Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Brand(stichting?) in nieuwe grefo-kerk Leerdam

Het Komt Nu Wel Heel Dichtbij

Dat is geen wierookvlek

Mailtje: "Afgelopen nacht zijn er bij meerdere kerken in Leerdam pogingen tot brandstichting geweest. 1 daarvan is gelukt. Er was brand in nieuwbouw van de Gereformeerde Gemeente in Nederland in Leerdam. Deze kerk is in aanbouw. Informatie is afkomstig van de brandweer. Niets hierover in MSM."

Wij checken. Brandweer Leerdam is volgens hun twitteraccount vanmorgen inderdaad uitgerukt voor een brand op de Drossaardlaan, waar een nieuwe gereformeerde kerk in aanbouw is. De contouren van de buitenkant van de aanbouw komen overeen met de foto's van de binnenkant. Was vanmorgen vroeg, vooralsnog geen (lokale) nieuwsberichtgeving. Vier dagen, op 15 april, terug rukten de Leerdamse spuitgasten ook al uit voor een brandmelding bij de Gereformeerde Bijbelstichting. Het is onduidelijk hoe dat is afgelopen, want daarover is ook geen berichtgeving terug te vinden in de (lokale) media. In Leerdam gaat wel het verhaal dat er verhoogd toezicht is op alle kerken in het dorp.

Dus leggen we het hier maar even neer.
UPDATE 23 april: RefDag was een paar dagen dicht, maar bericht nu dat brandstichting inderdaad niet wordt uitgesloten. Extra toezicht op gebedshuizen kan niet worden bevestigd.

Daar is het nieuw wel vanaf

Reaguursels

Inloggen

Een Refokerk ? Daar kan ik niet echt wakker van liggen. Net zulke gevaarlijke idioten als IS/Mohammedanen maar dan van de gristelijke kunne. Het Christendom heeft veel van onze duizenden jaar oude cultuur vernietigd en vooral de roverhoofdlieden met of zonder adelijke titels gesteund. Als ik die refo-koppen en halleluja roepers van de CU zie wordt ik onpasselijk. Massa-hysterie ten voeten uit.

Eendragtmaaktmagt | 20-04-19 | 13:37

Moslims kunnen het niet geweest zijn, blakende lichten van tolerantie en vrede doen zoiets niet...

ratelaar | 20-04-19 | 07:26

Zulke dingen moeten ze niet in de krant zetten en ook niet op TV laten zien.
Anders krijg je ANGST en paniek bij de Nederlandse bevolking en durven ze dadelijk niet meer naar de kerk.

Gewoon snel blussen en verder geen ruchtbaarheid aan geven, dat doe ik ook niet.... laten we het hebben over het mooie weer met Pasen.

sociaal_econoom | 20-04-19 | 03:48

Eén van de bijnamen van de slechterik uit dat sprookje is toch Lucifer? Dus de lichtbrenger, in de kerk, met een kandelaar. Opgelost.

Aap, noot magnum p.i.

Aap Noot Miesje | 19-04-19 | 23:57 | 2

Aap, noot, mis...

ZwarteDag | 20-04-19 | 00:15

Was 'ie nie goed nie? Maar dan aap noot mis ik de uitleg..

Aap Noot Miesje | 20-04-19 | 00:39

Overheid+links: Geen moskee, dus geen terreur aanslag. Alleen als moskeeen in brand worden gestoken geldt het als terreur aanslag en krijgt de dader levenslang.

ZwarteDag | 19-04-19 | 21:23 | 1

In ieder geval een paar jaar. Klopt

tragic1911 | 20-04-19 | 12:03

Dit gaat vaker gebeuren. We zitten met een overheid die tegelijkertijd tolerant wil zijn, maar ook haar burgers zou moeten beschermen. Werkt niet.

In de nasleep van de aanslag in New Zealand kwam ik deze video tegen, een rake analyse over terrorisme, falende overheden en welke kan het Westen op gaat:

https://www.youtube.com/watch?v=YQOr2HsUm3I

Zeker de moeite waard om door te sturen aan je linkse kennissen.

Padjepejer | 19-04-19 | 20:23

Leerdam... daar woont ook wel erg veel tuig. En dan bedoel ik niet de gereformeerden.

bifferman | 19-04-19 | 20:21

Voor een ieder die dit oké vindt? Voor elke kerk die verdwijnt komt een moskee terug. Wen er maar aan, we worden langzaam en met goedkeuring van links ontdaan van Westerse symbolen en rituelen.

BozePaarseMan | 19-04-19 | 20:11

Graag een sperma ban.

Wibowob | 19-04-19 | 19:50 | 1

Wat is dat? Mag je dan een week niet fappen?

brekebeen | 19-04-19 | 19:54
-weggejorist-
Wibowob | 19-04-19 | 19:50

zelfs een moslim die niet op vrijdagmiddag naar de moskee gaat voor het vrijdaggebed is niet meer veilig, want krijgt handgranaat aan zijn deur gehangen. en zeker niet door een katholiek. (bron: HLN.BE)

de_sjaak1960 | 19-04-19 | 19:45

Nederland. Het land, waar de overheid met de handen in het haar zit en waar het voor normale bewoners onmogelijk wordt gemaakt zich te bewapenen tegen het vulles dat het land vol hangt met handgranaten en de ene na de andere liquidatie dode tegen de grond smakt.

Pierre Lebon | 19-04-19 | 19:39 | 1
-weggejorist-
BerryCitroen | 20-04-19 | 08:55
-weggejorist-
Wibowob | 19-04-19 | 19:37
-weggejorist-
Vageling | 19-04-19 | 19:32

Gelukkig maar een grefogeloofsgrot, slechte architectuur voor simpele zielen, maar had voor hetzelfde geld een mooi of nuttig gebouw kunnen zijn.

Zorc | 19-04-19 | 19:13 | 3

Wat vindt u van moskeeën!

CalamityJane | 19-04-19 | 19:16
-weggejorist-
Zorc | 19-04-19 | 23:55

Volgens mij moeten alle kerken in aanbouw, verbouw, renovatie goed in de gaten worden gehouden. Die fikken spontaan af tegenwoordig. En dat zou best eens met die klimaatverandering verband kunnen houden.

squadra | 19-04-19 | 18:56 | 1

Klimaatverandering geeft veel wind uit het Midden Oosten. En die Midden Oosten wind valt precies in de dode hoek. En zo'n dodehoekspiegel uit die richting bestaat nog niet in de MSM.

filibuster | 19-04-19 | 19:26

Pas maar op met het aanleggen van een Whatsapp-buurtpreventie, als u daar in Leerdam aan denkt. Voor u het weet profileert u op huidskleur wanneer u iemand zich verdacht ziet ophouden bij een kerk, en dat mag niet van de staatsomroep. Liever nog staat die kerk in de fik.

nos.nl/artikel/2280994-burgerwachten-...

Slogra | 19-04-19 | 18:41 | 1

Net zoiets als bij Opsporing Verzocht ?
Die lijken ook te profileren op huidskleur, met name licht getint.

Zorc | 19-04-19 | 19:15

Tjonge... Een kerk in aanbouw... Dat hoor je niet vaak.
Zouden we dat meer gaan horen nu er weer een dreiging is?

Martexx | 19-04-19 | 18:41

Zeer opmerkelijk dat dit gebeurt met kerken hier in het westen, en ook kwalijk dat de MSM er niet over bericht.Waar deze gebedshuizen in de fik gaan, rijzen moskeeën als paddenstoelen uit de grond.

En ook niet bepaald met een gangbare procedure.
Zoals deze aan de Vlaanderenstraat Breda. Aanvankelijk kreeg een islamitische stichting de gunning om in het oude politiebureau hun culturele ontmoetingscentrum te realiseren.

Vorig jaar zomer, buutbewoners komen terug van vakantie en zien in ene een bord op het terrein met het ontwerp van de te bouwen moskee daar.
Saillant detail, de stichting had eigenlijk niet genoeg geld voor het verbouwen van het politiebureau.
www.bndestem.nl/breda/bouw-turkse-mos...

Vandaag is opnieuw de aanvraag gedaan voor exact hetzelfde plan.
www.breda.nl/omgevingsvergunning-nieu...
Mijns inziens winnen de bewoners met protesten het om deze bouw hier definitief af te kappen.
En waarom?
Dit moskeebestuur cq stichting heeft eigenhandig de verstandhouding met de buurt op scherp gezet door botweg deze plek te claimen en ermee te doen naar believen.
Uiteraard zaten ze te islamtranen van niet eerlijk dit en dat toen zelfs de rechter (in hun nadeel) moest ingrijpen. Nou, jank maar een eind weg.
Als je het fenomeen harmonie met omgeving niet kunt eerbiedigen, verdien je die plek niet.

Hele toestand geweest, en nog steeds. Het oude politiebureau is toch wel wat lager dan de bijna 9 meter hoge moskee (het koepeldeel) met daar op een nog hogere minaret.

Kudtkip | 19-04-19 | 18:40

Alle kerken en moskees zijn een potentieel brandgevaar. Preventief slopen die handel.

alufoliegroothandel | 19-04-19 | 18:37

Zoals verwacht, hierover niks op het NOS 6 uur journaal.
Ja ik kijk het, enkel om mijn vooroordelen keer op keer bevestigd te zien worden.

Brabeaulander | 19-04-19 | 18:21 | 2

Ik ken het gevoel. Heerlijk om je eigen vooroordelen bevestigd te zien worden. Ik heb dat ook bij 'Opsporing Verzocht' :-)

Padjepejer | 19-04-19 | 18:49

@Padjepejer | 19-04-19 | 18:49:
Ik vind het helemaal niet heerlijk, sterker nog, het irriteert me mateloos. Dat is ook eigenlijk de reden dat ik nog amper naar het Journaal kijk.

Wasbakplasser | 19-04-19 | 19:37

Iemand reaguurder Count Grishnackh nog gezien??

miko | 19-04-19 | 18:17

He ja, gooi nog wat suggestieve olie op het complotvuur

Titaantje | 19-04-19 | 18:00 | 11

@Titaantje | 19-04-19 | 21:07: Weet jij dan zeker dat de Nôtre Dame geen brandstichting is? Daar is nog geen uitspraak over gedaan, er zijn wel vermoedens uitgesproken, terwijl het onderzoek nog loopt.

brekebeen | 19-04-19 | 21:37

@brekebeen | 19-04-19 | 21:37:
inderdaad. Zeer sterke vermoedens dat het geen brandstichting betreft. Waarom dan anders suggereren? En het dan in verband brengen met deze brandstichting.
Dat noem ik suggestieve olie op het complotvuur gooien. En het bijtgrage deel van de reaguurders hapt met graagte in die ‘lure’, met boter en suiker trappen ze erin.
Je hebt geen idee hoe hard je geowned wordt. En het mooie is dat je nog denkt een kritische zelfstandige denker te zijn, terwijl je van het begin af aan al aan het lijntje loopt.

Titaantje | 19-04-19 | 22:16

@Titaantje | 19-04-19 | 22:16: Als het onderzoek nog loopt kan het dus nog steeds wel brandstichting zijn. Hoef ik niet voor aan een lijntje te lopen, hoor. Feit: In zowel Duitsland als Frankrijk worden veel kerken vernield, in brand gestoken, besmeurd, en wordt vooral gepoogd de omvang van dat probleem uit de publiciteit te houden. Toeval? Of damagecontrol? Of komt het even niet uit dat het om zeer speciale mensen gaat, die al gauw dicriminasie roepen?

brekebeen | 19-04-19 | 23:26
▼ 8 antwoorden verborgen

Een varkenskop bij een moskee is terrorisme, dus dit zijn op z'n minst misdaden tegen de menselijkheid

IkWilOokWatZeggen | 19-04-19 | 17:53 | 3

Ondertussen in 020,
"Granaat aan brievenbus eerder bedreigde moskeebestuurder"
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3471941/granaat-aan-brievenbus-eerder-bedreigde-moskeebestuurder

Jan Leul | 19-04-19 | 18:10

@Jan Leul | 19-04-19 | 18:10:
Geweldig toch wat de verse import van deze haatideologie ons al niet brengt!

Frau Merkel | 19-04-19 | 18:16

@Jan Leul | 19-04-19 | 18:10:
Hoe waarschijnlijk is het dat hij die er zelf heeft opgehangen om maar zieligheidspunten te krijgen?

Dezenaamhier | 19-04-19 | 20:40

@koter | 19-04-19 | 17:41
Des te onbegrijpelijker dat zoveel Moslims juist naar dat heidense Scandinavië en Nederland willen vluchten, eh emigreren. Maar dan wel willen vasthouden aan hun eigen achterlijke Moslimdoctrine en die doctrine ook prefereren boven de cultuur van het land of de mensen waar ze van (mogen) vreten

Heiner | 19-04-19 | 17:50 | 3
-weggejorist-
flesje | 19-04-19 | 18:19

Klinkt logisch hoor. We mogen wel dokken voor hun , maar voor de rest niet belangrijk. Moderne slavernij dankzij die gehaktballetjes in Den Haag.

Mart6037 | 19-04-19 | 20:35

Om het begrijpelijker te maken: het gaat ze erom dat die religie leidend wordt in de wereld. De vraag "waarom gaan ze dan niet terug naar landen die al islamitisch zijn?" kan daarmee ook beantwoord worden.

Bulloch | 20-04-19 | 10:06

Nemen we dan meteen ook even mee dat in de msm niets wordt vermeld over de opzienbarende webcam-beelden waarop personen zijn te zien die zich kort vóórdat de brand uitbrak op het dak van de Notre Dame bevonden.

krelus | 19-04-19 | 17:41

Altijd weer die copy-cats.

Frau Merkel | 19-04-19 | 18:04

Rutte zal wel zeggen: pepermuntzuigers zijn met meer. En als het gewoonte gaat worden vrees ik dat er binnenkort uitnodigingen worden verstuurd voor een lekker sateetje bij elk moskeetje.

Ruikbaard | 19-04-19 | 17:40

Maar dat mogen we allemaal niet weten natuurlijk, anders was het wel nieuws.

Mr.Crowley | 19-04-19 | 17:33 | 1

Trump zit ook overal

rein9576 | 19-04-19 | 17:39

De oorlog is al begonnen. De politici weten het nog niet. De bevolking al wel. Stem ze weg!

Frau Merkel | 19-04-19 | 18:06

Dat is gewoon trouw aan de Afspraken van Bordeaux : Geen berichten, die aanleiding zoudenkunnen geven tot discriminatie.

Janas | 19-04-19 | 18:07

@Frau Merkel | 19-04-19 | 18:06:
De politici weten het zeer zeker wel, maar weten zich geen raad met de groep zeer speciale mensen waar het om gaat, en vrezen dan ook nog eens de minder smakelijke tafrelen die zouden kunnen ontstaan als algemeen doordringt waar de zeer speciale mensen mee bezig zijn. Maar... Het lost zichzelf niet op, het wordt alleen maar erger... En dan verbaasd zijn dat steeds meer mensen zich kotsend van de partijen van weleer en links afwenden.

brekebeen | 19-04-19 | 19:51
-weggejorist-
WatZalIkErvanZeggen | 19-04-19 | 17:24 | 2

Bij meerdere kerken? Dan kan het ook een lopend vuurtje geweest zijn.

Mr_Natural | 19-04-19 | 17:21

@KutFilosoof | 19-04-19 | 17:00 |

Kutleugenaar, Jawel het gaat wel om CNN, want in je eerdere gezwitsal geef je aan dat CNN erover vermelde :

"CNN zeggen dat er geen werkers aanwezig waren bij Notre dame.."

Om hiermee op een armoedige manier te impliceren dat het waar moet zijn.

Nou waar is dat CNN bericht dat?

litebyte | 19-04-19 | 17:15

Kunnen we niet alles gaan samenvoegen voor drie geloven? Dat ze voortaan allemaal naar de Synamoskerk gaan?

Patje2011 | 19-04-19 | 17:14 | 3

Ja Patje dat is een goeie.
Take care.

PopeyeKamper | 19-04-19 | 17:44

Bestaat al zo iets: Baha'i

Tronald_dump | 19-04-19 | 17:47

Typisch, zo'n spitsboogje in een gereformeerd knielhuis. Het kan hier natuurlijk gewoon iemand met goede smaak betreffen ? Maar het hoort niet natuurlijk. Moet zeker geen trend worden.

Shareholder II | 19-04-19 | 17:13 | 5

Hier in het brabantse is de pastoor tevens bakker, met als hostie flinterdun gesneden plakjes worstenbrood.

Shareholder II | 19-04-19 | 17:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Alles moet wijken voor de religie van de wreedheid..ehh vrede.

myrna1965 | 19-04-19 | 17:12

Tactiek van de verschroeide aarde?

Mr_Natural | 19-04-19 | 17:11

Hm Een brandende fles op een grasveld bij een moskee is wereldnieuws en krijg je drie jaar voor. Kerken in de hens hoor je niets over, laat staan dat er naar daders gezocht zal gaan worden. Of wordt ik nu eens verrast en gebeurt het nu wel?

Mart6037 | 19-04-19 | 17:09 | 3

Wedden om een goeie fles van niet?

J-van-de-Bontekoe | 19-04-19 | 18:04

Geen drie maar vier jaar cel. Ook nog eens door te brengen in de EBI in Vught, gezellig tussen de haatbaarden en de Holleeders.

Leon Tosti | 19-04-19 | 18:55

@Leon Tosti | 19-04-19 | 18:55: de EBI zelfs? Krijg een Nelson Mandela deja vu.

Mart6037 | 19-04-19 | 20:30

Ja zeg, nu is het ineens geen tragisch ongeval?

jip_86 | 19-04-19 | 17:07

Als er een scooter in de brand staat is dat in de regio al voorpaginanieuws. Maar meerdere keren brand in kerken niet? Dat geeft te denken

namensmijnhond | 19-04-19 | 17:07 | 2

Daarom al die krantenlinkjes?

miko | 19-04-19 | 18:13

@miko | 19-04-19 | 18:13: Er waren in 2016 eens een paar mafkezen die een molotov cocktail naar een moskee gooiden. Maanden lang lang was dat vol in het nieuws, journaal, nieuwsuur alle landelijke kranten you name it. En hier???

namensmijnhond | 19-04-19 | 18:50

Wat een gaaf land hè Mark..

Ton8695 | 19-04-19 | 17:04

Vage vuren, wat ik je brom.

Mr_Natural | 19-04-19 | 17:02

Is die wandbouw afgeleid van Schutz of staffel op de eerste foto?

steekmug | 19-04-19 | 17:00 | 1

Doet me denken aan Wolfenstein 3D...

threeheadedmonkey | 19-04-19 | 17:06

Meerdere kerken, hmmm.. dat moet langsluiting zijn dan.

Mr_Natural | 19-04-19 | 16:58

Brandstichten is echt niet cool. Maar echt redelijk veel mensen zijn pyromaan. Ziek in hun hoofd.

sjef-van-iekel | 19-04-19 | 16:57 | 1

Daar had je vroeger de gekkenhuizen voor! Maar dat was niet 'humaan'!

BaldEagle | 19-04-19 | 18:17

Er wordt niet bericht, of een script met: Kortsluiting, of Ongelukje, of Verwarde Man. Meer smaken zijn er niet.

Fijnstoffer | 19-04-19 | 16:56 | 2

Lol, ipv de Nieuwe Maan, een verwarde maan

LuNaTeeQ | 19-04-19 | 17:06

Bloedsuikerspiegel

Margot2973 | 19-04-19 | 20:22
-weggejorist-
Care | 19-04-19 | 16:55

In islamitische landen worden vaker kerken afgebroken en dat komt ook niet in het nieuws.

Eddy67 | 19-04-19 | 16:54 | 2

Ik zou het geen "afgebroken" willen noemen, eerder afgefikt. Maar ja wie ben ik.

copywriter | 19-04-19 | 17:06

Gedemonteerd

Ray69 | 19-04-19 | 17:09
-weggejorist-
Superior Bastard | 19-04-19 | 16:54 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Wibowob | 19-04-19 | 16:53

Tijd om de moskeeën te beveiligen..... de dreiging schijnt daar het grootst te zijn en dat is een normale reflex tegenwoordig, gebeurde ook na de islamitische aanslag in Utrecht.....

In omgekeerde wereld leeft!

Fatwabuster | 19-04-19 | 16:53 | 1

Het wordt de hoogste tijd dat dat schorem eens een koekje van eigen deeg krijgt!

BaldEagle | 19-04-19 | 18:08
-weggejorist-
De Profundus | 19-04-19 | 16:53 | 1

Het dak van de Notre Dam is afgebrand.
Het was een rotdak, een onnodige toren en eea had veel groot niet betaalbaar onderhoud nodig.
Dat het een soort 9-11 leek en dat er mogelijk een zootje criminele, psychoten daarbij gaan staan te juichen is onvermijdelijk.
Dat er copycats zouden komen is iets waar iedere veiligheidsdienst op attent moet zijn.
Zeker na NY!

Einde van de Domheid | 19-04-19 | 16:52 | 2

Er was ook een brand tegelijkertijd in de Al Aqsa moskee. (Maar dat is weer een ander verhaal...)

Einde van de Domheid | 19-04-19 | 16:54

@Einde van de Domheid | 19-04-19 | 16:54: Al dat ding afgefikt zou zijn kon de tempel herbouwd worden. Het hele Midden Oosten zou volledig doordraaien. *denken in kansen*

Frau Merkel | 19-04-19 | 18:09

Leerdam stikt van de marokkanen. Je weet toch.

Tronald_dump | 19-04-19 | 16:51

Oh boy. Dus de Scandinavische soldaten van Satan met hun duivelse black metal-muziek, corpse paint en spikes zijn weer eens op oorlogspad?
Onacceptabel!
Ik ga dat langharig tuig in hun leren jackies slaan met mijn schoen! En als ik die schoen niet zo 1-2-3 uitkrijg, wijs ik wel nijdig met mijn schoenzool naar ze! Dat zal ze leren.
www.geenstijl.nl/1519481/bush_schoen_...
*doldriest schoen losveteren doet*

chicago river | 19-04-19 | 16:51

Er was brand in nieuwbouw van de Gereformeerde Gemeente in Nederland in Leerdam.

Nieuwbouw - Kerk - 2019..... heb ik iets gemist

Rest In Privacy | 19-04-19 | 16:49 | 2

Er moet natuurlijk moskee staan maar ivm de paasdagen staat er kerk. Wordt volgende week aangepast en dan kan heel deugend Nederland vol op het orgel

Jan Leul | 19-04-19 | 16:52

Refo-kerken en bepaalde evangelische kerken groeien als kool. De RK en PKN daar in tegen slinken als het zetel aantal van de VVD

Tronald_dump | 19-04-19 | 16:54

Sommige mensen willen gewoon de wereld zien branden.

priks | 19-04-19 | 16:47 | 2

Of zijn te apatisch zich er druk om te maken.

threeheadedmonkey | 19-04-19 | 16:51

Klopt, dat krijg je wanneer mensen het idee hebben dat de omgeving waarin zij leven niet aansluit bij hun eige wereldbeeld en identiteit. Hoe meer diversiteit hoe meer mensen zo'n "fuck it all" mentaliteit aannemen.

ScheveHarry | 19-04-19 | 16:52

Verder vreemd dat er geen beveiligingscamera's lijken te zijn... Of houden ze stil dat uit de beelden zeer duidelijk blijkt dat het om zeer speciale mensen gaat die de brand hebben gesticht?

brekebeen | 19-04-19 | 16:44 | 5

Zeer speciale mensen WAAREMPEL!... bedoel je dan dat ze dan mentaal speciaal zijn? oftewel mentaalhandicapten, of 'gewoon' gelovigen? (in mijn optiek vallen ze beide in de categorie... zeer speciaal)

litebyte | 19-04-19 | 16:52

Waar heb je die voor nodig? God ziet alles.

Mr_Natural | 19-04-19 | 17:03

@litebyte | 19-04-19 | 16:52:
Ze zijn in ieder geval niet christelijk, maar zeer speciaal omdat ze vooral niet genoemd mogen worden.

brekebeen | 19-04-19 | 17:43
▼ 2 antwoorden verborgen

twitter.com/TipsyPianoBar/status/1118...
CNN zeggen dat er geen werkers aanwezig waren bij Notre dame..
Parijs word maanden getijsterd door brandstichting in kerken.
Man staat op dak van notre dame.
Paar witte flitsen.
Boel brand af.

Doorlopen mensen, helemaal niks aan de hand. Toeval.

KutFilosoof | 19-04-19 | 16:44 | 16

@KutFilosoof | 19-04-19 | 16:55: Ik weet niet wie er wel of niet op het dak lopen, en wat die produceren. Jij ook niet. Nogmaals; witte flitsen is geen bewijs van brandstichting. Praat toch niet zo dom.

ZeurDakker | 19-04-19 | 17:05

@BaldEagle | 19-04-19 | 18:11: Wellicht moet je eens leren lezen. Welk gedeelte van "ik geef zonder meer toe dat het de schijn tegen heeft" was te moeilijk voor je? teveel lettertjes voor je VMBO garnalenbreintje?

ZeurDakker | 19-04-19 | 18:39
▼ 13 antwoorden verborgen

Paasvuur, heel normaal hoor.

Het Koude Gooi | 19-04-19 | 16:44

Gisteren stapte er ook al een man met 2 jerrycans benzine St. Patrck Cathedral in New York binnen. Beetje verward uiteraard. Zei dat zijn auto zonder benzine stond.

Simon_GS | 19-04-19 | 16:44 | 1

Een professor notabene

vanBarchum | 19-04-19 | 17:20

En heel toevallig op goede vrijdag, de dag dat het ontstaan van het christendom wordt herdacht...

brekebeen | 19-04-19 | 16:41

Zou er daarentegen een brandje zijn in een haathut, dan staat het op alle voorpagina’s

nee_toch? | 19-04-19 | 16:41 | 1

Ja, dat selectieve hypocriete achterbakse (al dan niet uit politiek-commercieel) belang van den Hollandsche massamedia wordt ik hier in het verre buitenland (Azie) ook onpasselijk van. Misschien goed om er hier eens aandacht aan te besteden in een artikeltje.

litebyte | 19-04-19 | 16:44

De duivel die het christendom met vuur tracht te bestrijden...

brekebeen | 19-04-19 | 16:39

Wij zijn met meer.

pegaje | 19-04-19 | 16:39 | 2

Daar wordt hard aan gewerkt.

Padjepejer | 19-04-19 | 16:40

Niet meer in de grote steden

Tronald_dump | 19-04-19 | 17:30

Wéér die glasblazers.

Ruimedenker | 19-04-19 | 16:38

False flag! In brand gestoken door complottheoretici! Om een complot te fabriceren en moslims de schuld te kunnen geven en de ondergang van het avondland te promoten!
Zo. Ook weer geduid met een stukje duiding.

Stormageddon | 19-04-19 | 16:38 | 2

Als het om een incident ging! In Frankrijk vorig jaar 1000! Wat is er goed aan alles kapot maken?

Heisessie | 19-04-19 | 16:41

Grappig; ik ben heidens opgevoed. Maar door dit soort acties voel ik me verbonden met Christenen. Telkens is het een kortsluiting in een elektrisch circuit. Notre Dame, Thierry Baudet's kantoor. Deze kerk. DOEI. Het zijn gerichte, geplande acties. Allemaal. En nu wil ik namen en rugnummers van de aanstichters.

Arkan Sonney | 19-04-19 | 16:38 | 7

@litebyte | 19-04-19 | 17:06:
Zoek het zelf maar op, steek woord Gouda.
Ik heb zelf meegemaakt dat een marokkaan een steen door een ruit van een kerk gooide die vol zat. Je zou hem maar op je knar krijgen.
Was incident van baldadige jongeren volgens het lokale suffertje.

Tronald_dump | 19-04-19 | 17:37

@litebyte | 19-04-19 | 17:0 De islamisering kan niet snel genoeg gaan. Wat jij!

CalamityJane | 19-04-19 | 19:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat zullen die Moslims wel zijn, want de rest van Nederland heeft geen hekel aan religie.

Balgesjaakt | 19-04-19 | 16:38 | 4

@Superior Bastard | 19-04-19 | 16:51: Geef eens 1 reden waarom Kees, Piet of Jan een kerk in de fik zouden steken..... eentje maar!

Fatwabuster | 19-04-19 | 16:54

LOL. Nederland vormt samen met Scandinavië het meest militant atheïstische deel van de wereld.

koter | 19-04-19 | 17:41

@Superior Bastard | 19-04-19 | 16:51:
Ahhhh, iemand heeft een hekel aan religie......
*misdaad anoniem bellen doet*

J-van-de-Bontekoe | 19-04-19 | 17:52
▼ 1 antwoord verborgen

Nu moeten we ook alle kerken en kathedralen gaan beveiligen in Europa. Fijn, man die multiculturele samenleving.

Wasbakplasser | 19-04-19 | 16:34

Is-lam komt naar je toe deze zomer of je het wil of niet.

g[E]ulden | 19-04-19 | 16:34

Hoesjo geen berichtgeving in de MSM?

nedpol | 19-04-19 | 16:33 | 2

Mmmmjaaaaaa......
Blijkt wel dat onze MSM zo objectief is als de duivel zelf. Als er een vaag vermoeden zou bestaan dat er ergens in ons land een moskee aangestoken zou zijn ontplofte de wereld. Krantenkoppen! Breaking news op NPO!! Alle linksche talkshowhosts op zoek naar moslims met slechte BBQ ervaringen, politie en ME inzet, geschokte politici!!
Maar een in brand gestoken kerk?
Niets ................... helemaal niets.
Ik spuug ze figuurlijk recht in de bakkus, walgelijk bevooroordeeld en policor volk, bah.

J-van-de-Bontekoe | 19-04-19 | 18:11

@J-van-de-Bontekoe | 19-04-19 | 18:11:

En daarom afschaffen die NPO, je wil gewoon geen belasting voor zo'n club betalen. Een club die volop meewerkt aan je eigen ondergang.

sprietatoom | 19-04-19 | 19:35

Hebben we toch nog paasbranden in het vooruitzicht.....

Kukooo1 | 19-04-19 | 16:33 | 1

Staat die man op foto 1 nu met eigen vocht te "blussen"?

Tilburgse bluf | 19-04-19 | 16:33 | 1

Water was op, je moet toch wat he..

Gokmaar | 19-04-19 | 16:59

Waar was Baudet ???

Rammstein | 19-04-19 | 16:31 | 3

Die speelt toch geen orgel?

litebyte | 19-04-19 | 16:58

Naar het halal strand

myrna1965 | 19-04-19 | 17:15

Baudet was zijn eigen brandje aan het blussen. Vraag het anders aan Halbe.

Frau Merkel | 19-04-19 | 18:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken