Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Thierry Baudet trapt in DDS-hoax over 'vandaag uitgelekt' EU-document dat al 16 jaar openbaar is

Het is ook allemaal zo ingewikkeld opgeschreven.

ja dat klopt dus niet

Grote opwinding afgelopen weekeinde bij het door Joshua Livestro opgerichte boosblog De Dagelijkse Standaard. "Document FCO30/1048 van de Britse overheid werd maar liefst vijftig jaar achter slot en grendel bewaard door de Britse overheid." Vijftig jaar! Achter slot en grendel! Ware bedoeling EU! Leugenaars! Snel Thierry Baudet bellen en vragen wat hij er van vindt! "Zoals wij eerder vandaag berichtten hebben Britse media een tot voor kort geheim document gevonden over de Europese Unie", schrijft hoofdredacteur Michaël (wanneer komt je vlog terug?) van der Galiën. 

Twee keer nepnieuws. Ten eerste is dat document helemaal niet vijftig jaar achter slot en grendel gebleven. In 2002 gaf het Britse nationaal archief de stukken vrij. Dat is meer dan 16 jaar geleden. Maar ook de suggestie dat de Britse media het nu pas ontdekken is totale larie. Op 17 februari 2002 schreef Christopher Booker er al over in The Daily Telegraph. Sterker nog, in 2012 deed hij dat opnieuw. Niet echt wat je noemt een vandaag uitgelekt document.

Het document is op zichzelf overigens best interessant. Het Britse archief heeft geen online versie gepubliceerd, maar het lijkt er sterk op dat deze pdf een kopie van het origineel bevat. Een beter leesbare en door een Brexiteer geannoteerde versie van het paper waar het om gaat is overigens DAARRR (ook pdf) te vinden. Frappant dat een ambtenaar al in 1971 zag waar het naartoe ging met de EU. Op zich hoefde je daar niet enorm helderziend voor te zijn, want de discussie over soevereiniteit werd en wordt ook in de openbaarheid gevoerd. Daarom is het zo mal om te doen alsof dit document al die jaren expres geheim is gehouden: om te 'openbaren' dat de EU één groot complot is, suggereer je een niet-bestaand complot. Wie is er hier nou de leugenaar?

Leugenaars!

zin in toppakket

UPDATE - Soort van bijna-rectificatie DDS

Haha. De Dagelijkse Standaard probeert het artikel stiekem te rectificeren maar dat lukt niet echt. Van de tekst 'vijftig jaar achter slot en grendel' is nu 'dertig jaar achter slot en grendel' gemaakt, maar in de kop staat nog steeds dat de documenten zijn vrijgegeven. Dat klopt strikt genomen, maar om dat zestien jaar later als nieuws te bestempelen blijft een beetje... raar. Bovendien staat in het interview met Baudet nog steeds dat het om een 'tot voor kort geheim document' gaat. Baudet zelf laat zijn tweet overigens gewoon staan.

Gelukkig hebben we de screenshots nog

haha pratende kut

Reaguursels

Inloggen

Een document nodig hebben om te stellen dat de EU naar meer unie streeft :facepalm

Shoarmamasutra | 02-10-18 | 13:39

Allemaal interessant geleuter in dit stuk maar het echte punt is dat dit niet de wil van de bevolking van europa is maar het populaire standpunt van beroepspolitici die verder willen met hun politieke carriere.

1977 | 02-10-18 | 04:48 | 1

Minister Blok moet vandaag ook geheime documenten in de Tweede Kamer overleggen?Tussen 2015 en 2018 ging 27,5 miljoen euro naar gematigde(?) gewapende groepen in Syrie.Gematigd?Bewapend met machinegeweren?En die joegen een deel van het volk de vlucht op?En die zijn toen naar Nederland gevlucht en zitten hier met een uitkering en hebben al een sociale huurwoning?Dus die 27,5 miljoen kost ons misschien wel 800 miljoen in totaal?Voor iedere Syrier die nu een woning zoekt komen we 6 bouwvakkers tekort?Dus met de economie gaat het beter.Het is maar goed dat het bij 27,5 miljoen bleef en geen 275 miljoen dan had misschien nu de helft van Syrie hier gezeten.Allemaal door die gematigde gewapende groepen.

Jan59 | 02-10-18 | 09:13

Ja dus Ronaldo ? Ok, niet vandaag uitgelekt maar al langer bekend. Doet niks af aan de inhoud toch. Dacht ik ook niet.

Grijskijkert | 02-10-18 | 00:28

Prof dr. ir. mr. Thierry RT wel vaker fake news en hoaxes. Nu als kamerlid is hij wat voorzichtiger maar daarvoor hoaxte hij er flink op los en RT hij zonder schaamte complotverhalen en anti-immigratie en EU tweets van accounts met een handjevol volgers. Dit verbaast dus niemand. Zodra zijn eigen gelijk door iets of iemand wordt bevestigd verliest hij al het kritische vermogen wat hij als elitaire wetenschapper wel degelijk heeft.

Ardbeg | 01-10-18 | 23:21 | 2

Dat is inderdaad wel een zorgelijke kant van Baudet. Sowieso nooit DDS zonder goed te checken als bron gebruiken. Dan beter GS, Thierry!

snakedogman | 02-10-18 | 09:00

Thierry moet nog veel leren binnen die stoffige arena in Den Haag. Ik twijfel of hij niet ten onder gaat door zijn eigen impulsieve acties. Dat zou zonde zijn. Iets meer focus op de inhoud en tijd nemen om goed te overdenken en overleggen met partij-genoten, zou zijn boodschap vaker en beter uit de verf doen laten komen. Minder geilen op aandacht, meer focus op door inhoud gedreven kritiek.

GizzleMolby | 03-10-18 | 01:03

Los van "vandaag uitgelekt" blijft de moraal van zijn verhaal overeind.

GroetenVanUrk | 01-10-18 | 22:05

Als ik het goed begrijp is hier dus 2 keer over geschreven sinds 2002.
Van een absoluut geheim kun je dan inderdaad niet spreken, maar van een open en eerlijk debat evenmin.
Bovendien, voor 2002 is dit dus wel 30 jaar geheim gehouden.
En nog steeds is er geen on line versie, alleen enkele pdf's van derden waarvan we niet eens zeker weten of ze wel volledig en correct zijn.

Kern van de zaak is dat het volk dom gehouden is. En dom gehouden wordt, want er zijn nog steeds politici die ontkennen dat de EU een superstaat gaat worden. Maar dat dat de bedoeling is, is dus al zeker een halve eeuw bekend.

Afschaffing van de soevereiniteit van alle Europese landen had in elk van die landen jarenlang voorpaginanieuws moeten zijn. Maar we moeten het doen met een paar artikeltjes sinds 2002.
En stapje voor stapje worden we erin geluisd.

Dandruff | 01-10-18 | 21:55

Project is inderdaad al jaren bezig en het begon in 1957 te Rome op een blanco papier dat werd geantedateerd. Is dus eigenlijk onrechtmatig maar daar hoor je niemand meer over.

De ware aard van dit feestje wordt angstvallig voor het stemvee verborgen gehouden en nu Baudet het naar buiten komen van een alarmerend document verkeerd dateert vallen de Baudet bashers weer over elkaar heen.

Maar weet u wat het is?
Soevereiniteitsoverdracht zonder de instemming van een goed geïnformeerde bevolking is nooit goed te praten.

Ben-Bataaf | 01-10-18 | 17:59 | 2

En met name dat laatste zou GS zich druk om moeten maken.

Overrijp | 01-10-18 | 18:25

Amen.

kwaaie_eend | 01-10-18 | 19:09

Dit is een beetje een mainstream site aan het worden zo.

kwakindezak. | 01-10-18 | 17:55 | 1

Je mag best wegkijken. Het is wel een van onze volksvertegenwoordigers. En veel mensen hier hebben hun stem aan hem toevertrouwd dus moet je hem nóg kritischer volgen dan de rest.

Ardbeg | 01-10-18 | 23:23

De Koreaanse Slet | 01-10-18
Hee slet, waarom wil je nou steeds bovenaan komen met je pro-VVD / anti-Baudet / pro-EU baksels? Je kunt ook gewoon reageren onder het reaguursel dat je citeert hoor. Levert dit je extra centen op vanuit het VVD-partijkantoor ofzo?

KlunsJohannus | 01-10-18 | 17:29 | 1

Het gaat hem om de aandacht.........

Drunken_Pumpkins | 01-10-18 | 18:58

ja,diedus! | 01-10-18 | 17:20

Probleem is dat jij en anderen hier niet de parlementaire democratie willen maar jouw eigen democratie. Geheel van toepassing op jouw wensen. Die hele EU gebeuren is niet gisteren begonnen. Het project is al jaren bezig en alle maar letterlijk alle afspraken, verdragen, intentie verklaringen kan je allemaal online lezen. Gewoon op de website van de EU. Zo ook in onze eigen democratie alles wat parlementair beslist wordt is openbaar. Met één uitzondering en dat is staatsveiligheid. Maar elke politieke partij is lid van commissie stiekem dus hoewel jij het niet kan lezen moet je maar vertrouwen op jouw vertegenwoordiger. In jouw geval waarschijnlijk Wilders. Dus ja. Zeg het maar.

De Koreaanse Slet | 01-10-18 | 17:26 | 3

Je hebt er wel erg veel vertrouwen in dat echt alles daarin staat je slet? Beetje naïef, denk je niet.

kwaaie_eend | 01-10-18 | 19:11

Suggestieve slet met hersenspinsels die jezelf creëreert. Hallucineer lekker door en laat mij alsjeblieft buiten jou gedachtes over mijn persoon. Daar ga jij niet over , ondanks dat je denkt dat je gelijk hebt. Je zit fout slet , helemaal fout. En dat is een constatering en geen aanname. Dat Peuter r. De Vries gedrag doet u maar in eigen kring .Dank u.

ja,diedus! | 01-10-18 | 20:39

Heb je trouwens al de jaarrekeningen en dito goedkeuringen kunnen lezen online , wijsneus ?

ja,diedus! | 01-10-18 | 20:42

Baudet is dan misschien ergens 'ingetrapt', hij heeft hier inhoudelijk gewoon weer gelijk. Het document is schokkend en mainstream media hebben de inhoud grotendeels links laten liggen. Ga daar anders eens op in, in plaats van dit soort makkelijke incidenten-pijperij.

KlunsJohannus | 01-10-18 | 17:08 | 3

Kijk , dan ben je i.d.d goed inhoudelijk bezig en kun je je onderscheiden van de zogenaamde betrouwbare media. Gemiste kans van GS , maar met zo’n schrijfsel van Ronaldo kun je ook niet anders verwachten.

ja,diedus! | 01-10-18 | 17:18

Het document is niet schokkend. Het is een intern Brits ding en legt verder niets nieuws uit. Damn. Waarom is dit te moeilijk voor je.

De Koreaanse Slet | 01-10-18 | 17:18

De Koreaanse Slet | 01-10-18
Het is een Brits ding. Oh, gelukkig maar, dan is er niets om je druk over te maken want de Nederlandse regeringen zijn natuurlijk allemaal hartstikke betrouwbaar en transparant gebleken als het over de EU ging.

KlunsJohannus | 01-10-18 | 17:26

Dit betreft een Brits document wat een tijdje in de kluis heeft gezeten. Waarom de Britten dat deden is mij geheel onduidelijk. Van net na de oorlog waren vooral Nederland België en Luxemburg bezig om te integreren. Beter voor handel, dus economie beter voor het volk. Dat ging niet zonder slag of stoot. Maar hoe dan ook is het al decennia duidelijk dat wij Europeanen een machtsblok willen tegen de andere landen en met een markt van 350 miljoen inwoners lijkt dat aardig te lukken. Kan je inderdaad terechte kritiek hebben op het reilen en zeilen van de EU want lang niet alles gaat goed maar dat is ook niet zo vreemd.

Belangrijkste vraag is wat is de visie van Thierry. Beetje roeptoeten of komt hij met een plan over een Nexit zodat we daar serieus naar kunnen kijken en het overwegen. Tot die tijd blijft Thierry een ongelofelijk minkukel en iedereen die de middelbare school heeft afgemaakt en nog op hem wil gaan stemmen is een een nog grotere minkukel.

De Koreaanse Slet | 01-10-18 | 16:34 | 8

Laat ik je nooit meer horen over democratie, slet. Je bent dan totaal ongeloofwaardig. Voor zover je dat al niet was. Toch knap dat je reaguurder van het jaar kunt worden met kwantiteit i.p.v kwaliteit.

ja,diedus! | 01-10-18 | 17:20
-weggejorist-
BassBB | 01-10-18 | 17:27

Ik vind je reaguursels altijd vermakelijk en wat betreft de EU ben ik het grotendeels met je eens. Ik zie de weeffouten, het financiële wangedrag van Italië, de dictatoriale neigingen van Duitsland, de transferunie....... we kunnen er echter niet zomaar uit. Zichtbaar wordt nu met welke problemen GB te maken gaat krijgen en ik ben ervan overtuigd dat die problemen voor NL nog veel groter zouden zijn, draaischijf in de wereldhandel die we zijn. De EU kán een geweldig succes worden, maar niet met de huidige slippendragers van het grootkapitaal, niet met de wegkijkende PC elite. Het kan nog steeds, maar dan moet er nu wel eea veranderen. En of de "Deep state" zich zo makkelijk laat verslaan?

decksmann | 01-10-18 | 18:32
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
BassBB | 01-10-18 | 16:22 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Boodschappers van onwelgevallig nieuws onthoofden.
Zelfs als het nieuws al gedateerd blijkt te zijn maar de strekking blijkbaar nog niet.
Er is werkelijk niets nieuws onder de zon.

Eppo | 01-10-18 | 16:08

Wat is die Baudet toch een ongelooflijke sukkel dan wel ontzettende manipulator. Hij is jurist, en als jurist heeft hij bij Europees recht ongetwijfeld meegekregen wat de gevolgens van het door Schumann c.s. ingezette project is. Iedere economische integratie leidt automatisch ook tot financiële en dus politieke en militaire integratie. Is dat erg, nee, als we het subsidiariteitsbeginsel goed hanteren, kunnen we nog tal van onderwerpen op het nu nationale niveau regelen. Zaken als sociale regelgeving. In een Federaal stelsel als de VS regelen de staten ook nog erg veel zaken.

Waardeloze pummel is Baudet.

Nice_Wheels | 01-10-18 | 16:02 | 9

Het subsidiariteitsbeginsel: "Dit beginsel moet garanderen dat besluiten op een zo laag mogelijk niveau (zo dicht mogelijk bij de burger) worden genomen. Een besluit mag alleen op Europees niveau genomen worden, als dat niet goed op landelijk, provinciaal of gemeentelijk niveau kan gebeuren."

Los van de wenselijkheid van een Europese Unie, is de EU dit beginsel al mijlenver overschreden, kijkende naar o.a. (vooral indirecte) belastingen, immigratie, handelsrelaties, de munteenheid, Klimaatdoelstellingen. Deze zaken kunnen prima op landelijk niveau geregeld worden. Regelt een land wat niet in de EU zit deze dingen niet? Ik ben er voor dat een hoop dingen in EU verband worden geregeld, maar dat komt omdat de doelmatigheid dan belangrijker is dan het subsidiariteitsbeginsel.

Ziekeconstipatie | 01-10-18 | 16:47

Nice_Wheels | 01-10-18 | 16:28
Ik heb voldoende realiteitszin om te beseffen dat hier in Nederland dezelfde volksverlakkerij plaatsvindt als in de UK. We hoeven alleen maar naar het laffe gedraai van onze eigen MP te kijken waar het EU-zaken betreft. U daarentegen heeft een grenzeloos vertrouwen in de goedheid van de mensheid en uw leiders. Een bureaucratisch apparaat dat eerst de macht wegneemt maar in de toekomst - en als het zo uitkomt - zich meer zal open stellen voor democratie. Wat kan hier nou misgaan?

Joris Beltsin | 01-10-18 | 16:57

Nice_Wheels | 01-10-18 | 16:02 Is dat erg? Ja, want deze sluipenderwijs steeds verder doorgevoerde integratie holt de democratie uit en lijdt tot een lobbycratie/ technocratie zonder stem en zonder ziel. De VS en Europa zijn niet te vergelijken en zelfs als je dat wel zou doen is het lastig om de VS te zien als toonbeeld van een goed werkende democratie. De EU is een topproject voor multinationals, banken, NGO's en bestuurlijke baantjesjagers en verder voor NIEMAND.

KlunsJohannus | 01-10-18 | 17:14
▼ 6 antwoorden verborgen

Het vreemde is dus dat 'het document best interessant is', maar in 16 jaar tijd door een enkele journalist is behandeld.
De zittende kliek heeft de journalistiek al jaren bij de ballen en krijgt het blijkbaar voor elkaar dat 'best interessante' informatie op pagina 14 tussen de overlijdensberichten terecht komt.
Als Wilders zijn katten een naam geeft schrijft elk medium er over.
Pissen in een brievenbus, check.
Grootschalige Europese plannen? Neuh, daar branden wij onze vingers niet aan.
Panama Papers, oei korte termijn ophef, juridisch niks, publiek schandpalen van de profiteurs? Nope.
Dat kutniveau halen journalisten, korte termijn lafaards.
Jullie zijn er om die Vogon-streken te openbaren, niet om ze te begraven tussen al dat gekomkommer van jullie. Als een profvoetballer die het fijner vindt om op de bank te blijven zitten, lekker veilig en toch loon.

Kouwe Kees | 01-10-18 | 16:00 | 3

Het TTIP wat ook nooit openbaar is gemaakt zegt mij ook alles, en vind ik erger dan bovenstaand verhaal

psychopeter | 01-10-18 | 16:22

De stilte van de lammeren rondom TTIP ja.

Kouwe Kees | 01-10-18 | 16:41

Goed punt Kees. Ik verwacht van GS ook dat ze bij dit soort onderwerpen voor de ongemakkelijke inhoud gaan in plaats van de gemakkelijke afzeikactie.

KlunsJohannus | 01-10-18 | 17:20

Nexit is geen optie, we zijn o.a. een transitland en het gedoe rond de grenzen voor zowel zakelijk -als priveverkeer zou onwerkbaar zijn. Gewoon terug naar de EEG, dan zijn de Engelsen ook weer zo van de partij. Maar ja gigainkomens en dito ego's in Brussel belemmeren dat.....

Slough | 01-10-18 | 15:49 | 3

Dan ontgaat je in hoeverre integratie belangrijk is voor alle lidstaten en waarom de Brexit een ramp is.

De Koreaanse Slet | 01-10-18 | 16:41

Voordat de EU er was met z'n euro en open grenzen, waren we natuurlijk geen transitland, maar een heel arm nietsbetekenend landje waarvan de bevolking moeite had om dagelijks een paar piepers op tafel te krijgen. De EU heeft ons land gemaakt tot wat het nu is: een trots transitland! Wel apart trouwens dat het besteedbaar inkomen van de gemiddelde Nederlander sinds 1977 niet is gestegen...

KlunsJohannus | 01-10-18 | 17:23

Juist makkelijker omdat we een transit land zijn. Geen Nexit accoord? Geen vervoer over de rivieren!

echtpaul | 01-10-18 | 19:54

1971, dat is drie jaar na de schending van de soevereiniteit van CSSR Tsjechoslowakije door een serie buurlanden, die allemaal schuilden onder de paraplu van de USSR. Wanneer we nu analyseren hoe de USSR en zijn satellieten functioneerde, dan zien we RU bezig om zijn rijkdom aan grondstoffen voor een appel en een ei weg te geven aan de er omheen liggende landen. Oekraïne is een typisch voorbeeld van een USSR land, dat bijna gratis gas en benzine kreeg. Voor die cadeautjes in de vorm van gratis grondstoffen moesten die landen wel hun soevereiniteit tussen haakjes plaatsen. Zelfs Rusland was een slaaf van de USSR. Die hele superstaat van de USSR stortte ineen, omdat het economisch niet te handhaven bleek. Juist die ex-USSR landen en ex-satellieten (PL, CZ+ SK, HU) zijn zich nu zeer bewust van hun soevereiniteit. Inmiddels bestaat de USSR niet meer en wordt er nu geëxperimenteerd met de EU, die dezelfde superstaat trekken gaat vertonen als de USSR. Landen die economisch als zigeuners zich gaan gedragen (Griekenland), waarvoor bakken met geld die richting opgesmeten worden, het zijn dezelfde megalomanie fouten van de vroegere USSR, die weer in EU gedaante begaan worden. De verschillen tussen Noord en Zuid zijn gewoon te groot en hoogmoed komt voor de val. Minister Sigrid Kaag kon haar zuurheid niet verbergen over de sterker wordende tegenstemmen. Hup Thierry, weg met de EUSSR!

Eeuwig..Op..Vakantie | 01-10-18 | 15:49

Er is toch pas sprake van nepnieuws als het document helemaal niet bestond? Het enige waar ze het nu over hebben is wanneer het al bekend was. Nou, vrij vroeg dus al. Baudet heeft geen ongelijk gekregen over de kern van de zaak, dus wat nou 'nepnieuws'?

zwarte_weduwe | 01-10-18 | 15:47 | 2

Inderdaad.... ze proberen de focus op een detail te leggen, terwijl het document gewoon bestaat. Wat ik ook nog niet wist na 16 jaar.

Oepsie1234 | 01-10-18 | 15:48

Nepnieuws wordt vaak gedefinieerd als "onware berichtgeving die als doel heeft de publieke opinie te beinvloeden". De berichtgeving lijkt juist te zijn dus geen nepnieuws. Juiste berichtgeving om de publieke opinie te beinvloeden is een nette vorm van politiek bedrijven.

Winter_is_coming | 01-10-18 | 15:50

wat flauw zeg, Ronaldo. Op vormfouten iemand neermaaien.
Inhoudelijk vind ik dit dokument interessant. Jouw stukje overigens niet.

vrijwel_bijna | 01-10-18 | 15:46

Ik weet niet hoe hoog de woordwaarde is in Scrabble , maar met R o n a l d o kun je het woord drol maken.

ja,diedus! | 01-10-18 | 15:25 | 1

Is er een soms een staking in het basisonderwijs?

Rest In Privacy | 01-10-18 | 15:46

Alle kift en gezeik ten spijt, Baudet bewijst hiermee alleen maar z'n genadeloze gelijk. Dit document is toppunt van volksverraad. Kunnen we nu lekker de ongemakkelijke waarheid weglachen en het hebben over de sukkel die niet wist dat het er al vele jaren jaar lag. Want iedereen had het lang geleden al gelezen,. Toch?

Joris Beltsin | 01-10-18 | 15:08 | 1

Soms lees je pas waarheden als ze steeds meer aan de oppervlakte komen. In 2002 was het gewoon nog niet zo duidelijk. Inmiddels heb je die Drankneus en steeds arroganter wordende EU politici die zich langzaam, badend in een mengsel van arrogantie en incompetentie, beginnen te denken dat hun machtsgreepjes langzaam in een soort onaantastbare situatie begint te wanen.

Nu begint het steeds meer vorm te krijgen en nu kun je het echt beginnen te zien. Zelfs zonder er op gestudeerd te hebben. Het gelijk van Baudet is pijnlijk. Ik zou graag een goed samenwerkend europa zien. Maar eenwording lijkt me een ramp.

BBRDWR | 01-10-18 | 15:13

Wel intens sneu dat de intellectuele Baudet een artikel van DDS klakkeloos overneemt. Iedereen kan een keer ergens intrappen maar dit is gewoon ronduit dom.

SuqMadiq | 01-10-18 | 15:02 | 4

Document is al 16 jaar geleden vrij gekomen, waarom wil je het daarover hebben? Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen fan van de EU. Maar zonder dubbel checken een artikel van DDS is echt ontzettend dom. Hij heeft geeneens een 2e bron gezocht.

SuqMadiq | 01-10-18 | 15:12

@SuqMadiq
(Hulde voor uw nick, btw).
Nou ja, kennelijk, de debatten van de afgelopen jaren rondom Brexit, Nexit en de EU volgend was dit document niet heel erg bekend. Anders hadden de EU-sceptici: Baudet en die knakker uit Engeland, het wel vaker aangehaald. Niet? Het feit dat in het begin al gesuggereerd werd dat het uiteindelijk naar eenwording moest streven en dat het zelfs middels leugens of politieke spins voor elkaar gekregen moest worden worden tekent het zieke beeld van Europese politici. Niks vertrouwen genereren, niks draagvlak creeren, niks overtuigen van de bevolking. Nee: doordrukken, je zin doordrijven, als het niet goedschiks kan, dan liegen we wel. Die mentaliteit is natuurlijk wel interessant om het eens over te hebben.

BBRDWR | 01-10-18 | 15:16

Dat is het zeker en ik ben het ook met je standpunt eens verder. EU is een uit de klauwen gegroeide ondemocratische bende met aan het hoofd een dronken idioot. Ze luisteren niet en zijn niet geinteresseerd in het volk, het is een bende.

Verder moet een politici wel zijn feiten checken. Cherry picking mag altijd, dat doet elke politicus.

En thx, weet je waarvan hij is?

SuqMadiq | 01-10-18 | 16:06
▼ 1 antwoord verborgen

John Leerdam (PvdA) moest destijds opstappen omdat ie in een hoax trapte... Daar was geestijl het destijds roerend mee eens, dus ik neem aan dat jullie nu ook gaan pleiten voor het vertrek van Baudet uit de kamer?

GifKikkert | 01-10-18 | 14:56 | 6

Ongeveer dezelfde reden waarom Obama president van de US werd en na 3 maanden al de nobelprijs voor de vrede kreeg.

beau van rtl | 01-10-18 | 15:04

John Leerdam (PvdDENK) nam een ander kamerlid mee in zijn fantasie. Dat was het probleem.

Obsi | 01-10-18 | 15:10

GifKikkert, die man is nog geen halve minuut gemist na diens vertrek.

Rest In Privacy | 01-10-18 | 15:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Het doet niets af aan de waarheid dat EU goed bedoeld was maar door machtswellust onze ondergang wordt, resulterend in een grote oorlog.

Pislinq | 01-10-18 | 14:53 | 3

Waarom in een grote oorlog? De Sovjetunie stortte toch ook gewoon ineen? En tegen wie dan? De moslims?

dyslexieman | 01-10-18 | 15:01

Sovjetunie? Het russische keizerrijk is een echt voorbeeld van ineenstorting door machtswellust.

Schadenfreude | 01-10-18 | 15:11

Daar volg ik je even niet? De tsaar had toch immers al ultieme macht? En gaf de lijfeigenen vrij? Dan geef je de macht toch wat uit handen? En daarbij een grote oorlog, die het land uitputte. Hoe zie je dat dan?

dyslexieman | 01-10-18 | 15:36

In plaats van Thierry af te zeiken had ik liever een analyse over dat document gezien. Het volk wordt nog steeds voorgehouden dat de EU een democratisch project is terwijl dat reinste bedrog is.

XaleX_2 | 01-10-18 | 14:50 | 3

Hear!

JackStick | 01-10-18 | 14:52

Afzeiken is zoveel makkelijker.....

Muchnadt | 01-10-18 | 14:57

Dat dus, +1.

Mark_D_NL | 01-10-18 | 14:59

Thierry moet leren eerst tot 10 te tellen voordat hij iets op Twitter plaatst. Zeker als de bron De Dagelijkse Standaard is. En eigenlijk had hij wel bekend moeten zijn met deze documenten aangezien hij een proefschrift heeft geschreven over de natiestaat en het gevaar van de EU voor de natiestaat.

Irnerius | 01-10-18 | 14:35 | 8

@Jan59 | 01-10-18 | 15:01

Na Kok is de volgende die "geplaatst" gaat worden Aboutaleb.
Abou is al op audiëntie geweest bij de Bilderberg, samen met o.a. Karin Ollengren. Die komen nog ver!

demaup | 01-10-18 | 15:11

demaup. Dan zullen ze toch een nieuwe partij op moeten gaan richten.

beau van rtl | 01-10-18 | 15:17

Iets als de Unie van Salafisten en Lesbiennes.

Rest In Privacy | 01-10-18 | 15:51
▼ 5 antwoorden verborgen

Dus wat Baudet hiervan vind is belangrijker dan wat er staat? Dat hij in een oplichting/hoax qua tijdstip trapt wil alleen maar zeggen hij succesvol opgelicht is, wat tegenwoordig alle media/politici wekelijks lijkt te gebeuren. Veel belangrijker is dat dit nu wel weer even de aandacht krijgt, hoeveel lezeres van GS wisten dat dit daar toen al zo in stond, voordat het per ongeluk via Baudets vergissing (en DDS grap) weer in het nieuws kwam? Het blijkt toch niet helemaal te rijmen met veel geruststellende beweringen die pro-EU politici dagelijks doen. Waarschijnlijk dankzij de MSM dat dit niet eerder breder nieuws was in NL?

een_mike | 01-10-18 | 14:32 | 1

Hear, hear!!

benjeallanggek | 01-10-18 | 14:35

Is er weer een blik verse, linkse trollen opengetrokken?

benjeallanggek | 01-10-18 | 14:27 | 2

Nee, nauwelijks verse..... De standaard trollen zijn weer ruim vertegenwoordigd.

Muchnadt | 01-10-18 | 14:36

Muchnadt | 01-10-18 | 14:36

Vandaar die belegen muffige lucht.

Bijtendehond | 01-10-18 | 15:10

Het enige complot wat ik zie is Ronaldo's drang om nationale held Thierry zwart te maken. Op inhoudelijke argumenten gaat hij het niet redden, dan maar via ....

Jullie beginnen steeds meer op CNN te lijken

Herr_Kalashnikov | 01-10-18 | 14:27 | 6

Je snapt het niet. Ronaldo daagt uit. Ga erop in en weerleg zijn woorden. Anders kan je hier beter wegblijven. Wist je dat jij, en velen met je, langzaam allemaal sjw-ers worden. Ahhh, hij zegt iets raars, help!!! Ontsla hem! Treurig hoor. Watje!!!

Mark_D_NL | 01-10-18 | 14:40

En hier heeft Mark_D natuurlijk wel een punt.

Rest In Privacy | 01-10-18 | 14:43

@Mark Vreemd... voor me gevoel word ik steeds meer Right Wing Death Squad, dus niet ontslaan maar op de "Day of Reckoning" aan de hoogste boom/uit de helikopter. Of zijn dat teveel buzzwords voor een tegel....

Herr_Kalashnikov | 01-10-18 | 15:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik vind de EU sowieso beneden mijn waardigheid.

Zoltan | 01-10-18 | 14:25

Ik krijg zo verschikkelijk jeuk van dat DDS...

Ad Hominem Tu Quoque | 01-10-18 | 14:21 | 1

Ik neem aan op niet zo fijne plekken.
Tijdje DDS gevolgd maar weggegaan en weggebleven.

Obsi | 01-10-18 | 15:13

Zo zie je dat de gevestigde kliek er geen enkele moeite mee heeft om het land en het volk, onjuist en onvoldoende geïnformeerd, in de meest megalomane en dwaze projecten mee te slepen. En kritische burgers worden kalt gestellt.
Zeer verontrustend. De democratie wordt ondertussen verkracht...

kempenaer | 01-10-18 | 14:21 | 4

Kritische burgers worden helemaal niet "kalt gestellt". Domme burgers worden niet geraadpleegd.

bdn01 | 01-10-18 | 14:54

Er is helemaal geen democratie man. Het is een warme deken voor de ogen van het slepende vee. Telkens wanneer echte democratie (aangaande het systeem) de kop op duikt wordt het direct bestreden en de kop ingedrukt.

XaleX_2 | 01-10-18 | 14:54

@ Kuifje-in-Afrika
U impliceert daarmee dat Thierry het opzettelijk deed. Dat ik vind ik nogal een grove beschuldiging.

JackStick | 01-10-18 | 14:55
▼ 1 antwoord verborgen

Lekker hoor, eindelijk die bevestiging.
Al een jaar zeg ik dat baudet een paljas is. Een charlatan in dienst van de bea-elite. Die ouwe advocaat heeft hij er gewoon als side-kick bijgenomen. Het plebs is toch achterlijk.

beau van rtl | 01-10-18 | 14:16 | 18

@ Langshetrandje | 01-10-18 | 14:27

Sorry, IK vind Thierry is een fascist in een net pak, met een smoel die je als moeder van je schoonzoon wenst. Dat is mijn mening, en dus is het geen smaad, want ik mag vinden wat ik wil.

bdn01 | 01-10-18 | 15:00

Mark. Hoe kom je daar bij man. Ik ben het altijd met je eens , behalve over baudet.

beau van rtl | 01-10-18 | 15:07

bdn01 Smaad heeft als doel de goede naam van een persoon (of bedrijf) te schaden. Vaak zijn dit beschuldigingen waarbij onduidelijk is of ze wel feitelijk juist zijn. U kunt dus wel vinden dat uw uiting slechts een mening is, maar u heeft tevens een doel om dit juist hier en nu te verwoorden. Hiermee trekt u wel degelijk het terrein van de smaad op. Bovendien verwoordt u zichzelf zeer duidelijk: "Baudet is een fascist" en stelt u niet: "ik vind Baudet een fascist". Eerste vraag is dan vervolgens: maakt u eens duidelijk waarom Baudet een fascist is.

Rest In Privacy | 01-10-18 | 16:00
▼ 15 antwoorden verborgen

Dus Thierry heeft vandaag pas kennis genomen van dit antieke document. Kan. Mag. Hij trekt daar conclusies uit. Kan en mag ook.

Feit is dat het document lang geheim was. Dat vind ik een dingetje. Dat Thierry een verkeerde inschatting maakt over wanneer dit openbaar werd betekent niet dat zijn inhoudelijke kritiek op het document waardeloos wordt.

Knufter | 01-10-18 | 14:10 | 1

Hij bijt gewoon veel te snel op alles dat in zijn straatje lijkt te passen.

Beste_Landgenoten | 01-10-18 | 14:17

Vreselijk. Maar Thierry is in ieder geval niet verantwoordelijk voor het financieren van terroristen en het binnenhalen de radicale islam.

First Contact | 01-10-18 | 14:09 | 4

Punt is, Thierry is nergens verantwoordelijk voor en zal het ook nooit worden.

bdn01 | 01-10-18 | 14:12

Het woord "verantwoordelijk" is niet van toepassing op professionele sideliners zoals Geert en Thierry. Verantwoordelijkheid nemen is iets dat ze haten als de pest, want dan komt uit dat de keizer geen kleren aan heeft.

Beste_Landgenoten | 01-10-18 | 14:19

bdn01 | 01-10-18 | 14:12

Zo! Nou! Als jij dat zegt, zal dat vrijwel zeker kloppen! .... NOT!

benjeallanggek | 01-10-18 | 14:32
▼ 1 antwoord verborgen

Baudet is de beste politieke tegenstander die je je als Groenlinkser kunt wensen. De man is een karikatuur van zichzelf. Totaal ineffectief, behalve in het verbaal behagen van zijn gefrustreerde achterban. Mijnheer zal zich moeten realiseren dat Nederland een coalitieland is, en dat er alleen binnen die coalities bestuurd en beheerd wordt. Hij zet zich, met ca. 10% van de stemmers, netjes langs de zijlijn, als pispaaltje van links. Wil je dat er op rechts wordt doorgepakt, en dat de energietransitie niet uitloopt op een miljarden kostend debacle, stem dan niet op deze malloot.

bdn01 | 01-10-18 | 14:06 | 11

@bndn01 De VVD had allang verboden moeten zijn, ze zijn echt geen haar beter dan de onlangs verboden motorclubs

witwas | 01-10-18 | 14:44

"Baudet is de beste politieke tegenstander die je je als Groenlinkser kunt wensen."
Omdat dan Jessica met de gepoederde neus mee mag scoren?

MistaRazista | 01-10-18 | 16:02

HoerieHarry | 01-10-18 | 14:12
Op gemeentelijk niveau is het ook vaak oorlog in de coalitietjes waar GL inzit. Het is gewoon even wachten en er is echte heibel. Behalve in Amsterdam, want dat is de heilstaat der staten.

Rest In Privacy | 01-10-18 | 16:05
▼ 8 antwoorden verborgen

het is veel erger als het Southpark spelletje gecensureerd word!

miko | 01-10-18 | 14:01

Terry is een karikatuur van zichzelf aan het worden.

DrumPiet | 01-10-18 | 14:00 | 5

DrumPiet snapt het. Maar ja, voor de mensjes die Thierry steunen, is het wel een beetje zielig.

Rest In Privacy | 01-10-18 | 14:08

Kuif. Gelukkig zijn wij voor Geert en Trump.

beau van rtl | 01-10-18 | 14:10

Nou Beau, nu trek je iets te snel conclusies. Hoewel ik Geert wel een behendige politicus vind.

Rest In Privacy | 01-10-18 | 14:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ik zulke grove fouten zou maken zoals menig politicus doorgaans doet was ik al lang mijn baan kwijt geweest. Heb je in Den Haag meer krediet ofzo

overVecht | 01-10-18 | 14:00

Weer een afgang voor Baudet. Deze briljante jongen heeft vast een boel kwaliteiten, maar als politicus bakt hij er tot nu toe weinig van.

Rest In Privacy | 01-10-18 | 14:00 | 3

Er is niets briljants aan deze gast. Het is net als met Assurancetourix, hij vindt zichzelf geweldig, anderen vinden van niet.

bdn01 | 01-10-18 | 14:10

Hij is het ook niet.

beau van rtl | 01-10-18 | 14:11

Grappig, als een linkse dhimmi en een wat kortzichtige PVV’er elkaar vinden, dan moet je op je hoede zijn, dat kan niet veel goeds betekenen!

kempenaer | 01-10-18 | 14:18

Het document is dus echt.... Meer hoef ik niet te weten.

Datsun_Cherry | 01-10-18 | 13:52 | 2

Precies. Dat is dus het belangrijkste wat deze lachsalvo van hyena's wil overstemmen.

Jan Passant mk2 | 01-10-18 | 13:58

Juist

Bokito ergo sum | 01-10-18 | 14:01

Terrie was een beetje dom.

brutus68 | 01-10-18 | 13:49 | 1

Lijkt meer op ejaculatio praecox.

kaasfondue | 01-10-18 | 14:03

Proefballonnetje van Jan-Kloot. De mensen laten gewennen aan het uitbrengen van valse documenten, dan valt het niet meer op wanneer iemand de stencils in zijn bureaulade te pakken krijgt.

Echt hoeveel bewijs hebben we nodig dat een verenigd politiek Europa niet het doel is?

Foolonthehill | 01-10-18 | 13:49 | 1

Dat is Juncker te veel credit geven. Dit soort trucs komen toch eerder uit de Sovjetunie/Russische rijk. Kijk alleen al naar de Protocollen van Zion.

dyslexieman | 01-10-18 | 13:58

1984? Wat was daar ook al weer mee? 1984, ik kom er maar niet op. 1984

kwark001 | 01-10-18 | 13:48 | 2

Tot voor kort was dat fictie.

Chemokar | 01-10-18 | 13:58

Brave new world komt meer in de buurt

Phreack | 01-10-18 | 14:37

.. maar goed. De vorige lichting globalisten veroverden Europa door heel veel gebouwen omver te bombarderen en ander primitief geweld.
Deze globalisten laten de gebouwen staan en vernietigen de cultuur en de samenhang van de eigen samenlevingen. Zij lachen daar wel heel innemend inclusief en blij bij, of niet Mark?

Evengoed proberen ook deze globalisten heel gemene streken tegen wie in hun pad probeert te staan.

Jan Passant mk2 | 01-10-18 | 13:46 | 1

Een soort neutronenbom dus !
Take care.

PopeyeKamper | 01-10-18 | 13:58

Hij WIL ook gewoon te graag, die jongen.

Beste_Landgenoten | 01-10-18 | 13:45 | 1

Ga eens in op de inhoud van het document en waar het hier om gaat!

duh! | 01-10-18 | 17:00

Baudet begint toch steeds meer op Rita Verdonk te lijken. Hou het gewoon eens bij datgene waar hij mee begonnen is, ipv steeds verder af te dwalen met rommel uit de krochten van het internets. Daar hebben we oa Bij1 en DENK al voor.

Chemokar | 01-10-18 | 13:42

Ik begin te geloven dat Baudet niet geschikt is als politicus. Hij hoort in dat rattennest niet thuis en de Hiddemeister is onderhand te oud. Ik hoop dat ze een back up kunnen vinden, die het op den duur gaat overnemen. Zelf denk ik dan aan Martin Bosma. Die komt bij de PVV toch niet verder, terwijl hij het beter zou doen dan Wilders.

BrabantsVerzet | 01-10-18 | 13:41 | 4

het is een politieke organisatie in opbouw wees maar niet bang, de volgende keer komen er heel wat zetels bij, en tegen die tijd zullen ze ook wel genoeg bekwame mensen hebben gevonden die in de tweede kamer actief zullen worden...

ach en zolang hij niet loopt te liegen over;
- Dividend belasting,
- Eur 1000,- , die we terug zouden krijgen
- steun aan Jihadisten
- Penthouses
- Referenda afschaffen
- Immigratie
- etc etc etc
dan vergeef ik hem dit soort kleine dingetjes. Je moet niet vergeten dat hij net in die slangekuil zit en tegen veel ervaring moet opvechten..
Verder hebben we op dit moment geen politicus nodig. die zijn allemaal van het zelfde laken een pak.... ik heb hem en zijn organisatie een mandaat van 4 jaar gegeven en mijn zegen heeft hij nog steeds daar is helemaal niks aan veranderd

Captain_Dipshit | 01-10-18 | 14:10

Laat je toch niet ophitsen tegen Baudet.
Hij moet niet te eigengeilerig doen met die geposeerde foto’s op vleugel en zwembad, maar voor de rest: volle gas vooruit.

kempenaer | 01-10-18 | 14:15

Kempenaar. Maar voor de rest volle gas vooruit. Volle gas waarheen man. Lul toch niet zo dom. Volle gas????

beau van rtl | 01-10-18 | 15:30
▼ 1 antwoord verborgen

Thierrie is sometimes so eager...

Fuckinghell | 01-10-18 | 13:40

Geen https op DDS. Die zijn af.

Otman | 01-10-18 | 13:35

Hoe dan ook is het een feit dat de EU is opgericht met als enig doel een Groot Europees Rijk met de macht in handen van een niet door het volk gekozen elite.

2voor12 | 01-10-18 | 13:33 | 4

Juist, ga die documentaire over Duisenberg nog maar eens terug zien, opent je ogen, Daarbij, het zijn toch allemaal leugenaars, niks fout aan om ze zo te noemen.
Duisenberg zei toen, de euro duurt tien jaar, daarna gaan we over op een nieuwe munt en verdere uitbreiding van de EU. Ik ben me dood geschrokken wat hij zei over hun plannen,

gato | 01-10-18 | 13:39

Gato, onze premier heeft in de TK zelf verkondigd dat er onschuldige en te billijken leugens in de politiek mogelijk zijn, dus daar hoef je je helemaal niet terughoudend in op te stellen.

Rest In Privacy | 01-10-18 | 13:42

Langshetrandje. Maar was het gemeenschap misschien ook niet gewoon onderdeel van de grotere agenda? Begrijp me niet verkeerd, ik verlang terug naar dat tijdperk.

WijnVlekWrijver | 01-10-18 | 14:40
▼ 1 antwoord verborgen

Twitter is niets meer dan een algehele degeneratie van het menselijk brein.
Of je nu Baudet, Rutte, Wilders, Snoetje en Snuifje, Juncker, Verhofstadt, Merkel, Mo of Klaasje heet.

A.U.EnLeven | 01-10-18 | 13:32 | 3

Die van de p p p parels waren snuf en snuitje.

beau van rtl | 01-10-18 | 14:21

'Mooie p p p parels, fijne p p p parels, ooh ohh wat ge n n n niet ik weer ....

Tiltetapper | 01-10-18 | 14:35
-weggejorist-
beau van rtl | 01-10-18 | 15:08

De uitgestippelde koers van de EU is al jaren te zien en te extrapoleren, is dit document helemaal niet voor nodig.
Uiteindelijk moet het gewoon een rijk worden met een eigen leger en deelregeringen, met een centrale macht in Brussel...

Wijze uit het Oosten | 01-10-18 | 13:31 | 1

Gaat niet gebeuren. Je ziet nu al dat de eu poppetjes vechten voor het eigen hachje. Er is nu al geen eu meer. Maar dat moet nog even landen bij de mensen.

Mark_D_NL | 01-10-18 | 13:33

Alles van Baudet, en wilders, wordt uitvergroot. Maar de misstappen van figuurtjes zoals penthousje, slaafje van de oranjes, worden onder het kleed geschoven. Wederom bewezen. Maar trappen jullie er maar in, stelletje eu slaven.

Mark_D_NL | 01-10-18 | 13:26 | 16

beau van rtl | 01-10-18 | 14:47
--
Daar draait het toch niet om beau. Of baudet wel of niets gaat veranderen, in mijn optiek niet want Koninkrijk. Betekent toch niet dat het een oetlul is en dat je moet meehuilen met de MSM demoniseer trucjes en de eu pluche slaven in Den haag. Die willen baudet niet omdat geld en baantje in de eu. En jij werkt aan die onzin mee. Beoordeel baudet op zijn merites en niet op de msm kots, eu propaganda en foute invloed van de oranjes.

Mark_D_NL | 01-10-18 | 14:54

Mark D NL. Oooh nou begrijp ik wat je bedoelt. Baudet was een vent geweest als hij mee was gaan strijden met Geert Wilders. Dan had hij wat bij kunnen dragen. Maar als je denkt dat Geert met zijn club 14 jaar zomaar wat heeft zitten frobelen, dan ben je toch wel erg dom/arrogant. Hoe het verder zit met tjerry en waar hij werkelijk mee bezig is, dat blijft gissen, maar ik mot em niet. En Geert mot em nu ook niet meer.

beau van rtl | 01-10-18 | 15:13

Dat dom/arrogant slaat op tjerry he.

beau van rtl | 01-10-18 | 15:14
▼ 13 antwoorden verborgen

Baudet is een 'false flag'. Hij is zo slecht onderbouwd dat kan gewoon niet waar zijn.

mark2328 | 01-10-18 | 13:26 | 6

De druiven zijn zuur voor onze Russische Mark_D_NL

Rest In Privacy | 01-10-18 | 14:07

Dhimmi Kuifje toch, doe eens niet zo gek...

kempenaer | 01-10-18 | 14:11

Huistrol Kuifje begint nu wel erg strontvervelend te worden...... gaap

Muchnadt | 01-10-18 | 14:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Beginnersgeluk dus dat dit document vandaag weer groots onder de aandacht komt. En dat net na een topic over een met uw belastinggeld door de €u aangeboden kasteel. Het kan verkeren.

ja,diedus! | 01-10-18 | 13:26

Je moet je afvragen of je de Daily Mail, Express of de Sun wel als bron wil gaan gebruiken. Het staat er naast een parade van bizarre berichten (een jongentje met het teken van de duivel, vrouw trouwt met hond en het einde der tijden komt er aan), dikke tieten (wel een plus) en slecht vertaalde advertenties (Nederlanders zijn geschroefd!). Het is heel aantrekkelijk om berichten te kopiëren die in je straatje passen, maar kijk eerst waar ze het vandaan halen. Klopt die bron, mooi over gaan praten. Maar dit soort dingen, doe maar niet.

dyslexieman | 01-10-18 | 13:23 | 2

In de volkskrant staan ook stripjes...

Mark_D_NL | 01-10-18 | 13:24

En in de VK staan ook wel eens berichten die kloppen. Maar zoals altijd, even de bron checken, helemaal met dit soort berichten/kranten.

dyslexieman | 01-10-18 | 13:25

Heeft 1 der Nederlandse politieke partijen ooit een document als dit in het openbaar besproken...? Nee. Dus 1 - 0 voor Baudet. GS trapt hier in de eu propaganda... goed gespeeld eu!

Mark_D_NL | 01-10-18 | 13:22 | 4

Zo zit dat. De boeven die nu Thierry hiermee aanvallen zijn de Grote Medeplichtigen aan de doodse stilte die zij helpen ophouden rond dit lelijke probleem. Thierry speelt nu rechercheur van het cold-case team en de daders lachen hem uit omdat hij zo laat is.

Jan Passant mk2 | 01-10-18 | 13:31

Dat zei ik net, een van de oprichters, dhr Duisenberg, heeft in een documentaire plannen vrij gegeven, waar je zo van schrok, dat je nooit voor de EU zou stemmen,
Maar we wisten alles allemaal te laat. Was een hele interessante documentaire, moet nog ergens te vinden zijn, was jaren geleden hoor, twee delen op t.v.

gato | 01-10-18 | 13:49

@Jan Passant. Juist! Maar het goede gevolg van dit verhaal is dat deze documenten boven komen drijven en daarmee weer onder de aandacht komen Ik ben bekend met de strekking van het achterliggende verhaal en daar is ook best veel over op te snuffelen. Helaas gaan dit soort documenten dankzij bewuste onopvallende publicatie's verloren in de 'ruis' van de informatieoverload. Voor mij zijn deze documenten daarom onthullend.

WijnVlekWrijver | 01-10-18 | 14:24
▼ 1 antwoord verborgen

Er is bij mij op zolder een oud voor-middeleeuws boek opgedoken met allerlei duistere opdrachten om christenen, joden en ongelovigen om te brengen.

keestelpro | 01-10-18 | 13:22 | 3

Het is in het latijn geschreven, Meum Pugnare is de titel.

Lt-Kol Kilgore | 01-10-18 | 13:26

Wat een toeval. Ik vond nog ergens een kopij van een boek over menselijk kapitaal.

A.U.EnLeven | 01-10-18 | 13:29

Meum Pugnare? U bent niet in de war met Dictus?

salonsocialist | 01-10-18 | 13:30

De presentatie is uiterst onzorgvuldig en dat is niet goed, ook niet goed voor Thierry's geloofwaardigheid. Toch wil ik waarschuwen voor de verleiding boodschap en presentatie te verwarren. De boodschappen die Thierry wil overbrengen, zowel in de Tweede Theaterkamer als in dit geval, staan recht overeind. Het openen van de ogen is het doel, maar de presentatie kan beter.

Non_Smoking_Gun | 01-10-18 | 13:22

Sja, niet alles wat de fans van het globalisme uitspookten lag vooraan bij de media om het demense te vertellen. In tegendeel!
"Wij" Europeanen hebben gewoon allemaal voor de derde keer sinds 1914 zitten dutten terwijl een klein groepje elitaire boeven ons allemaal meesleepte in een onzalig avontuur. Deze keer gaat het langste duren en zal vrijwel zeker de meeste (blijvende!) schade veroorzaken.

Thieryy zag het stukje ook 16 jaar te laat? Oh foei. Stenigen.

Jan Passant mk2 | 01-10-18 | 13:20 | 2

Hoe oud is Thierry, moest hij als 6 jarige ofzo van dit stuk weten toen het bekend werd gemaakt.

gato | 01-10-18 | 13:35

lol

Lupuslupus | 01-10-18 | 13:47

De EU bestaat pas sinds 1993.
Juist het doen alsof die fascisten-club al langer bestaat, is olie op het vuur gooien.
De EU is een millennial-club.

A.U.EnLeven | 01-10-18 | 13:19 | 12

"Op bijna hetzelfde moment maakte de EG plannen om haar invloed te vergroten. Vanaf 1992 konden burgers overal binnen de EG gaan werken zonder toestemming van de regering. De leiders van Frankrijk en Duitsland drongen fel aan op een volledige economische en monetaire unie en de invoering van één Europese munteenheid. Groot-Brittannië is echter opmerkelijk afkerig van deze ideeën en nog meer van de gedachte aan een politieke eenheid. Dit zou inhouden dat de nationale regeringen een deel van hun macht overgeven aan een centrale Europese macht. Het is daarom nog maar de vraag of Schumans droom van een Verenigde Staten van Europa zal worden gerealiseerd." (1995)

Ja, de EU is ontstaan uit eerdere megalomane plannen van machthebbers. En ja, waarschijnlijk al decennia vóór de EU ontstond uit de E(E)G.
Mijn punt is echter: vóór het internet er was, stond dit 'gewoon' in een encyclopedie. Pas sinds het internet is dit schimmige karakter (wat de voorlopers van de EU altijd al hadden) nog schimmiger, corrupter en fascistischer geworden. Wordt er door zowel machthebbers zelf als de slaven een rookgordijn opgetrokken door allerlei vingertjeswijzen en 'waarheden' die er geenszins toe doen. En daardoor werkt die smerige propaganda ook en krijgt die fascistenclub méér macht dan 'ze' in de jaren '90 konden voorzien.

A.U.EnLeven | 01-10-18 | 14:23

Irnerius | 01-10-18 | 14:05 |
Het Songfestival was er al in 1956.

Jos Tiebent | 01-10-18 | 14:59

@ Jos Tiebent | 01-10-18 | 14:59 |
Het Eurovisie Songfestival wordt georganiseerd door European Broadcasting Union (opgericht in 1950). Dit staat los van de EU. Ik snap uw verwarring wel, de EU heeft de Timmerfrans met de baard en het Eurovisie Songfestival heeft Conchita met de baard.

Irnerius | 01-10-18 | 15:17
▼ 9 antwoorden verborgen

Gewoon PVV blijven stemmen, alhoewel ik die nog te soft vindt.

kwark001 | 01-10-18 | 13:19 | 2

Je moet ergens beginnen. Dus prima.

Lupuslupus | 01-10-18 | 13:48

PVV, FvD. Beide prima en te verkiezen boven de ellende van de massa-immigratie propagerende en islam apologetiek-partijen.

kempenaer | 01-10-18 | 14:05

Jammer, want zo wordt Terrie weer door de MSM weggezet als een totaalidioot. En dat is jammer, want dat is ie niet. Beter doet hij in het vervolg even de feiten checken voordat hij Tweet.

pibasso | 01-10-18 | 13:19 | 3

Ja, dezelfde media die van zulke verontrustende berichten doodse stilte maakten. En nog steeds maken!

Jan Passant mk2 | 01-10-18 | 13:25

Door de MSM weggezet? Nee hoor, hij maakt het er (weer) helemaal zelf naar met zijn dommige reacties.

Beste_Landgenoten | 01-10-18 | 13:45

Denk je dat dit bericht van Thierry de MSM haalt? Een bericht waarin een feit aan het licht komt, al dan niet geheim, waar 90% van demense geen weet van heeft en hen mogelijk nog meer opzet tégen de EU? Of moet ik zeggen, USE?

Binkoo | 01-10-18 | 13:52

Deze man is niet meer serieus te nemen. Eerst jezelf onsterfelijk belachelijk maken in de tweede kamer en nu dit.

mocroGS | 01-10-18 | 13:18 | 10

Frau Merkel | 01-10-18 | 13:40

Ik zal de oorlogsmisdaden van Nederland in Nederlands Indie er maar niet bij halen want anders kan u wellicht niet meer goed slapen: www.ad.nl/buitenland/indie-militairen...

mocroGS | 01-10-18 | 14:39

@mocroGS: u begrijpt dat wat Nederland in het verleden wel of niet geflikt heeft, niet relevant is voor de vraag of we onze maatschappij moeten ontwrichten? Uw argument is een klassieke jij-bak!

NasiGordon | 01-10-18 | 17:26
-weggejorist-
De musso linie | 01-10-18 | 22:05
▼ 7 antwoorden verborgen

Oeps... Thierry was nog iets te veel aan het dagdromen over het strelen van poezen.

Mastermattie | 01-10-18 | 13:18 | 3

Het zelfde wat je vader deed ? Wees maar blij , daarom kun je nu reageren.

ja,diedus! | 01-10-18 | 13:29

Thierry! Even onthouden: het werk - het land en wij dus - gaat voor het meisje hè!?!

Aristotalloss | 01-10-18 | 13:40

Ach, een jong koppeltje. Twee keer neuken per dag. Blijven er nog voldoende uurtjes over om te werken.

Rest In Privacy | 01-10-18 | 14:12

En ik maar denken dat dit de algehele bedoeling van Adolf ooit was...

Ommezwaai | 01-10-18 | 13:17 | 6

Is juncker geen familie van de vliegtuigbouwer van ome Adolf ? Denk aan de 88 , zou zo maar kunnen.

ja,diedus! | 01-10-18 | 13:32

Arkan Sonney | 01-10-18 | 13:19
Junkers maakte hele bruikbare vliegtuigen voor Adolf H. Heeft hij in het begin veel plezier van gehad.

TheseDays00 | 01-10-18 | 13:33

@ommezwaai
Zie oa Arno Sölter "das Großraumkartell", een absolute must-read voor wie de EU wil begrijpen.

kindapaas | 01-10-18 | 15:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Is DDS opgericht door Joshua Livestro? WTF. Die krijgen dus een permablocker.

Boerkablaffer | 01-10-18 | 13:17

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland