Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kabinet past Sleepwet aan. DNA-databank AIVD en hacken derden blijven toegestaan

Social

Nou, 't hoge woord is eruit. Het kabinet zegt de mazen in de sleepnet iets op te rekken en daarmee de triomf van de wil des volks te hebben gehonoreerd. Hoe? Bij het delen van inlichtingen met buitenlandse inlichtingendiensten moet middels een dit jaar nog opgestelde "wegingsnotitie" eerst worden vastgesteld of die buitenlandse dienst wel werkt volgens Nederlandse democratische normen, behalve als het op een Amerikaanse black site in Jordanië gebeurt, waarschijnlijk. De bewaartermijn van uw dickpicks gaat van drie naar een jaar, wat betekent dat nu elk jaar gekeken wordt of deze nog als Ollongrens screensaver gebruikt mogen worden ja of te nee. Ook wordt de inzet van o.a. gerichte interceptie op de kabel iets minder trigger happy ingezet, want vanaf heden wordt "een eventuele inbreuk op de grondrechten van derden nadrukkelijk meegewogen. Gerichtheid van de inzet wordt daarom binnen de wettelijke eis van proportionaliteit beoordeeld en dient expliciet te worden beschreven in de aanvraag tot de inzet van een bijzondere bevoegdheid." En als er in het net onverhoopt een paar gesprekken tussen journalisten en hun bronnen worden aangetroffen, dan worden deze vernietigd want vrije pers is belangrijk enz. Maar ja, zulke aanpassing van de wet zijn natuurlijk absoluut geen garantie. Het aanleggen van DNA-databanken beheerd door de AIVD in plaats van het Nederlands Forensisch Instituut blijft trouwens wel gewoon intact. Het hacken van onschuldige derde partijen blijft ook onverminderd toegestaan. Privacy-waakhond Bits of Freedom is dan ook weinig onder de indruk. "Als deze berichtgeving klopt, lijken het ons toch vooral cosmetische wijzigingen. De kern van het probleem, namelijk dat op grote schaal ongericht informatie over onschuldige burgers bij de diensten in het vizier gaat komen, wordt niet opgelost." Nou Tweede Kamer, kom er maar in... Dinsdag debat!

Reaguursels

Inloggen

Kan gs ajb iets opstellen wat we kunnen ondertekenen en kunnen opsturen naar alle internationale organisaties die hier over gaan ? Mensenrechten etc. NL aanklagen bij internationaal gerechtshof ? Zich toch vlakbij :P

xkinkykongx | 08-04-18 | 14:26

Ik begrijp het cynisme over de stappen die worden genomen door de regering. Maar toch. Ongetwijfeld ongewild bevestigt de regering het nut van de huidige referendumwet door überhaupt iets te doen met het 'nee'. Door de wet te veranderen geeft de regering namelijk toe dat de wet in zijn oorspronkelijke vorm onvoldoende voldeed. Het was het volk dat de regering wees op de imperfecties en het was de regering die daar vervolgens op handelde. Zonder het referendum was de wet in zijn imperfecte vorm ingevoerd. Zie daar dus de relevantie van het referendum.

WodieBlumensind | 07-04-18 | 14:53 | 1

Het hacken blijft toegestaan. Het delen met andere landen ook. Zelfs het gebrekkige toezicht blijft ongewijzigd. Nou, dan zijn de maatregelen gewoon nog steeds onvoldoende.

O2Neutraal | 08-04-18 | 10:25

ja en dat is dus waarom ik nooit mee zal doen met een bevolkings dna onderzoek bij een moord onderzoek. Je DNA gaat erin en nooit meer eruit. En gedeelt met alle andere landen. Fijn man.
Straks gaat Amerika me nog klonen, weet jij veel. Of wordt je DNA gebruikt als zondebok bij een politieke afrekening, weet jij veel.
Ik zet mijn alu-hoedje maar weer even op.

boerk | 07-04-18 | 09:39 | 2

Juist boerk!!!!

HypoPseudo | 07-04-18 | 11:27

Gaat om macht, geld en baantjes die een of beide genereren.

O2Neutraal | 07-04-18 | 14:59

De door Rutterorist aangestelde Eucalypta gaat gewoon verder met de verstikking van de burger. Maar hé, vooral VVD stemmen, qua solide landsbestuur!

De Vrijlansier | 07-04-18 | 00:30 | 1

Solide is het wel, inmiddels heeft het huidige kabinet Prutte enge totalitaire neigingen zelfs.

O2Neutraal | 07-04-18 | 09:11

De gesleepte data is in veilige handen want de ICT specialist weet alles over beveiliging: Kees Verhoeven Europese Zaken; Terrorisme; Inlichtingendiensten; ICT/Privacy/cybersecurity; Rijksdienst
Oh, wacht!
K.Ver**********@tweedekamer.nl is gehackt, hoe kan dit Kees?

poisonivy | 06-04-18 | 22:14
-weggejorist-
herrietuttel | 06-04-18 | 22:10

Laten we vooral niet vergeten hoe deze feeks ineens als een voldrongen feit opdook en met het grootste gemak en een rugzak vol drogargumenten het referendum van tafel wilde schuiven. Laten we niet vergeten hoe zij dit deed en laten we ons afvragen waarom zij dit deed... ik vertrouw haar nooit meer

letopuwzaak | 06-04-18 | 21:52
-weggejorist-
herrietuttel | 06-04-18 | 20:57 | 3

Kabinet denkt iedere vorm van tegenspraak steeds met een bijsluitertje op te kunnen lossen. Dat moet een keer fout gaan.

dr.andus | 06-04-18 | 20:54

Op deze foto lijkt ze wat op Alexander Penthold.

Zaniker | 06-04-18 | 20:21

De vraag was.....
"bent u voor of tegen de wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten 2017"
Dus onze regering heeft aan mensen persoonlijk de tegens opgevraagt,geanalyseerd en aangepast aan de tegenstemmers?
Dit inlegvelletje lag er al voor het referendum.
Hoe vaak moeten mensen nog in de zeik worden genomen voordat de oogjes opengaan?

ditotje | 06-04-18 | 20:00

Sleepwet, donorwet, referendumwet alles om de burger in de tang te krijgen. Het gaat heel erg eng worden in Nederland. De helft van het volk heeft het door, de andere helft s naief en egoïstisch.

scorpio777 | 06-04-18 | 19:53 | 2

Die eerste 3 woorden klinkt als D666-gerelateerd. De bron van het kwaad is (was al) duidelijk.

Disaronno | 06-04-18 | 19:57

Zij heeft wat weg van een sleepslet.

Rest In Privacy | 07-04-18 | 11:36

Zover als we het kunnen volgen zijn ze knetter gek geworden, bedoel onze regering, referendums worden niet gehoord, diplomaten worden het land uit geflikkerd, schurken staten worden gesteund,enz.
En alles onder druk van de EU, de heks uit Engeland beschuldigd een land zonder bewijzen, Truus Merkel in opvolging naar de lidstaten, spring in de put en de eikels springen allemaal in de put, bewijzen, welnee is niet nodig, waarom moeten we bewijzen hebben, het gepeupel gelooft toch alles.
Rutte heeft ook twee diplomaten er uitgezet, waren spionnen volgens hem, heeft hij daar de sleepwet voor nodig.??
En hij is ook gesprongen met de woorden, Volg Mij.

rexm | 06-04-18 | 19:51

Die hele bende heeft zo'n lange neus dat in de 2e kamer kapstokken overbodig zijn geworden. Rutte kan daardoor de deur niet meer door. Maar ja, de debiliteit of onverschilligheid van veel Nederlanders is hier de oorzaak van.

krijgdetiefusmaar | 06-04-18 | 19:44

Kunnen we, los van dit topic, besluiten dat D666 gewoon zo snel mogelijk moet verdwijnen uit het politieke bestel, zowel lokaal als landelijk. Die club is echt gevaarlijk met die 180 graden draaien die ze zo uit de losse pols al jaren maken. Dat is echt beyond normaal draaikontgedrag!

Disaronno | 06-04-18 | 19:43

We lezen van alles, wat het gaat worden of al is in Nederland, het laatste was bananen republiek, zelf denk ik dat het DDR wordt of al is.
Die Rutte zit de gehele dag al te kletsen als Brugmann voor de TV en wil kost wat kost de burger in de vernieling helpen ten kosten voor een DDR baan in de EU.
Zou hem een tip willen geven, niet huilen als men straks voor een tribunaal staat.

rexm | 06-04-18 | 19:24

Zo wordt je voor de 4 x genaaid.
Op naar de volgende

Roger-Rabbit | 06-04-18 | 18:55

Wat dom van de regering. Juist bij dit referendum waren er allerlei belangengroepen die concrete verbeterpunten opmerkten en voorstellen deden. Als ze nu weer met een 'inlegvelletje' komen is het echt schijten op de burger waar men voorheen nog de illusie kon hebben dat het een luxe modderbadje was.

GroetenVanUrk | 06-04-18 | 18:51

Sukkel Rutte zegt dat het kabinet zijn best heeft gedaan aan de bezwaren van de tegenstemmers bij het referendum tegemoet te komen.
Hoe wisten ze wat mijn bezwaren waren?
Mijn bezwaar was de sleepwet, die moest niet doorgaan, ook niet met veranderingen.
We worden weer hetzelfde beduveld als toen met de Europese Grondwet en Balkenende.

BosrandDirk | 06-04-18 | 18:26 | 1

U bedoeld de lachende leugenaar en die laatste was dat nu de borsten of de billenman

likdoorn | 06-04-18 | 19:50

Ik kan alvast garanderen dat die bewaartermijn elk jaar 1 jaar langer wordt, net als de duur van copyrights elke keer als mickey mouse public-domain dreigt te worden.
Maargoed, de wet is niet aangenomen of afgewezen, "aanpassen" is geen onderdeel van de wir dus het is een _nieuwe_ wet, die uiteraard weer refendabel is.

W_F | 06-04-18 | 18:18 | 1

Na publicatie helaas. Het kwaadaardige aan het kabinet Prutte is dat ze het referendum dan al hebben afgeschaft. Wat een gaaf land, stap voor stap lijkt het steeds meer op China dan op een rechtstaat met democratische insteek.

O2Neutraal | 06-04-18 | 18:50

Das Leben der Anderen. Nu ook digitaal! Jeuh!

Dagdief | 06-04-18 | 18:09

Blanco-inlegvelletjes-methode.
Houd u uw hand maar voor uw achterste, want u en ik worden op deze manier gewoon anaal verneukt.
En als doekje voor 't bloeden krijgen u en ik straks wat kontzalf tegen de 'kleine verwondingen' aan uw en mijn privacy.
Maar hé, dan weet u ook, dat 'tot dáár' u helemaal bent doorgelicht.
Het heeft er officieel natuurlijk niks mee te maken, maar u en ik weten, dat Rutte en Ollongren dit van nature doen; dus reken maar niet op compassie, 'dat u en ik dit helemaal niet willen'.
er bestaat verkrachting van kinderen, en dan is 't strafbaar.
Er bestaat verkrachting van volwassenen, en dan mag 't met deze sleepwet.

Der Paulie | 06-04-18 | 17:58 | 1

Ik ben met wat oefenen al drie vingerig pijnvrij. Zo’n vuist kan ik nog niet aan!

Dagdief | 06-04-18 | 18:10

Zijn bepaalde postcodes in den lande eigenlijk al op voorhand uitgesloten van de sleepnetnetbehandeling?

Voorjaarsmoe | 06-04-18 | 17:41

Het zal niet lang meer duren dat je bij het verlengen van je paspoort DNA moet gaan afstaan.
Als eerste land ter wereld.
Het afnemen van de vingerafdruk is namelijk ook bijna klakkeloos geaccepteerd.
Evenals pasfoto zonder bril etc., maar moslims mochten wel hun kopvod of baard houden op de foto.

King of the Oneliner | 06-04-18 | 17:32 | 2

King: terecht. Er gaat (voor de regering) ook geen dreiging of veiligheidsrisico uit van moslims. Wel van autochtone Nederlanders, want (zoals Rutte al sprak) "wij zijn met meer".
Zodra Nederlanders zich dreigen te organiseren tegen dictatuur of kalifaat, dan gaan alle alarmbellen in de sleepnetten op roodgloeiend.

Daar IS de sleepnetwet dan ook voor. Of tegen, meer correct uitgedrukt.

Jan Passant mk2 | 06-04-18 | 17:56

Ik heb geen paspoort meer sinds de vingerafdruk verplicht werd. Dat hadden meer mensen moeten doen maar ja, de vakantie naar het buitenland hè? Die moet natuurlijk gewoon door kunnen gaan. Daaraan offert men blijkbaar graag zijn privacy op. Gefeliciteerd.

Lupuslupus | 06-04-18 | 18:02

Zoals ik verwacht had, er wordt gewoon straks over ons gesleepnet ook al laten ze het moeilijk klinken en aan buitenlandse mogendheden verspreidt. Weet waar u naar toe gaat straks om niet in het gevang te eindigen. En uiteraard is straks de boel volledig raadpleegbaar voor uw werkgever. En vanwege uw mening zult u zomaar out of the blue minder kunnen functioneren omdat u het niet zo op bijvoorbeeld D66 hebt.

Jan, Leiden | 06-04-18 | 17:27

Gelukkig maar, kan ik vanavond weer,
gerust gaan slapen...

Kanarie_Geil | 06-04-18 | 17:19

je mocht kiezen tussen ja en nee bij het stemmen......
de optie ja , maar, heb ik gemist.
als ik goed geteld heb, hebben we nu 3 referendums gehad met NEE, waarbij het toch uiteindelijk JA is geworden......... domme mensen die regeren, snappen het verschil niet.....

c.ynicus | 06-04-18 | 17:12 | 1

Maar ook: de wet die uitsluitend de wet intrekt is niet referendabel, maar een aanpassing van de wet is wél referendabel.

W_F | 06-04-18 | 18:23

aah de freule uit svenska,die Fluffer van pechtold is niet meer uit het nieuws weg te SLAAN gewoon! binnenkort een persmomentje dat haar kat gejonkt heeft.

edson_croc | 06-04-18 | 17:03

Kunnen we over deze aanpassing van de wet OOK een referendum krijgen?
deze aanpassing is wel erg snel op tafel, die lag volgens mij al maanden in de la.

isotope 465 | 06-04-18 | 16:57 | 3

Nee, u snapt het niet. Het is de bedoeling te zeggen;' Ooooh, valt best mee, OK, prima, doen!'.

Dr. Blechtrummel | 06-04-18 | 17:21

is gewoon overgetypt van dat eerder inlegvelletje uit het vorige referendum.. enkele woorden zijn vervangen op papier..het uitleggen aan de nee kiezer is overigens ook een kopie van .. .

fikkieblijf! | 06-04-18 | 17:48

Jazeker kan dat! Alleen een wet die de sleepnet wetgeving in zou trekken is niet referendabel. Een aanpassing is een nieuwe wet, en dus referendabel. Als het raadgevend referendum afgeschaft wordt dan geld dat alleen voor referenda georganiseerd door de kiesraad. Iedereen mag stemhokjes neerzetten en een referendum organiseren, met als voordeel dat de overheid alleen met geld mag strooien bij de referendums georganiseerd door de kiesraad. Trage procedures met handtekeningen op papier printen is ook niet meer nodig, en er is geen minimale opkomst meer, en uitzonderingen over welke wetten niet referendabel zijn gelden ook niet meer.

W_F | 06-04-18 | 18:30

Dus zonder referendum waren die aanpassingen er niet geweest?
Een beter bewijs voor de democratische waarde van zelfs een raadgevend referendum is er niet.
Tuurlijk had het beter gekund maar in nederland polderland is een compromis onvermijdelijk. In dit geval is de bijvangst het belangrijkst, namelijk dat nederlanders wel degelijk weloverwogen en genuanceerd een mening kunnen geven over een bepaald onderwerp en daar heb je dan iets mee te doen, waarvan akte.
Well done. Ergens zou er bij die debielen66 nu een enorm gewetensduiveltje moeten verschijnen die zegt: "eigenlijk wil je dit wel gewoon, waarom doe je zo raar"

elfenstein | 06-04-18 | 16:55 | 4

wat een geleuter, als de meerderheid nee zegt, heb je het over een meerderheid,
wat nou democratische waarde,doe dan wat de meerderheid zegt: NEE

c.ynicus | 06-04-18 | 17:15

c.ynicus | 06-04-18 | 17:15 |
Een absoluut systeem, boem pats zo klakkeloos een minieme meerderheid de zin geven is nou niet bepaald democratisch, daarvoor is het verschil te klein. Bovendien ontgaat u dan even het woordje "raadgevend" en de betekenis daarvan?
Je kan ook teveel in 1x willen en daarmee de successen niet meer herkennen. Hoe klein ook. Tegen deze roversbende is ieder resultaat er eentje die je moet koesteren en op voortbouwen. Nu neersabelen zou wel heel stom zijn, je gooit je eigen glazen in voor zover dat nog kan.

elfenstein | 06-04-18 | 17:48

@elfenstein | 06-04-18 | 17:48
Want zaken in de 1e/2e kamer worden altijd met een overweldigende meerderheid aangenomen?
Overigens zou ik JUIST door het raadgevende karakter, zelfs bij een positieve uitslag met een klein verschil, de wet toch nog even heel goed tegen het licht aan houden.

GOEM | 06-04-18 | 18:00
▼ 1 antwoord verborgen

Moet je blij zijn met een paar kruimels?
Ik dacht het niet...

wiener mit pommes | 06-04-18 | 16:53

A4'tje is nu dan eindelijk toegevoegd. Lijken ze op voorhand rekening mee te houden. De kopieerlade ligt er daar vol mee.

mozaard | 06-04-18 | 16:52

Schandalig dat iik in mijn leven moet meemaken dat er ooit een Nederlandse regering was die tot 3x ( drie keer !!!) toe, de uitslag en dus een meerderheid van de meningen van het "volk" negeerde.
Dat a.s. inlegvelletje van D66- Ollogren en VVD- Rutte is symbool politiek waarin de meeste naïeve Nederlanders trappen.
Bananenrepubliek zijn we aan het worden !

outdoor | 06-04-18 | 16:51 | 1

Zijn we al.

Lupuslupus | 06-04-18 | 18:12

"Er moet eerst een zogeheten wegingsnotitie worden opgesteld, waarin staat dat die buitenlandse geheime dienst werkt volgens de Nederlandse democratische normen." ach ja DIE normen.

GormSuil | 06-04-18 | 16:50 | 1

En de buitenlandse geheime diensten zeggen meteen: 'ja hoor, doen we'. hahaha

Lupuslupus | 06-04-18 | 18:13

Ik zou eigenlijk best graag online willen tekenen voor dat donor-referendum, maar dan kom ik nu dus in het vizier van de AIVD...

henk7492 | 06-04-18 | 16:48 | 2

And so what..? Die hebben wel iets beters te doen vandaag de dag.

Veluwse-Eikel | 06-04-18 | 16:52

Veluwse-Eikel | 06-04-18 | 16:52
Welnee, elke keer als het misgaat kunnen ze geld erbij krijgen. Waarom zouden ze hun best doen dan?

O2Neutraal | 06-04-18 | 17:01

Dit soort grapjes zou je in een land als Frankrijk moeten proberen... Heb je binnen 24u een Staatsgreep. Maar nee, hier in NL wonen enkel schapen die alles slikken.

henk7492 | 06-04-18 | 16:44 | 1

dus jij loopt nu alleen op straat te demonstreren ?

isotope 465 | 06-04-18 | 17:00

Ik wil die hele wet niet!
Wat snapt je nou niet, Karin?

demaup | 06-04-18 | 16:41

Is dit nu dan een nieuwe wet waar de tweede- en eerste-kamer weer over moeten stemmen?
Zo Nee: Is/Was het referendum dan per definitie een inleg A4 feestje ?
Zo Ja : Dan kunnen we er toch weer een referendum over aanvragen ?

NatNiks | 06-04-18 | 16:26

Ze hadden het bij het Sleepwet-referendum niet duidelijker kunnen maken dat het volk het oneens is met één ding, namelijk dat de overheid ons niet zomaar mag tappen! Dat is onze privacy, en daar blijft de overheid van af. Maar Orwellongren laat het nu lijken alsof ze niet kan weten wat de tegen-stem van het volk nou eigenlijk precies inhoudt. Dat heeft ze goed geleerd van Rutte ten tijde van het Oekraïne-referendum.
.
Ik ben in ieder geval blij dat het nieuwe referendum, die van de donorwet, onmogelijk complex te interpreteren is, zodat Orwellongren haar trucje niet nogmaals kan opvoeren.

JackStick | 06-04-18 | 16:26

Het referendum heeft niet gebracht wat men er van verwacht had..... Tja, als je niet open staat voor de wil van het volk zal het nooit wat worden en zal een voorstel voor een bindend referendum er ook nooit komen.
En ik weet niet waar ze over lullen want bij alle referenda is toch de burger goed op de hoogte gebracht wat voor een puinhoop ze wilden invoeren, informatie wat het "klootjesvolk" nooit geweten zou hebben. Dus ja, voor mij heeft het referendum juist wel gebracht wat ik er van verwachtte: informatie om over na te denken.

Sinclair | 06-04-18 | 16:14 | 1

Als we dan toch bezig zijn met het afschaffen van dingen die "niet gebracht hebben wat we ervan hadden verwacht", hoe zit het dan met de multiculturele samenleving, en het maar blijven integreren van mensen die niet geïntegreerd willen worden?

JackStick | 06-04-18 | 16:32

Bij mij weten was een meerderheid tegen de sleepwet(censuurwet) en niet voor een aanpassing van diezelfde sleepwet(censuurwet).
Maar ja,dat konden we verwachten van de eu-maffia te den haag.
Met dank aan het stemvee die de eu-maffia te den haag maar in het zadel blijft houden.

komtdatschot | 06-04-18 | 16:06

Godallemachtig wat wordt dit volk besodemieterd, ze lachen zich helemaal krom daar in Den Haag. De hoofdclown kan het grijnzen niet laten en voetsoldaat Ollongren braakt haar leugens uit met kilo's boter op het hoofd!

lanexx | 06-04-18 | 16:06

Inlegvelletje 2.5 dus..

starbuck280 | 06-04-18 | 16:05

Ik word echt onpasselijk wanneer ik - steeds gedwongen - naar dat hoofd van die lesbofeeks moet kijken. Het visueel van alles wat er mis is in dit land.

Lupuslupus | 06-04-18 | 16:00 | 2

visueel = visualiseert

En verder:
Overdrijven is ook een kunst hè.

Je begint weer aardig op stoom te geraken.

McMarx | 06-04-18 | 16:16

@Mac, die vissenkopfoto lokt ook best wel wat weerstand op. Duurt even maar dan heb je ook wat(bij het rechte eind).

Dr. Blechtrummel | 06-04-18 | 17:30

Mogen burgers massaal afgeluisterd mogen worden zonder dat er concrete verdenkingen tegen hen zijn? Ja. Dus, ik ben tegen deze "aanpassing". Tegen de wet is niet aanpassen, maar helemaal tegen!

Is dit nog nieuws? | 06-04-18 | 15:59 | 2

Aannemende dat u tégen hebt gestemd tijdens het referendum geef ik u groot gelijk.

Lupuslupus | 06-04-18 | 16:02

Ik heb inderdaad "tegen" gestemd.

Is dit nog nieuws? | 06-04-18 | 19:21

Zelfs een WOIII, waarbij 80% van de bevolking omkomt, gaat ons niet meer redden. Al dat geneuzel in en met de politiek werkt hooguit een heel klein beetje vertragend.

McMarx | 06-04-18 | 15:58 | 2

Deze wereld zal - tenslotte - geheel in de macht van Satan (in de Openbaringen van Johannes genoemd: het Beest) vallen. Wat dat betreft leven we zéker in de 'eindtijd'.
Maar dàn zal Christus wederkomen en de aarde weer in bezit nemen. Weer? Ja. De aarde is al in Genesis door God vervloekt. We leven dus op een door God vervloekte aarde maar hoeveel prachtigs heeft Hij in de natuur - die meer en meer door de mens vernield wordt - toch nog overgelaten! We leven op - door Satan - bezet gebied.
"Als u dan dit alles ziet, heft uw harten omhoog vanwaar Christus zal komen om te oordelen de levenden EN de doden'. Daarna wordt de aarde weer een paradijs zoals het eens was. Maranatha!

Lupuslupus | 06-04-18 | 16:12

@Lupuslupus | 06-04-18 | 16:12 |
Als je wat wat breder trekt en op kosmisch niveau, is de aarde per definitie vervloekt. Daar komt geen God, Christus of de Heilige Geest aan te pas.
Belangrijk is om te zien dat de tijd daar gekomen is dat hetgeen dat was/is kapot gaat en dat we van een zeer bijzondere tijd in NL hebben kunnen genieten. Een tijd die het hoogtepunt was van kansen voor iedereen.
Dit gaat nooit meer terugkomen in de constelatie zoals die zich nu aan het ontwikkellen is. Doe mij die meteoor maar die vooral de mens weg zal vagen.

McMarx | 06-04-18 | 17:00

66 noemt zichzelf de onderwijspartij. Investeren in de kenniseconomie.
Uiteindelijk vinden ze “het volk” te dom om mee te beslissen. Blijkbaar is er nog veel te winnen op onderwijsgebied. Gelukkig maar dat we zulke knappe koppen in de regering hebben,die betaald worden door die domme,hardwerkende ezels.
Werken als een paard, verdienen als een ezel.

Ruimedenker | 06-04-18 | 15:58 | 1

'There's a reason education sucks' - G. Carlin

Voorjaarsmoe | 06-04-18 | 16:59

Ik denk dat ik een speciaalzaak voor inlegvelletjes ga beginnen, er is de laatste tijd nogal vraag naar..

Wijze uit het Oosten | 06-04-18 | 15:54

Valt mij persoonlijk eerlijk gezegd nog mee dat men doet alsof ze iets wezenlijks aan de wet wijzigen. Eerst zei men in Den Haag dat men ronduit sch**t aan de uitslag van het referendum zou hebben. En nu een beetje een rad voorde ogen draaien bij de bevolking. En dat na een vernietigend rapport over de veiligheidsdiensten vorige week. Mijn breekt de klomp.

Mart6037 | 06-04-18 | 15:45

Probleem met dit kabinet, en speciaal met mevrouw Ollongren, is dat ze werkelijk niet te vertrouwen zijn. Wat mij betreft zijn dit soort beloftes dan ook een wassen neus. Ollongren heeft het zo ver achter haar ellebogen, die vrouw kletst maar wat voor de vorm, en doet vervolgens toch gewoon wat ze niet heeft afgesproken. Het enige wat ik van haar onvoorwaardelijk geloof, is dat ze erop uit is om iedere Nederlander te besodemieteren waar en wanneer ze maar kan.

Dutchbeaurouge | 06-04-18 | 15:44 | 1

+ heel veel voor uw bijdrage. Ben het er 100% mee eens.

Lupuslupus | 06-04-18 | 15:48

Met dat het allemaal 'zo gericht als mogelijk moet', kunnen ze eenvoudigweg alle kanten uit.
Volk fopperij.

BosrandDirk | 06-04-18 | 15:43

Je hebt tegenwoordig bijna overal gratis wifi. Dit in combinatie met een gestolen laptop of telefoon en je sleepnet constructie is volkomen nutteloos.

MogeWijEveOvergeve | 06-04-18 | 15:38 | 5

Nou Mark, de geschiedenis herhaalt zich met de jaartallen 1940 - '45 die mijn ouders bewust (als jong echtpaar) hebben meegemaakt en die ze hebben doorgegeven aan hun kinderen. Je kon inderdaad niemand vertrouwen (behalve je eigen familie en soms die niet eens maar dat laatste was in onze familie - de hemel zij geprezen - niet aan de orde.)

Lupuslupus | 06-04-18 | 15:52

@Veluwse-Eikel, met een slimme meter kunnen ze niet zoveel fout doen, als je tenminste regelmatig zelf je meterstanden controleert. Die meter zit in de meterkast (met de deur dicht) en wat is het verschil met zelf je meterstanden doorgeven en daarna persoonlijke controle van het gasbedrijf? Ik zie dat echt niet als probleem.

Lupuslupus | 06-04-18 | 15:56

Lupuslupus, tijdens het installeren van een slimme meter wordt er ’n SIM-card in het metertoestel geplaatst. Zoals je weet kan deze o.a. data verzenden via het GSM netwerk. Aldus ben jij akkoord met een nuts-bedrijf welke een SIM-card in jou huis plaatst en ben jij in deze lijn ook akkoord indien iemand b.v. een GSM al werkend in jou meterkast achterlaat?

Veluwse-Eikel | 06-04-18 | 16:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar wat stond er op het inlegvelletje......... vragen vragen

rein9576 | 06-04-18 | 15:36 | 2

Graties stofzuiger misschien.

rein9576 | 06-04-18 | 15:37

Gratis slimme meter.

Lupuslupus | 06-04-18 | 15:57

'we zijn de tegenstemmers tegemoet gekomen' proest..49,6% tegen en 47% voor...
het is;
'we vinden dat de voor stemmers net als wij van wc eend Rutte en co meer rechten hebben dan het volk dat deze wet niet wil' ook al is dat de meerderheid in dit land..
met. een. arrogant. gezicht. voor de camera overtuigd van het eigen gelijk..

fikkieblijf! | 06-04-18 | 15:35

"[V]anaf heden wordt "een eventuele inbreuk op de grondrechten van derden nadrukkelijk meegewogen. Gerichtheid van de inzet wordt daarom binnen de wettelijke eis van proportionaliteit beoordeeld [...]"

De regering geeft hier dus eigenlijk gewoon toe dat zij aanvankelijk van plan was om zich niet aan de Grondwet (en internationale verdragen) te houden. Waarmee ze haar trouw aan de Grondwet reeds heeft geschonden, en dus haar ambtseed: "Ik zweer (beloof) trouw aan de Koning, aan het Statuut voor het Koninkrijk en aan de Grondwet. Ik zweer (beloof) dat ik de plichten die mijn ambt mij oplegt getrouw zal vervullen."

Diep berouw tonen, aftreden, en nooit meer terugkeren in politiek of bestuur zou een passende reactie zijn voor het hele kabinet.

OverdaanDerOnderheid | 06-04-18 | 15:31

Dus als ik mijn harddisk moet vervangen kan ik de AIVD om een backup vragen zodat ik die weer terug kan zetten?

2voor12 | 06-04-18 | 15:31 | 3

yep!

fikkieblijf! | 06-04-18 | 15:36

Haha, jazeker kan dat… via software updates en screenshots bij afsluiten v.d. applicaties. Ooit afgevraagd waarom o.a. Microsoft een miljoen-miljard boete moest betalen wegens protectionisme? Niemand weet of dit bedrag voldaan en/of afgeruild is voor back-doors richting inlichting diensten (overheden). Ik houd het op het laatste: laten chanteren, anders waren ze vast omgevallen.

Veluwse-Eikel | 06-04-18 | 15:42

@Veluwse-Eikel
Grappige theorie. Niet te bewijzen dan wel te ontkrachten en een beetje alu-hoedje. Bij mac, win en android, is het sowieso niet helemaal helder wat er onder de moterkap gebeurt. Des te meer reden om een open OS te gebruiken: iedereen kan en mag de broncode inzien en kan een backdoor (zeker een bewuste backdoor) door iedereen opgemerkt worden.

GOEM | 06-04-18 | 18:15

Ik ga het DNA van een Eend afgeven aan de Politie. Wanneer ze me dan zoeken dan komen ze uit bij de vijver aan de overkant van de straat.

Mark_D_NL | 06-04-18 | 15:31

Lood om oud ijzer....

Jimmy Mc Clure | 06-04-18 | 15:31

Die DNA-database, dat is een hele enge. Zie de actuele casus "Tuinder uit De Lier", die opgepakt is inzake de moord op Reduan Bakkali, wegens een DNA-match.
.
Van AD.nl: "Advocaat Quist sluit zelfs niet uit dat een fout is gemaakt bij het dna-onderzoek. ,,Misschien was het wel niet zijn dna op dat wapen. Er worden wel vaker fouten gemaakt.'' De Lierse plantenkweker begrijpt het zelf ook niet en zegt dat het dna op het wapen 'haast niet van hem kán zijn'. Justitie onderzoekt hoe het kan dat zijn dna op het wapen werd aangetroffen."
.
Ik zeg niet dat de beste man onschuldig is... Het verweer van de advocaat ("er worden wel vaker fouten gemaakt") doet me wel afvragen hoe nuttig die database straks echt is. Want ultimo toon je alleen aan dat iemands DNA op een plaats-delict is aangetroffen. Niet dat de bron van dat DNA ook de dader is.

DutchMountain | 06-04-18 | 15:30 | 2

DNA is uiterst bruikbaar voor 'trial by media'. We zijn terzake niet allemaal zo hoogopgeleid als Ome Roon die alles snapt van genetica en inperking van burgerrechten. Oh wacht...

OverdaanDerOnderheid | 06-04-18 | 15:34

Ook dit dacht ik, nl. eerst was DNA absoluut feilloos (zaak Marianna Vaatstra versus nurkse boer) en nu blijkt het niet feilloos te zijn (zaak pipa versus Lierse planten kweker). Hoe zit dit nou, wat is de foutmarge en om hoeveel zaken gaat het procentueel dan?

Veluwse-Eikel | 06-04-18 | 15:35

Ze ziet er niet gelukkig uit… maar ja wat wil anders je als je een occult genootschap van orgaan-aanbidders aanhangt. De dag komt dat ze tegen zichzelf zegt: ik heb gelogen, mens en maatschappij schade berokkend, maar ik zag het niet. Mea culpa!

Veluwse-Eikel | 06-04-18 | 15:28 | 4

kan niet wachten tot we die dag des oordeels verkondigen

jan den hollander | 06-04-18 | 15:48

Lupuslupus | 06-04-18 | 15:41
Tokkies oordelen, verstandige mensen beoordelen en ggristenen veroordelen.

DrumPiet | 06-04-18 | 15:49

DP, en jij framed als 'n linkse-framerd.

Veluwse-Eikel | 06-04-18 | 15:56
▼ 1 antwoord verborgen

En het allerleukste van die wet wordt nog wel: hij geldt alleen voor Nederlandse onderdanen.
-
Buitenlanders worden ongemoeid gelaten, omdat 'wij de legale en technische mogelijkheden niet hebben om...'
-
Het is nét een milieuzone - met dien verstande dat van deze wet zo mogelijk een nog grotere 'voor de Bühhe' symboliek uitgaat.
-
Albaniërs, Roemenen, Kosovaren, Serviërs: welkom in mijn land - wij kunnen je tóch niet pakken.

bisbisbis | 06-04-18 | 15:28

"Nadrukkelijk meegewogen, "beoordeeld", "beschreven", de moedwillig vaag gehouden ambtelijke stierenpoep klotst weer bij de plinten omhoog. Aan het eind van de dag verandert er helemaal niks.

His Lordship | 06-04-18 | 15:27

De staat geeft de terroristen precies wat ze willen, het gereedschap voor een totalitaire staat. Nu is het wachten op de coup. Niet eentje met geweld, maar vanuit demografische wijzigingen.

Feynman | 06-04-18 | 15:27 | 4

Juist, en dan worden alle opgetuigde structuren zwaar misbruikt door eventuele nieuwe machthebbers, terugdraaien zal enkel lukken met ’n nieuwe landing op Normandië.

Veluwse-Eikel | 06-04-18 | 15:30

Klopt. En die nieuwe landing op Normandië zal er helaas nooit meer komen.

Lupuslupus | 06-04-18 | 15:38

Lupuslupus | 06-04-18 | 15:30
Waar slaat dat nu weer op? Leg eens uit.

DrumPiet | 06-04-18 | 15:44
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zeg vraag weer een referendum aan, tot je helemaal gelijk krijgt. Want zo werkt het in de klaagdemocratie.

Beste_Landgenoten | 06-04-18 | 15:24 | 1

klaagdemocratie? volgens jou moeten we zeker liever onze bek dicht houden want Vadertje Staat heeft immers altijd gelijk, dus: Klagen (lees= VVM) Verboten!

telelezer | 06-04-18 | 15:28

Slopende baan, dat MinBiZa, zo te zien.

bisbisbis | 06-04-18 | 15:22 | 1

Dat gezicht (EN dat rotkarakter) had ze al voordat ze MinBuZa werd.

Lupuslupus | 06-04-18 | 15:43

DNA databank. Fucking politiestaat!

Vanilla | 06-04-18 | 15:21 | 4

Je weet toch hopelijk wel dat een DNA databank in NL al heel erg lang bestaat.
Het NFI had in 2016 250.000 mensen in hun DNA databank staan.
Stuk voor stuk veroordeelde misdadigers die na de veroordeling verplicht zijn om hun DNA af te staan.

WatMoetJeNu | 06-04-18 | 15:34

Ik heb al 10 jaar geen paspoort meer. Van mij hebben ze dus géén vingerafdrukken.
En wat die chip betreft: al 2000+ jaar geleden is in de Bijbel opgetekend (Openbaring van Johannes) dat in de eindtijd niemand(!) meer zal kunnen kopen òf verkopen die het teken van het Beest niet heeft. ZOU dat 'teken' niet een chip kunnen zijn? Je kunt als niet-crimineel nu al helemaal niets meer zonder je BSN-nummer te moeten vermelden. Een chip doet daar nog een flinke schep bovenop.

Lupuslupus | 06-04-18 | 15:37

De bijbel heeft het over de chip in jouw pinpas. Zonder die chip kan je straks niets meer kopen en verkopen.

Majoor Pikindewind | 07-04-18 | 09:39
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe lang zou het duren voor die hele sleepnet database op straat ligt?
Beveiliging is niet de sterkste kant van onze overheid, en ICT al helemaal niet.

MogeWijEveOvergeve | 06-04-18 | 15:21

"zo gericht als mogelijk"
NSA: iemand die waarschijnlijk in nederland is, is mogelijk terrorist. Doe ff de gegevens van alle nederlanders zodat we kunnen uitzoeken of dit zo is
AIVD: ok

TDB | 06-04-18 | 15:21 | 1

Omdat internet-verkeer by design over verschillende routes van zender naar ontvanger kan plaatsvinden, is "zo gericht als mogelijk" al bijna per definitie een sleepnet.

OverdaanDerOnderheid | 06-04-18 | 15:40

Nou, de uitslag was bijna 50/50 voor / tegen. Er zijn aanpassingen gemaakt. Maar oke, die gaan uiteraard de tegenstemmers niet ver genoeg. Maar tegenstemmers, de voorstemmers hoefden helemaal geen aanpassingen, dus naar wie is deze aanpassing nu opgeschoven? Of is dit toch allemaal weer oneerlijk, kartel, elite, ollongfeeks enzovookrt?

Beste_Landgenoten | 06-04-18 | 15:19 | 5

Beste_Landgenoten | 06-04-18 | 15:19
Zoals altijd weer een evenwichtige en verstandige analyse.

DrumPiet | 06-04-18 | 15:47

@tipo | 06-04-18 | 15:38
Ten eerste was het verschil helemaal niet zo klein. 2,91%. In Kamerzetels zijn dat 4 zetels. Dat is flink.

Zou je de aanpassingen doen zoals ik ze hiervoor beschrijf dan zou je nog altijd een prima werkbare wet hebben. Ja iets moeilijker, maar dat is de bedoeling. Tevens zou je met een wet komen waarvan ik overtuigd ben dat tenminste 50% van de nu voorstemmers het ook mee eens zouden zijn, en tenminste 75% van de tegenstemmers het ook mee eens zouden zijn.
Het resultaat zou dus zijn dat je een daadwerkelijk betere wet zou hebben, je daadwerkelijk wat met de uitkomst van het referendum zou doen en je nu een meerderheid onder de bevolking voor hebt.

Daar moet ik ook nog bij zeggen dat ik hier zeg dat 50% van de nu voorstemmers dan dus tegen zouden zijn. Dan zijn de types die dit nu als de standaard zien en zich daarom zouden verzetten bij aanpassing, of gewoon tegen referendums zijn en dus ook tegen aanpassingen vanwege referendums. Zou deze wet echter direct al zo zijn gemaakt, dan was die 50% ook voor.

DerUnterMensch | 06-04-18 | 15:56

@DrumPiet | 06-04-18 | 15:47
Doen alsof het 50/50 is, terwijl het verschil tussen voor en tegen zo'n 4 Kamerzetels in hoeveelheid is, zou ik niet kwalificeren als evenwichtige en verstandig.

DerUnterMensch | 06-04-18 | 15:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Het bekende Haagse gezegd is niet voor niets: “Zij dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was.”

Irnerius | 06-04-18 | 15:16 | 1

Hageneze hebbe beweze dat je om te keze met zn tweeë mot weze

Ruimedenker | 06-04-18 | 15:51

Iedereen die "niets te verbergen" heeft leeft een saai leven.
Iedereen die denkt dat dit om veiligheid gaat is naief of onnozel.

Rest In Privacy | 06-04-18 | 15:12 | 1

Ik heb inderdaad niets te verbergen, zelfs mijn bijdragen op GS zijn openbaar. Ik heb een rustig leven maar dat is voor mij alles behalve saai. Eindelijk niets meer 'hoeven', je tijd zelf kunnen besteden naar dat het je uitkomt. U hebt geen idee hoe héérlijk dat is na méér dan 45 jaar dwangarbeid!

Lupuslupus | 06-04-18 | 15:27

Lijkt me een prima compromis bij een uitslag die nagenoeg 50/50 was. En zoals bij elk goed compromis is niemand echt tevreden.

JTKDM | 06-04-18 | 15:12 | 3

Daarom had het over gemoeten. En dit gesjoemel een goed compromis noemen is een gotspe.

Lupuslupus | 06-04-18 | 15:20

Over? Hoezo over? Er is gestemd, er is een aanpassing gemaakt, naar rato van de uitslag. Dus?

Beste_Landgenoten | 06-04-18 | 15:21

Ik heb een concept-contractje gereed voor u om te ondertekenen. U zult hooguit 25 procent van de clausules bezwaarlijk vinden, dus dat is eigenlijk een hele goede deal. An offer you can't refuse!

OverdaanDerOnderheid | 06-04-18 | 15:36

In ieder geval werkt het referendum wel Ollongangreen. Zelfs jij zal dat moeten toegeven.

RenHoek | 06-04-18 | 15:12

"Dickpics" voor Ollengren? Ik had juist gehoord dat ze liever "kudtpics" heeft

telelezer | 06-04-18 | 15:10 | 2

@Miko,
Of een of andere reden moet ik altijd aan haar denken: https://www.google.nl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.startrek.com%2Fuploads%2Fassets%2Farticles%2Fa307927c83c2382c8e7df2e3fdbdd2a903d31f8b.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.startrek.com%2Farticle%2Fstar-trek-101-seven-of-nine&docid=yXhK74sgFN4daM&tbnid=nKIlIkaAfXeDdM%3A&vet=10ahUKEwji4v7o6qXaAhUGzxQKHWJoAgwQMwg2KAQwBA..i&w=2800&h=1178&bih=929&biw=799&q=seven%20of%20nine&ved=0ahUKEwji4v7o6qXaAhUGzxQKHWJoAgwQMwg2KAQwBA&iact=mrc&uact=8

Eigenaar_IJsland | 06-04-18 | 16:15

Maar Poetin!

Mark_D_NL | 06-04-18 | 15:08 | 9

@Miko, Maar de Mossad, MI-5 en CIA zijn natuurlijk wel lief. Indoctrinatie werkt nog altijd prima zo te lezen.

Shezmu | 06-04-18 | 15:21

Gelukkig zijn er helemaal geen Amerikaanse series of Films op de Nederlandse TV. En verdomd zeg, de Amerikaan is altijd de held... Hoe kan dat nou... Asjemenou.. Die Russen toch met hun propaganda Foei Rusland....
--
Ik heb overigens niets tegen de USA, topland. Maar al dat schijnheilige gedoe over Rusland terwijl we al 70 jaar door Amerikaanse propaganda worden opgevreten...Niets mis mee, maar meld het even. Het wordt zo'n saai eenzijdig slaven verhaal dat bashen van Poetin.

Mark_D_NL | 06-04-18 | 15:28

miko | 06-04-18 | 15:11
Nou, enger komen ze zowat niet zeg je? vergeet Rutte niet zeg.

BosrandDirk | 06-04-18 | 15:48
▼ 6 antwoorden verborgen

En weer worden de kiezers belazerd. Dit stelt helemaal geen ruk voor. Er wijzigt dus helemaal niets want deze aanpassingen waren bij de coalitiebesprekingen al overeen gekomen

Therapietje | 06-04-18 | 15:07 | 1

de kiezers (alweer) belazerd: jeetje, wie had dat nou toch ooit kunnen denken

telelezer | 06-04-18 | 15:12

Zo zie je maar hoe goed democratie werkt. *PROEST*

Rollins | 06-04-18 | 15:06

Hoe dan ook, het volk kan weer barsten. want de Linkse Elite zijn en blijven de baas, over u. Ik zeg u, het is hoog tijd voor revolutie!

FreeVogelaar | 06-04-18 | 15:06 | 2

Revolutie? Véél te laat. Die had al 8 jaar geleden moeten plaatsvinden toen mr. schijnheilige lachebek in het torentje kwam. Nu gaat het van kwaad tot erger totdat de burgeroorlog uitbreekt. Daarna worden de kaarten opnieuw geschud.

Lupuslupus | 06-04-18 | 15:16

Linkse elite? Volgens mij hebben we nogsteeds een rechts kabinet

Kees.kwarktas | 07-04-18 | 14:02

Gewoon nog een keer 10k handtekeningen ophalen. Fuck it. (Nieuwe wet moet opnieuw aangenomen worden, dus ja dan kan het).

Neta | 06-04-18 | 15:06

Wederom een inlegvelletje dus.

Flipside | 06-04-18 | 15:05

Ollongren kijkt op dezelfde enge manier als haar baasje Penthouse.
Dit kabinet lacht de burger gewoon in het gezicht uit. Nietszeggende aanpassingen. Het volkslied eruit, inleg vel erin. Verder een glas drinken, een plas doen en je rol lachen om dat domme klootjesvolk dat elke keer de moeite neemt om te gaan stemmen.

El Rico Grande | 06-04-18 | 15:04

Zoals verwacht.

JanVergoor | 06-04-18 | 15:04

En ziehier, wederom dikke schijt aan de mensuh.
Waarom zou je stemmen??

miko | 06-04-18 | 15:03 | 1

Omdat je ook op een partij kan stemmen die hier niet aan meedoet.

Of, als je referenda bedoelt, omdat zo veel mogelijk mensen moeten zien en snappen dat het volk elke keer de vinger krijgt.

Leyrann | 06-04-18 | 15:19

De "kaasschaaf"-methode dus.

EefjeWentelteefje | 06-04-18 | 15:03 | 1

Met af en toe een plakje salami.

bisbisbis | 06-04-18 | 15:22

Aliens hebben de macht overgenomen. Wie dat niet ziet begrijpt het niet.

Pedronegro | 06-04-18 | 15:03 | 1

Ze maken ook de kikkers gay!

Shezmu | 06-04-18 | 15:53

Zo maken ze het raadgevend referendum zinloos. win win dus.

doskabouter | 06-04-18 | 15:02 | 2

Nope....
Zonder referendum was er niets gewijzigd aan de wet en dus gewoon ongewijzigd ingevoerd.
Dat dit veel te weinig is, dat lijkt me duidelijk. Zinloos was het dus niet.

New Quacka | 06-04-18 | 16:33

Net zo nuttig als een inlegvelletje.

doskabouter | 06-04-18 | 17:09

Die DNA-databank van de AIVD vind ik een goed idee.

Rest In Privacy | 06-04-18 | 15:01 | 2

Prima. En dan de hele handel laten lekken naar de verzekeringsmaatschappijen.

piloot47 | 06-04-18 | 15:12

Nou nee, ik zou er andere dingen mee doen.

Rest In Privacy | 06-04-18 | 15:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken