Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof – Over Donald Trump (POTUS) en Sybren Kooistra (iets groens)

De Amerikaanse president Donald Trump maakte zaterdag op zijn geliefde Twitter enkele belangrijke opmerkingen over censuur op (sociale) media

De Leider van de Vrije Westerse Wereld sprak zich faliekant uit tegen censuur en brak zelfs een lans voor het door hem zo verfoeide CNN en MSNBC.

"Censorship is a very dangerous thing & absolutely impossible to police. If you are weeding out Fake News, there is nothing so Fake as CNN & MSNBC, & yet I do not ask that their sick behavior be removed. I get used to it and watch with a grain of salt, or don’t watch at all."

Drie journalisten van CNN stapten vorig jaar op omdat ze nepnieuws over Trump hadden verspreid, voor zover ik weet is MSNBC niet zo erg de fout ingegaan. En zo belangrijk is dat ook niet voor Trump. Hij neemt de berichtgeving van deze stations ‘met een korreltje zout of kijkt sowieso niet’.

De tweet die hij daarna verstuurde is belangrijker: “Too many voices are being destroyed, some good & some bad, and that cannot be allowed to happen.”

Hier breekt Trump een lans voor de persvrijheid. En de vrijheid van meningsuiting. Dus ook voor CNN en MSNBC.

En zo dwaalden mijn gedachten af naar Sybren Kooistra, de voormalig topadviseur van GroenLinks-leider Jesse Klaver, die nu is geparkeerd in de krochten van het Europees Parlement. Dat zit als volgt. Toen de Volkskrant een gestraalde PVV'er (Wilders gooide hem binnen 24 uur eruit toen bleek dat het mis was) die één dag lijsttrekker was in Rotterdam interviewde ging Kooistra los op Twitter.

Maar toen de Volkskrant voor dezelfde serie dit weekeinde twee links-radicalen interviewde schreef Kooistra:

Social

Let op dat ‘vermeend’. Er is namelijk niets vermeends extreemlinks  aan de 'Geen 4 mei voor mij'-activist Rogier Meijerink  en de Grauwe Eeuw-activist Michael van Zeijl. Meijerink was verantwoordelijk voor de gewelddadige veldslag in de Utrechtse binnenstad in 2013 toen de autoriteiten een groep kraakpanden wilden ontruimen, Van Zeijl is degene die openlijk fantaseerde over het liquideren van de acteur die Sinterklaas speelde tijdens de intocht in Dokkum; ‘Kinderen massaal onder zijn hersenen en botsplinters bedekt’.

Het komt dus neer op Sybren Kooistra met z’n nepnieuws en onheuse aanvallen op Arthur van Amerongen versus Donald Trump.

Trump geeft alle media de ruimte te publiceren wat ze willen. Kooistra op zijn beurt juicht media alleen toe wanneer ze in zijn straatje publiceren. President Trump breekt een lans voor vrijheden waar Apple en Facebook getuige de zaak Alex Jones niet veel van moeten hebben. Het geeft te denken dat deze voormalig topadviseur van Jesse Klaver liever ziet dat rechts nieuws wordt onderdrukt en links nieuws gewhitewashed.

De boze witte man die woedend via Twitter eist dat de media naar zijn pijpen dansen, heet niet Donald Trump, maar Sybren Kooistra. 

Reaguursels

Inloggen

Sybren Kooistra (denkt dat ie) weet wie Trump is,
Trump heeft nog nooit van Kooistra gehoord.
Tot zo ver de importantie van deze fittie en Sybren "natte krant" Kooistra.

CynicalBastard | 20-08-18 | 11:05

Correct over Kooistra, mis over Trump. Trump sloopt de VvM op z'n eigen manier. Dat ie in één tweetje het tegenovergestelde beweert doet daar weinig aan af.

Ballenman | 20-08-18 | 09:09

Thank you Mr. President.
Godverdomme.

Hensmunter69 | 19-08-18 | 21:10

Niet op gekken reageren Lena zeiden we vroeger thuis

frisenfruitig | 19-08-18 | 17:20

Halve artikel gelezen en nu mijn mening rondom die Van Zeijl aardig geschetst:

Halfling met indo bloed die ondanks hoge cito score naar de mavo moest. Dacht zelf dat het door zijn bruine (?) huidskleur kwam dus racistisch. Daarna stelt hij dat hij zelf ook een racist is vanwege zijn nu weer blanke achtergrond.
Schreeuwt minderwaardigheigheidscomplex met identiteitscrisis.

(Mijn cito was ook tegen de 550 maar er volgde 4 jaar MAVO .)

Goed om te lezen dat zijn clubje is geinfiltreerd door de AIVD of een andere politiemacht, aangezien hij preventief werd vastgezet tijdens de Sinterklaasintocht;
Hij had gezegd dat hij graag het hoofd van Sinterklaas aan flarden geschoten zou zien worden en wel zo erg dat de stukjes hersenen en botsplinters de gezichtjes van de kindbezoekertjes volledig zou bedekken. Dan weet ieder kind dat de Sint voorgoed dood is en ‘ze’ het niet met een lulverhaal over een hulpsint zouden kunnen bedekken.
Natuurlijk zou hij zelf niet de trekker over halen, maar had er een beloning voor over gehad. Zijn preventieve arrest van 5 dagen was natuurlijk ook volledig onterecht want die uitspraken waren in (geinfiltreerde) besloten kringen.

Dat die Kooistra niet doorgaat op kritische punten zoals waarom zijn organisatie is geinfiltreerd, worden natuurlijk niet onder de journalistieke loupe gehouden. Nee, Van Zeijk vind óók de Volkskrant een racisitische krant en Kooistra mag blij zijn met dit eenmalige interview. Dan kies je er als ‘journalist’ natuurlijk voor om zo iemand te verheerlijken voor een eventueel volgend interview in plaats van dat je hem volledige vanaf z’n enkels afbrand.

Haatejaculaat | 19-08-18 | 15:53

Sybren mag nog niet ruiken waar meneer Trump plast
(and thats all there is to it)

Cousin Eddie | 19-08-18 | 15:02

Mijn god die twee junks zijn pas 37 en 40 jaar oud. Die Kooistra spreekt over het ‘tengere’ lijf van Van Zeijl maar bedoelt hier natuurlijk het uitgeleefde en ondervoedde lichaam van een heroïnejunk die vindt dat hij voor zichzelf veel wiet moet roken omdat hij anders zijn intelligentie niet de baas is. Zo’n dertien in een dozijn activistje dus.

Haatejaculaat | 19-08-18 | 14:15 | 1

Lijken mij eerder typische vegetariers.
Die zien er ook uitgemergeld uit en zijn psychisch niet in orde.

Gulliver | 20-08-18 | 07:04

Zelden zoveel debiliteit tegen gekomen in een zogenaamd feitelijk artikel. Is dit serieus bedoeld of net zoiets als de Speld?

Gulliver | 20-08-18 | 07:06

Ik ben het alleen roerend eens met Meijerink zijn laatste zin in de screen dump.

Voor de rest veels te veel eer om Kooistra met Trump te vergelijken.

Haatejaculaat | 19-08-18 | 13:49

lach me altijd suf als Sybren weer een meltdown krijgt op de twitters, en al helemaal als van Amerongen 'm de gevraagde aandacht geeft. Want daar is't m om te doen. Normaliter roept deze man in het diepe duister, en komt er geen hond opdagen. Pas als Tuurtje langskomt, krijgt hij aandacht. En aandacht, dat is wel een dingetje voor Sybren.
Sybren is steeds meer de Yolo van Gl aan t worden. Vecht tegen een zelfbedachte & imaginaire vijand, en verzuipt bijkans in t eigen gelijk.
heerlijk voer voor de pretletters op twitter. Hup Sybren, meer meer meer!

Chemokar | 19-08-18 | 13:40

Welnee, meeste geweld wordt hier nog steeds gepleegd vanuit hebzucht en egoïsme, en dat zijn rechtse drijfveren.

Bakito | 19-08-18 | 10:54 | favorietblock
Ah dus Lenin, Joe Stalin, Mao, Pol Pot, Hoxha, Ceausescu, Fidel en Idi Amin waren toch rechtse rakkers! Sybren zou het met je eens zijn!

*lul op tafel legt en naar sauna gaat*

Graaf_van_Hogendorp | 19-08-18 | 13:33 | 4

Daar hebben ze op links een leuke en makkelijke term voor verzonnen die bij dit soort feiten meteen kan worden geroepen;
“Politieke herschikking”
Ergens in de geschiedenis is links rechts geworden en rechts links zodat ze weer verder kunnen met de handen in onschuld te wassen.
Bekend voorbeeld is Abraham Lincoln, een Republikein, maar naar de standaarden van nu eigenlijk meer een Democraat, volgens de democraten zelf dan.

Haatejaculaat | 19-08-18 | 14:29

@Haatejaculaat
En bij Lincoln kwam de kogel ook van linkse aanhang.

steekmug | 19-08-18 | 15:30

“Ja maar die linkse aanhang van destijds was natuurlijk weer veel meer als het rechtse van nu.”

Kinderlijk eenvoudig toch, als je dat gewoon zegt in een volwassen debat?

Haatejaculaat | 19-08-18 | 16:29
▼ 1 antwoord verborgen

Sybren Kooistra, check die foto, daar zitten een paar draadjes los.
Het zal Grote Vrind Sybren verder worst zijn welk stervehikel hem dichter bij de macht, roem en poen brengt, maar in dit geval lijkt het erop dat hij het Deugvehikel het meest kansrijk acht. En daarmee zijn kansen bij de vrouwtjes. Linkse vrouwtjes zijn dol op geld, macht en roem.
.
Welnu Reaguurders, als dat geen neuken wordt !

De Briemusketier | 19-08-18 | 13:26 | 1

Weet je ook waaróm ze daar dol op zijn? Heeft hun partner geld macht en roem dan kan zij de hele dag lekker creatief blijven pottenbakken schilderen of sieraden maken. En gaat ze maar vaak genoeg op dr rug dan regelt hij ook nog wel een expositietje en kopen een paar vrindjes een paar van die kwastdoekjes. Totaal niet onafhankelijk en zo ongeemancipeeerd als t maar kan dus deze in de vrije jare zestig ontsprongen karaktertypes.

Flow82 | 19-08-18 | 14:12

Dat interview in de VK met die twee mafklappers van De Grauwe Eeuw was toch láchen? Wat die gasten er uit kraamden, dat leek meer op een sketch uit een satirisch programma dan op de realiteit.
Totale 'deadbeats', maatschappelijk mislukte leeglopers, die hun waardeloze bestaan enige zin proberen te geven door in zo'n dramclubje te gaan zitten.
En dat vindt die lul van een Kooistra goed! Wat een ongelofelijke domoor is dat manneke toch.

KeesBruin | 19-08-18 | 13:20 | 3

Kijk nou eens goed naar die foto, dat joch is een totale psychopaat. En hij heeft een missie: geld, drank en lekkere wijven !
.
www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE

De Briemusketier | 19-08-18 | 13:29

Ik vond het ook goed. Maar dan puur als leedvermaak.

Rico Tampeloerus | 19-08-18 | 14:27

@Debriemusketier
Prima missie, lijkt me. Bak er zelf niks van, maar dat betekent niet dat ik een ander succes misgun.

DebraCadabra | 19-08-18 | 14:41

Het bepleiten van (volgens velen) foute denkbeelden, zoals bijvoorbeeld het bepleiten van censuur, valt toch ook gewoon onder de vrije meningsuiting?
Vanwaar dan die ophef? Die linkse eikel heeft toch ook gewoon recht op hypocrisie?
En laten we eerlijk zijn, we kennen allemaal iemand die een verbod op de koran bepleit, dat valt toch ook niet te rijmen met de vrijheid van meningsuiting?
Daar zal Trump niet gauw om vragen....

DeDenkerT | 19-08-18 | 13:05

Eindelijk weer eens een ironische Bassiehof: dat lucht op.

Hetkanverkeren | 19-08-18 | 13:02

Wie zijn de echte racisten?
Deze film legt het uit,
Death of a Nation
youtu.be/UXPhLXuJ90I

steekmug | 19-08-18 | 13:00

Gl is alwetend.Hun zijn de goeie.Hun zijn de vechters van het vrije woord.
Hun hebben moreel altijd gelijk.

pejoar | 19-08-18 | 12:49 | 2

Niet alleen alwetend, ook al-barmhartig, al-medelijdend, allemaal eigenschappen die de islam aan Allah toekent. Qua denk-geitenpaadjes volgt GL een religieus fanatiek voorspelbaar patroon. Vandaar dat de islam voor GL een heilge koe is. Voor 'islam' mag ook steil-gereformeerd ingevuld worden. Religieuse quatsch.

Eeuwig..Op..Vakantie | 19-08-18 | 13:04

Mensen die denken dat alleen socialisten sociaal kunnen zijn.

Rico Tampeloerus | 19-08-18 | 13:08

De concepten "links" en "rechts" lijken soms van inhoud te hebben gewisseld. "Rechts" lijkt zich bijvoorbeeld veel drukker te maken om de belangen van de ouderen en de kwetsbaren in de samenleving, terwijl "links" zich vooral lijkt te focussen op topics die meer mediageniek zijn. Bijzaken worden daarbij door links opgeblazen tot hoofdzaken, met steevast misplaatste linkjes naar het verleden. Alleen de groepen die een links keurmerk hebben zijn de moeite waard, de rest kan verrekken. Het lijkt haast sektarisch.

MickeyGouda | 19-08-18 | 12:47

Zijn twitter rant van gisteren over de Volkskrant past precies in dat stramien. Merkwaardig dat Bassie dat niet noemt. Dat was ook een treinramp in slowmotion. Het was geweldig. Zo stompzinnig vasthouden aan het eigen gelijk, deugpronken en de Volkskrant de wet voorschrijven (ik wil alleen datgene lezen waar ik het mee eens ben!) en bij een zuchtje kritiek (hooguit een tiental) meteen roepen dat het de trollenlegers van Wierd Duk, Bart Nijman en Arthur van Amerongen zijn.
De man spoort niet. twitter.com/SybrenKooistra/status/103...
En een uurtje later lees je dan Quilette waarin Sybren perfect wordt beschreven.
quillette.com/2018/08/17/a-closer-loo...

Stormageddon | 19-08-18 | 12:46 | 2

Stormageddon | 19-08-18 | 12:46,

Zeer goed stuk, in Quilette. Bedankt.

Dandruff | 19-08-18 | 13:27

Inderdaad bedankt voor het delen.

bwanabanjo | 19-08-18 | 16:47

Sybren Kooistra is het bewijs dat je VvMU en democratie niet in de handen van SJW-links kunt leggen, dan is het daar rap mee afgelopen,

raskol | 19-08-18 | 12:45

@Bakito | 19-08-18 | 10:45

Overigens een interessante positie: Een land behoort dus aan de oorspronkelijke bewoners?

omanders | 19-08-18 | 12:41 | 2

Mensen zoals Bakito zijn alleen voor open grenzen en 'recht hebben op bepaalde grond' wanneer het ons, het westen of de Nederlander slecht uitkomt. Als je het omdraait: Amsterdam voor 'Native Nederlanders' en kerken in Mekka dan is het ineens conservatieve opruiing.

Rest In Privacy | 19-08-18 | 12:45

@ MemeMagieIsEcht | 19-08-18 | 12:45

Een van de leukste dingen die je tijdens een Palestinadiscussie naarboven kan brengen is dat autochtonen eigenlijk het beste met Palestijnen in de Westbank kunnen worden vergeleken en Migranten eigenlijk met de kolonisten.

omanders | 19-08-18 | 12:57

Ik word vandaag een beetje moe van alles, alleen GS lezers zien dit, de rest ligt lui op het strand en interesseert het geen sodemieter.
Zo schieten we niet op, hoe wel, weet ik ook niet.IK zie wel dat weinig mensen geinteresseerd zijn en alles maar voor zoete koek aannemen.

gato | 19-08-18 | 12:39 | 1

Op elk feestje oprakelen. Van de bodem op met het komen.

omanders | 19-08-18 | 12:42

Je moet journalisme (of politiek activisme wat het verworden is) niet verwarren met vrijheid van meningsuiting. Dat zou journalisten een soort status geven die andere mensen niet zouden hebben. Dat is niet zo. In de VS mag je alles zeggen wat je wilt, ook tegen de president (meer dan 90% is ook anti-Trump in de media aldaar). Dus daar zit het wel snor met de vrijheid van meningsuiting.

In Nederland wordt je voor de rechter gedaagd als de linkse elite het niet bevalt, zie Gregorius, zie die Erdogan=Hitler-vergelijker.

Als de media het volk zou vertegenwoordigen, wat ze niet doen, maar wanneer dit zo zou zijn, dan zou op de publieke omroepen en de private kranten, etc. rond de 25% van de zendtijd, kolommen, woorden, etc. in het PVV/FVD-straatje passen. Dat is niet zo. Ook in de VS is niet 50% pro-Trump, maar slechts 10%. Het uitgangspunt dat de media en het volk ook maar op een of andere manier met elkaar verbonden zijn is verkeerd. Tussen de meeste media en een gek met een Palestina-sjaaltje is nauwelijks verschil meer. Erge is dat wanneer je niet dezelfde denkbeelden als de media hebt, je er wel aan mee moet betalen. Je betaalt voor je eigen oppositie. Een schande is dat.

Rest In Privacy | 19-08-18 | 12:38

Maoïsisme bewieroken , een kogel op een beooog permier afsturen, vervolgens krokodilentranen, en nu eenzijdige censuur roepen vanuit het Europese parlemement: Er zitten veel types binnen links die eenvoudig en helder als ' fout ' te omschrijven zijn. Kom op Eddy T maak links weer oprecht , eerlijk links zonder al die dogma's !!

Ervaringsdeskundige | 19-08-18 | 12:32

Trump en Kooistra vergelijken is toch een beetje appels met peren. Wie heeft er meer volgers op Twitter?

Rest In Privacy | 19-08-18 | 12:31 | 2

Kuifje-in-Afrika | 19-08-18 | 12:31,

Even de column lezen.
Die gaat niet over de invloed van die twee op het debat.
Die gaat over de standpunten die ze allebei uitdragen;
- Trump is tegen censuur, tegen beroepsverboden n tegen politiek geweld;
- Kooistra predikt censuur, zet zich in voor beroepsverboden (van Amerongen), en bejubelt gewelddadige activisten die fantaseren over executies in het bijzijn van kinderen.

Dat Kooistra minder volgers heeft maakt hem niet minder gevaarlijk.
Belangrijker; het feit dat *niemand* binnen die linkse kerk Kooistra op zijn fouten wijst zegt veel over hoe die linkse kerk over censuur en geweld denkt.
Sterker nog, het feit dat al die deugzeugen blijven hameren op het "gevaar" van Trump die zou censureren hoewel hij niet censureert, geeft aan dat de omschrijving "nep nieuws" voor die linkse MSM volkomen terecht is.

Dandruff | 19-08-18 | 12:46

Die Kooistra is een onbeduidend mannetje, bedoelde ik te zeggen. Dom ook.

Rest In Privacy | 19-08-18 | 14:57

President Trump brult op Twitter, ene Sybren twittert daar grauwsmoezelig tegenin. Maar President Putin danst met Oostenrijkse zwier en bespreekt met Bundeskanzlerin Merkel niet-politiek: Gas - North Stream II en politiek: Syrië, dat binnenkort weer zijn bevolking kan terug verwelkomen en Oekraïne, waar zelfs het paraderen met BUK raketten misloopt. Maar terug naar President Trump, die beweert:".... I get used to it and watch with a grain of salt, or don’t watch at all." De uitdrukking 'watch with a grain of salt' is een contaminatie van watch [it reservedly] en [take it] with a grain of salt. Wat er nu echter staat, kijken met een korreltje zout: hoe doe je dat?

Eeuwig..Op..Vakantie | 19-08-18 | 12:31

Ik vraag me af hoeveel Nederlanders nog werkelijk kunnen nadenken en welbewust en rationeel stemmen op partijen die toegevoegde waarde bieden aan de instandhouding van vrijheid en onafhankelijkheid van hun eigen land.
Ik vrees dat de onderbuik, de centen, het gevoel en de klimaatemotionaliteithype het winnen van de ratio.

Eppo | 19-08-18 | 12:20

Ik snap niet waarom Trump herin wordt beschouwd als verdediger van het vrije woord. Het buitensluiten van bepaalde journalisten bij persconferenties is natuurlijk ook een vorm van censuur. Laat staan het ontslaan van mensen die mogelijk belastende informatie over hem hebben.

Bytemaster | 19-08-18 | 12:10 | 13

@Bytemaster | 19-08-18 | 12:50

Trump was en is zeer specifiek over welke media outlets Fake News zijn, welke “enemy of the people” zijn. Er is dus geen sprake van een gelijkschakelende aanval op alle media. Dat is een leugen waar de “enemy of the people” zich nu achter proberen te schuilen.
.
Dit alles terwijl tech bedrijven een daadwerkelijke aanval op de vvmu ondernamen. Iets wat breed door de “enemy of the people” vergoeilijkt werd.
.
Maar goed... waar begin ik aan. U schrijft dezelfde dingen als “the enemy of people”. Ik mag er dan ook vanuit gaan dat er met u niet te praten valt en mijn input zinloos is.

Parel van het Zuiden | 19-08-18 | 13:00

@Parel van het Zuiden | 19-08-18 | 13:00
Ik heb het helemaal nergens over de "enemy of the people"...
Dus als een president bepaalde media "fake news" noemat dan is dat dus per definitie waar? Omdat Trump hen bij voorbaat classificeert als fake news is het legitiem om ze buiten de deur te houden? Dan moet je toch de geschiedenis eens nalezen en daar lering uit trekken. Des te meer omdat Trump zelf ook niet vies is van het verkondigen van fake news. Dan ben je wel heel fout bezig als je anderen vanwege fake news de toegang weigert.

Bytemaster | 19-08-18 | 13:11

@Bytemaster | 19-08-18 | 13:11

Schrijf ik allemaal niet. Ik weerleg uw leugen dat Trump alle media afschildert als Fake News. Niets meer, niets minder.
.
U heeft die aanval niet weten te pareren en verlaat dus maar op deflectie en meer leugens?
.
Want de leugenfabriek van bijv. CNN mag gewoon ongehinderd door Trump doordraaien. CNN heeft ook gewoon toegang tot persco’s. Bepaalde “journalisten” van CNN niet meer. Acosta bijvoorbeeld. Niet zo gek want dat is geen journalist. Immers die advoceert openlijk voor #resistance, een beweging die de uitslag van de verkiezingen niet accepteert en alle mogelijke, vooral antidemocratische, middelen poogt in te zetten om het presidentschap te saboteren.
.
Ik ben inmiddels zeer pro-trump omwille van dit enkele fenomeen. De aanvallen van Trump op fake news. Ik ben de manipulatie en leugens omtrent bijvoorbeeld de gelukzoekersinvasie van oa CNN namelijk niet vergeten en neem hen die leugens bijzonder kwalijk. Dat geldt voor meer van die lügenpresse outlets...

Parel van het Zuiden | 19-08-18 | 14:15
▼ 10 antwoorden verborgen

Trump breekt een lans voor de persvrijheid? Grotere bullshit heb ik deze week nog niet gelezen. Enemy of the people.

menage | 19-08-18 | 12:09 | 3

Trump enemy of the people? Grotere bullshit heb ik deze week nog niet gelezen.

Synthese | 19-08-18 | 12:15

menage | 19-08-18 | 12:09,

Toch weerleg je geen woord uit de column.

Dandruff | 19-08-18 | 12:19

In Amerika zien ze een president die verkiezingsbeloften in een niet aflatende stroom inlost. Welke kwalijke gevolgen zou dat hebben dan?

Eppo | 19-08-18 | 12:26

De ultieme links test voor onze groenlinksers en andere zelfovertuigde socialisten, bent u bereid zich in te zetten voor een Europese Federatie met als uitgangpunten:

1-afschaffing van de natie-staten;
2-gelijkgeschakelde lidstaten met één staatsvorm voor alle leden en sterk verkleinde nationale parlementen;
3-zonder koningshuizen of andere vormen van dynastiek leiderschap;
4-geen contributies maar één gezamenlijk budget;
5-met een volksleger, geen beroeps- of huurlingen leger;
6-met één taal voor openbaar bestuur, onderwijs en media;
7-met afzettingsprodedures;
8-geen immuniteit;
9-direct kiesrecht voor alle kandidaten over de gehele federatie;
10-een cap op de hoogte van persoonlijk vermogen, in welke vorm en waar dan ook;
11-één codex van wet- en regelgeving;
12-een over de gehele unie gelijke pensioengerechtigde leeftijd

Kunt u zich hierin niet vinden en wilt u de huidige EU in stand houden, dan bent u een socialistisch imperialist.

kindapaas | 19-08-18 | 12:08

Ach ja, Syben heeft ook recht op zijn eigen mening. Alleen gezien zijn volkomen onbekendheid snap ik niet dat hij hier een platvorm krijgt.

Oepsie1234 | 19-08-18 | 12:08

Nieuws is amusement. Of het waar is of niet maakt mij niet uit.

BrabantsVerzet | 19-08-18 | 12:01 | 2

Dat is het en zeker in Amerika, daar wordt alles nog veel dikker aangezet voor de show en kijkcijfers. Kijk maar naar de decor veranderingen bij het NOS journaal door de jaren heen, het gaat allang niet meer alleen om droge feiten brengen.

sprietatoom | 19-08-18 | 12:13

sprietatoom | 19-08-18 | 12:13
Ja, vooral dat beeldscherm dat platliggend, als een robot rechtop ging staan om dan een filmpje te tonen. Behoort bij de tenenkrommende top 10 van NOS.

bodemloos | 19-08-18 | 13:25

Er worden in dit broddelstukje enorm veel appels met peren vergeleken. Dan kan het allemaal leuk klinken, maar het slaat nergens op.

Donkersloot | 19-08-18 | 11:59 | 3

Opzich heb je een punt. Toch vind ik de nieuwswaarde van het stuk wel aardig! Je kunt het ook uit elkaar trekken en de verschillende feiten tot je nemen. Dan komt het er in het kort op neer, dat Trump een punt heeft. "Iedereen mag schrijven wat ie wil", maar of je het serieus moet nemen, is een ander verhaal. Volgens Sybren mag je alleen maar schrijven als het in het linkse gedachtengoed past. Dat lijkt me dus een verkeerde manier en een feit dat links weer lekker links bezig is.

mood | 19-08-18 | 12:06

Het betreft in beide gevallen rot fruit maar dat is het dan wel.

Berbaar | 19-08-18 | 12:10

Donkersloot | 19-08-18 | 11:59,

Dat vind jij.
Ik zie jou niet uitleggen waarom je dat vindt.
Beetje Kooistra-retoriek dus; ongeïnformeerd, ongeïnteresseerd en radicaal.

Dandruff | 19-08-18 | 12:23

Deze post --> mood | 19-08-18 | 12:12 is als reactie op deze post --> GifKikkert | 19-08-18 | 12:06

mood | 19-08-18 | 12:13

@mood
Jij reageert niet inhoudelijk, komt niet verder dan jij-bakken, met je "typisch gevalletje" ook nog eens generaliserend. Dus jij hebt jezelf zojuist afgemaakt? Of gelden voor jou andere regels?
Baal je er van dat iemand die iets ongefundeerds zegt over "links" zijn eigen woorden teruggeslingerd krijgt, maar dan over "rechts"? Laat jij jezelf zo makkelijk kennen?

GifKikkert | 19-08-18 | 12:49

Nou vooruit, noemt u eens 1 voorbeeld?

Bolder | 19-08-18 | 16:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Als bekladding van een object geen vernieling en dus geweld is, is het in brand steken van wat gras bij een moskee dat ook niet. Die eikel denk dat geweld mensen in elkaar slaan is maar vernielen en intimidatie niet. Mag ik het woord fascist een keer gebruiken voor dit groenlinks gajes? Als ik op roep zijn eigendommen te bekladden staat vanmis dag terecht de politie op de stoep.

Knufter | 19-08-18 | 11:58 | 1

*typhulp aanreiken doet*
*uitraasidee aanreiken doet*

einStina | 19-08-18 | 12:07

Alleen is Trump president van de Verenigde Staten, geen Sybren Kooistra. Zijn woorden zijn niet 'slechts een mening', maar vormen een belangrijk deel van de officiële standpunten van zijn regering. Dat geldt ook voor zijn uitspraken over CNN.

Hoen | 19-08-18 | 11:53


De (schijn)heilige en de (heilige)boef of is het nu andersom? De media heeft in ieder geval een duidelijke mening!
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/36303893_1653872957981330_7596183076439326720_o.jpg?_nc_cat=0&oh=e908fe2e10cebece45dcd5bf304f5bad&oe=5BF4D333
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1653874674647825&set=p.1653874674647825&type=3

stormtijd | 19-08-18 | 11:52 | 2

Sybren wie?!

Jan, Leiden | 19-08-18 | 11:50 | 1

Een Fries, aan de naam te zien.

Daar komen een hoop halve garen vandaan, vooral linkse.

Denkt zeker dat ie een soort Troelstra is.

Poekieman | 19-08-18 | 11:52

Heel Nederland is zoals elke dag in de ban van Trump Mania. Dit is de schuld van de NPO bubbelaars en hun papieren consorten die bij gebrek aan beter met normale onderwerpen kunnen aankomen.
Het is toch belachelijk voor woorden dat van ons belastinggeld deze beschamende tv en radio wordt gemaakt.
van de 50 Jinek uitzendingen gingen er toch wel zeker 48 over trump. Stalken noemen wij dat.
Maar dat 020 en 010 en ook de rest van Nederland overlopen zijn door subsidie vretende haatbaarden hoor je ze niet over.

Rest In Privacy | 19-08-18 | 11:50 | 3

100% meen eens!

joppo0 | 19-08-18 | 11:52

+veel.

Lupuslupus | 19-08-18 | 11:56

Helemaal waar, de media bestaan grotendeels uit linkse activisten die dagelijks het volk beïnvloeden. Als broodnodig tegengif hebben we gelukkig de relevantere social media maar hoelang nog?

Maris v.d Hof5393 | 19-08-18 | 12:24

Nooi gehoord van deze clown en dat wil ik graag zo houden; Wéér zo’n werkschuwe nietsnut, net zoals zijn baas Yasser, die de hele dag op twitter en in blaadjes zoals de Volkskrant zijn op sprookjes gebaseerde deugfantasieën mag ventileren. Juist dit soort figuren zouden keihard ontmaskerd moeten worden door onderzoek te doen naar hun handel en wandel bij hun werkgever in brussel.

De Pilsvogel | 19-08-18 | 11:46

Bas, je geeft een compleet oninteressante NoNo een podium. Rommel blijft rommel.

zimmerschwanz | 19-08-18 | 11:45 | 2

Nee. Het belichten van wat deze man zegt maakt duidelijk waar GL voor staat. En de links die die partij met anti-demicratische terroristen. Let op, die twee idioten zijn bepaald niet de enige. Zoek maar eens op "Rode Jeugd".

omanders | 19-08-18 | 11:49

zimmerschwanz | 19-08-18 | 11:45,

Dat podium heeft Kooistra al, als programmamaker.
Daarom is het goed om hem nu al te ontmaskeren.

Anders denken we over 50 jaar dat het een respectabel mens is; net als die stalinist en maoïst waar inmiddels een filmprijs en diverse straten naar genoemd zijn; Joris Ivens.
Een man die Russische dwangarbeiders inzette voor een propagandafilm voor Stalin, en die dwangarbeiders nog "onkruid" durfde noemen ook.
Een echte linkse deuger, inderdaad.

Dandruff | 19-08-18 | 11:53

Het is niet "wit", maar "blank", politiek correctici. Als ik "wit" wil lezen waar het over mensen gaat ga ik wel naar Volkskrant.nl of een andere gedapo-site.

Vitaly Chernobyl | 19-08-18 | 11:41 | 2

Zo zie je maar eens hoeveel invloed de MSM heeft. Iedereen begint te geloven dat "wit" de juiste omschrijving is. Terwijl het gewoon "blank" is. En een neger noem je niet een "zwarte". De meeste negers zijn bruin, terwijl de echt zwarte neger ook nog eens gediscrimineerd worden door bruine negers.

BrabantsVerzet | 19-08-18 | 11:56

Even tussendoor over dat gedram van de NOS over WIT:
Hier een artikel van de NOSop3 nos.nl/op3/artikel/2246566-dunne-witt...

Alleen al door dat "witte" zo nadrukkelijk te benoemen, haken vele potentiële klanten bij voorbaat af.
Zit je dan met je nieuwe Magazine..... complete doelgroep om zeep geholpen die helemaal niets met dat geblaat over 'wit' te maken wil hebben.

Het bedrijf/magazine zelf zegt er namelijk helemaal niets expliciet over:
www.girlsofhonour.nl/product/girls-of...

Wering | 19-08-18 | 12:42

@Bakito, wie heb je liever?: Erdogan, Duterte, Assad, Poetin, Xi jinping, de koning van SA, de emir van Qatar, Ayatollah Khamenei, Mark Rutte of Donald Trump.
Eerlijk zeggen, nu komt de aap uit de mouw.

Pelforth | 19-08-18 | 11:40 | 1

Pelforth | 19-08-18 | 11:40,

Beroepstrol bakito heeft het liefst dictators als Stalin en Pol Pot.
Probleem is alleen dat het socialisme dood is, vandaar zijn getrol.
Een trauma waar veel linksen mee in hun maag zitten.

Dandruff | 19-08-18 | 11:48

Sybren, wie. Nooit van gehoord. Een of andere onbenul die zich om hoog heeft gewerkt via het kanaal "deugen". Hij deugt zo erg dat het stuitend is en een gevaar voor de samenleving oplevert. Zittend in zijn ivorentoren, ver van het volk. Daar ventileert hij een mening die het gedachtegoed van Jozef Stalin en Lenin evenaart. Door onverschilligheid van de West Europese burger kunnen deze lieden door gaan met het verderfelijke gedachtegoed.

De Evangelist | 19-08-18 | 11:40

Wie de fuck is Sybren Kooistra... de kekke deughomo nobody die nog half in de kast zit van drie straten verderop?
Ik ken wel interessantere en spannendere mensen om over te schrijven/lezen/pissen.

einStina | 19-08-18 | 11:38 | 2

Is dat laatste een referentie naar Trump? Stout meiske ;-)

LiniaalRectaal | 19-08-18 | 17:02

haha. Jij dicht mij eigenschappen en kennissen toe die ik heeeeeel niet heb ;-)

einStina | 19-08-18 | 17:58

Dit soort linkse types speelt eigen rechter. Ze lijken op de verklikkers uit de DDR: altijd op zoek om 'foute' mensen te vinden.

marjen | 19-08-18 | 11:37

Sinds jaar en dag volg ik rechts (via geenstijl) én links (via joop), en terwijl ik hier op het roze weplok nooit het idee krijg dat men de concentratiekampen in het oosten weer op wil gaan tuigen, bekruipt me op de joop altijd het idee dat de gestaalde kaderreaguurders daar de goelags een topidee vinden voor het andersdenkende tuig van de richel.

Veldmaarschalk Sorry | 19-08-18 | 11:37 | 1

Het verschil tussen rechts en links is dat links niet nadenkt, maar "voelt". Rechts denkt wel na, helaas hoofdzakelijk over de centen.

BrabantsVerzet | 19-08-18 | 11:58

Oh wat zouden ze Donald graag een Twitter-ban geven. Maar ze durven niet bij Twitter.

VanBukkem | 19-08-18 | 11:37 | 1

Hahaha. De Donald 5 minuten stil. Twitter voor eeuwig stil. Leuk scenario wel.

einStina | 19-08-18 | 12:14

boze witte linkse man

shimanski | 19-08-18 | 11:37

Blanke man.

gato | 19-08-18 | 11:35

Waarom krijgt een linksgekkie een podium hier? Ik had nog nooit van hem gehoord.

Pislinq | 19-08-18 | 11:35

Kooistra.. de Goebbels van Groenlinks.

Europees_Aanbesteed | 19-08-18 | 11:32 | 1

Te veel eer

Jacktheflipper | 19-08-18 | 15:23

Wat mij in hoge mate stoort is dat klakkeloos oplepelen van politiekcorrecte retoriek in media en politiek tegen Trump.
.
Zijn zoveel mensen vergeten dat dit de retoriek is van mensen die eerder logen over de Euro, over de gelukzoekersinvasie, over MH17, over [etcetera].
.
Jah, goede bron om klakkeloos over te nemen, hoor.
.
*slow clap*

Parel van het Zuiden | 19-08-18 | 11:31 | 3

80 jaar geleden geloofden ook bijna alle Duitsers hun MSM hè....
Als je maar blijft vertellen wat de te geloven “waarheid” is volgt de massa vanzelf.

J-van-de-Bontekoe | 19-08-18 | 11:35

De pers BESTAAT uit die mensen. Ze praten de retoriek niet na, ze zijn het zelf.

Rest In Privacy | 19-08-18 | 11:36

J-van-de-Bontekoe
Hitler had nog een minister van propaganda nodig.

Links heeft dat niet nodig omdat, alle journalisten zelf linksradicale activisten zijn. Die hoef je niet te instrueren

Rest In Privacy | 19-08-18 | 11:37

Paternotte heeft gelijk wat Sybren Kooistra betreft, maar ik zie de relatie met Trump niet zo. Sybren Trump is een volledige nobody. Trump is de president van de VS die simpelweg alle pers die het niet met hem eens is afdoet als lügenpresse, zeer bewust haat onder zijn volgers aanwakkert tegen de pers en alle pers die kritisch over hem is afdoet als de vijand het volk, waarin zeer ver gaat. Allemaal perfect volgens het boekje dat elke wannabe dictator heeft gevolgd sinds de jaren ’30.

Sorry, maar als je dat keer op weer goed probeert te praten zoals je doet, heb je een volkomen gebrek aan historisch, moreel en ethisch besef. Ja, sommige media zijn links van het centrum en publiceren misschien opiniestukken waar je het niet mee eens bent. Ja, sommige journalisten zijn niet zo goed in hun werk of gaan ook over de schreef, zoals gebeurt in elk bedrijf. So fucking what.

Dat is niet voldoende om ze volledig af te doen als lügenpresse en ze te bestempelen als vijand van het volk, terwijl je de media die zichzelf het vaakst schuldig maakt aan het brengen van eenzijdig nieuws, en bewust (als in beleidsmatig) verspreiden van leugen/ achterwege laten van feiten (zoals Fox in de VS) buiten schot laat. Maak eens analyse van een hele week CNN vs een hele week Fox News en ga dan eens kijken wie het meest objectief en waarheidsgetrouw is. Ik weet de uitkomst wel.

CNN, New York Times, NRC, Volkskrant, Guardian etc. zijn geen lügenpresse, het zijn allemaal media die op hun gekozen manier hun job doen. Geen medium is 100% objectief, geen medium is 100% foutloos, dus haal je nieuws uit meerdere bronnen.

Doen ze wat fout, corrigeer ze dan zoals Geenstijl altijd heeft gedaan, maar wees voorzichtig met het bestempelen van bijna het volledige medialandschap als lügenpresse. Door daaraan mee te werken betreed je zelf juist een gevaarlijke 'slippery slope' 'richting censuur en onvrijheid.

Japannert | 19-08-18 | 11:30 | 8

De show van Bret Baier op FOX-news is niet echt eenzijdig te noemen, heeft CNN ook zoiets ? Ben afgehaakt al voor de verkiezingen. Dat is geen objectieve verslaggeving bij CNN maar pure Trump haat.

sprietatoom | 19-08-18 | 12:00

" Inmiddels gaat 80% van de content over Trump en niet verrassend wordt op elk onderwerp de negatieve insteek gekozen"
Parel van het Zuiden | 19-08-18 | 11:43

Toon dat eens aan? Wat is de laatste keer geweest dat je daadwerkelijk naar CNN hebt gekeken? Of praat je nu gewoon de bullshit van anderen na? Ik heb CNN wel eens als achtergrond aan staan terwijl ik aan het werk ben, en heb dus wel een redelijk goed idee van wat ze uitzenden. Het gaat niet 80% over Trump en er worden met regelmaat gewoon republikeinse en conservatieve sprekers aan het woord gelaten. CNN is centrum, misschien inderdaad de laatste jaren iets opgeschoven van juist centrum-rechts naar centrum-links.

De 'negatieve insteek' komt misschien gewoon omdat er zo ontzettend veel negatiefs uit de Trump Whitehouse komt: schandaal na schandaal, wanbeleid, bizarre beslissingen, incompetentie, conflicten, leugens en dat alles op een schaal die nog nooit vertoond is, zelfs niet in de tijd van Nixon. En dan Trump die de media bestempeld als leugenaars, ja dan is het niet zo vreemd dat men wat kritisch wordt.

Japannert | 19-08-18 | 12:07

@Japannert | 19-08-18 | 12:07

Meermaals per dag. Vooral via internet want cnn us is anders dan de Europese. Naast heel veel andere internationale media natuurlijk. Immers een volwassen informatieconsument verlaat niet op enkele vaste bronnen.
.
Ik praat natuurlijk niet de bullshit van anderen na. Dat doet u. U zult wat ik vandaag hier geschreven heb niet tegenkomen in reguliere media, dat geklets van u honderden malen en dan nog even herhalen.
.
Het gegeven dat u accepteert dat “nieuws” een politieke orientatie zou moeten hebben en heeft zegt mij overigens voldoende. U heeft niet begrepen wat nieuwsvoorziening zou moeten zijn. Vandaar dat u bijvoorbeeld gemakshalve negeert dat Acosta (cnn senior political analyst) zich openlijk vereenzelvigt met #resistance en dat meent te kunnen combineren met objectiviteit. Right... zegt genoeg over CNN. Een politiek activistisch platform ipv nieuwszender.

Parel van het Zuiden | 19-08-18 | 12:18
▼ 5 antwoorden verborgen

Begrijp ik nou goed dat Wybren Kooistra de uitspraak "laat de hersenen van Kooistra met botsplinters en al op de hoofden van de Europarlementariers neerkomen" als vermeend ervaart?

bodemloos | 19-08-18 | 11:28 | 1

..als vermeend opruiend ervaart, dus.

bodemloos | 19-08-18 | 11:36

Ach, die Sybren Kooistra is dewoon een deugsalafist. Doodeng, dat soort mensen.

Graaisnaaiert | 19-08-18 | 11:27 | 2

Een geweldadige deuger.
Het zijn rare tijden.

Rest In Privacy | 19-08-18 | 11:39

haha, een deugsalafist. Mag ik die jatten? Of de variant Deugfascist.

Jan Passant mk2 | 19-08-18 | 11:43

Wie is die Sybren Kooistra nou weer, nooit van die vent gehoord.

Boy Cot | 19-08-18 | 11:27 | 2

Die vent die in Scandinavie stond te pochen dat hij van Jesse Klaver een popster had gemaakt.

Europees_Aanbesteed | 19-08-18 | 11:34

Wat dapper van jou om te melden! Ik ook niet.

HogeNood | 19-08-18 | 11:37

De grootste producenten van fakenieuws zijn de regeringen van alle landen die regelmatig uitgebalanceerde persberichten de wereld in helpen waarin precies staat wat ze kwijt willen. Niet het achterste van hun tong laten zien en/of manipulatief om anderen op een dwaalspoor te brengen. Iedereen weet dat gewoon een paar mongolen de MH17 uit de lucht hebben geschoten. Maar hoe dan ook rusland moet de schuldige zijn. En ik weet nog dat ik tijdens kerst in 2004 heel laat op teletekst een bericht zag met dat er een overstroming was in Thailand met drie doden. Dat bleek achteraf ook fakenieuws. Censuur is een lastige zaak want dan moet je gaan kiezen dus uit welk fakenieuws wel mag en welk niet.

Leptob | 19-08-18 | 11:26 | 1

Op zich heeft Sybren Kooistra wel een punt.

Van Zeijl riep op om Sinterklaas te liquideren, omdat die tegen slavernij was.
Volgens links is dat "islamofoob" omdat de islam het tot slaaf maken van kinderen predikt. Samen met andere aanhangers van isis (van Doorn), hamas (appa), en hezbollah (Jahjah) ageert van Zeijl dus tegen Sinterklaas.

Van Zeijl pleitte echter niet voor liquidatie van de kinderen.
Die moeten volgens van Zeijl alleen ernstig getraumatiseerd worden.
En dat maakt van Zeijl inderdaad "gematigd links". De meeste linksmensen zijn radicaler; linkse helden als Lenin, Mao, Hitler, Pol Pot en Che executeerden vele miljoenen kinderen.
Om met Stalin te spreken; "anders komen ze over 10 of 15 jaar wraak nemen".
Van Zeijl is dus naar linkse maatstaven inderdaad vrij gematigd.

Dandruff | 19-08-18 | 11:25 | 3

Het is een communist zonder bloed aan zijn handen.

Pelforth | 19-08-18 | 11:27

Pelforth | 19-08-18 | 11:27
Hoe weet je dat zo zeker?
Jesse Klaver was ook secretaris van DWARS toen daar in het kantoor bommen werden gevonden.
Omerta en bevriende journalisten houden zoiets onder de pet.

Haberdoebas | 19-08-18 | 11:33

De onschuld presumptie gebiedt mij het zo te stellen, dat het een verwerpelijk, gevaarlijk en minderwaardig mens is, staat natuurlijk als een paal boven water.

Pelforth | 19-08-18 | 11:44

De boze witte man .. heet Sybren Kooistra.
Ja, maar kan net zo goed ook Klaver (ja, ik weet het maar hey ... half marokkaan is ook half-wit ok?) of Pechtold heten, of een vrouw zijn en Halsema, Sargentini of Laag heten.

Links gelooft in een sprookje.
Rechts kijkt naar de realiteit.

gaffelbaard | 19-08-18 | 11:24 | 4

Blank, niet wit. Als je schrijft "witte" man, doe je precies wat links wil. Ik zou me minder slaafs opstellen.

BrabantsVerzet | 19-08-18 | 12:03

@Brabantsverzet

1. Dat deed ik een beetje expres. Er schuilt een zekere ironie in om een halfbloed 'wit' te noemen.

2. Je hebt gelijk, maar als ik over 'wit' vs 'blank' een punt zou maken, dan zou ik me verlagen tot het infantiel zielige jankniveau van de 'zwartjes' (dixit Simek) zoals Sylvana Simons, Quinsy Gario, Jeffrey affriye, Simone We iemand, etc.
Dat wil ik niet. Het maakt iemand juist een beter mens als je daar boven staat. Imho.

gaffelbaard | 19-08-18 | 13:04

Correctie:
Simone We = Simone Weismans.

gaffelbaard | 19-08-18 | 13:05
▼ 1 antwoord verborgen

President Trump ontpopt zich als een eindbaas voor de westerse samenleving. De beste hoop die de beschaving kreeg sinds 1945.
Hoezeer de vijanden van onze samenleving ook proberen te poepen over alles wat hij doet, het raakt hem niet.

Ik moet er niet aan denken hoe de wereld er nu bij had gestaan, wanneer het rampzalige beleid van 0bama was gevolgd door het criminele bewind van Hillary. Dat linkse tuig is misschien goed in het bedenken van sprookjes, maar het realiseren daarvan denken zij te moeten doen door eerst alles tot de grond af te breken en onder te schijten.
Groen fascisme is ook fascisme.

Jan Passant mk2 | 19-08-18 | 11:21 | 4

Markant dat iedereen Noord-Korea alweer is vergeten. Nog niet zo lang geleden jammerde al het linkse mediatuig over de kernoorlog die maanden geleden zou komen door de schuld van Trump.
De man lost dat soort zaakjes gewoon op door dictators te overreden tot staatsmannelijk gedrag - en de linkse media moeten steeds nieuwe bizarre schandalen bedenken om hem af te zetten.

Jan Passant mk2 | 19-08-18 | 11:32

Heel goede analyse, de wereld is echt wel aan een grote ramp ontsnapt. Gelukkig liet een groot deel van de Amerikanen zich niet beïnvloeden door de hetze van CNN en consorten.

Maris v.d Hof5393 | 19-08-18 | 11:40

Wat een flauwekul. Trump heeft feitelijk nog helemaal niets bereikt. Hij begint met een hoop grootspraak ergens aan en vervolgens leidt het allemaal nergens toe en de mensen onthouden enkel de grootspraak en niet het matige of mislukte resultaat. Iedereen liep Trump op te hemelen over zijn initiatief met Noord-Korea en geen enkele president heeft zoveel resultaat geboekt met dat land. Feitelijk is er helemaal niets bereikt en staat Trump gewoon voor schut. Met zijn grootspraak heeft hij in NK minder bereikt dan Bill Clinton met stille diplomatie. En zo gaat het met heel veel maatregelen: heel veel grootspraak en vervolgens een heel gemiddeld, of zelf benedenhemiddeld resultaat.

Bytemaster | 19-08-18 | 12:20
▼ 1 antwoord verborgen

‘Kinderen massaal onder zijn hersenen en botsplinters bedekt’. Echt dol op kinderen is hij dus ook niet. Dat heb je vaak bij mensen die (onbewust) vinden dat alles om hen draait.

Jahowiseffe | 19-08-18 | 11:20

Sybren Kooistra, een man met een stoornis, en met 0 impact. Ook hij mag zijn foute mening geven.
Dat types als hij zich links noemen, is iets waar links nu mee begint af te rekenen.

strijpsestraat | 19-08-18 | 11:19 | 7

@Pelforth
Nee, dat was een andere homo die Kooistra heette. Is al jaren dood.

gestoptmetroken | 19-08-18 | 11:43

@berbaar, niet zo happen, het is de dags des heren.

Pelforth | 19-08-18 | 11:49

Berbaar | 19-08-18 | 11:34
Lezen sneuneus, het is een vraag en geen stelling. Met je klokje en klepeltje.

rokertje | 19-08-18 | 11:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat een onzin Bas, Syb doet juist precies hetzelfde als Trump. Hij zegt op lompe wijze: zij zijn stom en wij geweldig. Meer niet, en ook niet minder.

49 | 19-08-18 | 11:17 | 12

Lieve Dandy, jij reageert op mijn reactie op Bas. Bas doet alsof Don en Syb tegengestelde dingen doen, maar toont dat niet aan. Hij geeft zelfs voorbeelden van uitlatingen van Syb en Don die in essentie hetzelfde zijn, namelijk lomp gelul. Bas kraampt dus onzin uit en Syb en Don lullen lomp. Dat is dan ook meteen alles wat ik heb geschreven. Ik begrijp dus nog steeds niet hoe jij en Jan "links" en/ of "propaganda" in mijn reaguursel kunnen lezen, misschien komt dat wel omdat ik al jaren geen tv meer heb. Kan je dit nog een keer proberen uit te leggen? Alvast bedankt weer!

49 | 19-08-18 | 13:28

Doe es dimmen rijsttafeltje voor 2 personen...

rokertje | 19-08-18 | 13:30

49 | 19-08-18 | 13:28,

Ik ben het met je eens dat jij de column niet had gelezen.
Mijn excuses dat ik dat veel te laat zag.

Maar jij moet ook begrijpen dat de meeste reaguurders hier inhoudelijk, en on topic reageren. En deze discussie gaat niet over lomp of subtiel, maar over wel censuur of geen censuur.
Daar reageren mensen dus op,

Bovendien, los van de vraag of jij deze discussie gevolgd had.
Ook al heb jij deze discussie niet gevolgd, dan denk ik nog steeds dat de discussie over wel of geen censuur belangrijker is dan een zijdelingse discussie over lomp of subtiel.
Dat gaat echt nergens over.

Prettige middag verder.

Dandruff | 19-08-18 | 15:03
▼ 9 antwoorden verborgen

In de laatste 100 jaar hebben alle mensonterende dictaturen één ding gemeenschappelijk. Ze zijn allemaal ontstaan door mensen die zich "Socialist" noemen.
Stalin, Hitler, Pol Pot, alle Kims van Noord Korea, Mao Tse Tung enz.
-
Laat je gedachte eens gaan over hoe (a)sociaal Links in werkelijkheid is...

moitambien | 19-08-18 | 11:16 | 7

Dat is het gevaar van het "wij hebben gelijk" van het socialisme.
Dat is hetzelfde als "wij hebben de waarheid" van religie

Heeft vaak tot miljoenen doden tot gevolg.

Rest In Privacy | 19-08-18 | 11:44

Bij veel van die linkse dictaturen en bij sommige islam dictaturen gaat het in het begin best goed. ( muv mensenrechten)
De levensstandaard in Cuba in de begin jaren van castro ging omhoog kijk dan vooral naar gezondheids zorg en onderwijs
Ook Chávez leek het in zijn eerste jaren gied te doen.
Ook onze geliefde Erdogan deed het goed in zijn eerste jaren met het hervormen van de economie.
Maar al deze lieden verzanden allerlei vervrongen ideeën om maar vooral hun gelijk te halen. Of het nu linkse of islam shit is er zit niet zoveel verschil in.
Zij zijn niet in staat te vernieuwen of om te gaan met kretiek.
Beste voorbeelden zijn Maduro en Erdogan

Jacktheflipper | 19-08-18 | 15:42

Jacktheflipper | 19-08-18 | 15:42,

Die tijdelijke "succesjes" worden bereikt door trucjes als het nationaliseren van privébezit. En dat is gelijk de reden dat er in de jaren daarna geen mens meer in zo'n land investeert.
Niet alleen buitenlandse investeerders blijven weg, ook in het eigen land neemt niemand meer de moeite om meer te verdienen dan de SP toestaat. Omdat het niks oplevert, èn omdat het gevaarlijk is; meestal gaan onteigeningen gepaard met het grootschalig vernietigen van mensen die zogenaamd "teveel" hebben.
Dat zijn doorgaans degenen die een economie draaiende houden.

Socialisme is daarom de beste manier om een hongersnood te creëren.

Dandruff | 19-08-18 | 19:38
▼ 4 antwoorden verborgen

Mooi stuk! De idiotie van de tijd waarin we leven is dat hoogopgeleide pipo's het hip vinden om vrijheden in te perken, in naam van bescherming van hun nageslacht, het voorzorgprincipe.

T2000 | 19-08-18 | 11:16

Trump. Een egomaniac CEO (pleonasme?) die de VS runt als een bedrijf. Dwingende stijl, een zeer grote bek als primaire onderhandelingstactiek.
.
Het zegt veel over de staat der dingen als zo’n meneer de VVMU moet verdedigen terwijl het zogenaamde “redelijke midden” en belendende pers/media actief oproepen tot fascistische maatregelen als censuur, informatiemanipulatie, meningmonitoring, beperkingen van toegang en scherprechterij door niet overheidsinstellingen zoals tech bedrijven.
.
Trump wordt breed gezien als “minderwaardig”. Wat zegt dat dan over het “redelijke midden” ?
.
Exact. Nog een paar sporten lager op de ladder. The least of us....

Parel van het Zuiden | 19-08-18 | 11:14 | 1

Het redelijke midden is er eigenlijk alleen nog maar in naam lijkt het wel. Iig in de VS. Alles staat of valt met de naam van de persoon, Trump kan bij zijn aanhangers bijna niets fout doen en bij de rest van de VS is werkelijk elke stap van hem stom, verkeerd en belachelijk. Medelijden met mensen die de nuance een beetje kwijt zijn.

Graaisnaaiert | 19-08-18 | 11:47

Trump weet als geen ander hoe de media werkt, hij maakte ook handig gebruik van cambridge analytica voor de verkiezing. Inmiddels heeft hij zich al lang neergelegd bij het feit dat een groot deel van de pers alleen maar negatief zal blijven schrijven, wat hij ook doet. Dus gebruikt hij het maar een beetje als showelement in elke rally die hij geeft in het land. Het is een beetje als Tom en Jerry, ze hebben elkaar uiteindelijk nodig voor een nieuwe aflevering.

sprietatoom | 19-08-18 | 11:14 | 2

Trump gaat verbieden dat gemeenschapsgeld gebruikt wordt om dom-linkse media instituten te subsidieren.

Ook wil hij een onderzoek laten starten om Amazon en andere dom-linkse belasting ontduikers voor de rechter te krijgen om daarmee hun belastingontduiking te etaleren en te bestraffen.

TriestGeval | 19-08-18 | 12:28

Dat verbieden van gebruik van gemeenschapsgeld om dom-linkse media instituten te financieren klinkt goed, zouden ze hier ook moeten doen bij de NPO.

sprietatoom | 19-08-18 | 13:23

De grote tech bedrijven ( Google. Facebook, Twitter, enzovoorts) zijn vaak zeer links en censureren steeds meer stemmen die een andere politieke opvatting hebben.

Gisteren heeft Twitter zelfs toegegeven dat ze een linkse bias hebben.

De raciste die door de New York Times is aangenomen mag haar Twitter account houden. Omdat haar racistische uitingen waren gericht tegen blanken. En dan is kennelijk racisme toegestaan.

Kaskensj | 19-08-18 | 11:13 | 5

Wordt het niet eens tijd dat de NPO een discussieprogramma maakt met als thema "Bestaat Racisme Tegen Blanken?" en een leuk panel samenstelt?
Ben benieuwd wat daar dan uit zal komen,

Jahowiseffe | 19-08-18 | 11:34

Voor echt rascisme moet je bij de gekleurde medemens zijn.

BrabantsVerzet | 19-08-18 | 12:06

[email protected]
Bij de NPO staat de uitkomst bij voorbaat al vast

Jacktheflipper | 19-08-18 | 15:45
▼ 2 antwoorden verborgen

"Trump geeft alle media de ruimte te publiceren wat ze willen."
Huh die vrijheid is helemaal niet aan de Chimp in Chief om te geven.
Dat zijn vrijheden die men bevochten heeft vanaf een tijd dat de familie van die volidioot nog in Duitsland woonde en Drumpf heette.
Verder een beetje rare vergelijking tussen de president van het machtigste land ter wereld en een niet ter zake doend journalistje dat de mening heeft liever over linkse griezels te lezen dan over rechtse engnekken.

Berbaar | 19-08-18 | 11:12 | 5

De jaloezie op die 'volidioot' druipt er vanaf. Accepteer dat niet iedereen zakelijk zo succesvol kan zijn, een dergelijke bloedmooie vrouw heeft plus een aantal talentvolle kinderen, financieel onafhankelijk, met alle groten der aarde omgaat en last but not least het tot president van het machtigste land ter wereld heeft gebracht. Niet iedereen is helaas zo'n 'volidioot', deal with it.

Maris v.d Hof5393 | 19-08-18 | 11:56

@sarcastro | 19-08-18 | 11:33
Staat er niet, er staat "Trump geeft alle media de ruimte te publiceren wat ze willen." dat is dus niet aan die volidioot.
Lez0n lutser en niet zelf het gewenste resultaat destilleren uit de tekst.

Berbaar | 19-08-18 | 12:01

Berbaar | 19-08-18 | 12:01
Oh gaan we weer schelden? Wat een top reaguurder ben je toch ook. Volgens mij ben jij de gene die niet kan lez0n, maar als je dat al zou inzien zou je het toch niet toegeven, dus laat maar weer met jou.

sarcastro | 19-08-18 | 13:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Het valt me op dat GeenStijl zich de afgelopen tijd meer en meer als pro-Trump profileert. M.i. een zorgelijke ontwikkeling.

Eendt | 19-08-18 | 11:11 | 8

Ja, bijzonder zorgelijk inderdaad. Als er wat positiefs over Trump te melden valt mag je best wat tegengas geven, maar het goedpraten van hoe hij de media afdoet als Lügenpresse terwijl hij zelf al richting de 5000 bewezen leugenachtige en feitelijke onjuiste statements heeft gemaakt sinds zijn aantreden is gewoon echt kwalijk.

Japannert | 19-08-18 | 11:40

Haha, het valt je op …
Wat mij dan weer opvalt, en ik loop al een paar jaartjes mee, is dat IEDERE republikeinse president, en meestal al op voorhand, per definitie afgebroken wordt in de pers. Dat gebeurt al zo lang dat het merendeel van de bevolking dusdanig geconditioneerd is om een republikein meteen te haten. Op zich wel knap gedaan van onze "journalisten".
Er zijn echter mensen die het wel doorhebben, en daar zitten er hier veel van.
Kan het zo zijn dat jouw mening eigenlijk niet je eigen mening is, maar een resultaat van een tientallen jaren lang links media offensief? Denk er eens over na, voor de gein.

Jahowiseffe | 19-08-18 | 11:45

Japannert | 19-08-18 | 11:40
Met die van jou erbij 5001 dus

Uilenspiegel | 19-08-18 | 11:47
▼ 5 antwoorden verborgen

Linksch lijdt nog steeds aan vaginale droogheid en schimmel infectie, door de winst van Trump, dat gaat wat worden, wanneer hij voor zijn tweede termijn gaat, hahaha geweldige president, hadden wij er maar zo 1

Slurfje | 19-08-18 | 11:07

Als je al klem zit in het linkse gedachtegoed, dan meen je dat het stapje verder naar links niet meer zo groot.

Schemerlamp | 19-08-18 | 11:03

Tegenwoordig (en misschien in het verleden ook wel) moet je niet meer uitgaan van 1 nieuwsbron. Nepnieuws is volgens mij van alle tijden. Een president moet echter niet, als hij ook maar een beetje kritiek krijgt, de term Fake News in de mond nemen. Ik schat hem toch iets hoger in dan het Erdogan-niveau. De Grauwe Eeuw lijkt mij een organisatie van mensen die niet weten wat ze met hun tijd moeten doen en dus willen verbieden dat kinderen cowboytje spelen. Je kunt ook gewoon reaguurder bij GeenStijl worden. Dan kom je de dag ook wel door.

Mannes | 19-08-18 | 11:00

Je conclusie t.a.v. de tweede tweet lijkt onjuist Bas, deze is toegespitst op het bevooroordeelde en door de topman van Twitter toegegeven, linkse voorkeursbeleid van sociale media.

Beetje jammer van jouw moeite want nu lazert het stukje in elkaar. Vooringenomenheid van jpurnalisten jegens Trump, het is wat limderlijl vermoeiend allemaal. Hij tweette in 2017 dat fake news media de vijand van het volk is. 300 nieuwsorganen slaan de handen ineen om te bevechten dat zij vijand van het volk zijn.

En hier openbaren zij zichzelf en bewijzen zij, zijn gelijk. Door het weglaten van de woorden fake news pretenderen zij iets wat niet is en bevechten zij jem op zaken die hij niet zp gezegd heeft en dat is exact fake news.

Ik en vele anderen hier hopen dat jij wel de journalist in jezelf kan vinden Bas, er zíjn echt veel interessante verhalen over deze man op te tikken. Fijne zondag.

netniet | 19-08-18 | 11:00 | 1

Fgtegd uebl send!

HogeNood | 19-08-18 | 11:32

Los van de persoon Trump en los van de persoon Kooistra, de een president van de VS, de ander een minkukel journalistje, het gaat om wat er vanuit de positie van die persoon wordt gezegd, welke stelling er betrokken wordt, en hoe datgene wat gezegd wordt zijn plek vindt in het discours.
Trump zegt vanuit zijn positie -wellicht ten overvloede- dat hij tegen elke vorm van censuur is in de media en op de social media. Prima.
Kooistra maakt op zijn manier van die vrijheid gebruik, maar ik heb 'm niet horen pleiten voor censuur. Hij vindt tendentieus links gebazel "een verademing". Nou en?
Ik zie dus de tegenstelling niet zo.
Ik wil niet zegen dat ik de opvatting ben toegedaan dat er in het linkse kamp niet veel lui rondlopen die een -uiteraard linkse- censuur in de media zouden toejuichen. Maar betrap ze dan op uitspraken die daarop wijzen.

Schoorsteenveger | 19-08-18 | 10:59 | 6

@Poesmobiel: wat een eng draadje. Die Kooistra heeft natuurlijk ook recht op zijn mening, maar toch. Misschien moet die jongen eens professionele hulp zoeken?

Graaisnaaiert | 19-08-18 | 11:43

Poesmobiel | 19-08-18 | 11:16 |
Hij heeft kennelijk bij iedereen lopen klagen over lui wier mening hij niet deelt, en ook Liesbeth van Tongeren voor zijn wagentje weten te spannen. Indirecte poging tot censuur wellicht, maar dat is het dan.
www.hpdetijd.nl/2017-12-08/groenlinks...
Typisch gevalletje linkse blinde. Heeft politicologie en sociale geografie gestudeerd en zich vervolgens op jonge leeftijd gecommitteerd aan het linkse gedachtengoed. Is eerder een zielig mannetje vol gram dan een schaker die strategisch denkt.

Schoorsteenveger | 19-08-18 | 11:54

Schoorsteenveger | 19-08-18 | 11:54
Ja, misschien is dat het dan. Maar de oproepen tot ontslag, of een advertentieboycot, het weren van sprekers, uitsluiten van deelname aan iets, het opschorten van accounts op YT en het blocken van mensen waar je het niet mee eens bent, vind ik misschien iets sneller richting censuur gaan dan anderen. En bij de richting van waaruit dat gebeurt, meen ik een patroon te herkennen.

Poesmobiel | 19-08-18 | 13:01
▼ 3 antwoorden verborgen

We hebben beroemdheden volgens mij altijd nog als voorbeeldfiguren - anders word je niet beroemd of hou je dat niet vol.
Dus wel voorbeeld trek ik uit "The Don"
Eerst was ik ook van Clinton policor overtuiging dat zij zou winnen. Een vriend van mij zat in een andere bubble en had zich wellicht ook meer verdiept. We sloten een weddenschap om een paar pakken koffie. Die ik dus verloor. Too bad. Sindsdien ben ik op onderzoek uit wat het succes van The Don is. (Parallel naar PVV en FvD mag worden getrokken omdat ik die denkbeelden ook onder de loep heb gehouden een tijd)
Ik kan tot dusver concluderen dat The Don een soort Pop-politiek is en dat ik inmiddels zo ver gebrainwashed was dat ik dacht dat een nieuwe generatie stemmers hetzelfde zou denken.
Dom Dom En The Don.
Met de kennis van nu: Die gast is geniaal, gebruikt social media om te beïnvloeden (of laat dat doen door een soc. media stagiair)
Feit is - althans zoals mij bekend - De man is meerdere malen failliet gegaan maar runt nu een land - okay niet alleen natuurlijk. Als dat geen bewijs is dat je best geniaal bent tussen de wartaal door dan weet ik het niet meer.

JeBroederInPolemiek | 19-08-18 | 10:58 | 4

Ik schatte indertijd ook in dat Trump ging winnen. Om de reden dat de Amerikanen Hillary Clinton níet zagen zitten, niet omdat ze pro Trump waren. Er zijn analisten die beredeneerden dat een strijd tussen Sanders-Trump voor Trump kansloos was. Een politiek van winners take all leidt vaker tot verrassende uitkomsten.

Winter_is_coming | 19-08-18 | 11:28

Ik denk dat mensen wel een beetje klaar waren met de Democraten ( + het globalisme/neoliberalisme ) in het algemeen, klaar waren met Obama als eerste zwarte president en niet nog 4 jaar hetzelfde beleid wilden voorzetten en tegelijkertijd de deugreflex: "mooi, we hebben "de zwarte man" gehad, dan wordt het nu tijd voor de 1e vrouwelijke president" ook spuugzat waren. Trump was nieuw, verfrissend en recht voor zijn raap en de tijd was er klaar voor. Hillary was slechts oude wijn in nieuwe zakken, daar zat buiten een stel progressieve deugers - die eigenlijk Sanders wilden - helemaal niemand op te wachten.

Graaisnaaiert | 19-08-18 | 11:41

En ze was fysiek zwak. Ziek.

Eierbal-is-fijn | 19-08-18 | 11:57
▼ 1 antwoord verborgen

De Grauwe Eeuw, die extreemlinkse actiegroep, werd genoemd in het dreigingsbeeld terrorisme vd NCTB, Kortom extreemlinks in het kwadraat.

seven | 19-08-18 | 10:56

Uit Groen Links komt ook de moordenaar van Pim Fortuyn.
Heeft de top advocate van Goen Links Brigitte B. nou gratis de moordenaar van Pim Fortuyn verdedigd?
RaRa wat een vreemde lieden zitten er toch in Groen Links, zou de aivd er eigenlijk binnen mogen kijken van M. Ettur en Pechie Penthouse?

Slurfje | 19-08-18 | 10:56 | 1

Britta as ook nog fanatiek aanhangster van Ulrieke Meinhoff en Andres Baader, bekend bvan de Rote Armee Fraktion en de Baader Meinhoff Gruppe.

Haberdoebas | 19-08-18 | 11:46

Klaver omringt zich nu eenmaal graag leiden door (ex)terroristen.

Tikkie Terug | 19-08-18 | 10:53 | 1

What's in a name?
Yasser Feras

Slurfje | 19-08-18 | 11:05

'vermeend extreemlinks'. Eigenlijk wil hij zeggen: extreemlinks bestaat niet. Het volk is dom en stemt op de verkeerde politieke partijen. Daarom is democratie geen goed model, en moeten er acties plaatsvinden die noodzakelijk zijn voor vooruitgang en de wet te buiten gaan. Een dergelijke opstelling kon in de jaren 70 en 80 nog op breed gedragen respect rekenen (Janmaat aanslag etc) maar dat wordt steeds minder. Het is momenteel nog ongeveer een gecombineerde 37 zetels waard.

skoftig | 19-08-18 | 10:53

Helemaal niets mis met Sybren, goede frisse kop, Friese mentaliteit, wil geld verdienen, nergens te beroerd voor en hij staat altijd optijd op. Lastig is, dat zijn gebrek aan IQ, EQ of andere Q's niet wordt gemanaged door iemand die overzicht heeft.... zijn talenten worden misbruikt door hebzuchtigen.....

hetgingperongeluk | 19-08-18 | 10:52 | 2

Hij is 18+ en daarmee volledig verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten. Als hij een manager nodig heeft, dan kan hij overwegen te trouwen of van een brug te springen, want dat is hij voor het leven niet geschikt.

Frau Merkel | 19-08-18 | 11:05

Mooi gezegd, met deze toon wordt Sybren in de juiste hoek gezet.

Wering | 19-08-18 | 11:07

Sybren is inderdaad een pratend maandverbandje. Zentgraaff nailed it!

atheïstisch stemvee | 19-08-18 | 10:51

Dus als ik 'wit' ben (ik omschrijf mij zelf liever als 'blank', overigens) - dan ben ik 'deel van een probleem'?
-
En WELK probleem mag dat wel zijn?

bisbisbis | 19-08-18 | 10:51 | 4

"Wit" betkend eigenlijk "kolonialistische racistische klootzak"
Voor mij klinkt het als het N woord, maar dan voor blanken.
Ik voel me er gekwetst en beledigd door.

Zouden jullie het niet meer willen gebruiken aub

Rest In Privacy | 19-08-18 | 11:00

Het gekke is dat een linkse blanke waarschijnlijk niet valt onder de categorie 'de verachtelijke witte'.
Ik denk dat ze bij 'de witte man' weer het plaatje zien van die verachtelijke kapitalist met z'n centen.

marjen | 19-08-18 | 11:06

De blanke heeft nog steeds de touwtjes in handen. En dat zal zo wel blijven, al komt er een kleurtje in door goed opgeleide en intelligente kleurlingen. De rest is niet interessant. In de kantine van een fabriek zitten de arbeiders ook te schelden op de "hoge heren", maar ze zijn maar wat blij dat de fabriek goed draait, dankzij het beleid van dezelfde hoge heren.

BrabantsVerzet | 19-08-18 | 12:09
▼ 1 antwoord verborgen

Zeg Bassie, als je een hekel hebt aan Kooistra, waarom moeten wij dan "meegenenieten"? Stuur hem een brief ofzo.

knutsel_ | 19-08-18 | 10:50

Well I'll be damned.
Donald Trump as the Voice of Reason.
Wie (bij de NPO) had dat ooit gedacht.

VanBukkem | 19-08-18 | 10:50

Is zo'n groen linkse zelfpijpert niet gewoon iemand die ook genegeerd moet worden?

BozePaarseMan | 19-08-18 | 10:49 | 1

Ja! En zeker niet vergeleken worden met Trump.
Die GL'er zal nu wel de hele dag lopen te glimmen.

Carmelita | 19-08-18 | 11:35

Maar hij WIL wel de pers de mond gaan snoeren, aldus DKS c.s.
Heb je geen feiten, verzin je een toekomst.

marjen | 19-08-18 | 10:48 | 2

Jawel, de Amerikanen zeggen dat trump moet reageren op die linkse kliek zoals CNN, zoniet kan je een burgeroorlog verwachten, De Amerikanen zijn laaiend, weten dat Killary en Obama achter die kliek zit. Trump moet nu heel goed optreden, anders is het einde Trump en burgeroorlog. Dit lees ik op Amerikaanse fora. Wat er ook achter zit is dat infowars eraf is gehaald en men verdenkt facebook hiervan, daar zijn de trump-aanhangers ook zo boos over, vandaar dat ze CNN, Fox ABC en nog een paar nu eindelijk eens een soort sencuur willen opleggen, zodat het niet de hele dag Trump-bashen is.

gato | 19-08-18 | 10:55

gato,
Er wordt altijd hard geschreeuwd in de VS. Maar de vrijheid om te schreeuwen, die laten ze zich echt niet zomaar afpakken. Die vrijheid, daar hecht men zeer aan en wordt beschouwd als het fundament van de VS.

marjen | 19-08-18 | 11:01

Wat heeft bruinrechts toch een ziekelijke obsessie, met hersenen en botsplinters?

Is dat het favoriete voer van de lizardpeople, zijn het zombies?
Vragen,vragen,vragen.

Rest In Privacy | 19-08-18 | 10:47 | 8

Ja ik twijfelde al. Maar vertel eens meer over Goed en Kwaad. Wat zijn de drijfveren van Bakito?

atheïstisch stemvee | 19-08-18 | 11:09

Het gaat "ze' om het verdelen.
Zo oud als de mens zelf.
Links versus rechts.
Blank versus zwart
Conservatief versus democraten
Gelovig versus ongelovig
Het wordt tijd voor delen dus, en dan bedoel ik niet het communisme, socialisme enz.
Tijd voor weer een normaal salaris en zakkende levensonderhoudskosten belastingen en meer.
Weet dus wat u stemt

Rest In Privacy | 19-08-18 | 11:17

Clinton is een reptiel.

BrabantsVerzet | 19-08-18 | 12:11
▼ 5 antwoorden verborgen

Natuurlijk zegt Trump dat. Valt me een beetje tegen dat GeenStijl het aantal leugens van Trump niet even vermeld. De grootste bron van fake news is nog steeds Trump...

Controllos | 19-08-18 | 10:45 | 10

Elke politicus liegt en draait, ook Trump zal dat doen. Moet nog steeds hartelijk lachen om Clinton die beweerde geen seks te hebben gehad terwijl hij zijn Billie in alle hoeken en gaten gestopt had van 'that woman'. Trump wordt uitvergroot maar wordt door links gebashed, zo simpel is het.

BozePaarseMan | 19-08-18 | 11:09

Dat zg. leugenlijstje kan wat mij betreft stevig ingekort.
Dingen als "hij stond 15 x op de cover is een leugen, want 11 x".
Zoooo onbenullig

Carmelita | 19-08-18 | 11:33

Trump kán geen bron zijn van fake news, want hij schrikft geen nieuws. Hij is president, geen journalist.

WahedPissebed | 19-08-18 | 12:08
▼ 7 antwoorden verborgen

Partijen als GL en ALLE linkse media zijn extreem dankbaar dat Trump aan de macht is. Anders was hun bestaansrecht allang weggevaagd. Nu zijn ze nog 'nodig' om het monster te bevechten, wat tenminste nog een verdienmodel is (plus subsidies binnenharken natuurlijk). Wat ze niet doorhebben is dat de val alleen maar dieper en harder gaat worden. Mensen zijn het zat, c' est ca.

skoftig | 19-08-18 | 10:44 | 1

Partijen als GL en alle links media zijn dankbaar dat voor de beeld-en opinievorming de Linkse MSM nog steeds oppermachtig zijn. En dat die hele generaties dusdanig hebben gehersenspoeld dat de komende jaren de feiten nog steeds niet zo van belang zijn als de poppetjes waarom ze kunnen stemen.

Sans Comique | 19-08-18 | 10:53

Momenteel wordt op radio 1 een uur lang zonder tegenspraak Trump met Hitler vergeleken naar aanleiding van een boek uit 1935.
www.nporadio1.nl/boeken/10655-hoe-lew...
En dan hebben de MSM nog het gore lef boos te zijn over de kritiek van trump op de pers.

Rest In Privacy | 19-08-18 | 10:43 | 8

Huilen. De "pers" heeft er inderdaad een handje van om de gewenste werkelijkheid als feit te presenteren. Mooi voorbeeld was een tijde terug in de Volkskrant
"Amsterdam krijgt volledig nieuwe Piet: 'Einde zwartepietendiscussie'"

www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

Alsof het game set and match was voor de tegenstanders van zwarte Piet.

Rest In Privacy | 19-08-18 | 11:31

Scherp Ayatollah. Dat is nu inderdaad precies wat alle varianten van het socialisme doen: hun gewenste werkelijkheid als feit presenteren en daarmee de discussie ten einde verklaren. Definitief, met inzet van desnoods alle middelen.

Jan Passant mk2 | 19-08-18 | 12:04

Ik luister niet meer naar die Vos, schoonzoon van Pelosi . Over fake-news gesproken, moet je naar NPO en Vos kijken. En dat is in Amerika nog erger met CNN, ABC en andere netwerken. Trump zet door, prachtig, zo jong is hij ook niet meer, maar dagelijks dat bashen, verschrikkelijk. Ook in nederland , trouwens de hele EU. En wat zie je, Merkel gaat gauw vriendjes worden met Putin, wat handelsverbod. Merkel doet wat ze wilt, alles voor Duitsland.
.

gato | 19-08-18 | 12:26
▼ 5 antwoorden verborgen

Voor beide geldt: censuur is alleen censuur als het je vrienden raakt.
Trump heeft best wel wat mensen de mond gesnoerd met "smaad"-processen.

frank87 | 19-08-18 | 10:41 | 4

Parel van het Zuiden | 19-08-18 | 10:45
Of andersom: je laten uitmaken voor gewelddadige Russische of Chinese dictators.

Bakito | 19-08-18 | 10:49

Weer zo'n fluim tegen wind in. Zie ook @Controllos 10:45

Sans Comique | 19-08-18 | 10:55

@Bakito | 19-08-18 | 10:49

Groenlinks is de erfgenaam van de CPN en de SP is de erfgenaam van KEN-ml en als zodanig is het geen smaad ze te confronteren met hun erfgoed.

omanders | 19-08-18 | 11:51
▼ 1 antwoord verborgen

Nou, niet echt een verrassende conclusie Bas. Andermans mening is prima, als het maar mijn mening is.

zwartzondersuiker | 19-08-18 | 10:41

Iets met "Moral high ground". Dan kan opeens alles.

crt | 19-08-18 | 10:39

Wat verwacht je dan van zo'n linkse lul. Alleen hun mening is goed. Ze zijn heel zwart-wit in hun opvattingen.

voldemort | 19-08-18 | 10:38 | 2

Ik dacht altijd dat het een eerlijk debat was: dat links meningen had, dat rechts meningen had, en dat ze elkaar in elk geval respecteerden, dat het debat op eerlijke wijze werd gevoerd. Maar wat blijkt? Voor links is werkelijk alles geoorloofd!
Tsja, dat kan natuurlijk, maar nu ze de wind steeds meer tegen hebben moeten ze misschien gewoon niet zeuren over de gevolgen van hun eigen handelen...

Opslag Medium | 19-08-18 | 11:57

Opslag Medium | 19-08-18 | 11:57
Ik zie het niet als links en rechts. Ik zie het als slopers en bouwers. Links wil alles wat we hebben slopen terwijl rechts de rommal mag opruimen. Gemaskerde linkse mannen slopen het bushokje, en rechts moet het weer opbouwen.

Smeerzalf | 20-08-18 | 17:26

Veel woorden voor Sybren die toch echt het gezicht heeft om heel ver bij kinderen vandaan te blijven.
Gluiphoofd.

schoon-schip-maken | 19-08-18 | 10:38 | 2

Die lutser presenteert zich als "enspiring feminist" in zijn Twitter bio. Daar kun je als vrouw zijnde maar het best een eind uit de buurt van blijven.

koosnaam | 19-08-18 | 10:48

aspriring moet dat zijn.

koosnaam | 19-08-18 | 11:04

Inderdaad.Trunp heeft gelijk. Moest wel lachen om het woord topadviseur van groenlinks.

van stampij | 19-08-18 | 10:37

Trump bombardeert scholen en ziekenhuizen in het Midden-Oosten en staat toe dat zwakzinnigen in de V.S. vuurwapens mogen dragen, maar iemand die zich verzet tegen een ontruiming van kraakpand, die is pas gewelddadig. Sjonge jonge wat een stompzinnigheid weer.

Bakito | 19-08-18 | 10:35 | 12

sarcastro | 19-08-18 | 11:12
Zwakzinnigen zitten nou eenmaal ook achter een toestsenbord, al dan niet in een inrichting.

JI-HAAT | 19-08-18 | 11:49

@Bakito | 19-08-18 | 10:35

Als iemand zich geweldadig verzet tegen een ontruiming van een kraakpand weet je dat hij onderdeel is van een geweldadige beweging die een broedbodem voor terroristen is. Daar zit een stukje geschiedenis achter (Rara, de dood van Louis Seveke). Dat willens en wetens niet te willen zien is typisch voor jullie kant van het discours. Het is niet alleen de pers die leugenachtig is.

Verder wat Ayatholla_Buttbanger zegt.

omanders | 19-08-18 | 12:37

Inferi0r | 19-08-18 | 10:58
De keuze was Hillary of Trump, en we mogen blij zijn dat hij het is geworden. Hillary is ‘pure evil’ en had aangestuurd op oorlog, sterker nog ze had Iran willen bombarderen.
m.youtube.com/watch?v=yWAFvIT-NHs

JI-HAAT | 19-08-18 | 15:10
▼ 9 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken