Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Man deaud dankzij BNNVARA & Joe Rogan

Deaud door ayahuasca

Beetje DMT in je mik peuren. Je moet wat in Eersel. Hoppa Hongaar dood en veertig man politie over de vloer van een bedrijf van een Colombiaanse vrouw alwaar twee Italianen en twee Spanjaarden zijn opgepakt. En heeft er al iemand de schuld uitgedeeld? Nou bij dezen dan. Bedankt Filemon! Bedankt Hillebrand! Bedankt Geraldine en Gwen en Fajah en Stutterheim en al die andere pleitbezorgers van geestverruimende crack. Bedankt voor het salonfähig maken van dope. Bedankt BNNVARA! En vooral bedankt Joe Rogan, en Mike Tyson, en Russell Brand. Molenaars!

Reaguursels

Inloggen

Hij had IBOGA op, geen ayahuasca. Beetje misleidend nepnieuws wat lukraak overgenomen is door geenstijl. Heel ander middel en idd risicovoller dan ayahuasca. Door Iboga zijn al meerdere mensen overleden in Nederland. ayahuasca nog nie, als je je aan het dieet houdt is ayahuasca veiliger dan het stationsplein in amsterdam oversteken op zaterdag.

submar | 27-04-19 | 17:50

Lees ik nou dat die gast na z'n trip nog eerst naar huis is gegaan, vervolgens naar het ziekenhuis, gezond verklaard, weer naar huis en uiteindelijk zichzelf uitgezet heeft?
Heeft ie in z'n trip waarschijnlijk het licht gezien en begrepen dat ie een ontiegelijke sukkel was. Pfff, wat een bullshit. Voordat je zo'n warverhaal ervan maakt, doe es effe wat feiten erbij zetten dan, hier hebben we niks aan, suggestief geleuter over allerhande internethelden die ook wel eens drugs gedaan hebben kan ik zonder.

elfenstein | 26-04-19 | 13:57

Ayahuasca en DMT zijn niet helemaal hetzelfde; Ayahuasca is een brouwsel dat weliswaar DMT bevat, maar ook een natuurlijke MAO-remmer. Deze MAO-remmer zorgt ervoor dat de DMT oraal actief wordt. Het grote nadeel aan MAO-remmers is dat een aantal gangbare voedingsmiddelen (zoals kaas, bonen, wijn) toxisch worden, en dus een aantal dagen voor en ná het innemen van ayahuasca vermeden dienen te worden. Zou kunnen dat het slachtoffer daar geen rekening mee heeft gehouden.

Lagonda | 26-04-19 | 12:41 | 3

Of gewoon een hartaanval, kan gebeuren.

decadent degeneraat | 26-04-19 | 13:21

@decadent degeneraat | 26-04-19 | 13:21:
Was een zelfmoord, zie @Zonnebrildrager | 26-04-19 | 10:56

decadent degeneraat | 26-04-19 | 13:22

Stond dat allemaal op de bijsluiter?

Shareholder II | 26-04-19 | 20:32

Brabant, is dat niet die provincie die berucht is om de productie van chemische drugs en de daarbij behorende problematiek, zoals bedreigingen aan het adres van burgemeesters en de dump van afval in bosgebieden?

Een stukje wederhoor zou ook wel op zijn plaats zijn, in het artikel van Omroep Brabant staat deze reactie van de organisatoren over het voorval: "We hebben hem nog proberen tegen te houden, omdat we niet willen dat mensen midden in de nacht vertrekken. Later hebben we contact gehad met zijn vriendin en begrepen we dat hij toen naar het ziekenhuis is gegaan. Daar zou hij weer zijn vertrokken toen bleek dat hij fysiek helemaal in orde was. Een dag later zou hij weer naar het ziekenhuis zijn gegaan, maar konden ze opnieuw niks vinden. Later die dag zou hij zelfmoord hebben gepleegd.”

Zonnebrildrager | 26-04-19 | 10:56 | 1

Precies dit stukje info mist in het GS artikel. Wat kan mij het schelen wat joe rogan d'r van vindt? De feiten, die willen we. Het leek me al sterk dat iemand van ayahuasca een od krijgt, al helemaal niet onder begeleiding van ervaren trippers. Hier is iets anders aan de hand, waarschijnlijk ging het in die jongen z'n koppie toch al niet zo lekker. Maar da's speculatie he? Hebben we ook niks aan.

elfenstein | 26-04-19 | 14:01

Als toegewijd alcoholist mag ik zeggen: wat een puriteins calvinistisch geneuzel weer... Zolang alcohol en tabak gewoon verkrijgbaar zijn krijg ik enorme jeuk van nieuwsberichten dat die bevoogdende "christen" Blokhuis, die nota bene van zeer dichtbij heeft meegemaakt hoe betrekkelijk een gezonde levensstijl kan zijn, en die plofkop van een Grapperhaus (waarvan ik puur gevoelsmatig vermoed dat hij en zijn amices ook wel eens met de neus in de poedersuiker zullen hebben gezeten) weer eens bezig zijn met het versoberen van sigarettenverpakkingen of het willen kunnen verbieden van het periodiek systeem der elementen om legale designerdrugs te kunnen bestrijden. Gevolgd door schijnheilig gemiep van de Staatpropagandazender dat verkopers van e-sigaretten de kankerverspreidende tabaksindustrie durven te beconcurreren met claims dat hun product gezonder zou zijn dan het chronisch inhaleren van rook, verslavende kunstmatig toegevoegde nicotine, teer en andere carcinogenen.

We gaan allemaal dood mensen. Hoewel ik uit nare ervaring in mijn omgeving en persoonlijke schade en schande niemand zou adviseren dagelijks welk verdovend of geestverruimend genotsmiddel dan ook te gaan gebruiken, tabak vooraan. Want dat geeft je geen genot maar wel een potentieel zeer naar levenseinde, en kun je beter nog de snelle doe-het-zelf-euthanasie van een overdosis krijgen, dunkt me. Toch hoef je ook niet de illusie te wekken dat je door gezond leven gegarandeerd 100 wordt en in je slaap zult overlijden. Integendeel, ouderdom komt met gebreken is niet voor niets een spreekwoord en nog altijd één van de grootste, zo niet dé grootste risicofactor op zaken als kanker, chronische aandoeningen, handicaps en dementie bijvoorbeeld.

Nog afgezien dat als je consequent iedere doodsoorzaak of gezondheidsschade wilt verbieden waardoor je niet je uiterste houdbaarheidsdatum zou halen, de wereld wel erg grauw en saai wordt. Of zelfs een totalitaire staat waar Gezondheid je als levensdoel wordt opgelegd, die elke keuze voor je bepaalt. Die skivakantie, verre reis met boot of vliegtuig naar de ongezonde tropen, paardrijden, vele sporten en andere potentiële killers kan je dan ook op dat tuintje op je buik schrijven. Kun je beweren dat daar het risico "acceptabel" is, maar geef dan eerst maar eens een objectieve maatstaf hoeveel dat dan is en waarom precies zoveel. En pas dat dan ook toe op drugs die een acceptabele hoeveelheid schade of doden opleveren.

Bovendien maak je het alleen maar spannender, met name voor jongeren, door er zo afkeurend en puritanistisch over te doen. Alcohol is zeer makkelijk om zelf te maken (suiker, vruchtensap, meel of andere koolhydraten in een fles met losse dop is al voldoende) en tabak kun je zelfs in een Nederlands klimaat verbouwen. Dus dat uitbannen wordt al bijzonder lastig (nog afgezien van de logistieke problemen als je een paar procent van de bevolking zou moeten opsluiten of bestraffen), maar ze zijn aanzienlijk schadelijker dan vele illegale drugs.

Laat die troep dus gewoon legaal te koop zijn in apotheken en slijterijen, uit het oog van de jeugd in de winkel, maar ga niet schuimbekken als je kind toevallig toch eens een peuk rookt, alcohol drinkt, of een aanzienlijk veiliger XTC-pilletje of iets dergelijks slikt. Kan gelijk de Mocromaffia en Oost-Europese penoze een ander beroep gaan zoeken, of zijn ze minstens een lucratief bijbaantje kwijt. En kan de politie zich bezighouden met daadwerkelijke misdaden en overlast.

Het is ook niet dat de wereld zal vergaan, want alle drugs waren tot de achterlijke Opiumwetten aan het begin van de twintigste eeuw gewoon legaal verkrijgbaar in apotheken en andere winkels. Na dat verbod hebben we twee Wereldoorlogen en talloze andere conflicten gehad, dus om te zeggen dat de wereld er beter van geworden is... Wellicht was de mensheid een stukje relaxter geweest als men wel gewoon legaal mag zitten spacen, blowen, hallucinerende conversaties met kleine groene mannetjes mag houden of lekker kalm achterover leunen na een hijs van volkomen legale opiaten. Opium voor het volk, rust in de tent.

Wol | 26-04-19 | 10:47 | 2

Zo zo dagje vrij vandaag?

Bakje Friet | 26-04-19 | 11:03

@Bakje Friet | 26-04-19 | 11:03:
Hoe bedoel U?

Wol | 26-04-19 | 22:03

Oei da's best een ongemakkelijke waarheid voor Hildebrand en Filemon.

Giotto | 26-04-19 | 10:17

Was het nou wel of geen Ayahuasca?
www.omroepbrabant.nl/nieuws/2988624/D...
In het verleden werd zo'n berichtgeving vaak naar buiten gebracht als er weer eens iets verboden moest worden.

einz | 26-04-19 | 09:20 | 4

@very-ferry | 26-04-19 | 09:38: Ayahuasca is geen designer drug het is een modedrug. Voor de rest is het verbieden van drugs zo ongeveer de definitie van zinloos, vooral in een narcostaat als Nederland. Of we moeten de successen van Duterte's aanpak willen emuleren.

Mazzelstof | 26-04-19 | 10:36
▼ 1 antwoord verborgen

"healing met harddrugs"
Wat mij betreft is dit gewoon natuurlijke selectie.

hotmint | 26-04-19 | 09:11 | 2

Idd ik selecteer alleen natuurlijke middelen!

Rallywally | 26-04-19 | 09:35

pharma is natuurlijk veeuuulll gezonder en beter en veiliger :P dream on

submar | 27-04-19 | 17:52

Wie is Joe Rogan?

Superior Bastard | 26-04-19 | 09:06 | 3

Wie ben jij?

amateurrr | 26-04-19 | 09:11

Dat is de podcast eindbaas

very-ferry | 26-04-19 | 09:39

Dat is de No Agenda podcast

Guust Kadaver | 26-04-19 | 09:56

Ik heb nooit begrepen waarom mensen drugs gebruiken. In mijn jeugd heb ik diverse dingen geprobeerd maar het beviel me niet. Ik wil gewoon een heldere geest die de wereld ziet zoals hij is. Al is dat sinds D666 en VVD ook al niet leuk meer.

Nivelleermarionet | 26-04-19 | 08:30 | 5

@Mokum Kosher | 26-04-19 | 08:56: type meeloper...

Rallywally | 26-04-19 | 09:37

Maar wat nu als de wereld niet is zoals u hem ziet?

Bakje Friet | 26-04-19 | 11:04

Qua drugs beperk ik mij doelbewust. Alleen de veilige spulletjes. Die in de film Fear & Loathing in Las Vegas voorkomen. De rest moet deze jongen niks van hebben.

Shareholder II | 26-04-19 | 20:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben groot fan van geestverruimende 'drugs'. Sterker nog, ieder mens zou dat minstens een keer in het leven moeten doen. De truc is om je goed voor te bereiden. En nee, mensen die denken dat ze kunnen vliegen hebben het mis. De zwaartekracht werkt onder alle omstandigheden, dus ook als men in een andere dimensie zit. Daarnaast moet je natuurlijk niet al een hele zwik aan drank en drugs in je lijf hebben zitten, voordat men op reis gaat. Oja, blijf heel ver weg van synthetische wiet. Dat is kwaadaardig spul. Verder ben ik ervan overtuigt, dat je verslavingen en andere psychische aandoeningen heel goed kan aanpakken met microdoses LSD/DMT/Paddo's, etc. Dat mag je in dit land niet hardop zeggen, maar er is voldoende wetenschappelijk onderzoek naar gedaan om het te staven. Als de reguliere medische wereld dit nu ook zou omarmen, dan hadden we deze onnodige doden niet gehad. Kan men dan eindelijk de kwakzalvers gaan aanpakken en de kosten van de GGZ zouden spectaculair dalen. De GGZ houdt je ziek of lult je een ziekte aan. Geestverruimende middelen leggen het probleem bloot en maken dat je er gehakt mee kan maken.

LV-223 | 26-04-19 | 08:28 | 5

Zoals zwaartekracht gewoon blijft werken blijven dimensies ook gewoon bestaan. Er zijn er drie ruimtelijke, en een tijddimensie. Speculaties binnen de context van supersnaartheorie over opgerolde dimensies met een theorie-afhankelijke Calabi-Yau topologie hebben geen betekenis voor een al dan niet opzettelijk en al dan niet zorgvuldig voorbereide chemisch verstoorde hersenfysiologie.

Mazzelstof | 26-04-19 | 10:42

Goede schimmels voor de darmen, net als Franse kaasjes.

Rallywally | 26-04-19 | 11:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Een hele goede morgen. Harddrugs. Dat hadden we natuurlijk ook nog. Castaneda. Zweethutjes. Pannetje bij de televaag zag er hoopvol uit. Even helemaal tot jezelf. Een middag op handen en voeten blaffend door de tent, om dan dood neer te vallen. Het moet gewoon kunnen, zeker in ons land.

Shareholder II | 26-04-19 | 08:17 | 1

Overal vallen mensen dood neer ook met een potje voetbal. Maar hier zaten ze op te wachten zodat ze het kunnen aanpakken. Net als destijds met paddo's. Er "vliegt een Engelsman door het raam en hop verbieden die handel. Dat de paddo's met een fles wodka naar binnen werden gewerkt wordt natuurlijk niet vermeld. Bij normaal gebruik is het veilig. Een pakje soep van knorr bevat meer troep!

Rallywally | 26-04-19 | 09:57

Zo'n fluitlolly met bladmuziekje is pas de shit. Op elke vakantie vroeger een succes!

Blote Bertus 2000 | 26-04-19 | 08:13

Drugs waren er vroeger, nu en in de toekomst. Verbieden werkt niet, alleen goede informatievoorziening werkt. En dat deed/doet Spuiten en Slikken best aardig objectief. Verantwoord omgaan met drank en drugs kan, maar niet iedereen. Ik dacht dat GS altijd liberaal was tov druqs?! Ben benieuwd nu justitie veel designerdrugs groepen gaat verbieden Geenstijl nu ook een stukje gaat kloppen over de vrijheid die ons ontnomen gaat worden?! Geenstijl propageerde paar jaar geleden de koop van 4fa en 4fmp met directe link én kortingscode bij een online designer drugs verkoper. Gebruik wat je wil, met je verstand!

vleeschtomaat | 26-04-19 | 08:04

Wat een overspannen schrijfsel. Als het nu om alcohol, drugs, snelle auto’s, actiesporten of wat dat ook gaat... er is een klein percentage van mensen die er niet mee om kan gaan en steeds iets over het lijntje wil, ja... dat heeft soms nare consequentie’s.

Bali Lovert | 26-04-19 | 07:19

Waarschijnlijk had de beste mijnheer SSRI's in z'n systeem zitten.
Big no-no bij Ayahuasca.

beschuitfluiter | 26-04-19 | 06:10 | 4

Ik weet niet wat ssri's zijn, maar het is prima zo.

Shareholder II | 26-04-19 | 08:19

@Shareholder II | 26-04-19 | 08:19: antidepressiva ;)

beschuitfluiter | 26-04-19 | 08:28

Daarom moet je niet naar kwakzalvers gaan en jezelf eerst eens goed inlezen, voordat je de sprong waagt.

LV-223 | 26-04-19 | 09:00
▼ 1 antwoord verborgen

DMT in je mik peuren, is zoiets als in de melk te brokkelen hebben? Meestal lukt het mij wel om ergens een touw aan vast te knopen maar dit keer.... Ik capituleer...."It's just a little pinprick.... comfortably numb.... no pain you are receiving....". Verder kom ik niet... de groeten aan Joe....

hetgingperongeluk | 26-04-19 | 05:32 | 3

Comfortably numb...
Er begint mij iets te dagen, speelde die Joe Rogan vroeger niet bij Pink Floyd?

Kapitein Sjaak Mus | 26-04-19 | 07:02

@Kapitein Sjaak Mus | 26-04-19 | 07:02: Nee, dat was John Lennon.

kwark001 | 26-04-19 | 07:38

@kwark001: dat prikkie krijgt Pink toch van een gemene doktor ipv een opdringerige dealert ?

Shareholder II | 26-04-19 | 08:23

@Jan Dribbel | 26-04-19 | 01:42:
zoals de Telegraaf schrijft... rechtse TV is in opmars en dat wordt hoog tijd.
Daar worden over dingen gesproken wat bij de linkse NPO (publieke omroep) na Pim Fortuyn op slot is gegaan.
Pim maakte het onderwerp migratie en migranten in 2001 en 2002 bespreekbaar... maar zijn opvolger Geert Wilders heeft met zijn moslimhaat dit finaal op slot gegooid.
Na 2004 kwam er door Wilders een taboe en spreekangst op woorden als: moslim, migrant, allochtoon en asielzoeker.
We vinden het niet done in de Tweede Kamer... op radio, TV, in de krant, provincie en gemeente hier (negatief) over te praten.
Zodra je dit doet... dan word je voor een tweede Wilders uitgemaakt en ben je in het ambtelijk milieu niet meer acceptabel en wordt een verdere carrière in Den Haag, Brussel, provincie en gemeente onmogelijk - bovendien moet je met beveiliging over straat omdat linkse gasten en extremisten je en jouw gezin bedreigen. Hierbij worden ze opgehitst door de linkse TV en linkse media.
Wilders wil zelf niet op TV bij de NPO en anderen praten negatief en met minachting over hem en de PVV.

Thierry Baudet gaat wel naar de NPO en RTL - hij probeert hiermee het taboe en de spreekangst te doorbreken... dit heeft tijd nodig want de linkse TV en media zijn dit niet gewend.

sociaal_econoom | 26-04-19 | 05:30 | 1

als iemand een taboe op spreekangst probeert te doorbreken, moet ik denken aan de tandarts van "The Marathon Man".... was dat uw bedoeling?

hetgingperongeluk | 26-04-19 | 05:54

Ik weet niet of er dtm, mdt of wat voor spul er dan wel in zit maar de datura in het kippenhok en meiklokjes in de border zou ik niet in de thee doen.

Lt-Kol Kilgore | 26-04-19 | 05:17

Mosterd zal wel wel iets hebben met Joe.
Ik weet niet waarom, maar ik heb het niet.

HoerieHarry | 26-04-19 | 04:19

Voor het eerst ooit dat ik er niks van snap.
Joe Rogan? Nooit van gehoord.
En eerlijk gezegd interesseert het me ook geen ene malle moer.

HoerieHarry | 26-04-19 | 02:16

Maar wat heeft dit met die Joe Rogan te maken?
En wat moet hij dan in het regenwoud?

HoerieHarry | 26-04-19 | 01:31 | 2

Het regenwoud.. jeweetwel.
Ja toch.... Komt niet goed.

RickyLaRue | 26-04-19 | 01:39

Ayahuasca is de verzamelnaam voor een groep plantenbrouwsels die MAO-remmers bevattende planten combineren met planten die andere (meestal indole) alkaloïden bevatten. De naam ayahuasca is afkomstig uit de taal van de Quichua en kan vertaald worden als "slingerplant van de ziel". In het Quechua betekent aya geest, dode, voorvader of ziel; huasca betekent touw of liaan, naar de lianensoort Banisteriopsis caapi, een hoofdbestanddeel in de meeste ayahuascabrouwsels.

Ayahuasca wordt door sommige indianenstammen ritueel gebruikt in de Amazone-regenwouden van Zuid-Amerika. Wanneer het gebruik is aangevangen weet men niet; de traditie is zeker honderden jaren oud. Inmiddels is het traditionele gebruik in Zuid-Amerika verspreid van Ecuador in het westen en de Orinoco in het noorden tot aan Paraguay in het zuidoosten.

Lekker hoor!

HoerieHarry | 26-04-19 | 01:23 | 3

Joh, doe wat je wil, dat is heel de wet.

Rest In Privacy | 26-04-19 | 01:26

Dit is Wikipedia.
Ik neem aan dat het waar is.

HoerieHarry | 26-04-19 | 01:28

@HoerieHarry | 26-04-19 | 01:28: afaik gaat het om DMT, ik weet niet of dat met veel verschillende planten werkt: 1 plant voor de dmt, andere plant (of planten) om de opname te bevorderen/goed mogelijk te maken.

Kleine_Deugniet | 26-04-19 | 01:41

Hollende kleurling, inderdaad, weten zonder woorden, gewoon Zijn, in het hier en nu, daar zijn geen woorden voor nodig, want elk woord zit er weer net naast, het verwijst alleen maar naar dat wat IS, het is niet iets wat je kan be-grijpen, just be en geniet van de schoonheid van het leven zonder filter van het ikje die overal maar een mening over heeft!

hotbrasil | 26-04-19 | 01:10 | 2

Jij hebt het over zijn en genieten. Ik heb het over dat wat is.

Rest In Privacy | 26-04-19 | 01:22

Dat bedoel ik ook, het is all-inclusive, Eenheid, wat we allemaal werkelijk zijn, we zijn niet afgescheiden van elkaar, dat is wat het ego denkt, maar dat is illusie, een droom

hotbrasil | 26-04-19 | 01:31

Och jongens ik heb deze indianenshit gedaan een jaar of acht geleden bij iemand thuis (“iemanden hadden iets gedaan”). Donkere tijden, maar we leven nog....

Makro777 | 26-04-19 | 01:07 | 1

Makro777 | 26-04-19 | 01:07
“In the dark times
Will there also be singing?
Yes, there will also be singing.
About the dark times.”

― Bertolt Brecht
.
Prachtige uitspraak, van een verder verderfelijk communistenkissertje.

chicago river | 26-04-19 | 01:58

Een aanrader: het nieuwste artikel van Nausica Marbe in de Telegraaf.
Waarom rechtse TV-programma's zoals Jensen niet aanslaan.
En niet achter de betaalmuur.

Jan Dribbel | 26-04-19 | 00:54 | 4

Nee. Niet te vinden.

RickyLaRue | 26-04-19 | 01:28
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb een dergelijke ervaring gehad zonder Ahayuasca of wat voor psychedelische drugs, het overkwam me gewoon. Er werd doorzien dat jouw ikje, je ego, je identiteit die je je hele leven voor waar had aangezien, niet waar bleek te zijn. Al je gedachten, je overtuigingen, jouw kijk op de wereld is een illusie, verleden en toekomst bestaan niet, want dat zijn alleen maar gedachten. Het enige wat we zijn is pure energie, in beweging in het hier en nu, zonder de aanwezigheid van een identiteit, want die is dus nep, een illusie, gecreëerd door het brein. Ik noem het het on-middel-lijke Zien, dus zonder middel (bv ayahuasca). Het gaf mij een innerlijke rust en vrede die ik me niet had kunnen voorstellen. Je hoeft nergens naar toe, niks te bereiken, want dat is wat het ikje wil. We zij allemaal al thuis, terug van nooit weggeweest. Ayahuasca kan dat inzicht geven, maar het is mooier als het zonder dat gebeurt, alleen JIJ kan dat niet willen, het moet je overkomen. Het is fantastisch en al zou ik moeten kiezen tussen het winnen van de loterij of dit inzicht... het NU is je enige kapitaal.

hotbrasil | 26-04-19 | 00:52 | 13

hotbrasil | 26-04-19 | 00:52
Geen idee hoe je dat allemaal zonder niks geen franje voor elkaar kreeg, maar wat ik wel weet is dat het bijzonder tof zou zijn als je hier wat vaker dit soort parels komt plempen. Vind het interessant. (geen sarcasme)

chicago river | 26-04-19 | 01:47

chicago river, check! Als je het interessant vindt, kijk dan op YouTube op het onderwerp, non-dualiteit, talloze interviews over dit onderwerp

hotbrasil | 26-04-19 | 02:04

Wat leuk om ook dit geluid op GS te vinden en herkennen! “Call off the search” van Papaji op YouTube .. aanrader

Samui07 | 26-04-19 | 05:13
▼ 10 antwoorden verborgen

Niet om het een of ander, maar zet die ene dode eens af tegen de aantallen doden door alcohol en/of sigaretten.

jos verstoppen | 26-04-19 | 00:51 | 2

Door alcohol okee, door sigaretten no way. Niet wetenschappelijk onderbouwd, te vergelijken met klimaatdoctrine.

SlimmeBelg | 26-04-19 | 04:07

@SlimmeBelg | 26-04-19 | 04:07: Dood door een van vele ziektes veroorzaakt door roken telt voor jou niet? Ben nu heel benieuwd naar je wetenschappelijke onderbouwing.

jos verstoppen | 27-04-19 | 12:01

Ayahuasca...
Nooit van gehoord.
En wat is dat dan wel?

HoerieHarry | 26-04-19 | 00:42 | 5

@HoerieHarry | 26-04-19 | 00:45: ik heb dat mengsel of soortgelijke dingen met dmt nooit op. Maar denk het wel.
Zal bij de een beter aanslaan. Anderen kunnen met bijv meditatie wsl een zelfde soort ervaring opdoen lijkt me.

Kleine_Deugniet | 26-04-19 | 01:04

Natuurlijke DMT.

LV-223 | 26-04-19 | 09:16
▼ 2 antwoorden verborgen

En dode ...
De politie 'vermoed een mogelijk verband' met ayahuasca.
Hoeveel doden en gewonden/gehandicapten, geweld en economische schade door de alcohol, zou de politie vermoeden?

Kijkeensaan | 26-04-19 | 00:34

Google "Hongaar DMT" en dan lees je bij Omroep Brabant dat het om zelfmoord na Iboga ging. Maar goed, maakt niet uit want alle drugs zijn slecht, toch?

cheese_haze | 26-04-19 | 00:31 | 1

Dus het gaat om ibogaine (waar je an sich wel dood van kunt gaan) en niet om DMT (waar je niet dood van kan gaan). Toch wel een behoorlijk verschil.

Binnenbaan | 26-04-19 | 00:42

Ik word oud. DMT. Effe voor de duidelijkheid We hebben het dus niet over die proleten Duitse autosport DTM maar over een geestverruimend middel. Toch? Ghehehe.

Basil Fawlty | 26-04-19 | 00:25 | 8

@ Kleine_Deugniet | 26-04-19 | 01:14:
Nou, hier in Amsterdam (en dat is niet Nederland, weet ik, maar hier wordt relatief en misschien ook absoluut helaas het meeste geschoven) is een pilletje tegenwoordig gemeengoed onder millennials. Kijken ze niet meer van op. Je telt niet meer mee als je niks synthetisch in je mik hebt voordat je naar een festival of club gaat.
Alcohol is een opwarmertje voor hun maar eigenlijk voor oude lullen (zoals ik) en corpsballen (die ook weer een pilletje nemen als ze uitgaan).
De klassieke heroinespuit is "out of fashion." Die sterft (letterlijk) uit. Die klassieke junkies zijn of gestorven of overgestapt.
Cocaine is vooral zuidas spul omdat het toch redelijk duur is en onhandig gepiel op straat met versnijden en toestanden en als er een briesje staat waait alles weg. Dat doe je dus achter de voordeur en laat je aan huis leveren door Mo of Ali op z'n scooter.
Speed. Geen idee maar dat is voor mij jaren '80 en '90 vorige eeuw spul.
Pado's ook uit de mode bij de lokale bevolking maar een mooie toeristen rip off. Wiet hetzelfde. Vooral toeristen en lokale 40+-ers hier die wel de adressen kennen maar wiet is vooral sentiment.
Crystal meth is een ander verhaal. Hoor ik weinig over hier. Is toch echt voor de desperate, marginale onderkant van de maatschappij en in die kringen verkeer ik niet maar is een super gevaarlijke en ranzige drug.

Conclusie pillen (of iets "zoets" zoals Mocro drugsrunners het noemen) zijn, goedkoop, gemakkelijk te verkrijgen, te gebruiken en dus populair.

Tot zover de market update. ;-)))

Basil Fawlty | 26-04-19 | 02:10

@ RickyLaRue | 26-04-19 | 01:23:
God behoede me. Ik zou binnen een maand gek worden van die Haagse nitwits.

Basil Fawlty | 26-04-19 | 02:19

@Basil Fawlty | 26-04-19 | 02:10: ik mis de alcohol. Ja, is ook te ruimomvattend. Voorop staat de vrije keus die de mens heeft en bijbehorende eigen verantwoordelijkheid. Van wie ook weer gekregen, behoede mij. Het nieuwste genotmiddel in Thailand tenslotte, smoothy coconut, 30 bath, helaas door de weggezakte euro ruim 75 eurocent. Geen bijwerkingen, gelukzalig gevoel. Tot zover deze update.

SlimmeBelg | 26-04-19 | 04:15
▼ 5 antwoorden verborgen

Moraal van het verhaal: correlation is not causation.

Binnenbaan | 26-04-19 | 00:24

Jongons even serieus. Drugs zijn geestverruimend maar slechts ervaringen. Als je meer zoekt in dit leven zoek dan geen bliss. Only ignorance is bliss. Bliss is een ervaring, dus tijdelijk. Dat wat altijd is, is nooit ver weg. Hoe zou dat ooit weg kunnen zijn. Het is hier en nu. Fuck drugs. Drugs is ervaring, is tijdelijk. Man man man.

Rest In Privacy | 26-04-19 | 00:23 | 8

@Nipplechip | 26-04-19 | 00:32:
Hollende_Kleurling | 26-04-19 | 00:23
Heerlijk chagrijn dit in combinatie(!) met elkander. Genieten gewoon.
Heb ik geen dwwugs voor nodig.

chicago river | 26-04-19 | 01:37

@chicago river | 26-04-19 | 01:37: Ik begrijp er niets van lol

Rest In Privacy | 26-04-19 | 01:39
▼ 5 antwoorden verborgen

Van alles wat je in je lichaam stopt kan er iets gebeuren dat een bepaalde invloed op je gezondheid heeft.

De gewone dingen (eten, drinken) zijn OK, mits in de juiste concentratie. Heel veel dingen zijn minder OK tot ronduit gevaarlijk.

Voor zo ver biology 101.

Op de schaal van ongevaarlijk naar gevaarlijk zijn er dus een hoop gebieden grijs. Als je hiervan (te veel) in je lichaam stopt ga je dood. Soms sneller, soms heel langzaam.

Bij kinderen pas je als ouder op dat niet te vroeg te veel van de stomme dingen er in gaan. Als iemand volwassen is mag je al meer er in proppen.

Het probleem is dus dat niemand precies weet waar de drempel bij spul a,b of c ligt voordat het voor jezelf en anderen gevaarlijk wordt.

Kunnen we dit oplossen? Ja - als je er in geloofd dat mensen hersenen genoeg hebben om deze gevaren te zien en de gevolgen kunnen begrijpen. De realiteit (dode man) laat zien dat niet ieder mens deze gave bezit.

hangtiet met knoop | 26-04-19 | 00:21 | 1

Nergens blijkt dat dode man overleden is door een overdosis - lijkt me ook niet waarschijnlijk. Kan dus net zo goed van een keukentrapje gesodemieterd zijn ofzo.

Binnenbaan | 26-04-19 | 00:38

Prima toppic om er maar weer achter te komen waar de nog resterende achterban van Geenstijl uit bestaat. Niet wetende, wereldvreemde en semi stoere mannetjes die maar wat uit hun nek lullen over onderwerpen waar ze eigenlijk geen idee van hebben. DMT will change your life buddy boys, probeer het, I dare ya.

Circlont6A | 26-04-19 | 00:17 | 1

Vooral die laatste zin, dat dan weer wel.

De Briemusketier | 26-04-19 | 00:26

De politie heeft toch wel wat beters te doen?

de honden blaffen... | 26-04-19 | 00:11

Stelletje prutserts. Heb vrij veel ervaring met ayahuasca, in de jungle van Peru. Is prima spul om lichaam en geest te reinigen, moet je wel weten bij wie je dat gaat doen. Als het je puur om een trip gaat, en ze er andere troep doorheen mengen, kan het weleens fout gaan (op meerdere manieren).
Nee ben geen zwevert, zit lichaam en geest weer lekker te vervuilen met drank, peuken, porno en geenstijl.

DeTering | 26-04-19 | 00:00 | 6

@H. Caulfield | 26-04-19 | 00:08: Omdat je er heel veel van gaat kotsen.

Binnenbaan | 26-04-19 | 00:13

@H. Caulfield | 26-04-19 | 00:08:
De tering er uit??

miko | 26-04-19 | 00:14

Ze zijn gestorven met een schone geest.
Een ziel gereinigd.

RickyLaRue | 26-04-19 | 00:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Wellicht trapt u daar de eerste sluitende verklaring mbt de songteksten van Bluf op zijn staart.

De Briemusketier | 26-04-19 | 00:00

@De Briemusketier | 26-04-19 | 00:00:
Ik word altijd goed beroerd van BLØF ! hun teksten.
Heb ik geen slechte mosselen voor nodig.

miko | 26-04-19 | 00:09

Van de keren dat ik - bij vergissing - goed dronken was, is mij vooral bijgebleven dat mijn verstand in overdrive ging om de controle te houden. Ik kan mij dus niet voorstellen dat iemand bewust zijn bewustzijn zou willen uitschakelen met drugs. Wat is de bekoring ervan?

MickeyGouda | 25-04-19 | 23:45 | 14

Het is niet uitschakelen van je bewustzijn, eerder van je primaire gevoel (tast, zicht e.d.), waardoor je vrij/open staat voor meer spirituele/geestelijke dingen/ervaringen.
Je moet dit soort dingen niet zien als zgn 'downers' als benzodiazepines, alcohol, morfine/heroine e.d., of 'uppers' als cocaine, speed e.d.
Het is anders. Meer je bewustzijn verleggen/veranderen.
Basaal, bijvoorbeeld, iets als kaarsjes aansteken, licht dimmen, lekker muziekje opzetten als je gaat mediteren of volwassen dingen doet met een andere volwassene.

Kleine_Deugniet | 26-04-19 | 00:52

@Kleine_Deugniet | 26-04-19 | 00:52: of het veranderen van bepaalde zintuigen. Bijv kleur of licht anders/sterker waarnemen.
Je zou het zo kunnen zien: je doet de ene deur (of meervoud) dicht, waardoor een andere wordt geopend.

Wel heel anders dan je gemoed boosten of chillen met de meer/meest gangbare drugs, echt.

Kleine_Deugniet | 26-04-19 | 01:08

@ chicago river | 26-04-19 | 00:49:
Mes op de keel? Calvados hier.
Maar daar kunnen we over bakkeleien. Open the bottles! Ghehehe.

Basil Fawlty | 26-04-19 | 01:13
▼ 11 antwoorden verborgen

Ayahuasca m'n kont. Ik hoef het niet. Sinds in in de ambulance ben platgespoten met Fentanyl zou dat toch eerder mijn voorkeur dragen. Dat was goed spul.

Zwezerik | 25-04-19 | 23:41 | 4

@Padjepejer | 25-04-19 | 23:44:

Op de eerste hulp was geen kamer vrij. Of ik het erg vond dat ze me op de gang behandelden. Lag ik daar met m'n infuusje. Het maakte me allemaal niets uit. Ben in slaap gevallen..

Zwezerik | 25-04-19 | 23:56

Ayahuasca werkt niet in je kont, Fentanyl heb je wel in zetpil vorm.

WijnVlekWrijver | 26-04-19 | 00:09

@WijnVlekWrijver | 26-04-19 | 00:09: Ow echt? Mmmm love zetpillen! Gaat m vragen bij de doktert waarvoor krijg je die? Dat heb ik dan spontaan ;-)

Magerder | 26-04-19 | 03:11
▼ 1 antwoord verborgen

Joe Rogan. Het zogenaamde rechtse USA geluid. Links likken, rechts likken, als het maar poen genereerd. Een onzijdige fucker.

deja_view | 25-04-19 | 23:40

Ik denk dat ik niet zo raar ben.
Maar waar gaat dit over?

HoerieHarry | 25-04-19 | 23:35 | 6

@De Briemusketier | 25-04-19 | 23:56:
Godsamme, hadden de dames er erectiepoeder doorheen gemengd?

HoerieHarry | 26-04-19 | 00:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Hier;
https://www.vice.com/nl/topic/drugs
vind je honderden artikelen over drugs ;alles wat je kunt bedenken en alles wat je nooit had bedacht. Die ayahuasca staat er ook ergens tussen, als in een seance in een soort Duits Center Parcs ervaring, met als leider een latino "sjamaan" met een gitaar die heel lang, heel hard elke keer dezelfde kuDtdeun tokkelt.
Hi-larisch.
.
Die ayahuasca had ik ooit ook kunnen doen met een vriendin in de jungle van Z-Amerika, maar goddomme wat ben ik blij dat we dat niet gedaan hebben.
Man, die jungle alleen al is hallucinerend genoeg.
Moet je met trippend goedje en een inboorlingenstam rondom een tentje je rationale harses kwijtraken? Dacht het niet.
.
Gewoon koffie-cognac en druivennat. Fijn gedoseerd en behapbaar. Met genoeg slaap en een ontbijtje met de nodige ingredienten, kun je er al mee beginnen als de klok in de klok zit.
Naja iedereen moet doen wat ie niet laten kan. En iedereen moet niks.
*KLOK!*

chicago river | 25-04-19 | 23:34 | 4

Drugs op een trip(heheh) is nooit slim, Als je een bad trip krijgt heb je meteen een dubbele. Genoeg klojo's gekend die bij het scoren van wiet coke of pillen broofd werden en anders opgelicht werden met verkeerde of slechte drugs.
Zuid Amerika staat er om bekend dat ze je Scopolamine aansmeren. Daar kun je flink beroerd van zijn. Zit trouwens ook vaak in Ayahuasca.

miko | 26-04-19 | 00:06

Ik heb nu het beeld in mijn hoofd van gasten die in een blote bast met lederhosen en een raar hoedje op rond een kampvuur in de jungle dansen, en ik heb niet eens wat gebruikt.

De Briemusketier | 26-04-19 | 00:19

@De Briemusketier | 26-04-19 | 00:19: lol

Magerder | 26-04-19 | 03:07
▼ 1 antwoord verborgen

Van DMT krijg je een bijnadoodservaring. Schijnbaar heeft het iets te goed gewerkt.

Osdorpertje | 25-04-19 | 23:26 | 2

Al kreeg ik geld toe, not even once, maar sinds het algehele rookverbod lijkt de traditionele pretsigaret uit de gratie, want slecht voor de gezondheid.

De Briemusketier | 25-04-19 | 23:37

Een helemaal doodervaring, dus.

Ad_Hoc | 26-04-19 | 01:33

Veilig betekend in dit geval; niet toxisch. In combinatie met (sporen) van anti-depresiva of andere middelen die van invloed zijn op het Serotonine systeem kunnen heftige bijwerkingen voorkomen. Overigens gaat het hier om Ayahuasc, wat in Nederland helemaal niet illegaal is en zelfs toegestaan binnen de wetgeving van vrijheid van religie. zie www.santodaime.nl/

Ik denk dat we ons wat meer zorgen moeten maken over de research chemical hype. Daar zijn analogen zoals 5-meo-DMT en 1P-LSD als blotters of microdots gewoon legaal verkrijgbaar. En waarvan de korte en lange termijn effecten totaal onbekend zijn.
In combinatie met alle staatsTV reclames van de afgelopen jaren lijkt me dit een gevaarlijk expiriment.

Opvallend dat DMT hier de volle laag krijgt.

WijnVlekWrijver | 25-04-19 | 23:25 | 1

Eens! Dmt heeft dit zeker weten niet veroorzaakt. Er zal vast en zeker een combi met iets anders zijn geweest of slecht nagemaakte dmt.

Janow. | 26-04-19 | 13:29

Dat gedweep met drugs op de NPO nooit zo goed kunnen begrijpen. Met de wanstaltig opscheppende BN-ers als gast en te blije presentatoren.

de Voorzittert | 25-04-19 | 23:20

Misschien moeten we eerst deze man proberen te begrijpen en dan pas een plantje, boomschors, paddo of cactus naar binnen werken.

youtu.be/hHMSvSqCDKc?t=867

Zwezerik | 25-04-19 | 23:19 | 1

Deze "man" en die "cactus" proberen het zelfde 'verhaal' te vertellen.
Er bestaat alleen geen nog geen taal voor.

WijnVlekWrijver | 26-04-19 | 00:39

Die stukken van Mosterd zijn voor mij onbegrijpelijke meuk.

drs. P | 25-04-19 | 23:16 | 1

Misschien geeft de asheadinges je wat inzicht in mosterdmeuk

Magerder | 26-04-19 | 03:02

Ayahuasca is bij reizigers in Ecuador zeer populair. Het betreft voornamelijk zweeftypes die hun geest gaan verruimen. Er zijn zelfs hostels die een verblijf van twee weken inclusief dagelijkse trips onder begeleiding van professionele sjamaans aanbieden.
Ook San Pedro is bij dit soort rituelen populair.
Ayahuasca heeft een met MDMA vergelijkbaar effect en San Pedro is meer een LSD trip zonder hallucinaties.
Zelf heb ik in de jungle een San Pedro ritueel ondergaan en heb daar veel van geleerd. Het is echter een dusdanig heftige ervaring dat er maar weinigen zijn die dit meer dan één of twee keer doen.. Ayahuasca werkt daar integen zeer verslavend en ik ben meerdere mensen tegengekomen die hierdoor flink van het padje zijn geraakt.

Gulliver | 25-04-19 | 23:15 | 16

San Pedro is ook mescaline. Kun je echt wel van hallucineren.

knutsel_ | 26-04-19 | 00:19

Dat over je ouders raakte bij mij ook ff een snaar.
Met onbekend bedoel ik misschien het feit dat je in een omgeving bent waar je dus los bent van je "boreale" roots zou voor mij een factor zijn zoiets niet te doen. Maar wie ben ik, zo'n wereldreis moet ik (hopelijk)nog maken.
Ik heb aardig wat trip ervaringen maar doe dit slecht's zelden en met zeer voorbedachte rade in een geplande setting, en niet voor mijn lol.

WijnVlekWrijver | 26-04-19 | 00:22

@H. Caulfield | 26-04-19 | 00:04: dat dacht ik ook, respect voor het hervinden van familiebanden maar ik heb ook de “commerciële “ dingen gezien van dichtbij van deze zogenaamde sjamanen... niet ten goede dat maakt me zeer argwanend, niet verstoken van wat postzegels en paddo’s en ouderhaat overigens maar om deze te combineren in een soort van “sjamanisme” mmm heb de tegenstellingen hiervan in directe omgeving gezien en is me niet bevallen, jammer als deze middelen niet voor plezier maar voor soort van “inzicht” gebruikt worden dan twijfel ik toch aan de capaciteit van jezelf doorgronden zonder deze middelen maar ja wie ben ik om dat te vinden ...

Magerder | 26-04-19 | 03:00
▼ 13 antwoorden verborgen

40 man? Waren ze bang dat ze in hun 4de dimensie zouden vluchten naar het 3de dal universum?

Brentjeee | 25-04-19 | 23:13

Vroeger vaak een zegeltje gepakt. Gewoon rustig uitzitten en lekker spacen op de hardcore of mellow, wat jij wilt. Tjappies die verborgen dimensies, diepere lagen in hun persoonlijkheid of een diepzinnigere verbondenheid zochten, eindigden praktisch zonder uitzondering via de ziekenboeg in de maffenkeet. Zonde voor de rest die er wel normaal mee omgaat.

Taggart | 25-04-19 | 23:10

Drugs are bad, mkay? *KLOK*

chicago river | 25-04-19 | 23:09 | 1

Fear and loathing en bier.
Nee, maar drugs zijn slecht.
Burp.

RickyLaRue | 25-04-19 | 23:22

Ik begrijp geheel niets van het topic. Ben ik te oud?

Van Urk | 25-04-19 | 23:08 | 4

Jij hebt meer met Colombiaans marcheerpoeder zeker.

miko | 25-04-19 | 23:40

@miko | 25-04-19 | 23:40:
Breng m nou niet op een idee, strakkies gaan ze er daaro op Urk nog met zijn allen op Volendams muzikale wijze met een gestrekt been in, en dan is de ellende niet te overzien. EEN jantje smit is meer dan genoeg.

De Briemusketier | 26-04-19 | 00:52

Geen idee, ik ben van 1980 en ik snap er geen drol van. Geef mij maar een fluitlolly, Pim Pam Pet en mijn beste vrienden. Lol gegarandeerd.

Blote Bertus 2000 | 26-04-19 | 08:17
▼ 1 antwoord verborgen

Toevallig pas een podcast van Joe Rogan geluisterd waarin hij inderdaad aardig reclame maakte voor DMT. Afgaande op wat hij vertelde is het totaal ongevaarlijk en een heel bijzondere ervaring. Hooguit één van deze twee statements lijkt waar te zijn dus.

C1O2 | 25-04-19 | 23:06 | 2

Ayahuasca is vrij ongevaarlijk, maar er zijn wel een aantal zaken waar je het absoluut niet mee mag combineren.

Phreack | 25-04-19 | 23:18

@Phreack | 25-04-19 | 23:18: MAO-remmer, dus een aantal voedingsmiddelen zijn in theorie een slecht idee. In de praktijk lijkt het allemaal wel mee te vallen.

Binnenbaan | 26-04-19 | 00:21

Wat praat die gast sloom. Die gebruikt zeker al zijn hele leven drugs en denkt nog steeds dat hij er geen nadeel van ondervindt.

azijnseikerT | 25-04-19 | 23:05 | 5

@azijnseikerT | 25-04-19 | 23:37: Nee dat bedoelt Noltie niet, Rogan noemt zichzelf herhaaldelijk een rambling chimp with a peasized brain, but always willing to listen and learn. Als je ook maar 1 podcast af zou hebben gekeken, had je dit ook geweten. Maar als jij daar wel veel uit kan halen, be. My. Guest.

Acar_ketimun | 25-04-19 | 23:44

@Acar_ketimun | 25-04-19 | 23:44: weer op een pik getrapt. Hij kan mij nog meer zeggen. Amstrong vertelde mij ook jarenlang dat hij geen doping gebruikte. Maar wat ik zag concludeerde ik anders. Nogmaals, ik kan niet tegen dit soort interessant doenerij. Heb deze gast wel eens vaker gezien. Dus dat ik iets niet zou hebben gezien. Waarschijnlijk moeite mee dat iemand een andere mening heeft over deze knakker. Links trekje.

azijnseikerT | 26-04-19 | 08:25

@azijnseikerT | 26-04-19 | 08:25:

Willen leren is dingen interessant vinden, of leren an sich interessant vinden.

Als jij dat interessant doen vindt - dan doe ik graag interessant. Ik doe namelijk niets anders dan proberen te begrijpen en te leren ondanks dat ik weet dat ik bijna niets weet of zal weten, maar we blijven proberen - net als Joe Rogan.

Veel plezier met je cynische zure blik. Proost!

Noltie | 26-04-19 | 17:29
▼ 2 antwoorden verborgen

ayahuasca?
Dat is toch zo'n cactus waarvan je gaat trippen?

Is dit nog nieuws? | 25-04-19 | 23:03 | 7

Nee dat is Peyotl, mescaline. Ayahuasca is een verzamelnaam voor verschillende drankjes verkocht in Zuid Colombia, Peru en Bolivia. Bestaand uit bepaalde bast, Datura soorten en nog wat andere meuk. meestal moet je er de eerste keer flink van kotsbeu van hebben.

miko | 25-04-19 | 23:39

@miko | 25-04-19 | 23:39: Chakruna is het blad met een hoge concentratie nn-DMT. Dat spul wordt normaal door je lijf in je maag afgebroken voordat het je bloedbaan in komt. In de bast van de ayahuasca liaan zit b.caapi; een MAO remmer. Die stopt de werking van dat enzyme. De combinatie zorgt er dus voor dat de DMT (wat je zélf ook aan maakt in je pijnappelklier overigens) in je bloedbaan en uiteindelijk in je hersenen komt waardoor het door je 5HTP receptoren opgenomen kan worden. Het zorgt voor intense innerlijke reizen welke je diverse inzichten kan geven. DMT zelf is NIET dodelijk. Wanneer je echter SSRI's in je systeem hebt (beta blockers) dan kun je serotoninesyndroom krijgen wat wél dodelijk kan zijn.

beschuitfluiter | 26-04-19 | 06:15
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken