Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Europese Unie, waar het zo lekker mee gaat de laatste tijd, wil uitbreiding met zes landen

nee joh eet maar door

Nou EU, wat vinden jullie er zelf van?

In Hongarije en Polen wordt de rechtsstaat stukje bij beetje afgebroken, de Tsjechen hebben geen zin in de euro en Bulgarije en Roemenië zijn nog corrupter dan de Brusselse bureaucratie zelf [linkjes toevoegen anders wordt EUvsDisinfo boos, red.]. Niet echt een moment om de deur open te zetten voor zes nieuwe leden. Vandaar dat de EU de deur openzet voor zes nieuwe leden. Zo mag boevennest Albanië zich in de warme belangstelling van de uitbreidingsfans verheugen, net als Servië, Bosnië, Montenegro, Macedonië en Kosovo. "De regio draagt nog steeds de littekens van de oorlogen die er 25 jaar geleden woedden na het uiteenvallen van Joegoslavië. Servië weigert het afgescheiden Kosovo te erkennen, Bosnië is etnisch tot op het bot verdeeld en Macedonië ruziet met Griekenland over zijn naam." Gezellig. Als we de afgelopen jaren één ding hebben geleerd, dan is het wel dat achterlijke landen die lid worden van de EU zich nou niet bepaald als bij toverslag ontwikkelen tot fijne democratieën met een bloeiende civil society. En gelukkig zijn er op dit moment ook geen onderhandelingen met een ontwikkeld Westers land dat eruit wil stappen. Oh wacht...

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
dwarfy | 08-02-18 | 06:41

Geschatte kosten zal zo'n 3000 euro per gezin zijn. Voor ons.

Rest In Privacy | 07-02-18 | 22:46

Ooit komt het goed in deze bananenrepubliek

Halal Snackbar | 07-02-18 | 19:52 | 1

Alleen met een Nexit...

Joostmochtnietsweten | 07-02-18 | 23:10

Ach ja, wel weer makkelijk als je iemand voor weinig wil laten omleggen. Altijd blijven lachen mensen.

reagluurder010 | 07-02-18 | 19:19

Los van sentimenten over schurkenstaten is het ook verstandig eens te kijken naar de bevolkingssamenstelling van de NieuweNettoProfiteurs.
Belijders van relipedo en vrouwslaan voeren -oh hoe onverwacht- de boventoon.
De aanvoerders van alle slechte lijstjes.
Een opstand waard, dunkt me......

pennestront | 07-02-18 | 18:36

Lijkt me een slecht plan. Een heel slecht plan.

oorwormpie | 07-02-18 | 18:36
-weggejorist-
SoundMake | 07-02-18 | 17:57

Gaan ze een miljardje op jaarbasis voor uittrekken. Raad eens wie dat mag gaan financieren. Met als kers op de taart het roversnest Albanië. Bijzonder slecht idee, wordt niemand beter van, behalve de nieuwe netto ontvangers natuurlijk.
Niet mijn hobby om dat zooitje financieel te ondersteunen dus blijf eens lekker uit mijn portemonnaie en ga eens lekker zelf eens aan de slag om iets van je leven en je land te maken.

bwanabanjo | 07-02-18 | 17:36

Zolang Hollanda de portemonnee blijft trekken om de halve wereld te gaan voorzien van geld en geld en geld en geld en geld.. binnenkort kan Nl als 1 van de 7 nettobetalers zich weer gaan verheugen met nog meer eurogroepen in Brussel. Tenslotte betekent uitbreiding van de EU meer burocraten erbij..

fikkieblijf! | 07-02-18 | 17:35

Maar vast weer gaan sparen, zie de miljarden al weer gaan naar die kneuterige boevenlandjes

Vrijheidsstrijder | 07-02-18 | 17:13

Op haast wat 'wrede' manier ben ik vóór uitbreiding van de EU, zodat daarmee het proces van uit elkaar vallen van de EU versneld wordt.
Want nog meer parasieten en egoïstische staten erbij, en dan nog wel de eeuwig-rancuneuzen vanuit de Balkan (die Slavische volkeren zijn nog teruggrijpend naar 'n verkeerde afloop van 'n onrechtvaardige oorlog uit 't begin van de middeleeuwen, om de wraak op 'n nabestaande van 'n andere groep dan zijzelf daarmee te rechtváárdigen)
Nee, dat soort volstrekt proleterige uitvreters, á lá de Roma, de zigeuners van Europa, néé, daarmee breng je 'n goed functionerend werelddeel niet vooruit.
(soms druppelen wat berichtjes door over criminele families, waarbij alle leden, en alle generaties daarbinnen met 't zelfde criminele sop zijn overgoten; soms druppelen de berichtjes door over Roma, die hun kinderen als bij mensenhandel inzetten om alleen maar uit stelen te gaan, op straffe van geen slaapplaats, als ze die dag niet met voldoende buit terugkomen bij hun afpersende mama, papa of oompje)
Maar die gesteriliseerde bureaucraten menen nog ouderwets, 'dat rijkdom leidt tot zelfbeschaving', en echt waar, dat met 't blijven subsidiëren van landen en bevolkingsgroepen, (door de rijkere leden), dat dan 'vanzelf' de vermenging van de rijkdom leidt tot iedereen het zelfde qua beschaving. Want communistisch: gelijk=eerlijk. En ongelijk=oneerlijk=fascistisch. De domme zwetshoofden houden dat ook vol, zolang ze maar over geld beschikken.
Eh, mijn optimisme is vanuit 'de wal gaat 't schip keren'.
Want al snel gaat blijken, dat de braven binnen de EU, die zich houden aan de begrotingsdiscipline, moeten betalen voor de slechteriken. Met straks weer 'n paar grote landen als Frankrijk en Duitsland, die de begrotings-kantjes er vanaf lopen; want 'dan' kraait er geen haan naar. (dat hebben we al eens eerder meegemaakt, hoi)
Maar dezelfde truc gaat niet blijven werken als oplossing.
De goede brave landen weigeren telkens weer opnieuw 't bokje te worden.
Griekenland corrupt; Italië corrupt, Portugal en Ierland nog steeds verdacht, Spanje kwakkelt; Frankrijk pleegt schone schijn; Polen en de andere Visegrad-landen weigeren te dokken voor 'n morele schoonwassen van de Duitsers met hun immigratie-zelfoverschatting. En dan komen er nog 'n stelletje uitvreters-landen bij (?), terwijl we nog niet eens Roemenië en Bulgarije hebben weten af te helpen van hun primitieve stuiptrekkingen, terwijl ze al 'n tijdje aan de subsidie-tiet hangen?
Hoe lang denkt de EU, dat 't goed blijft gaan. Nu weet ik ook wel, en snap ik de EU ook wel, dat ze juist expres de crises 'willen', om via de crises aan te sturen op meer centralistische defensie; meer centralistische belasting; meer centralistische politiek, alles onder 't motto, 'het kan alleen nog maar worden opgelost met 'méér EU'.
Maar hé, Nederland, Denemarken en andere landen zijn niet de blijvende gekke Henkies, die alleen maar mogen inleveren met hun pensioenenstelsel, hun begroting op orde en hun veel grotere beschaving.
De EU-trekt zichzelf nog 'n keer uiteen, zoals de brexit al aangeeft, dat 't gewoon kan. Wat overblijft is óf 'n Europa met twee, of drie snelheden, of 'n sterk uiteengevallen romp-EU. Ik ben optimistisch. Ik maak dat allemaal nog mee in mijn leven.

Der Paulie | 07-02-18 | 16:35 | 1

Gaaf hoor, landen die elkaar niet erkennen. In een Europese Unie. Wat kan er fout gaan...

boerk | 08-02-18 | 18:29

Arie Elshout: "Dat ze in Brussel weer durven te denken aan het toelaten van nieuwe lidstaten is een bewijs van hernieuwd zelfvertrouwen."

Nou neuh, ik beschouw het als een vlucht naar voren. Gaan doen wat we al een aantal keren gedaan hebben. De tegenstanders op stang jagen uit een gigagevoel van hubris. Van die dingen denken ik.. Hernieuwd zelfvetrouwen, 't mocht wat. Grandioze zelfoverschatting. Arie toch, Arie toch, huh, huh!
Sakkerloot! ERvocatus

Evocatus | 07-02-18 | 16:14

Er komen alleen maar netto-ontvangers bij, door en door corrupt ook nog eens.
Na de financiele crisis in Ijsland was er een linkse interim-regering en was Ijsland in 2009 kandidaat lid van de EU.
In 2015 was er echter een andere regering en stopten ze de onderhandelingen !!
.
Achteraf zullen ze zich wel in hun handen wrijven, anders zaten ze ook nog opgescheept met de "vluchtelingen" en het herverdelen van Merkel......

gas-man | 07-02-18 | 15:55

Albanie. De ISlamitische koortslip die Europa aan 4 eeuwen Ottomaanse overheersing heeft overgehouden. Bijna 2/3e van die populatie is nog steeds ISlamitisch. Bron van prositutie, criminaliteit en valsemunterij. Zullen we dat schorem alsjeblieft daar laten? Buiten onze buitengrenzen?

Graaisnaaiert | 07-02-18 | 15:49

De EEG was een soort exclusieve club waar je graag gezien wilde worden met leden die netjes de rekening betaalde. De EU is een club die gratis memberships uitdeelt aan Tokkies die de eigen broek niet op kunnen houden. Om maar zoveel mogelijk omzet te draaien, zodat het management het er lekker van kan nemen.
Hoog tijd om het abonnement op te zeggen.

Rest In Privacy | 07-02-18 | 15:37

Vanuit geopolitiek opzicht is dit geen raar idee. Wanneer de Europese Unie de Balkan links laat liggen, zullen Rusland en China onvermijdelijk in dat gat springen om hun invloedssfeer daar proberen uit te breiden. Als dat gebeurt, zal er alleen nog maar onrust en instabiliteit aan de grenzen van de EU ontstaan, dat zie je ook gebeuren in Oekraïne. Uiteraard zullen bij de EU echt niet zo stom zijn wéér zomaar wat landen er bij te betrekken, deze zullen natuurlijk wel aan voorwaarden moeten voldoen zoals een stevige economie waarin de overheidsfinanciën op orde zijn. Daarnaast zal het voor de Balkanlanden een enorme erkenning zijn als zij lid worden van de EU, ze zullen dan niet langer het gevoel hebben tot een uithoek van Europa te behoren.

DoctorandusJ | 07-02-18 | 14:50 | 1

Dat is wel een raar idee. Europa moet gewoon een normale relatie opbouwen met normale landen. Oekraïne was en is gewoon een slecht idee, dat kan toch netjes onder de Russische invloedsfeer blijven, wat maakt ons in Nederland dat verder uit ? Nog handiger voor europa is het om ook gewoon een normale relatie met zowel Vs en Rusland op te bouwen.

Tee Of Cup | 07-02-18 | 18:18

Het EU experiment is al op alle fronten mislukt en nu nog meer kansloze landen toevoegen. Benieuwd wat inmiddels de verhouding is tussen het aantal netto-betalers en netto-ontvangers.

Ruikbaard | 07-02-18 | 14:28

Ze kunnen daar beter een situatie hebben "met spanningen die in de regio zomaar tot uitbarsting kunnen komen" (dixit Hahn), dan decennialang onderdrukt door de EU te moeten leven (dixit mozaard).

mozaard | 07-02-18 | 14:04

Hoezeer ik ook de EU een warm hart toedraag, ik zit niet te wachten op de Balkan bij de EU. Het is duidelijk dat de corruptie daar nog zo ingebakken zit dat de door deze bestuurders aldaar met de mond beleden EU sympathie geen enkele waarde heeft. Althans, de EU wordt omarmd in zoverre het de lokale bestuurders uitkomt wegens subsidies en kansen, maar ik geloof nauwelijks dat we als EU iets zullen hebben aan de toevoeging van deze landen. Laat deze gifbeker maar aan mij voorbij gaan deze keer.

Beste_Landgenoten | 07-02-18 | 13:56

Alleen als er in een van die landen een derde parlementsgebouw komt. Hoe het nu is georganiseerd kost het veel te weinig.

Stompe_Loeres | 07-02-18 | 13:42 | 1

Ik woon in luxemburg en heb vele kennissen die maandelijks heel veel euro s gestort krijgen door de eu. Moe wordt je daar niet en na de zoveelste loonsverhoging komen ze er nu achter (lijk) dat de pensioen pot ook leeg raakt. Moeten wij straks weer aanvullen.. stoppen met die eu!!!

Klaas1949 | 07-02-18 | 14:28

Voor alle mensen die graag een burgeroorlog zien, Dit is de kans ervoor!
Kan niet wachten om de gezichten van de Bosniers en de Serven te zien als ze te horen krijgen dat ze hun land moeten afstaan/cultuur en er 1 mono cultuur moet komen, En wat dacht je van de invloed die ze hier kunnen uitoefenen? De Serven gaan ons waarschuwen over de Jihad en de Bosniers gaan ons waarschuwen over het "Fascisme" wat we zogenaamd uitoefenen.

Rest In Privacy | 07-02-18 | 13:20 | 1

Ze staan vooraan in de rij om de Europese regiosubsidies te incasseren. Dat geld verdwijnt vervolgens in de zakken van bouwondernemingen, gelieerd aan een ex-communistisch leider, die zich vanwege de veranderde tijdsgeest bekeerd heeft tot het populisme. Tot genoegen en vertier van de achterban, en om de aandacht van je eigen corrupte kliek af te leiden, geef je vervolgens de schuld van alle ellende aan de buitenlanders, die door de EU `'zomaar" op je grondgebied worden toegelaten.

Echtrechts | 07-02-18 | 13:25

netto betalers, netto betalers. De eu wordt versterkt met meer netto ontvangers als een nest vol met koekoeks. Een omgekeerde ponzi scheme met aan de onderkant Nederland en waar de euro's naar boven vloeien. de blockchain zal alles oplossen

HetOorAakel | 07-02-18 | 13:13 | 1

Overheden zijn ook hard bezig met blockchain technologie, dus ik ben bang dat je ijdele hoop hebt.

Stompe_Loeres | 07-02-18 | 13:44

Nog meer bekwame vrachtwagenchaufeurs erbij... handig.

Pansekevertje | 07-02-18 | 13:10

Fijn staaltje kromdenken. Wat Tito niet lukte met 6 Balkan-volken in 1 staat dat gaat Juncker en Timmerfrans natuurlijk lachend af. Want de EU is natuurlijk heel wat anders dan een Federale Republiek Joegoslavië. Verschillende culturen en volken die elkaar al eeuwen naar het leven staan samen in één politieke unie heeft nog nergens ooit gewerkt op lange termijn. Op korte termijn werkt het alleen met harde hand (i.e. Dictatoriaal centraal gezag), en op middellange termijn alleen door gedwongen assimilatie aan de dominante cultuur. En zelfs dan komt er uiteindelijk alleen rotzooi van.
Maar de EU gaat het gewoon weer proberen. De geschiedenisboeken van de toekomst laten zich nu al schrijven.

Stormageddon | 07-02-18 | 13:04 | 1

Ha, Letterlijk! Krijg ook bijna medelijden met iedereen daar, Sta je dan zo`n pakweg paar jaar terug voor je land te vechten, Eigen grenzen.. Krijg je de EU meuk over je heen.

Rest In Privacy | 07-02-18 | 13:22

Dit zijn landen met een zwakke democratie, veel corruptie en een slecht ontwikkelde mediacultuur, net als Bulgarije en Roemenië zullen het marionettenstaten van de Commissie worden en hun stemrecht in de raad ten dienste van Brussel stellen.

Ga maar eens goed uitzoeken hoe het politieke debat in Bulgarije functioneert de bevolking is het met veel zaken niet eens (bijvoorbeeld vluchtelingen); maar Brussel weet telkens onder financiële druk zich te verzekeren van de onvoorwaardelijke steun van regering Borisov. Dit soort landen zijn te kwetsbaar om hun autonomie te beschermen binnen de EU, en dat komt de Commissie waarschijnlijk heel goed uit.

Panos88 | 07-02-18 | 13:00 | 2

Toch zie je dat als de financiële armslag groter word zoals in Polen/Hongarije ze een dikke middelvinger geven aan Brussel. Dus of er echt behoefte bij Juncker&Co is om nog meer probleem gevallen binnen te halen valt te betwijfelen.

Trumme | 07-02-18 | 13:52

Polen en Hongarije zijn op geen enkel niveau te vergelijken met deze Balkanlanden.

Panos88 | 07-02-18 | 14:10

De rioolput van de Balkan mag ook bij de club ?

Normaal gezien zou uitbreiding voor groei en vooruitgang moeten staan, hier is het net het omgekeerde.

In Albanie is het bijvoorbeeld heel normaal van je buur en gans zijn familie af te schieten als je er een vete mee hebt, niemand die je een strobreed in de weg legt. www.youtube.com/watch?v=eponVAKpbzs

Lt-Kol Kilgore | 07-02-18 | 12:46 | 1

D'r is in Polen niks mis met de democratie GS. Ik lees regelmatig op GS dat daar de democratie in Polen kapot gemaakt wordt, maar degenen in Polen die daar het hardst over schreeuwen zijn de linkse trollen en de oppositie. Beiden overigens zwaar gesubsidieerd door Soros.
De regering voert exact uit wat de meerderheid van de bevolking wil: minder inmenging van Duitsland en EU. En je weet het: als men minder EU wil dan is dat automatisch ondemocratisch wat de EU betreft en dan gaan ze naar worden, met valse beschuldigingen timmerfransen en onwaarheden in de pers verspreiden.
Helaas slikken jullie het in dit geval ook.

HeEnalu | 07-02-18 | 12:34 | 4

@adjudant

Grapje zeker? De wet verbied het gebruik van de aanduiding "Poolse concentratiekampen", verder niets. De wet is aangenomen omdat het de afgelopen jaren in zwang is geraakt in Duitsland om de concentratiekampen aan te duiden als "Pools". Om op die manier de verantwoordelijkheid wat verder van zich af te kunnen schuiven.

En het zijn juist dat soort aanduidingen als "Poolse Concentratiekampen" die de geschiedenis verdraaien. Polen heeft de kampen niet gebouwd, niet beheerd en niet gevuld. De eerste mensen die de dood vonden in de kampen waren Polen zelf. Ongeveer 20% van de totale Poolse bevolking is omgekomen tijdens de tweede wereld oorlog waarvan ongeveer 1,8 miljoen (!) niet joodse burgers.
Van de 6 miljoen joden die gedood zijn woonde ongeveer 3 miljoen in Polen.
Bronnen:
www.ushmm.org/wlc/en/article.php?Modu...
en.wikipedia.org/wiki/World_War_II_ca...

bakkerst | 07-02-18 | 13:10

Waarom stapt Polen dan niet gewoon uit de EU?
Ik weet wel waarom: Omdat Polen een enorme netto ontvanger is. Dus je weet precies wat er gaat gebeuren: Polen zoekt het randje op: Hoeveel kunnen we nog net aan subidies uit Brussels trekken zonder eruit geflikkerd te worden? Dat spelletje spelen ze al jaren met groot succes.

Beste_Landgenoten | 07-02-18 | 13:59

@Beste_Landgenoten

Dat zal ook zeker meehelpen, al zien veel Polen dat niet als "subsidie" maar als herstelbetalingen voor alle oorlogsschade. Maar goed dat is een heel andere discussie.

Polen stapt niet uit de EU omdat er best voordelen zijn aan Europa brede samenwerking, dit wil men echter niet tegen elke prijs. Vrij verkeer van personen, goederen en diensten is fijn, CE-normen voor producttoelatingen zijn ook fijn/handig, Europese richtlijnen voor financieringen etc. ook fijn. Men wil ondernemen, en met die gedachte wil men best in de de EU blijven, maar niet tegen elke prijs.

bakkerst | 07-02-18 | 14:34
▼ 1 antwoord verborgen

Bosniers, Kosovaren, Albanezen. Onze fijnstoffelijke vrienden, echte wijzen uit het oosten. Moslim-gajes.
Ik krijg mijn afhangende schouders niet meer opgehaald.

Ernst Oosters8389 | 07-02-18 | 12:31

Die gasten in Brussel leiden aan grootheidswaanzin. Ik stel een voltooid leven voor met een mooie herbestemming voor de organen.

Linkse allergie | 07-02-18 | 12:29

Tja, wij kijken allemaal toe hoe een paar volstrekte EU-idioten hun eigen hersenspinsels in realiteit omzetten en daarmee indirekt ons land naar de verdommenis helpen.... In plaats van de sterke landen nog sterker te maken, door de zwakke landen (ontvangers) uit de EU te donderen, zodat de sterke landen daadwerkelijk de zwakkere landen (ook buiten Europa) kunnen helpen, worden er steeds meer zwakke landen aan de EU toegervoegd en daarmee de huidige sterke landen verder verzwakt. Op een gegeven moment zullen alle europese landen samen te zwak zijn om überhaupt nog economieen als US, China en Rusland het hoofd te kunnen bieden. Maar... de EU heeft dan tenminste Rusland laten zien wat het kan, door de vroegere communistische bondgenoten op te nemen.... Ben benieuwd naar het marketing praatje, als in de toekomst nederlandse soldaten naar de oost-europese grenzen met Rusland gestuurd worden om daar te sterven voor de EU-belangen....

open mind | 07-02-18 | 12:19 | 2

""Op een gegeven moment zullen alle europese landen samen te zwak zijn om überhaupt nog economieen als US, China en Rusland het hoofd te kunnen bieden..""
Soms vraag ik me af of dat precies is wat Amerika wil. maar ik kan me vergissen (hoop ik)

telelezer | 07-02-18 | 12:23

Homeopathische verdunning is te zwak uitgedrukt voor de enorme verwatering van welvaart die in de EU plaatsvindt.

gestoptmetroken | 07-02-18 | 12:46

Standaard EU-reactie. Kicking the bucket along the road. Vlucht voorwaarts + Never spoil a good crisis

batvoca2 | 07-02-18 | 12:11

Laat de teloorgang van het Songfestival hier tot voorbeeld dienen. De inzendingen vanuit deze landen zijn steevast bagger en punten worden vergeven op basis van handjeklap en omkoperij. Geen ethiek, geen visie, kortom: de EU heeft hier veel te verliezen en absoluut niets te winnen.

MickeyGouda | 07-02-18 | 12:06 | 1

wat te winnen? de EU (lees Amerika) wil voorkomen dat Rusland daar een vlootbasis heeft (zoals vroeger in de koude oorlog)
Ik citeer:
"Cold War History: Pashaliman was the only Soviet base in the Mediterranean in the 1950s. It was the hot spot of conflict between the Soviets and the Albanians in 1961 when Albania pulled out of the Warsaw Pact and the dispute of the four Whiskey-class submarine ownership which Albania had seized. Following the collapse of the Communist regime, the base was rebuilt by Turkey and under a bilateral agreement the Turkish Navy has the right to use it."
en.wikipedia.org/wiki/Pasha_Liman_Bas...

telelezer | 07-02-18 | 12:16

Jeetje wat een opluchting. Het verbaasde mij dat we het nog zo lang hebben uitgehouden in deze kleine EU. Zonder de onmisbare bijdrage van vooral Albanistan en het albaniese volk op economisch, cultureel en ontwikkelingsgebied is de EU gedoemd ten onder te gaan. Een land wat zoveel bekende cultuurdragers, nobelprijswinnaars en mensenrechtenactivisten heeft geleverd in de afgelopen eeuwen mag uiteraard niet ontbreken in de Europese familie. Ik wil dan ook de door mij niet-gekozen vertegenwoordigers in Brussel bedanken en tevens verzoeken of er niet een mogelijkheid is deze buitengewoon waardevolle europesche medemensen versneld op te nemen. Ik streef naar een toetreding in 2020.

The2Amendment | 07-02-18 | 12:04 | 1

Laten we onze EU-naheffingen nog wat vergroten om de zeer gewaardeerde nieuwe landen een warm financieel welkom te geven. Heel links Nederland zal daar voor zijn. En waag het niet om daar tegen te zijn want : raassjiest!

telelezer | 07-02-18 | 12:20

Tja.. er werd ons verteld dat wij de achtergestelde Oosteuropese maatschappijen gingen verlichten. In werkelijkheid wordt onze maatschappij heringericht naar Bulgaars model.

Geniet nog even van de mogelijkheid om zonder angst of gevolgen uw niet-welgevallige mening in de openbare ruimte te spuien. Later kunt u achter gesloten gordijnen uw kleinkinderen vertellen hoe dat was. Als u ze durft te vertrouwen tenminste.

Toon Emmils | 07-02-18 | 11:57

De Europese Unie is ons ooit verkocht als garantie voor vrede.
-
Dit is een garantie voor gewapende conflicten - de Balkan hoort 'historisch' NIET bij Europa, maar bij het Ottomaanse rijk.
-
Brussel zal gegijzeld worden door deze roofstaten - en ze komen het halen, waar het is.
-
Hier, dus.

bisbisbis | 07-02-18 | 11:51

Suck-zes er mee.

Premier Trutte | 07-02-18 | 11:40

Ik hoop op een spoedige ineenstorting van de EU. Alles wat daar aan bijdraagt steun ik. Zo ook de toetreding van vijf nieuwe netto-ontvangers.

Rolliebollie | 07-02-18 | 11:30

Zal deze uitbreiding iets te maken hebben met behoefte van NATO om meer leger nesten in Europa? Baltische Staten, Ukraine, Roemenië.... eerst NATO dan verplicht EU.

danuska | 07-02-18 | 11:25

Kortom, potentiele brandhaarden genoeg (zie Turkije) en idem de noodzakelijke subssidiestromen om het tzt te blussen. En om Rusland nog meer tegen de haren in te strijken. Kappen nou. stop met deze onzin stelletje overbetaalde en nietgekozen agitators.

zimmerschwanz | 07-02-18 | 11:25

Hoe kan de EU zichzelf nog serieus nemen? Het lijkt meer op landje pik om invloed te winnen van Rusland.

Schepvogel | 07-02-18 | 11:22

Oprotten met die EU en snel ook

langzullenweleven | 07-02-18 | 11:14

Met Bosnië haal je bijna 2 miljoen moslims binnen, waarvan een deel etnische Turken. Erdogan zal lachend over de vloer rollen. Ook al wordt Turkije geen lid van de EU, dan nog zal hij zich het recht voorbehouden om "corrigerend" op te treden, wanneer volgens hem de belangen van zijn etnische landgenoten in gevaar komen.

En de EU zal buigen, weer, voor een dictator. We moeten echt de EU uit. Het wordt zo veel te gevaarlijk.

BrabantsVerzet | 07-02-18 | 11:13 | 2

+dat er in Bosnië miljoenen/ miljarden zijn geïnvesteerd door SA en andere islam gekkies. Oftewel een ideale voedingsbodem voor islam gekkies.

Schepvogel | 07-02-18 | 11:24

BrabantsVerzet: 110% mee eens! Sarajevo = 100% Turkse stad in Europa. Buiten de deur houden die hap. Zonnige groet uit Friesland.

Eendragtmaaktmagt | 07-02-18 | 13:13

Commissaris Hahn: "Het is een keus tussen het exporteren van stabiliteit of het importeren van instabiliteit."
Briljante strategie. Dus hierna zijn ook Syrie, Irak, Jemen en Libie aan de beurt.

Schmalz | 07-02-18 | 11:12 | 1

Lijkt me meer een zaak van "Het herstellen van stabiliteit.". De export van onze goede normen en waarden naar veel gebieden heeft ook niet altijd gebracht waar onze militairen soms hun leven voor gaven. Heeft natuurlijk ook met de ontvangers te maken. Op meer lokale schaal hebben wij daar TBS voor uitgevonden.

Promedio | 07-02-18 | 12:11

Er waren teveel illegale kosovaren en albanezen in de EU, dus als we ze toelaten zijn ze niet meer illegaal hier en heeft de EU dus weer een probleem opgelost.

Lokii | 07-02-18 | 11:08 | 1

Ja, dat is wel een beetje de manier van oplossen bij die gasten.

nikolaos | 07-02-18 | 11:24

Polen en Hongarije? Rechtsstaat afgebroken?
En ik maar denken dat dat zo ongeveer nog de enige EU landen zijn die de elementaire rechtsstaatsbeginselen met hand en tand verdedigen tegen de opgelegde dictatuur vanuit Brussel.

jemagookniksmeer | 07-02-18 | 11:08 | 5

nickolaas,
Ik hoop op een spoedige ineenstorting van de EU. Alles wat daar aan bijdraagt steun ik (Rolliebollie | 07-02-18)

BosrandDirk | 07-02-18 | 12:12

@ nickolaas,
U heeft zich ingelezen? U weet dat buitenlandse media die schrijven over polen met een korreltje zout genomen dienen te worden?

Ik woon en werk er inmiddels ruim een jaar, en volg de politiek iets langer dan dat. Ik kan me voorstellen dat voor buitenstaanders een de veranderingen vreemd kunnen lijken. Maar ze zijn nodig, omdat te begrijpen is inzicht nodig in het huidige functioneren van bijvoorbeeld de rechterlijke macht of de media. Kennis die veel buitenlandse nieuwsdiensten ontberen, voorbeeldje rond 80% van de media is in handen van buitenlandse ondernemingen, voornamelijk Duitse. De CEO (Mark Dekan) van Ringier Alex Springer, (een Duits/Zwitserse uitgever) Schrijft een memo aan zijn Poolse journalisten dat ze meer kritisch moeten zijn over hun land in zijn algemeenheid:

www.businessinsider.com/ap-poland-irke...

www.youtube.com/watch?v=u3OMkT-AJLo

Journalisten worden door de buitenlandse(!) eigenaren van media bedrijven geinstrueerd, om de bevolking op te roepen tot verzet tegen hun regering omdat deze een gevaar zou vormen voor de Europese eenheid.

Er is op dit moment weinig tot geen regelgeving over hoe een groot deel van de markt in handen mag zijn van een bepaald bedrijf. In andere europese landen zijn daar (strenge) regels over, in Frankrijk mag een nieuwsmedium maximaal 7% van de markt beheersen, Ringier Axel Springer beheerst 40% van de Poolse nieuwsmarkt.. Wetgeving die in de maak is zou dat beperken tot 20%, nog steeds aanzienlijk. En zo kan ik nog even door gaan, maar ik ben aan het werk, dus wellicht vanavond weer.

bakkerst | 07-02-18 | 12:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Bijkomend voordeel is dat deze landen corrupt
tot op het bot zijn, elkaar het licht niet in de ogen gunnen en vers van de oorlog zijn, als er dan geen algehele Europese burgeroorlog komt, dan gebeurt het helaas nooit, maar dus wel.... mark my words. Hup EU gnagnagna.

Plorkface | 07-02-18 | 11:07

Ik vrees dat megalomanie in de genen zit.
Met name die haantjes bovenin hebben niet in de gaten dat ze impulsen volgen. Groei is als een toverwoord en daarbij wordt vergeten dat groei ook in de negatieve sectoren plaatsvindt; criminaliteit, terreur, files, wantrouwen.

bodemloos | 07-02-18 | 11:03

Ach, je moet het zo zien: geen land waar deze "staten" deel van uit hebben gemaakt, heeft de tand des tijds overleefd. Dus EU: ga zo door!

Bye-bye!

fiscalist | 07-02-18 | 11:00 | 1

Dank. Ik voel me door uw plempsel zowaar een stuk beter!

Stijlicoon | 07-02-18 | 11:15

Wat me gevaarlijker lijkt is dat Merkel weer terugkomt en dat samen met Macron is de dood in de pot.

gato | 07-02-18 | 10:59 | 4

Zo is dat. De komende 4 jaar worden gebruikt om een dictatuur a-la DDR op te tuigen en onomkeerbaar te maken; dat is alleen mogelijk met Franse carte blanche.

jemagookniksmeer | 07-02-18 | 11:12

Heerlijk de angst voor de vermeend Duitse macht, capituleren is niet noodzakelijk als je zinkende bent, de Duitsers hebben nog niet de vlag uit hangen .... zakdoek nodig?

adjudant | 07-02-18 | 13:10

Adjudant=DKS flikker toch eens op man/wijf/homo/transgender.

Gokmaar | 07-02-18 | 16:10
▼ 1 antwoord verborgen

De inhoud van mijn reaguursel staat al in "GeenStijl: Dit is een verboden homotest".
In alle toonaarden "EU is geen goed nieuws".
EU zegt "Europa best belangrijk" en verovert vervolgens kwaadschiks je vaderland terwijl je moedertaal wordt verkracht door het EU-ideologisch disinfo büro.

hallevvezool | 07-02-18 | 10:57

Wat er nu met Engeland gebeurt zijn geen onderhandelingen meer maar meer een bedekte tot openlijke oorlogsverklaring.
Zou Duitsland op deze manier toch zijn gram halen over de verloren luchtslag om Engeland?

BBmetR | 07-02-18 | 10:57

EU will be EU. Agressieve expansiedrift richting het Oosten tegen alle realiteit en draagvlak op. Is niet de eerste keer dat dit ineens "moet" gebeuren. Is ook niet de eerste keer dat als excuus hiervoor gebruikt word "om de rode horden tegen te houden" of andere dogmatische flauwekul om het volk bang te maken. De EU begint steeds meer te verworden tot enkele rijke landen die een hele sliert straatarme economieën op de been moeten houden. En dat moeten we willen met zn allen natuurlijk. Kan me verdomd goed voorstellen dat een inwoner van Albanië een gat in de lucht zal springen met dit nieuws. Echter voor een inwoner van Nederland of Duitsland betekent het gewoon weer de zoveelste extra (milieu)belasting om het zoveelste derde wereldland financieel erbovenop te helpen. In ruil daarvoor krijg je dan massa's immigranten uit Afrika in de bijstand en een Oosteuropese kneuzenkermis in gammele rammelbakken die hier je tasje komen roven in de Spuistraat. Schijnbaar is dat progressief en liberaal. Ofzo.

Dutchbeaurouge | 07-02-18 | 10:56 | 3

Racist, Poetin Fan, Populist, Sexist!

Mark_D_NL | 07-02-18 | 10:59

Maar vooral: egoïst!

gestoptmetroken | 07-02-18 | 11:06

LOL

Dutchbeaurouge | 07-02-18 | 11:11

Voor ons land heeft Pinokkio voortdurend op het verkeerde paard gewed. We gaan veel en veel meer betalen nu, onze rijkdom gaat wegvloeien naar nog armere landen. En we gaan weer vrolijk stemmen op D66, PvdA, VVD en de rest van die armzalige meelopers. Nederland verdient niet beter!

lanexx | 07-02-18 | 10:55 | 1

'Ieder volk heeft de regering die het verdient', dik 200 jaar oude wijsheid. 'Verdeel en heers', ruim 2500 jaar oude wijsheid. Beiden zeer relevant aan het huidige tijdsbeeld.

Stompe_Loeres | 07-02-18 | 13:48

Des te meer des te sneller valt de hele ellende uit elkaar. Serieus: doe er maar bij.

Rest In Privacy | 07-02-18 | 10:53

Valt het niemand op dat de laatst toegetreden EU-landen ook het meeste verzet bieden tegen de EU-omvolkingspolitiek en andere centralistische Brusselse neigingen? Ik denk niet dat Servië staat te springen om Afrikanen of moslims te importeren en die andere landen zullen vast en zeker ook wel een eigen mening hebben. Het zou wel eens kunnen dat de EU zich hiermee flink in de eigen voet schiet.

JvanDeventer | 07-02-18 | 10:52 | 1

Orban.. die van die hekken uit Hongarije, die is dan weer voor: "Backing the Balkan countries’ EU membership bid contributes to improve bilateral relations, and good neighbourly relations tend to benefit Hungarian minorities living there." aei.pitt.edu/66050/1/pub_5832_eu_membe... Kennelijk gaat de redenering die jij volgt niet helemaal op (die Hongaarse minderheden die over de grens in buurlanden wonen is denk ik meer een puntje voor hem inderdaad - mogelijk terug te voeren op een nog knotsgekkere revisionistische 'groot Hongarije' ambitie.. ;) ). Verder hebben Montenegro en Kosovo de euro al wel als betaalmiddel - maar ik geloof niet dat Rusland zit te springen dat die landen bij de EU komen (Kosovo en het een land noemen zijn ze zelfs nog niet helemaal klaar mee denk ik).

nickolaas | 07-02-18 | 11:09
-weggejorist-
Moeimaker | 07-02-18 | 10:52

Polen en Hongarije proberen zichzelf net te beschermen van vernietiging van hun land en cultuur door de EU. Heel verstandig en dat verdient navolging. Onder andere het weigeren van de import van de islam en het eruit tyfen van Soros en zijn desastreuze stichtingen.

kempenaer | 07-02-18 | 10:52 | 3

ze mogen er uit stappen. Dat kan, heb ik me laten vertellen. Of zitten er misschien toch wel voordelen aan de EU...?

zeiksmurf | 07-02-18 | 11:08

Draagvlak voor de EU is hartstikke hoog in die landen onder bevolking - veel hoger dan hier.. Polen 74% van de bevolking positief over de EU en Hongarije 67% (Duitsland 68%, Nederland 64%). Griekenland (34%) en Italië (57%), die zijn sceptisch.. (en Italië zijn bijvoorbeeld binnenkort verkiezingen, waar dat dus ook een issue is). Bron: www.pewglobal.org/2017/06/15/post-brex...

nickolaas | 07-02-18 | 11:27

nickolaas, maar u bent dan ook een EU trol, en wordt betaald voor dit soort propaganda

BosrandDirk | 07-02-18 | 12:19

De EU heeft nu al de handen vol met het in toom houden van Polen en Hongarije. Die Balkanlanden zijn nog nationalistischer en hebben een nog grotere mond. Een totaal gebrek aan realiteitszin daar in Brussel.

Irnerius | 07-02-18 | 10:51

Zit onze trouwe, gewaardeerde reaguurder Basil nu Klaver te voeren in dat GIFie?

Nalek | 07-02-18 | 10:51

De EU leeg trekken is een sport. Doe mee!

Mark_D_NL | 07-02-18 | 10:50

Drunken Juncker en zijn meelopers zullen wel denken; De dood of de gladiolen. Ik hoop zelf op een snelle dood van dit megalomane project. Daarna gewoon eens per maand in een zaaltje bij elkaar met de betreffende ministers van Europese landen om te zien waar een win-win kan worden behaald. Weg met de EU, leve Europa!

benjeallanggek | 07-02-18 | 10:49

Hoe groter de EU, hoe dichterbij de break up.
En dat is nog het meest pacifistische scenario.
Niet onmogelijk...., zo ging het ca. 600 jaar geleden ook.

D-Fens_1963 | 07-02-18 | 10:48

Rapper Kempi kwam ook wel eens in Bosnië en nu heeft hij zich bekeerd tot de Islam. Toch mooi dat zo'n vredelievend figuur als Kempi de Ware Religie heeft gevonden.

Rest In Privacy | 07-02-18 | 10:48 | 2

Ja dat 'straalt' wel van hem af... NOT!

benjeallanggek | 07-02-18 | 10:53

Zijn vriendin mishandelen deed hij al, dus dat sluit goed aan op zijn nieuwe religie.

kempenaer | 07-02-18 | 10:53

En Catalunya niet en Albanië wel?
Is allemaal bedoeld om verdere inmenging Russen en/of Chinezen te voorkomen.
Krijgen er wel een hele hoop problemen (niet in de laatste plaats fout volk uit het Midden Oosten) bij cadeau. En o, even een vraagje aan deskundige democratische zaken Beste Landgenoten. Kunt u me even uitleggen hoe dit democratisch in elkaar zit?

Rest In Privacy | 07-02-18 | 10:44

En Rutte zal na veel zware woorden in de tweede kamer uiteindelijk toch zijn handtekening zetten.

je suis bier | 07-02-18 | 10:42 | 2

rutte zal harde woorden gebruiken in den haag. Maar in Brussel is het een rubberen pop die zeer kneedbaar is en alleen maar ja knikt tegenover die dronkenlap en die dikke uitvreter Timmerfrans

geeratz8217 | 07-02-18 | 11:13

Rutte is niet voor de Nederlanders maar uitsluitend voor de EU
Altijd

BosrandDirk | 07-02-18 | 12:22

Ik kan me niet herinneren wanneer de EU voor het laatst een goed besluit heeft gemaakt. Dit zat er dan ook aan te komen.

maxrelax | 07-02-18 | 10:41 | 5

WAT ZEG JE??
(ouwe man zijn doet)

Rest In Privacy | 07-02-18 | 10:47

Olijfolie in flesjes in restaurants? Rechte komkommers?

piloot47 | 07-02-18 | 11:06

Ik was erg tegen de vervanging van de gloeilampen door LED.
Achteraf vind ik het wel een goede ontwikkeling.
Er wel van afgezien dat er bij de invoering dwang werd gebruikt, dat was ernstig fout.
Op termijn had die verandering naar LED er toch wel gekomen.

BosrandDirk | 07-02-18 | 12:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Bosnië-Herzegowina,met name het Moslim bestuurde gedeelte in Sarajevo is vergeven van de moslim-fundamentalisten die gefinancierd door de Saudi's en Emiraten hun" heilzame" werk doen in Europa: BiH is tevens NATO-lid en geassocieerd EU-lid ( dankzij Koenders van de PvdAfrikanen).
Komen nu al ongehinderd en ongecontroleerd de grens over in Eindhoven: vluchten uit Tusla,Sarajevo worden NIET gecontroleerd... zelf verschillende keren meegemaakt dat er bij aankomst GEEN Marechaussee staat...
Moslim-fundamentalisten " kom maar binnen met je knecht"!!!

Eendragtmaaktmagt | 07-02-18 | 10:38 | 3

Volgens een Israëlische journaliste zou de Moslimbroederschap al vaste grond onder de voeten hebben in Europa. Leg uw kalasnikov klaar om u te verdedigen en hou ook de handgranaat klaar om uzelf op te blazen als u het niet meer redt. Dat laatste om te bewijzen dat u eindelijk uw land hebt verdedigd (maar dat het feitelijk al te laat was).

gnor | 07-02-18 | 10:45

Gnor: ik heb al 18 maanden als dienstplichtig militair( Cavalerist) mijn vaderland gediend.
Blaas jij jezelf maar fijn op Gnor. Niet te bedondert om mijn land te verdedigen: Ben ook lid van de NATRES geweest als je dat wat zegt Gnor. En jij ?

Eendragtmaaktmagt | 07-02-18 | 11:14

@eendracht
-
Lees nu effe r u s t i g en vooral: begrijpend wat gnor zegt...

bisbisbis | 07-02-18 | 11:57

Nou ja, "onze" EUropese Unie kennende zal hierover toch wel een vraag aan de bevolking gesteld worden of iedereen het een goed plan vindt dat de invoer van kalasjnikovs en de mannen die ze in onze straten hanteren NOG meer ongehinderd kan plaatsvinden.
Voor de regenten is het een goed plan, die kijken vanuit hun ommuurde paleizen graag naar uitgestrekte landgoederen.

De EU, de meest ingrijpende stap naar welvaart en vrede sinds 1914 en 1939. Als de Amerikanen bereid zijn ons ook de derde keer uit de zelfgemaakte rotzooi te komen halen.

Jan Passant mk2 | 07-02-18 | 10:38

Vooral erg voor onze minister-president. Die heeft nu al een enorme bochel van het bukken. Binnenkort loopt ie op zijn handen.

gestoptmetroken | 07-02-18 | 10:36 | 4

De burger bukt inmiddels al zo diep, dat hij reeds in zijn eigen kontgat kijkt.

Rest In Privacy | 07-02-18 | 10:44

De burger ondergaat dan ook de omgekeerde evolutie van vrij denkend mens naar "onderdaan". Desnoods met wat hulp Van Boven Af.

Jan Passant mk2 | 07-02-18 | 10:47

@gestoptmetluchtvervuilen
Op handen lopen betekent geen versleten schoenen meer.
En binnen de kaders van evolutie; makkelijker laaghangend fruit eten.
Om zomaar even 2 positieve aspecten te noemen.

D-Fens_1963 | 07-02-18 | 10:56
▼ 1 antwoord verborgen

U begrijpt het niet, het is juist goed, u wordt er beter van. Ik kan me vaag herinneren dat Israël ook lid moest worden.

A.Men | 07-02-18 | 10:35

Geweldig , Albanië bij de club. Dit zal een geweldige aanwinst worden, zeker omdat vanuit de popo in Amsterdam in 2017 een signaal kwam juist een visumplicht voor hen in te stellen omdat ze een aanzienlijke stijging vertonen in de zware criminaliteit.

bull shit | 07-02-18 | 10:35 | 3

Amsterdamse politie discrimineert Albanezen. Een grof schandaal.

Rest In Privacy | 07-02-18 | 10:45

Albanië barst van de moslims, sowieso een slecht idee.

kempenaer | 07-02-18 | 10:55

Nou... gelukkig is een EU-opsporingsbevel dan effectief in Albanië.

Rest In Privacy | 07-02-18 | 11:01

Ik kreeg zojuist een visioen. Een visioen van een dikke en een dunne man die op een gepantserde USSR-truck door de 6 kandidaatlanden reden, schreeuwden dat het allemaal de schuld van Putin en GeenStijl is en miljarden euro's, vers geprint door super Mario Draghi, rond spoten met een groot gratisweggeefgeldkanon. Ondertussen wordt West-Europa overspoeld met kansloze dobbernegers en lopen de tekorten fors op. Het was een naar visioen...

Sliptong | 07-02-18 | 10:35 | 1

Putin en GeenStijl in één zin?
Krijg je nu niet een beetje grootheidswaanzin?

Rest In Privacy | 07-02-18 | 11:02

Al die EU-lemmingen en juichaapjes die tijdens het GeenPeil-referendum over elkaar heen vielen om de EU-speak te herhalen dat van toetreding van Oekraïne absoluut geen sprake was... Laat staan dit zooitje ongeregeld.
De ever closer union is nog lang niet af.

Desmoulins | 07-02-18 | 10:33

Nou, om Groot Brittanië een ontwikkeld Westers land te noemen gaat wel wat ver hoor. Is de schrijver daar wel eens geweest?

Panzuulor | 07-02-18 | 10:25 | 3

Ik kan u volledig volgen. Ik heb er meer dan 40x gedurende perioden verbleven. Het ging al in 1973, de 1e keer dat ik er kwam, achteruit. je zag daar toen al veel bedelaars en landlopers terwijl dat in bijv. Amsterdam nog moest worden uitgevonden. Misschien is Brexit wel een oplossing voor ze. Geen netto-afdrachten meer aan de EU en eigen wetgeving enz.
N.B. Zag gisteren toevallig op TV een programma o.a. over Tottenham Londen. Het lijkt Afghanistan wel maar dan zonder bergen.

gnor | 07-02-18 | 10:40

Het WAS een ontwikkeld Westers land.

Lupuslupus | 07-02-18 | 10:40

@ gnor | 07-02-18 | 10:40
Het wordt in Engeland echt niet beter, Gnor. Het is ooit een wereldrijk geworden door het onderontwikkelde volk met de knoet de boot op te jagen en los te laten op verre vreemde landen. Aan verdere ontwikkeling (over de hele linie) van het Britse klootjesvolk heeft het private/grammar school volk daarna niet veel meer gedaan.

Nu is er een te dikke, te asociale en te lui om te werken (autochtone, over de zegeningen van import heb ik het niet) massa overgebleven, en die krijgen ze niet meer in beweging, zeker omdat de fabrieken en mijnen al dicht zijn en ook na Brexit vermoedelijk te duur zijn om te openen. Sowieso gaat een Brexit die import zo duur maakt dat een Britse mijn rendabel wordt tot grote onrust leiden.

Daarom denk ik ook - en heb ik altijd gedacht - dat Brexit of helemaal niet doorgaat, of binnen vijf jaar tot een herenigingsprocedure leidt. GB overschat haar eigen uniciteit en exceptionaliteit geweldig. Het hele eiland drijft op Londen, en Londen heeft a) weinig baat bij Brexit en b) gaat in de buitenwijken van Sheffield en Birmingham geen banen creeren.

Sjors W. | 07-02-18 | 11:03

Ik heb zo maar het idee, en zet me daar ook actief voor in, dat voordat deze profiterende schurkenlanden groen licht krijgen van de ongekozen leiders van de EUSSR, de eu uiteen is gevallen.
Nieuwe tijden gloren aan de policorrecte horizon en de landverraders wordt effectief de pas afgesneden.
De landverraders die onder de bezielende leiding staan van opperlandverrader mprutte en drankorgel juncker en de alsmaar walgelijker en vetter worden timmerfrans.

pennestront | 07-02-18 | 10:25

Juist wel meer landen bij Europa. Kunnen we onder meer de afdracht aan de EU verdelen, gaan wij dus echt wel veel minder betalen aan de EU. Echt waar!

Boris die Sauertopf | 07-02-18 | 10:25

Komt hier ook een referendum over?

Ubermug | 07-02-18 | 10:24 | 2

We mogen er vast wel over stemmen, toch?

Rest In Privacy | 07-02-18 | 10:35

Alsof dat helpt. Rutte heeft het inlegvelletje al gereed indien het niet goed zou gaan.

BozePaarseMan | 07-02-18 | 10:50

Beetje huilen met de wolven in het bos maar de rechtsstaat in Polen wordt juist in één lijn gebracht met veel westerse landen.
Ze hebben daar nog steeds Oostblok wetgevingen top down zoals het bedoeld is.
In veel westerse democratieën benoemd men zelf rechters om een voorbeeld te noemen.

Johan_Voorhaar | 07-02-18 | 10:24 | 1

We hebben hier, als enig EU-land, ook nog benoemde burgemeesters. Vaak huilebalken -met een partij-achtergrond (ook huilen met de wolven)- zodra er gemeenteraadsverkiezingen aankomen. Het is de angst voor de eigen knip en niet voor de domme burger. Slechts 3% van de burgemeesters is niet van de gevestigde elitepartijen maar een lokalo.

gnor | 07-02-18 | 10:33

Waarom niet meteen Afghanistan erbij? Ligt ook heel strategisch. En er komen interessante producten vandaan.

Rest In Privacy | 07-02-18 | 10:23

Toen Putin in 2005 in 020 was waren deze landen al in de picture (volgens Max van den Bergh destijds). Rusland wilde destijds ook in de EU (met aardgas als asset) maar daar is nooit over gesproken

Einde van de Domheid | 07-02-18 | 10:23 | 2

Dat zou Rusland nooit doen.
Zij zijn niet zo lichtzinnig over de eigen soevereiniteit. Raak je het eenmaal kwijt krijg het je ook amper terug.

Desmoulins | 07-02-18 | 10:24

Ja, daarom heeft Rusland z'n eigen EU opgezet genaamd de EAU.

Jostifiel | 07-02-18 | 10:50

Omdat de fundamenten niet goed zijn, zal ook deze kerk instorten.

Statler en Waldorf | 07-02-18 | 10:22

Alles uit de kast gerukt om maar een E-leger te 'mogen'/'moeten' hebben...

hfakker | 07-02-18 | 10:22

O o wat zou er toch gaan gebeuren nu. Mijn onderbuik zegt dat er bakken criminelen gaan komen en er belastinggeld gaat verdwijnen. Eurofielen vertel maar weer hoe dit mij gaat verrijken.

Repetitive Beats | 07-02-18 | 10:22

"In Hongarije en Polen wordt de rechtsstaat stukje bij beetje afgebroken." In Nederland niet dan?

MAD1950 | 07-02-18 | 10:21

Pro Europa dus tegen de EU.
Nexit kan niet snel genoeg plaatsvinden maar dan bedenk ik me weer dat we al een EU-provincie zijn.

Desmoulins | 07-02-18 | 10:21

De EU trein dendert voort. Dat Polen op een dag aan de beurt was was al duidelijk. Die lui bezoeken polen echt niet om hun huiselijke sferen ofzo, maar keiharde transformatie naar het EU model. Dat kunnen ze echter niet in 1x doen omdat de weerstand van de poolse bevolking gewoon te groot is. Overal daar staan borden, stem op europese partij Y dan krijgen we betere wegen, ofzo. En in de steden vind je vaak kinder excursis die op het einde van de middag een groeps / klasse foto maken met europese vlaggetjes in de handen. Alsof die toko's subsidie krijgen om daar een generatie klaar te stomen over hoe de EU allemaal wel niet is.

Kinderen zijn natuurlijk de meest interessante doelgroep. Zij zijn voor de toekomst van de EU het voortouw ook. Het is heel apart om te zien waar de EU zijn geld op inzet. Niet langer meer op de huidige bevolking maar op de bevolking die nog moet volgroeien.

Klutskwijt | 07-02-18 | 10:21 | 5

maar in polen zijn ze niet achterlijk ! die zien de rotzooi hier in west Europa en willen dat niet ,in polen geen import van kanslozen uit de zandbak en geen inmenging van het geloof en traditie ,is heel belangrijk voor de pool ,

geeratz8217 | 07-02-18 | 11:21

Zat gister in de trein naast een jongedame op weg naar school/studie en die zat complete lappen tekst over Europeese wetgeving, verdragen en hoe de Europeese Gemeenschap werkt en in elkaar zit, te underlinen en in haar hoofd te prenten. Ik zag die indoctrinatie letterlijk voor mijn ogen gebeuren. De kans dat zo iemand nog eens een keer een stapje terug doet om te kijken of het grote plaatje wel klopt bij haar overtuigingen en de realiteit is echt heeeeel klein.

peterdh | 07-02-18 | 11:48

De NWO wil luisterende burgers, doelgroepen zijn dan ook kinderen en dobbernegers. Van wat ik gelezen heb moeten er zo'n 159 miljoen de EU in 2024 binnen gehaald zijn.
fellowshipoftheminds.com/2015/11/12/e...

Implants | 07-02-18 | 13:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Nexit is oplossing.

Only the lonely | 07-02-18 | 10:21 | 1
-weggejorist-
Lupuslupus | 07-02-18 | 10:43

Churchill zei indertijd dat men een groot hek rond de Balkan zou moeten plaatsen. Dat vond ik dan toch een beter voorstel eigenlijk.

Halal gehaktbal | 07-02-18 | 10:21 | 2

Misschien dat een bedrijf van Trump dat hek kan bouwen.

Rest In Privacy | 07-02-18 | 10:24

Nee hoor, Churchill wilde een front openen in de Balkans tijdens WWII ipv. eentje in Scicilie.

Zzzzooooffff | 07-02-18 | 10:28

Het conflict in Joegoslavië, Soros had daar een bijdrage in heb ik ooit gelezen. Blijkbaar is ergens in Servië een grondstofrijk gebied. Ik heb nu geen keurige bronvermelding, als iemand dit wil aanvullen, gaarne.

NasiGordon | 07-02-18 | 10:20 | 1

Dat gebied is Kosovo. Daar zit voor miljarden in de grond. Vandaar Camp Bonsteel, 1 van Amerika's grootste militaire basis in de wereld.

Zzzzooooffff | 07-02-18 | 10:27

De EU, de grootste bedreiging van de Wereldvrede. Een soort van Napolitaanse dadendrang. Misschien dat Afrika, als contingent ook wel bij de EU, wilt horen. Of misschien moeten we direct planet Earth maar bombarderen (die is een taalkundige uitdrukking voor diegene die het niet begrijpt) tot EU.

De Evangelist | 07-02-18 | 10:19 | 1

Planet EUrth?

MarcS | 07-02-18 | 11:02

Geef ze net als Turkije een bak geld en er verandert niets. Zo lang de politiek in de EU en deelnemende landen als Nederland uitgaat van het vermeend goede, is er geen hoop (Neerlands Hoop Express).
Nu wil de Commissie Vreemdelingenzaken in Nederland het Duits- en Zweeds model gaan invoeren. Noem economische migranten uit bijv. Albanië asielzoekers en nodig ze uit om hier te werken. Als je dat zou doen zou je andere economische migranten wellicht kunnen afhouden van de stap.
Hoe naïef gebracht maar hoe doortrapt van inhoud. Het gaat niet om u maar om hen rern hun VVD-vrinden.

gnor | 07-02-18 | 10:19

Ten tijde van de Koude Oorlog was Joegoslavie een buffer tegen het Warsau Pact. Toen viel de muur en moest Joegoslavie weg. Daar hebben ze nu nog steeds last van daar. Vervolgens dacht de EU dat die landen wel tot in de eeuwigheid zouden blijven wachten totdat ze lid mogen worden van de EU. En toen dus gingen landen als Rusland, China, Turkije, de VS en SA geopolitieke spelletjes spelen in het gat dat de EU niet wilde opvullen.
De EU ging vorig jaar op bezoek in de regio en schrok zich een hoedje. Daarom wil de EU nu deze landen bij de EU om alle andere spelers daar de wind uit de zeilen te nemen.
Je kunt je afvragen of deze landen wel belang hebben om bij de EU te komen. Polen en Hongarije en de andere Visegrad landen voelen de bui al hangen met die hele migrantenopdringerij van de EU. In de Balkan heb je niet zo veel last met die lui en ze weten ook heel goed uit de recente en lange geschiedenis dat het hebben van veel moslims of om onder moslimjuk te leven niet echt goed is voor je land.

Zzzzooooffff | 07-02-18 | 10:18

Albanië moet ook meteen in de Euro. Zet de geldpersen maar aan. Is ook goed voor een lage rente.

Rest In Privacy | 07-02-18 | 10:15 | 1

Ja nee nou, kweet niet of je er bent geweest de laatste tijd, maar de euro is al een poosje HET betaalmiddel daar. De lek is er voor de vorm.
En O ja, ze zijn zo nationalistisch als de pest.

Gokmaar | 07-02-18 | 10:20

Ach, voor Vranz weer extra vierkante meters voor zijn migranten.

BozePaarseMan | 07-02-18 | 10:15

Haal er maar bij, dan weet ik zeker dat het geld in mijn oude sok de komende 100 jaar goed terechtkomt. Al is het met dit weer veel nuttiger om het ritueel te verbranden.

Rest In Privacy | 07-02-18 | 10:14

Is ook wel logisch. Met de verwachte toename van de bevolking op het continent Afrika, waarvan men verwacht dat daar een flink deel van zal gaan migreren, onder andere naar Europa, is het verstandig om alvast uit te kijken en te zorgen voor wat meer 'lebensraum'.

Rest In Privacy | 07-02-18 | 10:14 | 2

Er is toch geen zwaar gepigmenteerde die zich daar wil vertonen want daar valt niets te halen, die landen zijn nog armer dan Job.

Inspektor Gurkenfick | 07-02-18 | 10:19

Maar de witte Nederlander kan dan toch daar naar toe verhuizen? Ze naar Canada sturen is ook geen optie, dat is al eens gedaan. ;)

Rest In Privacy | 07-02-18 | 10:28

Hoorde Zondag in Buitenhof, dat merkel en Macron een regeling hebben om het geld van Noord naar Zuid te manouvreren.

gato | 07-02-18 | 10:13 | 3

Wat denk je dat er al jaren gebeurd?

kwark001 | 07-02-18 | 10:16

Het is natuurlijk ook de enige manier om er wat van te maken, herverdeling. Enige wat een beetje flauw is ... dat de banken waar de elite de aandelen van heeft er wijzer van worden.

Watching the Wheels | 07-02-18 | 10:17

Bedoel dat de banken er bijna als enigen echt door geholpen worden. Ze hadden misschien beter de banken hun verliezen kunnen laten nemen en deze niet af kunnen wentelen op de belastingbetaler. Nieuwe steun is ook weer vooral steun aan de banken. Dat is het flauwe van dat hele systeem, die bonusbankiers en hun aandeelhouders zullen persoonlijk nooit kapitaal in hoeven leveren. Ze weten bij voorbaat dat ze altijd steun krijgen via belastinggeld van de massa.

Watching the Wheels | 07-02-18 | 10:23

Nex(i)t!

Hemmenaar7 | 07-02-18 | 10:11 | 3

Wacht eerst maar af hoe het met GB gaat na de brexit.

RenJeRotter | 07-02-18 | 10:18

@RenJeRotter. Het is nu in de UK erg "shabby" en er heeft formeel zelfs nog geen Brexit plaats gevonden. Het kan zo maar zijn dat Brexit de Britten kansen geeft die nu door Brussel verpest worden. Het beleid van Brussel is enkel goed voor een kleine groep en Nederland laat dat toe omdat er ook hier volgelingen rondlopen. Lees de Rabo-rapportage uw besteedbaar inkomen, gemiddeld, sinds 1977 op de nullijn. Hoe zou dat komen?
Overigens m.b.t. de EU. Als je in het diepe van Brussel springt dan moet je toch een keer op de kant kunnen klauteren. Zo nee, verzuip je.

gnor | 07-02-18 | 10:25

Nexit is idd de enige remedie. Het probleem is alleen dat dat nooit gaat gebeuren. Alleen PVV en FvD willen uit de EU, maar die partijen komen nooit in de regering. Op dit moment wordt Baudet al voor racist uitgemaakt op Twitter.
De bevolking blijft stoïcijns op pro-EU partijen als VVD, CDA, D66, PvdA, GL, etc stemmen dus zal er niets veranderen en blijven de belastingen stijgen om uitbreiding en daarna onderhouding van de EU te bekostigen. Onze welvaart stroomt steeds verder richting het oosten weg en armoede komt steeds meer onze kant op. De mensen willen het blijkbaar zelf met hun stemgedrag.

Ikdachthetniet | 07-02-18 | 10:37

De EU leert niets van de eigen geschiedenis. Nieuw etnisch geweld in de making.

Indoneesje | 07-02-18 | 10:10

Mijn god, nog meer uitbreiding! Nog meer "uit de ruif vreters" erbij om over verregaande, veelal cultureel bepaalde, corruptie nog maar te zwijgen. Kom er maar in met de Nexit Terry!

pibasso | 07-02-18 | 10:10

Griekenland was niet genoeg stront aan de knikker.

Dirk III | 07-02-18 | 10:10 | 3

Maar volgens Jan Kees - manboob- de Jager komt al het geld met rente terug! Dat u het even weet.

pibasso | 07-02-18 | 10:11

Negatieve rente, wel te verstaan.

Rest In Privacy | 07-02-18 | 10:16

Dit is gewoon ordinair -landje pik- bis zum letzten Mann...

Sarcastisch varken | 07-02-18 | 10:24

De EU gaat steeds meer lijken op een modern Romeins rijk: Empiriale ambities, lak aan democratie of volkswil en luie, vette senatoren die alleen bezig zijn met hun eigen ambities.
Ik troost me met de gedachten dat het Romeinse rijk uiteindelijk ten val is gekomen.

Zeddegeizot | 07-02-18 | 10:08 | 1

Ten val is gekomen door de massale import van barbaren die niet wilden integreren en nu de dienst uitmaken in Europa. Ik hoop zelf dat de EU op een andere manier ten val komt.

ZegMaar | 07-02-18 | 10:11

Tegen Servië heeft Spanje grote bezwaren, alleen als Kosovo onder Servië blijft hebben ze geen bezwaar tegen een toetreding.

kwark001 | 07-02-18 | 10:08 | 1

Spanje heeft geen fluit te vertellen. Dit gaat gewoon door.

Rest In Privacy | 07-02-18 | 10:19

Vroeger werden landen veroverd met legers. Tegenwoordig met politieke spelletjes.

Fiasco | 07-02-18 | 10:08

Ik denk dat deze landen inmiddels minder achterlijk te noemen zijn dan de totaal verlinkste core-countries van de EU.
Laat de EU-beker alsjeblieft aan een paar Europese landen voorbij gaan.

ZegMaar | 07-02-18 | 10:08

Eens, maar we moeten ons beseffen dat, als we niets doen, dit soort staten in handen worden gedreven van Rusland en China. Dat is dan weer een bedreiging voor onze vrede op het Europees continent.
Wellicht is tussenoplossing is een aspirant-lidmaatschap met een strak hervormingsprogramma.

Albert5000 | 07-02-18 | 10:07 | 2

strik eromheen en richting oosten afduwen

oplooprem | 07-02-18 | 10:15

We drijven deze landen in niemands handen. Ze willen niet bij Europa voor vrede en democratie. Ze gaan daar waar het meeste te halen valt.

Arachne | 07-02-18 | 13:28

Albanië is echt een aanwinst, daar weten ze in Amsterdam inmiddels alles van.

Rest In Privacy | 07-02-18 | 10:07 | 2

Nu scheer je alle Albaniërs over één kam. Als er al overlast is van Albaniërs in Amsterdam, zou het dan niet zo kunnen zijn, dat in Amsterdam een enkel een aantal foute/criminele Albaniërs zijn neergestreken en dat de gewone, hardwerkende burgers nog gewoon in Albanië wonen?

Rest In Privacy | 07-02-18 | 10:25

Klopt, de wat meer ondernemende Albanezen komen richting West-Europa . Alleen jammer dat ze zich vooral met criminele activiteiten bezighouden.

Rest In Privacy | 07-02-18 | 10:33

Knettergek

Rico den Hollander | 07-02-18 | 10:07

Even voor de goede orde: het land 'Macedonië' is Skopje of zoiets.
Macedonië is in principe Grieks. De Romeinen hebben ooit die Griekse provincie uitgebreid tot in het Slavische grondgebied maar dat klopt dus historisch niet!
De Macedoniër Alexander de Grote was Grieks en niet Slavisch.

Aristotalloss | 07-02-18 | 10:07 | 3

Ik weet niet of je het gezien hebt, maar de Grieken zijn niet echt blij met die GASTEN.

Gokmaar | 07-02-18 | 10:15

Zo ingewikkeld alles daar in die contreien. Ik had begrepen dat Servie christelijk was, Bosnie een moslimland. Dat kon niet door een deur en vandaar de oorlog. Maar het zal wel ingewikkelder zijn dan dat. Veel Turken woonden en wonen nog steeds in Macedonie. Had Ataturk daar zijn wortels niet? Een Macedonie in Griekenland, eentje in ex-Joegoslavie. Het is een bom die op barsten staat. Gezellig mengseltje, die EU.

onnosel | 07-02-18 | 10:16

Gokmaar. Klopt! Want ze lokken heel veel toeristen die op de historie van Alexander de Grote afkomen naar hun land waar ze nou allemaal grote standbeelden van Alexander de Grote hebben neergezet.
Maar Alexander de Grote is in Grieks Macedonië geboren.
Het gaat dus om heel veel geld; toerisme is de laatste poot waar Griekenland nog op leunt...

Aristotalloss | 07-02-18 | 10:18

Uiteraard allemaal 'netto ontvangers' en als het er al niet is komen als eerste het criminele uitschot deze kant op.....

Resultaat, EU bijdrage gaat fors omhoog, dus uw belastingaanslag ook en tevens wordt het weer een stukje onveiliger (WODC zal daar heel anders over denken) in ons land.

Fatwabuster | 07-02-18 | 10:06 | 1

Die Britten, met hun brexit ......

MarcS | 07-02-18 | 10:59

De Grote Sprong Voorwaarts.

Rest In Privacy | 07-02-18 | 10:05 | 1

Gaan we spreeuwen uitroeien omdat de grite leiders Juncker/Timmerfrans hebben gezien dat ze ons graan oppeuzelen? Was in China ook een succes

Winter_is_coming | 07-02-18 | 10:46

Zes corrupte netto ontvangers er bij , wij hoesten dit even op en gaan gewoon op ons vijfenzeventigste met pensioen .
Geen probleem .

Castor12 | 07-02-18 | 10:04 | 2

Pensioen? Wat was dat nou ook alweer?

Sarcastisch varken | 07-02-18 | 10:17

75? Optimist, doorwerken tot 3 jaar na je dood zul je.

Ben Hetzat | 07-02-18 | 12:00

De uitkomst is al bepaald.

Plaktong | 07-02-18 | 10:04

Albanië, zucht, of all hell holes ....

Wekkertje | 07-02-18 | 10:03 | 4

In euro's zijn die vrouwen vast veel goedkoper.

Rest In Privacy | 07-02-18 | 10:17

@ENDP 10:07
Man, je bent al te gierig veur een kroontje, laat staan een dame van lichte zeden ...

Ashtrey | 07-02-18 | 10:23

@ Ashtrey 10:23

Ook dat, maar die dames mijd ik meer vanwege het "kuch" ethische "kuch" aspect.

eerstneukendanpraten | 07-02-18 | 10:36
▼ 1 antwoord verborgen

Snel nog alle shitholes toevoegen voordat het sluitstuk van Junker en Merkel erbij komt - Wit-Rusland en Oekraine.

hangtiet met knoop | 07-02-18 | 10:02 | 3

Ja hallo! Turkije niet vergeten. En als we dan toch bezig zijn, doe dan ook nog Libië, Algerije en Marokko. En ik tip nog Mali en de twee Congo's (speciaal voor nostalgische Belgen)

vliegende knorrepot | 07-02-18 | 10:37

Waarom ook niet direct alle voormalige kolonieen? Spreken de taal al, kunnen had n familie dan makkelijker bezoeken binnen Schengen en het aantal illegalen decimeert.
... koopt enkeltje naar ver-weg...

Winter_is_coming | 07-02-18 | 10:44

De staatsvorm van Noord-Korea sluit ook naadloos aan bij die van de EU. Toevoegen maar!

Steinway | 07-02-18 | 14:33

Ik woon goeddeels in één van die landen. Advies: niet doen.

Hufterst | 07-02-18 | 10:02

Goh kom Joegoslavie toch weer bijeen. / sarcasme off

am*dam | 07-02-18 | 10:02 | 2

Had ik maar een kroontje dan kon ik een -t- achter kom schoppen

am*dam | 07-02-18 | 10:03

Is waarschijnlijk een Rotterdammert aan z’n naam te zien

Plaktong | 07-02-18 | 10:05
-weggejorist-
Rest In Privacy | 07-02-18 | 10:02 | 3

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl