Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Van Engelshoven zei 185x 'eh' bij Jinek

Stukje belanghebbende onderzoeksjournalistiek naar de mensen toe.

Minister Van Engelshoven bij Jinek, tegenover die enge gek van een Kees van der Staaij. Schijnt Engelshoven een of andere ziekte te hebben dat ze vaak 'uh' zegt. Dus wij tellen. 185 keer. Alleen de zinnetjes waarin ze vertelt dat ze iemand heeft gesproken gaan soepel. Want politici spreken heel vaak mensen, in de buurtkroeg of op het schoolplein ofzo, en die zinnen komen er dan ineens heel vloeiend uit. Lijkt net of dat voorgekookt is. En als Wilfred Genee zich ineens in het gesprek mengt gaat de multiplier erop, want dan weet Ingrid het niet meer. Wie trouwens veel minder vaak 'eh' zegt is haatprediker Kees van der Staaij. Hij mocht als klein kind bij de dominee op schoot en toen kwam de Heere in hem.

UPDATE - Iemand heeft het harde werk gedaan

Social

Nog even de dominee

Reaguursels

Inloggen

hebben ze haar wel verteld dat ze in een praat programma zit, Heel erg triest dat dit het niveau is van een Minister. Hier wordt mede ons land door geleid, mayday mayday. schiphol tower.

foxhunter | 09-01-19 | 21:54

Ik kan het filmpje niet meer vinden, maar Rutger of Pownews overvielen haar ook een keer met de camera. Toen deed ze precies hetzelfde. Ik gok op stotteren of stress.

hepie | 08-01-19 | 22:38 | 3

Ook mooi, maar ik bedoel echt Van Engelshoven.

hepie | 09-01-19 | 06:57

Niet lachen om haar uh uh uh... Ze stottert en probeert dit te verbloemen. Ik kan het weten. Jarenlang gedaan. Serieus.

Christoforus | 08-01-19 | 21:48

Van der Staaij is geen haatprediker. Hij kijkt anders tegen homofilie aan dan het gros van de Nederlanders. Prima hem daar op aan te spreken, en persoonlijk vind ik zijn ideeën volkomen achterhaald, maar die man haat geen homo's, en wie hem wel zo wil neerzetten maakt zich net zo goed schuldig aan kortzichtigheid en geeft blijk van een al even grote behoefte aan hokjes en overzichtelijkheid als de ondertekenaars van die verklaring.

Lewis | 08-01-19 | 19:37 | 6

Zonde (van de moeite)

Canis.bonus.es | 08-01-19 | 20:48

marjen | 08-01-19 | 20:25 |
Bij mij begint het bij de vraag of de homo überhaupt "zondig" is. Van der Staaij en de dominees achter hem weten zeker van wel, en menen op basis van die vaste overtuiging de homo al kapittelend te bejegenen. Dat is geen mededogen en heeft niets met God's genade te maken, maar met een machtsdenken. De homo bedreigt het wankele evenwicht dat hen macht over de kudde verleent. Al die dominees zoeken elkaar op en ondertekenen gretig een overgewaaid Manifest omdat ze hun positie bedreigd zien. Als het Heilige Gezin uit elkaar valt, valt hun macht over het individu weg. In de Islam is het niet anders.

Schoorsteenveger | 08-01-19 | 20:52

Schoorsteenveger,
Dat is inderdaad het platte aarde gezichtspunt. Dan zie je alleen wat mensen doen.
Maar met het 'Archimedische Punkt' met God in het construct, ziet het er echt heel anders uit. Dan zien we geen leiders, maar volgers. Leiders blijken volgers met hun mede-volgers.

marjen | 08-01-19 | 21:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Even los van de inhoud: wat een aanfluiting is die van Engelshoven, echt genant. Genee Moeten ze interviews laten doen ipv Jinek, Pauw en Knevel, enz. Weet juiste vragen te stellen en mensen uit laten praten.

Verder toch een veer in de reet van Staaij ( oh yeah!!!) hij durft daar toch maar zijn standpunt te verdedigen. Hoe betreurenswaardig achtelijk die ook mag zijn, maar dat wisten we al lang.
Homos kunnen beledigd worden door de refo broeders, maar we weten allemaal, de policor linksmens voorop, dat de echte dreiging niet van de refo’s komt, maar uit andere religieuze hoek. Maar dat is racisme.

leuk onderwerp voor een poll GS? Waar kijkt u als homo zijnde wel link uit met uit de kast komen;
Nashville
Staphorst
Mekka.

Nuuk | 08-01-19 | 19:13

Ingrid van Engelshoven op wikipedia opgezocht. Ik weet genoeg .

Henk1955 | 08-01-19 | 18:58 | 1

Onderdeel van het kabinet van Prutte.

O2Neutraal | 08-01-19 | 19:19

opvallend is dat van der Staaij de term "seksuele gerichtheid" gebruikt, terwijl "seksuele geaardheid" gebruikelijk is.

gatij | 08-01-19 | 18:53 | 2

Gerichtheid suggeert keuze.
Dat kan je afkeuren jn tegenstelling tot de schepping.

letopuwzaak | 08-01-19 | 19:12

Excuus voor mijn taalfouten. Ik ga eerst wel even wat eten.

letopuwzaak | 08-01-19 | 19:13

Ingrid de Hakkelaar, wat een triest wijf.

ViaNova | 08-01-19 | 18:50

Who the fuck is van der Staaij? NEXT!

Parelmoer | 08-01-19 | 18:43

Waarom schuif je aan bij een praatprogramma als je niet verbaal vaardig bent? Sterker nog waarom ga je op zo'n hoge publieke post zitten als je nauwelijks uit je woorden kan komen?

koter | 08-01-19 | 18:36 | 2

D66 had denk ik maar één licensie van de spraaksoftware gekocht en die in Jette geïnstalleerd.

Pieter_Auper | 08-01-19 | 18:56

Geld?

BlowingBubbles | 08-01-19 | 19:21
-weggejorist-
NACademicus | 08-01-19 | 18:07 | 1

Fopminister van fopdepartement zegt Uh..
Wat had je dan verwacht?
ps. is feminisme een hobbyclubje voor lelijke teleurgestelde vrouwen? Het lijkt er zo op.

donkieshot | 08-01-19 | 18:05

Dus OM is -ook- nog bezig te onderzoeken wat vvmu deze keer inhoudt?
Bon. Kees mag dit vast vinden en uiten van de rechter.

En zo kan ik Kees dus om zijn gore opvattingen verketteren ende wegzetten als hypocriete nepgristen en tevens totaalhond. Wat ik ten stelligste vind en God is het met mij eens btw. Mijns inziens speelt Kees -als hater- bewust de domme lul. Zoveel interpretaties zoveel oorlogen. Wees geen Kees.

Shareholder II | 08-01-19 | 18:04 | 1

Kees zat er als een vergalde louw bij

AdPatat1960 | 08-01-19 | 18:31

Ik zou die Wilfred wel eens een serieuze talkshow willen zien doen. Denk dat dat het niveau flink omhoog haalt. (al vond ik het vroeger echt een kwal)

reagluurder010 | 08-01-19 | 18:00 | 2

Kwallen zijn de beste interviewers. Sven Kockelmann, Ischa Meijer en Jeroen Pauw (mits ie op dreef is)... allemaal kutventjes. Als je per se aardig gevonden wil worden kan je nooit een goede interviewer zijn. Daarom heb je ook erg weinig goede vrouwelijke interviewers. Alleen Clairy Polak is hierop een uitzondering.

koter | 08-01-19 | 18:47

Het is een kwal. En het is makkelijk scoren tegenover een lichtgewicht als van Engelshoven.

O2Neutraal | 08-01-19 | 19:20

Deze vrouw is doodsbang dat zij ook maar één woord verkeerd zegt. Ze zit werkelijk ieder woord op een goudschaaltje te wegen.

Libertinowitz | 08-01-19 | 17:59

Men verwijt de paus dat hij Rooms Katholiek is; daar komt deze storm in een glas water op neer.
En het bestaat al sinds de linkse jeugdjaren van de vorige eeuw. Het is nu echter meer ge-institutionaliseerd dan toen, gezien het optreden van het OM. En dat doet denken aan een linkse wereld die de maat der dingen bepaalt.

marjen | 08-01-19 | 17:53

Dit is bijzonder genant. Zo genant zelfs dat er kamervragen over gesteld moeten worden. Je bent politicus en komt slechter uit je woorden dan een stotterende, gemiddelde Bavaria-zuipende Brabander om maar een voorbeeld te noemen. Dit kan gewoon niet. Ze staat niet niet bijzonder sterk in haar schoenen.

g00f | 08-01-19 | 17:34 | 2

Ze is ook een afspiegeling van het/dat volk, zeg maar: hunnie.
Zo moest het zijn. Dit is geen Slimme Democratie. Elke idioot stemt. Diens leipe opvattingen ziet u vertegenwoordigd in uw parlement.
Voor mij een stel incompetent zwakzinnigen. Maar, ik begrijp -wel- dat ze er in die hoedanigheid zitten. Het is m.a.w prima dat men als mens overkomt. Zelfs Kees, als lul. Wees geen Kees.

Shareholder II | 08-01-19 | 18:11

Laar brabo er buiten aub. Niet zo denigrerend, haha

AdPatat1960 | 08-01-19 | 18:33

Ik heb begrepen dat Jinek een klacht heeft ingediend bij het ministerie. Ze wil compensatie voor de door Minister Engelshoven verprutste zendtijd.

ristretto | 08-01-19 | 17:16 | 1

De NPO zal de rekening van 900 miljoen wel weer sturen in het nieuwe jaar.

O2Neutraal | 08-01-19 | 19:22

eh?

DebraCadabra | 08-01-19 | 17:07

Ik zat te wachten op de vragen:
"Kunt u dat tussen 'he' en 'hu' even herhalen ?"

NatNiks | 08-01-19 | 16:50

man o man dat bestuurt ons land. Blij dat ik er niet bij in de buurt hoef te komen. Levensgevaarlijk onbewust onbekwaam volk met macht

Kladderadatsch | 08-01-19 | 16:39 | 1

U klaagt over deze minister, maar Prutte, evenals de voormalige assistente van Prutte, Karin Orwellongren, geven niet eens antwoord op redelijke vragen. Van Engelshoven heeft in elk geval nog de intentie om te antwoorden.

O2Neutraal | 08-01-19 | 19:24

De allergrootste eh... ehh... ehhhh roeper was nog altijd Ed van Tijn... man, man naar die vent kon je helemaal niet luisteren zonder moordneigingen te krijgen.

ttype | 08-01-19 | 16:26 | 2

Eeeeeeehhh van Thijn

bisbisbis | 08-01-19 | 16:49

Dat uuuh, dat uuuuh, nou uuuuh datuhhh... is een Rotterdams burgemeestersprobleem want ehhh Ivo uuuh Opstelten kon er met z'n nietszeggendheid ook wat ehhh van...

A.S. Perien | 08-01-19 | 18:14

Dat ze eerst hun eigen huisje schoonvegen voordat ze beginnen over de prive van iemand anders. Want in tegenstelling tot wat deze infantielen beweren zij de meeste homo's geen pedofiel, en heel veel kerkbewoners wel.

menage | 08-01-19 | 16:21 | 1

Die ondertekenaars, daar zit op zeker echt fout spul tussen. Mannenbroeders will be mannenbroeders.

Langshetrandje | 08-01-19 | 16:25

WAAROM zit de Minister van O.C.en W. morele oordelen uit te dragen in een talkshow? Had deze mevrouw na die gaffe met Johan Derksen nog niet genoeg van de camera's?
-
Dit is niet waarom deze mevrouw namens ons allemaal 150.000,= Euro 's jaars op haar bankrekening bijgeschreven krijgt. Bewindspersonen dienen zich niet op het pad der moraliteit te begeven. Levensgevaarlijk, schoolmeesterij en aanverwante ophgeheven-vingerigheid kan zó maar terugslaan.
-
Ga-aan-je-werk!

bisbisbis | 08-01-19 | 16:19 | 1

De morele oordelen zijn er waarschijnlijk omdat het geen strafbare uiting is en de zittende macht toch een signaal wil afgeven. "Dit moeten we niet willen met zijn allen." Als het mogelijk wel strafbaar was zagen we waarschijnlijk voorgedrukte aangifteformulieren.

Xukje | 08-01-19 | 18:42

"Huh, huh. huh, huh, huh, Huh, huh. huh, huh, huh, Huh, huh. huh, huh, huh.... ach krijg allemaal de vinketering. En jij ook Kees Vee. Word helemaal overspannen van je. Ga weer normaal doen. Waar kan ik me aanmelden bij FvD ?"

Kamervraag | 08-01-19 | 16:14

Volgens mij was Opstelten de kampioen uh-zegger. Dus : minister opuhsteluhten. Hij slaagde er in tussen elke twee lettergrepen een uuuh te plaatsen. Alle Kamerdebatten met hem duurden daardoor drie keer zo lang.
Duidelijk was dat hij dit expres deed, want in interviews bleek dat hij uitstekend zonder euuuh kon spreken. Hij kocht zo tijd en uuuu-de zijn opponenten in slaap. Helaas hielp het hem op den uuuh duur niet, want iedereen had hem door.

piloot47 | 08-01-19 | 16:09 | 1

Klopt, heb hem persoonlijk ook een keer gesproken en geen uh gehoord.

O2Neutraal | 08-01-19 | 19:26

wat een natte scheet deze staatssecretaris , zo slecht . krijgt ze de kans om wat zinnigs te zeggen .. maar nee hoor . niets. gaat overigens ook nergens over . die paar gereformeerde .. die verdwijnen vanzelf.

Baron de laclou | 08-01-19 | 15:56 | 1

welke staatssecretaris?

badboydutch | 08-01-19 | 16:28

Los van die (onzinnige) verklaring. Ik kan me Gremdaat in een beter stuk herinneren, over gekwetst zijn. Valt me ook een beetje op hier op geenstijl. De felle rebutal. Man man man, (vrouw vrouw vrouw/ AH-64 AH-64 Ah-64, zo u wilt) wees toch niet zo gekwetst. v.d. Staaij heeft niks gezegd/ gedaan dat niet iedereen al van hem wist. In plaats van je zo gekwetst te voelen met je LHBTGHXPKUAH64-whatever, kun je ook je schouders ophalen, en doorgaan met leven met normaal denkende mensen. De rode lijn, en de enige rode lijn wat mij betreft is geweld. Verder is een ieder die gekwetst de SGP moet naroepen gewoon een SJW-er. En dat zijn m.i., met hun spreekverboden, juist veel engere mensen.

DeJemelscheet | 08-01-19 | 15:43 | 2

Hoe rood is de lijn die de fysiek geweldloze haathitser bewandelt?

Zware Majesteit | 08-01-19 | 16:44

Niet. Geen geweld=geen probleem. Geweld (enig fysiek geweld)= over the edge, en iets anders dan gekwetstheid. Want wat jij haathitser noemt is gewoon subjectief. Iemand anders zweert erbij. En vice versa. Jij hebt vast opinies die een ander weer stuitend vind.
Vrijheid van meningsuiting lijkt wel eens: "alles moet gezegd kunnen worden, behalve dat wat kwetst." Dat is kul. Juist dat wat jouw kwetst, irriteert, persoonlijk raakt etc., juist dát moet je verdedigen. Te vuur en te zwaard. Anders is appelleren aan vvmu uiterst hypocriet. Dat betekend ook dat je nu moet zeggen: "Allrighty then SGP en kornuiten: U bent mijns inziens van het padje, u grieft me ernstig, maar u moet het kunnen mogen het zeggen." Kun je dat niet zeggen, heb je niks met vvmu.

En neem maar aan dat ik ook wel eens gekwetst ben -over andere zaken. Dan slik ik even, mompel binnensmonds dat diegene een dikke lul is, zeur er een dag over tegen mijn vrouw, en ga over tot de orde van de dag. Had men hier ook moeten doen.

DeJemelscheet | 08-01-19 | 17:05

Nog even wat ik verder nog niet gelezen heb bij de reacties voor zover ik kan nagaan:
Waarom er maar homo's blijven komen heeft een nogal pikante oorzaak:
De genen die de kans op homo's vergroten hebben ook een vruchtbaarheid bevorderende werking. Dus mensen met die genen krijgen door natuurlijke selectie meer nakomelingen.... Wat eigenlijk de orthodoxe christenen en niet alleen die, erg prettig vinden. Om in Bijbelse teksten te zeggen. God zorgt voor een rijk nageslacht wat een homo in de familie juist bevestigd. De wetenschappelijke verklaring is juist het tegenovergestelde dan wat de gelovigen menen te moeten zeggen over Gods bedoeling. Ook de Bijbelteksten spreken dus Gods wil tegen.... en zijn waarschijnlijk verkeerd vertaald. O Ironie...
Zo is juist de homo met het positieve gen een belangrijk onderdeel van onze soort als succesvol en intelligentie geheel natuurlijk ontstaan door natuurlijke selectie ook wel evolutie genoemd....
Voor iedereen: Wees blij met een homo in de familie want dit betekent dat er sprake is van een meer dan gemiddelde vruchtbaarheid... Als de rest ook op orde is natuurlijk..... Nu de keus op minder nageslacht ligt doet dat aan de feiten niets af. En het gen bestaat al veel langer dus het voordeel is al geïncasseerd.
Apart dat een homo zelf niet voor nageslacht zorgt, maar dat meer dan goedmaakt als drager van meer vruchtbaarheid......!
Bron: Wij zijn ons brein van Dick Swaab blz 88 hoofdstuk4 hetero, homo en biseksualiteit.

dijkbewaker | 08-01-19 | 15:15 | 4

Percies, de mens degenereerd. Veel wetenschappers willen daar niet aan, maar elke onderbuik weet het.

Tronald_dump | 08-01-19 | 17:13

Eppo | 08-01-19 | 16:36
---
Integendeel, degeneratie zoals bijvoorbeeld Alzheimer is goed onderzocht door Swaab. Staat zelfs op de voorpagina: Van baarmoeder tot Alzheimer. Ook is er een hoofdstuk over gentherapie. Kennis over genetica en over de werking van genen is basis kennis voor specialisten als Dick Swaab die op zijn gebied voorloper is...

dijkbewaker | 08-01-19 | 18:26

Tronald_dump | 08-01-19 | 17:13
---
Onderbuiken weten niets. Het zijn de hersens. Alhoewel er twijfel kan ontstaan bij sommige mensen.

dijkbewaker | 08-01-19 | 18:29
▼ 1 antwoord verborgen

Minister van EhehehehehEngelshoven! Rete-irritant om zo iemand aan te horen.

BadLieutenant | 08-01-19 | 15:10

Wat is het verschil met het klimaatakkoord?

ijskogel | 08-01-19 | 15:07

Van Engelshoven is de zus van Vogelaar?

Langshetrandje | 08-01-19 | 14:55 | 2

van Vogelshoven

bisbisbis | 08-01-19 | 16:21

Van Engelshovenwijken bekt toch minder lekker. Wel goed voor scrabbel. Dat wel natuurlijk.

Europees_Aanbesteed | 08-01-19 | 17:07

Ik kreeg geloof ik wat kritiek van toegesnelde dorpspastoren dat de mens niet fout is maar slechts de zonde (waarom zitten priesters van allerlei stromingen eeuwenlang dan te hameren op (erf)zonden en hel&verdoemenis te preken voor (potentiële) plegers van zonden, als god toch het onderscheid maakt tussen zonde en mens?) en dat ik de tekst niet gelezen zou hebben van het Nashville manifest. Ik hoop echter dat deze personen katholieken betreffen die alles afkopen met aflaat. Want de streng gereformeerde Nashvilletekst laat toch weinig tot de verbeelding over?

WIJ BEVESTIGEN dat mensen die seksuele aantrekkingskracht ervaren tot mensen van hetzelfde geslacht een rijk en vruchtbaar leven kunnen leiden dat door het geloof in Jezus Christus aangenaam is voor God, wanneer zij een rein leven leiden – zoals dat voor alle christenen geldt.
WIJ ONTKENNEN dat seksuele aantrekkingskracht voor hetzelfde geslacht onderdeel is van de goedheid van Gods oorspronkelijke schepping, of dat het iemand buiten de hoop van het Evangelie zou plaatsen.

M.a.w. heaumeaux mogen dan wel gevoelens hebben maar niet uiten en een flinke doses Jesus bij zichzelf inspuiten. Anders mogen ze niet bij hem in de click mocht hij neerdalen en zijn volgelingen meenemen naar de hemel.

Dat klinkt verdacht veel op dat je heaumeaux kunt genezen met geloof, tenminste als je nog met big J wilt rondhangen in het hiernamaals.

ARTIKEL 10 WIJ BEVESTIGEN dat het zondig is om homoseksuele onreinheid of transgenderisme goed te keuren. Wie deze wel goedkeurt wijkt fundamenteel af van de standvastigheid die van christenen verwacht mag worden en van het getuigenis waartoe zij geroepen zijn
WIJ ONTKENNEN dat de goedkeuring van homoseksuele onreinheid of transgenderisme een moreel neutrale zaak is, waarover getrouwe christenen onderling van mening mogen verschillen.

Dit klinkt toch verdacht veel op een harde veroordeling om heaumeausensualiteit en iedere gristen die daarin niet meegaat hoort er niet echt bij en heeft straks wat uit te leggen aan de poort. Discussie is zo te lezen niet gewenst.

Ik vind het tamelijk aartsconservatieve en eerlijk gezegd middeleeuwse uitspraken. Deze teksten zouden zo van de plaatselijke imam bij mij om de hoek kunnen komen... alleen het van de flat werpen ontbreekt.

Graaf_van_Hogendorp | 08-01-19 | 14:52 | 10

langshetrandje,
Iedereen die zijn opvatting verkondigt doet dat met een doel. Jij ook. Dus je neuzelt. Het alternatief zou zijn dat iedereen met "een doel" zijn "muil" - ik citeer - zou moeten houden.
Hier wordt het OM ingeschakeld en dat is effe meer dan een meningsverschil.

marjen | 08-01-19 | 17:17

Dat Nashvillevodje is overduidelijk gericht op de protestantse gristen ja, maar ook als waarschuwing richting de ongelovige. De homosensueel dient zijn gevoelens te verstoppen of hoort er simpelweg niet bij de gristelijke gemeenschappen, en er komt vanuit de Nashvillegangsters geen erkenning noch hoeven homoseksuelen op sympathie te rekenen (als ze zich niet bekeren).

Ach ja. Om maar op een vrolijke noot af te sluiten post ik maar mijn favo stukje uit de bijbel, waarbij tolerantie jegens andersdenkenden wordt gepredikt en het debat met de ware Heer wordt aangemoedigd:

Why do the heathen rage, and the people imagine a vain thing?
[...]
Yet have I set my king upon my holy hill of Zion.
I will declare the decree: the Lord hath said unto me, Thou art my Son; this day have I begotten thee.
Ask of me, and I shall give thee the heathen for thine inheritance, and the uttermost parts of the earth for thy possession.
Thou shalt break them with a rod of iron; thou shalt dash them in pieces like a potter’s vessel.
Be wise now therefore, O ye kings: be instructed, ye judges of the earth.
Serve the Lord with fear, and rejoice with trembling.
Kiss the Son, lest he be angry, and ye perish from the way, when his wrath is kindled but a little. Blessed are all they that put their trust in him.

Graaf_van_Hogendorp | 08-01-19 | 17:28

Marjen
Geloof hoort achter de voordeur en hoort niet in het politieke discours thuis. Een van de redenen dat ik me in Frankrijk thuisvoel. Laicité is een van de sterke kanten van de Franse samenleving.

Langshetrandje | 08-01-19 | 20:59
▼ 7 antwoorden verborgen

Heb even naar die mevrouw geluisterd,zij kon niet één zin zonder een paar maal eh... eh.. eh.. te zeggen,en dat luistert niet prettig,en zoiets wil in debat met Johan Derksen nou dat wordt lachen.

Jee-dee | 08-01-19 | 14:38

Ik vraag me af hoe er gereageerd zou worden als de Nashville verklaring door moslims geschreven zou zijn?

Overspel -> stenigen
Homosexuelen -> van een flat gooien

Gaz21 | 08-01-19 | 14:38

Ik ben het niet met vd Staay eens maar hij bleef bij zijn standpunt en kon het goed uitleggen .
De rest aan tafel kreeg vat op hem .

elevator | 08-01-19 | 14:29

Wat kinderachtig om een topic te maken over dat iemand vaak ehh zegt. Dat is iedereen allang opgevallen en iedereen vindt dat waarschijnlijk een beetje vreemd of grappig.

Willem_Oltmans | 08-01-19 | 14:22 | 5

Geeft alleen maar aan hoe totaal onbeduidend die minister is. Niets meer en niet minder. Rutte zal haar ook aangeven mediaoptredens maar even te gaan mijden na dit glorieuze optreden.

Langshetrandje | 08-01-19 | 14:51

Voor een minister heel vreemd en totaal niet grappig.

jacobh-59 | 08-01-19 | 17:20

Je mag van iemand die anderhalve ton per jaar opstrijkt in een publieke functie verwachten dat ze twee doordachte zinnen met enige regelmaat kan produceren . Het is opvallend en schandalig dat een dergelijke stoethaspel op een dergelijke post bivakkeert. En ja .. dat is eigenlijk nieuws .

daytripper | 08-01-19 | 17:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik mag regelmatig zeiken wanneer ik het oneens ben met een GeenStijl-topic maar ik kan ook complimenteus zijn.
Komt ie: hulde voor GeenStijl voor het als eerste agenderen van dit onderwerp. Het duurde wel even voor mijn lokale sufferdje (Het Parool.... grrr) dat oppakte. Goed gedaan, mensen (v/m/x).

Amsterdamsko | 08-01-19 | 14:18 | 1

Na de moord op Fortuyn opgezegd.

Pelforth | 08-01-19 | 14:38

Zoals Jensen het in zijn podcast vaker heeft gezegd , " breng het in de media" als je bij verkiezingen wil scoren.

Verweg | 08-01-19 | 14:16

Ik denk dat al die lieden die zich zo zitten op te winden, geen lid van een kerk zijn.
Dus waar maken ze zich druk om?
Het stuk is voor kerkelijk gebruik; en het bijbelse standpunt is al heel lang bekend. Niks nieuws onder de zon.
Ik snap alleen niet waarom er een aparte verklaring getekend zou moeten worden als je de bijbel al hebt.
Ben benieuwd of het OM ook naar preken van imams gaat luisteren.
GeenStijl doet voor mij niet meer mee.

marjen | 08-01-19 | 14:14 | 8

Volgens mij zit van der Staaij gewoon in de Nederlandse wetgevende macht, via het parlement, dus lijkt zijn opvatting mij een zaak van iedereen.

WerkendeAmbtenaar | 08-01-19 | 16:11

Dit! Ambtenaar.

CalamityJane | 08-01-19 | 16:44

werkendeanbtenaar,
De SGP was destijds waarschijnlijk ook tegen het homohuwelijk. Dat kon iedereen weten. De democratie - die erkend wordt door de SGP - besliste anders. Dus die fophef van nu is sjw-achtig gejank.

marjen | 08-01-19 | 17:04
▼ 5 antwoorden verborgen

ha, ha, ha, om je te bescheuren.... en dat noemt zich een excellentie?? Woeha, ha, ha.
Wat een kliek zit er toch daar in Den Ha... oh pardon 'sGravenhage.

watmagjenogwel | 08-01-19 | 14:10 | 3

Excellentie?Wie noemt zich Excellentie?

Jee-dee | 08-01-19 | 14:30

Wel een Ehxellentie hoor.

Pelforth | 08-01-19 | 14:39

Hohoho. "Ekselensie Joh! Weet je tog wel?" AJB wel het gemiddelde Whatsapp, Twitter, Instagram en Facebook taalniveau, sorry taalnivo aanhouden anders begrijpt de gemiddelde sneeuwvlok het niet meer. Overigens exkuzes dat ik dit berigt niet met emoji's hebt getiept.

Basil Fawlty | 08-01-19 | 14:53

Ehhhhhh.... Niet mijn minister.

Montesquieue | 08-01-19 | 14:04

Voor mij klonk het net als een deepthroatje zonder happy einde .

Verweg | 08-01-19 | 14:02

Ik ben met Van der Staaij. Zijn standpunt is helder en komt daar openlijk voor uit. Wat een verrassing! NOT!
De rest is selectieve verantwaardiging omdat het christenen betreft. En we weten allemaal waarom dat is.

postmodernismisdead | 08-01-19 | 13:59 | 4

Inderdaad. Ik ben het absoluut niet eens met van der Staaij zijn standpunten in deze maar hij blijft beleefd en correct. En van der Staaij zal het mij of u ook niet kwalijk nemen als ik het niet met hem eens ben. Het zal niet mijn vriendje (geintje en ghehehe) worden maar ik accepteer hem wel. Echter door zijn beleefdheid is hij inderdaad wel een easy target voor de islam en hun linkse "useful idiots" want die orthodoxe gristenen bijten niet agressief van zich af.

Basil Fawlty | 08-01-19 | 14:22

Zou bijna op Kees stemmen.

HaatbaardKnipper | 08-01-19 | 14:31

Je kunt met van de Staaij eens zijn of niet maar hij weet zijn standpunten helder, duidelijk en in goed lopende zinnen uit een te zetten. Dat kan je van menig minister tegenwoordig niet zeggen.

loser | 08-01-19 | 14:43
▼ 1 antwoord verborgen

Het lijkt me wel een vriendelijke vrouw.
Maar daar ken ik er wel meer van.

HoerieHarry | 08-01-19 | 13:58 | 1

Ghehehe!

Basil Fawlty | 08-01-19 | 14:05

Heb me groen en geel zitten ergeren aan dat mens. Een kind van 10 doet een spreekbeurt vloeiender dan zij een interview. Compleet ongeschikt om wat dan ook uit te dragen/ te vertellen..

mr.money | 08-01-19 | 13:57 | 1

Prima geschikt voor Rutte dus.

Frau Merkel | 08-01-19 | 14:18

God doet geen ( kast ) deur dicht.
Nooit.
Ik denk dat de meeste christenen dit zo denken en voelen.

Bat-Adam | 08-01-19 | 13:56 | 1

Je eerste 2 zinnen kloppen als een bus. Er zijn echter horden christenen die zichzelf en anderen onwaardig vinden.

hoejeheette | 08-01-19 | 14:15

Over van der Staaij hoeft men zich geen zorgen te maken. Ik ben het totaal niet met hem eens maar Kees is mans genoeg. gepokt en gemazeld en heeft een weerwoord op zijn eigen politieke manier. Des te pijnlijker is van Engelshoven. Zij is zo'n lichtgewicht. Voor Genee is zo'n doos ook breakfast, lunch and dinner in een discussie ook al heeft hij een jetlag. Geeft aan hoe dom zij is.

Basil Fawlty | 08-01-19 | 13:56 | 2

Ze doet me denken aan die mevrouw bij Rutte II van de PvdA... hoe heet ze ook alweer?
Oh ja - Jette Klijnsma--> en dan had je er nog zo'n een Sharon heet ze met haar voornaam.

sociaal_econoom | 08-01-19 | 14:15

Van Sharon kunnen we nu hier in Amsterdam van "genieten". Zucht.

Basil Fawlty | 08-01-19 | 14:25

Zij speelt een bijrol. Echte slimmerikken komen niet in het netwerkje van machthebbers. Althans, niet voor de televisie aan het woord

Mr.Crowley | 08-01-19 | 13:50

Prachtig hoe Genee hier die laffe minister Van Engelshoven te kijk zet. De minister, die wel wat vindt van Johan Derksen, wel wat vindt van dominee's die hun naam zetten onder een verder hele nette verklaring waar je het mee eens of niet mee eens hoeft te zijn, maar die overduidelijk niet het lef heeft om in gesprek te gaan met de echte haatzaaiers. Namelijk degenen die vinden dat homo's niet in hun buurt mogen wonen, die homo's afpersen en afranselen, die acteurs met een islamitische afkomst belagen met schandalige scheldkanonnades omdat ze de rol van een homo spelen of die homo's in AZC's treiteren waardoor ze maar apart moeten worden opgevangen. Dat zijn zaken waarmee je andermans vrijheden aantast. Dat is 100% homohaat en daar moet je als minister iets mee doen.

Angelica | 08-01-19 | 13:50 | 3

Plus veel

swassannuf | 08-01-19 | 14:32

Ies koeltoer he....

HaatbaardKnipper | 08-01-19 | 14:33

Dat ja.

2tribes | 08-01-19 | 14:51

Het is bijna wanhoop natuurlijk, maar ik blijf hopen, ooit moet het toch tot de ministeresse doordringen dat bij een shara-gerelateerde ellende ze ook op de tv met een imam (op zijn minst) in de clinch moet.

Bij den Bels is er nu boel reuring betreffende het halal of kosjher slachten door Mohammedanen en Joden, dat mag niet meer. Hoe staat het daarmee? Hoe staat het in NL daarmee? Is er hier een beweging die dat ritueel wil doen verdwijnen? Om maar niet te spreken van circumcisie.
Zou een mooie aanleiding kunnen zijn voor een wederoptreden van de ministermevrouw.
. . . . . . . .
Wij wachten af. Evocatus

Evocatus | 08-01-19 | 13:49 | 1

Partijtje voor de Diertjes heeft dat opnieuw op de agenda gezet toch?

2tribes | 08-01-19 | 14:50

Niet om aan te horen deze mevrouw. Vooral de woorden tussen de eh's vind ik erg storend.

Schmalz | 08-01-19 | 13:48 | 2

Lol.

Muuke | 08-01-19 | 14:28

hahaha

2tribes | 08-01-19 | 14:42

Lupuslupus | 08-01-19 | 13:19 |... NPO en VARA is puur links... dit klopt, ze zijn doortrapt en gemeen

Neem mijn petje af voor Pim Fortuyn - hij ging rustig bij de NOS en VARA een half uur aan tafel.
Hij werd van alle kanten aangevallen en belachelijk gemaakt, maar bleef rustig zijn zienswijze herhalen--> waarbij hij steeds meer Nederlanders op zijn hand kreeg.
Op het laatst gaf Pim toe... dat hij door de publieke omroep onheus, deprimerend en onbeschoft werd behandeld - waarbij steeds meer een haat ontstond bij linkse activisten die hem wilden vermoorden.

sociaal_econoom | 08-01-19 | 13:47 | 1

Pim had altijd feiten en cijfers op een rijtje ,was ik ook altijd van onder de indruk .
Maar hij moest kapot want veel te slim rechtsdenkend mens .

Koning BongoBongo | 08-01-19 | 14:08

Die Heere is er wel altijd bij Kees in blijven zitten.
Af en toe krijgt ie er jeuk van aan zijn anus.

Pelforth | 08-01-19 | 13:43

Heeft zeker veel bij geklust bij sexlijnen. Is er in blijven hangen.

taylor 1000 | 08-01-19 | 13:39

Van Engelshoven over Derksen: ... met zijn postuur...

Misschien dat van Engelshoven eigenlijk bedoelde: met zijn statuur. Tip: voer het aantal eh's nog wat verder op.

Sitting_targets | 08-01-19 | 13:38 | 2

Ja viel mij ook op, dat ze na al dat tijdrekken dan ook nog met de verkeerde aanduiding komt.

2tribes | 08-01-19 | 14:54

@2tribes ik heb van haar geen enkele aanduiding gehoord, als je de robot na moet praten dan lukt het nog wel.. maar wanneer je een "vastloper" hebt je de aandacht probeert vast te houden met "Uhh...- Ehh…" (ik hoop toch zo dat ze met Johan Derksen in debat gaat.. bij Pauw ofzo) en dan te bedenken dat ze door Pechtold is binnen gehaald als vertrouweling (bron: trouw 5-MEI-2017 "Igrid uh" )

patriarchy | 08-01-19 | 15:19

Die hele linkse kliek is een en al bagger, ze hebben hun mond vol over alles. Die lul van een Theo Maassen ook zo een laffehork, Patricia paay te kakken zetten, maxima, Willem Alexander makkelijke prooi maar schijt in zijn broek voor de islam, moslims. Je bent dan gewoon een laffe hond.

taylor 1000 | 08-01-19 | 13:37 | 1

Kijk, dat heb ik nou ook altijd gevonden van die Theo Maassen. Wat een nietszeggend en vooral overbodig figuur. En een kop als een TBSer!

Accident_Prone | 08-01-19 | 13:56

Ondanks dat het 3 tegen 1 was, en ze constant aan het opdringen waren, deed Kees vd Staaij het heel goed hier. Rug recht, geen stap terug.

Ze laten hem nauwelijks uitspreken en iedere keer proberen ze hem met hun jankverhalen in de "onbarmhartige" hoek te drukken. En het lukt dus niet.
evajinek.kro-ncrv.nl/uitzendingen/jin...

HP-premium | 08-01-19 | 13:37 | 4

Dhr. Van der Staaij houdt en hield zijn rug recht hij kan niet anders is een oprechte gelovige; ook al vind het gros der Nederlanders het een gestoord geloof.

Hij mag beweren wat hij wil. Vrije Vrijheid van Meningsuiting Totaal is mijn devies. Er is altijd een dominee Gremdaat die tegenvuur geeft.

Overigens zit er m.i. in artikel 7, het tweede deel een storende vertaalfout, die interpretatie inhoudt van het origineel en in het Nederlands onze interpretatie ernstig bemoeilijkt inzake dat (vermeende) "genezen".
Zoek, zoek. Evocatus

Evocatus | 08-01-19 | 14:01

ja ik heb dat ook gezien, maar die coming-out huil verhalen is het zelfde als met Assholes, iedereen heeft er wel 1

patriarchy | 08-01-19 | 14:08

Evocatus | 08-01-19 | 14:01 |
Hij mag dan een oprecht gelovige zijn, maar dat is wat mij betreft een bedenkelijk soort oprechtheid. "Ik geloof oprecht dat de ander zondig is, en dat eenieder die hem niet zondig vindt óók zondig is". Dat gemak waarmee uit naam van een boven ons gestelde Schepper de ander iets aangewreven wordt, daar heb ik moeite mee.
Overigens, juist op die oprechtheid werd hij door Jinek, noch door van Engelshoven aangesproken.

Schoorsteenveger | 08-01-19 | 15:37
▼ 1 antwoord verborgen

@GS
"Want politici spreken heel vaak mensen, in de buurtkroeg of op het schoolplein ofzo, en die zinnen komen er dan ineens heel vloeiend uit."
Klopt als een bus. Hoe vaak je die BS hoort, of de variant: "De bezorgde burger Annie Jansen die mij een e-mail stuurde." Yeah right. Vooral het woord "bezorgde" om toch maar aan te geven dat een politicus vooral bezig is met de "bezorgde" burger. Burp.

Basil Fawlty | 08-01-19 | 13:36 | 2

Op Twitter zie je geen enkele reactie op bezorgde burgers

BluRay | 08-01-19 | 13:48

@BluRay | 08-01-19 | 13:48 |
Cynische Ghehehe. Klopt. Maar toch zie je soms de standaard online nonsens antwoorden: "Hoe vervelend...." of "wat rottig..." en dan een BS zinloos vervolg antwoord om daarna nooit meer iets te horen of te zien van de politicus/politica of partij in kwestie. Bekende taktiek is om zo snel mogelijk een nieuwe tweet te publiceren in de hoop dat men het vorige is vergeten. ;-)

Basil Fawlty | 08-01-19 | 14:03

SBS6... Hart van Nederland vind ik eerlijk - zoals de werkelijkheid is.
Ze laten de dingen zien zoals het echt gebeurd is--> gewone mensen die het hebben meegemaakt komen aan het woord.
Maakt niet uit of ze links of rechts zijn.

Bij de NPO is alles uitgekiend... geen slechte berichten over migranten of over moslims.
Mensen die voor Parijs zijn (stoppen met olie en gas) komen aan het woord... migranten worden in beeld gebracht als zijnde zielige vluchtelingen.

Het is vaak dezelfde linkse propaganda - hierdoor krijg je veel macht en invloed. Als je 100 keer zegt dat we van het gas af moeten en dat het hier 2 graden warmer wordt waarbij het zeewater met 30 cm stijgt... en dat we meer migranten uit Afrika en moslimlanden opvang en huisvesting moeten bieden--> dan gaat op den duur iedereen dit geloven.... 'de kracht van het herhalen'...
We hebben het over propaganda Noord-Korea... de NPO is net zo erg, ze doen het uitermate slim en voor de oppervlakkige kijker onopvallend.

sociaal_econoom | 08-01-19 | 13:34 | 2

Mijn lieve vrouw kijkt ook altijd hart van Nederland .Die zijn misschien wel eerlijk maar hebben een soort van Libelle of Margriet onderwerpen die je de volgende dag weer bent vergeten en daar kun je moeilijk je vingers aan snijden .

Koning BongoBongo | 08-01-19 | 14:14

Veel zeehondjes ook.

swassannuf | 08-01-19 | 14:35

Ooit was er op de radio een spelletje waarbij je geen "eh" mocht zeggen, een variant op geen ja, geen nee. Is dus niets voor deze minister. Van der Staaij, normaal sterk in het debat, kwam nu erg zwak over. Als de SGP tegen homo's is, durf dat dan gewoon te zeggen. Voor Genee wordt het de hoogste tijd dat hij op tv een eigen talkshow krijgt. Hij heeft nogal eens moeite om aan de zijkant van de tafel te zitten. Overigens bleek gisteren ook weer uit zijn vragen dat hij een goede journalist is.

Mannes | 08-01-19 | 13:33 | 1

Genee krijgt volgens mij never nooit een talkshow waarin hij zijn eigen vragen zal mogen bepalen want veel en veel te kritisch en direct. Daar houdt een politicus niet van.

Koning BongoBongo | 08-01-19 | 14:16

Politieke bekwaamheid toont zich in spreekvaardigheid. Los van elk papier uit het hart opkomen voor de kwesties die je hart raken... Bij het kelige 'eheheheheuhuhuh' geschiedt er een ramp: de politica komt zelf niet uit haar woorden, ze komt niet op woorden. Met andere woorden: wat leeft er in haar hart? Waar is de courage, waar het brandende vuur? Niets van dat alles. Deze D66 bobo is versmolten geraakt met haar bureau. Ze is geen bureaucraat, maar een bureaukrat geworden. Bureaukratten stapelen gemakkelijk op elkaar: eh - (daarbovenop:) eh - eh - tot de stapel vanzelf omvalt.

Eeuwig..Op..Vakantie | 08-01-19 | 13:32 | 1

Mooi gesproken

Lupuslupus | 08-01-19 | 14:34

Klassiek voorbeeld van selectieve verontwaardiging. De Nederlandse imams prediken dagelijks over het bestraffen van homos en dat ze zullen branden in de hel. Maar Oooweeeee als een stelletje christengekkies een verdrag steunt waarin homoseksualiteit wordt bekritiseerd... stelletje hypocriete laffaards in de media & politiek.

keurslager | 08-01-19 | 13:31 | 3

Hear hear,

Not_again | 08-01-19 | 13:33

Iets in die trant schreef ik ook bij het oorspronkelijke artikel... en die werd weggejorist.

postmodernismisdead | 08-01-19 | 14:03

Begrijp nog steeds niet waarom er ophef wordt gemaakt over de MENING van moslims dat homoos zullen branden in de hel. Het is slechts een MENING. Hallo???

Lupuslupus | 08-01-19 | 14:38

Ik heb geturfd en kom op 186 x eh. Wie heeft hier gelijk?

ik_wacht_niet | 08-01-19 | 13:31 | 1

eh eh eh..
Nee dan Maradona.

Pelforth | 08-01-19 | 13:45

Ach lezen jullie maar eens de geweldige column van Jan Dijkgraaf op internet
via de "post on line ( google maar).
Weinigen kunnen het zo messcherp stellen !!!

outdoor | 08-01-19 | 13:22 | 1

Dank u voor de aansporing.
Heb het gelezen.
Prima! Evocatus

Evocatus | 08-01-19 | 14:03

... Kan niemand even hier een House-Beat van maken ?

.. eehh ... eehh ... eehh ... er zit ritme in ;)

Remi 1 | 08-01-19 | 13:17 | 1

Af en toe een meh er tussen door gooien voor de variatie.

Pelforth | 08-01-19 | 13:49

Op de middelbare school geleerd:
- zeg nooit uh of eh. Leer het af als je merkt dat je het toch doet Reden: het is respectloos ten opzichte van mensen die je zinnen proberen te volgen en je laat ze ook nog eens extra wachten. Je steelt seconden van hun leven.

Lukt het je niet om geen uh te zeggen? Ga dan na of je gedachten over het onderwerp wel zo samenhangend en logisch zijn als je misschien eerder dacht. Weet je eigenlijk wel genoeg over het onderwerp of moet je er eerst nog beter over nadenken voor je aan het gesprek meedoet?

Poesmobiel | 08-01-19 | 13:13 | 8

Jackson | 08-01-19 | 13:57
Okee, Jackson. Dus het is allemaal onzin en toch eigenlijk ook weer niet?

Poesmobiel | 08-01-19 | 15:39

185 eh's en uh's is onzin, maar 0 eh's en uh's zoals jij beweert Poesmobiel, is nog grotere onzin. Begrijp je het nu ?

Jackson | 08-01-19 | 17:44

Jackson | 08-01-19 | 17:44
Prima hoor, kies jij toch lekker voor die 185 keer uh? Ook weer opgelost.

Poesmobiel | 08-01-19 | 18:13
▼ 5 antwoorden verborgen

Vroeger waren ministers en volksvertegenwoordigers intellectuelen, vandaag de dag wordt de kamer samengesteld uit HBOers met matige taalvaardigheid.

Zorc | 08-01-19 | 13:12 | 1

En zij-instromers.

swassannuf | 08-01-19 | 13:14

Toen ISIS mensen in oranje hesjes deden onthoofden... hoorden en zagen we niets en niemand bij Jinek en Pauw--> het is bij hun eenrichtingsverkeer.

Van de 5 uitzendingen zitten er 4 keer (vaak dezelfde) linkse gasten... zodra iemand van rechts komt dan krijgt hij moeilijke vragen met tegenstanders die hem/haar belachelijk maken en aan de kant duwen.

Wilders gaat er niet naar toe, misschien heeft hij gelijk?
Baudet gaat er wel naar toe... dat is erg dapper.

Mensen van D66, PvdA en GroenLinks, Nijpels en Samsom spelen daar een thuiswedstrijd.
Ook Rutte is er welkom--> dit komt omdat ze via Den Haag 650 miljoen euro per jaar beuren.

sociaal_econoom | 08-01-19 | 13:10 | 4

Goedemorgen Nederland zelfde. Vanochtend iemand die riep als het over de Islam ging was de wereld te klein. Totaal er aan voorbij gaand dat die gewoon openlijk er voor uit komen dat ze de pest hebben aan homo's en zo nu en dan ook nog even corrigerend optreden. Walgelijke lafbek.

marrretje | 08-01-19 | 13:19

Baudet komt net kijken, Wilders is een oude rot in het vak die zich niet voor het slinkse karretje laat spannen. Daar komt Baudet ook nog wel achter. De paar mensen (een handvol) die eventueel overtuigd kunnen worden om op jouw partij te stemmen wegen nooit op tegen de schade die je jouzelf en je partij aan doet door bij die lui aan tafel te verschijnen. Wegblijven dus.

Lupuslupus | 08-01-19 | 13:19

100% mee eens,
Maar dat is toch genoegzaam bekend?

watmagjenogwel | 08-01-19 | 15:09
▼ 1 antwoord verborgen

Hahaha... uh uh uh uh... het net.. uh uh uh uh uh.. begint.. uh uh uh uh.. zich te sluiten.

Ton8695 | 08-01-19 | 13:06

Waarom mensen boycotten vanwege hun mening? Bent u van de Gedankenpolizei?

Lupuslupus | 08-01-19 | 13:22

Stormageddon de adverteerdersbeller.

Van Urk | 08-01-19 | 13:55

Je kan kan het verwerken in een house beat.
Tis echt geen gehoor.

marrretje | 08-01-19 | 13:05

Wollig wereld uh vreemd uh uh D uhuhuh zes uh uh en uh uh uh zestig uh uh typje.

swassannuf | 08-01-19 | 13:05

Waar eh is dit eh mens eh minst eh van ?eh eh

Zwizalletju | 08-01-19 | 13:04 | 2

Van het ministerie van vreemde spraakgebreken.

swassannuf | 08-01-19 | 13:13

roflol

Lupuslupus | 08-01-19 | 13:22

Ik ving iets op over het verhaal van Peter pietamientje de Vries.
Hij zat verdomme niet eens in de studio en toch ging het weer over die opperlul. Ginee en Staay mochten even wat zeggen over PdV.
Snel zappen en in slaap gevallen.

Ruimedenker | 08-01-19 | 13:03

Van der Staaij maakt optimaal gebruik van zijn vrijheid van godsdienst. Als zijn geloof, zijn uitleg van de bijbel, stelt dat homofilie niet OK is, dan mag hij dat zeggen. U mag het er niet mee eens zijn maar u mag er geen schande van spreken. Er is geen geen wet die verbiedt dat je iemand haat.
De bijbel schrijft ook over de straf die een homo zou verdienen: De dood. Hierover houdt Van der Staaij wijselijk zijn mond, want als hij ons daaraan zou herinneren dan zou hij misschien aanzetten tot geweld en gaat hij de ruimte te buiten die de vrijheid van godsdienst hem geeft. En dat onderscheidt zijn pamflet van datgene wat in allerlei haatpaleizen over de gelovigen wordt uitgestort.

SjonnieC | 08-01-19 | 13:03 | 7

Erikjan79 | 08-01-19 | 13:13
U slaat de plank volkomen mis met uw Oude Testament en ik vraag mij af of u weleens het Nieuwe Testament hebt gelezen of überhaupt ook maar 1 regel van de bijbel.
Christus is de vervulling van de wet uit het Oude Testament. Toen ze een vrouw bij Hem brachten die overspel had gepleegd wilde men haar stenigen. Maar Hij zei 'wie zonder zonde is werpe de 1e steen'. Toen niemand dat deed zei Hij tegen de vrouw: Ook Ik veroordeel u niet maar ga heen en zondig niet meer'.

Lupuslupus | 08-01-19 | 13:31

@SjonnieC
Natuurlijk mag ik er wel schande van spreken. Dat is namelijk mijn vrijheid van meningsuiting. Ik mag van der Staaij ook een sneue oude lul vinden die lekker in de biblebelt moet blijven en zich ver moet houden van het landsbestuur zolang hij zich laat leiden door oud-Testamentische kolder.

JanVergoor | 08-01-19 | 13:51

Het OT schrijft over de straf die een homo zou verdienen. Dat moet met de joden opnemen want het is hun wet. Van der Staaij is van het NT.

Arachne | 08-01-19 | 15:48
▼ 4 antwoorden verborgen

En die Van der Staaij is zelf een latente homo zoals hij die keutel weer terugtrekt... zag je m genieten :)

ronin1962 | 08-01-19 | 13:02

Rare lui die partij slaafjes. Echte pure middelmaat, ja-knikkers pur sang. Zie je aan alles.

Mark_D_NL | 08-01-19 | 12:57

Verder is het gewoon een eeh goed minister.

BozePaarseMan | 08-01-19 | 12:57

Mensen... even over dat gejengel over links. Links is dood... DOOD... D O O D!!!
Wat men tegenwoordig links noemt is een door de staat aangestuurde politieke stroming en die stroming noem ik grijs omdat het geen zak meer uitmaakt waar je op stemt. In dat grijze gebied broeit nog een ultra laf grijs beschimmeld onderstrominkje met de naam SGP en CU maar uiteindelijk ook gewoon mee stromen met de grote grijze brei. Wat vroeger de echt linkse stroming was en die werd verketterd is de huidige "extreem" rechtspopulistische stroming die verketterd wordt.

ronin1962 | 08-01-19 | 12:56 | 1

We hebben al 60 jaar geen linkse meerderheid in dit land. Links is altijd al dood geweest. Echter geven we ze wel overal de schuld van...

Erikjan79 | 08-01-19 | 12:58

Wat een stel opportunisten weer, daar bij Jinek. Kees hield zijn rug recht, respect daarvoor. Zouden meer politici moeten doen. Maar goed, het was dus weer lekker makkelijk geshockeerd zijn met z'n allen daar aan tafel, omdat het toch maar een christengekkie is. Ik had echter een stuk meer respect gehad voor eenzelfde kruisverhoor richting een imam die onverlicht de meest gruwelijke zaken predikt. Maar dat krijgen ze in die koppies niet voor elkaar. Want zielig/kwetsbaar/lekker inclusief zijn/vult u maar in.

klamme.vla | 08-01-19 | 12:56

Wat is die Gremdaat toch een geweldige spreker.

Lt-Kol Kilgore | 08-01-19 | 12:53

Gremdaat is nu echt kwaad.

Koonkluk Huis | 08-01-19 | 12:52

Maar ze deugt, en daar gaat het tenslotte toch om he?

Sitting_targets | 08-01-19 | 12:52 | 2

uh uh uh... ja uh... duh!!!

Nemo_Tenetur | 08-01-19 | 12:53

Ze deugt volgens een zichzelf opgelegde norm. Ik stel me daar vragen bij.

Lt-Kol Kilgore | 08-01-19 | 12:54

Kees vd Staay en Johan Derksen maken duidelijk dat er maar wat geroepen wordt op basis van emotie ipv argumenten.
Al zullen we niet graag in 1 zin genoemd worden, ze verschillen namelijk nogal van mening.
En dat mag toevallig in dit land, lekkere discussie, elkaar afzeiken en daarna een potje bier.
Er wordt niemand gekeeld of van het dak gegooid of zijn tanden geteld met een betonschaar.
Nu eens de discussie met orthodoxe moslims en een imam, maar die komt er vrees ik niet.

Eppo | 08-01-19 | 12:51

Tenenkrommend,dat kon er ook nog wel bij.

wiers | 08-01-19 | 12:49

hmm wil niet weten hoe ze roekoet als je haar sterretje toucheert

Willy Keutel | 08-01-19 | 12:48

Den Heere was het niet met Van Engelshoven eens en strafte haar spontaan met een spraakstoornis. Hallelujah!
Maare, even serieus, wat een trieste vertoning van die mevrouw. En natuurlijk doodstil als er vanuit een moskeet iets vergelijkbaars klinkt, maar goed, dat is zo onderhand een beschermde soort en die moeten we met fluwelen handschoentjes aanpakken.
Wel prima om te zien overigens dat de achterlijkheid nog steeds in die SGP zit, hoe salonfahig ze zich tegenwoordig ook presenteren. En het vervelende is dat we met de import van nieuwe relidioten uit de Halvemaangordel ook de positie van onze eigen relifacisten versterken. De verworven individuele vrijheden van de 60's en 70's liggen nu echt van alle kanten onder vuur. Een hele, hele slechte zaak imho...

Graaisnaaiert | 08-01-19 | 12:48 | 6

Lupuslupus | 08-01-19 | 13:15 |
De hovaardij! Te menen dat moraal, dat kennis van goed en kwaad, tot in de eeuwigheid afhankelijk zal blijven van het geloof in Goden, of, erger nog, geloof in Een Ware God! Je mag het van mij blijven geloven, ik leg je geen strobreed in de weg, maar probeer de ander niet te belasten met wat jij als zondigheid en schuld beschouwt.
Ik hoef in elk geval geen rekenschap af te leggen voor jouw God, want die bestaat niet voor mij. En als je mij vertelt dat ik desondanks rekenschap af zal moeten leggen, omdat volgens jou die God wél bestaat, nou, dan heb je daarmee geen enkele invloed op mij, ben je niet in staat bij mij iets onder te duwen. Machteloos sta je met je dwingende, oordelende, wrekende God. God is dood.

Schoorsteenveger | 08-01-19 | 14:06

Schoorsteenveger | 08-01-19 | 12:54
Probleem is dat moslims er met alles mee weg komen. Zodra je niet-moslim bent maar Christen, kan krijg je een shitstorm van kritiek over je heen.

loser | 08-01-19 | 15:14

loser | 08-01-19 | 15:14 |
Valt wel mee met die shitstorm. Meneer van der Staaij krijgt zelfs nogal wat steun en wordt geprezen om zijn oprechtheid en standvastigheid. Ik kan de positie van diegenen die hier van selectieve verontwaardiging spreken niet begrijpen. Eerder zou ik het omgekeerde willen beweren, namelijk dat wanneer je geneigd bent van der Staaij te verdedigen, terwijl je Imams die homohaat preken verkettert, je wegkijkt van het werkelijke probleem, en vooral niet waar wilt hebben dat onze eigen fundamentalisten op welhaast identieke wijze redeneren en positie kiezen als Islamitische fundamentalisten. Dat van der Staaij en de zijnen geen openlijk geweld plegen vind ik daarbij het slechtste argument. Sjeich Afwas, om maar eens een voorbeeld te nemen, pleegt zelf óók geen geweld, maar hij predikt haat, en die haat schiet wortel. Dat Manifest preekt eveneens haat, en het is de bedoeling dat ook die haat wortel schiet. Moeilijk wellicht om te accepteren dat wij hier in het Westen nog maar nét begonnen zijn ons te bevrijden van het juk van het monotheïsme, en dat die klus verre van geklaard is. Nee, we kloppen onszelf liever voortijdig op de borst dat we niet meer zo gewelddadig zijn. Maar het is echt nog niet zo lang geleden dat heksen op de brandstapel belandden, en je hoeft maar een paar decennia terug te gaan om een samenleving aan te treffen die, onder druk van de Kerk, in den brede uiterst afkeurend was jegens alles wat met homofilie te maken heeft. Laten we eerst zelf het karwei eens afmaken, en oprechte figuren als van der Staaij wat minder prijzen om hun intolerantie jegens de handel en wandel van hun medemensen.

Schoorsteenveger | 08-01-19 | 19:13
▼ 3 antwoorden verborgen

De hele show opnieuw doen maar dan met de heren van DENK of een paar haat imams. Dan valt Van der Staaij ineens enorm mee en is die knotsgekke D66 minister nog steeds een stotterende trol.

ILF2 | 08-01-19 | 12:48

Ook nog iets van 30 keer "buitengewoon".

Krokodil Gena | 08-01-19 | 12:47

Links heeft via de NPO ontzettend veel macht en zeggenschap in Nederland.
Ze krijgen in alles hun zin van Rutte... op gebied van milieu en migratie.

Zodra wij iets ''verkeerd'' zeggen in hun ogen over migranten, het milieu, moslims of over homo's dan moeten je verantwoording afleggen bij de NPO... Pauw en Jinek.
Je wordt hard aan de tand gevoeld, belachelijk gemaakt en er komen tegenstanders aan het woord die je de grond in boren.

Het erge is dat de VVD met Rutte en Nijpels nu net zo links is als D66, GroenLinks en de PvdA.... samen met de NPO heeft rechts geen schijn van kans.
Intussen moeten we steeds meer geld ophoesten voor milieu en migranten.

sociaal_econoom | 08-01-19 | 12:46 | 3

Wij en zij tikken samen een ei, in een hutje op de hei met een scherp gevijlde bijl, zei zij.

RozemarijnLucassen | 08-01-19 | 12:51

Als je niet het grote linkse licht volgt,
wordt je geschandpaald,
vroeger op het dorpsplein,
nu bij de NPO.

Kanarie_Geil | 08-01-19 | 12:53

VVD op klimaat gebied compleet gelijk aan GL. Hebben zich laten inpakken door het smerige spel van de VN via het IPCC. Compleet de weg kwijt, stelletje goedgelovigen die zonder tegenspraak de aannames van deze nieuwe religie accepteren terwijl er zoveel tegen in te brengen is. Op de NPO zul je geen afwijkende meningen horen, net zoals dat in de USA gebeurt. Je wordt kaltgestellt. Lees dit interessante artikel en scroll naar onder voor debunking van veel wijdverspreide nonsens via 55 peer reviewed papers.

"On 30 December, 2018, the United States news media (NBC) put their political advocacy on full display in a Meet the Press program dedicated to tackling the issue of climate change in the U.S.

The episode’s focus was on how to persuade Americans that immediate action to eliminate CO2 emissions was required to prevent catastrophic hurricanes, floods, droughts, wildfires, sea level rise…from wreaking havoc across the U.S. landscape. The hour-long program was entitled “How do we explain the urgency of climate change?” ."

notrickszone.com/2019/01/07/u-s-media-...

Zwizalletju | 08-01-19 | 13:01

Dit is een minister?? Tsjemig toch.

Tripps | 08-01-19 | 12:44 | 1

Hoe kan het hé... Het is minimaal opvallend te noemen.

Mark_D_NL | 08-01-19 | 12:58

Ik ben aan het lunchen, willen jullie in het vervolg niet zo'n grote foto van dat enge D66 mens plaatsten? Ik dacht dat Dracula altijd 's nachts tekeer ging.

VanGeuzen | 08-01-19 | 12:44

Die Gremdaat lult uit zijn nek. De liefde bedrijven is niets mis mee. Mannen mogen ook de liefde met elkaar bedrijven maar dat kunnen ze niet! Mannen hebben namelijk alleen een gevend geslachtsorgaan, géén ontvangend.

Van Urk | 08-01-19 | 12:44 | 5

Doe eens een cursus Grieks.

Koonkluk Huis | 08-01-19 | 13:00

Alle gaatjes kunnen (liefdevol) gevuld worden.
Liefde kan ook zonder orgaan, zie de film Intouchables.
Maar dat snapt u alleen als u echte liefde gekend heeft, medelijden met u.

boerk | 08-01-19 | 13:01

hoho, de geslachtsdaad is enkel voorbestemd voor het produceren van mohamedjes oh wacht, 'gaat heen en vermenigvuldigt u!' en dat gaat niet met 2 zonder baarmoeder.. of 2 met baarmoeders maar geen zaadjes die kunnen worden geoogst!
seks uit lust.. Sodomie en Gomorra toestanden.. hel en verdommenis later als je dood bent.. tot die tijd is er nog vergeving mogelijk..

fikkieblijf! | 08-01-19 | 13:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat zijn er wel veel. Die van der Staay mag ik wel, ik ga geen biertje met hem drinken ik denk niet het leuk is maar volgens mij is hij heel integer, veel meer dan de rest van de opera

Bokito ergo sum | 08-01-19 | 12:44 | 2

U dènkt dat hij niet leuk is..... I rest my case.

Lupuslupus | 08-01-19 | 13:36

Hij gelooft dat ie niet leuk is. I rest mine.

Langshetrandje | 08-01-19 | 17:05

Gelukkig mag je overal grappen overmaken.

B.agger | 08-01-19 | 12:43 | 3

twee jaar en een dag geleden werd nog eens duidelijk gemaakt dat juist het maken van grappen begrensd is, op eigen risico.

Glasgow Argus | 08-01-19 | 12:53

Je mag over grappen over maken, maar...

Goede illustratie van de stelling everything before the but is bullshit.

Sitting_targets | 08-01-19 | 13:05

uh, over grappen over -> overal grappen over

Sitting_targets | 08-01-19 | 13:27

Iedereen weet decennia lang hoe de SGP en die gereformeerden denkt en nu ligt iedereen te zeiken. Ze slaan geen homo's in elkaar en vallen niemand lastig, maar links-nederland heeft net zoals bij Derksen weer iets om mee te slaan. Maar als moslims hetzelfde of erger zeggen hoor je ze niet.

varkensboer | 08-01-19 | 12:43 | 1

U hebt 100% gelijk. Heel makkelijk vuil spuiten over mensen die toch niets terug doen. Enigszins hetzelfde als een jager die een weerloos dier schiet. Laf tot op het bot.

Lupuslupus | 08-01-19 | 13:38

Die Van der Staaij. Toch wel respect voor die man. Gaat daar zomaar in het hol van de leeuw zitten. Hij deed het prima.

halbstark | 08-01-19 | 12:42 | 10

Beste Lupuslupus | 08-01-19 | 13:58 |

Als het aan mij ligt: Blijf s.v.p. aanwezig. Een geluid als het uwe is in dit soort discussie juist belangrijk!
Doen, hoor! Evocatus

Evocatus | 08-01-19 | 14:17

Lupuslupus | 08-01-19 | 13:58
Je mening te kunnen uiten in een maatschappelijke arena zonder letterlijk door de wolven verscheurd te worden is een investering om je geest te slijpen en de tijdgeest te meten.
Maar dat is mijn bescheiden visie.

Eppo | 08-01-19 | 14:26

Lupuslupus | 08-01-19 | 13:58
Het zou spijtig zijn als u vertrekt, het is nu eenmaal v.t.t.t. door de zure appel heen bijten bij GS, Lupus.
Er zijn voor mij ook genoeg onderwerpen waar ik maar beter niet op kan reaguren, ze kunnen het niet iedereen altijd naar de zin maken.

watmagjenogwel | 08-01-19 | 14:56
▼ 7 antwoorden verborgen

Tja, je hoeft ook helemaal niks te kunnen als je 'minister' wilt worden, alleen een kruiwagen is genoeg en inhoudsloos zijn is een pré! Die Van Engelshoven begint trouwens steeds meer op Merkel te lijken met die zure kop!

BaldEagle | 08-01-19 | 12:40 | 2

Echt he, kun je nagaan hoe zuur haar poeni zal zijn.

uglyleftbasher | 08-01-19 | 12:42

Met zo'n ondersteboven glimlach

Sidney_May | 08-01-19 | 12:57

Euhhhh volgens mij waren het er euhhhh meer ja euhhhh veel meer euhhhhhh vreselijk.. je hoort dit vaker ik weet niet welke trainingen die mensen volgen maar ik uhh zou m'n geld maar terug vragen.

myrna1965 | 08-01-19 | 12:40

Wordt die Engelshoven nou zo geil van publiciteit dat ze constant kleine uh-uh orgasmes heeft?

Mr_Natural | 08-01-19 | 12:38 | 2

Tril ei vergeten uit te zetten ?

Wijze uit het Oosten | 08-01-19 | 12:39

Is dat zo'n ei met afstandsbediening?

Ouwe_Kip | 08-01-19 | 14:31

Homo zijn is normaal...……….. daarom gaan ze ook een keer per jaar op een boot in Amsterdam leip doen!!

daskap | 08-01-19 | 12:38 | 1

Je hoeft er niet naar te kijken hoor! Doe ik met dat domme voetbal ook niet!

BaldEagle | 08-01-19 | 12:44

Ik was na 10 minuten al de tel kwijt. Maar dat het er uiteindelijk 185 waren ;-)
En dat vertegenwoordigt standpunten en een partij?

MoonBeebe | 08-01-19 | 12:36

Oude mensen, oude meningen, oude media.
Waarom dat toch steeds een podium moet hebben op internet.

LinkeLotje | 08-01-19 | 12:35

Zegt dominee Gremdaat ook weleens Alahverdomme? Ik hoor hem constant vreselijk vloeken maar dan uiteraard alleen de christelijke variant. De haat spat uit zijn ogen.

deoudererijperevrouw | 08-01-19 | 12:35 | 1

Hij wenst zichzelf naar de hel. Gewoon niet naar kijken. Wellicht dat zijn wens eerdaags in vervulling gaat.

Lupuslupus | 08-01-19 | 14:01

"Hij mocht als klein kind bij de dominee op schoot en toen kwam de Heere in hem."

"maar het water dat Ik hem zal geven, zal in hem worden tot een fontein van water, dat springt ten eeuwigen leven" Halleluja!

Rest In Privacy | 08-01-19 | 12:33 | 2

water he, geen gheilig oliesel

Lt-Kol Kilgore | 08-01-19 | 12:40

Volgens Kees gaat het om de strekking van een tekst. Maar zal volgende keer een pastoraal aanhangsel toevoegen.

Rest In Privacy | 08-01-19 | 12:46

van der staaij deed het prima, vandaar dat gehakkel en vandaar dat Jinek ook in een soort lp vastloop stand liep..
Ik snap niet waarom hij uit geloof niet mag geloven dat het huwelijk bestemd is voor een man en vrouw ( om kinderen te baren) en niet voorbestemd is voor twee van het zelfde geslacht of van een triootje.. blijkbaar mag eenieder geloven wat ie wil tot zelfs de doodstraf opleggen als anderen niet gelovige zijn in die leer ( Islam) maar een Christen die geloofd dat de wereld ontstaan is uit Adam en Eva en dat Eva de zonde over de mens afriep door zich te laten verleiden door een slang en de vrouw dus voortaan geen zeggenschap mag hebben en de man als beschermer daarvan.. enniewee.
Als we dit geloven naast de Koran leggen zie ik nauwelijks verschil op een grote consequentie na.. ben je anders geaard dan ben je dood en pleeg je overspel als vrouw, dan wordt je gestenigd. Bij die gereformeerden praten ze over naastenliefde, dat je best homo kunt zijn maar dat je dan niet erkent wordt in de geloofsleer die op voorplanting gericht is binnen een huwelijk..
diegene die hier gediscrimineerd wordt is in mijn opinie van der Staaij en blijkbaar kon hij het goed uitleggen wat zijn visie was en vanwaaruit hij had getekend.. de rest aan die tafel dus duidelijk niet waarom ze vonden dat dit niet mocht

fikkieblijf! | 08-01-19 | 12:31 | 3

Het gaat hier niet enkel om iets geloven. Het gaat om een groep lieden die dat geloof als basis nemen om de ander 'zondig' te verklaren, de ander een schuld aan te praten, en zelfs om de hele geloofsgemeenschap die zij menen te moeten controleren ervan te overtuigen dat ook zij 'zondig' zijn als zij die ander ook niet 'zondig' vinden. Dat is niet zomaar een mening, niet zomaar een geloof, dat is volksmennerij, dat is actief de geesten der gelovigen manipuleren.
Je bent dus mooi de sjaak als je als homo in dergelijke kring geboren wordt. De hele gemeenschap zal druk op je uitoefenen om het kwaad dat in je zit te bestrijden.

Schoorsteenveger | 08-01-19 | 12:49

schoorsteenveger.. zal me men reet roesten als ze ergens in de middele of nergens van mening zijn dat vrouwen in rok met een immer gevulde baarmoeder en in gebed later de hemel verdienen. Ik heb nooit ergens ervaren dat deze Gereformeerde Christen groep met trucks op mensen inrijdt of koppen snelt of head first naar beneden gooit of stenigen van vrouwen voor vermeend overspel goed keurt en zelfs officieel uitvoert. of met bomgordels en kaliknovos dingen duizenden mensen de dood in jaagt omdat ze geloven dat wat in hun heilig boek staat ook zo moet worden uitgevoerd... deze groep Christenen die geloven in het huwelijk tussen man en vrouw om zich voor te mogen planten etc etc vormt voor mij geen enkele bedreiging nada noppes.. om ze nu meteen af te rekenen op hun geloof omdat een andere steeds groter groeiende groep weldegelijk gevaarlijk en bedreigend is.. voor anders gelovige of anders DENKende.. pak die olifant aan en niet die kleine muis die knabbelt aan eens stukje heilig brood.

fikkieblijf! | 08-01-19 | 13:28

fikkieblijf! | 08-01-19 | 13:28 |
"Ja, maar moslims zijn erger" vind ik in deze discussie niet het beste argument.

Schoorsteenveger | 08-01-19 | 14:12

Zo kunnen we dit nu achter ons laten? Een papiertje ondertekend door pakweg honderd christelijken met ouderwetse denkbeelden maar die verder geen vlieg kwaad doen. Dit in tegenstelling tot de miljoen moslims die hier precies zo over denken maar waar geen enkele ophef over is.

2voor12 | 08-01-19 | 12:30 | 8

schoorsteenveger.. precies wat je zegt.. je sloopt gewoon de kleine vis omdat je de grote haai en walvis niet aankunt.. en dat deugt! die grote walvis lacht zich kapot.. nog meer ruimte en nog meer territorium want die kleine vis wordt terechtgesteld!

fikkieblijf! | 08-01-19 | 13:30

@Schoorsteenveger. "Van der Staaij aanpakken" die niets anders verkondigt dan wat Nederland al honderden jaren predikte.
'De Staten-Generaal gingen pas in 1626 akkoord met het verzoek van de synode, waarop de vertalers aan de slag konden. Het vertaalwerk gebeurde in Leiden. In 1635 was de Statenvertaling gereed en in 1637 werd ze door de Staten geautoriseerd. De stad Leiden betaalde 2500 gulden voor het octrooi om de Bijbel in Leiden te laten drukken. Tussen 1637 en 1657 werd een half miljoen exemplaren gedrukt. Ook nu nog blijft de Statenvertaling gezaghebbend in sommige protestantse kerken'.

Lupuslupus | 08-01-19 | 14:08

Lupuslupus | 08-01-19 | 14:08 |
De Bijbel is één, de interpretatie van die Bijbel is twéé. Ik begrijp dat er binnen de Kerken een hoop gekissebis is, en dat dit Manifest door de meer orthodoxen is aangegrepen om de aanval te openen op die Kerken die in hun ogen dwalende zijn. Je kunt wel beweren dat je de enige juiste uitleg van die Bijbel geeft, maar het lullige is dat God zich nooit komt melden om scheidsrechter te spelen.

Schoorsteenveger | 08-01-19 | 15:45
▼ 5 antwoorden verborgen

En een gevoel dat mij niet loslaat in de aanloop naar de verkiezingen, later dit jaar, dat de aantrekkingskracht van de SGP op kiezers gegeven de kabinetsdeelname van CDA en CU door deze laatstgenoemde partijen als een bedreiging wordt gezien.

D66 heeft al eerder al zijn principes laten varen en denkt nu met een gratuite ondersteuning van de lettergemeenschap weer punten te kunnen scoren. Om de lettermensen straks weer even makkelijk voor de bus te duwen wanneer er een andere doelgroep bediend moet worden.

Dijkhof en Asscher concurreren met tweets voorzien van hartjes om hun doorleefde gevoel te laten blijken. Mijn god, wat zijn we tolerant, met zijn allen.

Glasgow Argus | 08-01-19 | 12:30 | 1

@Glasgow, je zou weleens ontzettend gelijk kunnen hebben, CU en CDA zien de 'bedreiging' van de SGP en doen er wat aan terwijl ook zij kaft tot kaft gelovigen onder hun leden hebben. Niet voor niets dat Ruth Peetoom haar neus buiten de politieke deur stak. Waarschijnlijk gaan veel gelovige kiezers deze truc niet doorzien en dat zou jammer zijn.

eastender | 08-01-19 | 13:21

Hypocriet gedoe. Het geval Christenkees wordt nu zwaar uitgemeten. Jinek of andere linkse praatprogrammaatjes 
zou eens een imam/moslim aan tafel moeten zetten, die in door de overheid gesubsidieerde haathutten dagelijks anti homo praatjes verkondigen

Madamjanet | 08-01-19 | 12:29 | 3

precies.. dat kan dan niet.. want dan is dat ineens emancipatie en vrijheid van religie en meningsuiting..

fikkieblijf! | 08-01-19 | 12:34

En bovendien, is in DWDD Ali bevraagd over zijn denkbeelden?

eastender | 08-01-19 | 13:22

@Glasgow om 12.20, sorry ik had je nog niet gelezen toen ik @moi om 13.22 tegelde.

eastender | 08-01-19 | 13:36

Mensen die de pauzes tussen hun woorden en zinnen opvullen met 'eh eh eh eh', doen dat om een constante stroom van geluid te produceren, zodat niemand ze in de reden kan vallen. Sylvana Simons doet het ook.

Snoess | 08-01-19 | 12:28 | 2

Dat doe je alleen als je niks te vertellen hebt, al improviserend hardop zit na te denken en steeds maar weer moet constateren dat er niks substantieels naar boven komt borrelen. Als je een goed en strak betoog hebt is het voor de ander een stuk moeilijker om in de rede te vallen.

Schoorsteenveger | 08-01-19 | 12:36

Nadat Sylvana Simons achter elke twee woorden vijf keer ging eh-en, gingen ineens veel meer mensen dat doen. Ollongren bijvoorbeeld. Grappig is dat als zij het doet, ze direct erna met een leugen komt.

Poesmobiel | 08-01-19 | 13:01

Je zal het thuis naast je op de bank hebben zitten..

echt_links | 08-01-19 | 12:28 | 2

Inderdeed. Dat moet dan wel een flinke bank zijn. Het lijkt wel een doorgesnoven havenarbeider.

Paaldanseres | 08-01-19 | 12:44

U kent doorgesnoven havenarbeiders persoonlijk? Zo niet, hou uw laster dan voor u.

Lupuslupus | 08-01-19 | 14:11

Ach, dit hele kabinet is opgetuigd om te worden vervangen zodra Rutte naar Brussel verkast

Rest In Privacy | 08-01-19 | 12:28

Het was een beschamende vertoning. Ook Jinek was amateuristisch bezig. Had slechts een paar citaten uit het Manifest paraat, maar kwam niet verder dan het op verontwaardigd toontje voorlezen van die lulkoek. Van der Staaij kreeg alle ruimte om zin en vooral onzin te debiteren, en ging zelfs zonder dat er druk gezet werd herhaaldelijk in de fout. Maar desondanks werd hij op geen enkel essentieel punt aangepakt, op geen enkel punt. Beetje verontwaardigd doen, daar red je het bij dit soort door God geraakte gladjanussen niet mee, en de vragen liggen toch voor de hand.
"Wat bedoelt God?" Waarom?" "Hoe weet u dat zo zeker?" "Wat zijn dat precies, die 'klassiek Christelijke waarden' waar u het over heeft?" "Acht u een homo zondig?" "Acht u een 'praktiserende' homo zondiger?" "Acht u een gelovige die homofilie goedkeurt zondig?" "U zegt graag een 'open gesprek' te willen. Bent u in zo'n gesprek bereid om ook uw eigen uitgangspunten kritisch te bejegenen?" "Of heeft u het standpunt dat aan God's wil, zoals door u uitgelegd, niet te tornen valt?" "Hoe moet een vroom Christen kiezen tussen de standpunten zoals verwoord in het Manifest en die van meer gematigden?" "Vindt u dat u meer recht heeft om de ander de les te lezen dan iemand die zich niet op de Bijbel beroept?"
Enzovoorts.

Schoorsteenveger | 08-01-19 | 12:28 | 7

JvanDeventer | 08-01-19 | 13:02 | & eastender | 08-01-19 | 13:29 |
Je kiest je eigen ouders niet. En het is niet altijd even gemakkelijk om de gemeenschap waarbinnen je grootgebracht bent te verlaten. De Hamish-gemeenschap is daar een sprekend voorbeeld van. Die lui hebben zulk een invloed op het denken van hun kinderen dat zelfs die kinderen die uitbreken nagenoeg allemaal terugkeren, omdat ze het in de 'buitenwereld' simpelweg niet vol kunnen houden. Slechts een enkeling gelukt het.

Schoorsteenveger | 08-01-19 | 14:18

Schoorsteenveger | 08-01-19 | 14:18
Nee, je kiest je ouders niet. Maar een 14-jarig homootje kan ook ouders hebben die om andere redenen niet willen accepteren dat hun kind zo is. Dat ligt dan aan die ouders en niet aan de SGP of welk ander geloof dan ook. Die Nashvilleverklaring draagt ouders echt niet op om hun eigen kind te verdoemen. Dus zo'n kind heeft gewoon pech, maar dat staat los van zo'n verklaring.

JvanDeventer | 08-01-19 | 16:15

JvanDeventer | 08-01-19 | 16:15 |
"Die Nashvilleverklaring draagt ouders echt niet op om hun eigen kind te verdoemen."
Geloof je dat echt? Die ouders worden door de gemeenschap in gewetensnood gebracht en komen in een onmogelijke 'double bind' terecht.

Schoorsteenveger | 08-01-19 | 20:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Droevig dat ons land zulke ministers heeft. Geen overtuigingskracht, ze boeit niet en heeft inhoudelijk eigenlijk niets te melden. Makkelijke deugdingetjes over oprechte mensen zoals Johan roepen en eheheheheh voor deugzinnetjes plaatsen is schijnbaar genoeg om in Den Haag je ster te laten rijzen. Arm Nederland met zulks ministerieel niveau. En voor de rest vind het manifest gematigd ten opzichte van de stellingen van de Islamofascisten. Pak die eens aan als je lef hebt. Maar tja dat vindt deugmevrouw uiteraard te ehhhh moeilijk.

Graaier | 08-01-19 | 12:27

Quotumvrouwtje omdat het moet. Alsof er niemand beter is voor deze job. Echt een aanfluiting dit soort geforceerd op een bepaalde positie terechtgekomen non valeurs. Bovendien ontzettend hypocriet om namens de overheid een minderheid (in dit geval de gristenbroeders) aan te vallen op last van een andere minderheid en de Religie Die Niet Genoemd Mag Worden volledig buiten beschouwing te laten. Echt, zum Kotzen.

van Oeffelen | 08-01-19 | 12:27 | 2

Als ze doorgedraaid feministisch Nederland in de gordijnen had willen hebben, hadden ze een blanke man als emancipatie minister moeten maken. Dan hadden we pas écht kunnen lachen. In wat voor klucht is dit land beland.

JJMS | 08-01-19 | 12:36

Correctie: VETBETAALDE non-valeurs! Dat is nog het ergste!

BaldEagle | 08-01-19 | 12:42

Van E. werd opgevoerd als minister van Emancipatie. Waarom hebben wij godbetert een minister van Emancipatie? Dat op zichzelf is al een schande.
Wat blijkt: sinds een paar jaar heeft, op aandringen van de LHBGXYZ-lobby, de minister van Onderwijs dit er als taak bijgekregen. Des te navranter dat die deugmuts, die vermoedelijk nauwelijks haar eigen naam kan spellen, verantwoordelijk is voor onderwijs. Onder haar bewind zouden Newton en Copernicus waarschijnlijk in het gevang beland zijn, maar dit hersenloze wicht mag hier de baas spelen. Helaas is het met de bewindslieden op onderwijs de laatste 50 jaar nooit veel anders geweest.

JvanDeventer | 08-01-19 | 12:26 | 2

U hebt 100% gelijk.

Lupuslupus | 08-01-19 | 14:13

@JvanDeventer
Plus veel!

Ab Sconditus | 08-01-19 | 15:22

Het euh gesprek van het jaar. Je zal met dit wijf in een vergadering zitten wordt je toch euh van.

Rest In Privacy | 08-01-19 | 12:25

Volgens de Dominee moeten we Kees in de gaten houden. En die 250 andere reli-extremisten ook. Over de Islam geen onvertogen woord. Het is toch om te lachen, als het niet om te huilen zou zijn.

Sans Comique | 08-01-19 | 12:24

Ze gaat wat mij betreft verder als minister van uhh.

Fuckinghell | 08-01-19 | 12:24 | 1

Die Genee, die zou eens wat moeten gaan doen op TV. Komt wel lekker uit z’n woorden.

Stormageddon | 08-01-19 | 12:23 | 4

Ze zouden hem de job van Jinek moeten geven.

aight.. | 08-01-19 | 12:31

aight.. | 08-01-19 | 12:31
Gaan ze niet doen, want hij kan heel zakelijk doorvragen en dan raak je soms ook de kerk van BNNVARA en dat zou mensen ineens andere inzichten kunnen geven..

A-Safari | 08-01-19 | 12:43

A-Safari | 08-01-19 | 12:43
U begrijpt het.

aight.. | 08-01-19 | 17:18
▼ 1 antwoord verborgen

Ach, ut heb un kudt,
en de scheten daaruit zijn nieuws..

Kanarie_Geil | 08-01-19 | 12:22

Haar Wikipediapagina toont een leven vol nepfuncties en nepbaantjes. Professioneel politica met voorspelbare standpunten waarvoor sinds 2012 een functie is gevonden: minister van emancipatiezaken, in één van de meest welvarende en tolerante landen ter wereld. Het kan allemaal in de nieuwe realiteit.

JJMS | 08-01-19 | 12:21 | 1

Beleidswetenschappen gestudeerd, daarna gewerkt als secretaresse van Hans van Mierlo, drinkt graag verantwoord.

Osdorpertje | 08-01-19 | 12:28

Kostelijke tv overigens ... zo'n stotterend geval, onderdeel van het rariteiten kabinet en een barmhartige Genee die met Stoïcijnse blik haar (?) laat spartelen en genadig is.

daytripper | 08-01-19 | 12:21

"Hij mocht als klein kind bij de dominee op schoot en toen kwam de Heere in hem."
En heeft daar een zwaar debiliserende SOA van opgelopen. Hebben ze vaak last van binnen de Bible belt. Komt dat omdat ze dat van huis uit meekrijgen? Onder de Jehova's is het schering en inslag had ik begrepen.

Sans Comique | 08-01-19 | 12:21

Nou , die heeft een lekker bekkie . Daar kan je mee op een verjaardag komen.

gerrie de perrie | 08-01-19 | 12:20

Heeft Matthijs van Nieuwkerk ook aan zijn specialist Ali B gevraagd wat zijn standpunt is over de Nashville-verklaring?

En hem ook zijn expert-opinie gevraagd over de visie van zijn bevolkingsgroep over homoseksualiteit? En, gesteld dat Ali B een andere mening verkondigt dan die wordt gebezigd door de imams op basis van de Quran, de Hadith en de Sharia - wat Ali B als geloof-afvallige denkt over zijn eigen lot?

Zomaar wat vragen die bij me op kwamen na het filmpje van de dominee. De dominee die er tegenwoordig warmpjes bij zit, met zijn nieuw gevonden populariteit.

Van Engelshoven, ondertussen, hakkelt er op los omdat ze heel goed weet dat ze (a) te stom is om te poepen, ze (b) ver boven het niveau is uitgestegen dat zelfs nog onder het Peter-principle als haar level of incompetence geduid kan worden en (c) haar retoriek van een onwaarschijnlijke hypocrisie is. Genee was veel te vriendelijk voor haar, maar iemand die al op de grond ligt schop je niet na. Chapeau voor hem.

Glasgow Argus | 08-01-19 | 12:20 | 4

+1
Heeft u op die handjes gelet van de dominee,tijdens zijn betoog?
Deed hij/zij net zo vreemd mee als dat geuhu.

De Profundus | 08-01-19 | 12:28

Moslims zijn meesters in het ontwijkend beantwoorden van dat soort vragen. Had ooit een collega toen ik een opdracht deed bij een grote instelling die probeerde een 'divers en inclusief' personeelsbeleid te voeren.
Toen ik hem vroeg wat zijn mening over een andere collega was, die opernlijk hosmo had en samenwoonde met een man, was zijn antwoord dat het niet aan hem was om daarover te oordelen. Dat zou god wel doen, als de tijd rijp was.
Juist in het ontwijkende zat em het vileine, vond ik.

Dick Luyenlomp | 08-01-19 | 12:29

Genee hoefde er ook niet hard in te gaan. Gewoon twee korte, duidelijke, nette vragen stellen en die minister maakt zichzelf al belachelijk genoeg.

aight.. | 08-01-19 | 12:33
▼ 1 antwoord verborgen

Is geen videofuck toch? Dumpert style...

Puntaanhakkendoet | 08-01-19 | 12:20

Valt wel mee hoe haatdragend die vd Staai is. Hij meld alleen dat homeaux neukseks wat hem betreft zondig is (niet de persoon is fout, wel de daad). Datzelfde vindt hij van heteroseksuele neukseks (heteroseksuele verlangens - toch ook een identiteit..) - als dat buiten het huwelijk plaatsvind (maar daar valt dan weer niemand over). Ietwat archaïsch allemaal, maar haat? Nee.

bleached | 08-01-19 | 12:19 | 5

Jawel hoor, zijn jullie dat gedoe over Second Love al vergeten? Heeft ie net zo veel gezeik mee gehad destijds.

Bizar dat de mensjes die zichzelf zo tolerant noemen het niet aankunnen wanneer iemand een afwijkende mening heeft, in plaats van alleen een andere huidskleur of geslacht.

aight.. | 08-01-19 | 12:36

Graaf_van_Hogendorp | 08-01-19 | 12:23
Nee, zondag tegenover God niet tegenover de mens. Dus de SGP meent dat de homosexueel daar rekenschap voor moet afleggen tegenover God. Dat is mooi, want als je niet in God gelooft of toevallig in een andere, dan kom je er mooi mee weg.

Inferi0r | 08-01-19 | 12:47

Graaf_van_Hogendorp. Als u niets begrijpt van de christelijke theologie, kunt u beter uw mond houden - klinkt zo dom zo. Personen zijn nooit 'goed' of 'fout' - gedrag wel. Overigens komt 'genezen' niet 1 keer voor in die hele verklaring - maar ik vermoed dat u (zoals zovelen hier) überhaupt niet de moeite heeft genomen hem even te lezen.

bleached | 08-01-19 | 14:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Respect voor degene die de 185x eh geteld heeft. Ik was na 10 seconden in dit filmpje de tel al kwijt.

Terecht dat gezegd wordt dat het erop lijkt dat zinnen die uit het geheugen komen er vloeiend uitkomen en zelf nadenken toch lastig blijft. Ik wens mevr. Van Ehngelshoven daarom veel ge-eh toe.

Foolonthehill | 08-01-19 | 12:19 | 1

Daar is software voor die het telt, niets moeilijk aan.

watmagjenogwel | 08-01-19 | 14:33

Interessant. Eerste clip, 0.59. Vrouw is aan het mansplainen. Man in publiek moet gapen.

RickTheDick | 08-01-19 | 12:17

Nou guurders koekeloer nog maar eens goed, deze kwaliteitsminister bestuurt ons land. Kan alleen maar Vogelaren (Ella, elle l'a tu tu tu tu) en komt niks zinnigs uit.

We kunnen maar beter tegen Mutti M. zeggen, jongens doek ons morgen maar op en annexeer ons direct maar onder je puppet regime in Brussel. Bespaart in ieder geval wat ministerssalarissen en we houden hetzelfde niveau incompetente bestuurders.

Graaf_van_Hogendorp | 08-01-19 | 12:16

En zo is het! Trap ze maar in de hoek, dat is waar ze thuis horen. Dat is waar de Deugmensch zo goed in is, trappen.

Atheist-Priest | 08-01-19 | 12:15

Dom kalf dat is komen bovendrijven door gebrek aan gewicht. Typische exponent van het kartel.
Duft haar smoel alleen open te trekken tegen boze witte mannen als SGP Broeders en querulanten als Derksen.
dan durft ze het 'debat aan' op haar veilige grond. Met open vizier bij VI aanschuiven durft ze niet, deze heldin op sokken.
Maar over of tegen haatdragende moslim mannen hoor je haar dan weer niet.
Meest zinloze minister ooit in de geschiedenis van ons Vaderland.

Dick Luyenlomp | 08-01-19 | 12:15

Het is een spraakgebrek, kan ze ook niks aan doen

nee_toch? | 08-01-19 | 12:14

Is dat vroeger een vent geweest?

Vuurwezel | 08-01-19 | 12:14 | 1

Zou zo maar, het geval geweest kunnen zijn...

Paaldanseres | 08-01-19 | 12:37

Dit is eenvoudig weg simplistische smaad: 'Hij mocht als klein kind bij de dominee op schoot en toen kwam de Heere in hem.' Tien topics over een verdrag; alle tien op de man gespeeld, en er is geen enkel argument langsgekomen. God is achterlijk en wij zien dat in en dus zijn heel slim. Dit is een activistische agenda waarbij homo-huwelijk-acceptatie geeisd wordt van de kerk en van aanhangers van de kerk. Dat is eenvoudigweg laakbare tolerantie. Aan de schandpaal, kapotmaken tot ze op de knieën gaan en hun standpunten opgeven. Precies om deze reden schreef ik hier al eerder dat VanRossem om deze, maar er zijn er meer, reden het tolerantiebegrip niet begrijpt. Ik werd direct weggejorist.

mr. exp. | 08-01-19 | 12:13 | 16

@mr. exp, daar heb je een punt want inhoud en betrekking tuimelen nogal eens over elkaar heen. Als de inhoud niet bevalt probeert men te pareren op betrekking. Als het over geloofsposities gaat wordt er heel snel in de meest vulgaire zin gediskwalificeerd. Dit is inderdaad zo'n voorbeeld.

eastender | 08-01-19 | 13:45

@ lovekila | 08-01-19 | 13:27
Aah, de taalverbeteraar. Het moet zijn: moord en brand schreeuwen, niet slaan. Het moet zijn: geëist wordt, niet word. Het moet zijn: eeuwenlang, niet eeuwen lang. Het moet zijn: 'Diezelfde kerk verwacht dat zij volledig wordt geaccepteerd', niet worden geaccepteerd.

Inhoudelijk. Dit heeft niets met evolutie te maken. Gewoonweg niet langer acceptabel is geen argument. 'De kerk' verwacht volgens mij helemaal niets, en al zeker niet vanuit deze Nashville-verklaring. Wie heeft de kerk dan buitengesloten? Ik wees juist op en tekst over het ontstaan van het tolerantiebegrip in het zestiende-eeuwse Europa. Tolerantie is nadrukkelijk geen acceptatie. Tolereren van het homohuwelijk is nadrukkelijk geen acceptatie van het homohuwelijk.

Volgens de boeken van het christendom is het huwelijk en de idee daarachter noodzakelijk voor een goedwerkende samenleving. De idee achter dat huwelijk is volledig verwaterd. Dat begint met het homohuwelijk, en nu lopen de rechtszaken over huwen met familie, planten, dieren, en meerdere vaders en moeders in één huwelijk. Allemaal prima, maar het gebeurt.

Ik heb geen moreel oordeel over het homohuwelijk, wat mij betreft is het wenselijk. Maar het lijkt mij zinvol over dergelijke ontwikkelingen na te denken. Bijvoorbeeld: wat was de werking van een dergelijk huwelijk al die eeuwenlang en wat zijn de gevolgen als je hier plots (in een aantal decennia) een volledig andere invulling aangeeft. Die andere invulling nu is namelijk een samensmelting van twee zielen of bij anderen een verruiling van voorkeuren. Dit gaat gepaard met vele gevolgen, zoals een toenemend aantal echtscheiding en gebroken families. Het is maar de vraag of een toename hiervan gunstig is voor een samenleving, en daar gaat die christelijke visie over. VanRossem en co wordt dat allemaal te ingewikkeld en versimpelen het tot een afkeur van wat homoseks. Tja.

mr. exp. | 08-01-19 | 13:56

'Dit is een activistische agenda waarbij homo-huwelijk-acceptatie geeisd wordt van de kerk en van aanhangers van de kerk'
Nee hoor,het huwlijk in je zandbakreligie tempeltjes mag je zelf weten. het burgerlijkhuwlijk moet openstaan voor iedreen, En inderdaad,daar moeten gristelijk en ander zandbakistaanse religies hun bek over houden. Je hoeft niet met de andere sekse te trouwen maar andere moeten het gewoon mogen.
De overheid eist niets,dat doen religies.En vooral met en over zaken waar ze geen reedt mee van doen hebbe.
Precies de reden dat ik niet stil ben als een zandbakker weer eens zijn stiltemomentje voor een diner of zo wil.

miko | 08-01-19 | 14:17
▼ 13 antwoorden verborgen

Wie zat haar te vingeren onder de tafel dan? ;)

RedwhiteNick | 08-01-19 | 12:12 | 2

Hmmm,
Ik waardeer uw denktrant..

Wijze uit het Oosten | 08-01-19 | 12:15

En ik ben nogal visueel ingesteld en ril door het plaatje........

J-van-de-Bontekoe | 08-01-19 | 14:07

Ach, we wisten de mening van dat partijtje met 3 zetels - SGP- toch al vele eeuwen ?
Waarom nu die ophef ?
Atheisten maken hier weer misbruik van.
Maar die hoor je niet als imams hier homo's en lebiennes veroordelen en die in hun thuisland van gebouwen gegooid worden.
Ook de media erover vindt ik hysterisch.
SGP 3 zetels , Denk 4, zetels en gepeild voor 7 !
Denk daar maar eens over na, atheisten, Jinek, Nieuwsuur, journaal, media etc. !!!

outdoor | 08-01-19 | 12:12 | 5

Exact. We hebben weer een paar mensen, met een afwijkende mening, gevonden, die wel durven aanpakken. Maar zodra de islam er bij komt, dan kijken we snel de andere kant op.

The_Black_Knight | 08-01-19 | 12:19

Euhm... netjes getegeld, @outdoor. +100

Paaldanseres | 08-01-19 | 12:35

Atheisten maken hier weer misbruik van.
Maar die hoor je niet.
--------
Volgens mij is Geert Wilders Atheïst. Dus... En velen die niets met religie hebben weten dat de islam vele malen gevaarlijker/problematischer is dan de rest van alle religies... zoals dagelijks kenbaar gemaakt wordt.

dijkbewaker | 08-01-19 | 12:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Jinek. een dag niet getrumpd is een dag niet geleefd. wie kijkt daar nu nog naar.

Rest In Privacy | 08-01-19 | 12:12 | 4

Ze wordt wel eens omschreven als een ijskonijn, maar dat is ze niet. Ze is een dom konijn - dat weet ze zelf ook - dat probeert ze een beetje te verbergen door 'opeens wat 'weetjes' over de VS er door te gooien, of om opeens in het Engels te wauwelen.

Jinek is zo'n type die denkt tot de gutvolk intelligentia te behoren als ze iemand als Obama of Clinton een handje heeft mogen geven.

litebyte | 08-01-19 | 12:17

Ik

IkwilJinekwel | 08-01-19 | 12:36

Of een wipkonijn.
Vraag maar aan die verlopen advocaat.

Gajus | 08-01-19 | 13:36
▼ 1 antwoord verborgen

Van der Staaij mag toch geloven dat een homo naar de hel gaat? Als zijn god dat zegt mag hij daar toch naar leven en briefjes ondertekenen waarin dat staat?

i-Wonder | 08-01-19 | 12:12 | 3

Nee, we gaan hier weer even opnieuw door deze materie heen exerceren. In je mand. Af!!!

Pedronegro | 08-01-19 | 12:31

nee want eenieder in dit land moet denken en geloven wat een groepje linkse ratten in dit land het beste uitkomt.. joehee, vrijheid en art 1 in de grondwet! Als van der Staaij zegt dat hij mannen die elkaar neuken om het neuken en niet om de voortplanting als een probleem ziet, zoals zijn geloof voorschrijft waar seks voor dient, dan mag hij dat! Hij mag zelf uitmaken dat seks alleen bestemd is voor nieuwe mohameddjes oh wacht ... als hij het bij denken laat en desnoods die gedachten en visie onderschrijft is daar niets mis mee.. wat wel mis is in dit land dat die olifant in die Jinek studio constant in beeld met zijn slurf zwaait en ieder homeua in de hoogte gooit en naar beneden laat kletteren.. want er is een grote groep zeer gelovige fundamentalistische mannen in deze wereld die niet alleen denken dat homo's onnatuurlijk zijn en vrouwen er alleen voor het baren zijn en de pret in bed van de man en dus homo's ook gevaarlijk en hier ook vervolgens naar handelen..

fikkieblijf! | 08-01-19 | 12:46

Een briefje tbv zichzelf ondertekend noemen we dan weer een aflaat.
Voor homo's een afhaat.

Gajus | 08-01-19 | 13:35

Het irritante *zegmaar* waar politici/bestuurlijk Nederland de laatste jaren een zin mee begint en wat wel moet zijn ingegeven door allerlei achterlijk media advies volk wekt ook irritatie op.

litebyte | 08-01-19 | 12:11

Wat een treurigheid ... kreeg weer een deja-vu momentje .... Vogelaar ... nog zo'n brekebeen

daytripper | 08-01-19 | 12:11 | 2

Dan was je dus niet de enige..

Wijze uit het Oosten | 08-01-19 | 12:14

Uitgevogeld bij Rutger.

watmagjenogwel | 08-01-19 | 14:20

"Haatprediker Kees van der Staaij" haat niet - hij wil zich alleen inlikken bij Den Haatheere.

HogeNood | 08-01-19 | 12:11

Wat een rare pruik heeft zij op...

Kanarie_Geil | 08-01-19 | 12:09 | 1

Pruik? Dat is toch verlept loof van een bos radijsjes?

Pedronegro | 08-01-19 | 12:29

Een eventueel gesprek met Johan Derksen zou op deze manier minstens anderhalve week hebben geduurd. Geen wonder dat Johan daar geen trek in had.

goedverstaander | 08-01-19 | 12:09

Deze vrouw heeft maar één uitstraling, en dat is INCOMPETENTIE!

vluchtelingallergie | 08-01-19 | 12:09 | 4

@eikenloof | 08-01-19 | 12:11

Ga je gang... het lijkt me echt zo'n type die als ze ongesteld is denkt een hersenbloeding te hebben (gehad).

litebyte | 08-01-19 | 12:12

eikenloof + veel!

Mr_Pikibelly | 08-01-19 | 12:15

litebyte | 08-01-19 | 12:12
of erger nog: dat de hele afdeling maar sjaggerijnig dient te zijn

lovekila | 08-01-19 | 13:21
▼ 1 antwoord verborgen

Ze durfde gewoon niet te geven dat ze van der Staaij eigenlijk eh ... uh .. gewoon eh ... mmm had willen eh .. ehm ... pijpen ....

LostBrigade | 08-01-19 | 12:08 | 1

Lol

IkwilJinekwel | 08-01-19 | 12:38

Minister van Emancipatie, vind het nog steeds hilarisch.

Mark_D_NL | 08-01-19 | 12:07 | 2

Vanaf nu Ehmancipatie dus

jip_86 | 08-01-19 | 12:08

Onder baudet1 hadden we waarschijnlijk een minister van muzieksmaak gehad.

Middensteun | 08-01-19 | 12:13
-weggejorist-
eikenloof | 08-01-19 | 12:07 | 1

Ze zou bijvoorbeeld een bezoekje kunnen brengen aan het Del Ferro instituut in Amsterdam. Deze vrouw is vreselijk om aan te horen, maar ook om naar te kijken!

lanexx | 08-01-19 | 12:07 | 1

Doe er dan gelijk een jaar abonnement op een plastisch chirurg bij.
Man, man, man, wat een wanvertoning, op alle vlakken.

Dick Luyenlomp | 08-01-19 | 12:23

De functie minister van Ehmancipatie, haar op het lijf geschreven.

Sjaak Kwaak | 08-01-19 | 12:07 | 2

HAHAHA ok deze is heel leuk.

CzMichiel | 08-01-19 | 12:07

Plusje...

Wijze uit het Oosten | 08-01-19 | 12:08

Hoe is dit minister van emancipatie geworden? Het is mij een raadsel. Juist in die functie moet je toch vlammende betogen kunnen houden? Is nou niet echt een boegbeeld waar ik als homo nou gelukkig van wordt. Geef mij maar dan maar dominee Gremdaat.

vindead | 08-01-19 | 12:05 | 1

Die vraag heb ik wel bij meer ministers.

born2killn00bs | 08-01-19 | 12:09

Engelshoven? Kan iemand mij vertellen wie deze persoon in kwestie is?

born2killn00bs | 08-01-19 | 12:04 | 3

google weet t vast wel.

Brabantse Leeuw | 08-01-19 | 12:07
-weggejorist-
eikenloof | 08-01-19 | 12:14

De gemiddelde Nederlandse vrouw heeft haar topfunctie enkel vanwege haar kut en niet vanwege haar kwaliteiten en dan krijg je dit.

du Roi Soleil | 08-01-19 | 12:04 | 2
-weggejorist-
eikenloof | 08-01-19 | 12:09

Dat klopt, meermalen gezien in het bedrijfsleven,

IkwilJinekwel | 08-01-19 | 13:28

Duidelijk de zwakste pion in kabinet Rutte III...

Wijze uit het Oosten | 08-01-19 | 12:03 | 2

Kun je nagaan hoe erg het is.

Parsons | 08-01-19 | 12:08

Nee hoor, dat is Rutte zelf!

BaldEagle | 08-01-19 | 12:54

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken