Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Worden we steeds onbeschofter?

Eh... Dat valt best wel mee hoor. Het zijn vooral die... nou ja kijk zelf maar

Social
Social

nou nou nou

nou nou nou nou

nou nou nou nou nou

nou nou nou nou nou nou nou

nou nou nou

moet dat nou

wat je zegt ben je zelf

Reaguursels

Inloggen

Apr 5, 2017 - De Zuid-Sudanese regering wil excuses van Lilianne Ploumen. (PvdA) Ze zei dat de leiders van het land 'klootzakken zijn die hun eigen mensen laten ... etc

Zwizalletju | 05-03-19 | 09:56

Ze worden steeds onbeschofter.... dit is de reden waarom ik geen Volkskrant lees en ook niet in een Volkswagen wil rijden.

sociaal_econoom | 05-03-19 | 08:27

De Volkskrant gaat zich steeds schofteriger opstellen tegen de autochtone Nederlander.
Dat is wat ik signaleer.

Ray69 | 05-03-19 | 08:01

Zodra die hufters stoppen met hufterig gedrag ga ik doeslief doen.

DitjaarkrijgikAOW | 05-03-19 | 05:29

Vroegah was Brabant een soort waddengebied met gorzen (aangeslibd land) dat bij vloed onder water liep. Vanaf 500 - De Pest in 1347-1351 werd er op grote schaal turf gestoken. De steden Bergen op Zoom, Etten-Leur, Breda, Tilburg, Den Bosch liggen op één lijn omdat ze langs de toenmalige kustlijn lagen. Na De Pest in 1352 begon men de tot 2 meter diep uitgestoken turflandschappen in te polderen voor de landbouw.

Een turfsteker sta mootjes met turf en legde ze aan de kant. Die mootjes werden in zakken gedaan om te vervoeren. Die zak met mootjes, dat was de klootzak.

Een klootzak is dus een zak met turfmootjes en dus niet een man met een scrotum.

Brabant hier | 05-03-19 | 05:26 | 3

@Zwizalletju | 05-03-19 | 08:16:
Lul, v. (B.m.), (-len), houten pomppijp; pijp van eene brandspuitslang; pijpkan (voor zuigende kinderen); (zeew.) kluisstok;

Peter-Rissing | 05-03-19 | 10:16

Ik leer hier iedere dag iets nieuws.

schijtzat | 05-03-19 | 11:08

Zou een man dit verzinnen? Nou?

BrokenTipi | 05-03-19 | 03:59

Weggegooid belastinggeld.
"Doeslief" Hiervan springen spontaan je rumbonen in de ijskast, omdat ze dat niet trekken.

Bovendien gaat het niet om scheldende klootzakken, maar om scheldende klootzakkenpacks en met een wapen in de hand en met een opleiding hoofdtrappen.

En stel je voor dat je kind "klootzak" tegen iemand zegt, die net een mes in zijn rug duwt. Wat roep je dan? Isse pfui? Mag je niet zeggen schat? Dit zeggen wij niet, schatje?
Kan je proberen het internet op te leuken als eenhoornfestival met lampions, maar dat verandert niet de echte dystopische erosie van de samenleving.
En als ik echt wil vloeken, dan ga ik historisch.
"Nickers allemaal."

MistaRazista | 05-03-19 | 02:27

Eerst alle conducteurs ontslaan en daarna klagen dat 8% van het personeel in het OV bespuugd wordt. 53265 keer het woord #klootzak getweet, hoeveel miljoen gebruikers van Twitter zijn er in Nederland en Vlaanderen? Hoeveel mensen hebben het syndroom van Gilles de la Tourette?

Watching the Wheels | 05-03-19 | 00:08 | 2

Zag vandaag bij EenVandaag of zoiets dat 8,1% van de politieagenten ziek thuis zit. Dat lijkt me meer iets om eens te veranderen #doeslief.

Watching the Wheels | 05-03-19 | 00:09

1 op 200 heeft gilles de la tourette alleen nauwelijks waarneembaar bij de meesten en Twitter heb ik geen verstand van.

Callkoen | 05-03-19 | 00:42

Weet u wie destijds heel beschaafd was ?

Baron Clappique | 04-03-19 | 23:22 | 1

letopuwzaak | 04-03-19 | 22:47
You are lovable.
En dat merkt zo'n geyle bezorger ook hè, met zoveel belangstelling in huis.
Ik bedoel, je bh aantrekken?

Voorts blijft vers spul geen maand goed, dus logisch dat lokaal fysiek verder shoppen moet.
Laat ik maar niet vragen naar die anti-klootzak tactieken...
Ghehe

Kudtkip | 04-03-19 | 23:03 | 1

Als ik dat niet doe ben ik bang dat ik een ander signaal afgeef haha.
Ik ga, een goede nacht! Zal aan Kudtkip denken de volgende keer dat ik sta te emmeren met mijn mandje (en daarna dat teruglopen ook, gewring door 3 nieuwe klanten met een leeg mandje, hilarisch!)

letopuwzaak | 04-03-19 | 23:24

Zou het iets te maken kunnen hebben met de multiculturele samenleving?
Ik bedoel, 50 jaar geleden hadden we geen handgranaten naar shisha lounge nieuws.....
Gewoon een hypothese.

Is dit nog nieuws? | 04-03-19 | 22:53 | 2

Nee hoor, onmogelijk.
Het zijn de tokkies en de rechts extremisten.

de honden blaffen... | 05-03-19 | 00:17

Je bedoelt met handgranaten syrische souveniers? #doeslief

MistaRazista | 05-03-19 | 02:29

LiniaalRectaal | 04-03-19 | 22:19
Ah, de ludieke meetknop gevonden.
Kon ik maar alleen voor mezelf koken, dat lijkt praktischer, maar los van dat het niet zo niet werkt met goede slow coocking, is het juist om te delen althans in mijn hok.

By the way, iets waar ik nou nog benieuwd naar was: what happend to DKS?
Je noemde het zonet, in de heren amicale "proost" met G, gg, eh, ggroen, kom, gras. Ja die.
Een ban?

Dan heb je je toch als klootzak betoond?
Wel stom van GS om zo'n kerker te runnen.
Ze willen gewoon alleen maar super hip doen - zo van:

Nou, klootzakken, die houden we lekker zelf.

Kudtkip | 04-03-19 | 22:46 | 5

@LiniaalRectaal | 04-03-19 | 23:13:
Altijd handig, iemand die met accurate links paraat staat als iemand iets over een mede reaguurder wil weten!

letopuwzaak | 04-03-19 | 23:21

Is een slet niet per definitie een gleufhoed?

Pislinq | 05-03-19 | 01:02

DKS reageert via zijn andere accounts, waaronder Beste_landgenoten.

D.A.A.R. | 05-03-19 | 01:05
▼ 2 antwoorden verborgen

elfenstein | 04-03-19 | 21:50
Leuke carnaval aan 't vieren? :p
Vanzelfsprekend straal ik slecht af op GS - vanwege de kapotte tussenreaguurknop.

letopuwzaak | 04-03-19 | 22:01
Fine, flink gelachen.
Maar boodschappen doen in winkels, de supers o.a., herbergt dus wel een bepaalde acrobatiek (had ik het al gehad over de vakkenvullers met hun rekken die harder de gangpaden barricaderen dan Europa een muur kan bouwen tegen serieuze klootzakken?)(ah, nee, nu wel).

Er is nog iets met dat online boodschappen doen.
Het is dus eigenlijk de oude SRV-wagen, maar dan voor iedereen per stuk, voor zich.

En dát is gunstig, ... om vooral te krijgen waarvoor je betaalt, met zo min mogelijk menselijke interactie?

Juist ja.
I guess I'm a sociopath - or no, just a fuckin' damn ngrrrnnggnagèeeh.
Yeh.

Kudtkip | 04-03-19 | 22:21 | 1

Noem het maar zo min mogelijk menselijke interactie!
Waar ik mijn 'thuis'kledij nog met een jas kan verdoezelen in de supermarkt, moet ik voordat de beste bezorger komt wel mezelf minstens van een bh voorzien en een normale broek aantrekken is in mijn kledingsituatie ook geen overbodige luxe.
Vervolgens belt hij aan en doe je vrolijk en monter open, 'hallooooo' want je doet niet chagerijnig tegen iemand die met een steekkar vol boodschappen voorziet in jouw decadentie. Dan bied ik altijd een glaasje sap (hoeven ze niet) en koekjes (hoeven ze niet) en er wordt snel even informatie uitgewisseld over huis, huisdieren, kind en werk. Daarna het weer en of ze nog lang moeten werken. (Vroeg begonnen? Nou lekker op tijd weer thuis! Latertje? Nou dan heb je wel lekker wat aan je dag gehad!) Dan haal je als de sodemieter al je boodschappen uit de kratten en smijt je op tafel, want je wil geen statiegeld voor de kratten betalen en ik heb er ook de ruimte niet voor. Dan betalen, praten over het bonnetje en of hij misschien iemand anders nog kan blijmaken metbde zegeltjes en voetbalstickers en dan zwaai je elkaar uit met een oprechte glimlach en gaat als de wiedeweerga die spijkerbroek uit en de lekkere broek weer aan.
Zoals je hoort, dit proces behoeft niet onderschat te worden!

Dit doe ik maar eens per maand. (Bezorgers zullen wel denken dat ik heel veel naar de wc moet) want we hebben een fijne fysieke winkel en die moet ook ondersteund worden.

letopuwzaak | 04-03-19 | 22:47

Superior Bastard | 04-03-19 | 21:44
Geinponem - mij een sociopaat noemen?
Met verwijzing naar zelfscankassa?

Dus het is omgekeerd normaal om alles zelf te doen in winkels, zodat je sociaal in de omgang niet gehinderd wordt.
En dan heet ik sociopaat? (variantje van psychopaat).

LiniaalRectaal | 04-03-19 | 21:44
Ik doe boodschappen bij beide grootgrutters, omdat sommige producten me bij de 1 beter bevallen dan de andere.
Ja, en natuurlijk heb ik die zelfscan-meuk wel gezien.

Even een vraag. Als daar de unit vol loopt, met een rij en zo, gaat het dan nog zoals ik omschreef?

Vageling | 04-03-19 | 21:47
Retour liev.

Roadblock | 04-03-19 | 21:50
Right.
Hier zijn nog weer hele anders scanners nodig...

Kudtkip | 04-03-19 | 22:04 | 1

Sommige producten beter? U doelt op de eenpersoonsmaaltijden?

LiniaalRectaal | 04-03-19 | 22:19

Ballenbak!

Patatter | 04-03-19 | 21:52

Misschien handig om die campagne ook in het Arabisch te doen.

zoalsikhetzeg | 04-03-19 | 21:50

Ja en nee. Ja we worden óók onbeschofter, harder. Als ik bv. in de rij sta om te betalen bij een tankstation, erger ik (44) mij aan mensen die 'pomp 4' roepen. Basis fatsoen mensen. 'Pomp 6, alstublieft'. Op dat vlak worden we onbeschofter.

Echter het huftergedrag en het ergeren aan huftegedrag, zijn gewoon frustraties. Nederland heeft met de gasbel rijke jaren gekend en zo rond de invoering van de euro, is dat ten einde gekomen. Bij de euro is al (opzettelijk, dank u Zalm) de gulden te goedkoop weggedaan, en sinds die tijd is de WERKELIJKE inflatie niet onder de 5% geweest (cijfers CBS=leugens).

Met 1 modaal inkomen kun je in het westen niet meer wonen en rondkomen als gezin. Dan raak je aan de bedelstaf. Rutte en consorten blijven maar geld naar de EU en onzinnige projecten sturen. Heel Nederland zit mutvol met overbodige managers die niets kunnen.

DAT maakt 'de plebs' en 'het gewone volk' zó gefrustreerd, dat die frustraties er zo langzamerhand aan alle kanten uit komt.

Boepert | 04-03-19 | 21:50

Ik vind het hier bij tijd en wijle best onbehoorlijk en onbeschoft.

Ggroengras | 04-03-19 | 21:43 | 5

@Ggroengras
Ik sla even over. Anders kunt u die boks ergens in de buurt verwachten. Verder +1 voor de staat van uw sarcasmedetector. Groeten aan DKS. Ban duurt lang.

LiniaalRectaal | 04-03-19 | 22:17

@Ggroengras
Huh da's raar. Hij heeft 25 januari nog gereageerd na zijn ban op 22 januari. En daarna niet meer. Opvallend.

LiniaalRectaal | 04-03-19 | 23:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou, nou onbeschoft ... besefloos hoe een situatie voor een ander is o.a.

Zo stond ik vandaag met moeite m'n boodschappen uit het mandje op de lopende band te laden - die til ik liever op om de spullen op die grote kassatong te plaatsen, dan 5 x bukken.
Halve acrobatiek natuurlijk toch, omdat telkens de mand mee schuift tot aan de grote kassastrot. En onderwijl dapper doorgaan met strategisch verhuizen van de spullen - de zwaarste vooraan hè.

Vraagt de kassadraak, na de eerste 3 spullen al: "Heeft u ook een bonuskaart".
Ja.
Maar ik ben nu hiermee bezig, hm?
(schamper) Oja.

Dus, pas als die procedure (ook nog mandje weer netjes terug proberen te planten *AAN HET BEGIN VAN DIE KASSATONG, waar al de volgend klant staat op te dienen) voorbij is, ben ik in de gelegenheid m'n bonuskaart uit m'n tas te plukken en ZELF onder de scanner te houden.
Oké?
Ja, oké.

Ze raust vervolgens mijn zorgvuldig bij elkaar gezochte waar over haar piep-unit recht (nou ja) de schuifbak in, van waaruit opnieuw het strategisch ordenen begint - om alles zo heel mogelijk mee te nemen naar huis.

Uiteraard niet voordat afgerekend is - tig vragen over zegeltjes dit en dat.
Bonnetje? (yups, want ik wens de beloofde op de niet zelden fout geprogrammeerde prijzen te checken).
Oja, en vergeet uw pasje (gggrrrr!) niet - as if.

Gaandeweg hebben 2 klanten via de deelbalk al hun spullen uit de altijd-prijs- sjoelbak gevist en in tassen gepropt - niemand zegt meer wat tegen elkaar.

Het meest verbijsterende is eigenlijk wel hoe graag en snel iedereen lijkt af te willen rekenen. Wat is de haast, het ongeduld om je kostbare geld bij grootgrutters om te ruilen voor basale levensbehoeften?

En wat heeft zo'n kassa-kijk-laaf te mauwen qua logistiek met zo'n kudtbonuspas? Het meeste werk aan dat eindstation wordt goedverredoemme verricht door de koper, met al dat gesjouw!

Maar dit zeg ik allemaal niet hè?
Want ik ben liev.

Kudtkip | 04-03-19 | 21:42 | 9

Ik weet niet wat er in de lucht hangt, maar ik lach me tot tranen aan toe vanavond om sommige reaguursels.
Ik was dan ook zeer benieuwd wie deze tegel 'omdat de mand meeschuift' (= alsof je mij beschrijft bij de kassa) zou ondertekenen.
Bedankt dus, kudtkip.
(Laten bezorgen kan vanaf 2.50 als je het een paar dagen van tevoren plant.. kan gewoon via de computer en die schuift niet van tafel)

letopuwzaak | 04-03-19 | 22:01

@Superior Bastard | 04-03-19 | 21:44: Begrijpend lezen is u niet gegeven Bastard.

CalamityJane | 04-03-19 | 22:41
▼ 6 antwoorden verborgen

Welke klootzak heeft zijn krabbel gezet onder deze nutteloze opdracht? Want dat is gewoon een klootzak!

Vageling | 04-03-19 | 21:41

Komt een piraat in een bar. Op zijn voorsteven zit een stuurwiel gemonteerd. Vraagt de barman aan de piraat: "Sorry, hoor. Maar waarom zit er een stuurwiel te draaien om uw heertje?" "Arrrrgggghhh", zegt de piraat. Ik dacht al: "Waarom voel ik mij toch zo'n klootzak?" --- {of: voel ik mij toch zo klote?]

Eeuwig..Op..Vakantie | 04-03-19 | 21:37 | 6

Dus die gast staat daar met een stuurwiel om z'n swaffelapplicatie en voelt zich niet lekker.
Ik kom niet meer bij.

elfenstein | 04-03-19 | 21:57

De Engelse versie: Arrrrgggghhhh, I'm driving nuts!

Eeuwig..Op..Vakantie | 04-03-19 | 22:02

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 04-03-19 | 22:02:
-
Which is somewhat more to the point.

bisbisbis | 04-03-19 | 22:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Vroeger waren er natuurlijk ook genoeg aso's, maar telden beschaving en fatsoen nog mee om verder te komen in het leven. Nu heb je er niks meer aan en is het alleen maar een wijze van deugen.

JTKDM | 04-03-19 | 21:29 | 3

Er gaat een complete wereld voor je open als je goede manieren hebt. Maar dat weet jij blijkbaar niet.

LiniaalRectaal | 04-03-19 | 21:33

Ik kan u uit eigen ervaring verzekeren, dat er heel veel plekken buiten de grote steden zijn, waar fatsoen en beschaving nog regel is.
Waar onbekenden elkaar groeten, zonder dat er iets achter gezocht wordt, en waar boeren en kwekers hun producten nog op een tafeltje langs de weg zetten, met het verzoek het verschuldigde bedrag in een kistje te stoppen, zonder dat producten, kistje, en tafel onmiddellijk gejat worden.

Roadblock | 04-03-19 | 21:44

@Roadblock | 04-03-19 | 21:44:
Dat is hier, aan de rand van ons bijna stadse dorp, gelukkig ook nog zo.
Moet wel zeggen dat de populatie die hier graag vertoeft veelal van het omstreden blanke soort is. Dus ja, dat betekent netjes die 75 eurocent in het bakje als je een courgette en een appel hebt uitgekozen.
En dan ook niet vervolgens dat bakje gaan meepikken en in je eigen spaarpot legen.
Vaak wordt er ook nog even gezwaaid en een gebaar van nou ik heb toch wel een mooie, zeg ..
Zo kneuterig kan het gelukkig nog!

letopuwzaak | 04-03-19 | 22:11

Jij vlegel, deugniet. Lijkt mij mieters om terug in de tijd te gaan.

BozePaarseMan | 04-03-19 | 21:21 | 1

Naarling, mispunt, schobbejak.

LiniaalRectaal | 04-03-19 | 21:27

Moraliseren. Het oudste beroep ter wereld: [Kanker Tering] Hoer! Het twee na oudste beroep ter wereld: met priemend opgestoken stijfvingertje zwaaien en 'tut tut tut' geluiden maken terwijl het Mr.Bean hoofd schuin schuddend verontwaardiging speelt. In het krantenartikel komt een VU onderzoeker aan het woord. Dat staat garant voor balken over normen en waarden als verdienmodel voor de eigen toko zonder einde. "Maar hoe onbeschoft zijn >>>>we<<<< eigenlijk?" Dat gemiespel met 'we' is echt onbeschoft.

Eeuwig..Op..Vakantie | 04-03-19 | 21:00 | 1

ja maar heeft hij een punt

kloopindeslootjijook | 04-03-19 | 21:07

Maar alle gekheid op een Chinees eetstokje: "We" worden natuurlijk niet onbeschofter, want, heel jammer joh, er IS geen "WE". Je wordt, dag in dag uit, met dat "we" geconfronteerd. Net alsof er een soort thermometer aan de rand van m'n huis hangt die dagelijks digitaal meet van hoe of wat, en wat ik vind en wat ik denk.

Maurice de Hoax en z'n concurrenten? Heb 0,0 respons op die lui. En mensen in mijn omgeving ook niet. Het zal wel, maar gooi me even beter niet in de mal die "DE Nederlander" heet. Met je "We". Ik ben niet "We", vriend. Nooit gewees ook.

Ga maar je eigen soosjaalistiesje maatschappij oprichten ergens, als je denkt in "We". En ja, Maxima, de Nederlander bestaat wel, maar daarmee behoort niet iedere Nederlander tot "DE Nederlander". Klein verschil.

Tot slot nog 1 dingetje. Hoe "kleiner" je bent, in een groter land of grotere (stads)regio, hoe minder je opvalt, en hoe groter je individualiteit, en hoe minder de overheid zich met je bemoeit op dagelijkse basis. Tenzij je voor de andere kant kiest, en je mengt in de lokale polletiek. Dan draaien de zaken om.
Is wel zo.

chicago river | 04-03-19 | 20:57 | 1

Mooi verwoord.

Super Vaagstra | 04-03-19 | 21:33

Spugen enzo doen hullie... u weet wel.

bqbq | 04-03-19 | 20:56

Hoe meer allochtonen uit de zandbak hoe verziekter de sfeer. Kijk maar naar de grote steden. Is een feit.

HaatbaardKnipper | 04-03-19 | 20:55

Ik vind klootzak van het kaliber muts. Uitstekend en braaf scheldwoord wat niet vaak genoeg gebezigd kan worden.

suscrofa | 04-03-19 | 20:53 | 2

Hele goedemorgen .. klootzak. Zie je wel. Dat maakt het af.

suscrofa | 04-03-19 | 20:54

Klootzak staat tot kutwijf als muts staat tot lul. Maar da's mijn mening.

LiniaalRectaal | 04-03-19 | 20:56

#DOESLIEF
Wat bedoelt u?
Doe eens lief
Zeg dat dan meteen
(Met excuses aan de Klare Taal campagne - ik wordt oud)

dugo | 04-03-19 | 20:49 | 2

De schapendoes natuurlijk. Dies lief. Die dt was sarcasme. Toch?

LiniaalRectaal | 04-03-19 | 20:53

Het is vooral een probleem in de steden, waar de grootse bek en het recht vd sterkste geldt. Fatsoen moet worden bijgebracht door de ouders. Ik probeer mijn kinderen te leren dat vriendelijk zijn niets kost.
Van buschauffeur tot winkelpersoneel, allemaal krijgen ze van mij een vriendelijke benadering.
Bij ons in het dorp zeggen de mensen elkaar gedag, ook als je iemand niet echt kent.
Passeer je elkaar in het parkje, zeg je gewoon goedemorgen, of zoiets.
Als mensen mij irriteren of bewust dwarszitten kunnen ze het krijgen, van me.
Klootzak is dan nog vriendelijk.

Ruimedenker | 04-03-19 | 20:48 | 1

Precies zo !

CalamityJane | 04-03-19 | 20:53

Gatverdamme SIRE, waardeloze subsidieslurpers. Zien en creeren problemen waar ze niet zijn, zum kotsen

GetOffMyWify | 04-03-19 | 20:47 | 4

+1 sarcasm

Toch?

LiniaalRectaal | 04-03-19 | 20:51

@LiniaalRectaal | 04-03-19 | 20:51: Schrijf nooit direct aan sarcasme toe wat eerst afdoende verklaard kan worden door een referentie aan van Kooten en de Bie.

dugo | 04-03-19 | 21:30

@dugo
Ik twijfelde al ernstig, vandaar de 'Toch?' Giv'em an easy way out.

LiniaalRectaal | 04-03-19 | 21:36
▼ 1 antwoord verborgen

Nieuwe Rijles - Van Kooten en De Bie
www.youtube.com/watch?v=XlwNF8fL7Xk
Het huidige verkeersgedrag vraagt om nieuwe regels. Hoe steek je op de meest agressieve wijze een hatelijke middelvinger op?

kloopindeslootjijook | 04-03-19 | 20:45 | 1

Het is veel stijlvoller om een duim omlaag te geven en nee te schudden.

Beefbus | 04-03-19 | 20:49

Er zijn ook steeds meer mensen die de titel "klootzak" verdienen.... Iemand die bij het buurfeest iets te veel zuipt en vervelend wordt, die noem je "vervelend". Iemand die nuchter blijft maar wel al zijn foute vervelende vriendjes uitnodigt, die vervolgens al het bier opdrinken en aan de vrouwen zitten, die is een "klootzak"... en zijn vriendjes ook.

Muxje | 04-03-19 | 20:43

Oud spotje van Veilig Verkeer Nederland, jaren 1990 of zo.
'Ja hoor, daar is ie weer, het neurootje... het huisvredebreukje, het minderwaardigheidscomplexje, het asootje, ja hoor, het ochtenhumeurtje, het streberte'.
www.youtube.com/watch?v=xdv8XbgLT-w
Niets nieuws blijkbaar.

kloopindeslootjijook | 04-03-19 | 20:38 | 2

Haha briljant! Een mooie klassieker die het prima samenvat.

Geeft ook wel aan dat ze eerst eens moeten kijken welke campagnes ze kunnen hergebruiken, scheelt een hoop belastinggeld.

Injegezicht | 04-03-19 | 20:43

Tja. Weet je....in 1991 releasde de band Marduk een EP, met de fijnzinnige titel: "Fuck me Jesus."
En wat zagen wij, lieve luisteraars, op de cover van die EP? Een genietende non, met een christelijk kruis (lange kant) in haar arie. Ze duwt hem zelf inwaarts, z'ak maar zeggen.

Wie zegt er hier nu precies: "Fuck me, Jesus", hmmm? Juist, die non.

Dan kom je uit bij Teeuwen, die tegen de Hoeren van Babylon -streep- Halal, zei: "beledigen is een recht, je beledigd voelen is een KEUZE. De grens ligt bij geweld."

*weer verder de hond Bobby uitschelden gaat*
-voor "mafketel, druktemakerT, gare Bobslee, Klein Wagyu Rund die met andere honden hun bijtende vuurwerk stunt", "ga je dikke buurvrouw-tekkel Chanlindra maar baffen, Bobby.
"BAF DAN!"
(en dat zijn nog de lieve woordjes). Voor die lieverd.
En anders krijgt hij geen eten.

chicago river | 04-03-19 | 20:37

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de gebruiksfrequentie van het woord 'kech'. Iemand een idee?

FrankVeer | 04-03-19 | 20:37

Deze campagne had niet gehoeven want er bestaat al eentje: het filmpje “ik hoef niet te tanken schat!”

youtu.be/eUq0Sr26yFY

Injegezicht | 04-03-19 | 20:36

Ach vroeger waren we ook wel eens onbeschoft. Dat je een buschauffeur geen goedendag wenste. Dus die hufterigheid is van alle tijd.

azijnseikerT | 04-03-19 | 20:36

Anyway, ik ga eens even kijken of Johan, Wilfred en René ook lief doen.

Superior Bastard | 04-03-19 | 20:35 | 1

Waren zeer mild voor Twan

Shareholder II | 04-03-19 | 22:19

Allemaal leuk en aardig maar moet de campagne niet in de taal van de desbetreffende doelgroep? Turks, Marokkaans en Arabisch? Wolaap!

Blote Bertus 2000 | 04-03-19 | 20:34 | 1

Dat is ook precies waarom die onzin niks uithaalt. Het is gewoon collateral damage van wat zo gretig door vvd en links wordt binnengehaald, al decennia lang.

Teeweetwee | 04-03-19 | 20:47

Wat ik onbeschoft vind, is dat GroenLinks superonduurzame dodeboomfolders door m'n brievenbus douwt, ondanks dat er te grote knalrooie letters aan staat gegeven dat ik geen reclame wil ontvangen. Bij het eerste huishouden waar ik die kwijlbek van een Jesse Klaver achter de ruiten geplakt zie, pis ik door de brievenbus.

Knisperende_Tissue | 04-03-19 | 20:33 | 3

#doeislief Daarna even aanbellen en excuses aanbieden.

Schadenfreude | 04-03-19 | 20:37

De campagne lijkt me helemaal op Uw doelgroep gericht en als U er toch op uit gaat kan U die folders net zo goed even in de papierbak mikken.
Kijk zo doet men liev ;)

Berbaar | 04-03-19 | 20:37

Miriam IS? Heet de cassiere zo?

Nelis SplitBloes | 04-03-19 | 20:32

De politiek had een voorbeeldfunctie. Het graaien, draaien, verraaien heeft de mensen bitter gemaakt. Plus wat iemand hier eerder schreef, teveel mensen op een postzegel maakt agressief.

CalamityJane | 04-03-19 | 20:32

#doeslief, maximaal 5 minuten vanwege het milieu.

echtpaul | 04-03-19 | 20:31

Jaaaaa,
maaaaaar,
Waarom moeten we slief doen dan.
Dat staat er weer niet bij.
We bepalen zelf wel of slief doen.

kloopindeslootjijook | 04-03-19 | 20:30

Helpt weinig als je het niet uitzendt op trt.

Lieveschat | 04-03-19 | 20:30

De campange is te autochtoon gericht. Daarom een nieuwe versie en vul naar wens aan:

Je bent een vuile kaffir!
#doeslief

Was problem met jou, zemel?
#doeslief

Wollah, die joden moeten ze prikken!
#doeslief

Injegezicht | 04-03-19 | 20:29 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Volgens mij waren t de hippies met hun 'fatsoenrakker', die zo nodig al t burgerlijke fatsoen moesten slopen. Diezelfde oud-hippies lopen nu te hinniken dat erg geen fatsoen is en geven 'rechtse populisten en hun aanhang op internet' daar nu de schuld van.

Europees_Aanbesteed | 04-03-19 | 20:28

We worden zeer zeker onbeschofter. Ik hoef hier maar de feiten te presenteren over de gevolgen van het neoliberalisme en de rapen zijn gaar. Op allerlei gebied.
Mijns inziens is er tevens een correlatie tussen de toegenomen onbeschoftheid en
de toegenomen criminaliteit ondanks dat dat door politici en het CBS wordt ontkend. Worden verkeersruzies met fysiek letsel ook meegeteld in de criminaliteitsstatistieken?

ProAsfalt | 04-03-19 | 20:27

Wordt de campagne ook op de Erdogan en overige schotelzenders uitgezonden? Want er zijn honderdduizenden Nederlanders die nooit NL zenders bekijken. Dat weet SIRE dondersgoed.
Nee? En da campagne slaagt niet? Dan zijn WIJ weer de schuldigen natuurlijk.

SaintNick | 04-03-19 | 20:26 | 1

Een campagne gaat om bewustmaking, had net nog een bumperklever, ben netjes naar rechts gegaan in plaats van de gebruikelijke middelvinger, zie je, het werkt!

Ashtrey | 04-03-19 | 20:30

Het wordt steeds erger. Vandaag is er zelfs een enorme wind geweest. #doeislief

Schadenfreude | 04-03-19 | 20:23 | 2

#waaieslief

Berbaar | 04-03-19 | 20:25

Goed topic
Valt mij ook op
Dat supermarktpersoneel
Steeds onbeschofter
Wordt

De verwarde man | 04-03-19 | 20:22 | 9

Het metrum
Is
Belangrijker
Dan
Het vers

LiniaalRectaal | 04-03-19 | 20:48

@kloopindeslootjijook | 04-03-19 | 20:41:
Konijnen
fokken
Tegen de klippen
Ja, zelfs
Hun neusjes
Wippen
(H.F)

:) nu stop ik
Voor Joris
Meedingt in dit vertier
Om mij te
Jorissen
Alhier

letopuwzaak | 04-03-19 | 20:56
▼ 6 antwoorden verborgen

ik zeg: Gilipollas zijn het allemaal!

hindipopup | 04-03-19 | 20:21

53.625 keer 'klootzak' in een jaar vind ik eigenlijk wel meevallen. Ik had veel meer verwacht.
En ik vind ook niet dat we hier al te zwaar aan moeten tillen. Het is het internet. De relatieve anonimiteit lokt dat grove taalgebruik ook een beetje uit. In real life kunnen/durven we vaak niet onze ware gevoelens uiten, dus ja, dan is het misschien niet verwonderlijk dat we ons afreageren op het net.
Al die opgekropte frustraties, huppa, eruit. En dan op enter drukken. Het is zo makkelijk.

VanBukkem | 04-03-19 | 20:20 | 1

Zo! Dat ben je effe kwijt!

mozaard | 04-03-19 | 21:04

De hufterigheid blijft ongestoord ongevraagd voorbij komen b.v net weer in DWDD waar de Partij van de Anderen weer een enorm podium kreeg.
Zo ook op teletekst waar de volksbedriegers tot aan de verkiezingen er ontzettend op tegen zijn dat IS strijders terug gehaald worden.
Nog twee weken dan kunnen we afrekenen met heel veel hufters en laten zien dat we heel lief zijn.

likdoorn | 04-03-19 | 20:19

Klootzak is wel het meest algemene scheldwoord. Iedereen kan een klootzak zijn. Niet iedereen kan een sukkel, hufter, idioot, eikel, graftak of teringlijer zijn.

Mr_Natural | 04-03-19 | 20:16 | 1

of een verrader

zimmerschwanz | 04-03-19 | 20:26
-weggejorist en opgerot-
peter_topic_vreter | 04-03-19 | 20:14 | 3

Heb ik het woord klootzak nodig? Nee, tussen de diplomatieke regels door kan iedereen het zelf bedenken wie ik een klootzak vind dunkt mij.

Maar dat publieke functies zoals conducteurs, buschauffeurs, handhavers, ambulancepersoneel etc. totaal respectloos worden benaderd, bespuugd, tegengewerkt terwijl ze gewoon ook hun werk doen, vind het echt niet kunnen, respectloos ook.

Maar doe-es-lief campagne werkt niet vrees ik bij sommige vormen van hufterigheid die je nu wel eens ziet, zijn gewoon harde maatregelen voor nodig.

Jan, Leiden | 04-03-19 | 20:13 | 1

Die BOA's van parkeerbeheer, die in opdracht van de belastingdienst nog effe het onderste uit de kan willen halen, moet ik daar ook lief voor zijn? Dacht het niet. a
Agressief zal ik nooit en te nimmer worden, maar ze krijgen wel een dikke middelvinger van mij als ik ze spot.

VanBukkem | 04-03-19 | 20:31

We missen solidariteit.
Maar da's een soort van socialisme.
En dat mag niet sociaal. Want communisme.

oplichter | 04-03-19 | 20:13 | 5

aan

nee_toch? | 04-03-19 | 20:21

Juist! En waar is men wel solidair en minder individualistisch?

De Islam!
Bekeert u en u hebt er gelijk duizenden broeders en zusters bij. Geweldig toch?

Doeslief!

Injegezicht | 04-03-19 | 20:22

Hoezo, je kunt toch solidair rechts zijn.

kloopindeslootjijook | 04-03-19 | 20:25
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
sko | 04-03-19 | 20:12

De SIRE-campagne "De maatschappij dat ben jij" heeft indertijd contraproductief uitgepakt.
'Jongelui' uit een literalistische cultuur begrepen de ironie niet en meenden zich door die campagne nog meer gelegitimeerd om zelf de normen te bepalen.

CiTy3 | 04-03-19 | 20:09 | 3

Ja, wat dacht je van "Die pet past ons allemaal" - campagne. Sindsdien is het gezag van (c.q. respect voor) de politie compleet ingezakt.

zimmerschwanz | 04-03-19 | 20:28

zimmerschwanz | 04-03-19 | 20:28:
En dat was nog wel de ouwerwetse Politiepet, in plaats van de huidige, onnozele en inclusieve look-at-me-i'm-just-like-you baseball cap; nog net niet met de klep naar achteren gedragen.

McSplutter | 04-03-19 | 20:49

@McSplutter | 04-03-19 | 20:49:
Autoriteit krijg je niet met een hoofddeksel. Er moet gewoon niet met je te spotten zijn. En daar heb je ook geen pistool en pepperspray voor nodig, noch een stroomwapen. Gewoon een lange lat en het vooruitzicht op een koude cel moet voldoen.

Admiraal Balthasar | 04-03-19 | 21:49

onverschilliger, dat is wat veel mensen worden, onverschillig.

of het nu de politiek is, of het dagelijks nieuws.
Het is een herhaling van negatieve dagelijkse invloeden.

Niemand zit op negatief nieuws te wachten, maar het is wel de realiteit.

zet het 20.00 uur journaal op, in 15 minuten krijg je 14 minuten drama te zien in deze wereld.

Hoe onverschilliger mensen worden dan is onbeschoftheid een gevolg daarvan

Meesteres Belgie | 04-03-19 | 20:08

Als bezitter van de allereerste OV Studentenkaart viel me al op dat veel mede studenten - vooral van Vindicatse persuasie - de chauffeur compleet negeerden. Mijn "Moi" was aan zijn gezicht te zien duidelijk een verademing.
Deze studenten zitten nu op maatschappelijk 'hoge posities' dit land...

MacMiep.nl | 04-03-19 | 20:07 | 6

@MickeyGouda | 04-03-19 | 20:18:
Dat is er tegenwoordig niet meer bij want als men de snowflakes mag geloven hebben ze er verplicht allemaal drie bijbanen bij.
<lees je mee Berbaar jr> ;)

Berbaar | 04-03-19 | 20:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Over hufters gesproken, waar is mijn favoriete reaguurster lupuslupus gebleven, iemand?

Ashtrey | 04-03-19 | 20:07 | 12

@Berbaar | 04-03-19 | 20:16: Ach Berbaar, op een christen die strak in de leer is daar is het makkelijk afgeven. Volstrekt risicovrij.

CalamityJane | 04-03-19 | 21:03

@Superior Bastard | 04-03-19 | 20:41: Excuus, dat deed ik ook maar de vermelding ontbrak.

MickeyGouda | 04-03-19 | 21:28

@MickeyGouda | 04-03-19 | 21:28: Was eens op een thuisfeest waar de groep Tata Mirando de muziek verzorgde. Zei onschuldig tegen een, op dat moment een toevallige mede luisteraar naast me dat ik het mooi vond. Zegt die linkse klootzak tegen me op de meest hufterige manier die je je voor kunt stellen ´Hou jij je smaak voor jezelf, het hoeft de mijne niet te zijn´.
Kies zorgvuldig de mensen waar je in het dagelijks leven meer omgaat.

CalamityJane | 04-03-19 | 22:00
▼ 9 antwoorden verborgen

Nou zal het wel mijn eindeloze vooroordeel zijn, maar ik vind bespuwen toch echt iets van een bepaald bevolkingsdeel, wat een godsdienst aanhangt waar je geen kritiek op mag hebben.
www.hiscfd.com/index.php/wereld/16-rec...

Roadblock | 04-03-19 | 20:06

De laatste Sire campagne die ik mij herinner ging over "tolerantie". Wat dan volgens die reclame ook uit dozen kwam enzo. Heel kleinerend naar het publiek toe. M.a.w alles maar normaal moeten vinden en accepteren. Iets wat Nederlanders overigens nooit hebben gedaan, wij zijn collectief onverschillig. Dat moet je niet verwarren met tolerantie. Een heel land vol NIMBY's

Admiraal Balthasar | 04-03-19 | 20:06 | 4

Tolerantie impliceert schadelijke invloeden van buitenaf.

LiniaalRectaal | 04-03-19 | 20:29

@LiniaalRectaal | 04-03-19 | 20:29: Da's hoog filosofisch. Ik ben er bijna van overtuigd dat ik geloof dat ik denk dat ik u niet alleen begrijp, maar het ook met u eens ben.

McSplutter | 04-03-19 | 20:56

@McSplutter
In de biologie wordt de tolerantie voor een bepaalde stof uitgedrukt in LD50, oftewel de hoeveelheid waarbij gemiddeld de helft van de blootgestelden eraan overlijdt.

LiniaalRectaal | 04-03-19 | 21:09
▼ 1 antwoord verborgen

We worden steeds religieuzert.

RickTheDick | 04-03-19 | 20:05

Meesterlijk

SterF... | 04-03-19 | 20:20

Onderzoek wijst uit dat veel klootzakken ook aan kloot schieten en zak lopen doen.

ditotje | 04-03-19 | 20:05

Ik ga er vanuit dat de Sire campagne alleen in het Nederlands is,en bedoeld voor het blanke deel?.... want deze gaat toch niet ook in het berbers, Arabisch en Turks de ronde doen,want dat zou namelijk opgevat kunnen worden als onbeschoft toch?

Welles! Nietes! | 04-03-19 | 20:03

Hoe vaak viel het woord ongelovige? Of racisme? Of discriminatie? Dat zou ik wel eens willen weten...

RenHoek | 04-03-19 | 20:02

Heeft er al iemand een link met de Islam of de “linkse” NPO gelegd? Het is moeilijk, maar ik weet dat jullie het kunnen!

Bigi Bana Boy | 04-03-19 | 20:01 | 4

Je noemt ook wel de 2 uiterste in het onbeschoft zijn op, zonder jouw voorzet was het niet gelukt.

Hangtietsmurfin | 04-03-19 | 20:05

Je overvraagt me. Hier kom ik op terug.

amateurrr | 04-03-19 | 20:05

Mag ik inbrengen dat ik het logo - blauwe achtergrond met gele dingetjes - ook wel verdacht vind?

McSplutter | 04-03-19 | 20:07
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Ars Vivendi | 04-03-19 | 20:01 | 2

Ligt niet aan de woorden. Ligt aan de mensen zelf en hoe ze het bedoelen, de intenties. Straks worden er nog woorden verboden wegens negatieve connotatie. En daar hebben we ook al een lijstje van, woorden die vervangen zijn.
Nee mensen, lief zijn begint bij jezelf, en hoe fatsoenlijk en beschaafd iemand is, en hoe hij/zij reageert. Sommige komen met de stortvloed aan woorden dat agressief wordt uitgesproken, en anderen blijven geduldig, begripvol en lief.

Wim Venijn | 04-03-19 | 20:01 | 1

"Straks worden er nog woorden verboden wegens negatieve connotatie."
Ik heb sterk de indruk dat dit al realiteit is.

McSplutter | 04-03-19 | 20:09

Doet me direct denken aan Normen en waarden en Wormen in Naarden. Koot Bie.

Lorejas | 04-03-19 | 19:59

Prima campagne.
Minder, minder, hufterigheid.

Berbaar | 04-03-19 | 19:59 | 6

@Berbaar Q.E.D.

LiniaalRectaal | 04-03-19 | 20:33

@Berbaar | 04-03-19 | 20:30: zie hier een concrete vertaling van de definitie van "hufter" geachte lezers. Berbaar dank voor je bijdrage, je stelt nooit teleur.

Moresnetunited | 04-03-19 | 20:55

@Berbaar | 04-03-19 | 20:30: Wat ook helpt Berbaar, weet niet of het origineel van u is, maar las het eens met uw naam eronder is; je beledigd voelen is een keuze. Als u dat er standaard in uw reacties bij vermeldt ;-).

CalamityJane | 04-03-19 | 21:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Balzack dan?

Tjemig | 04-03-19 | 19:59

Als je 'wat ben jij een klootzak' in Comic Sans schrijft lijkt het minder hufterig.

Ars Vivendi | 04-03-19 | 19:59

Ach,laten we maar liever doen, hier word men ook fatsoenlijker. Zijn ooit ook wel eens comments weg gehaald omdat ik een bepaalde reaguurster irma Grese noemde. Vond ik eigenlijk wel kunnen maar Joris blijkbaar niet. Huphup GS voor fatsoen

miko | 04-03-19 | 19:58 | 3

Mag Irma Grese wel voor een politicus, zoals Sylvana Simons? Ik vraag dit voor een vriend.

skoftig | 04-03-19 | 20:05

Als landverrader, nazi en NSB’er wel mogen, mag Irma Grese ook dunkt me.

Superior Bastard | 04-03-19 | 20:32

@Superior Bastard | 04-03-19 | 20:32:
Nope, probeer Irma hier maar eens voor Irma grese uit te maken en je word gejorist.

miko | 04-03-19 | 21:27

Als mensen nou eens wat minder ikke ikke ikke eerst waren, ging het ook allemaal wat relaxter.

kloopindeslootjijook | 04-03-19 | 19:58 | 1

Mag wel: Nederland eerst?????

Leffe Blonde | 05-03-19 | 06:08

Wat raar ik krijg een foutmelding maar het comment staat er wel?

miko | 04-03-19 | 19:56

Je zou toch bijna gaan pleiten voor legalisatie van cannabis.
Relax man.
Het maakt tolerant, ruimdenkend, een bestuurder voelt zich niet aangesproken door agressie van andere weggebruikers,
'Eyes on the road: Study finds fewer traffic fatalities in medical marijuana states"
www.thecannabist.co/2016/12/20/mariju...
Geen idee hoe het zit, maar het blijkbaar zo.

kloopindeslootjijook | 04-03-19 | 19:56 | 4

@Mr_Natural | 04-03-19 | 20:00:
Alcolol maakt agressief, geeft een tunnelvisie en doet de gebruiker denken dat hij meer kan dan in werkelijkheid het geval is. De bestuurder overschat zichzelf en neemt onverantwoorde risico’s.

kloopindeslootjijook | 04-03-19 | 20:05

Een óntevreden daarentegen...

GekkeHenkieNiet | 04-03-19 | 21:17
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben gestopt met het woord en gebruik nu alleen nog maar Honoré de Balzac
voor bepaalde personen of gewoon: Je bent een ongelooflijke Jesse Klaver

miko | 04-03-19 | 19:55 | 2

Of: wat een ongelofelijke rob jetten is die transgender.

The2Amendment | 04-03-19 | 20:02

De 'verhuftering van de samenleving' was toch allang vastgesteld? Graag draag ik mijn steentje bij.

Aap Noot Miesje | 04-03-19 | 19:55
-weggejorist-
Berbaar | 04-03-19 | 19:54 | 1
-weggejorist-
Superior Bastard | 04-03-19 | 19:52 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Lief........ Als in "bebaarde mannen met knotjes die frappuchinos met hartjes in het schuim staan te bereiden in een foodtruck'????? Ik ben liever een klootzak.

kotelet | 04-03-19 | 19:52 | 3

Vergeet de hippe koptelefoon en vape niet.

The2Amendment | 04-03-19 | 20:02

Zelfspot lost al veel op! Velen nemen zichzelf te serieus en hebben een daarbij passende geldingsdrang.

CalamityJane | 04-03-19 | 20:16

Ik zit nu al een kwartier naar de film van die kat te kijken, maar hij weet echt niet van ophouden. Aan de andere kant, z’n baasje zal wel een black-out van de drank hebben anders was ze wel wakker geworden.

Osdorpertje | 04-03-19 | 19:49 | 2

Sukkel, je ziet toch wel dat dit een copycat is?

Mr_Natural | 04-03-19 | 19:50

Ik steek altijd de middelvinger op naar parkeerbeheer. Principekwestie.

VanBukkem | 04-03-19 | 19:49

Ook objectief gezien zijn katten absoluut geen klootzakken.

Hollende_Kleurling | 04-03-19 | 19:48

De Klootjesvolkskrant.

Mr_Natural | 04-03-19 | 19:48

Maar de Volkskrant is dan ook een klote krant.

Rudolph_Hesje | 04-03-19 | 19:48

Gewoon vousvoyeren, dan komt het stukken beter over.
"U is een klootzak."

LiniaalRectaal | 04-03-19 | 19:47 | 4

@McSplutter
Voorkomt ook een 'belediging van een ambtenaar een functie'.

LiniaalRectaal | 04-03-19 | 20:22
▼ 1 antwoord verborgen

Om het belastinggeld te rechtvaardigen was Sire weer aan een nieuwe campagne toe.

oplichter | 04-03-19 | 19:47

Maar wel een hele goede morgen

amateurrr | 04-03-19 | 19:46 | 3

Zei Kim Holland dat niet altijd?

GekkeHenkieNiet | 04-03-19 | 19:49

@GekkeHenkieNiet | 04-03-19 | 19:49: Nee, dat is die onuitgeknepen puist van de postcodeloterij: Goooooeeeeeedemorgen... Ik vraag me wel eens af, hoe groot die door hem meegenomen cheque zou moeten zijn om niet de honden op hem los te laten, als 'ie bij mij aanbelde.

McSplutter | 04-03-19 | 20:22

En dan verstaan we de meeste scheldwoorden nog geen eens.

van stampij | 04-03-19 | 19:45

10x klootzak sinds 2011, waarvan meer dan de helft quotes of citaten en één keer een columnist, tegen 53.000 keer in één jaar op Twitter is totaal niet met elkaar te vergelijken.
Maar goed.

Superior Bastard | 04-03-19 | 19:43 | 6

Superieure Klootzak is een veel te serieuze klootzak, dat dan weer wel.

Kapitein Stijlvol | 04-03-19 | 20:02
▼ 3 antwoorden verborgen

#Doesgewoonweerjekinderensociaalopvoedendan

Te lang?

MickeyGouda | 04-03-19 | 19:43 | 4

Eens... vooral hier in Gouda!

lovekila | 04-03-19 | 19:50

@lovekila | 04-03-19 | 19:50:

De kinderen van GS-ouders steken er in het Goudse natuurlijk met kop en schouders bovenuit. ;-)

MickeyGouda | 04-03-19 | 19:58

Hopla!

McSplutter | 04-03-19 | 20:25
▼ 1 antwoord verborgen

Zeg dat maar tegen die kliek in Den Haag. Doe eens lief tegen de autochtoon en onze cultuur. Denk aan blokkeerfriezen.

Mart6037 | 04-03-19 | 19:42 | 1

Eens!

CalamityJane | 04-03-19 | 20:24

Dat bespugen van buschauffeurs snap ik dan wel, dat zijn bijna zonder uitzondering klootzakken, allemaal!

Rest In Privacy | 04-03-19 | 19:42 | 1

na een paar keer spugen worden ze wat minder vriendelijk ja.

kloopindeslootjijook | 04-03-19 | 19:59

Ik hoorde vanmorgen ons Bart erover op de radio ja.

GekkeHenkieNiet | 04-03-19 | 19:41

Ik denk dat we juist steeds beschofter worden.

Mr_Natural | 04-03-19 | 19:41 | 4

Nee, dat komt van 'onhoffelijk'. Net als 'guur' en 'onguur'.

Mr_Natural | 04-03-19 | 19:43
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig hebben we Sire...

Moriarty | 04-03-19 | 19:40 | 1

Leve de Koning!

McSplutter | 04-03-19 | 20:27

De klootzakken onder leiding van opperklootzak Rutte, maken dat van nature lieve mensen niet anders meer kunnen dan een snelcursus tot gediplomeerd klootzak te volgen.

Jackanders | 04-03-19 | 19:39

@lovekila | 04-03-19 | 19:47:
Hoezo? We kunnen toch de hele boel asfalteren en massale betonnen woon"gemeenschappen" van 500 meter hoog bouwen?! Plek zat!

Allemaal een chip, een zelfrijdende "auto" met blauwdruk routeplan en een koelkast die ons vertelt dat we ons 100 gram vleesrantsoen voor deze week al op hebben.
Terwijl de bovenonsgestelden in een gravitatie-rad met groene weiden in een baan om de aarde cirkelen en leven zoals we nu nog gewend zijn.

"Langzaam is het beste", zingt Rowen Heze en zo is het precies. Langzaam wordt de waanzin door de strot van de gewone burger gedrukt, totdat ze niet beter meer weten.

De "klootzakken" wonen daarna nog op die stenen puist en slaan elkaar de harses in voor wat te vreten, terwijl de RobotsJetten in kolonies wonen, buiten die steenpuist en van alle gemakken voorzien.

Of heb ik teveel films gekeken en is dit gewoon een gaaf landje. Berbaar, kom et maar in...

WasHetMaarMakkelijk | 04-03-19 | 20:43

@GekkeHenkieNiet | 04-03-19 | 21:13:
Hmm, heb eens even nagedacht. Meer een combi van..
National Geographic docu over piramide steden van een kilometer hoog en de film Elysium.

WasHetMaarMakkelijk | 04-03-19 | 23:37
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken