Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jan wil geen hond in z'n bami. Iedereen boos

gezonde hollandse knul

Dit is Jan. Jan wil geen hond in z'n bami. Jan vergeet dat hij geen Dierenpoes heet, maar gewoon Jan. Jan sluit speeches af met: "Doe liev tegen honden." 

Jan vergeet dat hij in Zuid-Korea is. Daar doen ze wél hond in de bami. Nu is Jan de gebeten hond want Jan haat honden, ofzo. Nou die frame werkt mooi niet, Koreanen. Jullie vreten hond. Jan niet. Dus jullie kunnen allemaal de vegetarische bami krijgen, Koreanen. Team Jan. Hier, nóg een paar tips voor jullie Koreaanse hondenslachters. Doe liev tegen honden. Doe liev tegen Noord-Korea. Leer Engels. Doe eens wat minder bijgelovig. Het getal vier is best okee. Maak nog betere telefoons. Hef Daewoo op. Hef SsangYong op. Je achternaam is niet je voornaam en andersom. Het is niet leuk dat iedereen Lee, Park, Kim of Choi heet. Gangnamstyle is stom. Verbied K-pop. Doe eens wat anders dan karaoke. Doe aardig voor Japan. Doe als Amerika: daar eten ze poes. Maar stop met het klonen van Amerika. Snel internet is supergaaf. Kissebis niet over een stom rotsblok in een zee. Geef geen geld meer uit aan make-up voor mannen. Guus Hiddink is ook maar een boer uit de Achterhoek. Ook een rallyversie van een Hyundai is stom. Kappen met die gore facelifts allemaal. Doe eens liev voor onze schaatsers.

Social

Reaguursels

Inloggen

Pitbull Grijpstra kan wel vriendschap met Jan aangaan.
Ik heb t Grijpstra ff uitgelegd, hij kwispelen.

De-Glijdende-Rechter | 23-02-18 | 06:27

Sportlui die politieke statements gaan afgeven, op 't moment, dat de aandacht op hen gericht is om hun sportprestatie.
Het ene gebruiken voor 't andere.
Waar hebben we die koehandel bij 'je momentje pakken' méér gezien?
Was daar niet 'n winnende neger op de olympische spelen van Hitler-Duitsland?
Waren daar niet de atleten, die met gebalde vuist 'n beetje 'black power' wilden promoten?
Waren daar niet 'n paar American Footbalplayers, die tijdens 't volkslied met één been gingen knielen?
Je ziet 't ook op bruiloften en begrafenissen, dat familieleden de kans grijpen, om hun lang bewaarde 'punt te willen scoren'.
Ze grijpen 't 'momentum', de aandachtshoeren, want heel even kijken er wat meer mensen in hun richting dan zomaar wat aanwezigen.
Ze ventileren hun mening, en zeggen daarna 'sorry', alsof ze onverwacht tijdens 'n spreekbeurt voor de klas 'n scheetje hebben gelaten.
Who do you think you are fucking mr Blockhuijsen?

Der Paulie | 23-02-18 | 03:50

Ik snap nog steeds de hiërarchie niet over welke dieren 'wel' vallen binnen de sympathie van mensen, en welke dieren 'niet' vallen binnen de kring van knuffelbare beesten.
Ik bedoel, mijn gevoel van sympathie of antipathie geeft heus wel aan, welke dieren ik liever zie, en welke liever niét, maar ja, dan nog hè.
Vroeger, niet eens zo heel lang geleden, zagen de mensen de 'natuur' als vijandig en gevaarlijk, en mocht je daartegen doen wat je wilde.
Daarna werd 't functionele 'nuttig' voor de mensen bedacht, en buiten die kring kon iedereen z'n gang blijven gaan tegen dieren die niét nuttig waren.
Maar ook 't criterium 'nuttig' bleek voor discussie aanleiding geven.
En dan is daar nu 'n nieuw criterium: 'aaibaar/knuffelbaar/lief'.
Met telkens 't dictatoriale mechanisme; 'als je niet doet wat ik zeg, dan verketter ik je'.
Daar zit volgens mij de achilleshiel.
De gevoels-argumenten pakken dictatoriaal uit.
Wie het hardst schreeuwt; wie slachtoffer speelt, doet alsof die ook 't grootste gelijk heeft. En dat tegenspraak alleen maar vloeken in de kerk zou zijn.
Ik snap ook wel, dat je ergens mee moet beginnen, als je 'n bestaande wettelijke praktijk aan de kaak wilt stellen, maar toch.
Mag ik straks nog roken als ik er ziek van word en solidaire ziektezorg verlang om te betalen door 'iedereen'?
Mag ik straks nog wel drinken als ik er ziek van word en solidaire ziektezorg verlang om te betalen door 'iedereen'?
Mag ik straks nog wel neuken als ik er SOA's door krijg en solidaire ziektezorg verlang om te betalen door 'iedereen'?
Mag ik straks nog wel bestaan als ik CO2 produceer, 'n 'footprint' op aarde achterlaat, met schade om te betalen door 'iedereen'?
Ik bedoel maar; telkens staan de amateuristische 'dominees' op, die mij gaan vertellen, binnen welke kring van sympathie ik mij heb te begeven; op straffe van uitsluiting, als ik niet in 't goede kringetje ben beland?
Al deze 'amateuristische dominees' zijn emotionele manipulanten en gevoelsmatige dictators, die maar al te graag, anderen zoals ik gaan verbieden.... whatever.
Fuck that.
Ik eet desnoods hond als ik dat lekker vind.
Niet om de hond; niet om de hondenliefhebber te kwetsen, als die al zo zielig is.
Maar gewoon, omdat ik de belachelijke morele brigade van wereldverbeteraars om op te kotsen vind.
Blijf je goede doelen nastreven, om.... whatever,.... voor whatever.
Maar snap, dat anderen anders denken; met de woorden van Ramses Shaffy: 'Laat me, laat me, ik heb het altijd zo gedaan'.
En 'verbeter de wereld, maar begin met jezelf'.
Fuck you, fuck those hypocriete wereldverbeteraars.

Der Paulie | 22-02-18 | 20:25

Dat nen hond eet moet men zelf weten.
Maar bij die mannetjes gaat het er niet lekker aan toe. Lijden smaakt beter. Levend koken is geen uitzondering. Dat doen we niet met koeien. Gele mentaliteit is wat anders.

Rietpieper | 22-02-18 | 22:59

Hum, keek vandaag naar de huldiging van de 1000 meter shorttrack voor dames. Geen Koreanen op het podium dus stroomde het stadion ruim voor de huldiging nagenoeg leeg. Dit getuigt van geen respect voor buitenlandse sporters. Sowieso juichen de Koreanen enkel voor hun eigen sporters. Wat dat aangaat kunnen ze wat leren van de Hollanders.

pissebed | 22-02-18 | 18:49

Als je hier euroknallers en plofvlees eet kun je daar ook gewoon hondjes innemen. Behalve als je principieel tegen het eten van carnivoren bent, natuurlijk. Want het eten van carnivoren is inefficiënt en iets ongezonder ivm persistente gifstoffen, dus daar valt wat voor te zeggen. Maar een keertje in je leven een hondje verorberen zul je geen loodvergiftiging van krijgen.

paulpils | 22-02-18 | 16:15

mmmm lekker gebraden chowchow.

Cobalt bomb | 22-02-18 | 15:10

Jan schaatst en is daarvoor in Korea. Praat dan over schaatsen. Heb je een politieke boodschap? Wordt dan minister van BuZa ga op zakenreis naar Korea en zet het op je agenda. En nee, ik hou ook niet van hond in mn bami.

inderdaad geen stijl | 22-02-18 | 14:53

Ik zou het toch wel een keer willen proeven. Bami met chihuahua ofzo, in kleine stukjes.

de vleesgigant | 22-02-18 | 14:21

"Nu is Jan de gebeten hond"

Hm, wat zal ik daar ik eens op zeggen?

Mijn naam is Haas en ik weet van niks.

www.youtube.com/watch?v=kbgWk5Nl4hw

Bijtendehond | 22-02-18 | 14:20

Maar met een hoofddoek op bezoek in Iran mag dan weer niet.. Funny world, funny people.

DrumPiet | 22-02-18 | 14:03
-weggejorist-
Kompromat | 22-02-18 | 23:26

Is dit de eerste keer dat die druif in het buitenland komt? Wat een sukkel, met z;'n opgeheven vingertje. Hier staan we ook op onze achterste benen als toeristen of BBers ( bekende buitenlanders ) ons abortusbeleid, ons euthanasiebeleid, ons drugsbeleid, ons prostitutiebeleid of de manier hoe wij met rassen, geaardheden, religie en seksen omgaan.

Graaisnaaiert | 22-02-18 | 13:14

Nog nergens hier een tegel van De Koreaanse Slet?

godeliefje | 22-02-18 | 12:14

Die ligt aan de ketting bij Joris.

Bijtendehond | 22-02-18 | 14:21

Daar lusten de honden geen brood van

Kompromat | 22-02-18 | 23:07

Wat is er mis met het eten van hond? Heb het in Vietnam 'n keer gegeten. Was wel wat taai, maar de smaak was prima! Volgende keer eerst een mals fileetje uitzoeken, dat dus wel. Verder niet mauwen ;)
En oh ja: als je een ander land bezoekt, pas je je aan de lokale gebruiken aan. Nee dat betekent niet dat je hond móet eten als je in Korea bent, maar je houdt wel je muil erover.

L. Vis | 22-02-18 | 12:08

Dutch Bikkel niet helemaal fris tussen de oortjes?

Graaisnaaiert | 22-02-18 | 13:15

Als je kerel bent kijk je ook even hoe die (veelal gestolen) honden aan hun einde komen. Dat is geen kogel, L.Vis. maar beelden die een normaal persoon in zijn dromen achtervolgen. Dat stukje kijken gebekte toeristen met echte ballen zoals u niet op de ad tv in het vliegtuig.

Rietpieper | 22-02-18 | 23:05

Heb nog nooit hond gegeten, maar ik vermoed dat poes beter smaakt...

EenGoedBegin | 23-02-18 | 00:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Snappy comeback.
We kunnen dus concluderen dat heel Korea op het darknet zit en dat zullen ze niet doen om kimchi te verkopen.

MistaRazista | 22-02-18 | 12:08

Wat een slappe knieën hebben we toch tegenwoordig. Iemand geeft zijn mening en gaat daarna zijn excuses aanbieden omdat iemand weleens beledigd zou kunnen zijn. Het is om te huilen. Blijf lekker bij je mening en laat het beledigde gevoel lekker over aan de beledigde.

Zo, dat is mijn mening. Bevalt het je niet, jammer dan.

Moeki de Meeuw | 22-02-18 | 12:01

Je hebt helemaal gelijk maar je zou ook kunnen zeggen; Jan komt uit een cultuur waarbij het met de paplepel word ingegeven dat je andere mensen/landen de maat neemt. Omdat hij nu niet thuis komt met goud wil hij bij terugkomst op een andere manier in de schijnwerpers (lees talkshows) staan. Vandaar die idiote opmerking.

Trumme | 22-02-18 | 12:13

Allen Chihuahua's. Die mag je wel eten.

wingload | 22-02-18 | 11:57

Als hij geen hond in zijn Koreaanse nasi wil hebben kan ik begrijpen. Voor mij geen varkensvlees behalve in de worst voor de stamppot. Alleen gaat het mij om de smaak en niet omdat ik het zo zielig vind. Er zijn genoeg andere voorbeelden die urgenter zijn. Haaienvin, walvis, orang-oetang, enz. Waar zijn trouwens alle zalmen en steuren gebleven in onze rivieren? Wat wel van belang is: Dieren niet onnodig laten lijden... Daarbij aangetekend dat verschillende dieren een ander neurologisch systeem hebben waardoor pijn beleving anders is.

dijkbewaker | 22-02-18 | 11:52

Zalm? Die hebben we in NL al sinds de middeleeuwen niet meer gezien geloof ik.

Sjors W. | 22-02-18 | 12:40

1. Ga andere culturen niet vertellen welke dieren ze wel of niet mogen eten.
2. Als je dat wel doet, sta dan achter je uitspraak en hou je excuses voor je.

fail | 22-02-18 | 11:50

En zo is dat.

L. Vis | 22-02-18 | 12:09

Wat een non-nieuws. Een handjevol Koreanen op Twitter is boos op Blokhuijsen. So what? Op Twitter lijkt iedereen constant boos op iedereen, omdat elke tweet wel een boze reactie oplevert van een constant gekwetste. Dankzij sociale media krijgt elke storm in een glas water code rood en wordt er gereageerd alsof het om een orkaan, terwijl het niets meer dan gebakken lucht is.

mirvink3478 | 22-02-18 | 11:48

Helemaal juist. Op dat Twitter zitten alleen maar ambtenaren en relnichten.

Vespucci | 22-02-18 | 12:03

De Inuit, nog steeds de beste wintersporters, eten zeehond, rauw.

KlauwnBassie | 22-02-18 | 11:43

Heb de moeite genomen om de betreffende twitterfeed na te lezen.

Twee dingen:
- de Koreanen voelen zich aangevallen, door iemand uit een land waar koeien, varkens, schapen en kippen gegeten worden. Ook dieren met een ziel, net als honden;
- de Koreanen noemen Nederland een dierenporno-land. Waar ze dit vandaan halen is mij niet duidelijk. Hier in Nederland geldt dit als barbaars en is volgens mij strafbaar.

Ergo, ze zien Blokhuijsen als een hypocriet. Ze laten graag een foto zien van Blokhuijsen bij een bbq, om hun standpunt kracht bij te zetten.

Gajus | 22-02-18 | 11:38

Nou ik ben blij dat er iemand tijdens de Olympische Spelen de moed heeft gehad om zijn mond open te doen. Alleen jammer dat hij excuses heeft moeten aanbieden wegens lange tenen van de Zuid Koreanen.

Vreemd dat een groot deel van de reageerders vindt dat niemand zich hierover uit mag spreken omdat er hier ook vlees wordt gegeten.
Ga eens video's bekijken van hoe het er daar aan toe gaat. En waarom? Vanwege bijgeloof. Koreanen geloven dat hondensoep van honden die afschuwelijk gemarteld zijn, hun helpt tegen de hitte. In juli hebben ze zelfs een heel festival erom heen waar tienduizenden honden achter elkaar worden gemarteld en gedood. Het gejank en gehuil van die arme honden die levend in de soep verdwijnen gaat door merg en been. Je ziet dan ook hoe die lui ervan genieten terwijl ze het doen.

Als je op Jan's twitter gaat en de reacties leest, dan zeggen die Koreanen dat er in Nederland bordelen zijn waar mensen legaal sex hebben met honden. Bizar dat dat soort leugens als repliek dient en zegt dus ook iets over het beeld dat ze van het westen hebben.

Martelen is kennelijk onderdeel van hun cultuur en daar mag je geen kritiek op hebben..... Een land dat dit soort praktijken toestaat zou de spelen niet moeten hosten.

Oh en voordat ik me moet verantwoorden voor bovenstaande tekst: ik eet geen vlees, vis of andere dierlijke producten.

Isan | 22-02-18 | 11:32

Gut ze hebben een paar video's van obscure plekjes in Korea gevonden waar debielen beesten martelen? Dus dat is normaal in Zuid-Korea?
En iedereen mag zich er over uitspreken, maar als je maar half weet waar je over praat kan je beter je bakkes
In NL zijn in 2017 dieren omgekomen door stalbranden. Terwijl daar eenvoudige verbeteringen gemaakt kunnen worden waar we niet aan willen want kost geld. Dus als je je eigen shit niet kan fixen ga dan niet aan de andere kant van de wereld de moraalridder uithangen. Hypocriet, en ja dat zijn sommige van die reacties op zijn tweet ook.

Groene Horzel | 22-02-18 | 12:33

@groenehorzel

En hoe zou Jan die "shit" dan zelf hebben kunnen fixen? Mag niemand meer wat zeggen voordat alles bij hen zelf op orde is? Dan kunnen een heleboel reaguurders meteen inpakken.

Overigens zijn niet "een paar video's van obscure plekjes"........ Zoals de Koreanen zelf zeggen dit is HUN cultuur, dus reken er maar op dat het open en bloot op veel plaatsen gebeurd.

Er moet uiteraard wat gebeuren aan de stalbranden, maar ik ga echt niet stoppen met uitspreken over de afschuwelijke martelingen van honden voor bijgeloof, omdat een of andere Nederlandse boer het niet noodzakelijk vindt om verbeteringen aan te brengen die, zoals jij beweert "eenvoudig" zijn.

Volgens mij weet je zelf maar half waar je het over hebt.

Isan | 22-02-18 | 15:40

@Isan | 22-02-18 | 15:40
Ik kom er regelmatig. Langs bij familie enzo. En nee dit is niet HUN cultuur. Dat is hetzelfde als een iemand in de USA die een filmpje ziet van een paar vage figuren in NL en dan denken dat we allemaal zo zijn.

Maar als je deze nonsense wil geloven, be my guest.

Groene Horzel | 22-02-18 | 21:42
▼ 1 antwoord verborgen

Heeft Jan ook een mening over de olympische spelen in Rio? En de armoe daar? Oh nee dat waren zomerspelen.

Is dit nog nieuws? | 22-02-18 | 11:31

Ze eten daar dus geen hond? Of niet allemaal? En dan voel jeje toch gekwetst? Ik als halve Spanjool trip ook niet als het over stiertje pesten gaat. Dat is niet mijn hobby / circus / monkeys.

GormSuil | 22-02-18 | 11:31

Waar is onze eigen Koreaanse Kartelteef als ie nodig is?

kaasfondue | 22-02-18 | 11:30

Als Jan zo goedertieren voor honden in verre streken is,is hij dat ook voor mensen , moet hij ook wel een gruwelijke schurft hekel aan de islam en zijn faciliteerders in zijn eigen land ook hebben ,kan niet anders ,anders voert hij een toneelstukje op.

gelukzoeker | 22-02-18 | 11:27

Kameel burger iemand? Giraffe nek? Olifanten steak? Krokodillen pootjes? Haaienvinnen soep? Geenstijl BBQ in Afrika iemand?

Is dit nog nieuws? | 22-02-18 | 11:23

Nou gaan ons Braai !

KlauwnBassie | 22-02-18 | 11:38

Waarom zijn Hollanders in het buitenland zo onbeschoft? Zeker als de hele wereld naar je kijkt mag je best een beetje fatsoen tonen. Daar hoort je middelvinger opsteken, Koreanen beledigen en een bronzen bord op je kop gooien niet bij.

echtpaul | 22-02-18 | 11:22

Wat is er nou onbeschoft aan je mening geven? Het is eerder onbeschoft en respectloos dat die Koreanen zo reageren! Respect hebben voor andere betekent niet dat je alles wat ze doen of normaal vinden maar kritiekloos moet accepteren

Capt. Iglo | 22-02-18 | 11:48

K-pop is beste pop.

Barre_de_k | 22-02-18 | 11:20

Zo is het

Pilgrim2001 | 22-02-18 | 11:44

Alle zogenaamde bekende Nederlanders denken een mening te moeten geven.
Ze moeten gewoon allemaal hun smoel houden want ik wil het niet horen.

HoerieHarry | 22-02-18 | 10:50
Dit dus!
Iedere zelfbenoemde BN er is tegenwoordig ook een sjw er.
Dit soort# halbe gedrag voegt niets toe aan de sport.
Next.

maasdonk | 22-02-18 | 11:14

Eens kijken hoeveel helden er nu al op durven te staan om schande te spreken over de slavenhandel en slavenarbeid in Qatar. In plaats van 'kritisch' zijn als alles achter de rug is en de medailles zijn binnengeharkt. Aan dat goud, zilver en brons kleeft bloed, nu al. Je doet mee aan het circus, of je doet er niet aan mee.

Schoorsteenveger | 22-02-18 | 11:13

Hear hear!
Maar nee dan zeggen ze dat het om de sport gaat en niet om de politiek. Nou? Waarom geen spelen in Noord-Korea dan? En wie zou daar naar toe gaan? Dan is het ineens wel onethisch. Want Kim en nukes en bedreiging voor Europa hebben ze gehoord uit de media.

Is dit nog nieuws? | 22-02-18 | 11:25

Laat Jan zich beter druk maken om de boze blanke ongelovige honden in zijn eigen land ,die worden ook met de dood bedreigt , gediscrimineerd en hun leven naar de verdommenis geholpen..

gelukzoeker | 22-02-18 | 11:12

Moet je eens opletten wanneer de EU hier klaar is, en mensen niets meer te eten hebben dan gaan de honden en katten zo via de pan het mondje in. Lekker met wat tulpenbollen soep als voorgerecht.

Mark_D_NL | 22-02-18 | 11:11

Ja! Nee, krokante spinnen als voorgerecht en dit als hoofdgerecht op zondag!

einStina | 22-02-18 | 11:22

Geef mijn portie in dat geval maar aan Fikkie.

MickeyGouda | 22-02-18 | 11:23

Mickey
Yes Fikkie vetmesten en dan in de soep. Hihi.

Is dit nog nieuws? | 22-02-18 | 11:26

In India begrijpen ze niet dat wij rundvlees eten. Hypocriet gedoe om eten van honden aan de kaak te stellen. Ok die Blokhuizen en heel veel Nederlanders zouden eens moeten begrijpen dat de geldende waarden en normen in. Nederland niet leidend zijn voor de rest van de wereld.

jezusisonzin | 22-02-18 | 11:10

Hear hear. Net zoals dat gekut over mensenrechten altijd. Komt er een handelsmissie in China, denken die Chinezen ook altijd: " heb je die hypocriete Europeanen weer".

Is dit nog nieuws? | 22-02-18 | 11:21

jezusisonzin--Je begrijpt toch wel dat weg met ons Jan ,als tolerante Hollander als hij ergens in de wijde wereld is met het vingertje moet wapperen?Dat zijn eigen landje genoeg aan de sores van nu en de nabije toekomst heeft ontgaat ons Janneman natuurlijk in zijn geheel ,dat gaat de islam hier wel oplossen als Jan zelf ook moslim is.

gelukzoeker | 22-02-18 | 11:22

Persoonlijk heb ik geen enkel probleem met het eten van welk vlees dan ook. Het moet alleen afkomstig zijn van dieren die niet eindeloos gemarteld worden. De honden verdwijnen in Korea levend in een pot kokend water en worden keer op keer teruggeduwd met een stok als ze jankend weer boven komen spartelen. Hetzelfde geldt voor de Nederlandse plofkippen, kistkalveren en hokjesvarkers. Wij eten dan ook minder vlees en (bijna) uitsluitend biologisch van om de hoek. Ik vind dat Jan er best wat over mag zeggen, nu bereikt het tenminste veel mensen. Dan maar arrogant, dat zijn die Koreanen ook.

wazakzegguh | 22-02-18 | 11:46

Geen respect hebben voor andere culturen. Ok, ik hoef ook geen hond in mijn Nr. 39 te vinden, maar kan me wel iets voorstellen dat anderen daar net wat anders over denken. Er worden zoveel honden versleept over de wereld door wereldverbeteraars, dat ze hun eigen beesten vergeten. Moge de bemoeial zijn ijzers afbreken bij de volgende schaatsronde "poging".

Mr_Pikibelly | 22-02-18 | 11:09
-weggejorist-
DolfWeerwolf | 22-02-18 | 11:08

Koreanen hebben korte lontjes, of is dit stigmatiserend? Vroeger mocht je gewoon zeggen dat Nederlanders krentenkakkers zijn, dat Duitsers geen humor hebben, dat Italianen aan mama's rok gangen, maar nu heb je voor je het weet een internationaal conflict veroorzaakt.

MickeyGouda | 22-02-18 | 11:08

Een hond en een kat zijn huisdieren, daar zorg je voor.
In Spanje wordt een huisdier uit de auto geflikkerd, want kosten, beest ziek.
Asiels overvol, dus worden ze maar doodgemaakt

Uitzondering is Catalunya, daar mogen geen beesten dood gemaakt worden, dus veel mensen brengen ze gauw de grens over naar Spanje en kunnen de asiels het niet aan., dus doodschieten van deze huisdieren.

Het is zo triest om een hond te zien, vastgebonden aan een boom, ik maak ze altijd los.
Gelukkig worden veel zwerfhonden geadopteerd en naar Nederland vervoerd, waar ze een gelukkig leven kunnen hebben.

gato | 22-02-18 | 11:02

Nee, vinden honden lekker, dagenlang met een touw aan een boom zitten. In Nederland worden geen asielhonden dood gemaakt. Hier werd een asiel geruimd 180 honden dood geknald en 30 katten., want de nieuwe huurder wilde geen asiel, gemeente wilde meer geld en de nieuwe huurder ging gauw naar Valencia met de honden en katten, want daar mag het wel.

gato | 22-02-18 | 12:45

Nee hoor, ze fokken niet, kinderen willen een hond, dan loops , sterelisatie , nooit van gehoord, chippen ook niet, dus donder moeder en kleintjes maar uit de auto, liefs in de bergen of autoweg, heb er fotos van.

gato | 22-02-18 | 12:48

Maar om het onderwerp af te sluiten.
In Catalunya moet nu elke hond gechipt worden en geen chip , hoge boete voor de eigenaar.

gato | 22-02-18 | 12:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik zit net NOS te kijken over een shorttracker Knecht maar wat een verschrikkelijke lul is die verslaggever , die gast heeft zilver en toch maar door janken waarom het goud niet is gehaald en waarom hij toch fouten heeft gemaakt .
Steeds weer word dce reporter uitgelegd dat de verwachting bij de verslaggeving misschien wel een tikkie te hoog was, zowel door de schaatser zelf als ook zijn coach en dan toch weer blijven door hameren .
Sterph !

Castor12 | 22-02-18 | 11:02

waar gaat dit over???

geenspam | 22-02-18 | 11:01

Gelukkig eten wij in nederland geen lamsvlees, kalfsvlees, rauwe oesters, kikkerbillen, wijngaard slakken, kreeft, kudt, konijn, hert, haas, etc. Wees blij dat de spelen niet op Nw. Guinea zijn, het geliefde gerecht daar zijn rauwe boomlarven

Toiletflush | 22-02-18 | 11:01

Wat een stom en hypocriet gedoe, je mag geen hondje of poesje eten want aaaawe wat lief... maar varken, koe en kip is geen probleem... pfff

Bali Lovert | 22-02-18 | 11:00

Dat zijn toch geen huisdieren, wil je het niet snappen ofzo.

gato | 22-02-18 | 11:04

Oh, dus een huisdier mag niet? En een pangolin wel? Omdat het wild is?

Is dit nog nieuws? | 22-02-18 | 11:19

Eerst een feit benoemenen en dan je lafhartig verontschuldigen. Er zit nog een veertje los bij Jan

batvoca2 | 22-02-18 | 10:58

Ik heb zelf ook een hond maar elke Nederlander moet zijn bek houden als het om dierenwelzijn gaat. Jaarlijks worden er door onze fijne vrienden uit de bio-industrie meer dan een half miljard beesten vermoord. Laten we ons diep en diep gaan schamen ipv anderen de les te lezen. Die Jan die kan misschien wel een een paar rondjes schaatsen maar is verder uitsluitend onnozel.

0112358 | 22-02-18 | 10:57

Deze Olympische Spelen zijn mij veel te wit!!!!!!
Zeer weinig gekleurde mensen te zien.
Typisch een wit privilege....

Kanarie_Geil | 22-02-18 | 10:52

Dat kun je van de "zomerspelen" niet écht zeggen!

demaup | 22-02-18 | 11:06

Vooral oudere Koreanen eten nog hond. Kwalijker is, dat zij denken dat de extra adrenaline die de hond aanmaakt als hij levend wordt gevild of gekookt, potentieverhogend werkt.
Mag ik dat weerzinwekkend vinden? Ja, dat mag ik. Net als onverdoofd slachten, gal aftappen van levende beren, gemalen tijgerbotten en gemalen ivoor van neushoorns en olifanten, alweer vanwege de potentieverhogende kwaliteiten. En ja, megastallen zijn ook erg.

gestoptmetroken | 22-02-18 | 10:50

*levend*

MickeyGouda | 22-02-18 | 11:03

Lekker, dit weekend maar weer eens kreeft gaan eten. Levend gekookt natuurlijk.

Is dit nog nieuws? | 22-02-18 | 11:18

Je vergeet al die wasbeerhonden die levend gevild, anaal geelectrucuteerd of gewoon doodgeslagen worden omdat er domme mensen zijn die zo graag met een wasbeerhondenbondkraag aan hun jas lopen!

JI-HAAT | 22-02-18 | 11:34
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een hypocriet gezever. Waarom geen hond eten maar wel een koe of een kip?Honden zijn liev? Dus een argument op basis van emotie?

Mahatma | 22-02-18 | 10:50

En hoe zit het met de abc-mensen op de spelen,
en hun toiletgang natuurlijk?

Kanarie_Geil | 22-02-18 | 10:49

Wanneer houden artiesten en sporters nou eens hun bek als het om politiek gaat?

ET007 | 22-02-18 | 10:48

Alle zogenaamde bekende Nederlanders denken een mening te moeten geven.
Ze moeten gewoon allemaal hun smoel houden want ik wil het niet horen.

HoerieHarry | 22-02-18 | 10:50

Men raakt geconditioneerd, doordat in vele talk-shows diverse aanzittenden uit ander disciplines dan de politiek, om hun mening gevraagd wordt. Als je dan zou zeggen: "Daar ga ik niet over" of "Kweenie" of "Wattuh", dan ga je af, dus zeg je wat om den volke te tonen dat je niet van de straat bent o.i.d.
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 23-02-18 | 02:14

Jan had zijn excuus moeten afsluiten met: “oh ja, stop met hond vreten”. Ipv dit slappe voorlichtersgelul.

de Voorzittert | 22-02-18 | 10:47

Een beetje zoals iemand uit India die de Nederlandse barbaren komt vertellen dat wij geen koeien mogen eten.

Short | 22-02-18 | 10:47

Yep. Jullie zijn barbaren!!1!

Mahatma | 22-02-18 | 10:52

Mooi gezegd.

HogeNood | 22-02-18 | 10:54

Of een moslim die zegt dat wij geen varkensvlees mogen eten. Of alcohol willen verbieden. Etcetera. Maar dat mag want dat is cultuur.

Is dit nog nieuws? | 22-02-18 | 11:17

Wanneer de sport prestaties afnemen gaan sommige sporters dat compenseren met praatjes om aandacht te krijgen. Ego tripperij, zie Lindsey Vonn.

drs. P | 22-02-18 | 10:46

Misschien is Jan wel gek van honden, ik ook, dan erger je je dood aan deze manier om honden zomaar te doden en op te eten.
Moet er niet aan denken , dat de hond, die naast me zit, zomaar opgegeten zou worden.
Jan is een man met een duidelijke menig hierover, en die slappe figuren bij IOC , gelijk excuus.

gato | 22-02-18 | 10:52

Vegetarische Slager oefen eens flink op het namaken van hondevlees, en exporteer dat naar Korea. Ja, het kost enige duizenden hondelevens om het "proefvlees" te vergelijken, maar dan heb je wel wat - een mooi exportproduct.

HogeNood | 22-02-18 | 10:44

Mocht Jan, of de één of andere reaguurder overwegen zich een Koreaanse schone aan te schaffen, dan is het zeer raadzaam om nota te nemen van het volgende:

www.connectkorea.com/korean-girls/

Arnold Layne | 22-02-18 | 10:44

"Doe aardig voor Japan" getuigt van gebrek aan historische kennis van de redactie. De Koreanen hebben een 20x grotere appel te schillen met de Japanners , dan wij met de Duitsers. De Japanners hebben Korea van 1910 tot aan het einde van WOII overheerst en daarbij een waar schrikbewind uitgeoefend. Leest er eens wat over!

oliebolletje123 | 22-02-18 | 10:41

Het zijn ondertussen vooral de hard-liners aan beide kanten die deze appel nog aan het schillen zijn. Ik heb ook geen appel meer te schillen met de duitsers.

klaaaaz | 22-02-18 | 10:53

Nog niet zo lang geleden (opa verteld van vroegâh) kon je in NL gewoon bij de slager een zgn 'dakhaas' kopen.
Gefileerd ziet die er bijna als een echte haas uit.
Eet smakelijk, met stukjes spek enzo....

Kanarie_Geil | 22-02-18 | 10:40

En waterkonijn! In de zuidelijke contreien iig...

einStina | 22-02-18 | 11:10

Misschien vinden Koreanen het wel reuze kut en zielig dat wij haringen eten. Hoor je hun daarover?

RenHoek | 22-02-18 | 10:40

When in Seoul do as seoulans do.
Eat it Jan, eat it...

wezen | 22-02-18 | 10:39

Wat is sneuer? De opmerking van Blokhuijsen? De fophef daarover? Of het feit dat wij het er nu weer over hebben? Louter verliezers in deze affaire.

Muxje | 22-02-18 | 10:37

Hij stond voor het blok.

Memek | 22-02-18 | 10:38

Wat een ontzettend goede opmerking van Blockhuysen, iemand die zijn nek durft uit te steken, zulke mensen hebben we meer nodig in on.s trutten land.
Vroeger waren honden en het eten ervan voor de armen, tegenwoordig voor de hoge heren.
Hij verdient applaus en geen exuses maken, wat gelijk alweer gedaan werd, stelletje slappe figuren .

gato | 22-02-18 | 10:41

Uit een Sint Bernhard haal je makkelijk 20 kg schnitzel.
HoerieHarry | 22-02-18 | 10:10

En Prins Bernhard haalde wel 200 kg schnitzel uit een afgeknalde olifant of neushoorn. Onze beschermheer van de pandabeer.

Memek | 22-02-18 | 10:37

Volgens mijn vrouw (en die kan het weten, want uit honger gegeten onder Pol Pot) is olifant echt super-supertaai en smaakt het als oud rundvlees.
Niks schnitzel, dus.

BenPakdee | 22-02-18 | 10:44

Memek | 22-02-18 | 10:37 |
Hij had vaak mensen te eten. Zo'n olifant schieten is goedkoper dan de slager.
Bernard was namelijk een ouwe vrek.

HoerieHarry | 22-02-18 | 10:44

Hij mag toch gewoon zijn mening hebben en geven, wat heeft dat met respect te maken?! In onze cultuur zijn we open over onze mening dus laat die Koreanen daar lekker respect voor hebben tijdens het eten van een hondje. Dat er namens NOC excuses worden gemaakt is echt belachelijk. Jan vindt het stom om honden te eten en Koreanen vinden het stom dat hij er wat van vindt en dooorrrrr wat een geneuzel om niks.

Capt. Iglo | 22-02-18 | 10:36

Valt ook niet mee als Hollander in een land waar ze geen moskeën willen hebben ,de vieze honden.

gelukzoeker | 22-02-18 | 10:34

Leuk stukje. Daar kom ik voor. Nu ff vertalen voor die hondemeppers

Fantabulosa | 22-02-18 | 10:34

Draaien de Koreanen honden door de kroketten?
Wonderbaarlijk dat Rutte er dan levend vandaan gekomen is.

Memek | 22-02-18 | 10:33

Memek -Wel gewone honden gaan de kroketten in ,maar geen leugenachtige pokdalige eeuwig grijnzende gender honden die door de bevolking uitgekotst worden,moet nog wel een beetje smaak aanzitten .

gelukzoeker | 22-02-18 | 10:49

Juist ik begrijp het. Maar ja wat moeten ze later dan met Rutte als hij het loodje legt? Opvoeren aan de krokodillen, of dat zielig voor die beesten?

Memek | 22-02-18 | 11:27

Hollanders in het buitenland: ze passen zich net zo slecht aan als buitenlanders in Holland.

Koos Knak | 22-02-18 | 10:31

Ja, grappig. Ik heb mijn Engelse vriendin meegenomen naar mijn ouders, heerlijk hollandse hachee. Ze vond het verukkelijk, totdat ik haar vertelde dat de hoofdingredient paardelappen waren.
Ze heeft zich lelijk leeggekotst, daarna.

BenPakdee | 22-02-18 | 10:46

@ ben. Hahaha. Heb je haar ook nog aan de haring gekregen?

Is dit nog nieuws? | 22-02-18 | 11:16

Der zijn anders best wel wat Koreaanse vrouwtjes die liev voor mij mogen zijn.
#Feverishdreams

Hemmenaar7 | 22-02-18 | 10:31

Heb jij een hondepiemel dan?

BenPakdee | 22-02-18 | 10:47

Duurde even maar heb m door ,hondenvrouwtjes bedoeld U?

gelukzoeker | 22-02-18 | 10:56

Andere culturen zijn kut. Gras. boomschors en zeewier is goed genoeg voor die gekken.

RickTheDick | 22-02-18 | 10:31

RickTheDick |-Niet iedereen heeft Uw I-Q gehalte,dat begrijpt U toch wel?

gelukzoeker | 22-02-18 | 10:54

You seem nice

Fantabulosa | 22-02-18 | 11:07

Die meisjes op skies met een geweer op hun rug kunnen onderweg wel wat honden voor het avondeten afschieten!

HoerieHarry | 22-02-18 | 10:29

En hier eten we koeien. kortom, hou t bij schaatsen. ga anders stukjes schrijven bij de witte onderbroek.

Chemokar | 22-02-18 | 10:28

Chemokar -Slecht geslapen ?

gelukzoeker | 22-02-18 | 11:06

Jan gaat door de knieën voor de beroepsgekwetsten.
Zoals verwacht wordt van de westerse man.
Je verontschuldigen voor je mening is een teken van mentale zwakte.

jemagookniksmeer | 22-02-18 | 10:27

en onderwerping.

jemagookniksmeer | 22-02-18 | 10:27

Niemand verwacht dat hij zich verontschuldigt voor zijn mening. Zijn mening is prima (buiten het feit dat hij voorbij gaat aan cultuur en het hem ontbreekt aan kennis zoals dat de hoeveelheid geconsumeerd hondenvlees in Korea te verwaarlozen is in vergelijking tot koe en kip) maar ga die niet verkondigen uit hoofde van je functie die volledig ongerelateerd is en in een land waar je als buitenlander te gast bent, daarmee een verkeerd beeld van "de nederlander" neerzet en terecht een heel volk tegen je in het harnas jaagt omdat niet zijn mening verkeerd is maar dat hij als buitenlander meent te moeten bepalen wat een andere cultuur wel of niet mag doen in hun eigen land.

Kat van T | 22-02-18 | 10:38

Kat van T | 22-02-18 | 10:38
Kat van T | 22-02-18
Ik heb het nog even teruggelezen en inderdaad, het heeft er inderdaad toch wel veel van weg dat hij de Koreanen zijn eigen moraal wil opdringen (in plaats van dat hij zijn mening verkondigt), dus ik geef u gelijk in uw redenering.

jemagookniksmeer | 22-02-18 | 11:13

What is next? Dat een curly-figuur zich uitlaat over lokale straatnamen?

Einde van de Domheid | 22-02-18 | 10:26

Hij heeft zich ook niet te bemoeien met de gebruiken in een totaal ander land. Laat die mensen een hond vreten. Wij eten varken, zijn ook miljarden mensen die dat walgelijk vinden. Let it be, leven en laten leven. Zolang ze die honden niet fokken in mega stallen zoals ze hier met varkens doen. En zolang niet iedere Koreaan dagelijks 2 stukken hondenvlees op zn bord wil hebben. Als je iets niet snapt moet je niet te snel oordelen. Want dan moet je weer een siert excuses aanbieden en zeggen dat je eigenlijk een beetje dom bent geweest.

Dutchbeaurouge | 22-02-18 | 10:26

Groot deel van de honden wordt in Thailand van de straat gehaald, het barst daar nl. van de wilde honden. Je krijgt er 2 euro per stuk voor. Vervolgens gaan ze achterin een pickup met 4 honden in een hokje van 50 bij 50 via Laos naar boven. Vaak is de helft dood voor ze bij de grens zijn.

BenPakdee | 22-02-18 | 10:50

Ja net zoals ze hier de koeien en varkens naar Italië transporteren. Maar die beesten hebben nog niet eens kunnen zwerven. Die komen rechtstreeks uit een betonnen bunker. Die zien voor het eerst de zon als ze de vrachtwagen in gepropt worden. Regelmatig staat er een vrachtwagen vol varkens te dampen ergens in de zon omdat de chauffeur moet rusten. De beesten sterven letterlijk van hitte en dorst. Het maakt mij niets uit of het een hond of een varken is. Mensen moeten eens leren om respect te hebben voor leven en lijden van beesten. En er niet mee omgaan alsof het wegwerpmateriaal is.

Dutchbeaurouge | 22-02-18 | 12:26

ja want onze kippen en varkens hebben het natuurlijk veel beter. balk, splinter, oog.

Zyprexa20mg | 22-02-18 | 10:26

Hoe hier met kippen, varkens en koeien wordt omgegaan is ook te treurig voor woorden. En waarom zou Jan zijn mening niet mogen geven?! Dat hij zich daarna dan weer verontschuldigt is gewoon laf. Geef je mening - die ik deel - en blijf daar achterstaan of hou je klep.

Lupuslupus | 22-02-18 | 10:45

Ben ooit een week in Zuid-Korea geweest, geen hond op straat te zien. Toen ik op weg was richting het vliegveld voor de terugreis ben ik één hond tegengekomen op straat.

Von Rutch | 22-02-18 | 10:26

Die honden weten gerust wel wanneer de honden vanger kompt.Zijn ze allemaal weg.Die ene hond was natuurlijk nieuw op straat,die snapt het noch niet.

flesje | 22-02-18 | 11:16

Gevalletje hond op het ijs.

Mr_Natural | 22-02-18 | 10:25

Gebruik liever 'wellbeing) ipv wellfare, in je obligate excuus geluk. welfare is daarnaast nog altijd met een enkele L is, domme lull

cucaracha | 22-02-18 | 10:25

cucaracha-U bent student in de punten komma s en hoofdletters?

gelukzoeker | 22-02-18 | 10:28

Werkte vroeger altijd in de zomervakantie bij een slachterij, natuurlijk is het niet prettig maar dat kan je verwachten. Over het algemeen gaat het heel makkelijk, en over het algemeen zijn varkensboeren echt geen sadisten. Een slacht kan fout gaan en dat vind niemand leuk maar het valt echt wel mee allemaal.

Bokito ergo sum | 22-02-18 | 10:46

Tik maar eens bij Google "Korea honden" in en druk dan op afbeeldingen. Jan is een held. Iedereen die de oprechte liefde kent die een hond je kan geven, zal Jan helemaal gelijk geven.
Voor degenen die honden met koeien en varkens vergelijken: In Hollandse woonkamers zie je wel de hond maar nooit een koe of een schaap. Je ziet hooguit wel eens een schaap op een balkon onder de schotelantenne.

Vespucci | 22-02-18 | 10:24

Tik maar eens in Google "slachterijen varkens misstanden" dan vergaat je de lol wel. Hondenvlees word in Zuid Korea maar weinig gegeten. In tegenstelling tot varkensvlees hier. Volgepropt met hormonen en anti biotica, in enkele maanden van big naar vet varken gemest in een betonnen bunker zonder daglicht. Om vervolgens zonder ooit de zon te hebben gezien of een stuk echt zand onder hun poten gevoeld te hebben de gehaktmolen te worden ingedraaid. Walgelijk. Onmenselijk. Varkens zijn uiterst intelligent. Net als honden. Ze zien er misschien minder aaibaar uit en dat is het enige verschil.

Dutchbeaurouge | 22-02-18 | 10:30

Uiteraard geef ik Jan gelijk. Maar ik vergelijk zeker wel honden met koeien en varkens omdat het allemaal dieren(!) zijn. Oók slachtdieren zouden een veel beter leven moeten hebben. Het is gewoonweg verschrikkelijk hoe daarmee wordt omgegaan. En nee, ik ben geen vegetariër maar eet 2x per week een stukje vlees van "scharreldieren" en eieren van vrije uitloop kippen. Ja dat is zeker duurder dan de kiloknallers etc. maar als je er minder van eet heft het een het ander op dus dan blijft wat je ervoor uitgeeft, hetzelfde.

Lupuslupus | 22-02-18 | 10:52

Jan was een held als Jan a priori zijn mond had opengedaan, dus nog vóór men afreisde naar Korea. Jan is nu een beetje lafjes bezig, als alles achter de rug is en hij zelf helemaal geen risico meer loopt. Je doet mee aan het circus, of je doet er niet aan mee. Als je eraan meedoet, gedraag je dan.

Schoorsteenveger | 22-02-18 | 11:10
▼ 1 antwoord verborgen

.. wie naar Zuid-Korea gaat moet netjes zijn bordje hond leegeten en juichen wanneer de minister van Noord-Koreaanse Propaganda lief glimlacht naar haar kameraden van CNN. Oh - en de Slet de groeten doen.

Jan Passant mk2 | 22-02-18 | 10:23

Jan Blokhuijsen heeft als Jan Blokhuijsen het volste recht om de Koreanen te vragen wat liever met lieve hondjes om te gaan. Maar Jan Blokhuijsen die zich als sporter gecommitteerd heeft aan deelname aan de Olympische Spelen moet gewoon zijn bek houden. Deelnemen aan de Olympische Spelen is je onderwerpen, zoals een gelovige zich onderwerpt aan De Verhevene. Aan die medailles kleeft van alles wat niet deugt.

Schoorsteenveger | 22-02-18 | 10:22

Betweterigheid straalt weer helemaal af van onze Hollandse medemens. Bemoei je toch niet met andermans culturen zou ik zeggen.

F1802 | 22-02-18 | 10:21

Ja, honden zijn lief en trouw, als vriend, maar zeker niet als echtgenoot. Dit om de zaak wat te relativeren. Slager, half kilo lamsvlees en een half kilo kalf.

louis6227 | 22-02-18 | 10:19

Hondevlees, berevlees, leguanenvlees, allemaal niet te versmaden. Varkens zijn trouwens minstens zo slim als honden, en die eten jullie wel?

BenPakdee | 22-02-18 | 10:52

Nou doen ze net of alle Koreanen hond vreten ... het was altijd ongeveer 50/50
maar de laatste jaren daalt de consumptie van honden sterk, met name omdat de meeste honden uit China werden geïmporteerd en de kwaliteit steeds slechter werd.
ook is het niet zo dat zomaar elke hond gegeten werd, er is een speciaal ras dat ervoor gekweekt wordt. Zeg maar zoals wij dat met runderen doen.
Tja, de manier waarop de beesten worden behandeld is niet best. Maar als je bedenkt dat Zuid-Korea na de Koreaanse oorlog het armste land van de wereld was, dan kun je stellen dat ze in de afgelopen pak 'm beet 60 jaar een flinke stap voorwaarts hebben gemaakt ... geef ze nog een paar jaar en ze zijn hier net zo liev voor hondjes als de gemiddeld Nederlander. Kijk maar eens hoeveel dierenklinieken er de laatste tien jaar bij zijn gekomen.

oh ja, de kans dat je als buitenlander hondenvlees te eten krijgt, zonder dat je weet dat het hond is ... 0.0001% schat ik.

Wil je het toch eens proberen, vraag dan naar bosintang.

klaaaaz | 22-02-18 | 10:19

Is dit nog nieuws? | 22-02-18 | 10:30
Krijg er honger van!

HoerieHarry | 22-02-18 | 10:39

Die ene keer dat ik het geproefd heb, vond ik het niet speciaal of zo. De Koreaanse keuken heeft in ieder geval vele gerechten te bieden die vele malen smakelijker zijn.
Bulgogi, galbi en samgyopsal zijn populaire vleesgerecht (gemaakt met varken of rund) die ook bij buitenlanders goed in de smaak vallen. Verder kun je er prima terecht als je van verse vis houdt.

klaaaaz | 22-02-18 | 10:45
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een zeur. Ga dan niet naar Zuid-Korea.
Als er een hongersnood is eet hij ook hond. Gegarandeerd.

Braboblanke | 22-02-18 | 10:19

Het gaat erom hoe met de dieren wordt omgegaan. Dat is mensonterend en groot gelijk dat Jan dit afschuwelijk vindt en er iets van zegt.

Maris v.d Hof5393 | 22-02-18 | 11:50

En meteen weer kruiperig je excuses aanbieden. Flikker toch op man, slappe zak.

RenHoek | 22-02-18 | 10:18

Ja dat vind ik ook, als je dan zo nodig je grote bek wil opentrekken omdat je indruk wil maken op je vriendin of zo, moet je niet achteraf gaan terugkrabbelen.

sarcastro | 22-02-18 | 10:23

Dat zal die wel hebben moeten doen van de bonzen van IOC.

gato | 22-02-18 | 10:46

Binnenkort zijn die spelen weer voorbij en kunnen de sporters weer thuis geld gaan verdienen. "Commotie" bij het brood en spelen.

Is dit nog nieuws? | 22-02-18 | 10:13

Nee. Dit soort sporters KRIJGEN geld. Nog maar de vraag of ze het verdienen. Meeste olympische sporters draaien voor 80% op overheidsgeld en subsidies en 20% sponsoring. Om vanuit zo'n positie, zonder te willen overdrijven, de nederlandse handelsbetrekkingen met een land als Zuid-Korea (die groter zijn dan de handelsbetrekkingen met bijvoorbeeld Ukraine) in gevaar te brengen is dommer dan dom en out of place en vermeldings zo niet berispingswaardig.

Kat van T | 22-02-18 | 10:18

Wij eten toch ook hotdogs?

Mr_Natural | 22-02-18 | 10:13

Maar die komen niet uit Korea.

Kuifje-in-Afrika | 22-02-18 | 10:16

Wilde net een Hotdog eten maar ineens geen trek meer.

jan huppeldepup | 22-02-18 | 10:13

Ha

Mr_Natural | 22-02-18 | 10:13

Die grap wilde ik ook al maken, maar je was me voor.

Kuifje-in-Afrika | 22-02-18 | 10:15

Jammer, dat ze altijd hun excuus achteraf aanbieden, het lijken wel d66'ers.
Doe niet liev voor Ettur & d66, daar vind je altijd de Hond in de Pot.

Slurfje | 22-02-18 | 10:12

Jan is helemaal OK. Bedankt Jan. Je hoeft zeker niet je excuses aan te bieden. En zoals je hier ziet ook nog best veel barbaren in Nederland.

yacoda | 22-02-18 | 10:11

Vertel wat er barbaars is? Of bent u ook zo een hautaine vegetariër die iedereen die vlees eet minacht?

2voor12 | 22-02-18 | 10:27

Vlees eten is barbaars? Nee vegetarisch eten is goed qua palmolie enzo.

Is dit nog nieuws? | 22-02-18 | 11:14

precies, maar iedere vrijdag verzamelen ze zich in de moskazerne dus dan is het een uurtje veilig op straat!

Cobalt bomb | 22-02-18 | 15:15

Een hele volksstam hier een Nederland vindt mij minderwaardig omdat ik varken eet. Net zo dat ik wil dat die mensen zich niet met mijn eten moeten bemoeien, bemoei ik mij ook niet met hetgeen anderen eten. Jan mag daar anders over denken. Dat er mensen zijn die aanstoot nemen aan dergelijke bemoeizucht begrijp ik wel.

El Rico Grande | 22-02-18 | 10:11

Uit een Sint Bernhard haal je makkelijk 20 kg schnitzel.

HoerieHarry | 22-02-18 | 10:10

Waar voor je geld.

Is dit nog nieuws? | 22-02-18 | 10:20

Moet je die wel eerst 300 kg vlees gevoerd hebben voordat je hem kan slachten.

CamaroHans | 22-02-18 | 12:04

Zolang wij varkens en koeien eten moet je niet gaan lopen zeuren over anderen die honden eten.

Blasfemie | 22-02-18 | 10:09

Nou, er zijn bevolkingsgroepen die zeuren over het eten van varkens. En die zeuren over alcohol.
Oh en vegetariërs, die zijn ook nogal van het "wij zijn beter".

Is dit nog nieuws? | 22-02-18 | 10:16

Tegen domheid is het moeilijk strijden

BosrandDirk | 22-02-18 | 10:08

Ho... ho....

Einde van de Domheid | 22-02-18 | 10:12

Einde discussie

BosrandDirk | 22-02-18 | 10:26

Indonesische maat zweert bij dog-steak, schijnt heel lekker te zijn. NU vind ik het ook zielig omdat ik honden leuk vind, maar varkens koeien en paarden kippen en eenden vind ik ook liev. Eet ze wel.

Bokito ergo sum | 22-02-18 | 10:07

Maar die zitten niet bij je op de sofa. Toch?

demaup | 22-02-18 | 10:19

Intern rolconflict? Los het op, eet een keer hond.

Is dit nog nieuws? | 22-02-18 | 10:19

Zoals ze bij Man United al zongen als eerbetoon aan de legendarische voormalig PSV voetballer Ji-sung Park:

Park, Park wherever you might be
They eat dogs in your own country.
Could have been worse
Could have been a scouse
Eating rats in your council house.

Prachtig.

Maya de Blij | 22-02-18 | 10:07

Jan is een lul. Net als willekeurige celebrities die het nodig vinden social of politiek geengageerd te zijn en menen daar hun mening over te moeten geven. Al helemaal wanneer dit over kan komen alsof hij "de nederlander" vertegenwoordigt. Doe je sport en hou je snaveltje verder. We betalen je niet voor dit soort onzin.

Kat van T | 22-02-18 | 10:07

Hear, hear.

Is dit nog nieuws? | 22-02-18 | 10:14

Dat je een beetje kan schaatsen betekent inderdaad niet dat je mening er ineens toe zou moeten doen.

Fiasco | 22-02-18 | 11:22

Is dit nog nieuws? | 22-02-18 | 10:14
Precies.

Cobalt bomb | 22-02-18 | 15:13

Laat die Koreanen lekker zelf bepalen wat ze in hun land doen. Dat willen we voor ons land toch ook? Dat buitenlanders niet bepalen wat we hier doen?

zwarte_weduwe | 22-02-18 | 10:06

Gezien ons stemgedrag en het onbeperkt toelaten van al het schuim der aarde zou je anders denken.

2voor12 | 22-02-18 | 10:08

@2voor12
Ik ben echt benieuwd wat er uit een referendum daarover zou komen.

zwarte_weduwe | 22-02-18 | 10:28

Ja, en een oud vrouwtje kwam bij de Koreaan om bami te eten en gebaard dat haar hondje ook moet eten. De ober neemt het hondje mee na achteren en na een uurtje wordt de hond gemarineerd en geroosterd opgediend. Cultureel misverstandje

Osdorpertje | 22-02-18 | 10:06

Niks mis met hondenvlees. Alleen een sterke smaak zoals schaap dat heeft maar met de juiste kruiden is het best te eten.

2voor12 | 22-02-18 | 10:06

Lekker, bestekken in sojasaus, die nog een beetje tegenspartelend op je bord. ..

King of the Oneliner | 22-02-18 | 10:05

Wil niet meteen zeggen dat het nog vers is: Spieren reageren op het zout in de sojasaus.

Is dit nog nieuws? | 22-02-18 | 10:15

Voor het eerst dat die Blokhuijsen iets zinnigs zegt, gaat-ie zich ervoor verontschuldigen.

raskol | 22-02-18 | 10:05

Doe je ding Jan en bemoei je niet met dingen die je geen moer aan gaan.

Randall3.0 | 22-02-18 | 10:05

Waarom zijn Jannen altijd van die onbehouwen kinkels?

Bakito | 22-02-18 | 10:04

Niet alleen Jannen hoor.

demaup | 22-02-18 | 10:21

Jan en alleman..

Jimmy Mc Clure | 22-02-18 | 11:19

Die koreanezen hapten gelijk.

Sjaak Kwaak | 22-02-18 | 10:04

De eerste racisme roepers meldden zich al onder Jan's tweet
welnu Jan, grab them by the dog

Tobi | 22-02-18 | 10:34

Man bijt hond, maar dan anders.

Mr_Natural | 22-02-18 | 10:02

nou Paard is anders ook niet mis!!

Cobalt bomb | 22-02-18 | 15:18

And they also eat pussy. Wees lief voor de katten.

Memek | 22-02-18 | 10:01

Real men don't eat pussy!

eerstneukendanpraten | 22-02-18 | 10:03

REAGEER OOK