. Raar | 13-05-19 | 17:19 | 3

Of de boer is lek.

Normpje | 13-05-19 | 17:21

Google de South Park - PETA-aflevering eens. Kan als ui geen linkjes meer plaatsen...

Graaisnaaiert | 13-05-19 | 17:23

Dan komt er een of andere volksvertegenwoordiger van het CDA die op deze toestanden reageert (en uiteraard wil scoren) met: Volstrekt ontoelaatbaar wat hier gebeurD'

En dan haak ik al weer direct af...

Realism Is All | 13-05-19 | 17:17

N zooitje valse honden op loslaten. Kijken of ze dan nog dierenvrienden zijn.

Brabantse Leeuw | 13-05-19 | 17:17

Ow, en een timestamp zou ook fijn zijn bij een update.
Heeft het karakter Superior Drumpiet al "getrolled"? Ach daadwerkelijk zie ik nu.

Cobalt bomb | 13-05-19 | 17:16

Eigenlijk ben ik het wel eens met deze actievoerders, al die krankzinnige megastallen mogen van mij verboden worden.

captainobvious | 13-05-19 | 17:15 | 4

Je was er vast ook bij om de "gentech" soja plat te trappen.

Cobalt bomb | 13-05-19 | 17:23

Dit is pure terreur: 150 stuks tuig tegen één boerenfamilie. Als je deze actie niet snoeihard afkeurt vind je het kennelijk prima dat iemand met wie je het niet eens bent, keihard rechteloos is. U wil bbqen?: hop hop de hele buurt die het vindt stinken bij jou in de tuin en in huis.

Eens te meer blijkt de partijdige houding van media en vooral justitie: de boer in kwestie hoeft op niemand te rekenen. De overheid lokt zelf het ontstaan van knokploegen uit om dit soort links terrorisme te bestrijden.

5611 | 13-05-19 | 17:33

@theo-is-dood: bij een varkensstal landbouwertje pesten? knap.

Shareholder II | 13-05-19 | 18:47
▼ 1 antwoord verborgen

Ze zingen liederen en roepen leuzen. Weer eens wat afwisseling voor de knorremansen binnen.
Ongevaarlijke oprechte zelfbenoemde dierenvrienden.
Politie maakt de juiste keuze.
Om 5uur pakken ze allemaal de trein weer naar huis om op tijd een vegaburgertje te kunnen bakken in zonnebloemolie met taaie Tofu

petermuilpeer | 13-05-19 | 17:15

Bah, je zou gewoon -weggejorist- daarna dan nog eens flink met een eind touw -weggejorist- En dan in de stal laten want de varkentjes hebben ook honger.
Nee, al dat geweld is maar niks.

Cobalt bomb | 13-05-19 | 17:13

Weet je wie ook uit Boxtel komt?

Ben-Bataaf | 13-05-19 | 17:13 | 3

Yvonne Jaspers?
Michael van Gerwen?
De Trein naar Den Bosch?

petermuilpeer | 13-05-19 | 17:19

Johnny van Boxtel?

Cobalt bomb | 13-05-19 | 17:21

Hind, maar die eet geen varke

Shoarmamasutra | 13-05-19 | 20:33

Als je wat wil doen om die varkens te helpen. Dan moet je keihard gaan protesteren bij supermarkten en hun gezamenlijke inkoop van varkensvlees en ander vlees. Die knijpen boeren tot bijna onder de kostprijs uit, waardoor een boer niks anders kan dan steeds slechter voor zijn dieren zorgen als hij nog iets wil verdienen. Maar de meeste mensen komen niet verder dan symptoombestrijding omdat ze te dom zijn om het echte probleem te zien.

Ton8695 | 13-05-19 | 17:13 | 3

Overbevolking bedoel je?

Cobalt bomb | 13-05-19 | 17:20

Als ik tegen de lokale bedrijfsleider van AH zeg dat ik geen goedkoop varkensvlees in de schappen wil zien, kijkt de sukkel me aan of tie water iet branden.

Uw Verzekeringsadvis | 13-05-19 | 17:24

@Uw Verzekeringsadvis | 13-05-19 | 17:24:
Als je naar die boer gaat en zegt dat je het dubbele wil betalen voor een varken wordt hij heel blij.. dan kan hij na een tijdje hetzelfde verdienen, met minder varkens en minder werk.. en meer plaats voor de dieren.
Zou zeggen je weet nu waar hij woont.

Rene046 | 13-05-19 | 17:39

Lijkt mij geval van dierenmishandeling. Boer kan door bezetting zijn beesten niet verzorgen. Demonstranten zullen het niet voor hem doen om de gegijzelde varkens teverzorgen.

Rotterdammert1965 | 13-05-19 | 17:10

Ruim honderd straatterroristen van het nieuwe fascisme. SA marcheert weer.

Jan Passant mk2 | 13-05-19 | 17:10 | 2

SA? Beetje vreemde vergelijking.
Ik zie alleen vatsige vrouwen met vettige zwarte haren en dikke brillen. Enige overeenkomst is wellicht het dragen van snorren

petermuilpeer | 13-05-19 | 17:25

@petermuilpeer | 13-05-19 | 17:25: het is een vergissing te denken dat de nieuwe fascisten er altijd precies zo uit zullen zien als de oude socialist en zijn straatteroristen.
Op die manier houden deze nieuwe fascisten ons al jaren voor de gek. De politie weet weer wel wie zij zijn. Wie zij (onofficieel) vertegenwoordigen. Vandaar mogelijk dat de politie niet ingrijpt en op een afstand afwacht hoe het zal aflopen.
De lat eroverheen trekken kan achteraf en uit het zicht anders nog verrassend lelijke carrièreproblemen geven.

Jan Passant mk2 | 13-05-19 | 17:50

Gelukkig hebben we een adequaat reagerende overheid;
Carola Schouten is boos en de VVD en het CDA willen een debat...

CLoVis | 13-05-19 | 17:08 | 1

"De politie heeft de jachtgeweren van akkerbouwer Piet Hermus in beslag genomen naar aanleiding van zijn column in Nieuwe Oogst. Hermus schreef daarin dat hij werd bedreigd en dat hij zijn bedreigers met zijn jachtgeweer zou opwachten. "
Tot zover een adequaat reagerende overheid :(

theo-is-dood | 13-05-19 | 17:16

Niet zo moeilijk toch, politie verwijderd de mensen van het erf en neemt namen op.
Ondertussen een dierenarts laten komen om te zien of de boer zijn varkens mishandeld.

gato | 13-05-19 | 17:07 | 3

Dat laatste moet nog bewezen worden wat niet gaat omdat je niet weet wat die demonstranten met die varkens gedaan hebben. Zulks soort lui zijn instaat om beesten te mishandelen om hun punt kracht bij te zetten.

Rotterdammert1965 | 13-05-19 | 17:12

Wanneer links tuig roept dat de boer zijn beesten mishandelt, dan geldt de regel "iedereen is schuldig wanneer linkse activisten beschuldigen, ook wanneer onschuld is bewezen".

Jan Passant mk2 | 13-05-19 | 17:19

Vraag me af of zomaar tientallen vreemdelingen zomaar een stal mogen in lopen, met onze strenge EU wetten i.v.m. varkenspest, zelfde geld met kippen.
Ik zie nu als een groot gevaar nu voor de volksgezondheid..

Rene046 | 13-05-19 | 17:43

Ben het niet vaak eens met dieren gekkies, maar waar het om varkens gaat wel. Het is ronduit een schande hoe er wordt omgegaan met deze beesten die Let u op slimmer zijn dan uw hond. Daarnaast kent de sector in tegenstelling tot veel andere veeteelt 0,0 transparantie. Namens een reaguurder, hulde voor deze mensen.

zeertegendradig | 13-05-19 | 17:04 | 4

Hear, hear !

Uw Verzekeringsadvis | 13-05-19 | 17:13

Helemaal mee eens.
Terroristen, lat erover, DNA afnemen?? We spreken elkaar weer zodra Nederland een fijne politiestaat is.

Bin Bash | 13-05-19 | 17:17

Wat heeft de intelligentie er mee van doen? Heb je al eens gezien hoe we mensen houden in dit land??

Cobalt bomb | 13-05-19 | 17:19
▼ 1 antwoord verborgen

Kleine chubby chick met het zwarte haar en bril helemaal links (pun) op de pica, is een voltijds beroepsdemonstrant voor de Goede Zaak, die heb ik meerdere keren zien opduiken bij dit soort akkefietjes. Onder de tweet van Frans van den Mosselaar.

chicago river | 13-05-19 | 17:04 | 2

Waarschijnlijk in Hamburg e.d. er ook bij. Zijn inderdaad altijd dezelfde patienten.

Cobalt bomb | 13-05-19 | 17:17

?Biologische Bakkers Brigade? Antifa?

theo-is-dood | 13-05-19 | 17:26

Hulde voor deze Blokkeerbrabanders!

Superior Bastard | 13-05-19 | 17:04

Hoezeer ik het eten van vlees van mijn neefjes in de ligboxen ook afraadt vanwege het overtollige vet en de hormonen, is zo'n actie natuurlijk volstrekt van de zotte. De actievoerders moeten weten dat ze op deze wijze niets wezenlijks bijdragen aan de verbetering van het welzijn van dieren. Het veroorzaakt alleen maar stress bij de dieren alsook het boerengezin. Als de stand van wilde soortgenoten niet enigszins door de jacht getemperd werd, zouden we het hele bos kaalvreten. Als mensen geen gefokt varkensvlees meer eten sterft mijn gedomesticiceerde neefje weldra uit en daarna ben ik aan de beurt. Deze actievoerders zijn domme doodknuffelaars.

suscrofa | 13-05-19 | 17:03

Hè, links tuig. Stelletje hypocrieten. Wel eens een halal slachting gezien, kut koters! Kijk die stommelingen daar nou staan met hun arrogante koppen. Ze weten niets, ze kunnen niets, behalve hardwerkende mensen tot last zijn.

Er zitten ook van die kneuzen in de stallen en wat gebeurt als de pleuris uitbreekt en de dieren worden ziek omdat nu alle protocollen het raam uit gaan. De boer is de lul en de ongewassen verwende knuppeltjes weten natuurlijk van niets. Jesus, wat heb ik toch een pleurishekel aan die verwende linkse koters.

Altijd weer zijn het de door en door verwende koters van academici zonder enige vorm van opvoeding. Ik stop met mijn rant maar van mij mag loeihard de lat erover.

Zwezerik | 13-05-19 | 17:03

Het OM werkt naarstig aan een filmpje, neem ik aan, om ons burgers ervan te overtuigen dat dit echt niet kan?

Schoorsteenveger | 13-05-19 | 17:02

Teenslippers met de drek van voorgaande jaren er nog aan onderuit de kast pakken, verwassen polo en afgeknipte spijkerbroek opzoeken en snel de spinnerag van de BBQ vegen, we gaan weer varkensvlees verbranden. Onder het genot van 13 kisten bier, we kijken niet op een paar Euro. Nu snel naar de kiloknaller. Arme, arme varkens.

Normpje | 13-05-19 | 17:02

Dus als je tegen zo'n agent daar zegt: "Ik heb insluipers/inbrekers binnen." Dan doet die agent niets?

kwark001 | 13-05-19 | 17:01 | 1

Jawel, als ze te hard reden dan wel...

Retepsteeltje | 13-05-19 | 17:39

De mensen en jongeren denken dat Jesse Klaver en Rob Jetten sympathiek en zachtaardig zijn - daar komen ze vanzelf wel achter.
Geen auto, geen aardgas, geen woning - ze hebben dadelijk geen broek meer onder hun kont.

sociaal_econoom | 13-05-19 | 17:00

Moeten die lui GVD niet werken?

RickRD | 13-05-19 | 16:58 | 2

Nee, het zijn linkse activisten en die werken niet.

BozePaarseMan | 13-05-19 | 17:00

Bemestingswagen voorrijden en spuit erover...
Is er geen wet tegen huisvredebreuk...

Angélica de Sancé | 13-05-19 | 16:58

Citaat Brabants Dagblad: " | Ruim 100 activisten bezetten boerderij in Boxtel, varkensorganisatie waarschuwde vorige week al
> BOXTEL - Activisten bezetten sinds maandag 12.00 uur een boerderij aan de Brede Heide in Boxtel. Dit doen zij om aandacht te vragen voor het leed dat volgens hen verborgen wordt gehouden voor de Nederlandse maatschappij. Ter plaatse zijn ruim 200 mensen op de been. Circa honderd mensen zijn de stallen binnengedrongen. De andere actievoerders staan buiten bij de boerderij."

link: www.bd.nl/meierij/live-ruim-100-activ...

theo-is-dood | 13-05-19 | 16:58

Er is dit jaar een enorme toename van incidenten met dierenactivisten. Ze duiken overal op, bij de Efteling en nu bij een willekeurige boer, niemand weet waar ze volgende keer weer zullen toeslaan.

Het kan niet anders dan dat de organisatoren van de aankomende offerfeesten in het land hun hart vast houden, gezien de duizenden dieren die dan onverdoofd ritueel een kopje kleiner worden gemaakt in naam van een sprookjesfiguur, dat moet werken als een rode lap bij een stier op al die activisten.

O nee wacht ............

Flash | 13-05-19 | 16:58 | 5

Die durven niet te demonstreren tegen het offerfeest. Het moet natuurlijk wel leuk en gezellig zijn. Doet me denken aan die straatnaambordjesverwisselaarsters. Die zie je ook niet demonstreren bij de moskee tegen vrouwenonderdrukking binnen de islam

radiatorknopje | 13-05-19 | 17:10

Overgewaaid uit buitenland, is overal aan de gang.

gato | 13-05-19 | 17:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Het demonstratierecht van de varkens is ernstig geschonden!

dr Rechts | 13-05-19 | 16:57

Mooi. Ik neem een extra karbonaadje op onze snuggere dierenvrienden. Lekker..

Mazzelstof | 13-05-19 | 16:56

Tuigh is pure en achterhaalbare achterban van GroenStinks en de Partij voor de Diertjes.
Kennen mekaar allemaal, en houden mekaar allemaal de linkszwaaiende hand boven het linkstollende hoofd.
.
Bewijs onlangs nog, hier; Esther Ouwehand (PvdD) bij Sven Kockelmann;
www.nporadio1.nl/achtergrond/14319-pv...
Heel die kliek totaal van het padje af. Tot in de hoogst regionen aan toe hoor. Lees je mee, bitchje Halsema, achterbak Wijnand Duyvendak, met jullie immer olijk protesterende vrindjes?
Fucqking terroristen. Niets meer, niets minder.
Oh ja, zou het bijna vergeten. Een hele goede morgen allemaal!

chicago river | 13-05-19 | 16:55 | 2

Inderdaad. Je mag de wet overtreden, zo is de redenering, als het doel een moreel hoogstaand doel is, en uiteraard is het aan de activisten en de PvdD om eenzijdig te bepalen of dat doel inderdaad moreel hoogstaand is. Is dat het geval, zo redeneert mevrouw Ouwehand, dan is inbraak en intimidatie weliswaar formeel strafbaar, maar desondanks een goede daad. Zo redeneert de terrorist. Zijn moraal is dé moraal en als die niet geaccepteerd wordt, dan mag die worden opgelegd, desnoods door de wet te overtreden.

Schoorsteenveger | 13-05-19 | 17:27

@Chicago River

Je denkt toch niet dat bovengenoemde personen GS lezen.

BigKnor | 13-05-19 | 18:14

Binnenkort in dit theater: Blokkerboeren blokkeren alle verkeer van en naar Den Haag, maar liefst vier maanden lang. Het enige wat doorgelaten wordt is grofbrood met groene zeep.

ugur | 13-05-19 | 16:53

"een deel vd activisten zouden in de stallen zitten."
Die zou ik dus allemaal met een touw vastgebonden hebben en dan laten oppakken als zijnde inbrekers. En het zooitje wat buiten staat zou ik even
een strontdouche geven door even met de giertank er langs te rijden en dan sproeien al wat geleerd heeft.

Ronnie D. | 13-05-19 | 16:53 | 2

Sproeien mag niet meer, mest moet worden geinjecteerd om stankoverlast te voorkomen.

theo-is-dood | 13-05-19 | 17:06

Voorop gesteld dat ik tegen de bio-industrie ben, dat ik tegen mega stallen ben, is dit niet de manier. Je kan zo'n boer beter helemaal kapot procederen. Met het risico dat hij de boel in de fik zet, zoals wel vaker gebeurt de laatste tijd. Al is het alleen al vanwege de hoeveelheid varkens per vierkante meter, zijn vaak open stallen etc. etc.

Tishetnetnie | 13-05-19 | 16:53 | 2

Kijk een Volkert

Retepsteeltje | 13-05-19 | 17:41

Ze komen niet alleen ... maar met honderd man tegelijk.

sociaal_econoom | 13-05-19 | 16:53 | 2

En als je vraagt... kunnen jullie hier wat dingen schoonmaken en meehelpen, dan staan ze met hun handen over elkaar.

sociaal_econoom | 13-05-19 | 16:57

@Sociaal_Econoom: als je met 200 man komt heet het ' actievoeren'. Dan is het opeens geen crimineel gedrag meer.

theo-is-dood | 13-05-19 | 17:08

Moeilijk dit. Hekel aan hippies (al dan niet millennial) maar vind de eisen van de demonstranten ook niet erg onredelijk.

Hollende_Kleurling | 13-05-19 | 16:52 | 6

@Hollende_Kleurling | 13-05-19 | 17:52,

Overigens hebben de meeste boerenbedrijven hun woonhuizen naast of zelfs tegen hun stallen staan. Dit is dus gewoon ook woninginbraak; en misschien heeft die boer wel kleine kinderen.

Dandruff | 13-05-19 | 18:56

@Stormageddon | 13-05-19 | 18:21:
Dacht zelf eerder aan onafhankelijke veeartsen die dat kunnen beoordelen. Dan is het meteen duidelijk of er inderdaad misstanden zijn of dat we te maken hebben met schreeuwende millennials. Ik denk in oplossingen.

Hollende_Kleurling | 13-05-19 | 19:59

@Hollende_Kleurling | 13-05-19 | 19:59:
Dat heet in de landbouwsector NVWA, is wettelijk bepaald en geregeld, en de inspecties worden gedaan door erkende dierenartsen. Bestaat dus al. Er hoeft niets opgelost te worden.

Stormageddon | 13-05-19 | 21:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat ik al hjaren geleden dacht dat er een keer zou gebeuren: Met de mestvorken naar Den Haag! Het gespuis in nette pakjes die nog geen deuk in een pakje boter kunnen slaan mag niet langer de macht meer hebben! We kunnen het zelf wel! Dus ook niet vragen om een betere overheid, dat wordt toch nooit wat, want wie mensen dwingt, neemt hun verantwoordelijkheid af.

ugur | 13-05-19 | 16:51 | 1

Misschien is het idee een burgerinitiatief te beginnen om bepaalde overheden méér vrije dagen/vakantiedagen, bijvoorbeeld zo'n 345 dagen per jaar, te geven? ;)

kweethetooknietbeter | 13-05-19 | 16:56

Varkens zijn slimme dieren. En krijg het ook niet meer door mn strot.

tussen_de_koeien | 13-05-19 | 16:51

Zie de geüniformeerde belastinginners daar nu weer staan. Eerst eventjes de boer zijn wapens afpakken zodat hij zich niet verdedigen kan en vervolgens staan de bonnenschrijvers weer met hun pik in hun handen omdat de linkse burgemeester heeft gezegd dat ze niets doen mogen en befehl ist befehl.

Zwezerik | 13-05-19 | 16:50 | 4

Die agenten volgen ook maar orders van hun baas. Weet zeker dat de gemiddelde agent ze graag eruit had geklapt.

Schepvogel | 13-05-19 | 17:03

@kweethetooknietbeter | 13-05-19 | 16:59: Jaarlijks gaat die voordeurbel bij tienduizenden jagers en sportschutters. Als de politie onaangekondigd komt kijken of de dubbelloops wel volgens voorschrift in de voorgeschreven wapenkluis staat.

theo-is-dood | 13-05-19 | 17:09

@Schepvogel | 13-05-19 | 17:03:
Dus, als hun baas zegt: spring in ja nakie van de flat, dan doen ze dat ook want order van de baas? Nee, toch? Ik vind dat van dat 'orders van de baas opvolgen' dus een gemakkelijk excuus waarachter men zich maar al te gemakkelijk verschuilt.

Ik denk wel eens: stel nu eens dat een baas (ongeacht in welke sector/beroep), zonder dat hijzelf of iemand het weet, lijdt aan een hersentumor, waardoor hij niet meer helder kan nadenken, of nog erger, rare opdrachten geeft....?

Wat ik maar wil zeggen; altijd zelf blijven nadenken. Denk maar eens aan Stanislav Petrov ( www.scientias.nl/vergeten-helden-stan... ).

kweethetooknietbeter | 13-05-19 | 17:49
▼ 1 antwoord verborgen

Merendeel is voor de export, waarom die beesten treiteren als er een paar boerenlullen hier geld aan verdienen.
80 % dicht gooien, alleen voor NL fokken, kunnen we huizen bouwen op de vrij gekomen grond en zijn van het mest gezeik af en de varkens hoeven niet mishandelt te worden.

Uw Verzekeringsadvis | 13-05-19 | 16:50 | 5

@Predeker | 13-05-19 | 17:08: En idd v/h weekend in NRC het voorspelbare verhaal over de giga ellende en import van chloorkippen in de EU/NL.

Uw Verzekeringsadvis | 13-05-19 | 17:18

@Uw Verzekeringsadvis | 13-05-19 | 17:16: dan hoeft er niet meer gebouwd te worden zonder die Polen/bulgaren etc.

sjef-van-iekel | 13-05-19 | 17:45

@Uw Verzekeringsadvis | 13-05-19 | 17:16: Als we al die zog. vluchtelingen ook exporteren naar waar ze thuishoren zijn we ook van een hoop AZC's af en hebben ruimte om te bouwen.

Jan70 | 13-05-19 | 18:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat als een groep nu eens bij een groentekweker, de boel blokkeerd en daar gaat staan protesteren.
Of een winkel blokkeren zodat niemand meer naar binnen kan..

Rene046 | 13-05-19 | 16:50

Dat zijn vaak rijkeluiskinderen die niet hoeven te werken voor hun dagelijkse brood.

frisenfruitig | 13-05-19 | 16:48

Als je online een beetje rondkijkt zie je dat zowel extreem-rechts als extreem-links een hekel aan onze hulpverleners heeft. Dus ze doen toch iets goed.

Ardbeg | 13-05-19 | 16:46 | 4

Van extreem links heb ik talloze voorbeelden van geweld tegen hulpverleners, van extreem rechts kan ik geen voorbeeld vinden.

BozePaarseMan | 13-05-19 | 16:59

A: politie is geen hulpverlening maar handlangers van een linkse overheid. Ambulancemedewerkers en brandweerlieden zijn hulpverleners, politie niet. B. ik heb uitsluitend een hekel aan partijdige "hulpverleners". De overheid (en ook media) benadert een rechtse demonstratie totaal anders als een linkse demonstratie.

5611 | 13-05-19 | 17:41

@Uw Verzekeringsadvis | 13-05-19 | 16:51: Ben tegen dierenleed, bio-industrie maar tegen links.

CalamityJane | 13-05-19 | 20:45
▼ 1 antwoord verborgen

Kan die boer niet even Jenny Douwes uitnodigen en vragen of zij even tussen de demosntranten wil plaatsnemen met een spandoekje of zo? Is die bezetting van zijn boerderij zo opgelost en voor Jenny doen we dan wel weer een nieuwe crowdfunding of zo ..

nog-eenbelg | 13-05-19 | 16:46 | 6

@Ardbeg | 13-05-19 | 16:47,

Niet iedereen die geweld afwijst is crimineel.
Linkse kerkgangers roepen dat altijd, omdat ze zelf graag geweld gebruiken. Juridisch ligt dat echter anders.

Dandruff | 13-05-19 | 16:56

Wat een nuance opeens op Geenstijl. Sinds wanneer knuffelen we hier daders die andermans vrijheid van meningsuiting proberen in te perken?

Ardbeg | 13-05-19 | 17:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Toch wel apart, ze zitten daar hemelsbreed een goeie kilometer van een van de grootste slachterijen van Europa af, en dan gaan ze zo'n keutelfokkertje 't leven zuur staan maken ?
Zal toch niks met beveiligingsniveaus en dure advocaten enzo te maken hebben ?
En met honderd man in zo'n stalletje ? Die varkens kunnen straks geruimd worden, maar daar hoor je de 'activisten' dan niet over natuurlijk.

Vesta | 13-05-19 | 16:45 | 2

@Vesta,helemaal mee eens

RenedieLange | 13-05-19 | 16:53

@ Vesta: Inderdaad, voor transport naar slachthuis worden die arme beesten met elektrische cattleprods de veewagen ingejaagd. Dus ga bij een slachterij demonstreren. Niet bij een simpele varkensfokker die eigenlijk ook een slachtoffer van het systeem is.

theo-is-dood | 13-05-19 | 17:13

Dit zijn dus mensen die willens en wetens bij andere op hun (privé)grond komen en dus behoorlijk aan het intimideren zijn. Dat moet je is proberen, om met 200 man bij zo'n links clubbie naar binnen lopen, de politie komt je direct halen en er is de komende 4 weken een klopjacht op de nationale tv.

Darkside... | 13-05-19 | 16:44

Deze bezetting is toch wel op een schappelijke tijd begonnen en houdt ook wel voor 5 uur op? Wifi en opladers? Gratis sapjes? Whatsapp groepen? Deugpunten? Moet niet te zwaar worden.

TheseDays00 | 13-05-19 | 16:44

gelijke monniken gelijke kappen. oftewel pak ze op en maak deze 'activisten' het leven zuur. Ik wil namelijk gewoon mijn stukje vlees vanavond.

Schepvogel | 13-05-19 | 16:44

In America hebben ze bordjes: “NO TRESPASSING, violaters will be shot”. En dat doen ze daar dan dus ook. Geen gepolder met mensen die een bedrijf bezetten!

Dr_antonickx | 13-05-19 | 16:44 | 2

In de USA hebben burgers dan ook nog daadwerkelijke rechten. Hier hebben onderdanen louter plichten.

De Libertariër | 13-05-19 | 16:49

"Survivors will be shot again"

R.F.Pickering | 13-05-19 | 16:59

Fascinerend altijd om te lezen en horen altijd dat zo gauw het over rechts gaat, over beter gezegd iets rechtser dan de VVD, het gelijk gelinkt wordt aan rechtsextremisme, fascisme of het eufemistische populisme.
Gaat het over links dan wordt steevast de term activisme genoemd ipv het beestje bij de naam te noemen: linksextremisme.
NRC, Volkskrant en Nieuwsuur tappen allemaal uit hetzelfde vaatje. En dan maar beweren dat ze neutraal berichten over allerlei gebeurtenissen.

leo de pejo | 13-05-19 | 16:41 | 2

VVD is links...

Retepsteeltje | 13-05-19 | 17:43

dit zijn marxistische communisten, geen activisten

KeesZet | 13-05-19 | 19:54

"De politie heeft de jachtgeweren van akkerbouwer Piet Hermus in beslag genomen naar aanleiding van zijn column in Nieuwe Oogst. Hermus schreef daarin dat hij werd bedreigd en dat hij zijn bedreigers met zijn jachtgeweer zou opwachten." Bron: Nieuwe Oogst, 11 mei 2019
www.nieuweoogst.nu/nieuws/2019/05/11/...

Deze landbouwer uit West-Brabant heeft netjes een jachtvergunning voor zijn geweer. Hij wordt al langer door actievoerders bedreigd. De actie van de politie is een steuntje in de rug voor dierenrechtenterroristen. Kamervragen!

theo-is-dood | 13-05-19 | 16:41 | 1

Ik voel meer voor een keukentafelgesprek. ;)

kweethetooknietbeter | 13-05-19 | 16:49

He gadver Henk, dat varkensvlees uit Boxtel smaakt naar geitenwollen sokken, bah!

ConfuZor | 13-05-19 | 16:41

Alle activisten zijn gelijk. Alleen is de ene activist meer gelijk dan de andere activist.

daswa | 13-05-19 | 16:40

mooi zonnig in het zuiden. kom je uit 020, 040, 010 of een ander groot gat dan is het toch mooi een dagje uit op het boerenland.

bert.s | 13-05-19 | 16:40

Jullie komen echt niet vaak buiten hè? Anders zou je weten dat ze een punt hebben. Ik heb een varkensboer in de familie, helaas. Een schurk is het, zonder een greintje respect voor zijn beesten. En aan zijn verhalen te horen is hij beslist niet de enige klootzak in die branche.

RaspberryPie | 13-05-19 | 16:40 | 3

Er zitten ook debielen in de familie zo te lezen.

Tronald_dump | 13-05-19 | 16:45

Punt of geen punt, schurk of geen schurk: je hebt met je gore barbaarse jatten van andermans bezittingen af te blijven.

Bevalt het product u niet? Dan koopt u het product niet. Zo simpel is het.

De Libertariër | 13-05-19 | 16:47

Wijlen mijn schoonvader was koeienboer. De vrouw is Aziatisch en zelf ben ik op het platteland opgegroeid dus ik weet exact wat er speelt, hoe het kan en hoe het soms ook misgaat. Ik ben ook bewuster gaan eten, wat betreft vlees en visconsumptie. En ja, ook hier zo af en toe een vegetarisch "iets" bij het eten. Niet uit overtuiging maar voor de balans en de afwisseling, en gewoon ook omdat sommige vegetarische creaties best lekker zijn. Maar daarom ga ik nog niet de oorlog aan kweekveehouders verklaren, me onbeschoft, intimiderend en vijandig opstellen tegenover mensen die van hun biefstukje genieten en mensen constant met mijn zienswijze te overvallen? Komop zeg.

Graaisnaaiert | 13-05-19 | 17:20

Dat is het mooie van een uitkering. Voldoende tijd om te demonstreren (en werkende mensen te frustreren).

Bab01 | 13-05-19 | 16:39 | 1

u reageert onder werktijd neem ik aan.

bert.s | 13-05-19 | 16:41

Liveblog BD.nl: “Emoties bij actievoerders lopen soms hoog op.
Met overslaande stem en tranen in hun ogen doen ze hun verhaal.”

Nimby_007 | 13-05-19 | 16:39 | 3

Aggossie...

Wijze uit het Oosten | 13-05-19 | 16:54

Emotioneel onvolwassen dus. Heb zo de indruk dat dat activisme niets meer dan een goed excuus voor ze is om totaal snowflake te gaan. Bietenburgertje, iemand?

Graaisnaaiert | 13-05-19 | 17:15

Ik neem aan dat BD niet geïnteresseerd is in de emoties van de boerenfamilie?

5611 | 13-05-19 | 17:43

War Pigs?

Patje2011 | 13-05-19 | 16:38

Een geweldloze manier om dat linkse geteisem weg te krijgen is door te roepen dat hun bijstandsuitkering is binnengekomen.

Nivelleermarionet | 13-05-19 | 16:38

De politie schaamt zich niet eens meer dat ze als hebben om de politieke agenda van hun bazen uit te voeren waarbij selektieve handhaving de norm is geworden.

smdyasc | 13-05-19 | 16:38 | 1

Doet me denken aan hoe de politie omging met dat Friese tuig die een door de hardwerkende belastingbetaler geasfalteerde snelweg blokkeerde om andermans vrijheid van meningsuiting te beperken: beetje lachen, beetje kijken, beetje handjes schudden.

Waar is de tijd gebleven dat we de honden en wapenstokken op dat volk loslieten? Het is tijd dat de elite de macht weer terugpakt van het volk.

Ardbeg | 13-05-19 | 16:38 | 5

Dus we mogen ook zo een moskee binnenvallen

Jan70 | 13-05-19 | 18:20

U houd wel van een bruin hemden, gestapo, KGB en een sausje junta. Eng ventje ben je.

Indoneesje | 13-05-19 | 18:26

@Ardbeg | 13-05-19 | 17:12,

Nee gekkie, links is juist vóór slavernij en genocide.
Weet je toch?
Vroeger Stalin, Hitler, Mao, etc; en nu hamas, isis, moslimbroederschap.

Het principiële verschil is dat Schiphol geen kinderfeest is, Sinterklaas wel. Natuurlijk heb jij gelijk dat de linkse kerk geweld tegen kinderen goedkeurt, maar de Nederlandse wet doet dat nog niet.

Sterker nog, als we een deugdelijke rechtsspraak zouden hebben, dan zou de PvdA burgemeester die zowel black supremacists als white supremacists uitnodigde voor geweld tegen kinderen, zijn aangeklaagd. Zij komt mooi weg met het feit dat het OM vol D66-ers zit die net als jij geweld tegen kinderen goedkeuren.

Of een feestje verzonnen is lijkt me niet zo relevant, doen we ook niet met de feestjes rond de slavenjager Mohammed. Feestjes die naast geld bovendien vooral mensenlevens kosten; google maar eens op "ramadan bomb-a-thon".

Dandruff | 13-05-19 | 18:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Worden binnenkort door Rutte uitgenodigd in het torentje, waar ze zich onbeschoft kunnen gedragen.

watazooi | 13-05-19 | 16:38

Goeie actie tegen de waanzinnige vleesindustrie die in NL vrij baan krijgt in de uitbuiting, mishandeling en soms zelfs marteling van dieren op industriële schaal. Alles om nog meer geld te verdienen. Het is goed dat deze idealisten hier tegen in het geweer komen. De gemiddelde vrekkige Nederlandse consument zal het namelijk worst wezen (letterlijk en figuurlijk).

duh! | 13-05-19 | 16:37 | 7

Ik hoop dat de hele buurt een keer bij u in huis staat als u de open haard aansteekt, de auto verkeerd parkeert, de muziek te hard staat of het onkruid in uw voortuintje de spuigaten uit loopt. Geweldig, eigen rechtertje spelen in iemand anders huis.

En de vergelijk met de blokkeerfriezen gaat mank in zoverre dat A. KOZP andermans feestje wilde verzieken en B. de blokkade plaatsvond op de openbare weg en de KOZPers niet even thuis met een mannetje of 20 opgezocht werden.

5611 | 13-05-19 | 17:50

Waanzinnige vleesindustrie? U bedoelt halal slachten. Dat is dierenleed pur sang. Daarbij valt al het andere in het niet. Een echte activist zou daartegen ageren, anders verdient men het predikaat activist niet. Prioriteiten stellen dus en geen risicoloze, laffe acties, zeg maar gerust criminele activiteiten, voeren.

SlimmeBelg | 13-05-19 | 18:26

Mijn ideaal is een wereld zonder islam. U steunt mij als ik met een roedeltje vrienden een moskee bezet vanavond?

marcoplarco | 13-05-19 | 20:30
▼ 4 antwoorden verborgen

De lange lat gaat alleen over bezoekers van voetbalwedstrijden. Want vuurrwerrk is vurboden. En over protesterende scholieren. Nooit over moslimtuig en links rapaille. Willekeur.

Mammeloe | 13-05-19 | 16:36
-weggejorist-
derkccs | 13-05-19 | 16:36

Staan de sluipschutters al klaar?

42 | 13-05-19 | 16:36

Als je links bent wordt elke wetsovertreding hier gewoon gedoogd. Als je rechts bent word je opgepakt, vervolgd, veroordeeld en moet je je DNA al afstaan na een vreedzame blokkade. Dat is hoe Nederland rolt.

Albert_Zweistein | 13-05-19 | 16:34

Naam en adres noteren en DNA afnemen...
Registreren die zooi en taakstraf van 240 uur.

Rene046 | 13-05-19 | 16:34

Waarom voeren ze actie? Is dit zo'n megastal die varkens laat creperen?

Badr Haary | 13-05-19 | 16:33 | 2

Ze willen dat de pers erbij komt zodat het publiek kan zien wat daar gebeurt. Dus ja, 99% zeker een varkensbeul.

Goofje | 13-05-19 | 16:58

Echt, en waarom zou een boer dat doen? Z'n beesten laten creperen? Jij bent al net zo dom als die actiekneuzen

Retepsteeltje | 13-05-19 | 17:46

de DNA bank krijgt het druk dus... oh wacht links protest nee dan gelden andere regels. Misschien ideetje om vast wat OM personeel de kleren laten aantrekken en de motelkamers te verlaten?

Kladderadatsch | 13-05-19 | 16:33

Huisvredebreuk bestaat niet meer?

kwark001 | 13-05-19 | 16:33 | 1

Wel, en dit lijkt me tevens erfvredebreuk.

drastic | 13-05-19 | 17:08

Zit Dijksma ook in die stal?

joppo0 | 13-05-19 | 16:33

Kijk die roze velletjes. Niet van de varkens, van de demonstranten.

Mr_Natural | 13-05-19 | 16:32
-weggejorist-
Zwezerik | 13-05-19 | 16:31 | 3

Zucht.. Geenstijl weer aan de anti-vegan drank gezeten? Godver Pritt, wees nou eens eerlijk en kijk naar de cijfers.
vegetarian.procon.org/sourcefiles/wat...

Waarom zijn het dierengekkies?

Melk industrie: Verkracht koeien om ze te bevruchten. Slacht de kalven als ze mannelijk zijn, haalt de vrouwelijke kalven na 2 dagen weg bij hun moeder. Moeder koe wordt gemolken en de melk wordt verkocht. Als de koe niet genoeg meer produceert (na 4 tot 5 jaar) wordt ze afgemaakt.

Planten melk industrie : Weekt en vermaalt amandelen en dan wordt dat verkocht als almond drink..

En veganisten zijn dierengekkies en extremisten?

me | 13-05-19 | 16:31 | 59

@me | 13-05-19 | 20:53,

Ja, als 7 figuren van GOT iets vinden dan moet het wel waar zijn...
Ben trouwens benieuwd hoe lang ze het allemaal volhouden.
YouTube staat vol ex-vegans die vanwege allerlei lichamelijke klachten gestopt zijn met dat ongezonde dieet.

Kijk, ik zeg dus ook niet dat we iedere dag vlees moeten eten. En @Indoneesje ook niet, en @5611 ook niet. Zowel jij als @humorloosbff zijn te fanatiek om maar te lezen wat een ander schrijft. Jullie weten wat de Enige Eeuwige Waarheid is, einde discussie. Vanuit die gedachte is ook die boerderij + gezin overvallen; en is Fortuyn vermoord. En zijn er nog zo'n 200 miljoen slachtoffers van het socialisme; want jullie waarheid is de Enige Echte Waarheid.
Dan vind ik die grappig bedoelde opmerking van @Indoneesje nogal meevallen; als je de rest van de discussie terugleest is hij verder beleefd, en feitelijk. Hij verdedigt of predikt geen geweld.
Anders dan degenen die deze overval verdedigen.

En uiterwaarden zijn dus ongeschikt voor de landbouw, vanwege hun functie als waterbuffer. Logisch toch?
Veevoer moet zo goedkoop mogelijk zijn, en soja wordt in 60% van onze producten gebruikt, van margarine, sausjes en koekjes tot tofu, vegaburgers en zelfs in "echte" vleesproducten. Dus natuurlijk krijgt het vee voornamelijk restjes.
Als b12 niet meer in dierlijke producten zou zitten, dan zouden mensen die geen supplementen eten massaal omvallen. Dat is niet het geval. Gewoon logisch na blijven denken.

En wat @humorloosbff betreft vroeg ik niet om concrete feiten over voeding, die heeft hij niet. Hij stelde dat ik net zo onbeschoft was als hij, en ik vroeg of hij daar een concreet voorbeeld van had. Dat was, uiteraard, niet het geval.

Dandruff | 13-05-19 | 21:43

@me | 13-05-19 | 20:54,

Of b12 nu uit planten of uit de zon of uit de hemel of uit heilige bronnen komt maakt niet uit.
Feit is dat mensen b12 alleen via dierlijke producten opnemen.
Of, heel natuurlijk, middels supplementen.

Over de evolutie van de mens. nl.wikipedia.org/wiki/Evolutie_van_de...
Is overigens ook weer een kwestie van logisch nadenken; in de hele natuur zie je dat jagers doorgaans slimmer zijn dan hun prooien (uitzonderingen daargelaten). Evolutionair gezien zitten beiden in een "wapenwedloop" om overleving. Maar het is het vlees dat relatief veel energie aan het brein levert; het verteren van planten kost juist veel energie.

Dandruff | 13-05-19 | 22:06

@Dandruff | 13-05-19 | 22:06: Heb je de links gevolgd die ik heb gestuurd?

Overigens wilde ik niet zeggen dat als GoT leden vegan het dus waar moet zijn, maar aantonen dat het niet alleen maar gekkies zijn.

Ik ben fanatiek, maar geen terrorist. Dat zijn dan eerder de mensen die dieren (op grote schaal) vermoorden.

me | 14-05-19 | 11:35
▼ 56 antwoorden verborgen

Schop die hippies de giertank in. Ik betaal hun uitkering en dan ook nog dwarsliggen?

Nerderlander | 13-05-19 | 16:30 | 2

En het vee even loslaten. Willen ze toch graag? En dan eens zien of dat zich übermensch wanende tuig nog zo van dieren houdt.

Nuuk | 13-05-19 | 16:35

Wat maakt dat je er van uit gaat dat deze mensen geen baan hebben? Misschien werken ze part-time. Of onregelmatig.

me | 13-05-19 | 16:37

Niemand is voor misstanden in de vlees industrie. Kan dit tuig zich niet beter richten op het vinden van misstanden en deze aan de juiste autoriteiten melden ipv van willekeurig boeren lastig vallen? Hoeveel dieren zijn hiermee geholpen? Ik denk een negatief aantal.

CasaMan | 13-05-19 | 16:30

Waar is Volkert?

dosis | 13-05-19 | 16:30 | 4

Die zit aan de afstandsbediening.

CalamityJane | 13-05-19 | 17:30

Die zit nu te plannen hoe die het beste Baudet of Wilders kan laten hemelen

Jan70 | 13-05-19 | 18:26
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een afschuwelijk volk toch die over-het-paard-getilde hipsters!

pigadaki | 13-05-19 | 16:29

En kom maar op met de wattenstaafjes voor deze blokkades. Oh nee, wacht.... zij natuurlijk niet.

Jan, Leiden | 13-05-19 | 16:29

Nou, ik verwacht voor deze blokkade toch zeker 240 uur taakstraf...
pffff... whaha-ha.. hahaha.. pff sorry ik houd het even niet meer hoor... whahaha taakstraf... haha.. voor linkse actievoerders.. whahaha..

Jan Slot | 13-05-19 | 16:29 | 1

hoho Jan wel zeker 240 uren, als het er niet meer worden. Voor de boer en z'n knecht dan hé, had ie de loper ook maar uit moeten rollen.

Vesta | 13-05-19 | 16:34

IK ben er klaar mee. Opzouten met die kut lui. De knieschuiven stuk slaan.

Amolapa | 13-05-19 | 16:28 | 1

Gewoon de volle gierton er over, moet je eens kijken hoe snel dat getijsem weg is.

joppo0 | 13-05-19 | 16:30

godeverredomme , opzouten weg van dat erf .en inrekenen .
niks protest .
ze zitten verdomme in zijn private domein dus aanhouden .

Baron de laclou | 13-05-19 | 16:28 | 4

Godverredomme... denk eens aan je hart en gebruik van interruptietekens.

overVecht | 13-05-19 | 16:31

Nahja. Je Nederlands überhaupt. Lutser.

overVecht | 13-05-19 | 16:32

@Super Vaagstra | 13-05-19 | 16:30:
Don't fuck with the pigs.

Mr_Natural | 13-05-19 | 16:33
▼ 1 antwoord verborgen

Prima dat mensen opkomen voor dierenrechten maar pak daarbij niet het individu. Dit is, terecht of onterecht, keihard een ondernemer (illegaal) aanpakken. Dat is kansloos in mijn ogen. Even kansloos als het feit dat wij nog altijd groot zijn in de varkenshouderij. Zowel demonstraties tegen afstraffen op micro niveau als de varkenshouderij inkrimpen. Beide geen hoge pet van op.

overVecht | 13-05-19 | 16:27

100 hippies in die stallen,dat werkt behoorlijk stressverhogend voor die beesten.
Varkens met stress eten, drinken en slapen minder en zijn onrustig, soms zelfs agressief. Ze kunnen dwangmatig gedrag ontwikkelen (staart- en oorbijten). Hun spieren voelen hard en gespannen aan. Hun afweersysteem raakt ontregeld en ze krijgen minder weerstand tegen ziektes. Vooral bacteriën en virussen kunnen hard toeslaan bij een overspannen varken. Gestresste varkens hebben net als gestresste mensen meer kans op een maagzweer en op hart- en vaatziekten.

BrutusBosch | 13-05-19 | 16:26 | 1

Ze staan daar niet echt voor de dieren hoor, ze staan er om macht naar zich toe te trekken.

sarcastro | 13-05-19 | 17:34

Goh, hoeven ze niet te werken?

Mahatma | 13-05-19 | 16:26 | 1

Schijnbaar niet..

Wijze uit het Oosten | 13-05-19 | 16:49

Bussen laten komen (of een veewagen), allemaal meenemen. Er zal vast een wetsartikel zijn waar door ze strafbaar zijn. Allemaal een strafblad aan hun broek smeren. Of de boer kan even de gierspuit erop zetten onder het mom van dat zijn installatie onklaar was gemaakt. Ga lekker bij de Jumbo, AH, Plus, Aldi, Lidl, Hanos, Makro, Sligro en de Dirk demonstreren. Eis dat deze toko's biologische/"humaan" geteeld vlees verkopen. Probeer dat eens voor elkaar te krijgen in Europa. Regels/regels en regels hebben ervoor gezorgd dat de boeren groter en groter moesten worden.

Painauchocolat | 13-05-19 | 16:25
-weggejorist-
kwark001 | 13-05-19 | 16:25 | 1

Zo gaat dat. Nadat ze hier zijn weggegaan, een andere boer en daarna een ander. Daarna dreigen ze bij weer andere boeren langs te gaan tenzij de boer het bedrijf aanpast. Doet de boer dat niet, dan wordt het dreigement kracht bijgezet. Politie komt niet, neemt toevallig de verkeerde afslag. Het is weer zoals het met de nertsen ging.
Een ieder raad ik aan om een boekje van Hans Knoop te lezen: "Een nerts zou nooit links stemmen"

El Rico Grande | 13-05-19 | 16:25 | 1

Lees het verhaal van Piet Hermus in het blad ' Nieuwe Oogst' 11 mei 2019

theo-is-dood | 13-05-19 | 16:47

Nou, snel aan die vegaburger en omkomen van het ijzertekort

Suncatcher | 13-05-19 | 16:24 | 1

Aan de stupiditeit van uw reactie te zien heeft u een B12 tekort!

Humorousbff | 13-05-19 | 17:11

Ik lees over vermeende wantoestanden bij die boer. Wantoestand wordt twantoestand en den media rept wijst ende oordeelt er direct op los?
Heeft jullie tweede man, de reiziger Graus, al gereageerd..?

Shareholder II | 13-05-19 | 16:24

Alle 100 een vrije dag genomen? Lol.

de Voorzittert | 13-05-19 | 16:24 | 1

Zijn er nu veel kraakpanden leeg? Snel terug veroveren!

TheseDays00 | 13-05-19 | 16:32

Dat is toch een georganiseerde aanval op een woon- en werkplaats? Stel je eens voor, 100+ man die op je erf/je tuin komen en de boel bezet houden en blokkeren. Dat is niet ludiek, dat is intimiderend en bedreigend. Wat mij betreft krijgt die boer groen links, pardon, licht om er met de giertank door te rijden.

Graaisnaaiert | 13-05-19 | 16:23

Hup ME erheen. Iedereen insluiten, oppakken en befopstraffen!

de Voorzittert | 13-05-19 | 16:22

Die giertank eroverheen legen!

kommabijmebinnen | 13-05-19 | 16:22

Snel alle boeren in de buurt optrommelen, maskers voor (want zo hoort dat schijnbaar) en zelf met de lange lat er over

Zueco | 13-05-19 | 16:21 | 2

Dat mag niet want de politie is nog "in onderhandeling" met de activisten. En u weet, we gaan in dit land graag het gesprek aan met mensen die zich geen zak van de rechtsstaat aantrekken.

Graaisnaaiert | 13-05-19 | 16:25

de dag dat burger voor eigen rechter gaan spelen komt steeds dichterbij. zie die stoere friezen die zeggen tegen extreem links tuig You shall not pass!. en de politie met steeds meer deescalerend optreden werkt dit gewoon in de hand.

ikworstelengadouchen | 13-05-19 | 16:27

Onderhandeling? Wat nou onderhandeling? Dit schofterige tuig schendt hier op flagrante wijze de eigendomsrechten van de boer. Deze criminelen dienen afgevoerd te worden. Subiet. Vette boetes EN een schadeloosstelling voor de arme boer in kwestie.

De Libertariër | 13-05-19 | 16:21

De agenten zijn niet gek! Als ze de lange lat eroverheen jagen, worden ZIJ geschorst en het ‘slachtoffer’ klaagt ze nog aan ook nog. Waarom dah fuck zou je als agent dit dan nog doen?

ZwarteDag | 13-05-19 | 16:21 | 1

Als de agenten hiervoor de opdracht krijgen treden ze gewoon op, hoor.

Maris v.d Hof5393 | 13-05-19 | 20:25

Willen ze dat de varkens terug de natuur in moeten?
Die dieren leven bij de gratie dat ze gefokt en gevoed worden.
Ik ben eens in zo'n stal wezen kijken. De jonkies rennen vrolijk rond en de oude varkens liggen de hele dag lekker te vreten. Maar misschien is het niet overal even diervriendelijk. Wel weet ik zeker dat die varkens niet op die kutmuziek van die hippies zitten te wachten.

keestelpro | 13-05-19 | 16:20 | 6

@Wijze uit het Oosten |Uw boerderijen bevinden zich waarschijnlijk in
la la land.

Humorousbff | 13-05-19 | 17:18

@Goofje | 13-05-19 | 16:40:

Mensen hebben in een discotheek minder ruimte.
De beleving van een varken is niet hetzelfde. Prima dat er wat meer ruimte zou zijn maar ze worden er niet per definitie gelukkiger van.
Ik heb kippen in de vrije uitloop gezien die pikken elkaar kapot.
Zet er tien in een kleine kooi en je hebt minder uitval.

miko | 13-05-19 | 17:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Links protest..... check
Geen politie inzet..... check

Rubberen tegel land Nederland....... check

Fatwabuster | 13-05-19 | 16:20 | 2

Partijdige overheid .... check.

5611 | 13-05-19 | 18:28

Angst van politie om als "fascist" te worden weggezet.... check

Tietmier | 13-05-19 | 19:15

Gelukkig is het niet strafbaar om een ander zijn land en bedrijf te betreden zonder toestemming, en vervolgens niet weg te gaan.
Gelukkig is dat in het geval van een boerderij geen huisvredebreuk.
Gelukkig niet.
Want anders had de politie een bekeuring uit moeten delen.
Valt dat even mee.

Nuchternederland | 13-05-19 | 16:20 | 2

ik neem aan dat je er geen zak van meent

Baron de laclou | 13-05-19 | 16:29

@Baron de laclou | 13-05-19 | 16:29:
Ik meen dat je de ironie hebt gezien.
Maar wat NN zegt kwam ook meteen bij mij op, huisvredebreuk.

BekiekUtMoar | 13-05-19 | 17:04

Zet de gierton open en spuit ze weg, vies zijn ze toch al.

Conan de Rabarber | 13-05-19 | 16:19
-weggejorist-
FW Ta-183 Huckebein | 13-05-19 | 16:19 | 3

maar oh wee als ze een pro zwartepieten spandoek bij hadden gehad!! Links tuig komt met alles weg, deze lui hebben goed naar hun messias Volkert gekeken, die kwam ook overal mee weg.

ikworstelengadouchen | 13-05-19 | 16:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken