Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Help. Politie zoekt "Genderneutraal persoon, Hlflang dnkrblnd haar. zwarte mountainbike"

Social

Vragen. Wij hebben ze. Wie zegt dat die mountainbike zwart is. Misschien is-ie wel transraciaal. En wie zegt dat het een bedreiging was? Angst is namelijk ook maar een sociaal construct. Maar goed, als je iemand zoekt hè, is genderneutraal dan werkelijk de handigste beschrijving? Helpt het? Weet iedereen waar dan naar uitgekeken moet worden? Klaarblijkelijk wel, want het is gevangen. Eind goed, al goed.

Social

Reaguursels

Inloggen

Is het al 1 april dan?

loser | 09-08-17 | 08:26

Zit Sylvana hier achter? Non-issues aan de kaak stellen en op zo'n manier dat het probleem van haat/onbegrip/discriminatie verergerd is wel haar ding.

Frits_v_Schuttingen | 08-08-17 | 17:57

Als genderneutraal persoon word je hier toch maar mooi gestigmatiseerd. Kunnen we hier geen demonstratie voor organiseren

Ben Hetzat | 08-08-17 | 12:15

Gegrepen door een genderneutrale agent(e) met dikke donut-reedt en hangtetten. Ben ik zo genderneutraal genoeg of moet ik er nog aan sleutelen?

Wachtmeester R | 08-08-17 | 10:00

Volgens mij mag de politie hard op zoek naar klinkers.

SaintNick | 08-08-17 | 01:50

Iets klopt hier niet. "Hij/zij is gevonden" .... omwille van de duidelijkheid had de dienstdoende smeris toch wel even genderonderzoek kunnen doen om het broodnodige doorhalen wat niet van toepassing is, toe te passen.

Tjemig | 07-08-17 | 23:46

Het volgende opsporingsbericht van de politie zal ook worden. "Wij zoeken iemand, hij heeft een kleur haar of niet, en zat op een zwarte al dan niet kleurloze fiets wat een mountainbike zou kunnen zijn, of in een auto, maar het kan ook een taxi geweest zijn of het is gaan lopen. Verdere beschrijving tussen de 1 cm en 210cm , hij had wel kleding aan, maar het zou ook kunnen dat dat niet zo was, dat durven we omwille van eventuele beschuldiging door debiele millenials niet te zeggen" ....

peterdh | 08-08-17 | 09:22

Prima dat je wil worden aangeduid met 'genderneutraal' maar accepteer dan ook dat mensen je aanduiden met 'het' ipv hij/zij. Dat is wat onzijdigheid impliceert.

Captain Pervert | 07-08-17 | 23:17

Het zal Jan Roos wel zijn die amok maakte.

Simon_GS | 07-08-17 | 21:36

Misschien bij Opsporing Verzocht ook dit soort termen gebruiken. Dan is het gelijk minder stoer om op de televee te komen. "Dader 1 was een genderneutraal persoon met kort donker opgeschoren haar. Dader twee was ook een genderneutraal persoon maar aanzienlijk dikker".

De_Gemarginaliseerde | 07-08-17 | 21:22

Fietste hij, eh, zij, eh HET (blijft wennen) dan in zijn blote nixie.
Hoe moet ik zoiets herkennen ??

Wekkertje | 07-08-17 | 20:46

Was een grapje van burgernet. Vind m wel leuk.

Holein1 | 07-08-17 | 20:04

Ok, als dit waar is schop ik Burgernet van mijn foon

MoonBeebe | 07-08-17 | 19:21

Als dit echt is kap ik meteen met dat Burgernet. Leg eens even uit Burgernet!!

Man.man.man | 07-08-17 | 19:08

Hoef je bij geboorte, belastingdienst of aanvraag paspoort ook geen M/V in te vullen?

Oepsie1234 | 07-08-17 | 18:58

Ohhhhhhhh dat gaat *fantastisch* worden bij de al oh zo correcte geautomatiseerde diensten van de overheid. Rekening/belastingaanslag voor P. de Hondt. : "Ja sorry at ben ik niet, dat is mijn vrouw Petra" Hoppa in de schredder die rekening. Wie willen ze een incasso sturen Peter of Petra ?

Ofwel we worden gewoon lekker beschreven als een nummertje:
Nummer 73297301 ( sofi nummer ) krijgt rekening. Ten eerste maar hopen dat de ambtenaar in kwestie op maandagochtend na een feestweekend niet schrijft 632870918709 ipv 632860918709.... Want dan zou er wel eens iemand geheel ten onrechte een aanslag kunnen krijgen. Weet je wat. Als we dan toch bezig zijn, laten we gewoon verplicht stellen om ons sofinummer op onze arm te tatoeeren. Dat maakt het misschien een stuk makkelijker voor onze volksvertegenwoordigers en ambtenarebn die voor *ons* in dienst zijn.

peterdh | 08-08-17 | 09:30

Zal wel een AFA aanhanger zijn.
Met of zonder bivakmuts valt niet te zien of het een vent of een wijf is.
Het uiten van een bedreiging lijkt ook op de gebruikelijke manier van communiceren bij extreem links.
Een gestolen negroïde fiets maakt het plaatje compleet.

Gulliver | 07-08-17 | 18:30

Het onbreken van de tieten om te herkennen of het een man of wijf is maakte het plaatje al compleet, die negerfiets was just the cherry on top.

peterdh | 08-08-17 | 09:33

Bij de pliesie zijn ze stapelgek geworden
dat lijkt me nu wel duidelijk

Tobi | 07-08-17 | 18:27

Joehoe... postbus 51, dit is het moment voor uitleg.
Waar moeten we op letten?
Hoe moeten we het aanspreken?
Is hier sprake van een UFO?

MogeWijEveOvergeve | 07-08-17 | 18:23

Gezocht wegens bedreiging... Wie heeft er nu weer mot met Mounir Samuels?

basweetutwel | 07-08-17 | 18:17
-weggejorist-
Pluizemeisje | 07-08-17 | 18:16
▼ 5 antwoorden verborgen

vanBarchum | 07-08-17 | 16:27 |
Er is er ook een met een chromosoompje teveel, is nu minister president van dit land.

miff | 07-08-17 | 18:12

Naomi71 | 07-08-17 | 17:49
Ik had eerst wel sympathie voor jou, maar nu je dit hele verhaal aan het uitventen bent niet meer. Heb je al een sponsor? Google lijkt me een goede om te benaderen.

Ongeblustekalk | 07-08-17 | 18:04

Ik kan je sympathie missen als elke andere willekeurige tumor vrees ik.

Naomi71 | 07-08-17 | 18:06

Een zwarte mountainbike, is die niet reflectie-neutraal?

Schoorsteenveger | 07-08-17 | 18:02
-weggejorist-
Albert5000 | 07-08-17 | 18:02

Er zijn ook vogelsoorten die op het eerste gezicht genderneutraal zijn. Totdat ze gesekst worden.

McMarx | 07-08-17 | 17:46

Een genderneutraal persoon..

Ziet er uit als :
een man ?
een vrouw ?
een mannelijke vrouw ?
een vrouwelijke man ?
een man als vrouw gekleed ?
een vrouw als man gekleed ?
een jongensachtige man ?
een meisjesachtige vrouw ?

Waarschijnlijk een klein, veel te dik mormel met blauw haar in een vreemd kapsel en rare ringen door de neus in onmogelijke kleding.. Een gedrocht zeg maar..

Croisantneuf | 07-08-17 | 17:42

Naomi71 | 07-08-17 | 17:30
En jij zou juist moeten kunnen omgaan met een omgeving waarin alles omgekeerd is.
Hoe ist met de ombouwoperatie, voel je jezelf al meer een man? En alles tot tevredenheid van de vriendin?

Ongeblustekalk | 07-08-17 | 17:35

Ongeblustekalk | 07-08-17 | 17:35

Wat doet dit trollende stuk organisch afval hier? Gaat prima met me hoor, met vriendje en dinnetjelief ook. Behalve dan dat ik afgelopen zaterdag nog te maken kreeg met een pisvlek zoals jijzelf, maar dat houd je toch. Schrijf ik het van me af. jalta.nl/column/moontje-op-canal-pride...

Naomi71 | 07-08-17 | 17:49

@Overrijp | 07-08-17 | 17:18 | reageer
Rutte is niet genderneutraal, dat is gewoon een groot uitgevallen naaktslak zonder ruggegraat.

necrosis | 07-08-17 | 17:31

Oh shit, sorry voor de dubbele reactie, zie nu pas dat hij bovenaan staat

Naomi71 | 07-08-17 | 17:30

Het is ook altijd hetzelfde liedje met die genderneutralen. Worden ze op het station net met de juiste pronoun aangesproken, gaan ze meteen de omroeper bedreigen.

Naomi71 | 07-08-17 | 17:29
-weggejorist-
Naomi71 | 07-08-17 | 17:27

Graag een beschrijving van adamsappel, schoenmaat en handen! En heeft het een baarmoeder of een prostaat?

RickTheDick | 07-08-17 | 17:23

Dat heeft niets te maken met geslacht. Genderneutralen *voelen* zich genderneutraal , die trekken zich geen flikker aan van feiten en absolute waarheden. Dat is het probleem, dan kun je aankomen met prostaat of baarmoederen, maar dat word gewoon ontkend.

peterdh | 08-08-17 | 09:37

@Ongeblustekalk | 07-08-17 | 17:12 | reageer
Natuurlijk, gender/ geslacht staat niet vermeld op je rijbewijs.
Als jij je roze papiertje hebt mag je zelfs een Marsmannetje/ vrouwtje/ hetje zijn.

necrosis | 07-08-17 | 17:22

Eshek | 07-08-17 | 17:16
Dat is vrij eenvoudig te beantwoorden.

Ongeblustekalk | 07-08-17 | 17:22

Over een jaartje is de standaard tekst "iemand gezocht" om een jaartje daarop gewoon niemand meer te zoeken,want dat is erg discriminerend voor de gezochte natuurlijk.

Vergeetmeniet | 07-08-17 | 17:19

De Griek | 07-08-17 | 17:03
Onze leiders zijn democraties (sixties spelling) gekozen door het volk. Wanneer jij deze tegen de muur zet, zet je dus het volk tegen de muur. Daarnaast roep jij op tot geweld.
Ga dus maar weg.

Ongeblustekalk | 07-08-17 | 17:19

Volgens mij bedoelen ze met genderneutraal een Mark Rutte type.

Overrijp | 07-08-17 | 17:18

Hoe zouden ze dat doen in Frankrijk met Le en La?
Zover ik mij kan herinneren is Le mannelijk en La vrouwelijk.

Eshek | 07-08-17 | 17:16

In Duitsland wordt het nog moeilijker met die, der en das.

Jeff Hawke | 07-08-17 | 17:19

Nee, heel makkelijk: in Duitsland wordt gewoon alles "das."

Xirdalan | 07-08-17 | 17:21

Tjezus hadden we dit dan niet 15 jaar geleden kunnen invoeren, dat had echt punten gescheeld tijdens mijn Duits proefwerken.

peterdh | 08-08-17 | 09:42

@Rammstein | 07-08-17 | 16:59
Heb je het over de tegelvolgorde?

necrosis | 07-08-17 | 17:13

Ja

Rammstein | 08-08-17 | 00:09

necrosis | 07-08-17 | 17:07
Genderneutralen, mogen die een voertuig besturen, weet jij dat?

Ongeblustekalk | 07-08-17 | 17:12

M'n WTF's waren al op voor de rest van de maand.

hStripe | 07-08-17 | 17:11

Heel simpel dit, ze hadden gewoon geen gezicht gezien, en dan weet je het niet, hè.
En om maar te deugen maak je er een genderneutraal persoon van.
Goed gedeugd, stelletje deugnieten!

Nuchternederland | 07-08-17 | 17:10

'Geen bobbel of teen, dan is het er één'! Binnenkort in het handboek plisie worden.

Dr. Blechtrummel | 07-08-17 | 17:10

Als iemand met klachten over genderneutraliteit begint tegen mij, dan krijgt ie een stoeptegel van mij tegen z'n bakkes. Politie of niet.

TRUMP | 07-08-17 | 17:10

Genderneutraal kan helemaal niet. Die fiets heeft toch een ventieltje? We maken het ingewikkelder dan het is!

hans6100 | 07-08-17 | 17:08

@Cheeky Bastard | 07-08-17 | 16:44
Over Piet gesproken, waar is de KarbietPiet gebleven?

necrosis | 07-08-17 | 17:07

Zo zie je maar weer, zoek en gij zult vinden..

tata1981 | 07-08-17 | 17:07

Ook kleurloos neem ik aan? geslachtsloos, kleurloos, karakterloos, haarloos. Waar eindigt dit? Stuurloos denk ik.

Rheia | 07-08-17 | 17:07

Als politieagent zijnde zou ik niet weten waar ik naar moet uitkijken. Ik zou eerst de kenmerken van de genderneutralen moeten kennen, zodat ik daarmee al-of-niet etnisch kan profileren teneinde het veronderstelde geboefte in de kraag te kunnen vatten. Soms lijkt het wel of ik plotseling normaal ben geworden. Of, wat ook kan, dat de rest van de wereld knettergek is geworden.

Nivelleermarionet | 07-08-17 | 17:05
-weggejorist-
De Griek | 07-08-17 | 17:03

Is een genderneutraal persoon zoeken net zoiets als een Pokémon vangen?

Broekpaling_bezitter | 07-08-17 | 17:03

Nee, daar krijg je nog aanwijzingen.

peterdh | 08-08-17 | 09:41

DerkArie-ut-de-Achte | 07-08-17 | 17:02
Ik vrees dat het echt is.

Ongeblustekalk | 07-08-17 | 17:03

Trouwens. Ik zou Monique doen.

Plukkiehaar | 07-08-17 | 17:03

Rammstein | 07-08-17 | 16:59
Zei je vriendin dat vannacht?

Ongeblustekalk | 07-08-17 | 17:02

Hij/zij? Schizofreen persoon?

Dutch_Holland | 07-08-17 | 17:02

Ga er van uit dat dit een geintje is dan wel een ironisch daad van verzet van een gender neutrale politie man/vrouw/etc.

DerkArie-ut-de-Achte | 07-08-17 | 17:02

Het is dat het zo grappig is maar bijna dacht ik dat het echt waar was! hihihi haha hohoho de politie zoekt een "genderneutraal" persoon! WTFOMFGBBQ~!! Oooo... Wacht even.. Het is echt?!

Koning één oog | 07-08-17 | 17:01

De politie is verward, want eerst zoeken ze naar een genderneutraal persoon en vervolgens hebben ze hij/zij aangetroffen. Ja wat is het nou, genderneutraal of toch hij/zij???

SaintNick | 07-08-17 | 17:00

Peter Emile | 07-08-17 | 16:58
Zo noem ik de meeste reaguurders ook, gewoon omdat het waar is.

Ongeblustekalk | 07-08-17 | 16:59

Zegt de valse lesbo.

VerenigingVanDieven | 07-08-17 | 18:44

Waarom anders om ??????

Rammstein | 07-08-17 | 16:59

Vroeger, d.w.z. vóór de politisering van de Nederlandse taal (in politiek links-correcte zin uiteraard), hadden we het gewoon over "een verwijfd type". Wist je tenminste waar je aan toe was.

Peter Emile | 07-08-17 | 16:58

Hoe moet ik mijn oom en tante nu aanspreken? En mijn neef en nicht? Zus? Broer? Opa en oma? Pa en ma?

Steinway | 07-08-17 | 16:57

"familielid" natuurlijk.

Slipsnifter | 07-08-17 | 20:01

Is een boerka eigenlijk gender neutraal?

Plukkiehaar | 07-08-17 | 16:55

Binnenkort ook op Opsporing Verzocht:" de etnischneutrale verdachte."

Xirdalan | 07-08-17 | 16:54

Genderneutraal, halflang haar, donkerblond: duidelijk een tussenin type. Waarom rijdt het dan op een binaire fiets (zwarte mountainbike). Ik had eerder een grijze cross-over verwacht, liefst nog met hybriede aandrijving.

paul96 | 07-08-17 | 16:54

En die mountainbike zou zo maar eens halverwege het proces naar een oma-fiets kunnen zitten.

Nomen | 07-08-17 | 16:53

Burgernet, ben ik daar ook lid van, of ben ik te vroeg geboren?

bambi1970 | 07-08-17 | 16:53

TheseDays00 | 07-08-17 | 16:46
Blauw natuurlijk, tsss
Mensen met donkere ogen zijn vaker crimineel.

Ongeblustekalk | 07-08-17 | 16:47

Een baard en een jurk dus.

TheseDays00 | 07-08-17 | 16:47

Wat een rare, achterlijke wereld is het aan het worden. Nog even en onze Dikke van Dale gaat alle vrouwelijke en mannelijke woorden aanpassen. Dan schrijf je voortaan het auto, het hamer, het computer en ga maar door. Overigens heb je het dan ook ineens over het minister-president en dan klopt het misschien wel weer met je gevoel.

Vespucci | 07-08-17 | 16:46

Dude, het is "die auto", "die meisje" etc.

ikbenerweer! | 07-08-17 | 17:18

immers&daarentegen | 07-08-17 | 16:42
Het keek terug en zei: en wat zijn jullie dan voor zooitje ongeregeld?

Ongeblustekalk | 07-08-17 | 16:46

Ja maar dat kwam door de hond die mee was, een Deense Deugdog.

immers&daarentegen | 07-08-17 | 16:55

Mag je iemand op zijn bruine ogen vertrouwen, of alleen mensen met blauwe ogen?

TheseDays00 | 07-08-17 | 16:46
-weggejorist-
De Griek | 07-08-17 | 16:45

Was het Piet de Travestiet?

Cheeky Bastard | 07-08-17 | 16:44

Ze hebben dus een Homo opgepakt, alleen dat mag je niet meer zeggen tegenwoordig.

Ongeblustekalk | 07-08-17 | 16:44

Zodra iemand als "genderneutraal" wordt omschreven weet je dat het uiterlijk van betrokkenen onbespreekbaar is wegens verboden te bespreken - dus eenvoudig te herkennen wegens .. umm .. ook al verboden te bespreken.

Eitje om op te pakken dus, overal waar geen grote opvang voor geestelijk anders georganiseerde mensen is.

Jan Passant mk2 | 07-08-17 | 16:42

Ik zag er hier net ook 1, ik heb het hele gezin gemobiliseerd gekregen en we zijn naar het gaan kijken. Kei leuk! We hebben ook gevraagd hoe het 't liefste aangesproken wil worden, dat werd ons niet door het in dank afgenomen. Jammer dat de zinnen zo niet meer 'lopen' maar dat hoort dan maar bij de tijd waarin we leven. Ik ben toch ook benieuwd wat het volgende gaat worden met SJW- taal en dergelijke. Ik wil echt mega-graag deugen en doe overal aan mee.

immers&daarentegen | 07-08-17 | 16:42
-weggejorist-
Tuborg øl | 07-08-17 | 16:46

Het moet natuurlijk zijn: "het tijd", in plaats van "de tijd"!

FCDenBosch | 07-08-17 | 16:56

Er deugen gelukkig steeds meer hetero's en LHBTQID66GL'ers, ook hier op GS!

immers&daarentegen | 07-08-17 | 17:02

@ pomodorus | 07-08-17 | 16:30 | reageer
1 wel. Ahhh, zo was hij/zij te herkennen.

TheseDays00 | 07-08-17 | 16:39

Let maar op... Het is wachten tot één of ander groepje zich opwerpt om de genderneutrale piet te introduceren.

nietsdoenerT | 07-08-17 | 16:39

De chip in mijn hersenen heeft deze herkennings-ap nog niet.
Ik draai nog op binary raw.

MistaRazista | 07-08-17 | 16:39

Sinds we Rutte hebben is genderneutraal heel gewoon

pomodorus | 07-08-17 | 16:38

Nou, een gender neutraal person geeft toch een soort van stereotype verwachtingspatroon. Als daaraan voldaan is, dan was de omschrijving effectief.
Als je "verdachte (m/v)" neerzet wordt het wel erg moeilijk.

HA, BIER!1! | 07-08-17 | 16:38

Wanneer houdt het op? Dat de meerderheid altijd maar verplicht moet bukken voor iedere zucht en scheet van minderheidsgroepen. Hoeveel transgenders zijn er in Nederland? Naar schatting van SPB, 48.000. Dat is 0,03% van de bevolking.
Krijgen we dadelijk ook nog verwarde personen toiletten, anti sinterklaas aanhanger abri's, en eerlijke PVDA-ers carousel baantjes
oh wacht.....

Olleke | 07-08-17 | 16:37

Suggestie: doe de rekensom nog eens.... tip: NL heeft geen 160 miljoen inwoners

FW Ta-183 Huckebein | 07-08-17 | 17:13

Je hebt gelijk, een nulletje teveel. Vind ik het nog steeds een flinke minderheid. En dit is alleen maar berekend op inwoners tussen 15 en 70 jaar oud

Olleke | 07-08-17 | 18:18

Mijn vader noemde dat een "broodje halfom", iets wat helemaal niets was

Libertinowitz | 07-08-17 | 16:36

Ik zou "het" niet doen.

Denkhetnjet | 07-08-17 | 16:42

Ik wel.

Parsons | 07-08-17 | 16:59

Halflang haar, rechts kort / links lang, en dan aan een kant een jurk, en aan de andere kant een zwart pak. Begrijp precies wat ze zoeken!

Padre Grassi | 07-08-17 | 16:36

I don't want to live on this planet anymore.

SanderEvers | 07-08-17 | 16:35

Goeden trol

galbitang | 07-08-17 | 16:34

Zouden ze op het politiebureau ook een genderneutraal toilet hebben?

sub zero ice cold | 07-08-17 | 16:34

"het is gevangen." Hahaha. Dag mevrouw mooie fiets, heeft u een penis? Dan bent u hierbij aangehouden.

Mennisko | 07-08-17 | 16:34

Waarschijnlijk een subtiele daad van verzet van onze veelgeplaagde dienders op straat

BASinnic | 07-08-17 | 16:33

Hoe de fuck ziet zo iemand er uit?? Wat een schijtland is Nederland geworden...

Arijane | 07-08-17 | 16:33

Ik vermoed dat ze ipv 'Genderneutraal" "Androgyn" bedoelden.

Pikkebaas | 07-08-17 | 16:31

Ik zou niet weten hoe zo'n ding te herkennen.

Dutch_Holland | 07-08-17 | 16:30

Wordt echt tijd voor een Hollandse Lente.
Liefst zonder geweld.
Maar wat moet, moet.

pennestront | 07-08-17 | 16:30

Wie gaat er dan bij Pauw op tafel dansen?

vanBarchum | 07-08-17 | 16:34

3 tieten is niet genderneutraal denk ik, of wel?

pomodorus | 07-08-17 | 16:30

allemachtig wat een niveau zeg. Hoe herken je een genderneutraal persoon? Ik vraag t me af.

deluiegriek | 07-08-17 | 16:29

We... zijn... gedoemd...

Ad Hominem Tu Quoque | 07-08-17 | 16:28

Fuk, te laat.

vanBarchum | 07-08-17 | 16:28

Ok dus we zoeken iemand zonder XX en zonder XY chromosomen? I'M ON IT!

vanBarchum | 07-08-17 | 16:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken