Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Beelden. Kernmacht Pakistan schiet straaljager kernmacht India neer, piloot in hechtenis

Er gaan veel discutabele beelden rond, maar deze lijken uit te checken.

Social

Moeilijk moeilijk weer. Woordvoerder Pakistaanse leger meldt dat twee Indiase straaljagers boven "Pakistaans grondgebied" heeft neergeschoten en twee piloten in hechtenis zijn. India ontkent, en zegt dat alle piloten "accounted for" zijn, wat de bovenstaande video van "Wing Commander Abhinandan Varthaman" natuurlijk tegenspreekt. Erg veel oude foto's en filmpjes van voorgaande crashes in omloop, vooral van dit verkoolde lichaam. Kortom, spannend daar tussen twee landen die maar in 1 opzicht verschillen. Doornbos Duidingsdraagje na de breek!

Social
Social
Social
Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Dankzij de politiek correcte kwezel Gandhi Is India gescheiden: Voor moslims Pakistan. En kijk hoelang moslims al bezig zijn met hun ambetante gedrag in India, ook daar eisen ze meer en meer rechten, moskeeën, what not, totdat ook India islamitisch is. En dan kunnen we hier verbijsterde journalisten lezen over de opleving van een stevig nationalisme in India. Go India!

eastender | 28-02-19 | 13:22

Wel apart opgepakt zonder letsel in zijn gezicht, en plotseling te zien met flinke snijwonden in het gezicht en gebroken neus...
En dan zeggen " alive arrested indian pilot. He is our guest and we respect our guests."
Zal dan wel aan dat kopje thee liggen... toen zag hij er nog redelijk uit.

Rene046 | 27-02-19 | 19:24

Als India en Pakistan elkaar gaan nuken, was het vandaag misschien wel de laatste warme dag van het jaar.

happen_maar | 27-02-19 | 18:07 | 1

Ik hoop toch eigenlijk van niet. Zo veel doden hoeft nu ook weer niet, al zou het al gauw twee of drie anti-Wilders betogingen schelen.

JvanDeventer | 27-02-19 | 19:49

Zou leuk zijn als geen stijl wat aandacht besteedt aan het ontstaan van Pakistan, het zal u niet verbazen dat toen der tijd de islamietjes ook al niet erg goed gingen met andere volkeren.

Lyssa | 27-02-19 | 17:47 | 1

Ik heb de indruk dat u hier duidelijk iets interessants over te melden heeft. Ik zou zeggen: schrijf het op en zend het in. Misschien wil GS het wel plaatsen. Ik wil het wel lezen.

Datsun_Cherry | 27-02-19 | 18:45

Pakistan en India broddelen dit wel weer recht en gaan elkaar echt niet verder te lijf. Zelfs deze 2 landen weten dat dit hun laatste oorlog kan worden.

ronin1962 | 27-02-19 | 16:54

Kashmir wordt de volgende bestemming van uitreizende Jihadi's. Er zijn al tientallen jaren buitenlandse strijders actief en binnenkort wordt dit een heel leger. Het wachten is op een flinke aanslag waarbij honderden moslims de dood vinden en men naar Pakistan zal gaan wijzen als dader.

Gulliver | 27-02-19 | 15:28 | 1

Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Als er moslims sterven zal niemand naar moslimstaat Pakistan wijzen.

eastender | 28-02-19 | 13:24

Eh ja, als daar een kernoorlog uitbreekt komen er dus 2 miljard deze kant op.

canis lupus | 27-02-19 | 15:14 | 1

Welkooom welkooom welkooom in jullie land.

De verwarde man | 27-02-19 | 16:14

Gaat Pakistan nooit winnen . India wordt terecht gesteund door Israel dus... en verder Geldof Ik niet dat ze iets van nucliair spul hebben. Daar zijn ze veel te Dom voor

Lieveschat | 27-02-19 | 15:07 | 5

Bob is toch deaud?

Gulliver | 27-02-19 | 15:50

Pakistan is een zeker een nucleaire staat, door het domme Nederland en de nog dommere Amerikanen als het om buitenland politiek gaat. De Amerikanen zijn over de geschiedenis van van India en Pakistan nog steeds niet wakker.

eastender | 28-02-19 | 13:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Als Paki zou ik in de vlaggenhandel gaan. Te vreten hebben ze niet maar de Indiase vlaggen gaan nu weer massaal in de fik. Lijkt me een winstgevende bizniz.

Tishetnetnie | 27-02-19 | 14:36

Nou als dat maar goed gaat. Het zou zomaar uit de hand kunnen lopen en dan zouden we 2 gigantisch mooie landen missen op de wereld...

WatZalIkErvanZeggen | 27-02-19 | 14:31

Zeker na aanwijzing van een helpdesk. Kindly do the needful, Sir.

MistaRazista | 27-02-19 | 13:56

Modi is wel een van de grote jongens die kan vragen: "Waar is mijn vliegdekschip?".

brughslurph | 27-02-19 | 13:34

Dan hadden ze met al die Moslims in India gezeten. Daar waren vast niet minder problemen van gekomen.

praat_poep | 27-02-19 | 15:00

The Hitch had altijd gelijk.
Was hij nog maar onder ons om over Trumphaat, klimaatgekkies en relifascisme te schrijven.

Gulliver | 27-02-19 | 15:23

Ik ben voor India. Pakis zijn veel te extremistisch volkje. Het zit daar vol met Taliban eikels, heel veel terroristen etc. De Pakistaanse regering doet daar niets tegen. De inlichtingendiensten van die gasten zijn tegen het westen gericht. Nee doe dan maar India. Veel relaxer volk ook.

AMX pri | 27-02-19 | 13:21 | 1

Pakistan, het land waar een vrouw ter dood werd veroordeelt wegens het beledigen van de een profeet.

Mr.Crowley | 27-02-19 | 13:51

Damn, de helpdesk is niet bereikbaar. Zou het al begonnen zijn?

Roeieber | 27-02-19 | 13:18 | 1

Humor!

Watching the Wheels | 27-02-19 | 13:21

Net twee appen, die een beetje op hun totso roffelen...

Kanarie_Geil | 27-02-19 | 13:04 | 1

Newspeak?

elfenstein | 27-02-19 | 13:07

Pakistan en India als parkeerplaats. 1.5miljard mensen minder, dat is pas goed voor het milieu. Daar is dat beetje fall-out niets bij.

Roeieber | 27-02-19 | 12:57 | 1

Ligt eraan waar de fall-out terecht komt, hopelijk komt het terecht op het linker deel van het electoraat.

Solar666 | 27-02-19 | 13:32

Met Pakistan mogen ze hetzelfde doen als wat Pakistan met de Nederlandse vlag deed. Afbranden tot de laatste draad. Kunnen ze daarna mooi opnieuw beginnen zonder het kankergezwel genaamd islam wat ze in die situatie heeft gebracht.

elfenstein | 27-02-19 | 12:54

Nederlandje heeft de atoombom bezorgd aan islamitisch Mordor, weer een bijzonder staaltje ontwikkelingssamenwerking van “ons”!
Wat hebben we toch een gaaf achterlijk landje!

Superkwatta | 27-02-19 | 12:52 | 2

Moet. Zonder westerse hulp was de islam een verzameling onfris ruikende barbaren in een zandbak geweest die leefden van de slavenhandel en het beroven van reizigers door hun gebied van invloed.
Een oceaan gratis olie onder de vieze voeten en het feit dat de nieuwe fascisten deze beweging als wapen gebruiken (tegen ons) maakten het enorme verschil.
Nu is de islam tot in de kleinste dorpjes van de EU niet meer weg te denken. Met dank aan de fascisten en hun kleine Deugende Hulpjes.
(uw vetvlekje hieronder graag)

Jan Passant mk2 | 27-02-19 | 13:02

Goed zo Jan! Twee keer "fascisten" in één stukje.. Je gaat lekker vandaag..

Beste_Landgenoten | 27-02-19 | 14:30

Wat nou CO2.. Try radiation. En daar komt tzt biowarfare nog achteraan. En de gemuteerde crap die daarna nog beweegt wordt door robots opgeruimd. Waarom? Gewoon, omdat het kan. Triest genoeg parafraseer ik dan een groep geleerden. Ga studeren. Ga van het gas af. Ga voor de vredesfederatie der eypopianen. Liggen er reeds meer generaties áchter ons dan vóór ons? En hoeveel generaties komen die rycken & slimmen straks tekort om hier serieus vandaan te vluchten? Vragen vragen..

Shareholder II | 27-02-19 | 12:46

Dat Pakistan de atoombom heeft hebben ze aan Nederland te danken.
Wij ons heeft hun spion alle geheimen kunnen stelen terwijl hij vanaf het begin af aan al was aangemerkt als veiligheidsrisico.
nl.wikipedia.org/wiki/Abdul_Qadir_Kha...
Zonder Nederland zou Pakistan natte geitenstront richting India gooien en zou India natte koeienstront terug gooien.

Osdorpertje | 27-02-19 | 12:31 | 8

Die gast werkte bij Urenco en heeft daar wat bouwplannen van ultracentrifuges gejat. Kan je urenco aanrekenen, of hun lakse veiligheidsbeleid, maar met alleen die centrifuges ben je er niet, urenco hield geenszins de technologie voor een bom in handen, enkel de manier om splijtstof op te waarderen naar bom-grade.
Nederland als land heeft er verder niet zoveel mee te maken, dit was meer een gevalletje politiek/religieus beinvloede bedrijfsspionage. Die bom hadden ze toch wel gekregen op den duur, de techniek die er voor nodig is kan je gewoon googlen tegenwoordig.

elfenstein | 27-02-19 | 12:59

PS:
Pakistanen zijn de grootste techzuigers ooit. Post een schema van een of ander elektronisch apparaat online en je krijgt gelijk honderd reacties van totaal lompe lui die in overduidelijk Pinglish min of meer eisen dat je ze de hele bouwbeschrijving, meetwaarden en theorie erachter gaat uitleggen. Sterker nog, ze gooien er soms gelijk een hele lijst met specs bij waar ie aan moet voldoen. Als je dan niet reageert zijn ze ook nog onbeschoft genoeg om te gaan janken dat je ze niet helpt. Ik kan me levendig voorstellen wat voor soort zuiger die khan moet zijn geweest en dat z'n collega's destijds een godgloeiende hekel aan 'm hadden, kan niet anders.

elfenstein | 27-02-19 | 13:06

@Osdorpertje | 27-02-19 | 12:59: Precies wat ik er al jaren van denk. India oriënteerde zich tijdens de koude oorlog te veel op de Sovjet Unie en dus moest er een regionale tegenmacht komen die op de hand van de VS zou zijn. Enter het toenmalige Pakistan.

Bigi Bana Boy | 27-02-19 | 13:14
▼ 5 antwoorden verborgen

India lijkt me wel redelijk voorzichtig. Wel dreigen en provoceren, maar ze begrijpen heel goed hoe kwetsbaar ze zijn. Bovendien is India best wel technisch georiënteerd en bovendien niet volledig geïslamiseerd. Pakistan daarentegen is vrijwel volledig van de doeken, sandalen, haatbaarden en soepjurken, en hun hoogste doel is om te mogen sterven in naam van de profeet. De eerste die de A-bom zal inzetten zal waarschijnlijk Pakistan zijn. Hopelijk dat Rusland, Amerika en China genoeg overwicht hebben om de zaak te sussen. Vooral omdat de fallout niet stopt bij de grens.

Nivelleermarionet | 27-02-19 | 12:30 | 6

India stond op het punt van een heel andere 'boom'. En dan krijg je dit. Vol vertrouwen stapte ik door de Kouwe Oorlog. Maar hier raak ik iets nerveuzer van. Maar dat kunnen ook nog oude pvv angsten zijn die dat losmaken. Misschien is dit allemaal heel onschuldig, immers in handen van hele wijze mannen.

Shareholder II | 27-02-19 | 13:17

Vergis je niet in Pakistan.
Ik heb er zakelijk veel mee te maken en juist net op het militaire gebied en deze jongens hebben 1 ding ten over: Geld .......

En laten ze nou net dat geld gebruiken om vele technologieen te kopen in Europa.
Wel is het een feit dat elke keer als er een order komt hier in de firma 1 grote gekkenhuis is want inmiddels weet iedereen dat het een grote papier ellende is om de uitvoer geregeld te krijgen. Inmiddels ook al diverse gesprekken gehad met de BAFA (Duitsland aar ik woon in Duitsland) waarbij vele bragen gesteld werden over mijn Pakistan klanten als ze weer eens op bezoek komen.
Ik ben zelf meermaals op de PAF basis geweest (Saragoda) en deze jongens hebben toch een leuk arsenaal staan en deze basis traint ook vele internationale piloten (ja ook India)

Dus .... als ik mijn inzet moet doen: Pakistan
(En ja ik geef iedereen gelijk kwa zandbak etc etc want 98% van het volk daar heeft de herseninhoud van een slak)

Prutsium | 27-02-19 | 16:18
▼ 3 antwoorden verborgen

De één zijn dood is zijn ander zijn brood. Mocht dit escaleren dan valt er veel geld te verdienen voor met name de VS, Rusland, China, Israël, het VK.... en niet te vergeten Frankrijk. Vooral de laatste kan wel een financiële meevaller gebruiken.

koter | 27-02-19 | 12:23 | 4

@Langshetrandje | 27-02-19 | 12:45:
JA, laten we het positief bekijken.
Vliegtuigen aan de ene kant, raketten om ze neer te halen aan de andere kant.
Goed voor de handel.
Maar ik mag wel hopen dat we het militaire spul allemaal van een EU-approved milieu-label voorzien.

De verwarde man | 27-02-19 | 12:55

@De verwarde man | 27-02-19 | 12:55:
Heb jij wel eens adem proberen te halen in Mumbay, Karachi of Delhi?

Langshetrandje | 27-02-19 | 13:06

@Langshetrandje | 27-02-19 | 13:06:
Ja, maar je moet ergens beginnen. Als we het vriendelijk vragen zullen ze de plastic beschermkappen van raketten en granaten toch wel netjes naar de milieustraat brengen?

De verwarde man | 27-02-19 | 13:37
▼ 1 antwoord verborgen

Om de zoveel tijd slaat in Kashmir de lont in het kruitvat. Loopt altijd weer met een sisser af. Enkele doden later dan. Nu zal het vast ook weer zo gaan. Die kernbommen blijven heus ongebruikt.

Beste_Landgenoten | 27-02-19 | 12:17 | 5

Murphy hebben we ook nog.

De verwarde man | 27-02-19 | 13:50

Ik zie Murphy geen 40 keer een snelweg oversteken

Beste_Landgenoten | 27-02-19 | 14:32

Ik zie Murphy geen 40 keer een snelweg oversteken.

Beste_Landgenoten | 27-02-19 | 14:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Werden Pakistaanse kernwapens niet bewaakt door Muricaanse troepen?

brughslurph | 27-02-19 | 12:11 | 1

Mexicaanse, en ze betaalden er zelf voor.

Beste_Landgenoten | 27-02-19 | 14:33

Dit zal minder gevolgen hebben dan 'Turkije schiet straaljager kernmacht Rusland neer' en 'Kernmacht Rusland schiet passagiersvliegtuig pang-pang-Nederland neer'.

Ardbeg | 27-02-19 | 12:05 | 1

Gevolgen zijn onmeetbaar. En daarom al helemaal niet te voorspellen.

Toos Doos | 27-02-19 | 12:08

Zou wel leuk zijn als India Pakistan van de kaart veegt.

Dutch_Holland | 27-02-19 | 11:58 | 1

Ja, zeker omdat Pakistan een first strike policy heeft en India niet. Lees je even in.

Pot Vol Koffie | 27-02-19 | 12:01

Pakistan deed in 1948 ook een Pexit. Een miljoen doden was het gevolg. Met die ruzie zitten ze nu nog steeds. En gelukkig heeft Pakistan ook De Bom, dank zij Kahn en onze (niet-)oplettende BVD. Kan nog spannend worden!

Beste_Landgenoten | 27-02-19 | 11:58 | 4

Pakistan deed geen Pexit. het is een verkeerde voorstelling van zaken.

eastender | 28-02-19 | 13:34
▼ 1 antwoord verborgen

Mensen, mensen laten we even de serieuze dingen aanpakken. Willen wij nu winter of zomertijd. Heeft trouwens Juncker al een kindje uitgenodigd om naar te luisteren over het milieu?

ikdenkwat | 27-02-19 | 11:56 | 3

Snel, kom door met die begrenzer!

Einde van de Domheid | 27-02-19 | 11:58

@Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 11:58:
pfff wat een schijt verhaal

ikdenkwat | 27-02-19 | 12:03

Als je ziet in wat voor staat die landen daar zijn zou het me niks verbazen dat die dingen niet eens gelanceerd kunnen worden.

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 11:56 | 1

Die oude Indiase meuk moest toch vervangen worden. https://www.youtube.com/watch?v=VNIwVxhwLPM

klowiepowie | 27-02-19 | 11:53

Oorlog tussen Pakistan en India is overigens ook nog een dingetje in UK, zit ik mij nu te bedenken. Wanneer de vele Pakistanen en vele Indiërs elkaar daar te lijf gaan heeft UK echt een probleem. Dat zou kut zijn, zeg. De tyfus.

Toos Doos | 27-02-19 | 11:53 | 9

@Superkwatta | 27-02-19 | 12:55:
@Roger-Rabbit | 27-02-19 | 12:38:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gemenebest_van_Naties#Lidstaten

Toos Doos | 27-02-19 | 13:00

@Angélica de Sancé | 27-02-19 | 12:06: Hadden de Paki's Engeland in de Tweede Wereldoorlog niet bevrijd? Net zoals hier de Marokkanen?

5611 | 27-02-19 | 13:03
▼ 6 antwoorden verborgen

Filmen van krijgsgevangenen is verboden he.

RenHoek | 27-02-19 | 11:52 | 1

Ze hebben formeel geen oorlog. Dus zijn het gewone gevangen

Dlareg | 27-02-19 | 12:23

Kernbom daar is niet zo bijzonder gevaarlijk voor ons, beide landen hebben ze al eerder getest (laten ploffen). En dat is zo zonde van de natuur. Als je ze inzet hebben ze tenminste nog nut. (pun intended)

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 11:52 | 1

Als ze ploffen en gebieden daar worden onleefbaar is dat juist goed voor de natuur. Hele gebieden rondom Chernobyl leven op door de afwezigheid van de mens. Beetje straling is dan een klein probleem.

Admiraal Balthasar | 27-02-19 | 14:03

Moslims kunnen/willen nergens samenleven met andersdenkenden. Niet als Europese immigranten, niet als Palestijnen, en niet als Pakistani tussen de Hindoes. Nergens ter wereld. Dus, waar zit hem het probleem? Precies: bij ons. De blanke man. Laten we eens goed in spiegel kijken, mensen!

JackStick | 27-02-19 | 11:51

Ik voorzie vluchtelingen en heel veel helpdesk problemen.

PijlVader | 27-02-19 | 11:50

Handjes op de knoppen... 1...2...3...

SterF... | 27-02-19 | 11:48

Als de pleuris echt uibreekt, gaat India het winnen. Pakistan is geen partij voor India.

Mr.Crowley | 27-02-19 | 11:48 | 6

@Mr.Crowley | 27-02-19 | 11:58: Zoals men zei na de Chandrayaan-1 missie: India heeft hiermee hun vlag op de maan gezet. Het enige dat Pakistan gedaan heeft is de maan op hun vlag zetten.

Muxje | 27-02-19 | 12:12
▼ 3 antwoorden verborgen

What's with Kashmir, naast de verhalen in eerder reaguursel (een soort Mekka)... er is een kans dat het conflict dat islamisten willen triggeren (Erdo bezocht Pakistan in januari, bood steun en vervolgens support aan Indiase Moslims) zich in Kashmir moet gaan afspelen.

Einde van de Domheid | 27-02-19 | 11:48 | 8

@Mr. mwaoh, als het puntje bij paaltje komt... Bovendien moeten voor een nucleair conflict mensen op knoppen drukken die zo ongelooflijk rijk en bevoorrecht zijn, met die optie gaan ze dat wellicht verliezen...

Einde van de Domheid | 27-02-19 | 11:57

Ik ben er 2 jaar geleden geweest (doe iets in de media) en het is helemaal niet een soort mekka. Het is een vooral door verschillende stammen betwist gebied arm gebied. Daarnaast is het populair voor bergbeklimmers ivm een aantal bergen en ook vogelaars/natuurfotografen komen er regelmatig ivm wat dierlijke zeldzaamheden.

litebyte | 27-02-19 | 12:49

@litebyte | 27-02-19 | 12:49: Zoals ik al eerder (luidkeels beschimpt) zei, het zou de laatste rustplaats ook kunnen zijn van Jezus en Maria. Hoedanook, het is een belangrijke plek voor het conflict. Arm of niet.

Einde van de Domheid | 27-02-19 | 14:38
▼ 5 antwoorden verborgen

In de demografische kerstboom van Pakistan zit een fors verschil tussen het aantal jongens en meisjes in de leeftijd 12-14 jaar. Significant minder meisjes. Dat heeft geen ander land ter wereld. Ik gok dat u de reden wel weet. helaas. Honden hebben er meer rechten.

Mammeloe | 27-02-19 | 11:47 | 5

@Jan Passant mk2 | 27-02-19 | 11:55: Exact. En daarom hebben IS en AQ ook zo'n aantrekkingskracht voor jonge arme moslims; geen geld voor een bruidsschat dus ga je ze gewoon legaal roven en verkrachten.

Mammeloe | 27-02-19 | 12:04

Deze tactiek zorgt er voor dat de mate van insteelt in deze gemeenschap (automatisch) beperkt blijft.

JayJay | 27-02-19 | 12:29

India en China hebben een geslachtsverhouding die schever is dan die van Pakistan (oorz. abortus). Het land met met de meeste scheve verhouding op dit gebied is Liechtenstein (oorz. arbeidsmigratie). In Nederland heb je ook duizenden mannen meer dan vrouwen... vooral in de meeste vruchtbare jaren: 15 - 40. Pas vanaf het 56ste levensjaar verandert dit omdat mannen de neiging hebben eerder de pijp uit te gaan. Bovendien wordt dit probleem verergert doordat migranten vaak jonge mannen zijn.... gevolg is dat de vraag naar vrouwen toeneemt en zelfs lelijke wijven zich als prinsesjes kunnen gedragen.

koter | 27-02-19 | 12:39
▼ 2 antwoorden verborgen

.. mooi man, islamitische heilstaat Pakistan vecht tenminste voor de mensenrechten van de terroristenkampen op eigen grondgebied.
Hebben de Verenigde Nazi's al hulp aangeboden voor de getroffen terroristen?

Jan Passant mk2 | 27-02-19 | 11:46

Heeft Yasser al een idee hoe we al die rook hier gaan compenseren?
Serieus he... ALLES wat we hier ooit denken te besparen gaat daar x100 weer de lucht in...
Trap er niet in

Bali Lovert | 27-02-19 | 11:43

haha begin maar alvast met stoken want als India en Pakistan elkaar zo blijven pesten komt een nucleare winter aan.....

Captain_Dipshit | 27-02-19 | 11:43 | 2

.. Pakistan's Heilige kernbommen zijn gemaakt met Deugend Nederlands vernuft, dus de fall-out daarvan kan hier nauwelijks een probleem worden. Van wie India dat spul kreeg is mij dan weer niet bekend.

Jan Passant mk2 | 27-02-19 | 11:50

Waarom zouden ze dat doen? In de afgelopen bijna 50 jaar zijn er vrijwel maandelijks grensbeschietingen (artillerie)... als BBC World een paar minuutjes over heeft komt het in het nieuws (wat dan weer driftig wordt overgetypt door de nu.nlletjes) anders hoor je er nooit wat van.

Toen ik er 2 jaar geleden was kon je in hele stukken niet komen doordat een of andere regionale stam (en er zijn er veel daar) naar de andere kant van de grens wilde en dat mocht niet.

Niets meer dan miezerig (besneden) piemel-spel, binnen een week is het over en claimen zowel India als Pakistan dat hun glorieuze 'defensie' de vijand zover heeft gekregen dat het niet is geescaleerd en gaan we weer over naar de orde van de dag, zo nu en dan een artillerie beschieting.

litebyte | 27-02-19 | 11:57

Dit is geen oorlog.
Dit is een klimaatakkoord.

Langshetrandje | 27-02-19 | 11:40 | 3

Hahahahaha

litebyte | 27-02-19 | 11:46

Gewoon een associatieakkoord, een handelsverdrag. Niks meer. Doorlopen.

Mammeloe | 27-02-19 | 12:18

We moeten toch een keer beginnen met een oplossing voor de overbevolking.
Zou het toeval zijn dat precies daar de pleuris uitbreekt?

Mr.Crowley | 27-02-19 | 11:38

Dit doet de internationale cricket kalender geen goed.

brughslurph | 27-02-19 | 11:38

Ben benieuwd wat China en Rusland gaat doen als kernwapens worden ingezet.

Beefbus | 27-02-19 | 11:38 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Wilt U uw land naar de verdoemenis helpen?
SMS Paki-aan, naar 6666.

Croxifoxio | 27-02-19 | 11:36 | 4

@Kapitein Stijlvol | 27-02-19 | 11:37: Neen. Paki-aan, lutsert.

Croxifoxio | 27-02-19 | 11:48

Gaaikem -aan.

DrumPiet | 27-02-19 | 12:15
▼ 1 antwoord verborgen

Belangrijkste vraag voor ons is: wat gaat dit doen met de prijzen van kasjmier-truien hier?

2voor12 | 27-02-19 | 11:36 | 1

Ben meer benieuwd wat BTC prijs gaat doen

Bali Lovert | 27-02-19 | 11:44

Wat doet een stevige kernoorlog eigenlijk met de opwarming van de aarde?

Is er CO2 na de dood?

In Pakistan worden vrouwen eerst verkracht en dan gestenigd. In India worden vrouwen eerst verkracht en dan in stukken gesneden. Voor wie moet ik zijn als er echt oorlog uitbreekt? Lastig lastig...

Nederland heeft door het leveren van technische informatie Pakistan aan atoomwapens geholpen. Maakt ons dat straks medeplichtg aan honderdenmiljoenen doden of spreekt Frans ook Hindi en kan hij dat bij de Indiers met zijn stralende lach goedpraten?

Kunnen we Van Baalen en Verhofstadt niet sturen om de volkeren een beetje moed in te spreken? Heeft bij Ukraine/Rusland ook geholpen toch?

Angélica de Sancé | 27-02-19 | 11:35 | 5

>Wat doet een stevige kernoorlog eigenlijk met de opwarming van de aarde?

Vertraagt deze, vele miljoenen doden zorgen voor minder auto verkeer, minder plastic in de rivieren en landbouwgrond die gebruikt wordt om deze mensen in stand te houden kan door de natuur worden herwonnen. Maar de kans dat er genuked wordt is verwaarloosbaar klein. De eerste die een nuke gebruikt krijgt de rest van de wereld tegen.

>Voor wie moet ik zijn als er echt oorlog uitbreekt? Lastig lastig...

Voor India natuurlijk. Pakistan is het Somalie van Azie.

Historicuck_Han | 27-02-19 | 11:42

@Solar666 | 27-02-19 | 11:42: GL denkt altijd oplossingsgericht. Klimatologisch heeft het vooral voordelen dus... En als er veel bejaarden sterven zal Engemengele (ook GL) ook in haar handjes wrijven...

Angélica de Sancé | 27-02-19 | 11:52

@Historicuck_Han | 27-02-19 | 11:42: U heeft me overtuigd... Ik ga voor 'in stukken snijden' Lijkt me veel gezonder dan gestenigd worden...

Angélica de Sancé | 27-02-19 | 11:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Pakistan het inteelt paradijs ; https://zeepertje.com/2017/05/14/islam-inbreeding-iq-and-aggression/

getzappad | 27-02-19 | 11:34 | 2

LOL. Die muil van Klavert past er trouwens ook wel bij ;)

L. Vis | 27-02-19 | 11:42

Nou als ik dat zo zie, maken ze weinig kans in een oorlog met India...

Angélica de Sancé | 27-02-19 | 12:24

Volgens de Indiers gaat het om een technisch probleem.... luister en kijk maar.

youtu.be/lrOFmuKIAu0

litebyte | 27-02-19 | 11:34

In Kashmir zijn alleen maar bergen en 10 miljoen ongeletterden.
Als beide partijen hun handen er af trekken, hebben ze geen ruzie meer en kan het defensie budget met 50% omlaag. Kun je van de winst een mooi feest vieren.
Het bedreigen van elkaar kost meer dan dat Kashmir ooit op zal leveren.

Captain Pervert | 27-02-19 | 11:33 | 2

Dat klinkt allemaal erg redelijk.
Ziet u nu waarom het fout gaat?

Sans Comique | 27-02-19 | 11:35

Dit geldt natuurlijk voor alle problemen.
Dan zouden we zelfs met 10 miljard mensen nog wel genoeg te eten hebben op deze planeet.

watergeus | 27-02-19 | 11:47

Dat wordt weer een geweldig WK cricket!

J.Luns | 27-02-19 | 11:32

Kim is al onderweg met de trein naar Pakistan. Kreeg te weinig aandacht van Trump en zet nu zijn dubbelganger in. Kim reist hierna, met een heel leger en duizend kernbommen en daarom altijd met de trein, door naar Rotterdam, om daar de in beslag genomen vodka op te eisen. Rutte sleept daar weer een mooie no-deal uit. KLM komt in handen van N-Korea. Vliegend personeel krijgt een nieuwe baan bij PostNL.

Baron Clappique | 27-02-19 | 11:32 | 1

A! Zo zit het!

Einde van de Domheid | 27-02-19 | 11:49

We hadden beide landen dan ook binnen de EU moeten halen. Want alleen de EU zorgt er voor dat er nooit meer oorlog komt. Zegt de EU.

2voor12 | 27-02-19 | 11:32 | 3

Van Baalen staat al op een plein in Islamabad "wie wil stee wit joe" te roepen. Beelden zometeen bij RTL Nieuws.

Captain Pervert | 27-02-19 | 11:34

@Captain Pervert | 27-02-19 | 11:34:
Gelukkig, dan komt alles goed. Is met Oekraïne ook al zo een succes.
Ahum.

2voor12 | 27-02-19 | 11:37

Kunnen we om te beginnen niet aan het Eurovisie Songfestival mee te laten doen?

Kapitein Sjaak Mus | 27-02-19 | 11:53

Ze hebben kernraketten maar bellen nog met Nokia. Oh oh oh.

Captain Pervert | 27-02-19 | 11:30 | 2

Enige mobiel die een kernaanval overleeft en het gewoon blijft doen.

RenHoek | 27-02-19 | 11:58

Renhoek, klopt. Weet ik uit ervaring. Bel nog altijd met een 6310 en daar waar andere foontjes halverwege het festivalseizoen allemaal gaar zijn, stukke schermpjes, falende laadpoorten en dooie accu's blijft mijn baksteentje vrolijk de hele week doorbellen ondanks de hippiefallout en groene straling die van hedendaagse festivals afkomt.

elfenstein | 27-02-19 | 12:20

In Pakistan zouden er 120 a 130 kernkoppen zijn, en ook in India zijn het er zo'n 110 a 120. Dus wie drukt het er eerst de knop in.

janleuk | 27-02-19 | 11:29

Oorlog is altijd kut. Betekent namelijk twee dingen: propaganda en vluchtelingen. Maar het is een feit dat na elke trede op de algehele ontwikkelingsladder de wereld een eeuw in brand staat in verband met exponentiële bevolkingsgroei, dus wat doen we eraan?

Toos Doos | 27-02-19 | 11:28 | 1

Ik voorzie inderdaad een hele stroom Eritreërs, Somali’s, Marokkanen, Algerijnen, Ghanezen en Libiërs, die naar Europa zullen vluchten voor de oorlog tussen India en Pakistan.

Bigi Bana Boy | 27-02-19 | 11:31

De “tit-for-tat” is gespeeld, beide landen kunnen voor de eigen bevolking tonen dat ze spierballen hebben.

De Indiase regering, net zomin als die van Pakistan is geinteresseerd in een vernietiging over en weer. Dat is het “voordeel” van nucleaire afschrikking.

Imran Khan heeft India al opgeroepen om gesprekken te beginnen. The Donald is in de buurt, na Kim kan hij nu ook Khan aan de tafel krijgen.

Glasgow Argus | 27-02-19 | 11:26

Tweede filmpje ,de liggende piloot.De ''vijand'' is gepakt ,wel een bijzonder beleefde ontvangst door de Pakistaanse omstanders dus ,is dus gewoon in India.
Fake dus.

pga | 27-02-19 | 11:25 | 4

Kan natuurlijk ook zijn dat ze gewoon even aardig doen omdat er een camera bij is.

VanBukkem | 27-02-19 | 11:37

@VanBukkem | 27-02-19 | 11:37:
Pakistaanse moslims die beleefd doen tegen een ongelovige ,dat zou een unieke video zijn .

pga | 27-02-19 | 11:42

@pga | 27-02-19 | 11:42:
Beschaving en beleefdheid zijn geen islamitische deugden.

Superkwatta | 27-02-19 | 12:38
▼ 1 antwoord verborgen

Goed man dit! En wij doen ook een beetje mee hé? Want met onze hulp is de eerste Islamitische bom tot stand gekomen.

Bigi Bana Boy | 27-02-19 | 11:24 | 1

Binnen de academie zijn ze nu eenmaal links en geloven ze in het bestaan van unicorns, nawalts en islam is vrede.

Solar666 | 27-02-19 | 11:33

Ze hebben een mig 21 verloren... eigenlijk dus militair gezien niets. Die horen in een museum thuis.

litebyte | 27-02-19 | 11:23 | 2

Die 21’s die ze nog hebben zijn onderscheppingsjagers, maw geen machines die ze voor ground attack taken zouden inzetten.

Bigi Bana Boy | 27-02-19 | 11:28

Zou zouden Pakistan moeten betalen om dat schroot af te voeren.

De verwarde man | 27-02-19 | 14:09

Hebben die lui geen last van vliegschaamte........ Jetten, zeg er wat van!

Fatwabuster | 27-02-19 | 11:23

Bron is dat Pakistan de bron is van bijna alle terreur organisaties van zowel in Indië en Iran aan de andere kant.
Financieel word het gesteund door die gisteren en de VS.
Daders van de aanslag onlangs in Indië en Iran hebben namelijk ook hun hoofdkwartier in Pakistan.

Roger-Rabbit | 27-02-19 | 11:23

Vroeger ging Gandhi chi in hongerstaking en konden die twee landen wel vrede sluiten. Dat is nou niet meer. Maar The Donald kan een deal voor ze maken voordat ze gaan schieten.

DitjaarkrijgikAOW | 27-02-19 | 11:22 | 2

Die zit er net zo in als Pakistan,als je er wat dieper op ingaat leiden alle wegen naar de golfstaatjes en de VS.

Roger-Rabbit | 27-02-19 | 11:25

Dus als Kim en The Donald gaan vasten... is het opgelost? Ja, de honger in Korea...

Angélica de Sancé | 27-02-19 | 12:28

Is de veerpont Sea Watch daar al gesignaleerd?

sallandstrots | 27-02-19 | 11:22

Het is me toch wat, overal maar Oorlog en boosheid, terwijl we de mogelijkheden hebben om dat allemaal voor eens en altijd te stoppen. Maar geld, macht en ego verhinderen dit.

peter_topic_vreter | 27-02-19 | 11:21 | 2

Die Pakistanen en Indiërs zouden een voorbeeld moeten nemen aan Donald Trump en Kim Junk Food, onze vredesduifjes.

VanBukkem | 27-02-19 | 11:26

lol, zolang er niet overal islam is zal er strijd blijven.

Energya | 27-02-19 | 11:41

nuke the Paki's!

pibasso | 27-02-19 | 11:21

Nagacutta en Hirosjlamabad... we hebben 74 jaar gewacht.

horsteknots | 27-02-19 | 11:21

Oorlog! Oorlog!

Kans is dus op wat minder mensen op deze aardbol dus GroenLinks zou voor beide landen moeten zijn.

Deflatiemonster | 27-02-19 | 11:20 | 2

Ja maar.... al dat fijnstof dan? Gaat Femke nu haar diesel de deur uit doen?

Solar666 | 27-02-19 | 11:34

Wel even inventariseren hoeveel 70 plussers daar wonen dan.

Ommezwaai | 27-02-19 | 11:36

Nu even geen gesodemieter. Ik ben de warmtepomp aan het testen ja?

Pedronegro | 27-02-19 | 11:20

Als ze maar niet teveel schieten, anders moet de EU dat straks weer in CO2 compenseren...

litebyte | 27-02-19 | 11:18

Ongelovige honden die paki’s. Ganesha, doe er wat aan.

RickTheDick | 27-02-19 | 11:17

Tja, als je het verschil tussen een luchtaanval en airshow niet ziet, dan snel een nieuwe bril kopen bij P... l zou ik zeggen. Nu gratis 2e montuur bij inlevering van uw oude glazen.

Baron Clappique | 27-02-19 | 11:15

Dit zou zo maar eens kunnen uitmonden in een klein kernoorlogje. Ik acht beide partijen er gek genoeg voor.

Hoe zou het op dit moment zijn bij die beroemde grensovergang tussen Pakistan en India? Zullen ze nog steeds dat belachelijke showtje opvoeren? Of hebben ze zich daar ook al ingegraven?

VanBukkem | 27-02-19 | 11:15 | 3

Kunnen we onze techniek eindelijk eens uitgetest zien worden.

Baron Clappique | 27-02-19 | 11:16

Er zijn daar al zo vaak conflicten geweest. Ze hebben allebei kernwapens en het is er nooit van gekomen.

BrutusBosch | 27-02-19 | 11:20

@BrutusBosch
Dat klopt. Maar tot nu toe gingen de vijandelijkheden niet veel verder dan traditiegetrouw een paar keer per dag een granaat over en weer schieten in onbewoond niemandsland. Plus natuurlijk dat achterlijke gedoe daar bij die grensovergang, met die boos kijkende soldaatjes. Dit gaat wel wat verder. Ze schieten mekaar nu echt uit de lucht, met dure straaljagers.

VanBukkem | 27-02-19 | 11:31

Ram Nath Kovind heeft aangegeven dat de onderste steen boven komt. Dit zei hij breed lachend terwijl over een geitenpaadje weg liep met een inl(i)egvelltje in de hand.

Croxifoxio | 27-02-19 | 11:15 | 2

Schijnt dat alle burgers er nu 1000 euro op vooruit gaan dit jaar.

Rohin | 27-02-19 | 11:19

@Rohin | 27-02-19 | 11:19:
Als na afschaffing van de dividendbelasting het vaasje maar niet breekt. Deze zijn slecht bestand tegen vacuümbommen.

Baron Clappique | 27-02-19 | 11:24

Een lokale kernoorlog daar gaat wel veel meer dan 0.000003% CO2-reductie opleveren.

skoftig | 27-02-19 | 11:14 | 1

En het levert een 99% reductie op van Microsoft telefoontjes. win-win dus.

Flatulent | 27-02-19 | 11:35

Het tonen van krijgsgevangenen is een oorlogsmisdaad. Er zullen er nog wel een paar volgen.

Godsammekraken | 27-02-19 | 11:14

Pakistan is gevaarlijker dan Noord Korea. Ze trainen en beschermen jihadisten. Bin Laden werd ook pas gepakt toen de Amerikanen de Paki's buitenspel hadden gezet.

Mahatma | 27-02-19 | 11:13 | 3

Alles is relatief en aan relativering onderhevig natuurlijk... als je aan de grens met NK woont denk je over uw plempsel heel anders.

litebyte | 27-02-19 | 11:20

Als alles relatief is is kannibalisme een kwestie van smaak.

Wekkertje | 27-02-19 | 11:31

Wat een planeetje.. met zn allen draaien we rond de zon en we komen niet verder dan het idee om elkaar helemaal kapot te maken.

Ton8695 | 27-02-19 | 11:12 | 3

Wellicht is dit wat in de Fermi Paradox wordt bedoelt met het Great Filter. We vernietigen onszelf voordat we écht genoeg geavanceerd worden om ons buiten ons zonnestelsel te verspreiden.

Flatulent | 27-02-19 | 11:26

@Flatulent | 27-02-19 | 11:26: Dat betekent dat the Great Filter heel wat dichterbij ligt dan veel wensdenkertjes wensen te geloven in hun discussies over waar het filter precies ligt. Bij de mensheid dus in zijn zelfdestructieve aard. Kunnen we beter stoppen met zelfs maar autonome karretjes naar Mars te sturen. Het gaat hem nooit, nooit, nooit worden....

bakermat | 27-02-19 | 11:37

Labiele Landen waar de Snor nog gezagsicoon is spelen openlijk met vuur terwijl de brandweer nergens te vinden is.

zimmerschwanz | 27-02-19 | 11:12 | 2

Allebei shitholes nr 1 met helaas nucleaire mogelijkheden,
een bevolking wat te dom is om te poepen
en een geloof wat de domheid door gestimuleerd inteelt helemaal compleet maakt.
Als deze landen elkaar nucleair zouden wegvagen
dan zou de wereld van een hoop achterlijkheid verlost worden.

Halul gebakken | 27-02-19 | 12:07

@Halul gebakken | 27-02-19 | 12:07:
Inteelt en islam en daaruit volgende achterlijkheid en gederailleerd gedrag. Het is een giftige cocktail van ellende in Pakistaans Mordor.
Team India ftw!

Superkwatta | 27-02-19 | 12:34

Zojuist heeft India ook een fighter van Pakistan neergehaald.
Gaat lekker daar.
https://www.rt.com/news/452536-india-downed-pakistan-aircraft/

Libertariër91 | 27-02-19 | 11:11

Laat maar vallen want het komt er toch wel van...

Kris | 27-02-19 | 11:11

Wat zit er eigenlijk daar in de grond in dat Kasjmir dat ze er zo om vechten?
(Als regeringsleider van een van beide landen zou ik met plezier zo veel mogelijk buitengebied afstoten. Alleen maar ellende daar in de regio).

De verwarde man | 27-02-19 | 11:10 | 15

@Superkwatta | 27-02-19 | 12:29:
Ja, kijk net even op de engelse versie, daar kan ik het niet helemaal terugvinden en staat weer dat moslims daar de onderdrukte zielige bevolkingsgroep waren.
Ook dat is wel herkenbaar - maar pas dus wel even op met de bovenstaande wiki-info.

De verwarde man | 27-02-19 | 12:34

@De verwarde man | 27-02-19 | 12:34:
Zielige moslims bedriegen meestal de kluit. De islam is een agressieve veroveringsdoctrine en dat wordt de moslims er met de paplepel in gegoten.

Superkwatta | 27-02-19 | 12:36

@Superkwatta | 27-02-19 | 12:29:
Oh, wacht even. Er is een aparte pagina aan gewijd op het Engelse gedeelte, met verkrachtingen van nonnen incluis. En die onderschrijft weer een stelling die van een andere reaguurder heb gelezen dat het daar het tribale gebruik is vrouwen/meisjes te roven bij naburige (niet-moslim) stammen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_abuses_in_Kashmir

De verwarde man | 27-02-19 | 12:37
▼ 12 antwoorden verborgen

KLM vliegt er dit keer voor de zekerheid maar omheen.

Baron Clappique | 27-02-19 | 11:09 | 3

Tjah, hier vallen geen EU baantjes te verdienen, dus de regering zal deze keer wél gewaarschuwd hebben.

TheEgg | 27-02-19 | 11:12

Hard maar pertinent.

Superkwatta | 27-02-19 | 12:27

Zal Malaysian Airlines dat ook doen?

Stormageddon | 27-02-19 | 13:36

Die Britten hebben in de wereld een hoop ellende voortgebracht met het ondoordacht lijnen trekken in de koloniale Bosatlas.

Mammeloe | 27-02-19 | 11:09 | 7

@Mammeloe
De Britten hebben ze zaken qua religie proberen op te delen. Wat voor rotzooi het daar geweest zou zijn als alles nog door elkaar zou hebben gezeten zullen we niet weten.

Wekkertje | 27-02-19 | 11:30

Moest van Amerika. Als het aan de Britten had gelegen hadden ze dat Britse rijk gewoon intact gelaten. Maar ja... als ex-kolonie stond Amerika aan de kant van de onafhankelijkheidsbewegingen.

Stormageddon | 27-02-19 | 13:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Loopt Pakistan een beetje naast zijn schoenen omdat Erdogan in januari steun heeft beloofd?

Einde van de Domheid | 27-02-19 | 11:09

Nou is Pakistan natuurlijk het ultieme shithole country en al jarenlang safe haven voor ranzige terroristengroepjes. De staat kneep een oogje dicht. De doctrine om de Paki’s te vriend te houden is nu losgelaten. ‘s Zien waar dit schip strandt.

FustViking | 27-02-19 | 11:08

Zou er dan dadelijk toch eindelijk wat aan de enorme overbevolking in dat gedeelte van de wereld gedaan worden? Jammer wel dat we dan voorlopig geen spinazie kunnen eten.

TheEgg | 27-02-19 | 11:06 | 1

het hele zooitje komt dan hier azielig doen.......

grapjasz | 27-02-19 | 11:08

Ik geloof de de nucleaire technologie van Pakistan een Nederlandse wortel heeft.
Driegen met een atoombom omdat iemad de terroristen die je herbergt een klap hebt uitgedeedl (1000kg bom) is een beetje een cliche straatvechterstaaltje. (Waar kijk je naar, moet je een klap..) Kan me niet voorstellen dat Pakistan dit serieus meent, de verbergers van de 9/11 aanslagplegers.

Einde van de Domheid | 27-02-19 | 11:05 | 5

Wat de reden van die bom ook is, het blijft een aanval op een soeverein land, dus juridisch reden voor een oorlog.
Dat iedereen tegenwoordig al zo gewend is dat andere landen even de grens oversteken om groeperingen uit te schakelen, wil nog niet zeggen dat het legaal is...

Flatulent | 27-02-19 | 11:33

@Flatulent | 27-02-19 | 11:33:
Het herbergen van een gewapende strijdmacht die aanvallen uitvoert op je buurland is ook een daad van oorlog.
Pakistan heeft India dus onofficieel de oorlog verklaard, en die hebben dan nu blijkbaar een keertje terug geschoten.
Wel de zwarte piet daar neerleggen waar deze thuis hoort hè.

Ravian | 27-02-19 | 14:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Vrede!

Ronnie uit Helmond | 27-02-19 | 11:04 | 1

Pakistan is een provincie van Mordor.

Superkwatta | 27-02-19 | 12:20
-weggejorist-
grapjasz | 27-02-19 | 11:04

Ghazwa e hind.

tata1981 | 27-02-19 | 11:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken