Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Omtzigtgate. NRC-redacteuren beginnen om zich heen te slaan met beschuldigingen

We zoeken verder

Ze waren een paar dagen stil, maar NRC-redacteuren Heck en Kouwenhoven beginnen ineens wild om zich heen te slaan in wat lijkt op een wanhoopspoging hun ontrafelde verhaal te redden. En nu hebben ze Hella Hueck boos gemaakt...

In een discussie met de ook niet loslatende Pieter Klein en de kritische Sywert, beweert Andreas Kouwenhoven plotseling dat moderator Hella Hueck achteraf haar verhaal wijzigde - de interjournalistieke fitties lopen nu openlijk hoog op. Die wederom zware beschuldiging van NRC legden we even aan haar voor, en dan is het spel op de wagen. Vallen de maskers af? Ja, behoorlijk:

Social

Hella hath no fury

All Hella breaks loose

Hella: hold my beer

Hella hella hella hop, hop, hop

Bij het FD zou je ontslagen worden als je journalistieke collega's zo zou behandelen, maar bij NRC geven ze gewoon gas bij. Dat zinde de pitbull Pieter Klein niet en die droogt Kouwenhoven helemaal af (waarbij hij ook de lasterende Joshua 'Hier had uw mening kunnen staan' Livestro in 1, 2, 3 tweets even opzij duwt en in de hoek zet). Toch doet ook Wilmer Heck deze morgen nog een poging om Hella Hueck te grazen te nemen, maar die is te vroeg opgestaan en laat zich niet in twijfel trekken en graaft de kuil voor NRC nog een paar spades dieper. Kan iemand Heck, Kouwenhoven, Klein en Hueck in een radiostudio zetten, die 20 minuten Omtzigt audio afspelen en dan vragen wat er van het verhaal overblijft?

Social

Kern van de zaak: Ook met audio blijft het een canard

Social

Reaguursels

Inloggen

Lijkt mij verstandig de handel en wandel van het NRC eens goed te onderzoeken.
Follow the money zij moeten instructies van het Kremlin gehad hebben om Omzicht aan te pakken.
Uiteraard tegen een ruime vergoeding

Jacktheflipper | 21-11-17 | 21:34

Deze smeercampagne doet me denken aan dat bizarre artikel van Wilmer Heck over schrijver en initiatiefnemer van het Oekrainereferendum Pepijn van Houwelingen.
Heck en cs. schrijven daarin aan Van Houwelingen allerlei machtsfantasieen toe op basis van de hoofdpersoon van een boek (fictie) dat Van Houwelingen heeft geschreven.
www.nrc.nl/nieuws/2016/04/30/de-macht...

Paljas | 21-11-17 | 20:00

Kunnen betere vroegere oud-redacteuren niet massaal twitteren dat ze beter met deze insenuatie dodebomenpapier inseminatie blad maar beter kunnen stoppen? - Zucht.

Jan, Leiden | 21-11-17 | 18:55 | 2
-weggejorist-
SanneLongo | 21-11-17 | 19:02
-weggejorist-
Senna_Rosa | 21-11-17 | 19:26

@Stormageddon | 21-11-17 | 13:59
Same here.
Punt is dat meerdere mensen, w.o. GeenStijl, hebben geprobeerd om contact met hem op te nemen. Hij neemt echter de telefoon niet op, heeft zijn website off-line gehaald en sindsien een slotje op zijn twitteraccount.
@CVanRossem heeft dat gemeld in dit topic: www.geenstijl.nl/5139495/nee-we-laten...

Marie Curieux | 21-11-17 | 16:36 | 15
-weggejorist-
Isabell_168 | 21-11-17 | 18:08
-weggejorist-
Isabell_168 | 21-11-17 | 18:09
-weggejorist-
Isabell_168 | 21-11-17 | 18:11
▼ 12 antwoorden verborgen

Het valt op dat @Beste-Landgenoten ook weer aanwezig is.
Zou zomaar Han ten Broeke kunnen zijn. Daar doet hij mij sterk aan denken iig.
Het zijn sowieso allemaal VVDers die er na de eerste publicatie in de NRC als de kippen bij waren om dat artikel te retweeten en Omtzigt een dolk in de rug te steken. Dat geeft te denken....

Marie Curieux | 21-11-17 | 16:28 | 1

Han ten Broeke nota bene! Nee bewaar me zeg. En dat ik als VVD-er wordt gezien, nog nooit op die partij gestemd zelfs..

Beste_Landgenoten | 21-11-17 | 17:28

Heerlijk maar ook erg belangrijk dat @VanRossem zich zo vastbijt in deze zaak. Nogmaals hulde!
Voorts stel ik voor dat er een apart venstertje komt ter linkerzijde waarin alle topics over deze kwestie worden vermeld zodat de lezers die gemakkelijk terug kunnen vinden.

Marie Curieux | 21-11-17 | 16:18

Typisch voorbeeldje van #fakenews en hoe media het 'nieuws' manipuleren zodat het in hun eigen straatje past.

EnNouJijWeer | 21-11-17 | 15:05

Oscar Garschagen wordt vanwege journalistieke fouten ontslagen bij NRC.
( zonder dat hij mensen beschadigt ) ( zie online artikel NRC - Garschagen )

Vandermeersch laat journalistieke fouten makers (en mensen beschuldigers) Kouwenhoven maar ook Joep Dohmen gewoon zitten. Dat is echt vreemd.

pfff3 | 21-11-17 | 13:33 | 1

Joep Dahmen of Jeffrey Dohmen??

Hemmenaar7 | 21-11-17 | 13:58

Op de schaal van mondkapjes, gestolen trouwringen (quod non) en ontbrekende primaire radarbeelden is heel raar om Omtzight hiervoor aan de hoogste boom te knopen.
Inconsequente fatsoenrakkers: allen die Omtzight afvallen.

Analia von Solmsch | 21-11-17 | 13:26

wat ik raar vind is dat niemand ook maar hoeft aan te tonen dat Omzigt daadwerkelijk een "Kremlin narraftief" voor het voetlicht brengt. Mag gewoon geroepen worden, zonder enige vorm van bewijs. *haalt schouders op en kijkt vertwijfeld over het slootwater naar de verte*

Sir Nastian | 21-11-17 | 12:48 | 2

Dat is hoe de framing van de VVD werkt.

Joostmochtnietsweten | 21-11-17 | 13:19

Juist, vvd werkt uiteraard niet, maar het is kadaverdiscipline. Vandaar dat het CDA Omtzight niet laat vallen, maar van het dossier afhaalt.
Hoe is het trouwens met Hennie Kijzer?
Staat Rutte nog achter zijn chef integriteit? *PROEST*

Analia von Solmsch | 21-11-17 | 13:30

Er is 1 oplossing die aan alle gezever een einde maakt: Zet die volle 20 minuten online!

Dan kan iedereen beter beoordelen in hoeverre het een hoax is of niet..

Beste_Landgenoten | 21-11-17 | 12:43

Mijn eerste en laatste reactie blijft de Oekraïne zagen het vliegtuig voor een Rus aan (de kleur op grote afstand) de rest kunt u raden en dat dit Europa niet goed uitkomt is intussen ook volstrekt duidelijk en nu gaat de NRC voor de zoveelste keer volledig onderuit hoe krampachtig kun je bezig zijn !

aardv@rk | 21-11-17 | 12:30 | 1

Oh! Helemaal een nieuwe originele invalshoek..

Beste_Landgenoten | 21-11-17 | 12:47

Mark had nog wel zulke duidelijke instructies gegeven en nu verpesten jullie het als nog. hoe gaat die jongen dit weer in Brussel uitleggen?? dat wordt weer een week staande fietsen voor het EU schandknaapje.

peter van dijk1186 | 21-11-17 | 12:27

Het blijft toch bijzonder dat het NRC zich baseert op 1 bron om Omtzigt te beschuldigen van mist, rookgordijnen en complottheorieën op het MH17 dossier, en dat die bron zelf (Jeroen van R.) de getuige heeft opgespoord en meegenomen naar die bijeenkomst, en dat die bron van de NRC zelf complottheorieën verspreid heeft.
Dat is en blijft bizar.

Stormageddon | 21-11-17 | 12:14 | 3

Die Jeroen van Rijsbergen, die is veel interessanter in dit verhaal.

- Wat was zijn motief?
- Hoe kwam hij aan die Rus?
- Wie waren zijn contacten?
- Waarom houdt hij zich zo stil?
- Waar is hij gebleven?
- Heeft hij contact gezocht of heer NRC contact gezocht?

Onderzoek die lead!

Beste_Landgenoten | 21-11-17 | 12:48

Dat roep ik dus al van het allereerste begin. Die bron van de NRC deugt niet. Of daar is iets mee aan de hand en de NRC heeft zich door hem laten gebruiken omdat het goed uitkwam in hun hele anti-Rusland, anti-Poetin, agenda, ingefluisterd door Rutte en Ollongren of mensen daar omheen. Dat is er aan de hand. En wat de motivatie van Jeroen is dat blijft gissen. Het lijkt een soort van afrekening. Maar goed, da’s speculatie. Maar het verhaal ligt bij Jeroen van Rijsbergen.
Meteen bij publicatie van het Omtzigt verhaal voelde ik al aan m’n water dat het stonk.

Stormageddon | 21-11-17 | 13:59

Stormageddon | 21-11-17 | 13:59
Het kan dan twee kanten op stinken.
1. Jeroen inschakelen was een opzetje van de NRC.
2. Jeroen inschakelen was een opzetje van Russisch getrol.

Beste_Landgenoten | 21-11-17 | 17:30

Ik hou niet zo van de uitdrukking 'Vrouw met ballen' - mine, mine! ik heb toch al zo weinig om manmannelijk trots op te zijn - maar Hella Huck heeft in ieder geval een paar stevig hoekende labia. Verrassend, als je de Spiegeltje Spiegeltje Aan De Wand-wijvon van tegenwoordig hoort praten/ziet schrijven! Zo'n vrouw wil je wijdbeens op de Afsluitdijk en de Maasbruggen zien staan. Mep! Kleun! Klont!
(Van mij mag het woord 'suffragette' ook weer opgegraven worden)

dedeurs | 21-11-17 | 12:08

Partijpolitieke kranten, activistische staats-tv, journalisten die ook meteen activist zijn (van het Soros-type).
De media kan zo te zien wel een nacht van de lange messen gebruiken, effe flink de bezem er doorheen.
Pleeg verdomme toch collectief zelfmoord, stelletje volksverlakkers.

Abject | 21-11-17 | 12:04

Ik vind Hella Huech een sympathieke leuke dame. Dat die pipo's van het NRC nu met leugens haar in diskrediet willen brengen is natuurlijk zeer laag bij de grond. Hun hele fake news ballonetje is nu toch wel doorgeprikt.

veelbeter | 21-11-17 | 12:01

Gaan die journo's van het NRC weer in de fout? Wow. Dus Pieter Omtzigt is ten onrechte kalt gesteld? Waarom willen mensen Pieter stilleggen? Waarom? Ik zie hem al als premier van Nederland in de kabinetten Wilders-CDA 1 t/m 15!

Twee Jeetjes | 21-11-17 | 11:49 | 1

Dream on dat Wilders ooit nog met het CDA in 1 kabinet gaat zitten na wat er met het gedoogkabinet gebeurd is. Ik voorzie eerder dat CDA (onder Omtzigt) met FvD gaat samenwerken.

Brulboei_61SB | 21-11-17 | 12:08

Jullie hebben nog steeds niet door dat Brussel de beslissingen neemt over de rug van 298 slachtoffers.
Mijn stelling is nog steeds dat de Oekrainers die raket hebben afgevuurd en niet de Russen.
Maar dat kwam Brussel en de VS allemaal niet zo goed uit want met name de VS(obama/clinton)waren juist uit op oorlog met Rusland.
Het begon al gelijk met een handels boycot tegen de Russen zonder dat er bewijzen waren.
In deze provincie hadden we later nog een referendum over de Oekraïne.
Enfin,de rest is bekend.
Een Omtzigt(de luis in de pels)werd kaltgestelt omdat hij de waarheid boven water wilde krijgen.
Dat heeft niets meer van dan met partijpolitiek maar met doofpot politiek van oa Brussel omdat de Oekraïners de daders waren.
Zo zie ik het.

komtdatschot | 21-11-17 | 11:46 | 6

komtdatschot | 21-11-17 | 12:13

Dat legitimeert dan wel de vraag op grond van wat je dit dan zo ziet.

DouweDabbert | 21-11-17 | 12:29

Watching the Wheels | 21-11-17 | 12:00

Maar daar is dus geen enkele aanwijzing voor, zelfs de Russen hebben geen radarmateriaal waarin dat wordt bevestigd. En reken maar dat zij dat luchtruim 24/7 in de gaten hielden voor hun vriendjes over de grens.

Beste_Landgenoten | 21-11-17 | 12:50

komtdatschot | 21-11-17 | 11:46 |
Allemaal wilde aannames, alleen omdat men zo'n hekel aan Brussel heeft. Alleen de eigen waangedachte is blijkbaar voldoende bewijs.

Beste_Landgenoten | 21-11-17 | 13:10
▼ 3 antwoorden verborgen

NRC gaat snel kapot, mooi. Vandaag ook weer allemaal populair-wetenschappelijke feitenvrije crap in het artikel 'Hoe een wit exportproduct een wereldwijd fenomeen is.

Panos88 | 21-11-17 | 11:38

Ik heb Omzigt hoog in mijn vaandel staan, laat daar geen misverstand over bestaan, maar toch heeft hij om de een of andere reden bakzeil gehaald. Ik weet het niet, maar zou hij toch ergens nattigheid voelen? Als je geschoren wordt moet je stil zitten, en hij is stil gaan zitten. Hij is mans genoeg om leugens van de NRC te couperen, maar hij heeft ervoor gekozen om dat niet te doen. Wat is er nu eigenlijk aan de hand?

Alco-de-Holist | 21-11-17 | 11:29 | 4

Volgens mij was o.a. Dat gesprek met die tolk met zijn gebroken Engels en Nederlands zo onduidelijk dat Omtzigt niet heeft opgemerkt dat de Aleksandr niet zelf getuige was, maar het verhaal van zijn vrouw (en dorpsgenoten) aan het vertellen was. Als ik getrouwd zou zijn, zou ik het verhaal van mijn vrouw allicht ook met verve brengen. Niettemin was de man niet zelf getuige. 'nepgetuige' vind ik in deze echter wel een frame. Niettemin was dat wel een omissie van Omtzigt. En dat heel logische samenvatting SMS-en komt natuurlijk wel slecht over, als je dat zo wil begrijpen, en had Omtzigt ook daarom beter niet zo kunnen doen. Omtzigts onhandigheden, waarvoor die excuses heeft gemaakt, meer is het imo niet.

Hemmenaar7 | 21-11-17 | 12:07

Hemmenaar7 | 21-11-17 | 12:07
Dan NOG blijft de vraag open: Waarom laat men zo'n gast aan het woord en waarom speelt Omtzigt dat hij de man nooit eerder heeft gezien en waarom speelt de Rus dat hij voor het eerst vraagt waar hij zijn verhaal kan doen?

Dat wekt valselijk de indruk dat de man zomaar opduikt en nieuwe mogelijk interassante informatie heeft.

Zowel Omtzigt als de Rus wisten heel goed dat hiervan geen enkele sprake was. Waarom dan toch dat podium geven?

Mij lijkt dat Omtzigt het kennelijk nodig vond die vliegtuig-theorie nog eens een warm plekje te geven in een discussie over de MH-17.

Beste_Landgenoten | 21-11-17 | 13:14

Beste Landgenoten, het was kennelijk een open zitting, waarin sowieso iedereen aan het woord kon komen. De verwachting, mede gebaseerd op voorgesprek en uitlatingen, was dat de man een ellenlang verhaal zou houden, zoals kennelijk er altijd wel iemand schijnt te zijn bij zulke meetings. Om dat te voorkomen, kon de man beter paar korte punten maken. De Aleksandr vond kennelijk dat het verhaal dat hij bracht nog steeds niet genoeg werd gehoord.

Hemmenaar7 | 21-11-17 | 14:06
▼ 1 antwoord verborgen

Het toch heel dunne verhaaltje lijkt nu wel erg veel op een aanslag van twee stuntelende huurwoordenaars. Volgende stap is om de opdrachtgever aan te pakken.

Vod Kanockers | 21-11-17 | 11:28

echt_links | 21-11-17 | 11:03
Dit is voor mij ook een heel belangrijke vraag, al in eerdere MH-17 topics aangegeven. Gevalletje risico-inschatting en kostenbesparing die levens heeft gekost.
Wat me verder opvalt.. als je kijkt naar de afgelopen jaren en zoekt naar falen van kabinetsleden, episch falen in sommige gevallen, en de hoeveelheid. Die zijn tot op het moment dat het echt niet meer te houden was (of langer) beschermd door collega's. Nog sterker, episch falen en je krijgt een nieuwe hoge functie. In het geval Omtzigt hoor je niemand, zelfs eigen partij doet er het zwijgen toe. En maar volhouden dat er niet zoiets bestaat als 'kartel', tuurlijk.
Ja, meneer Omtzigt, dat is het milieu waarin u werkt. Meedoen met het dansje van de leiders, of klappen krijgen zodra je struikelt (of pootje wordt gehaakt).

Kouwe Kees | 21-11-17 | 11:27 | 2

Juist! Eurlings moet koste wat het kost buiten schot blijven.

echt_links | 21-11-17 | 12:04

Niet vergeten dat Omtzigt door eigen CDA herhaaldelijk laag op de lijst is geplaatst. Voorkeurstemmen redden hem, en hij heeft er nu zoveel dat hij niet meer genegeerd kon worden. Maar misschien nog wel kaltgestellt, dacht men (wie? Cui bono? Rutte? Of nog meer?)

Hemmenaar7 | 21-11-17 | 12:14

We weten al sinds 2004 (de verschijning van het "Lux, Libertas en Leugens" van de later op een zijspoor geraakte Micha Kat) dat NRC de zittende macht dient. MH17 is een politiek dossier waarbij luis-in-de-pels Omtzigt al jaren kritisch is ten opzichte van de zittende macht. 1 + 1 = 2. Heck en Kouwenhoven hebben er echter niet mee gerekend dat de tijden aan het veranderen zijn en er - mede onder druk van berichtgeving via onafhankelijke media - meer journalisten zijn die niet klakkeloos in het remige-gareel springen. Heck en Kouwenhoven hebben de ontwikkelingen gemist en weten - gezien hun gespartel - dat dit carrièreconsequenties gaat hebben. Het is nu aan de ombudsman te besluiten of NRC zich mee de diepte in laat zuigen of zich eindelijk te bevrijden.

Boeser_Onkel | 21-11-17 | 11:16 | 1

Mk is gewoon ook kaltgestelt.

gato | 21-11-17 | 11:22

Heb Hella Hueck altijd integer gevonden (veel RTL-Z gekeken), was even bang dat ze toch voor de EU/NAVO-kar gespannen was. Omtzigt hoef je maar aan te kijken om te weten dat hij niet oneerlijk is. Wat maakt het westen er een zooitje van door inclusief hun "integere" Belgische kranten steeds vaker subjectief en onethisch te publiceren, zeg maar gerust mensen te manipuleren. En dan heb ik vrienden die NRC nog een "kwaliteitskrant" noemen. Voor de kattenbak.

Watching the Wheels | 21-11-17 | 11:11

Dank, vooral zo doorgaan, ik hoop dat er koppen gaan vallen en dan bij voorkeur ook aan de top, bij mijn voormalige lijfblad. (Dat ik ooit weer hoop te omarmen als ze van hun dwalingen terugkomen.)

Zwizalletju | 21-11-17 | 11:06

Ben toch benieuwd wat die Jeroen van Rijsbergen te zeggen heeft. Waarom gaat geenstijl daar niet ff langs in A'dam?

2_amazing | 21-11-17 | 11:04 | 3

Dat is de kernvaarg! Waar is die Jeroen en waarom trekt niemand zijn verhaal eens van A tot Z na. Of is hij opeens onvindbaar?

Beste_Landgenoten | 21-11-17 | 13:16

Beste_Landgenoten
Snap dat ook niet, er zitten er wel voor minder commotie aan tafel bij Pauw/Nieuwkerk/Tan

2_amazing | 21-11-17 | 16:02

@2_amazing
Als je dit stuk had gelezen: www.geenstijl.nl/5139495/nee-we-laten... dan had je geweten dat @VanRossem e.a. hebben geprobeerd om contact met Jeroen van Rijsbergen op te nemen, dat is niet gelukt. Hij heeft zijn website off-line gehaald, zit op Twitter achter een slotje en neemt de telefoon niet op.
Dit geldt ook voor jou @Beste-Landgenoten. Maar van jou wist ik al dat je de topic van @VanRossem niet hebt gelezen. Jij bent hier alleen maar aanwezig om alles te debunken.

Marie Curieux | 21-11-17 | 16:09

Volgens mij laat iedereen en zn moeder zich in de maling nemen. De centrale vraag is namelijk ondergesneeuwd geraakt: Waarom vloog MH17 boven oorlogsgebied, waar zojuist een vrachtvliegtuig op 6.5km hoogte uit de lucht was geschoten?

Mind you: o.a de Britten en de Amerikanen vlogen allang met een grote boog om het gebied heen.

Wie zijn daar verantwoordelijk voor?

Of het nu de Russen of de Ukrainiers waren die uiteindelijk op de knop hebben gedrukt is minder relevant. Het betreft hier uiteraard een fatale misrekening in de mist van de oorlog (net zoals je geregeld hoort dat deze of gene de eigen troepen en/of bondgenoten platbombardeert). Opzet lijkt me vrijwel uitgesloten.

KLM kan zeggen, ja maar het was een kist van Malaysian, daar hebben wij niets over te vertellen. Flauwekul natuurlijk, want je verkoopt geen tickets middels "code-sharing" aan argeloze klanten, wanneer je weet (of zou moeten weten!) dat je dezen op die manier over levensgevaarlijk gebied laat vliegen, waar zojuist -nogmaals- een vrachtvliegtuig op grote hoogte uit de lucht was geschoten!

Er is een grote desinformatie campagne gaande om juist dit soort vragen ondergesneeuwd te laten raken.

Wat was de rol van de KLM (us als-mn-haar-maar-goed-zit kamielleke)?
Wat is de rol van de rijksluchtvaartdienst? etc.

echt_links | 21-11-17 | 11:03 | 1

Heel juist dat u dit nog eens voor het voetlicht brengt. Geo-politiek is voor politici belangrijker dan een vliegtuig en inzittenden. Dat is toch verzekeringswerk.

gnor | 21-11-17 | 11:56

Ik mis Montag.

Rest In Privacy | 21-11-17 | 11:03 | 1

Hofland, ja. En ook Heldring en J.A.A. Van Doorn.

Glasgow Argus | 21-11-17 | 11:08

Wie een beerput openmaakt krijgt vuile handen. Gelukkig kan Omzicht ze wassen in onschuld. Hij is de enige die zijn nek heeft uitgestoken en niet de boevenstaat Oekraïne heilig verklaart. Wat een man.
Respect voor hem.

Jimmy200 | 21-11-17 | 11:01

In het eigen zwaard gevallen. Een vanderMeerschfout, heet zoiets.

bisbisbis | 21-11-17 | 11:01

De nrc is het papier niet waard waar het op gedrukt is.

sterrefleur | 21-11-17 | 11:01

Het wordt tijd dat buitenlandse partijen die hier nepnieuws publiceren eens hard worden aangepakt.
Zoals het Vlaamse mediakartel dat aan de leiband van Brussel de Nederlandse kranten bezit.

Glasgow Argus | 21-11-17 | 10:57

Diepe buiging voor je, Bart. Dankzij je vasthoudendheid en sterk staaltje van onderzoeksjournalistiek komt hier wel de onderste steen boven.

Baardvansinterklaas | 21-11-17 | 10:54

Ik heb een abonnement en dat hou ik. Je moet op de hoogte blijven over hoe de grachtengordel denkt. De NRC is al een paar jaar aan het afzakken. Ik denk dat er de nodige interne hommeles is over de koers van de krant die haar eerbiedwaardigheid al lang verloren heeft

Abu Bachouca | 21-11-17 | 10:53 | 1

Gewoon dumpen, je kan de webstek gratis lezen vanuit een privé-browser

Abject | 21-11-17 | 12:11

Ik heb het al eerder gezegd: NRC Handelsblad is geen krant, maar een propagandablaadje voor het partijkartel, vooral voor de PvdA. Er werken geen journalisten, maar propagandisten. Een van de propagandisten kreeg opdracht om Omtzigt, die hinderlijk is voor het partjkartel, kalt te stellen. Dat heeft hij braaf gedaan. Of zijn verhaal klopt is totaal niet belangrijk. Dat Omtzigt erdoor beschadigd raakt, daar gaat het om.

MAD1950 | 21-11-17 | 10:51

Met afstand de alllllllllllller grootste lul is Buma. Die had vol achter de onschuld van Omtzigt behoren te staan, totdat het eventuele tegendeel bewezen was. Laffe christen hond is het.

Herr Zimmermann | 21-11-17 | 10:48 | 3

Herr Zimmermann, ik sta volledig achter u!

JosephKluns | 21-11-17 | 10:49

....behalve de laatste zin natuurlijk.

JosephKluns | 21-11-17 | 10:50

Buma had dat zeker moeten doen, zelfs onze aartsleugenaar stond nog achter zijn mensen.
Trouwens die Belgische eigenaar, vond het wel een goeie van een reaguurder, misschien eens beter doorlichten, volgens mijn zijn ze van adel.

gato | 21-11-17 | 11:07

Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar de politiek (Rutte) heeft er alle belang bij om Omtzigt op een zijspoor te dirigeren. Over de hoofden van de familieleden van de omgekomen mensen bij het neerschieten van MH17 wordt er een spelletje gespeeld terwijl de waarheid (al lang bekend) niet naar buiten mag worden gebracht aangezien de gemiddelde Nederlander volgens Rutte te dom zou zijn om te snappen dat er heel andere belangen spelen.

Ruikbaard | 21-11-17 | 10:44

Geweldig gedaan Bart. Vanaf minuut één was het duidelijk dat dit verhaal niet klopte. Omtzigt is niet zo dom om dit te doen. Grote klasse en bewondering voor deze ontmaskering.
Is dit nu wat ze in Brussel "nepnieuws" noemen?

zwartzondersuiker | 21-11-17 | 10:42

Media fittie, boeit verder nog maar zeer weinigen en Omzigt heeft zichzelf al teruggetrokken.
Als dat al het doel was dan is de operatie geslaagd en zijn dit achterhoedegevechten.

Berbaar | 21-11-17 | 10:36 | 5

At Baski:
JOOP schrijf je idd #met oo

Hemmenaar7 | 21-11-17 | 12:20

OMTZIGT zich teruggetrokken? Kom nou! 'retirer pour sauter mieux ' heet dat.

bolletje kaas. | 21-11-17 | 12:41
-weggejorist-
Moresnetunited | 21-11-17 | 13:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Mocht ik ooit in een vlaag van verstandsverbijstering een abonnement op dit vod nemen dan zeg ik bij deze dat lidmaatschap bij voorbaat op.

pa_niek | 21-11-17 | 10:35

Prima column!

Berbaar | 21-11-17 | 10:38

Zeker een goede column... Iemand die nadenkt voordat hij schrijft, beter dan het NRC.

dreistein34 | 21-11-17 | 11:18

NRC lijkt zich onaantastbaar te wanen als 'kwaliteitskrant' zijnde. Was het ooit wel maar dat was toen

Bokito ergo sum | 21-11-17 | 10:31 | 1

Of de krant was altijd al leugenachtige bagger en dank het boze internet vallen ze stuk voor stuk door de mand

jack and friends | 21-11-17 | 10:35

Wat een ongelooflijk slecht gespeeld en niet-journalistiek spel van de nrc. Deze krant is definitief af. Deze schade is niet meer te herstellen. Als ik mijn abonnement niet al een hele tijd geleden had opgezegd was dit het moment om het te doen. Partijen als FTM en de Correspondent (niet altijd mijn mening maar wel journalistiek correct) hebben de "gevestigde" papieren krant wat betreft niveau ruimschoots ingehaald wat toch wel heel bijzonder is.

Mesmer | 21-11-17 | 10:30

Hier zitten de russen achter.

maar toch | 21-11-17 | 10:28

Omtzigt die lobbied om 800 expats naar Amsterdam te halen. Dit levert geen banen op, dit kost alleen maar schaarse woonruimte.

ogeon | 21-11-17 | 10:25 | 1

Naja, de cateraars ubers en restaurants zullen er wel bij varen, en onze baksteenprins van oranje word er ook niet minder van, in zoverre mag het CDA niet mopperen, dat de burger dit weer kan ophoesten is altijd onderdeel van de financiering van dit soort agentschappen

jack and friends | 21-11-17 | 10:32

Nou, die krant met alles wat er bijhoort kan nu wel op de brandstapel lijkt mij.
Die redden het niet meer na zoveel leugens.

watmagjenogwel | 21-11-17 | 10:25 | 1

Dan klopt de VVD alle aandelen uit het faillissement!

JosephKluns | 21-11-17 | 10:27

Petje af voor wie het nog kan volgen. Maar die Peter Vandemeesmuil krijgt zijn trekken thuis. Heerlijk. Bart, respect jonge!

Normpje | 21-11-17 | 10:25

*achteraf haar verhaal wijzigde

JosephKluns | 21-11-17 | 10:22

Het blijft enorm pijnlijk voor de naabestaanden maar ik moet toch in mijn vuist lachen on de scherpe kanten die de onderste steen voor Jan en alleman heeft wat een klucht.

P-unit | 21-11-17 | 10:22

Wordt het niet eens tijd dat deze kattenbakvullers worden aangeklaagd voor smaad en laster?

balustrade | 21-11-17 | 10:22

Beetje raar in het hele verhaal is dat Omzigt zelf ook vindt dat hij heeft lopen falen.
Nu loopt het tweede garnituur elkaar de tent uit te vechten terwijl Omzigt en co gezellig ergens in een bubbelbad liggen.

Pedronegro | 21-11-17 | 10:20 | 1

Omtzigt heeft een partijbericht voorgelezen. Niet meer dan dat.

Mesmer | 21-11-17 | 10:32

Zomaar ff, maar achter NRC zit toch een rijke Belgische familie? Hebben die niet toevallig net als dat hysterische fietsenrek belangen in Oekraïne?

jack and friends | 21-11-17 | 10:19 | 1

Misschien heeft de EU die Belgische familie opdracht en geld gegeven Nederlandse kranten op te kopen? Wie zal het zeggen?

kweethetooknietbeter | 21-11-17 | 12:13

Journalisten van de "elite" en het toegeven van het eigen ongelijk...
("elite", want zelfbenoemd).

Rest In Privacy | 21-11-17 | 10:18

Allemaal braaf in de pas lopen en de leugens van Rutte en zijn vriendjes herhalen.

Doe je dat niet dan word je kapot gemaakt. Nederland is verworden tot Noord-Korea aan de Noordzee.

James Lastig | 21-11-17 | 10:17

Ik geloof Hella wel.
Heb ik altijd een goeie gevonden.

Kruisruiker | 21-11-17 | 10:15

Van Rossem, je bent er maar druk mee

Winter_is_coming | 21-11-17 | 10:14

Vroeger las ik op een tegeltje:
"Wie een kuil graaft voor een ander, heeft tenminste werk"
Hoe waar zijn dit soort verbasteringen!

MarcS | 21-11-17 | 10:13

Dat niemand nu nog steeds niet begrijpt dat deze junior journalist zich voor de kar heeft laten spannen. NRC is op sterven na dood.

Wize | 21-11-17 | 10:13

Dragen ze bij NRC ook allemaal witte onderbroeken?

Sadomassochristus | 21-11-17 | 10:12

.. waarheidsgetrouw verslag schrijven noemen ze "nepnieuws" bij kranten als het NRC, de steen door de ruit van de geest.

Jan Passant mk2 | 21-11-17 | 10:11

Ach, 't is toch een nauwelijks verhuld trucje om Omtzigt kalt te stellen op MH17? Let maar op, NRC krijgt binnenkort een of andere primeur toebedeeld vanuit het Torentje als dank voor de hulp. Als die Omtzigt slim is gaat-ie autonoom in de kamer zitten en op inhoud kamerlid zijn. Volgende verkiezingen een herverkiezing op voorkeursstemmen via een of ander vehikel.

Boetsj | 21-11-17 | 10:08

Je zou denken dat de NRC hierna het woord nepnieuws nooit meer zal durven bezigen, maar dat zal maar voor een paar dagen zijn.

Ko Ranzig | 21-11-17 | 10:08

Echt waar, wie hier nog een touw aan kan vastknopen, is knap. Maar het lijkt erop dat Omtzigt moet hangen van NRC?

Theo Reet | 21-11-17 | 10:05 | 1

Ergens vanuit de politiek (geheime deal VVD/CDA/D66?).
NRC is het vehikel.

laagvliegert | 21-11-17 | 10:12

NRC graaft een kuil voor een ander en nu hoor je ze janken in het ravijn waar ze zelf ingevallen zijn.
Echt onsympathiek krantje dat NSB handelsblad.

keestelpro | 21-11-17 | 10:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken