Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NCTV: ‘Extreem-rechts valt behoorlijk mee’

AAAAAAARGH EEN EXTREEMRECHTSE MEME!1!!

NCTV zet smeuïge kop boven opgeklopt rapportje. Mainstream media be like... Toch concludeert de NCTV dat het allemaal nog wel meevalt met dat extreemrechts in Nederland.

De ambtenaren moeten 'internationale en historische' context er bij halen om een beeld te schetsen, om daarna te concluderen dat het in Nederland eigenlijk best mee valt. Precies wat we al jaren zien: problemen met immigratie, integratie en islam kweken een tegenbeweging in verruwing, verharding en verrechtsing, maar het is allemaal ongeorganiseerd, in kleine plukjes en nee, het FvD is geen fascisme en de achterban van de PVV is weliswaar boos, maar toch vooral braaf. Online ongezellig, IRL gewoon ingeburgerd - op een paar eenzame boeroepers na die onthoofde paspoppen bij een moskee leggen of met een bbq voor de buik het varken uithangen tijdens het vrijdaggebed. De rest zijn wat vinexsplenglers met bruinemensenvrees omdat ze nooit buiten komen. De NCTV signaleert wel een versnelde verrechtsing (schuld van het internet en natuurlijk van het levensgevaarlijke alt-right-fenomeen "memes"), maar erkent ook dat vooral de migratiecrisis en islam/jihad katalysators zijn, en concludeert vervolgens: "In Nederland komt rechts-extremistisch geweld vooral uit ongeorganiseerde hoek, van kleine groepjes of personen die niet noodzakelijkerwijs behoren tot een gekende rechts-extremistische organisatie." Weinig van te vrezen dus, al koffiedikt de NCTV nog wel de voorspelling dat "een giftig (online) debat kan leiden tot extremistisch geweld." Overigens is de NCTV zélf aan het radicaliseren, want daar wordt een conservatieve, copvodden bepleitende politie-imam de nieuwe terreur-paus. Over georganiseerde infiltratie door religieus extreemrechts gesproken. Maar OK, in de media vandaag dus alleen maar schreeuwend populistische headlines van struisvogels die oorzaak & gevolg door elkaar halen en dat zwaar aandikken omdat de NCTV een klikbeetkop boven een rapportje zonder nieuws zet. Laten we het overbodige overcompensatie door analoge ambtenaren noemen.

Onze favo alt-right meme

Reaguursels

Inloggen

Vlak voor het proces van de blokkeer _Friezen kwam de AIVD met het zelfde verhaal op de proppen en werd het breed uitgemeten in de pers. A.s. vrijdag is de uitspraak in het proces van de Blokker Friezen in Leeuwarden. En weer wordt dit verhaal de pers ingestuurd. Wat een toeval...
Wie zijn de mensen in Nederland die deze berichtgeving regisseren/manipuleren ? Net als in Duitsland (Chemnitz, Hans Georg Maassen) wordt hier de dreiging van rechtsextremisme enorm opgeklopt. Wie heeft hier belang bij?

huistuin&keukenvrouw | 06-11-18 | 19:33

Extreem-links valt niet behoorlijk mee. UvA, NOS, Joop, Groenlinks, Antifa... Ze kunnen hun gang gaan met hun intimidatie.

Sitting_targets | 06-11-18 | 18:01

Als we zaken in dit land stelselmatig niet benoemen en daardoor niet aanpakken, kan je een reactie verwachten. Dat geldt voor elk onderwerp. Vroeger deden we nog minder aan de leegstand in panden van investeerders. In combinatie met een gevoeld woningtekort, dus kwamen er krakers op af. Dit geldt voor elk onderwerp.
De politiek heeft de sleutel.

SamV | 06-11-18 | 17:21

Wat zijn we weer genuanceerd lief voor extreem-rechts terwijl we normaal altijd zo fel zijn op extremisten. Waar komt dat vandaan?

Ardbeg | 06-11-18 | 15:24 | 1

Omdat als je beetje je ogen open houdt je tot dezelfde conclusie als de AIVD komt?

Wanneer zag of hoorde je voor t laatst echt iets boeiends uit die hoek?

Er zijn veel massaler en actievere groepen

Lionfromzion | 06-11-18 | 16:32
-weggejorist-
DeDalaiDrama | 06-11-18 | 15:06

Extreem-rechts valt wel mee? Moet je hier eens lezen, 18 demonstraties tegen zwarte mensen rond kinderfeest, gore racisten! www.indymedia.nl/node/44726

pissebed | 06-11-18 | 14:56 | 1

Wat grappig. Ze gaan ook demonstreren in Willemstad op Curacao.

Schoorsteenveger | 06-11-18 | 15:03

Er is wat gemopper, maar het is ongeorganiseerd, het heeft geen ideologische component en het woont nog bij zijn moeder thuis. Extreem-rechts bestaat dus eigenlijk niet. Extreem-links en de islam lijken veel meer op extreem-rechts.

Vod Kanockers | 06-11-18 | 13:47

Ik denk dat ze op het openbaar ministerie en in het gehele justitiegebeuren (en NCTV) niet meer weten waar ze mee bezig zijn en wat ze met het linkse en rechtse spanningen in de maatschappij aan moeten. Ze zijn compleet de kluts kwijt. En wat doe je dan? Dan pakken wij alleen de echte misdadigers in Nederland maar keihard aan. Dat zijn namelijk in hun ogen de automobilisten. Als je 4 kilometer op de snelweg te hard rijdt of 2 minuten te lang bij een parkeermeter staat (gemeentelijk beleid) word je nog net niet tot de doodstraf veroordeeld. Ik blijf dit toch zeggen hoor ………

Tiltetapper | 06-11-18 | 13:10

Het klopt wel. Islam is extreem rechts.

Mijn klomp breekt | 06-11-18 | 12:56 | 1

Mijn klomp breekt | 06-11-18 | 12:56
Ehhh, dus zo ongeveer het tweelingbroertje van de Libertarische partij? Mmmmhhh, ik zie geen enkele vergelijking. Islam, maar bijvoorbeeld ook het katholicisme is weinig anders dan het communisme met een relisaus.

toetssteen | 06-11-18 | 13:54

“En het probleem..., dat blijft.”
Goddomme Pim ..........

J-van-de-Bontekoe | 06-11-18 | 12:35

De druk die de huidige Islam op de Nederlandse samenleving uitoefent,
is vele vele malen erger dan rechts-extremisme.
Maar ja links is ziende-blind voor die gigantische mammoet in de huiskamer...

Kanarie_Geil | 06-11-18 | 12:29 | 1

Olifanten zijn groter dan mammoeten waren

LiveLongAndProsper | 06-11-18 | 12:36

Links activisme leidt altijd tot terreur en verdrukking. Rechts is slechts een antwoord daarop. Zonder het geweldadig opkomen van het Communisme en de arrogante houding van Frankrijk riching Duitsland was Hitler nooit aan de macht gekomen.
Indoneesje | 06-11-18 | 09:35

Juist. Als de communisten en de Fransen er niet waren, dan was er ook geen Auschwitch, geen Endlösung en hoefden er ook geen 20 miljoen Russen afgeslacht te worden in het kader van Hitlers Lebensraum droom. Hun schuld!

eetvis | 06-11-18 | 12:27 | 1

Hitler is aan de macht gekomen door de strijd met het communisme en de wrok over het verdrag van Versailles.
Feit.
En de rest is geschiedenis.

J-van-de-Bontekoe | 06-11-18 | 12:38

Het klopt wel. Het islam geweld en extremisme is duidelijk rechts te noemen. Fijn dat ze dat nu eindelijk ook inzien bij de NTCV. Hulde.

ristretto | 06-11-18 | 12:16

Het nieuwe fascisme (zoals in den jaren '50 van den vorige eeuw voorspeld zouden de fascisten van de toekomst zich anti-fascisten noemen) ziet achter elke boom oprukkend extreem-rechts.
Voor de kijkers thuis: dat is dus alles wat rechts is van de kloon van Justin Trudeau.

Doorlopen, deze keer is er ECHT niks aan de hand.

Jan Passant mk2 | 06-11-18 | 12:10

Niet geheel toevallig komt dit rapport daags voor het jaarlijkse zwartepietenspel, waarbij de gemoederen en rake uitspraken vanzelfsprekend weer voorbij vliegen. Kan fascisco Jole cum suis weer zeggen "zie je wel, extreem rechts is een groter gevaar dan IS, dus IS-kinderen zijn welkom in Nederland.".

Abject | 06-11-18 | 11:52

Op redacties van de "belangrijkste verslaggeving" krijgen ze nu een klein stijfje (of nat foefje; daar wil ik vanaf zijn) omdat geenstijl hun tijpwerkje onder het kopje "belangrijkste verslaggeving" heeft geplaatst.

Een beetje oud nieuws, zou ik zeggen. Deze berichtgeving over de zg groei van extreem-rechts was een paar maanden geleden al nieuws, en ook toen, net als nu, hebben ze er op de Joop een "field day" mee.

God, wat zijn ze er in deugkringen blij mee dat ze nu eindelijk iets hebben waar ze zich "terecht" zorgen over mogen maken; ze hebben er altijd al voor gewaarschuwd en "iedereen" weet waar eea toe kan leiden, dat hebben we namelijk gezien in 40-45. Van die godwin kunnen ze maar geen genoeg krijgen.

Niet de dreiging van de fundamentalistische islam met haar inmiddels jarenlange geschiedenis van bloedige aanslagen in Europa is het gevaar, nee, een paar sneue groepjes kaalkoppen met een "voorliefde voor wapens".

"Het aantal geweldsincidenten ging van 17 in 2013 naar 45 in 2016."

kwooten ze op de Joop met harde plassers. Maar uit het Volkskrantartikel wordt mij niet duidelijk waaruit die 45 geweldsincidenten nu daadwerkelijk bestaan. Er worden alleen maar weer die dronken boerekinkels genoemd die een "aanslag" op een moskee pleegden met bierflesjes gevuld met benzine:

"In Nederland hebben sindsdien meerdere gewelddadige extremistische incidenten plaatsgevonden, zoals de terroristische aanslag in 2016 op een moskee in Enschede en de diverse gewelddadige acties tijdens de vluchtelingencrisis."

Worden met die "diverse gewelddadige acties tijdens de vluchtelingencrisis." soms die protesten van die daar-moet-een-piemel-in zangers bedoeld? Dat was allemaal niet fraai, en ik was er zeker geen voorstander van, maar waren dat nou echt "gewelddadige acties"?

Voor de rest kan de NCTV alleen maar weer met de paar bekende uitgekauwde voorbeelden van extreem-rechts geweld uit het buitenland komen:

"De aandacht van de NCTV voor rechts-extremisme is daarnaast verscherpt door gebeurtenissen elders in Europa. Daaronder vallen de aanslag in 2011 door de Noor Anders Breivik, de moord op de Britse parlementariër Jo Cox in 2016 en de arrestatie in 2018 van een rechts-terroristische cel in Frankrijk."

Heel erg, inderdaad, ik wil dat op geen enkele wijze bagatelliseren. Persoonlijk vond ik dat drietal dat een aantal jaren door Duitsland zwierf en ca 10 Turken vermoordde, het meest lugubere. Maar in een Europa met ca 500 miljoen autochtone Europeanen en ca 20 miljoen moslims vind ik de "geweldsbalans" toch nog altijd uitermate ongunstig doorslaan in het "voordeel" van de moslims, als ik dat zo kan formuleren.

Kijk, dat "rechts" de afgelopen 20 jaar flink is gegroeid, dat staat uiteraard als een paal boven water, maar dat is nog lang niet hetzelfde als extreem-rechts dat bereid is geweld te gebruiken. Dat er mensen zijn - ikzelf behoor er toe - die de voortdurende instroom van moslims niet zo'n geweldig idee vinden, en vrezen voor vormen van "islamisering", maakt je dat ook al extreem-rechts? Kan toch niet? Wat bij mijzelf de meeste verbazing/bevreemding oproept is deze opmerking van de NCTV:

"De AIVD en de NCTV staan ook stil bij de ‘niet-gewelddadige’ dreiging tegen de democratische rechtsorde die uitgaat van alt-right, ofwel alt-rechts."

Een niet-gewelddadige dreiging tegen de democratische rechtsorde?!?! Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat andersdenkenden/"rechts''denkenden politieke partijen oprichten - in Nederland PVV/FvD - om te proberen het beleid tav immigratie, asielbeleid, islamisering "om te buigen"? Is dat een dreiging tegen de democratische rechtsorde? Eea lijkt mij het "toppunt" van democratie. Maar ik zal wel te simpel denken.

Dr_Johnson | 06-11-18 | 11:23 | 2

Een niet geweldddige dreiging is bijvoorbeeld het feit dat u “rechts” van GL stemt.
Één grote poppenkast dit, Goebbels zou het geweldig gevonden hebben.

J-van-de-Bontekoe | 06-11-18 | 12:42

Ach, het is de rochel van een ten dode opgeschreven ideologie. Men gaat door op het ingeslagen multiculturele pad van waaruit men al lang door de bomen het zieltogende bos niet meer ziet, klampt zich vast aan afstervende mens- en wereldbeelden, stuit op steeds meer kale open plekken en geeft daar een ander de schuld van. Men creëert desintegratie en ziet "extreem-rechts", nota bene een van de gevolgen van die desintegratie, als oorzaak.

Schoorsteenveger | 06-11-18 | 13:03

Altijd extreem rechts. Maar zijn die terroristen ook niet extreem rechts. Een religie is toch ook rechts. Dus zie ik al jaren een toename van extreem rechts. Extreem links wordt niet genoemd. Logisch, zij zijn altijd aanwezig en zijn schadelijker dan hun tegenpolen. Noem een paar namen: Mao, Stalin, Pol Pot en maar niet vergeten: de rote armee fraction, Baader-Meinhof en meer van die klanten in Japan en Italie. en dan al onze lokale activisten/deurdrammers.

wallenberg | 06-11-18 | 11:20

Veel beweringen worden gedaan op basis van krantenkoppen, nieuwsbronnen. Maar niet op basis van wetenschappelijk onderzoek. Dan zou het wat meer zeggingskracht hebben. Nu hangt het af van welke krant de dienstdoende ambtenaar heeft gelezen.

Quichegerechtigde | 06-11-18 | 11:14 | 2

Je kan het breder trekken naar op welke partij de gemiddelde ambtenaar stemt.
Veelzeggend is in dit verband de benoeming van Amsterdamse Korpschef Aalbersberg naar Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) en Dick Schoof naar hoofd AIVD allebei door toedoen van mevrouw Ollongren en Rutte.(Nationale veiligheid).
Het is duidelijk dat daar ook politieke motieven een rol bij spelen.

Roadblock | 06-11-18 | 11:42
-weggejorist-
O2Neutraal | 06-11-18 | 16:15

Het lijkt mij een typisch geval van steeds meer (kritische)meningen onder de kop "Extreem rechts" in te delen.
Vluchtelingen/Islam kritiek is dat bijvoorbeeld nu ook al.
Als de definities veranderen, dan veranderen ook de uitkomsten.
Verder ken ik geen rechtse groepen die structureel geweld bij demonstraties gebruiken in tegenstelling tot AFA.
De kop zou ook kunnen zijn: "Wanhopig links wordt steeds radicaler".

Roadblock | 06-11-18 | 11:12

Waarom wordt er alleen naar 'Rechts' fascisme gezocht,
alsof er geen 'Links' fascisme zou zijn.
Dan ben je toch ziende blind...

Kanarie_Geil | 06-11-18 | 11:06 | 2

Langshetrandje, idd, Den Uyl was vol van hem...

Kanarie_Geil | 06-11-18 | 11:35

Wat vooral in opkomst is is het aantal berichten over de opkomst van extreem rechts. Het word tijd om eens onderzoek te doen naar deze berichtgeving. Het kan toch niet zo zijn dat een complete beweging die blijkbaar zo enorm gegroeid en gevaarlijk is, dat deze niet te vinden is in het dagelijkse straatbeeld. Zelfs de harde kernen van voetbalclubs hebben inmiddels meer kleur gekregen. Kortom, verzonnen verhalen om mensen bang te maken en vrijheidsbeperkingen te legitimeren. Kan het stoppen aub?

O2Neutraal | 06-11-18 | 11:05

Definieer 'extreemrechts': Mensen die vraagtekens zetten bij Schengen of het opdringerige multiculturalisme? Pro-Israelieten? Brexiteers? Moslims? De club van 10 miljoen? Vaste kijkers van Opsporing Verzocht? Blokkeerfriezen? E.J. Bron of Wierd Duk?
Kom op, je kan het. Want dit is écht te vaag.

Slogra | 06-11-18 | 10:59 | 1

Ik denk dat gaat over Pegida-Nederland, die anderhalve varkenskop, pun intended. En natuurlijk: prof Jordan Peterson heeft een lezing gehouden: ojeee ontzettend extreemrechts zeg! De halve UvA was dagenlang in paniek! Puppy's konden niet op tijd en in de nodige getalen worden aangesleept!

kleurdoosje | 06-11-18 | 11:30
-weggejorist-
Witte_Willem | 06-11-18 | 10:58 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

De msm en onafhankelijke, ECHTE, journalistiek... tja... hopeloos. Heel Nederland laat zich als een robot programmeren. Als schapen lopen we het slachthuis in.

Ton8695 | 06-11-18 | 10:57

Ik hoor de kreet "islamofobie" niet meer zoveel. Blijkbaar toch te onzinnig om hjet volk te overtuigen, bij de toenemende problemen vanuit de islam. "Racistisch" werkt ook niet echt als geloofwaardig stempel. Nu wordt het "extreem-rechts" frame veelvuldig gebruikt om mensen weg te zetten. Zal ook niet werken. Het enige resultaat is dat de overheid zichzelf steeds duidelijker te kijk zet.

Schmalz | 06-11-18 | 10:55

Er bestaat helemaal geen extreem rechts in Nederland, zelfs de PVV is nog behoorlijk extreem links.
Als je extreem rechtse partijen wilt zien moet je eens naar de IS kijken, daar wordt je gewoon vermoord als je ongelovig bent.
In Nederland bestaat alleen extreem links en die hebben dan ook al heel wat schade, moorden, aanslagen enz enz enz op hun geweten helaas. GroenLinks is van origine dan ook een terroristische partij, groot geworden door bomaanslagen, moorden, corruptie, inbraken, kraken enz.
Maar oh wee als je het daar over hebt, dan wordt je meteen weggehoond, niet serieus genomen, je berichten verstopt, zelfs verbannen en noem maar op.

Leukautootje | 06-11-18 | 10:52

'Dat gelul over extreem is alleen van toepassing op de MSM.
.Dit bericht over de dame die loog over Kavanaugh wordt handig uit de media gehouden want er komen verkiezingen.
Hier was bij Pauw,DWDD en andere programma's ook te horen hoe slecht die Kavanaugh wel was.Dat de leugen niet meer stand houdt is natuurlijk geen nieuws.De W.P. zegt er niks over.
www.foxnews.com/opinion/gutfeld-on-ka...

pejoar | 06-11-18 | 10:52

"Precies wat we al jaren zien: problemen met immigratie, integratie en islam kweken een tegenbeweging in verruwing, verharding en verrechtsing, maar het is allemaal ongeorganiseerd". En hier gaat de analyse al fout (al dan niet gestuurd). De opkomst van de verhardende islam (het salafisme) wordt met miljarden en miljarden euro's door rijke geldschieters uit landen als de UAE gesubsidieerd. En terzelfdertijd wordt ook als kers op de taart dagelijkse gehersenspoeld door de NPO die u het linkse gedachtengoed van Islam=vrede wil opleggen. We worden dagelijks verneukt door deze partijen. Let op uw Saeck.

zimmerschwanz | 06-11-18 | 10:47 | 1

De islam en veel andere polariserende onderwerpen worden gewoon gebruikt door deze opportunisten om de maatschappij te verdelen en verder te gaan met het afnemen van burgerrechten om tot een technocratie te komen. Tijd om het kartel weg te stemmen.

O2Neutraal | 06-11-18 | 11:40

Als die ambtenaren van de AIVD en NTCV zich zulke verschrikkelijk zorgen maken over het radicaliseren van extreemrechts, pak dan die extreme moslims en extreemlinkse subsidie vreters eens aan echt en hard aan. Vernietig de wortel en het plantje inclusief allerlei vertakkingen sterven vanzelf af. Maar iets zegt mij dat dit niet helemaal hun opgelegde modus operadi is (Hoi Pieter Jaap Aalbersberg!). Wie is er politiek ook alweer verantwoordelijk voor deze diensten? Ach laat ook maar….

Nalek | 06-11-18 | 10:43 | 1

wachtmeester Parelberg is de Petain van de resistance

zimmerschwanz | 06-11-18 | 10:53

Geenstijl is ook aan het framen. Achterban PVV is vooral boos. Is daar onderzoek naar gedaan?

Mijn klomp breekt | 06-11-18 | 10:42 | 1

Ik ken een paar mensen in de buurt waar ik woon die PVV stemmen, deze zijn niet boos, eerder enorm teleurgesteld, men voelt zich in de steek gelaten. Maar als je maar lang genoeg herhaalt dat iets zo is, gaan mensen het vanzelf meer geloven. En is er zelfs een kans dat mensen zich er naar gaan gedragen, mooie onderzoeken zijn hier naar gedaan.

Een voorbeeld, we zijn zover dat een van mijn buitenlandse collega's die Nederlands aan het leren is door te lezen in kranten (ja, die bestaan nog even), wilde weten waar al die extreem rechtse mensen waren waar over werd geschreven. Hij komt uit de Oekraine, daar hebben ze plekken waar ze verzamelen in de stad die iedereen kent. Hier, ik zou het niet weten waar ik ze zou moeten vinden. Volgens hem is dat dan omdat ik niet heel Amsterdam ken, alsof je dat kan verstoppen. Maar goed, de rapportjes blijven komen, want de politieke leiding moet en zal haar bestaan willen legitimeren en daarmee tevens enge maatregelen kunnen instellen tegen het verzonnen kwaad om zo de weinige burgerrechten nog verder te beperken. Dat doet men dus desnoods met een imaginaire vijand. Bah.

O2Neutraal | 06-11-18 | 10:53

extreemrechts in Nederland is een stuk minder gewelddadig dan extreemlinks. #feit

zeiksmurf | 06-11-18 | 10:41 | 1

Niet alleen in Nederland, trouwens wat is extreem rechts ? Zijn dat kaalkopjes die idiote dingen lopen te roepen ? Of zijn dat mensen die over alles 3 keer nadenken en met de feiten geconfronteerd tot bepaalde bevindingen komen ?

Lt-Kol Kilgore | 06-11-18 | 11:20

en nooit hoor je wat over links. maar dat linkse tuig is wel georganiseerd. maarja daar zijn ze te stom voor!

Henk P | 06-11-18 | 10:40 | 5

Beste....
Ik wil uw landgenoot niet zijn. Verkeerde nick!

CalamityJane | 06-11-18 | 11:21

Beste_Landgenoten | 06-11-18 | 11:00 |
Langere traditie, subsidie en meer steun van hogerhand.

Schoorsteenveger | 06-11-18 | 11:21

AFA word gewoon geacepteerd door de meerderheid (lees; MEDIA) blijkbaar.

Dutch-Super-Evil | 06-11-18 | 11:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Links en rechts de een kan het halen en de ander moet betalen.
Nu de zaak uit de klauwen loopt krijgen de bejaarden de schuld.
Zonder zak japanner kun je wel berekenen dat er steeds meer halers komen je ziet alleen maar belasting verhoging.
Wat is rechts gekkies die met het hakenkruis zwaaien of met een isis vlag.
beide zijn van het padje.
Nee mensen die op Wilder stemmen of op baudet die houden er een andere mening op na en worden door de cordon sanitair aanhangers aan de kant geschoven.
Dat zal dan wel rechts zijn een vorm van politiek ben je niet voor mij dan ben je tegen vroeger werden die mensen gedeporteerd.
hoe zou het toch komen dat reutel zijn partij de grootste is.
2 verdieners hyphoteek aftrek wonen voor een schijntje vergeleken bij huurders de scheefwoners worden ook flink gepakt die mogen niet in een magarine buurt wonen dat is voor status houders.
Verdeel en heers hoe is het met de vetpens voorzitter van de vvd de keizer van de doden.
De stille kracht van de kiezers die het niet eens zijn met het beleid neemt toe.
En dat mag rechts genoemd worden maar misschien is het wel rechtvaardig

soledad | 06-11-18 | 10:33

Extreem Links, dat is pas erg. Anti Zwarte Pieten opperden ooit tijdens de nationale Sinterklaasintocht hem van zijn paard te schieten zodat de kinderen 'massaal onder zijn hersenen en botsplinters bedekt zouden komen te zitten'. Dat is de reden dat ze nu Muiswinkel Sinterklaas hebben gemaakt in Amsterdam. Het linkse kamp kan nu toch moeilijk Muiswinkel overhoop schieten. Slim bedacht ogenschijnlijk. Tenzij een domme lul uit dat kamp even niet weet dat het Muiswinkel is die op dat paard zit. Dat zou dan best lullig zijn voor Muiswinkel.

Koonkluk Huis | 06-11-18 | 10:29 | 1

Nee hoor, dit is gewoon de zoveelste dikke vinger van de bestuurlijke elite richting het meerendeel van de bevolking.

spanarchist | 06-11-18 | 10:43

Ook leuk: we gaan de booslims als extreem-rechts pluggen. Dan wordt de verwarring helemaal compleet bij de linkse deugers. Ze snappen er nu al niets meer van.

Frau Merkel | 06-11-18 | 10:17 | 1

Ze zijn anders net zo racistisch als neos

ThierryOut | 06-11-18 | 10:32

Dat ene linkje klopt niet; ik kreeg een plaatje van De Efteling te zien....

benjeallanggek | 06-11-18 | 10:15

Als je Pim zo passievol hoort praten, is die Wilders toch echt een karikatuur van de onderste plank.

En hij heeft gelijk zo op 00:50: hij is afgemaakt én het probleem is er nog steeds.

Sensemilla | 06-11-18 | 10:12 | 7

Roadblock | 06-11-18 | 11:26
Ik heb "Pim" op de voet gevolgd. Weet precies wat zijn stokpaardjes waren en waarop hij de nadruk legde. Het was allemaal echt niet zo vernieuwend of geweldig wat die man zei. En wat grappig is: De man was de elite zelve, in alles. Zijn manieren, zijn kleding, zijn taalgebruik, sociale milieu, alles aan de man was elitair. En toch werd hij omarms als de man van het volk. Is dat niet enorm grappig?

Beste_Landgenoten | 06-11-18 | 11:33

Beste_D66_Landgenoten | 06-11-18 | 11:33 |
Ik kan mij herinneren dat de toenmalige kliek hem helemaal niet grappig, maar een bedreiging vond.
Ik weet nog ook dat jouw Thom de Graaf met zijn Anne Frank toespraak hem in de nazi-hoek wilde drukken.
r2---sn-5hne6nsy.googlevideo.com/vide...
Wat dat betreft is er niet veel veranderd bij D66.
Jouw Ollongren probeert precies hetzelfde met Baudet.
www.nrc.nl/nieuws/2018/02/02/ollongre...
Verder twijfel ik er ernstig aan, of je ooit een boek van Fortuyn gelezen hebt.

Roadblock | 06-11-18 | 12:03

@Sensemilla
En dat probleem blijft door Geert Wilders een karikatuur te blijven noemen want dat is hij niet. Als er één politicus is die ''passievol praat'' dan is het Geert Wilders wel.

van der g | 06-11-18 | 12:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat was Pim toch een briljant man!

Blanke_Vlaai | 06-11-18 | 10:09

Dat het in Nederland zo'n vaart niet loopt, komt vast doordat men mag demonstreren waar en wanneer men wil, al is het tijdens een kinderfeestje, zoals bijvoorbeeld de Sinterklaas-intocht, om maar iets willekeurigs te noemen. Er schijnen in Nederland zelfs burgemeesters te zijn, die vóór- en tegenstanders van iets uitnodigen om te komen demonstreren. Waar elders vind je zulke goede service?

"Actiegroep Kick Out Zwarte Piet gaat bij de intocht van Sinterklaas in Nijmegen en Apeldoorn demonstreren, dat zegt de groep op Facebook. (..) Actievoerders gaan in 18 gemeentes demonstreren bij de aankomst van de sint. Waarom de keuze op Nijmegen en Apeldoorn is gevallen is niet helemaal duidelijk. De gemeente Nijmegen gaf eerder aan dat alle pieten welkom zijn in de stad."
bron: www.omroepgelderland.nl/nieuws/235841...

kweethetooknietbeter | 06-11-18 | 10:08 | 1

Havanna aan de Waal, dus lekker veilig voor die beroepsfrovocateurs. Daar ga je geen blokkeercubanen aantreffen, die voor volk en vaderland opkomen.

lokoolokie | 06-11-18 | 11:06

GS is nog geen week zelfstandig en het NCTV probeert meteen elke vorm van georganiseerd rechts verzet te framen als staatsgevaarlijk. Alle citaten uit het rapportje laten zien dat er geen concrete aanwijzingen zijn, maar dat het hier pure speculatie betreft. Voorkomen is inderdaad beter dan genezen, maar wat nier gaat helpen is de definitie van terreur naar politieke wens op te rekken.

Ik zou zeggen: zwarte piet, let op uw pepernoten!

Hetkanverkeren | 06-11-18 | 10:07 | 2

"Extreem-rechts rukt op". Alleen die paar woorden verraden reeds de preoccupatie. Als je een lijstje maakt van de problemen en probleempjes waar de Nederlandse samenleving vandaag de dag mee kampt, dan lijkt het met dat oprukken nogal mee te vallen. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de gemiddelde Nederlander zich gezien de omstandigheden buitengemeen inschikkelijk gedraagt. Tot op heden dan. Het zou zo maar kunnen veranderen.
Dat het hier en daar wringt en schuurt staat buiten kijf. En dat extreem-rechtste splintergroeperingen dankbaar gebruik kunnen en willen maken van dat wringen en schuren is eveneens evident. Maar de belangrijke vraag is uiteraard waaróm het wringt en schuurt, waaróm van die gemiddelde Nederlander steeds meer gevraagd wordt om inschikkelijk te zijn.

Schoorsteenveger | 06-11-18 | 10:48

"Extreem-rechts rukt op" komt uit hetzelfde handboek voor propaganda als "de Amerikaanse vloot stoomt op". Normale mensen zeggen: "toename van extreem-rechts" en "Amerikaanse vloot op weg naar Middellandse zee". Maar ja...normale mensen.... 'Aantal objectieve journalisten keldert'. Zoiets dan?

piloot47 | 06-11-18 | 11:37

Er is veel te weinig extreem rechts.

KLK3 | 06-11-18 | 10:05

Ik heb het gezien LET OP!! Begin oktober precies hetzelfde bericht van de AIVD (en vorig jaar ook) ook te zien op ongeveer alle media als het ware toegejuicht, behalve RD, Elsevier en natuurlijk Geenstijl (Telegraaf, Trouw, NRC, AD, ND, NOS en de rest van de ''vrije media'') Toegejuicht idd want het is niet alleen opdat mensen klikken cq zich aangetrokken voelen door de kop maar ze willen de massa hiermee pakken en laten denken hoe erg het wel niet is als iemand zich zorgen maakt om bijv. de islamisering dat is nl. extreemrechts = nazigedachtegoed.

Afijn... het is weer duidelijk het gaat niet om de waarheid maar om iets heel anders.. het demoniseren van mensen die nadenken en zich niet laten indoctrineren door de massamedia.

ja-nee-misschien | 06-11-18 | 10:03

Hier zie je maar weer hoe de media aan het jojooootje hangt van de regering. Ze verwoorden het zoals het linkse gedrocht dat wil.

brandewijntje | 06-11-18 | 10:01

Moslim-extremisme, moslim-terrorisme en jihadisme zijn religieus geïnspireerd dus in de klassieke zin van het woord zijn dit extreem-rechtse uitingen.
Als je dit meerekent zie je inderdaad een zeer duidelijke toename van rechts extremisme. Zij het dat dat voor 99,9% uit de islamitiche hoek komt.

mailadresonbekend | 06-11-18 | 10:01 | 1

Ik denk dat ze het alleen over Pegida hebben: Wagensveld opgepakt voor het dragen van een roze kinder-varkensmutsje: o wat was hij toch gevaarlijk!
Wagensveld opgepakt voor koteletje willen barbecuen aan de overkant van een moskee: extreem gevaarlijk van Wagensveld.
Oja en memes, alle memes zijn extreem gevaarlijk en worden uitsluitend door extreemrechts gebruikt.

kleurdoosje | 06-11-18 | 11:14

Kernwaarden fascisme: 1 onbetwiste leider, totalitair, anti-democratisch, anti-individualisme, militaristisch, patriarchaal, antisemitisch, homofoob, masculien,, archaisch, willekeur, censuur en zwarte vlaggen. 1 op 1 ook toe te passen op een andere wereldwijde politieke ideologie (vermomd als religie).

Mammeloe | 06-11-18 | 10:00

Blijft vreemd hoeveel mensen er in de "verdediging" schieten als het om extreemrechts gaat. Feit blijft dat extreemrechts in opkomst is en radicaliseert. Je zag een soortgelijke trend bij moslims na 9/11. Eerst werden ze religieuzer. Toen kreeg je de eerste radicalen die jihadistische acties "wel konden begrijpen" een paar jaar later hebben we 500 jihadisten waaronder zware terroristen.

De Koreaanse Slet | 06-11-18 | 10:00 | 9

Extremisten blijven extremisten en dat is altijd slecht.

De Koreaanse Slet | 06-11-18 | 10:40

Klopt! Maar de realiteit daar weet u van. Daar kan ik het wel mee doen wat u betreft.

CalamityJane | 06-11-18 | 10:46

Je hebt gelijk DKS. IK zie het malieveld steeds vaker volstromen met extreem-rechtse demonstranten, en grotere Pegida demonstraties bij die moskeeen... Oh wacht even, die werden verboden.
Je leutert dus.
Links hoeft maar op een fluit te blazen, en de hele uitkering trekkende bende golft de straat weer op, wapperend met "Geef het fascisme geen stem" en met in de flanken de uiterst gewelddadige AFA.
Geef eens een paar bewijzen van je "een feit blijft"- Waaruit blijkt dat dan? Neemt het aantal gewelddadige acties van rechts toe? Worden linkse demonstraties onmogelijk gemaakt? Worden zaaleigenaren bedreigd?

Roadblock | 06-11-18 | 12:32
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
de directeur | 06-11-18 | 09:57 | 3

Binnenkort gaan ze hier op het nu nog mooie rustige platteland windmolens plaatsen van ongeveer 215 meter tiphoogte. De anti-windmolen-actiegroep (waar ik ook lid en sponsor van ben) gaat we zeker tegen deze maatschappij ontwrichtende ondingen actie voeren. Wij worden ook door de NCTV genoemd als potentiële terroristen. Nou, dan ook maar terrorist!

eerstneukendanpraten | 06-11-18 | 09:54 | 5

Burgerlijke ongehoorzaamheid, dat mag wel.

Mammeloe | 06-11-18 | 10:12

Hoeveel windmolens heeft de Groene Khmer al geplaatst op hun grondgebied, de republiek Amsterdam?

Langshetrandje | 06-11-18 | 10:16

Inderdaad. Windmolens lopen niet op wind, maar op subsidie. Maar dan maar eerst een windmolen van 215 meter op de Dam in Amsterdam, een op het Leidseplein en een op het Binnenhof in Den Haag plaatsen. Daarna eventueel in de rest van Nederland. Wedden dat er geen enkele windmolen meer bijkomt?

paartjehop | 06-11-18 | 10:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Ook hier is het de toon die de muziek maakt. De manier waarop rechts zich profileert is vaak slecht. Zo ook bij Wilders en bij tijd en wijle Baudet. Links presenteert zich vaak perfect terwijl ze met de grootste onzin en leugens aankomen zetten. Het zijn witte graven. Van buiten lijkt alles mooi en schoon, van binnen is het rot en dood.

Atheist-Priest | 06-11-18 | 09:54

Lol @ nctv.nl: het beveiligingscertificaat van de site is niet betrouwbaar.

harbi | 06-11-18 | 09:54 | 1

Niet juist.

Zwizalletju | 06-11-18 | 10:02

In de Amsterdamse GR hameren de int socialisten via bij1 en DENK continue op het extreem rechtse gevaar en geweld. Als voorbeelden komen ze dan met schietpartijen in de US. Dat is het niveau van ''debatteren'' over dit onderwerp in de hoofdstad.
Volgens deze 2 parels is het oprukkende fascisme het grote gevaar, terwijl de diensten de handen vol hebben aan (wannabee) jihadi's en aanhang.

Chemokar | 06-11-18 | 09:48

De N.S.B. Had 75000 leden.
Er is dus een significante afname van extreem rechts met de komst van de vele immigranten. Nederlanders zijn dus steeds aardiger en toleranter geworden.

Hiram | 06-11-18 | 09:46 | 4

De NSB had 75000 leden
D66 heeft er 25000.
Nederlanders zijn dus steeds minder gecharmeerd van vergaande "Europese" integratie.

jemagookniksmeer | 06-11-18 | 09:52

NSB was inderdaad links. Nationalistisch maar links als de pieten.

Repetitive Beats | 06-11-18 | 09:56

De voorlopers van groen links dus?

beau van rtl | 06-11-18 | 11:00
▼ 1 antwoord verborgen

Pim Fortuy, geloof nog steeds niet in die linkse activist die hem ombrachte. Mis m nog steeds.

Extra.Paracetamol | 06-11-18 | 09:46

Er zitten gewoon openlijk financiers van extreme terroristenclubs in dit kabinet.

Mammeloe | 06-11-18 | 09:46

Antifascisten & moslimfundamentalisten zijn lieffff !

Acidbrain | 06-11-18 | 09:44

Dat rapportje had ik niet nodig. Een uitzondering daargelaten zijn Nederlanders juist vanuit een historisch perspectief (handelsgeest) consensus-gericht. Het echte extremisme is geïmporteerd. De rest is eigenlijk niet meer dan een reactie daarop.

MickeyGouda | 06-11-18 | 09:43 | 2

Goed gezegd. Het is inderdaad actie-reactie. Plus; men heeft zich massaal gefocust op twee dingen; vermeend racisme en de illusie van een groeiend extreem rechts. En alles waar je met zn alleen lekker extreem op gaat letten, dat zul je vaker gaan zien. Het is in de werkelijkheid niet groter of meer, maar omdat je alleen dát wenst te zien, zie je de rest niet meer en schreeuwt men triomfantelijk "we hebben gelijk"! Het is een vorm van massahysterie, iets met groepsdynamiek en de wens om je eigen hypothese uit te laten komen middels cherry picking van zogenaamd "bewijs".

Dutchbeaurouge | 06-11-18 | 09:48

En zo is het!

de directeur | 06-11-18 | 09:48

Extreem rechts komt vooral vanuit islamitische hoek. Daar viert het echte fascisme hoogtij. Maar ja. Kleurtje, religietje, dus olifantje in de kamer.

Dutchbeaurouge | 06-11-18 | 09:41 | 1

fascisme is, en ik herhaal, niet rechts. Fascisme is een linkse ideologie.

Langshetrandje | 06-11-18 | 11:39

"... giftig (online) debat kan leiden tot extremistisch geweld."
Nee hoor. Noem andersdenkenden racist en fascist, scheld ze zelfs uit voor kankerlul, zeg dat bepaalde politici op wat voor manier dan ook gestopt moeten worden en je krijgt van de gemeente Amsterdam netjes een baantje aangeboden.

spanarchist | 06-11-18 | 09:40 | 2

Dat hij nooit voor deze uitspraak is vervolgd bevreemd mij.

keestelpro | 06-11-18 | 09:51

Ik ben boos op links en houd van bacon, dus ik ben extreem rechts.
Zo rederen die extreem linkse betweters, links bestaat niet meer en is extreem links geworden.

VanGeuzen | 06-11-18 | 09:40 | 1

En je punt is? Waarom boos op links? Wat hebben ze je aangedaan terwijl ze marginaal in de oppositiebankjes zaten te wezen?

vrijstijler | 06-11-18 | 10:02

worden dit soort onderzoekjes eigenlijk ook gedaan naar extreem links? Of is dat verder niet van belang?
Ik heb altijd een beetje het idee dat in de media en de rechterlijke macht 'extreem' rechts altijd net wat makkelijker en sneller veroordeeld worden. Op een of andere manier wordt links geweld vaak met de mantel der liefde bedekt.

Dick Luyenlomp | 06-11-18 | 09:38 | 2

Herinner je de G20 in Hamburg nog? Extreemlinkse ratten staken de halve stad in brand en hoe noemden de Nederlandse media dit uitschot? 'Actievoerders'.

Crusher | 06-11-18 | 09:54

Omdat extreem rechts Nederland uit zo'n 10 tot 20 mensen in heel Nederland bestaat is een onderzoekje makkelijker.

Repetitive Beats | 06-11-18 | 09:57

Wérd de tegenbeweging tegen islamisering en een falende overheid maar sterker! Maar nee, Nederlanders laten liever over zich heen lopen, door horden nutteloze invasiers. Zielig gewoon.
Neem een voorbeeld aan o.a. Duiters, Italianen en Hongaren, die komen tenminste daadwerkelijk in opstand en bewerkstelligen op die manier de zo noodzakelijke omwenteling in het sinds WOII falende naïeve hippie denken.

echt_links | 06-11-18 | 09:38 | 3

de Duitsers komen in opstand door massaal op de Groenen te stemmen?

Glasgow Argus | 06-11-18 | 09:39
-weggejorist-
echt_links | 06-11-18 | 09:44

Echt_links
Ik denk dat wij vooralsnog meer te verliezen hebben. Extreem links handelt naar voorbeeld van de toenmalig bezetter. Andersdenkenden worden bedreigd, adverteerders, werkgevers, vrouwen en kinderen.

Repetitive Beats | 06-11-18 | 10:01

Dus: het grote gevaar van extreem rechts is er altijd al geweest, en nu hebben ze het excuus van immigratie etc aangegrepen om actiever te worden.
Als ik de linkse media tenminste goed begrijp.
Gelukkig hebben we de sleepwet nog, kunnen we al die extreme figuren zoals Wierd Duk en Joost Niemöller en zo laten afluisteren en volgen.
Daarmee voorkomen we aanslagen, en worden we eindelijk een lieve, vreedzame samenleving zonder problemen.

Nuchternederland | 06-11-18 | 09:35

Mmmm, lekker. Spek, eier, en boerewors. Het beste ontbijt om de dag mee te beginnen...

hotnot | 06-11-18 | 09:32 | 5

Gemaklik, ons het 'n suidelike vriend om te besoek! Welkom!
Hou jy ook van 'n koekie?

keestelpro | 06-11-18 | 09:47

@keestelpro: ek like coolie cookies, oftewel samoosas. Mmm, lekker.

hotnot | 06-11-18 | 09:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Mag ik nu concluderen dat ze in een kamer vol olifanten waarschuwen voor een brullende muis ?

B.Spiritus | 06-11-18 | 09:32

Ondertussen werd vanmorgen in WNL de massale aanranding tijdens een halloweenparty in een Tilburgs zwembad besproken. Niet één keer werd de afkomst van de daders genoemd. Een foto zegt meer dan 1000 woorden.
https://img-brabant.rgcdn.nl/cf7973a2c8484c9fa8bf4d9e9e474099/opener/De-groep-jongeren-in-het-zwembad-Stappegoor-Foto-Manuela.jpg

AntonJensen | 06-11-18 | 09:32 | 5

En dan neuzelen de gasten bij WNL, o.a. de stoffige USA kenner Willem Post over met de ouders in gesprek gaan. Mag ik effe een teiltje

AntonJensen | 06-11-18 | 09:39

Als Willem Post de feiten zou benoemen wordt ie niet meer uitgenodigd.

Mammeloe | 06-11-18 | 10:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Extremistjes zijn altijd kudt zowel links, rechts als religieus.
Goed te horen dat rechtse engnekken vooralsnog niet georganiseerd (kunnen) opereren maar dat is geen reden hun daden of dreiging te bagatelliseren.

Berbaar | 06-11-18 | 09:31 | 9

@echt_links
Mooi man!

benjeallanggek | 06-11-18 | 10:18

Berbaar. Zes nog maar gelukkig! Tegen de tijd dat het echt los gaat bent u weg.
U wel!

CalamityJane | 06-11-18 | 10:49

Nee, Brabbelbeer, jij steekt je energie liever in het bagatelliseren van de daden en dreiging van linkse engnekken en moslims, en daar heb je een behoorlijke dagtaak aan.

Roadblock | 06-11-18 | 12:35
▼ 6 antwoorden verborgen

De eerste kogel kwam van links. Of zijn we Pim F alweer vergeten?
We hebben het altijd wel over rechts, maar links zijn ook geen lieverdjes.

Rest In Privacy | 06-11-18 | 09:31 | 3

EnTheo v Goch niet te vergeten, ook door zo'n linkse rakker.

Papierversnipperaar | 06-11-18 | 09:39

@Papierversnipperaar: De moordenaar van Theo van Gogh (zo schrijf je dat), was een islamist. Islam = religieus = conservatief = rechts. Dat er een handvol linkse deugmensen vinden dat die haatbaarden welkom zijn, wil nog niet zeggen dat die haatbaarden links zijn.

vrijstijler | 06-11-18 | 10:07

Links vertegenwoordigd: Islam, vrouwenrechten, open grenzen, verruiming van de verzorgingsstaat etc. Totaal niet met elkaar te combineren maar links heeft het hondje mee naar huis genomen en nu moeten ze er maar voor zorgen.
Moslims stemmen ook links, links staat allang niet meer voor de arbeider en hun noden, die veren hebben ze allang afgeschud, het is verworden tot een oppervlakkige liefdadigheidsinstelling.

Papierversnipperaar | 06-11-18 | 10:20

Ja maar volgens DKS is Extreem Rechts enorm groot, gevaarlijk en zichtbaar!! Toen Indoneesje nog jong was had je de gabbers met Nederlandse vlaggetjes, tot zover het Extreem Rechts wat Indoneesje ooit heeft gezien. Anno 2018 marcheren de AFA's vrijelijk door de hoofdstad als er weer eens een demonstratie is. Hebben we in 2014 een demonstratie mogen aanschouwen van de Nederlandse IS afdeling en inmiddels in 2018 2 terroristische aanslagen door Moslims. En in het straatbeeld van de hoofdstad stikt het mannen met baarden en gewaden en volgepakte vrouwen die de radicale islam propaganderen. Maar volgens DKS is toch echt Extreem Rechts gevaarlijker dan ooit. *schudt hoofd*

Indoneesje | 06-11-18 | 09:30 | 3

Gewoon lezen, lachen en negeren, DKS is allang verworden tot een karikatuur, een inmiddels lachwekkende poging tot het genereren van persoonlijke aandacht. De nieuwe Kouwes.

Dutchbeaurouge | 06-11-18 | 09:52

@Indoneesje | 06-11-18 | 09:30 |
U wordt op uw wenken bediend. Een aantal tegels verder gaat het al weer los. Terwijl extreemrechts in dit land niet meer is als een paar ongelofelijke NVU lutserTs die je nauwelijks hoort of ziet. Laat staan dat er vanuit die hoek daadwerkelijk geweld plaats vindt op grote schaal. Bij iedere demo van Pegida of anderszins laat extreemlinks zich echter iedere keer weer van hun 'beste' kant zien. Ongestraft, dat ook nog. Ook die IS-mars toen staat me nog heel levendig voor de geest. Mijn mond viel open toen von Aarschloch het niet nodig vond om terug te komen van vakantie omdat "er geen grenzen waren overschreden". Ik heb nog steeds deuken in mijn bureau van het vele head desken dat ik toen deed.

Sjefke7807 | 06-11-18 | 10:14

@Indoneesje,
Hij woont toch in voormalig een Oostblokland, daar klopt het misschien wel? Ik denk dat hij soms wat van daar op hier projecteert, want hij ziet daar natuurlijk heel weinig moslims en heeft dacht ik, nog nooit een boerka in het wild gezien. Ik denk dat hij denkt dat het wel meevalt hier, net als daar, wat moslims en overlast betreft en dat GeenStijlreaguurders er extreemrechts over overdrijven.

kleurdoosje | 06-11-18 | 10:33

Ja, ff kort door de bocht. Laten ze daar nou ook eens een mooi staatje maken met twee kolommen:
Kolom 1: Aantal antidemocratische voorvallen vanuit linker hoek
Kolom 2: Aantal antidemocratische voorvallen vanuit rechter hoek
En onder iedere kolom een mooi totaal.

Ben benieuwd of dat de NOS haalt.

Not_again | 06-11-18 | 09:30 | 2

Hier alvast een beginnetje voor kolom 2:
- Associatieverdrag toch tekenen ondanks NEE bij referendum
- Afschaffen raadgevend referendum
- Dividendbelasting af willen schaffen (stond in geen enkel verkiezingsprogramma)

Bij rechts zit het anti-democratische gewoon in de tweede kamer en de regering. Ik heb Klaver, Thieme en Marijnissen nog niet kunnen betrappen om dat soort democratie-haat.

vrijstijler | 06-11-18 | 10:47

vrijstijler | 06-11-18 | 10:47
Nou dikke nee. Een erg simplistische voorstelling van zaken met dikke hyperbool redenering.

Ten eerste is deze regering met D66 en links-VVD en CU zijn verre van rechts.
Het punt dat je lijkt te willen maken: deze 'rechtse' regering doe deze dingen, dus rechts is slecht (en daarom is links goed) is niet in orde. Die vlieger gaat niet op.
- Associatie-verdrag: gedragen door echt links en echt rechts (SP/FvD/PVV)
- Dividendbelasting afschaffen: persoonlijk ding van opportunist Rutte voor zijn pro-eu/pro-globalisten vrindjes.

Grosso modo is deze pro-EU regering erg links en neemt de door jou vermelde Klaver, Thieme en Marijnissen politiek de wind goed uit de zeilen.

Not_again | 06-11-18 | 12:39

Met de toename van extreem rechts is hetzelfde aan de hand als met de afname van de criminaliteit; Als je de parameters verandert, verander je de uitkomst.

Hiram | 06-11-18 | 09:28

In Nederland zijn er alleen al 500 IS aanhangers aanwezig.
En dan zijn de Al-Quida aanhangers nog niet erbij.
De Hamas aanhangers aanhangers ook nog niet.
En dan nog 34 andere terreurorganisatie's aanhangers.
web.archive.org/web/20091009155911/ht...

En dan zich druk maken om verrechtsing van de autochtone Nederlander.
Je bent welkom,welkom in ons land,
youtu.be/6vct7-R9vL0

steekmug | 06-11-18 | 09:27 | 5

@Cobarde | 06-11-18 | 09:31
Maar weer tegen Israëliërs....

steekmug | 06-11-18 | 09:35

ISIS en het islamisme is de enige ultra-conservatieve beweging die ik ken.
Wie niet inziet dat zij extreem rechts zijn weet niet veel van 'culturele antropologie' (sorry voor deze pseudowetenschappelijke UvA term)

keestelpro | 06-11-18 | 09:39

Cobarde | 06-11-18 | 09:31
U bent in de war met Hezbollah.

toetssteen | 06-11-18 | 11:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Heeft iemand een extreemrechtse link naar Jordan Peterson's optreden bij de UvA?
Kan het geenstijltopic hierover niet vinden.

Wie helpt deze arme extremist?

Kaas de Vies | 06-11-18 | 09:27 | 6

Ik hoef er geen kopkaas voor heur...

steekmug | 06-11-18 | 09:53

Haha nu hebben jullie het allemaal in google ingetikt!
Jullie staan nu op de AIVD shortlist, ik niet.

Kaas de Vies | 06-11-18 | 09:57

Haha fijn heb je het toch nog gevonden @Kaas, ik had ook nog niet alles gezien dus ga de vids nog helemaal bekijken.

kleurdoosje | 06-11-18 | 10:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Extreem rechts is booming in de ogen van die complotdenkers op links. Raar volk.

Mr_Pikibelly | 06-11-18 | 09:26

NCTV heeft duidelijk mij nog niet ontmoet... ghe ghe ghe...

de_lamme_de_blinde | 06-11-18 | 09:24 | 1

De lone hamster ?

Acidbrain | 06-11-18 | 09:47

Extreem-rechts groeit met de dag. Maar dan wel in de hoofden van de deugers. Prachtig voorbeeldje is te vinden op de Witte Onderbroek, de site waar gedachtenspinsels gebouwd en gecultiveerd worden.
Onder de titel "Waarom Jordan Peterson gevaarlijker is dan hij lijkt." beschuldigt ene Floris Schleicher meneer Peterson ervan zich te bedienen van menig "stroman-redenering" om zo zijn vijanden, de vermeende "cultureel-marxisten" en "postmoderne marxisten" verdacht te maken. maar hoe doet meneer Schleicher dat? Juist! Met een stroman-redeneringen. Peterson zou, zo stelt die Schleicher, geen krachtig argument hanteren maar zich bedienen van "retorische trucs" om publiek aan zich te binden. En dan komt de retorische truc van Schleicher zelf: "Deze retorische trucs vormen een gevaar, omdat Petersons aanvallen op links en opmerkingen over natuurlijke verschillen tussen man en vrouw goed passen bij het extreemrechtse wereldbeeld van de alt-right."
Dus, zo vindt meneertje koekepeertje, zijn de zorgen van die lui op de UvA gerechtvaardigd. Peterson is een gevaarlijk man. De waarheid mag niet gezegd worden als die waarheid als gevaarlijk wordt gezien. Het morele oordeel bepaalt wat als waarheid geldt. Dat is nou juist waar Peterson tegen ageert, als ik het wel heb. Met best wel wat argument ook.
Extreem-rechts groeit met de dag. Maar dan wel in de hoofden van de deugers.

Schoorsteenveger | 06-11-18 | 09:23 | 9

@Sjefke7807: Ik weet best van de Frankfurter Schule. Maar weet je hoe je pas echt onsterfelijk belachelijk maakt? Door te denken dat die Frankfurter Schule daadwerkelijk invloed heeft en via allerlei kanalen die invloed probeert uit te oefenen. Dan ben je gewoon een alu-hoedje.

vrijstijler | 06-11-18 | 10:53

vrijstijler | 06-11-18 | 10:18 |
Cultureel marxisme is niet meer en niet minder dan een bepaalde "mind set", een zekere manier van denken, een denkkader, een paradigma. Peterson, en hij niet alleen, licht uitgebreid toe hoe volgens hem die denkwijze in elkaar steekt en waar die vandaan komt.
Denk er maar even over na. Toen het Communisme begon te rafelen en uiteindelijk in elkaar stortte, wat is er vervolgens gebeurd met al die linkse lieden, die opstandige studenten van '68, die schrijvers, professoren en filosofen die achter hamer en sikkel aan sjokten en de Revolutie verheerlijkt hadden? Hebben die hun boekenkasten kritisch bekeken en opgeschoond? Zijn ze anders gaan denken? Nee, integendeel, de meesten hebben volhard in hun overtuigingen, te oud en te gearriveerd om het nog op te kunnen brengen na te denke, uitgedaagd te worden, zich rekenschap te geven. Uit dat soort grijzende groepen zijn wangedrochten als GroenLinks voortgekomen, en het SJW-tuig van vandaag laaft zich aan hun inmiddels slappe borst, waar de laatste druppels zurige melk uit geperst worden.

Schoorsteenveger | 06-11-18 | 13:49

vrijstijler | 06-11-18 | 10:53 |
Het gedachtengoed ettert door, zonder sturend principe. Heb je met geloofssystemen ook, die etteren door zo lang het volk er behoefte aan heeft en troost in vindt.

Schoorsteenveger | 06-11-18 | 13:57
▼ 6 antwoorden verborgen

Er moet een balans zijn tussen rechts en links. Aan de ene kant moet links corruptie tegengaan en vernieuwing promoten. Aan de andere kant moet rechts wetgeving handhaven door duidelijk hiërarchisch conservatisme. Zoiets als CU en SGP samen.

nerugaer | 06-11-18 | 09:20

“... homoseksuelen en extreemlinkse actievoerders. Ideologische vernieuwing en gebruik van internet geven de rechts-extremistische scene in West-Europa”. En wederom zijn de rechtse groeperingen ‘extremistisch, en geen rechtse ‘actievoerders’, want alleen linkse groeperingen kunnen uiteraard actievoeders zijn.

JackStick | 06-11-18 | 09:20

Die NCTV clickbait werkt niet. Of misschien toch wel, maar extreem traag. Het is een soor digitale faalambtenaar, zeg maar.

Nivelleermarionet | 06-11-18 | 09:18

Ik begin een beetje moe te worden van al dat gezeik over extreem rechts. Alles wat rechtser is dan GL en de VVD is extreem rechts en gevaarlijk. En dat terwijl bijvoorbeeld Wilders op sommige punten vrij links is. Maar als je het met 'm eens bent val je weer in die categorie, waarmee je het publieke debat onmogelijk maakt.

Voor je het weet ben je een nazi en een fascist, terwijl je alleen vind dat Nederland geen extra moslims nodig heeft (integendeel zelf).

Fijn!

Krekelfukker | 06-11-18 | 09:16

wat zijn de msm er weer als de kippen bij om insinuerende koppen te plaatsen. Zie je zelden als het gaat om links-extremisme of islam-extremistische dreiging.

krelus | 06-11-18 | 09:12 | 4

Woorden als racist, nazi, fascist hebben nu ongeveer dezelfde lading als klootzak en eikel. Alle lading is er vanaf.

BeunDeHaas | 06-11-18 | 09:26

Zeker.

Lupuslupus | 06-11-18 | 09:28
-weggejorist-
Binkoo | 06-11-18 | 10:24
▼ 1 antwoord verborgen

Ondertussen in Frankrijk: nieuw boek van twee journalisten over de oprukkende conservatieve islam in Frankrijk. Conclusie: het loopt de spuigaten nog niet uit, maar het gaat wel de verkeerde kant op. www.welt.de/politik/ausland/plus18291...

FrankVeer | 06-11-18 | 09:11 | 5

Gato
Macron is de gehele week op tour door noord Frankrijk ter gelegenheid van 100 jaar einde WOI. Op zondag ontvangt ie in Parijs 80 wereldleiders.
www.elysee.fr/assets/Uploads/DP-ITINER...
Druk programma en lastig te combineren met overspannenheid.

Langshetrandje | 06-11-18 | 10:01

Langs het strandje, lees even de Standaard.
Trouwens ik block je weer, want je blijft bezig tegen me, doei.

gato | 06-11-18 | 10:21

Gato, gelijk heb je. Weet het goed gemaakt, ik zal je in de toekomst onzin laten lullen.

Langshetrandje | 06-11-18 | 11:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Het rechts-extremisme rukt op omdat de definitie verbreed is.
Zo ook met racisme, facisme.

Islamofobie telt niet. Dit is een term ontworpen door de moslimbroedersschap in Egypte. En slaat als een tang op een varken. Het is geen irrationele angst.

Trans_Fimmermans | 06-11-18 | 09:10 | 7

@Mammeloe Haha zo rolt de NPO. Ik zie een gat in de markt voor Ruslandhaters die zich opwerpen als Ruslanddeskundige bij de NOS.

keestelpro | 06-11-18 | 09:45

@keestelpro. Dr. Hans Clavan is al gesignaleerd !

Acidbrain | 06-11-18 | 09:53

Van Rossem is geen Amerikaan deskundige, heeft contemparaire studie gedaan.

gato | 06-11-18 | 10:13
▼ 4 antwoorden verborgen

Over extreem links of zeg maar links geen woord? Allemaal lieverds, deugers, vrede op aarde? Ja zolang zij hun zin krijgen en gesubsidieerd worden.

Mart6037 | 06-11-18 | 09:10 | 1

Links bepaalt, rechts betaalt!

Binkoo | 06-11-18 | 10:19

Weten jullie wie ook best extreem rechts was?

Eierbal-is-fijn | 06-11-18 | 09:09 | 7

Afgaande op zijn ultraconservatieve muziek moet het Johnny Hoessein.

keestelpro | 06-11-18 | 09:26

Koningin Juliana zei het al in haar troonrede van 1950: “Nederland is vol, vol, vol.”

Zoiets herhaalde ze nog in 1979 : Nederland is vol, ten dele overvol.

jdreport.com/koningin-juliana-zei-het...

Eierbal-is-fijn | 06-11-18 | 09:33

Eieren zijn volgens mij ook racisme.

Acidbrain | 06-11-18 | 09:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Wacht maar af. In het volgende rapportje worden jullie genoemd. En dan trekken ze de stekker eruit. Jullie worden "bei Nacht und Nebel" uit jullie bedjes gehaald en verdwijnen achter slot en grendel. Links heeft de macht in Nederland.
Onzin? Vraag het eens aan Gregorius?

balustrade | 06-11-18 | 09:09 | 5

keestelpro | 06-11-18 | 09:35
U bent bij deze alvast uitgenodigd in mijn extreem-rechtse haathut.

jemagookniksmeer | 06-11-18 | 09:55

"Links heeft de macht in Nederland."
Dat is knap. In de stemhokjes krijgen SP/GL/PvdD nooit een meerderheid. Wel knap dat ze dan toch het politie-apparaat in handen hebben om cartonisten op te laten pakken.

vrijstijler | 06-11-18 | 10:59

vrijstijler | 06-11-18 | 10:59 |
U heeft nog het vreemde idee, dat 'de macht' bepaald wordt doorverkiezingsuitkomsten. U zou beter moeten weten.

Roadblock | 06-11-18 | 12:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom is rechts altijd extreem?

de uitbater | 06-11-18 | 09:08 | 3

Omdat het grootste gedeelte van de mensen gewoon rechts is. Dat valt niet zo op omdat dat de mensen zijn die gewoon hun huis af proberen te betalen en niet de hele dag bij politiek Den Haag aan de bel hangen.

frank87 | 06-11-18 | 09:20

Om mensen af te schrikken rechtse denkbeelden te hebben.
Als u rechtse denkbeelden heeft, bent u extreem.
Wilt u een extremist zijn?
Nou dan.

jemagookniksmeer | 06-11-18 | 09:24

De meeste mensen zijn liberaal (VVD/D66) of conservatief (CDA). Zolang je iets beetje bij beetje doet (verzorgingsstaat afbreken, macht overdragen aan de EU, multinationals pamperen, goedkope arbeiders hierheen halen) wordt het niet beschouwd als extreem.

vrijstijler | 06-11-18 | 10:28

"Statistisch materiaal zegt echter niet alles over de dreiging: het laatste jaar hebben de voormannen van de Duitse, Engels(e) en Franse inlichtingen- en politiediensten gewezen op een toenemende geweldsdreiging."

Zegt het rapport zelf (p16). Er zijn geen cijfers, maar dat doet er niet toe. Dreiging van "Extreem Rechts" is een gevoelskwestie.

Glasgow Argus | 06-11-18 | 09:08

"een giftig (online) debat kan leiden tot extremistisch geweld."

Ik zou maar uitkijken daar bij de GeenStijl dus, voor je het weet gaat die boomhut eraan onder de nieuwe NCTV eindbaas omdat er wel eens iemand 'grenzen dicht! Geen islamieten meer toelaten in Nederland!' roept in de comments.

BeunDeHaas | 06-11-18 | 09:07 | 3

En Joop.nl? Onee is links.

Mart6037 | 06-11-18 | 09:12

Grenzen dicht mist een lekkerrrrr glaasje Milch!!

Hemmenaar7 | 06-11-18 | 10:15

Mit ipv mist

Hemmenaar7 | 06-11-18 | 10:16

Ik ken eigenlijk geen rechtse mensen, ik ben ietwat rechts maar mijn vriendenkring is links of apolitiek, we hebben het er nooit over

Bokito ergo sum | 06-11-18 | 09:06 | 2

Ik kijk graag naar mijn ouders. Als Wilders of Baudet verschijnt op TV dan hopen ze dat het item snel klaar is. Tegelijkertijd vinden ze ook dat Zwarte Piet gewoon zwart moet blijven omdat het een kinderfeest is en de anti's vooral een stel zeikerds. Het spreekt elkaar, als je termen als links en rechts wil gebruiken, heel erg tegen. Immers, ben je pro Zwarte Piet dan ben je een racistische rechtse kloothommel. Toch moeten ze niks hebben van Wilders of Baudet. En dan ben je in dezelfde termen een linkse allochtonenknuffelaar.

BeunDeHaas | 06-11-18 | 09:09

Mijn Surinaamse vrienden vinden het ook maar onzin, ze vieren het daar ook. War ze wel een beetje leek te steken is dat er geen Surinamers in het Nederlandse team speelden

Bokito ergo sum | 06-11-18 | 09:16

Wat een affront, die PS4 reclame voor de historische woorden van Professor Pin.

Glasgow Argus | 06-11-18 | 09:02 | 1

Filmpje van Pim moet lesmateriaal worden op middelbaar onderwijs.
Deze man was helderziend,zeer helderziend.
Kan geen geloof of doctrine(islam) tegenop.

De Profundus | 06-11-18 | 11:10

Zoals gewoonlijk gaat de NOS er nog dunnetjes over om het zo ernstig mogelijk te maken: nos.nl/artikel/2258088-nctv-rechts-ex...
"rechts extremisme gevaar voor de nederlandse maatschappij"

Wie kan een grootse aanslag of daad noemen met maatschappelijke impact in Nederland van extreem-rechts? Misschien vergeet ik het gewoon te makkelijk...

iustus | 06-11-18 | 09:02 | 9

Links gaat over budgettering van bevokingsgroepen, rechts over budgettering van geld. Schaarste aan middelen leidt dan tot verschillende oplossingsrichtingen: wie is de overbodige eter versus waar kunnen we meer geld vinden.

kindapaas | 06-11-18 | 10:07

@TheEgg Die S is in NSDAP gekomen omdat Socialisme in die tijd in opkomst was. Het was een truck om kiezers te paaien. Jij stemt ook op D66 omdat dat democraten zijn of de VVD omdat ze voor vrijheid zijn? Probeer je eens in de inhoud te verdiepen in plaats van af te gaan op labeltjes.

Zie: nl.wikipedia.org/wiki/Nationaalsocial...

vrijstijler | 06-11-18 | 10:36

De grootste investeerders in en sponsoren van die linkse Hitler waren chefjes van grote bedrijven omdat ze dachten dat daar hun beste verdienmodel in zat. Is niet echt een links principe, lijkt me. Overigens is links/rechts allang achterhaald, net zoals progressief en conservatief, het zijn holle frasen. De meest passende terminologie die ik erop kan plakken momenteel is de tegenstelling Nationaal versus Globaal ( Supranationaal ). Wat Adolf in ieder geval met soortgelijke types als Mussolini, Stalin, Mao en noem soortgelijk boeventuig allemaal maar op had is dat democratie/partijcratie slechts een even noodzakelijke als vervelende busreis naar de totale macht is.

Graaisnaaiert | 06-11-18 | 11:59
▼ 6 antwoorden verborgen

Extreem rechts is geen beweging maar een gevoel.
In tegenstelling tot (extreem) links.
Iedere overheid hoort rechts te zijn en de oppositiepartijen mogen linkse activisten zijn. Maar sinds de jaren 70 is dat in Nederland precies andersom met alle rampzalige gevolgen van dien.

keestelpro | 06-11-18 | 09:01 | 4

Er kan alleen sprake zijn van een lone wolf als deze n̲i̲e̲t̲ vanuit een ideologie opereert. Rechts (kapitalisme) is geen ideologie (net zoals atheïsme) dus als een rechts persoon een aanslag pleegt staat dat altijd op zich. In tegenstelling tot marxisten, islamisten etc...

keestelpro | 06-11-18 | 09:14

@peterdh
Antifa Hamburg QED

Ruud Hazes56616330 | 06-11-18 | 10:24

Ik kan de kabinetten Balkenende en Rutte nu niet bepaald links activistisch noemen. Conservatieve gekkies zijn het.

Ardbeg | 06-11-18 | 15:24
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken