Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Heel Holland vast door KETTINGBOTSINGS

Social
Social
Social
Social

Geachte medeweggebruikers. We moeten eens ernstig praten. Want dit kan zo niet langer. Kost klauwen met geld en tijd en ellende. Heel Holland staat weer eens vast omdat u niet kunt sturen wegens rijbewijs via AltijdGeslaagd, veel te dicht op elkaar rijdt en/of ondertussen achter het stuur zit met uw #metoo danwel uw smartphone zit te pielen. Tijd voor een Brede Maatschappelijke Discussie.

Reaguursels

Inloggen

Ik rijd zelf regelmatig in de spits wat je dan wel niet meemaakt vooral als het zicht slecht is [regen] 6.30 uur in de morgen wat een randdebielen heb je dan op de weg in volle vaart blijven wisselen van rijstrook want dan ben je 2 minuten eerder bij de koffie automaat of op het laatste moment invoegen of uitvoegen waardoor de hele zooi vol in de ankers moet en daar moet de andere weggebruikers met nog een slaperige kop maar op reageren Wollah te laat hier heb je de kettingbotsing gepresenteerd door een paardenlul die denkt Max Verstappen te zijn om 6.30 uur in de morgen .

Jetstream | 24-10-17 | 19:08

Als we nu eens beginnen met niet steeds bij het minste of geringste - op de vluchtstrook of in de berm - in een kramp te schieten en de portalen boven de weg op 90, 70, 50 te zetten en/of politie met zwaailichten uit te laten rukken. Heel NL staat vol camera's en daar zitten ze op de schermen te loeren of er een auto stopt in de berm. Zodra dat het geval is treedt er van alles in werking en creeer je in veel gevallen een volstrekt overbodige file. Stop daar eens mee, met die onzin.

Wobbelplatte | 24-10-17 | 19:04

.... maar volgens de autoreclame kan de auto heel hard en kijken de meisjes heel [email protected] en kunnen de banden 300kmpu aan en trekt ie op in 6 seconden naar 100 en lach je altijd als je instapt. Wat een naaierij .... koop een kamper voor je werk

SoundMake | 24-10-17 | 18:14

Alle airbags vervangen door speerpunten en gewoon Darwinistisch afwachten. De mensen met de kortste concentratiecyclus hemelen het eerst.

Even zonder gekheid: de vraag / wenselijkheid van zelf rijdende auto's neemt snel toe. Zo gauw deze beschikbaar zijn en betrouwbaar blijken worden alle niet-zelfstandig rijdende auto's van de weg geweerd (omdat het volk, jij, ik en alle andere simpele zielen dat willen).

BraadWorstLul | 24-10-17 | 15:52

Na het lezen van de kop, ben ik kortstondig bevreesd voor kettingbotsingen die de Ramadan veroorzaken. Maar de Ramadan is al geweest dit jaar, bedenk ik een moment later. Klaarblijkelijk is het louter een zaak van rammen dan.

ridder pompompom | 24-10-17 | 14:39

In de herfst zijn er gewoon altijd meer eikels op de weg. Daar komt het van.

Stormageddon | 24-10-17 | 13:48

A67 een van ded rulste wegen wat betreft vrachtwagens
2 baans en maar inhalen!!!!!!
Geen Inhaal verbod voor vrachtverkeer nodig aldus rijkswaterstaat.

Nee hoor Hahahahahahaha stelletje malloten.

joppo0 | 24-10-17 | 13:31 | 1

Drukste dus

joppo0 | 24-10-17 | 13:33

Patjepee volk dat de smartphone niet kan missen is er de oorzaak van. Wat kan er nou zoooooo belangrijk zijn op dat kundig dat je er je leven voor in de waagschaal gooit ?? Ik snap het niet. Daarbovenop komt nog eens dat 60 tot 80% niet eens fatsoenlijk kan autorijden. Dat word nog wat als het gaat sneeuwen.......

Ingpe | 24-10-17 | 13:00

Er is maar één ding waar onderhand met harde hand iets aan gedaan moet worden: het stug links blijven rijden van 80% van de automobilisten, ook al is de weg rechts over 2 km vrij.

whetherthouwouldbe | 24-10-17 | 12:45 | 1

Ik voeg toe:
Geen richting aangeven (of denken dat richting aangeven je gelijk alle voorrang geeft), niet spiegelen, geen voorrang verlenen, niet aanpassen aan de omstandigheden (als in: met 20 kmh trager dan de rest invoegen of van rijstrook/-baan verwisselen), k*tten met je smartphone, met ondoorzichtige ruiten rijden, vooral Wanli /Landsail banden aanschaffen want goedkoop, geen/ onjuiste verlichting voeren, bumperkleven (bij personen die niet sneller KUNNEN).
Kortom: MEER aandacht besteden aan autorijden MEER aandacht voor het overige verkeer hebben. Goed onderhoud (laten) plegen.
Helaas..... niet in 1 stomme soundbite te vatten, te lastig voor SBS / RTL4 publiek
en te kostbaar / te moeilijk /te eng voor de politie(top).

klimgek | 24-10-17 | 16:46

De smartphone is het masturbatiespeeltje voor de automobilist. Vrouwen gaan daar wat rij-veiliger mee om, ze zetten een Tarzan aan, stoppen hem in hun gleuf en kunnen aldus beide handen op het stuur houden.

dedeurs | 24-10-17 | 12:34

Nogmaals !

“Koningin Juliana zei het al in haar troonrede van 1950, toen ons land nog geen tien miljoen inwoners telde. Zij herhaalde dat in 1979: “Nederland is vol, ten dele overvol.”

iew | 24-10-17 | 12:17 | 1

Precies, "maar degenen die het niet zien sluiten de ogen" werd postuum nog even veroordeeld, gevolgd door een cordon sanitaire en onmogelijke discussie over het feit dat nl het dichtstbevolkte land van eu is.
Onverklaarbaar dat groen links en emo partijen niets durven zeggen over geboorte beperking.

28 | 24-10-17 | 16:32

Dit gaat nog veel erger worden, komende jaren gaan er veel (dodelijke) slachtoffers vallen. De nieuwe generatie weggebruikers kijkt echt nergens meer naar en vind dat de hele weg van hun is. Klakkeloos invoegen waar geen ruimte is, rechts inhalen zelfs meerdere banen inclusief de vluchtstrook. De agressie in het verkeer wordt ieder jaar hoger en hoger.

Rest In Privacy | 24-10-17 | 12:02 | 3

Ik zal wel racist zijn, maar ik percentueel heel erg veel opgefokte Marokkanen, onoplettende negers en toeterende Turken op de weg, plus levensgevaarlijk rijdende Turkse moekes die hun rijbewijs vermoedelijk in Turkije hebben gekregen in ruil voor een geit en een lekker stuk Baklava. Ook de gestresste kaaskopforens kan er wat van qua hufterig rijden, maar die rijdt meestal toch een tandje minder extreem dan bovengenoemde voorbeelden. Uitzonderingen daargelaten.

KlunsJohannus | 24-10-17 | 12:06

Kluns--- die belanden zelfs op een stationsplein, iets met suikerspiegel (zeggen ze)....

Wienerschnitzel mit | 24-10-17 | 13:19

Mwah.... de gemiddelde babyboomerT kan er ook wat van; IK rijdt zoals IK dat wil.
Of er achter hem/haar een file ontstaat maakt niet uit.
Verder: de focus op het nieuwe lij... eh rijden waar vlot en veilig wordt ingeruild voor traag en "schaam je dat je zo'n milieuvervuilende Adolf op wielen bestuurd!!"
Je MAG niet meer lol hebben in autorijden, waar lol toch vaak betekent dat je meer je best ervoor doet, dus meer geconcentreerd rijdt.

klimgek | 24-10-17 | 16:52

1. Dichtbij je werk wonen moet worden beloond
2. Het invoeren van flexibele werktijden moet worden beloond
3. De banen moeten beter over Nederland worden verspreid
4. Mensen die niet noodzakelijkerwijs in de spits de weg op hoeven en dat toch doen, krijgen daarvoor een extra rekening gepresenteerd

KlunsJohannus | 24-10-17 | 11:40 | 3

Nutteloos, NL is VOL, wat je ook doet, verzint etc..

Wienerschnitzel mit | 24-10-17 | 13:20

1 eens
2 eens
3 eens
4 eens.
Maar: vanwege de geyle "flexibilisering" moet je het geweldig vinden dat je continu van werkgever switcht, waar die ook zit. Je partner zit met hetzelfde probleem dus verhuizen is, mede dankzij de overdrachtsbelasting (hallo Den Haag!) prijzig, nog afgezien van de sociale aspecten. Punt 3 is dan ook belangrijk, maar hoe doe je dat?
We willen óók af van (teveel) regelgeving.
4 HOE wil je dit controleren? Rekeningrijden?? Is een privacyprobleem EN een mooi Haags controlemiddel over de nukubu.

klimgek | 24-10-17 | 16:59

3 het zou inderdaad helpen als niet ieder bedrijf op de zuidas wil zitten omdat het moet van de directie. Die hebben makkelijk praten een auto met chauffeur of een vaste plek in de garage. Het gewone personeel moet met het OV.

voldemort | 24-10-17 | 17:30

we zijn tegenwoordig met van alles en nogwat bezig in de auto, behalve met autorijden.
dat is gewoon een kwestie van zelfoverschatting, denken dat we wel ff snel een appje kunnen sturen onder het rijden en de pest is vaak gaat het nog goed ook.
tot het fout gaat

Johnroe | 24-10-17 | 11:29

Maak een snelweg tot een snelweg. Reduceer het aantal in- en uitritten drastisch. Leg nog even uit waarom een onooglijk gat als -bijvoorbeeld- Best in Godsnaam drie op- en afritten aan een snelweg moet hebben. Of waarom ieder dorp in dit land zonder meer een eigen op- en afrit krijgt als de plaatselijke gemeenteraad denkt dat ze wel wat industrie kunnen aantrekken.
-
Een INHAALVERBOD en een AFSTANDSGEBOD voor vrachtwagens. Keihard handhaven, iedere Litauer of Bulgaar die er schijt aan heeft: snelrecht, dikke boetes en 72 uur in de bak als minimum straf.
-
De krankjoreme ellenlange procedures rondom aanrijdingen en incidenten onmiddellijk opheffen. De politie is geen verlengstuk van de verzekeringsmaatschappij. Urenlange wegafsluitingen en aanverwante ambtenarenfeestjes oplossen door één enkele gedachte: DOORSTROMING.

bisbisbis | 24-10-17 | 11:24 | 3

Wat een lulkoek, van die minder op- en afritten. JUIST het feit dat het er meer zijn, zorgt nog voor enige spreiding van verkeer dat de snelweg op en af moet. De oplossing is eerder MEER op- en afritten. Dan moeten overigens wel de in- en uitvoegstroken lang genoeg zijn.

KlunsJohannus | 24-10-17 | 11:43

@KlunsJohannes: ooohhh - NU begrijp ik het! U bent dat, die iedere morgen de weg op komt en de snelheid uit de rechterbaan haalt! (en een paar kilometer verderop weer - en een weer een paar kilometer verderop weer - enzovoorts...)

bisbisbis | 24-10-17 | 16:34

Bisbisbis, wat denk je dat er gebeurt als al die drie opritten gebruikers via één oprit de snelweg op moeten? Haha, denk eens na man. Spreiding is juist de oplossing. Zowel in locatie als in tijd.

Joostmochtnietsweten | 24-10-17 | 17:33

Hoog tijd voor het puntenrijbewijs. Betrapt worden met de telefoon in je hand - meteen 3 van de 5 punten te pakken.

Goldfinger | 24-10-17 | 11:22

Ik heb telefoon zo ingesteld dat ie niks meer kan als ik beweeg en contact met de auto bluetooth heb. Gesprekken aannemen via de auto kan nog wel en je ook nog bellen, allemaal handsfree. Al het andere uitgezet in de Car mode app. Voorkomt een hoop ellende. Zou verplicht moeten worden ingebouwd in alle besturings systemen.

Zwizalletju | 24-10-17 | 11:18 | 1

Het probleem is dat je niet altijd de bestuurder bent als je in de auto zit. Ik heb pas de Samsung Traffic Reply app geprobeerd. Deze gaat echter ook aan als ik in de trein zit. Nu is dat nog wel af te vangen: GPS is theoretisch nauwkeurig genoeg om te detecteren of jij op het spoor zit of op de weg, maar als je meerijd in de auto is het toch wel prettig dat je die tijd kunt besteden door even wat emails te beantwoorden.

potsenmakkert | 24-10-17 | 15:43

Jaren lang beroepschauffeur geweest,.
Kwam bij in een ziekenhuis, zag op de tv filemeldingen, wat een heerlijk gevoel was dat zeg.

holegeluba | 24-10-17 | 11:17

Over 5 jaar is dit een non-issue en moeten wij onze kinderen gaan uitleggen wat een file was. En nee, wij hadden geen idee waar sommige files vandaan kwamen.

Repetitive Beats | 24-10-17 | 10:52

Daarom ga ik met de trein.

lingo star | 24-10-17 | 10:52 | 2

Met de trein ? hahahahahahaha

joppo0 | 24-10-17 | 13:34

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de trein steeds meer ga waarderen. De auto is vooral makkelijk voor afstanden tussen de 15 en de 40 km. Deze afstanden duren met het ov vaak vervelend lang, terwijl je ze met de auto zo gereden hebt. Op 150 km (1.5 uur auto of 2:10 met het ov) vind ik de trein ook wel wat hebben, want die 1.5 uur in de auto ben ik ook echt kwijt. Met het ov kost het me zo'n half uur, want de rest van de tijd kan ik nuttig besteden.

potsenmakkert | 24-10-17 | 15:48

Allemaal weer rijexamen doen. En bij verlenging van je rijbewijs eerst naar de rijschool voor een opfriscursus.

MooseNL | 24-10-17 | 10:41 | 1

Rijschoolhouder? Daarnaast zit het probleem bij het grootste gedeelte niet eens bij 'niet kunnen rijden', het is vooral 'niet de moeite willen nemen om goed te rijden'.

potsenmakkert | 24-10-17 | 15:51

En dan neemt ook de verkoop van auto's met automaat toe... Lekker altijd het rechterhandje vrij voor de smartphone...

Lompiedompie | 24-10-17 | 10:40

Met de zelfrijdende auto zijn files straks verleden tijd. Nog even geduld dames en heren reizigers.

Pimol | 24-10-17 | 10:35 | 4

Je bent dan enkel de files kwijt die veroorzaakt worden door inefficiënt weggedrag. Er zijn nog een hoop andere redenen. De capaciteit van een weg wordt niet groter door zelfrijdende auto's.

Bytemaster | 24-10-17 | 10:56

Die zelfrijdende auto die automatisch stopt bij een overstekende voetganger ?bent u niet bang dat dat niet vreselijk gaat ophouden !?

nemeton | 24-10-17 | 11:00

@Bytemaster | 24-10-17 | 10:56
Ja hoor, de capaciteit wordt wel groter door zelfrijdende auto's. Waarom denk je dat de officiele richtlijn 2 seconden afstand is? Dit heeft maar heel weinig te maken met de technische mogelijkheden van auto's en bijna alles met de menselijke reactietermijn. Haal deze er uit en je kunt auto's 5 meter achter elkaar plakken. Dit is overigens wel het geval zodra er niet meer handmatig gereden wordt. Zolang er nog handmatige chauffeurs op de weg zijn kun je alleen de reactie termijn qua tussenliggende afstand in mindering brengen want er kan nog steeds iemand irrationeel vol op de rem gaan staan.

Overigens gaat ook de doorstroming in de stad er op vooruit.
1. Je haalt de reactietijd bij verkeerslichten er uit. Al het verkeer versnelt tegelijk.
2. Zodra de chauffeur van vlees en bloed er uit zijn en auto's kunnen communiceren kun je alles nog veel efficienter maken. Met goede routingsoftware kun je met 100 over een kruispunt blazen terwijl 1/10e van een seconde na je een auto kruislings achter je langs schiet. Dit laatste is echter nog verre, verre toekomstmuziek.

potsenmakkert | 24-10-17 | 15:58
▼ 1 antwoord verborgen

Heerlijk niet meer naar je werk te hoeven rijden in de ochtend/avondspits maalstroom.
Heb dit jaar al maar liefst 2800 km gereden met de auto, pak de leuning!
Heerljk fietsen in de buitenlucht en dan zie ik, als ik wel eens over zo'n viaduct rij, auto aan auto aan auto aan auto enz. en het gaat maar door, een compleet gekkenhuis. Drukken, toeteren, opfokken, hier kom ik, aan de kant, doorrijden, schiet eens op, afsnijden, prakken, kleven, wat een leven. Dat zie je pas als je er niet meer in zit. En dan denk ik, gelukkig die idioterie heb ik niet meer.

Memek | 24-10-17 | 10:24 | 3

Dan moet u zeeeker niet hier in het Florida van Nederland komen fietsen mn sweekends.
Het zal toch niemand verbazen dat dezelfde hufterigheid van de "snelweg" ook op het "fietspad" terug te vinden is?

D-Fens_1963 | 24-10-17 | 10:39

Mensen die zo weinig kilometers maken per jaar, die zijn het gevaarlijkst per gereden kilometer.

Langshetrandje | 24-10-17 | 10:48

Per gereden kilometer? Daar zit hem nou juist het probleem: mensen maken fouten. We rijden te veel kilometers met z'n allen en dat vergroot per saldo de kans op aanrijdingen, ongelukken en files.

KlunsJohannus | 24-10-17 | 12:02

Hier in Nederland wordt ontzettend asociaal gereden op een enkeling na dan. Bijvoorbeeld gauw een gat dichtrijden op de snelweg zodat een ander niet kan inhalen, bumperkleven etc.
Ben blij dat ik heel dicht bij de Duitse grens woon en fatsoenlijk daar op de Autobahn kan rijden, daar waar men nog heer in het verkeer is en een ander ook wat gunt.

Hebbiehemookweer | 24-10-17 | 10:21 | 6

Wilde eigenlijk reaguren op de post hierboven.

Muxje | 24-10-17 | 11:07

Hm, in Duitsland kan men er anders ook wat van...

Wienerschnitzel mit | 24-10-17 | 13:22

@Wienerschnitzel mit | 24-10-17 | 13:22
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het in Duitsland een stuk minder zie dan in Nederland. Naar mijn idee houd men daar veel meer rekening met elkaar. Dat is deels natuurlijk ook gedwongen. In Nederland ben je 'slechts' een grote lul als je zonder te kijken met 90 vanachter een vrachtwagen de linkerbaan op schuift, in Duitsland heb je een BMW met 100 km snelheidsverschil in je achterbak zitten.

potsenmakkert | 24-10-17 | 16:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Gewoon mentaliteit: fuxk jullie ik heb haast.

Is dit nog nieuws? | 24-10-17 | 10:08

Je lost al veel leed op door al het asfalt te benutten, bijvoorbeeld de invoegstrook helemaal gebruiken en elkaar dan ook ruimte gunnen.

Ja mensen, het volledig gebruiken van de invoegstrook is niet asociaal, het is godverdomme zoals je het geleerd hebt bij het halen van je rijbewijs. Jij bent zelf fout bezig als je aan het begin van de invoegstrook vol op de rem gaat staan, omdat je zo-nodig de SJW wil uithangen en 'op tijd' wil invoegen. Lever dat rijbewijs in en laat die mensen die wél de regels volgen er gewoon tussen. En doe niet zo fucking moeilijk over die ene autolengte die je later thuis bent. Gun elkaar ruimte.

nooitgrappig | 24-10-17 | 10:07 | 2

Klinkt als een gevalletje onverdraagzaamheid en als iemand mij de ruimte niet gunt/geeft neem ik hem.
Kortom prototype Nederlandse bestuurder motorvoertuig.

D-Fens_1963 | 24-10-17 | 10:22

Vooral bij invoegstroken na een meerbaansrotonde is dit een 'must'. Vaak staat het verkeer op een rotonde vast terwijl er nog voldoende capaciteit is op de invoegstrook van de uitgaande tweebaanszijweg als die overgaat in een enkelbaansweg. Gewoon netjes doorrijden tot aan 'vanaf hier invoegen' en daar invoegen. Het is behoorlijk irritant als mensen zich dan vervolgens als kleine kinderen gaan gedragen en je er niet tussen laten.

lekgoot | 24-10-17 | 17:07
-weggejorist-
komtdatschot | 24-10-17 | 10:04


Komt door het geklooi met die smartphones.
Het zijn toch voornamelijk vrouwen die er niet van af kunnen blijven.
Helaas maar waar.
Zal veel comments krijgen maar soms is de waarheid hard.

Kruisruiker | 24-10-17 | 09:58 | 3

Bullshit. Kijk eens goed om je heen. Ik zie veel mannen met een wit overhemd aan in een (Volvo) stationwagon.

Hem | 24-10-17 | 10:03

Ik zie niet echt een verschil tussen mannen en vrouwen, eigenlijk.

Nietvoordekat | 24-10-17 | 10:26

Och... er zijn zo hier en daar ook nog wel wat vrachtwagenchauffeurs te zien die kennelijk ook niet heel veel anders te doen lijken te hebben dan met hun Oosteuropse stinksokken op het dashboard zitten terwijl ze porno kijken op hun iPad...

bisbisbis | 24-10-17 | 11:12

Ook hier geldt een achteruitgang van de kwaliteit van de opleiding. Bovendien schijnen er heel wat mensen rond te rijden met een illegaal verkregen rijbewijs.

watazooi | 24-10-17 | 09:57

Oplossing 1: IQ test voor aanvang CBR Examen. Onder de 100 ga je exit.
Oplossing 2: Bij het derde verkeersmisdrijf in één jaar ben je het rijbewijs kwijt voor minimaal 5 jaar.
Oplossing 3: Snelheidslimieten, trajectcontroles en flitsers buiten de bebouwde kom afschaffen. Laat het verkeer doorstromen, geef de bestuurders verantwoordelijkheid en controleer alleen op gedrag. Een agent mag subjectief oordelen of je snelheid, gezien de situatie, verantwoord was of niet.

Resultaat: 40% van de Nederlanders blijft van de weg, men gaat zelf nadenken, het is rustiger op de wegen en dus vrijwel geen files meer.

Threesixty | 24-10-17 | 09:56 | 5

gedronken.

Memek | 24-10-17 | 10:14

Onzin, er zijn een hoop vrachtwagenchauffeurs met een relatief laag IQ maar die kunnen uitstekend rijden en ik heb bij aardig wat PHD's in de auto gezeten waar ik liever niet nog eens bij instap.

Bytemaster | 24-10-17 | 10:41

Een hoger IQ wil nog niet zeggen dat ze ook gezond verstand hebben. Gewoon geen haast hebben in het verkeer scheelt een heleboel ergernis.

voldemort | 24-10-17 | 17:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Heel Holland bakt er niks van. Dan maar alle wegen verbreden en meer wegen aanleggen, er zit niks anders op.

Watching the Wheels | 24-10-17 | 09:55

Het is waanzin dat er anno 2017 nog dagelijks hele volksverhuizingen plaatsvinden om met zn allen om 9 uur ergens te beginnen, met name al het volk dat ergens achter een bureau en computer plaatsneemt want dat kan thuis de eerste uren ook of, zoals ene Prof Pim al 20 jaar geleden schreef, in iets als ''buurt flexwerk hubs'.
-
Dan nog de slechte doorstroming bij een ongeluk. De wetgeving is hier veel te stringend, halve en hele wegen een uur afgezet houden omdat de verzekering mooie plaatjes wil. Verplicht ten eerste dashcams zodat er direct bewijsmateriaal is. En zsm alles aan de kant. In China bv vegen ze alles binnen een paar minuten aan de kant, hele wrakken inclusief, nix fotos nemen of reconstructies.

HdJ | 24-10-17 | 09:54 | 2

Een Camera verplichten.. eeeh, er hebben net 400k mensen getekend voor een referendum wat juist het vergaren van al die data wilt stoppen. En dan wil jij alles en zijn moeder op beeld vastleggen en overdragen aan de overheid. Ben je wakker/woke?

Mark_D_NL | 24-10-17 | 09:57

Dashcam voor eigen gebruik en in geval van ongeluk laatste 5 minuten voor politie en verzekeraar. Ik zou me in dit kader eerder druk maken om alle kentekenscanners van de overheid bij inrijden/verlaten van de stad.

HdJ | 24-10-17 | 10:01

Of lease auto's afschaffen, werk dichter bij huis, onnozele kantoor baantjes naar huis verplaatsen. Scheelt een heleboel kansloze prutsers met een anticipatie vermogen die gelijk staat aan de afstand van hun neus naar het beeldscherm.

En dit is maar 1 van de oplossingen...

grhd | 24-10-17 | 09:50 | 3

Nee man. Dat is de oplossing niet. Dat hebben ze al jaren geprobeerd.

MooseNL | 24-10-17 | 10:39

Ik begrijp die verzekeringen voor die zogenaamd "hoger-opgeleiden" niet.
Over het algemeen (student)-kantoorpikjes en -kutjes dus.
En die zouden dus beter evengoed kunnen rijden als een beroepschauffeur met 25 jaar ervaring en dus minder verzekeringspremie moeten betalen?

Bijtendehond | 24-10-17 | 11:09

Bijtendehond | 24-10-17 | 11:09

"Beter DAN", stomme hond! En tussen "beter" en "evengoed moet een schuine streep (/) en dan moet er dus ook nog "even goed", met spatie dus, staan in plaats van "evengoed"
*lysdectisch boetsentord uit maar tijmsen doet"

Bijtendehond | 24-10-17 | 11:21

Er is maar één hoofdoorzaak van al deze ellende op de weg (en ja nu schop ik een open deur in): Nederland is te vol. Véél te vol. Tel daarbij op het hufter-ikke-ikke-ikke- gedrag van velen (b.v. vooral een ander geen voorrang geven als dat de doorstroming ten goede komt want IKKe heb voorrang) en dan krijg je dit dus. Succes ermee.

Lupuslupus | 24-10-17 | 09:48 | 4

Helemaal met je eens.

nemoj me jebat | 24-10-17 | 10:03

Nederland is inderdaad vrij druk maar daarom hoeft het nog geen zootje te zijn op de weg.
Dat heeft mi meer te maken met uw 2e argument.
Breek ik mijzelf al jaren de nek over de vraag hoe/waar dat nu vandaan komt.
Is dat "voordring effect" nu natuurlijk gedrag of is het ingegeven door externe factoren als tijdsdruk, druktestress of dergelijks.
Iets wat jaren geleden al de vinger op de vaak zere plek kon leggen was het programma 12 steden 13 ongelukken.
Van deze kennis en ervaring is naar mijn idee ook nooit iets terug te vinden in de hedendaagse rijopleidingenen, of ik moet het mis hebben, ik ben daar inmiddels al wel weer een tijdje uit.

D-Fens_1963 | 24-10-17 | 10:16

Mee eens! Nederland is totaal overbevolkt, met alle gevolgen van dien.

miss error | 24-10-17 | 10:18
▼ 1 antwoord verborgen

90% van de Nederlanders kan beter rijden dan de gemiddelde Nederlander!

Paulaner München | 24-10-17 | 09:45 | 1

Ik blijf me afvragen wie is toch die gemiddelde Nederlander.

Memek | 24-10-17 | 10:15

Wie is hier nu de onrendabele?
Ik werk al in de trein, maar blijf aub in je auto anders wordt het te druk.

watergeus | 24-10-17 | 09:44 | 2

In mijn auto werken er altijd twee. Mijn chauffeur en mijn vrouw.

Langshetrandje | 24-10-17 | 10:03

Moet er wel een spoor verbinding zijn tussen woon werk.

Is dit nog nieuws? | 24-10-17 | 10:06

Ik merk dat ik de laatste tijd angstiger word om de weg op te gaan. Paar keer flink geschrokken van plotselinge acties van medeweggebruikers.
En dat gaat ergens in je lijf zitten.
Dat is kut. Want ik vond autorijden altijd zo fijn.

nemoj me jebat | 24-10-17 | 09:44 | 2

Mijn lieve vader zei altijd: 'je moet rijden alsof elke medeweggebruiker gek is en elk moment een vreemde manoevre gaat maken'. Dus constant voor je en in je spiegels kijken maar ook naar de tegenliggers want er kan er zomaar eentje door de vangrail komen'.
En ja het is duidelijk dat er op die manier geen lol meer aan autorijden is, het is een noodzakelijk kwaad geworden. Neem ook heel ruim de tijd om van A naar B te komen zodat je je niet hoeft te haasten (en te ergeren). Als ik - jaren geleden naar het strand op Kijkduin ging - ruim 2 uur rijden - vertrok ik s morgens om 5:30, was rond 8 uur op het strand (nog lege parkeerplaatsen !!) en vertrok daar om 20:00u. Was ik rond 22:30 weer thuis, zeer voldaan na een hele dag strand en zee maar helemaal kapot. Hahaha.

Lupuslupus | 24-10-17 | 10:03

@nemoj me jebat | 24-10-17 | 09:44 |
Ik herken het helaas. Ook ik zit nog steeds regelmatig met verkrampte handen achter het stuur. Toen ik net mijn rijbewijs haalde dacht ik dat dat minder zou worden, maar het wordt eigenlijk alleen maar meer.

potsenmakkert | 24-10-17 | 16:07

Geklaag om niets. Overal staat het vast. Ik dacht met kettingbotsingen dat het over fietsen ging.

ristretto | 24-10-17 | 09:44

Leg een dikke rekening neer bij diegenen die het probleem veroorzaken: De werkgevers. 80% van al die automobilisten gaan zodra zijn eenmaal zijn gearriveerd rustig aan koffie leuten en een mailbox uitruimen. Er is echt geen reden voor dat kantoorvolk om allemaal tegelijk de weg op te sturen. Dus eerste werknemer gratis. De tweede een tientje belasting extra. De derde 20. De vierde 40. Enzovoorts.

Wedstrijdkrokodil | 24-10-17 | 09:43 | 1

Juist! Meer belasting! U bent PvdA'er?

Enter Yeti | 24-10-17 | 09:49

Er wil dus duidelijk niemand van of naar Amsterdam vandaag....

Tel Aziaat | 24-10-17 | 09:43

Inhalende (vaak) Oost-Europese vrachtwagens ondanks inhaalverbod....

Is dit nog nieuws? | 24-10-17 | 09:41

Ik hoorde vandaag dat er kennelijk een baan alleen voor vrachtwagens moet komen. Tief op, kom eerst maar eens met een algeheel vrachtwagenverbod.

Nietvoordekat | 24-10-17 | 09:41 | 2

Inhaalverbod, dus. Voor vrachtwagens. Vrachtwagen-inhaalverbod. Op zich is spullen vervoeren wel nuttig.

Nietvoordekat | 24-10-17 | 09:42

Dan nog mag je een keer 130 gaat er een besteleend of ander gebakje de vrachtwagen inhalen met 1km/u verschil.

voldemort | 24-10-17 | 17:20

Diagonaal met 140 al append van de linker 4de baan naar de afslag rechts zou verboden moeten worden.

TralalaPompompom | 24-10-17 | 09:40

mv: -en

Borderwolf | 24-10-17 | 09:37

Brede maatschappelijke discussie? Mwah, niet nodig hoor, we geven gewoon net als altijd 'de ouderen' de schuld, dan kunnen we zelf lekker doorgaan met ons hersenloze zombiegedrag.

Zenzeo | 24-10-17 | 09:37

Heel Holland bakt.
Heel Holland kakt.
Heel Holland appppt.
Heel Holland botst.

meneer Q | 24-10-17 | 09:37

Binnen niet al te lange tijd krijgen we weer een economische recessie. Het probleem lost zich dus vanzelf op.

ogeon | 24-10-17 | 09:36 | 1

Klopt; huizenbubbel, beurs-crash, omvallende banken.
Voordeel lege wegen en geen luchtvervuiling meer.

meneer Q | 24-10-17 | 09:39

Heel Holland bakt.
Heel Holland kakt.
Heel Holland botst.

meneer Q | 24-10-17 | 09:35 | 1

Heel Holland bukt.

nemoj me jebat | 24-10-17 | 09:45

duizenden, duizenden elke ochtend zich in een auto proppen op weg naar, ja naar wat. En dat vaak 5 dagen per week.

Rallywally | 24-10-17 | 09:33

Opgefokt kutvolk met BMW/Mercedes/random pauperbak + Slome huismoeders met Daihatsu/Suzuki Alto/random koekblik + iedereen aan het appen = bovenstaand kaartje.

Ad Hominem Tu Quoque | 24-10-17 | 09:32

Haha, nederlandse automobilisten: links met 100 en iedereen die harder gaat wordt geflitst. De machines die hier de wegen aanleggen hebben al ingebouwde drempels, zonder opstaande rijbaanscheiding durft niemand meer een rotonde op en ondertussen maakt Groen Links de wegen smaller. Ik ben blij dat ik uit die $%^& Randstad weg ben want het wordt alleen maar erger.

Axelvon | 24-10-17 | 09:32

Groot deel van de opstoppingen is gewoon te wijten aan rijgedrag. Tijdens de rijlessen zouden ze veel meer aandacht moeten besteden aan rijvaardigheid die gericht is op doorstroming: veel minder bijremmen, maar gewoon het gas loslaten, snelheid aanpassen op het verkeer om je heen en niet 100 blijven rijden als de rest 120 rijdt, geen kijkfiles veroorzaken, afstand houden, niet zigzaggen over de rijbanen, ook kijken wat er achter je gebeurt i.p.v. alleen naar voren kijken.
Verder: Amerikaanse systeem overnemen van "Keep your own lane" en rechts voorbijrijden toestaan. Snelheidsbekeuring pas uitdelen als iemand meer dan 10% te hard rijdt zodat je overhead hebt om anderen snel te passeren en om onnodig remmen te voorkomen.

Bytemaster | 24-10-17 | 09:31 | 5

In mijn rijles tijd van een jaar geleden (in de randstad) viel mij juist op dat de meesten gewoon veelste hard reden of gewoon met andere dingen bezig waren. Opgefuckte chauffeurs die zelfs rechts nog ff 20-30 boven de max snelheid rijden en gaan zeiken als ze niet door je heen kunnen rijden. Links rijden betekent ook niet dat je metteen 30 bovenop de max moet omdat je zogenaamd anders niet snel genoeg kan inhalen. Ken daarnaast genoeg mensen (bmw daar gaan we weer) die door wijze van apps die flitspalen doorgeven denken dat ze met 150-160 over de 120 weg moeten, een persoon waar ik dus ook nooit meer bij in de auto zit want hij vondt het maar grappig dat chauffeurs op de snelweg gingen 'vechten' omdat ze er niet langs konden met 130 waar je 100 mag en zelf kleefde hij als een gek om maar duidelijk te maken dat hij een snellere auto had en dus voorang had. Fatsoen is er duidelijk niet meer bij, nouja voor jezelf fatsoen is er wel maar denken aan anderen niet meer.

Blauwe Wafel | 24-10-17 | 09:50

@Roger-Rabbit | 24-10-17 | 09:39
In Duitsland staat het ook goed vast. Ook daar heeft men problemen met de doorstroming. Enerzijds door de slechte staat van de autobanen en anderzijds ook door de grote snelheidsverschillen waardoor er veel te veel onnodig geremd wordt en dat veroorzaakt harmonica-files.

Bytemaster | 24-10-17 | 09:53

@Bytemaster
Komt vooral omdat ze hetzelfde rijgedrag overnemen,een jaar of tien geleden was het beter maar nu rijden al die k.. hokken links en gaan echt niet aan de kant.
hoe vaak moest ik wel niet vol in de remmen omdat zo een draak hem naar links gooit met amper 90 en zelf kom je met 160 aan.
en NIET doorlaten(daar waar je meer als 130 mocht),nooit in de spiegels kijken,en stug doorrijden.
Gelukkig laten ze je hier wel door en kan je zelf een behoorlijke prent voor krijgen als je ander verkeer afremt en ze niet wil doorlaten.

ook op je remmen gaan staan (je mag hier toch maar 100), kan je hier hele dikke prent opleveren(is namelijk jouw taak niet,maar die van de Politie),.
veroorzaak je zo een ongeval ga je er zelf de bank voor in.(poging tot doodslag & bewust iemand schade toebrengen en van zijn eigendom)
Van de zomer hebben ze hier een Nederlander van de weg geplukt,eerst langzaam rijden (60 !! waar de rest 130 ging !!)die was goed voor 500.- en een uur later kwamen ze hem weer tegen.
weer traag rijden,toen hebben ze zijn auto en rijbewijs ingevorderd.

Roger-Rabbit | 24-10-17 | 12:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Onze snelwegen hebben over het algemeen 2 rijbanen met 2 of meer rijstroken.

Witje64 | 24-10-17 | 09:29

Mogge, ik ga even kijken op me camera wat voor weer het is. Dan kijk ik effe of ik opsta en een bakkie maak. Succes met de schade afwikkeling!

AliBhaBha | 24-10-17 | 09:29

Binnenkort ook in Saoedi Arabië, die Hollandse toestanden. Maar dan zonder snertweer. Brandend zand......

Hetkanverkeren | 24-10-17 | 09:28 | 2

Wil je nou zeggen dat vrouwen achter het stuur de reden zijn van die kettingbotsingen? #Metoo

medusa324 | 24-10-17 | 09:40

Bent u mal! Ik ben toch geen seksist? Het is de schuld van de islam: hebben ze een keer een zinnig voorschrift in de koran, schaffen ze'm af. #GoWilders

Hetkanverkeren | 24-10-17 | 10:19

Minder appen achter het stuur.

metagod | 24-10-17 | 09:28

Wat zijn ze allemaal druk in de vakantie

Magnusbeieren | 24-10-17 | 09:28

Veel Nederlandse chauffeurs zijn territoriaal, elke meter asfalt voor zich dichtrijden, om te zorgen dat er maar niemand anders in kan. Dan krijg je dit.
Sneue loonsloven met hun zielige faalbakken. Afvoeren!

dezenicknameisbezet | 24-10-17 | 09:27

Snel! Laten we een referendum beginnen.

Madrox | 24-10-17 | 09:24

Ik heb gewoon herfstvakantie.
*schenkt nog een kop koffie in*

knutsel_ | 24-10-17 | 09:24 | 2

Ik ook. “Ristretto maken doet”

ristretto | 24-10-17 | 09:28

Bij mij ook! "maakt een tosti zonder kaas klaar"

Mark_D_NL | 24-10-17 | 09:39

Iedereen haast en te weinig afstand houden . Dat ?

ja,diedus! | 24-10-17 | 09:24 | 1

Links plakken, met andere dingen bezig zijn, nog gauw even ervoor gooien om afslag te nemen....

Is dit nog nieuws? | 24-10-17 | 09:55

Ik heb een zeer eenvoudige, maar effectieve oplossing. Iedereen blijft thuis als ik de weg op ga. Deal?

Frau Merkel | 24-10-17 | 09:19 | 2

Jawohl! Herr Fraulein!

Enter Yeti | 24-10-17 | 09:20

Eerst iedereen welkom heten en vervolgens vragen thuis te blijven..
Zo krijg je andere schadeposten natuurlijk..;-)

schoon-schip-maken | 24-10-17 | 09:22

Maar waarom ga je dan ook zo vroeg de weg op!!! Dom, dom, dom.

Mark_D_NL | 24-10-17 | 09:18 | 1

Nee, zo laat.

Kanniettegenkritiek | 24-10-17 | 09:31

Een paar druppels regen en demense kunnen niet meer rijden.

Johan_Voorhaar | 24-10-17 | 09:18 | 2

Wacht maar op de eerste sneeuwvlokjes. Dan gaat het pas echt los....

Hollander01 | 24-10-17 | 09:19

Dit is vaak de instelling van mensen die dan willen laten zien dat zij nog wel heel erg goed kunnen rijden.

John McClane | 24-10-17 | 09:26

In de wet is opgenomen dat de bestuurder in staat moet zijn om zijn auto tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover de weg vrij is en de bestuurder kan overzien. Kortom afstand houden en niet met je smartphone lopen klooien.
Zo simpel is het.

Memek | 24-10-17 | 09:18

Ja, half leaserijdend Nederland heeft zoveel toeters en bellen op de auto dat ze er blind vanuit gaan dat hun niets kan overkomen. Dat in combinatie met Pjotr en zijn rijdende 40 tons koffiezetter en opa Kees die samen met oma op de kleinkinderen gaat passen, en de onhebbelijkheid van iedereen om geen cm ruimte te geven en je krijgt dit.

jack and friends | 24-10-17 | 09:14 | 2

Vergeet de betweterige GS-reaguurder niet, die meer let op wat zijn mede-wegmisbruiker aan het doen is, dan op het verkeer

IsDitNouNodig | 24-10-17 | 09:26

Ja die ook nog, maar als iedereen een beetje meer zou opletten op de ander komen wij er ook

jack and friends | 24-10-17 | 09:36

Doe net als mij. Ga lopend naar het werk!

Oeloeboeloe | 24-10-17 | 09:14 | 7

En als je dan per sé de neiging tot werken niet kan onderdrukken, klap dan thuis je laptop open en ga thuiswerken!

Brulboei_61SB | 24-10-17 | 09:37

Doe net als ik, laat de rest van Nederland voor je werken!

Mark_D_NL | 24-10-17 | 09:37

Doe als ik, regel een werkende vrouw

Langshetrandje | 24-10-17 | 09:38
▼ 4 antwoorden verborgen

En allemaal lekker links blijven rijden en tegelijkertijd appen.
De randstad schaft zichzelf binnen 15 jaar op, één groot verkeersinfarct.

pibasso | 24-10-17 | 09:13

Ander probleem is dat iedereen denkt dat hij kan rijden, en gas geeft alsof hij Verstappen heet. Het is gevaarlijk om de maximumsnelheid te rijden, zo debiel hard als je dan wordt ingehaald.

Koning Willy | 24-10-17 | 09:11

Afpakken die rijbewijzen. Allemaal!1!! Ik haat files

Botte Hork | 24-10-17 | 09:10

Kop-staart botsing veroorzaakt wegens te weinig afstand houden? Aansprakelijk stellen voor economische schade door de file.

Sneeschuiver | 24-10-17 | 09:10

Het probleem is dat als je voldoende afstand tot je voorganger houdt, er altijd weer iemand is die hem in dat gaatje probeert te wurmen, waardoor er moet worden geremd. Als het achteropkomende verkeer daar heel even niet op let zijn de rapen gaar. Ik woon al jaren niet meer in Nederland, maar de rijstijl daar vind ik om deze reden erg nerveus en gevaarlijk.

kommabijmebinnen | 24-10-17 | 09:10 | 1

Hm. Mijn Portugese ex-vriendin vond dat die Belgen al zo voorbeeldig reden (t.o.v. Portugezen) toen ik haar ophaalde in Charleroi.
Ik heb daar toch mijn bedenkingen bij (als Nederlander en ex-beroepschauffeur)

Bijtendehond | 24-10-17 | 10:56

Hier in groningen is zoals gebruikelijk weer eens niks te merken van al die randstedelijke sores. Veel geluk daar en vooral nog meer met z'n allen op een kluitje gaan zitten.

Ass_u_me | 24-10-17 | 09:09 | 4

@schoon-schip-maken | 24-10-17 | 09:20

Niet al het platteland is bible belt.

Leyrann | 24-10-17 | 09:22

Hoe bedoel je zoals gebruikelijk? Hebbie in de spits wel eens op de ringweg gereden?

knutsel_ | 24-10-17 | 09:26

Dan ook niet zeiken als de aarde een beetje trilt!

Frietje_Oorlog | 24-10-17 | 10:16
▼ 1 antwoord verborgen

Geen probleem. (motorrijder is)

Ivoren Toren | 24-10-17 | 09:09

Nederlanders kunnen ook niet rijden

Heb zelf opnieuw leren rijden sinds ik in Duitsland woon

cybernijntje | 24-10-17 | 09:09 | 8

Nooit im Stau gefahren zeker. Waarbij er een of andere kutmof mij er niet tussen wou laten (ik moest wisselen van rijstraak om richting Venlo te rijden, want anders zou ik bij Nijmegen uitkomen), alleen om het simpele feit dat ik een Nederlands kenteken had, Duitsers liet hij er wel tussen.
Heb mijn (toenmalige) Seat Inca dan maar gewoon "op zijn Hollands" vóór zijn (vrij nieuwe) BMW geramd.

Bijtendehond | 24-10-17 | 10:51

Klopt, cybernijntje.
Als ik weer even in Europa ben rijd ik ook liever in Duitsland als in Nederland. Heren in het verkeer, houden zich aan de regels en de borden. Behalve als ik een Nederlandse kentekenplaat zie, die willen nog wel eens wakker schrikken als je ze achterop komt met zeg maar ruim 200 in de huur-Tiguan terwijl ze met 125 in de lease-Mégane-met-zwarte-spionage-doos-van-de-baas links blijven plakken.
Dat knipperen doen de Duitsers om je te waarschuwen, niet - zoals Nederlanders dat doen - om je met 3 km/u voorbij te keutelen.

Amazing Tukker | 24-10-17 | 13:56

Ik herken eerdere negatieve comments over de autobahn eigenlijk ook niet. Als ik de Nederlandse grens over kom worden de wegen beter en en de chauffeurs en de auto's slechter. Vooral het met 90 naar de linkerbaan zonder te kijken zie je in Duitsland maar heel weinig, waarschijnlijk omdat zelfs de grootste imbeciel daar wel begrijpt dat dat een keer fout afloopt.

potsenmakkert | 24-10-17 | 16:15
▼ 5 antwoorden verborgen

Tja, de weg zit nu eenmaal vol met mongolen en als motorrijder kan ik het weten als geen ander.
Op de moto zie je pas echt goed hoeveel kloodtzakjes met r telefoon bezig zijn of lekker afwezig lopen te blowen, opmaken en weetikveelwatallemaal meer..

Dit land zit al vol motorisch gestoorden en met al die nevenactiviteiten tijdens t rijden is het al helemaal vragen om ongelukken.

Tijd voor ook een kettingbotsingalarm??

schoon-schip-maken | 24-10-17 | 09:09 | 3

Ik irriteer me zelf vooral aan kloodtzakjes die 's nachts om 12 uur het gas van hun motor vol opendraaien of overdag al slalommend om de drempels heen met 80 door de lokale zone 30 vol spelende kinderen rijden.

Zoiets | 24-10-17 | 09:49

Dat zijn dan ook veelal de kloodtzakjes met zo'n blaasuitlaat.
Soort verlengstuk van ieniemienie zeg maar..

schoon-schip-maken | 24-10-17 | 10:35

Motorische gestoord vind ik wel een doordenkertje voor een motorrijder.

McMarx | 24-10-17 | 14:21

Tijd voor de zelfrijdende auto.

medusa324 | 24-10-17 | 09:09

Yup. Bij de Yeti was het ook +70 minuten vandaag. Mensen worden schijnbaar compleet apathisch bij een paar druppeltjes regen en drie blaadjes. En maar schelden op de NS...

Enter Yeti | 24-10-17 | 09:09

Ik lees net dat Fred Teeven een eigen zaakje heeft opgezet en de overheid als opdrachtgever binnen haalt. Moet daar niet eens wat aandacht aan besteed worden?

Wize | 24-10-17 | 09:08

Tsja.. mensen kunnen geen auto meer rijden maar zijn met van alles en nog wat er naast bezig.. make-up, bellen, app-en, ontbijten enz... Als motorrijder is het in de spits rijden een soort russische roulette

IgNOraNcE | 24-10-17 | 09:06 | 1

Precies.
3 banen vol waanzin als je t mij vraagt.
Ik neem dat "vrij rijden" dan ook heel letterlijk. Weg bij die auto's desnoods met een peut gas.

schoon-schip-maken | 24-10-17 | 09:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken