Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederland is niet extreem-rechts

IS DIE DOODENGE MEME WEER!

Laat vijf Erkenbranders, een klein peloton Schültenbraunazi's en 1 buikbarbecuedrager je niet van de wijs brengen.

De NCTV heeft een plichtmatig plaatje geschetst van extreemrechts in Nederland. Ondanks de wild-populistische kop boven het persbericht, blijkt eigenlijk uit helemaal niets in het rapport dat er een grote  dreiging is van rechtsextremisme in Nederland. De Mislukte Moskee-Aanslag in Enschede wordt 11 keer genoemd, maar sinds die TERREUR van drie dronken randdebielen die in 2016 een molotovcocktail in het gras naast een moskee lieten vallen, is er hoegenaamd niets meer gebeurd.

Althans. Niet op rechts. We zagen wel een aanslag op Centraal Station 020, een strottensnijder in Den Haag, meerdere vangsten van wapens en munitie in islamitische kringen, talloze jihadistische uitreizigers & terugkeerders en onlangs nog de verijdeling van een groot islamitisch aanslagcomplot, met aanhoudingen in het hele land. Op extreemrechts: krekels. En daarom moet de NCTV nu memes tot online alt-right quasi-misdaad verklaren, omdat ze anders niks extreemrechts kunnen vinden.

Sinds laten we zeggen 9/11, de extreemlinkse aanslag op Fortuyn en de islamitische slachtmoord op Van Gogh heeft heel Nederland - inclusief extreemrechts - zich (gelukkig!) uiterst beheerst getoond. Niet alleen in Nederland, maar overal: als we 1 ding getoond hebben als Westerse beschaving sinds 2001, is het wel terughoudendheid, beschaving en keer op keer de andere wang. ISIS, Charlie, Nice, Bataclan, Berlijn, Brussel, London, Manchester - om over de extreemlinkse, door de NPO gedoogde geweldsuitbarstingen in Hamburg nog maar te zwijgen. Geschokt maar gelaten lieten (en laten) we het over ons heen komen. Online emotioneel, woest vaak ook, maar IRL ingehouden, ingetogen en uiterst beschaafd. Verder dan "boe moslims" roepen met een BBQ voor de buik komt zelfs extreemrechts niet.

Inmiddels voelen moslimorganisaties in Nederland zich daarentegen zelfverzekerd genoeg om een rechtszaak aan te spannen tegen Geert Wilders'  fucking twitteraccount, maar niemand die zich serieus roert tegen het feit (FEIT!) dat de organisatie die dat doet - de 140+ Diyanet-moskeeën in Nederland - wekelijks de haatpreek uit Ankara van de fax trekt, en extreemrechtse Erdoganretoriek in de hoofden van Nederlandse moslims pompt. Haatpaleizen in de hoofdstad kunnen open blijven, ongeacht wat er gepredikt is en wie er onderdak vonden. En iedere belastingbetalende burger die naar de islam wijst, is in de media nog steeds al snel een nazi. Ach, in een bijzin concludeert de NCTV het zelf ook al: extreemrechts is online onaardig, maar IRL irrelevant. En goedkeuring van geweld komt van links en de islam. Binnen dat mediaframe is de rest al snel "extreemrechts".

Het internet weet wel beter. De NCTV trouwens ook hoor: het internet is een overdrukventiel dat de verhitte lucht uit de openbare ruimte digitaal afvoert. Alleen hebben ze die boerenwijsheid die wij allemaal begrijpen niet nader onderzocht...

Sja.

Social

EXTREME DREIGINGSPOLL

Wat is nou ECHT de grootste dreiging?


Poll is Verlopen.

EXTREME DREIGINGSPOLL

Wat is nou ECHT de grootste dreiging?

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
restman | 08-11-18 | 00:31 | 1

En npo-Zembla gaat ook weer op het orgel over het 'opmarcherende' 'extreemrechtse gevaar' in d'n Bels en NL.
zembla.bnnvara.nl/nieuws/rechts-extre...
---
Intussen: Een ideologie die de mensheid in rangordes verdeelt plus ongebreidelde expansiedrift plus leidende herrenvolk-koeltoer, opgeschoren koppen... nuff said.

Camo | 07-11-18 | 12:36

Eigenlijk best wel ’n meesterzet van de AIVD...

Veluwse-Eikel | 07-11-18 | 06:39

Nederland is naif

restman | 07-11-18 | 00:52

Extreem rechts in Nederland is niet de Ware extreem rechts.

Alleycat | 07-11-18 | 00:14 | 1

Inderdaad, anders zouden de krantenkoppen er wel anders uitzien.

LiniaalRectaal | 07-11-18 | 00:21

De vraag is... of aanslagen gepleegd door moslims rechts of links zijn?
Ik zou zeggen dat het linkse acties zijn... omdat moslims en migranten in Nederland gesteund worden door partijen als PvdA, D66 en GroenLinks.

sociaal_econoom | 06-11-18 | 23:05 | 1

Jihadisten zijn SGP'ers met een zwaard en een licence to kill. Go figure

Rest In Privacy | 06-11-18 | 23:13

Ik heb respect voor de mensen uit de groepen die als extreem rechts betitelt worden en al die opgekropte emoties hebben kunnen kanaliseren zonder schade aan te richten. Ik heb heel af en toe iets uit een artikel kunnen vissen waar dat probleem benaderd wordt. Er zijn mensen die zien wat zich aan het voltrekken is waarbij het logisch is dat die groep uitwaaiert van intellectueel/emotioneel bedreven tot de zeer praktisch ingestelden die vanuit hun karakter geneigd zijn te handelen/het probleem aan te pakken. Beide types zijn de overlevenden van een evolutie met zeer veel extremen in de tijd en zullen beide hun rol gespeeld hebben om hun volkje overeind te houden.
Mocht je denken dat er eindeloze rek zit in dat soort basale krachten en meent dat je als overheidsorgaan de ene groep kunt bevoordelen ten opzichte van een andere en dus je eigen wortels corrumpeert dan heb je nog nooit een ervaring gehad rond de energie die vrij kan komen bij die oerbelediging.
PROOST op de mensen die dat gekmakende leed dagelijks gedragen hebben en respect voor het beheersen van het innerlijk vuur.

bodemloos | 06-11-18 | 22:44

Bij links gaat het allang niet meer over herverdeling van welvaart. En het gaat ook niet meer over verheffing van mensen. Men steunt zelfs een patriarchale oerconservatieve machocultuur (islam).

Links heeft als enig resterend ideaal het antiblanke antiracisme. En het bestrijdt daarmee de mensen waar het voor opgericht is om voor op te komen: de arbeidersklasse (werknemers). En daarmee lijkt links vooral op kosmopolitisch rechts, dat van oudsher ook geen vriend is van werknemers. Groenlinks is de VVD en de VVD is Groenlinks, en vooral zijn ze samen D66.

Het lijkt afgesproken werk dat de internationals en extreem links hetzelfde doel nastreven. Het lijkt wel alsof het grootkapitaal, na het wegvallen van het christendom als instrument om de onderklasse te laten gehoorzamen, de linkse kerk heeft opgericht om weer hetzelfde mee te bereiken. White privilege is de erfzonde, en de elite vaart er wel bij. Elke opstandige burger is een racist en kan monddood worden gemaakt.

Sitting_targets | 06-11-18 | 22:21

Ondertussen bij onze Oosterburen: https://tpo.nl/2018/11/05/hans-georg-maassen-nooit-gedacht-dat-angst-voor-waarheid-tot-paniek-en-hysterie-zou-leiden/

Brou Is Back | 06-11-18 | 22:07 | 1

Hopelijk sluit hij bij AfD aan

Samui07 | 06-11-18 | 22:27

Ik heb eerder vandaag bij dat andere topic over dat NCTV rapport al laten weten wat ik van dat rapport vind: overdreven onzin, waarin weinig bewijs wordt overlegd om de stelling van de NCTV , nl dat er een toenemende extreem-rechtse geweldsdreiging is, te staven. Nu lees ik weer een vreemd tweetje van de NCTV hierboven:

"Rechts-extremistisch geweld is toegenomen, maar heeft niet de omvang van begin jaren '90."

Heb ik een geheugen als een zeef, of een selectief geheugen? Uit begin jaren 90 herinner ik me de aanslagen van RARA, oa op het huis van toenmalig staatssecretaris Aad Kosto, de aanslag op Hans Janmaat en zijn partijgenoten in Kedichem (hoewel dat dacht ik iets eerder was). Het enige voorbeeld van extreem-rechts geweld dat ik kan bedenken was de moord op Kerwin Duinmeijer, maar dat was begin jaren 80, niet 90.

Iemand enig idee waarop de NCTV doelt met "de omvang" van rechts-extremistisch geweld begin jaren 90?

Dr_Johnson | 06-11-18 | 21:44 | 5

Wat Ik uit Mijn geheugen kan opdiepen was een undercover tv interview met een CD of CP86 die verklaarde brandbommen naar huizen van negers te hebben gegooit. Geen idee of het waar was. Staat mij ook bij dat hij nogal sneu uitzag en niet echt geloofwaardig leek

Jacktheflipper | 06-11-18 | 22:08

Graaf_van_Hogendorp
En dat was niet eens een racistische moord.

Papierversnipperaar | 06-11-18 | 22:15

@papier

Het zal altijd onduidelijk blijven waarom Duinmeijer precies is vermoord, maar onze beteren hebben deze zaak altijd gepresenteerd als racisme en dat zal zo blijven gezien dat de dader zelfmoord heeft gepleegd.

Graaf_van_Hogendorp | 06-11-18 | 22:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Och. Ik had nog niet vertelt dat ik joods ben. Ja dus die God. Die alles vernietigde. Ik ben atheïst. Maar ik zie zijn punt.

De Koreaanse Slet | 06-11-18 | 21:32 | 3

Maar ik zie zijn punt.
.
Dus mondje open en sabbelen maar Slet !

De Briemusketier | 06-11-18 | 21:39

Weet uit ervaring (wordt een lang verhaal, vertel ik nog wel eens) dat er geen god bestaat. Allah dus ook niet maar dat mag je niet hardop zeggen anders krijg je een kromzwaard in je lijf. Mohammed was een pedofiel maar dat spreekt voor zich...

eerstneukendanpraten | 06-11-18 | 22:02

Duidelijk wat de grootste dreiging is. Islam en links. Daarnaast is het de EU en immigratie/vluchteling, maar beiden is het ook weer de islam en links die daar bij in zitten.... Ook feitelijk en objectief zijn dit de grote probleem veroorzakers. Wat daar echter aan vooraf gaat is politieke besluitvorming. Dan kom je weer bij de eigen bevolking uit die gewoon op de politieke partijen blijven stemmen die dit land en haar bevolking met al die eerder niet bestaande problemen opzadelen.
Het is een vorm van werkverschaffing.
Liep alles op rolletjes zonder bestuur, dan heb je geen bestuur meer nodig en al helemaal geen 5 lagen dik bestuur die allen een dikke boterham verdienen aan de problemen die ze zelf veroorzaken. Onze samenleving met heel veel inzet nodeloos gecompliceerd maken is de modus operandi.... van bestuurlijk Nederland en veel collega's buiten Nederland....... Kijk naar Duitsland.... Dus het kan altijd nog gekker.... Met pak hem beet 10 goede mensen met een normaal verstand kan je zo'n klein landje als Nederland met gemak besturen.... Met behulp van wat externe krachten en snelle respons democratie. De open lijnen liggen er al.....
Het huidige systeem is volledig niet meegegaan met de kennis van nu..... Babbelaars zijn aan de macht en ze maken er continu een zooitje van......
Hoe lang nog houden al we die idioten nog in het zadel vraag ik me af..???

dijkbewaker | 06-11-18 | 21:25 | 3

Het gaat om macht en kracht. De moslims hebben geen van allen. Geen macht en geen kracht. Nazi's aan de andere kant. Krijgen. Heel. Veel. Kracht

De Koreaanse Slet | 06-11-18 | 21:34

De Koreaanse Slet | 06-11-18 | 21:34 |
De nazi's konden het anders heel goed vinden met de moslims die toevallig in de buurt waren. Daarnaast zijn de moslims met veel. En iedereen weet wanneer het aantal moslims toeneemt het aantal problemen die ze veroorzaken nog veel sneller toeneemt. Van modern vrij westers land naar islamitisch onvrij sharia land gelijk saoedi arabie of erger kan sneller gaan dan de opwarming in een snelkookpan bij wijze van spreken, en dat moeten we toch niet willen? Of wel dan ( om er maar weer een verboden tegeltje wijsheid uit te gooien) . Voor de islam is hier nauwelijks plek. Niet in menselijke vorm dan wel in idealistische vorm.... Ik wens voor mijn klein en achterkleinkinderen en de rest daarna plus iedereen eigenlijk in dit landje en werelddeel heel weinig islaminvloed. dan kunnen we weer een beetje normaal gaan leven en doen....

dijkbewaker | 06-11-18 | 21:52

dijkbewaker | Duidelijk wat de grootste dreiging is. Islam en links.
Wel de juiste volgorde aanhouden a.u.b. De faciliteerders eerst.

De Koreaanse Slet | Het gaat om macht en kracht. De nazi’s hebben geen van allen. Geen macht en geen kracht meer. Moslims aan de andere kant. Krijgen. Heel. Veel. Kracht

Ik dacht, ik help je maar even...

Veluwse-Eikel | 07-11-18 | 05:38

Voordat iedereen helemaal uit zijn plaat gaat.

Rechtsextremisme is een verdienmodel.

Aluhoedjes ook.

Aluhoedjes en rechtsextremisme ook.

Aluhoedjes en rechtsextremisme waren ook verantwoordelijk voor de dood van meer dan 40 miljoen mensen.

U bent bedankt.

De Koreaanse Slet | 06-11-18 | 21:25 | 2

Geestelijke armoede is ook een verdienmodel.

Ride_On | 06-11-18 | 21:55

DKS praat ook regelmatig tegen z’n eigen schaduw...
Overigens waren het er 50mln. leerde we al op de lagere school.

Veluwse-Eikel | 07-11-18 | 05:45

En op Joop.nl; EXTREEM RECHTS GROEIT!

Toet toet boing boing Fakesicko von Yolo!

TeeJee | 06-11-18 | 21:21 | 7

TeeJee | 06-11-18 | 21:31

Wat verwacht je anders.

Je bent niet erg snugger. Moet ik je met respect behandelen omdat je ontiegelijk dom bent? Zo zijn we niet getrouwd. Niet op Geenstijl.

De Koreaanse Slet | 06-11-18 | 21:35

@De Koreaanse Slet | 06-11-18 | 21:35
Wat ik verwacht? Nou, het leek een poosje goed met je te gaan, je ging wat normaler de discussies aan. Tegenwoordig schijn je echter weer terug gevallen te zijn op zo hard mogelijk schelden en schreeuwen zodra je het een beetje moeilijk krijgt in de discussies.

Wij zijn inderdaad niet getrouwd. Ben ik heel blij om. Ik heb slechts medelijden met je vrouw, en de barman daar in Slowakije.

TeeJee | 06-11-18 | 21:40

@TeeJee | 06-11-18 | 21:40
Ik heb het idee dat DKS een paar alcoholische versnaperingen achter de kiezen heeft.

Crusher | 06-11-18 | 21:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Als je Joop moet geloven marcheren de laarzen als vanouds terwijl de treinen toch niet op tijd rijden.

lingo star | 06-11-18 | 21:21 | 2

Of je bent gewoon een heel dom mens. Ook dat kan.

De Koreaanse Slet | 06-11-18 | 21:22

Wat ook mogelijk is dat je het gevaar van extreem rechts niet overdrijft zoals DKS wel doet.

lingo star | 06-11-18 | 21:53

Ik ben extreem-rechts. Mooi. Ik wil een stapje hoger: fascist. Maar het allerhoogste: een racistische nazi. Inmiddels clichés, die door het overmatige gebruik ervan hun inhoud volledig hebben verloren. Schobbejak, doerak, kwajongen, meer is het niet.

gestoptmetroken | 06-11-18 | 21:08 | 6

@DKS: weet je wie anderen ook ongedierte noemde?

Ride_On | 06-11-18 | 21:46

@DKS, ik kan er werkelijk geen touw aan vastknopen aan datgene wat u hier probeert over te brengen. Daarbij beste DKS, respect moet je verdienen. Lees uw eigen plempsels nog eens na...

therealbraindump | 06-11-18 | 22:16

@De Koreaanse Slet | 06-11-18 | 21:27
Kijk, dit plempsel van u stemt me nou vrolijk. How the mighty have fallen, ghehehe. Ik kan u Esther van Fenema aanraden als psychiater ;-)

LiniaalRectaal | 06-11-18 | 23:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Ergens best triest dat mensen nog steeds het gevaar onderschatten van idioten in grote getale.

Cijfertjes dan maar?

In het Verenigd Koninkrijk werden meer terroristische acties voorkomen van extreemrechts dan islamisten. Triest. In 2017 dat is.

De laatste tien jaar in Amerika. 71% is extreemrechts met blanke huidskleur als het gaat om terrorisme. Moslims moeten het doen met 26%. Linksextremisten met 3%.

Ik wil echt niet links worden maar met die cijfers is er een probleem.

De Koreaanse Slet | 06-11-18 | 21:07 | 11

@DKS, Een AIVD rapport bestaat niet. Misschien een politiek rapport. Kun je mij aangeven waar en wanneer en hoeveel doden er zijn gevallen bij rechts extremistische aanslagen? Jij hebt geen bron en ook geen rapport.
Note: Alle Terroristische aanslagen door islamisten in Europa (moet ik ze allemaal noemen????) daar zijn vele doden bij gevallen. Nu jij weer.

AMX pri | 06-11-18 | 21:32

@De Koreaanse Slet | 06-11-18 | 21:30
Linkjes en websites met PDF en zo.
Als je niet kan onderbouwen heb je feitelijk geen poot om op te staan.

Hup hup, aan de slag jij.

TeeJee | 06-11-18 | 21:32

Er zijn ook vast meer aanslagen van islamieten niet voorkomen dan van extreem rechts.

Ride_On | 06-11-18 | 21:49
▼ 8 antwoorden verborgen

De overheid kan demoniseren en haat zaaien wat ze wil maar het zal niet helpen. Want zo lang de problemen niet worden aangepakt (radicale islam en cultuurmarxisme) zo lang zullen er bezorgde/boze burgers zijn.

GeorgeSjores | 06-11-18 | 20:58

‘Radicale Islam’ impliceert, ten onterechte, dat er een verschil bestaat met ‘neutrale Islam’, maar die is er helemaal niet. Gradaties zieke moslims bestaan wel ja, de ene is nog zieker dan de andere, maar er is maar één Islam.

JackStick | 06-11-18 | 20:48

Al die lieden hier die Putin zo'n geweldige leider en ons parlement een nepparlement vinden moet je ook wantrouwen. Van mensen die een sterke leider wensen ga ik Godwins maken.

Diotima | 06-11-18 | 20:45

Wat meer is nieuw. Allah snackbar is cool. Verzetten is zo gay. De duizend euro van Rutte is tof maar het feit dat hij nooit over de brug ermee kwam is taboe. Tjah.En de schaapjes maar pissing zijn. Worden van hun vacht genaaid om bepaalde diersoorten te verhullen die weer niemand wil naaien.

Standvastig | 06-11-18 | 20:37

Er is heel veel steun voor Pegida, alleen durft 95% dat niet te tonen zodat ze allemaal tevreden kunnen zeggen: 'wat een marginaal volk bij Pegida, daar hoor ik niet bij'.

Diotima | 06-11-18 | 20:35

Begrijp ik nu goed dat iedereen die zich niet blindelings kan vinden in het beleid van onze regering en Europa extreem-rechts is of op zijn minst een "populist"?

Eric Newby | 06-11-18 | 20:31 | 3

Yep....

Muchnadt | 06-11-18 | 20:36

Begrijp er al een tijd niks meer van. Poepie, pissie, plassie was lachen als kind. Toen werd ik ouder. Kon er niet meer om lachen. Anderen... Tjah.

Standvastig | 06-11-18 | 20:40

Muchnadt | 06-11-18 | 20:36
Aha. En ik maar denken dat ik alleen maar een slecht mens ben.

Eric Newby | 06-11-18 | 20:43

Zelfs Boa’s zijn tegenwoordig Hitler.

Alleycat | 06-11-18 | 20:30

Tja, wat bedoelt NCTV met extreem-rechts? Neo-nazi's of pissige burgers? Het maakt nogal uit hoe je iets classificeert, maar dat is niet duidelijk in het artikel. De grootste bedreiging voor Nederland is het parlement zelf.

rhov-ion | 06-11-18 | 20:28

Als je ziet hoe de oude neonazi garde gewoon tussen de anti-azc en anti-moskee groepjes rondloopt, denk ik dat de AIVD best wel een puntje heeft. Extreem rechts profiteert van het maatschappelijk klimaat en doet minder Hitler en meer anti-islam. Maar het blijven diep van binnen Adolf-fanboys. Ze verbleken bij de jihadisten. Dat dan weer wel.

Ggroengras | 06-11-18 | 20:23

In de tweede kamer stelde Denk-voorman Kuzu vanmiddag voor om naar aanleiding van de rapporten een debat te voeren over “het gevaar van extreem rechts”. Er was weinig animo voor. Jammer, want de rapporten hadden op die manier gemakkelijk de prullenbak in kunnen worden gepraat met dit stukje op GeenStijl als handleiding.

Paramaribo | 06-11-18 | 20:20 | 2

Jij schat de tweede kamer best hoog in zie ik.

Mart6037 | 06-11-18 | 20:35

Kuzu stelde? Ik neem aan dat dat moet zijn Kuzu had wat verbale diarree? Heeft hij wel vaker last van. Met die zelfingenomen shit van hem. Fucking kleuter dat het is.

Standvastig | 06-11-18 | 20:44

In de poll had 'links' moeten staan i.p.v. extreemlinks. Links is veel gevaarlijker dan extreemlinks omdat een grote, domme kudde op links stemt en zo een substantieel deel van de macht weet te behouden in de politiek met de bekende schadelijke als gevolgen. Extreemlinks is niet meer dan een irritante, luidruchtige groep criminelen.

Crusher | 06-11-18 | 20:16 | 1

Is een redenatie......
Waar ik mij overigens wel in kan vinden.

Wijze uit het Oosten | 06-11-18 | 20:18

Onvervalst extreem rechts faits divers nieuws: Het meer van Galilea (Noord Israel) is zo uitgedroogd dat Jezus er nu geen enkel probleem mee zou hebben om naar de overkant te lopen. www.breakingisraelnews.com/75299/isla... De 100-jarige recorddroogte is op zich al schrikbarend genoeg, maar ook hieruit weten wappies hun draai te draaien en slaatje te slaan.
In Berlijn is een 80-jarige opgepakt die met een bijl een wild zwijn een kopje kleiner had gemaakt. De oud-slager had zin in wilde zwijnenvlees en vond het te duur om het via de normale weg te kopen. www.bbc.com/news/world-europe-4609581...

Eeuwig..Op..Vakantie | 06-11-18 | 20:08

Ik was aan het twijfelen in de poll tussen extreem links en de radicale islam. Immers, radicaal links faciliteert de radicale islam. Uiteindelijk toch voor radicale islam gekozen daar hun ideologie nog meer op identiteitsniveau zit dan extreem links

MeppieRocks | 06-11-18 | 20:07

Al het linkse gesubdidieerde volk dat geen echte baan kon vinden, is de grootste rem op groei en beschaving, en de oorzaak van veel leed in nl en de eu. Leraren die hun Leerlingen indoctrineren idem. Incl de mega slechte Journalisten opleiding.

Lieveschat | 06-11-18 | 20:03

De poll is niet correct, er zijn namelijk meerdere antwoorden juist.

BozePaarseMan | 06-11-18 | 19:58

Zeg hier verder niks over. Moslims zijn lief en vreedzaam. Turkije een lichtend voorbeeld. Het hele MO een toonbeeld van de moderne beschaving.
We leefden derhalve ook nog lang en gelukkig. Zo niet, wie stel ik dan feitelijk aansprakelijk?

Chemokar | 06-11-18 | 19:57

Herstel:
-Verder strepen ze aanslagen door "rechts" en moslims niet TEGEN ELKAAR weg.

HogeNood | 06-11-18 | 19:47

Ik ken één reaguurder die in de praktijk Vlaamse neonazi's financieel ondersteunt. Dat maakt hem een nazi, maar het is gelukkig de enige die ik ken. Verder ben ik van mening dat aanhangers van een bepaalde godsdienst voor mannen.. en aanhangers van aanhangers van die godsdienst.. allemaal nazi's zijn. En aangezien de aanhangers van de aanhangers Nederlanders zijn barst het van de nazi's in Nederland. En die moeten optyfen.

RickTheDick | 06-11-18 | 19:47 | 8

-weggejorist-
Berbaar | 06-11-18 | 20:03
Het is inderdaad fijn dat Joris scherp is, daarom ben jij ook gejorist.

JI-HAAT | 06-11-18 | 20:15

Gut ja, ik weet wie je bedoelt. 'omdat je er zo gezellig pintjes kan drinken'. Daar kan ik me best wat bij voorstellen. Ruige alternatieve linkse feestjes zijn overigens ook het bezoeken waard. Heerlijk, die marges van de samenleving.

Diotima | 06-11-18 | 20:41

Ook niet over mij, maar ik weet wel op wie Rick doelt. Was dat niet om te kunnen trollen binnen die groep, zei degene?

kleurdoosje | 06-11-18 | 20:59
▼ 5 antwoorden verborgen

Het gaat ook om extreem-rechtse uitingen, en die nemen wel toe. Ook op een prachtblog als GS.

Rest In Privacy | 06-11-18 | 19:47 | 7

AFA is de SA van GL

Pelforth | 06-11-18 | 20:29

Kuifje-in-Afrika | 06-11-18 | 19:47
Zo, en wat zijn volgens jou dan extreem-rechtse uitingen?

Eric Newby | 06-11-18 | 20:40

Waarschijnlijk is dat NCTV rapport eigenhandig door kuif geschreven.

bodemloos | 06-11-18 | 22:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik ben pro zwarte Piet, mijn broek zakt af van dat gezeik over genderneutraliteit, zie ons koloniaal verleden in zijn juiste historische context, vind niet dat iedereen die zich vluchteling noemt ons land binnen moet komen, sta kritisch tegenover redelijk wat stromingen binnen de islam, ben redelijk chauvinistisch bij sport evenementen.
Ben bang dat ik pas in het profiel van een extreem rechtse terrorist.
OK het zij zo.

KeesRoeiboot | 06-11-18 | 19:47 | 2

Ho, bij "pro zwarte Piet" ben ik gestopt met lezen. U bent duidelijk extreem-rechts.

echt_links | 06-11-18 | 20:00

Yep, prototype volgens de nieuwe definities van de deugers. Ook ik ben sinds het gedoe rondom de goedheiligman zijn helpers begon extreem rechts. Daarvoor nog net niet, maar ik vind Zwarte Piet leuk, dus ben ik fout en daar ben ik dan nog wel trots op ook.

Hoewel, ik ben eigenlijk niet zo'n liefhebber van sport ben en niet chauvinistisch. Mogelijk val ik dan toch weer net buiten het extreem rechtse profiel.

Best verwarrend allemaal, die verschuivingen enzo.

Peerkeoud | 06-11-18 | 20:04

Goed stuk! Het raakt me echt.. zo waar.

letopuwzaak | 06-11-18 | 19:46

De NCTV denkt waarschijnlijk aan een reactie na een aanslag op Sinterklaas of een moslimaanslag, maar zegt het niet. Verder strepen ze aanslagen door "rechts" en moslims niet weg. Waarschijnlijk doen ze dat om hun carrière en hypotheek zo min mogelijk in gevaar te brengen.

HogeNood | 06-11-18 | 19:45

Als Jordan Peterson een neo-nazi is, zijn Mickey Mouse en m'n grootje het ook.

Slogra | 06-11-18 | 19:41 | 6

*kuch* Walt Disney

Europees_Aanbesteed | 06-11-18 | 19:46

Haha, Kuifje, je weet wat Beau hiervan gaat zeggen, hè? Hoe dan ook, ruimschoots teveel eer, maar desondanks is mijn avond weer goed.

MickeyGouda | 06-11-18 | 19:51

Beau en ik dansen om dezelfde vrouw.... Fijne avond nog, Mickey!!

Rest In Privacy | 06-11-18 | 19:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Erg veel aandacht voor zgn rechtsextremisme om dan te concluderen dat het wel meevalt.
Waar is het rapport over links extremisme

Jacktheflipper | 06-11-18 | 19:38 | 2

Die was er laatst, die stelde dat extreem (s)linksen niet vervolgd worden voor misdaden.

Graaf_van_Hogendorp | 06-11-18 | 19:44

Een D66 OM beslissing is geen rapport

Jacktheflipper | 06-11-18 | 22:18

Angst voor een handvol Erkenbranders en de 'Alt Right'. Oh zo gevaarlijk uit Amerika. Maar ondertussen is de complete UVA al zo'n beetje overgenomen door een andere extremistische vorm die welig tiert aan de overkant van de plas: de Social Justice Warriors. Een soort nieuwe MAO's die als ze de macht krijgen ook over lijken gaan.

Europees_Aanbesteed | 06-11-18 | 19:38

We zien dus continu dat er een niet bestaand rechts gevaar wordt voorgespiegeld terwijl links en islamitisch geweld wordt gebagatelliseerd door het af te doen als puber- of verwardemannengedrag. Dit heeft als doel om Geert Wilders en FvD niét en Mark Rutte en zijn tuig wél in de kaart te spelen.

down | 06-11-18 | 19:37 | 1

Het is gewoon tijd rekken om het onvermijdelijke uit te stellen. uiteraard komt er binnenkort een grote aanslag waarbij tientallen mensen het leven gaan verliezen. Al deze agitprop is bedoeld om dan een backlash van autochtonen te voorkomen.

Beefbus | 06-11-18 | 20:04

Ik drink witte melk, dus ben extreem-rechts.

TRUMP | 06-11-18 | 19:37 | 2

Pas maar op voor je het weet staat het OM voor je deur

Jacktheflipper | 06-11-18 | 19:42

Ja, en? Of leven we al in Noord-Korea?

Mart6037 | 06-11-18 | 20:31

Wat een poll, hoe moet ik nu kiezen tussen extreem (s)links, extreem islam en publieke zwembaden???

Graaf_van_Hogendorp | 06-11-18 | 19:35 | 2

En waarom kun je niet kiezen voor de combinatie 'links plus islam'? Die combinatie is namelijk ECHT de grootste dreiging.

benjeallanggek | 06-11-18 | 19:38

Een rode zwembroek. Een zwarte zembroek. En een zwembroek met een rits van voren.

Dutchbeaurouge | 06-11-18 | 19:38

Wat natuurlijk helemaal over het hoofd wordt gezien is: wie heeft opdracht gegeven tot dit persbericht? Wie zit hier achter? Wie heeft hier belang bij?

Als ik het zo moet inschatten weten ze bij de AIVD wel beter, maar loopt er gewoon één knuppel, misschien een uitgerangeerde politicus of zo, rond die dit allemaal zo op de kaart wil zetten.

Wie o wie? Een snitch, iemand? Liefst iemand van binnenuit? Let wel AIVD: het is verdomme je taak om ook het gevaar van dit soort mensen te onderkennen en desnoods actie te ondernemen. Bescherm uw land en volk.

Knufter | 06-11-18 | 19:34 | 3

Uiteraard wordt de AIVD politiek aangestuurd ; wiens brood men eet, wiens woord men spreekt

miff | 06-11-18 | 19:53

Juist, wie zitten hier achter. Wie heeft er belang bij om het gevaar van extreem rechts enorm op te kloppen en is bezig met sturing/manipulatie van de pers. In Duitsland is ook zoiets aan de gang, zie de afscheidsspeech van ontslagen inlichtingen_chef Hans Georg Maassen over Chemnitz.

huistuin&keukenvrouw | 06-11-18 | 19:56

Hier zit natuurlijk ons aller haatheks Ollongren achter. De baas immers van de AIVD.

echt_links | 06-11-18 | 19:56

Het is dus officiëel; de kogel komt vrijwel altijd van links. Jammer dat de hele Linkse Kerk gewoon wel weer zal wegkijken van deze informatie.

benjeallanggek | 06-11-18 | 19:34

Ik vind van wel. De islam én ideologie is als extreem rechts te duiden. Het is onderdrukkend voor homo’s en vrouwen. Het kent de doodstraf en lijfstraffen. Er is niets maar dan ook niets links laat staan progressiefs aan te ontdekken. Ik snap dan ook de romance van linkse partijen zoals PvdA, GroenLinks en D’66 met de islam niet. De enige verklaring zou de macht kunnen zijn.

ristretto | 06-11-18 | 19:33 | 3

De romance is beide hekel aan blank en jood.

Alleycat | 06-11-18 | 19:46

Links heult met de islam omdat zij daarin een bondgenoot tegen het blanke, kapitalistische westen zien. Een gewelddadige bondgenoot die het vuile, revolutionaire werk mag opknappen voor de verwende, slappe leunstoelcommunistjes.

De bruinhemden van het marxisme, dat is wat links in de islam ziet, maar de nacht van de lange messen kan wel eens heel anders uitpakken als links voor ogen heeft.

van gulder | 06-11-18 | 19:47

Gewoon machtsbehoud. Maar DENK heeft roet in het nep-linkse etentje gestrooid..

echt_links | 06-11-18 | 19:55

500 jihadisten en duizenden aanhangers wonen in Nederland volgens NCTV. Rechts extremisme?

JohnWalker | 06-11-18 | 19:31 | 6

Een paar wolven en een enorme kudde Berbaar-achtige schapen. Tel uit je winst.

echt_links | 06-11-18 | 19:53

Wie is hier nu eigenlijk aan het downplayen?

De online bagatellisering en het downplayen van het tuigh dat trachtte die moskee in de fik te steken kan men hier geregeld in de panelen lezen hoor van Rossem.
Verder stelt het extreem rechtse gepeupel inderdaad weinig voor in vergelijking tot AFA bijvoorbeeld.
Berbaar | 06-11-18 | 19:23 |

benjeallanggek | 06-11-18 | 19:56

@MickeyGouda | 06-11-18 | 19:46
Schnorrr plakken en een djellaba Mickey wat hield U tegen ;)

Berbaar | 06-11-18 | 19:56
▼ 3 antwoorden verborgen

.. sinds die ouwe socialist uit de vorige eeuw postuum in de rechtse tuin werd gesleepte, ter nestbevuiling, wordt zijn lijk nog met regelmaat opnieuw opgewarmd om angst levend te houden voor "extreem rechts".

Vooral wanneer op links gevreesd wordt voor tegenvallende democratie, voor zover die nog functioneren kan/mag.

Jan Passant mk2 | 06-11-18 | 19:30

Ik ben ook niet extreem rechts, en doe niet aan discriminatie.
Ik heb een even grote grafhekel aan iedereen en dat jullie met z'n allen maar gauw ongezien de tyfus kunnen krijgen.

jemagookniksmeer | 06-11-18 | 19:30 | 1

Dank je. kan er nog een gratis rondje cholera bij? asjeblief?

miff | 06-11-18 | 19:35

Rechts en extreemrechts bestaat niet.
Links vertoont individiueel grote idiologische overeenkomsten maar rechts is een verzamelnaam voor gereformeerden, atheisten, nationalisten, conservatieven, liberalen, anti-EU en
Global warming sceptici.

Gulliver | 06-11-18 | 19:28

Weet je wat in deze context het échte nieuws is.

Dat de realiteit, de maatschappij, de burger, de inwoner van Nederland, zich moet verdedigen. Omdat hij van zijn gezin houd. Omdat hij (liever) niet wil dat er al te grote dingen veranderen die gezin, leven, huis, omgeving, lééfwereld, alsmaar ingrijpender, onomkeerbaarder, en buiten zijn controle "moeten" veranderen. Dat is bedreigend en dat is heel begrijpelijk. Nederlanders kiezen niet voor méér islamitische dreigementen. Zij kiezen niet voor méér islamitische aanslagen. Zij kiezen ook niet voor meer immigratie. Zij kiezen voor mensen die beloven dat ze veilig zijn en dat er niets zal veranderen, zij kiezen voor beloften die telkens weer geen stand blijken te houden, verloochend worden, weggesmeten worden door leugenachtige politici die "ineens", zodra ze verkozen zijn een andere agenda blijken te hebben.

Dat is geen extreem rechts.

Dat is onzekerheid en soms zelfs een vorm van lichte paniek wegens verregaande ondermijning van zo'n beetje alle basis zekerheden. Dat er dan politici het gore lef hebben om hen te beschuldigen van racisme of xenofobie, van extreem rechts of islamofobie geeft slechts de zwakte en gebrek aan leiderschap en visie van de laatstgenoemde aan.

Terwijl men daar nou juist het vertrouwen aan geeft. Bijzonder triest.

Dutchbeaurouge | 06-11-18 | 19:27 | 12

@DKS U hebt een bijzonder klein en beperkt referentie kader!

mood | 06-11-18 | 19:50

Yep, je hebt helemaal gelijk Dutch. Iedere hardwerkende Nederlander die voor z'n gezin wil zorgen en het niet of enigszins niet eens is met de deugers is volgens die deugers per definitie rechts extremist. Ook goed.

Peerkeoud | 06-11-18 | 20:17

Bij sletje is de beschaving maar een flinterdun laagje chroom.
Die schilfert zeer snel af en dan begint ze gelijk te vuilbekken, ons hoertje.

kempenaer | 07-11-18 | 00:00
▼ 9 antwoorden verborgen

Ik ga hier niet op reageren want dan wordt er in een overheidsexcelbestand naast mijn bsn aangevinkt dat ik extreemrechts zou zijn

Kale Gerrit | 06-11-18 | 19:23 | 2

Done.

Peerkeoud | 06-11-18 | 20:18

I really don’t care, do you?

kempenaer | 06-11-18 | 23:57

De online bagatellisering en het downplayen van het tuigh dat trachtte die moskee in de fik te steken kan men hier geregeld in de panelen lezen hoor van Rossem.
Verder stelt het extreem rechtse gepeupel inderdaad weinig voor in vergelijking tot AFA bijvoorbeeld.

Berbaar | 06-11-18 | 19:23 | 5

Hun straf was dan weer extreem hoog dat scheelt.
Afa zijn de grootste fascisten die er rond lopen.

ristretto | 06-11-18 | 19:50

@DKS
Zoals gewoonlijk weer wèl geschoten (figuurlijk hè), maar helemaal mis. Paranoia misschien!

benjeallanggek | 06-11-18 | 19:51

De bendecultuur van de islam is prachtig. En mohammed de pederast, rover en moordenaar een lichtend voorbeeld voor ieder vredelievend mens. En ondertussen maken de kneusjes hier zich druk om vrijwel onbestaand “extreem-rechts” in NL.
Mooi!
(Gniffelen ze in Riyad)

kempenaer | 06-11-18 | 23:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Alweer een extreemrechts onderwerp. Geenstijl blijft het onderwerp voeden.

Trans_Fimmermans | 06-11-18 | 19:23 | 3

Lees het anders nog eens een paar keer ... GS voedt helemaal niets.

halfvolle glas | 06-11-18 | 19:37

Nee, de MSM voedt het onderwerp. GS probeert wat licht er op te laten schijnen. U mist de pointe.

ristretto | 06-11-18 | 19:52

ristretto | 06-11-18 | 19:52
Non preoccuparti, è pazzo...

Acar_ketimun | 06-11-18 | 20:54

Toch mooi dat mijn favoriete schuttersput niet genoemd wordt door de AIVD. Heeft moderatie toch nog enig nut.

padbuffel | 06-11-18 | 19:22

Ik drink altijd volle melk , maakt mij dat extreem rechts ?

pontius | 06-11-18 | 19:22 | 1

Nee een melkmuil.

Gulliver | 06-11-18 | 19:29

de discussie hoedjes kunnen in de kast, je kunt niet in discussie gaan met de islam. ongelovigen krijgen in sommige landen de doodstraf.

Rest In Privacy | 06-11-18 | 19:21

Wat juist gekmakend is, is de laffe gelatenheid van het Nederlandse volk bij zoveel haat en daadwerkelijk fysiek geweld tegen de autochtone bevolking door nep-links vuilnis, islamitische haatpredikers en terroristen. Ongelooflijk dat er tot op heden niet is teruggeschoten!!

echt_links | 06-11-18 | 19:20 | 5

Daar gaat het uiteraard wel op uitdraaien in NW Europa en dat snappen zelfs die niet bijster snuggere gleufhoedjes uit Zoetermeer ook nog wel. Het ware verstandig voor laatstgenoemden om -voor zichzelf- goed na te denken over de mogelijke gevolgen voor henzelf na de onvermijdelijke omwenteling..

echt_links | 06-11-18 | 19:35

Zolang 95% van de NL-burgers tevreden met een kop koffie het 20:00 u journaal kijkt, gaat er weinig gebeuren! Zodra er politieke dialogen uitbreken bij een familie bijeenkomst, houd ik wijselijk mijn mond. Het heeft geen zin, ze kijken allemaal het 20:00 u journaal en geloven alles wat men voorgeschoteld krijgt. Want... "zij" zullen het vast weten wat goed voor ons is en antwoorden als, daar heb ik nooit iets over in het nieuws gehoord, dus geloof niet wat je zegt. Ik loop meestal even een blokje om bij dat soort gesprekjes.

mood | 06-11-18 | 19:41

@mood Vooral op het werk herkenbaar. Bij mij hadden de visitegesprekken al een andere wending gekregen. En door kennissen in Ter Apel (die met regelmaat woestijniërs in de tuin hebben lopen) al helemaal. Als het dichtbij komt wil men nog weleens 'woke' worden.

Slogra | 06-11-18 | 19:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Interessante opsteltechniek in dat gesnapshotte stukje: "beperkte mate steun"; daarna "nauwelijks" en dan "geen". In mijn vocubalaire zijn dat toch drie vetschillen concepten die men niet direct achter elkaar zet om hetzelfde te duiden. Tenzij je de media ruimte wilt geven om te quoten wat men uitkomt.

Winter_is_coming | 06-11-18 | 19:20

De Eggs zijn tegenwoordig een stuk duurder dan de Bacon.

rmstock | 06-11-18 | 19:19

In het verlengde van dit artikel; mag er een item over Sinéad O'Connor en haar onverholen racisme? Ze bewijst dat alleen ontzettende malle gekkies zich laten ombouwen tot moslim. Dat wordt een reaguurseltopper. www.hln.be/showbizz/sinead-o-connor-w...

Rest In Privacy | 06-11-18 | 19:18 | 5

1 hit en daarna knettergek geworden, niet relevant.

Dutchbeaurouge | 06-11-18 | 19:31

Ben je blank @winter is coming? Zo ja dan walgt Sinead van je en gaat nooit meer met je om.
Interessanter wordt het pas als ze over een jaar boeddhist wil worden? Laten ze haar gaan wegens gekte of volgt een fatwa?

ristretto | 06-11-18 | 19:55

@Winter_is_coming Het blijft gecompliceerd om vooral het latere werk van Roger Waters op te zetten, ervan te genieten, of er onbezonnen bij weg te dromen.
Aan J.K. Rowling zie ik mezelf geen geld afstaan...

Slogra | 06-11-18 | 20:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb blond haar en blauwe ogen en lees dagelijks geenstijl.

Brabeaulander | 06-11-18 | 19:18

Zou “gematigd nazi” ook onder extremisme vallen? Ik bedoel gematigd moslim valt daar denk ik ook niet onder.

Bigi Bana Boy | 06-11-18 | 19:17 | 5

Nee sorry Koreaanse. Ik heb echt de pest aan het liberalisme. Maar laat ik wat specifieker zijn
, ik zie vooral het marktdenken niet zitten. Het is het sociaal-economische aspect aan het liberalisme niet zitten.

Bigi Bana Boy | 06-11-18 | 19:43

Helaas is het liberalisme besmet door corruptie machtwelustelingen en leugenaars.

Jacktheflipper | 06-11-18 | 19:54

Weet je, het nazisme was echt verderfelijk, maar die nazi’s waren me toch vredelievende en toffe peren! Zo is het met de islam en moslims dus ook hè.

kempenaer | 06-11-18 | 23:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Een hoop gebakken lucht om maar te verhullen waar het wel om gaat.
We hebben een behoorlijk aantal geradicaliseerde moslims in Nederland, sommigen met gevechtservaring in Syrië..
Dat is het probleem, niet die vijf rondlopende armzwaaiers.
Maar als je daarover begint ben je een racist, oikofoob en Nazi.

Wijze uit het Oosten | 06-11-18 | 19:17

Wit
Man
En ik schud mijn hoofd als mijn buurvrouw weer gaat oefenen met haar “Welkom in ons land”-koortje. Ik word dan ook wel de straatnazi genoemd.

de Voorzittert | 06-11-18 | 19:15 | 1

Geuzennaam. +++

kempenaer | 06-11-18 | 23:49

Precies, online spuug ik mijn gal, maar thuis knuffel ik mijn kindjes, dek mijn vrouw, doe mijn werk als deelnemer aan de maatschappij. Het probleem is wel dat er ook ooit een breekpunt gaat komen voor al die mensen die net als ik gewoon meedraaien en met een schuin oog meekijken. De dreiging komt niet iit van extreemrechts, maar van de gewone burger die zijn gezin in gevaar ziet komen, steeds meer.

Stoep | 06-11-18 | 19:15 | 2

En zo is het maar net.

echt_links | 06-11-18 | 19:25

Zie je wel. Extreem rechtsen, allemaal, potentieel dan toch, een beetje misschien.

Peerkeoud | 06-11-18 | 20:27

Leuk verhaal maar een schrikbarend groot aantal Nederlanders staan niet met aversie tegen extreemrechts. Zo begint het altijd. Dat is wel het probleem van dit moment. Dit eventjes afgezien van extreemlinks die ook geen fijne jongens zijn en uiteraard extremistische moslims waarvan we inmiddels weten wat voor ellende ze kunnen aanrichten. Eventjes een nuchtere kijk op de zaken. https://twitter.com/MikeStuchbery_/status/1059761627803856896?s=19

Het gaat allemaal niet met een grote BOEM. Het gaat langzaam en zeker. Laten we vooral niet vergeten dat de nazi's vooral zichzelf als slachtoffers zagen. Hitler begon niet in 1919 met joden vermoorden. Daar werkte hij naartoe. Eerst de verkiezingen winnen in 1933. Dan de Kristallnacht. Later pas de concentratiekampen en pas veel later in 1942 de doodskampen. Nu geef ik best toe dat we problemen hebben met Marokkaans tuig. Met een paar salafisten. Etc. Maar laten we ons niet verliezen in zo ongeveer het grootste kwaad wat ooit Europa heeft geterroriseerd. Te weten populisme. Of dit nu rechts of links was. Het was slecht.

De Koreaanse Slet | 06-11-18 | 19:14 | 17

Met dat verschil dat de mensen niet bang waren( of hoefde te zijn) voor joden.
Vandaag zijn er veel mensen die ( terecht) angst hebben voor moslims en/of crimineel scootertuig.

Ruimedenker | 06-11-18 | 19:35

@ koreaanseslet Die mening kan ik helaas niet met je delen, omdat het niet klopt en ik vind het ook niet vergelijkbaar. En zoals ik al zei: ik hoor geen oplossingen, je praat het dus toch goed, van dan moeten we het leed maar dragen. Nou ik vind het onacceptabel. En we hebben het niet over een trein naar Auschwitz, maar over een trein naar je eigen land waar de verlichting nooit zal schijnen. 1 Paspoort dus. (Daarbij sta ik nog steeds achter een referendum over religie uit de grondwet, voor een 2de oplossing) Maar het tuig wat zich niet kan gedragen, eruit, het is genoeg geweest.

Datkanjenietmenen | 06-11-18 | 19:47

Sletje stelt populisme gelijk aan de gaskamers.
Sletje moet zijn pilletjes weer eens zijn vergeten. Arme meid.

kempenaer | 06-11-18 | 23:48
▼ 14 antwoorden verborgen

Propaganda moet ons brainwashen. Noord korea heeft eerlijkere media.

Alleycat | 06-11-18 | 19:14 | 4

Zie hierboven een draadje over Kristallnacht. Beetje bij beetje stompen ze ons af. Beetje bij beetje ontmenselijken we de andere stam. Beetje bij beetje worden we gelokt om vreselijke dingen te doen. Je ziet het bij alle extremisten. Alleen rechtsextremisten zijn met meer. Dus in potentie gevaarlijker.

De Koreaanse Slet | 06-11-18 | 19:25

Dag Graaf, fijn u te lezen. En... DKS denkt wel meer wat en zit er steevast naast.

ristretto | 06-11-18 | 20:03

Sletje lijdt aan wanen.
Sletje, regressief links is de faciliterende oorzaak van de metastaserende islam.
Dat is de realiteit. Daar moet je niet van weg blijven kijken, want dat is trollengedrag.

kempenaer | 06-11-18 | 23:46
▼ 1 antwoord verborgen

Er zal vast sprake zijn van rechts-extremisme maar ik kom het nauwelijks tegen. Waar ik veel meer moeite mee heb is het jarenlange gedram en gedraai over zaken zoals integratie, diversiteit en de islamisering door zogenaamde 'objectieve' media.

First Contact | 06-11-18 | 19:11 | 5

DKS, de bardame zei: er is een probleem. Niemand luisterde. Toen riep ze luider: er is een probleem. En men labelde haar als extreem rechts, negeerde het probleem. En het probleem wordt niet kleiner, integendeel.
Je hoeft het niet eens te zijn met de oplosdingen van de bardame, maar de duiding van de problemen is geheel terecht.

Winter_is_coming | 06-11-18 | 19:29

Winter_is_coming | 06-11-18 | 19:29

Ik ben opgegroeid in Amsterdam Zuid. Ergens jaren tachtig en begin jaren negentig hadden we daar zat criminelen. Maar daar had ze het nooit over. Die waren toch ook een beetje ons. De gangsters daar waren blank, later kwamen daar wat Molukkers bij en nog later kwamen de Marokkanen pas. Zeg wat je wil maar Marokkanen integreerde prima in de Amsterdamse onderwereld. Haar motivatie was dan ook niet signaleren. De lokale criminelen kwamen gewoon in haar bar zuipen. Haar motivatie was racisme en verandering. Wel ben ik het eens dat Marokkanen lager gingen dan de andere onderwereld figuren.

De Koreaanse Slet | 06-11-18 | 19:36

DKS,
Waarom moeten we eigenlijk af van het door u zogenoemde "tribale" ?
Mensen trekken nu eenmaal liever naar gelijkgestemden toe dan naar totaal vreemden.
Kunnen we wel ontkennen maar is wel een waarheid als een koe.

Randall3.0 | 06-11-18 | 20:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik draag wel eens een bruin overhemd. Ben ik nu ook extreem rechts?

BeunDeHaas | 06-11-18 | 19:11 | 3

Ik spreek liever van 'fundamentalistisch rechts'. 'Extreem rechts' heeft een beetje een negatieve connotatie.

VanBukkem | 06-11-18 | 19:20

Nee Beun, je hebt gewoon geen smaak. Maar dat is niet extreem rechts. Hooguit word je opgepakt door de modepolitie.

Winter_is_coming | 06-11-18 | 19:30

Orthodox rechts. Klinkt decent.

kempenaer | 06-11-18 | 23:41

Ehhhh...., deze hadden we toch al gehad?

J-van-de-Bontekoe | 06-11-18 | 19:11

Extreem rechts....
Tijd om een gesprek met hun ouders te voeren.
Dat zal ze leren!

Ruimedenker | 06-11-18 | 19:10

Erkerbrand... Pegida... Linkse softies, allemaal.
Nee, de toon van het debat mag van mij wel wat harder.

VanBukkem | 06-11-18 | 19:09 | 4

Op zich is er met links niets mis. In mijn hart ben ik een socialist en geloof ik in een sociale maatschappij, waarin de mensen die bejaard zijn -en daar hun hele leven premies voor betaald hebben- goed verzorgt worden, gehandicapten en zwakkeren beschermd worden, en mensen die buiten hun schuld door het Neo liberalisme werkeloos zijn geworden gewoon een uitkering krijgen tot er weer werk is.
Helaas heeft links Nederland van dit vangnet een hangmat gemaakt zodat het sociale systeem ondertussen onbetaalbaar is geworden.

miff | 06-11-18 | 19:15

miff
Hear hear.

De echte Stolwijker | 06-11-18 | 19:40

@miff
De meesten van ons worden geboren met een socialistisch hart., Maar, het verstand komt met de jaren. Hoe ouder je wordt, hoe rechtser je wordt.
Okee, uitzonderingen daargelaten.

VanBukkem | 06-11-18 | 20:02
▼ 1 antwoord verborgen

Wat "rechts" wordt genoemd in Nederland zijn gewoon teleurgestelde burgers die keer op keer zien dat er bij overlast van "import" wordt weggekeken, en bij commentaar op ongewenst of crimineel gedrag van deze import er gelijk met termen als racist of fascist wordt geschermd.
Maar de emmer is gelukkig al aardig vol, er komt een moment dat die bekende druppel komt die de emmer doet overstromen, wat zich dan hopelijk in de stemhokjes vertaalt.

miff | 06-11-18 | 19:09

Maar die pakken melk dan?.

Pelforth | 06-11-18 | 19:06

Prima stukkie tekst. Helemaal mee eens.

genoegisgenoeg | 06-11-18 | 19:05

Soms lees ik wel eens Elsevier

Ben ik nu op ook de radar bij de AIVD?

Kaas de Vies | 06-11-18 | 19:01 | 3

Ik ben overgestapt naar chocolade melk

Pelforth | 06-11-18 | 19:07

ik heb blauwe ogen.

newray | 06-11-18 | 19:12

Alle reaguurders staan op de radar bij de AIVD.
Als een van ons het Torentje opblaast, dan wordt ie waarschijnlijk dezelfde avond nog van zijn bed gelicht.

VanBukkem | 06-11-18 | 20:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken