Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feestje. Rutger Groot Hamassink en Sadet "Chavez was OK olé" Karabulut op het Marxisme Festival

Altijd als een zure linkse systeemlul zegt dat de universiteit een neoliberaal bolwerk van rechtse blanke haatmannen is kun je zeggen: 'haha nee hoor, want je kan niet met vlaggetjes van Hitler rondlopen op de faculteit maar als je een festival wilt organiseren voor een totalitaire haatideologie gebaseerd op permadeugen dan krijg je gewoon subsidie en een zaaltje'. Enter het Marxisme Festival. Meisjes en jongens uit gezellige middle class-families die lekker schoppen tegen hun achtergrond middels het vereren van tientallen miljoenen doden, gaan dan een dag lang aapjes of colour uit de struggles elders op het podium trekken voor hun eigen goede gevoel en natuurlijk zijn de Es Pee en GroenLinks er ook gewoon bij. 

U begrijpt: het wordt weer fappen op de haatdragende subsidie-arabieren uit Palestina (in elk moslimland werden communisten gewoon tegen de muur gezet, in de lange twintigste eeuw, maar vermoei de deugers niet met feiten) en de plundernegers van BLM (dat het kapitalisme uiteindelijk door de industrialisatie zorgde voor het einde van de slavernij hoef je ze ook niet te vertellen) en zo worden de partijkaders van de linkse partijen weer van onderaf aangevuld met nieuwe haatdragende Duyvendakjes. 

Geen wonder dus dat de partijen zelf ook gezellig mee doen. Rutger Groot Wassink zal vertellen over de zegeningen van de goelag-archipel en waarom vrijheid van kunst, literatuur en politiek eigenlijk met bajonetten moet worden doodgestoken en Sadet Karabulut legt uit dat supermarkten met lege schappen en verhongerende babies eigenlijk veel leuker zijn dan werken, centjes sparen en verstandig zaakjes opbouwen. Communism, it's a party.

Reaguursels

Inloggen

Vreemd, De meesten zijn hier pro-Poetin, maar anti-communist.

bdn01 | 22-04-18 | 23:07

The new fascists will call themselves Anti FAscists.

Al_Capsone | 22-04-18 | 15:33

Het atheïstische sprookje wat communisme heet.
Ook zijn er mensen die zeggen dat wanneer zijzelf aan de macht zouden zijn, dat zijzelf het beter zouden doen dan Staiin of Mao of Polpot etc.... Mensen die dat denken hebben boter op hun hoofd (en zijn uber-narcistisch) en hebben niets begrepen van het communisme. Communisme uitgevoerd volgens regels van het communisme, zal altijd leiden tot massagraven. En voor de liefhebbers, ook het nationaalsocialisme is een atheïstisch sprookje. Door het navolgen van atheïstische sprookjes zijn verschrikkelijk veel mensen vermoord. Toch is het gelukt om de aandacht af te leiden en niet te praten over de wortels van deze massamoorden (atheïstische sprookjes). En als afleiding toch de (Christelijke) religie aan te wijzen als bron van alle kwaad. Heel ironisch allemaal want Marx wordt nagepraat.

Jesaja | 22-04-18 | 11:01 | 2

Wat heeft het atheïsme hiermee te maken? Ik heb niets met geloof maar nog minder met communisme.
Misschien is iedere communist een atheïst maar niet iedere atheïst is een communist.

yooooh | 22-04-18 | 15:15

Dit betekent natuurlijk niet dat godsdienstige fanaten nooit massamoorden hebben gepleegd. De inquisitie kon er ook wat van. Zelfs de calvinisten in Geneve verbrandden ketters op de brandstapel. De communistische en nationaal-socialistische satans hebben hun oude voorbeelden goed nagevolgd. In alle drie de gevallen was het de antichrist die werkte. Overigens ben ik gaan geloven in het bestaan van de satan toen ik hoorde hoe Duitse christelijke theologen in de jaren 20 en 30 opriepen tot totale vernietiging van de joden.

Jezus_Boeddha | 22-04-18 | 15:18

Ik vind marxisme-leninisme net zo aantrekkelijk als een verse hondedrol in mijn pannetje erwtensoep.

Jezus_Boeddha | 22-04-18 | 07:13

Ik vraag me af of kameraad AFD intussen alweer in genade is genomen? Of is ze op zo'n extremistisch links feestje nog steeds persona non grata?
twitter.com/annefleurdd/status/864440...

michelpen | 22-04-18 | 01:06 | 1

Echte marxisten-leninisten bestrijden ook elkaar op leven en dood. Dat is het enige positieve aan ze.

Jezus_Boeddha | 22-04-18 | 07:08

De foto lijkt wel genomen tijdens een Parteitagung van de SED in de DDR. Of tijdens een zitting van de Opperste Sovjet. Leuke griezelfoto.

Jezus_Boeddha | 22-04-18 | 00:27 | 2

Ondertitel van de foto: Es spricht der Fuehrer der Partei.

Jezus_Boeddha | 22-04-18 | 00:28

Dat griezelfestival duurt twee dagen.😢

Jezus_Boeddha | 22-04-18 | 00:34
-weggejorist-
pro1991 | 21-04-18 | 23:59 | 1

Lenin en de vrouwtjes. Nooit gedacht dit nog eens mee te maken.

Ernst Oosters8389 | 21-04-18 | 22:17

Het enige wat marxisme ooit heeft bereikt is het vullen van massagraven.

Doodeng dat er nog zoveel lieden geloven in een totalitaire geweldige ideologie in 2018. Maar ach. Miljarden geloven ook in de eveneens gewelddadige islam en gristendom. Het zal wel bij de mensheid horen, het verheerlijken van massamoorden en dictatuur.

Graaf_van_Hogendorp | 21-04-18 | 22:00 | 1

Toch blijf ik dankbaar dat het nationaal-socialisme en communisme zijn weggevaagd.

Jezus_Boeddha | 22-04-18 | 15:23

Kapitalisme gaat niet werken omdat uiteindelijk een klein aantal despoten alles zullen bezitten. En uiteindelijk alles kunnen bepalen. Waar je werkt, wat je verdiend, waar je woont, wat je wel of niet mag denken. Een soort communisme.
Power to the people!

oplichter | 21-04-18 | 20:19 | 2

Mijn zakken zijn wel gevuld.... maar nog lang niet vol. En verder: "Greed is good, greed works". Dit in tegenstelling tot het uitdwlen van graties geld, gejat met een ideologische onderbouwing uit de portomonee van menaen die wèl gewoon de klauwe uit de mouwe steken. Communisme en socialisme (links fascisme is een betere benaming ? Werkt.Gewoon.Niet. Was nooit een succes en zal het ook nergens worden.

Grijskijkert | 21-04-18 | 20:36

Dat is hetzelfde als je huis laten slopen en een andere in de plaats bouwen omdat de afvoer verstopt was. Je vervangt ook nog een aantal monopolisten door 1 grote monopolist. De enige wat je hoeft te doen is wetgeving maken ter voorkomen van monopolie vorming op beperkte bronnen (b.v. land) en wetgevingen inperken die monopolie vorming juist stimuleren (zoals te lange octrooien op medicijnen).
Waar alles op neer moet komen is dat burgers zo veel mogelijk vrijheid hebben. De vrijheid om te falen en de vrijheid op te slagen. Falen als vrije mens is zelfs beter dan leven als een slaaf onder communisme, want dan blijft er tenminste hoop en kans op verandering door inzet.

letters_of_cijfers | 21-04-18 | 20:44

Je zult maar in Havanna aan de Amstel wonen en met dit soort gekkies van doen hebben.
Samen met die andere malloot vd Internationale Socialisten spreken. Volledig van de pot gerukt daar, die man mag dus ook nog meepraten als het gaat om het bestuur in Amsterdam.

Doe mij Tubbergen maar :).

KeesRoeiboot | 21-04-18 | 20:08

Is halloween al in april?

Jezus_Boeddha | 21-04-18 | 20:05

Niet minder walgelijk dan Voorpost. En kijk Sylvana eens glimlachen op de foto. Niet gehinderd door enig historisch besef.

Hommel | 21-04-18 | 19:56 | 2

Natuurlijk glimlacht Syldrama, Ho Chi Min Wassink heeft voor de GR18 verkiezingen al aangekondigd dat een puur linkse coalitie incl. Bij1 (als die zetels zouden halen) zijn voorkeur verdient. BIJ1 die het Joodse convenant niet wilde ondertekenen evenals Denk, op grond waarvan Denk uitgesloten. En BIJ1 blijkbaar niet.

Memek | 21-04-18 | 20:13

Zij is gewoon een opportunist uit om jouw geld te stelen via de makkelijkst mogelijke weg.

letters_of_cijfers | 21-04-18 | 20:47

Er was eens een tijd, not so long ago, dat het communisme flink schipbreuk leed. Het IJzeren Gordijn viel, het Oostblok brokkelde af. Pol Pot, Ceausescu en soortgelijke communistische schoften delfden het onderspit, slechts nog een zooitje dwazen in Noord Korea bleven strak het communisme volgen, de lachertjes van deze globe.
Dan zou je toch zeggen, hé dat communisme is verslagen, men is daardoor een hoop wijzer geworden. Niet bij Groen Links, SP en hun volgelingen.

Memek | 21-04-18 | 19:54

Stalin 40 milj doden, Mao 70 milj doden, Pol pot 1,7 milj doden, Kim Il-sung 1,6 milj doden.
Lijkt me wel een feestje waard zou ik zeggen.

En anderen nog moraliserend toespreken ook.

Rest In Privacy | 21-04-18 | 19:43 | 1

Ja wat wil je! Links en hypokriet. Zijn synoniemen.

Jezus_Boeddha | 22-04-18 | 00:24

Ik snap die mensen niet. Hier roepen dat er geen grenzen zijn, de wereld van ons allemaal is en #wearehere steunen, maar tegen de Israëliërs zijn die de boel "bezetten" en illegaal zijn. Niemand is toch illegaal?

NaughtiusMaximus | 21-04-18 | 19:41 | 2

Zodra ze communisme kunnen implementeren dan zijn de grenzen dan ineens wel nodig om de eigen bevolking binnen te houden.

letters_of_cijfers | 21-04-18 | 19:47

Het paradoxale is dat Israel begonnen is als socialistisch/communistisch land. Met het kibuts systeem (wat daar wel werkte en werkt). En de arbeiders partij was in het begin oppermachtig.
Daarom moest Amerika er in eerste instantie niet veel van hebben.
Erg raar dus dat links hier allemaal van die Palestina-pijpers zijn.

Rest In Privacy | 21-04-18 | 20:05

Vermoei anarchisten vooral niet met feiten. Helemaal juist Zentgraaff. En dat in een tijd waarin het halve land op krakersbolwerk GroenLinks staat te stemmen. Om te janken.

de Voorzittert | 21-04-18 | 19:32 | 1

Communisten en ander links gespuis kunnen gen anarchisten zijn zeker niet als men verandering wil door dwang op te leggen op het individu.
Anarchisme gaat over zelfbeschikking en collectivisme op vrijwillige basis. Niet door dwang dus en het afpakken van bezit.

miko | 21-04-18 | 19:44

Communisten zijn gewoon de rode nazi's.

Europees_Aanbesteed | 21-04-18 | 19:30

Communisme is slavernij waarbij de overheid de eigenaar is van je lijf en van de vruchten van je arbeid. Iedere ideologie die de vrijheid van burgers schendt is fundamenteel immoreel net als de mensen die zulke ideologieën willen implementeren. Ik wil vrij zijn. De gemiddelde werkende burger in Nederland is al ca. 75% slaaf van de overheid als je alle belastingen op belastingen bij elkaar optelt. Ik heb geen zin in om 100% slaaf te zijn. Als die linkse commie-bastards zo nodig communisme willen implementeren, dan kunnen ze samen een stuk land kopen en daar wonen en hun communistische fetish helemaal beleven met elkaar (zoals bij de Kibbutz'en in Israel) totdat ze eventueel spijt van krijgen. Dan is het weggeven van hun vrijheid tenminste hun vrije keus in tegenstelling tot communisme opgedrongen door de staat.
Verder spreken communisten over kapitalisme alsof het ook een ideologie is. Maar dat is bedrog: kapitalisme wordt juist gekenmerkt door vrije-handel, recht op eigendom, minimale overheids bemoeienis en regels (b.v. enkel gericht op het voorkomen van monopolie vorming want dat is weer een schending van vrije-handel). Dezelfde bedrog hoor je vaak van gelovigen wanneer ze atheïsme beschrijven alsof het ook een geloof is.

letters_of_cijfers | 21-04-18 | 19:28 | 5

letters_of_cijfers | 21-04-18 | 19:38
Het ontbreken van een systeem is anarchie. Het kapitalisme is geen anarchie, maar een geordend systeem dat een rechtsstaat veronderstelt.

Van Duyvenbode | 21-04-18 | 19:41

@Van Duyvenbode Anarchie is het ontbreken van wetgevingen, politie, eigenlijk alles. Dit zijn wat bredere kaders dan die van de economie.

letters_of_cijfers | 21-04-18 | 19:45

Bredere kaders waarvan de economie afhankelijk is. Zonder rechtsstaat is kapitalisme niet mogelijk. Eigendom moet worden vastgelegd in de wet, anders bestaat eigendom niet.

Van Duyvenbode | 21-04-18 | 19:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Die Wassink heeft achter op zijn schedel zo'n enge pluk hoofdhaar dat het mij helemaal niet verbaast dat Sylvana S daar vol walging naar kijkt en de vrouw die naast haar zit haar lachen niet kan inhouden.

gestoptmetroken | 21-04-18 | 19:26

En over dat links en rechts: wat op Joperiaanse en andere blogs, misschien ook hier, links en rechts wordt genoemd is allebei zeer collectivistisch. Het PVV-rechts heeft NIETS te maken met het ongebreideld kapitalistisch rechts. Ben daarom als vermogende vrouw ook blij dat links al zijn energie gebruikt voor "PVV-rechts" omdat die niet aardig voor zandnegers zijn. Daarom ook dank allemaal dat links nu is gereduceerd tot 37 zetels.

skoftig | 21-04-18 | 19:21 | 3

Bedoelt u nou dat "ongebreideld kapitalistisch rechts" niet collectivistisch is?

Van Duyvenbode | 21-04-18 | 19:28

Nee, dat kan niet collectivistisch zijn. Dat is ratrace en rennen naar de top. Je hebt wel collectivisme nodig (Facebook bijv) om in je eentje stinkend rijk te worden. Maar een echte kapitalist is meestal geen collectivistische ideoloog.... toch?

skoftig | 21-04-18 | 21:06

Goede skoftig, ik denk dat wel dat v. Duyvenbode bedoelde wel klopt. Collectivisme voor de mensen waar ik mij geld op verdien, voor een bepaalde groep klopt dit wel.

nikolaos | 21-04-18 | 22:06

Het komt nog eens zover dat iemand die een ander echt wil helpen omdat die diep in de shit zit, dat niet doet omdat ie denkt "oh nee, dan denken ze dat ik links ben, dat nooit". Die foto is waarschijnlijk de grootste collectie van egoisten die je bij elkaar kunt krijgen

skoftig | 21-04-18 | 19:15 | 2

Mevrouw Skoftig, dank voor uw visie.

deKerrieKip | 21-04-18 | 19:30

Alle "deugers" zijn dat niet om de wereld beter te maken, maar om narcistisch te schinen in de deug-spotlights.
Daarom is er iedere week weer een nieuw deug-thema waar nieuwe sjw-sterren even kortstondig kunnen sprankelen bij DWDD/Pauw/Jinek. of andere deug-media.
Tot er weer iemand met iets nieuws komt.

Rest In Privacy | 21-04-18 | 20:01

hij mag dan "rutger groot wassink" heten,
hij is "rutger klein breinink"

win | 21-04-18 | 19:06 | 2

Dubbele naam. Super chique. Omdat hij het moeilijk heeft met zijn afkomst achtergrond en zich willen afzetten moeten anderen maar links geknecht worden. Eigenlijk hebben dat soort types helemaal niets gemeen met 'gewone mensen'. Ik heb zo'n vreselijke hekel aan die schijnheiligheid.

Europees_Aanbesteed | 21-04-18 | 19:39

Europees aanbesteed 19:39 Groot Wassink dubbele naam dus chique? Wassink is een twentse boerennaam. Groot voor de grote boerderij, klein voor de kleinere. Chique hoor die twentse keuterboertjes.

xavier | 21-04-18 | 21:35

Communisme werkt niet: Niet omdat het slecht is uitgevoerd, maar omdat het idee fundamenteel van geen kanten klopt.

Hebbiehemookweer | 21-04-18 | 19:06 | 1

Behalve dat communisme fundamenteel immoreel is, de grootste reden waarom het niet werkt is omdat het de menselijke factoor negeert.

letters_of_cijfers | 21-04-18 | 19:33

'How do you tell a communist? Well, it's someone who reads Marx and Lenin. And how do you tell an anti-Communist? It's someone who understands Marx and Lenin'.

Ronald Reagan

Kompromat | 21-04-18 | 19:05 | 2

Dat heeft ie vast niet zelf verzonnen.

Rest In Privacy | 21-04-18 | 19:34

En Reagan er tussen in. Kon die vent eigenlijk wel lezen?

miko | 21-04-18 | 19:41

“Communism does not work, because people like to own things”. Frank Zappa

Maf Ketel | 21-04-18 | 19:00 | 1

Have to the infinitive. Not just own things.

oplichter | 21-04-18 | 20:08

Rote Armee Fraction, Rode Brigades, Action Directe, Cellules Communistes Combattantes, Rara enz.; overal waar je rood ziet vloeit er bloed en zijn er explosies van geweld, aanslagen, terreur en ellende.
Groen Links hoort evenzeer in dat rijtje thuis, binnen die partij lopen een aantal figuren rond die de AIVD maar beter niet uit het oog kan verliezen. Groot Wassink is er daar een van en zeker niet de minste.

Memek | 21-04-18 | 18:59

Cultuur-marxisme is een contradictio in terminis, aangezien voor Marx cultuur slechts de bovenbouw was die werd bepaald door de economische onderbouw.
Marx vond dat je de economische verhoudingen moest veranderen, en dat de cultuur daar van afhing. En daarom heeft al dat gewauwel over racisme, feminisme en al de rest niets met Marx van doen, helemaal niets.

Voorts is het zo dat het Marxisme van Lenin en Stalin ook niet valt te rijmen met Marx zelf. Lenin en Stalin waren criminelen en machtswellustelingen die slechts gebruik maakten van de leer van Marx zoals zij die zagen, om een keiharde totalitaire dictatuur in te stellen. Het marxisme was voor Lenin en Stalin slechts een excuus voor het arrangeren van het grootste mensenverdelgende systeem wat de wereld ooit had gezien.

Marx zelf was een complexe denker, die je beter maar in zijn waarde kunt laten, of met rust kunt laten.
Maar door jezelf te brandmerken als "marxist" heb je je eigen kritische vermogen al uitgeschakeld.

Van Duyvenbode | 21-04-18 | 18:51 | 2

Inderdaad heeft dit niets met Marx te maken. Lenin was toch wel van een ander kaliber dan Stalin en wel degelijk een van de serieus te nemen opvolgers van Marx. Van de fouten van zowel Marx als Lenin zou wel eens geleerd mogen worden.

Graaiende Teddybeer | 22-04-18 | 00:57

Lenin en Trotski waren net zulke boeven als Stalin. Lenin is met Mussolini de uitvinder van het fascisme.

Jezus_Boeddha | 22-04-18 | 07:04

'haha nee hoor, want je kan niet met vlaggetjes van Hitler rondlopen op de faculteit maar als je een festival wilt organiseren voor een totalitaire haatideologie gebaseerd op permadeugen dan krijg je gewoon subsidie en een zaaltje'.

Op zich vreemd, de nazi's waren ook een linkse partij met uiteindelijk een uit de hand gelopen programma. Heeft niets met rechts te maken net als een scala aan andere moorddadige regimes uit het verleden, allemaal links.

netniet | 21-04-18 | 18:50 | 1

Hoezo uit de hand gelopen? De afgunst van A.H. richting de Joden was ook gebaseerd op hun buitensporige rijkdom. Voor deportaties werden mensen volledig financieel gestript.

Dat principe, mensen volledig uitbuiten om een overheid oppermachtig te houden zie je ook in "het vrije westen" veelvoudig terug. Mensen worden gepaaid met "geweldige sociale voorzieningen" als goedmakertje.

Hetzelfde geldt voor de propaganda: alle verkiezingsbeloften zijn leugens.

Alleen is het hedendaagse nationaal socialisme in zoverre vriendelijker, dat de machthebbers door hebben dat als je de kip in leven houdt, je ze vaker kunt plukken.

Een andere uitleg heb ik niet voor de huidige maatschappij....

mrXL | 21-04-18 | 18:58

Wat is dat toch met totalitaire idioten en bloemen?

atheïstisch stemvee | 21-04-18 | 18:42 | 2

Tuintje op de buik van de tegenstanders.

nikolaos | 21-04-18 | 19:53

Hield Hitler van bloemen?

Jezus_Boeddha | 21-04-18 | 20:03

@miko | 21-04-18 | 18:30
"Sweatshops zijn vaak een opmaat naar beter leven -
zijn veel werknemers in dit soort bedrijven blij de baan te hebben "
-
Whooo.. Watch your karma.

oplichter | 21-04-18 | 18:40 | 1

Hoezo?
In veel van dat soort landen is een baan in een sweatshop gelijk aan modaal in Nederland. Jammer maar waar.

miko | 21-04-18 | 19:38

Mensen die Nederland in een soort Venezuela willen veranderen. Dat zijn best gevaarlijke mensen.

Rest In Privacy | 21-04-18 | 18:38 | 1

alhoewel, heb je die vrouwen wel eens gezien?

skoftig | 21-04-18 | 19:07

Het ligt denk ik gewoon aan de uitvoering. Zoals Stalin een slechte socialist was of Pinochet een slechte kapitalist. En China is gewoon kapitalistisch. Net als nazi Duitsland kapitalistisch was. Het maakt de heersende machten weinig uit hoe het heet. Religie mag ook om het volk er onder te houden.
Er lijkt me verder niks mis met eerlijk delen. Beter voor je karma ook.

oplichter | 21-04-18 | 18:36 | 5

Eerlijk delen is idealistische kolder. De mens is niet eerlijk en zal het nooit worden.

VeelTeSteil | 21-04-18 | 18:50

Nazi Duitsland kapitalistisch?!

Wasbakplasser | 21-04-18 | 18:59

Het enige waar het wel werkte waren de Israelishe Kibboetsen.
En laten ze nou net een teringhekel aan Israel hebben

Rest In Privacy | 21-04-18 | 19:51
▼ 2 antwoorden verborgen

GS zou ook eens een item moeten maken over hoeveel Internationale Socialisten aan de Uni lesgeven. Denk aan Peyman Jafari en Miriam Bargouthi. Peyman wordt regelmatig opgevoerd als Iran deskundige zonder zijn IS lidmaatschap te vermelden.

Rest In Privacy | 21-04-18 | 18:32 | 1

IS is anti-Iran, want Soennitisch. Iran is Shiitisch. Afijn, maakt verder niet uit. Het zijn allemaal idioten.

bdn01 | 22-04-18 | 23:22

Marxisme Festival. In de jaren van de anti-oorlogsbeweging in Europa, 2001-2003 ben ik er ook enkele keren geweest. Dat was voordat ik wist dat er ook een rechts anti-oorlogs beweging is. Ja, leven en leren.

Rest In Privacy | 21-04-18 | 18:29

Kut Marxisten, een politieke stroming die meer doden heeft gekost dan het fascisme. Fuck al doe tering debielen die denken dat marxisme ook maar iets zal bijdragen aan de mensheid. Marxisten zijn gewoon Nazi's in spe klaar uit.

Indoneesje | 21-04-18 | 18:23 | 1

@Indoneesje
Tegen de tijd dat ze dat inzien, zijn ze stervend aan het gif van de slang. Dan nog zullen ze kermen: ik wist het niet.

toetssteen | 21-04-18 | 19:54

- "industrialisatie zorgde voor het einde van de slavernij"
Inderdaad, de kindertjes in China en Bangladesh zijn geen slaven meer maar onderdeel van het machinepark.

oplichter | 21-04-18 | 18:20 | 3

Sweatshops zijn vaak een opmaat naar beter leven.
Hoe wij er ook naar kijken met een westerse bril zijn veel werknemers in dit soort bedrijven blij de baan te hebben. Het is in ieder geval betaald en is vaak minder slecht werk dan het meeste ander werk dat lokaal te verkrijgen is.
nebula.wsimg.com/1832f781f5a58691f6072...
Werkelijke slavernij is er nog steeds maar heeft vaker een religieus/culturele achtergrond dan een kapitalistische.
Denk aan de slaaf meisjes in huishoudens in India,Tibet,Nepal en de Arabische landen en de uitbuiting van jongens in west afrika.

miko | 21-04-18 | 18:30

En die sweatshops bestaan alleen maar omdat die groenlinksers graag bij bedrijven kopen die qua prijzen wel gebruik moeten maken van die sweattshops.
Do as we say ......

MarcS | 21-04-18 | 18:37

Het verschil is dat ze niet doodgeschoten worden als ze weglopen.
In de meeste gevallen tenminste

Rest In Privacy | 21-04-18 | 19:49

Ik heb dit topic nu 3x gelezen en heb nog steeds het onwerkelijke gevoel dat het een grap is. Maar nee, het is echt. *zichzelf overeind helpen doet*

einStina | 21-04-18 | 18:20 | 10

Kiezen tussen goed en kwaad is erg humanistisch, en ook pragmatisch, dat bevalt me wel. In die end heb je alleen invloed op wat je zelf doet: je kan een ander wel beoordelen, maar stimuleren en remmen enkel in beperkte mate. En ik denk dat niemand het antwoord heeft. Macht corrumpeert, maar tegenstribbelen maakt ze enkel fanatieker, en macht laten zien verergert het tegenstribbelen. Er zal, bij een vastlopen/impasse als waar we nu als maatschappij op af stevenen, een constructieve herverdeling moeten komen en die kan je helaas niet afdwingen. Mensen komen pas in actie als het lijden groot genoeg is. In die zin vind ik mensen dom: gemakzuchtig, zwak, niet spiegelend, niet voor het beste strevend. Je kan zeggen dat dat met 'the selfish gene' te maken heeft en ik vrees dat dat waar is: zolang mensen overleven, is er geen biologische trigger zaken moeilijker te maken voor zichzelf dan noodzakelijk. En dat blokkeert mensen immer het beste uit zichzelf/samenlevingen te halen, op uitzonderingen na: een ander dingen op laten lossen is makkelijk.
Zoeken is altijd goed. Bewustwording en zoeken is misschien wel het hoogst haalbare. Waarbij gedeeld/gezamelijk zoeken de kers op de taart is?! Take care.

einStina | 21-04-18 | 23:08

Ik ben best wel voor het idee van een soort GS-chatfunctie, ik vind jou interessant. *knipoog en glimlach*

nikolaos | 21-04-18 | 23:47

Dat bestaat helaas/gelukkig nog niet (omcirkel wat van toepassing is). Je kan op zn hoost misseinstina djiemeelen of een postduif sturen ofzo. Of haar posts stalken op GS haha. Trus

einStina | 22-04-18 | 00:16
▼ 7 antwoorden verborgen

Als je iedere ideologie gelijkstelt aan zijn uitwassen ben je toch wel een zwart-wit denker. En daar verklaar je jezelf overbodig mee, want er zijn al veel te veel zwart-wit denkers. Niet, zentgraf?

Koos Knak | 21-04-18 | 18:16 | 5

Aristotalloss | 21-04-18 | 18:22
Nou laat dat mooi en vrije democratie maar achterwege. Voorgaande regringen hebben geweldig geklauwd in de staatskas en zorgde voor de juiste voedingsbodem om het zaadje van Chaves te laten ontkiemen.

miko | 21-04-18 | 18:39

miko. Het 'reinigend vermogen' van de democratie is dat je bestuurders na verloop van tijd via verkiezingen kunt wegsturen. Als je dan ook nog zelf politieke partijen kunt oprichten kun je zelf je land opnieuw inrichten.
Enige voorwaarde is dat je altijd voldoende toegang hebt tot de media.

Aristotalloss | 21-04-18 | 18:45

Aristotalloss | 21-04-18 | 18:45
Precies en in die zin had Venezuela nooit een werkende en zelfreinigende deomocratie Zoek anders even op Carlos Peres rodriguez.
wat een boef was dat. venezuela kenmerkt zich al decennia door gemanipuleerde verkiezingen. pluriforme media was er niet aangezien alle televisie stations in handen waren van een paar families.
Nee hoor, het Venezulaanse volk heeft nog nooit aan werkelijke democratie geroken. Denk ook niet dat meneer Capriles een democraat in hart en nieren is hij komt namelijk weer voort uit de uitbuitende families die er voor de Chavez tijd zaten.

miko | 21-04-18 | 19:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is te gek voor woorden dat zo'n extreem linkse hufter als Groot Wassink üerhaupt een bestuursfunctie mag bekleden.

Groot Wassink was voordat hij de roerganger van GroenLinks Amsterdam werd fan van een extremistische beweging die droomde over het afkondigen van een gewelddadige revolutie in Nederland. Dat gaf hij toe in een interview met het NRC; Groot Wassink was fan van de SAP. Een club die door de veiligheidsdiensten in de gaten werd gehouden vanwege hun voornemen de boel in ons land kort en klein te slaan.

Klaver, Duyvendak en Groot Wassink zijn drie gevaarlije sujets.

Memek | 21-04-18 | 18:14 | 1

Ik lees het nu ja. Wordt tijd dat de man met de gaten in de krant op 't bankje wakker wordt en blijft en die man extreem goed in de gaten blijft houden.

VeelTeSteil | 21-04-18 | 18:19

Liever deauDt dan reauDt

EnzoIshet3 | 21-04-18 | 18:13

Één groot foutemensenfestival, zo aan de foto te zien. Iemand Berbaar al gespot (ergens op de achterste rij)?

Professor Superhirn | 21-04-18 | 18:12 | 1

De foto lijkt me van de Amsterdamse gemeenteraad, dus ja je hebt gelijk :)

Rest In Privacy | 21-04-18 | 18:34

Tja, zaaltje vol eigenpijpers die denken de waarheid in pacht te hebben maar geen afstand van hun oogkleppen doen,
gelukkig is er beeld van, je zou toch niet willen later, de verkeerde als verrader aan te wijzen.

Plorkface | 21-04-18 | 18:11

Marx is cool.
Zientgraaff not so...

wezen | 21-04-18 | 18:09

Kan je ook een VR Goelag Tour doen daar...?

Kanarie_Geil | 21-04-18 | 18:03

ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die zo achter het socialisme en communisme blijven aanlopen. Ieder poging om een socialistische of communistische staat te stichten is finaal mislukt. Het eindigt per definitie in een dictatuur. Dat is inherent aan het gedachtegoed aangezien socialisme en communisme alleen kunnen werken als alle neuzen dezelfde kant op staan. Dat staan ze nooit en dan is er dus repressie nodig.

Bytemaster | 21-04-18 | 18:00 | 6

Synthese | 21-04-18 | 18:40
Venezuela had de potentie om 1 van de machtigste landen ter wereld te zijn. De grootste olievoorraad, veel goud en vruchtbaar grond.

Wasbakplasser | 21-04-18 | 19:04

Synthese | 21-04-18 | 18:40
Nou nee, iedereen is wel gelijk,maar,........ ook daar zijn enkel meer gelijk dan andere.
Of te wel, als je kans hebt trouw Maria Gabriella www.foxnews.com/world/2015/08/10/hugo-...

miko | 21-04-18 | 19:24

Het komt door kort termijn geheugen en linkse dominantie van het onderwijs.

letters_of_cijfers | 21-04-18 | 19:51
▼ 3 antwoorden verborgen

De Holocaust ontkennen is strafbaar, maar voor het bewieroken van het communisme wat miljoenen mensen genadeloos over de kling gejaagd heeft krijg je subsidie.

Welkom in de absurde EUSSR!

Verder wat Daniel Hannan zegt: www.youtube.com/watch?v=5c329SY8UhI

Klassenfeind | 21-04-18 | 17:58

Altijd maar 'strijden tegen alle vormen van onderdrukking' maar ondertussen is er geen staat zo onderdrukkend als de socialistische staat waar de lakens na verloop van tijd altijd worden uitgedeeld door incompetente leden van de socialistische aristocratie.
Het volk heeft in de socialistische staat niets, maar dan ook echt helemaal niets meer te zeggen.

Aristotalloss | 21-04-18 | 17:49 | 1

lijkt steeds meer op de EU

telelezer | 21-04-18 | 18:00

"(in elk moslimland werden communisten gewoon tegen de muur gezet, in de lange twintigste eeuw, maar vermoei de deugers niet met feiten)"
Dit!!!!.... En je weet dat het einde van links in zicht is.
Linksom of rechtsom, dat dan weer wel.

MogeWijEveOvergeve | 21-04-18 | 17:49

Hoe moslims met communisten omgaan, daar is een fabuleuze docu over gemaakt: The art of killing ( www.imdb.com/title/tt2375605/ ). Zal deze ook gedraaid worden tijdens dit festival?

Rest In Privacy | 21-04-18 | 17:48 | 1

Mooie hoed trouwens op 0:30, vraag me af wat dat logo is op de voorkant.

MogeWijEveOvergeve | 21-04-18 | 18:10

WaSSink is nog enger dan de aller aller grootste fascist of racist.

Luuk! | 21-04-18 | 17:46

Het socialisme in al zijn verschijningsvormen is schadelijker voor de volksgezondheid dan de builenpest.

Jan Passant mk2 | 21-04-18 | 17:45

Vol bewondering kijkend naar de grote leider. Hoezo individualisme en iedereen is uniek? Laten varen maar en allemaal een blauw uniform.

TheseDays00 | 21-04-18 | 17:44

Het offensief van links was zojuist weer in Amsterdam te zien. Minder hoog 3!
Wat heeft tutje SS daar te zoeken? Als Baudet met iemand op de foto gaat die geen Gutmenschenmeinung heeft, is de stoomboot aan. En nu geen #ophef?

Frau Merkel | 21-04-18 | 17:38 | 1

ophef is selectief.

TheseDays00 | 21-04-18 | 17:45

Rutger Grote Zakkenwasser. Iedere keer als ik z'n naam hoor of lees gaan bij mij de nekharen helemaal stokstijf rechtop staan. Ik heb er bijzonder weinig moeite mee om mee te helpen aan de uitvoering van de straf die hem ten deel zal vallen tijdens Neurenberg 2.0. Communisme is nog erger dan nazisme.

VeelTeSteil | 21-04-18 | 17:37 | 6

Berbaar | 21-04-18 | 18:18
We gaan 't zien simpleton. Niet te weinig drinken he.

VeelTeSteil | 21-04-18 | 18:19

@ Berbaar | 21-04-18 | 18:18 |
Je hebt je zonnesteek vroeg opgelopen dit jaar.

TheseDays00 | 21-04-18 | 20:14

Berbaar 18:18 Wie ie 'we' in 'We rule this country'?

xavier | 21-04-18 | 21:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Zit doos SS daar ook rechts?

Flink Ployd | 21-04-18 | 17:35 | 6

Het valt me op dat andere krachtvrouwen van kleur dezelfde bril dragen als SS. Moet ook wel, want zo’n bril heeft een belangrijke functie. Respect afdwingen bijvoorbeeld. Of in ieder geval iets dat ze zonder bril niet krijgen. Zoals een tweede bril gratis of zo. Daar zouden ze dan voor moeten betalen. Wow, wat een verbluffend tactisch inzicht heeft ze toch.

Nivelleermarionet | 21-04-18 | 17:56

Pol Pot was niet zo van de brillen !

Jimmy Mc Clure | 21-04-18 | 19:30

Kijk ook eens op de derde rij, tweede van rechts..
Dat is toch een Jiskefet typetje ?

Wijze uit het Oosten | 21-04-18 | 20:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Cool man, die mensen zijn onderdeel van een beweging. Groepsmensjes zijn enge mensjes.

Mark_D_NL | 21-04-18 | 17:33 | 5

Veeltesteil. Kortom, je blijft lekker op je zolderkamer. Gelijk heb je.

reagluurder010 | 21-04-18 | 18:06

Berbaar | 21-04-18 | 18:00
Voor al uw aandoeningen niet. Gelukkig.

VeelTeSteil | 21-04-18 | 18:09

reagluurder010 | 21-04-18 | 18:06
Neuh. Stukje bewust leven. Geleerd van een Israëlische ex-soldaat. Als hier de tering uitbreekt weet ik wat te doen. 98 procent van Nederland, de berbaartjes incluis gaan jankend ten onder. En ik zag dat het goed was.

VeelTeSteil | 21-04-18 | 18:11
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken