Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

IDF voert preventieve aanval uit op Iran met geheim nieuw wapen

Social

Ayatollah Khamenei reageert ontzet: "We zitten godverdomme niet in Syrië om vervolgens recht in onze muil uitgelachen te worden ja. Het bestrijden van het eeuwige zionisme is geen kwestie die zich tot een meme mag laten reduceren, en al helemaal niet in GeenStijl-kleuren", reageert de hoogste geestelijke vanuit zijn massagestoel. "Bij dezen verklaren wij de heilige meme-oorlog ook al zijn we niet grappig, we moeten het toch proberen. Wij roepen de hele ummah op onze zaak te steunen."

Social

Reaguursels

Inloggen

wanneer snappen die imans een keer dat ze de verkeerde god dienen ,God kwam niet pas of liet in het jaar 600 na vertellen hoe het moest.

pedro300 | 22-01-19 | 08:44

Leuk die acties maar je moet het in de Kern aanpakken en die zit in Teheran. Het Wachten is op een actie als in 1981 bij de kerncentrale van Bagdad. Het aftellen lijkt begonnen. En terecht.

Lieveschat | 22-01-19 | 05:58

Ik vraag me af wat het preventieve wapen is
en wat de Syriërs daar tegenin zouden kunnen zetten/hebben gezet.
www.bbc.com/news/world-middle-east-46...
The Israel Defense Forces say the overnight operation targeted the elite Quds Force of the Iranian Revolutionary Guards, as well as Syrian air defences.
The Syrian military says it shot down most of the Israeli missiles.

The Russian military, which like Iran also backs the Syrian government, said more than 30 missiles and guided bombs were shot down.

Neem bijvoorbeeld een guided bomb. Die haal je niet neer met een s300/s400. Dus wat wel over/weer? (Syrië heeft geen "iron dome" www.raytheon.com/capabilities/product...)
Alvast bedankt.

Is dit nog nieuws? | 21-01-19 | 22:14 | 2

Het wapen is de meme.

Tapu | 21-01-19 | 23:43

Een van de kerntaken van de Pantsir-S2 (NATO: SA22 Greyhound te zien in de beelden op het eind) is het verdedigen van S300/400 sites tegen vijandige ALCM's en GB's. De effectiviteit is een ander verhaal. Gezien de rare beweging die de gelanceerde raketten maken is de Israelische ECM vrij effectief. De raketten die de Pantsir lanceerd zijn afhankelijk van een RF link voor hun geleiding waarschijnlijk word die gestoord.

TheOracle2 | 22-01-19 | 10:27

Toch weet ik het niet. Leuk hoor die aanvallen op wat bunkers en een busje. Maar de oorlog tegen hezbollah 6 jaar geleden bleek israel wel degelijk kwetsbaar met meer verliezen dan ze lief was. De geroemde tanks werden toch dermate vaak uitgeschakeld door de russische kornet anti tank raketten( jaren 90 spul) dat ze het maar hielden op totaal beiroet tegen de vlakte te gooien en een invasie diep libanon in toch maar niet te doen. Dit soort acties zijn ze meester in maar een totale oorlog inclusief bezetting hebben ze simpelweg de hoeveelheid manchappenaantal niet voor. Het geromantiseerde beeld van het onverslaanbare kleine leger tegen de totale arabische wereld is achterhaald. Ja ze hebben het modernste leger en luchtmacht maar hebben in hezbollah nu gesteund door de revolutionaire garde van Iran wel degelijk een tegenstander waar ze serieuze verliezen bij zullen lijden in een treffen. Ja ze hebben atoombommen en teheran zal vergaan maar een tegenreactie met raketten vol VX gas of novitsjok is net zo dodelijk.

DreDoorsnee | 21-01-19 | 22:13 | 2

DreDoorsnee | 21-01-19 | 22:13 |
Maar de oorlog tegen hezbollah 6 jaar geleden bleek israel wel degelijk kwetsbaar met meer verliezen dan ze lief was.

Bron?

Is dit nog nieuws? | 21-01-19 | 22:24

met een vulcan .minigun ,bommen ook de nukes zegt manschappen niks.

pedro300 | 22-01-19 | 08:46

Moest gelijk weer even denken aan mn UNIFIL tijd in Libanon. Ook toen vlogen de raketten ons om de oren en stond ik daar met mn UZI een beetje tof te doen. Nu 40 jaar later vliegen er nog steeds raketten over en weer. Nothing changed.... behalve voor 9 van onze landgenoten dan....

TonyMontana010 | 21-01-19 | 20:50

De hoogste tijd dat de olie eens opraakt in die islamitische zandgaten. Hulde aan Israël.

Fi-Bu-Bla | 21-01-19 | 20:20

Hup IDF

Lieveschat | 21-01-19 | 20:05

Je kunt niet anders dan van Israël en de Joden houden.

smdyasc | 21-01-19 | 19:53 | 1

Is dat net zoiets als het houden van Belgen?

marjen | 21-01-19 | 20:19

Die SAM's vliegen alle kanten op behalve de goede.

Wekkertje | 21-01-19 | 19:46

Weer een top stukje defensie van Israel .
Chapeau , die zitten daar niet te slapen zoals in t ,Haagje met die geimporteerde Murkenmeuk .

liegende lippen | 21-01-19 | 19:37

Het is dat Amerika op de rem staat anders had Israël jaren gelden al de boel geheel plat gegooid en/of bezet. Op misschien Egypte en Jordanië na dan. IDF wacht niet af die slaan toe wanneer nodig en de gevolgen hebben ze helemaal poep aan. Israël heeft wat dat aangaat in de recente geschiedenis ervaringen genoeg gehad.

DerkArie-ut-de-Achte | 21-01-19 | 19:36 | 3

De laatste keer met hezbolla of hoe dat heet daar ging niet echt lekker.
Zijn ze maar snel mee gestopt

Roger-Rabbit | 21-01-19 | 19:39

Speciaal voor Roger t Knijn.
nl.wikipedia.org/wiki/Isra%C3%ABlisch...)
Een maandje was genoeg om dat hebollah tuig terug te dringen en het hun dun door de broek te laten lopen.
Missie geslaagd. Maar geloof het nou maar eens:
Israël wil gewoon rust.
Net als het meerendeel van de Pallies en de Libanezen.

Ruimedenker | 21-01-19 | 19:52

Iran krijgt wel meer in de nek als ze denken dat ze daar wat te zoeken hebben,laten die imans toch gewoon zorgen voor een prettig land om te wonen die oorlogshitsers dat ze zijn/ipv zelf ellende te veroorzaken.

pedro300 | 22-01-19 | 08:50

Feit is dat Israel elk jaar een giga input van wapentuig uit de VS ontvangt, dus moet er ook een giga output van oud wapentuig de voorraadschuren uit. Veel van dit bombardeervertoon tegen Iran is bedoeld om klanten op de wapenmarkt te overtuigen van de effectiviteit van dit schiettuig. De IDF is de showroom van de nieuwste Amerikaanse en Israelische wapens. Het draait hier om heel veel dollars. Dat is veel belangrijker dan Iran af te schilderen als een gevaar voor Israel. Israel's economische bestaansrecht is veel afhankelijker van het laten rouleren van bommen en granaten dan van granaatappels en Jaffa sinaasappels.

Eeuwig..Op..Vakantie | 21-01-19 | 19:29 | 9

Is dit nog nieuws? | 21-01-19 | 22:26
Precies, spijker-kop + hulde. Je kunt bangmaakplaatjes volgen van Iran die als het leger van Darius bezig is westwaarts op te trekken (grotendeels fictie, bewijs maar eens hoe grootschalig dat oprukken is; Iran is een arme drommel), maar je kunt ook kijken vanuit de supply zijde: omdat je elk jaar een stoot nieuw tuig ontvangt, moet je die oude voorraden dumpen. Waar? Op Jemen, op Iraniërs in Syrië. Israel krijgt het benauwd, niet vanwege enig gebibber voor Iran, maar vanwege de voorraadschuren die uitpuilen van nog niet afgeschoten wapentuig. Saoedi-Arabië heeft Jemen nodig als het doel waarop zij met hun vliegende tapijten afvliegen om daar op de grond een serie bommentapijten af te leveren. De Saoedi's willen steeds het nieuwste van het nieuwste, dus weg met de oude meuk.

Eeuwig..Op..Vakantie | 21-01-19 | 23:21

Tijdens de eerste Golfoorlog de grootste VS oorlog ná Vietnam werden er ook veel nieuwe wapens en gevechtsvliegtuigen getest. Er werden Patriots getest die later door oa. Nederland werd aangeschaft. Dat is van alle tijden.

Trumme | 21-01-19 | 23:25

Trumme | 21-01-19 | 23:25
Ja, van alle tijden, denk maar aan Guernica, maar nog steeds geloven veel mensen dat de Iraniërs een werkelijk kanjergevaar vormen voor die piepkleine David. Maar nadat David Goliath een kopje kleiner had gemaakt, droeg hijzelf het zwaard van Goliath. Ergo: David werd Goliath.

Eeuwig..Op..Vakantie | 21-01-19 | 23:39
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
Christkillers | 21-01-19 | 18:19 | 1

Stop de agressors en hun linkse handlangers.
Weg met de Iraanse fascistenkliek!.

Pelforth | 21-01-19 | 18:06 | 7

Zijn minder extreem dan Saudi-Arabië.
Wonen zelfs genoeg joden in Iran,Wat in Saudi-Arabië onmogelijk is.

Roger-Rabbit | 21-01-19 | 19:41

@Roger-Rabbit, kom uit je hol joh. Het zijn levensgevaarlijke fanatici, die Ayatollahs. In ieder geval willen ze Israel zeker van de kaart vegen. Dat die Joden daar kunnen wonen, dat danken ze aan de Dhimmistatus die ze ongetwijfeld hebben.

BlowingBubbles | 21-01-19 | 20:36

Roger-Rabbit | 21-01-19 | 19:41
BlowingBubbles | 21-01-19 | 20:36
Appels en peren
Soennieten en Sjiieten
2 stromingen binnen de islam die elkaar naar het leven staan.
Maar gezamenlijk tegen de vijand. -> Israël. En dan de ongelovigen. En dan elkaar. Want er is maar 1 religie van de vrede.

Is dit nog nieuws? | 21-01-19 | 22:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Al heel mijn leven kijk ik met bewondering naar dat kleine landje vol Joden dat zich in zijn eentje al die bloeddorstige gekken van het lijf houdt. Hup Israël! Gaan met die raketten!

JvanDeventer | 21-01-19 | 18:03 | 5

Inderdaad, want wat er in WO2 is gebeurd, gaat niet nog eens gebeuren.
Eventueel een goede film hierover : Munich (2005).

Nederlandop1 | 21-01-19 | 19:19

Heel juist. Daar zat geen woord Arabisch bij! Hup Israel

Nuuk | 21-01-19 | 19:24

Wat u zegt

DeJemelscheet | 21-01-19 | 19:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Go IDF, bomb those fakkers. Iran is niet te vertrouwen en moet hard aangepakt worden als ze militaire bases en raket installaties in je buurt aan het opzetten zijn.

WatZalIkErvanZeggen | 21-01-19 | 17:44 | 1

Het IDF blijft bewonderenswaardig, omdat het bij al haar acties de humaniteit niet wil verliezen. Het is niet zo weergaloos grof als wat de islamitische terreur aan het doen is. IDF houdt een hoge moraal steeds in het oog.

marjen | 21-01-19 | 17:52

Hup idf hup

Poppo van Ulvinga | 21-01-19 | 17:30

Dit soort (terechte) aanvallen wordt misbruikt door in o.a. Nederland aanwezige gasten met een bepaald geloof om joden aan te vallen c.q. te beschimpen enz. Vervolgens zijn er dan talkshows die over deze moderne jodenvervolging met 'kenners' e.d. een potje neuzelen en waarbij zorgvuldig wordt vermeden wie dan die aanvallers zijn.

AntonJensen | 21-01-19 | 17:30

In Iran is de bevolking ook niet echt blij met de Revolutionaire Garde die zich in Syrië bevindt. Het kost veel geld, het kost levens en veel Iraniërs willen dat het regime weggaat. Het regime van Iran heeft bedacht in Syrië zich tegen Israël te richten in de hoop afleiding van de falende economie in Iran te krijgen. In dat perspectief is de aanwezigheid van Iran een duidelijk aanwezig gevaar. Iran is gek genoeg om aan te vallen.

El Rico Grande | 21-01-19 | 17:12 | 5

Dat 'martelaarschap' van de islam is een perverse nabootsing van christelijk martelaarschap. Het christelijk martelaarschap houdt NIET in dat men anderen gaat vermoorden. Het islamitisch martelaarschap vermoordt vele andere weerloze mensen: het is de totale perversie van het begrip. Omkering van alle waarden.

marjen | 21-01-19 | 17:32

marjen | 21-01-19 | 17:32
Daarom hebben zoveel linksige types ook geen moeite met moslims.
Verdelen betekent daar ook nemen.

Langshetrandje | 21-01-19 | 18:52

die lui in Iran geloven iemand die in nieuwe testament openbaring al aangekondigd werd door de schepper himself de antichrist en de valse profeet, zijn de 2 grote geloven ontstaan door een lichtend wezen die zei hoe het moest

pedro300 | 22-01-19 | 08:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Israel. Het enige prettig beschaafde land in een oceaan van debiele vijandige islamieten. Het kleine land dat moedig en vastberaden standhoudt terwijl door gevaarlijke gekken omringd. RIP Goscinny.

marjen | 21-01-19 | 17:10

Het Iraanse leger is ondertussen een stuk sterker dan het Israëlische leger. Tja, met open grenzen pact met Syrië rolt het Iraanse leger zo naar de grenzen van Israël. Ik snap die Joden wel.

Wasbakplasser | 21-01-19 | 17:09 | 4

Ik bedoelde conventioneel, maar wat heb je nog aan de nukes als de godsdienstbarbaren reeds voor de poorten staan?

Wasbakplasser | 21-01-19 | 17:34

Mmkay

shampo | 21-01-19 | 18:08

Israel heeft geen nukes gehad-Israel heeft ze zelf ontwikkeld en heeft ze al een tijdje

Roadblock | 21-01-19 | 18:38
▼ 1 antwoord verborgen

Drollewupper:
Iran heeft vele malen gemeld de intentie te hebben Israël en zijn bevolking volledig te vernietigen. Nu doen islamitisch verwarde mannen wel vaker aan grootspraak, maar je kan nooit 100% zeker zijn dat zij daar toch helemaal niks van menen.
Nu vallen er met enige regelmaat spontaan raketten uit de lucht in Israël en die zijn dan vaak gemaakt in Iran. Vervolgens komt er een vrachtvliegtuig vol Iraanse raketten aan bij de Iraanse vredestroepen in Syrië.

Israëlische Joden zijn geen brave christenen die maar blijven draaien met hun wangetjes wanneer zij daarop geslagen worden. Het zijn ook geen Scandinavische meisjes die er begrip voor hebben om als lammetjes geslacht te worden door de gelovigen. Dus een misverstand en een ongelukje zaten nu even samen in dat kleine hoekje, wat dus "biem" sprak.
Best rot voor de jongens van de ayatollah. Ook zo naar voor de Verenigde Nazi's, die nu alweer in spoedberaad moeten om "foei" te roepen tegen Israël, dat maar niet mee wil werken aan de eigen vernietiging.
Ondanks de vrijwel unanieme Internationale oproep daartoe.

Jan Passant mk2 | 21-01-19 | 17:06

De reliidioten van Iran hebben een groot doel: de vernietiging van Israel. Diverse LALAtollas hebben dit over de jaren uitgesproken evenals en onlangs nog, een generaal die het had over 'de kanker voorgoed vernietigen'.
Prima gedaan Israel, wat moet je ook anders.

donkieshot | 21-01-19 | 17:03 | 6

@donkieshot
Met doe blokade lijkt mij het sterk dat ze Gaza in en uit lopen gogem.

Roger-Rabbit | 21-01-19 | 18:24

Raketten lopen niet

Ben Hetzat | 21-01-19 | 18:29

konijn
Die dingen die ze schieten gaan door de lucht heen gogem.
Waarschijnlijk heb je gemist dat Iran de Hezbollah en Hamas aan het bewapenen is met meer geavanceerde raketten. Wellicht aardig om die gekleurde bril af te zetten en te zien hoe het daar is..
Booslims in de buurt = altijd gezeik.

donkieshot | 21-01-19 | 20:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Komt nooit meer goed in die zandbak.

de uitbater | 21-01-19 | 16:58 | 3

Zeker! Daar zijn veel landen en ook bedrijven bij gebaat. Maar dat wil niet zeggen dat het niet nog leuk kan worden. Turkije heeft van de VS (en Israel) groen licht gekregen om zijn invloedssfeer (lees bezetten) in Syria flink uit te breiden.

Dat zal Iran en Rusland verder onder druk zetten. Rusland zal daarnaast niet het risico nemen om ook maar een enkel toestel van IAF uit de lucht te schieten.
Dat zal het conflict voor Rusland geo politiek te veel versplinteren en moeten er teveel consessies gedaan worden.

litebyte | 21-01-19 | 17:06

En weet je..... langzaam maar zeker komt de zandbak hier naar toe.

Slough | 21-01-19 | 17:16

@litebyte
Denk je nu echt dat de Turken dat kunnen,Koerden die willen al een tijdje samen gaan met het Syrische leger.
Turkije durft niet want dan word ome Vlad boos,en dat willen ze niet.

Roger-Rabbit | 21-01-19 | 17:23

IDF is cool. Die meisjes en jongens voegen de daad bij het woord. Bekend gezegde: "If the arab islamic world would put down their weapons, there wil be peace. If Israel puts down their weapons, that will be be the end of the state of Israel." Nuff said. De absolute haat van de moslimwereld tov joden is ongelooflijk. Tip. Ga 's effe een simpel ritje doen met een Marokkaanse taxichauffie hier in Amsterdam en vraag hoe ze denken over joden. 99 van de 100. "Kutkankerjoden wolla"

Basil Fawlty | 21-01-19 | 16:57 | 7

Slough | 21-01-19 | 17:25 | herrinner je Joegoslavië nog. Ene dag goede vrienden, volgende dag elkaar afmaken

Ben Hetzat | 21-01-19 | 18:26

Fawlty,
Nee, het ligt anders. De islam wil de positie van het Jodendom innemen; dat is de oorzaak van al die aversie. De enige God heet de God van Abraham, Isaak en Jacob.
De islam verwijdert die notie door Ismael - halfbroer van Isaak en zoon van een slavin van Abraham, waar Isaak de echte zoon van Abraham en Sara was - in de plaats van Isaak te zetten. Sinds die tijd bootsen ze het Jodendom in alles na en streven ze naar de verwijdering van het Jodendom.
Ze zijn als een koekoeksjong in het Joodse nest gaan zitten. Dat verklaart al hun stompzinnige en agressieve gedragingen.
Je kunt dit alles lachwekkend vinden, maar binnen de islam is dit allemaal bloedserieus.

marjen | 21-01-19 | 20:28

Slough | 21-01-19 | 17:25
Drinkt diegene bijvoorbeeld ook alcohol?
Elke vrijdag naar de moskee?
5 x per dag bidden?
Vasten bij de ramadan?
Indien 1 van bovenstaande "nee" is dan is het per logica van de islam al geen moslim maar een afvallige.

Is dit nog nieuws? | 21-01-19 | 22:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Al dat gezeik om 2 boekjes van eeuwen terug.

oakmont | 21-01-19 | 16:56 | 1

Religie is in nog veel minder economisch ontwikkelde landen een sturingsmiddel. Economische vooruitgang en brede maatschappelijke en educatieve ontwikkeling is het grootste gevaar voor relifascisten.

litebyte | 21-01-19 | 17:11

Israël doet wat het wil,gesteund door de Amerikanen. Kon nog wel eens link worden als de Perzen, Syriërs en Russen terug gaan schieten. De VN-Veiligheidsraad is een wassenneus... als er Russen worden getroffen dan wordt er teruggeschoten (en terecht naar mijn mening). Beetje dom wat Sam en Moos aan het doen zijn; uitlokking WO3 lijkt mij geen optie. India heeft een veligheidsverdrag met Iran... is een echte atoommacht. De Russen en Chinezen zullen hier ook wel een VN-Veto stokje voor steken.

Eendragtmaaktmagt | 21-01-19 | 16:56 | 1

En daar hebben we een echte:
"Beetje dom wat Sam en Moos aan het doen zijn."
Dat is weer eens wat anders als je verschuilen achter "Ja maar, ik bedoel de Joden niet, maar de Israelisch".
U bent misschien niet op de hoogte, dat Sam en Moos al heel lang zelf ontwikkelde nukes hebben?
U zou dus liever zien dat Sam en Moos zich bij Hezbollah gingen melden om afgemaakt te worden?
En als Israel zich ene fuck had aangetrokken van wat de door moslims vergeven VN aan resoluties uitbraakt, dan bestonden ze allang niet meer.
Nog veel succes met uw anti-semitisme btw.

Roadblock | 21-01-19 | 18:48

Dit is toch lachwekkend. Die Israeliers steunen al jaren ISIS in Syrie en beginnen te zeiken over dat Iran Assad steunt in Syrie terwijl de V.S al tientallen jaren over de hele wereld oorlogen voeren.
Hypocriet zooitje.
Iran vecht in Syrie omdat ze willen dat Assad daar aan de macht blijft. Iran wil een een gas pijpleiding aanleggen door Syrie naar de Middelandse zee. Daar is die hele oorlog in Syrie ook om begonnen. Saoedie Arabie en Quatar begonnen rebellen in Syrie te steunen omdat zij Assad weg wilden hebben zodat ze hun eigen gaspijpleiding door Syrie aan konden leggen. Zowel Iran als Quatar/Saoedie Arabie willen gas op de Europese markt brengen.

drollewupper | 21-01-19 | 16:53 | 16

@drollewupper
Fijn dat we het dan eens zijn geworden en dat ze isis niet steunen.
Uit jouw linkje:
However, rebels told Tsurkov that Israel has recently begun helping them by launching drone strikes and antitank missiles at Islamic State positions during these battles.

donkieshot | 21-01-19 | 18:04

De Israelisch steunen ISIS. jawel.
Voelt u zich wel helemaal goed bij u hoofd? Of is u mischien moslim?

Roadblock | 21-01-19 | 18:53
▼ 13 antwoorden verborgen

Zou Putin het hier niet een beetje benauwd van krijgen? Zal het S 500 systeem wel zo goed zijn als hij beweert?
Bovendien zal de US toch wel nieuwsgierig zijn hoe de F35 in de praktijk werkt.

Mr.Crowley | 21-01-19 | 16:49 | 5

Mogelijk dat het hier het oude systeem S 300 was? Het nieuwere systeem is S400.

El Rico Grande | 21-01-19 | 17:02

Rusland heeft geen moeite met de acties van Israël heb ik zo begrepen. Israël is een prima tegengewicht voor zowel Turkije als Iran. Putin is geïnteresseerd in zijn Middellandse zee haven in Syrië en de zuidelijke pijplijn die energie gaat leveren aan Zuid Europa, via Turkije (om de Oekraïne heen, net zoals de Nordstream.

DebraCadabra | 21-01-19 | 17:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Dankjewel GS mensen. Berichten over succesvolle acties van IDF geven mij altijd een goed gevoel. Graag meer van dit soort berichten.

Arnold Layne | 21-01-19 | 16:47 | 2

Je mag het eigenlijk niet zeggen, maar ik zat ook met een dikke glimlach dat bericht te lezen. Heb het zo ontzettend met die ISlam gehad, het brengt alleen maar dood, verderf, destructie en ellende, er is echt helemaal niets mee te beginnen. En aangezien de mensen daar - in plaats van te ijveren voor een leven naast die ideologie - strikter en strikter die leer gaan volgen met alle ellende van dien is m.i. de enige oplossing ze kei- en keihard aan te pakken daar. En dat is wat de IDF dan ook doet. Dikke prima, keihard door blijven gaan totdat ze weer normaal gaan doen.

Graaisnaaiert | 21-01-19 | 17:23

Graaisnaaiert | 21-01-19 | 17:23

Waarom zou u dat niet mogen zeggen? Ik ben het verder volledig met u eens overigens.

Kop Kaaz | 21-01-19 | 17:28

Die Iraanse luchtdoel raketten vliegen alle kanten op behalve de goede kant.

aquarius | 21-01-19 | 16:46 | 1

En de Perzische tapijten vliegen ook allang niet meer de deur uit volgens een handelaar

Slough | 21-01-19 | 17:18

OT May is live. Eindelijk.

Langshetrandje | 21-01-19 | 16:44

Boeien. Laat ze elkaar daar lekker afmaken met hun besneden piemeltjes.
Ik begrijp niet waarom wij hier in Nederland daar iets van zouden moeten vinden.

Superior Bastard | 21-01-19 | 16:41 | 4

inderdaad. ieder volk dat aan z'n zak gaat zagen met als excuus hygiene of religie is niet helemaal fris in de bovenkamer

zeiksmurf | 21-01-19 | 16:47

Racistisch filmpje Van Urk. Een vis "agressief" noemen alleen omdat die uit het MO komt zeker. En hoezo "een exotische soort die hier niet thuis hoort"? De wereld is van iedereen! Europa is om te delen! #ShareEurope Desnoods gaan we ze halen!

Ramsesz | 21-01-19 | 17:03

"Laat ze elkaar daar lekker afmaken met hun besneden piemeltjes. "
Nou Inferior, als de groep besneden piemeltjes die daar echt de ander wil afmaken daarmee klaar is, komen ze misschien wel hierheen om jou onbesneden piemeltje af te maken? Als ze er al niet zijn natuurlijk: Er zijn zo'n 6.000 palestijnen in Nederland.

Roadblock | 21-01-19 | 18:58
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ga maar weer eens pizza en softdrinks bestellen voor een peloton van de IDF.Blijk van waardering.Nee,Israel is niet perfect,maar ze doen hun best om zich nog netjes te gedragen.Terughoudend optreden indien mogelijk.De moslims in Israel hebben hun stem in het parlement en genieten veel meer vrijheid dan in de omringende landen.Ze willen de Joden allemaal dood,al eeuwen,de aanhangers van de religie van de "vrede".Tot nu toe niet gelukt,ondanks de steun van talloze naieve linkse sukkels hier te lande.Islam is Islam,er zal nooit een matiging,of aanpassing aan de moderne tijd plaatsvinden,is onmogelijk,ze zeggen het zelf.Wordt eens wakker en hou op met jullie regenboogfantasietjes. Dwazen.

Zeurkont | 21-01-19 | 16:41 | 11

Nappa, kan me nog een filmpje herinneren van hamas die een Palestijnse bruiloft binnenviel en 70 gasten dood schoot (incl bruidspaar) omdat er gedanst werd. Kun je daar commentaar op geven?

Ben Hetzat | 21-01-19 | 18:20

Nappa | 21-01-19 | 16:56 |
Mag ik ff heel hard lachen. Die zielige palestijnen toch. Van jongs af aan de kinderen opvoeden met haat, en dat het hoogste wat een moeder voor haar kind wil, dat hij als martelaar sterft terwijl hij Joden doodmaakt, en dan in de slachtofferrol kruipen als er terug gemept wordt.
De 'martelaren' van de palestijnse moordcommando's zijn niet bepaald kieskeurig wie ze de keel afsnijden in hun bed.

Roadblock | 21-01-19 | 19:05

Nappa
Als ze vanuit de westbank geen raketten meer schieten, hun wapens inleveren, stoppen op school kinderen rekenen te leren met: 1 dooie jood plus 1 dooie jood = 2 dooie joden..... dan is er vrede.

donkieshot | 21-01-19 | 21:25
▼ 8 antwoorden verborgen

En aan de andere kant mag de VS natuurlijk wel in Israel , Irak etc zijn, terwijl Trump herhaaldelijk heeft gedreigd met een totale vernietiging van Iran. Weer stuitend bewijs van Westerse hypocrisie. Als je de geschiedenis bestudeert van Iran, dan zie je dat de VS al meer dan 40 jaar proberen de Iraanse Revolutie ongedaan te maken. Terwijl de aanleiding van de Iraanse Revolutie was de corrupte manier waarop de Shah destijds aan de macht is geholpen door de VS. Iran kreeg hierover gelijk van het Internationaal Gerechtshof.

Nappa | 21-01-19 | 16:39 | 12

Nappa ...... je hebt helemaal gelijk! Daarom vluchten al die MILJOENEN Iraniers al jaren regelrecht terug naar Teheran. Iran een walhalla voor iedereen, je moet er gaan wonen man!

Slough | 21-01-19 | 17:30

Trump reageerde op een speech van Iran's Rouhani die met een oorlog met US dreigde, noemde het "the mother of all wars". Je moet dus wel de context weergeven van Trumps woorden.

UncleAlbert | 21-01-19 | 17:36
-weggejorist-
donkieshot | 21-01-19 | 18:10
▼ 9 antwoorden verborgen

Go Go Gadget Israel!

Noltie | 21-01-19 | 16:39

Als Israël duidelijk tegen Syrië zegt dat het verstandiger is om geen toestellen van de IDF aan te vallen kun je ze beter geloven.
Het is niet de eerste (en vast en zeker ook niet de laatste) keer dat Israël die Arabieren eens flink de oren wast.
Ze hadden beter kunnen weten.

Petrus Poortwachter | 21-01-19 | 16:38 | 3

De Israeli's hebben zelfs nog het fatsoen om ze vantevoren te waarschuwen voordat het offensief begint.

Iets met kinderen en vrouwen enzo. Maar ja, die worden als schild gebruikt door de pislammertjes.

Kop Kaaz | 21-01-19 | 16:44

kop kaaz | 21-01-19 | 16:44
Dat ook maar ik ben ervan overtuigd dat Israël geen Syrische installaties had aangevallen als die Syriërs geluisterd hadden.
Is natuurlijk wel moeilijk voor Syrië om een bondgenoot niet te helpen. Het zijn geen Fransen hé?

Petrus Poortwachter | 21-01-19 | 16:47

Petrus Poortwachter | 21-01-19 | 16:47

Zou zo maar kunnen, ja.

Kop Kaaz | 21-01-19 | 16:53

Khamenei tweette op 3 Juni het volgende: “Our stance against Israel is the same stance we have always taken. #Israel is a malignant cancerous tumor in the West Asian region that has to be removed and eradicated: it is possible and it will happen.”

Dus volkomen logische en terechte reactie van het IDF.

Crystallugia | 21-01-19 | 16:36

Ik volg dat hele conflict al een tijdje niet meer in verband met desinteresse.

overVecht | 21-01-19 | 16:34 | 3

Idem hier. Ze bekijken het maar - geen zinnig gesprek over mogelijk.

piloot47 | 21-01-19 | 16:37

Dat dus inderdaad.

overVecht | 21-01-19 | 16:42

Ik wacht al een jaar of 20 op die hele grote meteoriet die deze hele regio in een groot zwart smeulend gat veranderd.

litebyte | 21-01-19 | 16:44

Als Bibi straks naar Teheran gaat om met de Ayatollahs te overleggen, moet hij dan ook een hoofddoek om?

Kuifje-in-de-EU | 21-01-19 | 16:34 | 1

Bibi weet dat het zinloos is om met godsdienstwaanzinnigen te overleggen, dus die gaat niet. Die stuurt raketten als de Ayatollah's vervelend blijven doen.

Graaisnaaiert | 21-01-19 | 16:40

Wel goed te zien dat IDF dezelfde soepsoftware gebruikt als GS

Hollende_Kleurling | 21-01-19 | 16:34 | 1

aha. nou weet ik wie GS sponsort. #complot #aluhoed

zeiksmurf | 21-01-19 | 16:41

Iran roept al tientallen jaren dat het Israel zal vernietigen. Omdat Israel zulke uitspraken serieus neemt kan het gevaarlijk zijn voor een Iraanse blaaskaak om met een raket onder de arm een onschuldig wandelingetje te maken in de buurt van de Israëlische grens.

Nu moeten de vredelievende mullah's weer naar de Verenigde Nazi's voor slachtofferhulp.

Jan Passant mk2 | 21-01-19 | 16:33 | 2

De enige die dat roept is Israel zelf, iedere keer opnieuw, net als het feit dat Israel al dertig jaar roept dat Iran binnen een half jaar een atoom bom heeft.

zwellevertje | 21-01-19 | 17:01

zwellevertje | 21-01-19 | 17:01

De enige reden waarom ze die nog niet hebben is omdat Israel er steeds een stokje voor steekt door bijvoorbeeld de centrifuges die het uranium moeten verrijken te saboteren.

De Mossad kent zijn pappenheimers...

Kop Kaaz | 21-01-19 | 17:11

Israel had dat zooitje daar allang van de kaart kunnen vegen. Maar dat doen ze niet omdat het geen monsters zijn zoals het tuig waar ze mee te maken hebben.

Als de rollen/wapens waren omgedraaid hadden we hier niet zitten ginnegappen nu.

Kop Kaaz | 21-01-19 | 16:33 | 2

Het is altijd goed om een vijand(sbeeld) te houden, niet alleen voor je eigen bevolking - binnnelandse 'angst' politiek belangen) maar ook geo politiek om een prominente positie in de regio te kunnen behouden. Vergeet niet het M.O. conflict maakt de rol van Israel groot in de regio, niet het land op zich... oh ja ook nog wat historische redenen maar dat is relatief beperkt.

Overigens geldt het voor de buren van Israel net zo.

Israel weet het tot nu toe goed gebalnceerd uit te voeren, net niet te ver gaan om iedereen op de kast te drijven - zijn ze heer en meester in na jarenlange ervaring en kwalitatieve hoogwaardige militaire technieken. Daarnaast voelen ze zich gesterkt door de meeste westerse landen die slechts af en toe een beetje hypocriet en selectief foei roepen als het zo uitkomt.

litebyte | 21-01-19 | 16:41

Inderdaad, als Iran de capaciteiten had van Israël en vice versa was Israël alleen nog maar een herinnering geweest.

Ibu | 21-01-19 | 19:35

Waarom bombardeert Israël niet alle basissen van Amerika in SA dan?
Beetje domme redenatie.

miko | 21-01-19 | 16:32 | 7

Miko - omdat SA (hebben ze het nog trouwens?) de UN chair for women's rights want die STAAN immers voor de rechten van de vrouw - hahaha

Slough | 21-01-19 | 17:38

Omdat de VS geen raketten op Israël gericht heeft, en omdat zelfs onder Obama niet geroepteterd werd dat Israël van de kaart geveegd moest worden?

Guido | 21-01-19 | 18:30

Doe je nou zo dom, of?
Iran heeft zijn jaarlijkse Al Quds dag, waarin steevast gebruld wordt om de vernietiging van Israel.
Iran heeft onlangs de leiders van Hezbollah, en de Islamitische Jihad verzekerd dat Israel van de kaart geveegd zal worden.
Iran is raketbasissen in Syrie aan het bouwen, en levert raketten aan Gaza en Hezbollah.
Ja, dan is het logischer dat Israel Amerikaanse en Russische basissen in Syrie bombardeert dan die van Iran (?)

Roadblock | 21-01-19 | 19:14
▼ 4 antwoorden verborgen

Laat de Zoenies en Sjieties eerst hun interne problemen oplossen, ja!

bodemloos | 21-01-19 | 16:30 | 3

Liever niet, als het u hetzelfde blijft.

Petrus Poortwachter | 21-01-19 | 16:33

Petrus Poortwachter | 21-01-19 | 16:33
Okee, dan niet.

bodemloos | 21-01-19 | 16:42

Gelukkig :)

Petrus Poortwachter | 21-01-19 | 16:43

Daarom is Comic Sans ook verboden door de conventies van Genève.

W_F | 21-01-19 | 16:29

Hoppa terug naar je eige land. Of anders.

sjef-van-iekel | 21-01-19 | 16:26

hadden wij in Nederland maar leiders die net zoals het IDF optreden tegen de uitwassen van de Islam.

Fedde71 | 21-01-19 | 16:26 | 4

overigens islam kan gewoon met een kleine letter... nazisme, steen of kabouter schrijf je toch ook niet met een hoofdletter?

litebyte | 21-01-19 | 16:33

Orthodoxe joden doen in niets onder voor haatbaarden. Bovendien duurt die oorlog daar alleen maar langer en krijgen we daarom nog steeds de uitwassen van de islam op bezoek. Laat Iran die 'vrijheidsstrijders' allemaal afmaken

miko | 21-01-19 | 16:48

@miko | 21-01-19 | 16:48

Orthodoxe Joden hebben nauwelijks invloed op het (geo) politieke beleid van Israel. In de omliggende landen zijn de orthodoxen (of zoals zijzelf zich omschrijven de ware gelovigen) juist de aanstichters van religieuze regio ellende.

Israel vindt het allemaal maar best. De defensie industrie viert hoogtij dagen, door de regionale onrusten vallen dit soort militaire acties in het niet. Bovendien zit er ook iemand in Washington die het verder wel prima vindt zolang het zijn aandelenkoersen maar niet nadelig beinvloed.

litebyte | 21-01-19 | 17:00
▼ 1 antwoord verborgen

het IDF.. de kopschoppers van de geopolitiek.

Balgesjaakt | 21-01-19 | 16:24

Waarom zou Iran niet in Syrië mogen zijn? Het zijn bondgenoten.

Papierversnipperaar | 21-01-19 | 16:24 | 11

Nappa | 21-01-19 | 16:38
Mijn ervaring is, dat zodra iemand het over westerse hypocrisie heeft, hij een moslim is.
Dat geeft op zich niet zo, ware het niet dat moslims niet voor niets die uitdrukking zo vaak laten vallen.
Je beschuldigt een ander graag van iets, waar je van weet dat je het zelf bent.
Want als er iets hypocrieter is dan een moslim dan wil ik het graag weten.
Elke dag van het jaar vriendelijk staan te doen tegen ongelovigen, terwijl je intussen donders goed weet hoe er onderling over gepraat en in de moskee over gepreekt wordt.

Roadblock | 21-01-19 | 19:21

Papierversnipperaar | 21-01-19 | 17:49
En ja hoor, daar komt iemand met de grote internationale joodse samenzwering aanzetten. De joden zitten overal achter, he Papierversnipperaar?
Je vergat toch echt een aantal keren Zionisten te zeggen.
Maar daar hebben jullie soort mensen de laatste tijd wel meer moeite mee.
Het anti-semitische gezicht komt achter het anti-zionistische maskertje te voorschijn.

Roadblock | 21-01-19 | 19:28

Roadblock | 21-01-19 | 19:21 : Mijn ervaring is, dat zodra iemand het over westerse hypocrisie heeft, hij een moslim is.

Inderdaad. Of een linkse rat.

Kop Kaaz | 21-01-19 | 19:50
▼ 8 antwoorden verborgen

.. maar goed. Israël heeft veel praktische ervaring opgedaan in de omgang met de islam. Daar valt nog heel veel te leren.

Jan Passant mk2 | 21-01-19 | 16:24 | 1

Dit dus. Net zoals onze Balkanvrienden trouwens. Niet voor niets dat die het verdommen grote groepen ISlamieten binnen te hengelen, ze zijn niet helemaal achterlijk daar.

Graaisnaaiert | 21-01-19 | 16:36

Syrie is een grote speelplaats geworden van landjes zoals Iran, Saudie Arabie, Iraq en Turkije die een oude stammen vete nog uit moeten vechten. Laat ze elkaar daar maar lekker afmaken en ondertussen gooien de Israëliërs nog maar wat bommen richting wat aardsvijanden. Syrie is niets anders dan een pan-arabische etnisch religeuze oorlog tussen Alawieten, Sjieten, Soennieten, Arabieren, Turkmenen, Koerden etc etc. Het Westen en ook de Russen zouden er beter aan doen vanaf de zijlijn toe te kijken hoe iedereen elkaar afmaakt. Assad verwijderen is het domste wat het Westen heeft gedaan, kijk maar naar de resultaten in Iraq en Libie. Decennia lange frustraties en onderdrukking komen nu naar boven in deze middeleeuwse meltpot.

Indoneesje | 21-01-19 | 16:22 | 1

Assad verwijderen was het plan van Obama.
Obama heeft ervoor gezorgd dat daar nu de boel in vuur en vlam staat.
Als het nobel comité enig fatsoen had dat namen ze zijn nep-nobelprijs voor de vrede weer af.

watergeus | 21-01-19 | 21:58

Je kunt veel zeggen over die Israeli's, maar bang zijn ze niet. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Ik ben toch geneigd om ze te zien als de enige stabiele bondgenoot van het Westen in het Oosten. Als er een leger aan je grens word opgebouwd snap ik dat je in moet grijpen maar was diplomatiek overleg geen betere optie geweest? De Cuba-crisis is ooit ook uitgepraat, dus hier moet enig overleg toch ook mogelijk zijn?

pale-blue-dot | 21-01-19 | 16:22 | 4

Qua stijlloos roze: goed voorbeeld doet goed volgen.
Israel is een land in het nauw, omringd door vijanden. Dan kan je weinig anders dan tonen dat je niet bang bent, en dat doen ze: op aanvallen (en plaagstootjes) volgt steevast een vergeldingsactie. Eerst terugslaan, dan praten. Europa is meer van het praten, maar wij verkeren dan ook in een situatie waar praten beter is dan een harde hand, omdat er met terugslaan daadwerkelijk gevaar is op escalatie van het conflict. In het geval van Israel denk ik juist dat een snelle vergelding de-escalerend werkt.

Of het allemaal proportioneel of effectief is weet ik niet, maar in elk geval is Israel er nog. En dat is maar goed ook.

Muxje | 21-01-19 | 16:35

Iran weigert met Israël te praten

Ibu | 21-01-19 | 18:48

pale-blue-dot | 21-01-19 | 16:22 |
Diplomatiek overleg met een land wat wekelijks roept dat je uitgeroeid en van de aardbodem geveegd moet worden? Hoe zou u dat aanpakken? Ik ben benieuwd.

Roadblock | 21-01-19 | 19:32
▼ 1 antwoord verborgen

zo'n plaatje wil ik ook van Israel:
"Where israel belongs/where israel is"

voor zoiets moet je nadenken of je mercator- of kegelprojectie neemt

zeiksmurf | 21-01-19 | 16:19 | 1

Mja, weet u hoe lang er al joden in Israel wonen?
En nu graag de bewijzen van de palestijnse aanwezigheid daar.
Weet u eigenlijk wel, wanneer voor het eerst het woord palestijnen opdook?

Roadblock | 21-01-19 | 20:49

Wat een faal van de IDF. En dan proberen ze vervolgens met propaganda berichten op twitter hun falen om te zetten in een soort winst.

Nappa | 21-01-19 | 16:16 | 2

Hoezo faal? Platgooien die hap, is nix mis mee. En als je het gewoon niet kan winnen nuke erop.

Kinkfactor | 21-01-19 | 17:02

Volgens mij ging het prima.

donkieshot | 21-01-19 | 18:24

You Don’t Mess with the Zohan.

Lt-Kol Kilgore | 21-01-19 | 16:16

Ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen. Zou Poetin nou nog zo blij zijn dat hij heeft geïntervenieerd in Syrië?

Kuifje-in-de-EU | 21-01-19 | 16:14 | 4

Kuif loopt altijd achter de feiten aan..

Ton8695 | 21-01-19 | 16:21

Nee, maar hoe kan hij dit beheersen? Dit gaat uit de hand lopen en welke kant kiest hij dan?

Kuifje-in-de-EU | 21-01-19 | 16:22

Poetin wordt altijd tijdig gewaarschuwd voordat de IDF met een aanval begint, dus de kans op onwelvallige bijvangst is zeer klein daar. Poetin speelt proxy-oorlogje met de VS en het westen, niet met Israel. Hij heeft daar ook helemaal geen behoefte aan, die is allang blij als hij zijn vriendjes in de Arabische wereld kan behouden.

Graaisnaaiert | 21-01-19 | 17:08
▼ 1 antwoord verborgen

Die F35's zijn best wel stealth, als je het mij vraagt.
Sinds Israël die dingen heeft, zijn ze heer en meester.

watergeus | 21-01-19 | 16:13 | 4

Yep, net zoals ze vroeger zelf maar wat hebben gebouwd, de Kfir als ik me goed herinner.

Kinkfactor | 21-01-19 | 17:04

@klink
De kfir was een opgeleukte mirage.

donkieshot | 21-01-19 | 18:26

donkieshot | 21-01-19 | 18:26

En de Laavi of zoiets, dat was een gepimpte F-16.

Kop Kaaz | 21-01-19 | 19:44
▼ 1 antwoord verborgen

Bij dit soort geluidloze filmpjes denk ik altijd aan SFX van de eerste command & conquer. Kijkt net wat lekkerder... "I got a present for ya!"

Suncatcher | 21-01-19 | 16:13 | 4

Haha ja, met de commandomissies.

Red Alert II was ook lachen, als je een van de sovjetflaktroopers selecteerde hoorde je wel eens: "at least I have job".

Unit ready, building....

Kop Kaaz | 21-01-19 | 16:36

Warning: Harkonnen missile incoming

zeiksmurf | 21-01-19 | 16:39

En de Chinees in Generals: There's a lot of money to be made...

Petrus Poortwachter | 21-01-19 | 16:42
▼ 1 antwoord verborgen

Haha leuke tekening. Zelfde zou je kunnen zeggen over de VS. Pijltjes tekenen overal in het Midden-Oosten en "where it belongs'' , ergens aan de andere kant van de wereld

Nappa | 21-01-19 | 16:11 | 2

De VS zweren ook bij continue herhaling op de vernietiging van...……….? Ja van wie ?

selectief verontwaar | 21-01-19 | 16:28

Trump doet zijn best om zijn troepen terug te trekken uit oorlogsgebieden. “We zijn niet de politie van de hele wereld”. Maar dat mag kennelijk ook weer niet.

Leffe Blonde | 21-01-19 | 22:26

Stelletje kanslozen daar, allemaal.
En sinds wanneer maken de Israëliërs uit wie er wel of niet op Syrisch grondgebied mag zijn?

Berbaar | 21-01-19 | 16:10 | 11

Ah, Berbarella doet een Chamberlaintje. Nee, we laten die duitse toeristen gewoon foto's maken van onze Grebbelinie want we zijn niet in oorlog met ze. Druif.

Graaisnaaiert | 21-01-19 | 16:31

Ai Ai Berbaar, hier ga je lelijk de fout in.
Israël bepaald niets.
Voert alleen een nodige, preventieve aanval uit.

Ruimedenker | 21-01-19 | 19:08

Goh, Brabbelbeer, ik had niet verwacht, dat je ook nog anti-Israel zou zijn.

Roadblock | 21-01-19 | 19:36
▼ 8 antwoorden verborgen

Nou ben ik niet zo thuis in oorlogsvoering - een psychologische met mijn schoonmoeder daargelaten - maar in hoeverre kun je verwachten dat je opponent lijdzaam toekijkt terwijl jij zijn defensie-apparaat bombardeert? Niets ten nadele van Israël verder.

MickeyGouda | 21-01-19 | 16:10 | 9

@MickeyGouda
Syrië en Israël verkeren geloof ik officieel in een staat van oorlog met elkaar sinds 1967.. kan ook sinds 1948 zijn. De regering van Assad heeft nooit enige behoefte geuit om in de toekomst vrede te sluiten met Israël en het land te erkennen.

Gualtiero | 21-01-19 | 16:24

@Gualtiero

Op zo'n fiets.

@Lt-Kol Kilgore

Ik ben in deze kwestie de schoondochter en zat aan de ontvangende kant. :)

MickeyGouda | 21-01-19 | 16:38

Irans defensie apparaat zou je verwachten binnen de landsgrenzen van de staat Iran.

Dit is het offensie apparaat van Iran... Ze zijn nogal in de aanval in een land waar ze niet eens een grens mee delen. Hetgeen dus betekent dat ze er erg veel zin in hebben om te zijn waar ze zich bevinden.

En ja, net als de Palestijnen, moet je dan niet uitkijken als je een pak krijgt. Vooral omdat de IDF weet dat Iran net even wat meer schade aan kan richten als die malle lawinepijlen van de Palestijnen...

Fanshitter | 21-01-19 | 16:52
▼ 6 antwoorden verborgen

Goed gemikt. Niet geschoten is altijd mis.

bqbq | 21-01-19 | 16:09

Al 72 jaar dolle pret daar in het Midden Oosten...

Wijze uit het Oosten | 21-01-19 | 16:08 | 1

Maak daar maar 5000 jaar van.

Gualtiero | 21-01-19 | 16:09

Volgens mij gewoon heel veel Delilah’s gelanceerd, grote biem!

supah | 21-01-19 | 16:08

Prima hoor, Iran wil je niet naast de deur. De IDF is de laatste buffer tegen een ISlamitisch Europa dus 200% onvoorwaardelijke steun aan ze hier.
Nuke 'em till they glow, boys!

Graaisnaaiert | 21-01-19 | 16:07 | 8

@Graaisnaaiert | 21-01-19 | 16:07 |
zeiksmurf zit aan de fall-out te denken. Helaas, risico van het vak. Die idiote Palestijnen daar ook graag, die hebben sinds 1948 de kans gehad om hun stukje grond om te bouwen tot het Singapore van het Midden-Oosten. Maar nee, stenen slingeren en lawinepijlen afschieten maar. Sukkels.
Maar goed, als ik de baas van Israel was zou ik Iran zelf nuken en liefst gisteren. Misschien beter als ik maar die ouwe gek achter dat toetsenbord blijf. Heb m'n partijtje vroeger per slot al meegeblazen. Daar waar die atoomdieptebommen lagen die we niet hadden/hebben. Ach.

Kinkfactor | 21-01-19 | 17:31

Hahaha dus volgens zeiksmurf moet de fallout van tjernobyl nog komen. En zoals ie zelf zegt de straalstroon is West dus het heeft eerst de wereld rond gereisd . My god hoe dom kun je zijn

Ben Hetzat | 21-01-19 | 17:41

Sorry, onder foute tegel. Stukkie hoger gemoeten.

Ben Hetzat | 21-01-19 | 17:43
▼ 5 antwoorden verborgen

Israël, dat is ook een gebed zonder eind...

Mastermattie | 21-01-19 | 16:04 | 5

win | 21-01-19 | 16:26
Nee hoor de westerse wereld komt uit ,.... bada bum,.... het westen.
Housop met te zeggen dat alles uit die contreien kwam.
Het schrift hebben we van de romeinen en eerder de runen ons recht hebben we aan ons zelf en de romeinen te danken ons regeringsstelsel van de romeinen en de germanen. Het oudste parlement ter wereld zit in ijsland, het Althing.
Verder hebben we de halve wereld verovert en bestaat de huidige filosofie voor het overgrote deel uit westerse filosofen,al eeuwen.

miko | 21-01-19 | 16:40

zeiksmurf | 21-01-19 | 16:33 ik weet niet van jij geschiedenisles gehad heeft of je hebt aardig zitten slapen tijdens die lessen mbt Israel.

Rotterdammert1965 | 21-01-19 | 16:45

Rotterdammert1965 | 21-01-19 | 16:45 |
Nee hoor, zeiksmurf heeft dezelfde lesboeken als de palestijnen.
Die waarop Israel helemaal niet op voorkomt.
Maar als ze uit school gaan, ziet de wereld er toch een beetje anders uit.
Ik wacht nog steeds op die archeologische ontdekkingen van die palestijnse aanwezigheid in Israel.

Roadblock | 21-01-19 | 19:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja IDF, die tweet is wat gratuit natuurlijk. Jullie dienen volgens dezelfde redenatie ook gewoon lekker thuis te blijven.

Enter Yeti | 21-01-19 | 16:03 | 6

Het is inderdaad verstandiger om de diplomatieke kanalen te gebruiken. Onee wacht, de Iraanse regering is kinderachtig en weigert elke communicatie met Israël.

Gualtiero | 21-01-19 | 16:25

Dit inderdaad. Je kunt de moeite nemen om MS Paint aan te slingeren en een gelijkaardig tekeningetje te maken, maar waarom zou je ook eigenlijk.

Renkum0317 | 21-01-19 | 16:31

Ja. Dus doe je het maar op dezelfde manier? Het is godverdomme geen schoolplein van een kleuterschool. Ik heb de Israëli's hoog zitten, maar zulke tweets zijn belachelijk.

Enter Yeti | 21-01-19 | 16:33
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken