Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Blokkeer-Friezen vandaag naar de politie

lol

Grote dag vandaag voor de Blokkeer-Friezen, die Dokkum wisten te behoeden voor een invasie van randstedelijke kinderfeestvernielers tijdens de landelijke intocht van Sinterklaas en Zwarte Piet. 18 dappere mannen van stavast moeten zich melden bij De Fryske Veldwachter om verantwoording af te leggen voor de grootse blokkade op de A7 bij Oudehaske dd 18 november 2017. Het OM is van plan om van De Blokkade een soort van halszaak te maken en de Blokkeer-Friezen de wettelijke eis van 9 jaar gevangenis aan de ludieke klomp te lappen. (Gaat nog geinig worden, want toen de snelwegen geblokkeerd waren met demonstrerende pliesie-agentjes hoorden we het Openbaar Ministerie niet.) Blokkeer-Fries Jan uit Koudum beroept zich op zijn zwijgrecht. Later meer.

Social

UPDATE

Social

Reaguursels

Inloggen

als boeren ,chauffeurs en anderen de weg blokkeren ,wie wordt er aangehouden

pedro300 | 11-01-18 | 09:46

Hoe snel liep Volkert van der Graaf (Fred de Winter) alweer een marathon in een stad waar hij een gebiedsverbod had? Hoe snel kreeg Benno Larue een huisje in een kinderrijke buurt? Hoe snel was die dwaas uit Nijkerk die twee minderjarige meiden voor het leven verkrachtte weer op pad zonder de stagaire?
Waarom krijgen criminelen voor moorden en verkrachtingen een lagere straf dan een groepje Friezen die, notabene vooraf aangekondigd, een busje demonstranten die een kinderfeestje wilden verzieken tegenhielden? #Kromspraak !

Mastermattie | 11-01-18 | 04:27

Toch geweldig dat politie en justitie hier tijd voor heeft.
Alle moorden, plofkraken worden binnen een tv uitzending van 50 minuten incl 2 raclame blokken opgelost.
Het aantal misdrijven is zo sterk teruggelopen dat dit soort zware misdrijven aangepakt kunnen worden.

Jacktheflipper | 10-01-18 | 20:23 | 1

De politie moet gewoon de procedures afwerken. het OM bepaald wat de straf eis is. Dat OM gaat hier wel erg over de schreef door met belachelijke eisen te roeptoeteren.
De stakende agenten die in hun vrije tijd dienstmaterieel misbruiken voor het hinderen van verkeer op de snelweg (2008) zijn nu net uit de gevangenis?

W_F | 10-01-18 | 20:35

bij meer rechts nog eerder, dat blijkt maar weer eens, want wie regeert er hier?

pedro300 | 11-01-18 | 09:48

Gewoon een te lage bloedsuikerspiegel van de automobilisten, kan gebeuren, goed dat ze op tijd gestopt zijn op de weg en daardoor niemand hebben aangereden.

H.Teeuwen | 10-01-18 | 19:47 | 1

LOL Moet werken

Jacktheflipper | 10-01-18 | 20:23

Hebben ze niks beter te doen bij het OM, ze kunnen beter op staatsgevaarlijke Pechtold jagen. Deze landverrader verraad zijn vaderland voor een knullig penthouse.

poisonivy | 10-01-18 | 19:39

die politie agenten gebruikten hun dienstvoertuig voor prive doeleinden (staken) en rondjes rijden over NL snelwegen terwijl ze niet inzetbaar waren. Daar nooit iemand over gehoord.

TilburgDeGekste | 10-01-18 | 19:36

Uiteindelijk een gevolg van de visieloosheid van Rutte:

problemen worden niet aangepakt maar de burgers moeten het maar uitzoeken, wel belastingbetalen geen diensten verleend door de overheid:

- mobiele bendes die je beroven - zoek het maar uit, richt maar een buurtwacht op of zo;

- pensoenroof via ecb en brussel beleid : begin maar een groentetuin;

- terrorisme - na jaren aandringen worden er op paar plekken merkelblokken geplaatst;

- dronken polen die mensen doodrijden : pech gehad risico van het verkeer;

- cultuurterroristen die de nederlander zijn cultuur wil afpakken, desnoods met het op oneigenlijke argumenten als racisme te gooien, pech gehad: blokkeer de snelweg maar.......

Visieloosheid is de dood in de pot....

Laten we gewoon Leeuwarden of zo de hoofdstad van Nederland maken en de regering in Heereveen of zo,

Den Haag en Amsterdam hebben niks meer te brengen voor de Nederlander, ze halen alleen geld op bij de burger in de provincie.....

Tee Of Cup | 10-01-18 | 19:31 | 1

Tis cultuur van de eeuwig gekwetsten met uitkering uiteraard

Jacktheflipper | 10-01-18 | 20:26

Het OM gaat 9 jaar eisen? Dat is wel heel raar, ik geloof dat gewoon niet. Waar kan ik dat terugvinden?

DebraCadabra | 10-01-18 | 18:34

De Erasmusbrugblokkers krijgen dan vast 30 jaar in de elektrische stoel. Of... een schouderklopje.

H.Teeuwen | 10-01-18 | 18:21 | 1

Ik wacht nog even tot berbaar met een onbetekenend en niet gerelateerd linkje komt.
Met ZIJN agenda :)

Rest In Privacy | 10-01-18 | 18:24

Alles, maar dan ook alles wordt in dit zieke land door de policor kartel maffia overheid en hun trawanten van het gerecht aangegrepen om weldenkende realisten, (oeps... ik bedoel natuurlijk boze witte racisten) de bek te snoeren

telelezer | 10-01-18 | 17:06

Ze blokkeerden helemaal de weg niet, ze hadden allemaal autopech en zaten op de ANWB en hun kechs te wachten.
Zeg OM doe eens normaal.

MistaRazista | 10-01-18 | 16:47

Partizaan zijn komt met een prijs.

Rest In Privacy | 10-01-18 | 16:23 | 1

Vrachtwagenchauffeurs, boeren, taxichauffeurs, tuterturken, die mogen wel?

hermanhellepaard | 10-01-18 | 15:29

Ik ben het gezeik over Zwarte Piet ook spuugzat, maar de demonstratie was goedgekeurd. Dat is in dit land nog steeds een democratisch recht. Het abrupt blokkeren van een snelweg past hier niet bij. Als er gewonden of doden waren gevallen, zou dan de sympathie voor deze demonstranten ook zo groot geweest zijn?

Mannes | 10-01-18 | 15:04 | 5

Maar als AFA het doet dan mag het wel he? Sterker nog, die AFA gekken hebben een eigen advocaat om ze weer snel vrij te krijgen voor de volgende geweldsexplosie.

Zoon van Boer | 10-01-18 | 18:16

Niet tussen onze bentjes. Daar is een heel jaar voor. Make net tussen onze bentjes werd er geroepen.

xtree | 10-01-18 | 20:41

Ze kwamen daar om een feest te verstoren, anders niet

pedro300 | 11-01-18 | 09:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Noorderlingen hebben de nijging om links/anti blanke man te stemmen.
Niet jammeren dit is precies waar jullie om vragen en ook krijgen:
vuurrode burgemeesters, OM-figuren, rechters en "gevestigde macht".

meneer Q | 10-01-18 | 15:04 | 1

Het Noorden is inderdaad een rood bolwerk.
Ik ken er slechts mensen die GroenLinks, PvdA, SP, of anders VVD en D66 stemmen.
Ze hebben er geen idee van waar deze partijen voor staan. Het is ‘ gewoon ‘ traditie hierop te stemmen.
Het zou de noorderlingen sieren zich te verdiepen in de partijprogramma’s en nog meer in het gedrag van de door hen gekozen politici. Misschien schrikken ze zich wel dood en zullen ze eindelijk begrijpen welke mensen en welke partijen de Zwarte Piet - en andere - hetzes begonnen zijn. Door wie deze hetzes gesteund worden of in ieder geval niet veroordeeld worden. Precies, de partijen waar zij op gestemd hebben.
Wakker worden…….. Het is en blijft moeilijk.

onnosel | 10-01-18 | 15:13

Nog een leuke:
Een snelweg blokkeren (file maken) om een doorrijdende crimineel te pakken ,waarbij een dode viel.
Lekker bezig!
OM staat zeker voor omdenken of zo?

Rest In Privacy | 10-01-18 | 14:56

Op de A10 staan ze elke dag stil en blokkeren ze de weg.

PantyHamster | 10-01-18 | 14:48 | 2

Allemaal aanklagen :)

Rest In Privacy | 10-01-18 | 14:50

Hier gaat de overheid de wegenverkeerswet voor aanpassen: Eenieder die zich in een dergelijke opstopping bevindt dient zijn motor uit te zetten en te wachten tot de opstopping zich heeft opgelost.

Brulboei_61SB | 10-01-18 | 16:32

De huistrol berbaar wist dit beter te duiden (zie een paar topic,s terug) *zwaait*
-
Mijn comment ging over het blokkeren van de Erasmusbrug tijdens de Turkse demonstratie (waarbij NIEMAND is opgepakt,voorgeleid OF veroordeelt)
EN de demonstranten van Dokkum.
Er is een gelijkheidsbeginsel in het recht. Ik zou het OM daar op willen wijzen. Dit is geen rechtstaat meer maar een linksstaat!
Weg met ons!

Rest In Privacy | 10-01-18 | 14:22 | 2

Gelijkheidsbeginsel? Há! Moet u eens opletten als er straks een paar 'vluchtelingen'-mafketels een molotov cocktail naar een kerk gooien. Denkt u werkelijk, dat die vier jaar krijgen? Welnee: die hebben een lage bloedsuikerspiegel, PTSS en die moeten geholpen worden - laat stáán: gestraft. Only in Holland.

bisbisbis | 10-01-18 | 15:27

@ bisbisbis | 10-01-18 | 15:27
Ik weet het.Tijd voor een "Nederlandse aandoening". Patriottismeparasietisme of zo! Anders weet ik het ook niet. En het lijkt mij dat het niet alleen voor Nederland geld. Het is een Europees probleem.

Rest In Privacy | 10-01-18 | 15:51

Iemand die hiervoor 9 jaar durft te eisen, verdient zelf de doodstraf wegens 1) meten met twee maten en 2) indirect smoren van de vvmu van een groot deel van de bevolking. Zoiets is onvergeeflijk in de zwaarste zin van het woord. Democratiemoordenaars. F*ck you.

Wachtmeester R | 10-01-18 | 14:19 | 2

Hoeveel jaar zat Volkert ook al weer?

Joostmochtnietsweten | 10-01-18 | 14:41

@Joost:
-
Per definitie: te weinig.

bisbisbis | 10-01-18 | 16:01

Jammer dat meneer Zwijgrecht Pegida vernoemt in zijn tweet. Geeft de tegenstanders alleen maar meer ammunitie om te denken dat ze gelijk hebben.

zwarte_weduwe | 10-01-18 | 14:05

Heeft er nog iemand illegaal vuurwerk? :)

Rest In Privacy | 10-01-18 | 13:56

Natuurlijk springt het OM hier met gestrekte been er in. Want blanke nederlanders vs janknegerts

loser | 10-01-18 | 13:54

Als een VVD politicus is beschuldigd van corruptie, witwassen en stemfraude en er met een voorwaardelijke straf vanaf komt zullen de blokkeer-Friezen naar huis gestuurd worden met bloemen en cadeaubonnen.
Et libera iustitia.

nednied | 10-01-18 | 13:51

Het kan alleen maar OM- of tegenvallen.

hallevvezool | 10-01-18 | 13:45

Hier hebben we toch voor gecollecteerd...

Schepvogel | 10-01-18 | 13:30 | 1

In theorie kunnen deze helden het gevang in draaien. Helpt een crowdfunding in de regel niet tegen..

Rest In Privacy | 10-01-18 | 13:50

Gewoon zeggen dat het een islamitische bruiloft was.
Dan krijg je eccuuses, en onkostevergoeding.

zoalsikhetzeg | 10-01-18 | 13:30 | 2

LOLOLOL +1

KlunsJohannus | 10-01-18 | 13:32

Of een Turkse demonstratie.

Rest In Privacy | 10-01-18 | 14:51

Ze hebben wetten overtreden dus opzich is het op zijn plaats. Het frustrerende is dat als links iets doet wat niet, daar geen showtje van wordt gemaakt, laat staan hele groepen ter verantwoording geroepen.

Schepvogel | 10-01-18 | 13:28 | 1

Dit is (wederom) een politiek proces. De cultuurmarxisten op hoge posten binnen de instituties willen op deze manier hun vijanden afschrikken.

KlunsJohannus | 10-01-18 | 13:33

14 maart 2017. Een enorme horde erdonaziturken blokkeert een volledig stadsplein. Plein '40-'45 te 020.
Hierbij worden andersDENKenden geschoffeerd en zelfs fysiek geïntimideerd. Tot op heden ONBESTRAFT gebleven.
Gevaarlijke, oproer opwekkende acties van het halal stadsbestuur en de laffe policorwegkijkers van de 020-politietop.......

pennestront | 10-01-18 | 13:26 | 3

berbaar had een link waar in stond dat er 6 aangeklaagd werden. Dus....

Rest In Privacy | 10-01-18 | 14:53

@ Ce ca
Aanklagen zegt niets in de policor kartelwereld. Aanklachten doven vaak uit als een nachtkaars. Of leveren 20 uurtjes schoffelen op......
Veroordelingen zullen er hoogstwaarschijnlijk NOOIT komen, want niet in het belang van alle landverraders.
Zoals mprutte en arrogander penthouse........

pennestront | 10-01-18 | 17:15

@ berbaar
Aanklagen zegt niets in de policor kartelwereld. Aanklachten doven vaak uit als een nachtkaars. Of leveren 20 uurtjes schoffelen op......
Veroordelingen zullen er hoogstwaarschijnlijk NOOIT komen, want niet in het belang van alle landverraders.
Zoals mprutte en arrogander penthouse........
pennestront | 10-01-18 | 17:15

Rest In Privacy | 10-01-18 | 18:18

Een veroordeling, zelf slechts een schuldigbevinding, levert massaal Volksprotest op.
Dus kom maar op, hypocriete d666 magistratuur!
We hebben d'r zin an!

pennestront | 10-01-18 | 13:20 | 3

Ik ben bereid om naar Friesland te reizen om te demonstreren voor het gerechtsgebouw, mocht het nodig zijn. En dat is heel wat, voor een toetsenbordactivist.

KlunsJohannus | 10-01-18 | 13:35

Ik ben van de partij

Rest In Privacy | 10-01-18 | 13:48

Just say the word.

bisbisbis | 10-01-18 | 16:02

De beroepsgekrenkten moeten gehoor vinden bij het OM omdat het OM anders bang is van witte suprematie beticht te worden. De rechtszaak tegen Geert W komt van datzelfde kliekje linksche broeders bij het OM die de bevolking wil laten geloven;) kijk eens wat wij deugen.

Trumme | 10-01-18 | 13:15 | 2

Klopt.

Rest In Privacy | 10-01-18 | 13:50

Als ik de stand van zaken in de wereld kijk is witte suprematie een feit, zij het met keihard werkende Aziaten in een inhaalmanoeuvre. De diaspora van de negert heeft nog geen werklust opgewekt. Alleen dictaturen in Afrika en zeurnegers en dobbernegers in de rest van de wereld.

Wachtmeester R | 10-01-18 | 14:23

Ze willen ook het "verhinderen van een demonstratie" vervolgen.
Even het wetboek erbij: Artikel 143 Sr: "hij die door geweld of bedreiging met geweld een geoorloofde openbare vergadering of betoging verhindert". Artikel 144 noemt "hij die door het verwekken van wanorde een geoorloofde betoging opzettelijk stoort". Straf: 9 maanden max. Het zou grappig (en volgens mij tamelijk uniek) zijn als daarvoor een veroordeling komt, want dan kunnen ze ook zo'n beetje de gehele Antifa oppakken. Maar naar mijn weten is er nog nooit eentje veroordeeld voor het verstoren of voorkomen van een manifestatie.

Muxje | 10-01-18 | 13:08 | 3

Maar antifa is geen vijand van de rechterlijke kliek..... de blinddoek is er al lang af bij rechterlijke maffia

Rest In Privacy | 10-01-18 | 13:52

Maar deze demonstratie was niet langer geoorloofd! Ze waren al te laat nog voordat de Friezen (Hulde, Hulde!) de boel blokkeerden. Om maar te zwijgen over het vuil spel dat van te voren gespeeld was door de PvdA (wie anders?) burgemeester. Pas 48 uur van te voren laten weten dat deze lutserTs komen zodat de Friezen niet meer op tijd legaal actie kunnen ondernemen.

Sjefke7807 | 10-01-18 | 16:27

@Sjefke7807 | 10-01-18 | 16:27
Precies. Dat riekt naar een vies een tweetje met de demonstraten en die PvdA doos. Gelukkig heeft de loco burgemeester doortastend gehandeld door alsnog de vergunning in te trekken.

Vanilla | 10-01-18 | 17:33

Het moment van 2017. De eerste tekenen van echt verzet.

Roy020 | 10-01-18 | 13:06

Gewoon overdragen aan de verkeerspolitie. Deze mensen hebben een bus gesneden en een snelweg geblokkeerd. Foei! Geef ze een verkeersboete, klaar.
Wat nou eis van 9 jaar?!? Welke dwaas heeft dat bedacht?

koeberg | 10-01-18 | 13:03 | 1

Iemand die zo bang is om als racist gezien te worden dat alles op alles gezet moet worden om het tegendeel te bewijzen. Buiten alle properties dit.

De_K.G.B | 10-01-18 | 14:37

En weet er iemand wat het vervolg van het OM is, aangaande de blokkeeractie op de Erasmusbrug in Rotterdam, die spontaan zonder vergunning ontstond als gevolg van de blokkade bij Dokkum?

wimaa | 10-01-18 | 12:53 | 1

Ze mochten zelfs dagenlang mega grote vlaggen aan bruggen en gebouwen hangen. Als zijnde een nieuwe bezettingsmacht die grond veroverd hadden. Dat hadden de mariniers op de brug in 40-45 nooit gepikt. Maar ja, tijden veranderen.

Premier Trutte | 10-01-18 | 13:04

Ik denk dat in het kader van rechtsgelijkheid, het OM nu weinig kan doen,als ze bij die bovengenoemde stakende , blokkerende politie agenten, niets gedaan hebben.

c.ynicus | 10-01-18 | 12:40 | 1

OM is nu wel in aktie gekomen, terwijl het in vergelijkbare zaken niets heeft gedaan. Tot zover dus het kader van rechtsgelijkheid...

Schmalz | 10-01-18 | 13:26

Ik begrijp dat binnenkort al die obstructieplegende AFA-gasten ook een uitnodiging krijgen van de politierechter. We moeten in dit land niet willen dat we onderscheid maken tussen groepen.

zimmerschwanz | 10-01-18 | 12:36

De Blokkeer Friezen verdienen een lintje! Met het uiterst selectieve vervolgingsbeleid begint het OM begint steeds meer landverraderlijke trekjes te vertonen. Het doet me denken aan m'n vader zaliger die in het begin van de 60-er jaren een lintje weigerde. Onze vroegere buurman stak tijdens de oorlog z'n pro-duitse houding niet onder stoelen of banken, hij was nog net geen NSB-lid. Deze justitie-ambtenaar werd in de 50-er jaren nota bene Koninklijk Onderscheiden...

D.Ormin | 10-01-18 | 12:34

Het lijkt me toch simpel. De voorste 2 auto's blokkeerden de boel, Die auto's er achter waren spookrijders die in de file stonden.

Premier Trutte | 10-01-18 | 12:33

Wat kijkt dat (schattige) jochie woest! Zeker omdat ie die andere trui niet meer aan mag. Ik zou trouwens een andere kleur hebben gekozen. Van die trui bedoel ik natuurlijk. Fryslân is meer van het blauw en (sorry) wit! Lekker beppe, sûkerbôle

Sandronique | 10-01-18 | 12:32

Ik was er niet bij edelachtbare.
Maar uw auto staat daar op de foto.
Die had ik uitgeleend.
Aan wie?
Dar weet ik niet meer. Een verre buurman of zo. Ik was gewoon thuis.
Vrijspraak.

Rest In Privacy | 10-01-18 | 12:26 | 2

Werkt niet bij flitsboete en werkt nu dus ook niet.

Fantabulosa | 10-01-18 | 13:24

Sorry meneer/mevrouw de rechter. Mijn auto had een spontane onwelwordig door een te laag octaangehalte :)

Rest In Privacy | 10-01-18 | 16:29

Omdat één buschauffeur niet kon rijden, en daardoor te hard moest remmen (niet anticiperen, wat elke chauffeur doet) viel er iemand om.
Waar ligt nu het echte gevaar?
Die chauffeur rijd morgen weer rond, en overmorgen en dan?

Reden | 10-01-18 | 12:26

Ik neem aan dat ze moeten komen omdat ze een Koninklijke onderscheiding uitgereikt krijgen omdat ze aan de voorwaarde "de maatschappij een dienst hebben bewezen" hebben voldaan?
Ze hebben de mensen in Nederland laten zien dat je de terminale politieke correctheid een halt toe toe kunt roepen. En dat je er niet klakkeloos ja en amen tegen hoeft te zeggen.
Ook niet als er een delegatie inquisiteurs uit het Rome van de linkse kerk Amsterdam langs komt.

Rest In Privacy | 10-01-18 | 12:24 | 2

Nope! Die onderscheiding was voor Jeffrey

Sandronique | 10-01-18 | 12:33

Het is toch ook "participatie maatschappij"?
A: ze weigerden mee te doen aan het feest
B: wij moesten als maatschappij zelf initiatief nemen
...

boerk | 10-01-18 | 12:33

Op de foto zijn 5 auto's te zien die vooraan de rij staan. Alles wat daarachter staat kán niet doorrijden ook al zouden ze willen. Stel dat ik met mijn auto toevallig achter een van de eerste 5 tot stilstand gedwongen werd en ik niet de intentie had om mee te blokkeren, dan zou ik ook nu voor de rechter staan.

Juridisch kunnen kan alleen toch de eerste rij veroordeeld worden. Alles wat daarachter staat niet want die worden gedwongen om ook te stoppen. (Tenzij de bestuurder zelf verklaard dat blokkeren zijn doel was.)

Je zou theoretisch kunnen stellen dat iedereen die vóór de bus stilstond deelnam aan de blokkade (of die nu toevallig in die file tot stilstand kwam of niet), en iedereen die achter de bus stilstond niet mee deed aan de blokkade en dus onschuldig is.

Louise-in-de-pels | 10-01-18 | 12:22 | 1

sorry voor de foutjes:
"e zou theoretisch kunnen stellen dat iedereen die vóór de bus stilstond deelnam aan de blokkade (of die nu toevallig in die file tot stilstand kwam of niet), ----SCHULDIG IS ---- en iedereen die achter de bus stilstond niet mee deed aan de blokkade onschuldig is. "

Louise-in-de-pels | 10-01-18 | 12:25

Ik snap de actie van het OM niet. Die Friezen waren toch alleen maar het kampioenschap van het 8e zaterdagelftal van VV Dokkum aan het vieren? En bij het vieren van voetbalkampioenschappen gelden toch geen verkeerregels? Je mag dan ook nog de hele dag toeteren in je auto en zelfs zwaar vuurwerk naar een politieagent gooien, tenminste als je heel erg blij bent.

Schmalz | 10-01-18 | 12:15

semi-o.t. Ik zit naar dat plaatje te kijken en durf te wedden dat er eerst "Coolest monkey in the jungle" stond in plaats van "free de blokkeer-friezen".
Dit vast n.a.v. een absurd stuk op de Joop. (nee ik ga niet linken).
Linksen en gevoel voor humor, het blijft lastig.

knutsel_ | 10-01-18 | 12:13 | 1

Ach, Nuchternederland was me al voor.
*gaat meer koffie drinken*

knutsel_ | 10-01-18 | 12:15

Ik voel "de kloof" plotseling een stuk groter worden. Ik denk dat binnenkort de subsidie gaat stromen richting Friesland. De kloof is namelijk al bijna net zo groot als die naar de Marokkanen.

frank87 | 10-01-18 | 12:06

Op vergrijpen als deze, vernam ik gisteren, staat een gevangenisstraf van maximaal 9 jaar. Om te janken dat systeem hier. Je kunt beter iemand vermoorden met een gram coke in je neus. Sta je na 4 jaar weer buiten.

Cas Plant | 10-01-18 | 12:05 | 1

Ik meen meer j te herinneren dat ongeveer 30 jaar geleden een man van Antilliaanse afkomst na 4 maanden, zat vast voor moord, alweer buiten stond. Cellen tekort.

rifraf | 10-01-18 | 12:36

We moeten ons aan de wetten houden. Dat wil de politiek. Dat willen de ambtenaren. Dat wil het OM en dat willen de rechters.
Een dictator voert een wet in. Daar dient de bevolking zich aan te houden.
Een parlement dat geen verbinding heeft met de bevolking, neemt eveneens wetten aan. Omdat het parlement denkt dat het goed is. De deugmensen, onze politici, denken en handelen anders dan de doorsneeburger en wetten die niet goed zijn voor de burgers, die er toe dienen de bevolking onder de duim te houden, worden ingediend en goedgekeurd. Door politici die door diezelfde burgers gekozen zijn.
Een raadgevend referendum, waar de burgers achter staan, wordt door de politiek achteloos opzij gezet.
De politiek luistert niet naar de burgers.
Wetten, wat zijn dat. Regels ingevoerd door politici die bijna nooit het beste voor hebben met de burgerij.
De burgers worden opstandig. Dat kan niet anders. Luister naar de burgers, dan komen ze niet in opstand. Blijf in contact met de bevolking. Eenvoudig toch.
De BlokkeerFriezen zijn moedige mensen. Zij laten de regering weten dat iets niet goed loopt. Luister, luister, en begrijp, heren in Den Haag. Het OM doet niets anders dan ùw wetten toepassen. De politiek, echter, kan de Brave Burger beschermen. Het is hard nodig.

onnosel | 10-01-18 | 12:04 | 2

Hear hear!

Lupuslupus | 10-01-18 | 12:06

maar... de politiek kan zich niet in het rechtsproces mengen, dus... nu is het aan de mensen zelf en het mobiliseren van media.

kaasfondue | 10-01-18 | 12:08

Frisians, the coolest monkeys in the jungle

Nuchternederland | 10-01-18 | 12:03

De RVD veroorzaakt ook vaak met opzet een file op de snelweg, om een andere file verderop niet te laten groeien.
De politie heeft ook wel eens een file veroorzaakt, om een vluchtende auto tegen te houden. Wel met een dodelijk ongeluk als gevolg, maar dat hoort er natuurlijk bij.

Nuchternederland | 10-01-18 | 12:00

@Berbaar
Ontzettende klojang. Ook al moeten ze alleen schoffelen, of wat boete dokken, je hebt een strafblad aan je broek hangen voor de rest van je leven. Dat vinden werkgevers niet prettig want wegens VOG.
Als die simpele (in dit geval) getinte medemensen in NL niet zo snel op hun pik getrapt zouden zijn,zou dit hele circus nooit hebben plaatsgevonden. Over de rug van kinderen goddamnit.

chicago river | 10-01-18 | 12:00 | 6
-weggejorist-
Berbaar | 10-01-18 | 12:11

Berbaar | 10-01-18 | 12:11
Remember Maassluis, intocht van Sint? En wat gebeurde er met dat klootjesvolk dat in een bus de Sinterklaas-intocht kwam verstoren met hun radicale leuzen en ronduit lomp en intimiderend ged-rag, met als gevolg vechtpartijen? Tijdens een KINDERFEEST, Barbaar.

Weet je, ik heb zelf niks met dat hele feest maar ga niet je armoedige zwarte (of blank-extreem linkse.aFa) zelfmedelijden projecteren op een kudde kleuters die een feest erin zien.
Goor vuil werkloos tiefusvolk met als enige onderbouwing: jij bent wit, ik ben zwart, dus nu verdien jij straf.
Hopeloos.

chicago river | 10-01-18 | 12:24

@chicago river | 10-01-18 | 12:00 | en @chicago river | 10-01-18 | 12:24 |
Hulde! Dit dus. na wat er o.a. in Gouda gebeurde hadden de Friezen zoiets van; dacht. het. níet! En geef ze eens ongelijk. Het hypocriete met-twee-maten-meten druipt er weer vanaf bij deze zaak. Het is wel duidelijk op welke hand de rechters in dit land zijn en het is niet die van de autochtone Nederlander...

Sjefke7807 | 10-01-18 | 16:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Even binnenlopen op het bureau en je geroepen op je zwijgrecht. Crowdfunding om Hiddema in te huren

Drkildare | 10-01-18 | 11:59

Met terugwerkende kracht al het geweld van antifa links etc ook even voor het hekje brengen dan. Alleen van t laatste jaar is al voldoende om het cellenoverschot op te lossen denk ik zo.

Rooddraakje | 10-01-18 | 11:58

Wat een misselijkmakende bende is het aan het worden in het Koninkrijk der Nederlanden. Het OM, vervolgt Friezen om een ludieke actie die keurig en zonder problemen is verlopen. De enige jankers van die dag, dropen weer jankend af naar het Sodom en Gomorra van Het Koninkrijk. Nu was er ook niet zo lang geleden een protest van uiterst agressie Turken. Nationalistischer kon eigenlijk niet. Vernielingen vonden plaats, de doorgang van het normale verkeer werd verhinderd, politiemacht op de been. En jawel hoor, het aantal aanhoudingen is op een hand te tellen. Waarschijnlijk nog diezelfde dag, met een bosje bloemen naar huis gestuurd. MENSEN, snappen het niet meer. Dit gaat helemaal de verkeerde kant op. Met dank aan allen, die heerlijk van achter hun veilige veste de MENSEN, bekritiseren en zeggen wat zij wel mogen vinden en wat niet. We stevenen af op een dictatuur waarbij de Mensen, geslachtofferd worden.

De Evangelist | 10-01-18 | 11:56

Hoe vaak houdt een arabische/turkse bruiloft het verkeer niet op met grove overtredingen?
Zoals we weten duikt het OM daar ook altijd meteen boven op.
Nee, we meten niet met twee maten in de rechtsstaat NL.

Nuchternederland | 10-01-18 | 11:55 | 3

Als die Turken het verkeer ophouden en als waanzinnigen toeteren is er in geen velden of wegen ook maar één politieagent te zien.

Lupuslupus | 10-01-18 | 11:59

jamaardatiskoeltoer!

Rest In Privacy | 10-01-18 | 12:02

Als de Erdogan fascisten weer een voetbal wedstrijdje gewonnen hebben en het verkeer platleggen is dat "leuk" en "cultuur". Daar moeten autochtonen maar een beetje tolerantie en begrip voor opbrengen. Net zoals die verschrikkelijk discriminerende hoofddoek 365 dagen per jaar.

Rest In Privacy | 10-01-18 | 12:33

Waarschijnlijk gaat de rechter tegen deze mensen zeggen:
Prachtig, dat was een mooie geweldloze actie van jullie, dit sinterklaasfeest kon daardoor gewoon doorgaan, er werden geen kinderen ongelukkig gemaakt door een stel mislukte haters, ik ben trots op jullie allemaal, goed gedaan!

BosrandDirk | 10-01-18 | 11:55

En dan kritiek durven hebben op de regering van Noord-Korea of China .

blauwe zander | 10-01-18 | 11:51 | 2

U vergeet president Poetin.

Lupuslupus | 10-01-18 | 12:00

En Trump! U vergeet Trump.

Sjefke7807 | 10-01-18 | 16:17

"Door op deze wijze hun rechts-extremistische en racistische gedachtengoed uit te dragen hebben zij een grote angst teweeg gebracht zowel bij deze busreizigers in het bijzonder als bij de een bepaalde Nederlandse gemeenschap in het algemeen, aldus de rechtbank. Tegen de blokkade-Friezen, eiste de officier eerder een gevangenisstraf van vier jaar, waarvan 1 jaar voorwaardelijk."

Of haal ik nu dingen door elkaar?

Rest In Privacy | 10-01-18 | 11:51

Ze moeten eigenlijk zeggen dat ze aan het strijden waren voor het recht dat iedereen zich op elk gewenst moment met elke kleur mag insmeren die hij wil.

een_mike | 10-01-18 | 11:48 | 1

Mag dat eigenlijk wel? Dan lijkt toch de pasfoto van het verplichte ID-bewijs meer op dat ingesmeerde gelaat?

Rest In Privacy | 10-01-18 | 11:56

Gewoon zeggen 'Jullie horen hier niet'. Als Bij1 dat mag zeggen, dan mogen anderen dat ook. Anders zou het discriminatie wezen, toch?

quigg | 10-01-18 | 11:48

Ik wil wel alvast een voorspelling doen voor de uitspraak:
Er volgt een lichte straf (geldboete) of evt vrijspraak vanwege gebrek aan bewijs.
Doel van dit proces is om de Nederlander erop te attenderen dat zij niet het recht in eigen hand te nemen.
Dat mag alleen ongestraft als u ambtenaar of anderszins zielig bent.

jemagookniksmeer | 10-01-18 | 11:43 | 9

@Gulliver | 10-01-18 | 12:58
Het terroristische gespuis stond dit keer buiten met molotov-cocktails.
Zouden ze het nog een beetje naar hun zin hebben op de terroristen afdeling in Vught gheghe

Berbaar | 10-01-18 | 13:16

@berbaar: de regering laat ook gelukszoekers binnen met terroristisch oogmerk.

accijnstoerist | 10-01-18 | 15:00

Moskeeën zijn de kraamkamers van het terrorisme.

Rest In Privacy | 10-01-18 | 16:26
▼ 6 antwoorden verborgen

Wat een schandalige gang van zaken, maar ja zo rolt Nederland. Helaas zin er hier op GS ook genoeg van die "Befehl ist Befehl" en "dan moet je je maar aan de wet houden" wijsneuzen.

Klassenfeind | 10-01-18 | 11:42 | 5

@Lupuslupus | 10-01-18 | 11:57
Woningbouwverenigingen voeren een zero-tolerance beleid tov wietplanten en terecht. U heeft nog mazzel de woningbouw kan ook om ontbinding van de huurovereenkomst vragen.
www.binnenlandsbestuur.nl/ruimte-en-mi...

Berbaar | 10-01-18 | 12:08

@Barbaar
Als dat geen aanleiding is om te denken dat de georganiseerde wietteelt is geïnfiltreerd in het openbaar bestuur en instituties... die leveren dat natuurlijk het liefste zelf.

nickolaas | 10-01-18 | 12:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat die intolerante zeurpieten maar niet willen begrijpen is dat ongestoord je rituelen en gebruiken kunnen beleven, ook onder de vrijheid van meningsuiting valt.
Selectief winkelen noemen we dat.

Rico Tampeloerus | 10-01-18 | 11:41 | 1

Zoals onverdoofd ritueel slachten ;-) ? Vind dat je gelijk hebt, met uitzondering van martelrituelen.

Watching the Wheels | 10-01-18 | 11:51

In Nijmegen kun je als nafferduo op een scooter iemand totaal dood-omverrijden , NA een overval opeen Hotel, en er mee wegkomen met een lousy 4 jaar want ´er kan niet aangetoond worden wie ´stuurde´.
Haal daar maar ruim 2 jaar vanaf en 1.5jaar later staan Mohammed A. en Mohammed El G.gewoon weer de Nederlandse zebrapaden onveilig te maken. Met hun scootert en Vuitton tasjes.

chicago river | 10-01-18 | 11:40 | 1

het eergevoel van de gemiddelde Nederlander zorgt ervoor dat justitie enkel hen achter de tralies kan krijgen. en men schaamt zich er niet voor dat te doen. uiteindelijk wordt iedereen multicultigelijk namelijk: streetwise en eerloos /oneerlijk. uit zelfbescherming tegen de staat.

kaasfondue | 10-01-18 | 12:15

Nou, dan is het niet te hopen dat Marokko op het WK ook maar één wedstrijd wint. Dan gaat de lange arm het nog druk krijgen en kunnen de Noren ook weer naar huis, vrees ik...

Enter Yeti | 10-01-18 | 11:40 | 1

Iets zegt mij dat ze in dat geval niet gaan handhaven. Dan is het namelijk in een keer racisme als ze optreden.

pale-blue-dot | 10-01-18 | 11:57

Amandla Awethu, the voice of our forefathers sings, we will sing our own song www.youtube.com/watch?v=Cp-_9HudgUI
.
Van mij mogen ze zwarte piet afschaffen, maar vooral belachelijk dat die demonstranten elk jaar dat kinderfeestje verzieken, terwijl er al zoveel aandacht en discussie voor is. Laat mensen zelf tot het inzicht komen of accepteer gewoon dat het is zoals het is. Heb zelf nog nooit zwarte piet gelijk geschaard aan een Surinamer of Antilliaan. De eerste groep is veel te weinig aktief om door een schoorsteen te klimmen en de tweede groep zie je alleen waardevolle dingen ophalen bij bejaarden en kinderen, dus begrijp ook niet dat ze zelf die associatie leggen. Alsof Roel van Velzen ineens boos wordt op de Efteling en Sneeuwwitje, het slaat echt nergens op.

Watching the Wheels | 10-01-18 | 11:39

Het feit al dat het OM hier mee aan de haal gaat blijkt maar weer dat er grachtengordel justitie toegepast gaat worden. Terwijl hele woonwijken geterroriseerd worden door jongeren van een niet westerse achtergrond komen deze kansparels er met een vingertje en een schouderklopje van af. Maar goed we hebben het over de kliek in 020 die probeert de rest van Nederland aan hun mening te dwingen. Zoals je weet lukt dat niet zo erg met de zwarte pieten discusie en zullen de Friese Helden voor dit gefrustreerd gevoel moeten bloeden.

Rest In Privacy | 10-01-18 | 11:38

Van Oef heeft zojuist de uitnodiging voor het WEF binnen. Op de dag dat bekend is gemaakt dat oom Donald ook komt. Geweldig. Al dat tuig buiten in de koude en binnen party met Ivanka en The Donald, in het Belvedere.

van Oeffelen | 10-01-18 | 11:37

Doe iets met suikerspiegel Friezen! Doet het atijd erg goed want begrip.

ZureJoop | 10-01-18 | 11:33

Blokkade Erasmusbrug. Er is niemand aangehouden: ,,Dat is wel het laatste dat we willen op een dag als vandaag. Het is een kinderfeest", aldus een politiewoordvoerster. www.ad.nl/binnenland/actievoerders-te...

CoffeePatch | 10-01-18 | 11:32

Is bovenstaande pica nu een etnische neg0rfries in traditionele Friese kled0rdracht?

Billy Ocean | 10-01-18 | 11:29 | 1

Een grunneger?

Nuchternederland | 10-01-18 | 11:57

Stond twee maanden geleden achter 2 heethoofden die de weg voor mij ruim anderhalf uur blokkeerden. Er was geen enkele mogelijkheid om een andere route te nemen en omkeren kon niet omdat de weg achter mij vanaf een parkeerplaats kwam. Aan deze parkeerplaats is een verzorgingshuis gevestigd. De hermandad die eindelijk op kwam dagen om de weg vrij te maken schreef geen enkele bekeuring uit en toen ik aangifte kwam doen van blokkeren van de weg en daardoor mijn en andere weggebruikers de beweging van vrijheid ernstig belemmerd werd, vertelde zij mij dat het OM hier zeer waarschijnlijk niets aan ging doen. Iets wat ik dus niet helemaal begrijp want er kon in geval van nood niet eens een ambulance naar dit verzorgingshuis rijden. Heb uiteraard nog steeds niets gehoord over mijn aangifte en zal wel in de prullenbak beland zijn. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil hier is?

MoonBeebe | 10-01-18 | 11:29 | 4

Bel maar met hart van nederland

pieperdt

Openbaar Mysterie | 10-01-18 | 11:35

Het verschil is: U bent blank (en dus racistisch). Had U maar niet blank moeten zijn.

Drunken_Pumpkins | 10-01-18 | 11:44

Het OM moet net doen of het ze een reet interesseert, omdat ze anders het verwijt racistisch te zijn aan hun broek krijgen van een clubje dat vrije tijd genoeg heeft om dit gezeur heel lang te rekken.

Rest In Privacy | 10-01-18 | 12:40
▼ 1 antwoord verborgen

Daar zit ik me ineens te bedenken.. een strafeis van negen jaar is hoger dan wat je zo gemiddeld opgelegd wordt voor ehm.. moord.
Dat zou echt een heel goed signaal zijn vanuit de rechterlijke macht!

DatInternetDingetje | 10-01-18 | 11:29 | 1

Negen jaar? Daar moet je normaal gesproken in dit land minstens, in koelen bloede en met voorbedachte rade, een kleuterklas met machinegeweren uitmoorden; maar een snelweg blokkeren? WTF...

Brou Is Back | 10-01-18 | 11:51

Ze hadden ook iemand moeten kopschoppen of doodrijden ( met een glaasje op ) dan was de straf eis voorwaardelijk 120 uur dienstverlening geweest.
Zonder gekheid, het is natuurlijk wel riskant een snelwg te blokkeren. Een kettingbotsing is zo veroorzaakt. Dat is ook niet nodig om een kinderfeest te beschermen.

ratelaar | 10-01-18 | 11:27 | 5

Het is niet riskant als je keurig afstand houdt. Er staat in de wet dat je zodanig moet rijden dat je altijd in het voor jou zichtbare deel van de weg moet kunnen stoppen. Rijd je in op een blokkade dan ben je altijd fout.

Rest In Privacy | 10-01-18 | 12:29

Marc s, Achter die bus onstaat een golf van remmende auto’s. Dat weet jij ook wel. Maar je hebt liever geen kritiek op se blokkeer Friezen.
Er staat ookdat je het overige verkeer niet mag hinderen.
InAnumPerRegime,
Er was ook geen kinderfeest verstoord, dus waarom moest die bus dan toch gestopt worden. De demonstratie van Anti ZP had netjes volgens de regels kunnen verlopen.
Paartjehop,
Er is ook een wet die zegt dat je het verkeer niet mag hinderen.
auto-en-vervoer.infonu.nl/verkeer/504... Bekijk artikel 5 maar.

ratelaar | 10-01-18 | 12:51

@ratelaar | 10-01-18 | 12:51 |
Ja, want die Anti-ZP demonstraties in o.a. Gouda en Rotterdam verliepen toen ook zo lekker "vreedzaam" hè LutserT? Ouders die met angstig huilende kleine kinderen op de arm het vege lijf moesten redden omdat ze een horde tierende en racistische vuiligheid schreeuwende agressievelingen achter zich aan kregen. De Friezen gingen dit heel begrijpelijk niet af zitten wachten maar namen het zekere voor het onzekere.

Sjefke7807 | 10-01-18 | 16:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Willen die tuthola's bij het OM veracht worden of zo? Gaat echt persoonlijk genomen worden door die lui, en terecht ik zou dat ook doen

Bokito ergo sum | 10-01-18 | 11:27

Iedere veroordeling is een extra zetel voor de Fryske Nasjonale Partij wat ik je brom.

Abject | 10-01-18 | 11:25 | 1

Dat denk ik niet, zit ook links van het midden.

infidel103 | 10-01-18 | 12:25

Het OM voelt de tijdgeest haarfijn aan en eist het volle pond. Overeenkomstig de uitgestippelde strategie: slijmen met islamieten, keihard optreden tegen autochtoontjes.

dr Rechts | 10-01-18 | 11:25

MAar krakende illegalen in Amsterdam aanhouden en vervolgen? Ho maar!

Dit zijn de temeiers van justitie. Politiek gekleurd.

Trans_Fimmermans | 10-01-18 | 11:25 | 1

Mooi gesproken.

Lupuslupus | 10-01-18 | 11:41

Burgerlijke ongehoorzaamheid wordt duur betaald

Abu Bachouca | 10-01-18 | 11:24

Het OM is duidelijk politiek gekleurd: Knalrood.
Wilders krijgt de ernstige doodsbedreigingen aan zijn adres: OM doet bijna niets.
Sylvana lokt weerstand uit: OM rolt rode loper uit.
Fortuyn kopt poeptaart: OM is met vakantie. Baudet wordt gestalkt: OM snurkt.
RARA Duyvendak zit in de TK: OM haalt schouders op.
Wilders doet meer/minder uitspraak: Hele OM in actie.
Mongool verbouwt Joods restaurant en wenst Joden het graf in: OM kijkt weg.
Turken bezetten half Rotterdam: OM doet nagenoeg niets.
Blokkeerfriezen: OM lapt ze er allemaal bij.
Conclusie: Ben je links, allochtoon of een linkse gestoorde allochtoon, dan is het OM je beste vriend. Ben je een blanke Nederlander uit de liberaal/rechtse hoek, dan is het OM een bloedhond met een vergrootglas.

Zeddegeizot | 10-01-18 | 11:24 | 2

Precies; omgekeerde klassejustitie bij het door D'66-bakfietsjankwijven bevolkte OM!

Brou Is Back | 10-01-18 | 11:53

Amen !

Acidbrain | 10-01-18 | 12:11

doen ze de erasmusbrug blokeer turken en de erasmus blokker antiepieten terroristen ook gelijk berechten ?
oh stom dat zijn geen Nederlanders dus niet straffen.

zwaanshals | 10-01-18 | 11:24

Nu maar hopen dat de ergste linkse rechter vanmorgen uitgleed en iets brak, want als je geen linkse activist bent mag je geen snelweg blokkeren (van de linkse rechter).

Jan Passant mk2 | 10-01-18 | 11:24

Zou Sylvana de straf mede mogen bepalen? Het OM wil zichzelf nu eenmaal zo graag ongeloofwaardig maken, dus die volgende stap mag ook wel gezet worden.

spanarchist | 10-01-18 | 11:22 | 1

Sylvana beroept zich op haar zwijgrecht.
Ik heb het bewegend beeld gezien.

Lewis Lewinsky | 10-01-18 | 11:24

Justitie weet dat heel NL meekijkt, ze willen een statement maken, maar 99% van de bevolking verwacht 20 uur plantsoentje schoffelen.

ik kom van rechts | 10-01-18 | 11:22

Voor showprocessen kunnen we nu ook bij justitie en rechterlijke macht in nederland terecht, compleet met dissidenten en voorgekookte vonnissen. Nu alleen nog een brandstapel en het feest is compleet. Is er eigenlijk nog iemand die rechters voor vol aanziet? Het zijn rare verwarde mannetjes en vrouwtjes in een zwarte jurk. Waar kennen we die ook al weer van?

De Briemusketier | 10-01-18 | 11:21

In Amsterdam kan je zeven mensen aanrijden en dan komt het OM nog niet in actie.
Hoe zit dat, edelachtbare?

Lewis Lewinsky | 10-01-18 | 11:21 | 2

Vraag dat aan Pechtold - zijn lange arm zit diep in de rechterlijke macht, zegt men. Ben trouwens ook benieuwd van welke partij mr G.W. van der Burg lid is.

Zeddegeizot | 10-01-18 | 11:30

Scherp, lewis. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar, ehm, ethnisch profileren?

Graaisnaaiert | 10-01-18 | 12:14

Ik denk dat de Friezen tamelijk Bonifatius gaan op de lokale gevangenbewaarders als er ook maar eentje in het gevang belandt voor deze actie.

Boetsj | 10-01-18 | 11:21 | 1

Vis rot vanaf de kop. Losgaan op de onderknuppels zal niet veel veranderen. Maar gezien het stemgedrag vindt de Nederlander het wel best zo.

koosnaam | 10-01-18 | 11:56

Volgend jaar doe ik graag mee met een blokkade actie, weet iemand waar de intocht is de volgende keer?

Pimol | 10-01-18 | 11:21 | 2

Amsterdam

jack and friends | 10-01-18 | 11:34

Waarschijnlijk gewoon in de Randstad waar we die anti-ZP malloten rustig in een afgezet vak laten demonstreren en zelf van de intocht genieten. Zo doen verdraagzame mensen dat.

Berbaar | 10-01-18 | 11:40

Volgende keer een paar vrachtwagens per ongeluk laten "scharen"

ristretto | 10-01-18 | 11:20

OM en rechterlijke macht zijn meer en meer verlengstuk van de politiek om de politiek correcte mening op te leggen en de autochtoon te onderdrukken.
Waarom staan er geen Marokkanen voor de rechter voor de wegblokkades na WK toetreding Marokko en gedurende Sinterklaasintocht in Rotterdam?

Franker | 10-01-18 | 11:20

Sterkte mannen. Het grootste deel van het Nederlandse volk staat achter jullie.

van Oeffelen | 10-01-18 | 11:20

Tja, negen jaar zou natuurlijk wel een beetje veel zijn. Maar het staat buiten kijf dat deze idioten een goede douw moeten krijgen.
Ik bedoel, je mag van mij best een hekel hebben aan de vrijheid van meningsuiting, maar ga dan geen snelwegen blokkeren. Want als dit wordt toegestaan dan wordt dit soort randdebielen alleen maar aangemoedigd om nog smeriger acties te organiseren.
Wat een laag volk die snelwegblokkeerders...

Blue_Peanut | 10-01-18 | 11:20 | 6

Hoe zit dat met antifa en co? Die gebruiken al jaren ongestraft geweld.

jack and friends | 10-01-18 | 11:33

@jack and friends | 10-01-18 | 11:33
Ik mag hopen voor die blokkeer-tokkies dat hun advocaat met een beter argument komt dan Uw "maar hullie doen het ook" want anders kon het wel eens meer worden dan een boete en/of taakstraf.

Berbaar | 10-01-18 | 11:46

@jack and friends | 10-01-18 | 11:33 En dat dode politiepaard is ook alweer vergeten

Man.man.man | 10-01-18 | 12:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Niet ter zake doende. Maar hoe lang moet een aap broeden voor haar ei uikomt?

Jimmy200 | 10-01-18 | 11:18 | 2

Apen leggen hun eieren net als de koekoek in het nest van een ander. Is gemakkelijker.

Linkse allergie | 10-01-18 | 11:20

Die stelen toch gewoon een reeds uitgebroed ei van een andere omdat ze zelf te lui en te dom zijn tog?

WayneGretzky*99* | 10-01-18 | 12:25

Hulde voor deze Friezen! Het OM kan zichzelf afschrijven als het 9 jaar gaat eisen. Vraag een geldboete, het bedrag is hiervoor al binnen en stort het na een goed doel. Voor die mensen die toen in die bussen zaten, ongezien de zwarte bonen saus!

Het Noorden | 10-01-18 | 11:17 | 1

Met een boete geven ze geen krachtig signaal af. Of zoiets.....

Linkse allergie | 10-01-18 | 11:19

Gaat de rechter straks ook zo ferm optreden als er een demonstratie van Pegida wordt verstoord? Misschien kan de lokale politiek het de rechtspraak wat gemakkelijker maken en geen vergunningen meer afgeven voor demonstraties met onwelgevallige meningen. Ik dank de Friezen heel hartelijk voor hun kordate optreden en ik wens ze veel succes. De rechter die ze ongetwijfeld gaat veroordelen wens ik als buren een AZC met Ghanese alleenstaande mannelijke vluchtelingen met een slavernijverleden en een groot libido. Leuk voor de buurvrouw.

Linkse allergie | 10-01-18 | 11:16 | 1

Neen, want de akties van Antifa zijn "ludiek" en "gerechtvaardigd". Nou ja, dit vindt alles van D66 tot nog uiterst links.

Guido | 10-01-18 | 11:20

Nu nog de blokkeermarrokanen uit Rotterdam en justitie wordt weer wat geloofwaardiger.

BozePaarseMan | 10-01-18 | 11:15

Hoe lang zat Panhuis vast na gewelddadige verkrachting van 2 minderjarigen zonder een greintje spijt of zelfinzicht?

raskol | 10-01-18 | 11:14 | 1

Minder dan 9 jaar.

Rest In Privacy | 10-01-18 | 11:16

Speltip 1: never nooit niet jezelf melden op het politiebureau. Laat ze maar taxibedrijfje spelen.

VeelTeSteil | 10-01-18 | 11:14 | 3

Dit zullen over het algemeen mensen zijn die gewoon naar hun werk willen en alleen opkomen om te zeggen dat ze zwijgen. Die hebben echt geen zin om steeds achterom te kijken of ze niet opgehaald worden.

Guido | 10-01-18 | 11:18

Guido | 10-01-18 | 11:18
Snap ik. Kan in een verhoor alleen eventueel wel tegen je gebruikt worden als je tegenover een klootviool zit.

VeelTeSteil | 10-01-18 | 11:19

Nergens staat dat je verplicht bent om te komen. Dus kan ook niemand extra straf of zo krijgen.

Leffe Blonde | 10-01-18 | 15:56

Ach het zal wel loslopen, boete en/of wat uurtjes schoffelen.
Helemaal prima!

Berbaar | 10-01-18 | 11:13 | 2

Lijkt me ook. De geruchten de wereld in slingeren dat het ook 9 jaar kan worden is puur om een precedent te scheppen, dat de volgende keer dat de burger het zat is en ongehoorzaam is, het wel ernst zal zijn.
Hebben die stakende pliesies ook moeten schoffelen trouwens?

Nuchternederland | 10-01-18 | 11:53

@ Nuchternederland | 10-01-18 | 11:53: Volgende keer gewoon wat kentekenplaten omwisselen.

WayneGretzky*99* | 10-01-18 | 12:56

[Het OM is van plan om van De Blokkade een soort van halszaak te maken en de Blokkeer-Friezen de wettelijke eis van 9 jaar gevangenis aan de ludieke klomp te lappen]

En dat weten we, omdat...? Deel gewoon wat geldboetes uit, er zit genoeg in de donatie-pot. Iedereen blij: illegale actie conform de wet bestraft en geen centje pijn voor de blokkeerders.

Behalve het SJW-volk dat die Friezen liefst hung, drawn & quartered ziet.

raskol | 10-01-18 | 11:12

Hoorde het gisteren op t.v. Stelletje idioten. We zullen ze toch wel gaan steunen, wij, Geenstijl.
Deze moedige mensen een kind blij maken met een gewone sinterklaas en zwarte Pieten optocht.

gato | 10-01-18 | 11:12

Negen jaar lijkt me wat schraal. Ik ga voor de dubbele cijfers. Ik heb ook steeds gezegd elimineer dat krapuul in de bus en je ligt 5 jaar later weer bij moe achter de gebreide broek.

Pedronegro | 10-01-18 | 11:12

Ik rij(d/t) voor aan in de file ... mag dat?
*plaatje cbr in hoofd*

Het Licht | 10-01-18 | 11:11

Mocht de boete hoger zijn dan wat er tot nu toe is ingezameld, dan leg ik graag bij in een volgende inzamelingsronde. Je kind er voor behoeden dat het wordt uitgescholden en gedenigreerd door randdebielen lijkt mij immers een mensenrecht.

Panos88 | 10-01-18 | 11:11 | 1

Eens.

Lupuslupus | 10-01-18 | 11:45

Negen jaar gratis verwarming en vreten, omdat je een snelweg blokkeert?!

henriette | 10-01-18 | 11:11

9 jaar omdat je stil staat op de snelweg... Volgens mij kun je dan nog een paar miljoen forenzen vastzetten.

BBRDWR | 10-01-18 | 11:11

Waarschijnlijk 400 jaar celstraf. Want Nederland is een oneerlijk land.

Kaas de Vies | 10-01-18 | 11:11

Er worden wel vaker demonstraties tegengehouden of verstoord, maar daar hoor je dan nooit meer iets van.

Bij onze Friese Helden gaat justitie echter flink optreden. Wat moedig!!

Rest In Privacy | 10-01-18 | 11:09

Als het OM 9 jaar eist kan dat wel eens de definitieve ondergang van ons rechtssysteem betekenen

Hem | 10-01-18 | 11:07 | 1

Dat is al stuk; alles wat niet aan de Linkse Kerk-moraal voldoet (zie bijv. Wilders) krijgt met zoiets te maken: www.youtube.com/watch?v=OIjnkZ1bgqI

Brou Is Back | 10-01-18 | 11:59

Wordt druk in de gevangenis;: al die demonstranten op de Erasmusbrug gaan ook dus voor de bijl, of wordt er met 2 maten gemeten?

TheseDays00 | 10-01-18 | 11:06 | 7

Die hebben dus wel redelijk vlot de weg vrijgemaakt..

nickolaas | 10-01-18 | 11:14

De Erasmus is een mooie brug, maar naar mijn weten geen snelweg. En de blokkeerders horen bij de nieuwe onaantastbaren, natuurlijk.

Guido | 10-01-18 | 11:14

Natuurlijk wordt er met 2 maten gemeten. Als je dat nou nog niet weet ...................

loser | 10-01-18 | 13:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat wordt leuk, een eis van 9 jaar. Haal de hooivorken maar uit het vet.

Neta | 10-01-18 | 11:05 | 6

Er is toch al een behoorlijke pot met geld ingezameld om Lionel Hutz aan te stellen.

Vanilla | 10-01-18 | 11:29

@Vanilla "Hutz has never won a case. In fact, during one notable trial he managed to plea bargain a client's parking ticket into the death penalty." www.simpsonsarchive.com/guides/hutz.f... ;)

nickolaas | 10-01-18 | 11:35

nickolaas | 10-01-18 | 11:35
Was ook maar flauwkul he. Misschien kan Hiddema wel iets pro-bono doen ;).

Vanilla | 10-01-18 | 12:04
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland