Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Wekelijkse Jihadisten Meetups in zwembad 020'

compositietekening jihadist

Het zwembad!

Wij dachten dat de zwembaden des avondlands vooral ten prooi waren gevallen aan hordes """jongeren""" die in groepsformatie op ietwat onbeholpen wijze proberen contact te leggen met de andere sekse, maar in het Amsterdamse Noorderparkbad ging het nog een Tiki verder. "De Amsterdamse politie en inlichtingendienst AIVD hebben jarenlang onderzoek gedaan naar een groep extremisten die wekelijks bij elkaar kwam in een zwembad, vermoedelijk om te trainen voor de jihad", ontdekte NRC. En u raadt het nooit, maar de samenwerking tussen de Amsterdamse politie en de AIVD verliep volkomen kudt. "Nadat de afdeling Openbare Orde en Veiligheid van de gemeente Amsterdam signalen over de zwembadgroep had ontvangen, drong zij bij de politie aan op ingrijpen. Dit gebeurde echter niet, wat leidde tot een conflict. De politie vond dat de gemeente zich er niet mee moest bemoeien. Inlichtingendienst AIVD had vermoedelijk een informant in de zwembadgroep, een reden waarom er niet werd ingegrepen. Er is in de zaak veel afstemming geweest tussen politie en inlichtingendienst, vertellen betrokkenen, om te voorkomen dat operaties elkaar in de weg zouden lopen. Of de onderzoeken iets hebben opgeleverd, is onduidelijk: een deel van de groep is succesvol uitgereisd naar Syrië, de rest is op vrije voeten." Goh. Radicale moslims die vrij spel krijgen van de Amsterdamse politie. Daar lees je nou nooit iets over.

Reaguursels

Inloggen

Is een smartphone Haram?

Robertmarcel | 06-01-19 | 14:59

Is dat niet haram ? In hetzelfde water dobberen waar de onreine kaffir, of nog erger, de onreine kaffir vrouw, ook in heeft gelegen. Daar vind alla toch vast wel wat van. Stelletje achterlijke. Ongelofelijk dat dit soort volk gewoon poot aan de grond heeft gekregen in dit land.

Bari Oomsma | 06-01-19 | 10:27

Wat een Zooitje hebben die Haagse en Amsterdamse Hippies o.l.v. PvdA/GL en Rutte (VVD) en nog wat Clubs er hier allemaal heen en binnen gehaald naar dit Land .
Werkelijk geen 1 of Dienst weet die Zelf binnen gehaalde tyfuszooi te handelen.

liegende lippen | 06-01-19 | 10:26

Femke Halsema is een type vrouw die geen voorstander is van streng optreden.... zeker niet als dit te maken heeft met allochtonen en moslims.
Femke wil alles met de mantel der liefde bedekken... zachte heelmeester maken stinkende wonden en de mantel of jurk der liefde kennen ze in moslimlanden niet.

sociaal_econoom | 06-01-19 | 09:13

Tja, handhaven hoort zo niet bij Amsterdam...

lulleficatie | 06-01-19 | 07:49 | 1

Niet waar man vergeet . Super streng loop even naar de parkeer meter en je heb al een prent petje af hoor super handhaving

Haat-links | 06-01-19 | 10:06

Ach.,,, kut,laat maar, t heb geen zin,ga er maar voor liggen, om eens lekker genomen door de staat,(zonder zoenen)dat dan wel.

Xanadu | 05-01-19 | 23:20

zitten best veel triatleten tussen. Ze gaan altijd lopend naar het zwembad, en met de fiets weer terug.
Niet te snel oordelen dus.

zeiksmurf | 05-01-19 | 22:46

Religie is zo 2018. Opdoeken die handel. Geloven doe je maar in je privé.

EUrofoob | 05-01-19 | 21:53 | 1

Terwijl het christendom in Nederland zienderogen verdwijnt... wint de islam steeds meer terrein.

sociaal_econoom | 06-01-19 | 09:15

Nog zo gezegd ! Géén bommetje !

Bozzchicken | 05-01-19 | 20:46

Stiekum met zn alle in het water pissen! Soort van terroristische aanslag zeg maar...

TonyMontana010 | 05-01-19 | 18:25

Duh!
Goeie “ cover up “hoor , 90% kan niet zwemmen en/of heeft water vrees.
Dat moet op een gegeven moment iemand zijn opgevallen.

Datgingniegoed | 05-01-19 | 18:05 | 1

Hoeveel water kom je ook tegen in Syrië?

Ton8695 | 05-01-19 | 20:22

Ik voel me gerust dat de AIVD de echte extremisten in de gaten houdt. Echt. Lekker doorslapen allemaal.

Is dit nog nieuws? | 05-01-19 | 18:02 | 1

lijkt er sterk op dat de AIVD extremisten, hun gang laat gaan vooral met een informant aanwezig zodat men steeds op de hoogte blijft als ze iets voor plan zijn.
De vraag is of men ingrijpt en de hele groep aanpakt, voordat er iets gebeurt, voor dat er een slachtoffer(s) valt, tot nu toe blijkt het immers altijd nadat er iets gebeurt, men zegt hij/zij was bekend... en dat is minder leuk...

Rene046 | 05-01-19 | 21:36

Ze komen niet zwemmen, ze komen zich wassen.

MistaRazista | 05-01-19 | 18:01

Vroeger hadden we toch irt-affaire? Dus straks is het zo dat de AIVD deze zwempartijen organiseert om te kunnen peilen hoever de jihadtresse gaat.

Alquest | 05-01-19 | 17:42

Toch wel leuk die geforceerde diversiteit bij de politie. Zodra er problemen zijn met mensen die geen kaaskop achtergrond hebben komen ze gewoon niet in actie. Racisme

dk-- | 05-01-19 | 17:33

Die verheerlijking van Maarten vd Weyden bij de PO begint nu echt kolderiek, tragikomisch, een schertsvertoning te worden. Gisteren bij 1 vandaag wéér een reportage over meneertje, of hij dit jaar misschien een nieuwe poging gaat wagen.... Nederland is volgens mij het enige land in de wereld waar iemand die aan een monsteronderneming begint een grotere held wordt gevonden als hij fáált dan wanneer hij slaagt...

Zenzeo | 05-01-19 | 16:40

airsoften in de Ardennen of op de veluwe kan nog begrijpen, maar trainen in een piswarmwater heupdiep hollands zwembad en baantjes trekken naast de bejaarden als een navy seal voor de desert van Syrie, tenzij ze in de sauna visiteren en ondervragen oefenen als mannen onder elkaar

HetOorAakel | 05-01-19 | 16:17

Och, jihadi's zijn over het algemeen jonge kansloze mannen van een bepaald religieuze persuasie. En laat deze demograaf wel vaker voor problemen zorgen in zwembaden. Meestal blijft het bij ongelovige meisjes bepotelen. Maar dit keer dus oefenen voor de grote BIEM...

Graaf_van_Hogendorp | 05-01-19 | 16:11

In een zwembad trainen om later te kunnen vechten in een zandbak. Ik volg m ff niet.

Binnenbaan | 05-01-19 | 16:08 | 1

Zwembad heeft ook sportschool? Fitness? Ze zien Amsterdam al als hun grondgebied waar ze binnenkort hun strijd moeten gaan voeren en laat je daar nu veel water tegenkomen?

EEnzame SchizofrEEN | 05-01-19 | 16:27

Een van hun heet Badr (spreek uit: Badder). Die kwam met het badplan op de proppen. Vond ie leuk. Hoe-zzzo geen humor.

chicago river | 05-01-19 | 16:00


En ondertussen... in/op/rond al die honderden niet bekende zijkamertjes en zolderkamertjes, met een kaars als licht, zitten per kamertje 6 of 7 van die gehaakte mutsjes met de koran op schoot in een kringetje verzen te citeren, de inhoud van alle kanten tegen het kalifaatlicht te houden en druk te discussieren over de wetten en regeltjes en dit en dat.
/
Om tot de conclusie te komen: we gaan een aanslag plegen. Hierrr, of daarrrr, daar moet nog over gediscusssieerd, maar dat er doden moeten vallen, dat hebben ze toch maar mooi bedisseld.
/
Dat deze knapen dat deden in een gemeentelijk zwembad is een aparte uitzondering. Een malle uitzondering die de regel bevestigt: er ZIJN hele groepen verloren (jonge) mohammedanen die zitten te broeden op pure HAAT.
/
Allen dragen een mobiel met prepaidkaartje - om de maand wisselen evt.
En wij denken dat ze op de radar zijn? Ik dacht het niet. Zet je schrap voor de grote klap.

chicago river | 05-01-19 | 15:50 | 1

Eerste punt; juistum. Elk weekend wordt het volk verplicht naar de haathut te komen. Daar wordt voor de burgemeester netjes in een grote zaal geknield, maar wat er in de kelder (net gerenoveerd; eerst moest die nog voor netjes, plots werd er gesteld dat er kinderen les gaan krijgen [insideinfo!]) afspeelt, dat blijft voor de buitenwereld geheim. Vanuit de moskee is het voor de net wat snuggerder jihadist eenvoudig de 'kwetsbare' jongeren (en dat zijn er véél) uit te nodigen voor een leuke middag 'thuis' om onder het genot van een joint lekker geïndoctrineerd te worden. Daaronder valt onder meer dat de kaffir moet boeten en de gelovigen automatisch altijd gelijk hebben, dus een aanslag is niets vreemds of opvallends binnen hun ideologie. Of ze spreken af in een zwembad, bij gebrek aan ruimte. In dat zwembad kunnen ze gelijktijdig aan hun conditie werken; veel zwembaden hebben, om de lopende kosten te kunnen dekken, ook wat sportschool-achtige spullen staan. Kijk overdag eens wat er hier in 010-zuid in de sportscholen rondloopt; elke clan trekt voorbij. Naast de islamitische takjes ook nog wat oost-europees volk, prachtige ontmoetplekken die nooit opvallen.
Die mobieltjes moeten wel met prepaid, want een abonnement is voor velen te riskant ('je wordt gevold, broeder!), maar waarschijnlijk niet af te sluiten, want bkr-registratie.
Die grote klap, ik zie eerder een actie vanuit een groep (gelijk aan de muslim brotherhood) waarbij enkel een datum wordt aangegeven, waarop elke eenzame volgeling zelf een actie mag ondernemen.
Hierdoor is het voor een AIVD ondoenlijk te achterhalen wie wat wil doen; enige dat dan naar boven komt is die datum, als dat al gebeurt.
Toevallig heeft kennis van ons iets met veiligheid te maken; die moest een aanvalsplan bedenken voor een hogeschool.... Daar wordt je niet vrolijk van. Als die dat kan, kan iedere gek dat.

EEnzame SchizofrEEN | 05-01-19 | 16:25

1. Erg lieve stad;
2. Er is dus een lek vanuit de instanties naar de NRC. Wie heeft belang bij het naar buiten brengen van deze informatie? Mevr. T.?
3. Waarom een foto van 020-Nieuw-West bij iets dat in 020-Noord speelde?

Amsterdamsko | 05-01-19 | 15:26 | 2

Ja, 3 viel mij ook op. Misschien woonden ze daar. Zwembad is op loopafstand van het CS. Ze hoefden alleen maar een stukje over het IJ te zwemmen.

Mammeloe | 05-01-19 | 15:29

@Mammeloe
Daar dacht ik ook aan maar zelfs dan was een verklaring dmv een specifiek onderschrift bij de foto op zijn plaats geweest.
Ik had liever een foto van het zwembad gezien. Weet ik meteen waar ik niet moet zijn...

Amsterdamsko | 05-01-19 | 16:57

Het De Mirandabad was geen optie. Vernoemd naar een Jood. Hoewel, die is uiteindelijk door Nederlandse geestverwanten in een kamp neergeknuppeld.

Mammeloe | 05-01-19 | 15:26 | 1

Nou, dat bad staat ook bekend om zijn vele moslims, dus zo gek was dat niet eens geweest.

Swoop | 05-01-19 | 19:51

Inderdaad is het een succes als ze afreizen. Het probleem zit hem in het terugkeren.

azijnseikerT | 05-01-19 | 15:22

Waar is die verroeste speakert-beugel wanneer je hem nodig hebt?

marcoplarco | 05-01-19 | 15:20 | 1

Het was een verroeste bout maar terzijde. Ik snap en beaam uw punt.

normanius | 05-01-19 | 15:22

Inderdaad verdacht, islamieten in een zwembad, de meesten kunnen nl. niet zwemmen.

Hebbiehemookweer | 05-01-19 | 15:17 | 1

Als ze de bijeenkomsten lan genoeg onder water houden, heb ik er geen probleem mee.

Swoop | 05-01-19 | 19:52

De hoofdstad heeft alleen politie beschikbaar als witte mensen in de fout gaan en als rechts (door politie geduid als extreem) iets wil roepen.

pejoar | 05-01-19 | 15:17 | 4

Het OM is net zo geloofwaardig als de NPO

Jacktheflipper | 05-01-19 | 15:47

De Erasmusbrug is al een paar keer geblokkeerd geweest. Geen media, geen politie want zwarte mensen

dk-- | 05-01-19 | 17:43

En wat dacht je van die deugneuzen die vluchtelingen gingen ophalen in Griekenland? Een illegale activiteit die je zou kunnen scharen onder mensenhandel. Het OM heeft het vast en zeker te druk met het neerhalen van nu imago, als ze dat al hadden!

Harrie7949 | 05-01-19 | 23:43
▼ 1 antwoord verborgen

Nu ze succesvol uitgereisd zijn naar Syrië is hun uitkering toch wel stopgezet mag ik hopen?

de uitbater | 05-01-19 | 15:15 | 3

Hahaha, wat denk je zelf?

HoogToontje | 05-01-19 | 15:18

Die hebben hun IBAN gewijzigd naar : BIEM001GR4T15G31D

marcoplarco | 05-01-19 | 15:25

Née natuurlijk niet anders ontneem je ze kansen om succesvol te kunnen terugkeren

Jacktheflipper | 05-01-19 | 15:49

Als ze het hier dan allemaal kut vinden, vol met kuffars en graag op jihad willen gaan.
Wat doen ze hier dan nog ?
Plek genoeg in de zandbak.

Wijze uit het Oosten | 05-01-19 | 15:09

Tientje op dat die kakkerlakjes niks om allah geven, maar het bezetten een leuke bezigheid vinden. Uiteraard omdat ze van thuis uit niks zinnigs voor deze maatschappij meekrijgen wat ze behulpzaam en produktief kunnen inzetten. Een tevergeefse strijd aangezien een volledige bezetting of overname nooit te realiseren is in een heel westers land, met als enig resultaat een taffesbende. Vooral ook onderling omdat er nooit een overwinning in zicht komt, of geen gezamelijke methode hebben. De verschillende interpretaties van juist weer wel hun veroveringsboek gooit al honderden jaren roet in het eten. Ze zijn zo blind als ze dom zijn. Gelukkig maar dat ze niet kritisch mogen nadenken, want het is al een kutsysteem as it is, en we MOETEN ervan af. Sluiten heel die haathutten. Ik werk met een marokkaanse vent, die zegt dat als we de boel willen dichtgooien, hij doodleuk grapt dat ze 'zat zelfmoordenaars hebben klaarstaan'.
Fuck 'em all. Ook de goeien, want zet die maar eens voor de keuze.

NiCeY | 05-01-19 | 15:08 | 2

U begrijpt het.

JackStick | 05-01-19 | 15:12

Ik heb dat artikel in NRC gelezen, enorm kansloos weer. Hopeloze radicali's die door veel te softe begeleiders worden geholpen de positieve kant weer te ontdekken, à raison van 80 euro per uur.

De familie is ook nooit eens dankbaar dat hun kind wordt gederadicaliseerd 'er is niets mis met die jongen, laat hem met rust', en als het dan toch misgaat 'schuld van de overheid!'.

De enige knul in het artikel met wie het wel goed kwam, was ook de enige die een normale moeder had die hem de goede kant op stuurde. Als de hele familie tegenwerkt, hoe kun je dan ooit iemand helpen (vooropgesteld dat hij nog te helpen valt). Laten uitreizen en nooit meer laten terugkomen.

Watunbidanwenu | 06-01-19 | 21:15

Situatie Parijs gespannen

Eierbal-is-fijn | 05-01-19 | 15:05 | 4

Die hebben ze in Parijs ook wel.

Eierbal-is-fijn | 05-01-19 | 15:07

Piscinejihad.

Mammeloe | 05-01-19 | 15:10

Zal wel hier over gaan: youtu.be/3dZcE9Nst7c
Vanavond op NPO: "Slechts enkeling in geel hesje, Parijs is weer rustig"

marcoplarco | 05-01-19 | 15:23
▼ 1 antwoord verborgen

Moslims kunnen toch helemaal niet zwemmen. Alleen daarom al zeer verdacht om in een zwembad samen te komen.

Baron Clappique | 05-01-19 | 15:03

En voor de geintereseerde in parijs de gele vesten. Es geht los zeg maar.

tweetybird | 05-01-19 | 15:03 | 2

Oui, het was druk.

Mammeloe | 05-01-19 | 15:08

Yep wat nou geen animo meer volgens de franse tv, in nog veel meer animo. Het is zeer druk. Zeer gespannen.

tweetybird | 05-01-19 | 15:11

Natuurlijk hadden zowel politie als AIVD direct gehoor moeten geven aan de eis van een burgerlijk bestuur om dit meteen een hakt toe te roepen, en jarenlange investeringen om een infiltrant het vertrouwen te laten winnen van zowel een lokale als intenationale groep terroristen overboord moeten gooien. Anders had men weer niets te zeiken als er een aanslag plaatsvond en de dader bleek al geruime tijd bekend te zijn bij inlichtingendiensten.
Het moderne 'recht' van de maatschappij alles te moeten weten en alles te kunnen eisen moet te allen tijde prevaleren. *zucht*

Litsehimmel | 05-01-19 | 14:58 | 2

Volgens mij ging dit perfect. De groep was steeds onder observatie en een aantal van de ratten zijn naar Syrie, dus opgeruimd staat netjes. Waar zeurt GeenStijl over?

Haatgenerator | 05-01-19 | 15:06

+1
Tijd om mensen die op lijstjes staan te laten struikelen over hun eigen handgranaten .

Ikbenhet6 | 05-01-19 | 15:06

Des te langer je wacht, hoe interessanter het onderzoek en meer geld voor de ambtenaar. Een breeding farm voor antropologisch onderzoek.

impy | 05-01-19 | 14:57

Volgens links is dit Hysterie en nep-nieuws maar mijn onderbuik zegt dat het waar is.

Dirk III | 05-01-19 | 14:52

Beeeetje spijkers op laag water zoeken dit, als je het mij vraagt. Als de AIVD deze gasten echt in de smiezen had, en echt een infiltrant in de groep had, dan kan ik me voorstellen dat de politie een stapje terug doet. Eigenlijk best wel logisch.

VanBukkem | 05-01-19 | 14:49

Jihad betekent letterlijk 'inspanning gericht op het realiseren van een bepaald doel'.
Sissen naar blanke meiden dat ze hoeren zijn. Walgelijk volk.

mygoodness | 05-01-19 | 14:44

Als het NRC iets over jihad publiceert, heeft het enkel het doel om een megafaal van de overheid af te dekken en verdere schade te beperken.
De infiltrant zal dus wel zijn overgelopen, met allerlei geheime data van de inlichtingendiensten.
Of infiltrant is geliquideerd zonder dat de diensten doorhadden dat hij was ontmaskerd.
Of iets van dezelfde strekking. De volledige waarheid en NRC gaan in ieder geval nooit samen.

Toos Doos | 05-01-19 | 14:44

Dat de redaktie nu nog niet snapt dat ze juist gesteund worden is wel heel erg.
Zijn verschillende plekken waar ze trainen en paar ervan stonden in de krant.
Waarom denk je dat ze ongehinderd naar Syrië kunnen afreizen........
niet tientallen maar duizenden,die met volle wetenheid en steun erheen gingen...

Roger-Rabbit | 05-01-19 | 14:40 | 1

Ja, hoe komen die pick ups anders in Syrië terecht.

Pelforth | 05-01-19 | 14:48

Allah akhbad en acht patat !

Ikbenhet6 | 05-01-19 | 14:39 | 3

Dat is dat € 12,00 alstublieft.

F. Jacobse | 05-01-19 | 14:41

Kan dat op rekening?.

Pelforth | 05-01-19 | 14:48

Fatima Elatik betaalt.

Mammeloe | 05-01-19 | 14:55

Ja, een mol kan zwemmen. Maar hij blijft blind. Gebeurt er gebeurt er ?!?

Mammeloe | 05-01-19 | 14:38 | 1

Hahaha Brigadier Dog!

halbstark | 05-01-19 | 15:03

Godverdomme, komen ze na jaren pas mee. Ik had hier graag mijn kale schedel voor opgeofferd, haar laten groeien , even fohnen op de badrand en dan die fohn in het water flikkeren.

Abu Munbroek Zaktav | 05-01-19 | 14:37

Mannen in jurken in combinatie met vieze baarden........ wie vertrouwd ze eigenlijk?

Fatwabuster | 05-01-19 | 14:35 | 4

Alleen als ze koud zijn.

Peter_la_Selie | 05-01-19 | 14:38

Of blauw.

Rest In Privacy | 05-01-19 | 15:04

Wat jij bedoeld heet een djellaba.

Een man in een jurk heet een travestiet. En als het een baard erbij heeft Conchita Wurst.

Een man in een djellaba vergelijken met een man in een jurk is een diep kwetsende, grove belediging voor elke travestiet.
:p

gaffelbaard | 05-01-19 | 15:12
▼ 1 antwoord verborgen

Lachwekkend. Politie en AIVD hebben maar één doel: jihadisten zo min mogelijk in de weg lopen, en zo de fundamenten te leggen voor massale slachtpartijen in de komende decennia. En dat doen ze verdomd goed.

obominotie | 05-01-19 | 14:35

Jarenlang onderzoek...

Ghibli | 05-01-19 | 14:33

Ze gaan voor het Ali B diploma.

Fuckinghell | 05-01-19 | 14:33 | 1

Alleen als ze Samir A al hebben.

Ruimedenker | 05-01-19 | 14:35

Hoe gaan we dat nou weer noemen ? Dobberjihadis ? Drijfbaarden ?

zeur | 05-01-19 | 14:31 | 3

Chloorbommen.

Mammeloe | 05-01-19 | 14:34

@mammeloe : Badmeester tegen jihadi : " Ik zeg nog zo : Geen bommetje !!!"

zeur | 05-01-19 | 14:38

Ze hadden een tegoedbom voor het zwembad.

JackStick | 05-01-19 | 15:16

Hoe ironisch dat zwembaden ook vaak cruisin area's zijn voor gays. (Smalltown Boy - Bronski beat). Toeval toch? Oh wacht...

BASinnic | 05-01-19 | 14:31

Oh, dat is het oude Florabad bij het Rode dorp. Altijd mot met het Blauwe Zand. Kerstvuren met de ME. @blauwezander kom er maar in!

Mammeloe | 05-01-19 | 14:30 | 5

De Volewijckers, landskampioen in 1944.

Mammeloe | 05-01-19 | 14:54

Als we daar moesten voetballen, trainenden we de 2 voorafgaande weken in de sportschool.

Pelforth | 05-01-19 | 14:57

Mijn ouweheer nam me als kleine jongen mee naar het Mosveld, die was fan van de club met de rode baan.

Pelforth | 05-01-19 | 14:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Kunstjes leren op een drijfgeit of een opblaasbok.

Ruimedenker | 05-01-19 | 14:29

Ze staan tenslotte bekend om hun Olympische zwemrecords.
Vraag me trouwens af of in dat zwembad de chloor er nog een beetje als zwembadwater uitziet.

Notenkraker | 05-01-19 | 14:25

Toch heel nieuwsgierig geworden naar hoe je in een zwembad kunt trainen voor de jihad!

Beste_Landgenoten | 05-01-19 | 14:23 | 8

Snel omkleden in een kleine ruimte.

Ruimedenker | 05-01-19 | 14:33

Hoeveel baantjes kun jij trekken?

bodemloos | 05-01-19 | 14:36

bodemloos | 05-01-19 | 14:36
Ik las 'baardjes', zal wel freudiaans zijn.

Mr_Natural | 05-01-19 | 14:37
▼ 5 antwoorden verborgen

3 lui in de VS abgeknald.

Eierbal-is-fijn | 05-01-19 | 14:23 | 5

Darten is veiliger.

Pelforth | 05-01-19 | 14:53

Three strikes... They're out.

EEnzame SchizofrEEN | 05-01-19 | 15:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Voor je het weet heb je een Golfslagbad.

Mr_Natural | 05-01-19 | 14:22 | 2

Met Natte Ali en NeeMo

Ruimedenker | 05-01-19 | 14:27

Het zijn echte bad boys.

Pelforth | 05-01-19 | 14:50

Succesvol afreizen naar Syrië. Was dat? Dat ze nu dood zijn?

Mammeloe | 05-01-19 | 14:21

Dit past zó in mijn beeld van Amsterdam.

MickeyGouda | 05-01-19 | 14:20 | 1

Is niet zo gek als je in ogenschouw neemt, dat de Amsterdamse politie top zeer links georiënteerd is en zich door een salafasciste als Elatick laat souffleren.

Pelforth | 05-01-19 | 14:22

Haha Maarten van der Weijden met baard en hoofddeksel..

sprietatoom | 05-01-19 | 14:20

Op zich wel een goed onderduikadres.

Mr_Natural | 05-01-19 | 14:20 | 1

Is weer wat anders dan een achterkamertje met zicht op een oude eik.

Pelforth | 05-01-19 | 14:24

Niet zeuren mensen gewoon wekelijkse wasbeurt. Ze hebben natuurlijk de afrekening van hun energieleverancier gekregen.

pa_niek | 05-01-19 | 14:19

De verdwijning van die cilinders chloorgas is nu dus opgelost?

Mr_Natural | 05-01-19 | 14:17 | 1

Lijkt mij iets voor amateurs, een beetje terrorist doet gewoon een chloortrein ontsporen in stedelijk gebied. Nederlandse rOverheid dempt de put toch altijd pas nadat het kalf verzopen is.

Abject | 05-01-19 | 14:26

Ach ja, het zwembad houd wel in dat ze er enigszins schoon uitkomen.
Is een cultuur dingetje, zwemmen voor broeders.

Want onthoud, broeders gaan voor loeders en we neuken jullie allemaal de moeders.
twitter.com/geertwilderspvv/status/92...

Historicuck_Han | 05-01-19 | 14:15 | 2

Even serieus; is dit inmiddels al aangepakt of wordt dit (inmiddels / nog steeds) toegelaten? Want in dat geval zou ik wel een middag 'zwemmen voor (autochtone) vrouwen' en 'blanke mannen' gaan organiseren. Niet om het zwemmen, maar om vervolgens een rechtszaak te initiëren. Want die gaat er dan onmiddellijk van komen vanuit zowel islamitische als linkse hoek.

EEnzame SchizofrEEN | 05-01-19 | 14:56

Vreemd. Blote mannen zijn toch haram. Vroeg niemand zich af wat een stel harige soepjurkmannen in het zwembad deden, behalve natuurlijk stiekem naar onbedekte kafirkechs gluren?

Nivelleermarionet | 05-01-19 | 14:13 | 8

Waarom ze geheel nakend zwommen, is zowel de AIVD als de AP nog niet duidelijk.
Verdere verhoren moeten daar inzicht in geven.

Pelforth | 05-01-19 | 14:34

Waarom denk je dat Turkse sauna's in moslimlanden zo populair zijn? Omdat er zoveel vrouwen rondlopen?
Nope

Olleke | 05-01-19 | 14:58

Blootlopen voorkomt afluisterapparatuur.

Leffe Blonde | 05-01-19 | 17:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat is onze aivd toch verdomd goed, iedereen die verdacht is wordt in de gaten gehouden.
Het is natuurlijk ondenkbaar, dat niet-verdachte personen ook een aanslag zouden kunnen plegen,

snapal | 05-01-19 | 14:13 | 2

Je kunt zoveel kritiek geven incompetente wijkagent, het bestuur van de politie die in een andere realiteit leven, en zo'n beetje iedere laag die er tussen zit, en vrijwel al die kritiek zal terecht zijn.

Maar onze AIVD behoort tot de aller beste ter wereld. Op een willekeurige cultuursteker hier en daar na (en wees realistisch, hoe houd je dat tegen?) is er in Nederland niet veel spannends gebeurt. Heb al meerdere malen gelezen dat arrestaties zijn verricht in verband met geplande grootschalige terreuraanslagen.

Vergelijk dat eens met de rampzalige situaties in Frankrijk en België, waar Abdelislam gewoon langs het politiebureau in Molenbeek durfde te lopen.

Historicuck_Han | 05-01-19 | 14:24

Die 10 speurneuzen doen best goed werk.

Pelforth | 05-01-19 | 14:25

Dus de ene dienst duwt de andere dienst kopje onder,maar verzuipen allemaal alsnog.
Okay toch?... past zo goed bij Amsterdam!

Welles! Nietes! | 05-01-19 | 14:12

Het heet al het Jibad, heb ik gehoord.

Mr_Natural | 05-01-19 | 14:11 | 4

islamabad

Historicuck_Han | 05-01-19 | 14:17

Dagbad.

EEnzame SchizofrEEN | 05-01-19 | 14:58

Jalalabad.

K. Letskoek | 05-01-19 | 15:23
▼ 1 antwoord verborgen

Islamitische extremisten hinderen en beletten om uit te reizen naar het kalifaat is ook zó niet Amsterdams.

staat het bier koud? | 05-01-19 | 14:10

Ah, dus alle groepen die een gewelddadige uitleg hebben van die religie hebben informanten in de gelederen?

Einde van de Domheid | 05-01-19 | 14:10

Als ze kunnen zwemmen hebben ze dus ook geen boot nodig voor de grote oversteek.

Kaas de Vies | 05-01-19 | 14:08

@ eerstneuken
Wat heeft Fransco van den Jolijt hiermee te maken?

F. Jacobse | 05-01-19 | 14:46

@ Jacobse

Slechts zijdelings maar het valt wel op dat men daar landen met een rechtse regering per definitie worden verketterd. Komt er een linkse regering dan is alles weer goed...

eerstneukendanpraten | 05-01-19 | 15:13

eerstneukendanpraten | 05-01-19 | 14:27
Die Denen zijn dus klaarblijkelijk wat sneller van begrip... Nu Duitsland en Nederland nog.

Ommezwaai | 05-01-19 | 15:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze hebben in elk geval goed leren zwemmen. Komt goed van pas in de woestijn.
Verder: er wordt wat afgeblunderd...

Ruimedenker | 05-01-19 | 14:08 | 1

De volgende grote jihad zal dan waarschijnlijk ook niet plaatsvinden in de woestijn...

Dick Luyenlomp | 05-01-19 | 14:10

Deadpool.

Mr_Natural | 05-01-19 | 14:07 | 4

Ze vielen op omdat ze veel oefenden op bommetjes.

Mr_Natural | 05-01-19 | 14:10

+1 Natural.
Ze hadden badmutsjes van bont op.

Ruimedenker | 05-01-19 | 14:12

En de drijfbandjes bleken bomgordels.

fjordman | 05-01-19 | 14:14
▼ 1 antwoord verborgen

Voor een gezellige Iftar ga je de boel natuurlijk niet onnodig op scherp zetten.
Da's het zelfde als eerst ruzie zoeken met je schoonfamilie en dan toch hopen op een gezellige Kerst.

Dick Luyenlomp | 05-01-19 | 14:06 | 1

maar zijn ze naast succesvol uitgereisd ook succesvol omgekomen?
vragen, vragen...

Hemmenaar7 | 06-01-19 | 01:55

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken