Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederlandse gemeenten verklaren Oost-Europeanen tot unerwünschten

wekkertje op 6.00 uur... zooo goedemorgen jongens... tafel is gedekt voor het ontbijt zie ik? Lekker! Hoe laat moeten we beginnen?

Complete anarchie in Europa Ons Continent. Nederlandse gemeenten hebben geen zin meer in de vrijheid van vestiging, omdat die kluiten Oost-Europeanen er een enorme januszboel van maken. 

Maaszdriel, Zuidplasz, Szaltbommel en TieŁ krijgen een Polenpauze, Bulgarenbreak & Roemenenrem. Er zitten zo'n 400.000 Oost-Europeanen in Nederland - dan moeten de Oekraïners nog komen - en in een gemeente als Tiel loopt het helemaal uit de kurwa qua overlast. Niet dat een hek erom per se werkt, dan drinken ze een paar halve litertjes piwo en rijden ze gewoon naar een andere gemeente, maar toch. Het is geweldig dat die jongens voor een appelcider en een IJ-wit ons hele huis stucen, we nemen nooit meer een Nederlandse aannemer, ze werken keihard, van 7 tot 7, nooit pauze, wat zijn ze ontzettend aardig, en wat zijn ze spotgoedkoop! Maar ze motten niet bij ons in de buurt wonen, godverdomme.

Reaguursels

Inloggen

Het blijft kut dat Roma ook Roemeense of Bulgaarse paspoorten hebben. Die worden in het Oostblok terecht net zo hard uitgekotst als in het Westen. Met de open grenzen hebben we drie categorieën binnengehaald: Roma, oftewel zigeuners, oftewel zakkenrollers en winkeldieven in bende-vorm. Daarnaast de mafia, oftewel de Bulgarenfraude (wat dacht je dan, met zo'n lek toeslagensysteem), trafficking en extra autodiefstal voor export en onderdelen. Deze groep gebruikt de eerste groep overigens ook voor kleine hand- en spandiensten, zoals het inschrijven voor toeslagen etc.
Last but not least: de naar NL maatstaven goedkope beunhazen die keihard en eerlijk werken, een enorme studentenpopulatie en kennismigranten, overigens is dit verreweg de grootste groep.
In feite is het net als met Marrokanen en Moslimtuig: zet de grens open en je haalt zowel het goede als het slechte binnen.
Het verschil is dat dit wel degelijk Europeanen zijn met over het algemeen een gedeeld normen- en waardensysteem, een hekel aan rooftuig en bovendien mensen die niet op de volgende socialistische heilstaat zitten te wachten. Zie daar ook de onwil van Oost-Europa om zich klakkeloos naar Brussel te voegen. Tevens hebben ze op geen enkele manier de wens om Nederland te slopen zoals we dat bij de zandbakmedemens (homo islamiticus) wel het geval is.

Den Heerscher | 04-04-18 | 12:09

Polskie witamy! Roken, zuipen en hard werken, wat moet je nog meer in het leven? De enige overlast welke ze geven zijn de kroonkurken van de bierflesjes welke ze over de heg v.d. buurman heen schieten. Lekker laten gaan, die gasten… pozdrowiony!

Veluwse-Eikel | 04-04-18 | 02:07

De Polen smelten toch? Dan moet je ergens heen. Dat bedoelen ze met klimaatracisme?

Shoarmamasutra | 03-04-18 | 20:44

Oneens. Ze werken echt keihard. Dat verdient respect. Vergelijk dat eens met die groep beroepswerklozen die we binnengehaald hebben?

Patatter | 03-04-18 | 19:52

Ik zie liever immigranten zuidelijk van de Middellandse Zee gekeerd worden. Scheelt moskeeën en uitkeringen. Het stopzetten van Groningen gas moet ook betaald worden.

SaintA | 03-04-18 | 18:58

we willen niet dat ze bij ons wonen.. onzin natuurlijk. Maar waarom mogen oost europeanen zoveel wat de huidige inwoners niet mogen.. zoals wonen in caravans met zijn 8ten, werken buiten de arbeidstijden wet om, in oude dieselvrachtwagens die niet meer in Nl mogen rijden in haven gebied maar zij weer wel..overnachten weken lang in hun vrachtwagens op de Parkeerterreinen langs de snelwegen?
Er zijn in Brabant hele fabrieken die draaien op deze goedkope arbeidskrachten, daar wonen hele woonwijken en 'polen' hotels voor uit de grond gestampt.

als inwoner van zo'n wijk heb je niets aan dit nomadenvolk dat geen binding wil maar alleen komt om te werken en verder te trekken. Het zijn net ganzen, ze vreten de boel kaal, ze schijten alles onder en tegen de tijd dat je je buks (verboden) tevoorschijn haalt om weer normaal te kunnen leven, trekken ze verder...en de volgende troep ganzen strijkt dan weer neer in je achtertuin..

dividend belasting afgeschaft en werkgevers worden onnoemelijk rijk met deze arbeiders, de lusten wel de lasten vooral niet..

fikkieblijf! | 03-04-18 | 18:07

Legde de gemeente deze uigesproken voorvarendheid maar aan de dag bij finnen en ander mossels.

Rest In Privacy | 03-04-18 | 17:55

Dus minder... minder... oost Europeanen...

ttype | 03-04-18 | 17:48

Goh, bij Oostblokkers kan het wel, maar bij mossels niet?

Ik woon ook in zo'n Oostblokkersstraat en het is er hier zelfs op vooruit gegaan qua sociale omgang en controle.

Dat zie ik die shoarma- en couscousvreters nog niet doen (behalve hun vrouwen in de gaten houden dan)

Bijtendehond | 03-04-18 | 16:45

Dit was toch precies het belangrijkste thema voor de Brexit?

de euro middenweg | 03-04-18 | 16:20

Catholics from Poland and Orthodox Christians from other two countries are clear and present danger for traditionally moslem population of the Netherlands...

wezen | 03-04-18 | 16:16 | 2
-weggejorist-
SaintA | 03-04-18 | 19:00

De vraag is echter wat die Polen gestemd hebben tijdens GR2018. Hoe kijkt hun vertegenwoordiger tegen deze kwestie aan?

paulpils | 03-04-18 | 15:53

Ik heb nog niet vernomen dat deze bevolkingsgroepen homo's in elkaar meppen.

Rest In Privacy | 03-04-18 | 15:46

Zelfs als we ervan uit mogen gaan dat een grote hoeveelheid Oost-Europeanen in een gemeenschap niet gewenst is, dan is het nog dom en (dus) typisch Nederlands om het gevolg te bestrijden zonder de oorzaak willen noemen of aanpakken.
1. Het zijn werkgevers die verantwoordelijk zijn voor het aantrekken van grote hoeveelheden Oost Europeanen, en nee, dat is niet omdat ze geen Nederlands personeel kunnen vinden.
2. Het is de wetgever(/politiek) die valse concurrentie van Oost-Europese arbeiders faciliteert.

jemagookniksmeer | 03-04-18 | 15:29

Zijn er eindelijk allochtonen aan het werk, worden opeens de witten wel geweigerd. Racistisch kudtland!!!!1!!!!

El Gouda | 03-04-18 | 15:10

Neen, de EUlite heeft het niet zo op met mensen die werken. Liever importeren ze massaal mensen van het soort die niet zoveel willen of kunnen.

Rommelende Onderbuik | 03-04-18 | 14:55 | 1

Men is dol op die Polen, maar men wil ze liever niet zien in de vrije tijd blijkbaar.

O2Neutraal | 03-04-18 | 15:11

Laat ze toch lekker een beetje aanrommelen die oost-europeanen.
Van mij mogen ze in 'bepaalde buurten' van het land wel wat 'Breek en Bekfesten' openen, schijnt in een enorme behoefte te voorzien.
Godverdomme.

Hensmunter69 | 03-04-18 | 14:54

Liever 1000 Polen dan 1 .....

boccelullus | 03-04-18 | 14:33 | 1

islamiet wand die IS_LAM om te werken

GREATbitcoin | 03-04-18 | 22:14

bij de Poolse buurtsuper flaki zupa 1x gehaald, soep met van die lange slierten orgaanvlees. Bij die ene keer gebleven dus. De kielbasa is dan wat gangbaarder en weer wat anders dan de rookworst. De Poolse cultuurverrijking bestaat uit goedkoop bier, varkensproducten en arbeidskrachten. Nadeel zijn de dronken Poolse bestuurders , maar dit kan je dan bij een verkeersongeluk weer afzetten kwa verzekeringstechnische afwikkeling tegen een ongeluk met een dure gehuurde mercedes amg en een roekeloze testosteronbom. En als historisch pluspuntje hebben de Poolse parachutisten dan weer vroeger Nederland helpen bevrijden tegen een vorige EU uitbreiding, dus uiteindelijk willen 'we' meer of minder flaki zupa

HetOorAakel | 03-04-18 | 14:12

Als het gewoon bleef bij de Europese landen die met elkaar steeds verder integreren, dat was nog te overzien, maar waarom we ook perse niet zonder het gepeupel uit het Midden-Oosten en Afrika zouden kunnen, is mij echt een raadsel... want de baantjes waar de Nederlanders hun neus voor ophalen kan makkelijk gedaan worden met enkel de Oost-Europese aanvoer, of dienen alle Islamieten en Afrikanen als een soort reserve-arbeiders.... of is het om het straatbeeld te 'verfraaien' ... of is het gewoon om de welwillende burgerij in dit land het leven zuur te maken.... of wat dan eigenlijk??

mortgage_freeman | 03-04-18 | 14:07 | 1

Geen idee, maar het gas is bijna op, dus dan kunnen we het niet meer betalen. Tenzij we nu eindelijk eens werk gaan maken van de integratie van die geimporteerde onderklasse. Het zou tijd worden want niemand verdient dit. Wat een gaaf land.

O2Neutraal | 03-04-18 | 15:14

Toch liever zuipende lallende hardwerkende Polen in m’n buurt wonen dan luie, ontploffende kindneuqende en maatschappijverkrachtende moslims.
Maarrrr, zou doen optyfen van deze moslims de volgende stap kunnen worden?
Voorgoed, het liefst?

pennestront | 03-04-18 | 13:40 | 3

Nee pennestrond, dat gaat hem niet worden. Het worden er meer! Het is als de konijnen op Ameland. In april zie je er af en toe eentje, kom je in augustus dan zie je er tientallen.

Rallywally | 03-04-18 | 13:47

@rallywally. Maar 1 goede uitbraak van mixamotose en de konijnenplaag is verholpen.

The2Amendment | 03-04-18 | 14:46

Ik zou zeggen; regel dat

Rallywally | 03-04-18 | 14:53

En de Polen hebben Nederland bevrijd! Vergeet dat ook niet

Barre_de_k | 03-04-18 | 13:39 | 3

Dat valt wel tegen. Ze zijn afgeslacht bij Driel en kregen van de Engelse de schuld van de verloren slag om Arnhem.
Maar het zijn/waren dappere soldaten die grote offers hebben gebracht.

Rommelende Onderbuik | 03-04-18 | 14:58

Montgomery was een pedante opperlul. Gaf een Poolse generaal later de schuld van het mislukken van Market Garden. Polen zijn de bevrijders van een aantal Brabantse plaatsen waaronder Breda.

van Oeffelen | 03-04-18 | 15:16

Kennelijk zijn de gemeentes + politie niet instaat om de bestaande regels te handhaven

Maatie | 03-04-18 | 13:38

Die Polen werken in ieder geval. Hoe zit dat met uitgeprocedeerde Noord Afrikanen?

ILF2 | 03-04-18 | 13:35

Laat die Polen maar met rust, gaat vanzelf over.
Wie kan zich nog herinneren wat Sjaak Buma zij, tijdens de verkiezingen, we moeten de dubbele paspoorten intrekken, nu hoor je niets meer van die paarse club.

rexm | 03-04-18 | 13:28

Een paar jaar geleden had gewerkt in het distributiecentrum van de COOP supermarkt. Daar waren ook veel polen aan het werk. Met een pool was ik wel goed bevriend.
Hij vertelde mij waarom ze zoveel werken toen ik vroeg waarom hun ze zoveel werkten en dat ze wel rijk moesten zijn. Hij werkte 6 dagen per week van 6 tot 17.00 en dat het eigelijk helemaal niet zo leuk is, maar hij moet.

Maar dat komt dus omdat ze uitgebuit worden door de uitzendbureaus. ze hebben een andere uitzendbureu die speciaal voor hun is. Hij vertelde me dat ze in een vakantiehuisjes zitten met een man of 5 of dat het 10man was met toen en een uurloon hadden die meer als de helft minder was als die van ons. Daarbij regelde de uitzendbureau de verblijfplaatsen. Er werd per persoon 900 euro huur berekend per maand voor het huisje waar ze met de hele groep inzaten. Dat is als je dat zo optelde een heel luxueus vakantiehuisje van €4500 of €9000 euro per maand. als je daar dan het eten er ook nog bijoptelt niet veel overblijft per maand.

GREATbitcoin | 03-04-18 | 13:24 | 2

+1, het word tijd om dit bekender te maken, bij AH distributiecentra is het niet veel beter.

O2Neutraal | 03-04-18 | 15:15

Pfoe zo op n kluitje op zo'n kansloos park na zoveel uur zwaar werk. Zou ik ook gaan zuipen.

Shoarmamasutra | 03-04-18 | 20:31

www.thenewfederalist.eu/denmark-is-se...
Denemarken is naarstig op zoek naar gastarbeiders uit Oost Europa.
De Deense bevolking vergrijst in hoog tempo, er bestaat een groot tekort aan mensen die 'ongeschoolde' arbeid verrichten. Maar de Polen, Litouwers enz. kiezen liever voor UK en NL.

Eeuwig..Op..Vakantie | 03-04-18 | 13:20 | 1

Lonen in Denemarken zullen wel weer omhoog gaan dan daar. Dan komen ze vanzelf.

O2Neutraal | 03-04-18 | 15:16

Liever het hele Oostblok dronken en al hier binnen de landsgrenszen dan zo’n roedel sissende hyena’s met dat mooie lulverhaal over multikul en geloof van liefde en hoop.

Dagdief | 03-04-18 | 13:10 | 2

Ik heb ze liever allebei niet...

BozePaarseMan | 03-04-18 | 13:17

Is ook mijn gedachte. Liever oost europa en/of christen dan al die moslimshit.

swapper | 03-04-18 | 13:34

Ik heb liever 400.000 Oost-European die werken en van een drankje houden dan 400 tandartsen/oogartsen/apothekers uit Aleppo.

Irnerius | 03-04-18 | 13:08 | 2

raar, de verwachting was toch 60.000?
overigens een 50 jarige poolse buurman die ik al 6 jaar niet zie werken

ger1306 | 03-04-18 | 13:16
-weggejorist-
herrietuttel | 03-04-18 | 13:57

Hoe ist mogelijk. Wilders wil ze weg hebben en krijgt bergen kritiek. De linkse gaan gewoon uitvoeren wat Geert Wilders zegt. In wat voor s[links] HYPO land leven we toch.

brandewijntje | 03-04-18 | 13:05 | 1

Het is dan ook verrekte moeilijk om toe te geven dat Wilders wel eens gelijk kan hebben. Nee, liever doorploeteren en dan zelf op ¨dit¨ idee komen.

Aardsengelmichael | 03-04-18 | 14:14

Bulgaren en Roemenen hebben vaak wat moeite met wat van jou en wat van hen is.
Polen zijn prima, voor iedere Marrokaan mogen er van mij twee Polen terug. Er komt als eerdere al aangegeven een dag dat de Oostblokkers ons wederom zullen ontzetten, ditmaal van Erdo-lovers en andere Islamitische nietsnutten.

Ray Skak | 03-04-18 | 13:04

Ze maken inderdaad een teringzooi in de buurten waar ze wonen. Je herkend de polen-hokken direct in een rijtje huizen. Teringzooi op straat en lakens voor de ramen. En tot midden in de nacht een herrie op straat maken met hun bezopen koppen om een uur later straalbezopen in de auto te stappen op weg naar de boeren waar ze werken.
En geen agent die zich er aan durft te wagen, die rijden stilletjes voorbij en doen of ze niets zien.

2voor12 | 03-04-18 | 13:04

Dus Oost Europeanen werkt al niet, en iedereen wil ons laten geloven dat Afrikanen een verrijking is..?

Doc Damage | 03-04-18 | 13:01

Vanavond in Pauw, nieuwsuur, RTL late night nemen ze het wel op voor deze hard werkende mensen, die het werk doen waar de Nederlander zijn neus voor ophaald en het genetisch afval te dom voor is. O nee wacht...

Rallywally | 03-04-18 | 13:00

Iedereen die weleens Russen of Oostblokkers op vakantie heeft meegemaakt, weet hoe ze in het echt zijn: egoïstische klootzakken van formaat. Zo doen ze als ze met velen zijn en dat is wat ons te wachten staat, als ze met meerdere in de wijk wonen. Poort op slot en vrouwen binnenhouden. Wat dat betreft net als Mocro's. Wat van jou is, is ook van hun.

Wachtmaar! | 03-04-18 | 12:56 | 3

Russen zijn inderdaad lompe horken.

van Oeffelen | 03-04-18 | 13:18

Ik schaam me ook vaak voor ¨Den Hollander¨ in den vreemde.

Aardsengelmichael | 03-04-18 | 14:15

Te veel mensen bij elkaar, dan krijg je dit soort problemen, Polen met een gedegen vakopleiding gedragen zich al heel anders. En de Polen met een goede baan zijn al helemaal niet met uw beschrijving te verenigen. Dus blijkbaar geldt: veel mensen op elkaar zetten en ze gaan zich gedragen als beesten. VNO-NCW, dream, here we come!

O2Neutraal | 03-04-18 | 15:19

" Er zitten zo'n 400.000 Oost-Europeanen in Nederland - dan moeten de Oekraïners nog komen"

"... gaan Poolse en Roemeense arbeiders weren om woonwijken leefbaar te houden."

En een paar jaar geleden werden mensen die vreesden voor Roemeense tsunami's nog voor gek verklaard. Drie maanden nadat het voor Roemenen en Bulgaren mogelijk was om hierheen te komen voor werk, riepen de linksen triomfantelijk: "Nou, zie je nou wel? Er is helemaal geen toestroom van Roemenen.

En nu?

Dr_Johnson | 03-04-18 | 12:50 | 1

De echte macht ligt bij het bedrijfsleven en die willen goedkope arbeid. Wat u vindt is niet belangrijk.

Vula | 03-04-18 | 12:52

je moet kiezen :

straatracende en schietende mocro's of dronken peaulen die uit de bocht vliegen danwel met hun truck de weg blokkeren.

beide groepen komen er mee weg met maximaal 2 uur schoffelen. Als ze pech hebben.

zeiksmurf | 03-04-18 | 12:45

He, wie riep dat ook!, minder minder, gevolg een proces aan de broek.

vluchtelingallergie | 03-04-18 | 12:45

Dit heeft niets te maken met goedkope klussers. Ook niets met het feit dat het Polen of Roemenen zijn, hoewel ze in dit soort aantallen, deze leeftijd en samenstelling voor heel veel overlast zorgn. Dit heeft vooral te maken met multinationals zoals Ahold en Blokker die de lonen (ook voor de nederlanders) willen drukken. Gewoon geld verdienen. Laat ze eerst is beginnen met de 1.2 miljoen mensen die kunnen werken aan de slag te helpen. Als het dan persé moet huisvest de migranten dan op eigen terrein bij de werkgever. Niet alleen de lusten maar ook de lasten.

doskabouter | 03-04-18 | 12:43 | 1

Inderdaad als AH distributiecentra 25 euro per uur betalen zijn er ook Nederlanders (witte zelfs, voor mijn part zelfs nog genderneutraal) die wel willen werken. Maar ja, zogenaamd wil niemand het werk doen, onzin, gewoon betalen ervoor, dan willen mensen best.

O2Neutraal | 03-04-18 | 15:21

Wil Mosterd nou beargumenteren dat we bepaald gedrag van een groep maar moeten accepteren omdat ze in het dagelijkse leven hard werken en toch eigenlijk wel vriendelijk zijn?

Hoop het toch niet.

TeeJee | 03-04-18 | 12:38

Van Oef heeft de afgelopen 30 jaar nog al wat meegemaakt "qua zakelijk". Roemenen, Polen, een enkele Bulgaar en Slowaak. Allemaal no problem. De Jood vraagt steeds weer om geld, meer geld, nog meer geld. Intens irritant. De Griek en Cyprioot zijn oneerlijk, je moet het weten. Fransen, ga er met een grote boog omheen, net zoals Belgen -Nederlands sprekende Fransen zijn dat-, Italianen en Spanjaarden ook prima, Singaporezen een plus, Indiers waardeloos en Groningers enorme zeurzeikers.

van Oeffelen | 03-04-18 | 12:36 | 4

U bent echt een fijnproever Oef.

Rest In Privacy | 03-04-18 | 12:55

De Jood vraagt...... en de Christen uit de zwartekousengemenschap? Hoe wist u dat het een Jood was of bent u antisemiet?

Slough | 03-04-18 | 13:20

Nog even vergeten dat met Duitsers, Zwitsers en zelfs Oostenrijkers uitstekend zaken te doen is. Met Ieren en Amerikanen ook. Met bepaalde Engelsen niet, enorme primadonna's kunnen dat zijn. De Scandinaaf heeft geen business en de Saudi is een lachertje en lui.

van Oeffelen | 03-04-18 | 13:21
▼ 1 antwoord verborgen

Oostblokkers hebben itt Nederlanders geen problemen met het zich verweren tegen de volgelingen van Mahomet. In die zin vind ik ze een verrijking voor onze cultuur.

geenspam | 03-04-18 | 12:27 | 2

Echter, 400.000(officieel) dus in werkelijk een half miljoen, is nogal veel. Daarom weg met de door Brussel aan ons door de strot gedouwde open grenzen

telelezer | 03-04-18 | 12:39
-weggejorist-
herrietuttel | 03-04-18 | 14:53

Centraal en Oost-Europa gaan nog eens de redding van Europa worden. De reconquista zal daar ergens beginnen en aan kracht winnen. Die Reconquista gaat overigens nog wel een generatie of 10 duren.

Lafayette | 03-04-18 | 12:20 | 1

Jammer, ik verheug me er zo op.

The2Amendment | 03-04-18 | 12:44

En Wilders wordt voor hetzelfde vervolgd. Wat een land. Als moslim heb je blijkbaar privileges.

odulat | 03-04-18 | 12:20

Van Oef heeft een Poolse en een Slowaakse trainer. De Pool is aardig maar lust ook wel een behoorlijke slok. De Slowaak is een echt trainingsbeest, een sympathieke gast ook nog.

van Oeffelen | 03-04-18 | 12:18 | 4

En wat moeten wij met deze info?

Wachtmaar! | 03-04-18 | 12:40

CEO van DB. 's nachts (en DB is niet het spoor).

Rest In Privacy | 03-04-18 | 12:58

Ze zijn zakelijk en trainer van je... ben je nou al aan de zuip met ze?

Man.man.man | 03-04-18 | 13:00
▼ 1 antwoord verborgen

Polen hebben geen dubbel paspoort en kunnen dus geen PvdA stemmen...

moitambien | 03-04-18 | 12:14

Zo goed als ze kunnen klussen, zo slecht zijn ze in autorijden.

Goldfinger | 03-04-18 | 12:12

Terwijl jullie dit schrijven zijn er plannen in Geldermalsen (ja daar) voor een Polen/Roemenen/Litouwer hotel voor maar liefst 280 moderne slaven. In de bebouwde kom, op de lip van gezinnen en ondernemers, op gifgrond. Waar zijn ze daar mee bezig ...

doskabouter | 03-04-18 | 12:11

Ik heb persoonlijk goede ervaringen met Polen. Daarbij zijn het over het algemeen harde werkers. Ik laat me hier op GeenStijl geregeld negatief uit over Afrikaanse zuiderburen, maar wil het ook best even melden als ik een keer iets positiefs te bij te dragen heb over een volk. Wat mij betreft dus meer meer meer Polen.

JackStick | 03-04-18 | 12:11 | 6

Wachtmaar! | 03-04-18 | 12:39
Vast niet, alleen maar blaten omdat je er geld aan verdient. Een ander met de overlast opzadelen. Niemand zou klagen als dat anders geregeld zou worden.

doskabouter | 03-04-18 | 12:46

Ik heb hier in de Flat ook Poolse buren, heel vriendelijke en hard werkende mensen

Ati | 03-04-18 | 13:39

Had in mijn oude buurtje ook genoeg Polen wonen, nooit problemen. Dat waren dan ook gezinnen man,vrouw kind die hier hun bestaan wilde opbouwen. Denk dat het probleem is dat je 10 man van rond de 20 in een huis duwt of een half vakantiepark vol.

vinzDH | 03-04-18 | 14:00
▼ 3 antwoorden verborgen

"Gemeenten stellen regels op die moeten voorkomen dat te veel Oost-Europese arbeidsmigranten zich vestigen. "

Ahum:

"Artikel 1 Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Lijkt me duidelijk. Discriminatie, en Polen is onderdeel van Schengen dus vrij verkeer van personen en goederen in europa.

harry21 | 03-04-18 | 12:10 | 2

met dank aan het Brusselse Politburo

telelezer | 03-04-18 | 12:43

De regels noemen Polen niet expliciet. Er worden gewoon grenzen gesteld aan het aantal arbeidsmigranten in het algemeen, door het aantal personen per woning te beperken en middels omgevingsvergunningen. Wel een puntje: als Polen (of tuinders) de gemeentes zouden aanklagen omdat deze regels weliswaar de Polen niet expliciet noemen maar hen wel onevenredig hard treffen, en dus discriminatoir van aard is, dan hebben ze pech. Zouden andere minderheden dezelfde klacht hebben dan wordt deze waarschijnlijk wel gegrond verklaard.

Muxje | 03-04-18 | 12:45

Mijn gemeente gaat een maximum aan Marokkanen stellen........

Oepsie1234 | 03-04-18 | 12:05 | 2

Wilde net intikken, vervang Polen door Marokkanen and all hell breaks loose

IkWilOokWatZeggen | 03-04-18 | 12:06

Marokkanen zijn een ras, Polen dan weer niet. *skiet mij maar lek*

kwark001 | 03-04-18 | 12:08

Bij gebrek aan landsgrenzen worden grenzen gesteld aan......

forecastle | 03-04-18 | 12:04

Die hebben allemaal blank privilege, dus discrimineren mag.

Panos88 | 03-04-18 | 12:01

Ik zie toch liever Polen dan half dichtgeknoopte vuilniszakken met een kijkgaatje

BosrandDirk | 03-04-18 | 11:57

De functie van die polen is om de lonen van Nederlandse werknemers laag te houden. Een Nederlandse arbeider met een gezin in nl kan daar gewoon niet mee concurreren, al werkt hij zich het schompes. Woonruimte wordt zo ook steeds schaarser. En dit allemaal opdat een handjevol bedrijven een paar euro per uur minder hoeft te betalen.

du Roi Soleil | 03-04-18 | 11:55 | 2

Ik hoop oprecht dat u fijne Paasdagen heeft gehad.

Rest In Privacy | 03-04-18 | 11:59

Een van de doelen van de EU is om de lonen en inkomens op termijn over de hele EU zo gelijk mogelijk te trekken. Dat betekent per saldo voor de gemiddelde laagopgeleide Nederlander een teruggang van circa 50% en voor de laagopgeleide Oostblokker een vergelijkbare vooruitgang. Maar heb niet de illusie dat het leven in Nederlandje er goedkoper op wordt, of dat we minder aan EU-afdrachten hoeven te betalen. EU zet de verhoudingen tussen de Europese bevolkingen ook hier op scherp.

KlunsJohannus | 03-04-18 | 12:00

Veel van die Oost Europeanen (vooral Litouwers) hebben een heel andere arbeidsethos. Die melden zich niet ziek met een griepje of een splinter in de duim.
Mijn werkgever heeft er, via nette uitzendbureaus, zo een 200+ op maand basis rond lopen als steigerbouwer, isolatiemonteurs enz. Ze krijgen het zelfde betaald als de NL mensen, alleen is het naar hun levens standaard veel meer. Die gasten komen graag, werken hard, zijn aardig en leveren net zo goed werk.
Voor "ons" is het invliegen van een batterij Oost Europeanen beter dan het door de Nederlanders te laten doen. Als die al te vinden zijn.
Ik heb liever 10 Litouwers dan een Naffer.
Die gasten (Oost Europeanen) gedragen zich over het algemeen netjes, beleefd en totaal niemand tot last.
Laten we die Naffers retourneren en er Oost Europeanen voor nemen.

Super Grover | 03-04-18 | 11:54 | 7

@ KlunsJohannus | 03-04-18 | 12:03
Dat geef ik toch aan?
Het totale (levens) onderhoud aldaar is in € vele malen lager. Het geeft alleen aan dat het, voor bedrijven, dus loont deze mensen in te huren. En dat de boel hier takke duur is.

Super Grover | 03-04-18 | 12:05

kwark001 | 03-04-18 | 12:02
graag gedaan.

Rest In Privacy | 03-04-18 | 12:13

Je spreekt de taal niet Super Grover. Een van de redenen waarom je helemaal niet kunt inschatten zelfs maar hoe ze werkelijk over ons denken. Ze stelen als raven, maar omdat ze visitekaartje achterlaten weet jij dat niet. Net als die kolerezooi die ze overal op parkeerplaatsen maar ook gewoon in de haven hier achter laten, is giga! Geloof jij nu maar dat ze het allemaal zo goed met ons voor hebben. Zolang ze bij elkaar op parken wonen, merk je het nog niet. Vraag anders voor de grap de beheerder eens. Wacht maar tot ze bij je in de wijk wonen en de poort hermetisch op slot moet!

Wachtmaar! | 03-04-18 | 12:36
▼ 4 antwoorden verborgen

Grappig, toen hetzelfde ooit werd voorgesteld met turken en marrokanen - verspreiden over de wijken zodat je geen ghettovorming krijgt- waren de termen als fascist en racist niet van de lucht. Maar nu mag het ineens wel.

miff | 03-04-18 | 11:53

Eerst alles van verder af weren AUB, vanaf hoe dichterbij ze komen hoe meer de cultuur overeenkomsten begint te tonen des te houdbaarder het is

niemand specifiek | 03-04-18 | 11:50 | 1

Eens +1

KlunsJohannus | 03-04-18 | 12:06

Willen we meer of minder Oost Europeanen? Minder - Minder - Minder.

Rest In Privacy | 03-04-18 | 11:48 | 2

Minder. Behalve de smoes dat ze 'goedkoper' zijn dan Nederlanders - wat dus een flagrante leugen is - wordt hen toegestaan om PERMANENT in vakantieparken te wonen, wat voor autochtonen verboden is! Gisteren nog een bericht van de belastingdienst gelezen dat huursubsidie voor mensen die permanent in een vakantiewoning verblijven, per 1 april niet meer mogelijk is en wordt teruggevorderd.
Maar ja, Polen die met zn 8-en in een vakantiewoning verblijven waar een Nederlands gezin voor één week goudgeld voor moet betalen, wordt helemaal niets in de weg gelegd.
Nederland is geheel in de klauwen gevallen van de afgod Mammon: de afgod van het geld. Dat hun doodshemd geen zakken heeft zullen ze later wel ervaren.

Lupuslupus | 03-04-18 | 12:03

Meer. Vind Polen vaak leuker dan die luxe verwende uitkering trekkende saaie luie Nederlanders. Wanneer we meer Polen hadden en minder Nederlanders (En Moslims) zag Nederland er heel wat beter uit.

Mark_D_NL | 03-04-18 | 12:08

Polen hebben grappige namen zoals Zbigniew, Wojtec en Lech en ze zijn een dapper strijdersvolk die het tegen de Duitsers en de Russen opnamen. En ze hebben lekkere wijven. Dus ik heb niks tegen die gasten.

Bigi Bana Boy | 03-04-18 | 11:45 | 5

Vergeet 1683 niet toen door de Polen het Beleg van Wenen door de Turken werd afgeslagen. Europa gaat in de toekomst opnieuw nog eens bevrijd worden door de Polen en de Russen, de hoeders van het Christendom.

AlfredvonSchlieffen | 03-04-18 | 11:57

@Lupuslupus | 03-04-18 | 11:50
De Polen moeste het alleen opnemen tegen Duitsers en Russen, en inderdaad later bij de opstand in Warschau (om wederom verraden te worden).
Maar u bent vast ook even de Polen vergeten die vochten in het Poolse RAF squadron dat een prominente rol speelde in de Slag om Britain, of de Polen bij Monte Casino, in Normandie, bij Driel en Oosterbeek (Market Garden), de bevrijding van Breda en grote delen van Nederland.
Poolse soldaten hebben ontzettend hard gevochten, en krijgen hiervoor in de geschiedenisboeken nog steeds te weinig erkenning.

Lafayette | 03-04-18 | 12:08

Lupuslupus | 03-04-18 | 11:50
Het opnemen tegen is niet hetzelfde als winnen van.

DrumPiet | 03-04-18 | 12:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Dronken oostblokkers hebben in mijn omgeving weleens voor overlast gezorgd. Pisse in portiekjes, meisjes lastigvallen die thuis willen komen, etc. Politie komt 'm niet weghalen, praten had geen zin. Na wat intimiderend hard schreeuwen ging die om de hoek in een andere portiek liggen.

Dan nog vind ik dit alles minder erg dan
1) de dagelijkse horde noord afrikaanse mannen die sigaretten bietsen
2) Alle bedelaars die vanaf Leger des Heils komen (er zijn er hier 2 op loopafstand)
3) Sislims (sissende moslim mannen)

FirmaLenB | 03-04-18 | 11:40 | 3

Sinds er bij mij in de straat een Leger des Heils is staan er dagelijks vage gasten te bedelen bij de buurtsuper. Waarvoor? Geld voor overnachting bij het Leger de Heils. Kost blijkbaar 6 euro.

keestelpro | 03-04-18 | 11:50

BEIDEN niet willen is ook nog een optie, toch?

Lupuslupus | 03-04-18 | 11:51

prioriteiten stellen, lupus

Barre_de_k | 03-04-18 | 13:41

Polen, Bulgaren, Roemenen zijn allemaal EU-onderdanen en kunnen de gemeenten op basis van de EU-verdragen voor de EU-rechter dagen.

De EU-verdragen gaan uit van vestigingsvrijheid en de gemeente zal met een heel strak verhaal moeten komen waarom deze vrijheid niet gestand gedaan kan worden.

Zo vond de provincie vorig jaar nog dat Tiel-Rivierenland aan de beurt is voor een groot AZC, en daar zitten geeneens EU-onderdanen: www.gelderlander.nl/tiel/rivierenland...

Bovendien heeft Tiel/Rivierenland zich mogen ontfermen over een groep statushouders, dat wil zeggen die mensen die hun land verlaten hebben, hier asiel hebben aangevraagd en op welks verzoek NL Staat heeft toegestemd. Dat gaat om tenminste 500 werkzoekende statushouders, die van de gemeente ook een sommetje van EUR 5.250,= voor inrichtingskosten meekregen. 150.000 statushouders plus nachwuchs zet de woningmarkt landelijk onder druk. 150.000 woningen waarvoor de statushouders superpreferent zijn en daardoor andere woningzoekenden, inclusief de autochtone Nederlandse jongren die soms meer dan tien jaar wachtlijst voor de boeg hebben. En ook andere migranten, die hier komen om te werken - een vrijheid die hen specifiek op grond van internationale overeenkomst is gegeven.

Het argument van woningtekort door Oost Europese werknemers is een gelegenheidsargument, niet meer dan dat. Vanwege de kracht van de Poolse economie is het meer waarschijnlijk dat er nu juist minder Polen naar Nederland komen.

De monocultuur - niet meer dan 10% in en straat - is in het verleden ook nooit een argument geweest, zie de schotelflats waar migranten uit De Mediterrannee zijn gehuisvest.

Gezien het aantal autobranden in Tiel in de afgelopen jaren is de veiligheid nooit een argument geweest voor de lokale overheid.

De gemeente kan een grote mond opzetten tegen de Polen en andere Oostblokkiers. Naar staande jurisprudentie echter is het zeggen van “minder, minder, minder” oostblokkiers een racistisch haatmisdrijf, waar de gemeente voor vervolgd moet worden.

Wij discrimineren immers niet, in dit gekkenhuis.

Glasgow Argus | 03-04-18 | 11:38

Waarom zijn die gemeentes nooit zo stoer wanneer het moslims betreft?

Kondor | 03-04-18 | 11:38 | 1

Oosteuropa heeft straf van ome Juncker en ome Timmermans. Snap dat toch.

Rest In Privacy | 03-04-18 | 11:44

In het mooie West Friesland zie je nu ook Poolse gezinnen huizen kopen en hun kinderen naar de kinderopvang sturen. Ja, je zou het niet verwachten, maar sinds ze eerlijke beloond worden krijgen en grijpen ze de kans om een gewoon leven te leiden in Nederland. Als je schandalig laag blijft betalen, krijg je logischerwijs gewoon criminaliteitsoverlast van die gasten.

Balzakius | 03-04-18 | 11:38 | 4

hoeveel miljoen mensen zouden er passen op deze postzegel? gaaf experiment man.

merel veld | 03-04-18 | 11:59

Dus jij denk dat die Polen hiernaartoe komen en zich te schompes werken voor een mager loontje. Dacht het niet. Die Polen zijn wel goed maar niet gek. Omgerekend naar Poolse maatstaven verdienen ze hier ongeveer 4 keer zoveel als thuis.

KlunsJohannus | 03-04-18 | 12:11

Lupuslupus | 03-04-18 | 11:54
Jezus man simpleton. Denk eens na!

DrumPiet | 03-04-18 | 12:21
▼ 1 antwoord verborgen

Wat moeten we toch blij zijn met die eu en open grenzen, he mijnheer Penthouse c.s.?

De_Nette_Kater | 03-04-18 | 11:37

Kunnen we ze niet ruilen tegen finnen ? Graag !

Wekkertje | 03-04-18 | 11:35

Bijstand afschaffen in deze vorm. Dan hebben we geen Polen e.d. meer nodig.
Deze mensen steken de handen nog uit de mouwen i.p.v. overdag met een krat bier op een bankstel in de betegelde voortuin te zitten,

DrumPiet | 03-04-18 | 11:34 | 1

U lijkt me het type waterpijp en munt thee, neerkijkend op alcohol drinkende Kafirs?

Rest In Privacy | 03-04-18 | 12:11

Diverse huizen in de buurt zijn vol gegooid met Polen. Wijken worden rommelig als in huizen ineens 8 mensen wonen die alleen slapen werken zuipen.

Watching the Wheels | 03-04-18 | 11:29 | 1

Je kunt ze beter allemaal een uitkering geven. Dan hebben ze tijd voor het huishouden en hun tuintje bij te houden.

keestelpro | 03-04-18 | 11:43
-weggejorist-
Onderste_Steen | 03-04-18 | 11:29 | 2

Misschien helpt het dat ze zich laten bekeren tot mohammedaan. Dan zijn ze weer welkom in deze gemeenten.

Pimp my Voortuin | 03-04-18 | 11:29 | 3

+1

demaup | 03-04-18 | 11:31

Bekeren tot de islam? Die gasten hebben helemaal geen tijd om 4 x per dag naar Mekka te bidden!

keestelpro | 03-04-18 | 11:41

Haha, leuk gevonden. Ze hebben een bloedhekel aan moslims! Heel veel erger dan wie dan ook trouwens.

Wachtmaar! | 03-04-18 | 12:22

Liever 10 werkende, bier zuipende Polen dan 1 uitkering trekkende, haatzaaiende, Nederland hatende moslim.

Epicurisme | 03-04-18 | 11:28

100.000 huizen die bezet worden .. in 1 klap is de woningnood opgelost voor de bevolking ..

Heijd | 03-04-18 | 11:28 | 1

Er is geen woningnood in NL. Er willen alleen teveel mensen op 1 plek wonen en te weinig op een andere plek.

The2Amendment | 03-04-18 | 12:01

Liever hardwerkende Polen dan hordes Afrikaanse "arbeidsmigranten" in het Hollandsche straatbeeld.

leo de pejo | 03-04-18 | 11:28

Jammer. Oost-Europeans vooral de Polen zijn een welkome toevoeging in Nederland. Vriendelijke lui, hardwerkend. Maar ja, Nederland kiest liever voor agressieve nutteloze (Noord) Afrikaanse uitkeringstrekkers die niet eens weten wat werken is... Tsja, keuzes maken is soms moeilijk voor de deugmens.

Mark_D_NL | 03-04-18 | 11:27

Er werken 1 mio Polen in NL,niet 500K.
500K ingeschreven als ZZP'er in NL of Poolse KvK die hier werken en ca.500.000 Polen in de Landbouw/Veeteelt. Zij worden door zeer malafide uitzendbureautjes meestal gevestigd on het Zuiden van NL min.12 uur per dag ingezet inkl.in het weekend en de wettelijk verplichte toeslagen voor overwerk worden niet/nooit uitbetaald en dus ook niet/nooit verloond. Daarnaast wordt het wettelijke verplichte vakantiegeld als vergoeding gebruikt voor de " pauzetijd" in Polen. De huisvesting is over het algemeen erbarmelijk en de meeste Polen kunnen niet tegen drank. Altijd een combinatie van wodka met bier; kennen geen maat en drinken tot ze stomdronken zijn.
Over het algemeen is het opleidingsniveau niet hoog,een enkeling daargelaten. Maar de NL landbouw/veeteelt kan nooit meer zonder deze mensen die voor het minimumloon werken ( zonder overwerktoeslagen). Landbouw/Veeteelt is een hele belangrijke export sector voor NL.
Bij het karige loon ( uitzendbureaus) kan men zich geen woning permitteren dus wordt het de camping. Met 4-5 man/vrouw in een caravan,dat drukt de kosten.
De gemeentes hebben geen benul van de evonomie en de ondernemingsgewijze productie. Maatregelen op locaal niveau gaan niet werken en zorgen ervoor dat de Polen wegblijven wat een ramp voor de landbouw/kassenbouw/veeteelt zou betekenen.

FrieslandDashond | 03-04-18 | 11:27 | 6

In Polen komen ze zelf nu ¨handjes¨ tekort en importeren Oekraïeners. Die werken voor nóg minder. Misschien is het beter als iedereen op zijn plek blijft. Er zijn mensen zat hier. En goedkope arbeid heeft nog nooit geleid tot innovatie en verbetering van productieprocessen. Dat is pas een ramp op termijn...

squadra | 03-04-18 | 11:56

Altijd nog beter dan apothekers uit aleppo en hersenchirurgen uit Casablanca.

The2Amendment | 03-04-18 | 12:03

@Friesland Nl kan best zonder hoor. Van al die export worden slechts een paar ondernemers schathemeltjes rijk. Geeft de bv NL nauwelijks profijt. Vnl. narigheid. Geef die ene ondernemer een riante uitkering en schop de Polen naar huis. Is vele malen goedkoper, dan al die bijkomende kosten voor NL, zoals huisvesting, criminaliteit, misgelopen wegenbelasting, innemen van arbeidsplaatsen en mogelijk nog veel meer. Die kassenteelt kan allemaal naar Afrika: kunnen ze daar ook nog iets verdienen en komen ze niet allemaal hier naar toe: WIN WIN heet dat!

Wachtmaar! | 03-04-18 | 12:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Wellicht is het een idee om Schiphol uit te breiden en een dagelijkse retour vlucht naar de thuislanden te creëren inclusief Oostblokbierlounge met gratis bier en worst?

Rest In Privacy | 03-04-18 | 11:27

Ik heb er respect voor. Ze doen alle baantjes die wij niet willen en sturen het grootste deel van de verdiensten naar de familie.
Ik heb wel moeite met Poolse truckers die achter het stuur zitten te zuipen.

HoerieHarry | 03-04-18 | 11:27 | 1

Precies, je moet ze niet op de weg tegenkomen, maar ze hebben mijn hele huis verbouwd in Spanje, prima gedaan, nou werkte ze onder een aannemer, Catalaan, die was echt een etter voor ze, we gaven ze altijd 100 euro , als de baas er even niet was, waren blij ermee.
Die aannemer is wel goud waard voor ons, woont hier, dus is iets kapot, raam, hij weet wel iemand, of gasboilers vervangen naar electrisch, we bellen hem, zonder hem waren we in alle staten, zelfs iemand gevonden om onze tv aan te sluiten op canal-digital.
Maar zie de Pool niet meer, jammer, maar begrijpelijk met zo een baas.

gato | 03-04-18 | 11:32

Wel een leuke foto overigens, krijg er een beetje een vakantiegevoel van.

Croxifoxio | 03-04-18 | 11:27

Wel de lusten maar niet de lasten. Ok, maar dan moeten Nederlanders zelf maar aan de bak in de bouw of asperges steken. Genoeg lui in de WW en bijstand. Wat, die willen niet? Moet je in Polen mee aankomen. Ga je gewoon dood van de honger.

Zzzzooooffff | 03-04-18 | 11:25 | 4

@Braboblanke | 03-04-18 | 11:46
Als baas heb ik liever iemand die ander werk heeft gedaan (en daarmee dus laat zien dat ie echt wil werken en z'n eigen broek wil ophouden) ipv zo'n bankhanger met een groot gat in z'n cv, omdat ie liever uit de staatsruif vreet.

IkHebGeenProbleem | 03-04-18 | 12:10

@Zzzz Oh jij denkt nog dat Polen 's winters niet in de ww lopen. Lees je eens in! En als die Polen echt zo hard konden werken, was Polen wel een van de rijkste landen in de EU geweest. Ze gunnen mekaar het licht in de ogen nog niet eens.

Wachtmaar! | 03-04-18 | 12:11

Niet alleen in de ww.
Polen zijn slim en hebben de bijstand ontdekt.
Steeds meer Polen en Hongaren vragen bijstand aan na de verstreken tijd die ze hier moeten werken.
Hebben ze recht op.
Ken er al een paar persoonlijk die gewoon in de uitkering zitten nu en er lekker zwart bijklussen

Lilia2 | 03-04-18 | 12:21
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien kunnen we maar beter lief doen tegen de Polen, Een van de laatste toevluchtsoorden in Europa wanneer de omvolking hier gerealiseerd is.

Croxifoxio | 03-04-18 | 11:23 | 8

Croxifoxio | 03-04-18 | 11:31
.
Hoewel het u geen ene flikker aangaat: ik ben 73 jaar en heb 50 jaar gewerkt èn belasting betaald. En dáárom heb ik alle tijd om op GS te reageren en dus mijn mening te geven. En wat doet U precies om tijd te hebben om op GS te reageren en anderen de maat proberen te nemen?

Lupuslupus | 03-04-18 | 11:45

Ach drumpietje moet ook weer eens zijn duitje in het zakje doen. De zielepiet.

Lupuslupus | 03-04-18 | 11:46

@Lupuslupus
Als het mij geen 'flikker' aangaat, waarom dan alsnog de toelichting? En waarom zo geagiteerd reageren? Ik stel toch toch een normale vraag, nadat u, mij de maat nam. Maar goed, hypocrisie, is niemand vreemd.

Croxifoxio | 03-04-18 | 11:51
▼ 5 antwoorden verborgen

Die mensen doen het werk van PVV-achtigen die de hele dag op twitter Pechtold zitten te bedreigen. Beetje respect voor dit motorblok van de Nederlandsche economie.

Bakito | 03-04-18 | 11:23 | 6

'Die mensen doen het werk van PVV-achtigen'
Beetje kort door de bocht. Nederlandse stukadoors kunnen onmogelijk concurreren tegen Poolse arbeiders omdat voor hen andere fiscale regels gelden.

keestelpro | 03-04-18 | 11:37

Lock the bitch up. Ollongren achter de tralies, en Pechtold idem.

The2Amendment | 03-04-18 | 12:05

@Bakito Wed dat je niet een Pool persoonlijk kent. Haha! Napraten kan iedereen. Als je er elke dag mee werkt, klets je wel anders. Maar wat weet jij daarvan....

Wachtmaar! | 03-04-18 | 12:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb liever 100 Polen in mijn buurt dan 10 sissende (Noord)Afrikanen.

Supreme Dutch | 03-04-18 | 11:21 | 4

Dat ze de huizen voor de Nederlanders inpikken maakt u niets uit want u woont waarschijnlijk riant. EN hebt totaal geen last van Oostblokkers dus uw mening telt niet.

Lupuslupus | 03-04-18 | 11:29

Lupuslupus | 03-04-18 | 11:29 Wat is dat nu weer voor onzin argument? ze pikken niets in, want ze werken (doen wat Hollanders niet willen doen) en betalen gewoon huur... trok 85% van ze nou nog steun... maar dat is het niet. Het zijn ook geen langblijvers/potverteerder. Gaan allemaal nagenoeg na ene paar jaar hard werken/sparen weer terug

lovekila | 03-04-18 | 12:06

Lupuslupus | 03-04-18 | 11:29
Haha, ik woon in het Westland. Het barst hier al jaren van de Polen. De enige problematiek die er speelt is dat ze zich in het weekend gaan bezatten. Maar gelukkig hebben de werkgevers daar tegenwoordig ook gewoon regels voor.

Supreme Dutch | 03-04-18 | 12:16
▼ 1 antwoord verborgen

Tsja,
You can't have the cake and eat it...
Die open grenzen voor die goedkope stukadoors vond de politiek dan wel een fantastisch idee, maar dat ze ook nog ergens moesten verblijven was even niet zo over nagedacht. Verder dan NIMBY kwamen de politici niet.

Wijze uit het Oosten | 03-04-18 | 11:21

Wilders wordt voor minder vervolgd Oh wacht.

Johan_Voorhaar | 03-04-18 | 11:20 | 7

@DrumPiet Inderdaad, niets geleerd van de oorlog. Jodenvervolging door Mocro's wordt ook steeds erger, maar niemand grijpt in. Wilders heeft altijd gelijk!

Wachtmaar! | 03-04-18 | 12:04

Nooit iets geleerd van de oorlog. Joden worden vervolgd, homo's idem. Drumpiet heeft inderdaad niks opgestoken van de oorlog. Nu is het de islam die het doet, destijds de socialisten van ome adolf. Same shit sherlock.

The2Amendment | 03-04-18 | 12:07

Lupuslupus | 03-04-18 | 11:48
Inhoudelijke reactie voor jouw doen. Ik lees alleen geen enkel argument waarom ik geen gelijjk zou hebben. Probeer het nog eens en dan zonder dat tokkieachtige gescheld.

DrumPiet | 03-04-18 | 12:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Bestaat er ook zoiets als een Albanezenban?
-
want geloof mij; tegen de tijd dat je er achter komt hoe lollig die kunnen zijn, zul je met weemoed terugverlangen naar die paar Polen en Roemenen...

bisbisbis | 03-04-18 | 11:20 | 3

Ho ho, Albanezen zijn erg nuttig als je last heb met Roma of Sinti. Effe een bezoekje door een paar jongens uit Tirana en je hebt geen centje pijn meer met eerdergenoemde kansenparels.

The2Amendment | 03-04-18 | 11:25

nog geen EU.

Pimp my Voortuin | 03-04-18 | 11:31

Er is op GS wel een drumpietban. Dat is een begin.

The2Amendment | 03-04-18 | 12:08

Gelukkig betalen ze wegenbelasting en zorgen ze dat het huizentekort wordt opgelost. Ow wacht

kabouter prikkeprak | 03-04-18 | 11:19 | 1

Niet één Pool betaalt hier wegenbelasting. Dat is voor domme Nederlanders.

Lupuslupus | 03-04-18 | 11:31

Vervang de term inwoners uit midden- en oost europa door de term joden en de AIVD gaat invallen doen bij deze gemeentes.

The2Amendment | 03-04-18 | 11:19 | 3

Ja want joden blazen mensen op in concertzalen, onthoofden burgers in de woestijn en vliegen volle vliegtuigen in torens. Drumpiet is de weg kwijt. Harry de Winter was hem al veel langer kwijt.

The2Amendment | 03-04-18 | 12:10

The2Amendment | 03-04-18 | 12:10
Echt. Wat ben jij ont-zet-tend- dom!

DrumPiet | 03-04-18 | 12:24

Je kunt er een aardige boom over opzetten of de Polen en Roemenen nu echt meer overlast veroorzaken dan de Turken en Marokkanen, maar die kwestie is voor de boven ons gestelden onbespreekbaar.
Een klein feitje: ik ken vier Nederlandse mannen die met een Poolse vrouw getrouwd zijn, maar ik ken geen enkele Nederlandse man die met een Marokkaanse vrouw is getrouwd... Dat geeft toch te denken.

MAD1950 | 03-04-18 | 11:19 | 3

Geen representatief onderzoek, maar onze onderbuik zegt hierover genoeg denk ik.

kabouter prikkeprak | 03-04-18 | 11:20

Sterker nog: de meeste Poolse vrouwen (ik zeg: temeiers) nemen bij voorkeur nog een Ned. man. Resultaat: in Polen lopen hordes vrijgezelle Polen in de rondte, die zich van ellende een stuk in de kraag zuipen.
Zelfde fenomeen doet zich overigens ook voor als het om werk gaat. Aangezien de meeste jonge Polen over de grens werken, moeten ze in Polen Oekrainers en Chinesen aantrekken. Is zelfs een Chinese stad gebouwd. Gaat lekker zo dat mixen.
Vergeet ik nog te zeggen, dat diezelfde Polen bij hun baas alles wegroven dat maar los ligt. Ik ken er genoeg.... Ze lachen zich een bult om die immense domheid van Hollanders die nu nog steeds denken, dat ze alleen maar hard kunnen werken. Die tijd is voorbij. Het is nu slechts gajes dat binnenkomt.

Wachtmaar! | 03-04-18 | 12:00

tel mij er bij op en je hebt er al 5 :)

lovekila | 03-04-18 | 12:02

We hebben ze hard nodig voor de herkerstening van dit land. Serdecznie witamy!

JTKDM | 03-04-18 | 11:18 | 2

Ja de Polen die hier zijn doen harstikke veel voor de herkerstening van Nederland. Ik versta zuipen daar in ieder geval NIET onder.

Lupuslupus | 03-04-18 | 11:33

Wij Friezen hebben toch ons best gedaan de katholieke Bonifacius de schedel in te slaan. Van " kerstening" is hier niet veel (meer) te merken. De meeste gristenen zijn al gestorven en er komen geen nieuwe bij. Katholieken zijn hier vrij zeldzaam; wonen in aparte dorpen.
Dus JTKDM,vergeet het kerstenen.. gaat niet gebeuren,gelukkig.

FrieslandDashond | 03-04-18 | 11:35

Mooi, Doe dan gelijk de Finnen ook in de ban..

greetopeen | 03-04-18 | 11:17

Zoek er eigenlijk nog een paar. Wil voor rond de 1000 euro een mooi tuinhuis.

Nacho_Vidal | 03-04-18 | 11:16 | 4

@ Lupuslupus: u heeft dus een ZZP-er het vel over de neus gehaald. Iets meer dan € 30,-- -per uur, en daar mag deze ZZP-er ook nog even de BTW van aftikken aan Den Haag.

pibasso | 03-04-18 | 11:41

Waarom denk je dat Polen zo graag in Nederland werken?
Zijn gemiddeld genomen zo rijk dat ze alle offertes goedkoop vinden en klakkeloos accepteren en bovendien onvoldoende technische vaardigheid hebben om na afloop of tijdens de werken de kwaliteit ervan afdoende te kunnen inschatten. Zalig.

Rest In Privacy | 03-04-18 | 11:42

pibasso | 03-04-18 | 11:41 |
Wellicht was de Nler in 4 uur klaar.

Rest In Privacy | 03-04-18 | 11:43
▼ 1 antwoord verborgen

Vervang het in het artikel in de Refobode het woord Oost-Europeaan door Moslim en je hebt meteen de hele goegemeente over je heen.

Haberdoebas | 03-04-18 | 11:16 | 1

Nee heur, de gemeenten zeggen het. De bode schrijft t alleen maar.

MarcS | 03-04-18 | 11:39

Dit weekend nog met de hele buurt jacht gemaakt op een paar van zulke heren, ze waren bezig met hun nachtelijke bijverdiensten. De politie bellen heeft geen nut in deze, een paar corrigerende tikken om de heren duidelijk te maken dat men er hier niet van gediend is werkt beter.

Rest In Privacy | 03-04-18 | 11:15 | 1

Half uurtje waterboarden doet het ook altijd goed

The2Amendment | 03-04-18 | 11:26

Als ze dit in de jaren 70 en 80 hadden gedaan woonden we nu in het perfecte land. Of mag ik dit niet zeggen

Chrezusjistus | 03-04-18 | 11:12 | 6

Kom op zeg deze oostblokkers zijn gewoon hard werkende mensen.
En dat waren de gastarbeiders destijds in de jaren 70 ook.

keestelpro | 03-04-18 | 11:25

@BASinnic waar staat die reactie van De Briemusketier eigenlijk? En waarom plaats jij deze reactie onder @Chrezusjistus?

Wachtmaar! | 03-04-18 | 11:49

Wachtmaar! | 03-04-18 | 11:49... gewoon in verborgen comment er boven... misccchien naam wijzigen in klikmaar?

lovekila | 03-04-18 | 12:01
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken