Wiet gaat bier verslaan
Alcoholprobleem opgelost
Droogleggingen, publiekscampagnes, leeftijdsgrenzen, reclamebeperkingen, accijnzen en alle andere overheidspogingen ten spijt: het pijpje pils wordt uiteindelijk gewoon verslagen door EEN PLANT. Een groene plant. Een mooie plant. Een welriekende plant. Een grote en sterke, ja een nuttige plant. Het gaat over de Cannabis Sativa Hollandica Americana. Moeder Aarde gaat met gezondere alternatieven Vader Alcohol terug in de kelder kicken, en wordt weer de baas in de keuken. Als ze tenminste uit de bank kan komen met d'r aartsluie, netflixende, paprikachips graaiende reedt natuurlijk want van wiet wordt je wel chiller maar niet sneller. Veertig procent van de Amerikaanse 21-plussers (= legal drinking age) is al aan de pot-plant en "cannabis presents substantial opportunities across consumer industries, including new occasions that alcohol cannot and will not play. Consumers will continue to look to cannabis products over alcohol for occasions when they are feeling creative, need to get motivated, or seeking health, medical or wellness benefits.” Lumineus idee: why not both?
Reaguursels
InloggenDikke 5 procent vd weedgebruikets is de rest van hun leven psychotisch als gevolg van genetische aanleg daarvoor. Verandert in eeuwig GGZ klant. Alcohol leidt tot alcoholisten in dikke 5 procent van alle gebruikers. Op een bevolking van 20 miljoen is dat 1 tot 2 miljoen hopeloze gevallen. Boodschap: nooit iets slechts legaliseren.
Ja, lekker verbieden, Einstein. Net als in de jaren 20/30 in Amerika. Was een groot succes. Nog zo'n licht die niet leert van de feiten en geschiedenis.
Droom verder.
Bent zeker voorstander van maffia?
Vandaag iemand op de A2 klemgereden na 20 km achtervolging (limburger.nl).
De bestuurder was onder invloed van drugs. Zeggen niet welke.
Hoelang duurt het voordat een jointje echt een leven gaat kosten.
Stop die waanzin! Stop de jacht op het cannabisprobleem, veroorzaakt door de regering zelf!
Zorg dat de politie een test gebruikt die echt een limiet vast kan stellen.
Nu weet een gebruiker gewoon dat hij de lul is, al heeft hij de laatste joint 8 uur voorheen gedoofd.
Zelf ben ik een tijd geleden gestopt. Gewoon na tientallen jaren. Zo verslavend is het: 1 nacht zweten! Daarna ben ervan af. Ik rijd veel internationaal dus ik kan die zeik niet gebruiken. Maar een bekende is weg proberen te komen en is gewoon van zijn motor gereden in Duitsland. Want hij wist dat hij zijn rijbewijs zou verliezen! Voor een joint!
Heb je een jointje op in het verkeer .... 850 euro boete plus nog eens 1200 voor CBR, een gesprek met psychiater en nog eens een half jaar je rijbewijs kwijt (met elk gevolg van dien). En dat zou dan bij de eerste keer zijn.
Drink je er nog een biertje bij (wat gelukkig niet ieder doet) dan ben je helemaal de Sjaak. Kun je qua straf beter een jong gezin doodrijden.
Probleem is de lobby in NL. Je moet je verdiepen in de materie om te ontdekken hoe goed cannabis is als het onder goede omstandigheden gemaakt en toegediend wordt. Beter als pillen als medicatie en veel minder schadelijk als genotsmiddel. Daarbij maakt ieder lichaam cannabis aan. Maar goed: onze overheid weet het beter zoals gewoonlijk.
Ik ben voor een strijd tegen alcohol gebruik door ambtenaren gedurende dienst en in openbare gebouwen. Kijk eens naar Juncker ..... zegt toch genoeg! Die bestuurt heel EU en geen hond die wat doet.
Mijn neef gebruikt hasholie tegen zijn elepsie. Werkt goed.
Elke dag een jointje is niet zo heel gezond voor je mentale weerstand. Dan is één biertje wel beter vermoed ik.
Jointje is ook niet zo goed vanwege de schadelijke stoffen ( ook van tabak). Vapen of olie.
Van wiet word je een nietsnut loser. Niet omdat ik dat denk, maar omdat alle wietgebruikers dat zijn. En ik ken er zat.
Misschien zegt dat meer over u.
@Kabila de stijlloze | 24-02-19 | 11:41:
Hij heeft gelijk hoor. Ik spreek uit eigen ervaring.
Wiet= 'mañana, mañana'.
Klopt. Een jointje per dag is erger dan een biertje per dag.
@Badderbeest! | 24-02-19 | 18:47: Laat de feiten en onderzoeken van voor en tegenstanders van wiet jullie niet van de wijs brengen, drankneuzen. Alcohol is vele malen gevaarlijker en schadelijker dan wiet. Zijn de feiten, maar waarschijnlijk zijn er bij jullie al teveel hersencellen door de alcohol afgestorven om dat te kunnen accepteren.
www.trouw.nl/home/alcohol-en-sigarett...
www.metronieuws.nl/buitenland/2015/02...
www.jellinek.nl/vraag-antwoord/wat-is...
Heineken is er in California al mee begonnen. Laag THC percentage 0,2 in de EU toegestaan.
In NL 0,3% in Italië 0,5%. Wordt je niet high van.Alcohol is slecht voor de lever en andere organen. THC infused bier uit Cannabis Sativa daarentegen een puur natuurproduct mits niet met Monsanto/Bayer gif bespoten. Van bier drinken wordt een mens gelukkig. THC in plaats van alcohol een uitstekend alternatief.
Zet soms de blower wel eens aan in de auto. Daar kik ik dan best wel wat op....
Is wiet trouwens inmiddels geen harddrugs door kei hoge THC gehalte? Of neemt men dan gewoon wat minder?
@ger1306 | 24-02-19 | 10:23: je hebt honderden strains/rassen die een laag THC gehalte en een hoog CBD gehalte produceren. Die planten hebben dus nooit meer dan 0,2 of 0,3% THC. Is zwaar gereguleerde en gecontroleerde business... booming in de VS en Canada.
Wij lopen weer achter de feiten aan.
@Eendragtmaaktmagt | 24-02-19 | 10:47:
Wiet bevat meerdere actieve stoffen waarvan sommige elkaar tegenwerken. Pure THC is wel degelijk een harddrug te noemen, pure CBD niet. Bij gevoeligheid kan hoge doseringen THC voor psychoses zorgen. CBD is redelijk onschuldig.
Uiteraard is wiet met tabak roken en ook puur kankerverwekkend.
THC(tetrahydrocannabinol) lost prima op in"C2H5OH (ethylalcohol),als je het niet lekker vindt kan je altijd nog 's zondags naar de (zilverboek) kerk.
Van wiet wordt het volk opstandig, opzouten met je winst-doe maar relaxed( eigenlijk niets productiefs) lage dosering heeft gunstig effect. Probleem= gebruiker met of zonder wiet. Als je je verschuilt achter een excuus is drugs en alcaholverslaving een goeie.
Het bier van de illustratie vindt het maar niks dat het in een theeglas geserveerd wordt en probeert te ontsnappen.
Of doet 'ie de dab?
Cannabis is verwant met hop. Dus is het logisch dat bierfabrikanten kijken naar cannabis. Canada heeft het begrepen en cannabis volledig gelegaliseerd. Geen vage zolderplantages meer, maar keurig nette productielocaties. Voorbeelden van Canadese beursgenoteerde cannabis bedrijven zijn: Aurora, Aphria, Canopy Growth, TGOD, etc.
El Gouda; Exact,en wij missen de boot volledig dankzij onze kortzichtige,zakelijk bekrompen Links-Liberale/Gristelijke coalitie.
@Eendragtmaaktmagt | 24-02-19 | 10:02: Hoe denk je dat we aan legale medicinale weed komen?Nederland heeft wel degelijk een gygantisch grote weed-plantage...
@El Gouda: En natuurlijk bepaalt de overheid de waardes van de cannabis; zowel qua waarde als werking. Wil je iets sterkers of goedkopers - jammer dan...
Waarom moet je jezelf benevelen ? Mankeer je iets aan je hersens ?
Kun je Tramadol snuiven?
Of ga ik dan dood.
Hmm
Heb je al geprobeerd het te roken?
Zonde dat Nederland de kans op productie van THC houdende producten als dit bier laat liggen omdat Marihuana nog steeds niet is gelegaliseerd. We hadden marktleider kunnen zijn met Heineken en de kennis van kweken van wiet in Nederland.
Wie had ooit durven denken dat Nederland voorbijgestreefd zou worden op dit gebied door de USA.
Dat komt omdat de EU tegen is. Politiek NL is zwak luistert...
Gulliver: Heineken is in Calafornia al gestart met THC infused beverages. Coca-Cola begint er ook mee. Nederlandse overheid dood elk initiatief a la Pulsvissen. Wachten tot het kalf verdronken is... wat verwacht je anders van een liberaal/gristelijk kabinet ?
@ZwarteRiek | 24-02-19 | 07:46:
En Belgie heeft zichzelf in de voet geschoten, aangezien veel teelt nu door oa hun druk op NL naar Belgie verplaatst is. Daar valt het nu eenmaal minder erg op.
Je stopt het wietgebruik gewoon niet. Alleen door slecht optreden van politici wordt het illegaal en oncontroleerbaar gemaakt.
Genotsmiddelen zoals... bier, wijn en sigaretten worden door de hoge accijns steeds duurder.
Wiet is ook een genotsmiddel... daar zit geen accijns en geen BTW op.
Dat hebben ze mooi voor elkaar dus.
Hehe
m.youtube.com/watch?v=hkA9rz-1YoA
Marihuana is geen genotsmiddel maar het krachtigste medicijn dat de natuur ons heeft gegeven.
@Gulliver | 24-02-19 | 03:35:
Uhuh. Alcohol is ook een medicijn.
Sorry. Ik weet dat het goed is voor je aandoening. Ikzelf word nogal angstig van wiet. Da's raar hè.
Alcohol is geen medicijn Ricky. Een paar glazen rode wijn per dag schijnt goed te zijn maar het geneest niets.
Een verbluffend filmpje over de effecten van marijuana op een Parkinsonpatient:
youtu.be/Ua_hSOuf2kk
@Gulliver | 24-02-19 | 04:40:
De pil ook niet.
Wat een bizar negatieve reacties hier allemaal. Lekker hypocriet ook gok ik bij de meeste. Neem zomaar even aan dat die wel alcohol nuttigen, iets wat als het vandaag de dag uitgevonden zou worden, zou worden geclassificeerd als een harddrug. Zolang het binnen de perken blijft, dan is er niets aan de hand.
Prachtig, met glazige ogen, wankel op de benen, stoned als een augurk en met nutellavegen op het smoel beweren, dat alkohol-gebruik veel erger is.
It is a classic defense, but not true.
@MistaRazista | 24-02-19 | 02:17:
Je zal wel teveel hebben gedronken dat je onzin kletst. Dat is één van de problemen met alcohol.
www.geenstijl.nl/5146408/cannabier/#c...
Met koffie ook? LOL
Van een stukkie fietsen in de frisse lucht word je ook high .
Van een flinke joint roken en daarna 20km hardlopen wordt je pas high!
okee . als je zwaar ziek bent is het beter dan opiaten . dat dan weer wel.
Zo weet je meteen, waarom politici met alles weg komen. The chill-effect.
TY, GI's.
Wiet is voer voor schapen en als mijn buurman deze zomer weer mijn avonden op het balkon zwaar verpest met zijn stinkies, ga ik berserk met een vette tuinslang attack.
Heel NL is gvd een grote coffieshop en wietplantage.
Energie grootverbruikers en daarom komt Rutte afromen. Achterbakse wietbelasting.
Gaat ie, tamme?
Heeft duidelijk te diep in het glaasje gekeken. Alcoholverslaving is een vreseljjke ziekte.
Hij zou moeten gaan blowen. Alcoholisme en blowen gaat niet samen. Heb nog nooit een blower met drankproblemen ontmoet.
@Gulliver | 24-02-19 | 03:33: Misschien komt dat omdat een blower altijd zorgt voor voldoende drank in huis? Ja, dan is er geen probleem...
Ik blow overigens niet.
@loze stijl | 24-02-19 | 08:41:
Ga in een coffeeshop maar is zoeken naar een alcoholist domkop.
wiet is zooo jaren 80. drugs is bad mkee.
ik hoop dat de vaporizer de gamechanger gaat worden
Alle rommel waardoor je min of meer de controle over jezelf verliest is sowieso voor zwakkelingen en mensen met een aangeboren minderwaardigheidscomplex die zich op die manier nog iets voelen, sukkels die blowen zijn meestal niks meer dan dat, sukkels.
Achja, we kunnen geen andere mening verwachten van iemand die op zaterdagavond om 23.00 nog comments typt op Geenstijl. Maandagochtend weer lekker met je collega's ouwehoeren bij de koffiemasjien over de zielige troep die je op RTL/SBS hebt gezien.
Ik had begrepen dat de actieve stoffen in cannabis ook opgenomen kunnen worden via de darmen. Dus ik naar een koffieshop, daar zo'n zakje gekocht en alles rectaal ingebracht. Ik kan u verzekeren dat dit het meest verspilde geld ooit is, het werkt namelijk niet. Daarnaast kreeg ik een pijnlijke kringspier.
Je gaat toch ook geen bier in je reet gieten en verwachten dat je zat word?
@derijdendehufter | 23-02-19 | 22:53:
Nou zag ik ooit eens per ongeluk homoporno. Ze gebruikten daarin geen bier maar trokken toch rare bekken en leken er geen zat van te krijgen.
@derijdendehufter
Nou dat zal u verbazen en geenstijl heeft hier zelfs een artikel over gewijd in 2008. www.geenstijl.nl/1527041/nieuwe_trend...
@Jan-Joris-Jaap-Joop | 23-02-19 | 22:57:
Per ongeluk...... ja hoor.
Er gaat volgens mij niets boven een lekker glaasje wodka 's avonds bij de houtkachel, en een goed gesprek wel of niet eindigend op de berenhuid voor de houtkachel. Wiet nog nooit uitgeprobeerd en dat ga ik 100% zeker ook nooit in de toekomst uitproberen.
Dus je zegt eigenlijk dat je niet weet wat je mist.
BenPakdee | 24-02-19 | 01:49 | Inderdaad, ik weet niet wat ik mis, en ik heb er geen enkele behoefte aan te weten wat ik mis. Ik hou mijzelf bij mijn glaasje wodka.
Een beetje blower krijgt brandgaatjes in de berenhuid, dus beter ook van niet.
The answer is blowing in the wind.
Fijnstof in the wind!
Rook over het water.
Willem_Oltmans | 23-02-19 | 21:09
Wat een stom lied dat was.
@ Jan-Joris-Jaap-Joop | 23-02-19 | 21:37
Tussen visie en dromen,wetenschap en religie is er een antwoord, ergens tussen de vlagen van kennis.
@Ce ca! | 23-02-19 | 21:45:
Jouw vlaag is de mijne niet. Mijn dromen zijn niet wetenschappelijk. En sommige mensen lullen graag dom.
@ Jan-Joris-Jaap-Joop | 23-02-19 | 21:58
Vertel, nu ben ik nieuwsgierig. ;)
@Ce ca! | 23-02-19 | 22:07:
"... nieuwsgierig ;)"
Ik ook: Waarom sluit jij af met rare friemeltjes?
@ Jan-Joris-Jaap-Joop
Joris en smiley,s.
En om aan te geven dat het met een glimlach/sarcastisch bedoelt is uiteraard Als u verder kijkt dan is er een diepere betekenis en code in te vinden Die zullen u leiden naar de bunker.
@Ce ca! | 23-02-19 | 22:19:
Smiley's schrijf je zonder komma maar met een apostrof. En jouw bunker sla ik graag over. Niet dat ik bang ben maar ik houd ook niet van vunzig.
@
Gaat u nu de taalnazi uithangen? En schuilen gunde ik u en is uiteraard niet verplicht. Wat vunzig daar dan weer mee te maken heeft, laat ik aan uw eigen verdorven geest over.
@Ce ca! | 23-02-19 | 22:32:
Weet je wie ook een bunker hadden? Eva en de herdershond!
@Jan-Joris-Jaap-Joop | 23-02-19 | 22:34: Ik heb dat ook begrepen. Adolf liet die voor ze bouwen en vertrok zelf per onderzeeboot naar Argentinië.
Ik injecteer nog dagelijks enkele marihuana's, rook aardig wat bier en snuif hier en daar wat XTC. Ben ik nu verslaafd?
Als er meer ketamine in je xtc bier zit wel!
Sorry.
:)
Het wordt allemaal wel erg opgeblowdt!
Allemaal rookgordijnen.
@ Mark_D_NL | 23-02-19 | 20:47
Maar zit er een verborgen boodschap in?
# rooksignalen.
@Ce ca! | 23-02-19 | 20:51:
We waren nooit op de maan! Ik herhaal: De duif koert niet!
@ Jan-Joris-Jaap-Joop | 23-02-19 | 20:56
Begrepen, stuur de lanceercodes maar door.
:)
@Ce ca! | 23-02-19 | 20:57:
0911-17901938 Maar wees voorzichtig! Dit zijn belangrijke getallen en dus moet je ze niet zomaar gebruiken. De vijand leest mee immers.
@ Jan-Joris-Jaap-Joop | 23-02-19 | 21:10
4x J de gekste! ;) Ik zal er uitermate voorzichtig mee zijn. Ik heb @steekmug als codekraker om de code juist in te stellen.Alles komt goed.
Het doel is nog steeds Brussel?
@Ce ca! | 23-02-19 | 21:23:
Ja toch moet je wel een spatie zetten achter een punt want anders kunnen wij jou niet gebruiken.
@Jan-Joris-Jaap-Joop | 23-02-19 | 21:3
Jorisssss!!!!!!!!!!!!!!!!
:P
@Ce ca! | 23-02-19 | 21:46:
Wat nou? Ga je opeens dik doen?
@ Jan-Joris-Jaap-Joop | 23-02-19 | 21:55
Dik? Eerder vet! :)
Allemaal snel roepen dat we iemand kennen die zijn toekomst vergooit heeft met wiet wantdat gebeurt nooit met mensen die aan de drank zitten
lol, je hebt gelijk
Vanavond dronk ik al bier want ik ben een Germaan immers. Maar ik heb nog niet geblowd. Ben ik dan goed of fout? Graag jullie hun mening in deze! En berbaar doet niet mee want die is van de vvd. upload.wikimedia.org/wikipedia/common...
Blowen is gezond.
@Mark_D_NL | 23-02-19 | 20:40:
Van blowen krijg je zwarte longen en als je snuift slechts een witte neus.
Ik dronk whiskey vanwege schots/Vikings bloed.
En blowen zet/vult aan ongeveer 70+ stoffen het werk. Ik ken een longtransplantatiepatiënt die zijn leven dankt aan wiet En ik ken ook iemand die dood is gegaan eraan. Hij kreeg een baal van een ton aan wiet op zijn hoofd tijdens het lossen. Het filmpje kan ik ff niet vinden.
@Ce ca! | 23-02-19 | 20:44: Ken iemand die van longkanker is genezen door het roken van wiet.
@Ce ca! | 23-02-19 | 20:44:
Je kunt ook jenever nemen. Dat is iig Nederlands. En als je dat goed doet dan ook voelt je hoofd later alsof er een ton aan spul op gevallen is.
@ Mark_D_NL | 23-02-19 | 20:46
Ik ken iemand die van cynisme is genezen, door een goede mop.
*zwaait!
@ Jan-Joris-Jaap-Joop | 23-02-19 | 20:52
Ik ben een 1/3 Zeeuw 1/6 Schots en 1/2 Deens. De rest heeft gewoon dorst.
;)
Hebbe net een jonko gedronken en een biertje gerookt.
Met drugges is het net als zijnde autorijden. Als je niet weet waar de rem is (suiker en water en zout) dan moet je niet instappen.
Nog beter is het om gewoon nuchter te blijven.
OT: 21 K!!!!!!!
Zeg gewoon nee!
Pfff.
De realiteit is voor mensen die niet tegen drank en drugs kunnen.
LOL
"I said no to drugs, but they didn't listen."
Wiet meh, bier ook meh tenzij een koud pilsje op een bloedhete zomerdag.
Boeifactor bijna nul dus.
Had nou ook niet verwacht dat je een sociaal gezelschapsdier die onder een roesje lol gaat trappen met zn maten zou zijn..
Neuh, jij staat in je omgeving tussen de ziellozen lekker om je heen te deugen met een hoop bezitterige poeha uiteraard.
@schoon-schip-maken | 23-02-19 | 20:34:
Neuh wij drinken graag een wijntje in goed gezelschap maar ieder zijn/haar meug.
@Berbaar | 23-02-19 | 20:37: goed gezelschap? Dus je bent best eenzaam?
@Berbaar | 23-02-19 | 20:37:
Wel met eco label mag ik hopen.
@nietmijnbaardvriend | 23-02-19 | 20:46:
Bosman op de Fred heeft inderdaad een mooie selectie aan eco-vriendelijke en biologische wijnen.
@Berbaar | 23-02-19 | 20:52: berbaar bewijst maar weer dat niet alle reaguurders 20 jarige puisterige in een zuipkeet bier drinkende jochies zijn
Berbaar je hebt een fan *Proest*. Snel de goede wijn voor obelisk verstoppen!
@Berbaar | 23-02-19 | 20:52: Eco-vriendelijke en biologische wijnen..... Als ik zo'n fles krijg dan neem ik hem uit beleefdheid wel aan maar mik ik hem asap ongeopend in de glasbak. Misschien zal het best redelijk smaken maar heb de pet al een tijd vol van alles waar 'biologisch' en eco-vriendelijk' op staat.
Barbaar: toont dat het aantal grijze hersencellen niet erg ontwikkels is dombo. Trump heeft op 21 december 2018 de Farmers Bill ondertekend. Alle boeren in de VS gaan nu als ern speer Cannabis strains met 0,3% THC aanplanten als alternatief voor hop.
Maar ja,domme VVD'ers te over in dit land.
Why not both? Tuurlijk niets beter dan lekker stronken!
Daarom drink ik nu alleen nog kut bier, de echte kut bier
Dit topic doet met denken aan die oetlul van de VVD, ex Minister Steur, die beweerde dat hij mensen kende die dood zijn gegaan aan wiet en hajs :).
www.geenstijl.nl/4360981/ard_is_zelf_...
Dezelfde Steur die een sleutelhanger had waarop stond: "Mijn auto leeft! hij rookt, wipt en zuipt!"
Ik heb/had drie mensen in mijn directe omgeving die in paniek raken als hun Lorazepam niet voorradig is. Alleen al om die reden ga ik uitermate behoedzaam om met alles wat potentieel verslavend is of een gevoel van afhankelijkheid creëert. Disfunctionaliteit ligt altijd op de loer.
* Uitvinding 137941461649194:
Bier met thc.
atseblieft.
Fuck, keestelpro was me voor.
Okay
Uitvinding 4782792`157:
Een joint met Westmalle smaak.
en.wikipedia.org/wiki/Annual_cannabis...
Voor wie van Cannabis houdt: Papoea Nieuw Guinea en Israel (!) voeren die lijst aan. (29,4 en 27)
Voor wie niet van Cannabis houdt: Singapore en China zijn absoluut schoon. (0,004 en 0,04)
Rare achterkamertjjes politiek van Donner en Opstelten, die schijnen wat rare afspraken te hebben gemaakt betreffende wiet. Althans dat was de roddel jaren terug. Net een joint gerookt dus ik geloof het ook nog.
We zien nu wie de hippies zijn op GS.
Vroeger (begin jaren 70) wel eens een joint gerookt. Merkte er weinig van en dat alternatieve geforceerde hippie-sfeertje sprak mij niet aan. En gelukkig maar, want stoppen met roken was al zwaar genoeg.
Roken is ook blech.
@Is dit nog nieuws? | 23-02-19 | 20:21:
Goed gedaan trouwens: stoppen.
Accijns en legaal. Wiel opnieuw uitvinden?
Waar kan ik de rekening declareren?
Vieze rommel is het.
Good shit!
Ring a bell?
:)
Bier?
vroeger vaak zat wiet gerookt ( als niet rokert.. )
Ja, het effect is lekker, Nee roken is kudt
Wat betreft wiet heeft dit land de boot ook al gemist. Canadezen hebben de handel in medicanale wiet grotendeels overgenomen l. In Spanje zijn ze al verder met de veredeling van stoners. Dankuwel vvd.
We hadden inderdaad wereldleider kunnen zijn. Dat stomme gedoogbeleid ook. Ik las laatst dat we wel nog een behoorlijk marktaandeel in het toebehoren (lampen e.d. ) hebben.
@knutsel_ | 23-02-19 | 20:10:
En dan te bedenken dat je bijna alle op olie gebaseerde producten kan vervangen door producten vervaardigt met cannabis...
@Zwezerik | 23-02-19 | 20:13: precies zwezerik. Biologisch afbreekbare plastics bijvoorbeeld....
Beide zijn maar zo-zo.
Oxycontin FTW.
Dat rijmt. Ghe.
Jammer dat die combikroegen als The Doors verboden zijn. Prima avonden gehad met stonende toeristen. Kan nu alleen nog met een beetje smokkelen bij Kadinsky.
Wat heeft dat verbod eigenlijk opgeleverd?
nou lekker dan
Voor de echte blowers onder ons. Tommy Chongs versie van Foxy lady.
youtu.be/hH9_y91ihTo
And that was the hit single " I almost came" by Helen Ready.
Briljante film, overigens.
Doe Maar zou cultureel erfgoed moeten zijn.
Doe maar niet.
@Van Rossum
"Lumineus idee: why not both?"
Uhhm...:
"Smoking grass and drinking beer is like pissing into the wind."
- Freeweelin' Franklin
Jamaican Rhapsody anyone? En dat voor een meisje dat nog nooit naar zo'n plantje getaald heeft.
m.youtube.com/watch?v=Ae829mFAGGE
Bier komt ook van een plant.
Het blijft vreemd, een hetze tegen een plant.
Hoelang al? Pas sinds 1937.
www.stichtingmediwiet.nl/info/geschie...
Opium was begin vorige eeuw ook niet verboden.
@Hollende_Kleurling | 23-02-19 | 19:58: cocaine in het begin ook niet. Heroine idem. Gewoon verkrijgbaar op recept.
@Hollende_Kleurling | 23-02-19 | 19:58: Nederland had tot 1918 een monopolie op de opiumhandel. Prins Hendrik voer er wel bij.
Snel Maandag extra Aandelen AB Inbev kopen dan maar .
De grootste bierbrouwer ter wereld, AB InBev, gaat een samenwerking aan met de Canadese cannabisproducent Tilray .
Die aandelen gaan door het plafond over een tijdje .
zijn nu extra goedkoop en zwaar ondergewaardeerd.
Ben barman geweest in een jeugdsoos.
Zuipers worden vaak vervelend, de echte blowers waren zo braaf als wat.
Maar de meesten waren multigebruikers, daar moet je mee oppassen, ze zijn onberekenbaar.
Jij hebt het over overlast, agressie, openbare orde etc. Wat over de overige problematiek die blowen teweeg kan brengen waar derden niet direct last van hebben? Het is niet zo onschuldig.
@Hollende_Kleurling | 23-02-19 | 19:52:
Eensch, barervaringen is maar 1 ding.
@Hollende_Kleurling | 23-02-19 | 19:52:
In het geval van overmatig gebruik, zijn alcohol en cannabis beide schadelijk, maar is alcohol aanmerkelijk schadelijker dan cannabis. Alcohol leidt tot tal van ziekten. Jaarlijks overlijden 4000 mensen door alcohol. Door cannabis geen één. De maatschappelijke ontsporing is bij overmatig alcoholgebruik groter dan bij cannabis. Overmatig cannabis gebruik kan echter wel voor veel problemen zorgen maar dit is vaak minder ontwrichtend dan bij alcohol het geval kan zijn.
www.jellinek.nl/vraag-antwoord/wat-is...
www.businessinsider.nl/wat-is-slechte...
www.hln.be/wetenschap-planeet/medisch...
De idee dat wiet de weg plaveit naar andere, zwaardere drugs - de zogenaamde stepping stone theorie - blijkt ook al niet te kloppen. Alcohol vervult die rol van opstap naar andere drugs veel beter. Terwijl ongeveer 60 procent van de wietrokers andere drugs gingen verkennen, begon 88 procent met alcohol.
'Alcohol 114 keer dodelijker dan cannabis'
www.metronieuws.nl/buitenland/2015/02...
Alcohol en sigaretten gevaarlijker dan xtc en wiet
www.trouw.nl/home/alcohol-en-sigarett...
Wiet is niet onschuldig, maar een koorknaapje in vergelijking met alcohol.
Kleurling, klopt, vooral langere termijn. Financieel en mentaal ist geregeld problematisch. En soms hebben derden er wel heel direct last van... al teveel jonge meisjes begeleid die ermee versuft zijn en daarna verkracht. Natuurlijk had zo'n kind niet moeten roken, maar 'onschuldig' is het niet te noemen.
@343 | 23-02-19 | 20:05:
Alcohol is een vergif en een harddrug. Wiet is een "softdrug", al kun je bij nederwiet daar vraagtekens bij zetten. In zoverre eens.
Alcohol is een vergif dat een negatief effect heeft op onze fysieke en geestelijke gesteldheid op lange termijn. Die fysieke alcoholschade is vaak moeilijk te meten, tenzij zwaar alcoholist. De schade op langere termijn bij blowen zit meer op psychisch vlak en cognitie. Misschien nog wel moeilijker te meten.
Ik ben niet voor een verbod. Ga lekker blowen. Ga experimenteren. Waar ik moeite mee heb is dat wiet nogal eens wordt beschreven alsof de hemeldeuren zich openen, met alleen maar positieve neveneffecten. Dat klopt niet. Zo onschuldig is het niet.
@einStina | 23-02-19 | 20:05: Jonge meisjes moeten tegenwoordig behoorlijk streetwise zijn. Nog niet eerder gehoord van cannabis als rape drug. GHB is wel een ding.
@Hollende_Kleurling | 23-02-19 | 20:19: Zeg ik ook niet, want het is een drug ook al is het een softdrug, maar de demonisering van wiet en andere softdrugs (paddo's en liegende christenhond Klink) is ridicuul. Erger vind ik nog dat door de bekrompen houding van de Nederlandse politiek we de boot gemist hebben wat betreft de legale wiethandel. Door imbeciele drankkoppen als oa Opstelten.
@343 | 23-02-19 | 20:31: NL was tijd ver vooruit. Waar wij nu last van hebben zijn uitwassen gedoogbeleid. Succesvol want consument uit de criminele sfeer, maar bij de achterdeur keiharde georganiseerde misdaad. Ben benieuwd hoe andere landen (of staten binnen VS) dit probleem gaan tackelen.
En christenpolitici zijn altijd ietwat bekrompen en hysterisch.
@Hollende_Kleurling | 23-02-19 | 20:37: Klopt.
Hoezo? Volgens mij is er niet zo'n gedoogbeleid in Amerika. Wietteelt is gewoon legaal in de staten waar wiet roken legaal is.... dacht ik.
@Kleurling helaas... hmm GHB staat er idd meer om bekend. Is ook wet heftiger in effect, en justitie dus media reageert er anders op. Maar voor veel van die kwetsbare types is een minder straf effect al ruim voldoende.
@343 | 23-02-19 | 20:51:
Misschien is legale teelt de oplossing. Ik weet het niet. Drugsvraagstukken zijn grensoverschrijdend, zijn ook staten/landen waar het niet legaal is. Wat als ook in VS thc-gehalte zo wordt opgehoogd als nederwiet, is het dan nog softdrugs?
Zijn gaandeweg veel problemen zichtbaar geworden m.b.t. wiet in ons liberale landje die we vooraf ook niet hadden kunnen bedenken. Is niet te vergelijken met tevreden roker uit '69
@Hollende_Kleurling | 23-02-19 | 20:59:
Dat is dan het probleem (dat hetzelfde blijft) voor de staten die het niet legaliseren.
Tsja, zie het probleem niet. Met alcohol heb je ook bier en whisky.
Met wiet bijv. 4% thc of 8% thc. Als je 2 stickies rookt van 4% heb je hetzelfde effect van eentje van 8%.
@einStina | 23-02-19 | 20:05:
Er geldt een leeftijdsgrens, net zoals die er bij alcohol is! Over alcohol gesproken, dat is pas een probleem, jonge meisjes die zich door jongemannen laten gebruiken voor een Breezer, nee alcohol is echt niet ‘onschuldig’ te noemen.
Wow, JiHaat, wat heb ik jou aangedaan, voel je je persoonlijk aangevallen ofzo? Fan van wietjes?! Heb je mij ergens horen beweren dat alcohol wel onschuldig is, dan? Geen enkel genotsmiddel is dat. En een officiele leeftijdsgrens helpt echt niet. Daarvoor heb ik iets teveel ervaring in de gezondheidszorg.
@einStina | 23-02-19 | 21:47:
Ik voel me verre van aangevallen, maar ik durf te stellen dat er een veelvoud van slachtoffers zijn die onder invloed van alcohol iets zouden zijn overkomen. Het roken van wiet of hasj is vrij onschuldig, maar kom niet aanzetten met minderjarig die zich met volwassen zaken bezig houden om mensen op het verkeerde been te zetten. Overigens, als jij in de gezondheidszorg werkzaam bent weet je vast ook dat wiet ook wordt toegepast als medicijn. Groot voordeel is dat THC niet van die nare bijwerkingen geeft i.t.t. middelen uit de farmaceutische industrie.
@JiHaat
Dat het ene meer slachtoffers maakt dan het ander, maakt het ander nog niet onschuldig. Dat is een drogreden eerste klas. En nogmaals: ik heb alcohol nergens verdedigd, dus ga ff ergens anders lopen huilen. Daarnaast: de slachtoffers en slechte gevolgen vallen echt niet alleen onder minderjarigen, dus dat is ook een kul argument. En nee, ik geloof niet in de heilzame werking ervan als medicijn, en bovendien kun je medicatie niet vergelijken met recreatief gebruik, dus beticht me niet van een eenzijdig beeld. Ik roep op tot voorzichtigheid met alle gemotsmiddelen. Dat anderen liever hun kop in het zand steken is hun goed recht... maar ik ga mijn standpunt er niet om wijzigen, en dat is mijn goed recht. Nou doei he.
@einStina | 23-02-19 | 23:11:
Als er iemand is die zit te huilen ben jij het wel met je verhalen. Bovendien worden alle middelen misbruikt door duistere geesten om hun doel te bereiken, vertel eens wat nieuws. Maar jij gelooft niet in de heilzame werking, hihi, en bent in de gezondheidszorg werkzaam? Waar zal de term medicinale wiet toch vandaan komen, is natuurljk allemaal onzin omdat JIJ er niet in gelooft. Ik spreek ook helemaal niet uit ervaring of zo.
@einStina | 23-02-19 | 23:11:
Ps. Ik roep op tot voorzichtingheid van alle genotsmiddelen, en dan met name de meest gebruikte legale middelen alcohol en sigaretten, omdat die ziekmakend en op de lange termijn dodelijk zijn.
Heeft waarschijnlijk ook een beetje met het beleid van het kabinet Rutte te maken, dat steeds meer mensen gaan blowen en drinken.
Volwassen mensen die wiet roken. Het blijft iets treurigs hebben.
Maar nog niet zo treurig als volwassen gamers.
Ik scoor 2 punten zie ik. Ik ben een volwassen vent die op z'n tijd een lekkere joint rookt en ook graag games mag spelen op m'n PC. Verder heb ik een leuke baan en een goed sociaal leven. Ben ik nu ook treurig?
@DrumPiet
Och. Ik zie eerlijk gezegd niet zo heel veel verschil met drinken. Het enige verschil is dat wiet (en hasj) nog steeds een beetje in de taboesfeer zit, en drinken niet. En dat komt waarschijnlijk omdat we hier in dit land al sinds mensenheugenis drinken, en het daardoor heel normaal zijn gaan vinden.
Haha ik scoor ook 2 punten :)
'Volwassenen' die zich constant denigrerend uitlaten over anderen om zichzelf beter te voelen. Die zijn pas treurig.
Maar nog niet zo treurig als diegene dat anoniem op het internet doet.
Net zo treurig als volwassen mannen die onder de naam drumpiet andere anonieme mensen de maat neemt?
Of wacht..
Drumpiet.
Wat een onzin, gamen is voor 8 tot 88.
@Croxifoxio | 23-02-19 | 19:39:
Is Croxifoxio je voor- of achternaam?
@Croxifoxio | 23-02-19 | 19:39: goed gesproken
Niet zo treurig als drumpiets.
Eensch
Drum
Is dat van de tabak?
Drumpiet - croxifoxio 0-2
@Is dit nog nieuws? | 23-02-19 | 20:16:
Nee. Ik ben nogal in de olie ;)
@Croxifoxio | 23-02-19 | 19:39: Dat noem ik de nederlandse ziekte. Vreseijk is dat.
@jane In dat geval is Pietje terminaal.
@Croxifoxio | 23-02-19 | 21:07:
Maar is je voor- of achternaam Croxifoxio?
@DrumPiet | 23-02-19 | 21:34:
Verander jij je naam maar in ZeurPiet, past veel beter.
@ Seth Gaaikema
Hahaha! Ik ben het niet vaak met je eens, maar hier heb je een punt!
Wiet stinkt minder dan gewone peuken, maar daar is ook alles mee gezegd. Moet dat spul niet, doe mij maar lekkere biertjes. Duitse, bij voorkeur.
Je hebt zware drinkers en hevige blowers, die laatsten functioneren zelden....
Behalve e.v.t. de geur zijn blowers niemand tot last. Drinkers, daarentegen...
@threeheadedmonkey | 23-02-19 | 19:36:
lol
@threeheadedmonkey | 23-02-19 | 19:36:
Hee, je kunt beter boven een koffieshop wonen dan boven de kroeg.
@threeheadedmonkey | 23-02-19 | 19:36:
Ze zijn niet agressief bedoel je, die blowers? Ze zijn verder hun omgeving zeer tot last, als het niet eens lukt de post te openen...
jaaa, die eerste blijven gewoon heel goed functioneren. echt. fantastisch.
@Pablo Discobar | 23-02-19 | 19:54:
Het zal je verbazen. Ik bedoel niet de alcoholisten...
@SterF... | 23-02-19 | 19:51: Wellicht heb ik mijn tegel wat onhandig verwoord, maar ik bedoel inderdaad dat je een stoner niet zo snel een terrastafel ondersteboven ziet kieperen. Dat stukje over de post openen begrijp ik niet helemaal.
@threeheadedmonkey | 23-02-19 | 20:01:
Ik bedoel dat ik blowers in mijn omgeving heb gehad die daar zo lethargisch van werden dat ze tot niets meer in staat waren, inclusief het openen van de post en de rekeningen betalen. De omgeving moest dan altijd bijspringen.
(Toegegeven, vaak gaan dat soort dingen gepaard met andere psychologische problematiek, maar dat blowen was vaak funest)...
SterF... heeft absoluut gelijk. Je kunt zo behoorlijk wat jaren van je leven wegblowen...
Kans op schizofrenie gaat beduidend om hoog, toch?
The answers,my friend, are blowin' away.
@ ger1306 Nee. Kans onder bevolking is 1 op honderd (of minder) THC kan wel een trigger zijn. Probleem is dus dat je niet weet of je schizofreen kunt worden. Openbaart zich meestal tussen 16de en 35ste levensjaar, valt dus goeddeels samen met leeftijd waarop mensen met drugs experimenteren.
@knutsel_ | 23-02-19 | 20:28: 1 op 100 is veel. Nou ja, een schizofreen is nooit alleen.
@ger1306 | 24-02-19 | 10:18:
Dan zal het wel 2 op 100 zijn.
de eerste gaan meestal vroeg dood, nadat ze eerst alles kwijt zijn geraakt
Heb gewerkt met lui die jaren en jaren (20-25-30 jaar) hadden geblowd en ik kan maar tot een conclusie komen op termijn wordt je compleet kierewiet van dat spul. De een wat meer als de ander maar naar langdurig gebruik raak je toch echt wel wat hersencellen kwijt en dat zijn er heel wat meer als een paar.
Kan natuurlijk niet zijn door de combinatie met overmatig alcoholgebruik?
@snapal | 23-02-19 | 19:35:
Wiet en bier is een hele slechte combinatie, daar ga je subiet van over je nek!
@BaldEagle Misschien als je 16 bent. Gewoon volhouden :)
@knutsel_ | 23-02-19 | 19:39: inderdaad lekker hoor 10 halve liters, beetje blowen nergens last van. Koekkoek
@niv01 Ghehe Ik zou dat dan weer niet iedere dag doen.
@knutsel_ | 23-02-19 | 19:39: Gewoon alle media en gordijnen sluiten. Gezin op een vlucht nar Barcelona zetten en puike muziek op. Dan is thuis stronken worden prima te naggelen. Wel van dat mellow spul.
Done that (and then some…) Klaar met dampen. Geef mij maar een natje.
Ik ben blij dat ik er net een beetje vanaf ben, van die wiet.
Die wiet van tegenwoordig is 1) peperduur, 2) niet te hachelen en 3) je wordt er zo duf van dat je de rest van de dag uitgeschakeld bent.
Doe mij maar een blokje hasj. Uit Marokko.
Gesmokkeld in de aarsch van een Mocro? ;)
* In Amerika
Van blowen word je kierewiet.
Van alcohol gelukkig niet. Dat rijmt maar dicht niet. Je blijft er van pissen....
En ook uh.. dinges.
@Zwezerik | 23-02-19 | 19:22: Net de Afsluitdijk. Ook daarvoor geldt: Het rijmt niet, maar dicht wel.
Het goede nieuws blijft maar binnen stromen.
Heb nooit gerookt en KAN het ook echt niet. Maarrrrr, zou wel eens geestverruimend te werk willen gaan. Wat zijn tegenwoordig de Wiet-mogelijkheden? Cake nog steeds? Of andere opties?
Paddothee/soep
Vaporizer?
Als je een keer echt goed wil chillen raad ik je aan 40 to 60mg Oxycontin te slikken.
Geen cake!
Veels te sterk om te beginnen, je weet daarna echt niet meer waar je bent.
Je kan er thee van maken, moet je wel eerst een klontje boter smelten en de cannabis zo fijn mogelijk maken en door de boter roeren. THC lost namelijk niet op in water, wel in vet.
@Botte Hork | 23-02-19 | 19:25:
Gebruik er wel een laxeermiddel bij, want het is een opiaat.
Sperziebonen.
www.youtube.com/watch?v=dYn73sIMUJY
Paddo's!
Ff googlen:
Likken aan een gifkikker? (Eigen risico)
@MickeyGouda | 23-02-19 | 19:30:
Ik ken de werking.. Al sinds ik op mijn 19e voor het eerst ergens in de jungle van Thailand in een opiumkit was beland.
Oxycodon doe ik 2 a 3 keer per jaar, (hooguit) gecombineerd met diazepam of andere benzo's. Kom dan ook echt ff bij. Wel uitkijken, het is zwaar verslavend, dus echt alleen voor diegenen die ermee om kunnen gaan. Anders met een boog omheen lopen.
Cake is lekker, je moet er alleen niet bij blowen want dan komt die hard. FF 1,5 uur wachten op de werking en lekker genieten. Geestverruimend moet je toch aan andere dingen denken. Of dat slim is ....
@Is dit nog nieuws? | 23-02-19 | 20:18:
Bedoel je likken aan Kuzu
Net als met andere drugs/alcohol, altijd de gouden regel hanteren: met mate.
En Doe Maar altijd +1.
Zin in een joint nu...
Vooral Belle Helene, een nummer over pedofilie. Top!
Doe maar....
Parsons heeft volgens mij in zijn jeugd te veel naar Doe Maar geluisterd.
leest je moeder mee ofzo?
@keestelpro | 23-02-19 | 19:19:
"en minstens 17... ooooeh...." Goed nummer hoor.
Ik ken weinig blowers die succes hebben in het leven. Aan de andere kant rijzen de aandelen in de cannabis industrie in Amerika de pan uit. Darwin had echt wel gelijk.
Hangt ervan af hoe je succes meet.
Dat ligt dan meer aan jouw kennissenkring denk ik, ik ken er genoeg die regelmatig blowen en ook nog eens een succesvolle baan hebben.
Elon Musk iemand?
@Ruimedenker | 23-02-19 | 19:16: je planne verwezenlijken, of in ieder geval een poging ondernemen. De blowers die ik ken hebben in de meeste gevallen nog dezelfde plannen als vorig jaar, nog niets ondernomen. Het gaat niet over geld, wel over geluk.
@Alfred E. Neuman | 23-02-19 | 19:19: ik heb van het grootste deel afscheid genomen idd.
Oh, ja? En Herman Brood dan? Still going strong!
@mexicano + satesaus | 23-02-19 | 19:20:
Dit is wat ik bedoel. Van de plannen en ambities, die ik had zijn er maar een paar verwezenlijkt. Meestal schoof ik alles voor mij uit.
Eenmaal een jointje gerookt, kwam er die dag niets meer uit mijn handen.
Nog maar ééntje dan. Blowtje in de morgen is een dag zonder zorgen.
Totdat je ouder wordt en beseft wat je allemaal hebt laten liggen of laten lopen.
Blowers zijn dromers, wel gezellige mensen over het algemeen.
@lacucaracha | 23-02-19 | 20:18:
U noemt het dromers. Ik zeg: het is een geestverruimend middel; je komt op plekken in je geest waar je anders nooit zou komen. Je komt tot inzichten die je anders nooit te binnen zouden zijn geschoten.
Ik raad iedereen aan om af en toe een iets te roken.
Moet je eens in de IT komen kijken....
Omdat je misschien niet weet dat je blowen. Want blowen is nog steeds een taboe voor velen.
25 jaar geblowd, nu 4 jaar niet.
Ik raad het iedereen ten zeerste af. Tenzij je niks te doen hebt en financieel onafhankelijk bent.
Anders niet aan beginnen.
Wat raad je af? Die 4 jaar?
Ik heb er nooit heel goed tegen gekund. Of het werd een lachkick, of een paranoia.
Behalve als ik erbij zuip gaat het eigenlijk mis. Stronken gaat altijd wel goed.
Als je alleen s avonds een blowtje rookt, kost dat heus geen klauwen met geld.
@skoftig | 23-02-19 | 19:16:
Leuk!
Toch die 25 maar ;-)
6 jaar geblowd, nu al 20 jaar niet. Ik raad het iedereen te zeerste af.
En verder wat Bottehork zegt. Stronken is goed te doen (alvast na die 6 jaar nog wel eens gedaan, ook al 15 jaar niet meer).
Wel eerst bier en daarna blow. Andersom wordt het een nog grotere puinhoop.
Ziet een wietroker zichzelf nu als niet roker... ?
Ik zuip al 25 jaar.
Ook niet aan beginnen kids.
@RickyLaRue | 23-02-19 | 20:11:
Niet aan kids beginnen. Goede tip.
@Is dit nog nieuws? | 23-02-19 | 20:19:
Dat ook.
Denk aan het milieu, klimaat en al de rest
m.youtube.com/watch?v=eWzIlCJAw-o
Kick ass
Lekker moppie muziek, nog steeds, van Doe Maar.
Ik snap dat gejuich over wiet op GS niet zo.
Weed is helemaal niet zo onschuldig(meer).
@Ruimedenker | 23-02-19 | 19:14: Het is totaal niet meer te vergelijken met de buitenwiet in de jaren '70/'80. De productie ook niet.
Cannabis is een geneesmiddel! Heeft de Amerikaanse overheid ook een patent om hersenaandoeningen te genezen met alcohol? ik dacht van niet. Mijn artritis verdwijnt met wietolie (niet met CBD olie!) als sneeuw voor de zon. Je hoeft het niet te geloven...
patents.google.com/patent/US6630507B1...
@Zwezerik | 23-02-19 | 19:18: Topic gaat over recreatief gebruik, niet over geneeskundige toepassingen. Ik ben niet voor een verbod, maar erger me aan de halleluja berichtgeving. Het is net zo gevaarlijk als drank.
@Zwezerik | 23-02-19 | 19:18: Anabole steroïden zijn ook een geneesmiddel, dat wil niet automatisch zeggen dat het ook gezond is.
Ik denk omdat anti-wiet staat voor Christelijke braafheid.
@Zwezerik | 23-02-19 | 19:18: is artritis een hersenaandoening ?
@Oepsie1234 | 23-02-19 | 19:22:
Wil je mij vertellen dat je als wiet gebruikt tegen epilepsie en het helpt dat het niet gezond is?
@mexicano + satesaus | 23-02-19 | 19:25:
Artritis Psoriatica is een aandoening van het afweersysteem vertelde mijn arts. Ik weet niet waar het zit.
Van wiet word je zo achterlijk als een ‘rutte’!
Licht jouw reactie eens toe?
Domste tegel, nu al!
Ligt eraan wat en hoeveel je rookt. Als je dagelijks belachelijk sterke wiet uit de coffeeshop rookt dan is dat niet echt bevorderlijk voor je, slaapproblemen, paranoïde gedachten tot psychoses aan toe. Zo nu en dan een licht buitenwietje kan weinig kwaad.
@Dr.Tatta.Macamba | 23-02-19 | 19:09:
Daarom hoor je hem ook niet meer :). Bovendien is Rutte helemaal niet dom, hij is een niet te vertrouwen sluwe vos die (bij wijze van spreken) zelfs zijn moeder nog zou verkopen als de prijs hoog genoeg is.
@JI-HAAT | 23-02-19 | 19:09:
Wat nou toelichten! De bewijzen liggen voor ons. ‘s Avonds zie ik hem al puffin’ away aan zo’n Bahama mix jointje samen met Sjort Kelder, de tales of woe van het volk bespreken terwijl de stuff hun hersentjes wegvreet...
Gat in de markt: wietbier!
pixfeeds.com/images/drinks/alcoholic/...
nl.askmen.com/drinken/1102300/article...
Damn! Daar gaan mijn toekomstdromen.
Maar wat een lelijke blikjes!
Ja, was gisteren nog stronken. Hop is trouwens familie van die wietplant.
m.youtube.com/watch?v=XsSdvolQaSk
Hehe
REAGEER OOK