Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE: Bibi Netanyahu speecht spannend over Iran

Welk perkament gaat de koning van Judea nu weer uitrollen? Voor iedereen die Joods spreekt, lekker hierboven doen. De goyim mogen het hier in het Engels kijken, maar die kunnen we niet embedden. Spannend wordt het in ieder geval wel, want er worden de laatste tijd aan de schier lopende band Iraanse doelwitten in Syrië opgeblazen, en nu heeft Netanyahu naar verluidt aangekondigd bewijs te presenteren dat "Israeli intelligence uncovered huge amount of new and dramatic information on the Iranian nuclear program." Daarbij circuleren berichten dat Israel haar luchtruim voor elk vliegverkeer gesloten heeft en dat de hele halve Israëlische luchtmacht airborne is en sorties vliegt. Maar even een opsomming van de afgelopen Iraans-Israëlische maanden. Half februari schoot Israël een Iraanse stealth drone neer die haar luchtruim binnendrong. Op 8 april zat Israël best wel waarschijnlijk achter de Syrische T4-basis, waar veel Iraniërs gestationeerd waren. En gisteren vond de naar verluidt joodse explosie plaats op de 47th military brigade compound in Hama zuid. Twitteraars met kennis van zaken vermoeden dat het wellicht een nieuw soort fuel air bomb was, speciaal ontworpen om munitie te laten exploderen. Maar goed, bestaan Tel-Aviv en Teheran morgen nog?

Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Moge de aim van de Israelisch scherp en dodelijk zijn. Maar pak ajb alleen military targets. Het Iraans volk moeten ze zoveel mogelijk ontzien. Maar alle nucleaire installaties met de grond gelijk maken aub.

WatZalIkErvanZeggen | 01-05-18 | 11:55 | 1

Ach, man. Ga toch fietsen met dat wensdenken van u. Nevenschade is niet te voorkomen als men een oorlog begint. Die "mooie" ballistische raketten discrimineren niet. Soldaat of burger? Gewoon een dikke BIEM doet hij. Een tomahawk heeft al een lading van 500 kg TNT. Krijg je gewoon op je kokosnoot.

Standvastig | 01-05-18 | 13:17

Colin Powell presentatie 2.0

Dutch_Viscount | 01-05-18 | 11:17 | 2

Inderdaad. Bij mij zit het hem in de timing en het feit dat zij mij doodleuk vertellen dat ze even een geheime, hoog beveiligde complex hebben geïnfiltreerd om vervolgens duizenden kopieën te maken NET voordat Trump weer een krabbel onder dat verdrag moet zetten? Beetje doorzichtig van Israel. Bovendien... Een plan hebben betekend niet dat het ook uitgevoerd wordt.

Beetje nuremberg tegenwoordig. Echt bewijs is niet meer nodig. Niet een prettige ontwikkeling. Een beschuldiging rechtvaardigt tegenwoordig al bommen droppen.

Standvastig | 01-05-18 | 13:22

Het is inderdaad een beetje als de gas-aanval in Douma.
Waarom zou je nog moeite doen om een leugen te verhullen, de MSM likt het toch allemaal braaf op, kwispelt voorts nog even, en geeft daarna braaf pootjes.

Abject | 01-05-18 | 14:18

Mazzel tov. Shalom!

Rest In Privacy | 01-05-18 | 10:46

Het fascinerende aan de aanvallen de afgelopen dagen is dat men dus niet weet wie ze heeft uitgevoerd en dat de Russische luchtafweer dus ook geen enkele identificatie heeft kunnen doen, laat staan de aanvallen heeft kunnen verhinderen.

Blijkbaar heeft Israel de beschikking over raketten / vliegtuigen die ongehinderd of ongezien door het Russische s400 schild heen kunnen komen. Ofwel het is de pas aangeschafte F35, waar de luchtafweer geen antwoord op heeft.

Als ik de Russen was, zou ik me maar eens heel snel op de hoogte gaan stellen bij de fabrikant van de s400. Want die werkt niet zo goed als in de folders.

Beste_Landgenoten | 01-05-18 | 10:34 | 7

@wlodek
En dan heb ik het niet eens over die pak slaag de de vs in Irak ontving van de opstandelingen,Afghanistan net zo.
Ondanks je die high tech wapens doen ze niet veel indruk wekken tegen die oude aktjes en rpg van de tegenstanders.
Waarom denk je dat ze Joegoslavië allee. Va uit de lucht hebben gebombardeerd ?
Ze wisten dat ze via de grond afgeslacht zouden worden.

Roger-Rabbit | 01-05-18 | 13:04

Ten eerste heeft Syrië nog die antieke S200 en andere oude luchtafweer meuk. Ten tweede bewaakt Rusland niet hun luchtruim. Die S400 staan er ter defensie van Russische doelen. Ten derde is dat (((Our Greatest Ally))) hun aanvallen vanuit andermans luchtruim uitvoeren. Waarom denk je dat zij dat doen. Gokje? Die F16 die uit de lucht geknald is van het IDF?

Die F35 is troep. Vraag maar aan (((Our Greatest Ally))). Gewoon een heel duur speeltje waarmee de Amerikaanse MIC hun zakken mee vult. Ding is gewoon helemaal niks. Gaat het in een dogfight met een sukhoi echt niet winnen. Is het ook niet voor ontworpen.

Conclusie. U praat poep.

Standvastig | 01-05-18 | 13:27

Rusland activeert die dingen niet als haar belang er niet mee gediend is, en Israël staat niet op Poetin's lijstje.
Die S200 en 300 sites zijn eigendom van Assad, die mag er mee doen wat 'ie wil, maar die prijzige dingen lanceren om Iran de hand boven het hoofd te houden is ook niet echt in zijn voordeel, het is niet de bedoeling dat de Ayatollahs straks de baas gaan spelen in zijn Syrië.

Abject | 01-05-18 | 14:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Israël heeft geen belang bij oorlog. Geen enkel. Het is niet Israël dat andere landen wil wegvagen. Die Ahmajinenogwat is een geloofswaanzinnige met een zeer gewelddadig eind der tijden waanbeeld.

Bat-Adam | 01-05-18 | 09:57 | 5

ja tuurlijk, omdat ik een neutrale blik heb, zijn de haatbaardjes mijn vrindjes. Ik vind het allemaal prima. En zo druk je elke discussie of mogelijke oplossing de kop in. Staat je goed... die eierdop op je hoofd.

XrubenX | 01-05-18 | 10:33

@ XrubenX | 01-05-18 | 10:33: Neutrale blik... whahahahahah... dijenkletser van het jaar. Tot zover dan maar.... moehahahahh

WayneGretzky*99* | 01-05-18 | 10:34
-weggejorist-
Gulliver | 01-05-18 | 10:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Syrië plunderen was een afgang, Assad en de Russen zijn sterker dan ooit. Nu zoekt USraël nieuw kanonnenvoer voor een oorlig tegen Iran, met dezelfde leugens, via een armzalIge Powerpointpresentatie notabene. Net als de "chemische wapens van Sadam", een hoax. Doelen: WO III / NWO

Sendis | 01-05-18 | 09:56 | 5

Sendis is een typisch voorbeeld van een moderne neo nazie. Zijn opa zal ook wel fout zijn geweesd. De NSB kids hebben een veel te grote bek gekregen.

Gulliver | 01-05-18 | 10:41

Extreem domme reflex om alle kritiek op de staat Israël gelijk te stellen aan antisemitisme, NSB etc. Grow up!

duh! | 01-05-18 | 12:41

@Wayne : iets te veel pucks tegen je kop gehad?
Israël dankt haar bestaan enkel en alleen aan een politieke beslissing.
In dat licht zijn alle leugens toegestaan.

Ivor Biggun | 01-05-18 | 13:20
▼ 2 antwoorden verborgen

inderdaad. Netanyahu heeft boter op z'n hoofd. Als aan israel gevraagd wordt of ze nukes hebben wordt dat ontkend. yeah right. Netanyahu liegt ook nooit. yeah right.

zeiksmurf | 01-05-18 | 09:37 | 2

Israel heeft nukes, dat is zeker.

Beste_Landgenoten | 01-05-18 | 10:39

Hoe zit dat trouwens met dat corruptie onderzoek tegen hem? Naar mannetje dat het is.

Standvastig | 01-05-18 | 13:32

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Eerst gaan alle ondertekenaars incl. Amerika tegen de zin in van Israel accoord met het ontmantelen van de bestaande verrijkingsfabrieken in ruil voor vrijhandel voor en met Iran ( leek mij een prima ruil) en nu schreeuwt de corrupte premier van Israel ( dat zelf geen non-poliferatieverdrag heeft ondertekend en over vele atoomwapens beschikt) dat Iran een atoomwapen programma heeft. Ha ha ha. Nee Israel valt geen buurlanden binnen.... zijn de braafste jongetjes van de M.O.klas maar niet heus.
Alles draait om de invloed van Rusland en China in het M.O. De vredesbesprekingen tussen Rusland,Turkije en Iran mbt Syrië vinden ook ZONDER Irael en de Yankeesjes plaats. You can't fool all of the people all of the time Netanyahoo. Met Trump en Netanyahoo komt er weer een oorlog bij in het M.O. Waarom? Omdat de VS slechts één export product kent voor haar militair industrieel complex: oorlog tegen elke prijs... goed voor de beurs en de werkgelegenheid.

Eendragtmaaktmagt | 01-05-18 | 09:28 | 1

Beetje simpel ben je eel. Israel is al 70 jaar lang bezig met overleven (iets wat wij in het west-Europa zijn verleerd. Wij laten ons liever overlopen door nepvluchtelingen die onze culturen en westerse levensstijl zullen vernietigen dan dat wij onze grenzen verdedigen tegen dat veelal tuig). Dit in een gebied waar zo’n 99% het land vijand gezinds
is. Juist door , vaak via militaire acties, een concrete politiek is het in staat te blijven bestaan.

Kondor | 01-05-18 | 09:39

Dat IRan met hen eeuwige gedreig over vernietiging van de staat Israel zal zeker normaal zijn.koop maar een sat schotel dan vallen de schellen van je ogen.Het is een terroristen zooitje dat regime van iran

pedro300 | 01-05-18 | 09:14 | 1

Joh! Die gasten zitten ELKAAR al jaren te bedreigen. Ja, het went dan. Verder dan elkaar treiteren komt het niet. Het probleem van (((Our Greatest Ally))) is dat ze dan een moslimland aanvallen. Jah... Komen ze in opstand en hebben de andere moslimland leiders een groot probleem hun hoi polloi in het gareel te houden. Onder de Amerikanen is (((Our Greatest Ally))) ook al niet zo populair dus krijg die maar eens om. En ik geloof niet dat Rusland en China wegkijken want het is wel een zaken partner van hun. Kortom het heeft niks met verdediging te maken. Waar (((Our Greatest Ally))) over de zeik om is is dat zij invloed aan het verliezen in de regio aan Iran. En die achterlijke theedoek die zich al praktisch als koning gedraagt omdat zijn pa zo dement als een deur is doet het ook al in zijn broek want dat Iran zijn invloed kon vergroten door die leuke proxy oorlogen was even NIET de bedoeling.

U mag vinden van Iran wat u wilt. Maar laten we wel objectief blijven. Ben geen fan van beide clubjes namelijk.

Standvastig | 01-05-18 | 13:42

Ik heb me echt suf gelachen vanochtend. Televisie beelden met Netanyahu voor een archiefkast met lege mappen als bewijs. En hij heeft ook zijn CD-verzameling die hij niet meer luistert maar even ingelijst. Hoezo fake-news, hoezo we moeten 'iets' hebben om de wereld en amerika een excuus te geven om Iran het leven zuur te maken. Maar goed, stel nu dat je echt bewijs hebt en authentieke beelden, hoe oud zijn die beelden dan? Ik denk dat Iran allang al beschikt over een nuke. En dat gaan ze ons de komende jaren langzaamaan duidelijk maken.

XrubenX | 01-05-18 | 08:29 | 2

Het was inderdaad tenenkrommend slechte TV. Nepnieuws van de ergste en meest amateuristische soort.

Bigi Bana Boy | 01-05-18 | 08:37

Het leek wel een cliffhanger aflevering van GTST met Calimero in de hoofdrol.

XrubenX | 01-05-18 | 09:09

Bijlmerramp. Israël. Ik weet nog dat Shimon Peres ten tijde ons land fluweel toesprak dat helaas tot zijn grote verdriet hun supergoed onderhouden El Al Boeing 747 was neergestort. Volgens hem alleen vol geladen met prachtige ‘flowers and perfumes’ Einde geloofwaardigheid voor id eeuwigheid.

alphenaandenrijn | 01-05-18 | 06:10 | 4

El Al heeft een carte blanche op Schiphol. Niemand controleert de inhoud van hun vluchten. Wat er in die kist zat zal nooit iemand weten. Ik ben pro-Israël maar bepaald niet naïef. El Al valt onder de Israëlische luchtmacht en kan, vanwege de moeilijke veiligheidssituatie, onmogelijk commercieel succesvol zijn. Dan kan de enige conclusie zijn dat de maatschappij bestaat om essentiële zaken door de lucht naar Israel te kunnen vervoeren. Kan best parfum zijn, maar het kan ook heel goed iets anders zijn.

Bigi Bana Boy | 01-05-18 | 08:36

Alpenaanderijn: El Val was o.a.geladen met door NL geleverde wapens. Het leger heeft de crash site toen der tijd ook in ABC-pakken betreden,niet omdat ze bang waren voor prikkende rozen... of Chanel parfum....

Eendragtmaaktmagt | 01-05-18 | 09:12

Welke zijn ook alweer de bewijzen van het tegendeel?

WayneGretzky*99* | 01-05-18 | 10:29
▼ 1 antwoord verborgen

Joh... Dat gezeik. Als je wilt happen met tandjes heb je een kernbom nodig. Ik zie Amerika alleen maar happen zonder tandjes naar Rusland want die hebben toch wel een arsenaal met lelijke MIRVS's. Geloof best dat die Perzen iets aan het plotten zijn. Waarom niet..? Israel hun strategie heb ik het ook niet zo mee. Die staan schijnbaar achter de soennieten. Uhh... Je ermee niet bemoeien? Moslim iets? Nee, de gentiles moeten wel volgen. Ja... Odin, eh? Boefjes... Allemaal! En Iran gaat geen centimeter toegeven tenzij zij de Kim" I'm Fat behandeling krijgen". Want die heeft het ook mooi voor elkaar. Net zoals Trump mocht hij veren in zijn reet mee naar huis nemen.

Standvastig | 01-05-18 | 01:36

Maar is er hier iemand die kan uitleggen waarom het helemaal prima is dat Pakistan atoombommen heeft, terwijl het onaanvaardbaar is als Iran ze heeft?

MAD1950 | 01-05-18 | 01:24 | 12

Nederland heeft, ingefluisterd door de VS, express Pakistan via Khan aan de bom geholpen. Er moest in de regio een tegenwicht komen voor het destijds naar het communisme neigende India die immers ook de bom aan hetb ontwikkelen waren. Zo moeilijk is het allemaal niet. Khan kon zijn gang gaan precies om die reden.

Bigi Bana Boy | 01-05-18 | 08:29

Geloof nou maar niet in de vermeende naïviteit van Nederland in de kwestie Khan. Want dat is een, overigens zeer goed geslaagde, decoy operatie. Zo goed, dat decennia later nog iedereen gelooft dat niemand zag wat Khan hier deed. Pakistan is bewust via Nederland aan de bom geholpen, gestuurd door de VS. Word een keer wakker.

Bigi Bana Boy | 01-05-18 | 09:48
▼ 9 antwoorden verborgen

Iran voert al jaren hetzelfde spel als Noord-Korea nu begint. Daar hoef je echt geen expert voor te zijn.
Niettemin moet Israël eens wat minder ver buiten de deur bombarderen als ze hun goodwill willen behouden.

lsimon | 01-05-18 | 01:11 | 2

Welke goodwill? Netayahoo is gek. Die geweldige democratie van hun kan niet eens een corrupte lul, en teef schijnbaar ( de misses), aanpakken ook. Ja voor (((Our Greatest Ally))) brult hij. Hij insinueert letterlijk dat je mag stelen, bedriegen en fraude plegen. (((Our Greatest Ally))) is, zeg maar, dat figuurtje dat je alleen uitnodigt als we helemaal mafkees gaan. Die draaien de rollen even om, nu. IDF heeft wat schrammen opgelopen recentelijk. F35 dat opeens een zogenaamd door een bird strike gepakt is? Niet meet in service? (DaFuQ?) (Onze super shit dat niet eens een badeend kan overmeesteren) Oh.... Die F16... Ah! De schaamte, eh? En waar komt die weer vandaan? Wij goyim toch? Wie naait nu wie?

Standvastig | 01-05-18 | 01:55

Standvastig wordt over een paar uur wakker met een enorme koppijn en vraagt zich af wat voor onzin hij nou weer heeft uitgekraamd.

Gulliver | 01-05-18 | 05:12

Welnu, vroeger hadden boerderijen rieten daken en werd er verlicht middels olielampen en kaarsen. Dit hield in dat er op verschillende plekken in de hoeve altijd lucifers lagen, en kinderen werden hiervoor nadrukkelijk gewaarschuwd: afblijven! Edoch, indien er dwaze kinderen zijn welke de lucifers te pakken hebben gekregen, en in hun onwetendheid op het punt staan de hele boerderij in de hens te zetten, wat doet een volwassen (samenleving) dan?

Juist, pak ze de lucifers af!

Echter op dit moment bakkeleit de volwassen samenleving nog of ze het recht wel hebben de kinderen de lucifers af te pakken. Je kunt er nl. vrij zeker van zijn dat ze een lucifer willen aanstrijken… en dat zou jammer zijn v.d. hoeve.

Veluwse-Eikel | 01-05-18 | 00:58

Ook in dit filmpje: (raketten Iran) die een atomair explosief vervoeren. Atoom kernkoppen zijn al allerlei landen binnen gesmokkeld en kunnen op afstand gedetoneerd worden, US atoom explosieven in Rusland- Russische atoom explosieven in Amerikaaanse steden, Enig idee hoe klein moderne atoom explosieven zijn en hoe krachtig? Duizenden keren goedkoper en effectiever die dingen binnen te smokkelen en assembleren dan een raket systeem te ontwikkelen. Wat zeg je? Dat is niet eerlijk?

Doing | 01-05-18 | 00:56 | 2

Een beetje grootmacht ontwikkeld een virus en vaccin, laat het aan de ene kant van de wereld vrij en vaccineert gaandeweg het wenselijke deel van zijn samenleving terwijl de rest mosdood valt. De enkele overlevenden kan je met gemak wegvagen, vergelijk het maar met de spaanse Conquista van Zuid&Midden Amerika.

Abject | 01-05-18 | 01:22

@Abject, de woorden virus en vaccin in 1 zin en zo dicht naast elkaar.

Sierstrip | 01-05-18 | 08:46

Graag wel na de iftar, dat verbroedert zo lekker

Bill Cosby | 01-05-18 | 00:53

Hoop toch zo op een kernoorlog!

LectoriSalutem | 01-05-18 | 00:08 | 1

Ja fijn, eindelijk.

Oprisp | 01-05-18 | 00:40

Zoals generaal Wesley clark al zei. We going to get to war with 7 countries in 5 years. irak lybia syria libanon somalia yenen and the last is Iran. Hey heeft alleen wat langer geduurt dan geplanned. youtu.be/9RC1Mepk_Sw

ardeverb | 01-05-18 | 00:05

Ach ja, zo wantrouwend en waarheidseisend men is zeg maar bij een MH17 zaak (het Muggenziften) zo eenvoudig werkt men hier de Israëlische kamelen naar binnen, alreeds volslagen achterhaalde verhalen en lulkoekjes worden voor waar of indrukwekkend doorgeslikt, Netanyamehoeloe is plots betrouwbaarder dan Timmermans en Juncker bij elkaar en alleen maar omdat het roze moslimwaas weer 's over de ogen trekt.

GeenAccount | 01-05-18 | 00:00 | 2

Dus omdat het bewijs van de Israëliet afkomt moeten we vooral niet naar het bewijs kijken? Nou, het is heel goed dat zulk kraakpandidealisme het niet voor het zeggen heeft in de wereld.

gaffelbaard | 01-05-18 | 07:58

@gaffelbaard | 01-05-18 | 07:58
Het is niet dat je niet naar het bewijs moet kijken. Het is dat ook het grotere plaatje bekeken moet worden. Dit komt wel heel toevallig uit allemaal. De timing. Dat maakt het wel dat men even achter hun oor moet krabben. Plannen hebben en plannen aan het uitvoeren zijn is ook niet hetzelfde.

Standvastig | 01-05-18 | 13:54

Hoor al 30 haar niets anders dat ze binnen 5 jaar een A-bom hebben.
Elke keer het zelfde liedje.

Roger-Rabbit | 30-04-18 | 23:58

Dat krijg je ervan als je de Dollar inruilt, dan heb je stront aan de knikker. En Bibi wordt verdacht van fraude door Israëlistan zelf, dus dan is een oorlog een mooie afleiding.

Wat een zieke wereld, gelukkig hebben wij Astrid Kersseboom en kunnen we rustig gaan slapen. Slaap lekker!

Moeki de Meeuw | 30-04-18 | 23:56 | 2

Als met name de olie producerende landen de dollar dumpen, stort de VS in.

Bigi Bana Boy | 30-04-18 | 23:58

@ Bigi Bana Boy | 30-04-18 | 23:58: En als de VS instort stort de rest van de economische wereld in.

WayneGretzky*99* | 01-05-18 | 10:33

Even advocaat van de Duivel spelen, want het laatste waar ik op zit te wachten is op moslim idioten met kernwapens. Maar wat is het voor waanzin dat bepaalde landen vinden dat zij wel kernwapens mogen ontwikkelen, testen en produceren en andere landen niet? Hoe zo niet? Hebben die landen dan een speciale vergunning van de VN of van God ofzo?

Bigi Bana Boy | 30-04-18 | 23:55 | 7

Staten die geloven in aardse zaken hebben geen baat bij het einde van de wereld.
Staten die geloven in een apocalyps waarna zij als enige het koninkrijk Gods zullen erven hebben baat bij het einde van de wereld.
Zodoende, 'Communisten, Kapitalisten, humanisten, Bhoeddisten (cyclische religie), geen gevaar, Monotheïsme (lineaire religie) is einde verhaal.

Abject | 01-05-18 | 00:53

Precies Bigi Bana Boy. Het draait om dominantie. Niet om partnerschap of gelijkwaardigheid of vrede.

Sierstrip | 01-05-18 | 08:51

Abject | 01-05-18 | 00:53 | inderdaad. Monotheisme is bijzonder gevaarlijk. Welk land/cultuur dan ook.

zeiksmurf | 01-05-18 | 09:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Niet zo verrassend. Hierbij weer verwijzend naar: Takiyya: is het toestaan tot liegen en/of veinzen naar ongelovigen. De Westerse sukkeltjes trappen er toch steeds in. Behalve Israel en hopelijk nu ook Trump.

De Evangelist | 30-04-18 | 23:52

Iran heeft allang kernwapens en is nu bezig met een omtrekking, vandaar dat afgeschoten luchtafweerin syrie, dat moet zorgen voor dekking bij troepenverplaatsingen. Conventioneel redt israel het niet, dus moeten de Yanks meedoen, anders komen ook de turken vanaf het noorden binnen. Logisch is dan dat de turken bij een grote oorlog omklappen naar het westen en daarna noorden de balkan in.
Ga maar vast preppen. :)

Ongeblustekalk | 30-04-18 | 23:44 | 1

Jezus. Volstrekt schizofreen.

Omnisofos | 30-04-18 | 23:49

Het grootste probleem is dat er kernwapens zijn en sindsdien is bewezen dat het hebben van die dingen nu een must is.
USA kernwapens? Dan moet Rusland ze ook.
India kernwapens? Dan moet Pakistan ze ook.
Kim kon met Trump om de tafel zitten omdat ze ze waarschijnlijk ook hebben.
Willen we kunnen spreken over balans in de wereld dan is dit de balans.
Het is niet dat we landen die die dingen niet hebben met rust laten.
"Ja, maar de ene leider is de andere niet".
Sure.
Ik zou Hillary met die spasmen van haar ook niet graag met de vinger op de knop zien.
Het is gewoon te laat, vanaf het moment dat kernwapens er waren is het cold war of hot peace.

LuckyGirl | 30-04-18 | 23:37

Voordat ik ga oordelen, wil ik eerst het bewijs inzien. Al denk ik wel dat Iran doorwerkt aan atoomwapens, aangezien het hun enige optie is om het (Oorloggeile) westen van zich af te houden.

Schepvogel | 30-04-18 | 23:16 | 2

Volgens de koran begint de strijd van de eindtijd in Iran, waarna de islam de hele wereld zal behelzen. Weleens overwogen dat dat ook een reden kan zijn? Met je 'het westen van zich afhouden'. Het westen is grotendeels uit op vrede met iran, kijk naar obama's opgeheven sancties, want dan levert de (olie)handel meer op en is er een tegenpool tegen SA.

einStina | 30-04-18 | 23:32

Het gaat er juist om hoe het Westen de oorlogszuchtige islam van zich af kan houden.

Gulliver | 01-05-18 | 06:33

Laat Bibi maar schuiven, die weet wel wat hij doet. Bibi spreekt trouwens niet in het Joods, want Joods is geen taal, net zomin als Belgisch. Bibi spreekt in het Ivriet.
In Nederland is dat anders: daar spreek je niet, maar je spietsjt. En dat spietsjen kun je ook nog eens spannend doen.

JvanDeventer | 30-04-18 | 23:14

Toen Obama de sancties tegen Iran lichtte en hen vliegtuigen geld toestuurde, liet Israel al weten bewijs te hebben dat Iran hun kernarsenaal helemaal niet had afgebouwd maar enkel verplaatst. Was toen om de haverklap in het nieuws, maar iedereen was druk met Obama bejubelen want die had Iran zo goed bijgestuurd en ooooh het ging allemaal zo de goede kant op. En nu Israel hun kennis herhaalt en uitgebreid heeft, valt iedereen hier opeens van zijn stoel. Bright.

einStina | 30-04-18 | 23:07 | 5

@spinsels: 'hier' niet al te letterlijk nemen als jouw stoel. Maar er zijn in dit land velen 'in shock' en 'beledigd' en aan het ontkennen, zelfs een paar hier in de panelen gespot.

einStina | 30-04-18 | 23:26

@abject
Gecrashed? Keurig geland dmv software.

am*dam | 30-04-18 | 23:38

Obama was een islamitische wolf in amerikaanse schaapskleren. Sort of speak...

gaffelbaard | 01-05-18 | 08:01
▼ 2 antwoorden verborgen

De hond van de buren heet ook Bibi.
Is een tekkel en ruikt niet bepaald naar viooltjes.

HoerieHarry | 30-04-18 | 22:54 | 1

Wij hadden vroeger ook een teckel, die heette Herman.
En als we dan te dicht aan Herman zijn voerbak kwamen, gaf ie al vretend grommende geluiden die leken op de toespraken van Onkel Alf.

Oprisp | 30-04-18 | 23:09

Aanval vindt altijd plaats in het weekend als de VS meedoet, dit om de beurs niet te verstoren.

wilderst | 30-04-18 | 22:47

Wat een betrokkenheid en informatiedichtheid weer hier in de panelen.
Op een enkele verkettering na blijf het zo fucking beschaafd, hulde, reaguurders!
Ik voel me werkelijk verbonden met jullie.

LuckyGirl | 30-04-18 | 22:40 | 3

Je gaat voor de titel dit jaar? (en doet een goed bedoelde knipoog)

spinselsinjehoofd | 30-04-18 | 23:00

spinselsinjehoofd:
Stil nou!

LuckyGirl | 30-04-18 | 23:07

LuckyGirl, zie je enige vraag …

Veluwse-Eikel | 01-05-18 | 00:45

www.trouw.nl/home/rapport-zwitserland...
Niets is zo simpel als de overdraagbaarheid van technologie.
Hoe ze de atoombommen uit Zuid Afrika weg hebben gekregen mag een wonder heten.

Oprisp | 30-04-18 | 22:38 | 2

Ik vroeg me al af hoe het wonder had plaatsgevonden. Ook geen wonder dat men het hart vasthoudt wanneer 'de malloten die kwetsbaar zijn' dit spul een keer verhandelen aan de hoogste bieder.

Oprisp | 30-04-18 | 23:43

Het is niet dat ik die moslim landen zo fantastisch vindt maar elke keer als er weer narigheid is in die landen dan komt de shit onze kant op, dus bij deze Die Netan loopt gewoon keihard te liegen, vorige week verliet Iran de Dollar
https://www.rt.com/news/425497-iran-drops-dollar-war/
http://www.agf.nl/artikel/172984/Iran-gebruikt-voortaan-euro-in-plaats-van-dollar

Net zoals Irak het wilde en Libie, en Syrie, en o ja General Clark vergeten ?
Dat mensen dit nog geloven, dus als een Land niet in de macht is van de V.S. dan zijn ze het pure kwaad, en hebben ze allemaal grote bommen, en moeten ze aangevallen worden.

Ook staat er geen bank in Iran die in de hand is van de V.S, (heeft er ook niks mee te maken, allemaal toeval).
en wat doen al die basissen van de V.S. rondom Iran?
http://iblagh.com/en/us-military-bases-around-iran/

Moet je nagaan wat het nieuws ons manipuleerd, dat de V.S. zogenaamd een heel mooi en wijs land is.

Zodra Iran en Noord Korea in de macht zijn van de V.S, dan zal opeens China atoombommen en noem maar op hebben en als laatste is Rusland aan de beurt.

daan me de korte ach | 30-04-18 | 22:32 | 6

Volgens de woorden van president Zeman.
"Elke land wat eerder aanvalt als de VS is een agressor".

Roger-Rabbit | 01-05-18 | 00:01

Goed stuk Daan! Bedankt.

ardeverb | 01-05-18 | 00:16

Yep alluhoedjes die menen verstand te hebben van de financiele markten zijn de geksten.

Gulliver | 01-05-18 | 06:39
▼ 3 antwoorden verborgen

AD heeft het op Facebook geplaatst. Alle jodenhaters staan weer vooraan met reageren. Wordt leuk als het echt oorlog wordt en dat het land waar mekka en medina in staat de kant van israel kiest om de Perzen te verslaan. Maar voorlopig lijkt het dat juist alle AFA figuren aan het reageren zijn. De booslims houden zich opvallend stil. Zometeen toch eens op al Arabia kijken wat de Arabische staats propeganda zegt.

Snap_het_ook_niet | 30-04-18 | 22:27 | 1

Op de Joop ook al aardig wat jodenhatende reacties ja.
Booslinks radicaliseerd nog harder dan de booslims.

Abject | 30-04-18 | 23:21

Ik denk dat de Iraniërs inderdaad stiekem doorgegaan zijn om kernwapens te maken. Ze zijn bezig om een groot deel van het M.O. in hun invloedssfeer te brengen, gezien hun activiteiten in Syrië, Libanon en Jemen en dat kan enkel maar resultaat hebben, als ze, net zoals Israël, de beschikking krijgen over kernwapens. Barack Obama was dus een goedgelovige oetlul, in plaats van de fantastische president waar (bijna) iedereen hier in Nederland hem voor verslijt. Verder ligt het voor de hand te verwachten, dat het M.O. binnen afzienbare tijd in een grote gloeiende parkeerplaats verandert.

oliebolletje123 | 30-04-18 | 22:08 | 4

Ja tuurlijk elk land dat niet met de V.S. doet is evil, en heeft massa vernietigingswapens, tuurlijk niet , Iran heeft deze week afscheid genomen van de Dollar als handelsvaluta, en dan teken je je eigen doodvonnis

daan me de korte ach | 30-04-18 | 22:18

Ad 1: juist, schurken blijven schurken, ook in het gevang. Ad 2: niet ondenkbeeldig, zie eens hoe zwarten momenteel in ZA de blanke voedende hand vermoord. Geen soort zo ziek als de machtsgeile aap, homo sapiens sapiens genaamd.

spinselsinjehoofd | 30-04-18 | 22:21

@duh: met een kroontje. Geweldige argumentatie; ben ik wel even van (2) de kaart.

oliebolletje123 | 30-04-18 | 22:43
▼ 1 antwoord verborgen

Zo dus Israel heeft de hand weten te leggen op het Atoomwapen archief van Iran. Aardig stukje spionagewerk, als het waar is. Zo dus Iran heeft gelogen er was wel een kernwapen-programma. Tja, maar hij zegt ook dat het programma in het archief zit en dus opgeborgen. Dus is het niet actief en werkt de deal..
Maar nee, Iran is in het geheim op geheime locaties toch weer bezig, maar dat weet alleen hij. Kortom zeer waarschijnlijk is het weer de zoveelste zeepbel.
Maar het past goed bij de retoriek van Trump tegen Iran die me de stuipen op het lijf jaagt.
www.youtube.com/watch?v=EsunqBPhV60

Pieter Woerden | 30-04-18 | 22:04 | 1

Simpel. In de Iran deal staat dat de IAEA elke locatie mag bezoeken waar zij denken dat Iran toch bezig is met nucleaire wapens. Is dus zo te controleren of het inderdaad zo is dat ze stiekem bezig zijn.

Erikjan79 | 30-04-18 | 22:09

De laatste tijd is de Saoedische kroonprins bijzonder kippig ten opzichte van 'de Palestijnen' en bijzonder Israel-vriendelijk. Dat wijst op een stil bondgenootschap tussen twee 'gezworen vijanden'. Uit de recente wapensysteemtest (105 stuks, waaronder vele afgeschreven kruisraketten) bleek, dat de twee nieuwe slimme raketten tussen die oude troep perfect het object vernietigden waar ze op geprogrammeerd waren. Het feit echter dat de Syriërs met hun SAM-afweer 70 stuks wisten neer te halen, heeft de Amerikanen en Israeliërs geducht achter hun oren doen krabben: waarschijnlijk gebruikt Iran dezelfde of betere SAM als Syrië. Dat wapensysteem heeft Rusland met de nieuwste techniek uitgerust en de oude raket doet zijn verdedigende werk goed. Daarom schat ik in, dat Netanyahu's sabelgekletter vooral bedoeld is om zijn eigen volk en de MSM te mobiliseren. Ze moeten nu nog snel middelen bedenken hoe de uitval van kruisraketten te verminderen. Stel dat Rusland aan Iran nog geavanceerdere afweer heeft geleverd, dan zou een onverhoedse aanval op Iran wel eens heel beschamend kunnen aflopen voor Israel en de VS. Dat Russische verdedigingsspul is veel beter dan ze gedacht hadden.

Eeuwig..Op..Vakantie | 30-04-18 | 21:58 | 6

Toch wel 'apart' dat er amper een Jemenitische vluchteling in Europa te vinden is.
Hoe zou dat toch komen?

Abject | 30-04-18 | 23:27

En jij gelooft dat 70 van die kruisraketten uit de lucht hebben geschoten..? man man man..

Kondor | 30-04-18 | 23:31

Kondor | 30-04-18 | 23:31
70 stuks waren ondeugdelijk, misten hun doel. Maar wie weet, waren het de SAMs...

Eeuwig..Op..Vakantie | 01-05-18 | 00:09
▼ 3 antwoorden verborgen

En hoe staat het met kernwapens in Turkije?
"Van de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad, Erdogan zei: "Er is geen twijfel dat hij onze vriend is"
www.middenoostenandersbekeken.nl/nieuw...

Deksmaat | 30-04-18 | 21:43 | 5

Abject | 30-04-18 | 21:57 |:
Dezelfde naïviteit als van die Nederlander die Saddam de grondstof voor gas had verkocht.
Het wordt allengs moeilijker het voordeel van de twijfel te geven.
Ik weet niet wat erger is, naïviteit of bewust handelen.
Beide zijn om koud van te worden, verdomme.

LuckyGirl | 30-04-18 | 22:30

Turkije heeft geen eigen kernwapens

Veluwse-Eikel | 30-04-18 | 23:45

Veluwse-Eikel | 30-04-18 | 23:45
Misschien. Misschien is het "nog niet". Maar er zijn vraagtekens wat mij betreft:

"... een andere indicatie voor een pril Turks kernwapenprogramma is de officiële opdracht van de staat aan het bedrijf Roketsan, om de middellange-afstandsraket (MRBM) J-600T Yildirim IV met een reikwijdte van 2500 kilometer te ontwikkelen. Dergelijke raketten dienen in de regel om kernkoppen af te leveren.

Opiniestukken van Hayrettin Karaman, een theoloog die als religieus en ideologisch adviseur van Erdogan geldt, sluiten bij deze indruk aan. Hij schreef enkele maanden geleden in de krant ‘Yeni Safak’, dat Turkije zich in zou moeten spannen om zelf massavernietigingswapens als de atoombom te vervaardigen. En wel zonder tijd te verliezen of acht te slaan op de “waarschuwende woorden en belemmeringen van het Westen”."
www.novini.nl/werkt-turkije-aan-kernwa...

Deksmaat | 01-05-18 | 01:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Identitypolitics.
Identitypolitics.
Identitypolitics.
Het bedrijven van politiek vanuit de sociale identiteit van een bepaalde groep en de door deze groep gedeelde ervaring van maatschappelijk onrecht, niet vanuit de objectieve inhoud.
Binnen de identiteitsbewegingen bestaat altijd de noodzaak om de eigen groep af te bakenen op zo'n manier dat men zich ermee kan identificeren.
Zie ook Granfalloon:
een sociale groep mensen die kiezen voor of aanspraak maken op een gedeelde identiteit of doel, maar waarvan de onderlinge vereniging betekenisloos is.
(wiki)
Op een 1 of andere manier is te verwachten dat de Henk en Ingrids aan beide kanten weer de klos zijn. Ze moeten de rommel maken, het rommel maken betalen, de klappen krijgen en opruimen.
En ze gaan elkaar te lijf omdat ... ja waarom eigenlijk, is het nog nodig ergens voor. Niet omdat het allemaal maar gewoon mensen zijn in ieder geval.
Vanuit Marsmannetjesperspectief is het maar raar allemaal.

kloopindeslootjijook | 30-04-18 | 21:43

LOL, Nederland is verantwoordelijk voor het feit, dat een moslimland kernwapens heeft kunnen maken.
Eat that Wilders.

Kanarie_Geil | 30-04-18 | 21:41 | 6

oliebolletje123 …het was Lubbers die op verzoek van de Amerikanen...

Bron..?

Veluwse-Eikel | 30-04-18 | 23:36

Iedere keer als ik iets over de Nederlandse rol in het Pakistaanse kernwapenprogramma lees moet ik onbewust toch weer aan dit bericht denken.
www.stelling.nl/kleintje/edities/1998...

Ook al is het al weer 20 jaar geleden, 'studeerde' ik toen nog hoernalistiek op het AJV, was ik er niet eens specifiek mee bezig, iets van dit warrige cryptische verhaal blijft maar knagen.
Het was de tijd van Oltmans, Paars en Fortuyn. Bill Clinton en het einde van de geschiedenis (Francis Fukuyama). De wereld was vol hoop. Ik was rijk (althans, in aandelen), de toekomst was een met goud geplaveidde weg.
En nu lijkt het meer op het einde der tijden.
Iets met wapenhandel, het militair-industriëel complex, de grootste verspilling van grondstoffen, de grootste veroorzaker van nationale schulden, de grootste verschuiver van collectief eigendom, de reden waarom het altijd oorlog moet zijn.

Abject | 01-05-18 | 01:17

@Veluwse Eikel: is zelfs uitgebreid op de Nederlandse TV geweest; de affaire rond Khan, klokkenluiders bij deze affaire die de zaak hebben
aangekaart bij de AIVD, vraaggesprek met Lubbers, die zoals altijd nergens van afwist en nu al helemaal niet meer. Zembla?

oliebolletje123 | 01-05-18 | 10:19
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
BrabantsVerzet | 30-04-18 | 21:40

Saoedi-Arabië is hier al een paar keer genoemd als tegenhanger van Iran.
Hoe zit het met hun kernwapens? Of in ieder geval hun ambities?
en.m.wikipedia.org/wiki/Saudi_Arabia_...
(Staan ook paar beschuldigingen in van chemische en biologische aanvallen van SA op Jemen, maar dit terzijde.)

Is dit nog nieuws? | 30-04-18 | 21:39 | 2

SA heeft verscheidene raketten die een kernkop dragen kan (korte/middellange afstand) van Chinese makelij. En mogelijk een 'off the shelf' contract met Pakistan voor de bommen. Pakistan verhuurt al een aanzienlijk deel van haar militaire apparaat aan SA om o.a. de oorlog in Jemen te voeren. Voor Pakistan is het een verdienmodel.

Abject | 30-04-18 | 21:42

Abject
Ik heb een keer iets gelezen over zo'n deal tussen Pakistan en Saudi-Arabië over de wapens, mocht Saudi ze nodig hebben dan geeft Pakistan ze. Kan me zo even niet bedenken waar ik dat vandaan heb. BBC had er in 2013 ook een stukje over
www.bbc.com/news/world-middle-east-248...

Is dit nog nieuws? | 30-04-18 | 21:57

Prachtige vrouwen, nu is er geen twijfel meer mogelijk: atoombommen op alle anderen!

duh! | 30-04-18 | 21:41

Eigenlijk is het de 3e wereldoorlog op een klein stukje Aarde.
Ze zijn weer lekker bezig. De hele wereld vecht nu in Syrië. Syrië zelf, Rusland, Amerika, Israël, Turkije, Engeland, China zit er ook, en er zijn nog een wat spelers daar.

Premier Trutte | 30-04-18 | 21:19 | 4

JI-HAAT | 30-04-18 | 21:35 |:
Juist! Dank je wel, die link zocht ik.

LuckyGirl | 30-04-18 | 22:22

En vergeet Trumps vriend Macron niet die zich ook hevig profileert.

Trumme | 30-04-18 | 23:03
▼ 1 antwoord verborgen

Hee! Iemand met dia's en foto's, dan MOET het wel waar zijn!

Donkersloot | 30-04-18 | 21:18 | 1

Inderdaad. Zelden zo’n verhelderende presentatie gezien!

duh! | 30-04-18 | 21:27

Op de John Batchelor show heb ik gehoord dat Israël een Iraanse aanval verwacht. Iran is bezig een corridor te realiseren naar de Middellandse Zee, en heeft al meerdere keren aangekondigd dat het Israël van de kaart zal vegen.
Nu is John Batchelor gelieerd aan Israël, maar goed het is een bron van info over hoe sommigen in Israël blijkbaar denken.

Van Duyvenbode | 30-04-18 | 21:16

70 jaar lang in de verdediging. Israël wordt omringd door oorlogzuchtige volkeren. Israël heeft al 70 jaar redenen genoeg om hun bedreigers te vernietigen.
Een high-tech leger en de US als bondgenoot. En toch hebben zij de buurlanden niet van de kaart geveegd. Iran wordt echt een serieuze bedreiging, ga daar maar vanuit.

Ruimedenker | 30-04-18 | 21:15 | 5

Je hebt gelijk Toets. Iran werd destijds aangevallen door Irak.
Niettemin vind ik de dreigende taal en “de bom” van Iran zorgwekkend.

Ruimedenker | 30-04-18 | 22:15

Ruimedenker | 30-04-18 | 22:15
Ik zou ja zeggen als de bronnen me zouden kunnen overtuigen. Ik krijg namelijk vaak de idee dat ik propaganda lees. Ik bedoel: het serieus nemen van sites als het SOHR of Bellincat.
Al weet ik hoeveel maal ontmaskerd, maar het blijft maar doorgaan.

toetssteen | 30-04-18 | 23:12

Laten we niet vergeten dat de vs 93% van zijn tijd in oorlog is geweest en Iran geen een keer als eerste is begonnen.

ardeverb | 01-05-18 | 00:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit riedeltje wordt toch iedere vijf jaren door die Netanyahu herhaald? De vorige keer was het nog met zo'n mooi plaatje van een cartoon bom.
www.timesofisrael.com/analysis-netany...
Dat er nog mensen intrappen.

Gbeg | 30-04-18 | 21:13 | 3

Denk eens na voor je iets zegt. Een landje met 9 miljoen inwoners dat omringd wordt door 100 miljoen gehersenspoelde Arabieren + nog een zooitje islamitische Turken en Iraniërs (nee, dat zijn grotendeels geen Arabieren).
Zeg maar rustig dat het Israël is tegen de Islam, daar komt het in feite op neer.
Mag zo'n hoogontwikkeld landje dan van zich afbijten als de barbaren het voortbestaan van dat landje bedreigen?

Nelis SplitBloes | 30-04-18 | 21:25

Misschien moet je zelf eens nadenken. In geen enkel woord reageer je op wat ik heb neergezet maar vertel je je eigen verhaaltje wat niets te maken heeft met ik heb gezegd.

Gbeg | 30-04-18 | 21:31

Beste jongen, als jij de geschiedenis van de Joodse Staat niet op haar meritis kunt beschouwen en blijkbaar de islam als een zegening voor de mensheid beschouwt om de één of andere duistere reden, dan houdt het hier voor mij op.

Nelis SplitBloes | 30-04-18 | 21:46

Even kijken. Gesprek met N-Korea deskundige Remco Breuker, aanrader.
En heeft zeker ook met Iran te maken ("as van het kwaad").
www.rtlz.nl/podcast/hoogleraar-remco-...

Van Duyvenbode | 30-04-18 | 21:12

Laat die midden-oosterlingen het lekker uitzoeken, barbaarse taferelen.

Papierversnipperaar | 30-04-18 | 21:10 | 2

Nee man, supermoderne oorlogvoering.! Nieuwste snufjes.
Koppen afhakken, dat is barbaars. Mannen ophangen op het marktplein dat is barbaars. Vrouwen stenigen, dat is barbaars.

Ruimedenker | 30-04-18 | 21:29

Klopt het zijn daar allemaal barbaren. Corrupt en gewelddadig tot en met en geen enkel land heeft zuivere intenties.

Papierversnipperaar | 30-04-18 | 22:22

Geen haatbaard, maar een vredesbaard lijkt het me ook niet direct. Toch kies ik partij voor de keppeltjes en niet voor die akelige haatdoekenzooi. Een keihard en agressief beleid is absoluut noodzakelijk voor het voortbestaan van Israël. Hopelijk blijft Trump Israël steunen, want het laffe Europa zal geen vinger voor de Israëli’s uitsteken. Behalve misschien de middelste. Israël kan zichzelf erg goed verdedigen, maar wat Putin nu precies in Zandbakkië wil is me niet echt duidelijk. Ik begrijp wel dat hij macht in de regio wil en dat hij de Yanks wil dwarsbomen, maar hij schijnt niet goed te beseffen dat de doekiërs zich ooit tegen hem zullen keren. Verder lijkt het me een kwestie van tijd voordat de één of andere haatdoek met paddenstoelwolkdingen gaat gooien. Wat een ellende.

Nivelleermarionet | 30-04-18 | 21:09

De echte dreiging zit niet in iran.
Pakistan met kernwapens is een "rouge state".
Al die unmanned vehicles die boven dat land hangen en maar raketjes naar beneden schieten, is niet voor niets.

Kanarie_Geil | 30-04-18 | 21:08 | 1

Ja inderdaad. De ISI is verantwoordelijk voor de Taliban.

omanders | 30-04-18 | 21:15

Ongelooflijk. Onmiddellijk schieten de haters als merkelliefhebbende paddestoelen uit onze heilige paneelgrond. "De jode zitten hierachter!" "Sallemaniewaar! Merkel had juist gezegd dat oh wacht! Sniewaar!" "Hoessein Obama heeft helemaal niet bergen uranium verkocht aan ze! Oh niemand zegt dat nog foutje." "Oekraïne is onschuldig!" "De VVD herkent zich hier niet in!" "Ik heb geen appartement gekregen van een Canadees, een land via welke uranium zou zijn verscheept naar de EU!"

LibertasSimplex | 30-04-18 | 21:01 | 1

Glaasje water? Come to the point.

Ruimedenker | 30-04-18 | 21:05

De doffe plof die wij thans op de achtergrond horen, is de secretaris van het IAEA die uit het raam van de bovenste verdieping van het Vienna International Centre springt.
-
Mijn God, wat heeft die club een boter op het hoofd - megatonnen!

bisbisbis | 30-04-18 | 20:56 | 2

Ik betwijfel het. Sigrid (vice-premier-D66) Kaag heeft als missiehoofd van de OPCW-Syrië gifgas-ontmantelings-operatie ook succes geclaimd. En toch wist macron e.a. nog een "fabriek"te vinden die men bombarderen kon afgelopen maand.
Die driedubbeldoorgetrokken trut heeft de eer ook niet aan zichzelf gehouden. Geen enkele poging genomen om van het dak van het Torentje te springen.

Abject | 30-04-18 | 21:17

Geloof jij dat zomaar als zo’n aardbei dat zegt? En hoho, we spreken in dit land van Excellentie als het over ministers gaat hè!

duh! | 30-04-18 | 21:20

Vanmorgen al heel vroeg verscheen het bericht dat iran de dollar volledig los laat: www.google.nl/amp/s/www.rt.com/news/4...

Naar traditie (irak/libie) volgt dan militaire afrekening.

Bali Lovert | 30-04-18 | 20:55 | 7

Mijn reactie was voor u bestemd LuckyGirl, excuses. Link is overigens wel de moeite van het klikken waard.

Deksmaat | 30-04-18 | 21:36

Deksmaat | 30-04-18 | 21:36 |:
Wow.
Dank voor de link, die zag ik niet aankomen.

LuckyGirl | 30-04-18 | 22:05

Deksmaat:
Erdogan is rare spelletjes aan het spelen.
Het moet hem een keer opbreken, dit gaat niet lang goed zo.

LuckyGirl | 30-04-18 | 22:19
▼ 4 antwoorden verborgen

Israel heeft al vele decennia illegale kernwapens... Iets met een pot en een ketel.

KutFilosoof | 30-04-18 | 20:54 | 8

De enige bruikbare verdediging tegen kernwapens is ook kernwapens, dus je kan het de landen om Israël moeilijk kwalijk nemen. Het blijven trouwens dure kut dingen. In Nederland hadden we zonde kernbommen gewoon een Saab kunnen kopen in plaats van de JSF die niet kan vliegen maar waar wel de vernieuwde kernkoppen onder passen.

W_F | 30-04-18 | 21:23

Israël heeft al kort na het uitroepen van de Joodse staat kernwapens. Logisch, want de eerste Amerikaanse atoombommen werden ontwikkeld door een team dat veel Joodse kerngeleerden bevatte w.o. de leider van het Los Alamos Project Robert Oppenheimer. Israël zelf heeft het bezit van nucleaire wapens nooit aan de grote klok gehangen, maar alle omringende landen weten dondersgoed hoe de vork in de steel zit. Israël heeft die wapens dus nodig als passief element om de buurlanden ervan te weerhouden om Israël van de kaart te vegen. Tijdens de 6-daagse oorlog en de Jom Kippoer Oorlog en de daarop volgende schermutselingen heeft Israël nooit gedreigd om kernwapens in te zetten omdat het in 1e instantie uitgaat van de slagkracht van het conventionele leger. Mocht er zich ooit een situatie voordoen dat Israël daadwerkelijk van de kaart dreigt te worden geveegd dan zullen de rapen bij de vijanden van Israël zeer spoedig gaar zijn.

Nelis SplitBloes | 30-04-18 | 21:42
▼ 5 antwoorden verborgen

SyriaLiveMap (ook voor al uw ISIS&Oekraïne-duiding, zie tabs.)
(extra-aanrader voor redactie)

Doe er uw voordeel mee.
syria.liveuamap.com

Abject | 30-04-18 | 20:46

De mossad heeft zijn huiswerk goed gemaakt.

Iran mag zich aan een paar eitjes verwachten de komende uren/dagen/weken.
Nu zijn ze al aan het bestoken in Syrie, de Israeili's verwachten shit zoveel is duidelijk anders gaan ze nooit laten zien wat ze allemaal hebben.

Lt-Kol Kilgore | 30-04-18 | 20:43 | 1

Laat Israel de instalaties maar platgooien. Het zal het Iraanse volk de kans geven om tegen het regime in opstand te komen. In tegenstelling tot de Arabische landen maakt een opstand van het volk in Iran wel een goede kans om tot iets goeds te leiden.
Slechter dan nu kan sowieso niet.

Gulliver | 30-04-18 | 20:55

Maar even serieus. Was dat het bewijs? En een groot deel reaguurders stinkt er weer in?

100K bestanden en wat ordners zijn geen bewijs. Dat is zeggen dat je bewijs hebt. Het zijn 100K bestanden en wat ordners.

BarryONine | 30-04-18 | 20:42 | 11

Wat is iaf?

duh! | 30-04-18 | 21:16

BarryONine:
Het gaat niet om bewijzen, allang niet meer.

LuckyGirl | 30-04-18 | 21:18

Israël air force
Maar goed, bewijs was er ook niet bij de weapons of mass destruction in Iraq
En voor de gifgasaanval in Syrië (waarom eerst bombarderen en dan bewijs zoeken?)
Wat lucky girl zegt: bewijzen tellen niet. Feiten ook niet. Meningen een beetje, gevoel wat, geld voornamelijk. Macht de rest.

Is dit nog nieuws? | 30-04-18 | 21:48
▼ 8 antwoorden verborgen


4&5 mei zullen er weer vele,vele allegorische 7's zijn.
En zal EinStina geen katsa zijn om alvast de reaguurders hier te "masseren"ten faveure voor Israël voor de aankomende grote oorlog omdat de EU waaronder NL zich liever met Palestina en Iran aanschurken want zieligheidsfactor goededoelenindustrieen en handel met Iran.(Airbus) en de EU wapenindustrie.
Zomaar wat hersenspinsels vanavond in een relatief "bevrijd" land.

steekmug | 30-04-18 | 20:41 | 3

Cool, waar kan ik mij laten "masseren"...?

Kanarie_Geil | 30-04-18 | 20:46

Sigrid (D66) Kaag lijkt mij een risico, getrouwd met een PLO-bobo, haar kinderen beschouwen zich Palestijn. Die kan je maar beter uit de buurt van vertrouwelijke documenten houden.

Abject | 30-04-18 | 21:25

Ik heb ook pijn in mijn nek. Vooral links.

Deksmaat | 30-04-18 | 21:28

Het tweede deel van dit stukje laat dus zien dat Israël er niet voor terugdeinst om bombardementen uit te voeren in een soeverein buurland met allerlei bommetjes waar mensen al Spartacus een harde plasser van krijgen. Moeten we daar nu blij mee zijn, en met nog meer onrust en oorlog in het Midden-Oosten? En dat we in één kamp worden gedrongen met misschien wel onze allergrootste vijanden, de soennitische / salafistische moslims uit Saudi-Arabië? Ik bedank daar hartelijk voor!

duh! | 30-04-18 | 20:41 | 13

Soeverein land Syrië is ook aangevallen door Usa, GB en Frankrijk met steun van Nederland. Waarom? Vanwege het gerucht van het gebruik van chemische wapens. Dus tja, misschien dat onze regering "shithole" wel een goed criterium vindt....
Vandaar mijn vraag bovenaan: wat vindt onze overheid van deze actie van Israël?
Verder eens: meer onrust in de wereld is niet gewenst, maar helaas gebeurt het wel...

Is dit nog nieuws? | 30-04-18 | 21:45

Zolang we de oorlogen blijven steunen hebben we niet verloren.
Hoe is het nu in Irak, Libië, hop we pakken Mali er nog ff bij (want het is echt heel erg wat daar gebeurt, zo erg dat zelfs groen links groen licht gaf).
Nederland is één van de enige landen die niet heeft toegegeven dat de inval in Irak illegaal was.
We leren niet, we zijn meelopers en voor je het weet zitten we er te diep in en gaan we maar door.
Roep een paar keer zuurstofmasker, bermbom, vacuümbom en hou een plaatje van een kinderlijkje omhoog en heel MSMmend Nederland gaat ervoor.
"We kunnen toch niet niets doen?" en dan maar domme, domme dingen doen.

LuckyGirl | 30-04-18 | 22:02

Zolang we de oorlogen blijven steunen hebben we niet verloren... Huh? Staat hier niet een woordje teveel Lucky?

spinselsinjehoofd | 30-04-18 | 22:15
▼ 10 antwoorden verborgen

Iran werkt in het geheim aan kernwapens. Wie had dat nou gedacht?
En Obama was nog wel zo aardig voor ze.
Ze hebben het geld dat ze verdienen door het opheffen van de sancties meteen gebruikt voor hun terroristische vriendjes en proxy oorlogen in Syrie, Jemen, Libanon,Irak en overal waar ze maar ellende aan kunnen richten.
Wat een ontzettende droplul is die Obama toch.

Ik kan niet wachten tot Trump die error even recht gaat bombarderen.
Hoog tijd dat die Ayatollah door de gehaktmolen gaan.

Rest In Privacy | 30-04-18 | 20:40 | 3

Kijk maar uit dat ze niet de verkeerde Ayatholla bombarderen.

Gulliver | 30-04-18 | 20:43

Mooi stuk afgelopen week over de 'Iran deal' bij John Oliver waarbij de toestand in Iran en de nieuwe 'Iran deal' wordt toegelicht en Iran veel nucleaire capaciteit zal inleveren in ruil voor opheffen van een deel van de vele sancties die nog steeds lopen. Kijk dat, en vraag je dan eens af of het nog steeds zo'n goed idee is om dat hele land naar de getver te bombarderen.

uch | 30-04-18 | 22:10

ik hoef niet naar een flauwe komiek te kijken om te weten dat je met een regime dat homo's ophangt en elke week op straat loopt te krijsen "dood aan die en die" en kinderen de mijnenvelden instuurt, niet praat.
Dat regime moet kapot. Geen prijs is te hoog

Rest In Privacy | 01-05-18 | 11:16

Israël is al lange tijd agressief bezig; o.a. door supply voor Assad's troepen - in de strijd tegen ISIS - te bombarderen. Daarvan zijn véle bewijzen.

Lupuslupus | 30-04-18 | 20:39

Ik dacht dat Iran al was toegetreden tot de centrale bank?

Knarf666 | 30-04-18 | 20:39 | 1

Hehe, wellicht toch niet.

Rest In Privacy | 01-05-18 | 00:13

Het is allemaal roddel, hearsay, propaganda, spin, geruchten. Concrete bronnen zijn helemaal nergens te vinden, behalve AlJazeera, maar om dat nu op hun bruine ogen te geloven... neuh.
Zelfs RT heeft nog niets concreets te melden over een gesloten luchtruim en bombardementen van de IAF.

Stormageddon | 30-04-18 | 20:37 | 6

@Graaier
-
Prachtig volk, die Iraniërs en te gekke feesten - maar voordat Iran de grens met Israël bereikt (iets waar de gemiddelde moderne jonge Iraniér niet écht op uit is, is meer iets van generatie grootvader) wordt Teheran gereduceerd tot één grote parkeerplaats. Iets met superieure organisatiegraad, superieure industrieéle ontwikkelingsgraad, superieur kapitaal en mentaliteit.

bisbisbis | 30-04-18 | 21:22

Alles superieur? Het zal de Iraniërs dun door de broek lopen dan nu na de superieure presentatie van Bennie!

duh! | 30-04-18 | 21:35

@duh! | 30-04-18 | 21:35
-
Zeker wel. De ayatholla's zijn als den dood dat de economische boycotmaatregelen weer worden ingesteld. Dat zou namelijk hun einde betekenen.

bisbisbis | 30-04-18 | 23:07
▼ 3 antwoorden verborgen

-weggejorist-
Klassenfeind | 30-04-18 | 20:24

Oh jee, Joris ook al op de payroll van de Mossad, want bij mijn weten stond er (behalve kritiek op Israël en Trump) niks schokkends in mijn tegeltje?

Weet je wat? Als dit al 'weggejorist' wordt, cancel dan maar meteen mijn account!

Of heeft Israël-trol Gulliver op de NSB-knop geklikt? Die kwam namelijk met hele goeie 'argumenten' bij mijn tegel.

Klassenfeind | 30-04-18 | 20:36 | 9

Mossad, nsb, Israël-trol, nou nou wat een frustratie zeg.
Ruimedenker | 30-04-18 | 20:48

Als er zomaar een tegel van je verdwijnt waarin je op een normale manier wat punten omtrent een potentieel erg belangrijke geopolitieke ontwikkeling schrijft, dan ben je wel effe kwaad ja. Zoals "duh!" "DrumPiet" en "LuckyGirl" ook al schrijven, ik kan me niks onoorbaars herinneren in mijn eerdere tegel.

Klassenfeind | 30-04-18 | 20:56

Ik ben al gestopt met lezen toen ik zag staan dat Trump een oranje jood is. Genoeg om te weten dat we hier met een reagurent gekkie te maken hebben.
Gulliver | 30-04-18 | 20:50

Bij deze dan excuus. Het was slechts een woordgrapje om de 'nogal innige' relatie tussen Trump en AIPAC/Netanyahu te illustreren.

Klassenfeind | 30-04-18 | 21:00

Geaccepteerd.
Ik gebruik het knopje zelden maar scroll gewoon door of reageer. Heb met scrollen wel een paar keer een onbewuste melding gemaakt maar scroll nu veilig in het midden.

Gulliver | 30-04-18 | 21:04
▼ 6 antwoorden verborgen

Denkt Bennie Netanyahu wel aan Thomas Erdbrink ?
Hij maakt van die fijne programma's.
Godverdomme.

Hensmunter69 | 30-04-18 | 20:34

Volstrekt onduidelijk wat hier nu precies van waar is. Ze staan mekaar allemaal naar het leven daar in het Midden-Oosten, er zijn allerlei belangen en veel informatie waarvan niet duidelijk is of en zo ja hoe nep-ie is.
Kan heel goed zijn dat Israël Iran gewoon te machtig vindt worden vlakbij in Syrië en vlak voor het voor hen heel belangrijke besluit om Iran-deal al dan niet te verlengen met in de wetenschap dat er een nieuwe minister van BuZa in de VS zit die hun zaak goed gezind is maar onder grote druk van Europa staat z’n kans grijpt om de zaken naar z’n hand te zetten..!

duh! | 30-04-18 | 20:29 | 1

In dat geval organiseer je normaliter geen live powerpoint met je regeringsleider, maar laat je een expendable uniform je leugens voor je verkopen.

Het gekozen medium en toonzetting maken dit toch wel een gevalletje all-in van de hand van Israel. De onuitgesproken boodschap is ook duidelijk: die deal is dood, en linksom of rechtsom gaat er wat aan die berg in Iran gedaan moeten worden. Het echte bijzondere aan deze boodschap is eigenlijk dat ie uberhaupt gedeeld wordt. Ik zat te kijken en dacht.. oh, dan zijn de Israelische jets nu dus onderweg naar Iran om dat project grondig om zeep te helpen. Maar niet dus, en dat is het meest opmerkelijke feit hier. Ik zou bijna denken dat Israel ervan overtuigd is dat het het niet alleen af kan hier. Want tot nu toe handelen ze dat soort zaken zonder veel lawaai vooraf af, en kijken achteraf wel wat er rechtgebreid moet worden.

F#ckingAwesome | 30-04-18 | 20:42

Iran gaat plat. Yup.

Príncipe | 30-04-18 | 20:27

Al dat geweldige knalspeelgoed is veel te duur om niet te gebruiken.

Binnenbaan | 30-04-18 | 20:26

Beste GS redactie. Ik kreeg zojuist voor de allereerstekeerever een melding dat ik een adblocker gebruik op jullie site. Dat is terecht. Ik gebruik een ad-blocker. Period.

Fok off.

Dubz | 30-04-18 | 20:25 | 5

Zonder adblock is het internet niet te harden, ook GS niet. Ik doe wel zo'n premium als ik een keer jeuk aan mijn bankpas heb. Als er tenminste niet zo'n automatische verlenging aan vast zit.

XaleX_2 | 30-04-18 | 20:49

@ kweet niet beter
Ublock origin
Kan dat en meer.

Is dit nog nieuws? | 30-04-18 | 21:26
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Klassenfeind | 30-04-18 | 20:24 | 3

Trump gaat hier ook beslist garen bij spinnen. Korea heeft-ie al in z'n zak zitten.

spinselsinjehoofd | 30-04-18 | 20:23 | 2

Korea heeft-ie al in z'n zak zitten.
spinselsinjehoofd | 30-04-18 | 20:23

Wellicht een tikje voorbarig? Laten we maar eens eerst wachten op concrete resultaten (een akkoord, wapeninspecties enz), want tot nu toe is het slechts gebleven bij wat snelle PR van 'handje houden en boompje planten.'

Klassenfeind | 30-04-18 | 20:35

Voordat NK haar nieuwe koers 180 graden heeft gedraaid en er weer een reden is gevonden om ZK naar het leven te staan is er wel het nodige water naar de zee gestroomd. Voorlopig is het dan ook één-nul voorTrump versus de rest van de wereld.

spinselsinjehoofd | 30-04-18 | 21:09

Zag net op internet ergens een foto met op de achtergrond de tekst "Iran lied". Dacht ik toch even dat Netanyahu een liedje voor Iran had geschreven ....

J. Jarig | 30-04-18 | 20:20

Vanaf welk punt gaan we spijt krijgen van onze "strategie" in het MO?

LuckyGirl | 30-04-18 | 20:19 | 3

Wat is eigenlijk onze strategie in het MO?

Rest In Privacy | 30-04-18 | 20:43

Ayatholla_Buttbanger:
Dat zou intussen iedereen wel willen weten.

LuckyGirl | 30-04-18 | 20:52

Ieder weldenkend mens heeft al lang spijt van “onze” strategie in het Midden-Oosten.

kempenaer | 01-05-18 | 00:15

Hoop dat de wind een beetje gunstig staat morgen, ivm de fall-out. Vrolijk WOIII iedereen!

nu is het | 30-04-18 | 20:19

Achteraf gezien is het wel apart dat en Merkel en Macron het opeens opnamen voor joden. Veel informatie is waarschijnlijk al eerder gedeeld met die landen. Merkel en Macron willen uiteraard het akkoord handhaven aangezien ze Airbussen willen verkopen. Trouwens was dit misschien niet de echte reden can hun bezoek aan het witte huis? Ding is ook interesant dat de OPEC (lees voornalijk soenitische golfstaten die Iran haten) juist nu productie aan het verminderen zijn, wat dus hoge olieprijzen veroorzaakt, die voornamelijk Europese landen en Azië (China) raken die het akkoord willen behouden. Als je zo eens rond kijkt lijken losstaande 3 regel nieuws stukjes opeens niet zo losstaand meer.

Snap_het_ook_niet | 30-04-18 | 20:17 | 1

Kijk ook eens in welke landen/regio's Iran actief is de laatste jaren. En naar de recentelijke glasnost van de kroonprins van Saudi Arabië. En daarna weer naar de protesten tegen de hoofddoekjes in Iran.

atheïstisch stemvee | 30-04-18 | 20:22

Met dank aan Links idool Obama die ze via een "deal" in staat gesteld heeft hun programma ongestoord af te maken.

Eurohater | 30-04-18 | 20:15 | 6

Kanarie_Geil:
En dat noemen we dan evenwicht.
Hilarisch als het niet zo schrijnend was.

LuckyGirl | 30-04-18 | 20:43

Kanarie_Geil
Ja in plaats van ons 100 jaar de ogen uit de kop te schamen voor onze criminele stompzinnigheid om een moslimland onze kerngeheimen te laten stelen, lopen we met een moralistisch vingertje naar Israel te wapperen.

Rest In Privacy | 30-04-18 | 20:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Beste knal trouwens op dat filmpje...

Ries13 | 30-04-18 | 20:13

Netanyahu zit zoals gewoonlijk weer uit zijn nek te lullen. Deze info is al lang bekend en al jaren oud. Hij wordt massaal uitgelachen op twitter op dit moment. Wat een engbek.

twitter.com/julianborger/status/99100...

rachid82 | 30-04-18 | 20:10 | 2

Massaal ja, 1 tweetje

Henk P | 30-04-18 | 20:15

Ja, want Twitter is een feilloos betrouwbare bron. Ze kunnen beter de Mossad opdoeken en een Twitter account aanmaken.

Rest In Privacy | 30-04-18 | 20:50

Hoe zit het eigenlijk met het kernwapenprogramma van Israël?

Klassenfeind | 30-04-18 | 20:09 | 6

Ze hebben 80 tot 100 kernkoppen. Maar die hebben ze zelfs met de Yom-kipoer oorlog niet ingezet.
Wat weer bewijst dat linkse mongolen die beweren dat Israel de grote agressor in het MO is, niet weten waar ze over praten.

Rest In Privacy | 30-04-18 | 20:53

Die heben ze inmiddels al een jaar of veertig, zonder brokken, dus daar maakt niemand zich meer druk om nee. Israel is een erg stabiel land met een erg lage kans op destabilisatie, omdat het een erg homogene traditierijke cultuur aan haar basis heeft, met de nodige geleerde en continu benadrukte lessen over wat er fout kan gaan in een oorlog. Ik heb niets tegen Iran als land, maar waar een sterk reactief theocratisch regime een kernbom blijft najagen ondanks zware druk en een langdurig economisch embarge moeten we ons extreme zorgen maken.

F#ckingAwesome | 30-04-18 | 20:53

F#ckingAwesome
Zeker als dat theocratische regime bijna niet kan wachten op de dag des oordeels.

Rest In Privacy | 30-04-18 | 20:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat heeft die Arabische lente ons toch een boel goeds gebracht.....man man man

Oepsie1234 | 30-04-18 | 20:07 | 3

De bloesem leek mooi maar het fruit is verrot.

Gulliver | 30-04-18 | 20:09

Je mag Obama daar voor bedanken. Die ging de moslims vertellen dat hij ze heel aardig vond en niet meer in zou grijpen in het MO

Rest In Privacy | 30-04-18 | 20:54

Die grote linkse bekken zorgen alleen maar voor wereldwijde ellende, vooral als de proletenkudde ze aan de knoppen heeft gestemd.

kempenaer | 01-05-18 | 00:09

Nu wordt duidelijk waarom Trump het met een vooruitziende blik de slechtste deal ooit vond.
Wel jammer voor Italië en Basel, die hebben net miljarden euro's geleend aan Irak...
Nouja voor Italië niet zo erg, want als ze geen politiek problemen hebben (volgens BNR radio "geen populistische regering aan de macht helpen) wordt de schuld opgekocht en afgeschreven door de ECB. Die 4 miljard die nu naar Irak is overgemaakt rommelen ze er wel tussendoor dan.
(google deze info...)

Rest In Privacy | 30-04-18 | 20:07 | 1

Ha ha en waar zou Italie die 4 miljard vandaan hebben gehaald? Overigens ligt Iran niet in Irak. (Google Earth deze info...)

Gulliver | 30-04-18 | 20:11

Allemaal geplande shit dit. Trump was altijd al tegen, Tillerson liet zich niet misbruiken voor een conflictkoers met Iran, toen kwam Pompeo en een paar dagen later ruikt Israël zijn kans. Europa gaan ze niet mee krijgen, maar de VS gaat vanaf zijn basissen in Qatar op basis hiervan de deal opzeggen en allerhande bombardementen uitvoeren op Iran. Ondertussen staan onze Soenitische vrienden van Islamitische Staat, al-Qaida en Saudie Arabië te juichen.

bulk | 30-04-18 | 20:03 | 8

Fuk de EU. Die hebben daar ondanks hun grote mond en de enorme hoeveelheden gratis geld die ze er heen sturen, helemaal niks in de melk te brokkelen.

Rest In Privacy | 30-04-18 | 20:57

Fuk jouzelf! Ik vind jouw naam sowieso verdacht vandaag de dag.

duh! | 30-04-18 | 21:02

Ja dat is meteen het grote nadeel van dit gebeuren. Dat iemand Iran's bom onschadelijk maakt kan ik alleen maar toejuichen. Maar de balans slaat dan weer door een andere verkeerde kant op ja. S-A was de laatste tijd wel aan een publiciteitsoffensiefje bezig, dus ergens lijkt me ook dat Trumps onberekenbaarheid ook daar de nodige voorzichtigheid veroorzaakt heeft. Veel meer valt er aan S-A niet te doen helaas. Teveel monies daar, zolang de olie nog strekt.

F#ckingAwesome | 30-04-18 | 21:51
▼ 5 antwoorden verborgen

Israel heeft al jaren 200 nukes op Iran gericht, maar oh wee als Iran ook wat in nukes wil gaan doen, dat kan natuurlijk niet en moet de VS het maar weer oplossen voor de jeauden.

zwellevertje | 30-04-18 | 20:02 | 5

Wat Gulliver zegt. We hebben te maken met een land waarvan de voormalig leider Khomeini een handleiding heeft geschreven over hoe je sex kunt hebben met babies. En wat je met de geiten moet doen die je een beurt gegeven hebt. Mensen aan de leiding met heel enge ideeen over de eindtijd.

BlowingBubbles | 30-04-18 | 20:38

BlowingBubbles | 30-04-18 | 20:38 |:
Het is triest, de bevolking verdient beter, iets dat we over onderhand elk volk kunnen zeggen.

LuckyGirl | 30-04-18 | 20:44

Ja en Israel weet ook dat die 200 nukes gericht op Iran weinig waarde hebben op het moment dat het regime daar ook over nukes beschikt. Die ayathollahs zijn niet bang om te verliezen, maar om er niet in te slagen te winnen. Afschrikking is geen verdediging tegen een gek. Preventief handelen is de enige verdediging tegen een gek.

F#ckingAwesome | 30-04-18 | 22:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou lekker dan, wil ik op 4 mei van alles gaan herdenken, moet ik weer opnieuw nadenken

Uilenspiegel | 30-04-18 | 20:02

Leuk ;-)

Al-Dente | 30-04-18 | 20:56

Bibi is goed bezig!

Selecter | 30-04-18 | 19:59

Gelukkig is Juncker een Poetinvriendje.

LuckyGirl | 30-04-18 | 19:58

Door alle problematiek binnen de eigen grenzen heb ik accute blikveldvernauwing opgelopen. Mijn eerste en enige gedachte: hou het lekker allemaal daar. Zo diep kan een mens blijkbaar zinken.

MickeyGouda | 30-04-18 | 19:58 | 1

Ja, ik heb ook bij mezelf een dergelijke verloedering gemerkt. Dat komt omdat de oorlog tussen islam en onze bestuurders enerzijds en de burgers van Europa anderzijds allang begonnen is; het is oorlog. Rutte en zijn EU hebben de oorlog verklaard aan de Westerse beschaving.

Boer Kini | 30-04-18 | 20:09

"Op 8 april zat Israël best wel waarschijnlijk achter de Syrische T4-basis, waar veel Iraniërs gestationeerd waren."
Mijn waarde @spartacus. Volgens mij zat Israël er wat meer soort van een dingetje bovenopdinges, op die T-4 Base. Niet erachter.
De reden voor de aanval waren trouwens niet zozeer de Iraanse drones die daar gestationeerd waren. Israël zou, zo berichtte de New York Times, een Iraans luchttransport opgemerkt hebben dat een Tor-raketsysteem vervoerde van Teheran naar de basis in Homs. Eerder was het de Israeli alv duidelijk geworden dat de T-4 basis onder commando van Iran stond. De aanval op de basis werd vervolgens ingezet om te voorkomen dat het Tor-systeem opgebouwd en geactiveerd kon worden. En dat is door twee F-15' s met een lucht-grondraketaanval ook met succes uitgevoerd. www.haaretz.com/middle-east-news/isra...

F. von Zeikhoven | 30-04-18 | 19:58

Ze zullen het nooit toegeven, maar reken maar dat de Arabische landen graag willen dat Israël Iran op z'n donder geeft. Arabieren hebben een grotere hekel aan Iran dan aan Israël. Het is ook vrijwel zeker dat Saudi Arabië de Israëlische luchtmacht vrij toegang zal geven tot het Saudische luchtruim als ze Iran besluiten aan te vallen. Op dat moment zal de Saudische luchtafweer even de andere kant opkijken.

halbstark | 30-04-18 | 19:57 | 1

Hé duim omhoog, zie onder :-))

Ruimedenker | 30-04-18 | 19:59

Iedereen hier die wat tegen Israël heeft en zo lekker pro-Iran is, vergeet dat zelfs de Saudie’s een grotere hekel aan Iran hebben dan aan de joden.
Voor het eerst in de geschiedenis zal er een alliantie ontstaan tussen soennieten en joden en het westen enerzijds en shiieten anderzijds. Rusland kijkt toe net als de afgelopen 40 jaar.

Ruimedenker | 30-04-18 | 19:56 | 9

Soennieten, dat zijn dus die lui van Al Qaeda en IS enzo. Misschien moesten maar we partij kiezen tegen hen?

obominotie | 30-04-18 | 20:44

Als Saoedie-Arabië in je alliantie zit, dan weet je dat je de foute kant hebt gekozen.
Barbaars volk dat terroristische organisaties steunt waaronder IS.
Osama bin Laden was een Saoediër en oprichter van Al Qaeda.
De 9/11 kapers waren Saoediërs.
Etc, etc. Eigenlijk was er al lang een Islamitische Staat voor IS werd opgericht: Saoedie-Arabië.

kempenaer | 01-05-18 | 00:01

Die alliantie bestaat al langer. Saudi Arabie is een door joden beheerste staat. Wahabisme is bedacht door Donhem joden.

Rest In Privacy | 01-05-18 | 00:07
▼ 6 antwoorden verborgen

Ondertussen is een gepast scepticisme over de bewering van Netanyahu wel op zijn plaats, we zijn al zo vaak om de tuin geleid "Saddam has waepons of mass destruction", "Iraqi soldiers throwing babies out of incubators".
Of wij het nu geloven of niet, maakt niet uit. We zitten erbij en kijken ernaar, en we mogen hopen dat koele hoofden overwinnen, d.w.z. als er iemand in het Midden-Oosten een koel hoofd heeft.

Van Duyvenbode | 30-04-18 | 19:55 | 2

Blair, Bush en Powell hadden nog niet een Powerpoint. Die kast met orders en schijven van Netanyahu kan ik ook wel als decorstukken aanleveren, maar de rest van de beelden zuig je niet zomaar uit je duim.

spinselsinjehoofd | 30-04-18 | 20:46

Weapons of Mass Disinformation.

Al-Dente | 30-04-18 | 21:14

Oh jee, maar Merkel zei dat de Iraanse leiders lievvvv waren (het Iraanse volk zal vast prima zijn, stuk prima'er dan wat hier ingevlogen is, maar de leiders mogen wat mij betreft best worden geherhuisvest)

Rest In Privacy | 30-04-18 | 19:52

En wat maakt het Israel en de VS nou uit of daardoor een oorlog met Rusland ontstaat. Die gaan er vast van uit dat zo'n oorlog weer eens Europa als slagveld zal hebben.

WirMachenMusik | 30-04-18 | 19:50 | 1

Niet zo bang zijn. Muziekmakertje. Pak je gitaar en speel een deuntje.
De Russen zijn een prima volkje, die komen geen oorlog voeren. Dat is allemaal marketing. Coldwar was altijd al business.

Ruimedenker | 30-04-18 | 19:58

Iran komt nu pas echt goed in het vizier. Hun trouwe bondgenoot Kim van N-Korea heeft eieren voor zijn geld gekozen, en valt dus weg.
Niet dat wij de situatie op de grond kunnen beoordelen, of dat er iets van het verhaal van Netanyahu klopt, geen idee. Maar dat Israël denkt dat Iran aan een bom werkt, daar gaat het om. Enfin, na N-Korea komt nu Iran in het vizier.

Van Duyvenbode | 30-04-18 | 19:49 | 1

De As van het Kwaad.

Gulliver | 30-04-18 | 19:57

Het Iran akkoord was sowieso slecht. Obama heeft zo veel toegegeven en hezbollah zo veel uit de wind gehouden in opdracht van Iran, zie cassandra onderzoek www.politico.com/interactives/2017/ob... dat het niet ondenkbaar is dat Obama wel eens de chamberlain van ww3 kan worden en trump de Churchill.

Snap_het_ook_niet | 30-04-18 | 19:47 | 1

Obama is het predikaat antisemiet zeer zeker waardig.

Haberdoebas | 30-04-18 | 20:46

Tragisch voor de Israëli's en voor al die verlichte Perzen onder de Iraniërs, maar misschien is het gewoon tijd dat in die regio de vlam in de pan slaat. Het kan niet eeuwig zo doorgaan.

De Vrijlansier | 30-04-18 | 19:44 | 3

Wat is eeuwig? Het gaat zo al 1400 jaar.

Francisca | 30-04-18 | 20:13

Dat definiëren we dan als eeuwig.

De Vrijlansier | 30-04-18 | 20:32

Misschien valt er nog wat te redden onder ruïnes die de islam van de Perzische beschaving heeft gemaakt.

Rest In Privacy | 30-04-18 | 21:12

De leugens over Irak, Lybië en Syrië wegens "succesvolle ontvangst" door Westerse MSM geprolongeerd. En deze keer voor de afwisseling niet door een Amerikaanse spreekpop als Colin Powell maar door "himself".

WirMachenMusik | 30-04-18 | 19:43 | 1

Op een gegeven moment ga je het patroon herkennen.

Rest In Privacy | 01-05-18 | 00:04

Zul je net zien; was het toch weer de butler, met een loden pijp, in de keuken.

kweethetooknietbeter | 30-04-18 | 19:38 | 1

Net zo voorspelbaar als de fabel van de kikker en de schorpioen.

Rest In Privacy | 30-04-18 | 21:13

Wat dacht u van Pakistan.
Moslimland met een kernbom.

Kanarie_Geil | 30-04-18 | 19:36 | 4

Ja en sindsdien is het de facto een militaire dictatuur. In het zadel gehouden met Amerikaanse dollars. Leuk zo'n kernbom.

atheïstisch stemvee | 30-04-18 | 19:52

Mede mogelijk gemaakt door Nederland, met name Urenco in Almelo. Een gevolg van die aan misdadigheid grenzende naiviteit van sommige Nederlanders.

halbstark | 30-04-18 | 20:00

halbstark
Ja. een moslim die niet te vertrouwen was. Je verwacht het niet.

Rest In Privacy | 30-04-18 | 21:15
▼ 1 antwoord verborgen

Tja de timing is natuurlijk ideaal voor dit verhaal hetgeen je behoorlijk argwanend moet maken. Zoals Netanyahu zelf ook aangeeft: over 2 dagen neemt Trump een besluit over de nucleaire deal met Iran.

Simon_GS | 30-04-18 | 19:35 | 3

Het signaal van Israel lijkt mij duidelijk. Blaast Trump de deal niet af dan blaast Israel hem op.

Gulliver | 30-04-18 | 19:41

Natuurlijk is deze presentatie exact getimed. Maar dat zegt niets over het waarheidsgehalte ervan.

F#ckingAwesome | 30-04-18 | 19:42

Psies FA, en zo is het. Sterker: deze bevindingen op een willekeurig moment slaat kant nog wal.

spinselsinjehoofd | 30-04-18 | 20:13

Ergens geeft het me rust dat de puinhoop zo allesvernietigend groot zal zijn als WO3 ooit uitbreekt, dat je niet eens meer hoeft te 'preppen'.
Het scheelt denken over kelders, drinkwater, straling, veilig houden van je naasten, gezond eruit komen, etc.
Verstand op nul en als je gaat, dan ga je. Net als na een meteoriet, of acute hartaanval.

Vage_eddie | 30-04-18 | 19:34 | 4

Is dit nog nieuws? | 30-04-18 | 19:18
Hahaha cynisme altijd +1

Deksmaat | 30-04-18 | 20:41

En het is goedkoper dan scheiden ook nog.

BlowingBubbles | 30-04-18 | 20:45

kweethetooknietbeter, Met een voorraadje voor een jaar of 10 heb je geen last van de komende BTW verhogingen.

W_F | 30-04-18 | 21:40
▼ 1 antwoord verborgen

Israel gaat de ondergang van het Westen worden.

JohannesKoon | 30-04-18 | 19:33 | 7

Denk eerder dat de islam de ondergang van het westen wordt ze zijn al een aardig eindje op weg. Alles wat tegen islamitische landen wordt ondernomen die, alle Joden dood wil hebben dan wel Israël wil vernietigen, is wat mij betreft te prima.

DerkArie-ut-de-Achte | 30-04-18 | 19:44

Iran wil de dominante factor worden in het Midden-Oosten. Israël staat in de weg.

atheïstisch stemvee | 30-04-18 | 19:47

In de zin waarop het Westen met Israel omgaat en zichzelf daarmee in de voet schiet, waarna de wereld haar ogen zal openen tav het verlichtte vrije westen die jarenlang de dictaturen waar ze onder leden in stand hielden, wel ja.

Re:Kniftig | 30-04-18 | 19:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Nou zeg, wat een toeval.

Net nu de EU bezig is met dat nucleaire akkoord van Iran, 't allemaal wat minder gaat in Syrië en blijkt dat er zeer, zeer waarschijnlijk geen chemische aanval heeft plaatsgevonden, komt opeens dit.

Het lijkt wel magie. Je. Kunt. Het. Niet. Verzinnen.

Al-Dente | 30-04-18 | 19:32 | 3

Oorlog is informatie vergaren over de vijand. Reken er maar op dat Israël over data beschikt. Info delen in oorlogstijd is een domme strategie, vandaar dat “ de pers” niet over de juiste data beschikt. Israel heeft helemaal geen belang bij oorlog maar wel met vrede. Vrede is onmogelijk met het Iraanse regime.

Ruimedenker | 30-04-18 | 19:37

@Ruimedenker | 30-04-18 | 19:37

Oorlog is helaas ook desinformatie en propaganda. En reken er maar op dat Israël, net als alle andere landen, daar een ware meester in is.

Al-Dente | 30-04-18 | 20:24

Ook met Iran kan beter de dialoog worden gezocht.
In Syrië vecht Iran aan de goede kant. Samen met Assad en Rusland.
Die chemische aanval begint steeds dubieuzer te worden.
Triest dat het Westen steeds meer aan geloofwaardigheid aan het inboeten is, in tegenstelling tot de Russen en Chinezen, wiens aanzien groeiende is.

kempenaer | 30-04-18 | 23:48

Wat een hoop conspiracy nutcases tegenwoordig op GS :o

Proditor | 30-04-18 | 19:30 | 4

Ja inderdaad zeg, valt bij deze draad wel erg op. Israel heeft vel teveel te verliezen door een regeringsleider live op tv te laten liegen. Geen deniability meer. Ik denk dat we kunnen aannemen dat elk woord hier in esentie waar was, maar dat timing en delivery van dolie bottom line wel enigszins op effect berekend zijn hier.

F#ckingAwesome | 30-04-18 | 19:40

Ah, het scheldwoord voor red-pill people. Beetje hetzelfde als een PVV'ers wegzetten als nazi's.

XaleX_2 | 30-04-18 | 19:48

@ proditor
Klakkeloos en gezagsgetrouw de “officiële” versie napapegaaien is vrij onnozel.
Herinner je die sneue presentatie van Colin Powell nog met die WMD van Saddam die niet bestonden?

kempenaer | 30-04-18 | 23:45
▼ 1 antwoord verborgen

Israël is qua oppervlakte en qua inwoners een klein land ze wachten niet af dat heeft ook het verleden al bewezen. Een geavanceerd leger en een uitstekende inlichtingdienst help ook wel aardig. IDF go for it.

DerkArie-ut-de-Achte | 30-04-18 | 19:29

Iedereen maar lullen over Erdogan, Putin, Orban en Trump terwijl de gevaarlijkste man president van splijtzwam Israel is.

DrumPiet | 30-04-18 | 19:29 | 7

Ruimedenker | 30-04-18 | 19:31
Haha, preventief ingrijpen. Mooi eufemisme.

DrumPiet | 30-04-18 | 19:39

Tobi | 30-04-18 | 19:34
Tuurlijk, de antisemietkaart. Je gaat je gang maar jongen.

DrumPiet | 30-04-18 | 19:40

"splijtzwam Israel"
Ja zonder Israel zou het MO een paradijs van vrede en verdraagzaamheid zijn.
Ga jij maar weer foezelige linkse stenciltjes lezen

Rest In Privacy | 30-04-18 | 21:21
▼ 4 antwoorden verborgen

De strategie van Iran is Israël te omsingelen met raketten en dan massaal afschieten. Via proxy zoals Libanon (Hezbollah) en Syrië waar ze veel militaire basis bouwen.

Aangezien Israël niet alle raketten uit de lucht kan halen bij een aanval en Israël een klein land is , betekent zo'n raket aanval misschien het einde van Israël.

Iran heeft gezworen Israël te vernietigen............... en daar zullen ze niet van afwijken.

Iran zal zijn nucleaire wapen ontwikkeling nooit opgeven.

Zoals gezegd word door de premier van Israël is de Obama deal met Iran een zeer slechte deal wat Irak uiteindelijk atoomwapens zal opleveren.

Kaskensj | 30-04-18 | 19:27 | 1

En de bevolking van de proxy's mogen de klappen opvangen, zoals in Jemen

Rest In Privacy | 30-04-18 | 21:27

Damn, hier wordt Iran toch even in zijn onderbroek gezet terwijl de wereld toekijkt. Niet goed tot de macht twee.

spinselsinjehoofd | 30-04-18 | 19:26

The Forever War.
Prima boek, helaas ook de realiteit.

Abject | 30-04-18 | 19:25 | 1

Israël heeft het recht om zichzelf te verdedigen tegen aanvallen van buitenaf en binnenuit, maar wel een beetje terughoudend graag. Al die Israëlische tripjes Syrië in kan deze goj niet zo waarderen.
Het Jodendom is trouwens ook geen doctrine die beschaafd te noemen is, wel intolerant en vrij bizar.

kempenaer | 30-04-18 | 19:22 | 7

Leyrann | 30-04-18 | 19:30
Kan ik beantwoorden voor je... maar ik zal het maar niet doen. VvMU only goes so far.

XaleX_2 | 30-04-18 | 19:39

Kempenaer, je vergeet te vermelden dat de familie Assad al véle jaren dominant aanwezig is in Libanon, met maar één doel...... Israël.

Ruimedenker | 30-04-18 | 19:50

Israël is bij geen enkele islamitische staat geliefd, maar Assad is geen serieuze bedreiging voor Israël te noemen. Het zijn de Iraniërs die Hezbollah in Libanon aansturen.

kempenaer | 30-04-18 | 23:27
▼ 4 antwoorden verborgen

En zoals ik loop te roeptoeteren overal.. vrede met noord Korea is een shift of interest, het gaat niet om vrede. Het gaat om de wapenindustrie en hun verdienmodel. Interest shift to Iran/Russia confirmed.

XaleX_2 | 30-04-18 | 19:21 | 1

U snapt het.

Rest In Privacy | 30-04-18 | 22:41

Israel heeft geen belang bij een stabiel midden-oosten. Het heeft oa directe steun geleverd aan de Syrische tak van Al-Quada en bombardeert regelmatig zijn buurlanden. Maar goed, vriendje van de VS dus dan mag het.

Parmenidis | 30-04-18 | 19:21 | 7

@Vage_eddie Het Syrië van Assad is echter terdege een seculier land, waar je gewoon als vrouw zonder kopvod over straat kan en alcohol kan nuttigen. Ik durf zelfs te stellen dat het net zo seculier is als Israël.

Parmenidis | 30-04-18 | 21:03

Parmenidis | 30-04-18 | 21:03
Ik zal geen enkel regime in die regio vrijpleiten, maar inderdaad is het zo dat Syrië een van de weinige seculiere landen is. Het lijkt inmiddels wel dat zulks niet mag.

toetssteen | 30-04-18 | 23:00

Goed comments Parmenidis.

Rest In Privacy | 30-04-18 | 23:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Iets zegt me dat we in spannende tijden leven. Geschiedenis wordt geschreven "as we speak".

spinselsinjehoofd | 30-04-18 | 19:21

In deze netelige kwestie vertrouw ik helemaal niemand.
Assad niet, IS niet, Erdogan niet, Rusland niet, Amerika niet, Iran niet.
Het enige waar je op kunt vertrouwen is dat Israel opkomt voor zichzelf.
* bier en nootjes pakt en het verder ook niet meer kan schelen *

Osdorpertje | 30-04-18 | 19:20 | 4

@Tobi | 30-04-18 | 19:23
Dank je. Witte boterham met (chocolade) halva spread terugschuiven doet.

Osdorpertje | 30-04-18 | 19:38

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de visie onze eigen Mark Rutte hier op.

kweethetooknietbeter | 30-04-18 | 20:08
▼ 1 antwoord verborgen

Wat ik echt raar vind is dat dit toch wel grote nieuws nergens te lezen valt. Niet op nu, niet bij de Volkskrant, Telegraaf, NRC en zelfs niet op het gezaghebbende teletekst. Da's toch raar?

th3freeze | 30-04-18 | 19:19 | 8

Nee helemaal niet zo gek. Je moet het zien uit de oogen van linkse mensen . Dan moet je Trump gelijk geven en dat gaat niet gebeuren

automaat | 30-04-18 | 19:47

Is niet raar, dat heet wegkijken. Geen onrust veroorzaken bij dat inmiddels in Nederland aanwezige grote contingent Jodenhaters, ook wel het Halal Paard van Troje genoemd of De Vijfde Colonne.

Nelis SplitBloes | 30-04-18 | 22:04

Die hebben pas voorpagina's vol als Trump uit de Iran deal stapt wat hij al heel lang (jaren) van plan is. Kunnen Macron en Merkel op hun kop gaan staan, dat verandert zijn standpunt niet.

Roze_bril_drager | 01-05-18 | 00:17
▼ 5 antwoorden verborgen

Bibi maakt er wel een mooi verhaal. 5 reeten voor de uitvoering.

Mark_D_NL | 30-04-18 | 19:18 | 2

Powerpoint presentatie, tja. Als Rusland met een persconferentie komt met bewijs en getuigen dat die gifgas aanval in Syrie nep was dan is het 'propaganda', maar dit is allemaal echt.

XaleX_2 | 30-04-18 | 19:25

Net een spreekbeurt op de middelbare school.

E-Burke | 30-04-18 | 19:25

Whut what? Gaat Israël ook meedoen? Heel even verder googelen. Wow.

Deksmaat | 30-04-18 | 19:16 | 3

Iedereen en z'n moeder kan meedoen in Syrië eventueel om nieuwe wapens te testen. Al dan niet met steun van de VN.

Is dit nog nieuws? | 30-04-18 | 19:18

Is dit nog nieuws?
Een ongemakkelijke waarheid.

LuckyGirl | 30-04-18 | 19:48

Is dit nog nieuws? | 30-04-18 | 19:18
Ik stam van Pools-Russische komaf en herinner me de verhalen tijdens familiebijeenkomsten. Daar speelde WO2 altijd een hoofdrol in. Als kind heb ik me altijd afgevraagd hoe een wereldoorlog überhaupt kan ontstaan. Waarom er niemand "Ho stop!" kan zeggen.
Nou daarom dus. Eigen wapens testen, landjepik.

Deksmaat | 30-04-18 | 19:56

Machtige mannen van middelbare leeftijd met een klein piemeltje, de wapenindustrie die de kassa hoort rinkelen en gewone burgers en kinderen die het slachtoffer zijn.

Tot zover het superieure ras de mens.

Bakito | 30-04-18 | 19:16 | 3

Yup, zo zit het kort gezegd.

XaleX_2 | 30-04-18 | 19:17

Benjamin Netanyahu is 68, dat is niet meer middelbaar.

Mark_D_NL | 30-04-18 | 19:19

Nee, Mark_D_NL, gezien de huidige levensverwachting is 68 middelbaar. Natanyahu is echter niet BEmiddelbaar als het gaat om het voortbestaan van zijn land en TERECHT!

Nelis SplitBloes | 30-04-18 | 22:08

Weet je wie er ook 'nuclear weapons' heeft....

XaleX_2 | 30-04-18 | 19:15 | 2

Ik weet wel wie ze net niet had.. anders had het hier nu Keinstahl geheten..

Europees_Aanbesteed | 30-04-18 | 19:33

Xalex, Shut it down, the goyim know.

Rest In Privacy | 30-04-18 | 23:53

Lijkt mij handig om als jood de komende dagen niet met islamvolgers samen iets te gaan ondernemen wegens ingegoten gesubsidieerd gif.

van stampij | 30-04-18 | 19:15 | 3

Want dat is doorgaans wél een goed idee voor de joodsgezondheid?

Tobi | 30-04-18 | 19:21

Er zijn overigens moslims die geen enkel probleem met joden hebben.

Dat gezegd hebbende, zou ik joden inderdaad wel aan willen raden om alleen om te gaan met moslims die ze kennen en vertrouwen.

Leyrann | 30-04-18 | 19:26

@Leyrann : als puntje bij paaltje komt, dus de poep de ventilator raakt, zal uiteindelijk elke moslim kiezen voor zijn geloof... en dus vijand van het westen zijn.

Keyboardspeler | 30-04-18 | 21:42

Misschien was het stiekem Assad! Die schijnt wel vaker te bombarderen!
Hihi. Heeft onze regering al steun gegevens voor deze actie?

Is dit nog nieuws? | 30-04-18 | 19:12 | 1

Tuurlij. Zou antisemitisch zijn om niet achter Israel te staan. Israel is onze belangrijkste bondgenoot. Oh wacht, je moet dan wel een megastroom migranten op de koop toenemen.

Rest In Privacy | 30-04-18 | 23:52

Ik geloof nu al geen reet van de aantijgingen. New World Order wil een flinke oorlog en dat gaat meneer Netan ff vertellen aan de wereld.

XaleX_2 | 30-04-18 | 19:11 | 1

Tsja, volgens die gedachte kan het juist ook kloppen en heeft die NWO Iran geholpen met datzelfde doel. Wij zullen het waarschijnlijk nooit te weten komen...

Beeropdeweg | 30-04-18 | 22:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

Schietpartij sportschool Amstelveen, 1 dode