Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Opstandige Friezen blazen actie om Zwarte Piet-demonstranten bij Afsluitdijk tegen te houden af

Zo, dat is snel. Iedereen maar klagen over Het OM dat weinig doortastend en traaaaag als peop opereert. Vandaag grepen de machtige raderen van DeepState Nederland stevig in. Deze ochtend mochten we prettig kennis maken met Jenny Douwes en haar oprjochte Friestalige vlogje dat relschoppers niet welkom zijn op een kinderfeestje in Dokkum. Die video maakte kennelijk indruk bij de kolonie-, slavernij- en diversiteitsdrammers bij Het OM, dat ze een blik dreigbeftekkels opentrokken om Jenny cum suis van OPRUIING te betichten. De op Facebook aangekondigde ludieke actie om bussen met Kwinsies, Jeffrey, Stanleys en overige Gario's aan de grenzen bij Friesland tegen te houden, gaat dus NIET door. Wordt vervolgd, want leer ons die Friezen kennen.  Die lusten Hollanders rauw. Liever dood dan slaaf (van Amsterdam). Hup Grutte Pyt!

Reaguursels

Inloggen

Het voelt triest , het voelt alsof we onszelf kwijt zijn. Waar zijn we in godsnaam mee bezig ? Is Nederland in de uitverkoop ?

SoundMake | 18-11-17 | 09:07

Verschrikkelijk. Ik kan wel huilen, een kinderfeestje verkrachten om je gelijk te halen.

Ik ben niet bang dat mijn huidskleur met die actieklootzakken wordt geassocieerd. Daar zijn de meeste Nederlanders veel te smart voor.

De zwarte actievoerders praten naar mijn gevoel zeker niet namens een meerderheid van de donker getinte mensen.

nancystjago | 17-11-17 | 17:23

Niet tegenhouden gewoon vooraan op de kade zetten en als de boot in zicht komt allemaal een beetje naar voren proberen te komen!!!!

likdoorn | 17-11-17 | 14:50

"It giet oan" achterlaten op een zandbank deze stakkers!

_GruttePier_ | 17-11-17 | 14:00
-weggejorist-
mallekater | 17-11-17 | 13:51

Kom op Dokkumers..het is jullie met Bonifatius ook gelukt.
Zo'n paar kweetjes uit de Antillen moeten niet te moeilijk aan de kant te schuiven zijn.

mallekater | 17-11-17 | 13:47

Ach, OM moet je niet al te serieus nemen, doe ik ook niet en ik rui al jaren en jaren mensen tegen de islam op, zelfs mijn eigen kinderen, zonder dat dat slappe OM daar tegen optreedt. Daarbij, het oproepen tot verstoren van een kinderfeestje is uiteraard geen opruiing, want het OM meet graag met twee maten, een stel politiek correcte oplichters zijn het.

ZSU-23-4 | 17-11-17 | 13:33

Die busreizen vol met klagende mensen worden betaald door Geirge Soros en andere multiculti idealisten

dk-- | 17-11-17 | 13:32

Wat eens een kinderfeest was.

Geenstilo | 17-11-17 | 13:03

Wat eens een kinderfeest was.

Geenstilo | 17-11-17 | 13:03

Op last van het OM.
Hahahaha. Wat zijn we toch een ge-wel-dig land!

Is dit nog nieuws? | 17-11-17 | 11:43

hoor net hier in het Brabantse dat er 4 bussen zwarte pieten, van actiegroep de Nederlandse zwarte piet, naar Dokkum gaan om een bijdrage te geen leveren aan de kindervreugde

Willemstad | 17-11-17 | 11:34 | 1

Gezellig.

Is dit nog nieuws? | 17-11-17 | 11:43

Zoals GW wel vaker zegt.. nederlanders die willen dit allemaal niet.

timmey | 17-11-17 | 11:21

De Nederlandsche revolutie begon bij Dokkum 18-11-2017

Hebbiehemookweer | 17-11-17 | 11:04

Ach, die Friezen is ook niet meer wat het geweest is qua weerstand. Alleen de hoolies van Cambuur Leeuwarden willen nog wel eens wat doen, maar die zijn waarschijnlijk nog aan het treuren om het resultaat van hun club de avond ervoor.

KlunsJohannus | 17-11-17 | 10:51

Wat een onzin toch allemaal, mogen negers dan ook geen Shakespeare stukken spelen, en een neger speelt de rol van Roland in The Dark Tower dat kan ook niet he dat was een blanke man.

Papierversnipperaar | 17-11-17 | 10:50

O ja en nog een tip aan B en W van Dokkum: geef de domonstrarios een plekje in de verfrissende Friese zeewind.

Francieux | 17-11-17 | 10:44 | 1

Zet ze gewoon aan paaltjes in de buitendijkse kwelders tussen Hollum en Zoutkamp.
Zo rond begin December komen ze wel achter hoe de hazen lopen.

mallekater | 17-11-17 | 13:56

De Friezen zijn tot de tanden bewapend door de Russen. Check it out bij mw. Ollongren.
Dat zogenaamde kunstwerk op de Afsluitdijk is high tech deadly Russische laser.
Alles wat dan probeert te passeren verdampt.

TralalaPompompom | 17-11-17 | 10:44

Dus op kosten van de belastingbetaler mogen dramnikkers 200 kilometer onder begeleiding naar Friesland om een kinderfeestje te komen verkrachten ? Dit is ziek !!

van Oeffelen | 17-11-17 | 10:23 | 1

Is dat zo, dat van die subsidie?

Francieux | 17-11-17 | 12:54

Trouwens.. laat ze lekker, die negativismos uit de randstedelijke jungle. Ik ben opgegroeid op een steenworp afstand van Dokkum en zou zeggen : maak een vak voor hen klaar aan het bolwerk. Kunnen ze ongestoord genieten van de binnenvaart en heeft het volk met de kindjes gewoon een leuk feest.

Francieux | 17-11-17 | 10:21

En waarom is Sinterklaas geen vrouw. Af en toe. Dat is niet eerlijk he. Dat moet anders. Dat glazen pietenplafond. Quotum erop.

kloopindeslootjijook | 17-11-17 | 10:18 | 2

Omdat hij een bisschop is. Kent u vrouwelijke bisschoppen?

Is dit nog nieuws? | 17-11-17 | 11:44

Een zwarte vrouw.
Met witte jongetjes als slaafjes.
Zou het jankvolk dan tevreden zijn?

mallekater | 17-11-17 | 13:43

Opruiing???? Ja, zij! 99% wil dit niet en die 1% doet dus aan opruiing!!!!
Klaag die zeurpieten aan aub.
Nog beter, geef ze een zak ged mee en zet ze uit naar hun "thuisland" want Nederland is dat niet voor ze.
Graftakkevolk.

Rest In Privacy | 17-11-17 | 10:16 | 1

Edit: geld.

Rest In Privacy | 17-11-17 | 10:16

Anders als in 1345 hebben de Hollanders nu internet en ik wil ze niet op ideeën brengen maar met de kans op "kapotte" vrachtauto's op de Afsluitdijk zou het zo maar eens kunnen dat ze via de andere kant Friesland binnendringen..

Snaajoe | 17-11-17 | 10:08

Gewoon weer een paar shermans ingraven bij Kornwerderzand, maar dan deze keer de lopen naar het westen draaien...

Tollebol | 17-11-17 | 09:39 | 1

*internet afstruinen naar paar Sherman tanks doet*
Hmmm. No same day delivery, problem.

Is dit nog nieuws? | 17-11-17 | 11:45

Polderoplossing in gedachtenexperiment: Je kijkt gewoon hoeveel mensen met een donkere huidskeur er in Nederland wonen. Als je dat percentage van Pieten dezelfde kleur geeft, zou er niets aan de hand moeten zijn. Of anders het aantal mensen met een donkere huidskleur in Spanje.
Maar ook dat is niet goed waarschjijnlijk. Wat zwarte piet dat mag niet.

kloopindeslootjijook | 17-11-17 | 09:39

Dus herrie schoppen tegen de zwarte pieten tijdens de Sinterklaasintocht is geen opruiing? Zo'n kkk-pak ligt ook wel een beetje in de buurt qua looks he, een vergissing is gauw gemaakt.

kloopindeslootjijook | 17-11-17 | 09:33

Wol=wil

ik.zou.haar.doen | 17-11-17 | 09:30

Allemaal mooie ideeën. Maar als je ze écht wol tegenhouden moet je morgen vroeg je bed uit en achter het stuur kruipen ipv je toetsenbord.

ik.zou.haar.doen | 17-11-17 | 09:29 | 1

Dat mag dus niet van het OM.

Is dit nog nieuws? | 17-11-17 | 11:46

Lees net dat burgemeester Waanders het persoonlijk niet afkeurt dus...

Outback | 17-11-17 | 09:22

Er zal maar een vrachtwagen pech krijgen daar op de afrit van de Afsluitdijk. Dat zou lullig zijn...

little C | 17-11-17 | 09:13

Gezien de nieuwe structuur van onze samenleving lijkt het me een kwestie van tijd dat Amnesty International een lijst gaat bijhouden met discriminatie van meerderheden waar ook ter wereld.

Francieux | 17-11-17 | 09:13

Ja, door de toestanden op straat en in het nieuws ga je als gewone burger denken dat regering, rechter en OM aan de kant staan als toeschouwers, telkens wanneer onrecht & misdaad hun beloop nemen.
Maar dat is natuurlijk niet zo!
Zodra burgers zelf optreden tegen fascisten en tuig, dan liggen zij in een ommezientje met pepperspray in het gelaat en handboeien om in een boevenbus die met voorrang naar de snelrechter racet. Die dan plotseling prima straffen kan.

Jan Passant mk2 | 17-11-17 | 09:01 | 1

Inderdaad. Maar wil men daar wat aan doen dan escaleert de boel op gigantische wijze. Dat is ook niet leuk.

TralalaPompompom | 17-11-17 | 10:49

OM en PVDA en VVD, willen dus toch een burgeroorlog, als je burgers zo in het nauw drijft en alles ontneemt.. Dan kan je wel eens de vlam in de pan gaan verwachten.
Maarja dan is de politie er ineens wel massaal om burgers te arresteren ipv. die geweldadige, dreigende klootzakken van KickOutZwartePiet.

Wat een teringzooi. En we blijven maar braaf slikken hè.

Creaguurder | 17-11-17 | 08:57

Dat ze demonstreren heb ik geen problemen mee, moeten zij weten, hebben toch niets beters te doen maar niet in een straal van 50 KM van zo'n kinderfeest. Gewoon opbokken!

Snaajoe | 17-11-17 | 08:40

Als je er zo over nadenkt.... Die KOZP-ers allemaal met bananen bekogelen. Zij over de zeik, en de kinderen die dat zien die nemen die lui helemaal niet serieus. Immers, met bananen gooien... Die zien het als één hele grote grap.

Lijkt me een win-win situatie.

TheEgg | 17-11-17 | 08:37

Dus de overheid grijpt in want ze mogen de mensen die op komst zijn om het sinterklaasfeest te verstoren niet tegenhouden.

Louise-in-de-pels | 17-11-17 | 08:12 | 2

+1

KlunsJohannus | 17-11-17 | 10:46

Multiculturele samenleving moet!

Is dit nog nieuws? | 17-11-17 | 11:46

Was er niet ooit iets in Dokkum, waar iemand de nek werd omgedraaid omdat hij ze met alle geweld tot iets wilde dwingen waar ze niet van gediend waren??
Pas op, anti-ZP gekken: Bonifatius is jullie voorgegaan, ergens rond 670 of zo.
Friezen hebben een geweldig geheugen , ze weten dat vast nog wel

mallekater | 17-11-17 | 06:45 | 2

Dat is ongeveer zijn geboorte jaar. In 754 besloten de Friezen dan hij beter zou gedijen in een graftombe in Fulda. Als er nog Amsterdammers heilig willen worden verklaard......

Tjemig | 17-11-17 | 13:36

Dat is ongeveer zijn geboorte jaar. In 754 besloten de Friezen dan hij beter zou gedijen in een graftombe in Fulda. Als er nog Amsterdammers heilig willen worden verklaard......

Tjemig | 17-11-17 | 13:36

Lijkt me een prima actie! Hoe mooi zou het zijn om die groep minderwaardigheidscomplexen een nog groter complex te geven als ze met z'n allen "vast staan" op de Afsluitdijk!
Ik zeg DOEN ! Kom op Friezen ! Die Friezen geef ik de meeste kans dat zij nog opkomen voor onze traditie en eigenlijk is het opkomen voor onze kinderen, die met agressie (en wellicht geweld) te maken gaan krijgen tijdens een kinderfeestje!

RichiRich | 17-11-17 | 06:15 | 1

Ohja... en ik snap 1 ding niet...
Wat bedoelt het OM met opruiing ? Als een groep minderwaardigheidscomplexen oproept om een kinderfeest te gaan verzieken op de nationale TV is het geen opruiing?

RichiRich | 17-11-17 | 06:20

Sinterklaas + Zwarte Piet --> Stoomboot
Stoomboot --> Water

Vervelende gastjes zouden dus best wel eens door de Friezen in de plomp gegooid kunnen worden (fierljeppen zonder polsstok, zeg maar).

EnNouJijWeer | 17-11-17 | 04:19

Overigens ben ik van mening, dat voor bepaalde leeftijdsgroepen een avondklok moet worden ingesteld. Kinderen tot 16 jaar of zo dienen om 22:00 binnen te zijn. Zo niet, dan worden ze van straat gehaald en thuisgebracht. M.n. door hun eigen ouders!
Salut! Evocatus

Evocatus | 17-11-17 | 02:16

Ai, wat een lelleke tangconstructie in de titel: ... blazen ... ... ... ... ... ... ... af.

SaintNick | 17-11-17 | 02:15

Je suis Fryslân...

Paaldanseres | 17-11-17 | 01:42

Kick out KOZP.... It giet oan of giet it net oan... Fryslân... op de barricaden.... kick out KOZP

Paaldanseres | 17-11-17 | 01:38

Vraag me eigenlijk af wie al die grootstedelijke negerkindjes toch uitscheld voor ‘Zwarte Piet’, kennelijk de zwengel waarom ze in de grote steden tegen Pieterbaas ageren. Als dat op zo geheten ‘zwarte scholen’ gebeurt kan ik me niet aan de gedachte onttrekken dat dat door hetzelfde volk gedaan wordt als dat ‘gesis naar vrouwen’, te meer daar voor mensen die positief tegenover het Sinterklaasfeest staan - zeg maar iedereen die het niet haram vind - het wel een erg typische term is om iemand voor uit te schelden. Je hoort toch ook niet Mocro’s elkaar voor ‘vuile Mohammed’ uit maken of zoiets.
Met andere woorden: bevechten Zeurpieten niet de verkeerden ? Het is niet alsof kraagkoters niet gewoon een ander scheldwoord zouden uitkiezen als Sint verdwenen is.

Knoeperd | 17-11-17 | 01:35 | 2

Het zou vast kunnen dat kinderen uit Afrika uitgescholden voor zwart oid. Dit is echter niet goed te praten, maar valt meer onder pesten dan rascisme.
Ik heb rood haar, en ben daar zo vaak mee gepest, maar er was geen VN organisatie die opkwam voor ons.
Wel hebben we het vior elkaar gekregen dat het communisme is ingestort, maar dat weerhield men er niet van "rood" als scheldwoord te gebruiken.
Conclusie, Zwarte Piet afschappen helpt niet tegen het scheldwoprd "zwart".

Santtulainen | 17-11-17 | 07:15

@Sant
Maar de Sylvana’s van de wereld willen juist dat we creolen met ‘zwart’ aanduiden, ‘Black is Beautiful’ etc. etc. ondanks dat er alleen bruine mensen bestaan (de reden waarom ik persoonlijk moeite heb met Bruine Piet met zijn zwarte handschoenen, maakt een mythologisch figuur te menselijk. Maar goed). Lijkt me dat het alleen in combinatie een scheldterm zou kunnen zijn, met eerdergenoemde bedenkingen richting de gebruikers.

Overigens gelijk met rode haar etc., de meeste mensen die afwijken van ‘de norm’ (welke die ook mogen zijn, lengte is nog zo een) hebben in de loop van hun leven wel eens een term naar hun hoofd geslingerd gekregen.
Hoe het verstieren van een kinderfeest de populariteit en arbeidskwalificaties gaat verbeteren zie ik niet zo goed.

Knoeperd | 17-11-17 | 08:08

Voor de linkse zaak kan opeens wel alles snel geregeld worden. Maar aangiftes van wilders na een bedreigingkje of 500 wordt nooit iets mee gedaan. Heel apart.

Nicky_Labanda | 17-11-17 | 01:00

Je kan nog altijd een trekker dwars op de weg zetten of een file veroorzaken met een paar autos van de sloop.

gijs geluk | 17-11-17 | 00:45

Wanneer begint de discussie over vuurwerk weer?

Min. v. Communicatie | 17-11-17 | 00:11 | 3

Vuurwerk afsteken is racisme.

Nicky_Labanda | 17-11-17 | 01:01

Omdat er geen zwart vuurwerk is

Sandronique | 17-11-17 | 03:24

Dan moet je nog even gedud hebben.]Die begint zo rondom het moment dat er vuurwerk verkocht mag worden.
En dan trekt de gehele media dezelfde buikspreekpop tjeerd de faber weer uit de mottenballen.Zoals elk jaar.

p17266141 | 17-11-17 | 03:59

Sneon mar sjen wat er bart, mar myn gefoel seit my dat Kick Out KOZP dizze slag dochs wint. Earder dit jier wie der al in deade KOZP'er by Sint Pyter yn Grou, bytsje ferstân om no dochs wer nei Fryslân te gean.

monokul | 17-11-17 | 00:06 | 1

Hé, hé, hé!! Niet zo sip nou!

VP732 | 17-11-17 | 05:10
-weggejorist-
Rest In Privacy | 17-11-17 | 00:03

Moge het doorgaan als een clandestiene veenbrand, Frysland kom op man! Jullie hadden het beloofd! Waar is de Grutte Pier spirit! Je laat je toch niet kisten door die Hollanders!

Lefgozer | 16-11-17 | 23:58
-weggejorist-
pulp_fiction | 16-11-17 | 23:37

Zeg, mijn waarde Pritt, Wat schrijf je netjes neutraal afstandelijk over je eigen mensen? Je bent toch zelf ook Fries? Staat me tenminste bij dat je een keer zoiets hintte in een topic waarin je vertelde over je kinder- en jeugdjaren in Friesland...

F. von Zeikhoven | 16-11-17 | 23:30

Zo ken ik de ware Hollanders weer, bijna in verzet, maar geen daden. En dat weten ze in Den Haag ook maar al te goed.

FreeVogelaar | 16-11-17 | 23:27

Ketelbrug open, vervolgens brug in de fluessen open en dan heb je toch al vaak een half uur vertraging in de zomer...

P.redgleuf | 16-11-17 | 23:23

Waar is Lodewijk met z'n watergeuzen als je ze nodig hebt?

lieverdeauddanreaud | 16-11-17 | 23:17

Ach, ik heb een oude auto, die druk ik zo de vangrail in, file geboren.

GKJP | 16-11-17 | 23:14 | 1

Bluf. ;)

Is dit nog nieuws? | 17-11-17 | 11:48

niet zo moeilijk doen jongens, 1 trekker met pech op een strategische plek en die linkse stinklui zijn uren te laat

mmkk | 16-11-17 | 23:00 | 3

och, een lekke bandhebben kan iedereen. (midden op de weg)

photto | 16-11-17 | 23:22
-weggejorist-
pulp_fiction | 16-11-17 | 23:38

Waar is mien trekker, nou?

Is dit nog nieuws? | 17-11-17 | 11:47
-weggejorist-
aartvantiemenvanjand | 16-11-17 | 22:58

Ik lees ook wel eens op andere fora, Joop enzo, maar zelfs daar zou berbaartje opvallen.

MarcS | 16-11-17 | 22:58

Heel Nederland op naar Dokkum, soort project X van maken. Maar dan vreedzaam uiteraard. Als we met zijn allen gaan dan staan we of in de file of we worden allemaal tegengehouden. Burgerlijke ongehoorzaamheid door aantallen.

Barbara Drijfzand | 16-11-17 | 22:57 | 1

Prima voorzet!

SlimmeBelg | 17-11-17 | 08:13

In Dokkum begint de victorie en hopelijk een totale reset van de lage landen.

von Amsberg | 16-11-17 | 22:55

Ze kunnen alsnog gaan om ze tegen te houden.

chrisjuh | 16-11-17 | 22:49 | 1

Als er nu één ding is dat onze bestuurderen alláng weten, is het wel dat al die toetsenbordridders die hier op hun IKEA bureaustoel voor hun scherm de semi-opruiende slimmerik zitten uit te hangen heus niet op zaterdag even naar Dokkum rijden om ludiek te protesteren. Dan moeten ze namelijk allemaal met vrouwlief naar de Lidl, echter een winkelwagentje. Wat dat betreft kun je die Quincy-fans niets nadragen: ze komen een stúk vroeger dan ze gewend zijn op zaterdag hun bed uit om slaapdronken in een bus te kruipen en zich twee uur lang (vanuit Rotterdam: drie uur lang) voor het Heilig doel naar Dokkum te begeven - gesubsidieerd door u en mij en dat alles om voorgoed een einde te maken aan racisme. waar vindt ja dat soort van bevlogen idealisme nog, vandaag de dag?

bisbisbis | 17-11-17 | 00:05

Mijn vader en mijn vader's vader en ook zijn vader zijn geboren in Laaxum. Leaver dea as slaef!

mrv | 16-11-17 | 22:43 | 1

En ze hadden gelijk, zeg ik je!

VP732 | 17-11-17 | 05:13

Wat je al zag aankomen, vertel eens OM hoeveel van die zeurpieten zijn er de afgelopen jaren opgepakt tijdens hun opruiende 'demonstraties'?

drs. P | 16-11-17 | 22:42

Ludiek is met bananen gooien. Heeft ook effect. Dan gaan ze uit hun pan.

Wachtmeester R | 16-11-17 | 22:35

Maak je maar druk om de npo, die hebben met hun linkse instelling dit feest vermoord omdat ze luisteren naar 65 anti zwarte piet demonstranten.
De nederlandse identiteit moet kapotstuk vanwege een europees ideaal.

Versnelling | 16-11-17 | 22:24 | 1

@Versnelling - Gelijk heb je! Het is een EU beleid om tradities te slopen. Wanneer een groep zich verbonden voelt met elkaar staat het sterk. Dit is een gevaar voor de elite en de plannen die men wilt uitvoeren!

RichiRich | 17-11-17 | 06:28

Kozp zal onder begeleiding van politie c.q. ME moeten gaan rijden anders komen ze niet op tijd.
Kozp doet er goed aan om eigen beveiliging te regelen, nog beter: blijf weg.

Je krijgt blaren van olie op het vuur gooien.

photto | 16-11-17 | 22:23 | 1

Ze krijgen -voorspelbaar- peperdure begeleiding. Niet alleen van de 'gewone' politie, maar ook -voorspelbaar- van de DSI (Dienst Speciale Interventies) Dit geintje gaat ons met z'n allen miljoenen kosten. En dat voor een handjevol halvegario's.

bisbisbis | 16-11-17 | 22:56

Kijk: het OM dat 'real time' optreedt. Uniek dat wijde beelden nu eens niet zes maanden na dato te zien krijgen.
-
Bij varkensmutsjes, waxinelichtjeshouders, Sylvana bedreigingen en Donkerzwarte Pieten-acties wordt 'adequaat' opgetreden - maar reken maar dat die bussen met sneue nep-Black Panthers geen strobreed in de weg zal worden gelegd als ze naar Dokkum komen -OOK niet als ze besluiten om te 'demonstreren' buiten hun aangewezen gebied.
-
Nogmaals: er bestaan twee rechtssystemen in dit land. Eén voor de brave, op-tijd-uit-z'n bed komende, belastingbetalende, hardwerkende Nederlander - en één voor de paria's die hier de betaalde belasting komen opsouperen en gesubsidieerd hun onvrede met het systeem dayt hen veilig, gevoed, gehuisvest en opgeleid houdt mogen uiten.
-
En oh ja: ga er maar gerúst van uit, dat het wild geraas op social media in deze donkere dagen met extra aandacht gevolgd zal worden door datzelfde OM, door ambtenaren die op keurige ARBO - conform ingerichte werkplekken voor het scherm hangen.
-
( hello, boys, is that a banana in your pocket, or are you just glad to see us?...)

bisbisbis | 16-11-17 | 22:21 | 1

Klassenjustitie in optima forma.

Overigens al veel langer zo, destijds met de zgn. ‘Londsdale jongeren’ (+/- 2004) konden ze direct iedereen zonder moeite met strafdreiging intimideren - maar islamisten die open en bloot op Twitter opereerden konden opeens niet gevolgd etc. worden.

Knoeperd | 16-11-17 | 22:47

Zo jammer dit. Demonstreren mag wat mij betreft maar niet op dag van de intocht en niet in de plaats waar de intocht plaatsvind. Dit is pure provocatie. Onbegrijpelijk dat daar een vergunning voor wordt afgegeven. Als er geen kinderen zouden staan zou ik zeggen, hup Friezen, mep ze Friesland uit.

osolemio | 16-11-17 | 22:16 | 1

Het OM is dus verantwoordelijk voor de te verwachten ESCALATIE, goed lezen burgemeester, in het bijzijn van vele kinderen. Onbegrijpelijk in het kwadraat.

SlimmeBelg | 17-11-17 | 08:11
-weggejorist-
MickDjekker | 16-11-17 | 22:15

Ook de Friezen liggen reeds met hun pootjes omhoog, binnen een dag kaltgestellt anders werd er wel een vervangend "project" in het leven geroepen om zich te mobiliseren!

Tatay | 16-11-17 | 22:04 | 2

Dat gaan ze toch niet doen op internet waar iedereen kan meelezen?????

Lupuslupus | 16-11-17 | 22:16

Ik ben bang dat ze helemaal niets meer gaan doen.

KlunsJohannus | 17-11-17 | 10:53

"Blijkbaar heeft KOZP vrienden op hoge posities"
Ja, van die posities waar de politiek een instrument van is. Cultuur slopen past nou eenmaal in de agenda. En maar stemmen met z'n allen, want democratie! Mwoehaha

hevriptem | 16-11-17 | 22:04 | 2

KOZP bestaat -letterlijk- bij de gratie van en als instrument van vrienden op hoge posities. KOZP komt een aantal Grachtengordelaars buitengewoon goed uit. ben ook buitengewoon benieuwd naar de financieringsstromen van deze club. Ik durf te wédden dat u en ik er aan mee betalen middels subsidies.

bisbisbis | 17-11-17 | 00:12

Het zou me niet verbazen als KOZP een product van de St-Peterburgse trollenfabriek zou zijn.

happen_maar | 17-11-17 | 01:03

Hallo meeleespliesies! Jullie altijd al eens willen groeten en zonder twijfel zitten jullie hier te turen en te gluren. OM-slaven die jullie zijn. Terwijl je eigen kinderen gelijkertijd met gezonde spanning uitkijken naar de intocht van Sint & Zwarte Piet.

de7derechter | 16-11-17 | 22:00 | 1

Arme kinderen.

SlimmeBelg | 17-11-17 | 08:07

Pas dat 'vervolgen wegens opruiing' dan ook eens toe op de KOZP-activisten aub. Iets met gelijk voor de wet en zo.

Braboblanke | 16-11-17 | 21:59

Zit hier wederom wit en witheet te worden, FRIESLAND zet hem op !!!

Mich2007 | 16-11-17 | 21:57 | 1

Witheet mag niet meer. Want wit is slecht enzo.

Is dit nog nieuws? | 17-11-17 | 11:49

Die friezen hebben een broertje dood aan die migranten intriganten.
De hooivork zal al wel klaarstan.

Rest In Privacy | 16-11-17 | 21:56 | 1

Wishful thinking. Ook in Lwd. breek je al30 jaar je nek over buitenlanders. Zelfs de witte oude onderwereld daar heeft/had banden met Afrikanen. Ja, soms lukt integratie... mooi.he?

ger1306 | 16-11-17 | 22:23

Friezen zijn eigenlijk altijd opstandig. Als ze zich nu eens gaan afscheiden, kunnen ze op de FPO zelf een Sinterklaasjournaal maken met pieten zo zwart en zo veel als ze maar zelf willen.

BozePaarseMan | 16-11-17 | 21:53 | 1

En een groot bed kopen, dan kunnen ze 's nachts ook nog dwarsliggen!

ger1306 | 18-11-17 | 11:43

Why so surprised? OM treedt hard op tegen de "rellende" bakra, zie www.omroepgelderland.nl/nieuws/214593... en dat was 1 witte vrouw die voor haar huis werd neer geknuppeld voor niets behalve dan dat ze niet de mening deelde van onze ruling elite.

Tata's die schelden op kwinsie, silly syl etc. of ook maar een haarbreed in de weg zitten wanneer ze uit hun bed komen om te demonstreren, worden ook streng en zeker onrechtmatig geïntimideerd. En opgepakt indien gewenst door onze ruling elite.

Ondertussen mogen mocro's en Erdogan lovers hele stadsdelen bezetten, rellen+plunderen en de popo intimideren van onze ruling elite.

Het is toch duidelijk aan welke kant onze ruling elite staat? het enige wat me echt verbaasd is dat zoveel witjes op onze ruling elite stemt terwijl ze zo hier en daar hun bedenkingen hebben. Zie verkiezingsuitslag 15-3. De witmang heeft toch echt weer dezelfde ruling elite gelegitimeerd die hun onderdrukt op punten waar ze kennelijk het niet met deze ruling elite eens zijn.

M.a.w. de witte Nederlander is te stom om te schijten.

Graaf_van_Hogendorp | 16-11-17 | 21:51 | 4

0031 kent 12.900.000 stemgerechtigden. M.a.w. de tata legitimeert het beleid van hun ruling elite gezien de aantallen.

Graaf_van_Hogendorp | 16-11-17 | 22:19

Heeft Amnesty nooit op gereageerd.

SlimmeBelg | 17-11-17 | 08:05

Hahahahahahaha.
De kiezer wordt gewoon genegeerd. En NL vindt het best.

Is dit nog nieuws? | 17-11-17 | 11:50
▼ 1 antwoord verborgen

Rayon al gezien met guardia ehhh

rein9576 | 16-11-17 | 21:49

Die PvdA burgemeester, Marga Waanders, en de dwergen van het OM zijn echte kneuzen.
Zwarte Piet haters die het in hun botte kop halen om tussen kinderen het Sinterklaasfeest te verpesten moeten hardhandig verwijderd worden. Flikker ze in de plomp. De PvdA politie agentjes die menen deze Zwarte Piet haters te moeten beschermen moeten nog harder worden vernederd. Dit land verkankert steeds harder door domlinks.

kempenaer | 16-11-17 | 21:49

Links geteisem krijgt alle ruimte in dit zieke land, van burgemeesters, rechters, universiteiten en andere organisaties waarin PvdA ers zich hebben genesteld. Je laten bevredigen in een fietsenhok, heroïnehoertjes bezoeken, enfin de lijst is te lang om hier te vermelden, maar het is glashelder tuig en geteisem van links wordt niet vervolgd. Als je maar sexueel verknipt bent dan krijg je alle ruimte en maak men carrière. De boel op stelten zetten vanuit Ramsterdam mag wel, je daar tegen verweren mag niet. Wilders bedreigen mag wel, er is nog nooit iemand uitgewezen, maar minder Marokkanen mag niet. Het is zo ziek en verknipt. Vij generaties overleden mensen liggen te draaien in hun graf en hun nakomelingen stemmen op Groenlinks, een samenraapsel van communisten, rare pacifisten en verdwaalde christengekkies. Ik ben te oud om te emigreren, maar iedereen beneden de veertig die in dit kloteland blijft is onnozel, dom of blind.

Wim van Ingen | 16-11-17 | 21:46 | 14

Berbaar | 16-11-17 | 23:28

Slap antwoord, in tegenstelling tot u toont zij wel patriotisme. Daarbij denk ik dat ze nogal wat meer levenservaring heeft dan u.

GKJP | 16-11-17 | 23:39
-weggejorist-
Berbaar | 16-11-17 | 23:53

Ik vind u wel grappig, debiliteiten plempen bent u meester in, en wat NVU is, geen idee. Maar ik ga nu op bed, ik moet morgen namelijk aan het werk.
Wel bedankt voor uw respect naar wijlen necrosis.

GKJP | 17-11-17 | 00:00
▼ 11 antwoorden verborgen

Gaat waarschijnlijk gewoon onder de radar gewoon door.
Ik zit in ieder geval klaar met nootjes en ranja voor de tv intocht.
TV, twittertimeline, facebook en natuurlijk GS aan.

Johan_Voorhaar | 16-11-17 | 21:45

Demonstreren ok, maar waarom bij en tijdens de landelijke intocht?

Apollo | 16-11-17 | 21:45 | 1

Drammen.

Is dit nog nieuws? | 17-11-17 | 11:50

Doe je eigen ding en laat je niet zo opfokken door de EU media.

Mark_D_NL | 16-11-17 | 21:43

Griezelig. Het door de Staat der Nederlanden uitgeworpen net rond de autochtone bewoner sluit zich. Ondertussen, de wezenloze bloedeloze vreugdeloze kleinsteedse introverte principeloze zelfgenoegzame crypto-democraten van D66 pleiten voor afschaffing van het referendum en schrijven terloops voor hoe sinterklaas behoort te worden gevierd. Politiepersoneel dat een grappenmaker wurgt in het zuiderpark wordt gedekt door zowel het OM als de duttende rechtbank. De staat verkwist geld van de burger. En gaat nu de hand die het voedt ook nog bijten. Wordt het niet tijd de staat te laten inslapen.

isitsoornot | 16-11-17 | 21:43

Zwarte Piet is een vervaarlijke boeman met de roede. Sla ze voor de KOPF.

bodemloos | 16-11-17 | 21:42

OM krijgt niets voor elkaar maar bij een sinterklaas intocht grijpen ze in, wat een armoe, maakt duidelijk dat het verzet verder ondergronds moet.

28 | 16-11-17 | 21:39 | 1

Gewoon verkleed meefeesten, Sint kan altijd extra Pieten gebruiken, hij is immers ouder dan Mo De Kindervriend. Geweldloos verzet en zo.

Knoeperd | 16-11-17 | 23:01

Heej, het OM preventief in actie, terwijl het sleepwetreferendum nog moet plaats vinden? Maar dat ze in Friesland ook internet hebben: dat verbaast me pas echt.

Sneu. Vooral ook zonder kopie lastgevingen. Gegeven het aantal benodigde "schijven" duurt zoiets normaliter eventjes.

Hetkanverkeren | 16-11-17 | 21:39

Aars in de lucht en de multikul lul erin! jullie burgers zullen gehoorzamen!

Rest In Privacy | 16-11-17 | 21:38

@Lupuslupus | 16-11-17 | 21:30

#sleepnet
.
Exact waar die voor bedoeld is, de burgerij onder de duim houden.

Parel van het Zuiden | 16-11-17 | 21:37 | 5

Berbaar ga zelf wieberen mafkees. Heb je nog nooit iets zinnigs zien melden hier. Alleen maar getroll en gejammer over reaguurders. Zielig manneke.

drs. P | 16-11-17 | 22:35

@drs. P | 16-11-17 | 22:35
Waarom zou ik dat doen mijn beste?
Dit land bevalt mij prima, anders was ik wel weg, dus ik zie geen reden.
Zie wel een hoop jankeballen die het hier allemaal zo verschrikkelijk vinden en schijnbaar geen andere mogelijkheid zien dan daarover te zeiken op de Internetz.
Sneu en medelijden meer niet.

Berbaar | 16-11-17 | 23:15

Nederland zou een prettiger en beter land zijn zonder berbaar. Met opbokken doe je dus eindelijk iets nuttigs!

kempenaer | 17-11-17 | 07:17
▼ 2 antwoorden verborgen

In Friesland begint de victorie !!

krelus | 16-11-17 | 21:36

Ben benieuwd wat er zaterdag gaat gebeuren. Als het uit de hand loopt, kunnen we er vergif op innemen dat er forse strafeisen zullen volgen tegen de friese betrokkenen. Het OM lijkt behoorlijk partij te kiezen, precies in de lijn van onze "elite". De Nederlander bestaat niet ... die moet zijn bek houden, betalen en zich om laten volken ... precies zoals de EU, de UN, de OESO etc het verwoorden.... aan homogene samenlevingen valt onvoldoende te verdienen en ze laten zich lastig besturen ... was getekend .... George Soros, Peter Sutherland, Angela Merkel, Maxima Zorreguieta e.v.a.

Pierrepoint | 16-11-17 | 21:35

Toch heel simpel op te lossen, even contact zoeken met de Hell's Angels, Satudarah + Bandidos (of hoe ze ook allemaal heten mogen die clubs).... even de koppen bij elkaar en met 800 man een cirkel rond Dokkum opstellen tijdens St. Nicolaas.
Succes, Gario's en ander links tuig, wat zouden dit prachtige beelden worden.

Keyboardspeler | 16-11-17 | 21:34 | 4

Organiseer het maar eens...

Tatay | 16-11-17 | 22:10

Hm. Wellicht niet direct bevordelijk voor de gewenste sfeer tijdens een kinderfeest...

bisbisbis | 16-11-17 | 22:25

En DAT - plus de Staats Kwekerij Plannen - is een van de redenen waarom motorclubs relatief harder dan Islamisten worden aangepakt. Genocidale gekkies worden als ‘verloren zonen’ met alle egards ontvangen maar nu opeens zijn motorclubs een probleem.

Knoeperd | 16-11-17 | 23:06
▼ 1 antwoord verborgen

Het is Grutte Pyr. Niet Pyt.
Overigens hoop ik dat de Friezen eventuele diversiteitsdrammers een paar flinke klappen geven en hen vervolgens verzuipen in de Dokkumer Ee.

McPhart | 16-11-17 | 21:33 | 2

LOL!

Keyboardspeler | 16-11-17 | 21:35

Ik heb het vermoeden dat Pritt dat wel weet. Piet in het Fries is 'Pyt'. FYI.

Litsehimmel | 16-11-17 | 22:00

Dit is een gemeentelijke verordening. Je kan een colonne touringcars tussen Amsterdam en Dokkum op heul veul plekken opvangen. Just saying.....

Gen. Maximus | 16-11-17 | 21:29 | 1

Die Friezen regelen het wel. Er zullen wel wat trekkers met pech her en der om Dokkum heen staan.

Harry Turtle | 16-11-17 | 21:33

Welkom Zwarte Piet! Welkom in mijn land!

Geenzuiverkoffie | 16-11-17 | 21:28

Dat Friesen zich zo makkelijk laten slaven.....

Oepsie1234 | 16-11-17 | 21:28 | 1

Dat lijkt maar zo. Niemand kan ze verbieden om via whatsap te communiceren. (Om maar iets te noemen).

Lupuslupus | 16-11-17 | 21:30
-weggejorist-
skylos | 16-11-17 | 21:27
-weggejorist-
skylos | 16-11-17 | 21:24

Dus je mag wel dreigen kinderfeestjes te verstoren, maar niet met een tegendemonstratie.
.
Op wel criterium wordt dan precies beslist?
.
Politieke voorkeur?
Achtergrond?
Religie?
.
Lijken mij onderwerpen waarop niet gediscrimineerd mag worden in een rechtstaat.

Parel van het Zuiden | 16-11-17 | 21:24

Het Ministerie van Waarheid in actie. In plaats van de klaagnegers het leven zuur te maken, gaan ze gewone mensen bedreigen. We zijn goed bezig hoor.

npo | 16-11-17 | 21:24

Die iq-gemankeerde clowns in die potsierlijke black panther pakjes gaan van een koude kermis terugkomen.
Het gemiddelde friese famke heeft meer ballen dan dat hele zooitje institutionele slachtofferschapsclubje bij elkaar.

Harry Turtle | 16-11-17 | 21:23

It giet net oan!

jacobh-59 | 16-11-17 | 21:23

Volgens enkele Friese lokale middenstanders wordt er dit jaar opvallend veel carbid verkocht ;)

slim blontje | 16-11-17 | 21:16 | 1
-weggejorist-
skylos | 16-11-17 | 21:19

De Snoekse en Kabeljouwse Twisten waren er niets bij. De Garioisten nemen blijden en de van hun onbekend gebleven opa's geërfde zwepen mee, de Friezen staan stijfkoppig paraat met hooivorken en ketels kokende olie.
Graag even een moment van bezinning en zinnigheid nu. Laten we via het Hof van Rechten van de Mens kinderen aanklagen. Die terroristjes in de dop zijn er gewoon op uit om opstanden en plunderingen op gang te brengen en volwassenenplezier te verzieken. Zo worden Kerstmis en Pasen ook een hel. Compleet met gifgasaanvallen en bombardementen.

dedeurs | 16-11-17 | 21:15

Braaf hoor, van die mietige Friezen. Braaf doen wat je wordt opgelegd vanuit De Stad.
Ik wil ze verder niet opjutten.

LibertasSimplex | 16-11-17 | 21:15

Kinderen beschermen tegen agressievelingen moet gewoon kunnen. Als de mogelijkheid zich niet voordoet om het verbaal op te lossen dan wil het inderdaad nog wel eens gebeuren dat er even een handje geholpen moet worden. Je kan van die ouders moeilijk verwachten dat ze een stap opzij zetten en applaudisseren. Dat het OM en alle andere zeloten die ons land in stand dienen te houden in een droomwereld leven en dat ze rijp zijn voor 't gesticht wordt gelukkig voor steeds meer mensen duidelijk.

VeelTeSteil | 16-11-17 | 21:15
-weggejorist-
skylos | 16-11-17 | 21:14

Wel jammer voor Klaas. Niets klopt het stof uit de wielophanging zoals een Nederlandse burger daat doet. Ook leuke afwisseling voor de beveiligingsjongens, even een vrouwenarmpje breken. Altijd leuk materiaal tijdens de lange ritten tussen de achterkamertjes en netwerkborrels.

Parel van het Zuiden | 16-11-17 | 21:14

Pieten zijn de nieuwe joden. Vuile antisepieten.

RickTheDick | 16-11-17 | 21:14 | 1

Lol

Knoeperd | 16-11-17 | 23:08

Wat zou ik graag naar Friesland gaan, als Groninger.

GKJP | 16-11-17 | 21:12 | 2
-weggejorist-
skylos | 16-11-17 | 21:17

Ik wait wel wat aans dat ik heur geev´m wil, een bos bie mekoar bond´n takk´n. Dizze tied van ´t joar nuim´n wie dat de roe.

GKJP | 16-11-17 | 21:32

Marga Waanders BM van Dokkum? Sjezus...
Was 1 jaar voorzitter van L'den lokale club, afgeserveerd met 'te weinig overtuigend', kan daarna opbokken als BM van een of andere randgemeente.
En verder zo pvda als het zijn kan, inclusief hup multi, marktwerking moet deaud en Wilders=Hitler. Fuck je met haar komende nationale tv-momentje dan kun je erop rekenen dat ze het persoonlijk maakt.
KOZP kan ook gewoon verklaren dat ze hun punt al eerder gemaakt hebben, de debatzaal verkiezen en niks te zoeken hebben in Dokkum. Dan hebben ze een morele overwinning op die kneuzen die in regen en wind op de Afsluitdijk staan te verkleumen.
Heel makkelijk, maar blijkbaar is de de-escalatie op.

Alquest | 16-11-17 | 21:12

Bij OM en politie bestaat de top al jaren uit politiek benoemde lieden uit de weg met ons partijen. Daarom hebben de islamitische straatterroristen vrij spel maar hakt de ME er keihard op los bij anti AZC demonstraties, worden bedreigers van Wilders ongemoeid gelaten terwijl die van SS direct worden opgepakt, wordt Gregorius Nekschot door arrestatieteam van zijn bed gelicht maar worden naffer kopschoppers niet opgepakt, worden lui die een grasveldje aansteken vervolgd voor terrorisme maar worden IS gangers voorzien van woning en uitkering, mag geen enkele Nederlander zomaar toeteren maar mogen Marokkanen dat wel en blijft ook de straat bezetten en vuurwerk naar de politie gooien onbestraft, enzovoorts, enzovoorts.

Franker | 16-11-17 | 21:11 | 8

Berbaar niet alleen trol van de maand maar troll van het jaar. Necrosis zou al beginnen te zwaaien naar je.

drs. P | 16-11-17 | 23:19

drs. P | 16-11-17 | 23:19

necrosis niet met hoofdletter. Uit respect en gemis.

GKJP | 16-11-17 | 23:53

Berbaar voegt nimmer iets inhoudelijks toe. Berbaar is een linkse trol. Ga terug naar Joop.nl. Daar vind je veel meer van dit soort linkse kneuzen.

kempenaer | 17-11-17 | 07:20
▼ 5 antwoorden verborgen

Nog even en het OM verbiedt de hele intocht in Dokkum, omdat het opruiing is richting de racistische haatzaaiers uit Amsterdam.

smdyasc | 16-11-17 | 21:10

Vermoed dat het nog geen gelopen rees is leer mij die Friezen kennen.

DerkArie-ut-de-Achte | 16-11-17 | 21:09

Kunnen we niet naar een Oud-Hollandsche polderoplossing.
.
Lichtgetinte Pieten?
.
“We can’t we all just get along? Imagine all the people, living... wehelkom, wehelkom in mijn land.”

Parel van het Zuiden | 16-11-17 | 21:08 | 1

Die hebben we het hele jaar al, en die zijn niet leuk.

marcoplarco | 16-11-17 | 23:37

Ik vermoed dat er in Dokkum wat mensen klaarstaan die de demonstranten ter plekke hardhandig duidelijk maken dat Zwarte Piet zwart is. En ik hoop dat het ook live in beeld te zien is.

Petskast | 16-11-17 | 21:07 | 8

@Berbaar. Van dubbele moraal geen sprake. Uw vergelijk met Antifa mist elke grond.
Demonstratie is een recht voor iedereen. Maar dat je zo onbeschoft bent om als volwassenen een kinderfeest te verstoren, dan zak je door een fatsoenlijke grens.
Maar voor linkse fanaten (zoals u) “heiligt het doel de middelen”.

Als je het niet leuk vindt, blijf je weg.

Maytheforcebewithyou | 16-11-17 | 22:43

@Maytheforcebewithyou | 16-11-17 | 22:43
Ook U snapt het niet.
Het simpele feit is dat die mafklapperTs een vergunning hebben om te demonstreren.
Wat je van hen vindt is irrelevant, ze mogen demonstreren en als je dat tracht te verhinderen (ala antifa) dan ben je tuigh en verdien je aangepakt te worden.
Ik vind het idioten, net als Pegida, Antifa of de NVU maar als er een vergunning is om te demonstreren dan mag je dat niet beletten.
Dat is nu juist anti-democratisch.

Berbaar | 16-11-17 | 23:10

Berbaar, je bent dus niet alleen een linkse trol maar ook een kinderhater. Je Befehl ist Befehl mentaliteit verraadt een lege bovenkamer. Zelf nadenken is dus teveel gevraagd voor jou. Jij gehoorzaamt gewoon standaard de zittende macht als een volgzaam schaap. Nu is dat domlinks, ttv WW2 waren dat de Moffen en als de mossels de macht zouden grijpen zou je daarvoor op je slappe knietjes gaan. Kortom, we hebben te maken met een meelijwekkend en triest schepsel.

kempenaer | 17-11-17 | 07:24
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik verdenk het OM zelf ook van opruiing. Krijgen ze nog dik voor betaald ook. Geen middel wordt geschuwd om hun politieke agenda door uw strot te duwen.

padbuffel | 16-11-17 | 21:06
-weggejorist-
zwaanshals | 16-11-17 | 21:06

He Friesland, laat eens zien wat jullie wel kunnen!

robert39 | 16-11-17 | 21:06

Het OM en kinderfeestjes. Het wordt nooit wat sinds het gevalletje betrokkenheid bij een pedonetwerk en geen vervolging, want....(banden OM) enz. Is Petertje rrrrrrrrrrrrr de Vries hier al eens ingedoken of zou die bang zijn de zwarte Piet toegespeeld te krijgen ?

Ruikbaard | 16-11-17 | 21:05

Hmm, maar het staat toch iedereen vrij om de voorgestelde route te rijden? Misschien gaat het wel erg druk worden....

Retepsteeltje | 16-11-17 | 21:04

Waar is het feestje? Wanneer en hoe laat?

Rheia | 16-11-17 | 21:04

Friezen hebben behalve fb ook whatsapp buurtpreventie, geen telegram nodig

am*dam | 16-11-17 | 21:04

Nacht und Nebel actie. Ik mag toch wel hopen dat de dames en heren van het OM net zoveel lef hebben als het om die kozp stakkers gaat? Ergo voor de bussen vertrekken de 8e generatie slavernijfantasten gaat, hen even op het hart te drukken het niet in hun botte harses te halen dit kinderfeest te bederven met hun gekwetsjank?

Of ontbreekt het morele kompas/besef daartoe?

RenHoek | 16-11-17 | 21:03 | 1

Het OM en een moreel kompas? Dat is vloeken in de kerk.

Lupuslupus | 16-11-17 | 21:18

Ze kunnen maar beter nadenken die KOZP lieden, 2 jaar geleden kwamen ze in Grouw de boel verstieren en ging er 1 dood, ik weet niet precies meer was iets met hart, maar wel logisch die Friezen laten niet met zich sollen.
Beetje overheid zorgt dat die lui op aparte locatie gaan protesteren.

gebrokenvleugel | 16-11-17 | 21:03

NIET afblazen! Doorgaan!
Jullie zijn verdomme Friezen. Jullie voorouders hebben gevochten tegen de Romeinse legioenen!
Kom op zeg. Je laat je toch niet de wet voorschrijven van iemand van buten?!?
Friezen! Dat is het, en da blief het.

MyCatIsDoingThis | 16-11-17 | 21:03

Ik denk dat de Friezen er wel wat op verzinnen. Het was natuurlijk te verwachten, de troetelrellers moeten hoe dan ook gepamperd worden.

lingo star | 16-11-17 | 21:02 | 3

Het moet voor de mensen uit Dokkum die elkaar allemaal kennen toch niet zo moeilijk zijn om iets te verzinnen. Gewoon mond op mond 'reclame'. Ik heb al wel een paar ideeën maar die kan ik hier niet vermelden want de vijand leest ongetwijfeld mee. Maar ik schat de Friezen hoog in dus het komt wel goed.

Hoewel dat dreigen van het OM natuurlijk een regelrechte schande is. Ze schamen zich er niet eens voor dat ze open en bloot op een vreselijke manier met 2 maten meten. Voor elke weldenkende Nederlander te kijk staan als laf en partijdig.aan.de.kant.van.het.tuig. En mensen die hun eigen Sint en Zwarte Piet feestje willen vieren, notabene bedreigen!!!

Lupuslupus | 16-11-17 | 21:13

Ik vind het vooral erg voor de Sint dat hij dit nog op zijn oude dag moet meemaken.

lingo star | 16-11-17 | 21:21

Nou die bruggen bij de sluizen, zijn vaak kapotstuk ....... Ik wil niemand op ideeën brengen maar als ze eenmaal daar stilstaan is het rondje Enkhuizen - Lelystad - Dokkum een flinke

MarcS | 16-11-17 | 21:40

Maar, maar OM toch... die Friezen waren gewoon zo blij.

Parel van het Zuiden | 16-11-17 | 21:02

Slim. Zeggen dat je ze niet zal tegenhouden. Dan komt men ook niet controleren. En ze dan gewoon allemaal in het IJsselmeer schoppen, zonder zwemvest. De schroef van de Pakjesboot weet wel raad met ze.

Mike Gaatjeniksaan | 16-11-17 | 21:02 | 1

Goed voer voor de palingen

Ben Hetzat | 17-11-17 | 13:14

Nederlanders moeten wel wereldkampioen incasseren zijn. Laten we het uitdelen dit jaar nog aan de Sint over?

padbuffel | 16-11-17 | 21:01 | 1
-weggejorist-
Zoklaarmee | 16-11-17 | 21:03

Ik zal blij zijn als het 6 december is, zijn we tot begin januari weer even verlost van dit geouwehoer.

brutus68 | 16-11-17 | 21:00

Ik zou de Pieten uitsluitend kiezen uit het donkergetinte gedeelte der Nederlanders, dat maar al te trots is om Zwarte Piet te mogen spelen. Er is meer dan voldoende animo. Just saying...

Wilder Wein | 16-11-17 | 20:57

In tegenstelling tot die parasieten van KOZP hebben "normale Nederlanders" wel fatsoen en zelfrespect.

TeeJee | 16-11-17 | 20:56
-weggejorist-
echt_links | 16-11-17 | 20:56

Die Friezen laten zich niet knechten. Verwacht veel grutte Swarte Pieten.

just_saying_ | 16-11-17 | 20:54

En in welk opzicht is de "demonstratie" van KOZP dan géén opruiing?
Duidelijk gevalletje van met twee maten meten @Het_OM

Bijtendehond | 16-11-17 | 20:53 | 1

Helemaal juist.

Benesha | 16-11-17 | 20:59

Dat afblazen is logisch. Je kan er vergif op innemen dat de politie die politiekcorrecte haatzaaiers gaat beschermen en bij het minste op geringste de lat over de gewone burgers, bij voorkeur vrouwen, zal leggen.
.
Oh en natuurlijk zullen de burgers via media even weggezet worden als extreem-rechts.
.
The taint of treason. The country reeks of it...

Parel van het Zuiden | 16-11-17 | 20:53 | 3

Precies dat

Taxi!! | 16-11-17 | 20:57

Dank voor het obligate WC-tegeltje.
Heeft U daar een boekje van, leuk hoor.
Proest!!

Berbaar | 16-11-17 | 21:12

Ga gewoon terug naar het land wat u meer aanstaat. Uw 'boekje' is vol haat, U noemt het koran. Ik vind het al knap dat u een 4-lettergreep woord kent. Obligate, Noem 1 ding op wat u als verrijking heeft gebracht voor Nederland. Opsporing verzocht telt niet. (Proest).

Smarties | 17-11-17 | 01:32

Ik wil wel de zwarte piet van deze mevrouw zijn.
Als ze wil mag ze me slaan met de roe en vieze dingen roepen in het Fries.

Kruisruiker | 16-11-17 | 20:51 | 1

#metooooooooo ;-)

Winter_is_coming | 16-11-17 | 20:55

Jullie wonen in een fucking bananenrepubliek waar een linkse Junta de macht heeft. Wat een godvergeten kutland

Pedronegro | 16-11-17 | 20:50 | 4

Fijn dat je dat ons even kwam vertellen vanaf de zijlijn, dat wisten we nog niet. Oh en het is een bananenmonarchie hier, geen republiek.

LiniaalRectaal | 16-11-17 | 20:54

pedronegro komt uit Spanje.

echt_links | 16-11-17 | 20:58

Niemand haalt het in zijn hoofd om in Spanje de diesta te verbieden, de vele feestdagen te verstoren of Drie Koningen, wat lijkt op Sinterklaasfeest. Dan komt de mosos je wel even ophalen.

gato | 16-11-17 | 22:02
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
IslamPislam | 16-11-17 | 20:49

Tuurlijk. tegen Soros zijn bende is het moeilijk opboksen.

LifeCatcher | 16-11-17 | 20:48 | 1

Soros heeft een trauma. Kreeg alleen zakjes zout in zijn schoen als klein kind omdatvie geld van zijn klasgenootjes pikte en dat "beleggen" noemde. Hij geen snoep, niemand snoep!

Winter_is_coming | 16-11-17 | 20:53

Laat u niet misleiden, KOZP betekent Kanker Op Zwarte Piet, het gebruik van Kick Out is een vorm van politiek correcte misleiding.

LiniaalRectaal | 16-11-17 | 20:48

houd ze niet tegen maar laat aan iedereen zien wat voor idioten het zijn.

Mesmer | 16-11-17 | 20:48

Het is sowieso onbegrijpelijk dat die haatzaaiers van KOZP in Dokkum hun haat mogen komen zaaien, dat heeft niets met protest te maken, maar met provocatie, racisme en haat.

smdyasc | 16-11-17 | 20:48

@Pritt en Dreigbeftekkels: schoot in de lach.

paridae | 16-11-17 | 20:48

Friezen laten zich niet zo makkelijk in de luren leggen als die randstedelingen.. dit krijgt nog een Fries kick out staartje....

Adriaenszoon | 16-11-17 | 20:47

Motdomme, wat is het OM plots snel. Sylvana binnen no time een paar social media wappies voor de rechter. Bij Geert lukt dat niet, dat kan. En als een verstandig fries femke zegt dat dit zwarte pieten gejank moet op houden, want het is een KINDER feest zijn ze hier ook weer razend snel. Maar als er straks racisten zijn die absoluut verbieden dat zwrtae Piet mag werken (alle ander kleuren mogen dat wel) en dan rotzooi trappen.... nee daar gaan we niets van horen. man man man.

Kenneth Nietvatten | 16-11-17 | 20:47

verspreid geruchten dat de ani-pieters leuzen gaan roepen, verzin een historisch gezien onhandig logo en verspreid een foto op twitter en fb met dat logo op een heel aantal tshirts. fake een pagina waardoor het lijkt alsof er 200 demonstranten komen. Plaats een tweet uit naam van een anti-pieter die zegt dat hij er klaar voor is met een knipoog en een plaatje van een stok oid. wedden dat ze dan verbannen worden naar een hoekje van Dokkum waar niemand komt?

Mesmer | 16-11-17 | 20:47

och dan die stinkerds gewoon een warm welkom geven in Dokkum zelf

mmkk | 16-11-17 | 20:45

Dus:

Tuig mag gaan rellen bij een kinderfeest.

Ouders en verontruste bewoners van Friesland mogen NIETS ertegen doen.

Het respectloze tuig krijgt dus de voorkeur!!!!

Wtf!!!!!

Taxi!! | 16-11-17 | 20:44 | 2

En Wytze, Rintje, en Grote Peer trekken zich wat van 't OM aan? Zou voor 't eerst zijn. Ik zou niet durven demonstreren tegen Zwarte Piet in die nuchtere deelstaat

Winter_is_coming | 16-11-17 | 20:51

@Winter_is_coming | 16-11-17 | 20:51

Het zou eens tijd worden.

Maar laat de kinderen er aub niks van meekrijgen. Het is al erg genoeg dat dat tuig gaat lopen demonstreren bij een kinderfeest (sprookje). Dat is al te triest om überhaupt over na te denken

Taxi!! | 16-11-17 | 20:56

Nogmaals #whitegenocide

bodypoppin | 16-11-17 | 20:44

Ik ben ervoor om die zeurpieten niet alleen Friesland maar ook maar meteen Nederland uit te gooien, maar kan me herinneren dat die zeurpieten ook tegen werden gehouden om zonder vergunning te demonstreren. Nu hebben ze (helaas) een vergunning. Niet onlogisch dat het OM een tegenactie tegenhoudt. Hoe ludiek ook bedoelt.

Hoewel het wel prachtig zou zijn on te zien hoe de Friezen die zeurpieten eruit gooien.

Elmauro | 16-11-17 | 20:43

Voor of tegen. Een land dat zich bezig kan houden met een dergelijke 'discussie' kent te weinig problemen. Leg dit maar eens uit in Armlandie. Die lachen je vierkant uit. Aan welke zijde je ook staat. Terecht.

Rollins | 16-11-17 | 20:42 | 5

@winter is coming,
Gek genoeg zijn daar de zwarte pieten creolen. Op Curaçao etc. Schminken ze Piet ook zwarter dan zwart omdat dit traditie is. Blijkbaar heb je alleen last van een slaven verleden ALS je in een slecht(er) klimaat woont.
Opvallend genoeg zie ik in mijn eigen reaguursel een oplossing voor ons probleem. De anti zwarte Piet brigade echter niet, de uitkeringen zijn daar te laag en men accepteert dat gejankt om niets niet.

MarcS | 16-11-17 | 21:36

Tja als jij de context van de discussie al niet begrijpt dan zal jij dat moeilijk kunnen uitleggen in Armlandie. Nog een geluk dat je dit niet hoeft uit te leggen in Armlandie want waarom. En als je het toch al van plan was dan is elk willekeurige andere maatschappelijke of politieke discussie net zo min uit te leggen. Doe je best met genderneutrale toiletten, gedoogbeleid bij coffeeshops, dividend belasting zou ik zeggen.

Moresnetunited | 17-11-17 | 00:06

Volgens mij gaat het voor veel mensen om meer dan dat. De Pieten-discussie is een symbool aan het worden van de opstand van de doorsnee Nederlander tegen de politiek correcte dictatuur die hier in opmars is. Blijkbaar trekken velen de grens bij een dierbare jeugdherinnering. Ik persoonlijk ook.

MickeyGouda | 17-11-17 | 09:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb nog geen piet op die boot gezien, alleen een zooitje zorgvuldig geselecteerde NPO medewerkers van verschillende etnische samenstelling, die zich net zo proberen te gedragen als de pieten ooit deden.
Waarbij ze vervolgens vergeten zijn dat het alleen maar mannen zijn dus dat wordt de volgende discussie gok ik.

Ik vraag me af waar de NPO het recht vandaan haalt om het gezicht van het Sinterklaas feest te veranderen voor heel het land. Kan RTL 4 niet een parrallel-intocht organiseren ofzo?

Joost Maghetweten | 16-11-17 | 20:42 | 3

Zijn het alleen maar mannen? (Ik mag geen Sint journaal kijken van mevr. Winter. Ze zegt dat ik er te oud voor ben. Trut!)

Winter_is_coming | 16-11-17 | 20:47

Dat hebben ze in het verleden ook al gedaan door Piet te vermenigvuldigen. In de klassieke liedjes is er één knecht die staat te lachen, enz. Dat er ineens meerdere Pieten waren is een veel ernstiger ingree in de traditie dan de kleur.

JTKDM | 16-11-17 | 20:53

Organiseer gewoon je eigen ouderwetse echte Sinterklaas intocht en sluit de NPO buiten.

ChatBot | 16-11-17 | 21:46

Die zeurende piet-haters staan toch in één vak opgesteld? Kan boer Sytze niet even de giertank op deze uitkeringstrekkers leegspuiten?

eerstneukendanpraten | 16-11-17 | 20:42 | 1

"Voordat de deelnemers aan de demonstratie van ‘Stichting Nederland wordt Beter’ naar hun plek aan de route worden begeleid, lopen ze gezamenlijk op vreedzame wijze, een deel van de tocht. Dit is voorafgaand aan de uitzending. Ze willen een statement maken en gaan daarna naar de plek die hen wordt toegewezen." Aldus de open brief van burgemeester Waanders.

Litsehimmel | 16-11-17 | 20:48

Het Nederlandhatende OM (PvdA) handelt in politieke opdracht van de burgemeester Marga Waanders (PvdA), wie twijfelt nog dat we geen rechtstaat hebben?

smdyasc | 16-11-17 | 20:41

Dat soort actieclubjes als KOZP bestaat uit beroepsdemonstranten van gesubsidieerde "kunstenaars" en andersoortige buurthuismedewerkers. Wil je een tegendemonstratie houden, dan moet je net zo slim en volhardend zijn als KOZP. Jammer genoeg zijn alleen de volksidioten van NVU volhardend en laten verstandige mensen het doorgaans afweten onder het mom van: "het waait wel weer over". Maar goed, ik zou het wel tof vinden als ze in de buurt van Dokkum de boel wat kunnen vertragen met toevallig 'landbouwverkeer'. Gewoon een tractor met dubbele banden voor zo'n bus laten rijden met een slakkengang!

Gräf&Stift | 16-11-17 | 20:41 | 1

@Graf
Dat is inderdaad de juiste koers!
Het "vlinder effect": kleine "toevallige" voorvallen die systematisch een bepaalde kant opgaan kunnen grote "onverwachte" gevolgen hebben en zijn niet te herleiden tot een duidelijke veroorzaker. Een soort van "fake incident".
De enige houdbare verklaring is dan dat de Tijden zijn Veranderd. Onze eigen overheid stelt dat dat een Goede Zaak is, immers: men moet "met de tijd meegaan" om relevant te blijven.

kindapaas | 17-11-17 | 02:45

Er is maar één ding wat Friesland kan doen. Zo'n enorm groot blik ZwartePieten lostrekken dat het er zwart van ziet..

BozePaarseMan | 16-11-17 | 20:41 | 2

Klopt... als nu eens een paar duizend Friezen een pietenpak huren, zich zwart schminken en een pruik opzetten. Dat zou pas een middenvinger zijn. En er bestaan zeker mogelijkheden genoeg om die verzuurde blankenhaters toch nog wat stokken in de wielen te steken. Alleen moet je die facebook vergeten
...

Benesha | 16-11-17 | 21:06

Ik vermoed zó maar, dat mevrouw Waanders en haar 'veiligheidsdriehoek' daarop geanticipeerd hebben .. zodra u op een parkeerplaats in Dokkum als Zwarte Piet geschminkt uw auto verlaat om u richting rijtoer te begeven wordt u omringd door potige stadswachten, die u op grond van een daartoe speciaal uitgevaardigde noodverordening (iets met 'herkenbaarheid') meteen weer uw auto in jagen. ( van waaruit u mag aanschouwen, hoe de bussen met aangemelde Quincy-fans door diezelfde stadwachten geassisteerd worden bij het oprijden van de parkeerplaats ...)

bisbisbis | 16-11-17 | 22:37

Schat zo in dat die dwazen er niet tijdig bij zijn zaterdag in Dokkum. Friezen zijn nog trots op hun land en weten hier wel raad mee....

Zoklaarmee | 16-11-17 | 20:39

Het wordt tijd dat de West-Friezen ook onder het juk van Amsterdam vandaan gaan kruipen.

Haberdoebas | 16-11-17 | 20:39 | 2

Friezen. West-Friezen zitten in Noord-Holland.

negorij | 16-11-17 | 22:17

@negorij
-
Ja - en?

bisbisbis | 16-11-17 | 22:37

Maar als Greenpeace een brug, gebouw of terrein bezet mogen ze urenlang hun gang gaan.

paulvink | 16-11-17 | 20:39

Humor: de amsterdamse bureaucraten willen blijkbaar alsnog dat Friesland zich afscheidt, naar goed voorbeeld van de Brusselse
Bureaucraten die de Britten hebben laten afdrijven door dom beleid.

Tee Of Cup | 16-11-17 | 20:39

Dus de terroristen van KOZP kunnen met politiebescherming kleine kinderen gaan bedreigen tijdens de intocht.

2voor12 | 16-11-17 | 20:38

Ja dan wel

PremierKutte | 16-11-17 | 20:38 | 1

Natuurlijk.... linkse huilbaby's die zich melden bij het OM worden met voorrang behandeld.

Ad1617 | 16-11-17 | 20:44

Hoe staat het met de bedreigers van Wilders?

FasiscovanJole | 16-11-17 | 20:38 | 1

‘Dat is een heel moeilijk dossier, we hebben immers niet eens de mogelijkheid om YouTube te kijken op onze computers’. Of zoiets.

Knoeperd | 16-11-17 | 23:18

Hoe moeilijk kan het zijn om een klein groepje zeurpieten die een kinderfeest komen bederven Friesland uit te flikkeren?! We zijn met meer!

Maxx! | 16-11-17 | 20:38 | 13

Verzieken met vergunning blijft verzieken, barbaar.
Ik begrijp dat het OM geen volksgericht wil, maar het is verbazingwekkend hoe de zieligheidskrijsers de kans krijgen om gelegaliseerd een kinderfeest te beschadigen, terwijl de tegenactie rücksichtlos het zwijgen wordt opgelegd.

Niet dat ik wil opruien, maar er staan regelmatig vrachtwagens met pech langs de snelwegen. Kan gebeuren. Het zal je verbazen hoeveel vertraging zo'n file van een km of 20 oplevert.

marcoplarco | 16-11-17 | 23:22

Berbaar, hier ook? Juist mensen zoals jij die schermen met : 'ze hebben een vergunning dus is het goed" zijn landverraders, ik hoorde van de week ook iemand zeggen dat als je er maar geen aandacht aan geeft, valt het de kinderen niet op dat de Zwarte Pieten veranderen. Capitulatie heet dat!!!

GKJP | 16-11-17 | 23:49

Het is volstrekt van de pot gerukt om de zwarte piet haters een vergunning te geven om tussen de kinderen op het sinterklaasfeest te demonstreren. Laat ze dat op het malieveld doen. Welke linkse randdebiel heeft die vergunning eigenlijk afgegeven en is daar geen bezwaar tegen te maken?

kempenaer | 17-11-17 | 07:31
▼ 10 antwoorden verborgen

Dus Peter Factuurtje klus bij het OM bij om dreigbrieven te versturen

Rest In Privacy | 16-11-17 | 20:37 | 2
-weggejorist-
Geenstilo | 17-11-17 | 13:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken