Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

IND keert miljoen+ euro uit aan migranten wegens trage procedures. Bootmocro's bedankt!

En dan nu eerst, een minuut van bezinning. Kijk eens om u heen, er staat vast iemand naast u, een mens net als u. Loop even rustig naar hem of haar toe en pak langzaam beide handen. Kijk hem of haar recht in de ogen aan, adem even langzaam en volledig in vanuit uw buik, en zeg het hen: 'Ik ben dankbaar voor de mensenrechten die wij hier hebben, we hebben het maar getroffen.' En dan nu het nieuws. "De Immigratie- en Naturalisatiedienst IND heeft asielzoekers het afgelopen jaar meer dan een miljoen euro aan dwangsommen uitbetaald omdat ze niet tijdig kon beslissen over verblijfsaanvragen. Dit zegt de IND tegen de Volkskrant. Het bedrag zal waarschijnlijk verviervoudigen, want duizenden claims moeten nog worden bekeken." Het werkt als volgt. Als de beslistermijn van zes maanden wordt overschreden kunnen asieladvocaten namens hun clienten een 'ingebrekestelling' indienen. Als de IND ook daar weer niet binnen twee weken op reageert, treedt een dwangsom in werking van 20 euro per dag, met na 42 dagen een maximum van 1.260 euro. "Dit jaar werd tot 1 oktober, de laatste meetdatum, 1.036.438 euro uitgekeerd aan asielzoekers op basis van 1.080 afgehandelde ingebrekestellingen. Over 3.610 ingebrekestellingen moet nog een beslissing worden genomen. Het bedrag zal dus nog flink oplopen." Mooi hè, zelfs de onderstaande Marokkaanse en Algerijnse dagjesmensen die hier écht alleen maar komen om het populisme in de kaart te spelen krijgen een extraatje in de schoen, en dat terwijl hun vooraf kansloze aanvragen de wachttijd mede veroorzaken. "Onderbezetting is de voornaamste reden voor de achterstand. In het piekjaar 2015, met een grote instroom van asielzoekers vanuit Syrië, is nieuw personeel aangenomen. Na de stagnatie van die instroom is de organisatie weer afgeslankt. Daarbij is geen rekening gehouden met de vele gezinsherenigingsverzoeken die vervolgens zijn ingediend noch met de verhoogde instroom van ‘veiligelanders’ (asielzoekers die geen kans op asiel maken, maar wel recht hebben op een procedure)." Gelukkig wordt de westerse beschaving naar verluidt gerevitaliseerd.

Reaguursels

Inloggen

Toch aandoenlijk, zo'n boot vol met toekomstige Howick en Lili's, die nu nog als baby in gammele bootjes deze kant opkomen samen met hun vaders en moe..., ehhh..., hé, wacht eens even...

Hoogbegaaft | 13-11-18 | 22:47
-weggejorist-
Snoess | 13-11-18 | 19:32
-weggejorist-
Snoess | 13-11-18 | 19:29

Hoe komt het toch dat zoveel asielzoekers nou uitgerekend naar Nederland willen?

namensmijnhond | 13-11-18 | 18:31
-weggejorist-
Joost2B | 13-11-18 | 17:34

Willen jullie meer of minder......?
Werknemers.
Van die miljoenen had men ook meer personeel in kunnen zetten, maar ja....
Personeel is nu eenmaal een last voor het bedrijf.... Dus dan maar zo. Kostenbesparing.
Paard achter de wagen spannen.

Is dit nog nieuws? | 13-11-18 | 16:26
-weggejorist-
Erno-NL | 13-11-18 | 16:24

Nederland, U laat zich naaien! Zonder vaseline!!!

De Griek | 13-11-18 | 16:06

Kortom, de gewone brave burger wordt weer dubbel genaaid en mag betalen voor het falen. Dankzij kudt-overheid die wetten en regels niet handhaaft.

Fijnstoffer | 13-11-18 | 15:52

Het is mij nu wel duidelijk wat Rutte bedoelde met die 1000 piekkies voor elke hardwerkende Nederlander:
€1000=€1260
Hardwerkend=Wachten op asiel
Nederlander=Migrant
Mooi, is dat ook weer opgelost.

medusa324 | 13-11-18 | 15:50

Als je de gelukzoekers er direct uitpikt, degene die uit de veilige landen komen niet toelaten, dan scheelt dat erg veel werk. Of mag dat soms niet. Wat kost het eigenlijk als iemand hier 6 jaar illegaal verblijft? Oh ze kraken huize en krijgen een paspoort. Opgelost.

Rest In Privacy | 13-11-18 | 15:37

Er wordt door de overheid altijd geschermd met de EVRM die er voor zorgt dat elke aanvraag en elke wijziging van een kansloze toch telkens weer individueel tot in den treure opnieuw bekeken moet worden. Vanwege de "mensenrechten" dus.

Is natuurlijk nonsens. In Oost-Europa hebben ze dat verdrag ook getekend. Ik geloof niet dat daar elke aanvraag een ellenlang proces ingaat. Kan en moet bij ons ook sneller. Indien uit veilig land, direct uitzetten. Indien gelogen over land van herkomst, vastzetten totdat hij/zij de echte naam en land van herkomst noemt. Zou al een hoop schelen.

SamV | 13-11-18 | 15:17

Ik heb ook al 5x asiel aangevraagd met mijn gezin in NL. 5x te laat antwoord, mooi 5x 1250,- gevangen. Kan het iedereen aanraden!

Oepsie1234 | 13-11-18 | 15:17 | 1

Per persoon toch?

Is dit nog nieuws? | 13-11-18 | 16:27

Wil ik wel doen hoor, dat beslissen of losers, misbaxels, kindmeppers, kudtsnijders en gewoon hardcore kudtmoslims mogen blijven.
Doe ik gewoon naast mijn lasbedrijf. Uurtje per dag en de achterstand is zo weg.
Wil het nog wel gratiez doen ook.
Want ik ben echt een sosjaal tiep........

pennestront | 13-11-18 | 14:54

Kijk! Daar vliegt de fuck die de IND er om zal geven inclusief het overige ambtenarengespuis.

Sliptong | 13-11-18 | 14:54

Ik vraag me dan altijd weer af hoe zo’n linkse kutmongool naar een filmpje als dit zit te kijken....

TonyMontana010 | 13-11-18 | 14:28

Dit zijn de laatste stuiptrekkingen van ons vaderland.

Bataaf | 13-11-18 | 14:08
-weggejorist en opgerot-
niquedegraaff | 13-11-18 | 13:29 | 3
-weggejorist-
Joost2B | 13-11-18 | 13:40

Je bedoelt die burgeroorlog die volgens reaguurders er al sinds 2003 elk moment aan zit te komen? Omdat 'wij' 'het' 'binnenkort' niet meer zullen pikken.

Droefsnoet | 13-11-18 | 14:34
-weggejorist-
BaldEagle | 13-11-18 | 14:51
-weggejorist-
Pierre Lebon | 13-11-18 | 13:19

Ik denk dat ik samen met m'n vrouw maar eens asiel ga aanvragen. Niet geschoten is altijd mis.

Reppertje | 13-11-18 | 13:17

Nu weet u gelijk waarom er volgend jaar geen salaris verhoging in zit. Dit volk zal ook verzorgd moeten worden en dat via uw zuur verdiende geld. Nog even en we zitten allemaal aan de gesubsidieerde stroopwafels. Een zoethoudertje van de Nederiglandse regering.

Rest In Privacy | 13-11-18 | 12:38 | 1

geen salarisverhoging.. was dat maar het enige om deze situatie in stand te houden.. wacht dacht u van de verhoogde tax en BTW, ziektekostenverzekering, OZB, energie en water, milieutax voor troep ergens in de wereld, tekort aan woningen, zorg en andere levensbehoeften..
dit gaat door tot eenieder in dit land dat niet tot de bovenonsgestelde hoort genivelleerd is tot het spul dat jaarlijks binnenstroomt..

fikkieblijf! | 13-11-18 | 13:12

ik heb natuurlijk als -echte- hollander, met een eeuwenoude hollandse aanwezigheid, en grote toevoegingen aan de hollandse economie door mijn schatrijke voorouders natuurlijk recht op een veelvoud van dat bedrag.

win | 13-11-18 | 12:37

Onvoorstelbaar , onbegrijpelijk, krankzinnig!
Die 1000 euro van rutte komt ineens heel ergens anders terecht! Dit kan dus wel??
Er is geen leiding meer in dit land , niemand die dit soort waanzin kan voorkomen , het overzicht is zoek . Totaal losgeslagen ,tegenstrijdig ,onsamenhangend ,warrig, onlogisch, gevaarlijk wanbeleid van deze regering .
Tijd voor verandering .
Goedschiks of kwaadschiks ....

laurentius | 13-11-18 | 12:31

Moe. Doodmoe. Word. Ik . Hiervan!

Amsterdamsko | 13-11-18 | 12:23 | 1

Bij mij heet dat KOTSBEU!

BaldEagle | 13-11-18 | 14:09

"Onderbezetting is de voornaamste reden voor de achterstand. In het piekjaar 2015, met een grote instroom van asielzoekers vanuit Syrië, is nieuw personeel aangenomen. Na de stagnatie van die instroom is de organisatie weer afgeslankt."

Tsja, eea is dan ook het gevolg van het feit dat de asiel-immigratie, net als alle immigratie trouwens, een "open-ended" affaire is. Het is zoiets als het weer, het overkomt je en je hebt er verder geen invloed op.

Als er in 2015 opeens 58.000 "vluchtelingen" binnen komen wandelen, en de jaren daarna ook nog eens ca 28.000 per jaar, dan is het niet zo gek dat er achterstanden ontstaan. Dan kun je wel nieuw personeel aannemen, maar die mensen moeten eerst worden opgeleid en daar gaat tijd in zitten.

De politiek moet er eindelijk eens voor zorgen dat er nog maar één aanvraag ingediend kan worden, en bij afwijzing meteen eruit. Niet meer dat eindeloze stapelen van procedures, aan het eind waarvan men tóch mag blijven, omdat men aaibare kinderen heeft.

En ik erger me ook aan die jankverhalen van de "kansrijke" asielzoekers die dan de "dupe" zijn van die achterstanden. Zie dat "portret" van twee Pakistanen, die hier "al" twee maanden "wachten", terwijl hun gezinsleden in Pakistan in "levensgevaar" verkeren. Men dacht bij de Volkskrant zeker: dat spreekt aan, want iedereen weet nu hoe die Asia Bibi daar met de dood bedreigd wordt door islamitische godsdienstwaanzinnigen, dus dan zal er wel heel veel empathie voor deze klaplopers zijn.

"Zijn vrouw is in verwachting van hun vierde kind en hij maakt zich doorlopend zorgen. ‘Deze situatie is slopend voor haar. Ik kan er niet van slapen’, zegt hij op fluistertoon. ‘Ze verwijt het me: waarom heb je ons in deze situatie gebracht?’

Hij heeft zijn gezin gewoon in de steek gelaten, en nu kan het wel twee jaar duren voordat hij - hier, in Nederland - met ze verenigd wordt, tenzij ze allemaal al terechtgesteld zijn door de moslimmongolen. Want door de achterstanden kan het wel een jaar duren voordat hij een verblijfsvergunning krijgt, en daarna nog eens een jaar voordat de gezinshereniging er door is.

Er moet gestopt worden met dat hele asielcircus, of althans er moet heel snel afgewezen of toegewezen worden, liefst in de meeste gevallen het eerste.

Dr_Johnson | 13-11-18 | 12:10 | 2

WTF! Hoe bestaat het dat iemand uit Pakistan hier asiel kan komen aanvragen? Daarvoor moet hij toch minstens zeven veilige landen hebben doorkruist. Bovendien wat is er aan de hand in Pakistan? De twee hebben bewust voor Nederland gekozen!? Hoezo kunnen ze bewust voor Nederland kiezen? Zijn ze komen vliegen? Waarom kiezen ze niet bewust voor een land waar je je als Moslim onder de moslims kunt bewegen, o wacht...

Argesus | 13-11-18 | 15:29

Argesus | 13-11-18 | 15:29
Eerste regel: vervang Pakistan door Armenië. Ook zo iets.

Is dit nog nieuws? | 13-11-18 | 16:29

Daarom, illegaliteit hier strafbaar stellen en de eerste aanvraag in het land van herkomst indienen ( of het buurland, indien te onveilig ).

Graaisnaaiert | 13-11-18 | 12:09

"(asielzoekers die geen kans op asiel maken, maar wel recht hebben op een procedure)"

Daarom moet je ook heel precies in je bewoording zijn. Deze gasten zijn vaak helemaal geen asielzoekers maar economische migranten uit de Maghreb (Marokko, Algerije en Tunesië). Vaak jongens (van het platteland of de krottenwijken van de grote steden) die in hun thuislanden al kansloos zijn en dus 0,0 te verliezen hebben. Recht op een procedure hebben ze helemaal niet. Het is heel simpel: illegaal = z.s.m. uitzetten. Doe je dit niet, of zelfs erger; je gaat het gedrag belonen, dat creëer je een uitzuigende werking. Betekent dus dat meer van dit soort gasten deze richting opkomen. Juist de combi kansloos + 0,0 te verliezen maakt ze in potentie gevaarlijk. En dus zou uitzetting prioriteit moeten hebben.

koter | 13-11-18 | 11:53 | 1

Probeer dat maar aan het verstand te peuteren van het naieve kiesvolkje dat keer op keer elke 4 jaar onieuw blind op het kartel blijft stemmen.

telelezer | 13-11-18 | 12:13

Wat ben ik blij dat ik zeker weet dat mijn belastingafdracht aan de Staat altijd goed terecht komt en dat de Staat uiterst zorgvuldig met de ontvangen belastinggelden omgaat …… oh wacht. Het lijkt België wel hier. En als die mensen gezinshereniging willen, dan gaan ze toch terug? Ik ben er wel een beetje klaar mee. Het draagvlak voor het opvangen van echte vluchtelingen kalft op deze manier sneller af dan het strand bij 070 met zuidwester storm.

ches | 13-11-18 | 11:50

Schandalig.
Onvoorstelbaar.
NGO moeten nu echt aansprakelijk gesteld worden voor de schade die ze hiermee cultureel en financieel in onze landen aanrichten.
NGO's, een internationale industrie die drijft op de krokodillentranen van de deugmens.
.
Al die acteurs die op valse gronden zijn toegelaten gelijk terugsturen.

Kijkeensaan | 13-11-18 | 12:32

NGO's werken dus bewust mee aan instroom van leugenaars .Weet je meteen wat dit betekent voor de wil van deze nieuwkomers mbt integratie.De zelfdestructieneigingen van dit soort NGO's met jezuscomplex is ongeëvenaard.

pga | 13-11-18 | 12:57

Tja, zolang we method-acting kopen voor ons glorieuze zelfbeeld als redder van de mensheid is het westen een grote vrijwillige ATM machine voor de rest.

MistaRazista | 13-11-18 | 15:12

Volgens mij is het goedkoper om goede mensen aan te nemen. Tip voor de overheid.

malificent | 13-11-18 | 11:41

Poeh zou dit vluchtelingen helpen of gespuis aantrekken? Moeilijk hoor. Linkse zakken worden sowieso gevuld

Repetitive Beats | 13-11-18 | 11:38

Blijkbaar doet de gehate, racistische, witte man toch iets goed, want ze blijven maar met bootladingen aankomen. Ze weten dat aanschurken tegen diezelfde racistische witte man, de enige kans voor hun is op een beetje comfortabel, welvarend leven is.De witte man lijkt de enige homo sapiens op deze planeet te zijn die, waarschijnlijk vanwege zijn superieure intellect, juiste mentaliteit, en arbeidsethos, wel in staat is zijn leven uit te bouwen en in luxe en welvaart door te brengen, en daar schiuken dit soort losertjes maar wat graag tegenaan, om ongezien mee te parasiteren, en ondertussen maar afgeven op diezelfde witte man.

Bari Oomsma | 13-11-18 | 11:32 | 2

@Bari Oomsma | 13-11-18 | 11:32 |
De inheemse Nederlander is blank, b.l.a.n.k. Stop eens met dat afgrijselijke jeukwoord "witte" als je het over een inheemse Europeaan hebt. Want dat wordt niet bepaald als compliment gebruikt, integendeel. U kunt het zien als het "N-woord" voor donkere mensen. Dus gewoon niet doen.

Sjefke7807 | 13-11-18 | 12:30

Die landen lopen alleen achter doordat Nederland een tijdje mee heeft gedaan aan slavernij, vergeet dat zij toen we daar aankwamen al duizenden jaren achter liepen, geen schrift hadden, landbouw nauwelijks aanwezig was, kinderen niet wisten wie hun vaders waren, en zij slavernij zo'n beetje hebben uitgevonden als je verschillende overleveringen moet geloven.
Vergeet ook dat India, Singapore, China ook gekoloniseerd waren en gewoon de goede dingen hebben gehouden en andere dingen weggedaan hebben, de Indiase mensen zijn in de VS het rijkst van iedereen de Afrikaanse het armst beide gekoloniseerd.
imgur.com/a/eVmJ8Ja

Papierversnipperaar | 13-11-18 | 13:26

ingebrekestelling.... je kan het niet bedenken. Je wordt echt helemaal uitgelachen.

Masturwasbeert | 13-11-18 | 11:31

Wie heeft nu de meeste baat bij de EU?Liberalen of socialisten?Liberalen willen open grenzen voor handel,afschaffing invoerbelasting,goedkope arbeid uit Oost Europese landen,euro,subsidies voor dochterondernemingen in andere EU landen etc.Socialisten voor de invoer van vluchtelingen( goedkope arbeid),meer macht voor socialisten in de EU etc.Hiervoor moeten de Ned. socialisten de dure euro
accepteren,AOW leeftijd verhogen,WW verkorten,BTW verhogen,Goedkope Oost Europese arbeid toelaten in Nederland etc.Nu zul je zegepgen dat de liberalen veel meer baat bij de EU hebben dan de socialisten want hun achterban moet de rekening betalen.Maar de top van de socialisten wonen in dure villawijken tussen de VVD'ers,CDA'ers en D66' ers.En om er zeker van te zijn dat ze op het eind van de rit een goed pensioen krijgen moeten de multinationals te vriend houden.Want als deze multinationals veel winst maken gaat er veel dividend naar hun eigen pensioenfonds.Dat is waarom de top van de FNV( PvdA) hier niet sterk tegen ingaat.Sterker nog ,Jongerius gaat voor de PvdA voor 2 ton per jaar in Brussel zitten.Dit mokkel weet donders goed dat de arbeiders in dit hele EU proces genaaid worden.Zij pakt dadelijk over die 2 ton zoveel pensioen.Zelfs als de rest in Nederland aan de geeuwhonger ligt.

Jan59 | 13-11-18 | 11:28

Asieladvocaten zijn asociale egotrippers die op kosten van de Nederlandse bevolking de toffe peer uithangen. De schade die ze aanrichtten interesseert ze totaal niet, als ze in hun kleine kringetje maar kunnen Gutmensch pronken.

moitambien | 13-11-18 | 11:23 | 1

Wat?
Is berbaar een asieladvocaat?

Rest In Privacy | 13-11-18 | 11:47

Waar vluchten zij dan voor?
Oorlog .. burgeroorlog.. het zijn volkeren die zelfs niet met elkaar kunnen leven tenzij een dictator ze klein houdt
Armoede.. het zijn volkeren die, ondanks alle hulp, niet in staat zijn samen iets op te bouwen
Cultuur.. het zijn volkeren waar vrouwen onderdrukt worden, kinderarbeid en slavernij welig tieren
Religie.. waar de ene moslim de andere vermoord vanwege een verkeerde interpretatie van de koran.. en ze compleet blind zijn voor het feit dat er geen moslim land ter wereld is waar het goed gaat...

Alle linkjes hieronder zijn wereldkaarten .. zie hoe het telkens dezelfde landen zijn die verschrikkelijk slecht zijn... en dat volk komt ons verrijken...

Moslim landen
upload.wikimedia.org/wikipedia/common...

Aanhankelijkheid van religie per land
legacy.gscdn.nl/archives/images/invoe...

IQ per land
i0.wp.com/scenarieconomici.it/wp-cont...

Rijkdom per land
cdn.credit-suisse.com/articles/news-a...

Blijheid per land ( gelukkig voelen)
upload.wikimedia.org/wikipedia/common...

Analfabeten per land
www.sheppardsoftware.com/images/worldl...

Opleiding per land
cdn3.chartsbin.com/chartimages/l_12524...

Vrouwen 'rechten' per land
www.genderindex.org/wp-content/upload...

Veiligheid van vrouwen per land
upload.wikimedia.org/wikipedia/common...

Kinderarbeid per land
www.unicef.org/progressforchildren/200...

Slavernij per land
upload.wikimedia.org/wikipedia/common...

Stabiliteit ( politiek & veiligheid) per land
www.travelvalley.nl/uploads/images/gl...

www.reismeisje.nl/assets/2015/06/Negat...

Doorlopende gewapende conflicten per land
upload.wikimedia.org/wikipedia/common...

Bevolkingsgroei per land
nl.wikipedia.org/wiki/Denataliteit#/m...

Joost2B | 13-11-18 | 11:23 | 2

Ach Joost het is roepen in de woestijn.

lacucaracha | 13-11-18 | 12:58

Afrika doet het ook niet best volgens deze statestieken

Sceptische_autist | 13-11-18 | 13:07

Ik hoor van een bevriende bewaker dat het minstens 90% is, iig waar hij werkt...

Bill le Koek | 13-11-18 | 11:18

Dank u wel Sinterklaas en Zwarte Piet voor miljoenen...

robje2000 | 13-11-18 | 11:08

Na een stom ongeluk, ben ik al bijna een jaar bezig, om terug te keren in mijn werk en de maatschappij. ( heeft mijzelf veel geld gekost ) Ik denk dat ik er maar mee stop en mij laat afkeuren en steuntrekker word, levert meer op dan werken.
Dit landje is helemaal verrot.

Gokmaar | 13-11-18 | 11:07

Kijken we naar de verrijking die al 45 jaar gaande is in NL:
De cijfers van het CBS
53% van de bijstandtrekkers zijn 'met niet westerse achtergrond'
Kosten € 267.597.000 per maand

63% van de gedetineerden zijn 'met niet westerse achtergrond'... 22.207 personen
(Volgens CBS die 2-3-4-5e generatie mensen 'met niet allochtone achtergrond' maar geboren in NL niet als allochtoon telt...)

FVD stelt dat het 'correcte' aantal 'allochtone gedetineerden' op 32.312 ligt (11 v/d 12)
€ 255.534.067,- per maand

Detentie + Bijstand = 275.582 personen € 523.131.067,- per maand
Ruim 6 miljard per jaar

... En daar willen we er nog vele van bij hebben

Joost2B | 13-11-18 | 11:03 | 6

Bill le Koek | 13-11-18 | 11:19
We worden al jaren voor de gek gehouden
"Nederlandse auto aangehouden in Marokko met bijna 500.000 xtc pillen"
Het enige NL'se aan dit volk is dat ze (net als hun ouders) in NL geboren zijn
.. een kat geboren in een aquarium is noemt men toch ook geen vis?

Permakwets | 13-11-18 | 11:10
De pijnlijke cijfers achter asielmigratie; Ruben Munsterman met Jan van de Beek

www.youtube.com/watch?v=XhJaZLXy9DI

Joost2B | 13-11-18 | 11:36

CBS telt alleen bijstandsuitkeringen op maar neem ook even het toeslagencircus mee. Met zorg- en huurtoeslag, kindgebonden budget en kinderbijslag kan er nog minimaal 50% bij opgeteld worden. Dat zijn slechts de overdrachtsinkomens, laten we nog buiten beschouwing de andere maatschappelijke kosten voor extra politie, justitie, onderwijs, zorg, WMO/jeugdzorg, IND, COA, kwijtscheldingen belastingen, zieligheidssubsidies etc. Gemakkelijk 12 miljard oftewel 1.500 euro per netto belastingbetaler.

Joris Beltsin | 13-11-18 | 11:38

Joris Beltsin | 13-11-18 | 11:38
.. en dan hebben we het alleen nog maar over het financiële plaatje
(zelfs de schade die deze criminaliteit veroorzaakt zit hier b.v. niet bij!)

Hierboven haal ik de criminaliteit al aan, of wat te denken dat de NL-wetgeving al is aangepast om beledigend gedrag richting vrouwen op straat 'te stoppen'

Mijn dochters kunnen niet alleen met vriendinnetjes naar het zwembad vanwege 'incidentjes'.. of b.v. een tas kopen...
Grensrechter doodschoppen, conrector door zijn hoofd schieten, politici bedreigen, NL'se tradities molesteren, Drugsmaffia, Plofkraken, Loverboys, Gedwongen(Kind)huwelijken, frauderende instellingen (scholen, zorg).. noem het maar op...
De MSM, SJW en CBS trachten de feiten al decennia te verbergen en te ontkennen... maar de feiten liegen niet

Men hoopt tegen beter weten in dat een hyena zich zal gaan gedragen als een labrador als deze maar in het nest toegelaten wordt.

Joost2B | 13-11-18 | 12:08
▼ 3 antwoorden verborgen

De VVD gaat volgend jaar prefabwoningen bouwen speciaal voor asielzoekers... hiermee krijg je een snellere doorstroming.
Dat dit een aanzuigende werking heeft.. dat mag duidelijk zijn.

sociaal_econoom | 13-11-18 | 11:00 | 1

Alles dat onze onvolprezen overheid doet, heeft aanzuigende werking voor kansenparels.

Te gek voor woorden uiteraard dat voor deze groep ''vluchtelingen'' extra wordt gebouwd. Vreemd volk eerst.

Permakwets | 13-11-18 | 11:11

En waarom laten we het dan allemaal gebeuren? Als er steeds meer van die opgeschoren kopjes komen krijg je nog meer problemen. Tot hoe ver laten we dit dan komen? Waarom gebeurd er dan niets. Omdat er steeds weer gestemd is op dezelfde partijen? Nee, volgens mij is er meer aan de hand. Ergens gaat er iets goed fout. Niemand wil dergelijk volk in je bedrijf hebben, zeker niet in grote aantallen. En dan is er ook geen werk voor dit volk. Denk je dat dit de bouwvakkers zijn die je nodig hebt? Echt niet, kunnen ze niet. Ik heb (bijna) nog nooit een naffer bouwvakker gezien trouwens. Wel vaak (illegale) taxi mannetjes of bezorgers en pizzabakkers. Meer kunnen ze dus niet. Wat moeten we er dan mee? Meteen een uitkering aanbieden dus. Maar waarom eigenlijk? Weg met dat kudt volk.

AMX pri | 13-11-18 | 10:58 | 2

Het wordt ons opgedrongen van bovenaf.

lacucaracha | 13-11-18 | 11:17

Niet iedereen leest Geenstijl, de meeste mensen krijgen hun informatie via de staatsomroep. Ze weten niet beter...

Bill le Koek | 13-11-18 | 11:22

.. wat een gaaf land, waar arme economische vluchtelingen na het verpesten van hun poepgatland van afkomst zo liefdevol worden opgevangen door linkse oplichters en - advocaten zodat zij zich met zorg kunnen richten op het uitbuiten van hun NIEUWE medelanders.
Die dus nog wel geld en spullen hebben, in tegenstelling tot de achtergelatenen in genoemd poepgat.

Jan Passant mk2 | 13-11-18 | 10:55

Ik begin steeds meer te vermoeden dat deze hele vluchtelingencrisis een economisch doel heeft, veel meer alsdan het Islamiseren van een continent. Zouden de Russen er dan tòch achter kunnen zitten, met als doel om zelf economisch beter van te worden, als gevolg van een economische crisis in fort Europa? Ik heb zelf geen idee of de roebel inderdaad in waarde kan stijgen naarmate de euro daalt, maar misschien is er een econoom in de zaal die dit wèl kan duiden?

JackStick | 13-11-18 | 10:52 | 6

@ Tupsah Het Kalergiplan had/heeft een duidelijk raciaal doel, geen economisch doel. Wat kan het Rusland nou schelen wat voor cultuur wij hebben, en wat voor dagelijks leven wij leiden/lijden, daar hebben ze zelf toch verder geen baat bij? Vandaar mijn opmerking.

JackStick | 13-11-18 | 12:06

Ik begin steeds meer te vermoeden dat deze hele vluchtelingencrisis een economisch doel heeft, veel meer alsdan het Islamiseren van een continent.
JackStick | 13-11-18 | 10:52 | reageer
Kom je daar nu pas achter? Migratie dient altijd primair een economisch doel. De huizenprijzen moet wel stabiel blijven en de loonontwikkeling moet onder controle blijven. Anders tieft dat hele kaartenhuis in elkaar. Betekent dus dat je populatie op peil moet zijn. Als de autochtone bevolking niet voor - voldoende - aanwas zorgt moet je dus importeren. En dat is wet er nu dus gebeurd.

koter | 13-11-18 | 12:19

@ koter
Waarom wordt dit dan niet verder uitgewerkt, en horen we bijvoorbeeld Thierry hier niet publiekelijk over praten? Als dit klopt, en als daarvoor voldoende bewijsmateriaal beschikbaar is, lijkt me dit heel wat meer prioriteit hebben dan dat hele partijkartel en de baantjescarroussel.

JackStick | 13-11-18 | 12:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is de IND die slecht geleid, georganiseerd en gefinancierd er een potje van maakt en verantwoordlijk is voor deze situatie. Het valt onder het Ministerie van Justitie en Veiligheid waar het zoals bekend onder de leiding van achtereenvolgende VVD-ministers (Opstelten, vd Steur, Blok) een gigantische puinhoop was. Kortom, de hoofdoorzaak van deze wantoestand is een politieke vanwege fout beleid en een ambtelijke vanwege de foute uitvoering van dat beleid. Met funeste gevolgen voor het asielbeleid dat zichzelf in de weg zit.

George Knight | 13-11-18 | 10:51 | 1

Het is ONMOGELIJK om een krankzinnig grote instroom van ''vluchtelingen'' tijdig te verwerken. Nu al heeft de IND feitelijk geen idee wie wel en wie niet ''vluchteling'' is, of überhaupt wie deze mensen zijn (tip van de dag: de ''vluchtelingen'' liegen allemaal).

Permakwets | 13-11-18 | 11:14

Hebben jullie het toch weer voor elkaar, mijn bek valt open.
"Schadevergoeding voor asielzoekers die te lang(?) op hun beslissing moeten wachten. Je bloed loopt er van weg. Zoeken ze toch ergens anders hun heil, te lang wachten op, echt, the bloody limit.
Eerzaam beroep hoor asieladvocaat, niets is ze te gek blijkt, en waarom is de asielprocedure niet gevrijwaard van de vergoedingsregeling?
Waarom binnen de wettelijke termijn niet standaard een afwijzing, zodat de regeling, als deze voor dit soort procedures niet te killen is (gebrek aan ballen), nooit van toepassing wordt. Kwestie van automatiseren met een standaardbrief, is geen moeilijk klusje, had al jaren geleden geregeld moeten zijn.
Betekend dit dan ook dat de afgewezen variant van de asielklantjes de rekening van de gehele procedure voor de kiezen krijgt, wel zo eerlijk lijkt me.
Tot slot maar weer, het rondreizend veilige landen circus is niet van het laatste jaar (waarom ze niet standaard uitgesloten en uitgezet worden is sowieso een raadsel), zo ook het nareiscircus, was ook te voorzien als je in 2015 80.000 man (een meer dan gemiddelde stad in Nederland toelaat, maar niet door de Nederlandse Overheid met zijn uitdijende ambtenarencorps en incompetentie een van de randvoorwaarden van het aanname beleid lijkt.
Vermoeden hier thuis bestaat dat ze incompetentiespremies krijgen uitbetaald voor elke regeling die niet doordacht is en waar de consequenties niet van voorzien zijn. Bewust negeren van signalen, wegkijken, ontkennen, downplayen of geen verantwoordelijkheid nemen levert bonussen op.

bwanabanjo | 13-11-18 | 10:51 | 1

Waar wonen al die asieladvocaten?

Ko Ranzig | 13-11-18 | 10:50 | 2

.. in steeds grotere villa's en toenemende weelde

Jan Passant mk2 | 13-11-18 | 10:57

Asieladvocaten? Asielpooiers, een ander woord heb ik er niet voor.

gestoptmetroken | 13-11-18 | 10:59

Het mestoverschot dient eveneens te worden aangepakt; naar de woestijn ermee !

Mazoeza | 13-11-18 | 10:48

Pas de wet aan. Welke minister is hiervoor verantwoordelijk? Schudt deze man wakker.

wieowie123 | 13-11-18 | 10:47 | 2

Wie zegt dat deze man niet allang wakker is?

halfvolle glas | 13-11-18 | 10:52

De minister boeit niet, welke partij is hiervoor verantwoordelijk. Denk eens na, welke partij wil zo min mogelijk ambtenaren?

* Il Principe * | 13-11-18 | 10:53

hebben ze echt een jaar nodig om ja of nee te zeggen tegen een aanvraag? Laat mij er maar werken, ik doe alles binnen een dag. Scheelt miljoenen.
*soliciteren gaat*

deluiegriek | 13-11-18 | 10:47 | 1

Helaas, je bent met handen en voeten gebonden aan Europese wetten. Als je niet alle procedures tot de bodem volgt, volgen er op staatskosten eindeloze rechtszaken die je verliest.

Rest In Privacy | 13-11-18 | 10:52

Een land waar kansloze paupers worden betaald, en waar ziekenhuizen dicht gaan, is reddeloos verloren........!!!

Mazoeza | 13-11-18 | 10:41 | 2

Waar verzorgingshuizen gesloten zijn.
Waar voedselbanken zijn.
Waar steeds meer werkende armen zijn.
Waar de BTW op de primaire levensbehoeften omhoog gaan.
Waar huren onbetaalbaar zijn.
Waar ....

Rest In Privacy | 13-11-18 | 10:45

Fvd krijgt weer wat zetels erbij. Heerlijk dit.

Alleycat | 13-11-18 | 10:45

Voor je Ouwe moer die dit Land heeft opgebouwd doen die Haagse Hippies o.l.v. PvdA/GL en hun Diensten niets .
Er is geen verzorg/verpleeghuis , dan geven Ze je haldol om als een zombie thuis de gehele dag te zitten .
Stem in 2019 PVV je hebt 2 keer de kans .
Murken en Dobbernegers die hier niet horen krijgen en geven Ze alles .

liegende lippen | 13-11-18 | 10:40
-weggejorist-
Mazoeza | 13-11-18 | 10:40 | 1

Door marktwerking en efficienter werken ( = domweg bezuiningen) gaat ons land steeds sneller naar de knoppen.

loser | 13-11-18 | 10:39

BTW omhoog, zorg omhoog, energierekening omhoog..... tja moet toch ergens van betaald worden, Sinterklaasje spelen over de rug van de belastingbetaler. Ow en zonder zwarte Piet natuurlijk, want we hebben ook al niet eens meer wat te zeggen in dit geweldige land....

Waakvlam | 13-11-18 | 10:39 | 1

Dat heet 'Tax Farming' wij zijn de koeien die betalen, de overheid de boer.

goedrechts | 13-11-18 | 10:41

´t mag niet meer zegt men maar toch .......... Dit land is ernstig ziek!.

swebe | 13-11-18 | 10:38

Toch vind ik het raar dat in Italië er met een zeer rechtse regering er niet sneller gehandeld wordt met een immigratiestop en het uitzetten van illegalen. Een hoop woorden maar weinig daden. Zal me ook niet verbazen dat de EU hoer toch zeer veel druk aan het zetten is. Belooft toch niet veel goeds indien een Wilders of Baudet misschien ooit aan de macht komt. Geeft me ook het gevoel dat de immigratie intercity eenmaal op gang komt er geen stoppen meer aan is.

allesofniks | 13-11-18 | 10:38 | 3

EU hoer, ik zou het laten staan ;)

Acidbrain | 13-11-18 | 10:42

Die stopt vanzelf als de verzorgingsstaat volledig is uitgehold. Wie niet links denkt ziet dat we hard op weg zijn naar die situatie.

Crusher | 13-11-18 | 10:42

Italie = Europa, en maatregelen die tegen Europese wetten in gaan zijn kansloos. Dan wordt er op staatskosten tot de bodem toe geprocedeerd.

Rest In Privacy | 13-11-18 | 10:44

Prachtig zoveel goedheid de btw of wel vreet maar mee belasting zal binnen kort wel weer omhoog gaan.
De noodwet van na de oorlog woonruimte wet weer invoeren o ja dat geld al voor zieligen hebben al voorrrang voor het verkrijgen van een woning.
De inrichting van de woning kan nog beter gemeentelijk zijn er nog verschillen in uitbetaling bedragen.
Familie feest hereniging emolument bedrag moet vastgelegd worden.
Mocht het niet bevallen in lui lekkerland is er nog een mogelijkheid van repartrieren met behoud van uitkering.
Niets is onmogelijk ben je het er niet mee eens steek je kop maar in het zand

soledad | 13-11-18 | 10:33

eerst en vooral gewoon uit Europa gaan. We horen gewoon niet meer bij Europa. Moet je eens kijken wat dat oplevert. Miljarden. Daarna kunnen we onze wetten veranderen zoals wij dat willen, we hebben met niemand meer te maken. En dus al deze belachelijke wetten afschaffen, met terugwerkende kracht.

Rest In Privacy | 13-11-18 | 10:33 | 3

Ik schat zo in dat uw ideeen (die ik overigens deel) niet via het kiesstelsel verwezenlijkt gaan worden.

ChatBot | 13-11-18 | 10:38

Uit de EU gaan. Uit Europa gaan lijkt me praktisch gezien niet mogelijk. Overigens heeft het ook een voordeel. De rijke mensen en de mensen die werken kunnen dan gaan wonen in het dure westen en de mensen die niet (meer) kunnen werken, kun je dan verplicht laten verhuizen naar een veel goedkoper land, waar de huren veel lager zijn. Kunnen de uitkeringen ook weer omlaag.

Rest In Privacy | 13-11-18 | 10:39

Tuurlijk wel. Europa zijn wij gewoon niet meer, we hebben niks met Europa te maken. We zijn een nieuw werelddeel geworden: Nederland.

Rest In Privacy | 13-11-18 | 10:45

Het probleem is dat al onze instanties standaard links zijn. Instanties mbt asielzoekers, de politie, de media, burgemeesters, rechters, werkelijk allemaal zijn ze links of extreemlinks. En dat terwijl de VVD en PVV toch echt de twee grootste partijen waren bij de vorige verkiezingen (FvD nog niet eens meegerekend). Onze nationale instanties zouden om die reden dus, om op democratische wijze een afspiegeling van het volk te zijn, rechts moeten zijn, of ten minste een combinatie van links en rechts. Ik sluit mij om die reden aan bij het advies van van @sociaal_econoom: emigreer!

JackStick | 13-11-18 | 10:33 | 1

Een hoofddoekjesgeiler en anti-democraat (beroepsverbod bij de politie) is nog burgemeester geworden van een provinciehoofdstad, terwijl zijn partij de partij vd Allochtonen gedecimeerd was. De PvdA is belachelijk oververtegenwoordigd in allerlei openbare functies. Walgelijk.

Rest In Privacy | 13-11-18 | 10:36

Volgens scribent zou de westerse beschaving op deze manier gerevitaliseerd worden.
Ik denk daar iets anders over.
De genenpoel enofwel de bevolking zal revitaliseren, de beschaving.....
Degenereren?

D-Fens_1963 | 13-11-18 | 10:30

Ik word hier gewoon fysiek misselijk van.

Rest In Privacy | 13-11-18 | 10:30

Dit "land" heb ik al jaren geleden helemaal opgegeven.
We gaan een toekomst in van complete chaos; politie is nu al niet meer in staat om de criminaliteit aan te pakken (geven ze zelf toe).
Het enige wat je nog kan doen is op een cordon-sanitaire partij stemmen.

meneer Q | 13-11-18 | 10:23 | 3

Het enige wat je kan doen is de raad van Hiddemeester opvolgen (koop een vuurwapen) en je aansluiten bij de meest militante buurtwacht. Mensen moeten leren om weer eens samen te staan. De socialisten hebben 60 jaar lang de eendracht uit het NL volk verwijderd via de dagelijkse stroom NPO propaganda. Tijd om dat weer eens om te draaien.

Beefbus | 13-11-18 | 10:35

En dan legt koning W.A op de volgende prinsjesdag uit waarom de belastingen weer omhoog gaan.Dat doet hij nu al zolang hij koning is.En zijn eigen salaris is in die tijd met 30% gestegen?En dan zegt hij dat we met z' n allen netjes met mekaar moeten leven etc.En dat de EU onze enige redding is.Dankzij de EU en Adyen staat prinses Mabel nu in de Quote 500?De rest van de Bilderberggroep loopt ook met zakken vol geld naar huis dankzij alle goedkope arbeid(Polen,Syriers etc.) die we importeren.Douw het Ned. plebs maar in de bijstand die zijn veels te duur.En ja hoor dan zie je die poor bastards op Prinsjesdag met hun vlaggetjes naar de gouden koets zwaaien en tegelijkertijd het Wilhelmus te zingen.Koning W.A en Maxima zwaaien voor die 9 ton per jaar ieder netjes terug.NPO is weer vol lof.Hun salaris gaat ook weer omhoog.Maar de WW wordt verder verkort en AOW leeftijd nog verder omhoog.BTW moet voor de opvang van vluchtelingen nog verder omhoog etc etc.En zo worden we al meer dan 40 jaar bedonderd.

Jan59 | 13-11-18 | 10:39

@Jan59 | 13-11-18 | 10:39
Ik vroeg me ineens af: staat de muur bij WA zijn vakantiehuisje al?

Rest In Privacy | 13-11-18 | 10:51

Ach, het mag wat kosten. We krijgen er zoveel voor terug, toch?

Poesmobiel | 13-11-18 | 10:22

Asiel industrie is een verdienmodel.
Die draaid alleen maar om keiharde euro's,
En wie betaald deze onzin allemaal?
Juist.

Nederland bevindt zich op een hellend vlak.

pianist | 13-11-18 | 10:22 | 2

Correct, het is een verkapte manier om werkloosheid naar beneden te schroeven. De huizenbouw, inrichting, ambtenaren, ondersteuning, stichtings, advocaten, rechtspraak, ziektekosten etc. Zal me niet verbazen indien Immigratie de grootste werkgever van het land is.

allesofniks | 13-11-18 | 10:31

Allesofniks

Mee eens.

pianist | 13-11-18 | 10:50

Volgens D66 is de komst van de PVV naar Groningen overbodig, de huidige gemeenteraad kan de problemen prima aan. Dat alleen al...

Acidbrain | 13-11-18 | 10:21 | 1

Zeggen dat je de problemen aankan geeft precies aan dat die problemen er zijn en dat ze die in Groningen niet aangepakt krijgen.

Noltie | 13-11-18 | 10:30

Hey kijk, allemaal nieuwe buren in het kalifaat Kanaleneiland!! Want ja, in een lintdorp in Groningen willen deze gasten niet zitten natuurlijk... Nah, en als het inburgeren dan niet lukt, kunnen ze hier altijd nog plofkraker worden. Er is hier altijd wel een vacature vacant. En ze dragen hier in het kalifaat bij aan de lokale drugseconomie, yes! U bent hier ook welkom volgens de woningbouwvereniging Mitros, want u bent ook maar gewoon een (soms zwakbegaafd) mens... Kortom, wees welkom... ehhh... o wacht... Ik moet nu echt verhuizen...

Toe Maar dan | 13-11-18 | 10:19

Ik kap ermee voor vandaag. Dwangsom WTF? Ga alleen nog leuke stukjes lezen, dit is zó slecht voor mn gezondheid.

Muuke | 13-11-18 | 10:19
-weggejorist-
K. Westergaard | 13-11-18 | 10:18 | 1

Dus mensen die bij voorbaat al 0% kans hebben op asiel ( want uit veilig land ) hebben nog wel recht op een procedure. En als deze procedure dan te lang duurt kunnen ze vangen. Kan iemand dat eens uitleggen ?
Als Nederlander heb ik ook geen kans op asiel in mijn eigen land , mag ik ook wel een procedure starten ? Want dan rekken we het iets en vang ik over 6 maanden graties 1260 euri , dank U wel.

Pieterse | 13-11-18 | 10:18 | 1

Dat is eigenlijk best wel een goed idee. Kan dit niet eens in de praktijk undercover getest worden, en er vervolgens een media-item rondom worden gemaakt? Alberto Stegeman, kom er maar in!

JackStick | 13-11-18 | 10:37

Dit is een mooie dikke middelvinger naar de echte vluchtelingen.
Daar sta je dan met je superieure PC moraal.

Rest In Privacy | 13-11-18 | 10:15

Uit alle berichten van de laatste 20 jaar blijkt dat die hele asielprocedure met alles wat er aan vast zit verworden is tot een voertuig van onterechte immigratie. We moeten er helemaal mee stoppen. Geen asiel meer geven, vluchtelingenverdrag opzeggen, Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens opzeggen; gewoon niet meer meespelen in dit krankzinnige spel dat alleen maar resulteert in de complete omvolking van Europa. Stoppen ermee en van Nederland redden wat er nu nog te redden is.

JvanDeventer | 13-11-18 | 10:13 | 3

Gaan we niet doen, we gaan zelfs een nieuwe tekenen, oh sorry dat was geen verdrag!

Snap ook niet dat het behandelen van een migrant meer dan 6 maanden moet duren, in het land waar ik verblijf max. halve dag

allesofniks | 13-11-18 | 10:19

Zo'n asielprocedure kan heel complex zijn. Vooral als mensen zeggen uit landen te komen die hun administratie slecht op orde hebben. Dan duurt het maanden voordat alle benodigde documenten kunnen worden overlegd.

Rest In Privacy | 13-11-18 | 10:32

Die asielprocedure is ooit bedacht voor mensen als Asia Bibi. Intussen heeft de hele spreeuwenplaag van Afrika en Azië zich erop gestort en nu proberen ze het wanhopig nog een beetje onder controle te krijgen met een hoop bureaucratie. De asieladvocatuur speelt hierin gewoon een overbodige en boosaardige rol. Bij zo iemand als Bibi zijn die echt niet nodig.

JvanDeventer | 13-11-18 | 10:57

En nu wil Rutte met de VVD prefab woningen gaan bouwen voor de asielzoekers zodat Nederlanders niet lange tijd op een sociale huurwoning hoeven te wachten.Dus die Nederlander komt dan in een flat die gebouwd is in 1957 met energielabel D en die asielzoeker in een nieuwe prefabwoning met een stukje tuin erbij?En wie gaat die prefabwoningen bouwen?VolkerWessels?En daar is Halbe Zijlstra nu directeur strategie.En die prefabwoningen worden door Poolse bouwvakkers in mekaar gezet.En zodoende gaat het steeds beter met de economie.Maar er komen wel steeds meer mensen onder de armoedegrens bij.En de staatsschuld gaat van 450 miljard naar 550 miljard?En de AEX stijgt hierdoor verder?

Jan59 | 13-11-18 | 10:10 | 1

Het worden een soort hufter-containers, heb ik begrepen.

Rest In Privacy | 13-11-18 | 10:12

Het punt is - migranten uit moslimlanden worden onder de noemer ''vluchteling'' hier in de watten gelegd en als kasplantjes behandeld.
De NPO werkt hier aan mee... vroeger werden migranten ''asielzoekers'' genoemd nu heten ze ''vluchteling''.
Een vluchteling mag je niet weigeren en moet je helpen... een asielzoeker moet je opvang verlenen in een AZC maar mag je weigeren waarbij we zien dat ze uiteindelijk toch hier blijven.

Rutte is een van de zwakste premiers die wij hier ooit hebben gehad.
De PvdA was ook voor asielzoekers maar via hun hebben wij de Wetten van Cohen gekregen waardoor het hier iets strenger is geworden.
Rutte laat alles op zijn beloop en bij hem wordt de toestroom alsmaar groter en duurder.
Als premier zou hij nu met de vuist op tafel moeten slaan en met een pakket van maatregelen moeten komen... net zoals Zweden en Denemarken hebben gedaan.

Mark Rutte een ongelooflijk zwakke en laconieke premier... die met zijn hoofd in Brussel zit.

sociaal_econoom | 13-11-18 | 10:07

Het zoveelste teken aan de wand dat laat zien waarom dit asielbeleid compleet achterhaald is en vervangen dient te worden door opvang in de dichtstbijzijnde veilige regio.

KlunsJohannus | 13-11-18 | 10:06 | 1

Helemaal juist... de Syriërs die hier nu een woning krijgen (hebben gekregen) zouden nu eigenlijk terug kunnen omdat het weer veilig en rustig is in Syrië--> daar kunnen ze meehelpen hun land op te bouwen.

Nu blijven ze in Nederland met een uitkering, waarbij ze familie en kennissen naar hier halen. Begrijpelijk - wij zouden dit ook doen.

Rutte is ongelooflijk laconiek en maakt het voor onze autochtone en allochtone kinderen onmogelijk--> zij leven dadelijk in een volgepropt Nederland met grote woningnood - veel armoede, onvrede en enorme spanningen.
Je hoeft geen helderziende te zijn om dit te kunnen voorspellen.

sociaal_econoom | 13-11-18 | 10:16
-weggejorist-
FreeVogelaar | 13-11-18 | 10:05

Grrr, zojuist de nieuwe ziektekostenpolis binnen. N's kijken of bloeddrukverlagers (nog?)vergoed worden.

D-Fens_1963 | 13-11-18 | 10:02 | 2

Iemand zei eens tegen mij.: "Gewoon de eigen risico op maximaal zetten. Zo bespaar je een paar tientjes per maand. Dat bedrag stop je in een oude sok. Mocht je dan toch het eigen risico moeten aanspreken, heb je dat achter de hand." Of het verstandig is weet ik niet.

Rest In Privacy | 13-11-18 | 10:11

Zo ken ik ook iemand en die zegt juist dat de premies voor iedereen naar beneden gaan als het het vrijwillig eigen risico afgeschaft zou worden.
Chris Oomen van DSW.

swassannuf | 13-11-18 | 10:37
-weggejorist-
Papierversnipperaar | 13-11-18 | 10:01 | 2

PS, Nederland gaat niet naar de verdommenis: Nederland IS al naar de verdommenis.

goedrechts | 13-11-18 | 10:00

Goed idee om jezelf te verplichten tot boetes aan een groep mensen waarvan 75% je staat voor te liegen. Zo’n marrakech pact is dan helemaal zo gek niet meer.

strijpsestraat | 13-11-18 | 10:00

Zolang de deugmensch op VVD, CDA etc blijft stemmen; blijft het zo en zal het net als met de chiptechnologie telkens verdubbelen in omvang. Het wordt niet slecht: het IS al slecht en gaat door.

goedrechts | 13-11-18 | 09:59 | 3

Het ergste is dat de CU telkens dingen mogelijk maakt. Dankzij de CU is er dat kabinet gekomen. En ja, vroeger was er nog iemand die wegliep zodat er nieuwe verkiezingen konden komen. Maar, dat gebeurd nu ook niet meer. In plaats van op te komen voor de burger, zit men liever de regeerperiode uit. En dat durft zich volksvertegenwoordigers te noemen.
* Gaat in een hoekje zitten janken *

Rest In Privacy | 13-11-18 | 10:04

We hebben meer EU nodig, dan gaat het sneller naar de klote, dit is niets meer of minder dan marteling van de inheemse bevolkingen.

Pelforth | 13-11-18 | 10:06

Zo is het helaas.

Niamh | 13-11-18 | 10:09

Dus eerst komen mensen Nederland binnen vanuit 20 landen verderop omdat ze hier het allerveiligst zijn. Ondanks dat hun komst te verwachten is, staan er niet genoeg professionals klaar om snel te bekijken of ze hier inderdaad kunnen blijven. Als ze hier niet kunnen blijven, worden ze ook niet echt teruggestuurd. '
Als ze wel blijven, houdt er niemand rekening mee dat hun familie ook nog wil komen.
Maar het geeft allemaal niets. Als je de grens over bent, weten we dus eigenlijk helemaal niet meer wat we moeten doen. We smijten met geld, bedden, baden, brood, fietsen en huizen. We laten je kraken en stelen en belonen je na een tijdje met geld en een Nederlands paspoort. We laten je verkrachten en straffen je niet te hard omdat je anders misschien weggaat. En dat zou jammer zijn.
Ja, we maken er een puinhoop van en kunnen niet beslissen. We kunnen niet handhaven, niet vooruitdenken of organiseren. We kunnen niet screenen en er ook niet voor zorgen dat je zo snel mogelijk aan je nieuwe leven in Nederland kunt beginnen. Waarom je hier een nieuw leven moet beginnen, terwijl je alleen maar komt schuilen weten we ook niet. Maar als het je niet snel genoeg gaat, geven we je extra geld.
Na een jaar of tien, twintig, dertig ben je nog steeds bezig met je oude leven te leven. Met je familie. Alleen is het gratis. En als het niet genoeg is, krijg je meer, oké?

Poesmobiel | 13-11-18 | 09:58

Waar kan ik mij aanmelden voor de procedure?

retba | 13-11-18 | 09:56 | 1

Nergens, want ze weten dat je een Nederlander bent, ze hebben immers je vingerafdruk in de database staan, want die heb je afgestaan toen je je ID ging verlengen.

Rest In Privacy | 13-11-18 | 10:42

Ik denk alleen maar:
Hoe doe je dat? Inademen vanuít de buik?

Gewone_mevrouw | 13-11-18 | 09:55

Gaaf land, waar ouderen die dit land opgebouwd hebben een maximaal aantal luiers per dag mogen gebruiken, krijgen vreemdelingen die nog nooit productief zijn geweest geld toe, ronduit schandalig.

JI-HAAT | 13-11-18 | 09:53 | 2

We hebben ze nodig, de vergrijzing, je weet toch!

Mark_D_NL | 13-11-18 | 09:55

vergrijzing kan opgevangen met Spanjaarden, Italianen en Oost Europese mensen. Zal oma ook leuk vinden als er een Italiaan haar komt verzorgen.

Import van probleem gevallen levert veel werk op, het is een superindustrie met veel ambtenaren, investeringen en allerlei ondersteuning bedrijfjes, leuk om de werkloosheid laag te houden en nog deugen ook

allesofniks | 13-11-18 | 10:26

gratis geld, altijd -3 reten

12pints | 13-11-18 | 09:53

Dat die Rutte maar snel oprut naar Brussel, kunnen wij hier de boel eens fatsoenlijk gaan regelen!

Petrus Poortwachter | 13-11-18 | 09:51 | 4

Wat krijgen we na Rutte...?
Juist ja - Jesse Klaver en Rob Jetten---> inpakken en wegwezen.

sociaal_econoom | 13-11-18 | 09:55

En dan? er is geen persoon of partij in dit land die het tij kan keren. Wij zijn al verloren

retba | 13-11-18 | 09:57

@Social_econoom Denk dat "ze" Kaag gaan parachuten naar de MP rol. Wordt in ieder geval een vrouw uit de d66/vvd hoek. Olengren valt af ivm haar gezondheid. Dus een logische keuze zou zijn Kaag. Nederland gaat zich steeds meer binden aan de Arabische wereld en afkeren van de USA e.d. Dus ik zet mijn geld op een plaatsing van Kaag in de rol van MP. Om versneld het EurArabia droompje door te drukken.

Mark_D_NL | 13-11-18 | 09:59
▼ 1 antwoord verborgen

Lezen jullie mee Willie en Max ?

swassannuf | 13-11-18 | 09:50 | 1

Ja, en die lache zich suf om de tax farm slaven. En ze gaven nog een meloentje aan een prinsesje....

Mark_D_NL | 13-11-18 | 09:51

We moeten in dit land weer eens leren NEE te zeggen.
Op alle fronten.
Tegen onze knderen , tegen insluipers, tegen van alles en nog wat.
Net als Trump, net als de Italianen, net als de Polen, net als de Hongaren.

watergeus | 13-11-18 | 09:48 | 2

NEE is geen lekker verdienmodel.

Mark_D_NL | 13-11-18 | 09:51

NEE zeggen ze alleen tegen ons.

Muuke | 13-11-18 | 10:05

Nou blijkt er een bepaalde groep mensen te zijn die er heilig van overtuigd zijn dat Sinterklaas echt bestaat , het zijn de migranten.
Ze hebben hun familie leden al gebeld want het schijnt dat deze goed heiligman permanent in Nederland verblijft.
Dit landsbestuur is gegijzed door een sinterklaas die ongehinderd zijn migrant pieten het land in laat .

Datgingniegoed | 13-11-18 | 09:48

Voordat dit land überhaupt gaat protesteren worden we letterlijk onder de voet gelopen. We laten het gebeuren dat we een onvoorstelbaar domme club regenten hebben die als tinnen soldaatjes marcheert naar de wensen van Brussel, geen tegenspraak. Er is geen enkele "licht" in Den Haag die de knuppel in het hoenderhok gooit, allemaal als de dood voor het baantje. Het is al veel te laat, dit land is gedoemd.

lanexx | 13-11-18 | 09:46 | 1

Yep

Alexander Pechkop | 13-11-18 | 10:07

Kwestie van politieke wil en van prioriteiten stellen. En daaraan voorafgaande, een kwestie van begrip en inzicht. En dat is alleen mogelijk bij een minimaal intelligentie-niveau. Het probleem is dus duidelijk.

Schoorsteenveger | 13-11-18 | 09:45

Leve die ongelofelijk domme sufkoppen van de VVD, CDA, D66 enz. Blijf er op stemmen want ze regeren zo geweldig!! Alert reagerend, met vooruitziende blik, de belangen van het Nederlandse Volk verdedigend. Driewerf hulde!

Koos Knak | 13-11-18 | 09:41 | 5

Het 'wordt' niet onbetaalbaar: het 'IS' al onbetaalbaar. Taxfarming heet dat: het enige doel van de overheid is nog geld binnenhalen: het is een industrie op zich.

goedrechts | 13-11-18 | 09:57

@Koos
'Ze' hebben u wel te pakken he?
... of moet ik zeggen 'Ons'?

Dit kunnen we niet 'de ene of de andere' partij verwijten, of heeft u de laatste tijd ook maar één politicus zich ECHT kwaad zien maken in de kamer?
.. Met de vuist (desnoods schoen) op tafel zien slaan en een keer piswoest zien worden om de gang van zaken?.. OOK Wilders of Baudet niet!

NL geeft miljoenen en miljoenen uit aan de hele wereld en z'n moeder, maar de ziekenhuizen vallen om, leerkrachten, verplegend personeel en politie krijgen te weinig betaald
Let even op: NL Kenniseconomie, Zorgstaat, Veilig
.. ziet u de overeenkomst?

Ondertussen:
70(?) miljoen naar een terroristische organisatie die 'vluchtelingen' onze kant op jaagt!
100 miljoen naar Rhianna voor scholing in het buitenland
etc. etc.

Joost2B | 13-11-18 | 10:05

sociaal_econoom | 13-11-18 | 09:50
Ik vrees dat je gelijk gaat krijgen. De zaken worden onbeheersbaar straks. Stijging van de armoede, afbraak middenklasse, diepe crisis, toename misdaad, geen effectieve wetshandhaving etc. zullen uitmonden in een (inter)nationaal conflict. Hier wordt bewust op aangestuurd.

Dit kan alleen maar uitdraaien op een grote crisis resulterend in een (burger)oorlog.

Beefbus | 13-11-18 | 10:28
▼ 2 antwoorden verborgen

" Ind daarna weer afgeslankt" ... lees Nederlandse blanke flexwerkers met Hollandse witte achtergrond ( zucht...) kregen schop onder hun hol richting bijstand .. die nu huurtoeslag kunnen aanvragen wat ze straks , als er weer een klusje langskomt mogen terugbetalen .
Af en toe zien we contouren van de puinhoop die Rutte straks lachend achterlaat . Met natuurlijk , niet te vergeten , dank aan de broeders van de PvdA die nu even stilzitten want net geknipt en geschoren

daytripper | 13-11-18 | 09:41

Het huidig migratieverhaal plus het Verdrag van Marrakesh wordt de doodsteek van Nederland.
Dit verhaal wordt onbeheersbaar en onbetaalbaar--> het wordt nog veel erger.
Veel landen tekenen het verdrag van Marrakesh niet... Nederland uiteraard wel met hooguit een paar kleine aanpassingen.
Dat wordt de doodsteek--> wij zijn dadelijk verplicht migranten hier opvang in een AZC met iedere dag eten, drinken, zorg, slapen en zakgeld te bieden... en wellicht ook een ingerichte woning met een levenslange uitkering.
Ik zie geen verandering bij de Nederlandse politiek... waar de NPO dingen verzwijgt en medelijden wekt door migranten hier vluchteling te noemen.

Er is maar een goed advies - emigreren naar landen zoals Polen en Hongarije.
Deze landen doen geen opvang en huisvesting van moslimmigranten en zij doen niet mee aan Marrakesh.
Plus hebben ze het geluk dat ze niets aan EU-Brussel hoeven te betalen - wij betalen over 2018--> 7 miljard euro aan de geldwolven in Brussel.
Ieder nadenkend kind ziet dat wij dit financieel en maatschappelijk onmogelijk kunnen volhouden.

sociaal_econoom | 13-11-18 | 09:39 | 3

Polen is een mooi land, met veel en veel meer "natuur" dan in NL, met onze Oostvaardersplassen enzo...

Kanarie_Geil | 13-11-18 | 09:42

Jaaaa.. en wie betaalt je daar sociaal econoom /?

daytripper | 13-11-18 | 09:44

U bent inderdaad sociaal econoom met de nadruk op " sociaal ' ... lol

daytripper | 13-11-18 | 09:46

Denkend aan Holland...
*traan laten doet*

Rest In Privacy | 13-11-18 | 09:38

Dit bericht wordt met gejuich ontvangen in Afrika , er komen nu 10x zoveel vluchtboten onze kant op , de zorgpremie wordt volgend jaar verdubbeld en de belastingen stijgen met 40% .

Minus Richels | 13-11-18 | 09:38

Zodra je een voet op Nederlandse bodem zet heb je alleen maar rechten! De Nederlandse staat buigt diep en tast diep in de buidel. Maar wat de Nederlandse overheid - die voornamelijk bestaat uit gutmenschen - vergeet, is dat de belastingbetaler het niet meer pikt. Groeperingen die bestaan uit 1 hersencelligen zoals KOZP krijgen ook altijd het voordeel van de twijfel en daarmee bestaansrecht. De rechtspraak in Nederland legt straffen op die voor een normaal mens niet te begrijpen zijn. Waar moet dat heen, hoe zal het gaan?

Rdock | 13-11-18 | 09:35 | 4

Er gaat helemaal niets veranderen.

Alexander Pechkop | 13-11-18 | 09:40

Er kan wel degelijk iets veranderen, als de bevolking niet steeds de zelfde landverraders kiest.

FreeVogelaar | 13-11-18 | 09:49

FreeVogelaar:
Dan wordt er wel gemanipuleerd met de stembus-uitslagen!!
Onderschat deze overheid en EU maar niet.

Alexander Pechkop | 13-11-18 | 10:05
▼ 1 antwoord verborgen

Tja, het land laten overnemen kost nou eenmaal veel geld, maar dan krijg je ook de door Brussel gewenste Omvolking.

FreeVogelaar | 13-11-18 | 09:34

Ik ga even met mn hoofd tegen een muur bonken

Pim_Young_ill | 13-11-18 | 09:32 | 2

Ok ... nog een fijne dag!

daytripper | 13-11-18 | 09:47

Dobberneger schrijft naar het thuisfront dat ze hier ook een tamtam hebben . . .

Ikreaguuralzesjaar | 13-11-18 | 09:54

Een regering die zegt, kom maar plek zat. En een uitvoerende instantie die de vraag niet aan kan. ( de IND) Dat vraagt om moeilijkheden. Het is toch algemeen bekend dat er te weinig mensen in dienst zijn of ze zijn ziek. Lijkt de politie wel en de staat van nl leger.

franck7020 | 13-11-18 | 09:32

Natuurlijk zijn die dwangsommen wel netjes binnen de termijn betaald. Personeel genoeg op die afdeling.

kabamer | 13-11-18 | 09:31 | 1

Hoe gaat het eigenlijk? Krijgen ze dat geld cash in het handje of hebben ze al een bankrekening mogen openen?

Alco-de-Holist | 13-11-18 | 09:52

De kansloze gelukzoekers uit veilige landen op dag één retour en een maximum op te vangen hoeveelheid echte vluchtelingen. probleem opgelost!
En voor de deugers; dat is humaner dan wat er nu gebeurt, zowel voor de echte vluchtelingen als voor de autochtone bevolking.

benjeallanggek | 13-11-18 | 09:30

Gewoon omdat het kan. Met dank aan laffe eurofiele politici/bestuurders.

frisenfruitig | 13-11-18 | 09:28

Het is een industrie met alleen maar nadelige gevolgen en de Eu wil het niet zien. Begrijp niet waarom we onszelf dit aandoen.... Diepe zucht.

Datkanjenietmenen | 13-11-18 | 09:28 | 4

De nadelige gevolgen staan er niet in. Mark! Lees jij je eens in ;-)

Datkanjenietmenen | 13-11-18 | 09:58
▼ 1 antwoord verborgen

en binnenkort dat verdrag van Marrakech tekenen als Nederland, dat verdrag dat illegaliteit legaal maakt.. maar geen enkele juridische waarde heeft mwhahahhaha.. dan gaan ze verder procederen na maanden AZC wachtlijst en de afwijzing want dat verdrag... en al maanden in dit land.. dus legaal!!

tekenen minister tekenen, dat we over een jaar overspoelt worden met Afrikanen. Als ik nu nog jong was ging ik studeren voor advocaat.. asieladvocaat!

fikkieblijf! | 13-11-18 | 09:27 | 2

Als ik nog jong was maakte dat ik hier weg kwam richting Polen of daar in de buurt. Hier heb ik niets meer ze zoeken.

Wekkertje | 13-11-18 | 09:37

Wekkertje
Dat zou ik dus ook doen.
Hier ligt helemaal geen toekomst meer voor onze autochtone kindertjes.
Ik wordt steeds angstiger voor het toekomstbeeld.
Kan wel zeggen: schaf een geweer aan, en de eerste die....., maar dan heb je echt een probleem.
Dus autochtone Nederlanders: jullie zullen moeten blijven werken tot je er dood bij neer valt: voor de overheid, voor de EU, voor de binnenkomertjes.

Alexander Pechkop | 13-11-18 | 10:01

Gezellig daar op die boot, op naar het gratis geld. Zien er ook allemaal erg zielig uit.

PijlVader | 13-11-18 | 09:26

Asieladvocaten zijn van de duivel.

Solar666 | 13-11-18 | 09:25 | 1

fantastisch verdienmodel , je kan je procedure quasi voordrukken (gewoon de namen veranderen) , de staat betaald en het enige waar je van wakker moet liggen is dat de illigaal in kwestie tijdig zijn handtekening zet, zodat je in beroep kan gaan en kunt blijven teren op de de belastingsbetaler. Als de asielzoeker uitgeprocedeerd is, wens je hem nog veel success en open je het volgende dossier.

Lt-Kol Kilgore | 13-11-18 | 09:27

Zolang wij op slappe politici blijven stemmen die zich laten chanteren door "vluchtelingen" en parasitaire "vluchtelingenhulp" organisaties zal het alleen maar erger worden.

moitambien | 13-11-18 | 09:25 | 1

Die politici hebben zich allereerst laten chanteren door de EU! Als je als politicus niet naar de pijpen van Brussel danst lig je eruit en word je aan alle kanten tegengewerkt zoals Wilders die voor de rechter moet komen vanweg de uitspraak 'minder, minder, minder' terwijl dat addergebroed van Denk continu kan roepen wat ze willen zonder ook maar op de vingers getikt te worden! Maak je maar geen illusies: Brussel bepaalt wat hier gebeurt, niet Den Haag! En Brussel hangt het Coudenhove-Calergi Plan aan! Het is zo simpel als eén plus eén is twee!

BaldEagle | 13-11-18 | 14:33
-weggejorist-
Mark_D_NL | 13-11-18 | 09:24

Ongelooflijk dat dit zo werkt. Maar zou het andersom ook zo werken. Mochten ze niet blijven een dwangsom als ze niet vertrekken. Nee natuurlijk niet. Dan starten ze weer procedures ism die kutadvocaten. Want stel je voor, ze zijn zo zielig alle gelukszoekertjes.

GekopAzijn | 13-11-18 | 09:24 | 3

We worden overvallen door het wereldbeeld dat ons 50 jaar lang is onderwezen. Het zit zo in ons systeem dat heel Afrika zielig is. Daar is voorlopig geen kruid tegen gewassen.

Toninhocerezo | 13-11-18 | 09:30

Ik heb in 1972 nog gedoneerd voor de hongerende kindjes in Biafra . . .

Ikreaguuralzesjaar | 13-11-18 | 09:59

@Toninhocerezo: Marokkanen zijn NOORD-Afrikanen, dat is iets anders dan Afrikanen! Die stumpers van kinderen in die Afrikaanse landen kunnen er ook niks aan doen dat ze verhongeren omdat daar gestoorde vette machtswellustelingen de scepter zwaaien die continu oorlogen uitlokken en deze bekostigen met de hulpgelden die voor de straatarme bevolking bedoeld zijn! Niet alles over één kam scheren s.v.p. want dat slaat werkelijk nergens op!

BaldEagle | 13-11-18 | 14:42

Een boete richting de overheid is niet het juiste middel om ze tot efficient presteren aan te sporen.

devil13 | 13-11-18 | 09:24
-weggejorist-
katvanger | 13-11-18 | 09:23 | 1

Uit de VK-reportage:
'Arham, die het gesprek zwijgzaam volgt, pakt een tissue om zijn tranen te deppen. Zijn vrouw is in verwachting van hun vierde kind en hij maakt zich doorlopend zorgen. ‘Deze situatie is slopend voor haar. Ik kan er niet van slapen’, zegt hij op fluistertoon. ‘Ze verwijt het me: waarom heb je ons in deze situatie gebracht?’'
Hun vrouwen en kinderen zijn sinds hun vertrek niet meer veilig en zitten ondergedoken. ‘Het wordt nu koud, de winter staat voor de deur', zegt Kamal. ‘Ze hebben eten, kleren en warme dekens nodig. Maar wij kunnen ze daar geen geld voor sturen. De kinderen gaan ook niet naar school.’

Dit dus. Die 'hippe Pakistaan met zijn leren jasje en achterovergekamde haar', is al erg genoeg maar in hun kielzog komt er nog een enorme sliert aan.

gestoptmetroken | 13-11-18 | 09:22 | 1

Zoals ik hierboven al aangeaf, ze acteren alles bij elkaar: youtu.be/K4XhLiiu0is
Een echte vent zou z'n zwangere vrouw niet eens achterlaten.
Maar reken dat maar eens uit, wat dat gaat kosten. Man zonder werk, vrouw zonder werk, hoogzwanegr, 3 kinderen (en dus binnenkort 1 erbij).... Daar moeten een hoop Nederlanders hard voor werken hoor!

Mastermattie | 13-11-18 | 09:46

Als ze er vervolgens uit zijn geknikkerd, koopje.

Brentjeee | 13-11-18 | 09:20

B.t.w. zal eerdaags wel weer verhoogd worden. Kennelijk leven we alleen nog om onze gasten te mogen onderhouden. Voor hen die het toch nog is ontgaan: U leeft in een keigaaf land!

Arnold9638 | 13-11-18 | 09:17

Tsja, de Nederlanders willen een "inclusieve" samenleving, zie de stembus uitslagen.
Dus de hele wereld MOET hier een asielprocedure kunnen opstarten, ook als je uit België komt bijv.

Kanarie_Geil | 13-11-18 | 09:15 | 4

@Nuchternederland, zo een Rutte bijv, die beloofd 1000 uiroo, en kwijlend stemmen mensen op hem want...?

Kanarie_Geil | 13-11-18 | 09:30

Toch wel apart dat dat "inclusi(e)ve" vooral "exclusief" (als in "zonder") Nederlanders betekent.

Mastermattie | 13-11-18 | 09:43

Behalve als je rechtmatig PVV stemt, dan ben je "exclusief"..

Kanarie_Geil | 13-11-18 | 10:11
▼ 1 antwoord verborgen

hebben de roetveegpieten al asiel aangevraagd?

Nuchternederland | 13-11-18 | 09:15 | 2

Ja, maar hun procedure verloopt nogal traag, dus binnenkort financiële compensatie.

Rest In Privacy | 13-11-18 | 09:19

Spanje (ja, Tukije) is een veilig land, die worden op 6 december alweer op de boot terug gezet.

Mastermattie | 13-11-18 | 09:41

Ik geef t maar op, geloof ik.
Probeer op alle verjaardagen mensen te overtuigen hoe idioot NL bezig is, maar het boeit maar weinig mensen.
Lees hier net in de Telegraaf dat: Gemeente Amsterdam, KPMG, ABN AMro, en de Soros groep SPONSOREN zijn van de NEW URBAN COLLECTIVE, die weer nauwe banden hebben met KOZP en de Grauwe Eeuw!!!!
Past voor mij nog maar één opmerking: wat een ongelooflijk KUTland, echt alles moet hier moedwillig kapotgemaakt worden.

Alexander Pechkop | 13-11-18 | 09:15 | 6

dus we kunnen allemaal roepen en schreeuwen, maar hier zijn machten en krachten bezig, die wij echt niet meer kunnen stoppen.
Of we zouden met zn ALLEN bij de volg. verkiezingen of PVV of FvD moeten stemmen.

Alexander Pechkop | 13-11-18 | 09:28

Die club van Soros, De Open Society Foundations, kortweg OSF stimuleert heel veel van dat soort dubieuze clubjes. Het doel wat de partij achter KOZP uiteindelijk heeft zijn herstelbetalingen. Als ze Zwarte Piet hebben weggewerkt gaan ze ook janken over sinterkaas... en kerstmis, pasen etc.... Kwestie van tijd.
Het zijn Rupsjes NooitGenoeg.

Mastermattie | 13-11-18 | 09:40

De meeste mensen zien het gewoon niet.

lacucaracha | 13-11-18 | 11:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik zou dat eisen van die dwangsom in het dossier opnemen en het vervolgens gebruiken om de asielaanvraag resoluut af te wijzen. Grote bek? Dan wegwezen.

JvanDeventer | 13-11-18 | 09:15 | 1

Dat gebeurt waarschijnlijk stiekem al.

Rest In Privacy | 13-11-18 | 09:20

Van 99% van de immigranten krijgen we stank voor dank. Want islam, ‘slavernij’ en ‘kolonialisme’. Het is ongelooflijk hoe we ons laten inpakken.

Toninhocerezo | 13-11-18 | 09:14

Zal het geen tijd worden om de komende verkiezingen daarmee af te rekenen.

gerrie de perrie | 13-11-18 | 09:13 | 1

De Nederlandse vrouw is groter in aantal en volgen hetzelfde ideaalbeeld, de grenzen open zetten op kosten van het door de man verdiende belastinggeld.

Ikreaguuralzesjaar | 13-11-18 | 10:06

eigenlijk weet ik niet wat ik moet plempen. Dit geloof je toch niet? Service Level Agreement voor gelukzoekers. Dat verdienmodel moet ik toch eens gaan doorvoeren bij mijn klantjes.

zeiksmurf | 13-11-18 | 09:13

En aan wie hebben we die vertragingen te danken? De advocaten zelf die alle middelen uit de kast trekken om de procedure te rekken. De ambtenaren die de regels hebben opgesteld. De landen waar de gelukszoekers vandaan komen en niet meewerken aan verschaffen van info. De mensen en NGO's die deze stromen faciliteren met een gratis taxidiensten en het geven van tips over het veinzen van trauma's en paspoorten kwijtraken. Dit land is ziek.

Deflatiemonster | 13-11-18 | 09:12

Dacht al. Dat wordt geheid een topic. Maart inderdaad, tamelijk van de pot gerukt, dit.

Beste_Landgenoten | 13-11-18 | 09:12 | 1

Héél naïef vooral.

Rest In Privacy | 13-11-18 | 09:13

Ja luister, als de bakker om de hoek adverteert met; gratis brood en gebak voor eenieder die het niet kan betalen, dan staat er binnen notime een file voor die deur van de bakker,
als de bakker vervolgens een onderzoeksmedewerker aanstelt om eerst al die mensen te screenen of ze wel of niet kunnen betalen en er staat een boete op als dat onderzoek niet binnen een dag is afgerond..
dan gaat die rij nog langer worden
en zeker als er een medewerker op kosten van die bakker eenieder gaat bijstaan in wat wel en niet aan te dragen voor het onderzoek.
Die bakker moet dan niet gaan janken dat er niemand meer brood komt kopen of zijn gebak en hij binnen notime de bakkerij kan sluiten.. wegens geen inkomsten.

tenzij hij natuurlijk zijn buurman de slager en de groenteman kan bestelen en te dwingen geld af te staan, om de boel draaiende te houden..

zo werkt het dus ook met deze handel in mensen.. we noemen dat hier asiel en vluchteling maar in feite is het gewoon handel voor partijen..

fikkieblijf! | 13-11-18 | 09:12 | 2

Wat een prachtige metafoor! Beeldender kan het niet verwoord worden. Hadden de "boven ons gestelden" maar zo'n visie!

HD50 | 13-11-18 | 09:16

Da's een redelijk accurate beschrijving. De bakker had een paar vaste klanten die altijd keurig betaalden en de zaken gingen goed, zo goed dat hij naast zijn schoenen ging lopen. Hij kreeg het hoog in zijn bol, dacht dat hij de messias was; niet alleen z'n vaste klanten moesten brood maar de hele wereld, z'n klanten zouden dat wel betalen, die konden dat makkelijk. Hij de eer, zij de rekening

Magdatkandat | 13-11-18 | 09:28

Met hartelijke dank aan de heer minister E. M. H. Hirsch Ballin van het CDA die deze graaiwet destijds heeft getekend.

krelus | 13-11-18 | 09:10 | 1

Had het CDA nog maar meer KVP-inborst. Al die ARP’ers kun je beter bij de ChristenUnie dumpen.

Toninhocerezo | 13-11-18 | 09:16

Volledig geschift dat dit mogelijk is. Dat de asieleisers dit pakken is één ding; dat de binnenlandse asielmafia dit gebruikt is walgelijk. Tot zover het idealisme van de asieladvocatuur. Nederland moet en zal kapot. Waar die asieladvocaten gaan werken als Nederland kapot is, dat weten ze nog niet. Stelletje parasieten.

JvanDeventer | 13-11-18 | 09:10 | 1

Ze denken nog steeds dat het allemaal wel mee zal vallen, zoals Pim Fortuyn toen ook al zei.

Toninhocerezo | 13-11-18 | 09:17

Vroegah kon je nog lekker een dag in de ziektewet als je een keer aandacht aan jezelf wilde besteden. Zoals een dagje op Scheveningen in het zand liggen. Kan dat nog of heb je nu twee wachtdagen, of wil de vrouw weten waarom er zand in je onderbroek zit?

DitjaarkrijgikAOW | 13-11-18 | 09:09

Deze waanzin wordt OOK betaald van de (uiteindelijk) 64% loon/inkomsten-inhoudingen (werknemer en werkgever) in dit land. De wal gaat het schip keren, met onherstelbare schade voor 3 generaties. Dank, slappe domme politici voor 40 jaar potverteren.

hagelkruis | 13-11-18 | 09:08 | 4

Bestuurd? Genaaid bedoelt u !

demaup | 13-11-18 | 09:13
-weggejorist-
ChatBot | 13-11-18 | 09:15

In Noorwegen gaan ze een stuk verstandiger om met hun aardgasbaten.

Toninhocerezo | 13-11-18 | 09:18
▼ 1 antwoord verborgen

Er is overigens wel een simpele manier om binnen de beslistermijn van 6 maanden te antwoorden. Sterker nog, ik denk dat er slechts één week en weinig personeel voor nodig is.

spanarchist | 13-11-18 | 09:06 | 1

Vroeger, in de Pep, zag je dan zo'n directeur-figuur achter zijn bureau zitten met daaraan een bordje 'NEE'...

Petrus Poortwachter | 13-11-18 | 09:09

Tsja diversiteit is onze kracht, al heb ik nog nooit iemand die stelling goed horen onderbouwen.

Pranfeuri | 13-11-18 | 09:06 | 1

Unity by Diversity.

Kanarie_Geil | 13-11-18 | 09:09

Toen Arietjuh (35 jaar in Nederland belasting afgedragen) na ruim 10 jaar in het buitenland te hebben gewoond terugkeerde in Nederland - zonder baan en zonder huis - klopt hij aan bij diverse instanties voor een beetje opstarthulp. Wat denk je; ik had nergens recht op. Geen recht op woning, geen recht op wat voor financiële bijstand dan ook, geen recht op niks. Gezien mijn eigen VOC mentaliteit heb ik niet gezeurd en de schouders eronder gezet, resultaat is dat ik weer boven-jan ben. Wat wel veranderd is, is mijn houding tov asielzoekers en de Nederlandse overheid, heel gek

Arietjuh | 13-11-18 | 09:06 | 2

Hoho! Je had wel degelijk recht op het betalen van 80% belasting! Als je geluk hebt tenminste, met een beetje pech is het 100,5%....

ZwarteDag | 13-11-18 | 09:11

dat overkomt de Nederlander 35 plus jaar gewerkt en een koophut ooit gekocht en grootdeels afbetaald die nooit naar het buitenland is vertrokken idemdito hoor..
geen baan, geen inkomen of met moeite een P.W. waar jeje koop hut niet van kunt betalen dan kun jeje huis uit en onder de brug gaan slapen.. naast de anderen die je voor zijn gegaan. Ondertussen zit dan een 'we are here' in een woning en claimen daar recht op te hebben.

fikkieblijf! | 13-11-18 | 09:15

Een schandaal is het. Dat er een maximum op de dwangsom zit. Doe deze flagrante schending van de dobbermiljonairsrechten eens snel corrigeren middels herstelbetalingen. Gierig blank oplichtersgespuis.

Nivelleermarionet | 13-11-18 | 09:05

Die dobbernegers hebben vaker beet dan ik met vissen!

Petrus Poortwachter | 13-11-18 | 09:05

Er wordt toch wel belasting over betaald mag ik hopen.

BrutusBosch | 13-11-18 | 09:04 | 3

Ja, de belasting wordt betaald door u. Of was u in de veronderstelling dat de toch al zo zwaar getroffen binnenwandelaars ook maar één rooie rotcent betaalden.

Nivelleermarionet | 13-11-18 | 09:09

Het zit onder de aanslaggrens en het gaat in een witte envelop met postzegel er op naar het thuisland voor het familiefeest daar. Kijk eens hoe succesvol onze man in Nederland is.

DitjaarkrijgikAOW | 13-11-18 | 09:13

is een boete he, per dag aan deze overheid van de asielhopper uit veilige landen.. een schadeloosstelling voor het lange wachten tot je definitief te horen krijgt dat je terug naar je veilig land moet.. dan incasseer je na 6 maanden gratis dak, bed, en brood een soort van transitievergoeding en ga je naar het volgende land of naar de volgende azc met de naam van je broer of neef of oom.. paspoort is toch kwijt.. en dan gaat de riedel daar weer opnieuw van start. Als je dan na jaren en een flinke zak met geld bekend wordt dan ga je de illigaliteit in en sluit jeje aan bij de mocromaffia of bij 'we are here'..

fikkieblijf! | 13-11-18 | 09:24

totaal gestoord, dit blijft een aanzuigende werking hebben op dobberende mensjes zonder paspoort en schijnheilige. De echte vluchteling wordt door dit beleid zelfs benadeeld.

Bill Cosby | 13-11-18 | 09:04

Ziet er gezellig uit op die boot. Vrolijke mensen, lekker muziekje, en de vrouwen die, net buiten beeld, gezellig aan het dansen zijn.

spanarchist | 13-11-18 | 09:03

Die € 1200 is natuurlijk al een behoorlijke incentive om hierheen te komen. Plus gedurende de procedure nog meer gratis geld. Het is een verdienmodel voor arme kansloze handophouders uit de Maghreb. Stop met deze onzin.

pibasso | 13-11-18 | 09:02

Zo we beginnen weer goed vandaag met de verdere afbraak van Nederland.

lacucaracha | 13-11-18 | 09:01

Als 'vluchteling' is dat ook waar je hier voor bent natuurlijk. Je verblijft in een veilige leefomgeving en degene die je die veiligheid geeft die kan je niet vergeven dat door de drukte alles langer duurt. Daarom dien je een klacht in want je wil geld zien.
Opmerkelijk dat keer op keer de signalen die je krijgt niet getuigen van dankbaarheid.

pickalilly | 13-11-18 | 08:59

In ieder geval 1 industrie in Nederland die flink aantrekt. Goed voor het BBP.

azijnseikerT | 13-11-18 | 08:57

En als er nou goede voetballers tussen die Bootmocro's zaten....

Rest In Privacy | 13-11-18 | 08:57 | 2

Dan zouden ze toch niet voor Nederland gaan spelen....

WoefOne | 13-11-18 | 08:59

Maar wel voor Ajax.

Rest In Privacy | 13-11-18 | 09:06

Die arme mensen op die boot. Hoe kun je daar nou tegen zijn. Jullie zijn welkom om Europa weer groot te maken.

RickTheDick | 13-11-18 | 08:57

Kansloze aanvragers uit veilige landen geen recht op een advocaat en gelijk terug op het vliegtuig. Het is een industrie waar COA en advocaten een leuke boterham mee verdien. Stop de bron en de advocaten kunnen zich nuttig gaan maken met zaken die er echt toedoen.

eentweehuppekee | 13-11-18 | 08:56 | 1

Wellicht dat je er de KLM nog mee kan redden.

ChatBot | 13-11-18 | 08:57

Die procedure moet sneller inderdaad. Maar de boete zou niet naar de asielzoekers moeten gaan maar daarvan moeten leuke dingen voor het volk worden georganiseerd

deministerpresident | 13-11-18 | 08:56 | 3

Een extra koningdag, bijvoorbeeld.

Beefbus | 13-11-18 | 09:01

die advocaten weten dat er een extraatje aan zit als ze moeten wachten.. zou de IND het omdraaien, zoals.. mocht u client geen recht op asiel hebben dan is een vergoeding zoals in art. X niet aan de orde, tevens zal uw vergoeding van rechtsbijstand bij u client moeten worden ingediend..

moet je eens opletten hoe snel het probleem is opgelost!

fikkieblijf! | 13-11-18 | 09:03

@beefbus, ben je gek geworden. Moet ie 2 dagen per jaar werken en vraagt ie gelijk dubbel "salaris"

Ben Hetzat | 13-11-18 | 09:45

Gelukkig moeten deze gelukszoekers hun advocaat zelf betalen!

FasiscovanJole | 13-11-18 | 08:56

Allemaal bekokstoofd door industrielen, koning en EU op de Bilderbergconferentie. Goedkopere arbeidskrachten en geen loonsverhogingen voor de volgende 25 jaar, dat is het doel. Omvolking is het middel om dat te bewerkstelligen.

En met dit artikel is ook het verdienmodel en grondslag voor de asielindustrie duidelijk blootgelegd.

ChatBot | 13-11-18 | 08:55 | 7

@ChatBot er is wel werk, zeker op MBO niveau. Het punt is dat je dan moeite moet doen om dingen te leren. Het vak en de Nederlandse taal, bijvoorbeeld. En je moet laten zien dat je ook echt wil werken, op tijd wil komen, en niet zo stoned als een garnaal aan komt kakken. Qat kauwen is allemaal superleuk maar niet als je een halfuur later een badkamer moet betegelen.

BeunDeHaas | 13-11-18 | 09:36

@fikkieblijf. De grote bedrijven pikken die 10 eruit die goedkoop bij hun wil werken. De overige 10.000 daar mag het plebs voor opdraaien. Interesseert ze geen zak.

Ben Hetzat | 13-11-18 | 09:42

Goedkopere werkkrachten?Meesten gaan nooit werken.
Alleen masr paratiseren

Lilia2 | 13-11-18 | 10:12
▼ 4 antwoorden verborgen

Rutte: "ja maar ze geven dat geld wel uit in dit land"

zimmerschwanz | 13-11-18 | 08:53 | 2

Nee dat doen ze niet. Ze zijn hier heen gestuurd om geld naar het thuisfront over te maken. Dat geld lekt weg.

Knufter | 13-11-18 | 08:55

Had ik zelf ook wel gedaan, dat uitgeven. Nu niet, omdat ik meer onnodig belasting moet betalen om hun het geld uit te laten geven.

MarcS | 13-11-18 | 09:50

"Het recht hebben op een procedure" als je uit een veilig land komt?
Kan de wet niet aangepast worden?

Kanarie_Geil | 13-11-18 | 08:51 | 1

Dat is precies wat er moet gebeuren. Het is terecht dat de overheid aan haar afspraken gehouden wordt, maar als dat structureel niet lukt omdat het systeem getrold wordt, dan moeten we die afspraken maar aanpassen. Maar de overheid moet eerst maar naar zichzelf kijken: het capaciteitsprobleem is al langer bekend en voorspeld. Men had eerder actie moeten nemen.

Die boetes zijn ook prima... als ze consequent zouden zijn. De boetes op te late WOBjes zijn afgeschaft en ik kreeg ook geen compensatie toen de gemeente bijna 2 jaar over een simpele bouwvergunning deed. Dus kunnen we de boetes op te lange asielaanvragen ook wel aanpassen.

Muxje | 13-11-18 | 08:59

Maak Wilders maar hoofd selectieprocedure bij het IND. Zijn de achterstanden met de bijkomende bonussen a 1250 euro snel opgelost. Nu eerst effe een borrel.

AntonJensen | 13-11-18 | 08:49

Iedere week komt er weer een nieuw probleem om de hoek kijken.
Oplossingen zie ik zelden of nooit.

Petrus Poortwachter | 13-11-18 | 08:48

De Nederlandse werkende zijn de pinautomaat van de halve wereld.. en het zal ze daar in Den Haag worst wezen.. hup die tax omhoog want de EU in Brussel heeft ook nog een extra kopje koffie nodig.

armoede in Nederland, Rutte bedankt in 3 regeerperdiodes is de middenklassen genivelleerd naar minimum en is de bevolking gegroeid met import uit landen die de Gouden Pot met Honing niet hebben gedroomd maar binnen handbereik hebben gekregen.. via de phone.
Op naar nog meer AZC die overlopen met asielzoekers uit veilige landen.

je zou kunnen denken dat daar eerst een regel voor wordt aangepast.. zoiets als, mocht u na onderzoek geen asielgerechtigde status blijken te hebben dan zal de kosten van verblijf en juridische ondersteuning op u worden verhaalt. U heeft in dat geval geen recht op een vergoeding zoals in art. XX is gesteld.

voor advocaten tevens meteen een schifting no status no money om er niet aan te beginnen en voor de fraudeur die de AZC's moedwillig blijven bezoeken een boete en administratiekosten.. is het probleem meteen opgelost

maar nee, onze overheid, advocaten met de IND en de COA daarbij hebben hiermee hun werk en baan veilig gesteld...
hup loonslaaf bukken! en in 2019 met zijn allen de armoede in.

fikkieblijf! | 13-11-18 | 08:48 | 3

Boetes? Kosten verhalen? Het zijn geen nukubu’s! Waarom denk je dat dat geld ooit betaald wordt? Je kunt een mrd opleggen of €1, het effect is hetzelfde...

ZwarteDag | 13-11-18 | 08:58

De spijker op zijn kop in uw tegel!

pibasso | 13-11-18 | 09:06

@zd , gewoon hoge muur om die azc's, niemand kan eruit. Na eerste afwijzing betaal je voor je kost en inwoning. Geen geld? Zodra je honger genoeg hebt krijg je een ticket. Zo simpel zou het moeten zijn. En kom niet met mensenrechten want in geen enkel ander land is het zo luxe als hier (misschien een paar daargelaten)

Ben Hetzat | 13-11-18 | 09:32

Ik zou eerder zeggen tegen die nobele onbekende "omdat een van ons zo dwaas is geweest om links te stemmen zien ze nu beide 50 % van ons loon verdampen elke maand opnieuw waar we zelf niks aan hebben. "

Lt-Kol Kilgore | 13-11-18 | 08:47

Vraagje: heb ik als man van middelbare leeftijd (getrouwd, 2 kinderen, modaal inkomen, eigen huis) ergens recht op? Of val ik overal tussen en mag ik alleen maar betalen?

DoOne | 13-11-18 | 08:47 | 8

U staat genoteerd en binnenkort krijgt u bericht waar u zich moet melden.

Rest In Privacy | 13-11-18 | 09:23

Ik zal wel met de auto moeten komen, want openbaar vervoer is in het gehucht waar ik woon een niet bestaand iets. Dus dat zal ook nog wel problemen opleveren.

DoOne | 13-11-18 | 09:29

Heeft u een auto? Waarom weten wij daar niks van?

Rest In Privacy | 13-11-18 | 10:13
▼ 5 antwoorden verborgen

Over de hele wereld lachen ze zich rot om die domme kufars die zich graag laten bestelen. Dit trekt nog veel meer kolonisten aan en we krijgen er geen spiegeltjes en kraaltjes voor terug.

donkeyman | 13-11-18 | 08:47

Proost.
P. S. Waarom heeft iemand uit een veilig land überhaupt recht op een asielaanvraag + gratis rechtsbijstand + wachtgeld? ??

mailadresonbekend | 13-11-18 | 08:47 | 3

omdat Nederland hard arbeiders nodig heeft om de economie te draaien.. gaaf land toch!

fikkieblijf! | 13-11-18 | 08:49

Dit soort arbeiders hebben we helemaal niet nodig, want nauwelijks opleiding.

Rest In Privacy | 13-11-18 | 08:53

Binnen de EU hebben we meer dan genoeg werklozen die graag aan het werk willen. De werkloosheid onder jongeren in bijvoorbeeld Spanje is tussen de 20 en 30%.
Ik heb liever Spaanse jongens en meisjes die hier de mouwen komen opstropen. Of desnoods Letten/Letsen of Lee Touwers.

mailadresonbekend | 13-11-18 | 13:02

'Nieuw personeel is moeilijk te vinden vanwege krapte op de arbeidsmarkt.'

Oh, oh, de ironie.

Croxifoxio | 13-11-18 | 08:47 | 1

Wie deze wet bedacht bedacht heeft, mag met terugwerkende kracht alsnog het schavot op worden gegooid.

Croxifoxio | 13-11-18 | 08:45

Waarin een klein land de grootste sufkut van de wereld kan zijn.

mailadresonbekend | 13-11-18 | 08:45

Die lui worden echt op alle mogelijke manieren gepamperd.
En gekke Henkie maar werken voor zijn centen.
Wat een kudtbeleid...

Manus Olie | 13-11-18 | 08:45 | 1
-weggejorist-
BaldEagle | 13-11-18 | 14:19

iedereen 1000 euro! Sprak rutte toch een beetje de waarheid...

David000000007 | 13-11-18 | 08:43 | 2

Lol.

Knufter | 13-11-18 | 08:57

Hij had het over werkenden.

Jos Tiebent | 13-11-18 | 08:59

De verbazing hierover is stuitend te noemen. Waarom denk je dat ze het Marrakech pact gesloten hebben?
Gek hè dat ze met een gammel bootje de zee oversteken.

RechtseKnakker | 13-11-18 | 08:43 | 1

Dat pact is nog niet getekend. En is niet bindend hoorde ik zeggen. En is goed voor iedereen.

Knufter | 13-11-18 | 08:58

En het goede nieuws is... er kan nog meer bij! En gelukkig komen er nog meer want ze worden hier met open armen verwelkomd. Ach het is een open deur letterlijk en figuurlijk en zolang iedereen het maar neemt veranderd het ook niet. Meer meer meer... welkom welkom welkom

myrna1965 | 13-11-18 | 08:43

Het (im)migranten probleem is een verdienmodel.
Niets meer, niets minder! Niks nieuws onder de zon.

demaup | 13-11-18 | 08:43 | 1

precies; advocaten, IND, COA en het moet te vreten en een dak boven het hoofd en ook daar eet weer iemand een belegde boterham van.. en de overheid zag dat deze banenmotor goed was, uiteindelijk betaald het volk de kosten ervan

fikkieblijf! | 13-11-18 | 08:52

Daar hadden we veel mensen mee kunnen helpen in hun eigen land. Maar nee, de linksmens en hun verdienmodellen he? Het profiteren en verdienen aan mensen bah.

Repetitive Beats | 13-11-18 | 08:42

Kun je als Nederlander ook asiel aanvragen? Toch leuk voor de vakantie zo'n extra bedrag.

Hank Nozemans | 13-11-18 | 08:42 | 3

Armenië schijnt een leuk vakantieland te zijn.

Rest In Privacy | 13-11-18 | 08:54

Syrische paspoorten zijn op de zwarte markt verkrijgbaar rond de € 500,-

Mastermattie | 13-11-18 | 08:56

Lekker chillen in Damascus.

Rest In Privacy | 13-11-18 | 09:08

Dit heeft niets met personeelstekort te maken, maar met slechte administratie. En standaardbriefje na 6-8 weken kan iedere bonobo agenderen.

Guido | 13-11-18 | 08:41 | 2

Dit heeft niets met slechte administratie te maken, maar met politiek correct beleid.

jemagookniksmeer | 13-11-18 | 08:44

Fijne hardwerkende jongemannen die ons land komen opbouwen, van harte welkom jongens! Bij mij in de straat staan nog wat sociale huurwoningen leeg. Kom maar, wij Nederlanders wachten nog wel 10 jaar.

HaagsHaram | 13-11-18 | 08:40 | 3

Ik snap het ook niet meer. er zijn woningen te weinig maar we nodigen wel mensen uit?

djeco | 13-11-18 | 08:47

djoco.. ze worden niet uigenodigd. Het is hun job.. landen hoppen, gratis levensonderhoud en een kwartaalsalaris ( de boete) mee naar het volgende asielaanvraagland.. nog even en de advocaten gaan werven in Marokko.

fikkieblijf! | 13-11-18 | 08:54

@fikkieblijf: je vergeet nog de paleizen die in Marokko gebouwd worden van al dat geld wat ze gratis van NEEderland gedoneerd krijgen! En ondertussen lachen ze zich helemaal suf om ons! Mijn bloed gaat hiervan koken, werkelijk waar!

BaldEagle | 13-11-18 | 14:17

Ik roep al langer, zo'n procedure moet maximaal 1 maand duren en bij afwijzing meteen op het vliegtuig retour zetten.

Geen hoger beroep (heb je daar als niet-Nederlander / -Europeaan eigenlijk wel recht op?) Want men doet het er inmiddels om, sterker nog, in de gisteren gepubliceerde video van Lauren Southern is te zien hoe migranten op Lesbos door "Advocates Abroad", Griekenland wordt geleerd om hun immigratieverhaal te acteren: youtu.be/K4XhLiiu0is .

Mastermattie | 13-11-18 | 08:38 | 5

Ik ben bang dat indien iemand hier eenmaal is ze je niet meer weg krijgt.

djeco | 13-11-18 | 08:45

@djeco
Anders trekken ze wel weer een blik zielige kindertjes open zodat iedereen weer oeh en aah roept.

Mastermattie | 13-11-18 | 08:50

Een maand? Een dag!

Knufter | 13-11-18 | 09:00
▼ 2 antwoorden verborgen

De oplossing is dan ook simpel: asiel kan UITSLUITEND worden aangevraagd op Schiphol, in alle andere gevallen geldt het Dublin verdrag en is het dus NIET mogelijk om asiel aan te vragen. Geen wetswijziging of internationaal verdrag verandering voor nodig, alleen de wil om het uit te voeren...

ZwarteDag | 13-11-18 | 08:38 | 3

Maar ze komen met de boot!

kapotte_stofzuiger | 13-11-18 | 08:54

kapotte_stofzuiger, aanstaande weekeinde weer zo een bootinvasie....

Kanarie_Geil | 13-11-18 | 09:00

@ZwarteDag: Probleem is, dat Marokko hun lieverdjes niet meer binnen laat.

RickVogelschrick | 13-11-18 | 11:03

Wat een stom land zijn we toch!

Petrus Poortwachter | 13-11-18 | 08:38

Geen Milele en Blond Wijf?

Mark_D_NL | 13-11-18 | 08:38

Wat een gaaf land!.

Pelforth | 13-11-18 | 08:38 | 1

Het is hier alleen een beetje druk.

djeco | 13-11-18 | 08:46

Dat is nog steeds onder de armoedegrens.
Schandalig van IND, dat ze niet meer uitkeren!

MarcS | 13-11-18 | 08:37

Allemaal perverse prikkels. Dat moet stoppen.

Rest In Privacy | 13-11-18 | 08:37 | 5

Meldpunt Poolse Vrouwen? Geen probleem...

Rest In Privacy | 13-11-18 | 08:56

@Kuifje-in-Afrika | 13-11-18 | 08:43
Antwoord van een vertegenwoordiger van de asielindustrie: "ja maar het kan zijn dat er toch eentje tussen zit die door de marokkaanse politie gezocht word omdat hij op de koning gescholden had. En die moet asiel kunnen aanvragen".
En dat zei die zakkenvuller zonder enige ironie.

2voor12 | 13-11-18 | 09:00

Zitten volgens mij ook veel jongens tussen met een verslavingscarrière. Die hebben het in Europa prettiger. Denken ze.

Rest In Privacy | 13-11-18 | 09:11
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl