Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Toeristen in Tadzjikistan opzettelijk geramd

Politie geeft foto's verdachten vrij

Vreselijk nieuws uit Centraal-Azië: de omgekomen fietstoeristen, waaronder de 56-jarige René Wokke uit Amsterdam, zijn bewust aangereden. Ook hebben de daders op de fietsers ingestoken met een scherp voorwerp. Bij de arrestatie van de vermoedelijke daders zijn schoten gelost, waardoor twee mensen om het leven zijn gekomen. Een derde verdachte is opgepakt. 

Hierrrr de Palestijnse rijbewijzen van de daders

Social

BEELD. Kan als schokkend worden ervaren.

Social

Reaguursels

Inloggen

Ik ben geen notoire wegkijker. Maar ik moet zeggen: ik had het toch mis met mijn "roofmoord".
Alleen begrijp ik het niet.
Wat is dit nu voor een aanslag.
Laat een rugzakje op CS in Amsterdam achter en de impact is groter in het westen.
Nu heb je een paar overjarige hipsters met fietsers vermoord en komt er minder toeristengeld de moslim kant op om bommen te bouwen of vliegles te nemen.

Rommelende Onderbuik | 31-07-18 | 22:10

Het is een oud collega van mij en wrang dat hij nu aantoont hoe idioot moslims zijn, gaat niet eens meer om nationaliteit maar blanken moeten dood! , racisme dat pechthold ons maar uit moet leggen. Hij of Femke hebben nu wel een stem minder, dat soort wrang.

Ik heb nu vakantie in een land waar de biggen boven het spit hangen en het bier staat koud, dat is misschien de beste pijlstok en keuze voor wel of niet een land ingaan, helaas.
Vorig jaar was ik overigens in Algerije dus niet dat ik het beter doe.
Maar het is grappig ik had het met hem erover dat ik naar het scheepskerkhof in Mauritanië wilde en hij was er geweest, maar niet voor de schepen en oorlogstuig (want dat is een platte hobbie van mij)
En zo heb ik toch meer landen bezocht dan hij en ruzie maken kan niet meer.

28 | 31-07-18 | 11:28

Van een "gewoon ongeluk" door heimelijk opgenomen beelden naar opgeëiste aanslag van IS. Zonder die beelden was het nog steeds een ongeluk? Maar het heeft niets met de interpretatie van de religie vam de vrede te maken uiteraard? Kotsbeu wordt je ervan.

Jan, Leiden | 31-07-18 | 00:08

Tadzjikistan is net als Afghanistan een walhalla van opiumhandel. Hoezo 'bewuste aanslag'? Deze IS-strijders hebben de Allah-ganse dag niets anders te doen dan poppies te oogsten en waterpijpend in het hoofd te vernevelen. Deze aanslag kan ook een 'Van Wijngaarden'-tje zijn. Die stoned akbarrende gasdoortrappers knalden op die groep toeristenfietsers en staken ze met hun kromzwaardjes neer, omdat de vrouwen niet geboerkaat overweg gingen. Maar de allergrootste domheid die deze toeristen met zich meedroegen is en blijft de valse voorstelling van de islam als lief en die drugslanden als veilig.

Eeuwig..Op..Vakantie | 30-07-18 | 22:09

AD.nl 22.00hr

Aanslag opgeëist door IS.
Voila,kom der maar in NPO framers.

De Profundus | 30-07-18 | 22:07 | 1

Ik lees ook nergens, behalve in Elsevier, dat het land een amnestieregeling heeft voor IS spijtoptanten.
Ik kon er vanmiddag niet veel over vinden op de Amerikaanse nieuwssites.. tenslotte gaat het hun ook aan. Ben ook benieuwd hoe de gutmensch reageert.

letopuwzaak | 30-07-18 | 22:50

.. kan als schokkend ervaren worden.... Welk imitatie-sensatieblaadje lees ik hier (nog wel)?

issieookweer | 30-07-18 | 21:56

Wat zeurt iedereen toch? Deze mensen hebben ten volle de couleur locale van een diverse cultuur kunnen opsnuiven! Precies wat ze wilden. Hun thuisgebleven D66 vrindjes zullen wel stikjaloers zijn.

Kortom: dit kan toch alleen maar tot een hartgrondig hamdoelilah leiden!

HoogToontje | 30-07-18 | 20:17

Wat een sukkels. Mensen die daar fietsen zijn wel de laatsten die anti-Tajikistan of zo zouden zijn. Ze waren onderweg naar Iran.

kloopindeslootjijook | 30-07-18 | 20:07

Net op het nieuws: Politie in Verweggistan heeft alcast 2 daders doodgeschoten.

Bolder | 30-07-18 | 19:51

Is gewoon een islamitische terroristische aanslag. Was ook wel te verwachten natuurlijk. Islamieten doen die dingen.

Oepsie1234 | 30-07-18 | 17:50 | 1

Meestal op vrijdag.

Rommelende Onderbuik | 30-07-18 | 18:16

Het lijken wel radicale wielrennerhaters zoals uit dit filmpje: www.mirror.co.uk/news/uk-news/laughin... Bovendien, als je dat soort bergbewoners zonder voorbereiding kennis laat maken met zo'n wegpiraat op twee wielen uit Amsterdam (op een "highway" nog wel!), dan kun je inderdaad verwachten dat ze leip worden. Maar goed, desondanks RIP fietsers.

Alexander des Burgus | 30-07-18 | 17:07

Lijkt me meer stupide hebzucht. Roofmoord.

Rommelende Onderbuik | 30-07-18 | 17:52

Maar ok... Als die twee amerikanen met vlaggetjes hun national pride etaleerden.
In dat soort landen kun je vaak beter zeggen dat je uit Canada komt.

Rommelende Onderbuik | 30-07-18 | 18:01

Ik kon er vanmiddag ook weinig over vinden, raar..

letopuwzaak | 30-07-18 | 23:10

De enige Stan die ik vertrouw had iets met Laurel en Hardy.

Memek | 30-07-18 | 16:39

Ga dan ook niet naar dit soort apenlanden op vakantie, is toch vragen om problemen. Daarbij slecht voor het milieu, al dat gevlieg met je fiets.

Poes Fiep | 30-07-18 | 16:07

Wat maakt het uit? De vakantie was zo lekker goedkoop. En islamieten zijn toch lief? Het is toch geen ramadan?

Draaikontje | 30-07-18 | 15:59

er is een filmpje op het internet van deze AANSLAG! te zien is dat een auto moedwillig vol gas, tussen de eerder aangereden fietsers, nog een fietser die overeind staat aan de kant vol van de weg ramt!!
Dus eerst de fietsers bewust aangereden, omgedraaid en de laatste ook nog eens van de weg gereden.

aanslag!
en dan hebben we het niet over het mogelijk steken erna.
duidelijker kan het niet!

fikkieblijf! | 30-07-18 | 15:58 | 2

o, ik zie dat GS het filmpje nu ook net plempt.

fikkieblijf! | 30-07-18 | 15:58

Ja, de auto keert nog even om.
Leuk ook dat anderen er wel een beetje om heen proberen om heen te rijden.
Zo zie je maar weer - er zijn ook hele nette en aardige tadjzikianen.

Rommelende Onderbuik | 30-07-18 | 17:53

Nu weten we het zeker het waren verwarde mannen met een lage bloedsuikerspiegel
En was het op zeker geen terroristische aanslag

Jacktheflipper | 30-07-18 | 15:48

De terroristen kunnen het beste een Nederlandse advocaat nemen. Die zal proberen de Tadzjikistaanse rechter ervan te overtuigen dat de mannen verward waren omdat ze door een lage bloedsuikerspiegel de controle over de auto verloren. Gelukkig is de rechter geen Nederlander maar een Tadzjikistaan dus die trapt sowieso niet in onzin.

Onthapkoek | 30-07-18 | 15:36

De Telegraaf eindigt zijn verslag met: De groep fietsers verkende gezamenlijk het land, dat erg populair is onder toeristen.
Erg populair? hmmmmm!

Memek | 30-07-18 | 15:08 | 6

Het fietsen van de zijderoute schijnt in trek te zijn onder een bepaald soort avontuurlijke (zijige?) westerlingen.
Dat deze in groepjes van minimaal 7 fietsen, komt omdat de solofietser een te aantrekkelijk doelwit bleek voor roof en verkrachting.
Daar heeft een inventieve inboorling intussen dus wat op gevonden. Je koopt een aftandse Daewoo en je neemt wat vriendjes met messen mee.

Dat het gebeurt is niet zo gek - met een gemiddeld jaarinkomen van 180 dollar, is een fietstoerist die alleen al aan gear en outfit minstens het tienvoudige besteed, een aantrekkelijk doelwit.

Rommelende Onderbuik | 30-07-18 | 17:34

Dank BISBISBIS. Zoals 't wordt beschreven, zou het me ook wel wat lijken als ik eenmaal 56 ben en wat geld en tijd te veel zou hebben.

Vooral tip 7, stelt me erg gerust ;-)
#7 Safer than you might imagine
You may have noticed that a long section of the Pamir Highway runs along the Afghan border. With all the kidnappings, car bombs, and killings, Afghanistan hardly has a stellar reputation for security. Fortunately, those difficulties do not appear to have spilled over into neighboring Tajikistan.

Rommelende Onderbuik | 30-07-18 | 18:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Tja, uit Amsterdam. Dan is je wereldbeeld toch al een beetje rooskleuriger dan dat van de rest van Nederland.

alexbl | 30-07-18 | 14:59

Wat is er mis met fietsen op Ameland of Appelscha? O ja klinkt niet zo interessant in je vriendenkring.

Rallywally | 30-07-18 | 14:58 | 4

Fietsen is sowiezo kut

Rallywally | 30-07-18 | 16:05

Ja das waar.

caspert79 | 30-07-18 | 16:24
▼ 1 antwoord verborgen

Ik adviseer altijd ervaring op te doen in de Franse banlieues, de rinkeby-wijken in Zweden of Molenbeek in Brussel, alvorens op fietsvakantie te gaan naar een land waarvan de naam op -stan eindigt.

SergeantPierlala | 30-07-18 | 14:45

Hoe is het mogelijk?!
Dat mensen die hun ganse leven te horen krijgen dat alles en iedereen die anders is dood moet, mensen die anders zijn vermoorden. Ik is lam geslagen van dit feit!

Kennethhagers | 30-07-18 | 14:39

Je kan ook een rondje ijsselmeer fietsen natuurlijk. En levend terugkomen. Niet zo spannend als een Islamitische shithole country maar goed.

Vrouwtje_haram | 30-07-18 | 14:33

Islam is vrede.
Rust zacht mensen!

Schepvogel | 30-07-18 | 14:28 | 2

Islam is vrede. Zodra alle kuffars dood of bekeerd zijn. Dat laatste vergeten ze er vaak achteraan te zeggen.

Ramsesz | 30-07-18 | 16:00

En dan ook nog niet, dan gaan ze elkaar uitmoorden.
NERGENS waar Islam is is echt vrede zonder onderdrukking of overheersing of dwang.

letopuwzaak | 30-07-18 | 17:59

Maar natuurlijk... En die Withelmen zijn overgeplaatst? Nooit zie je ergens rijbewijzen, behalve als ze Palestijns zijn. Of als ze op straat zijn gevonden na het binnenvliegen van wolkenkrabbers.

Doc Damage | 30-07-18 | 14:21

Volgens mij zijn het de paspoorten van de Turkse Jodentreiteraars in Deventer.

Nelis SplitBloes | 30-07-18 | 14:14

Triest verhaal.

Aan de andere kant; wat heb je als toerist te zoeken in die regressieve, islamitische ünterlanden.

HypoPseudo | 30-07-18 | 14:12 | 4

Je kan ook gewoon veilig op een terrasje in Den Haag gaan zitten en overhoop worden gestoken.

Rest In Privacy | 30-07-18 | 14:45

Ja Gulliver, je bent avontuurlijk en niet bang. We weten het inmiddels. Pak je tas en ga ook heen. Vergeet je driewieler niet!

Normpje | 30-07-18 | 14:54

@Gulliver | 30-07-18 | 14:45
Vooral in die gribusbuurt waar Berbapappa woont is het oppassen geblazen!

Berbarossa | 30-07-18 | 19:25
▼ 1 antwoord verborgen

Het avontuur van Rene Wokke. Komt er nog een fillum?

Normpje | 30-07-18 | 14:00

Misschien even dat van die Palestijnse rijbewijzen aanpassen? Staat zo slordig.

Ardbeg | 30-07-18 | 13:52 | 1

Eensch.

Berbarossa | 30-07-18 | 22:26

Op het facebook profiel van z'n vriendin staat er: "war is over if you want it". Dat zal vast indruk gemaakt hebben toen ze uitstapten met hun messen. Dwaze lieden!

De_Veelvraat | 30-07-18 | 13:39

Schuld van de Joden natuurlijk.
En van blanke mannen.
Of Soros er iets mee te maken heeft durf ik niet te zeggen.

Mr. Happy | 30-07-18 | 13:36

Nou, dat was wat je noemt nog eens een avontuurlijke vakantie. Als mijn zoon/man aangeeft te willen gaan fietsen in zo'n land steek ik eerst zijn banden lek en daarna breek ik zijn poten.

Linkse allergie | 30-07-18 | 13:28 | 5

Linkse allergie u bent een vrouw naar mijn hart!

Toos Bevergeil | 30-07-18 | 13:45

Met kort pittig kapsel en een tattoo van de namen van je zoon, man en dochter: Wesley, Dylan en Priscilla

van_Heutsz | 30-07-18 | 13:59

Bijna goed Van_Heutsz. Lang blond haar en slechts 1 zoon met Scandinavische naam welke ik niet op mijn lijf hoef te tatoeëren omdat ik hem zo ook wel onthoud.

Linkse allergie | 30-07-18 | 14:41
▼ 2 antwoorden verborgen

shithole countries......................

grapjasz | 30-07-18 | 13:19

Je moet het reisadvies eens lezen door ministerie buitenlandse zaken.
Dan ga je toch daar niet fietsen !

outdoor | 30-07-18 | 13:15

Ik stel ook voor om vanaf nu een daad te stellen. Geen tatjikisaus meer. We moeten ze raken waar het het meest pijn doet.

DreDoorsnee | 30-07-18 | 13:13 | 5

Whoehahahaha!!!

bisbisbis | 30-07-18 | 13:27

Nope! Ben voor harde vergelding, maar van mijn knoflook-vergeven saus blijft u af!

McSplutter | 30-07-18 | 14:28

Ze maken katoen en smelten bauxiet.
Voor straf koop ik voorlopig geen Antonovs en geen urban streetwear van Gosha Rubchinskiy meer.
Nou ja... niet dat ik dat sowieso van plan was.
Misschien is dat wel het probleem. Hadden we meer ervan gekocht, dan waren de mensen daar niet zo straatarm en hoefden ze geen toeristen te roofmoorden.
Dus eigenlijk is het onze schuld.

Rommelende Onderbuik | 30-07-18 | 18:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Fietsen door Tadzjikistan, ondanks dat hier ook best veel moslims rondrijden lijkt mij dat toch meer een gevalletje van Russisch Roulette met een doorgeladen religie.
Wie dat overleeft heeft echt wel het recht iedereen nog jaren te onderwijzen over hoe vredig en fijn het is tussen de aanhangers van de Boze Profeet.

Jan Passant mk2 | 30-07-18 | 13:11

De gehardste IS strijders komen juist uit die voormalige sovjet deelrepublieken. Nou ja, gehardst.
Vastgeknevelde mensen onthoofden, schoolkinderen gijzelen(Beslan)of argeloze theaterbezoekersMoskou)de keel doorsnijden kunnen ze wel. Dus ook argeloze fietstoeristen doden, de helden. Het is gewoon een gegeven feit. Al deze gestoorde laffe daden zie je uitsluitend bij islamieten.

DreDoorsnee | 30-07-18 | 13:10 | 2

Juist en Poetin kent zijn pappenheimers en weet dat het afzetten van Assad door “gematigde” Moslims niet zo’n goed idee is. Ik kom er voor uit, ik ben zwaar islamofoob, want ze zijn levensgevaarlijk.

Mijn klomp breekt | 30-07-18 | 13:47

Wij hebben ook iets dergelijks meegemaakt toen wij de Aswan dam overfietsten, schoolkinderen die door de leraar werden opgehitst om ons met stenen te bekogelen en militairen die hun bewakingshonden naar ons aanhitsten.

Dat was Egypte in 1984.

TriestGeval | 30-07-18 | 15:34

Er wordt vaak gezegd: Islam is gewelddadig. Maar ik vraag me af: waarom is islam gewelddadig? Omdat Mo gewelddadig was, zegt men dan. Maar waarom volgen moslims Mo dan zo graag en waarom was hij zo gewelddadig? Zit het dan toch gewoon in de zandmens zelf misschien? Al die kudteigenschappen die in islam zitten, zitten die ook gewoon standaard in het soort mensch dat die islam zo geweld-ig vindt? Een paar buitenlanders op fietsen deaudtrijden just for the heck of it, het zit in de aard van het beestje. Zullen we dat dan maar zoveel mogelijk buiten onze landsgrenzen hou... ow wacht...

Ramsesz | 30-07-18 | 13:07 | 4

Koning BongoBongo | 30-07-18 | 13:27 Of: islam is een uitvinding van ... etc.

Ramsesz | 30-07-18 | 13:29

Vaak genoeg een Arabirier van rijbaan zien veranderen om loslopende dieren te vermorzelen. Een groepje fietsers is dan gewoon versie 2.0.

Et_voila | 30-07-18 | 14:02

Het is net als fipronil een beetje een kip en ei probleem.

Lionfromzion | 31-07-18 | 00:59
▼ 1 antwoord verborgen

Nu op het nos nieuws, het is mogelijk dat het een aanslag is geweest.

Titje | 30-07-18 | 13:05

"Palestijnse rijbewijzen"... Dat zijn Tadjikische paspoorten. En nog best lang geldig. Zonde...

vrijstijler | 30-07-18 | 13:04

Lezen we even mee in Den Haag?

"Volgens de website (akhbor.com) zou het gaan om terugkeerders uit Syrië die zich ooit bij IS hadden aangesloten. Veel jihadisten die afreisden naar het kalifaat, waren afkomstig uit Centraal-Azië en dus ook uit Tadzjikistan. In Tadzjikistan is ook een amnestieregeling van kracht waarbij spijtoptanten van IS kunnen terugkeren zonder dat zij worden vervolgd."

- www.elsevierweekblad.nl/buitenland/ac...

En hier staan "we" ze nog net niet met de fanfare op te wachten bij terugkeer. *bonk, bonk, bonk*

Wat ik maar niet kan snappen. Wat zoek je in hemelsnaam in een land als Tadzjikistan??? Het zal ongetwijfeld een mooi land zijn qua natuur, bergen etc. Maar de soennitische moslims daar zijn agressief, je hebt er als Europeaan niks te zoeken. En dat geldt eigenlijk voor alle islamitische landen op het moment. Je wordt er met de nek aangekeken omdat je slechts een vieze Kafir bent. Ze zullen het je misschien niet zo openlijk in het gezicht zeggen maar van binnen? Je geld is wel goed, dat dan weer wel. Het wordt eens tijd dat Nederlanders ophouden de wereld door die metersgrote appeltjes-groene weiden roze bril te bezien en er wat realiteit in aanbrengen. "We" worden niet voor niets als één van de meest, zo niet hét meest naïeve volk ter wereld gezien. En dat is geen titel om trots op te zijn. Om over de risico's die een dergelijke naïviteit met zich mee brengt nog maar te zwijgen...

Sjefke7807 | 30-07-18 | 13:04 | 8

Er zit nog wel iets tussen de caravan in Appelscha en Tadzjikistan toch? Noord-Korea is ook vast erg mooi alleen de vraag is of je vakantie niet te avontuurlijk kan zijn.

Linkse allergie | 30-07-18 | 13:37

@bisbisbis | 30-07-18 | 13:13 |
Ik heb geen caravan. Sterker nog; ik heb niet eens een auto. Bespaar me uw sarcasme. Je kunt naar heel veel plekken gaan die ook avontuurlijk zijn zónder je aan dergelijk gevaar bloot te stellen. Want dat is in dit soort landen gewoon een gegeven. Lutser.

@vrijstijler | 30-07-18 | 13:13 |
Kleinburgerlijk? U zou het bij mijn oom in het Pine Ridge reservaat, S.D., nog geen dag uithouden. Géén stroom, werkende plee (outhouse is the way to go zeg maar), FB verbinding of drinkbaar stromend water. Om over de supercellen die je een tornado (in 2015 had ik de twijfelachtige "eer" er 's nachts één van dichtbij te mogen begroeten. Gelukkig 'maar' een F1-tje, die liet mijn hooch nog net staan.) op je dak sturen maar te zwijgen. Gemiddelde dagtemperatuur een graadje op 43. U mag mijn tegel gerust in het belachelijke trekken hoor. Het toont slechts uw domheid. Want u weet net zo goed als ik dat de aanslagen in Frankrijk iets recentelijks zijn waar dit vroeger een fijn vakantieland was. Voor de massale import uit haatbaardlanden. In landen als Tadzjikistan etc. wéét je dat je Russisch roulette speelt. Zit een wereld van verschil in. Maar lacht u me gerust uit hoor.

Sjefke7807 | 30-07-18 | 14:41

@Sjefke.
-
Mag ik u dan 'gerust uitlachen', in plaats van de veel verstandiger vrijstijler?
-
Dodelijke slachtoffers islamitische terreur Frankrijk sinds januari 2015: 241 personen.
Aantal kortere of langere vakanties in dat land door door Nederlanders in 2016: 1,8 miljoen. (jawel!)
-
Aantal dodelijke slachtoffers islamitische terreur Tadzikistan tussen 2009 en eergisteren: 6 grenswachters. Aantal preventieve arrestaties rondom Khujand tussen 2009 en eergisteren: 253. Aantal Nederlandse toeristen in het land gemiddeld per jaar sinds 2016 (geschat) ongeveer 700, voornamelijk bergwandelaars / klimmers., 4x4 rijders, lange-afstandfietsers, mountainbikers en anderhalve parapenter.
-
Ergo: uw wijze inzichten wordt reeds in de praktijk bedreven. Er gaan bijna geen Nederlandse toeristen naar Tadzjikistan - en dat terwijl de risico's er toch meetbaar en aantoonbaar aanzienlijk lager zijn dan in het eveneens meetbaar en aantoonbaar levensgevaarlijke Frankrijk...

bisbisbis | 30-07-18 | 17:11
▼ 5 antwoorden verborgen

Ambtenaren hebben te veel vrije tijd. Hoogopgeleide ambtenaren ondernemen dan riskante ondernemingen om zich te onderscheiden van het klootjesvolk dat naar Lloret da Mar gaat. Omdat deze lieden niks te doen hebben moeten gespreksstof hebben tijdens het theedrinken.

RdeFriesch | 30-07-18 | 13:01 | 1

Jammer dat ze dood zijn, anders hadden zij nog heel wat opvoedende ervaringen kunnen vertellen aan het klootjesvolk.

Jan Passant mk2 | 30-07-18 | 13:31

Een ding is zeker deze opzettelijke moordenaars,krijgen hun gerechte straf.
Dat hun geloof hier een rol speelt,kun je wel aannemen.
Dat ze verward zijn komt van hun geloof,de indoctrinatie verwardheid
Dat is bij ons het toverwoord,om aanslagen te verzachten.
Je moet een oorzaak bij de bron aanpakken,ergens worden deze mensen vol gepompt,met deze haat tegen een medemens,die niet de hele dag op de knieen gaan liggen voor een sprookjes figuur.
Het zit hem in de wetgeving van 1800 en een pet vol.
Een geloofs vrijheid,waar dus de niet gelovigen de dupe van kunnen worden.
Het utopia voor de moslim verwarden

soledad | 30-07-18 | 12:58

De laatste entry op hun weblog (een paar dagen voor de aanslag) heeft wrang genoeg als titel:
"Eerst Pamir fietsen dan sterven"
Met Pamir bedoelen ze Pamir Highway....

De Literator | 30-07-18 | 12:56 | 2

In feite is het een real life game. Neem alleen al het woordje ‘reisadvies’. Dat hoort helemaal niet over mensen te gaan. Maar dat gaat het wel en iedereen vindt dat prima.

koperbij | 30-07-18 | 13:02

Op Teletekst staat nu een stukje "Familie Syriëganger vaak verrast"

"Volgens onderzoeker Marieke Liem (Univ. Leiden) worden signalen van radicalisering meestal niet herkend door familieleden."

En in plaats van dat ons Marieke even door-denkt, en zich afvraagt of deze lieden dan (1) zo slim zijn en het heeeeel goed verborgen weten te houden, of dat (2) reli-gekkies binnen de islamitische wereld heel normaal wordt gevonden

Zo was het in bepaalde gehuchten heel normaal dat je geen TV in huis had. Meisjes hadden geen make-up op. Als je in die kringen het de hele dag over Jezus had, was dat ook normaal.

Als je dat dan even omschaalt naar de wereld van de islam, de types die dan inderdaad veeeel verder gaan dan "geen varkensvlees eten of alcohol drinken (soms stiekem toch)", dus nauwgezet ingredienten bestuderen of er niet misschien iets in zit zoals gelatine, en alles zonodig met een halal-stickertje moeten hebben, dan is dat eigenlijk hetzelfde als dat zwarte-kousen dorpje en vallen de reli-gekken helemaal niet op.

Ben benieuwd wat de ouders van die gasten uit Tadzjikistan te vertellen hebben, maar het zal wel iets zijn van "ehhh radicaal-islam? Neuhhh, was ons eigenlijk niet opgevallen".

EnNouJijWeer | 30-07-18 | 12:48 | 6

Crap, snap

schijtzat | 30-07-18 | 13:25

Crap, bedoelt

schijtzat | 30-07-18 | 13:26

@Lupuslupus, als ik vergelijk, dan neem ik altijd zo ver mogelijk verwijderde voorbeelden, waar hetzelfde principe toch opgaat. Wat jij bedoeld is het verschil tussen beide religies.

Ik vraag wel eens aan mensen, die nog naieve ideetjes hebben over die islam: niet dat ik het zelf geloof, maar als ik Jezus zeg, dan zeg ik: genezen van zieken, delen van brood, en het verrichten van wonderen. Als ik Mohammed zeg, wat zeg jij dan? Meestal blijft het stil of is het "Nou, uhhh... " en dan bedenken ze zelf wat. En als ik dan vertel dat er veldslagen werden gevoerd en na de overwinning alle mannen gekeeld werden en de vrouwen onder de manschappen verdeeld werden, dan geloven ze het niet.

Maar goed, het principe dat hoe fanatieker ("vromer") de volgelingen in de gemeenschap, hoe minder de extremisten -door hun gedrag- opvallen. Qua christenen in Nederland zijn die gemeenschapjes maar klein. Qua islam zijn die gemeenschappen veel groter, met de moskee als centraal punt, een stasi-like systeem van sociale controle, waardoor iedereen goed in het gareel wordt gehouden.

EnNouJijWeer | 30-07-18 | 14:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Op de fiets door Tajikistan, hoe verzin je het...

Koop dat een jeep die niet al teveel opvalt maar wel motorisch en technisch in goede staat is. Maar NEE hoor, Nederlanders zijn de gekke henkies van de wereld en zijn van kinds af aan gebrainwasht in "verdraagzaamheid," "tolerantie," "duurzaamheid," "multiculturalisme," en "milieubewustzijn." En die gekke henkies gaan dan met de fucking FIETS!!!

Volkomen weerloos op de fiets door een land waar men zich überhaupt niet druk maakt over verkeersregels, een land waar je buiten de hoofdstad redelijk aan je lot bent overgelaten, en een land wat een probleem heeft met radicale islamisten.

Hoe dik is dan die plank voor je harses?!? Maar goed, zo'n nieuwsitem is natuurlijk weer gefundenes Fresses voor alle PoliCor Millennial Snowflakes die de messengers van realiteit aan kunnen vallen onder het motto; "wat ben je gemeen."

Klassenfeind | 30-07-18 | 12:47 | 4

@Tadzikistan is al jarenlang een fietsland bij uitstek. Er gaan in het seizoen per dag tientallen, soms zelfs: honderden lange-afstandsfietsers over de 'Pamir highway' , met georganiseere reizen zowel als op eigen houtje.

bisbisbis | 30-07-18 | 13:07

Eerste item hierover anmorgen bij nu.nl heb ik geschreven: "In het artikel wordt niet gesproken over een moslimland. Kan het iig niet om een aanslag gaan. Of toch niet?"
Weer niet geplaatst.......

ger1306 | 30-07-18 | 13:18

Er zijn mensen die gewoon graag fietsen. En er zijn mensen die graag reizen naar een exotisch land. Het is niet heel raar om dat vervolgens te combineren. Volgens mij gaat dat niet over verdraagzaamheid en duurzaamheid, maar het zoeken van avontuur, sportieve uitdagingen en het zien van supermooie landschappen. Er zijn mensen die risicovollere dingen doen, zoals duiken in grotten en bergbeklimmen.

vrijstijler | 30-07-18 | 13:29
▼ 1 antwoord verborgen

Ze zouden China zijn ‘uitgevlucht’. Hun fietstocht heeft meer van een politieke pamflet.
De Chinese politie zou hebben gezegd: veel te gevaarlijk. Toen maar gevlucht voor de Chinese politie. Maar goed. Hier stopt de tekening.

koperbij | 30-07-18 | 12:46

"Hierrrr de Palestijnse rijbewijzen van de daders". Wut? Die zijn net zo Palestijns als ik Schots ben.

Dikr | 30-07-18 | 12:44 | 2

Eufemisme.

VeelTeSteil | 30-07-18 | 12:46

Palestijnen hebben het met een auto inrijden op weerloze burgers uitgevonden.
Vandaar Palestijns rijbewijs.
Het enige wat dat smerige nepvolk ooit uitgevonden heeft.

Rest In Privacy | 30-07-18 | 12:50

Net z'n paspoort nog verlengd, goed alibi om te zeggen dat het geen opzet was. Aldus de advocaat. Hij ondertekent z'n paspoort al met (de) Klos.

merel veld | 30-07-18 | 12:42

Ben wel wat rodewaasvoordeogen fietsenhatende automobilisten gewend maar deze kan er wat van hoor.

nemeton | 30-07-18 | 12:42

De deugmensjes zijn stil. Komt er geen stille tocht?

Pislinq | 30-07-18 | 12:40 | 1

Blijkbaar stond er in Tajikistan niemand naast we weg "Je bent welkom in mijn land" te zingen... /sarc

Klassenfeind | 30-07-18 | 15:13

Ah, de usual suspects.

Braboblanke | 30-07-18 | 12:39

Echt van die takbierhoofden.

Markies van het Reve | 30-07-18 | 12:38

(Refrein)
Overal
overal
waar de moslims zijn
waar de moslims zijn
Overal
overal
waar de moslims zijn
Daar klinkt geknal

Rest In Privacy | 30-07-18 | 12:37 | 1

En is 't halal.

bisbisbis | 30-07-18 | 13:15

Iran, Pakistan, Egypte etc. daar heeft een christelijke Nederlander niets te zoeken. Maar de president van deze bananenrepubliek heeft zelf het onderzoek ter hand genomen, dus wellicht komen er snel resultaten in de opsporing van de overige terroristen (Nederlandse vertaling: verwarde mannen). En de enige opgepakte verdachte zou nu denk ik wel wensen dat hij ook doodgeschoten was. Ik denk namelijk dat de grondrechten van deze verdachte vergeleken met Nederland bij de politie en de geheime dienst van Tadzjikistan iets minder gewaarborgd zijn en terecht.

ClintOstwald | 30-07-18 | 12:37 | 4

Ik kan je garanderen dat zoiets in Iran nooit zou gebeuren, daar maken ze misschien elkaar af maar zullen ze nooit buitenlanders op deze manier aanvallen.

lady Di | 30-07-18 | 13:10

Goed om te weten Lady Di want ik moet en zal toch tussen de burqa's fietsen deze vakantie!

Normaal fietste ik een rondje door denhaag en Parijs maar ivm de burqa verboden heb ik toch het gevoel dat ik een soort statement moet maken, vooral naar mezelf hoor; als ik geen anecdotisch bewijs aan mezelf lever dat het allemaal wel meevalt kan ik weer de hele winter medicijnen testen voor de GGZ op zoek naar iets dat werkt tegen islamofobie.

Fiets met vering is wel handig denk ik hè? Om de aardbevingen beetje op te vangen..

Iran is letterlijk het enige land in de wereld waar de Arabische lente gevierd had moeten worden en de dictator afgezet, alle landen waar ze dit feestje gevierd hebben bleken de dictators een onmisbare rol te spelen om de schapen daar in de kudde te houden. Nu komen ze hier het gras op eten voor zover dat nog groeit na het lekkere weer.

Lionfromzion | 31-07-18 | 01:30

Bij nader inzien ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de voorwaarden van jouw garantie.. Weet je zeker dat je elke Iraniër van een keurmerk hebt voorzien of ken je alleen de Iraniërs die hun land zijn ontvlucht?

Als die representatief zouden zijn voor het hele land zouden ze niet gevlucht zijn denk ik toch.

Lionfromzion | 31-07-18 | 01:38
▼ 1 antwoord verborgen

Tjeetje.. wat is er toch veel mogelijk in wetshandhaving, opsporing en opbergen als je openstaat voor bewijzen en feiten in plaats van politiek(correct) wenselijke beeldvorming en ideologisch gelijk.
.
Scheelt een hoop verwarring en verder leed.

Parel van het Zuiden | 30-07-18 | 12:36

Veel mensen hebben de naïviteit om te denken, en er van uit gaan, dat de ander net zo is, als dat ze zelf zijn!

vluchtelingallergie | 30-07-18 | 12:35 | 4

skoftig | 30-07-18 | 12:39
*en de mens is in principe goed*
Nou, die gedachte had ik ook ooit, totdat het anders bleek te zijn!

vluchtelingallergie | 30-07-18 | 12:43

"Elk mens" is in staat om slechte tot heel slechte dingen te doen. Hoop op goed maar verwacht slecht. Dan kom je nooit voor verrassingen te staan.

Lupuslupus | 30-07-18 | 12:53

Lupuslupus | 30-07-18 | 12:53
Dat is mijn uitgangspunt ook, verwacht niets van anderen, wordt je nooit teleur gesteld!

vluchtelingallergie | 30-07-18 | 14:23
▼ 1 antwoord verborgen

En die wereldreizigers altijd naar zeggen dat het in Nederland gevaarlijker is.
Nou hier in je gezicht.

Johan_Voorhaar | 30-07-18 | 12:32

N.a.v. DrumPiet | 30-07-18 | 11:48.
Correctie op mijn eigen hallevvezool | 30-07-18 | 12:17 |
Ik miste even dat er souvereine landen bestaan waar pliesie daders opsporen.
Twee goede redenen waarom ik fout ben om ome Vladimir te vragen.

hallevvezool | 30-07-18 | 12:31

""Plezier maken, tieten, bier, op vakantie gaan naar een niet-halalland, allemalen verboTen in de meest stompzinnige, achterlijke godsdienst ter wereld.""
@ pennestront | 30-07-18 | 12:16
Ergo: ze willen dat wij ons moeten ons aanpassen aan hun eisen en hun koeltoerrr; kortom: islamisering dus.
Heeft Wilders dan toch gelijk?

telelezer | 30-07-18 | 12:31 | 1

Ja, nou moet je niet Wilders in de kaart gaan spelen hoor.

piloot47 | 30-07-18 | 12:35

Het Parool wacht op méér bevestiging.
‘Dát zullen we nog wel eens zien. Koffie. ‘

koperbij | 30-07-18 | 12:29

Tadzjikistan wonen veel verwarde mensen, dat is bekend. Neem aan dat het (fiets)reisadvies van jullie min. van buz nu inmiddels gewijzigd is?

litebyte | 30-07-18 | 12:27 | 2

Niet veel gevaarlijker dan een beetje rondkuieren in de buurt van de Haagse Hogeschool of in Madrid op de trein stappen, of in Duitsland met het OV.

Is allemaal relatief uiteindelijk: als hier de pleuris uit breekt zal er ook niet ineens een positief reisadvies op de site van BiZa staan (oftewel vlucht nu je nog kan).

Dat er hier risico's zijn was immers ook al bekend en gecommuniceerd, niet dat veel mensen het horen want het gros heeft inmiddels wel door dat met je kop in je eigen reet rondlopen ook gewoon een vorm van wurg sex is.

Lionfromzion | 31-07-18 | 01:50

En? In sommige landen zijn ze niet verwijfd. Daar trakteren ze je met lood. Hier krijg je een knuffel.

Standvastig | 30-07-18 | 12:26 | 3

Super mannelijk, met auto’s fietsers omver rijden en dan als ze voor dood liggen ze extra doodsteken, voor nog meer dood.
Dat is hoe in Mandzikistan ze mannendingen doen.
Alle echte mannen willen dat.

Braco.me | 30-07-18 | 12:30

Braco….. Moordenaars zijn geen echte mannen maar daders en verdienen geen knuffel.

Rest In Privacy | 30-07-18 | 12:53

@Braco.me | 30-07-18 | 12:30
Jij hebt me totaal verkeerd begrepen. Ik heb het over de handhaving tegen daders. Twee dood, 1 in een cel. Hier kan je na de daad lekker vrij rondlopen en een knuffel van de popo verwachten. Twee idioten minder in de samenleving. In die context bedoelde ik het.

Standvastig | 30-07-18 | 13:22

Tadzjikistan is niet bepaald een land waar je veilig rond kunt reizen.

kzegje | 30-07-18 | 12:26 | 5

@litebyte | 30-07-18 | 12:29
En straatarm ,ruim 44 % leeft daar van minder dan 1 dollar per dag

kzegje | 30-07-18 | 12:34

@kzegje | 30-07-18 | 12:34
Nou en?
Mijn vader kocht vroeger een paar schoenen voor 50ct.
1 dollar is géén maatstaf.

MarcS | 30-07-18 | 12:42

litebyte | 30-07-18 | 12:29
Klinkt inderdaad erg veilig (not)! En dat van iemand die veel in Zuid-Amerika heeft rondgetrokken.

Kokhalsreflex | 30-07-18 | 12:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Als iets dergelijks hier in NL zou hebben plaatsgevonden, dan zou de politie nog bezig zijn met het opstarten van het onderzoek naar de toedracht en met het vaststellen van de identiteit van de slachtoffers. Na ongeveer 14 maanden verschijnt een oproep waarin eventuele getuigen worden gevraagd om te reageren.

Baron Clappique | 30-07-18 | 12:25 | 6

En na 3 uur wordt de agent die de arrestatie heeft verricht als verdachte gezien vanwege een ruwe arrestatie

Jacktheflipper | 30-07-18 | 12:56

Nee direct vrijspraak want er kan niet bewezen worden wie er achter het stuur zat en dat steken was juist humaan, het uit het lijden verlossen van de slachtoffers.

Joffri | 30-07-18 | 16:39

Het is geen CSI he die video enhancement duurt gewoon ff in het echte leven, daarna moet het tenminste 12 maanden getoetst worden op privacy schending.

14 maanden is heel schappelijk, het geeft mensen ook een beetje de tijd om het allemaal te vergeten niemand wil immers geconfronteerd worden met beelden van recente daders, komt veel te dichtbij op die manier.

Ik heb hier een fiets in de schuur staan en ben dan ook blij dat ik op zolder lig want je zult zien dat het niets met religie te maken heeft en alles met de garantie voorwaarden van Batavus.

Ze hebben hem gewoon een ondeugdelijk model verkocht, niet zo gek dat je dan ff kwaad wordt als je met een paar puike tweewielers wordt geconfronteerd in je eigen land.

Laat het elk geval een les zijn: als iemand je banden wil lek steken gewoon laten gaan en niet er tussen springen, een bandje is zo weer geplakt immers.

Lionfromzion | 31-07-18 | 02:08
▼ 3 antwoorden verborgen

En maar blijven volhouden dat Nederland gespaard blijft door islamitisch geweld.

Road to serfdom | 30-07-18 | 12:25

Islamitische folklore: kafirs afslachten. En ook nog eens koranistisch approved!

kempenaer | 30-07-18 | 12:23 | 4

Zo is dat. Plekje in de hemel verworven voor henzelf en de hele familie en weer een stel waardeloze (psycholoog en informatiemanager ziekenhuis) christenhonden of kafirs van de wereld. Ga door met het goede werk, moslims!

piloot47 | 30-07-18 | 12:33

Het Westen gaat kapot aan domme, zwakke, laffe en diep naïeve sukkels.

kempenaer | 31-07-18 | 00:36

Is het niet gewoon Kaffer in het Nederlands (al heel lang)?

Lionfromzion | 31-07-18 | 02:09
▼ 1 antwoord verborgen

Ieder door de Koran geïnspireerde en ondersteunde aanslag, of het nou tegen niet-moslims of moslims onderling is, heeft alles, maar dan ook echt alles met de islam te maken. Wie het tegendeel beweert is óf moslim óf niet goed bij zijn hoofd (waarbij het laatste het eerste vaak niet uit sluit).

De waard zijn gast | 30-07-18 | 12:21 | 5

Wat een redenering van ‘iedereen die beweert dat druppels niet uit de wolken komen is gestoord’.
Het is zo ongelofelijk makkelijk te ontkrachten.
Rechtse extreemgekkies die aanslag plegen uit angst/haat tegen moslims om wat ze angstig vinden wat er in die Koran staat.... ?
Of bedoel je ‘heeft er mee te maken, maar hoeft er dan nog niet oorzakelijk in te zijn’?

Braco.me | 30-07-18 | 12:36

Braco.me | 30-07-18 | 12:36 |
'Door de Koran geïnspireerd' is m.i. iets anders dan 'uit angst voor Koran/moslims'. Je zou kunnen zeggen dat het laatste een voortvloeisel is uit het eerste en daarmee zeker niet hetzelfde. Waag nog een ontkrachting zou ik zeggen.

De waard zijn gast | 30-07-18 | 21:33

Ashtrey | 30-07-18 | 12:23 |
Het is niks nieuws, maar je triggert er toch wat mensen mee. Zoals je ziet zijn er altijd die het proberen te 'ontkrachten' en daar wil ik dan de discussie wel mee aan gaan.

De waard zijn gast | 30-07-18 | 21:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Lekker dan weer.

Lewis | 30-07-18 | 12:19

Niets hierover in het staatsjournaal van 12.00

rightwing | 30-07-18 | 12:17

In gebieden waarvan je de naam moeilijk kan uitspreken is een rijbewijs minder waard dan een keukenmes.
De policorberichtgeving heeft zich intussen al aangepast aan de persoonlijke invulling door den intelligenten mensch: bij het weglaten van info weet je eigenlijk al wat je moet weten over de daders, zoals je weet dat water nat is. (Zelfs het woord 'verward' heeft z'n betekenis al verloren.)
Met medeleven voor de families v/d slachtoffers.

Notenkraker | 30-07-18 | 12:17

Beste Vladimir,

Helaas hebben we zelf door EUmstandigheden geen krijgsmiddelen meer ..

hallevvezool | 30-07-18 | 12:17

Zo te lezen handelde Tadzjikistaanse politie deze zaak zeer daadkrachtig, efficiënt en transparant af. Onze politie en politici kunnen hier heel wat van leren.

Brainless talent | 30-07-18 | 12:16 | 2

ja maar daar hebben ze ook standaard geen verwardde mannen, die je eerst twintig x moet toeroepen of ze asjeblieft hun wapen en/of mes neer willen leggen . En daar hebben ze ook geen ministerie die vervolgens politiemensen die wel 'handhaven' en optreden gaan vervolgen omdat ze hun plicht tot beschermen van burgers en stoppen van geweld uitvoerdde..

kijk da's een verschil met Nederland.. en dan noemen we het daar een achterlijk land!

fikkieblijf! | 30-07-18 | 12:26

... er zijn nogal wat vertegenwoordigers van Russische overheidsdiensten in Tadzjikistan gestationeerd. Uitsluitend in het kader van 'ondersteuning' en 'opleidingen' uiteraard.

bisbisbis | 30-07-18 | 13:03

Ah. Het "religie van de vrede" momentje van vandaag...

e.kenie | 30-07-18 | 12:16 | 1

En de dag is nog niet om.

Notenkraker | 30-07-18 | 12:28

Tadzjikistan is een prachtig en relatief veilig land. Tikkie corrupt, maar dat kun je verwachten in een land met een niet heel sterke centrale aansturing. In het seizoen (nu dus) wordt het helaas bezocht door hórdes lange afstandsfietsers en enduro-motorrijders, die de Pamir Highway en de Wakhan willen rijden. Tadzjieken zijn weliswaar moslim, maar wel van het 'ex-Russische' soort: ze roken, ze zuipen en ze houden er massaal vriendinnetjes op na. Ze rjden allemaal veertiendehands Opel Ascona's. In Gorno-Badachshan (een autonoom 'kanton' waar de echte Pamir toeristen doorheen moeten) zijn de meest moslims ismaelieten, volgelingen van de Aga Khan. Een zeer vredelievend en verwelkomend volk. Ongelooflijk jammer dat dit gebeurt, de arme donders kunnen het inkomen uit toerisme maar al te goed gebruiken.

bisbisbis | 30-07-18 | 12:15 | 7

Mja prima land om gezellig te gaan fietsen. Kun je er ook je E-bike opladen?

grom | 30-07-18 | 12:55

@Jacktheflipper: Ik kom er vaker. (ben dus ongetwijfeld zwaar bevooroordeeld en absoluut niet ter zake kundig) Heb nét afgelopen voorjaar weer (vijfde keer) een prachtige reis met mijn echtgenote gemaakt om oude vrienden die wij in de afgelopen jaren onderweg opdeden te bezoeken. Landcruiser gehuurd in Dushanbe, drieweeks rondje gemaakt. Ongelooflijk mooi land, ongelooflijk gastvrije mensen, ongelooflijk slechte wegen. Doodzonde dat een paar ongure types proberen om de boel te destabiliseren. Overigens zou het mij niets verbazen als er binnenkort weer eens een gigantisch drugstransport uit Afghanistan naar Rusland moet en dit soort zaken in scéne wordt gezet om veiligheidstroepen op één gebied te concentreren. De 'verweving' tussen de maffia en de godsdienstwaanzinnigen is groot (ook het geld van IS en de Taliban moet ergens vandaan komen...) Het zou bepaald niet de eerste keer zijn dat in een gebied de zaak in rep en roer gebracht wordt, er massaal binnenlandse veiligheidstroepen naartoe gedirigeerd worden (er zijn overigens nog steeds heel wat Russische special forces gelegerd in Tadzjikistan) en er vervolgens 23 hele grote vrachtwagens met papaverproducten in konvooi opduiken in Barnaul (Rusland).

bisbisbis | 30-07-18 | 12:56

@Bisbisbis

"In het seizoen (nu dus) wordt het helaas bezocht door hórdes lange afstandsfietsers en enduro-motorrijders, die de Pamir Highway en de Wakhan willen rijden."

...

"Ongelooflijk jammer dat dit gebeurt, de arme donders kunnen het inkomen uit toerisme maar al te goed gebruiken."

Het is dus vooral een heel tegenstrijdig land begrijp ik, of ze mikken vooral op kortdurend toerisme?

Zo van we vinden het jammer dat hier toeristen komen maar we kunnen de inkomsten goed gebruiken dus prima als je komt dan rijden we je dood en pakken we je geld, wel de lusten niet de lasten.

Pragmatisch volkje!

Lionfromzion | 31-07-18 | 02:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Die Palestijnen hadden net wat geld gekregen van een Hollandse mevrouw.
Ze zit in de regering en haar man is ook Palestijn.

pejoar | 30-07-18 | 12:15

Rutte heeft het paar jaar geleden al gemeld: we zitten in een godsdiensoorlog, eentje waar wekelijks slachtoffers in vallen.

Alleen weten onze regeringen nog steeds niet hoe we ons moeten verdedigen. Is ook moeilijk.....

Tee Of Cup | 30-07-18 | 12:14 | 3

"Wij zijn met meer", riep die kiezersbedrog plegende wegkijker-uit-eigenbelang ooit, maar op deze manier worden we met steeds minder.

De waard zijn gast | 30-07-18 | 12:26

De regering, althans Rutte weet echt wel hoe hij "ons" moet verdedigen hoor samen met de D66.

Stap 1: roof voldoende geld, zowel voor zichzelf als voor Shell in ruil voor toegang tot een Shell atoombunker in New York.

Stap 2: laat Pechtold en van Ollongren een wet doorvoeren die voorziet in een designated survivor en geef jezelf op als kandidaat.

Vertel in max 500 woorden waarom jij bij de designated survivors past: Ik heb toegangspas voor atoombunkers en heel veel geld, daarom denk ik de ideale kandidaat te zijn!

Of dacht je dat hij echt helemaal naar New York was gegaan om daar op een school te gaan uitleggen dat het daar vroeger New Amsterdam heette?

Die heeft alvast 10 diplomatische koffers vol rubberen vuisten onder zijn bed gelegd daar in die bunker.

Oh en een realdoll van Gorden waar de vuisten als opzet stukken op de pneumatische armen van de pop worden gemonteerd.

Hoop op een falend drukventiel waardoor de rubberen vuist via zijn reet zijn hoofd er vanaf stompt.

Lionfromzion | 31-07-18 | 02:51

vakantie hebben, uitstapje, feestje bezoeken, over de promenade winkels bekijken in vakantietijd, terrasje zitten.. gezelligheid en ontspanning.

is het iemand al opgevallen dat de meeste terror Moslim aanslagen bijna altijd plaatsvinden als anderen zich vermaken of plezier hebben??

Dus... het lijkt mij dat we allemaal stoppen met plezier maken

fikkieblijf! | 30-07-18 | 12:13 | 4

Plezier maken, tieten, bier, op vakantie gaan naar een niet-halalland, allemalen verboTen in de meest stompzinnige, achterlijke godsdienst ter wereld.

pennestront | 30-07-18 | 12:16

Hier in een klein plaatsje aan de Zuid-Franse kust staat op iedere hoek een Gendarme met automatisch vuurwapen en vest aan. Maar verder is er niks aan de hand hoor in dit fantastische vrije Europa.

K. Letskoek | 30-07-18 | 12:18

Men zou het geen godsdienst meer moeten noemen want het is slechts een als godsdienst vermomde veroveringcultuur.

telelezer | 30-07-18 | 12:21
▼ 1 antwoord verborgen

Om de hemel te bereiken op je fiets is ook zo wat, klote stairway.

Ashtrey | 30-07-18 | 12:12 | 2

Test uw grappen voortaan eerst buiten GS. En alleen de succesvolle plempen.

Maytheforcebewithyou | 30-07-18 | 12:18

Je hebt gelijk. Sad emoji.

Ashtrey | 30-07-18 | 12:19

En lieve krant 'Het Parool' en collega kranten hebben het nog steeds over een 'aanrijding'. Dan wordt de lezer toch gemanipuleerd. Abonnement opzeggen en een betrouwbare nieuwsbron zoeken die de feiten kent en ongekleurd doorgeeft aan de lezer. Kennis is macht.

JohnWalker | 30-07-18 | 12:10

Volgens de broer van het slachtoffer waren ze onderweg van Thailand naar Iran en om het gevaarlijke Afghanistan te vermijden zijn ze door Tajikistan gefietst. Dat zou populair zijn onder fietstoeristen.
Zou je in Irak ook fietspaden hebben?

Trumme | 30-07-18 | 12:08 | 3

Nee, en overigens nergens.
Fietspaden kennen we alleen in Nederland en ... in de nieuwe bijna EU landen zoals Bulgarije.. daar ligt een nieuw fietspad midden in Sofia. Het eindigt een paar meter verder dan het begon en er is geen fiets te bekennen. is maar goed ook want standaard staan auto's geparkeerd op dat fietspad.
Maar het heeft Bulgarije wel een hoop geld opgebracht gekregen van de EU, door u en mij bijeengespaard!

fikkieblijf! | 30-07-18 | 12:17

fikkieblijf! | 30-07-18 | 12:17

In Portugal hebben ze ze ook hoor. Vrijliggend zelfs, kunnen onze zuiderburen nog wat van leren.

Bijtendehond | 30-07-18 | 12:21

Een kijken of dit ook zo breed uitgemeten voor in het NOS en RTL-journaal als het vrijkomen van een soort van Palestijnse heldin. Heel veel media aandacht hierover in de journaal. Want het is een Palestijn en dus geweldig, fantastisch. Het is gewoon een dom wicht wat aandachtsgeil is. Abbas, met zijn dikke vol gevreten pens kwam ook nog langs. Hoe hypocriet allemaal. Walgelijk. En dan nu het NOS en RTL om 20.00 u. Geen enkele vermelding over de Palestijnse paspoorten. Stttttt, mag niet he. Stel je voor. Als het een Israelier had geweest dan zou dat de opening van de journaals zijn geweest. De wereld draait door.

De Evangelist | 30-07-18 | 12:06 | 2

Een jong meisje, die het opnam voor haar neefje, hou eens op, zo wordt het nooit wat daar.

gato | 30-07-18 | 12:16

Welke Palestijnse paspoorten? Kijk 'ns goed welk land er op die paspoorten te lezen valt.

mirvink3478 | 30-07-18 | 12:19

In de VS kom je cowboys tegen, in Australië kangoeroes, in Spanje bejaarde Nederlanders en in Verweggistan haatbaarden.
Dus ja, als je in Verweggistan bent, is de kans groot dat er een haatbaard op je afkomt.

kapotte_stofzuiger | 30-07-18 | 12:04 | 1

Of in Nederland, als je het gore lef hebt iets kritisch over de islam te zeggen.

Road to serfdom | 30-07-18 | 12:21

Palestijns? Mis ik iets?

Bigi Bana Boy | 30-07-18 | 12:04
-weggejorist-
Rest In Privacy | 30-07-18 | 12:03

Japan als enige uitzondering die ik even kan bedenken, vermijd ik landen wiens op 1 na laatste letter een A is, als een open lepra begraafplaats.

erasmus1000 | 30-07-18 | 12:03 | 13

Amsterdam, Nederlan.

am*dam | 30-07-18 | 12:32

Uruguay. En Paraguay for that matter... Nah, niet de lepra begraafplaats maar ook totaal 0 interesse in. Madagaskar? Ja, ik zal vast een hoop missen. Maar mijn opa zei al: wat je niet hebt, kun je niet missen. Ik zie me Madagaskar als een kaalgekapte, leeggeroofd mega Waddeneiland vol met vuilnis. Zit net beetje onder Uru/ Paraguay maar ver boven mijn genoemde "A" landen in.

erasmus1000 | 30-07-18 | 21:52

Oh, nog een uitzondering: Portugal. Schoot me net ook te binnen: in diezelfde lepra lijken lijst zijn, uitgezonderd 2 landen alle landen die op "ië" eindigen: Italië en Mongolië. Op laatstgenoemde landsnaam ben ik ZO jaloers! Ik vind die naam zo onvoorstelbaar meer toepasselijk voor dit land.... Kan BUZA nou niet echt contact opnemen met Ulaanbatar om te vragen of dit land hun naam niet mag overnemen?

erasmus1000 | 30-07-18 | 22:03
▼ 10 antwoorden verborgen

Tja, het motief is weer eens onduidelijk. Wie o wie heeft er baat bij om argeloze sukkelaars op een wielerfietsje dood te maken?? Niemand zou je denken, maar er is toch een groepje van 1 miljard dat halsstarrig weerstand blijft bieden aan zo veel ratio in de wereld.

Cobalt bomb | 30-07-18 | 12:02 | 2

Cobalt bomb | 30-07-18 | 12:02 |
Een opdoffer voor je optimisme: het zijn er 1,8 miljard.

Notenkraker | 30-07-18 | 12:32

Wie gaat er dan ook fietsen in een islamitisch land. Beter blijf je in het veilige Nederland. Oh wacht...

keestelpro | 30-07-18 | 12:02 | 3
-weggejorist-
Rest In Privacy | 30-07-18 | 12:06

@Kees
Nederland is inderdaad voor een groot gedeelte veilig. Je moet de rotzooi niet OPzoeken.

Lupuslupus | 30-07-18 | 12:12

Groot deel veilig? Oh! Maar fan komen we in aanmerking voor Assiel in elk willekeurig EU land met een woning, een uitkering en een Miele.l!

boerk | 30-07-18 | 12:16

Tsja, als je ook met een Playmobilkapsel door het leven moet....

Bigi Bana Boy | 30-07-18 | 12:02 | 1

Ik blijf het maar zeggen.. ga nou niet op vakantie of voor wat dan ook naar moslim landen. Ik doe dit al 20 jaar niet en het bevalt mij best. Waarom zou ik op vakantie gaan naar een land waar ze mij om mijn ongelovigheid innerlijk haten.. En wil ik eens weg in de winter naar een warm land en niet te ver reizen dan ga ik lekker naar de Canarische eilanden of Israel. Israel is trouwens een prachtig land, erg gezellig en ook erg veilig.

Kondor | 30-07-18 | 12:01 | 6

Moet u helemaal zelf weten. Ome Bisbisbis gaat al vele, vele jaren met 4x4 's op reis naar Oezbekistan, Turkmenistan, Kazakhstan, Kirgizië, Xinjiang (West China) Tadzjikistan en ook Afghanistan. Soms neemt hij mensen mee - maar zelden Nederlanders, want die denken dat de wereld buiten het Zandvoortse terras héééél gevaarlijk is . In tegenstelling tot wat de media je willen doen geloven: er wordt maar héél plaatselijk geschoten. Negenennegentig van de honderd mensen zijn bepaald niet van plan om je te vermoorden- ze hebben het veel te druk met héél hard hun veldjes te bewerken. In het algemeen gesproken is de bevolking van deze landen uitermate gastvrij. Gewoon niet van tevoren vertellen dat je er aan komt en héél goed luisteren naar de plaatselijke taxi- en busjeschauffeurs - die weten p r e c i e s wat er verderop langs de weg aan de hand is.

bisbisbis | 30-07-18 | 12:42

@bisbisbis | 30-07-18 | 12:42
Allah zij geprezen voor buitenland bundels EN dat u ons wilt verlichten tijdens al uw reizen.

MarcS | 30-07-18 | 12:47

@MarcS: ik begrijp dat u een volgende keer mee komt? U hoeft niet te fietsen.

bisbisbis | 30-07-18 | 13:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Dries van Agt kan waarschijnlijk wel uitleggen waarom.

keestelpro | 30-07-18 | 12:01

Waar blijft de NPO? De dader was een "verwarde man" toch zeker!

telelezer | 30-07-18 | 12:01 | 1

Twee verwarde manne. Een van 18 en een van 19. Tja, dementie begint vroeg tegenwoordig.

Bijtendehond | 30-07-18 | 12:18

Met een Palestijns rijbewijs. Gekregen van het volk van de vrede en liefde? Nou zou ik daar ook niet gaan fietsen, maar toch is het weer tekenend voor deze religie.... Boze Imams die stellen dat dat de broek van een van de vrouwen toch wel 1 cm te kort was en daarom allah zij geprezen na de break....

Dima Beeline | 30-07-18 | 12:01 | 2

Behalve dan dat het geen Palestijnse rijbewijzen zijn.
Lez0n lutser!

Berbaar | 30-07-18 | 12:18

@Berbaar | 30-07-18 | 12:18
Wat zijn het dan? Tzatzikiteken?

Berbarossa | 30-07-18 | 19:53

Spannend hoor, dat soort actieve vakanties. Kom je goed mee uit de verf op verjaardagen als mensen saai over Salou of Rhodos vertellen.
Ellendig voor de nabestaanden. Dat zeker.

Jahowiseffe | 30-07-18 | 12:00 | 2

Het lijkt mij voor de slachtoffers nog een stuk ellendiger dan voor de nabestaanden.

Lupuslupus | 30-07-18 | 12:11

@Lupuslupus | 30-07-18 | 12:11
Voor de daders was het anders ook geen feest hoor!

Berbarossa | 30-07-18 | 19:55

Rene Woke was 'beslissingspsycholoog' bij de rijksoverheid.
... dat verklaart wel eea.

Dario.Maggi | 30-07-18 | 12:00 | 3

Studeerde "sociale Psychologie", een hoop gebakken lucht en was op weg naar.... Iran.

De_Veelvraat | 30-07-18 | 12:03

Prakticum niet gehaald zullen we maar zeggen...

Vanilla | 30-07-18 | 12:26

Toch een verkeerde beslissing genomen....

Rest In Privacy | 30-07-18 | 12:27

Waarom is het zo belangrijk waar de slachtoffers vandaan kwamen? Wat maakt het uit? Zelfs daders worden met naam + toenaam genoemd, dat is zo onnodig!

MarcS | 30-07-18 | 12:00 | 4

Ik ben het eens met Marc
Er zinkt een bootje, 500 doden en 1 Nederlander en 80 Belgen, je hoort meer over die ene Nederlander dan over de 80 Belgen. De andere doden worden vergeten. Kijk maar naar MH-17. Bijna alle berichten gaan over de Nederlandse slachtoffers.

Is dit nog nieuws? | 30-07-18 | 12:05

@Isditnognieuws en MarcS: en u vindt dat vreemd? Zo werkt dat nu eenmaal: hoe dichter bij huis hoe harder het aankomt. Het verlies van een eigen ouder voelt stukken anders dat het verlies van -bijvoorbeeld- een schoonouder. Extrapoleer dat maar naar het door u gegeven voorbeeld.

Maytheforcebewithyou | 30-07-18 | 12:10

@Maytheforcebewithyou | 30-07-18 | 12:10
Nee hoor, niet vreemd.
Het ging mij erom, dat van slachtoffers 99/100 keer de nationaliteit genoemd wordt en van daders zelden in NL media.

MarcS | 30-07-18 | 12:35
▼ 1 antwoord verborgen

Wanneer komen de NL verklaringen dat het gaat om verwarde mannen met een lagebloedsuikerspiegel?

Jacktheflipper | 30-07-18 | 12:00

Laatst een keer yoghurt met knoflook en komkommer gegeten. Komt wel heel dichtbij zo...

Is dit nog nieuws? | 30-07-18 | 12:00 | 1

Zolang ik dat in mijn eigen keuken klaarmaak valt het 'gevaar' nogal mee hoor.

Lupuslupus | 30-07-18 | 12:09

Je hebt in die regio ruw volk wonen. Als iemand ondanks dat toch de toerist in dat gebied (Oezbekistan, Tadzjikistan, Kirgizië, Afghanistan) uit wil hangen (ik heb het zelf ook wel gedaan), kies dan voor Kirgizië. Daar wonen nog de meeste Russen en is het is daarom in Kirgizië een stuk veiliger.

Wladimir 1928 | 30-07-18 | 11:58 | 2

Afghanistan? Dat is toch ook die regio? ;)

Is dit nog nieuws? | 30-07-18 | 12:00

Om misverstanden te voorkomen: ik wil natuurlijk niet de schuld in de schoenen van de fietsers schuiven, maar er is wel een duidelijke correlatie tussen het percentage islamieten in een land en het risico op terreuraanslagen.

Wladimir 1928 | 30-07-18 | 12:07

Gisteren stond er op de site vd NOS nog een artikel dat we vooral moesten geloven dat het kwam omdat het daar gevaarlijk is in het verkeer als je daar fietst.

KeesRoeiboot | 30-07-18 | 11:57 | 6

Gewoon een aanslag. Heb foto's van de slachtoffers gezien - bloedoverstroomd - door de messteken.

Lupuslupus | 30-07-18 | 12:08

Tja. NOS en berichtgeving over islamitische terreur. Blijft lastig.

obominotie | 30-07-18 | 12:10
▼ 3 antwoorden verborgen

What the fuck doe je daar dan ook in dat land, met je fietsvakantie. Het motief lijkt me 'anti-westers' te zijn, maar ik ben niet van de Borat politie dus het is gissen.

XaleX_2 | 30-07-18 | 11:57

Wie gaat er nu ook naar die rotlanden, dat is vragen om moeilijkheden.

gato | 30-07-18 | 11:56 | 8

Nee natuurlijk niet Bennie. Maar zelfs als je s nachts over straat moet i.v.m. je werk, kun je het toch zo veilig mogelijk maken. Samen met een paar collega's afspreken om samen te gaan, pepperspray op zak enz. Genoeg te verzinnen.
Maar in dit artikel gaat het over mensen/slachtoffers die heel bewust het gevaar hebben opgezocht.
En dat is dus totaal niet te vergelijken met iemand die s nachts naar zijn werk moet.

Lupuslupus | 30-07-18 | 12:46

Ach, gelukkig gebeurt dit in veilige landen zoals Duitsland en Frankrijk niet. Oh wacht....

Otman | 30-07-18 | 14:26

@Lupuslupus
"Kijk als ik midden in de nacht naar het centrum zou gaan is het met de veiligheid ook wel afgelopen. Maar ik ben daar s nachts dus niet."
En hoe is het dan zover gekomen...
Want dat snachts over straat lopen is een probleem van de laatste jaren, en wordt steeds erger.
Als we zulke ongein door laten gaan kun je straks nog niet eens in de avond de straat op om met je hondje te wandelen.
En moeten we Wilders bellen of hij een tip heeft i.v.m. veiligheid.

Rene046 | 30-07-18 | 15:11
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Rest In Privacy | 30-07-18 | 11:56
-weggejorist-
Rest In Privacy | 30-07-18 | 11:56 | 2

Dat motief zullen we binnenkort wel vernemen, de popo in Tadzjikistan staat nou niet echt bekend om hun softe verhoormethodes.
Triest dat wat een mooie fietsverkansie moest worden zo moest aflopen.

Berbaar | 30-07-18 | 11:51 | 4

Je moest ff zoeken he?
Geeft niets, nu ben jij feitelijk. Daarstraks was het gebrabbel.

MarcS | 30-07-18 | 12:31

Snugger, gaan fietsen tussen moslimbarbaren is Shitstan.
Dat moeten wel hard wegkijkende en diep naïeve Westerlingen geweest zijn.

kempenaer | 31-07-18 | 00:24
▼ 1 antwoord verborgen

Niets 'Palestijns' aan de rijbewijzen. Dit zijn gewoon Tadzjieken.

bisbisbis | 30-07-18 | 11:51 | 1

zou dat wat uitmaken, het waren gewoon islam aanhangers.
Als men hier ooit een paar van zulke idioten in het nieuws brengt Staat er gegarandeerd een Nederlandse nationaliteit op dat paspoort. Die worden hier net zo goed uitgedeeld aan terroristen.

Rene046 | 30-07-18 | 15:04

Mogelijk terug gekeerde Jihadi's, aldus HP.
Die special forces laten nog wel eens steekje vallen en bij veel linkse pamperaars zit een steekje los, als je dit soort fanatieke religieuze moordenaars terug wil halen.

Pelforth | 30-07-18 | 11:49 | 1

Ah, Nederlandse pers is al bezig om te doen alsof het om een uniek geval gaat... Solitaire verwarde man of geradicaliseerde extremist dus ... weer...
-
Dus niet zeggen "Zebra's hebben strepen"
Maar deze zebra heeft strepen, die zebra heeft toevallig ook strepen, die en die en die.......

moitambien | 30-07-18 | 12:04

ff off topic.
Weet iemand waarom we niet meer bij TPO kunnen reageren?

Kijkeensaan | 30-07-18 | 11:48 | 8

moitambien | 30-07-18 | 12:08 |
TPO = links?

Wasbakplasser | 30-07-18 | 12:16

TPO heet straks gewoon PO, propaganda omroep en fuseert met nPO.

boerk | 30-07-18 | 12:22

Wasbakplasser | 30-07-18 | 12:16
My bad
Ik had NPO gelezen.

moitambien | 30-07-18 | 12:47
▼ 5 antwoorden verborgen

De naïviteit van onze mensen kent geen grenzen. Straks duiken ze ook op in Syrië. Em omdat ze in groep zijn denken ze dat het risico veel kleiner is. Niet dus. Je hebt hier niet te maken met hobbyisten waarmee je een praatje kunt slaan (Theo van Gogh...) maar met fanatieke gekken die je dood willen. En ze zitten al overal in onze steden. En ze haten je en wachten hun tijd om.... Demography is destiny... Spengler.

De_Veelvraat | 30-07-18 | 11:48 | 3

Laat ze lekker, geef ze Darwin awards... daar gaat het uiteindelijk toch naar toe

Rest In Privacy | 30-07-18 | 11:49

@Chris1
56 jaar, dus die Darwin award gaat niet meer op

kapotte_stofzuiger | 30-07-18 | 11:52

Het probleem is dat HUN GELOOF het voorschrijf. Hetzelfde geloof dat ook beleden wordt door ALLE moslims in NL.
-
En dat is waar wegkijkend Nederland al jaren mee de mist ingaat.
Ze doen alsof het maar om een paar "verwarde mannen" of "geradicaliseerde extremisten" gaat. Wegkijken, wegkijken en steeds meer wegkijken.
Dat is nu nog de enige manier waarop Links hun mooie multiculti kan blijven verkopen aan hun naïeve huisvrouwen achterban.

moitambien | 30-07-18 | 11:57

Toevallig weer moslims?

hellothere | 30-07-18 | 11:47 | 2

Nope, niets toevallige aan.

MarcS | 30-07-18 | 11:56

Het houdt niet op, niet vanzelf.
Weer eens zien hoe de NPO en andere deugmedia dit gaan framen.
Brrrrr.

De Profundus | 30-07-18 | 12:20

Palestijns? Er staat toch gewoon 'Republic of Tajikistan' op dat document of mis ik iets? De vlaggen hebben we iets van elkaar weg maar de zwarte driekhoek die de Palestijnse vlag heeft ontbreekt ook.

dikke boehoe | 30-07-18 | 11:46 | 7

Lijkt ook wel op de Iraanse vlag.

Wasbakplasser | 30-07-18 | 12:01

Als ze van Hizb ut Tahir zijn, dan zijn het een soort Palestijnen, want die organisatie wil vanuit Jeruzalem sinds 1953 al een Kalifaat gaan stichten. Heeft Zentgraaff goed doordacht. en.wikipedia.org/wiki/Hizb_ut-Tahrir

tipo | 30-07-18 | 12:06

Palestijnse chauffeurs waren trendsetters bij het overhoop rijden van voetgangers/fietsers. Aangezien er toen alleen dode joden te betreuren waren was daar niet zoveel ophef over, dus het kan dat u dat indertijd gemist heeft.

obominotie | 30-07-18 | 12:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Links NL zal wel zeggen dat het door Wilders of Trump komt want moslims doen zoiets niet....
Zeker "onze" (lees: Links stemmende) niet. Die hebben namelijk een andere, politiek correcte Koran.

moitambien | 30-07-18 | 11:44 | 4

Nee dat zeggen ze niet herr slachtofferrol.

Ardbeg | 30-07-18 | 11:50

DrumPiet | 30-07-18 | 11:48
Je zult mij nooit horen zeggen dat de ene moslim niet de andere vermoord. Zelfs in Israël vermoorde Hamas moslims PLO moslims.
En dat terwijl ze een gemeenschappelijke vijand hebben en voor hetzelfde zeggen te strijden!

moitambien | 30-07-18 | 12:12

Zolang ze niet de "ware" stroming aanhangen..

boerk | 30-07-18 | 12:25
▼ 1 antwoord verborgen

Doodschieten is de enige remedie.

Maytheforcebewithyou | 30-07-18 | 11:44 | 5

@Dezenaamhier: Klopt. Maar preventief ingrijpen is erg lastig.
Als de keuze wordt: dood of levend, dan ga ik voor het eerste.

Maytheforcebewithyou | 30-07-18 | 11:56

MarcS | 30-07-18 | 11:55
Tegenwoordig worden herkansingen erg aangespoord voor achterlijk ... eh nog niet praktisch opgeleid volk met zand tussen de oren. Recidive is een must!!

Cobalt bomb | 30-07-18 | 11:58

@Dezenaamhier
inderdaad, maar nu is er wel gerechtigheid geweest, en ze kunnen het nu niet nog een keertje doen, en men motiveert anderen om dit niet zelf ook te doen win-win-win

Rene046 | 30-07-18 | 14:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar het heeft natuurlijk NIETS met islam te maken.

Reagurend_Nijlpaard | 30-07-18 | 11:43 | 4

DrumPiet | 30-07-18 | 11:46
Ik denk dat je het sarcasme gemist hebt ;-)

moitambien | 30-07-18 | 11:48

Piet mist wel meer.

BosrandDirk | 30-07-18 | 11:55

Piet is vandaag wel heel vroeg dronken.

kempenaer | 31-07-18 | 00:20
▼ 1 antwoord verborgen

Duidelijk, een dumpert-reaguurder; "k*twielrenners"

kapotte_stofzuiger | 30-07-18 | 11:43 | 2

Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend. +1

DrumPiet | 30-07-18 | 11:44

Ergens meen ik mij te herinneren dat berbaar ook wel eens wielrenners van de dijk gereden heeft.

MarcS | 30-07-18 | 11:47

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland