Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video. Juncker noemt nationalisme "vergif", krijgt eredoctoraat, want dat hoort

Komt-ie binnen onder engelengezang hoor, de vleesgeworden Goedheid. Zijne Hoogheid heeft inmiddels meer eredoctoraten dan de EU lidstaten telt, maar hey, je rijk valt uit elkaar en je moet wat. Gister werd-ie heilig verklaard aan de universiteit van Salamanca, en dat moet beloond worden met een speech. En natuurlijk hangt het aan mekander van dezelfde gratuite platitudes als altijd. Over DE OORLOG, "dit nooit meer" en nationalisme dat volgens het heerschap "een vergif is dat verhindert dat Europeanen samenwerken". Ohja, en seperatisme is ook al vies, dus of Catalonië even laag wil blijven. Applaus alom, het continent gered van Thierry Baudet en de eeuwige vrede weer 24 uur verlengd.

Reaguursels

Inloggen

Honecker en Mielke zouden er bij verbleken.

rexm | 11-11-17 | 08:52

Voor zo'n salaris wil ik ook best dat soort uitspraken doen terwijl ik prijs na prijs in ontvangst neem voor deze uitspraken.

80% van de mensen die worden toegesproken hebben geen behoefte aan het verheven geglobaliseerde burgerschap dat Juncker en co. predikt. Als er al behoefte is ontbreekt het aan competentheid en kan hoogstens een volgende generatie alle vaardigheden ontwikkelen die nodig zijn voor een levensstijl die geenzins plaatsgebonden is. Zoiets bouw je op door de jaren heen. Een grensoverschrijdend netwerk van gelijkdenkenden ontwikkeld zich op het hoger onderwijs en niet op de opleiding tot all-round timmerman. Mocht je die opleidingsboot hebben gemist kan je heel moeilijk aansluiting vinden om de baten te ervaren van het Europees ideaal.

Net zoiets als ik een eekhoorn ga proberen uit te leggen hoe de maatschappij in elkaar steekt. Kan ik jaren proberen, maar zal toch nooit het gewenste effect hebben. Sterker nog. Het beestje zal van slag af raken en ongezond gedrag ontwikkelen. Dat ligt dan natuurlijk aan de eekhoorn en niet aan hoe ik mijn zuivere intenties in de praktijk vorm heb gegeven.

Pompenkoning | 11-11-17 | 00:41

Timmerfrans: #juncker #metoo

Die gekke zuiperd uit Luxemburg, welke totaalfreaks hebben deze lallende clown op het pluche gehesen? Pek en veren en het plein over trekken.

kempenaer | 11-11-17 | 00:12

GATVERDAMME het kan ook altijd gekker daar bij die gestoorde sekte in Brussel. Hebben ze ook nog een kelder met naakte kleuters daar? Dat schijnt ook normaal te zijn in bels

GetOffMyWify | 10-11-17 | 23:55

papenpandemonium

Hemmenaar7 | 10-11-17 | 23:25
-weggejorist-
Hemmenaar7 | 10-11-17 | 23:13

Brexit Juncker, de enige belangrijke actie die is voort gekomen uit de man, is de inruil van het lidmaatschap van de UK (brexit) voor een verdragje (Oekraïne).

Veel slechter is niet mogelijk, tsja Brexit Juncker....

Tee Of Cup | 10-11-17 | 22:14

Ah, de homoseksuele clerus met haar zelfbevlekkingstrofee.

LiniaalRectaal | 10-11-17 | 21:48

Toen ik het filmpje zag, dacht ik eigenlijk, het lijkt de Spaanse Inquisitie wel. Dat was 500 jaar geleden. Brandstapels, pijnbanken, lynchpartijen, allemaal om andersdenkenden de mond te snoeren. Ik wil het verleden laten rusten, want verzoening. Terug dus naar deze tijd. Ik hoorde gisteren dat Duitsland stiekem al aan een Europees leger bezig is. Bericht HP de tijd: 26 mei 2017
En Rutte maar zeggen, dat hij tegen een Europees leger is. Welnu, ik denk dat Duitsland zo zijn eigen ideeën heeft. Ik hoop niet, dat ze gaan denken aan een 2e poging van het 1000 jarige Rijk of een 2e plan Barbarossa, want dan zou Duitsland wel een beetje hypocriet zijn met het veroordelen van die oud-nazi's. Make love, love, love, love and not war !

Wraakzalzoetzijn | 10-11-17 | 20:01 | 2

Het eerstkomende rijk zal helaas toch het haatbaard rijk zijn. We zijn al redelijk ver naar de kloten in europa

GetOffMyWify | 10-11-17 | 23:57

GetOffMyWify: we staan er nu nog gezapig bij te kijken, maar wanneer komen we in actie?

NasiGordon | 11-11-17 | 08:43

Ooit eens op tv gezien de Pink Panther met inspector Clouseau, als ik die Juncker zie moet ik steeds aan hem denken.
Fantastisch je bent één of andere nep onderwijs instelling, die vroeger blijkbaar nog serieus de naam universiteit droeg. Je hebt wat publiciteit nodig, mhhhh even denken.
Weet je wat we nodigen die domme deugclown uit Brussel uit en maken hem wijs dat ie een prijs heeft gewonnen. Zonder enige achterdocht of voorzien van een greintje gezond verstand, gaat onze Junckertje naar Spanje.
Als ik er niet aan mee had betaald had ik me nog kapot kunnen lachen, met z'n matador muts.
-
De enige die zich terecht niet liet aflebberen door die eikel is de nieuwe premier van Oostenrijk.

bananabanana | 10-11-17 | 19:17

Als er een conflict is waar spanje onschuldige catalaanse burgers de tifus in slaat ,houdt meneer zich afzijdig ,want geen zaak van de EU commisarissen.
Maar als meneer een prijs kan ophalen weet ie niet hoe snel hij in spanje moet zijn.

p17266141 | 10-11-17 | 18:53 | 1

Precies dat. Adolf zou trots zijn geweest op Juncker en Timmermans. Zij maken zijn werk af als het aan hen ligt. Dit land verdient ZOVEEL beter. Zoveel. Hopelijk gaan de Eurofielen deze verrotting en [email protected] niet winnen. Hopelijk mag het hier weer leuk, veilig en mooi worden. Tegenovergesteld waar de EU aantoonbaar mee bezig is.

Rest In Privacy | 10-11-17 | 19:09

Terug naar EEG.
EU einde vrijheid, macht v burger
Power too the people right now.

ger1306 | 10-11-17 | 18:18 | 3

+++++++++++++++

Rest In Privacy | 10-11-17 | 19:06

eens

bananabanana | 10-11-17 | 19:09

eens

bananabanana | 10-11-17 | 19:09

Wat een misselijkmakende zieke vertoning van en met de EU-leiders. Miljarden verkwisten, eigen zakken vullen, geen enkele oplossing voor echte problemen en stapels regels voor zaken die geen probleem zijn. Het enige waar Juncker goed in is is zich misdragen en ziekelijk zuipen. En DAT is dan het visitekaartje van het mislukte project EU ? Met tuig als Juncker en Timmermans ga je je wel schamen als je nationalistische gedachten hebt. Zonder hem lijkt me dat prima. Het feit dat zij dat eng vinden maakt juist hen eng. De dag dat de EU werkelijk klapt zal de mooiste dag van mijn leven worden, ongeacht wat het me gaat kosten.

Rest In Privacy | 10-11-17 | 17:32

Nationalisme is een manier om mensen in een groep samen te zetten. Dat is alles. Zie verder granfalloon. Vlaggen, symbolen, verschillen en overeenkomsten overdrijven. nl.wikipedia.org/wiki/Granfalloon Kan ook een religie zijn of een huidskleur, een hutsi of een tutsi.
Het wordt natuurlijk iets anders als die groep meer is dan een vlaggetje op willekeurige mensen plakken., namelijk een groep mensen met een gelijke visie op een samenleving. Maar strikt genomen heb je daar geen nationalisme voor nodig, dan heb je een inhoudelijk verhaal. Dus als nationalisme gif is, dan hebben we er nog wel een paar.
Wat trouwens los staat van 'blij een Nederlanders te zijn'. Maar dat mag van Junker ook niet misschien?

kloopindeslootjijook | 10-11-17 | 17:15 | 1

Er wordt ook niet uitgelegd wat dat nationalisme nu is.
Het blijft vaag want het is de bedoeling dat we denken aan "Wir sind das Deutsche Volk, das Uebervolk."
Tendentieus geleuter; en zo wordt de EU aan de man gebracht.
Na de Sovjetdeelrepublieken, de Sovjet Unie. Ellende op grotere schaal.

marjen | 10-11-17 | 17:36

Heeft ie niet vergeten om die zingende engeltjes nog even aan te randen?

Lefgozer | 10-11-17 | 16:45

Nationalisme vergif? Hoe is megalomanie en eurofilie beter?

Gerf | 10-11-17 | 16:41

In nog geen dag werd Luxemburg in 1940 zonder enige slag of stoot aan de nazi's overgedragen. Dus dat "nooit meer oorlog" zit Juncker wel in de genen. Maar of het dan zo fair is om tegenwoordig jonge Europese mannen en vrouwen naar continenten te sturen, om daar te vechten voor lieden en zaken waar wij sinds de dekolonialisatie niets meer over hebben te zeggen, is een vraag die Juncker in het licht van "nooit meer oorlog" maar eens moet beantwoorden.

jochum1980 | 10-11-17 | 16:39

Net als Obama. Kreeg na 1 week presidentschap de Nobel prijs omdat hij "zwart" is. Op deze wijze neem je niemand meer serieus.

Kamervraag | 10-11-17 | 16:31 | 1

hear hear! Waar is de Nobelprijs voor Trump?

Is dit nog nieuws? | 10-11-17 | 19:42

Zonnekoning staat weer eens te mongeaulen. Is er nog nieuws?

rattenvanger XL | 10-11-17 | 16:24 | 1
-weggejorist-
Is dit nog nieuws? | 10-11-17 | 19:41

Ach laat onze Brusselse ivoren toren bewoner maar kallen.

Wat Brussel is voor de EU is net zoiets als wat Amsterdam is als hoofdstad van Nederland.
Dat we een Amsterdam hebben is over het algemeen hartstikke prima, maar lang niet iedere Nederlander wil een Amsterdammer zijn of worden. En al helemaal niet als het stiekem toch wordt opgedrongen.

Kortom Nationalisme is echt niet het vergif dat verhindert dat Europeanen samenwerken. Het is Brussel zelf die Europa vergiftigd door hun EU agenda maar door te pushen en op te dringen en dingen die bewezen hebben goed te functioneren te gaan veranderen in dingen die minder efficiënt of deugdelijk werken en allerlei extra problemen teweeg brengen.

TP 1984 | 10-11-17 | 16:23

Junker is een EUroscist, nog veel enger en gevaarlijker.

litebyte | 10-11-17 | 16:18

Wanneer krijgt deze friemelende dweil aka closet faggot zijn welverdiende levercirrose?

PIS-Alchimis | 10-11-17 | 16:18

Defensie budgetten schieten in Europa omhoog. De oorlogsdreiging is nog nooit zo groot geweest. Met dank aan de EU.

wieowie123 | 10-11-17 | 15:45 | 2

Allemaal de schuld van Rusland, snel laten we een sleepwet invoeren, want dan kunnen we ook die hordes Russische spionnen in de gaten houden!

litebyte | 10-11-17 | 16:21

Het is a-symmetries oorlogvoering van de Russen. M.a.w ze laten ze lekker doen in euroland. Heeft iemand het over het hoofd gezien dat er tientallen nucleaire onderzeeërs rond varen? Wat the feck wil je dan doen? Conventioneel ff binnenmarcheren?

rattenvanger XL | 10-11-17 | 16:31

Wel triest dat een academie zich tot zoiets verlaagt. Maar goed... we weten dankzij de agressieve global warming-campagne al langer dat wetenschap zich ondergeschikt maakt aan politiek.

Agervic | 10-11-17 | 15:35

Nationalisme mag niet, zoals Catalonie zich wilt losbreken van Spanje. Waarom zijn de Balkanlanden van elkander losgetrokken met ieders eigen overheid? Dat kan wel? Europe moet een worden en wie bepaald dat? De mannenkussendejuncker?

pkalava | 10-11-17 | 15:31

"Nationalisme is vergif".
Holle retoriek van domme mensen.

Op dit moment wordt de wereld juist geteisterd door internationalisme;
- een "Franse" Algerijn die in België een Joods museum leegschiet;
- een "Belgische" Marokkaan die in Parijs de hele Bataclan executeert;
- een "Italiaanse" Libiër die een Poolse trucker vermoord, om in Duitsland over de kerstmarkt te kunnen crossen;
- een "Nederlandse" Marokkaan die in Irak yezidis en christenen afslacht, om hun kinderen te prostitueren;
- de wereldwijde cartoonrellen (honderden doden) nadat een "Deense" Iraakse Koerd zelf wat cartoons maakte om over "islamofobie" te kunnen klagen;
- etc.

Vergis je niet; alleen al vanuit Nederland zijn de afgelopen jaren duizenden moslims naar Afghanistan, Pakistan, Irak, Syrië, India, Nigeria en andere oorlogsgebieden afgereisd om terrorisme-trainingen te volgen en / of aanslagen en oorlogsmisdaden te plegen.
Voor de aanslagen van 26-11-2008 in Mumbai reisde een Amerikaanse moslimbekeerling naar Mumbai om daar het enige joodse centrum in de miljoenenstad te verkennen. Alle aanwezigen werden doodgemarteld, net als alle joodse toeristen in de gegijzelde hotels. Deze aanslag in India, gepleegd door Pakistanen in opdracht van de Pakistaanse geheime dienst isi, werd ook deels gefinancierd door Griekse en Britse moslims.

En dat internationalisme zoveel slachtoffers maakt is niet voor het eerst. In de geschiedenis van de mens is er één eeuw geweest waarin de islam niet de meest moorddadige religie was; namelijk de 20e eeuw. Toen hebben socialisten onder het zingen van "de internationale" honderden miljoenen mensen afgeslacht. Overigens opvallend vaak samen met moslims, maar dat terzijde. Stalin, Hitler, Mao en al die anderen maakten zoveel slachtoffers omdat ze internationaal dachten, en streefden naar grote rijken zoals de EU.
En daarbij ook met soortgelijke beulen samenwerkten, denk aan;
- het "Japanse Rode Leger" dat aanslagen pleegde in oa Nederland en Israël;
- de Duitse RZ die samen met de Arabieren op jodenjacht ging in Entebbe;
- de Venezuelaanse socialist "Carlos" die wereldwijd talloze aanslagen pleegde, vooral op joden;
- links (ook in NL) dat "nationalistische" clubjes als IRA, ETA en PLO steunde;
- etc.

Nee, maar Wilders, Baudet en andere nationalisten zijn het grote gevaar.
Want geweldloos, en democratisch; kortom "rechts".
En we weten allemaal waar geweldloosheid en democratie toe leidt, toch, Juncker?
Tot vrede, vrijheid, welvaart en tolerantie; kortom alles waar de EU zich tegen verzet.

Dandruff | 10-11-17 | 15:28 | 1

Mee eens @Dandruff
Ludwig Gumplowicz (zo een beetje de grondlegger van de moderne sociologie en boven iedere verdenking verheven) stelde al in 1883 dat bestuurlijke schaalvergroting leidt tot grotere conflicten.
Wil je desondanks schaalvergroting dan is het zaak de samenleving als Groep te binden: ontwikkel een identiteit rondom een gezamenlijk belang, creëer een vijand voor specifieke dreiging en zorg voor rust&zekerheid.
Diversiteit, algemene dreiging en onrust&onzekerheid gaan niet helpen bestuurlijke schaalvergroting te ondersteunen.
Dat weten onze geleerden natuurlijk ook wel, vandaar de introductie van de Islam: als we naar een uniforme zelfregulerende maatschappij willen dan is Islam niet de vijand maar het doel; de huidige bevolking is de vijand.

kindapaas | 11-11-17 | 01:51

De politiek correcte denkers zijn tegen het Kapitaal en voor Globalisering. Iemand die uitlegt dat dit onlogisch is wordt uitgemaakt voor Nationalist of Fascist.

Orakel1958 | 10-11-17 | 15:23

Samenwerken als ideaal, helemaal voor! Maar macht corrumpeert. Kijk eens naar deze enge bende van oude mannetjes in maffe kostuums; het lijkt net een religie. En, u weet, religie is waanzin.

Een paard | 10-11-17 | 14:54

Nationalisme is een goede verbindende eigenschap die mensen verbind op landelijk niveau ipv op ras of op allerlei door links verzonnen identiteits/slachtofferschap groepen. Dat vormt eenheid en kan je zien als team-building maar dan op een nationale niveau. Dat strijkt tegen de haren in van cultuur-marxisten want hun ideologie van slachtoffer en onderdrukker groeperingen valt uit elkaar zodra er eenheid ontstaat in een land. Vandaar dat Junkers het vergif noemt. Wat echt vergif is, is cultuur marxisme en de grote diversiteit leugen. "Eendracht maakt macht" staat haaks tegenover "Diversiteit is ons sterkte".

Amok_Run | 10-11-17 | 14:42 | 2

Verdeel en heers..

boerk | 10-11-17 | 15:07

Natuurlijk maakt Eendracht macht en eenheid door verscheidenheid een ander woord voor diversiviteit ook wel diversiteit genaamd.
Slaat op elk land. Groningers zijn geen Limburgers enz enz.

Eendragtmaaktmagt | 10-11-17 | 15:15

Ik las net op teletekst dat God in de Bijbel weer met Hij ipv hij geschreven wordt, maar de timing zal wel toeval zijn. Juncker schrijdt wel met veel gevoel de ruimte binnen. Misschien kan hij binnenkort solliciteren op de vacature bij House of Cards. Je moet tegenwoordig het eerste couplet van het Wilhelmus kennen en de Nachtwacht bezoeken, maar verder mag je geen uiting geven van warme gevoelens voor je vaderland. Mogen "wij" dan niet trots zijn als het Nederlandse elftal wint, als Waylon volgend jaar het Eurovisie Songfestival wint, als de Koning en Koningin ons land vertegenwoordigen in het buitenland etc. Kennelijk niet meer. "Multicultureel" zit van nature niet in de mens en kan niet door de politiek opgelegd worden. De eenwording van Europa zal nooit lukken.

Mannes | 10-11-17 | 14:37

Eigenlijk is dat hele streven naar een nieuwe Europese superstaat een nieuw soort nationalisme.

Erlembaldo | 10-11-17 | 14:34

Stelt een universiteit vandaag de dag eigenlijk nog iets voor?

demaup | 10-11-17 | 14:19 | 1

Nope, papier fabriekjes..
Voornamelijk publicaties verzamelen, herschikken/bundelen en opnieuw publiceren als "nieuw onderzoek"

boerk | 10-11-17 | 15:09

Zijn eredoctoraat kan wat mij betreft in de rij van eredoctoraten van Kim Jong- un, Mugabe, Ceausescu, Winnie Mandela. Het zegt mij niets. Tenzij hij natuurlijk een eredoctoraat zou krijgen in de oenologie.

El Rico Grande | 10-11-17 | 14:16 | 3

wat een flapdrol die Juncker

Rico den Hollander | 10-11-17 | 14:33

Denkelijk hebben Oboema en Clinton ook wel wat erodoctoraatjes binnen getakeld die in de rij 'why for Gods ' sake' passen.

HaatbaardKnipper | 10-11-17 | 15:01

Wat dacht je van Bil Cosby

Rest In Privacy | 10-11-17 | 15:04

.. maar goed. Universiteiten verwerden tot oorden waar politieke indoctrinatie het ontwikkelen van wetenschap vervangt. Plaatsen, waar tegen veel geld en jaren van spreekkoor, een prestigieuze titel in politieke domheid verdiend wordt. Voor de elite zelfs zonder er zelf te moeten "studeren".
Een eredoctoraat, voor de politiek meest gevaarlijke domoren.

Jan Passant mk2 | 10-11-17 | 14:11

De eu is zelf het grootste gif omdat het landen tegen elkaar opzet. Voor de transferunie vond ik bijv. Italianen en Grieken sympathieke mensen. Nu zie ik ze als parasieten die mijn welvaart opzuigen.

accijnstoerist | 10-11-17 | 14:10 | 2

Helemaal mee eens. Behalve dan dat ik i.p.v. Italianen en Grieken de islamieten zou willen noemen want als er 1 groep is die alle welvaart uit ons land zuigt is die groep het wel. Italianen en Grieken zijn ook niets anders dan slachtoffers van hun regeringen. Net zoals wij dat zijn van Rutte I, II en III. De vloek van de democratie.

Lupuslupus | 10-11-17 | 14:25

@accijnstoerist,

De belastingbetalers in Griekenland en Italië zijn net zozeer slachtoffers van de EU en de euro als wij. De Griekse schuld bijvoorbeeld is de afgelopen jaren veel sterker gestegen dan voorheen. De EU-regels treffen elke economie, en "onze" sterke euro is een gedrocht voor landen die hun munt echt moeten devalueren. Zoals Griekenland. En wat het wanbeleid van de Griekse regering betreft; als het om stemgedrag gaat hebben wij ook niks om trots op te zijn.

Dandruff | 10-11-17 | 15:36

Als je de serene, dronken, sektarische bubbel van Juncker zo een beetje leert kennen, verbaast zijn wereldvreemdheid niet. Sterker nog, je acht het zelfs mogelijk dat hij het in alle verdwaasdheid oprecht goed voor heeft met Europa.

Rommelende Onderbuik | 10-11-17 | 14:07 | 3

Precies. Idealisten mankeert het nooit aan de allerwarmste bedoelingen, het is wat zij bereid zijn daar allemaal voor op te offeren dat de ellende veroorzaakt waaruit volgende generaties hun lering moeten trekken.
Zonder dat die dat doen, getuige dit ere-doctoraat.

Jan Passant mk2 | 10-11-17 | 14:24

@ Jan
Het is helaas zo dat zij niets op offeren. Ofwel in hun gemoed ofwel in hun beurs.
Je kunt beter stellen: wat zij bereid zijn anderen te laten opofferen om hun ideaal, gemoed, deugdzaamheid en inkomen gerust te stellen

Olleke | 10-11-17 | 15:14

Daar hebben we een spreekwoord voor: De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen.

Wayfaring stranger | 10-11-17 | 15:15

Als hij binnenkort opstijgt ga ik het vieren met een gin tonic

likdoorn | 10-11-17 | 14:06

In mijn beleving is de eu niet meer of minder als hitler duitsland.
junkcer en co zijn klonen.

Rest In Privacy | 10-11-17 | 14:05 | 2

*minder dan, of meer dan. Niet als.

Spamboxxx | 10-11-17 | 14:43

Nou die Merkel draak is net zo erg!!

joppo0 | 10-11-17 | 15:39

Hoe vaak is deze man niet de hemel in geprezen en waarom is hij daar dan niet?

bodemloos | 10-11-17 | 14:04 | 3

Ook daar willen ze hem niet hebben.

Mark_D_NL | 10-11-17 | 14:06

In de hemel is geen bier.

Rest In Privacy | 10-11-17 | 14:20

Vraag me af of ze hem in de hel wel zouden willen hebben?

nikolaos | 10-11-17 | 15:22

Religie is het ware vergif maar dat zal Juncker nooit zeggen want het is wel een stuk makkelijker om te regeren over een kudde met schapen dan om over een opstandig volkje de scepter te zwaaien.

tata1981 | 10-11-17 | 14:02

Hij lijkt nog steeds op die engerd uit Star Wars: Doorzeiken over gevaren van buiten en intussen van binnenuit langzaam de boel overnemen.
[Star Wars ipv mijn gebruikelijke vrijdagmiddaggodwin.]

Zeddegeizot | 10-11-17 | 13:59

Dringt uw machteloosheid al door?

demaup | 10-11-17 | 13:56 | 2

Ik heb me er maar bij neergelegd, om er zelf niet compleet gestoord van te worden.
Ik probeer zo goed als het gaat mijn eigen leven te leiden en volg het nieuws nauwelijks meer.

Slipsnifter | 10-11-17 | 14:00

Absoluut.

Rest In Privacy | 10-11-17 | 14:21

De wereld is gek geworden. Alles wat goed is is tegenwoordig fout en wat fout is overlaad zichzelf met prijzen. De wereld zit in een raar leerproces. Jammer dat zovelen nog niet bewust zijn.

Rheia | 10-11-17 | 13:54 | 4

'Wee hen die het goede kwaad noemen en het kwade goed. Die de duisternis licht noemen en het licht duisternis. Die het bittere zoet noemen en het zoet bitter. Ik zeg u: wee hen!~ (Jesaja 5:20).

Lupuslupus | 10-11-17 | 14:10

De wereld heeft de lessen die geleerd zijn helemaal niet vergeten. De mensen die nu aan de macht zijn, zijn de toen gebruikte methodes nieuw leven aan het inblazen met eenzelfde doel als toen...

kunnenzedanniks | 10-11-17 | 14:12

@kunnenzedanniks | 10-11-17 | 14:12
Inderdaad. En voor diegene die dat niet doorheeft komt het over zoals ik omschreef.

Slipsnifter | 10-11-17 | 14:45
▼ 1 antwoord verborgen

Het echte gevaar is uiteraard het EUnalisme.

Colargol | 10-11-17 | 13:52 | 11

De Koreaanse Slet | 10-11-17 | 14:09 Zoals ze het hier zo mooi kunnen formuleren: you lying sack of shit.

Baski | 10-11-17 | 14:51

Altijd hetzelfde met die DKS.... beschuldigt iemand van leugens, en als je dan met het tegenbewijs komt smeert hij hem naar een ander draadje..... die man zou het goed doen als PvdA politicus.

Slipsnifter | 10-11-17 | 18:15
▼ 8 antwoorden verborgen

Mensen zijn niet allemaal fout-nationalistisch. Mensen houden er niet van als andere mensen zeggen wat ze moeten doen, daar geen invloed op hebben (in de vorm van enige democratie) en vooral niet als dat ten koste gaat van die mensen. Dat kan zijn in banen, zeggenschap, geld, en andere zaken. Juncker heeft geen enkel respect voor normen en waarden van europese landen. Het is Europa voor en Europa na. Net als Timmerfrans. Europa is heilig en landen zijn kut. Als je dat wil bewerkstelligen, dan zul je toch echt moetne beginnen bij draagvlak creeeren bij de mensen. Leg maar uit waarom dat europa zo'n goed idee is, in plaats van het door onze strot te drukken. Zeg maar zoals je meisjes zou moeten versieren. Niet zeggen: "dit wil je, masturberen is stom" en dan je piemeltje in haar strot duwen en doen alsof ze het fijn vindt. #metoo. Die eurofielen zullen er toch een beetje je best voor moeten doen... En nee is nee. Moeilijk hoor.

BBRDWR | 10-11-17 | 13:51

Rechts een fles, Links een zilveren kots- en fluimplateau.
Yep, it's him.

Notenkraker | 10-11-17 | 13:50

Uniek, de eerste keer in mijn leven dat ik een strontvlieg zie met een muts op !

surfingbilly | 10-11-17 | 13:48 | 1

lol !

EA 827 | 10-11-17 | 16:19

Het is (bijna) sektarisch die hele deugmaffia

tata1981 | 10-11-17 | 13:48

#Me|Not

Nietnagel | 10-11-17 | 13:47

Hij heeft anders wel gelijk. Nationalisme is vergif, het heeft nog nooit iets goeds gebracht. Veel mensen verwarren nationalisme met patriotisme. Die laatste daar is niets mis mee. Er is niets mis met gezond trots zijn op jouw land en de prestaties van jouw landgenoten. Het gaat echter mis zodra men zich een blind fanatiek en irrealistisch nationalisme gaat aanmeten dit meest gepaard met (latent) racisme en superioriteitswaan.

De Koreaanse Slet | 10-11-17 | 13:47 | 17

Omdat de Nederlanden door verschillende families via successie en huwelijk ook een speelbal was van vorstelijke willekeur. En inderdaad een constitutionele monarchie is een negentiende eeuwse uitvinding om twee onverenigbare principes toch te verenigen.
De republiek was nu juist bedoeld om een eind te maken aan de Spaanse Habsburgers.

Stormageddon | 10-11-17 | 15:06

je bent niet erg scherp vandaag. naar de fout toe corrigeren deden ze toen ook al.

Ontwerp | 10-11-17 | 15:14

Ik corrigeer helemaal niks. Alles wat er staat is waar, klopt, verifieerbaar, controleerbaar, feitelijk en correct.
Dat jij het niet snapt is niet mijn schuld.

Stormageddon | 10-11-17 | 16:16
▼ 14 antwoorden verborgen

Lang leven de middeeleeuwen zie het steeds meer om heen.

oostvooruit | 10-11-17 | 13:44 | 1

Ik reed net langs het Finlandpad bij mij in de stad (daar staat de moskee) en zowaar het leek wel carnaval, en zo druk ook, vrouwen helemaal bedekt en heel veel mannen met baard in lange jurken. Het is gewoon een invasie gestuurd door hoger hand

tata1981 | 10-11-17 | 13:51

Enorme poppenkast. Monty Python kan hier nog een puntje aan zuigen.

gemeentereiniging | 10-11-17 | 13:43 | 1

Juncker cs zou geniaal materiaal zijn voor Spitting Image.

Winter_is_coming | 10-11-17 | 13:53

Een eurofiel is gevaarlijker.....

chrisjuh | 10-11-17 | 13:41 | 1

+1

Rest In Privacy | 10-11-17 | 13:46

Levende poppenkast.
Levensgevaarlijk, dat ook.

Ars Vivendi | 10-11-17 | 13:39

Europees nationalisme is ook gewoon nationalisme.

Expandeerde totdat het gekeerd werd door de oorlog die ze niet voorkomen, maar veroorzaken. Zie Oekraïne, Turkije, Syrië, Egypte, Libië, Algarije en Tunisië. De belofte van de Europese droom, democratie in ongeschikte landen, gratis geld en Europese eenwording verscheurde landen met valse beloftes. De hele periferie van de Europese Unie staat in brand, en de andere kant springen de Britten van boord. Die kiezen het wassende water boven het vage vuur.

Hier is geen sprake van de eeuwige vrede als prestatie, alleen een langdurig interbellum.

Het vierde rijk zal vallen door de vijfde colonne.

De makkelijkste persoon om voor de gek te houden ben je zelf. Juncker slaagt daar uitmuntend in. Hij is niet de leider, maar de voorste lemming.

Feynman | 10-11-17 | 13:38 | 2

Die laatste zin! Goud!

Rest In Privacy | 10-11-17 | 13:48

Oorlog is het doel. Alleen in crisissituaties kun je rigoreuze veranderingen aanbrengen in een land. Migratie zorgt voor interne conflicten, expansie mogelijk voor externe conflicten. Het stemvee voelt zich niet veilig en geeft graag dat laatste stukje zelfbeschikkingsrecht af aan een sterke staat om hen 'in veiligheid te brengen'. Is dit alleen te doen om macht van megalomane bureaucraten zoals Juncker? Nou, wellicht heeft hij het zelf ook niet door omdat hij te veel van de propaganda gelooft, maar het zorgt in ieder geval voor heel erg veel geld: 1 groot systeem kun je meer winsten op maken dan verschillende landjes. En oorlog kost geld, belastingen kunnen omhoog (want het stemvee wil wel veilig zijn! OMG het is oorlog) en "staats"schuld wordt opgedreven.

En dit is dan ook de reden dat die migranten niet buiten de EU worden opgevangen, maar hierheen komen; hier verstoren ze de boel op den duur, en hier zorgen ze voor een extreme toename van de bevolking en daarmee een mogelijkheid om de geldkraan open te zetten, immers, het financiele draagvlak is groter.

NasiGordon | 10-11-17 | 13:48

Ian Buruma in de NRC:

"Rechtse populisten hebben één ding met elkaar gemeen: een uitgesproken vorm van zelfmedelijden; het idee dat zij het slachtoffer zijn van de linkse media, academici, intellectuelen, ‘experts’, kortom van de zogenaamde elites. Die elites, in de Weltanschauung van rechts, hebben de wereld in hun greep en het gewone, vaderlandslievende volk wordt systematisch de mond gesnoerd."

Met andere woorden: Reaguurders, "get a life, en ga aan het werk!' Het ligt niet aan Juncker, en ook niet aan van Baalen, de EU of wie dan ook dat je totaal mislukt bent.

bdn01 | 10-11-17 | 13:37 | 3

Hij benoemt zichzelf hiermee als lid van elite. Wat een nitwit.

Langshetrandje | 10-11-17 | 13:42

Er is altijd een elite geweest en die zal er altijd zijn. De vraag is wat wil je? Een elite die aantoonbaar bezig is om de levenskwaliteit te verbeteren van alle mensen zoals we dat doen sinds het einde van de tweede wereldoorlog of een elite die het slechts goed voorheeft met de elite of een gedeelte van het volk. Overigens zal je naast de elite ook een groep hebben dat altijd ontevreden zal blijven. Gewoon omdat ze vinden dat ze recht hebben op meer maar daar bar weinig of niets voor willen doen.

De Koreaanse Slet | 10-11-17 | 13:56

De Koreaanse Slet | 10-11-17 | 13:56
Dus jij vind de influx van miljoenen migranten door onze elite de levensstandaard verbeteren?
Lees je eens in, je loopt 30 jaar achter met jouw mening.

Ontwerp | 10-11-17 | 14:13

Ik bewonder uw scherpe kritiek hoor, maar dit is blijkbaar wat de meerderheid van de bevolking wil, gezien de verkiezingsuitslag.

Ik ben mijn exit uit de EU al aan het plannen. Ik ga niet zitten wachten tot bezittingen geconfisqueerd worden en alles staatseigendom wordt van de EUSSR.

James Lastig | 10-11-17 | 13:36 | 5

NasiGordon | 10-11-17 | 13:40
Ik ben al jaren weg uit NL. Als braafste jongetje van de EU klas is het daar voor een werkende en belastingbetalende inwoner natuurlijk helemaal belachelijk. Maar ook hier in een zuidelijker deel van de EU sijpelt de Brusselse waanzin er steeds meer in.

We zijn voorbereidingen aan het maken om iets in de Caraïben te kopen, initieel voor de verhuur, maar later als plek om met pensioen te gaan.

James Lastig | 10-11-17 | 13:58

James Lastig | 10-11-17 | 13:36
Niet om het een of ander maar de verkiezingsuitslag was compleet fake.

Cobalt bomb | 10-11-17 | 14:07

James Lastig | 10-11-17 | 13:58
EU of orkanen. De afweging is lastig....

Langshetrandje | 10-11-17 | 14:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Blijkbaar vindt de burger het prima, want stemt over het algemeen voor de eu. En dat mogen ze, dat heet democratie.

Ontwerp | 10-11-17 | 13:35 | 13

Ontwerp | 10-11-17 | 14:37 Goed hè? Het is niet eens mijn eerste taal...

Baski | 10-11-17 | 14:42

Dat zou zeker arabisch moeten zijn als levende taal. bah

Ontwerp | 10-11-17 | 15:42

Ontwerp | 10-11-17 | 15:42 Nee joh, ik kijk wel uit. C'est le français! Français zonder hoofdletter in dit geval, want het gaat niet over het land, maar over de taal. Alhoewel ik daar dus wel vandaan kom, maar ons moeder is gewoon Nederlands.

Baski | 10-11-17 | 16:32
▼ 10 antwoorden verborgen

Dan moet Luxemburg maar weer snel onderdeel worden van het Koninkrijk der Nederlanden. Dat meervoud geeft al aan dat Nederlands nationalisme een contradictio in terminis is. Er is geen één Nederland, er zijn Nederlanden. De nationale staat verbindt hier verschillende naties, dé Nederlandse natie bestaat niet. Dus... Luxemburg: Heim ins Reich! En rap een beetje.

Stormageddon | 10-11-17 | 13:35 | 4

De Koreaanse Slet | 10-11-17 | 13:50
Staatsnationalisme gelijkstellen met nationalisme is gewoon dom.

Ontwerp | 10-11-17 | 14:05

@De Koreaanse Slet| 13:50
Een natiestaat is meer dan vaandel zwaaien, oranje voetbalcarnaval en/of verkrampte rechterarmen. Jij focust voortdurend op de negatieve connotatie van nationalisme. Het gaat gaat ook over belangenbehartiging, maatschappij-inrichting, cultuurbehoud en een legitieme vertegenwoordiging.

atheïstisch stemvee | 10-11-17 | 14:06

Slet beheerst de kunst om de islam en zijn uitwassen overal te downplayen en nationalisme te overplayen. Een echte eu-trol in actie.

Baski | 10-11-17 | 14:10
▼ 1 antwoord verborgen

Dronk zich midden jaren 90 al regelmatig klem in de Cercle Munster in de Grund in Lutjeburg.

van Oeffelen | 10-11-17 | 13:33

Het is dezelfde soort retoriek als wat we van links al decennia lang gewend zijn:
wie het niet eens is met onze plannen (i.c. het overdragen van soevereiniteit) is een nationalist en nationalisten zijn heel fout!
Uiteraard zonder ook maar een enkel inhoudelijk argument op tafel te gooien.

jemagookniksmeer | 10-11-17 | 13:32

Aldus een drankzuchtige ongekozen voorzitter van een fop unie met een nepparlement. Democratie gepacificeerd binnen de Europese plutocratie.

atheïstisch stemvee | 10-11-17 | 13:31

.. voor zonnekoningen en dictators kan de minachting tegen de gewone burgers nooit diep genoeg gaan. Vooral linkse dictators haten het wanneer de minderwaardige burger van andere dingen houdt dan de van Staatswege voorgeschreven idealen.
Het zijn juist (inter) Nationale Socialistische Bewegingen die het gif zijn, maar dat is een meningsdelict in de EUSSR.

Jan Passant mk2 | 10-11-17 | 13:28

Drank is een vergif dat de lever en fatsoenlijk redeneren aantast.

Ontwerp | 10-11-17 | 13:27 | 1

In Luxemburg wordt hij Jean-Claude Korsakov genoemd.

kempenaer | 11-11-17 | 00:14

Ik walg van Juncker

langzullenweleven | 10-11-17 | 13:27

Ik walg van Juncker

langzullenweleven | 10-11-17 | 13:27

Wat een armzalige analyse. Nationalisme als bron van alle kwaad, welnee. De zwakte van regeringsleiders, zoals Juncker, daar gaat het fout.
En verder alle vormen van socialisme, inclusief het corporatisme en het fascisme. Ook daar weet Juncker alles van, schonzoon zijnde van een van de grootste Luxemburgse collaborateurs met de Duitsers. Staat vast niet op zijn wiki.

Glasgow Argus | 10-11-17 | 13:26

Juncker zelf is gif.

Baski | 10-11-17 | 13:26 | 1

Hij is de grootste !!

De grootste lul van Eurpoa welteverstaan

Ron van Zon3948 | 10-11-17 | 13:27

Terwijl ik "The Strange Death of Europe" aan het lezen ben zie ik dit.... te walgelijk voor woorden dat de mensen die onze landen naar de ondergang brengen beloont worden.

halfvolle glas | 10-11-17 | 13:26

Wat is een eredoctoraat nou waard, Geert Mak kreeg er één terwijl hij dacht dat Oostenrijk-Hongerije aan de zwarte zee grensde. Spijkers op laag water zoeken noemde hij kritiek op absoluut niet weten hoe Europa in elkaar zat voor WW1

Bokito ergo sum | 10-11-17 | 13:25 | 1

De noeken van Geert Mak rammelen aan alle kanten, als een geraamte op een zinken dak.

Glasgow Argus | 10-11-17 | 13:28

Er is maar 1 soort gif.Daar zijn geen betonblokken tegenop gewassen.Zelfs niet in zijn eigen brusselse eu-voortuin.

van stampij | 10-11-17 | 13:22

Als we met z'n allen met EU-vlaggetjes gaan wapperen en luidkeels "Alle Menschen werden Brüder" zingen, is dat dan ook nationalisme, meneer Juncker?

koeberg | 10-11-17 | 13:21

Salamanca ligt dan weer niet in Catalunia

veelbeter | 10-11-17 | 13:21

Nu heeft Druncker weer een reden tot een feestje. kan hij weer helemaal Gijs van Dam gaan op zijn mede-politici.
Wanneer doet men eens aangifte tegen deze notoire aanrander??

miko | 10-11-17 | 13:20

Ik begrijp het wel, hij krijgt als dank voor de transferunie van Noord naar Zuid-Europa alle egards van Spanje. Zonder de EU hadden ze er nog op ezels gereden.

2voor12 | 10-11-17 | 13:20 | 1

Nu krijgen ze een eredoctoraat. (die ezels)

miko | 10-11-17 | 13:23

Juncker, het kan niet dat deze man nog niet een #metoo aan zijn broek heeft.

Mark_D_NL | 10-11-17 | 13:19 | 1

Junker kwam niet voor het eredoctoraat maar voor de na-borrel.

Grunningertoal | 10-11-17 | 13:18

Als ze nou de grenzen van de EU iets duidelijker hadden getrokken en gehandhaafd (!!!) dan had nationalisme geen kans gekregen in de EU.
Ze hebben het nationalisme zelf gevoed.... Met de islam!

Aristotalloss | 10-11-17 | 13:18 | 1

Spijker, kop... raak

Snap je!? | 10-11-17 | 13:28
-weggejorist en opgerot-
Bakito | 10-11-17 | 13:16 | 14

Zo zeg, Joris heeft even er even genoeg van gehad. Mooi.

Baski | 10-11-17 | 16:26

Baski | 10-11-17 | 16:26
*proost* Biertje drinken doet!

Is dit nog nieuws? | 10-11-17 | 19:40

Nationalisme heeft tot ongelukken geleid in landen waar staatsvorming laat op gang kwam, zoals Duitsland en Italië. Niet in heel Europa.

Erlembaldo | 11-11-17 | 01:00
▼ 11 antwoorden verborgen

Was is soms nuchter ditmaal?

Ommezwaai | 10-11-17 | 13:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken