Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Debuutroman Jan Roos gaat "Crisis" heten

Voorlopige cover uitgelekt

Het in januari aangekondigde literaire meesterwerk van succesauteur Jan Roos gaat hoogstwaarschijnlijk "crisis" als titel meekrijgen. Dat blijkt uit de najaarscatalogus 2018 van uitgeverij De Blauwe Tijger. In dit romandebuut beschrijft hij het leven van Erik, waarin alles mislukt. Het land verkeert in crisis, er zijn nog maar een paar uur water en electra per dag, de supermarkten zijn leeg en de vrachtwagens rijden niet meer. Iedereen is op zichzelf aangewezen en Erik komt erachter dat hij in tegenstelling tot het beeld dat van zichzelf had, nooit echt iets heeft gekund. Aangewezen op enige zelfvoorzienendheid, mislukt alles wat hij aanpakt, tot zijn huwelijk en gezin toe. (Catalogus Tekst) Dystopische volstrekt niet autobiografische debuutroman van Roos telt 220 pagina's en gaat €18,50 kosten. Mocht er geen crisis uitbreken, dan ligt roman in het najaar in het schap van de betere boekhandel. Tot grote woede van hen die het toch niet gaan lezen, maar er wel over twitteren.

Reaguursels

Inloggen

Lavastroom op de cover. Het vuur is bij Jan nog niet gedoofd.

Morgenishetbeter | 15-07-18 | 18:14

Die pin-storing van vorige week- hoeveel miljoen zou dat nou gekost hebben?-
En is onze samenleving inderdaad niet heel snel in “Crisis” te verkrijgen met een storing van een dag of 5?

PerineumPiraat | 15-07-18 | 12:45

Als coverfoto stel ik de neus van Jan voor. Iets van onderen en dichtbij genomen.

Rest In Privacy | 15-07-18 | 12:17

"Volstrekt niet autobiografisch".
Afgezien daarvan: Een roman die het niet eens zo onwaarschijnlijke scenario van een vastlopende samenleving beschrijft is interessant. Die kan zomaar komen als het betalingsverkeer vastloopt na een nijeuwe bankencrisis. In 2008 was het al bijna zover, op een haartje na. Of je dan wat hebt aan je afdelingsmanager-kwaliteiten is de vraag. In zo'n geval gaat de halve samenleving ten onder aan hulpeloosheid. Lijkt me aardig om te lezen.

Beste_Landgenoten | 15-07-18 | 10:46

Nonkel kama heeft in een cartoon uit de jaren 70 al aangegeven dat het woord crisis beter zou veranderen in "krasas" wegens , minder beladen en toch veel positiever zodat we er allemaal beter tegen kunnen.

cat22 | 15-07-18 | 09:54

Copyright Registrated ISIS?

Shoarmamasutra | 15-07-18 | 09:45

Ik kom nooit verder dan het schrijven van een boodschappen lijstje.

komtdatschot | 15-07-18 | 09:30

Toen Jan Roos nog met de microfoon de boer op ging en zich onder de politici vertoonde en zijn wekelijkse gesprek voerde met.......... vond ik hem prima te pruimen.
Wat hij daarna ging doen was een grote afgang, sof, mislukking, jammer voor hem maar vooral niet slim.

Memek | 15-07-18 | 09:18 | 1

Jan heeft geen misstap begaan maar een ongelukkige keuze gemaakt. Jan verdient een kans! Jan moet niet in de politiek maar kritisch journalist blijven. Zuinig zijn op goede mensen

Rest In Privacy | 15-07-18 | 09:31

Dat wordt een mooi boek. Worden er een paar verloot onder de reaguurders?

Mark_D_NL | 15-07-18 | 09:05 | 1

Zit je weer krap, armoedzaaier? Je kan toch wel 20 euro voor een boek ophoesten.

Rest In Privacy | 15-07-18 | 11:25

Haal die jongen toch terug bij geenstijl, hij deed zijn werk prima.

gato | 15-07-18 | 08:40

Jan heeft iets geprobeerd en verloren. Heb begrepen dat Google (YouTube) het Jan onmogelijk maakt geld te verdienen met zijn videocolumns. Dat is eigenlijk best wel kwaadaardig (Don't be evil!). Misschien kan Jan iets doen met Dumpert-TV. Even vragen aan Maxim Hartman hoe je dat aanpakt ;)

atheïstisch stemvee | 15-07-18 | 08:13 | 4

Hij heeft het geprobeerd in de politiek en verloren.
Van zijn privéleven weet ik niets.

atheïstisch stemvee | 15-07-18 | 09:23

Dat probeerde Geenstijl toch ook met die Dijkgraaf, niemand was het ermee eens. Dat van zijn kinderen en vrouw stond vorige keer op Geenstijl.

gato | 15-07-18 | 09:30

Nou niemand, ik las hier over GeenPeil vooral veel gescheld van boze PVV'ers die een ander het licht in de ogen niet gunden, want verwatering of zo.
Ik vond het een interessant idee dat helaas niet van de grond kwam. Was achteraf misschien ook niet realistisch.

atheïstisch stemvee | 15-07-18 | 09:41
▼ 1 antwoord verborgen

Stinkt dat boek ook uit zijn kaft? Zo te zien wel.

SlimmeBelg | 15-07-18 | 08:10

G*dT, heeft De Blauwe Tijger niet ook dat profetische boek van Jean Raspail Le Camp des Saints als “De Ontscheping” uitgegeven?
De eindstrijd gaat tussen netto-ontvangers en netto-bijdragers...
Alvast veel blikjes luncheon meat inslaan bij ome Dirk;-)
*CcMed*

kapitein oosterlng | 15-07-18 | 07:05 | 1

De Blauwe Tijger is geweldig.

Rest In Privacy | 15-07-18 | 12:11

Jan kom hier maar terug als ze je nog willen.Je bek staat mij nog steeds niet aan maar met je mond weet je mij toch altijd te raken.

pegaje | 15-07-18 | 01:02 | 1

Spuugt ie je onder dan?

WayneGretzky*99* | 15-07-18 | 16:32

Jan maakt in een vroeg stadium mee wat de rest nog gaat meemaken. Hij is dan hersteld, de rest lijdt.

Ongeblustekalk | 15-07-18 | 00:57

Sportief van GeenStijl om het boek van Jan Roos te promoten. We moeten zuinig zijn op iedereen die rechts is, normaal nadenkt dus. Daar bedoel ik niet de VVD mee, maar wel de PVV, FvD, GeenStijl, Ebruutje, Bart, Bassie, Feynman, Johan Derksen (jazeker!) en gelukkig vele anderen. Jan Roos zeer zeker ook.

hoogstetijd | 15-07-18 | 00:52

Jan heeft het wél geprobeerd. Niet gelukt, maar wel geprobeerd. Daar kunnen een hoop reaguurders wat van leren. Koop dat boek, en luister de podcasts van Echte Jannen.

Lochos | 15-07-18 | 00:22 | 2

Er staat gewoon niks op die pagina's. Dat is zijn crisis.

Rest In Privacy | 15-07-18 | 00:24

En wat is dat vieze ding op het kaft?

Rest In Privacy | 15-07-18 | 00:25

La vie Jan Roos, ga je nog filmpjes maken voor GS? Ik mis ze.

IndoFortuyn | 15-07-18 | 00:08

De eerste titel en kaft , ROOS in stippels geschreven op een zwart vlak , is afgekeurd.
Waarom is onduidelijk.

nemeton | 15-07-18 | 00:00

De eerste titel en kaft , ROOS in stippels geschreven op een zwart vlak , is afgekeurd.
Waarom is onduidelijk.

nemeton | 15-07-18 | 00:00

Jan Roos for president! Deze man jan alles. Een echte jack of all trades. En wat een lef , met zo'n smoel ff het gezicht van sarcastisch-rechts worden. Ik heb trouwens op m gestemd, mn wijf ook maar dat weet ze niet.

rattenvanger XL | 14-07-18 | 23:57 | 2

Glimlachen om je comment!

1977 | 15-07-18 | 00:12

Ik ook en mijn familie ook, maar weten het niet.

gato | 15-07-18 | 09:10

Het wachten is natuurlijk op de zwaar autobiografische roman van Hans van Baalen. Steekwoorden: weight watchers, revolutie, ridder te voet en David en Jonathan.

Rest In Privacy | 14-07-18 | 23:56 | 2

Met zijn tweede roman "Binnenhol" graaft Van Baalen dieper dan de bodem van zijn trog in de wereld van gelijker dan jij. Waar het "Buitenbol" een wat excessief uitbundig geschreven avonturenroman betrof over een door een krankzinnige wetenschapper tot leven gewekte homp walvisblubber die een op handen gedragen reis ondernam naar Lullekkerland en na enige niet noodzakelijke omzwervingen uiteindelijk een eigen Rijk zou stichten, wordt ons in "Binnenhol" een uiterst fijnzinnige introspectie gegund in het indrukwekkende geestelijke universum van een van de grootste politici die ons land ooit heeft gekend.
Ingebonden, hardcover, soms Nederlandstalig, 1 bladzijde.

Mazzelstof | 15-07-18 | 09:32

Mazzelstof | 15-07-18 | 09:32
Binnen + BuitenLOL

Eeuwig..Op..Vakantie | 15-07-18 | 14:41

Roos is een toppert, zelfkennis en zelfkritiek als geen ander. Geniet vaak van zijn rake tweets. Wat een azijnzeikers hier verder, waarschijnlijk allemaal werkend voor een kut loontje en decadent tot in het absurde. Wees einde lijk eens een Roos.

paulisimo | 14-07-18 | 23:54 | 3

Nou nee, ik lees veel goede boeken. En twitteren is iets anders dan een magnifique roman schrijven.

Rest In Privacy | 14-07-18 | 23:57

Mag ne wah?

rattenvanger XL | 14-07-18 | 23:59

Vraag het aan je wijf, he he.

Rest In Privacy | 15-07-18 | 00:01

Die cover... Is dat een olifanten anus waar een keutel uit komt?

T. Rammel(l)an(d)t | 14-07-18 | 23:38

Klinkt goed, zeker zin in!

down | 14-07-18 | 23:34

Vroeger was er in Groningen de straatzanger Jan de Roos, die in de Herestraat liedjes zong met zijn karakteristieke (...) stem. Hij zong zo vals als een kraai. Als je er wat van zei, werd ie kwaad. Maar hij was een bezienswaardigheid in de Groninger binnenstad!
nl.wikipedia.org/wiki/Jan_de_Roos_(ar...)

hoogstetijd | 14-07-18 | 23:28 | 2

De romancier Jan Roos is vast famile. De Groningse Jan Roos bleek overigens bij overlijden behoorlijk gefortuneerd.

Rest In Privacy | 14-07-18 | 23:39

Kuifje-in-Afrika | 14-07-18 | 23:39
Ja, Jan de Roos werd ook Jan Roos genoemd. Dat hij een fortuin achterliet, wist ik niet, dank voor je reactie.

hoogstetijd | 15-07-18 | 00:43

Jantje Roos, ik vind je lief en aantrekkelijk, leuk te zien, dat je je scrotum als cover gebruikt. Wil je mijn btje zijn, ik zal je altijd lief hanteren.
Een fan.

Gokmaar | 14-07-18 | 23:27

Ik vind het een prima kerel. Bovendien vind ik zijn column heel wat beter te verteren dan die van Ebru en tegenwoordig vind ik ze zelfs beter dan de dagelijkse briefjes van Dijkgraaf. Ik ga zijn boek zeker kopen.

Linkse allergie | 14-07-18 | 23:26

Haal die gozer terug naar GeenStijl

Muskatnuss!!! | 14-07-18 | 23:14 | 1

Mijn idee, het zou leuk zijn als hij dan opnieuw een soort van Echte Jannen zou presenteren. We kijken hier geen tv en luisteren amper naar de radio maar van Echte Jannen hebben we geen aflevering gemist. Wat na de Jannen kwam vonden wij overigens bagger en niet de moeite waard.

Maris v.d Hof5393 | 16-07-18 | 01:09

Vind Jan Roos prima vent met lef. Ben benieuwd naar zijn boek!

Schuldenbrau | 14-07-18 | 23:00 | 1

Waarschijnlijk veel tangconstructies.

Rest In Privacy | 14-07-18 | 23:03

Haha de doelgroep van Jan leest helegaar geen boeken #ramsj

Naomi71 | 14-07-18 | 22:36 | 1

Nee, die wachten op de verfilming.

Rest In Privacy | 14-07-18 | 23:04

Het lijkt wel een scrotum met gangreen.

MickeyWM | 14-07-18 | 22:22

Mooi nieuws in deze 'Crisis'-topic: www.unz.com/akarlin/refugees-welcome/
Putin is van plan om aan 15.000 Zuid Afrikaanse Boeren een nieuwe toekomst te bieden in de Krim. De situatie van de Boeren is verschrikkelijk. Wat Putin nu doet, lijkt op datgene wat Catherina de Grote ooit deed: Platduits sprekende Mennonieten uitnodigen om in de Zuid Oekraïne boerenbedrijven te beginnen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 14-07-18 | 21:43 | 6

Lijkt me een beter en veiliger alternatief.

Rest In Privacy | 14-07-18 | 23:41

Dus 15.000 blanke vluchtelingen en niemand die je er over hoort in de MSM. Hoe komen ze trouwens straks aan voedsel in Zuid Afrika?

osolemio | 14-07-18 | 23:58

Kopen ze in de suoermarkt, vermoed ik.

Rest In Privacy | 15-07-18 | 00:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Weet je wie ook een boek heeft geschreven?

Rest In Privacy | 14-07-18 | 21:20 | 5

@Boterhamtevredenheid : Schilderen ging hem inderdaad goed af en Mein Kampf heeft AH helemaal niet geschreven, dat was Rudolf Hess tijdens zijn gevangenschap in Landsberg.
Had hij wel die aanstelling gehad in 1907 van de Rector Kunstacademie in Wenen, dan had de wereld in de 20e eeuw een hele andere geschiedenis gehad, leefden we nu wellicht onder het communisme van de USSR... denk daar maar eens over na.

Keyboardspeler | 14-07-18 | 23:00

Beau van RTL.

Rest In Privacy | 14-07-18 | 23:43

Keyboardspeler, hadden we de EU en de NATO niet gehad. Had de US of A geen atoombommen gegooid en overal rond geschoten en laten schieten. Denk daar maar eens over na. En Russen organiseren goed grote toernooien en feesten. Leuk volk volgens mij.

Graaier | 15-07-18 | 08:17
▼ 2 antwoorden verborgen

"In tijden van ernstige boekverschraling geven wij boeken uit die iets cruciaals toevoegen aan het publieke en intellectuele debat." Dat is het motto van uitgeverij De Blauwe Tijger aldus Trouw in 2013. Het cruciaal toegevoegde iets heeft vast te maken met 'verval van de beschaving', 'opstand tegen God', de toptitels waarmee De Blauwe Tijger nu afficheert (van Robert Lemm en Peter Hitchens). Het is een Spengleriaans somberende avondland-achtergrond waartegen de aangekondigde titel 'Crisis' van Jan Roos niet al te fellig afsteekt. Lemm en Hitchens stellen hun laatste hoop tegen hoop op 'het christendom'. Zou dat een clue zijn voor hoe het plot van 'Crisis' zich gaat ontvouwen?

Eeuwig..Op..Vakantie | 14-07-18 | 21:09 | 1

Jan is toch meer van het Open Einde, denk ik.

Rest In Privacy | 14-07-18 | 23:44

Nee bedankt, ik heb al een boek.

priks | 14-07-18 | 21:08 | 1
-weggejorist-
halfvolle glas | 14-07-18 | 22:07

Die heeft te veel tijd omhanden. De Nederlandse lezersmarkt is al super de duper klein... daarin vertegenwoordigd hij de rechterflank. Op rechts wordt praktisch niet gelezen. Begin een youtubekanaaltje. Lekkere korte videootjes ala Powned. Heb je ongetwijfeld meer succes mee. Boeken zijn simpelweg niet het medium voor zijn doelgroep.

koter | 14-07-18 | 20:44 | 2

Gijp?

De Profundus | 14-07-18 | 21:26

Het VI publiek zijn in de regel inderdaad geen lezers, echter heeft Gijp zo veel goodwill in die groep dat hij (en de rest van de VI heren) alles zouden kunnen aanprijzen en het zou verkopen. Gijp is trouwens geen roman maar een sportbiografie - een genre die het op zich wel goed doet.
"als kadootje gegeven aan iemand die nooit leest ,diegene raakte geboeid en las het in 3 dagen uit"
www.bol.com/nl/p/gijp/920000000522490...

koter | 14-07-18 | 23:00

Tja, Jan pick up the pieces.
Heb altijd van hem genoten. Iemand die reuring wist te maken.
Mooie 1op1 interviews en scherpe ondervrager. Gun hem hem zeker het beste... Heb notabene op hem gestemd. De enige van alle partijen die duidelijk in het partijprogramma had staan dat hij een scherpe scheiding wilde tussen geloof en staat.
Nog geen seconde spijt van gehad

boterhamtevredenheid | 14-07-18 | 20:34

Dat boek ga ik zeker kopen. Ik heb een zwak voor Jan Roos.

osolemio | 14-07-18 | 20:25

.. maar goed. De meeste Nederlanders hebben al een boek van binnen moeten bekijken op school. Na een Wolkers Cremer of Grunberg kan ik mij voorstellen dat zij boeken vanuit die ervaring leerden zien als materiaal voor in kachels.

De komende crisis als onderwerp zal echter ook niet goed vallen bij de cultuursnobs die boeken zelfs zichtbaar in hun woning plaatsten.

Duss, wel benieuwd.

Jan Passant mk2 | 14-07-18 | 20:18 | 3

Boeken verbranden is slecht voor het milieu

Jacktheflipper | 14-07-18 | 20:20

Lol, in een boekenkast bijvoorbeeld? Nou nou, wat een snobs. Normale mensen verstoppen ze in een doos onder het bed.

knutsel_ | 14-07-18 | 20:33

Op de boekenplank, tussen Mein Kampf en de koran in.

SlimmeBelg | 15-07-18 | 08:03

Flinke pil,
die doet het best wel eventjes goed in de buiten kachel!?
Alleen in geval van nood dan....

Tijdvoormaatregelen | 14-07-18 | 20:13

Ik zal ff een andere cover laten maken. Ik gun Jan het beste het lijkt mij een goeie gozert.

rhov-ion | 14-07-18 | 20:11

Moet je wel willen, NL schrijver worden. Ik neem aan dat ie geen douche heeft? Krat whiskey d'r bij.

skoftig | 14-07-18 | 20:11

Aardig van GS om gevallen Jan een bloem in zijn vleesroos te drukken.

LuckyGirl | 14-07-18 | 20:10 | 4

Een roos van vlees is van Jan Wolkers. Gaat over een jong dochtertje dat levend verbrandt onder een hete douche. Zwaar autobiografisch.

Rest In Privacy | 14-07-18 | 23:46

BlowingBubbles | 14-07-18 | 21:20 |:
Je bent weer terug! Waarom zo sip?

LuckyGirl | 15-07-18 | 01:50

LuckyGirl | 15-07-18 | 01:50
Vrouwen, Lucky, vrouwen... Maar hou me verder aan mijn voornemen hoor. Maar vond je tegel gewoon te mooi om niet te belonen ;-)

BlowingBubbles | 15-07-18 | 15:13
▼ 1 antwoord verborgen

Gezien het niveau van de Gutmenschen die het monopolie kunst&literatuur in handen hebben kan dit boek daar niet slecht bij afsteken.
Ik wacht bij het bestellen nog wel even op de recensies door echte mensen.

Jan Passant mk2 | 14-07-18 | 20:09

Ik doe niet aan literatuur.

VanBukkem | 14-07-18 | 20:07 | 2

Misschien valt het mee en is het lectuur.

keestelpro | 14-07-18 | 20:18

Hopelijk met veel kleurplaten.

Rest In Privacy | 14-07-18 | 23:52

Hoop dat vrouwen van middelbare leeftijd een leuk boek vinden, Jan, dat zijn de enigen die nog romans lezen. En anders begin je een biefstukkenrestaurant.

schoneslapert | 14-07-18 | 20:04

Heb wel om hem moeten lachen met zijn uitgesproken meninkjes. Leuke komediant en beter dan het geneuzel van een Dolf Jansen, Erik van Muiswinkel of al die andere pcers. Gun hem het beste.

kleinvrouwke | 14-07-18 | 19:56

Zo kan het je vergaan. Eerst bejubeld en geadoreerd worden, dan na een misstap, totaal in de steek gelaten worden en niet onderdoenend voor een ander vrijwel in colonne beschimpt en bespuugd worden. Hoi Jan, succes met je boek en je bent echt niet de meest waardeloze lul op aarde. Dat zijn de oppertunisten bij GS in de panelen.

Normpje | 14-07-18 | 19:54 | 4

-t

Ongeblustekalk | 14-07-18 | 20:07

En hij begon zo goed bij GS.... hij overspeelde echter zijn hand met dat VNL, die eerder al Mosko zagen vertrekken. Toch mag hij van mij terugkomen hier : www.youtube.com/watch?v=VdPvuKcMAwI

Keyboardspeler | 14-07-18 | 20:31

Je kunt beter via,via in Brussel gaan werken.

De Profundus | 14-07-18 | 21:24
▼ 1 antwoord verborgen

Typisch Nederlands. Als je echt geen ene flikker kan, dan kan je nog altijd boeken en artikeltjes schrijven. Gek genoeg zijn er altijd mensen met te veel vrije tijd die dit soort rotzooi gaan lezen.

Erno-NL | 14-07-18 | 19:52 | 3

Misschien wordt dit wel een klassieker en staat Jan volgend jaar met de libris literatuurprijs in zn handen.

diederik12345 | 14-07-18 | 19:55

Oh en krijgt hij een intellectuele relatie met Arnon Grunberg.

diederik12345 | 14-07-18 | 19:56

En als zelfs dat niet lukt, dan ga je reaguuren op GS.

Tarmac | 14-07-18 | 20:35

Leuke nieuwe uitdaging. Maar het zal wel een uitdaging blijven. Een Nederlandse schrijver levert weinig op, tenzij je Maarten ‘t Hart heet.

Moestuinier | 14-07-18 | 19:50 | 2

Of Wieringa.

Linkse allergie | 14-07-18 | 23:28

Of Koch.

Rest In Privacy | 14-07-18 | 23:53

Kom op mensen..... Jan slaat af en toe een hoop onzin uit en heeft zijn hand vreselijk overspeelt als lijsttrekker...... maar verder is het best een goeie gozer, in zijn tijd bij GS heeft hij onder meer leuke 1 op 1 interviews gedaan

Fatwabuster | 14-07-18 | 19:49 | 1

Precies. Dat mes in de rug rammen is meer voor een midden oosten dingetje.

Pedronegro | 14-07-18 | 20:31

Ik lees alleen echte boeken.

brutus68 | 14-07-18 | 19:49 | 1

Non fictie bedoel je?

diederik12345 | 14-07-18 | 19:50

Ik hoop wel dat dit hem iets gaat opleveren; eerst VNL, daarna dat YouTube kanaal, daarna z'n documentaire die niet doorging omdat niemand interesse had. Als dit nu ook nog faalt dan wordt het wel een beetje somber. Ik gun hem in ieder geval wel een mooi succesje!

diederik12345 | 14-07-18 | 19:48

incl. niet verkochte singletjes van Dries Roelvink.. op=op!

oorwormpie | 14-07-18 | 19:41

Lijkt wel een gerimpelde scrotum.

halfvolle glas | 14-07-18 | 19:41

Wat is dat voor plaatje op de voorkant? Lijkt op een ontstoken scrotum van een neger.

Captain Pervert | 14-07-18 | 19:41 | 1

*boks*

halfvolle glas | 14-07-18 | 19:42

Is dat een foto van Jan z'n balzak?

1989 | 14-07-18 | 19:40

Ik vind de cover een beetje lijken op een grafsteen.
Hij had beter kunnen kiezen voor een dikke en een dunne matroos die achter elkaar aanrennen op een woonboot.

Osdorpertje | 14-07-18 | 19:32

Ik wacht wel op de film

Botte Hork | 14-07-18 | 19:27

Of je nu voor of tegen hem bent, maakt niet uit. Could not care less. Ik mag hem. Maar het meest verstandige voor Jan zou zijn om in de luwte te gaan liggen, in de anonimiteit te verdwijnen. Maar ik ben bang dat zijn hang naar aandacht het gaat winnen.

Rollins | 14-07-18 | 19:27 | 7

Jan Roos +1 ,want lef.

ger1306 | 14-07-18 | 21:11

Wanneer je die plus 1 reduceert tot de persoon zelf, heeft het hem geen windeieren gelegd. En mijn hele betoog is dat ik bang ben met in acht name van het huidige media landschap dat het hem dit hem ook niet gaat lukken.

Rollins | 14-07-18 | 21:28

@ger1306 Eens. Boven het maaiveld uitkomen altijd +veel

Pedronegro | 14-07-18 | 22:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Laten we eerlijk zijn, de woorden crisis, of burn-out, zouden zich uitstekend lenen als titels voor de staat der dingen en ik ben een rasoptimist.

smdyasc | 14-07-18 | 19:26

Heeft Terry Baudet hem uitgelegd dat de hoofdpersoon vanaf nu Jan Roos is en dit (racist, fascist, vrouwenhater!), vanaf nu, hem nagedragen gaat worden tot in de eeuwigheid. Net als dat altijd bij Jan Wolkers is gedaan (tuurlijk niet, die is incrowd).

TheseDays00 | 14-07-18 | 19:23

Het ziet er allemaal niet zo rooskleurig uit voor Jan.

Kompromat | 14-07-18 | 19:23

Wat heeft hij eigenlijk gedaan dat ie nu zo afgeserveerd wordt bij GS? Ik heb echt een schakel gemist blijkbaar...

JoyCee | 14-07-18 | 19:23 | 6

@keestelpro | 14-07-18 | 19:29

Ja ik denk dat zijn VNL avontuur hem de das heeft omgedaan. Heel jammer dat hij daaraan is begonnen want zijn 1 op 1 gesprekken waren interessant en ook het Oekr. referendum heeft hij heel goed gedaan. Hij heeft gegokt en verloren maar ja, zo gaat dat.

Lupuslupus | 14-07-18 | 20:45

@Lupuslupus VNL leek toch echt wel op weg naar 1 of 2 zetels, met ruim 4 ton aan budget en een uniek program (rechts-nationalistisch). De naam VoorNederland vond ik ook wel sterk. Helaas was hun marketing wat te negatief en was Jan Roos niet echt een sterke nr 1 van de lijst.

martymcfly | 14-07-18 | 21:52
-weggejorist-
De musso linie | 14-07-18 | 23:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Op zich best een grappig onderwerp dat survival en dus voor jezelf zorgen. Zeker in een tijd waarin de gemiddelde puber PTSS krijgt van een kapotte smartphone, snowflakes alleen gelukkig zijn in hun dedicated safespace en alleen de oude garde weet wat PAMAN ABS betekent. En dat allemaal voor 3 uur parkeren in 020. Hup Jan!

Pedronegro | 14-07-18 | 19:18 | 1

Een paar uur stroom en water per dag, dat krijgen we vanzelf wel. Maken we nog wel mee: "Ja jongen, jullie hebben geloof ik nog een werkende airco op school. Weet je dat, toen opa jong was, iedereen zo'n ding mocht bezitten? En niet alleen Klasse A Burgers? Die noemden wij trouwens nog Gütmenschen, en zij noemden ons "Henk en Ingrid" in plaats van Klasse C Burgers. En je mocht die airco de hele dag laten draaien ook, als je maar voor de stroom betaalde. Er was genoeg, ook als het niet waaide. Je kan stroom namelijk ook op andere manieren maken, maar die vond men "vies" of "eng" en men vond het beter dat de stroom dan maar soms even uit ging. In het begin gebeurde dat maar 1 of 2 keer per week, maar het werd steeds vaker. Onze Premier gaf een hele mooie toespraak over hoe dit het bewustzijn bij ons zou bevorderen, en de samenhang in de maatschappij zou verbeteren. Gezellig bij kaarslicht, toen kaarsen nog mochten, maar nu weten we wel beter met al dat fijnstof wat er af komt. En niet iedereen kan kaarsen betalen, dus dan is het niet eerlijk als alleen een paar mensen ze hebben. Maar goed jongen, ga nu maar gauw je opstel over slechte witte mannen door de eeuwen heen afmaken, want het is al half acht en de stroom gaat er zo af."

Muxje | 14-07-18 | 19:38

"Crisis, het dagboek van een loser"
Je kunt Jan van alles verwijten, maar niet dat hij geen zelfkennis heeft.

* Il Principe * | 14-07-18 | 19:18

Gelukkig kom ik niet meer in boekhandel..

Kartelmaster2000 | 14-07-18 | 19:17 | 1
-weggejorist-
De musso linie | 14-07-18 | 23:49

Dit moeten we Jan Roos gunnen... ook Elvis Presley had een comeback met ''suspicious minds''

sociaal_econoom | 14-07-18 | 19:16

Wat een zuurpruimen tegels hier. Roos, irritante man, maar misgun hem enig succes zeker niet. Er zijn zo ontzettend veel onzinboekjes dat hij er van mij best 50.000 mag verkopen. Moet nog wel iets aan de cover gebeuren want een close-up van een olifantenteelbal lijkt me qua marketing matig.

de Voorzittert | 14-07-18 | 19:16

Klinkt als een volwassen kinderboek.

Hoen | 14-07-18 | 19:15
-weggejorist-
vanrechteren | 14-07-18 | 19:11 | 1

Ik heb al een boek helaas.

Dommedaris | 14-07-18 | 19:11 | 1

Ik ook. Wind! heet het. Leuk boek.

keestelpro | 14-07-18 | 19:20

Valt nog mee dat hij een boek schrijft. Meeste BN'ers die he-le-maal niks kunnen worden DJ.

EllaRouvoet | 14-07-18 | 19:08

Jan, ga een baan zoeken.

leo de pejo | 14-07-18 | 19:07

Saaie titel. Is 'In de naam van Roos' niet pakkender?

Mr_Natural | 14-07-18 | 19:03 | 4

Ik, Jan Roos...

Binnenbaan | 14-07-18 | 19:15

Jan met de korte achternaam.

keestelpro | 14-07-18 | 19:20

Kijk aan, de snikkel van Mr_Natural op de covert.

RickyLaRue | 14-07-18 | 19:25
▼ 1 antwoord verborgen

"Erik komt erachter dat hij in tegenstelling tot het beeld dat van zichzelf had, nooit echt iets heeft gekund."
Lol. Autobiografisch dus.

knutsel_ | 14-07-18 | 19:02 | 1

Ow Kees was me al voor :)

knutsel_ | 14-07-18 | 19:03

Jan Roos... meh... iets met kruid verschoten...

overVecht | 14-07-18 | 19:01 | 2

Ja, Jan heeft al zijn kruiden verschoten. Met rekje en al.

Pedronegro | 14-07-18 | 19:12
-weggejorist-
De musso linie | 14-07-18 | 23:47

Klinkt behoorlijk autobiografisch.

keestelpro | 14-07-18 | 19:01 | 2

Dat vind/vond ik ook al...

lovekila | 14-07-18 | 19:57

Prima toch? Beter dan een policor boekje met een blauwe neger op de kaft, manmanman, echt. Jan is dan wel alles kwijt, maar dan kun je alleen maar winnen.

Ongeblustekalk | 14-07-18 | 20:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland