Vrolijk Blij Seizoen ALLEMAAL!
Echt? Hema?
Reclamefolders in een brievenbus gevonden. Uiteraard bomvol aanbiedingen hogedrukreinigers, groene aanslag-spul en 20% eraf op tuinhout. En natuurlijk Pasen, dat boreale jaren 30 feest wanneer bruin doet alsof het geel is. Uiteraard doet de Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam daar niet aan mee. In de verte strompelt een blijseizoenhaas door een akker. Maar hou vol mensen! Straks onder Baudet I verplicht naar de Matthäus-Passion! Jippie.
Reaguursels
InloggenVoorjaarsfolder, maand geldig. 24 pagina’s, waarvan er 6 actief aan Pasen gewijd zijn. Paaseitjes, paasaankopen, paasontbijt, P A S E N in lettervormpjes, alles komt voorbij. En hier gaan we selectief zeiken over een “blij ei” grapje op de cover? Jezus wat een selectiviteit.
Brofist | 25-03-19 | 01:13: zelfs in het crematorium Steenbrugge hier in Deventer is er een Wifi.……..
Ik weet eigenlijk niet of je aan die Arabieren wel zo lekker kunt verdienen. Ik denk niet dat de HEMA al een filiaal in Caïro of Beiroet heeft geprobeerd. De HEMA in Aleppo draaide ook niet zo goed.
Pasen. Het belangrijkste christelijke feest. Na de kruisiging op goede vrijdag vieren we dat Jezus Christus van Nazareth is opgestaan uit de dood. De Joden vieren dit feest waarbij ze herdenken dat het volk van Israël uit slavernij is gebracht door Mozes. Het heet al eeuwen Pasen en ik ben het helemaal zat dat politiek correcte winkelketens dit niet durven te communiceren. Het is exact zoals in de VS. Pasen en kerst worden vervangen door ‘feestdagen’. Trump ging er keihard tegenin. Ik denk dat Baudet en Wilders dit ook moeten doen. Handen af van onze Joods Christelijke cultuur.
En bij AH zal de "feeststol" wel al weer weken liggen.
kun je nagaan dat in Den Haag jarenlang dagelijks en vele uren lang bij de Hema/Grote Markt een autochtone dwaas uit het Greta- en Dries-kamp, dus met palestijnse sjaal om, stond met een bord dat je geen Israëlische spullen moest kopen (Jaffa sinaasappels of zo). Achter hem liepen vrouwen met bedekte kop die in een vreemde taal spraken met elkaar de Hema binnen die door het management al met een diepe buiging aan ze is overgedragen. Weg HEMA . Weet niet of die dwaas er nog steeds staat.
Ik vier zoals gewoonlijk Beltane. Maar wel met paasbrood en paaseieren bij een paasontbijt.
Bedrijven zoals Hema die buigen voor de Islam of er anderszins mee collaboreren, boycot ik.
ik ook en dan omdat ze totaal onze cultuur afwijzen zoals nu weer Pasen, eerder Zwarte Piet en ga zo door. WEG met de HEMA en soortgelijke verraders
Heeft AH het licht al gezien en weer Nederlandse in plaats van islamitische-deug-folders gedrukt?
HEMA boycot ik al jaren, evenals SHELL. Sinds de truc van de NAM om de aansprakelijkheid bij de gaswinning te ontlopen kom ik er niet meer. Wim-Lex verdient overigens al genoeg, dus die hoeft niet nog meer te vangen.
Vergeet ook Almhof niet, verving het kruisje op het kettinkje voor een hartje.
Nooit meer gekocht.
Als of er überhaupt naar onze reclames wordt gekeken door mensen met schotelantennes.
Serieus? Wat laf. Ik had altijd alle lof voor Almhof.
Gek hè, dat de omzetten in de HEMA-winkels onder druk staan?
Echt? Ik kom er principieel al nooit dus heb geen idee.
Door zo'n Hema blijft links Nederlands onmisbaar, morgen gaat de NPO weer los op de mensen die nog niks in de gaten hadden over "blij seizoen", en er pal vóór hadden moeten zijn.
De consument is machtig. Gewoon kopen in zaken waar Nederlandse tradities nog mogen. In het streven naar een Verenigde Staten van Europa moeten al die tradities verdwijnen en/of krijgen ze andere namen.
Ik wilde bijdehand doen. Maar toen kwam 't.. er schoot mij geen toko te binnen waar de Nederlandse tradities nog trots geuit ende geëtaleerd worden.
Hemaworst voortaan kopen bij de.. tja.. Intratuin? MultiVlaai?
@Shareholder II | 24-03-19 | 23:28: niks Hemaworst dus, Wees sterk
Pasen is geen islamitisch feest dus is het racistisch en dus moet het verboden worden. Logisch toch?
Des te erger van de HEMA, omdat hun halve worsten wat mij betreft tot ons cultureel erfgoed behoren. De UNESCO waarschuwt jullie nog één keer, HEMA.
Ben best blij met de lente
Klaar met HEMA nu!
Ik koop mijn paaseitjes en chocolade paashaas bij Winkels die pasen gewoon pasen noemt dus dat is niet de hema
Veel mensen zijn zelfs te lui om te gaan stemmen, laat staan dat ze winkels zoeken die de Nederlandse identiteit nog een warm hart toedragen. Zolang er maar WIFI is is er niets aan de hand voor velen.
Wifi? Hoe pauper moet je het hebben dat je naar de *willekeurige winkel* gaat om te kunnen internetten op de gratis wifi?
Eerst een half uur kutten om verbinding te krijgen en dan is het nog traag ook.
Ik vindt die Mattheus passion maar zwaar overgewaardeerd. Bijna in slaap gevallen tijdens dat stuk.
Ik heb mijn best gedaan om het mooi te vinden maar het is niet gelukt
Smaken verschillen.
Dit jaar voor de 15de keer naar Naarden.
Zin in!!
@Berbaar In de Grote Kerk toch? Fijn dat Leusink er weer bij is ;-)
@Berbaar | 24-03-19 | 22:09: heel veel; plezier en geniet er intens van. Ik ben jaloers
Het is een kleine moeite om daar niets meer te kopen. Je moet echt je best doen wil je daar nog wat vinden wat je kunt gebruiken.
Niks om je druk over te maken. Hema toont een al jaren een dalende tendens in ons lage landje, en al zijn de vooruitzichten aan de uiteinden van Europa toch iets positiever, nog een jaartje of wat en dan gaat Hema mee met de Blokker, V&D, Bart-Smit, etc. Oud Hollands vergane glorie, Es war einmal.
De HEMA in mijn Rotterdamse buurt draait voor 90% op hoofddoekjes. Je kunt met Nederlands terecht, maar de voertaal is wel zo'n beetje Turks geworden. Ik stel vast dat er een overname heeft plaatsgevonden.
Maar de buurtsuper is volop in de Paasmodus. Nu jullie erover beginnen, ga ik maar eens wat eitjes inslaan.
Als ik hier bij de HEMA kom zie ik een behoorlijk divers volk over de vloer komen qua afkomst. Wellicht dat het gewoon een kwestie van vraag en aanbod is.
Links is ontspoord gevoels'denken'. Als het maar goed voelt! Het aslim taslam klinkt wijd en zijd en de linksmens kirt 'wat een mooie taal is het toch ook!' en 'die baarden zijn zo modieus!'. Als het kromzwaard zoeft zal men nog steeds de poorten openzetten, de mensenrechten weet je, een kind onder de evenaar is meestal maar een bedelaar en de wereld is van iedereen!
Sinds de rookworsten van de Hema halal zijn kom ik er niet meer.
Idem
Sinds de Arabische chocoladeletters in de schappen lagen, heeft de HEMA bij mij afgedaan.
Zijn die halal ? *streep trekt*
Happy Ostara, stelletje thoughtcrime-censuristen.
Ook Albert Heijn opent groots met "al het lekkere van de lente" , met rode tomaten op het voorblad van de folder, i.p.v. Paas symboliek. In een klein hoekje staat nog wel iets met Pasen. Een krampachtige poging om de geit en de kool te sparen. Een gat in de markt is een winkel (keten) die gewoon groots Pasen durft te benoemen op zijn folders. Kennelijk is er een automatisch mechanisme die aanstuurt op appartheid.
Dat combineren met kwaliteit voor de juiste prijs en je stuurt al die prijsvechters naar de kelder.
HEMA? Hier Eet Men Afval
Dus
Als die islam zo tolerant is en we moeten zo nodig verbinden, Waarom mogen wij dan ons paasfeest niet gewoon paasfeest noemen, en is kerstfeest in veel wijken nu in eens winterfeest geworden?? Onbegrijpelijk, dat is niet verbinden maar onderdrukking. Als je dit 40 jaar terug had benoemd was je door alles en iedereen voor gek verklaard, en als je het nu benoemd ben je je leven niet meer zeker, en ben je een fascist. WTF.
Kom ik gewoon niet meer... stelletje hypocrieten.
Pas als ze blij seizoen weer vrolijk Pasen noemen,
winterfeest weer gewoon Kerstfeest is en Sint omringd wordt met ZWARTE zwarte pieten... zal ik er nog eens over nadenken.
Zijn er stickers met de tekst: vrolijke Paasdagen?
Ik zal die niet bij de Hema op de deur plakken.
ik doe met je mee
De Hema kan in de paashaas stront zakken. Stelletje landverraders, bah!
Wat een lafbekken daar bij de Hema.
Hulde voor de Aldi !
Is er toevallig nog een Hema vennoot in de zaal die even wil reageren?
Binnenkort ook in de Hema: racismevrije potloden.
www.leuvenactueel.be/racismevrije-potl...
België is een bananen republiek niet serieus nemen
Staat de Hema niet te koop? Aldi! graag kopen die handel en dan meteen opheffen... danke
https://www.daskapital.nl/5152217/nou-ja-marcel-boekhoorn-gaat-gewoon-hema-kopen-of-toch-niet/
Als iemand weet bij welke winkel ik nog gewoon kerststol, pepernoten, paaseieren, jodenkoeken en negerzoenen kan kopen dan houd ik me aanbevolen.
https://www.hema.nl/pasen/paaseieren
Paaseieren. De rest is het nog geen seizoen voor.
D'r zit daar in de hogere echelons van het bedrijf iemand die liever het hele bedrijf naar de vaantjes laat gaan dan zijn eigen ideologische agenda opgeeft.
www.volkskrant.nl/economie/tjeerd-jeg...
@kotelet | 24-03-19 | 18:52:
https://www.rtlz.nl/business/ondernemen/artikel/4454941/hema-boekhoorn-verkocht
Aha. Blij seizoen met hazen, kuikens eieren, vuren, takken? HEMA, HEleMaal Af, schaft zichzelf alvast af?
En Albrecht Diskont (ALDI) is Duits, die houden gewoon nog van Ostern en vlak over de grens Paasvuren zoals bij ons in het oosten.
Gaat de vergelijking dan niet wat mank met een "aangepast" Nederlands bedrijf en een Duits bedrijf? Wát doen die andere NL bedrijven?
Renaissancevloot recht zo die gaat!
Iedereen een Blij Weg Met Ons!
Een jaar of 3 geleden werden Zwarte Pieten uit de plaatselijke hema (Klazienaveen) gezet, sindsdien kom ik er niet meer .
Zijn ze nou HEileMAal van de ratten besnuffeld?
Neuh...... van de paaskuikens.
Met Pasen wordt het einde van de winter gevierd (met kerst midwinter). Na een winterperiode gaat men de huizen schoonmaken en opruimen de rommel wordt opgebrand wat gesymboliseerd wordt met paasvuren. De haas moet bescherm worden, want die moet eerst wat vetter worden en jongen voorbrengen. Eiren mogen wel geraapt worden, want anders eten al die vogels de pas gezaaide zaden op. Om te voorkomen dat de viering niet in de zomer komt te liggen is het niet gekoppeld aan een bepaalde dag. Onbegrijpelijk waarom Pasen niet gewoon benoemd mag worden door de Hema. Kan me niet voorstellen dat moslims hier iets tegen hebben. Winkel links laten liggen wat mij betreft.
Het zijn meestal niet de moslims maar de progressieve cultuurmarxisten die wat tegen christelijke feestdagen hebben.
Net als zwarte piet, waar geen enkele natuurbeheer bezwaar tegen maakte. Totdat ze werden opgestookt door blanke cultuurmarxisten.
@du Roi Soleil | 24-03-19 | 18:19: natuurbeheer = natuurneger
Uw feest is gekerstend. Daarom is het voor moslims een onacceptabel feest, Ontkersten je dit feest, dan maakt het nog niks uit. De moslim erkent niets anders dan de islam. Alle wegen leiden naar Medina.
"Grappig", die Boekhoorn heeft het dus ook niet begrepen, dus voor mij voorlopig nog geen el Hema begrijp ik. Gelukkig hoef ik mijn vrouw ook niet meer te overtuigen, de argumenten dragen ze zelf aan.
Zijn eitjes kan hei als dragei aneil / zeitpeil inneimen.
Wat een mongolen..... de Hema ziet me nooit meer terug als klant.
Laat ze hun "Blij Feest" maar stoppen waar de zon nooit schijnt.
O nee, "Blij Seizoen", nog erger.
@ vrouwtje Haram.
Hema is nu in handen van Marcel Boekhoorn, en die is natuurlijk niet op zijn achterhoofd gevallen: www.ad.nl/economie/hema-en-albert-hei...
Die tent gaat wel weer draaien, maar hijmnoet die Tjeerd Jegen (de huidige directeur) er nog uit schoppen. Dat is een multiculturele kneus, die eerder de "gender neutrale kleding" introduceerde bij Hema.
Godver, zelfs Boekhoorn kan het tij niet keren. Dat valt mij behoorlijk tegen.
tei bedoelt u ;)
Laten we hopen dat het is als het keren van een dieseltanker. Heeft ook even tijd nodig voor die weer de juiste koers vaart. Ze krijgen nog heel even het voordeel van de twijfel van mij.
Nou op de website heet het allemaal nog gewoon pasen hoor. paaseieren, paastaart (wat dat ook moge zijn), paastafel, paasdecoratie. Voor wie dat allemaal leuk vindt.
De Hema zit al jaren in het omvolkingscomplot. Met Suikerfeest wordt altijd groots uitgepakt. Gelukkig is het tij gekeerd en zal ook de hema haar rechtmatige loon niet ontlopen!
Geef die keten nog max 2 a 3 jaar. Dan is het voorbij. Ze gaan het niet winnen van de Action en Ikea.
www.geenstijl.nl/5146877/vrolijk-blij... Hema is toch verkocht een echte rechtse Nederlandse ondernemer. Dus deze zal zeker Pasen en andere Christelijke feestdagen straks weer herintroduceren.
Ik snap dat wel, de islam ligt boven en niet onder. De Hema houdt zich simpelweg aan de geldende wetgeving, net zoals de NS zich ooit aan de nationaalsocialistische wetgeving hield.
De redding van de Hema ligt juist bij de moezelman, die wil die ouderwetse eenheidsworst nog wel kopen. En als je dat allemaal heel halal presenteert, op z'n minst niet-ggggggristelijk, dan koopt de muzelman eens zo snel. Hoofddoekjes vliegen over de toonbank als vette kebab, de Hema vaart er wel bij. Ze hebben duidelijk een plek in de markt gevonden. Maar het is niet mijn plek, evenals voor zovelen.
Sinterklaas zonder zwarte piet in je marketing, of "winterfeest". En nu weer "blij seizoen". Als je wilt verdienen aan mij moet je niet hypocriet doen. Zelfde geldt voor Ramadan. Als dat je markt is noem je het ook gewoon "Suikerfeest en Ramadan" i.p.v "niet-eten-maand"
Pasen is voor katholieken het belangrijkste feest van het jaar. De wederopstanding van JC.
Kennelijk mag dit van de HEMA niet meer genoemd worden. Het is dat ik zelf teveel van eieren houd maar anders zou ik de lokale HEMA hier, gekleed in een paashaaspak, eens van binnen boreaal herdecoreren middels het werpen van een treetje of drie eieren.
Ik kies dus voor het alternatief, niets meer kopen bij de HEMA.
Ik heb gehoord, dat de Hema van Joodse eigenaren is.
@Pelforth | 24-03-19 | 17:52: Ben je van GroenLinks? Je hebt je antisemitische info zo snel paraat.
@Pelforth | 24-03-19 | 17:52:
Je had je beter druk kunnen maken toen ziekenhuizen in handen van Turken kwam.
Johan Cruijff?
@Pelforth | 24-03-19 | 17:52:
Die geven in elk geval geen voorrang aan religieuze lange tenen.
Ik koop al jaren niet meer bij de HEMA. Geeft een lekker gevoel. Moeten jullie ook doen!
Blij ei-seizoen ? Wtf is dit voor kolder ?
een achterlijke idioot bij dat kutbedrijf verzint zoiets hetzij uit marketing overwegingen (maar dan is het de slechtste marketeer van ons land, erger nog dan die oetlul die Blokker om zeep hielp) of er zit een giga-infiltrant en moslimlikker in de top die niet begrijpt dat hij zijn toko omlegt.
Pasen is pas over vier weken, de HEMA kan nog met een mooie Paascampagne komen.
Eén ei is geen ei, twee ei is een paasei.
Dit heb ik geleerd op school. Was zeker een rascisten school.
Ik had Meester Boreaal bij rassenleer.
Hele aardige man. We mochten altijd met zijn Afrikaanse herder spelen.
Schwarzi heette die, helemaal niet Falsch, misschien bij de roodharigen, maar dat kan ik mis hebben.
@Pelforth | 24-03-19 | 17:49: Van meester Boreaal mocht de tante uit Marokko zeker ook niet over komen omdat ze geen visum had? ;)
@Pelforth | 24-03-19 | 17:49:
Honden zijn kleurenblind. Wit kunnen ze echter wel van zwart onderscheiden.
@Pelforth | 24-03-19 | 17:49:
Flink wie afrikanischer Schäferhunde?
Een ei is geen ei, twee ei is een half ei, drie ei is een paasei. Zeker liggen slapen tijdens de les?
Wat stom dit. Ik vertel mijn vrouw de paaseieren terug te brengen. Per direct!
Marcel Boekhoorn is pas sinds kort eigenaar maar zal deze idioterie wel aanpakken. Een gewone Nijmeegse zakenman die keihard werkt en precies aanvoelt waar het mis is gegaan met de Hema.
Ik hoop het.
Ik had dit ook gehoopt. Waarom is hij nu niet begonnen met weer normaal doen? Hollandser dan de HEMA wordt het niet.
@pibasso | 24-03-19 | 18:07:
De eigenaar is een Gelderlander, las ik net. Dat begint al niet goed. Direct op 1-0 achterstand.
@Sans Comique | 24-03-19 | 19:00:
Met een Spaanse geliefde, een meisje Cabau. Waar moet dat heen? :-)
Gezien de verkiezings uitslag is het beter als de HEMA dit marketing team in de glasbak gooit.
Gewoon dom
Hema... wat een schande! Een Nederlands bedrijf dat het Nederlands zijn heeft verkwanseld voor een kopvod en een suikerfeest. Steek die rookworsten nu ook maar recht overeind je reet in.
Overdwars is ook een optie die we moeten overwegen
Suikerfeest dit jaar 5 juni, wen er maar vast aan.
Het Suikerfeest begint officieel de voorgaande avond bij zonsondergang, dus op dinsdagavond 4 juni 2019
Die stond al in de agenda bert want dan zijn er wat medewerkers iets minder inzetbaar ;)
www.geenstijl.nl/5146877/vrolijk-blij... yep de ramadan eist wat tolerantie van een werkgever. maar goed dat doen we ook met de carnaval.
@bert.s | 24-03-19 | 17:25:
Kwestie van goed werkgeverschap bert.s
Wordt een gezellig feestje op de Theo Thijsssenschool in 020.
joostniemoller.nl/2018/10/gelekt-brie...
Doet u mij maar een zakje seizoenseitjes en een seizoenstol. En graag de zegeltjes om met korting mee te gaan met de hadj.
Heeft nou niemand door dat het "blij ei seizoen" is? Dat ei hoort erbij in de titel. Maar goed, nog steeds kansloos, kut Hema.
En die "s-ei-zoen". Geeft een iets romantisch tintje. Koop niet bij HEMA!
De Vieze man - Kuikentjes met de vrolijke Pasen
www.youtube.com/watch?v=aVl-CToAsDk
Met een slingerende Bach-Mattheus-Erbarme Dich eronder trouwens.
Het blijft briljant. Dank!
Gheghe humor om te lachen, reaguurdertjes die lopen te jankeballen over hoe de HEMA Pasen benoemt.
Dit land is af lol
Zo en zo kan je je afvragen bij de populariteit van HEMA hoe het staat met de staat van de deelstaat NL.
Pinlijk om te zien dat Unilever& Co (middels rutte) de smaak bepaald...
@litebyte | 24-03-19 | 17:12:
Taaltechnisch driewerf kudt.
Doe eens beter tegelen!
Pasen moet worden vervangen maar Suikerfeest mag wel? Inderdaad, dit land is af!
Ah, ik dacht al bij het lezen van het woord "reageerdertjes" dat is vast Berbaar want die houdt zo veel van verkleinwoordjes. En ja hoor. Daar is ie weer na de stormachtige verkiezing.
Berbaar, hierboven De Vieze man met zijn kuikentjes. Echte humor om te lachen.
@litebyte | 24-03-19 | 17:12: Taaltechnisch rammelt het een beetje. De boodschap daarentegen is een stabiele.
@CalamityJane | 24-03-19 | 17:56:
Vandaar dat hij over de taalkunsten van de schrijver begint, hoe triest.
Heee bert, de VVD is recent iets meer VVD’tje geworden hè! Toedels!
HEMA is sowieso kudt. Wie koopt daar nog?
Dat dacht ik ook heel lang.. totdat ik hoorde van een Franse collega dat deze marketing formule ook al in Frankrijk is gesignaleerd
Een soort Heineken op winkel gebied, geen smaak en kudt kwaliteit maar prima marketing om een succesvol deel van het volk te overtuigen.
Ik.
Prima prijs/kwaliteit voor allerhande meuk.
@frickY | 24-03-19 | 17:08: Werkelijk?
@frickY | 24-03-19 | 17:08: Dat was tot 10 jaar geleden het geval.
@frickY | 24-03-19 | 17:08: U is vrouw?
@OekbertDrazington | 24-03-19 | 17:15: Van kortpittige persuasie, schat ik zo.
Zouden er echt meer dan een handjevol moslims in Nederland zijn die zich storen aan het woord pasen? Voor wie doen deze debiele marketeers dit echt?
Ja, namelijk zo'n 2 miljoen moslims.
Ik zou me eerder afvragen, waarom zou het moeten uitmaken of iets stoort?
@minderweter | 24-03-19 | 17:15:
2 miljoen. Dat is echt schrikbarend. Maarja, ze zijn allemaal zooooo lief volgens alle instanties.
Alleen landverraders kopen nog bij de HEMA. Meer valt er niet over te vertellen.
Ga het eens vragen bij de ingang bij iedereen die naar binnen gaat:
'Bent u ook een landverrader?'
'Zover ik weet niet, ik kom alleen een Nederlandse rookworst en een paar sokken halen'
@kloopindeslootjijook | 24-03-19 | 17:03: Sokken haal je bij de Turkse HEMA aan de overkant van het plein. Scheelt ook nogeens de helft. Je worst haal je bij de loempiabakker op het plein. Ziet u. Geen HEMA nodig. Oja, die Turkse HEMA doet wel gewoon aan Pasen en Kerst.
@LV-223 | 24-03-19 | 17:22:
Nee, Turkse winkels boycot ik ook.
Ik weet niet of het wat marketing betreft nu zo'n goed idee is om Pasen te vervangen door het nogal uppige, ietwat kinderachtige en naar de jaren 50 klinkende; "Blij seizoen". Maar goed, als de Hema denkt op die manier meer chocolade fantasie eitjes en plastic paashaasjes troep uit China af te kunnen zetten dan wens ik ze een prettige wedstrijd ermee. Maar als dit "progressief" of zelfs een vooruitgang zou moeten zijn dan ga je je toch afvragen wat die woorden betekenen. Volgens mij heb ik ze dan altijd verkeerd begrepen. En nog.
Vrolijk Blij Seizoen. Als een PDF slide op de beamer van een bedrijfstrainer, met zo'n als een krankzinnige grijnzende, totaal gekunstelde plastic sukkel erbij. Inclusief hyperblije aandachtsbril en geforceerde bokshouding. God wat is die man blij. Zo blij, dat je hem het liefste 3 minuten met zn kop in de WC pot wil steken en een paar keer die blijheid wil doorspoelen, lekker lang op de grote knop drukken.
Hihi ! Zie ´m zijn best doen.
Een valide argument om voorjaarseieren en winterstormen te verkopen zou kunnen zijn dat je ze daags na Pasen en Kerst niet in de container hoeft te flikkeren. Afgaande op interviews met baas Tjeerd gaat het er hem echter om om voorop te lopen in het nieuwe, inclusieve en diverse Nederland en is hij daar heel blij mee. Mooi voor hem, ik loop wel een deur verder. Bah!
Zojuist de 'paasfolder' van de Lidl gezien. Heet nu "lente op z'n Hollands". Ook hier is het woord Pasen verbannen. In het vervolg maar naar de Hoogvliet of de Aldi. Zijn iets verder maar in ieder geval boreaal.
Hollands?
Nederland!
Ook een boycot dus. Met kerst had de Lidl de meeste "kerst" producten, dacht dat ze op de goede weg waren.
Ik kom misschien 2x per jaar in de HEMA voor 1-2 producten. Gezien de dure rotzooi dat ze verkopen verbaast het me dat ze nog bestaan. Al schijnt het chill te zijn als je baby's hebt (hebben veel kleding, doekjes etc.). Vreemde is dat zelfs in een multikulti prachtkrachtVogelaar wijk er voornamelijk witte medelanders daar winkelen. Vanwaar dat krampachtige gedoe om inclusief te zijn? Alleen het personeel is voornamelijk alloch.
Omdat het wit links vrouwvolk aantrekt.. Je weet wel die met een krat voorop de fiets en kinderzitje achterop.
Ach Hema is toch al een tijd het spoor kwijt. Ooit kwam ik er elke week nu mijd ik die zaak zoveel mogelijk.
Hema Halal Akbar!
HEMA dat was het , doei !
.. volgens de Deugmensen is het kinderachtig om op te merken hoe kinderachtig & vrolijk zij alles wat naar westerse tradities ruikt de nek om proberen te draaien. Inclusief uw kinderwens en toekomst.
Dus - sta een beetje open bij de moderniteit. Steun uw lokale klimaat-aap, het stomme beest is nog niet zindelijk en heeft uw elke cent nodig om te functioneren.
De Hema ging u voor met het steunen van Nieuw-Fascisme, de beweging van den toekomst. De enige beweging, wanneer het aan de klimaat-apen ligt.
Hema weet niet dat kippen slecht zijn voor het milieu.
Maar dat komt omdat het ei er is vóór de kip.
Ga nu een kerststol halen bij de Aldi
Klopt niet; de kip was eerder dan het ei; want het ei moet immers uitgebroed worden.
@kweethetooknietbeter | 24-03-19 | 16:57:Uitbroeden kan ook in de achterkamertjes van de politiek. En het zou me niets verbazen als ollongren of kaag eieren leggen.
@kweethetooknietbeter | 24-03-19 | 16:57:
Bedankt voor de tip
@wijsvinger | 24-03-19 | 17:00:
in dat geval hebben ze elkaar wel wat uit te leggen.
Ok, ben er nu echt helemaal klaar mee, HEMA, ik wens u een fijne toekomst zoals Blokker..
Wat ruist er door het boreale struisgewas...
de uil van minerva
Volkert? Een milieuactivist?
@Mart6037 | 24-03-19 | 16:53:
Een paashaas met eieren.
De Nijlgans, Turkse Tortels en andere exoten.
Het tajpeng vogeltje.
Waarom heeft gemiddeld gesproken , geen hond in Nederland enig besef van herkomst en achtergrond ? ( Laat staan van verder terug het "Boreaal") Omdat het geschiedenis- en aardrijkskunde-onderwijs al 40 jaar op niveau zwakzinnig staat en de laatste 25 jaar alleen maar verder is afgebroken. Alles wat riekt naar verleden en natie-staat ( en ja .. daarom heten we nog steeds Nederland): verboten!!
Pasen is verworden tot een marketing term, en daar is op zichzelf niets mis mee.
het is ook de aard, UK is veel eer een land van tradities en de boekenwinkels staan er vol van boeken over geschiedenis
te pasen en te onpasen hebben ze het weer over feestdagen ipv de haas bij zijn naam te noemen.
www.youtube.com/watch?v=kbgWk5Nl4hw
Niet te verwarren met:
www.youtube.com/watch?v=WMjZybeHDqc
@kweethetooknietbeter | 24-03-19 | 16:53:
was Andre van Duin eigenlijk een naJaper?
@Hemmenaar7 | 24-03-19 | 17:30:
Andre van Duin heeft wel vaker muziek van anderen gebruikt (voor zijn parodieën). Een paar voorbeelden:
1) www.youtube.com/watch?v=OaRwX9ihMCA vs youtu.be/HTkbj56bnYs?t=17
2) www.youtube.com/watch?v=eJNfnrmwRXs vs www.youtube.com/watch?v=hn039dbUWuY
3) www.youtube.com/watch?v=PwcxdaganqY vs www.youtube.com/watch?v=Yga6O3WhRFY
En zo zullen er nog wel een aantal zijn.
Echt gestoord ben je pas als je op dat soort dingen let en er aanstoot aan neemt. Maar goed, die mening zal hier bij de gemiddelde Thierry groupie wat minder aanslaan.
Thierry groupie? man man man
Idd,HEMA marketing met een hoog rutte gehalte... geef het aan maar neem er geen aanstoot aan.
@de uitbater | 24-03-19 | 16:43: Dat is iemand ide eens een andere leugenaar dan rutte wil. Ik vind het persoonlijk een prima omschrijving.
Kan je ook van zwarte piet zeggen. Of negerzoenen. Het is bij jullie altijd maar 1 kant op en dat is afbraak van Hollandse/ christelijke traditie/gebruiken/cultuur. Desnoods met rechter en OM als stok achter de deur. Zeikerds.
@Mart6037 | 24-03-19 | 16:52: flauw wat! Nog flauwer is dat dit inderdaad de realiteit is.
Kleine moeite, groot plezier.
Dat vonden veel mensen in 1938 ook...
@ obvious
Ik neem inderdaad aanstoot aan de afbraak van de Nederlandse cultuur.
Heb volkskrant abonnement direct opgezegd!
alweer?
je hebt nu Trouw?
In de herkansing: Marketing les 1:
Hoe trekken we aandacht met Pasen?
Slogan iets met het Paasfeest?
Nee, dat doet iedereen al. Iets dat ons onderscheid van anderen.
Iets dat rijmt op ei?
Ja dat! En zo verspreiden ook alle rabiaat rechtse blogs opiniemakers onze boodschap voor de nada omdat we paasontkenners en oikofoben zijn. Bovendien kunnen we met een gerust hart zeggen dat we niet op dat soort blogs adverteren.
Bam graties topic op de GS, TPO volgt en de rest ook.
Tenslotte de vraag waarom meneer/mevrouw/x geen NEE - NEE stickert heeft?
Op de website bestaat Pasen nog wel. Misschien afgeschaft rondom en in Amsterdamse in de foldertjes ? www.hema.nl/pasen
Ohhhh, dan is het goed ‘we’ moeten dus naar hun website om te zien dat Pasen eraan zit te komen....!? Waarom mag de Nederlandse bevolking niet een reclamefolder van de Hema ontvangen met Paasaanbiedingen? Zo gaat het toch al tientallen jaren, vanwaar die aanpassing?
www.geenstijl.nl/5146877/vrolijk-blij... Zeg ik dat dan ???? Ik constateer iets ,meer niet. Leg me verder geen woorden in de mond.
@Zwizalletju | 24-03-19 | 16:37:
Ik constateerde dat jij op de website van de Hema een zoekopdracht Pasen hebt gegeven.
@JI-HAAT | 24-03-19 | 16:49: Ik constateer dat jij uit je nekt lult : www.hema.nl/ want Pasen staat gewoon bovenaan in het menu.
Neen. In Tilburg is zojuist hetzelfde folderpakket bezorgd.
@JanVergoor | 24-03-19 | 17:53: Dan denk ik dat Boekhoorn aan het werk moet als Pasen uit de folders en wie weet ook wel uit de winkels is verdwenen.
Pasen is kudt. Een geloofsgekkie feestje. Net zoals dat suikerfeest. Ook kudt.
Ben je ongesteld Mark?
Helemaal mee eens! Maar ga je als HEMA de benoeming van het feest afschaffen om een goed voetje te halen bij de volgers van dat andere geloof of om een statement te maken tegen religie-gerelateerde feesten.
Als je als HEMA wel het suikerfeest gaat benoemen (in je folders) maar niet pasen, dan ben je verkeerd bezig.
@litebyte | 24-03-19 | 16:30: wat boeit dat nou. Hema is een bedrijf. Who gives a neuk. Maak je niet Zo druk.
@Mark_D_NL | 24-03-19 | 16:31: Ik maak me niet druk, ik constateer alleen iets, HEMA is aan deze kant van de wereld gelukkig niet te vinden. Maar zo van een afstandje zie je gewoon dat HEMA echt een verneukeratief rutte bedrijf is.
Ecther HEMA ziet zich (ies marketing) als een soort van grootgrutter leidraad in het Nederlandse middenstandslandschap.
HEMA is een oikofoob bedrijf. Die H kunnen ze er wel vanaf halen.
Wat is de Hema?
Dat is een soort van marketing formule. Om producten van kudt kwaliteit niet alleen aan 'prijsbewuste' Nederlanders te slijten maar aan iedereen.
HEMA is als Unilever, het enige wat reltief goed is, is de marketing.
Worst???
@deja_view | 24-03-19 | 16:34: Idd... de HEMA worst is als de lul van Rutte... leugenachtige marketing met een zoute nasmaak.
@litebyte | 24-03-19 | 16:39: Maar wel lekkel!!
@deja_view | 24-03-19 | 16:58: Smaken verschillen... gelukkig!
Wat de oorsprong ook moge zijn, grieks, hebreeuws, de germaanse midwinterfeesten of wat dan ook, de huidige tradities hebben zich over de eeuwen gevormd tot diepgewortelde ook Nederlandse tradities.
Als je je tradities verloochent, verloochen je impliciet een stuk van je eigen cultuur (cultuur= taal, tradities, normen, waarden, doeleinden, enz). Cultuur is de belangrijkste 'lijm' van de SAMENHANG van je eigen sociale "In-Group": je vereniging, je dorp, je land, je volk.
Als je je eigen cultuur verloochent stel je je "in-group" open voor infiltratie en "omvolking" ofwel homeopatische verdunning; (hoi Thierry) en vernietig je aldus de nationale cohesie en nationalisme van je land, waardoor het land een gemakkelijke prooi wordt om
overgenomen te worden door de grotere eenheid die op de loer ligt: (Das Vierte Brusselse Reich).
Ergo: het verloochenen van je cultuur is landverraad
En Juncker, Timmerfrans en Verhofstadt zagen dat het goed was
ER wordt mij een religious feest opgedrongen. Onder de noemer cultuur. Tsja....
@Mark_D_NL | 24-03-19 | 16:28:
Moest je eens weten wat mij allemaal wordt opgedrongen.
Pasen is en blijft pasen, net zoals als zwarte piet, zwarte piet blijft.
Overigens, een gezond stukje individualisme hoort ook bij die cultuur. Dus 'We bepalen zelf wel wat onze cultuur is'-cultuur in plaats van 'wat denkt de familie ervan' en iets dat eerwraak nodig maakt.
Dus ja, wat is verloochenen.
eens, en zoveel beter verwoord dan ik dat zelf zou kunnen.
en nu waar ik persoonlijk mee zit, wellicht kan ik een oplossing aangereikt krijgen, ik ben dus zo'n gristen , helemaal voor het behouden van de feesten, ook helemaal voor thierry, echter is het chistelijk geloof niet boreaal maar zeer inclusief qua ras. ik heb dus als een graat in mijn keel moeite met het woord boreaal, aan de andere kant heb ik ook moeite met het homohaatstandpunt van bijvoorbeeld de sgp.
Dingetje is wel dat cultuur steeds verandert, het is niet iets afgebakend en constant. Mensen uit verschillende culturen neuken met elkaar en daar komen dan weer andere mensen uit voort, je neemt sommige dingen wel over andere dingen niet. Er ontstaan nieuwe inzichten waar dan weer vrouwenstemrecht uit voortkomt of scheiding kerk en staat, homo's mogen een LPF oprichten. Daarmee is de eigen moderniteit niet weg, maar het is niet iets constantst.
@kloopindeslootjijook | 24-03-19 | 16:57:
Deels waar: onderdelen van cultuur veranderen inderdaad, maar tradities "an sich" blijven tradities (daarom heten ze ook 'tradities'); juist DIE centrale tradities te veranderen of zelfs af te schaffen (Zwarte Piet, Kerst, Pasen, enz.) betekent afbreken van cruciale steunpilaren van je cultuur
Alles heet toch feestdag tegenwoordig? Alles om maar geen onderscheid te hoeven maken... pfff.
Ook geen meneer/mevrouw meer maar gewoon mens noemen.
-“Dag mens, mag ik van u een pond kaas?” “Tuurlijk mens, had u nog iets anders gewild?”
-“Maar mens, ik reed niet te hard!” “Nou best mens, u bent geflitst en als u dat niet zint tekent u bezwaar aan”
-“Kom mensen, naar de wallen en ff voor €50 een mens volblaffen”
Perfide androcentrisme. Wanneer een individu zich identificeert als een non-androïde, dan is dat net zo valide. Pfffhuh.
Alles is in NL een feestdag, zolang je de naam maar niet uitspreekt, want dan is het een kwetsdag. Tenzij het ramadan of suikerfeest is, dat moet eigenlijk met hoofdletter en uitroepteken worden uitgesproken, en is zeer correct.... bah! (op de school van mijn kinderen heeft de linkse directie ook maar besloten dat we er alleen een lente ontbijt bestaat...
@ikpislauwbier | 24-03-19 | 16:32:
Suikerfeest vieren ze zeker wel, want dat ziet links Nederland als cultuurverrijking.
Vrolijk uilenfeest?
Ja of zoiets pbs.twimg.com/media/D2VW3tiWsAIQf1u.j...
www.quickmeme.com/img/03/0350027efccd4...
We zijn dus inmiddels bij directe vergelijkingen met de heer A. Hitler aanbeland. Dat is snel gegaan. What's next? Endlösung? Vernietigingskampen? Hoe ver zijn ze bereid om te gaan?
@Schoorsteenveger | 24-03-19 | 16:23:
Krankzinnig toch?
@Schoorsteenveger | 24-03-19 | 16:23:
Vraag me alleen nog af of Ruben Oppenheimer dit niet juist kritisch bedoeld heeft, omdat hij verwijst naar de column van Meeus die natuurlijk met dat vrome smoeltje al weken lang de zogenaamde onafhankelijke ongekleurde journalist uit loopt te hangen bij DWDD en meer van die gekleurde VARA-meuk.
Ik kwam nog wel eens bij de hema om een rookworst te scoren en kocht er af en toe ook wel eens iets .
Ben die truttige reclame folders nu wel beu. Laat die rookworst maar . Ik loop wel een kwalitaria binnen :-) Mij zien ze bij de hema niet meer....
Ik begrijp je frustratie, maar dat broodje worst met mosterd, tja... moeilijk moeilijk.
Kwamen die hema rookworsten niet gewoon van unox vandaan, maar dan met een extra spuit 'rooklucht'?
@Gokmaar | 24-03-19 | 16:21: Nou zo moeilijk is het ook niet. De worst word van dieren gemaakt die op een vreselijke manier afgeslacht worden waardoor jouw broodje stijf staat van de stress hormonen. Daardoor krijg je de schijterij maar desondanks " eet smakelijk".
ejbron.wordpress.com/2011/12/20/halal...
Mag dat eigenlijk wel, zo'n rookworst? Dat is toch varkensvlees?
Pritt is best een goeie marketeer.
Een cultuur die haar eigenwaarde afmeet aan hoe de commercie haar in klinkende munt om wil zetten is geen knip voor de neus waard.
wat wel lolze is: linker bedrijf is opgericht door 2 Joden, rechter bedrijf door 2 Wehrmachtsoldaten. Ook wel komisch om te zien dat het van origine Joodse bedrijf zich iets cultuur relativistischer opsteld tov de Christelijke borealiteit? (als dat al überhaupt een woord is), dan die OostEuropese dumptroep in de schappen van de Germaanse uitknijpers.
overigens vind ik beide winkels bijna even hard zuigen trouwens.
Dus die rookworst is een joodse rookworst, misschien wel met varkensvlees?
Die rookworsten zijn voor de handel, niet om zelf te nuttigen.....
Die Ja/Nee sticker helpt niet als je die folder hier voor je snuf krijgt.
Precies de reden waarom ik al jaren niet meer bij de Hema iets koop.
Wat de hema doet zal mij worst wezen!!..... Ik kom er niet meer vanwege de absurd slechte kwaliteit. Als de Hema denkt dat specifieke nieuwe doelgroepen makkelijker voor de gek te houden zijn; veel succes!
Wat de hema doet zal mij hema worst wezen.. hihi.
ik vind The Passion eigenlijk het ergste aan Pasen..
dit jaar een zwerte Jezus begreep ik...
De diversiteit is zelfs bij de EO geland...
Boeit dat heel veel dan. Acteren is acteren.
Daarnaast was ie vast ook niet blond met blauwe ogen.
@menage | 24-03-19 | 16:25: mij boeit het niet maar diversiteitgroepjes vast wel. Een vrouw als Jezus durven ze nog niet aan die gereformeerde mensjens maar een kleurtje blijkbaar wel.
Los daarvan, het is kut en wordt betaald van belastingcenten.
daar zou natuurlijk gekozen moeten worden voor een baardige Semiet met grote neus (en vliezen tussen zijn tenen)
Hebben ze de moslims zelf nu al eens gevraagd of zij zich er aan storen als wij het gewoon Pasen en Kerst blijven noemen? Degenen die ik ken, kan het namelijk niets schelen.
Wat vindt Sylvana ervan?
Kan ze niets schelen behalve een paar Sylvana-types. Een ex collega was zeer vroom moslim maar deed met kerst en sinterklaas gewoon mee.
@telelezer | 24-03-19 | 16:13: racisme, wat dacht jij dan? duhh
Klopt. Ik noem de ramadan ook gewoon ramadan. Er zijn natuurlijk aanhangers van dit geloof die graag van de tweede a een spatie maken.
Ik wens bij dezen alle reaguurders een blij seizoen!
Ik voel me nu net een ei :P Een blij seizoen voor je :)
Het zal ze bij HEMA allemaal Worst zijn.
Net nog een paar uur verplicht naar een ”hogedruk”reiniger mogen luisteren.
Fantastisch op een vrije zondag.
De zaterdag was ook goed gevuld met afwisseling tussen twee motorzagen, blad”blazer” en de giftig ruikende rook van nat dennenhout in de kachel van de buren.
Godt bewaar voor me voor de Nederlander die na de winter zijn neus weer naar buiten steekt.
“Singing ajajippiejippiejee!”
Gehoorbeschermer of binnenblijven.
@CalamityJane | 24-03-19 | 16:17: Beter blijven ze in de randstad of gedragen zich eens niet als egoisten. Mannetje die Meneer Henkie erop aansprak ging huilstruiken bij zijn vrouw “Whoe, als hij nou zegt Welkom boehoehoe.”
Geen wonder dat die stad zo onder de voet wordt gelopen.
www.geenstijl.nl/5146877/vrolijk-blij...
Ik heb niks met reclames. Ik laat me er niet door beïnvloeden maar, Hornbach heeft een zeer goed reclamebureau en dan werk ik er nog niet eens zelf. Een flinke bokaal zou ik zeggen.
Zo heb ik net het gras gemaaid met eenmalig de uitlaat van de motormaaier er af, dan valt het voor de rest van de zomer reuze mee.
Het kan dus wel, een beetje rekening houden met de sneeuwvlok-buren.
@Jackanders | 24-03-19 | 16:29: in dit geval zou je Verschrikkelijke Sneeuwmanburen hebben Johnny.
En dat alles afgewisseld met de eerste midlife crisis idioten die op een motor met afgezaagde uitlaat de buurt terroriseren.
Welks een rare buurt gaan mensen op zondag met een hogedrukreiniger aan de slag? Zondag is om lekker een wandeling te maken. Misschien 's ochtends naar de kerk, mocht je zin hebben. Groet uit Drenthe.
@harry21 | 24-03-19 | 16:58: lang geleden was dat hier ook zo Harry maar die tijd is helaas voorbij. Dat zal in jouw rustige Drenthe ook wel niet lang meer duren vrees ik.
De marketeers van de HEMA hebben zich verrekend bij de keus voor hun nieuwe doelgroep. Twee miljoen laagverdienende allochtonen hebben minder te besteden per neus en zijn met minder, minder, minder.
Dat je dan gewoon failliet gaat is eigen schuld, dikke bult. Bijzonder is het dat Boekhoorn, die wel degelijk kan rekenen, de boel nog niet heeft gekeerd. Marcel is wel een blij ei, maar weet heel goed waar de gouden eieren vandaan komen. En dat ezeltje schijtgeld niet bestaat.
Volgens mij hoeft de Hema ook helemaal niet zo spastisch te doen over de namen van de feestdagen. Rond de kerst zag ik daar allerhande hoofddoekjes rondlopen om kerstcadeautjes, lampjes en versieringen te kopen.
Die kopvodjes achter de kassa zitten er anders zelden als blije eieren bij. "Chagrijnige apathie des doods" op de volgende folder graag.
Volgens mij valt het wel mee. Weten jullie zeker dat deze folder niet slechts in de randstad wordt verspreid?
www.hema.nl/pasen
Des te erger.
Idd vrij duidelijk dat de HEMA weet welk publiek er woont.
Interessant.
er staat meteen Lentedeal en dan nog paar token-paaseitjes. Net Southpark: een enkele Token omdat het moet
Vroegah toen de Hema nog rookworsten in een papiertje had, waar is die tijd gebleven.
en je de hele dag vette klauwen had en vieze scheten liet...
toen..
@theJ71
yep precies dat waren nog eens tijden.
Die Hema worst gaat in rook op.
Wat een fophef. Ze verkopen nog gewoon paaseitjes hoor.
Ja, praat het goed!
Zet het dan gewoon op de folder.
Precies de reden waarom ik al jaren de Hema links laat liggen!
Je zou toch bijna denken dat FvD hier voor gelobbyd heeft om zo over de 30 zetels heen te gaan. Want dat is het gevolg. lol
Ik ben ook al jaren geen klant meer van deze toko vanwege het anti-boreale bedrijfsbeleid. Dat verklaart voor een de rode cijfers die de HEMA al jaren moet schrijven. Ik hoop dat velen de weggelopen klanten zullen volgen.
Lekker paasvuren stoken, lekker prikken en hopen op geschreeuw. Nee, het interesseert mij geen reedt hoe bedrijven een feest noemen. Blij ei-feest klinkt ook een stuk leuker dan laten we een kerel aan een kruis spijkeren een doodrotten tot hij weer levend wordt-feest. Ik geloof niet in Jezus, wel in ei.
Hou een beetje rekening met hen die niemand kwaad doen en het wel waardevol vinden Remi ! U lijkt Freek wel.
@CalamityJane | 24-03-19 | 16:27: dan noem je het toch gewoon Pasen?
Helaas verliezen we steeds meer (ooit) oer-Nederlandse cultuur zoals 130 jaar V+D, enz enz. Maar de HEMA gooit hun eigen domme glazen in door niet 20 jaar te wachten t tot we omgevolkt zijn en tot allochtonen in de meederheid zijn, maar te nu al te gaan wedden op de (nog steeds) allochtone minderheid met hun anti zwarte Piet en anti Pasen gerommel.
"Blij Seizoen" hoe kun je het zo ridicuul bedenken.
Datte iesse heelle grootte blij foorrrr mij
youtu.be/fucMkeeAvtE
Hema is bij mij zwaar af. Ik hoop dat iedereen dit soort landveradende winkels zal boycotten. Alleen moet ik toegeven dat hun Rookworst wel de beste is.
Het is dat ze hun bestseller niet kunnen missen anders had HEMA waarschijnlijk gestopt met verkoop van de orginele varkensvlees uitvoering.
De HEMA worst wordt gemaakt in de voormalige Unileverfabrieken, inmiddels de Zwaanenburg foodgroup van de man die fc Twente naar de kloten heeft geholpen.
Wanneer het Unilever betaamt wordt de vegalijn van de vegetarische slager gewoon de norm, simpelweg omdat de marges op die produkten veel hoger zijn dan op dierlijke eiwitten.
Hema boycot ik al 5 jaar sinds dat pieten gedoe en werkt prima. En sorry voor je rookworst maar die is halal bij de Hema.
@Rotterdammert1965 | 24-03-19 | 16:00: moet je eens zien wat zwanenburg verder nog verkoopt: www.zwanfood.com/products/prem/
“Prem, je maag draait door!”
@Rotterdammert1965 Heb je ook een bron voor ons?
@Boris die Sauertopf | 24-03-19 | 16:23: www.sightdish.nl/weet-wat-je-eet/ingr...
Worst van varkensvlees is nooit halal!
De beste? Mwah ... Als er hier gretsjicha gegeten wordt dan zetten we onze tanden in een van de Aldivarianten. Is wat ruller gedraaid en heeft daarom een lekker mondgevoel, de HEMA-worst heeft wat mij betreft de consistentie van gemalen poppestront. Zo, dan nog een lik Zaanse mosterd er op of Franse als we extra divers willen doen. Russische boekweit, Duitse worst, Franse/Nederlandse mosterd.
Hoi regressief links, hoe divers wilt het hebben? Evocatus
PS
Zal natuurlijk van alles mis zijn met de Aldi-worst. Over 10 jaar blijkt iedereen ineens stuitbeenkanker te krijgen, dus ja ...
Kocht er vroeger nog wel eens een worst maar die is nu ook halal dus dan maar niet. Ben voor jaren wegen zwarte Piet niet meer naar de hema geweest en nu koop ik betere en goedkoperen spullen bij de Aktion. Er lopen nu meestal nog kopvodden en de winkeldiefstallen zijn aanzienlijk gestegen. Ben benieuwd hoelang ze nog overleven.
een worst van varkensvlees halal? Really?
@theJ71 | 24-03-19 | 15:59: is geen varkensvlees meer, vandaar dat je dat ding na 3 dagen nog loopt op te boeren.
@Rotterdammert1965 | 24-03-19 | 16:01: ik kom daar alleen voor sokken to be honest.. en die rieken ook naar rookworst
@theJ71 | 24-03-19 | 15:59: www.sightdish.nl/weet-wat-je-eet/ingr...
Inderdaad, varkensvlees 95%.
@Glasgow Argus | 24-03-19 | 16:20: wat is het nou? De ene zegt niet, de ander wel... boeiend verder... vreet ze allang niet meer.
@Glasgow Argus | 24-03-19 | 16:20: Kocht er vorig jaar 4 sauzijzenbroodjes, maar wordt me vergeven, ik mist dat zo in Spanje.
Ja jullie hebben gelijk, het is varkensvlees:
www.sightdish.nl/weet-wat-je-eet/ingr...
Was op het verkeerde been gezet door :
ejbron.wordpress.com/2015/04/06/hema-...
Desondanks koop ik er toch niet meer.
@jan huppeldepup | 24-03-19 | 16:52: rookworst van rundvlees lijkt mij ook niet te hachelen eerlijk gezegd. Van schaap ook niet. Wordt erg droog ben ik bang.
Hier Eet Men Afval.
Terecht dat we Pasen afschaven;
De oorsprong van het christelijke paasfeest ligt in de joodse traditie. Het joodse Pesach (in de christelijke liturgie Pascha) is nauw verbonden met de uittocht uit Egypte, de Exodus.
-wiki
Ik hoef dat niet te vieren, doe mij de Egyptische goden maar, Horus, Toth en Ra zijn stuk voor stuk inspirerender dan de rip offs in het Jodendom christendom en islam.
Ik zou ons Paasfeest niet zomaar "afschaven", maar dit terzijde.
Met Pesach wordt tevens het einde van de joodse slavernij in Egypte herdacht...
Wat ben jij een opportunist zeg.
Maar goed, gelijk heb je ergens wel. Ik denk dat je beter kunt gaan voor de Romeinse en Griekse goden, die hebben een betere prospect. Minerva is een goede propositie, zeker als Baudet straks aan de macht komt. Dat geldt ook voor Boreas, maar die krijgt het waarschijnlijk te druk.
Sorry, maar Pasen is het vruchtbaarheidsfeest. Vandaar ook eieren en een haas. Eieren liggen in het leger (nest) van een haas. Eieren staan voor vruchtbaarheid in de rituelen van heidense lentefeesten. Dit feest is omgebouwd naar een Christenlijk feest.
@Ommezwaai | 24-03-19 | 15:56:
Volgens mij is zo als elk feest Pasen een verzameling van een hoop andere rituelen en symbolen.
Zou zeker zonde zijn als het afgeschaft wordt.
Maar deze feesten hebben het duizenden jaren overleedt zonder commerciële steun.
Ik laat bedrijven lekker tuttig doen als ze dat zo graag willen.
@De echte Stolwijker | 24-03-19 | 16:00: Het vliegend spaghetti monster iemand? Ik bedoel als we dan toch zo idioot moeten zijn om achter metafysische sprookjesfiguren aan te moeten lopen waarom dan niet de heilge noedel aanbidden?
Over eieren gesproken; weet iemand wat de status van die fipronilcrisis? Is dat nu volledig opgelost? Of zijn er nog eieren en of kippen gevonden met een (kleine) dosis fipronil?
Ze vegen lastige stempeltjes een beetje af en dan kan de consument het lezen en die denk dan het zal wel.
Idd, dat houdt mij ook de hele dag bezig zo tegen Pesach. De laatste berichten melden dat de Fipronihil in de eieren is opgelost. Er zijn nog kippen met het Fipronihilsyndroom maar die verstoppen zich steeds als je ze gaat zoeken. De zg Achterhuiskippen. Tsongejonge...
Maak je geen zorgen, je raakt hooguit je schaamluis kwijt.
pbs.twimg.com/media/DIIyglJXcAABRf1.j...
Ik eet 6 eieren per dag. Valt alleen op dat ik in de nacht licht geeft.
@Osdorpertje | 24-03-19 | 16:04:
lol
Gone as the dodo and the acid rain. Never heard of again.
Het paasei is passé, Pasen moet aanpassen.
Waarom dan wel?
@telelezer | 24-03-19 | 16:04: Ovulatie is afzondering.
Iets met een volk dat voor tirannen zwicht komt ineens op. Of een Hema die zwicht, dat kan uiteraard ook. Dhimmi's.
Ja? Dus?
"De paashaas en paaseieren illustreren hoe voorchristelijke elementen kunnen opduiken in de christelijke riten. Zo worden paaseieren opgehangen in de bomen, een overblijfsel van de heilige-boom cultus uit de Germaanse traditie. Deze symbolen ziet men ook in andere lentefeesten zoals Beltane en feesten van regeneratie die aanmerkelijk ouder zijn dan de christelijke versie."
(wiki)
Dus wat dat betreft volgen ze niet een cultus uit het Midden-Oosten van 2000 jaar geleden, maar een Germaanse traditie.
Of is dat net zo eng als het woord 'Borealis' en ben je een nazi als eieren gaat beschilderen. Nee toch.
Waren dat symbolen voor eierstokken?
Haha dus de geschiedenis herhaalt zichzelf. Eerst hadden we een kerstboom waar de kerk niet zo gek op was, maar die wouden we toch houden. Over een paar jaar worden de islamitische tradities standaard en dan mogen we waarschijnlijk nog wel de eieren houden. Hoera
Voordat Baudet kan regeren, krijgen we nog te maken met heel wat linkse gekkies die lijden aan het Baudet derangement syndroom (BDS). Sterkte allemaal.
Het doet klaarblijkelijk bij Baudet de pantalon niet opzwellen. Met andere woorden, ogenschijnlijk maakt ie zich om al die linkse dreigers niet echt druk. Die langharige betweters zou je het liefst door een wringer halen. Tuigh van de richel is het. Geel hesje aan en droppen in Parijs....
Is de HEMA weer bezig? Kotsmisselijk wordt ik van ze. Ik boycot ze al sinds de Zwarte Pietendiscussie. Mij zie je er niet.
Op zich is er niks mis met het afschaffen van alle religieus getinte (feest)dagen en seizoenen. De lente mag gewoon gevierd worden, dus waarom niet dat het lentefeest noemen? Dat is inclusief, en seculier zijn is te verkiezen boven invloed van religie op het dagelijkse leven. Het zou veel beter zijn als we universeel verbindende feestdagen hebben; ik verzin maar iets: dag van de democratie, dag van de vrijheid, goederklaas feest voor de kinderen, etc. Waar we zeker voor moeten waken is de ene religieuze dag omruilen voor een andere (zo mogelijk nog repressievere) religieuze dag.
Krampachtig vasthouden aan de christelijke feestdagen legitimeert alleen maar dat anderen ook krampachtig vasthouden aan (het introduceren van) hun religieuze feestdagen.
Dus je wilt je hele culturele geschiedenis opofferen in de hoop dat b.v de islam ook hun feesten ook maar iets aanpassen ? Droom verder.
Wat mij betreft kunnen anderen zich aanpassen en anders terug verhuizen naar het land van herkomst of een land waar ze zich wel binnen de geldende cultuur thuis kunnen voelen zonder zich aan te willen passen.
Vertel het de islam. U bent hardleers?
Hier gaat als oikofiel mijn bloed van koken.
Dan kan je klimaatneutraal eieren koken.
HEMA is natuurlijk wel in een positie om te zeggen : fuck you autochtone klanten. Kuch,kuch
kech kech?
Vroeger kwam ik nog wel eens bij de Hema, toen de Hema nog door het leven ging als "de normaalste zaak".
Nu niet meer.
Niet meer helemaal normaal, maar wel weer halal.
Zijn die zeven Marokkanen die een aanslag wilden plegen tijdens de Gaypride in Amsterdam al weer op vrije voeten? Indien ja dan zou ik de komende uitvoering van de Passion maar extra gaan bewaken...
Ach de Hema is inmiddels een 2e rangs Action geworden
De Kijkshop was al failliet. Dat was de enige winkel waar je na het afrekenen ook nog moest wachten. Niet echt een slimme formule.
Idioot, maar op zich niets mis mee. Het staat bedrijven gelukkig (nog) vrij aan te bieden wat zij willen. Ga er niet kopen als je kudt vindt.
het... als je kudt vindt is er nog hoop.
Waarvan akte. Vorig boekjaar draaide de HEMA 30,9 miljoen verlies. And counting....
Gewoon niet meer kopen bij de Hema doe ik ook al jaren niet meer na dat akkefietje met Zwarte Piet, een principe kwestie zullen we maar zeggen
Nu de linkse deugterreur begint te wijken voor rechtse waarheid hoeven we niet meer policor te deugen. We staan op het punt bevrijd te worden! Dus Pasen en kerst komen weer terug!
Hollandse Eenheid Maar Afschaffen
In Nederland vieren we Pasen, Pinksteren en Kerst. Als je dat niet bevalt heb je hier niks te zoeken en hoepel je maar op.
Je vergeet Hemelvaart en Sinterklaas
ter aanvulling: pasen pinksteren kerst en hemelvaart gaan over Jezus, in de verhalen ( moet je dus eerst het hele verhaal doen en niet alleen de chocola ) zitten dus net als in het uilenverhaal metafysische principes verscholen die het hart van onze beschaving vormen, het zijn 4 grote feesten, net als dat de Joden in het Oude Testament 4 grote feesten hadden. Jammer dat we zoals hemelvaart niet tot een mooi themafeest hebben uitgewerkt, in de VS hebben ze dankdag voor gewas en arbeid bijvoorbeeld helemaal uitgewerkt tot thanksgiving.
Een beetje je beschaving onderhouden doet wonderen, letterlijk en figuurlijk
@Ciara | 24-03-19 | 15:55:
pasen pinksteren en hemelvaart: de timmerman werd getimmerd en ging toen een paar keer op en neer toch?
@Hemmenaar7 | 24-03-19 | 16:29: Gedraag u! Zegt Clara nu zoiets raars dat dat uw reactie verdient? Leven en laten leven zolang ze uw vrijheid eerbiedigen. Harmonie is saai.... zoiets!
U vergeet carnaval: de afsluiting voordat de veertigdagen-ramadan begint.
Zou Baudet naar de Mathheus gaan, trouwens?
Het is wel gruwelijk mooi.
Bach: Erbarme dich, mein Gott (Matthäuspassion)
www.youtube.com/watch?v=BBeXF_lnj_M
Heel mooi inderdaad, maar helaas gekaapt door de elite.
Ik luister dus thuis.
The Passion, lopen ze met een groot kruis door de straten. Gelukkig dat Jezus niet verdronken is, een zwembad is een stuk zwaarder.
@EefjeWentelteefje | 24-03-19 | 15:39:
Qua toegangsprijzen bedoel je?
Wir setzen uns mit Tränen nieder.
een zwembad is een stuk zwaarder
@Mr_Natural | 24-03-19 | 15:40:
Of een aquarium aan de muur ophangen geen pokkewerk is?
Weg met ons zegt de Hema. Laten we het beperkt houden, en weg met de hema zeg ik.
Gelukkig doet HEMA niet mee aan die gristenrotzooi.
Dat ... gristen ... is zo uitgekauwd. Wees origineel en verzin zelf iets Freek.
Ik zat vanochtend bij het (Paas)ontbijt even te zappen langs de kanalen.... zeker op de Dag des Heeren treft men dan op de publieke kanalen beelden aan met een of andere kerkdienst. Op de Belg heeft men dat al ingeruild voor een moskee ding...... een imam die een zaal vol mennekes met baard staat op te hitsen......
Bizar! De Belg gaat de concurrentie aan met de schotel. Kan alleen maar een deugproject zijn.
Oikofobie van de Wema: Weg-met-ons Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam.
Hollands Erfgoed Makkelijk Afserveren
Hema: Bijna failliet. Aldi: Booming. Say no more...
Wink wink know what you mean ...
speelt ook mee dat de kwaliteit van de hema achteruit is gehold de laatste jaren.
Hou es op met dat Engels.
@Van Urk | 24-03-19 | 15:43:
es?
@Van Urk | 24-03-19 | 15:43:
ach you still, hold es up yourself
Pasen, de tijd van ritueel onverdoofd eieren slachten. Eerst levend in het kokende water en daarna kop eraf. En dat allemaal in naam van de almachtige. Schande.
En gelijk eerst maar een andere kleur want wit/blank brrrr.
Laat dierenpoes het maar niet lezen.
File under: "linguistisch verdunnen"
Op zo'n reclame afdeling zitten allemaal paarse broeken (en een paar roze) lekker inclusief te doen. Helemaal nergens voor nodig, Moslim vieren geen pasen en kopen alleen bij hun eigen winkels of discount supermarkten. Die zouden nog geen chocolade paaseitje herkennen als ze zich er in verstikte.
Eerst een shot suiker met Pasen, dan bijna een maand lang tijdens de iftar na zonsondergang je helemaal als God in Frankrijk je klem eten, want dat doen de minder bedeelden die je met vasten nadoen immers ook. En dan als toetje (pun intended) het suikerfeest. Iedereen obesitas en diabetes!! We vreten ons letterlijk dood als varkens (pun intended sequel), terwijl elders op deze aarde mensen omkomen van de honger. Ondertussen pijpen we onszelf dat we zo humaan zijn.
Begeleidende video van Theo van Gogh: www.youtube.com/watch?v=ZPu98Neun-I
humaan is dat flinterdunne stukje beschaving die we denken te hebben........ we staren ons er op blind en het wordt uiteindelijk de ondergang omdat de miljoenen geïmporteerden er een hele andere mores op na houden.
@ Feynman, "Tijdens het Suikerfeest eten we???" "De iftar"???? Ik weet niet in welke multiculturele hellhole U woont.... Hier doen we alleen aan Pasen. En tijdens de Ramadan eten we varkensmedaillons.
Zeg Feynman, vroeg aan de drank begonnen vandaag?
Man, man...
@kotelet | 24-03-19 | 15:39: Ramadan begint pas op 5 mei..... direct na het kampioenschap 'kransen voetbal'.......... 4 juni is het weer veilig.... uhhh, relatief veilig
@Fatwabuster | 24-03-19 | 15:45:
Ja, onze "kransenparels" zullen er wel weer een gedenkwaardig dag van maken..
@Ommezwaai | 24-03-19 | 15:45: Dat dekt de lading niet helemaal... www.youtube.com/watch?v=a8pG2RNoBfM
Elk jaar krampachtiger, echt Hema.
Blij ei HEMA alleen nog in leven on life support.
Blij Seizoen? Dat noemen we Pasen en dat blijft zo stelletje uilenballen.
En gelijk even die.... groenlinkse aanslag met de hogedrukreiniger verwijderen.
Dat wel natuurlijk.
Verplicht naar de Matthäus-Passion, ik vind dat geen prettig vooruitzicht.
Is voor zwaar protestanten. Seculieren en andersdraaienden doen hun eigen muziekje.
Fvd, niet alleen de lusten, maar ook de lasten. Baudet heeft een beschavingsideaal en dat zullen we weten als hij aan de macht is.
Ik moest meteen aan de familie Van der Laak denken.
youtu.be/VWNUYQbM8Ug
@Sitting_targets | 24-03-19 | 15:36:
Beschaving dient niet dwangmatig opgelegd. En dat 'Bildungs'-ideaal heeft weinig met echte beschaving te maken, meer met epigonisme.
@Schoorsteenveger | 24-03-19 | 15:44: hadden we onze beschaving maar wat dwangmatiger opgelegd aan de vreemdeling die binnen onze poorten woont
@Ciara | 24-03-19 | 15:59:
Beschaving dien je niet op te leggen en kun je ook niet opleggen. Beschaving breng je over. En om dat mogelijk te maken schep je de nodige omgevingsfactoren, zoals goed onderwijs. Dat je daarbij hier en daar regels dwingend op moet leggen is onontkoombaar.
Alle niet-klassieke muziek wordt verboden, net als niet-figuratieve beeldende kunst.
@Schoorsteenveger | 24-03-19 | 15:44: Beschaving nastreven staat op zichzelf.
In Italie behandelen lagere scholen in 3 jaar Dante's Goddelijke Komedie, het kon erger.
Marcel boekhoorn is vergeten die -zichzelf wereldburger noemende- idioot van een CEO Tjeerd Jegen eruit te flikkeren. Zolang dit de HEMA is, zet ik er geen voet binnen!
Wir setzen uns mit Tränen nieder
Valt nog mee dat ze de H niet hebben weggehaald en voorts als EMA door het leven gaan.
Het is maar een Hind.
Jong hertje?
Dat sugardaddy zoekend zang dingetje?
Een russische gevechtshelicopter MI-24 ??
Duisters zijn schaamteloze marketeers, ze schreeuwen (je bent toch niet gek), herhalen herhalen, ze gooien zelfs de paashaas in de stijd. Als ze de rest van Europa maar kunnen uitzuigen
Wat wel mee toch? Vandaag een reclamefolder van LIDL (ook Duits) in de bus gekregen, en wat staat er op de voorkant? LENTE dagen.
duistere duitsers dus...
Verplicht naar de Matthäus-Passion ?? Ik Denk het niet , en ook niet verplicht naar de Moskee .
Ik begrijp de vergelijking niet. De Matthäus Passion is een prachtig muziekstuk (vind ik) en dat heeft niets (meer) met geloof te maken. Ik kijk in het rijksmuseum ook naar altaarstukken en geniet ook van Michelangelo, da Vinci, Bernini, Botticelli en Rafael als ik Rome of Florence ben.
Als ze niet zo gestoord deden zou ik graag ook beroemde moskeeten van binnen bekijken, maar niet om met m´n kont omhoog te liggen.
@bergsbeklimmer | 24-03-19 | 15:40: Dat is een mooie. Dank u!
Ach HEMA. Er zijn betere winkels!
NEE NEE sticker doet wonderen...... je hoeft je niet te ergeren en ook niet wekelijks kilo's papier weggooien..... WIN WIN
Maar het deugen, dat blijft.
Boycot HEMA.
@J-van-de-Bontekoe | 24-03-19 | 15:28: Ben al jaren niet bij de HEMA geweest..... eigenlijk sinds 2 relaties geleden voor het laatst, zij moest en zou de koffiebonen er vandaan halen
NEE/NEE werkt prima. Behalve gerichte Gokspelletjes (loterij) en die vervelende vereniging "Belastingdienst", heb me nooit aangemeld maar ze blijven maar brieven sturen!
@Fatwabuster | 24-03-19 | 15:33: maar goed dat ze je ex nu is dan, wat een kut koffie...
Om te kotsen, dit krampachtige gedoe
Netjes Aldi. Ben sowieso al een fan, hele fijne super hier in Lombok.
ik zou zeggen .. meer aldi... meer lidl.. veel meer....
@Y&T | 24-03-19 | 15:39: Lidl heeft het juist over "vier de lente".
Nu heb ik daar als agnost an sich geen moeite mee, ware het niet, dat het natuurlijk weer wegens (vermeende) reli-dwang is gedaan.
@PresidenteDeConjovia | 24-03-19 | 16:06: Fuck de oikofobieen.
De Aldi is de enige super waar ik in Nederland af en toe nog kom, wij gaan naar Deutschland, dat scheelt een beetje. De AH en de Jumbo zijn net het kabinet, leegtrekken waar je bijstaat, Jan Linders zijn racisten, alle blanken worden daar door de allochtonen bewaking constant in de gaten gehouden. De Lidl heeft schijn lage prijzen.
Gestoord.
Die HEMA is toch gekocht door die Panda-berenverzamelaar, dat vrindje van Jort en Mark?
Zie je wel ... "Marcel Boekhoorn maakt HEMA weer helemaal Nederlands" www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
@Watching the Wheels | 24-03-19 | 15:28:
Faliekant mislukt dus.
@Ommezwaai | 24-03-19 | 15:41:
Je zou zeggen dat Boekhoorn dat soort onzin stop zou zetten.
Boycot de HEMA!
Absoluut,deze club heeft zijn laatste kans vern**kt.
Nou dat gebeurt dus al, want het schijnt helemaal niet best te gaan met het bedrijf.
doen we hier al jaren.... kan ook niet een twee drie zeggen of ik weet wie er wel zn shit daar haalt.
Dat doe ik al jaren, keer op keer doet dit bedrijf aan rare onzin waardoor ik daar geen geld wens uit te geven.
Boycotten inderdaad deze cultuurverlakkers.
kom daar al 25 jaar al niet meer. echt niets daar
Eerst kerstfeest weg, zwarte piet weg, genderneutrale kleding, pasen weg. HEMA weg!
REAGEER OOK