Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

IND keert compenseerde migranten in 2018 met €1,5 miljoen voor te lange wachttijden

Hey kijk, de IND-boot tijdens de Canal Pride deze zomer!

Bent u eigenlijk al boos geweest op deze mooie zomerdag? Nee? Zonde man, regelen we voor je! EN DAAROM SCHAKELEN WE NU OVER NAAR HOOFDLETTERS WANT DE MOSLIMS DOEN HET WEER HOOR! Afgelopen november bleek dat de IND voor meer dan een miljoen euro aan "ingebrekestellingen" had uitgedeeld aan migranten waarvan de aanvraag langer dan zes maanden bleef liggen. Het uitgekeerde bedrag kan oplopen tot maximaal 1442 euro de neus. En terecht, doen al die moeite hier helemaal heen te komen om voor onze pensioenen te werken en dan hier een beetje als nummertje behandeld worden nou dacht het mooi niet. En vandaag viel de hele rekening voor heel 2018 op de mat.

"Inmiddels is duidelijk dat het totale – van belastinggeld betaalde – boetebedrag naar 1.453.783 euro is gestegen. Ook komend jaar verwacht de IND nog ’een verhoogd aantal’ dwangsommen te moeten uitkeren. (...) Termijnen in asielprocedures overschrijden mag volgens de wet niet. Asielzoekers moeten binnen zes maanden weten of ze recht hebben op een verblijfsvergunning."

Heel goed, we zijn immers een nation of laws of helemaal niets. "Volgens de IND probeerden asielzoekers, statushouders en hun advocaten vorig jaar 7100 keer geld uit hun eigen procedure te slepen. Daarbij hadden ze 1690 keer succes." Ongetwijfeld gaat een groot deel daarvan naar Marokkaanse asielhoppers zoals in de bovenstaande video, die van te voren al weten dat ze geen kans maken, toch het systeem komen verstoppen, en om die reden vervolgens na een door de Nederlandse overheid betaald verblijf een paar lokale maandsalarissen binnenharken. Art of the deal.

Reaguursels

Inloggen

Ook de daklozen in Canada boffen, mogen lekker in de winter onder de brug cramperen bij strenge vorst.
De illegale immigranten hebben pech, zij moeten in Hotels bivakkeren.
youtu.be/AghjmXESRls

Bolder | 19-02-19 | 19:47 | 2

Daar kun je heel kwaad van worden, men geeft meer om totale vreemden dan de eigen verschoppelingen.

sprietatoom | 19-02-19 | 22:59

Dat vinden wij niet raar, alleen maar heel bijzonder....

BenPakdee | 20-02-19 | 02:26

Een groot deel van dat geld komt, neem ik aan, bij de advocaten terecht? Ik betaal 30 per maand aan rechtsbijstand en ik geloof niet dat elke Nederlander zich hiervoor verzekerd?

BrokenTipi | 19-02-19 | 19:41 | 1

Als de IND in gebreke blijvt kost dit de inreiziger geld. Je weet niet zeker o je mag blijven, dus sta je stil. Je krijgt geen vast contract, verzekeringen zijn een probleem (OOM buitenland verzekering is duur!!) etc. Kosten zijn veel hoger dan de IND compenseert. Eigen ervaring!!

BenPakdee | 20-02-19 | 02:28

We moeten van asielrecht naar asielgunst. Asiel moet geen recht zijn.

Meer geld naar justitie om de capaciteit te vergroten? Het zal een beetje helpen, maar nooit genoeg. Ambtenaren werken nu eenmaal traag en maken veel fouten. De ambtenarij is een bodemloze put.

De consequentie dat ik dan natuurlijk geen asiel kan verwachten aan te kunnen vragen in een juridische procedure in andere landen aanvaard ik geheel.

Rest In Privacy | 19-02-19 | 19:34

Wie bedenkt dan ook zulke wetten? Bedenk gewoon een wet waarbij asielzoekers duidelijk wordt gemaakt dat er geen rechten aan hun aanvraag ontleend kunnen worden. Dat bij onterechte aanvragen het veilige land verzocht wordt om voor de kosten op te draaien. Wat logisch is, want het zijn hun burgers. Als wij Afrika leegroven lopen ze ook te janken.

klowiepowie | 19-02-19 | 18:30 | 1

Dan worden procedures dus 20 jaar lang. Elke 5 jaar een kinderpardon. Het is onmenselijk om niet een redelijke termijn te stellen dat mensen in het luchtledige hangen. Het betret overigens niet alleen asielzoekers, een groot deel zijn gewone inreizigers in Nederland die hier willen blijven (werk, huwelijk etc.)

BenPakdee | 20-02-19 | 02:31

Bad bed, brood in hun eigen land/werelddeel. Gelukkig mogen we snel stemmen op partijen die hier wat aan/tegen gaan doen.

bqbq | 19-02-19 | 16:46 | 1

maar daarvoor waarschijnlijk de kans niet krijgen...

Jahowiseffe | 19-02-19 | 17:11

Veel leuker nieuws is dat Bernie Sanders zich 2020 kandidaat heeft gesteld.

Beste_Landgenoten | 19-02-19 | 15:38 | 1

Die overleeft de voorrondes niwt eens vrees ik. Teveel concurrentie van 'vrouwen van kleur'

Sceptische_autist | 19-02-19 | 19:11

de dictatuur van de democratie wanneer je gevangen bent gezet door je eigen regels.

Naall | 19-02-19 | 14:55 | 3

Naall | 19-02-19 | 14:55 | reageer In zekere zin heb je volkomen gelijk. Hieronder (of hierboven naar gelang de instelling) vindt een interessante discussie plaats over de zin en onzin van het stemmen als kiezer.

Een veelgehoord argument is, dat als je niet kiest je ook niet achteraf moet lopen zeuren. Laten we die redenering eens consequent doorvoeren, uiteraard aan de hand van een joekel van een godwin.

Stel, we hebben een pluriform politiek bestel met zo'n 25 serieuze politieke partijen. Zij verschillen in standpunten, vaak meer ideologisch dan pragmatisch van aard, en hebben allemaal een al dan niet mediageniek boegbeeld als lijsttrekker (m/v en vooral steeds meer x). Zij zijn het echter over 1 ding allemaal roerend eens (niet te verwarren met het landsbelang, laat staan het belang van de burger):

Alle ellende in de wereld is de schuld van de joden. Zij moeten met wortel en tak worden uitgeroeid. Als ik als kiezer dan bedank voor de eer, laat staan wat ik dan graag in Den Haag zou willen uitrichten: heb ik dan ook geen recht van spreken meer?

Rest In Privacy | 19-02-19 | 15:19

@Hetkanverkeren | 19-02-19 | 15:19:
Misschien heb je dan verzaakt als burger, door geen partij te beginnen die aansluit bij jouw standpunt (mits je denkt dat dit door velen gedeeld wordt en voorziet in een belangrijke behoefte).

Beste_Landgenoten | 19-02-19 | 15:47

www.geenstijl.nl/5146345/ind-keert-co... Om Dirty Harry maar weer eens te citeren: www.youtube.com/watch?v=uki4lrLzRaU Ik ben gecertificeerd krankjorem, iets waar een dozijn psychiaters en klinisch psychologen het roerend over eens zijn.

Maar toch, en over koekjes van eigen deeg gesproken. Mijn boodschap als Lijder van een politieke partij zou zijn: ik ben hier niet om u of uw nageslacht gelukkig te maken. Regel dat effe lekker zelf. Wat ik wel zou zeggen is dat de BV Nederland niet in control is. 80% van de uitgaven betereft het zinloos rondpompen van geld, met de fiscus voor de meeste mensen als lachende laatste. Omgekeerd: 20% van de uitgaven zorgen voor 80% van het algemeen nut.

Mijn businessplan voor de BV Nederland, hooguit zo'n 10 A4tjes, zou 2 hoofdpunten bevatten: herstel van artikel 1 van de grondwet, de vrijheid van meningsuiting als basis voor onze democratische rechtsstaat en het passief kiesrecht (het recht van kandidaatstelling) zo speelveldegaal mogelijk. Ik zou al geliquideerd worden voor ik überhaupt in de buurt van het Mediapark kon komen.

Tel daarbij op de scheiding tussen kerk en staat, en dus het beëindigen van de Koning der Nederlanden als het hoofd van de Protestantse Kerk Nederland en ik zou echt geen vrienden hebben in de politiek.

En dat is einde oefening. Hoe graag ik ook zou willen proberen om in goed wederzijds overleg de echte problemen in dit land proberen op te lossen. Vooral ook door goed te luisteren: niet naar lobbyclubs en de gevestigde orde. Maar naar de echte mensen in ons land. Nederland.

Ons land.

Rest In Privacy | 19-02-19 | 16:34

Even een rekensommetje:

Er komen dit jaar 150 IND-ers bij, zeg kosten 50.000 per fte, dat is 7.5 M. Zonder kosten voor opleiding en extra werkruimtes mee te tellen. Dus reken op 10 M minstens. Dat is bedoeld om deze achterstanden weg te werken, die dus slechts zo'n 1.5 M kosten.

Het is dus zeker 6 M goedkoper om het zo te laten en deze late afhandelingen te compenseren dan om de IND uit te breiden.

Beste_Landgenoten | 19-02-19 | 14:30 | 2

Je bent alle kosten die de asielindustrie met zich meebrengt nog vergeten rekenen denk ik. ziektekosten, schoonmaakster, asieladvocaat, straathoek luiaards, integratie trajecten, taal cursus, enz... enz... op het einde van de rit kost zo een asielbedrieger de eerste 3 jaar makkelijk 100 K per stuk.

Lt-Kol Kilgore | 19-02-19 | 15:20

@Lt-Kol Kilgore | 19-02-19 | 15:20:
Dan helemaal! Dan is het goedkoper om alle asielzoekers een handvol geld te geven en verder niks meer te doen zelfs. Tel uit je winst.

Beste_Landgenoten | 19-02-19 | 15:30

Helaas is die maximaal 1442 euro de neus, nog maar het kleinste probleem van dit soort 'vluchtelingen'.......

michelpen | 19-02-19 | 14:26

Volgende cluster fuck up, graag de wet aanpassen zodat er geen financiële compensatie meer uitgekeerd hoeft te worden voor vermeend onrecht en vooralsnog een simpele aanpassing in de geautomatiseerde systemen inbouwen zodat iedereen waarover nog geen beslissing is genomen standaard afgewezen wordt. 1e probleem opgelost.
Volgend probleem ook graag voortvarend aanpakken, nl. de instroom tot ongeveer 0 beperken door het consequent toepassen van het Schengen verdrag en het verdrag van Dublin. Nederland zou geen instroomprobleem hoeven te hebben als de regels zouden worden toegepast, handhaven dus, maar dat lijkt een vies woord.

bwanabanjo | 19-02-19 | 14:17
-weggejorist-
Paige_Wardle | 19-02-19 | 14:11 | 1

Valt me nog mee, een schijntje tegen de totale kosten van deze bijbelse plaag. Wat dacht je alleen al van de proceskosten door deze 'rakkers', die zijn een veelvoud van deze krappe miljoen euris. Asieladvocaten, ik schaar ze maar onder de noemer 'nog erger dan stront onder de schoenen'.

davinci67 | 19-02-19 | 13:50

Ik kan me hier best boos over maken. Maar niet op de asielzoekers die het proberen. De IND is een moloch geworden die aan zijn eigen structuur ten onder gaat. Tel daarbij op de bezuinigingen tijdens Rutte II en voila: zie hier het resultaat...
Punt is dat ook dit gewoon deel van het tactisch plan is om onaantrekkelijk te worden voor asielzoekers. Door doelbewust te traineren, te langzaam te zijn creeert men een buzz die op de app groepjes rondzingt en anderen ervan weerhoudt om hierheen te komen. De inschatting is dat dat meer oplevert, dan die 1.5 miljoen die gedokt moet worden als boete. De kost en de baat, zeg maar...

Dr_Prepper | 19-02-19 | 13:40 | 3

Is er enig bewijs voor deze stelling (besparen door traineren)? Die asieladvocaten denken er blijkbaar anders over, die gaan er vol tegenaan.

Jahowiseffe | 19-02-19 | 13:44

"...... een buzz die op de app groepjes rondzingt en anderen ervan weerhoudt om hierheen te komen."

En welke "buzz" zou er precies rondzingen op de app groepjes van de We are here klaplopers, en de 630 "gelukkigen" van het nieuwe kinderpardon?

Traineren en langzaam zijn is hooguit vervelend voor de lui die hier al zijn en wachten in "martelende onzekerheid" op een positieve beslissing (ook na negatieve op negatieve beslissing), maar zal m.i. nog niet één klaploper in Verweggistan ervan weerhouden om hierheen te reizen: éérst Nederland bereiken, dan zien we wel verder, dat is wat ze allemaal denken.

Dr_Johnson | 19-02-19 | 14:08

Goh nou, tot op heden heeft die 'buzz' anders nog helemaal niks opgeleverd want ze blijven vrolijk naar binnen wandelen! En traineren en treiteren doen ze alleen als het de Europese burgers betreft die deze hele SHIT wel mogen bekostigen!

BaldEagle | 19-02-19 | 14:24
-weggejorist-
LoreneOrtiz | 19-02-19 | 13:38 | 2

Kan ik ook geld krijgen omdat het zo lang duurt voordat ik mijn omgevingsvergunning krijg?

Dutch_Holland | 19-02-19 | 13:35 | 1

Ja.

PARTYZAN | 19-02-19 | 14:01

Ik krijg nog geld van de belasting, van 2012 t/m 2017, staat op "uitkeren", alleen: je moet wel geduld hebben, ja mijnheer, het verwerken duurt nou eenmaal even. Mag ik nu ook ff vangen van Rutte en Co? Is verdomme m'n eigen geld!! Nee, nix, vergoeding blablabla.

Wienerschnitzel mit | 19-02-19 | 13:34 | 1

ja. je krijgt rente.

Naall | 19-02-19 | 14:56

Typisch Nederland. Eerst regeltjes verzinnen, en dan over dieregeltjes struikelen.
Hou op met proceduren (op staatkosten) als een verblijf geweigerd wordt. Procederen doen ze maar in hun eigen land op eigen kosten.
Weiger 1 jaar lang ALLE asielzoekers, zodat de achterstand opgelost is.
Wie geen verblijfsvergunning krijgt, begeleid op het vliegtuig zetten richting huis.
Al te goed is buurman's gek.
Dat blijkt hier ook weer.

mickey99999 | 19-02-19 | 13:21 | 1

Laat Cardiff FC het vliegtuig maar regelen voor hun terug vlucht.

orgasHuismus | 19-02-19 | 13:22

IND had al heel lang geleden fors moeten worden uitgebreid en daar had dit ingebrekestelling geld aan moeten worden besteed en flink wat miljoenen meer. Volslagen van de pot gerukt, heel wat gelukszoekers die al terug hadden gekund krijgen nu geld toe, dit land moet anders, maar kan alleen wanneer er anders wordt gestemd en we los komen van de geldverslindende EU..

Jan, Leiden | 19-02-19 | 13:17 | 6

@Roadblock | 19-02-19 | 13:28:

Ongelofelijk! Je zou denlen dat ze dit destijds bewust hebben gedaan, die ontslagen bij IND? Krankzinnig!

Jan, Leiden | 19-02-19 | 14:18
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
LoreneOrtiz | 19-02-19 | 13:13

Stem PVV of FvD. Niet dat het helpt, maar wat kunnen we anders/nog meer doen?

Jahowiseffe | 19-02-19 | 13:13 | 8

@Beste_Landgenoten | 19-02-19 | 13:19
Laat je het even weten als je ze gevonden hebt?

Rest In Privacy | 19-02-19 | 13:31
▼ 5 antwoorden verborgen

Nieuws komt te vroeg. Deze ongelijkheid is men op 20 maart al lang weer vergeten. De energierekening ook. Het geleieg ook. Hoop op iets ergs in Nederland door het beleid van het goorste kut kabinet ooit zo twee dagen voor de verkiezing PS.

Fuckinghell | 19-02-19 | 13:11

Probleem is niet zozeer de 1,5 miljoen, maar het feit dat dit soort berichten nooit verder zullen geraken dan 20.000 GS-lezers en nooit de MSM zal bereiken waardoor de overige 99% van de bevolking geen weet zal hebben.

oranjerood | 19-02-19 | 13:11 | 1

Ik ben op de vlucht voor al die vluchtelingen...

Kanarie_Geil | 19-02-19 | 13:11 | 1
-weggejorist-
Leeke040 | 19-02-19 | 13:10

Ik voel al geruime tijd, een intense woede, vanuit mijn tenen naar mijn kruin stijgen. Mijn partner en ik werken onszelf de t..... om ieder jaar met onze kindjes op vakantie te kunnen. ( camping want hotels zijn financieel helemaal niet haalbaar in de schoolvakanties ) samen al 50 dienstjaren erop zitten. Allebei 25 jaar fulltime aan het werk. Mijn geduld is bijna op. Het is goed dat ik 2 kinderen heb anders had ik misschien wel eens gegoogeld hoe ik bijvoorbeeld een bommetje kan maken...

Krokant_buikspek | 19-02-19 | 13:09 | 5

Hotels financieel niet bereikbaar? Nee een caravan is lekker goedkoop wil je zeggen? Een beetje caravan kost al snel 30k en dan verzekeren tegen brand en diefstal, dan de stallingskosten, onderhoud en plek op de camping enz enz.
Van dat geld kun je met je gezin 10 jaar op vakantie in een hotel.
En dan krijgt je vrouw ook vakantie, want die hoeft dan niet het huishouden in het klein te blijven draaien.

derijdendehufter | 19-02-19 | 13:28

@derijdendehufter | 19-02-19 | 13:28:
Waar zegt Krokant ergens dat hij een caravan bezit?
U kunt zich zeker geen tent voorstellen? Verder zijn er x -campings waar je een sta-caravan kunt huren.

Roadblock | 19-02-19 | 13:37

@WhiteShark | 19-02-19 | 13:23: Boos zijn in deze situatie is prima en normaal, witte haai, woedend nog liever. Het volk is gehersenspoeld door de erflaters van Goebbels en CNN bij de NPO en de MSM en voorts voor een deel te stom om voor de duivel te dansen. De Kartelkiezers bijvoorbeeld en al helemaal het GL/D'66/CU/DP/VVD/CDA smaldeel daarbinnen...

hertogvanzottegem | 19-02-19 | 13:44
▼ 2 antwoorden verborgen

In mijn woede vergeet ik nog de kop van dit artikel.
"IND keert compenseerde migranten ... met 1,5 miljoen ...".
Koppenmaker dacht eerst "IND keert uit" en iets later "IND compenseerde met ... voor ..." en had niet meer de energie om zijn werk nog even over te lezen.

JvanDeventer | 19-02-19 | 13:08

Die asieladvocaten kun je het beste vergelijken met pedofiele missionarissen. Of dacht je dat een piepjonge asielzoeker niet als dank even bij oom Asieladvocaat op schoot moet komen zitten?

gestoptmetroken | 19-02-19 | 13:08 | 3

Hahaha

pibasso | 19-02-19 | 13:28

Ik hoop niet dat u de oom van iemand bent met zo'n gedachtengang.

Roadblock | 19-02-19 | 13:39

ik ga niet zeggen dat ze met hun tengels aan de kleine kindjes zitten. Maar dat ze de vlees geworden rottigheid zijn, dat is wel zeker. Mensen valse hoop geven, en intussen cashen van onze zuurverdiende belastingscenten. Door nutteloze procedures te starten. Intussen het gerecht overbelasten en op het einde van de maand de factuur naar vadertje staat.

Lt-Kol Kilgore | 19-02-19 | 15:34

Weten we ook meteen aan wie Mark Rutte zijn roemruchte duizend euro's precies had beloofd. Alvast succes in Brussel excellentie, Europa zal nooit meer hetzelfde zijn.

Rest In Privacy | 19-02-19 | 13:06 | 1

Oh ja, we kregen zgn. ook nog 1000 piek van de man.....

Wienerschnitzel mit | 19-02-19 | 13:31

Privatiseren die IND. Dan is het zo opgelost.

sjef-van-iekel | 19-02-19 | 13:04

Betalen die kakkerlakken ook 1500 pleuro per maand indien ze weg moeten maar toch stiekem blijven, die krakert in Amsterdam zat hier 15 jaar illegaal, ff rekening sturen

allesofniks | 19-02-19 | 12:50

zo is dat.. je meldt je als Marokkaan of Algerijn of Pakistanees bij een AZC en gaat op kosten van de belastingbetaler alvast richting en naar een advocaat die voor jou de procedure start en voert, omndat je heel goed weet dat je geen asiel kunt krijgen.
Ondertussen wacht je op een gesprek bij de IND waarvan je al van je neef en andere bro hebt vernomen via de digitale Iphone dat in Nederland de wachttijden daarvan al inmiddels een half jaar zijn en waarvan je weet dat je dan zowiezo recht hebt op een vergoeding..

ondertussen bezet je een bedje in een AZC en gaat op rooftocht of verdoe jeje tijd met sightseeing in Nederland.. na een half jaar of een jaar keer je even terug naar je homeland met een zak geld en evenwel goed utigerust en leer je aldaar je neven en bro's hoe en welke wegen je het beste dient te bewandelen.. je geeft ze adressen van de beste AZC's waar je vlak bij een bushalte en winkelcentrum alsmede lotgenoten je minimaal een half jaar kunt vermaken..

gaaf land! ondertussen gaan burgers in dit land naar de voedselbank en zitten met truien in de kou in hun huis met oplopende schulden van de verplichte lasten die je nu eenmaal maakt en amper nog kunt betalen..

fikkieblijf! | 19-02-19 | 12:47 | 4

'Hoe kan dit'?
Nou, dat is simpel; omdat het niet hun eigen centen zijn.

Carmelita | 19-02-19 | 13:44

@Roadblock | 19-02-19 | 13:42:
'Ik begin zo langzamerhand aan boze opzet te denken'? Fijn, weer iemand die wakker geworden is! Welkom bij de PVV!

BaldEagle | 19-02-19 | 14:29

@BaldEagle | 19-02-19 | 14:29:
Niet iedereen die dom is hoeft per se bij de PVV te komen he BaldEagle? Je kunt ook te ver gaan.

Beste_Landgenoten | 19-02-19 | 15:48
▼ 1 antwoord verborgen

"De moslims doen het weer hoor"..
Cursusje oorzaak-gevolg kan geen kwaad, Spartacus.

Superior Bastard | 19-02-19 | 12:46 | 2

Laat ik voor de gein even happen dan... Wat is naar jouw mening de oorzaak?

PaRaR | 19-02-19 | 12:49

Ik ben het met je eens.
Dit doen de moslims niet, maar onze strontregering, en met name de regeringspartijen, die jaar na jaar stoere taal uitslaan rond de verkiezingen, en intussen deze hemelschreiende weg-met-ons situaties creeren.
En als ik wat verder nadenk, doen dus de Nederlandse kiezers die op deze liegende en bedriegende partijen blijven stemmen het zelf.
#stemzeweg !
twitter.com/stemzeweg

Roadblock | 19-02-19 | 13:14

Zal wel weer aan mij liggen maar als een aanvraag blijft liggen dan heeft de asielzoeker toch dikke vette pech? maarja, dit is NL. Geld te veel. Van u en ik welteverstaan!!! Al die nieuwe energierekening betaald?

Badr Haary | 19-02-19 | 12:43 | 3

U redeneert ook zo als uw vliegtuig zes uur vertraging heeft? Dikke pech, en ik ga mooi die wettelijke compensatie niet aanvragen..

Dr_Prepper | 19-02-19 | 13:35

@Dr_Prepper | 19-02-19 | 13:35:

Punt 1: voor die vlucht heb IK betaald.
Punt 2: als ik een vluchteling was zou ik allang blij zijn als ik de mogelijkheid zou krijgen om in een veilig land in vrijheid te kunnen leven.

Badr Haary | 19-02-19 | 14:50

@Badr Haary | 19-02-19 | 14:50:
Nu heb je het over de anderhalve echte vluchteling die ertussen zit! Dat telt niet!

BaldEagle | 19-02-19 | 15:03

De Wet Raadgevend Referendum kon ook via een geitenpaadje snel de prullenbak in. Dus.

Mammeloe | 19-02-19 | 12:38 | 4

@Badr Haary | 19-02-19 | 12:44:
Moedeloos is een understatement.

Het leven is zwaar | 19-02-19 | 12:56

@Badr Haary | 19-02-19 | 12:44:
Je moet niet moedeloos worden maar boos.
Zo boos, dat je niet meer op een regeringspartij stemt, en de straat opgaat.

Roadblock | 19-02-19 | 13:19

@Badr Haary | 19-02-19 | 12:44:
Een slechte film kun je tenminste nog af zetten!

BaldEagle | 19-02-19 | 15:04
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind het wel fijn een klein inkijkje te hebben hoe bijv. mijn belasting op energie (per 1 Jan.'19 met ruim € 150,00 gestegen), wordt aangewend daar waar nodig.

Voor je 't weet verdwijnt 't in een bodemloze put.......
: #

@xel | 19-02-19 | 12:36 | 1

Inderdaad. Dit is zo'n Afrikaanse waterput.

Badr Haary | 19-02-19 | 12:44

Twee maal het bedrag wat wordt uitgekeerd in mindering brengen op het budget van ontwikkelingshulp en voila allemaal weer een goed gevoel....

Julianalaan | 19-02-19 | 12:34

En na die 6 maanden gewoon weer in beroep gaan en nog eens een termijn opgerekt zien worden, en dan weer in beroep etc etc tot er een kinderpardon komt want die zijn zielig en tadaaaa! U mag ineens blijven en krijgt ook huis en outkiering en miele en toeslagen!

boerk | 19-02-19 | 12:33
-weggejorist-
LoreneOrtiz | 19-02-19 | 12:32 | 3

Hatsikidee! Wat fijn voor die mensen! Zo zie je maar, Mark komt z'n belofte van 1.000 euro wel na. Alleen niet voor iedereen, wel voor asielrukkers.

dyslexieman | 19-02-19 | 12:31 | 4

@Pelforth | 19-02-19 | 12:34: Dat zijn de ontvangers van deze knaken vast met hem eens! Man, man man. Maar goed, ze waren vast heel zielig!

dyslexieman | 19-02-19 | 12:37

U bent ook geen Moslim.

Badr Haary | 19-02-19 | 12:45
▼ 1 antwoord verborgen

Te lange wachttijden....
Als ik m'n BTW een dag te laat afdraag, weten ze me al te vinden. Want ja, er moet natuurlijk wel geld zijn om te kunnen compenseren.

Schoorsteenveger | 19-02-19 | 12:30

Met dank aan CDA-minister Hirsch Ballin en PvdA Staatssecretaris Ter Horst en PvdA minister Plasterk die destijds hun handtekening onder deze belachelijke wet met uitvoeringsbepalingen hebben gezet.

krelus | 19-02-19 | 12:30

Je kunt er maar beter om lachen, ook al is het om te janken.
Ik bereid me lekker voor op de tijd dat de wal het schip gaat keren.
En dat gebeurd altijd. Zonder uitzonderingen.

Het gaat nu nog te goed met de Links mensch.
Die moeten eerst voelen en dan geloven.
Het zijn net kleuters wat dat aangaat.

Het leven is zwaar | 19-02-19 | 12:30 | 3

U gaat preppen, legt een wapen voorraad aan, dat soort dingen?

Johan_Voorhaar | 19-02-19 | 12:52

Fijn om te lezen dat de accijnsverhoging van 50% op de dagelijkse kost zo goed besteed wordt. Kots.

Mammeloe | 19-02-19 | 12:26

Gelukkig gaan er geen ziekenhuizen failliet anders zouden wij nog boos worden.

Johan_Voorhaar | 19-02-19 | 12:25
-weggejorist-
oplichter | 19-02-19 | 12:24 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Gratis uitkering, gratis huis, gratis inrichting, gratis ziektekostenverzekering, en nog gratis een financieel extraatje voor het ongemak.En dat natuurlijk ook voor de nareizigers. Logisch dat ze als bijen op de honingpot afkomen. En wij bezuinigen gewoon nog wel even wat verder op de ouderen.

miss error | 19-02-19 | 12:22

Typisch gutmensch links: andermans geld eerlijk verdelen

Roger Gene II | 19-02-19 | 12:22 | 1

Een aflaat was nog nooit zo goedkoop voor den deugmensch.

Not_again | 19-02-19 | 12:27

De overheid heeft een soort braafheid...
Als kind en tiener was ik ook zo. Regels! Rechtvaardig zijn! Goed zijn!

Carmelita | 19-02-19 | 12:21

Welke staatsmongool heeft deze "boete" bedacht in godesnaam? Je mag GVD blij zijn dat je uit je zogenaamd onveilige land bent. Asielzoekers. Laat me niet lachen. Zuigers zijn het, parasieten. En dan van die slappe geitenwollensok deugers in NL die ze dan zo zielig vinden. Echt wat een land.

WatZalIkErvanZeggen | 19-02-19 | 12:18 | 10

@Beste_Landgenoten | 19-02-19 | 14:33:
O ja joh? Heb je er wel eens bij stilgestaan dat veel van die 'werkloze PVV'ers' zich al tientallen jaren de pleuris hebben gewerkt voordat ze werkloos werden? Nee, natuurlijk niet want jij lult gewoon uit je nek!

BaldEagle | 19-02-19 | 15:08

@BaldEagle | 19-02-19 | 15:08:
Hoe weet jij dat?
Ik zeg het ook gewoon om te pesten natuurlijk dat snap je.
Iedereen vindt geld dat gaat naar wie ze niet zo graag mogen te veel.

Beste_Landgenoten | 19-02-19 | 15:20

@Beste_Landgenoten | 19-02-19 | 14:33: Zucht, trol maar lekker verder dude maar het is gewoon belachelijk dat mensen die geen enkele kans maken op asiel donders goed weten hoe ze alsnog met een mooie fooi naar huis kunnen. En naar huis gaan ze niet. Vast wel een familie-lid waar ze voor op de scooter cocaine mogen gaan rondrijden. Alle Naffers zijn wat dat betreft goed ingelicht hoe ze het systeem moeten misbruiken en onze asiel advocatuur helpt ze maar wat graag daarbij. Kortom parasieten.

WatZalIkErvanZeggen | 19-02-19 | 17:01
▼ 7 antwoorden verborgen

#StemZeWeg

oplichter | 19-02-19 | 12:18 | 2

Ja want Geertje gaat het voor je oplossen? Je kan beter een demo organiseren bij een AZC.

Diotima | 19-02-19 | 12:41

@Diotima | 19-02-19 | 12:41:
Ja hoor, doe jij dat maar! Kijken wij wel hoe je in een politiebusje afgevoerd word met je spandoekje!

BaldEagle | 19-02-19 | 14:34

Voor 1,5 miljoen kun je een enclave kopen van een stevig aantal km2 in de buurt van een zeehaven. Alles zonder paspoort kan dan daarheen.

bodemloos | 19-02-19 | 12:17 | 1

Een zandplaat opspuiten is ook een idee.

Lt-Kol Kilgore | 19-02-19 | 12:29

Dit land is echt zo'n fucked.

Schepvogel | 19-02-19 | 12:15

Die anderhalf miljoen zouden we ook uit kunnen geven aan andere dingen die het landsbelang wel dienen.

Is dit nog nieuws? | 19-02-19 | 12:13 | 2

Ja, zoals een functionerende rechtsstaat...

Diotima | 19-02-19 | 12:42

Regels verzinnen en niet kunnen of willen handhaven?? Maar we kunnen wel goed voetballen...

Pedronegro | 19-02-19 | 12:13

Tsja zo werkt dat he, in een rechtsstaat..

Beste_Landgenoten | 19-02-19 | 12:12 | 12

www.geenstijl.nl/5146345/ind-keert-co...
Nee Nalek, ze hebben rechten. Punt. Jou een doorn in het oog waarschijnlijk maar zelfs asielzoekers hebben rechten, namelijk internationaal recht is op hen van toepassing. En waarom ook niet?

Beste_Landgenoten | 19-02-19 | 13:10

DIt is de definitie van een rechtsstaat: 'Een rechtsstaat is een staat waarin de burgers worden beschermd tegen de macht van de staat als zodanig. Dit is vastgelegd in wetten die worden gewaarborgd door onafhankelijke rechters'.
Dus wat klopt er niet? Of is begrijpend lezen te hoog gegrepen voor je?

BaldEagle | 19-02-19 | 15:10

@BaldEagle | 19-02-19 | 15:10:
Dit is exact wat NL is. Tenzij jij weer overal complottenb ontwaart natuurlijk en dat zal wel weer het geval zijn anders schreef je niet van die domme dingen.

Beste_Landgenoten | 19-02-19 | 15:40
▼ 9 antwoorden verborgen

Weet iemand wat een pil van Drion kost en waar verkrijgbaar ? Heb geen geld voor emigratie en keukentrapje + touw zijn pas over een maand in de aanbieding bij de Gamma.

AntonJensen | 19-02-19 | 12:09 | 4

@Diotima | 19-02-19 | 12:36: Eureka, ik gooi m'n paspoort weg, pak een zonnebankie en ga asiel aanvragen. Op betaalde vakantie in eigen land. Heb weer helemaal zin in het leven. Dank !!!!

AntonJensen | 19-02-19 | 12:39

@AntonJensen | 19-02-19 | 12:39:
Graag gedaan. Je moet wel vriendjes worden met atheïstische asielzoekers. Die hebben het erg moeilijk tussen de reli-gekkies.

Diotima | 19-02-19 | 12:44
▼ 1 antwoord verborgen

Een standaard afwijzing is niet voldoende?

De gemiddelde 50+ jarige sollicitant krijgt er elke week weer net zoveel terug als dat hij sollicitaties verstuurd heeft.

Johan_Voorhaar | 19-02-19 | 12:08 | 1

Raak!

Mammeloe | 19-02-19 | 12:28

Elke dag lees ik dit soort verhalen waar ik boos over kan worden. Het enige wat ik kan doen is stemmen. Wat in deze schijn democratie weinig zijn heeft.

speed48 | 19-02-19 | 12:06 | 6

Je kan veel meer dan stemmen.

Diotima | 19-02-19 | 12:37

Yep, of Ome Wilders of Baudet nou de grootste word, de rest gaat dan weer niet met ze regeren, en dan krijg je weer wat Gristen idioten.

Wienerschnitzel mit | 19-02-19 | 13:42

Je kan ook de straat op.
Een geel hesje ligt in elke auto.

Roadblock | 19-02-19 | 13:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Doe maar eventjes alle geheven loonbealsting zurucksturzen
Willem zonderland*.
Tevens alle kijk en luistergeld.
Sofort und schnell etwas.
en breng ook opa's fiets terug.

hallevvezool | 19-02-19 | 12:06 | 1

*
maer in stede van zijne ondersaten te beschermen, deselve soeckt te verdrucken, t'overlasten, heure oude vryheyt, privilegien ende oude herkomen te benemen, ende heur te gebieden ende gebruycken als slaven, moet ghehouden worden niet als Prince, maer als een tyran

hallevvezool | 19-02-19 | 12:46

Godverdomme.

lacucaracha | 19-02-19 | 12:04

Wat een gezelligheid op dat bootje. Vrouwen en kinderen hebben ze natuurlijk extraveilig in het vooronder gezet, bij de stapel gecertificeerde apothekersdiploma's.

Ad Fundum | 19-02-19 | 12:04

Brabbel, brabbel.

HogeNood | 19-02-19 | 12:03

Aanzuigende werking of ontmoedigingsbeleid ? Kiest u maar.
Afijn, het dagelijkse bewijs dat Nederland gek geworden is.

Wekkertje | 19-02-19 | 12:03

.. de tijd van onze nieuwe verwarde mannen is kostbaar en hun geduld kort. Had de IND wel even moeten weten.

Hoe lang is er eigenlijk nodig om te realiseren dat de voltallige inhoud van de pietenboot uit Marra-kech hier niks te zoeken heeft!
Met mijn korte beslisperiode kan ik miljoenen aan claimschades sparen - en ontelbare miljarden aan toekomstige sociale schade en mensenlevens. Met 1 vinger in me neus.

Jan Passant mk2 | 19-02-19 | 12:03

Tsja als de overheid niet op tijd beslist dan heeft men vaak recht op een dwangsom.
Zo werken die dingetjes gelukkig.

Berbaar | 19-02-19 | 12:03 | 13

@Berbaar | 19-02-19 | 12:40
Zo is er wel meer beleid dat amper gehandhaafd of correct uitgevoerd wordt. Dat het ergens op papier staat maakt het nog geen realiteit, zeker niet bij overheidsinstanties.

Rest In Privacy | 19-02-19 | 13:39
▼ 10 antwoorden verborgen

Welke tekst zit er onder dat filmpje? We zullen wel weer uitgelachen worden waar we bij staan. Zoiets als hier bijvoorbeeld: youtu.be/hhNSactlOSg

Ceddin, deden, neslin, baban;
Hep kahraman Türk milleti.
Orduların, pek çok zaman, vermiştiler dünyaya şan.
Türk milleti!, Türk milleti!;
Aşk ile sev milliyeti,
Kahret vatan düşmanını, çeksin o mel'un zilleti.

Filmpje is alweer twee jaar oud, maar overstijgt met 1,2 miljoen (!) views verre het aantal views van het PVV-campagnefilmpje (waarvan de telling zo nu en dan teruggezet wordt, maar dat terzijde).

mozaard | 19-02-19 | 12:01

De wet op de dwangsom van de WOB werd ook afgeschaft. Dus waarom kan dat hier niet.

BrutusBosch | 19-02-19 | 12:00 | 1

Dat was omdat die wet werd misbruikt en dat zo'n 8 tot 14 miljoen per jaar kostte.
Zou hier mogelijk ook kunnen maar het lijkt me niet dat het relatief geringe bedrag dat rechtvaardigt.
Valt het waarschijnlijk nog duurder uit ook want dan kan men rechtstreeks een beroep op de rechter doen.

Berbaar | 19-02-19 | 12:08

Ik heb deze week mijn aanslagen VPB binnen! Hoer Hoer Hoera
Wat een kansloos kloteland is dit eigenlijk.

glaaf | 19-02-19 | 12:00
-weggejorist-
BenPakdee | 19-02-19 | 11:59 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Ziehier het verdienmodel. De asieladvocaten vertellen dit al jaren massaal aan de asielzoekers, die dat allemaal weer doorvertellen in de betreffende thuislanden. Zie hier de aanzuigende werking. We are fucked!

pibasso | 19-02-19 | 11:59

Gelukkig heb ik iets goeds gedaan door mijn kinderen te adviseren te kiezen voor een studie waarmee je ook buiten Nederland aan de slag kunt. Nieuw Zeeland of zo. Nederland is hopeloos verloren. Met dank aan Mark Rutte.

bixiers | 19-02-19 | 11:57 | 2

Rutte en Co maken er helemaal een puinhoop van, maar vergeet niet dat de ellende een paar decennia geleden al is begonnen door links beleid en de vakbonden, waarbij alleen rechten werden toegekend aan migranten en geen plichten. Al dat mislukt volk heeft ook een aanzuigende werking. Marokkanen, voor zo ver de mannen nog leven, die weer in Marokko wonen, daar huizen bezitten en een maandinkomen hebben dat hoger ligt dan het gemiddelde in Marokko en vaak nog hoger is dan mensen in de bijstand in Nederland krijgen doen niets anders dan het promoten van Nederland als lui-lekker-land waar geld weg kan worden gesleept zonder tegenprestatie.

Ruikbaard | 19-02-19 | 12:08

Zo is het. Mijn kleinzoon adviseerde ik een IT-studie te doen, hij kan nu wereldwijd aan de slag. Het is niet alleen de historicus Rutte die daarvoor verantwoordelijk is. De afbraak is begonnen ongeveer met de invoering van de mammoet-wet. Decennia slecht onderwijs en het aanpassen daarvan aan domme leerlingen en primitieve nieuwkomers verandert een maatschappij niet ten goede.

isitsoornot | 19-02-19 | 12:26

Wat een vulvazooi weer...

Kanarie_Geil | 19-02-19 | 11:56 | 2

MOCHT JE DE VAGINA NIET PROEVEN, WAS JE VINGER TE DIK?

BenPakdee | 19-02-19 | 12:02

Daarom ook: opzeggen van de internationale verdragen die dit soort onzin in de hand werken. En helemaal stoppen met het maken van onderscheid tussen 'echte' vluchtelingen en economische migranten. Die onderscheid valt in de praktijk toch al niet of nauwelijks aan te tonen. De zogenaamde 'echte' vluchtelingen komen immers niet primair voor hun veiligheid helemaal naar Europa. 'Veiligheid' kun je ook in je eigen regio vinden. En als je op je reis hiernaartoe tal van veilige landen links laat liggen, ben je dan nog een 'echte' vluchteling?..

druipsmurf | 19-02-19 | 11:55 | 2

Nope.

Not_again | 19-02-19 | 12:24

Het gros komt sowieso al in een veilig land elders aan waar ze verplicht zijn asiel aan te vragen, maar daar wordt gigantisch de hand mee gelicht! Al die opvreters weten donders goed waar ze gratis geld kunnen vangen en NEEderland is nou precies een van die achterlijke landen!

BaldEagle | 19-02-19 | 14:45

Wtf. Waarom maken wij een Fin ambassadeur van Nederland in Cuba?1?? Krankzinnig.

Mammeloe | 19-02-19 | 12:36

Laat ze zo snel mogelijk dit land (financieel want moreel zijn we al) failliet neuken, dan kunnen wij naar Afrika met onze handjes omhoog. Binnen 50 jaar daar de boel ook op orde, mits dat mag van China. Hats.

Wiesmann | 19-02-19 | 11:54 | 1

Van dat continent is best wel wat moois te maken, met een goede instelling tenminste. En zonder al dat volk wat daar nu rondloopt, laat die allemaal maar naar het mooie Europa komen.

Hebben wij het over een jaar of 30 mooi voor mekaar, elke dag mooi weer, veel grondstoffen, en giraffen kijken in de achtertuin!

Binkoo | 19-02-19 | 13:03

Gewoon standaard binnen 6 maanden afwijzen. Gaan ze in beroep; eigen risico en zelf laten betalen.
Gemakkelijk zat !

A333aan | 19-02-19 | 11:53 | 1

+ veel

The2Amendment | 19-02-19 | 11:58

Doe de afgewezen asielzoeker dan ook maar de rekening presenteren, paar jaar werkkamp om het af te betalen desnoods.

Abject | 19-02-19 | 11:52 | 1

dan gaan ze weer zagen dat hun kindjes hier naar school gaan. Niets van. Afgewezen verbeurd verklaring van alle goederen om de gedane kosten te vergoeden en binnen de 24 uur deportatie naar land van herkomst.

Lt-Kol Kilgore | 19-02-19 | 12:42

gore voorbips asiel advocaten, lower scum bestaat niet. Die weten het systeem weer eens goed uit te melken... nou ja eingelijk zijn het de debielen in de tweede kamer geweest......

Captain_Dipshit | 19-02-19 | 11:51

Dat mag wel wat ruimhartiger meneer Rutte. Van de aanvragers heeft maar 1 op de 4,5 die uitkering gekregen, 3,5 van de 4,5 kreeg niks.

Schadenfreude | 19-02-19 | 11:51

Dat is dan zeg maar waar die 334 euro extra op uw energierekening vandaan komt, dat u het even weet.

gijs geluk | 19-02-19 | 11:50

Wat een prachtig verdienmodel voor buitenlanders hebben we in elkaar geprutseld.

Gaaf land heh?

Not_again | 19-02-19 | 11:49 | 2

Voor buitenlanders, ja, maar vergeet vooral de landverradende clubjes niet.
Alles wat ambtenaar is (ja, ook de receptioniste) faciliteert dit verdienmodel.
De NeoSocialistischeBeweging, gewoon de hele kliek is fout fout fout.

A.U.EnLeven | 19-02-19 | 11:53

Een met gratis geld betaalde dienst die, omdat de ze haar werk niet goed doet, een schadevergoeding moet betalen door het gratis geld weg te geven aan mensen die gratis geld komen halen. Vrij logisch allemaal... De IND zal nu vast haar best gaan doen.

TheRecruitert | 19-02-19 | 11:48

Er is zo veel geld over door alle bezuinigingen op zorg en welzijn, dat moet toch aan een goed doel worden verprutst?

Rest In Privacy | 19-02-19 | 11:46

Goed te weten dat we meer zwart,gekleurd en divers willen hebben.
Ik ben een pinguïn.

rein9576 | 19-02-19 | 11:45 | 1

En ik ben een Tasmaanse duivel.

A.U.EnLeven | 19-02-19 | 11:50

"Wat een gaaf land!" zullen die asielhoppers wel denken.....

kotelet | 19-02-19 | 11:44

De hoeveelheid geld valt me nog mee, maar het principe is zó verschrikkelijk verkeerd dat mijn bloeddruk omhoog vliegt. Ik weet niet wie ik meer moet haten, de weg-met-onzende bedenkers van die "compensatie", de parasieten die hem aanvragen, de NSB-advocaten die ze helpen of de vreselijke rechters die hem toekennen. Dood, dood, dood moeten ze.

JvanDeventer | 19-02-19 | 11:44 | 3

Rustagh....... het is toch al te laat.

bixiers | 19-02-19 | 11:51

De Smartphonevluchtelings krijgon toch alles voor elkaar? De hele dag - of na je werk - naar ID-investigation kijkon, lijkt me de beste oplossing, ik probeer zelf te ontnieuwson, zeer toevallig kwam ik op dit stukje terecht, *****moord oplossen op ID gaan doet*****

zwemverbrander | 19-02-19 | 13:49

Ik snap de emoties, ik heb dat ook! Nog even flink doorsparen en ik ben vertrokken uit de EUSSR! Ben er h.e.l.e.m.a.a.l. klaar mee!

BaldEagle | 19-02-19 | 14:48

Maar als ze eenmaal te horen hebben gekregen dat ze geen recht hebben op een verblijfsvergunning, dan gaan ze allemaal direkt weer terug. Toch?

spanarchist | 19-02-19 | 11:43 | 2

Eerst een net overheen spannen, dan met een hijskraan in een schip transporteren, paar geiten en 100 kilo vis en een emmer water. Dan terugvaren.

Jos Tiebent | 19-02-19 | 12:36

@Jos Tiebent | 19-02-19 | 12:36:
Niks geiten en vis! Waarom toch altijd dieren de dupe laten zijn van TUIG? Een paar hompen oud brood en water zijn meer dan voldoende!

BaldEagle | 19-02-19 | 14:49

Ze hebben in ieder geval een IQ van 100......... de hele boot bij elkaar dan.

Kop Kaaz | 19-02-19 | 11:43 | 3

Denk het niet...

Not_again | 19-02-19 | 11:53

Welnee, het wordt allemaal voorgekauwd en via die dure mobieltjes aan ze doorgegeven! Snap dat nou toch eens!

BaldEagle | 19-02-19 | 14:50

@BaldEagle | 19-02-19 | 14:50:

Wat ik bedoelde is, als je alle IQ's van de dobberaars in die boot bij elkaar optelt, dan kom je aan 100......

Kop Kaaz | 19-02-19 | 16:34

Er MOETEN dingen mbt dat volledig, maar dan ook totaal, uit de klauw gegierde asielcircus veranderen. En snel een beetje.

Maar ja.......

Dr_Johnson | 19-02-19 | 11:42 | 2

Dr_Johnson die twee zinnen typt over een onderwerp. Dat zegt genoeg.

A.U.EnLeven | 19-02-19 | 11:46

De asielindustrie is big business waar vele honderden zo niet duizenden advocaten goud geld aan verdienen. En daar bovenop al die asielhulpclubjes in dure kantoren zoals AzG, HRW en vele meer die er goed van kunnen leven. En al die lui hebben incestueuze relaties met de linkse politiek.

2voor12 | 19-02-19 | 11:49

Ik zit momenteel al 11 maanden in Eritrea te wachten op een definitief antwoord of ik wel/niet gewenst ben.
Het enige wat ik tot nu toe heb gekregen is een gekookte testikel van een geit en een klap voor mijn kop.

Croxifoxio | 19-02-19 | 11:42 | 3

Lekker, waar zit jij? Ik heb hier een uitgedroogde klapperboom en ben me suf aan het regendansen terwijl ik een hagedis aan het uitzuigen ben.

Jos Tiebent | 19-02-19 | 12:33

@Jos Tiebent | 19-02-19 | 12:33: Als ik me dat tracht te visualiseren ziet dat er behoorlijk bizar uit.

Lt-Kol Kilgore | 19-02-19 | 12:44

Die klap zul je dan wel verdiend hebben?

BaldEagle | 19-02-19 | 14:51

Stel mij aan voor €1 miljoen per jaar en ik bespaar die 1,5 miljoen wel.
Houdt de belastingbetaler toch mooi 5 ton in zijn zak.

Ikdus | 19-02-19 | 11:41 | 1

Ja, maar dat besparen is nu juist de bedoeling niet! En de belastingbetaler voordeel geven al helemaal niet!

BaldEagle | 19-02-19 | 14:53

De jonge reaguurders wens ik veel sterkte voor in de verre toekomst. Dit krijg je je kleinkinderen niet meer uitgelegd.

BrabantsVerzet | 19-02-19 | 11:40

Nederland is een verdienmodel voor de slimme, wakkere, gehaaide of streetwise mens, wereldwijd. Doe mee, voordat het geld op is!

Mark_D_NL | 19-02-19 | 11:39

Die hoor je niet klagen over de 1000 euro van RUTTE

likdoorn | 19-02-19 | 11:39

Ja duh. Het is intercontinentale mensenhandel.
Zou een beetje raar zijn als daar geen omkooppraktijken en belastinggeld aan te pas zou komen, nietwaar?

A.U.EnLeven | 19-02-19 | 11:38

Het is lang geleden dat een rationeel mens nog iets kon begrijpen van de overheid.

Systemen zijn volledig door linkse juristen/ambtenaren naar de kloten geholpen.

balustrade | 19-02-19 | 11:38

Hoe doen we dat straks met die 800 zielige IS strijders die eraan komen?

overVecht | 19-02-19 | 11:38 | 6

Die ruilen we om met de crashtestdummy’s.

Rest In Privacy | 19-02-19 | 11:50

@Mark_D_NL | 19-02-19 | 11:51:

Ja is goed. Maar dan mogen ze kosten van de vlucht wel declareren anders komen ze echt haast niet rond.

overVecht | 19-02-19 | 11:53
▼ 3 antwoorden verborgen

schaamteloos .

Baron de laclou | 19-02-19 | 11:38

Stop eerst eens met al die advocaten te betalen. En iedereen die hier komt zonder papieren zijn sowieso kansloos en kunnen direct vertrekken en al die andere uit veilige landen ook. Ben je gevlucht in een gebied die gevaarlijk is en je ben door een veilig land gekomen ben je kansloos en mag direct weer vertrekken. Want iemand die gevaar loop die gaat echt niet eerst door diversen landen waar geen oorlog heerst lopen om hier zijn hand op te houden. Wie hier wel komt zijn dus van de 100, 99,99 economische vluchtelingen.

Niet links | 19-02-19 | 11:38 | 1

"Stop eerst eens met al die advocaten te betalen"- Spijker-Kop.
Beperk het procedures aanspannen, en het verdienmodel verdwijnt, en de kinderpardons ook.

Roadblock | 19-02-19 | 14:05

Mooi hè, zo'n rechtsstaat?

Diotima | 19-02-19 | 11:36 | 1

Het is een LINKSSTAAT! Een rechtsstaat is iets anders!

BaldEagle | 19-02-19 | 14:54

Ik voel weer een verhoging van de belasting op de energierekening aankomen. We moeten namelijk minder energie verbruiken.

Dr_antonickx | 19-02-19 | 11:35 | 1

Door minder asielzoekers toe te laten zouden we al een heel einf op de goede richting zijn.

Bijtendehond | 19-02-19 | 12:11

Welja, waarom ook niet.

Intussen mag mijn moeder van GroenLinks niet aan d'r hart geopereerd worden.

Parsons | 19-02-19 | 11:35

Dit kan ook echt alleen in Nederland, bananen republiek bij uitstek! Bedankt VVD voor de extreem Linkse koers van de kabinetten Rutte.

Indoneesje | 19-02-19 | 11:35 | 1

VVD en D66 zijn natie partijen en lopen alleen maar met de multinationals mee en de zogenaamde milieu maffia.

Niet links | 19-02-19 | 11:40

Alsof dit nog verbaast. Pfff wat een land zijn we geworden.

bixiers | 19-02-19 | 11:35

6 maanden.. moet natuurlijk 6 uur zijn.
Geen paspoort? -> Afgewezen.
Uit veilig land? -> Afgewezen.
Zo dat scheelt alvast 99%.

John McClane | 19-02-19 | 11:34 | 2

Als de reaguurders het voor het zeggen hadden, was deze kostenpost zeker €0.

Dr_antonickx | 19-02-19 | 11:36

Goh, in de USA moeten ze rond de usd 10.000 betalen voor de procedure.

Pimp my Voortuin | 19-02-19 | 11:32 | 1

Hier krijgen ze 10.000 Euro om hun huis in te richten!

BaldEagle | 19-02-19 | 14:55

De IND zou een winstgevende onderneming moeten zijn, niet een kostenpost.

keestelpro | 19-02-19 | 11:32 | 3

geld voor een mensensmokkelaar dan heb je ook geld voor een procedure en een advocaat, oh wacht sorry alles is hier gratis

likdoorn | 19-02-19 | 11:42

@likdoorn | 19-02-19 | 11:42:
Je maakt mij niet wijs, dat zo'n azieligzoeker weet wat een "ingebrekestelling" is, laat staan hoe je dat moet doen.

Bijtendehond | 19-02-19 | 12:10

Het kan zo makkelijk. "U komt uit Marokko? Hierbij de beslissing: afgewezen"
Kan dus in 5 minuten en hoeft absoluut niet in 6 maanden.

2voor12 | 19-02-19 | 11:32 | 11

@2voor12 | 19-02-19 | 12:31:

"moeten ze toch gewoon zonder wat uit het AZC op straat gekieperd worden?"

Ja, "klinkeren" heet dat in het jargon, dacht ik. Vele jaren geleden zag je dat eens op tv: uitgeprocedeerd gezinnetje mocht niet langer in AZC verblijven en moest met wat tassen de deur uit. Maar dat was alleen voor propagandadoeleinden op tv.

Want in werkelijkheid zijn er dan weer vele "vangnetten": de kerken "helpen" de arme illegalen dan aan onderdak; veel gemeentes hebben sinds een aantal jaren de zg bed/bad/brood regeling, waarbij de illegaal alleen overdag naar buiten moet. En omdat dat laatste ook weer zo verschrikkelijk zielig is, zijn de volidioten in Amsterdam nu begonnen met 24-uurs opvang voor 500 van die klaplopers - voorlopig, schat ik, want dat aantal zal wel snel verhoogd worden, en andere (grotere) steden zullen wel volgen - en er zal net zo lang getraineerd worden tot men toch maar in arren moede besluit een verblijfsvergunning te geven: de zg hoofdprijs voor elke klaploper, waar het om te doen is en die recht geeft op een ingerichte woning, toegang tot alle voorzieningen, en gratis geld. Zo'n Khalid Jone (We are here) is een case in point, evenals natuurlijk die 630 uitgeprocedeerde klaplopers (oa uit Armenië) die weer mogen blijven vanwege hun gewortelde kinderen.

Dus "op straat kieperen", "klinkeren", nee, dat gaat echt niet gebeuren; daarom "vlucht" iedereen ook zo graag helemaal hierheen om zich écht veilig te voelen.

Dr_Johnson | 19-02-19 | 13:41

@MFvGeel | 19-02-19 | 12:12:
Wahahah. precies wat ik voorspelde: De burgers eerst voorliegen dat wij ons niet aan het Marrakesh pakt hoeven te houden, en in dezelfde adem beweren dat de afrikaanse landen dat wel moeten.
Uit welk ei komt u gekropen?
De praktijk wordt: WIJ moeten ons gedwongen door onze imbeciele weg-met-ons rechters er wel aan houden, en bij hun is geen rechter te vinden die zo achterlijk is om de boel af te dwingen.

Roadblock | 19-02-19 | 14:10
▼ 8 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl