Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ook NS gooit dames en heren onder een bus

In navolging van het volledig spoor bijster zijnde Amsterdam gaat ook de NS het gebruik van 'dames en heren' afschaffen. Want er zou zomaar iemand met een bipolaire kutlul in zijn broekje op het perron kunnen rondlopen die zich gekwetst voelt door zulke volstrekte idiote omgangsvormen als 'dames en heren'. Nu maar hopen dat stationsstem Tuffie Vos niet de hele LGBTQPQORSTUWQWERTY-gemeenschap afzonderlijk gaat aanspreken, want dan rijdt er geen trein meer op tijd. Naar het oosten.

Social

Genderneutrale Poll

Hoe zit u in uw gender vandaag?


Poll is Verlopen.

Genderneutrale Poll

Hoe zit u in uw gender vandaag?

Reaguursels

Inloggen

"Beste reiziger" voelt alsof ik op vakantie ga. Terwijl ik een station later alweer uitstap.

Bestedamesenheren | 29-07-17 | 08:58

Verdikkeme.
Heb ik er tien jaar over gedaan om mezelf van een vrouwtje naar een mannetje te laten omwerken, -kostte ook nogal wat- en willen ze nog steeds geen meneer tegen me zeggen.
Trouwens, dat ombouwen is helemaal in tegenwoordig.
Het wordt door de verzekering vergoed en je telt eigenlijk zonder geslaagde verbouwingswerkzaamheden niet meer mee vandaag de dag.

mallekater | 29-07-17 | 06:54

Ik weet het niet met dat gender neutraal gedoe .. werd toevallig aangesproken afgelopen middag door 2 opgewonden jongeren op een scooter. En die waren pissig omdat ze iets niet konden vinden.... Maar vroegen wel netjes van... Meneer weet U ook waar ik ... vind..... zouden ze gender neutraal een vraag stellen van hé doe daar... hoe vind ik dat .... boeie ... loop er aan voobij.

kereltie_ut_drenthe | 29-07-17 | 03:55

Vanavond in Nieuwsuur blijkt blijkt door het COC zowaar weer een variant toegevoegd in het schier oneindig kleurenpalet van deze club gestoorden, Jawel; de N! Van Non-binairen (vroeger nog gewoon potten en nichten). Wat de stand brengt op LHBTQIN. Tot het volgende journaal in ieder geval.
Geen hond die er nog een touw aan kan vastknopen. Zelfs binnen de regenboogclub heerst opperste verwarring, hadden die mannen zich net met veel moeite (en torenhoge kosten voor de premiebetaler) tot net alsof 'vrouw' laten ombouwen en andersom, moeten ze nu weer allemaal genderneutraal worden.
Het gaat wel heel erg hard ineens allemaal, en niet toevallig in dezelfde week in zowel Engeland als hier. Er zit hier een club ontiegelijk te wrikken aan de fundamenten van de samenleving, de boel te ontwrichten, onrust te zaaien. In toch al extreem onzekere tijden als deze zijn dat hele gevaarlijke grappen.

HertoginHoezoda | 29-07-17 | 00:26

Je zult maar opstaan in de ochtend en dit bedenken... wat voor waailap ben je dan?

JanvdLisme | 29-07-17 | 00:04

o/t/ heb ik een 'joop-virus'? (Een stuiterende bal)

AntiSoof | 28-07-17 | 21:23

Reiziger is een mannelijk persoon, die reist. Een vrouwelijk persoon die reist, wordt een reizigster genoemd. Humor, dat genderneutrale gaat nog best een dingetje worden bij de NS.

Libertinowitz | 28-07-17 | 18:41

Dit is de mondiale politieke agenda van de globalisten. Het is begonnen in de VS en Nederland moet dan weer zo nodig meedoen.
Weer een voorbeeld van de weg-met-onze-cultuur.
Daarbij zie je dat grote bedrijven het voortouw nemen en deze politieke agenda willen uitvoeren.
De versmelting van overheid met bedrijfsleven heet fascisme.
En dat is puur wat dit is: fascisme.

Rest In Privacy | 28-07-17 | 18:00

En als ik geen reiziger maar een uitzwaaier ben?
.
Hoe zit trouwens van Boxtel in zijn gender vandaag?

Rest In Privacy | 28-07-17 | 17:37

Ik wil met meneer aangesproken worden. Waarom luistert de NS alleen naar de LGBT patienten en gutmensch links liberale mafklappers in het falende NS MT?

nerugaer | 28-07-17 | 17:12

@reacties : wist ik niet moet wel een bijzonder kleine minderheidsgroep zijn, maar interessant om te weten. Zuigend vraagje : Is er iets anders met die mensen aan de hand dan een penis of een vagina ?

En voor die eene met een nazi tik : Godwinnen is zo uit de mode SJW-Tje.

GerMonster | 28-07-17 | 17:03

Bestuurders bij de overheidsdiensten in dit land zijn knettergek geworden. Voor zover ze dat al niet waren. Het wordt ook tijd voor gendervriendelijke voetgangerslichten misschien? Stoplichten voor kleurenblinden? Meer naar links opendraaiende deuren voor linkshandigen en lesbische fietspaden ( met dank aan Gerrit Komrij)..

knerf | 28-07-17 | 16:50

Maar wacht eens even, als een transgender van man naar vrouw wil transformeren of andersom, dan is deze persoon toch tevreden met het feit dat hij of zij vervolgens met meneer of mevrouw aangesproken wordt?

devil13 | 28-07-17 | 16:25

"Dit gender-gezeur komt rechtstreeks van de linkse campussen uit de VS overgewaaid." Admiraal Balthasar | 28-07-17 | 12:36
Nee, dit komt rechtstreeks van het Tavistock instituut. Dit zijn gecentraliseerde meerjarenprogramma's om een herdefiniering van sociale constructies in onze maatschappij te bewerkstelligen (social engineering). Dit is één van hun proeftuinen: www.radiotimes.com/news/2016-11-16/ins...
Op Europees niveau zijn hierover naar verluidt geheime afspraken gemaakt (en vermoedelijk ook over de ontmanteling van de natie-staat). Bekend is in ieder geval dat het Tavistock instituut mede gefinancierd werd door de Rockefeller foundation en ook in verband kan worden gebracht met de hippie-beweging uit de jaren 60.

#enpassant | 28-07-17 | 16:13

PS,

Die genderneutrale toiletten is natuurlijk niet om mensen uit te sluiten of te pesten, maar eenvoudiger: Een herentoilet is 2 normale potten en 2 tot 4 Urinoirs danwel pisbakken. Een vrouwentoilet heeft een maandverbandemmer per pot.

Als je alle toiletten voor iedereen laat gelden, krijg je allemaal rare problemen en kosten. Want alleen maar normale potten is veel duurder, en moeilijker schoon te houden. Tevens moet dan elk toilet een maandverbandemmertje krijgen. En doorspoelen van een normaal toilet kost veel meer water dan een Urinoir. Daarbij, een vrouw voelt zich denk ik minder op haar gemakt als ze in haar eentje is en naast haar een bouwvakker even lekker zit te schijten. Beetje ackward nietwaar?

Sowieso is het een vreselijk dom iets, want 99% van de mensen wil het NIET, en 1% wil het wel. En toch doen we het? Dus de minderheid heeft het nu voor het zeggen?

Waanzin.

harry21 | 28-07-17 | 15:52

Oh... ik mag geen youtube linkjes meer doen? Wat is dit voor achterlijk reaguursysteem geworden? Als jullie nieuwe huisregels hebben: vertel die dan even!
Wat mag wel, wat niet?

Stormageddon | 28-07-17 | 15:46

"Dit is een genderneutraal bericht". Jemig wat slecht, wat is dit voor onzinnige informatie in een korte communicatie? Zal wel iets Randstadachtigs zijn, veel sterkte daar. Haha.

harry21 | 28-07-17 | 15:44

De ouderwetse degelijke omgangsvormen verdwijnen langzamerhand. Met "Beste reizigers" is natuurlijk niets mis mee, maar wat is er mis met Dames en Heren? Voel je je als man een vrouw dan wordt je toch keurig aangesproken met "Dames" en omgekeerd ooit.

Mannes | 28-07-17 | 15:41

@dingflobbipsinjemond | 28-07-17 | 08:40
Genetisch gesproken heb je maar twee smaken: mannetjes en vrouwtjes. Dat sommige mannetjes zich geen mannetjes voelen, en omgekeerd sommige vrouwtjes idem dito, doet dar niets aan af. Ze mogen zich ook best anders voelen. Maar als de NS zijn reizigers begroet met "Dames en heren", dan dekt dat beide categorieën al en hoeft niemand zich gediscrimineerd te voelen. Het wordt pas discriminatie als je een transgender die zich vrouw voelt terwijl hij uiterlijk nog wat mannelijke trekjes heeft, aanspreekt met meneer. Maar eerlijk, 'dames en heren', hoe meer algemeen wil je het hebben? En daarom is deze overstap zo'n onzin.
NS kan natuurlijk ook gewoon "hoi mensen" gaan roepen. Of is dat nog een stap te ver? Te populistisch?

Synecdoche | 28-07-17 | 15:37

BadLieutenant | 28-07-17 | 13:33
Jazeker. Kent u de film Finding Nemo? In het echt zou de papa van Nemo, na het kwijt raken van de enige vrouw in het gezelschap, zichzelf hebben omgetoverd tot vrouwtje en vervolgens het met haar zoon gedaan hebben om zodoende meer Clownfish te creeren. De natuur is veeeele malen complexer dan man/vrouw als be-all end-all definities.

d1rk | 28-07-17 | 15:33

Homo of lesbisch, je blijft man of vrouw. Transgender is man of vrouw geworden. Wat is het "probleem".
Is er niet, maar niet getreurd dan maken we er een "probleem" van.

Mediondng | 28-07-17 | 15:18

Voortaan spreek ik de conducteur ook gendernetraal aan: Hé Dinges!

OswaldoGerrax | 28-07-17 | 15:05

Win-win situatie: Ik voel me vandaag een kale negroïde vrouw met een blonde pruik en een slavernij over over over grootouder complex. Kom ik nu in aanmerking voor schadevergoeding? Nee? Dan voel ik me daarover beledigd en eis ik daarvoor een schadevergoeding. Want wie is die rechter om te zeggen dat ik me niet zo voel.....
*Facedesk*

Is dit nog nieuws? | 28-07-17 | 14:59

"Hallo , stelletje kutlullen"

King of the Oneliner | 28-07-17 | 14:38

@Ongebluste 09:17
Rechtlijnigheid is vaak een karaktereigenschap die automatisch aan nazaten doorgegeven wordt.
Best vervelend als men zich realiseert dat de eigenschap aanpassingsvermogen daar niet zo goed mee strookt.
Das nl evolueren.
Op het moment dat evolueren dus niet meer gaat is de soort gedoemd uit te sterven.
Er zullen in de nabije toekomst best een aantal soorten uitsterven..
Oa de rechtlijnigen.

D-Fens_1963 | 28-07-17 | 14:37

Ik heb de grootste asexuele transgender van Nederland ooit eens tegen Wilders horen roepen "doe is normaal joh" kan die dat nu is over deze waanzin kunnen roepen .

therevenant | 28-07-17 | 14:32

woord van het jaar 2017 is geworden 'genderneutraal'

Diedenien | 28-07-17 | 14:17

Heb ik net die SIRE campagne 10 keer bekeken die van jongens echte jongens wil maken. Ook de onverwoestbare broek besteld bij SIRE en dan krijg je dit weer als ik met de trein wil moet ik zittend plassen.

Simon_GS | 28-07-17 | 14:14

Compleet van de pot gerukt, dit idee. Hopelijk is het een grap en gaat dit niet echt gebeuren.

pjisonline | 28-07-17 | 14:12

Gaat er gewn om dat het goedkoper is op termijn denk..

Neut | 28-07-17 | 14:06

Je hebt behalve XX of XY ten minste ook X (aka X0), XXX, XXXX, XXXXX, XXY, XXXY, XY/XXY mosaieken en nog een ontzettende zwik andere combinaties. En dat zegt dan nog niet eens iets over wie je denkt dat je bent of op welke sekse je verliefd kunt worden en wat voor (combinatie van) geslachtsorganen je hebt.
zmooc | 28-07-17 | 13:40

Het gaat hier slechts om de kleine subklasse die zich zowel niet man als vrouw _voelt_ (met een chromosoompje meer of minder _ben_ je immers biologisch gezien nog steeds man/vrouw). Vervelend dat je zo met jezelf in de knoop zit, maar om die psychische aandoening op een voetstuk te zetten, zoals de NS nu doet (en Amsterdam, maar van dat nare dorp kun je 't verwachten) is niets meer dan virtue signaling. Je geslacht staat nog steeds op je NS kaart (de niet-anonieme, bijvoorbeeld).

Ik ben er overigens heilig van overtuigd dat het niet de mensen met dysforie zelf zijn die hier over klagen. Doorgaans hebben we er wel een legertje rubbertegelmillenials bij die zich over deze mensen ontfermt en beter snapt wat er aan de hand is dan de "slachtoffers" zelf en die dan ook aanspreekvormen verzinnen. U mag mij overigens in uw antwoord aanspreken met "hoogheid". Ik identificeer me namelijk met het koningshuis.

Hans Kwalzan | 28-07-17 | 14:03

TB2318 | 28-07-17 | 13:48
Kan iemand een dierenarts bellen?

Ongeblustekalk | 28-07-17 | 14:01

Sjors W. | 28-07-17 | 08:32
Dat was het eerste wat ik dacht , toen ik deze foto zag.

Bergbloempje | 28-07-17 | 13:58

Het denigrerende statement om het te hebben over de LGBTQPQORSTUWQWERTY-gemeenschap, waardoor op schrijnende wijze de draak wordt gestoken met de gecompliceerdheid van de betreffende gemeenschap geeft wel weer aan dat onze maatschappij wordt gedicteerd door de witte heteromannen en dat onze maatschappij doordrenkt is met homo-haat.
Homohaat en islamofobie. Bah!

TB2318 | 28-07-17 | 13:48

"LGBTQPQORSTUWQWERTY"
Hahaha, mooi hoe GS hier mee omgaat.
Maar sociale wetenschappen hé? Met gebrek aan talent kun je altijd nog genders uitvinden.

MikeLekkerBelangrijk | 28-07-17 | 13:44

Lupuslupus | 28-07-17 | 12:38

Ja, op basis van een geldige diagnose waarvoor dit de enige behandeling is.

Naomi71 | 28-07-17 | 13:40

Leven we tegenwoordig in een openlucht gekkenhuis ? Je hebt of XX of XY genen, iets er tussen in is er nog NOOIT geweest.
GerMonster | 28-07-17 | 08:35

Tering gast jij bent wel heel erg feitenvrij. SGP?

Je hebt behalve XX of XY ten minste ook X (aka X0), XXX, XXXX, XXXXX, XXY, XXXY, XY/XXY mosaieken en nog een ontzettende zwik andere combinaties. En dat zegt dan nog niet eens iets over wie je denkt dat je bent of op welke sekse je verliefd kunt worden en wat voor (combinatie van) geslachtsorganen je hebt.

zmooc | 28-07-17 | 13:40

Hebben we in de dierenwereld eigenlijk ook zoiets als 'genderneutrale' dieren, of is dit alleen voorbehouden aan ons soort, de mens? Says it all to me!
We hebben te maken met evolutie of degeneratie van ons soort, mag je zelf uitmaken hoe je hier instaat!

BadLieutenant | 28-07-17 | 13:33

Onlangs is in Amsterdam besloten een rusthuis voor beschadigde kippen en hanen te openen. Wij hebben al als enig land in de wereld een dierenpartij. De strijd om zwarte piet wel of niet barst binnenkort weer los. De slavernij van lang geleden wordt onze generatie door vrije nakomelingen van hen weer in de schoenen geschoven. Het niet integreren van moslims , ze willen het niet omdat ze hun afkomst en godsdienst als bepalend zien. En wij maar hun clubs en adviesorganen subsidieren. Een steeds grotere schuld en boetecultuur wordt als nieuwe inkomstenbron ons land opgelegd. En nu dan de afschaffing van de uitgesproken woorden: dames en heren uitgewisseld tegen genderneutraal alternatief. Dit alles bewijst dat Nederland af is, maf is. Het tijdperk van definitieve infantilisering is begonnen. Onderwijs kan na de lagere school stoppen.

Diepvrieshoeren | 28-07-17 | 13:32

Dus de linksgekkies en de sjw's willen de publieke ruimte genderneutraal maken terwijl gender geen keuze maar aangeboren is. Het vreemde is, wanneer voorgesteld wordt de publieke ruimte religie neutraal te maken dan schiet bij diezelfde mensen het schuim in de bek en raken de ogen bloeddoorlopen terwijl religie niet aangeboren maar een keuze is. Zouden deze types ook gaan strijden voor genderneutrale ingangen bij moskeeën aangezien die gescheiden ingangen voor mannen en vrouwen hebben? Denk het niet, hè. Heel naar volk.

Dick123 | 28-07-17 | 13:30

Hoe noem je onder deze.regels eigenlijk een neger of een negerin. Bij het zoeken naar fapmateriaal op internet maakt zoiets best verschil.

down | 28-07-17 | 13:29

Het moderne marxisme zal niet tevreden zijn totdat iedereen cultuurloos, geslachtsloos, identiteitsloos en hopeloos is geworden. Iedereen een onderdeel van een grijze vormloze massa zonder besef.

IslamPislam | 28-07-17 | 13:20

simpelman | 28-07-17 | 10:03
Daar trapt geen hond in.

Ongeblustekalk | 28-07-17 | 13:20

Ze kunnen er toch ook gewoon "Dames, heren en chromosoom-ontkenners" van maken?

Hans Kwalzan | 28-07-17 | 13:15

Admiraal Balthasar | 28-07-17 | 12:36
Juist Biologie onderschrijft dat er meer is dan simpel Man/Vrouw. Dit afschaffen en iedereen in M/V hokjes duwen is dan effectiever om jouw denkpatroon voort te zetten.

d1rk | 28-07-17 | 13:11

@ Gags Beasley | 28-07-17 | 12:54
Inderdaad. Echte transseksuelen (m/v of v/m) willen met mevrouw of meneer aangesproken worden. Die hebben ook helemaal niets met dit soort genderneutrale initiatieven.

mirvink3478 | 28-07-17 | 13:04

@ Olleke | 28-07-17 | 12:24
Van de 50.000 trangenders zouden er 22% geen kruisje bij M of V zetten. In dat geval moeten de omgangsvormen van 17.000.000 Nederlanders veranderd worden voor misschien 10.000 mensen. En dan nog alleen diegenen onder die 10.000 "weethetnietjes" die zich eraan storen, want dat zullen er nog veel minder zijn.

De waarheid is dat dit soort regels bedacht worden door niet-transgender/interseksuele deugmensen die zich druk maken over niet-bestaande problemen.

mirvink3478 | 28-07-17 | 13:02

Wanneer je een Mevrouw was en nu een Meneer bent geworden dan is het toch juist fijn om met 'Heren' te worden aangesproken?
Wanneer je een Meneer was en nu een Mevrouw bent geworden dan is het toch juist fijn om met 'Dames' te worden aangesproken?

Gags Beasley | 28-07-17 | 12:54

Dus treinen op tijd laten rijden is niet belangrijk of interessant maar net doen alsof er meer geslachten zijn dan man en vrouw is belangrijk voor het OV. Je kan wel zien dat de hippie generatie het land bestuurt... stelletje mafklappers daarzo

quasipas | 28-07-17 | 12:48

De NS heeft kennelijk al zijn vervoers problemen opgelost, elke reiziger heeft in en na de spits een zitplaats. Alle treinen rijden op tijd. Er is geen vertraging om dat het in de lente en zomer wat warmer is, of dat het er in de herfst wat blaadjes vallen of dat het in de winter vriest.

Als je als publieke organisatie de werkelijke problemen niet kan oplossen grijp je terug op het aanpakken van een probleem dat voor ongeveer 99% niet bestaat en dat los je op. Kan je je daarna op je borst kloppen dat je het goed gedaan hebt en deugd.

schone handen | 28-07-17 | 12:40

Daarnaast gebeurt er wel meer dan alleen een geslachtsoperatie: stembanden en adamsappel, gezichtschirurgie, borstvergroting, het hoort er allemaal ook bij.
.
Naomi71 | 28-07-17 | 10:29
.
En dat allemaal betaald door de zorgverzekering. Dezelfde zorgverzekering die mensen mijden omdat ze het eigen risico niet kunnen ophoesten! Wat een schande!

Lupuslupus | 28-07-17 | 12:38

Dit gender-gezeur komt rechtstreeks van de linkse campussen uit de VS overgewaaid. De volgende stap daar is het afschaffen van biologie uit het curriculum. Want die gekken menen dat "gender puur cultureel is, en mag absoluut niet gedefinieerd worden door iets wat voorschrijft dat er maar 2 mogelijkheden zijn bij Homo Sapiens".

Admiraal Balthasar | 28-07-17 | 12:36

Dit slaat als een tang op een varken want iedereen is man of vrouw, zo ook transgenders en mensen die beide geslachtskenmerken zouden hebben worden op beide kenmerken aangesproken, netter kan niet. Nu schijnen er mensen te zijn die zich man noch vrouw voelen, ze zijn het wel maar voelen zich niet zo en voor die mensen wordt iedereen met beste reizigers aangesproken. Maar wat nu als iemand zich geen reiziger voelt, volgens de redenatie van de NS worden die mensen door de NS onnodig gekwetst en buitengesloten!!!!!!!!

Echter, dit heeft niets te maken met het zogenaamd voorkomen van kwetsen, dit is het bedrijven van politiek. De huidige generatie topbestuurders blijken voort te komen uit een hele zieke generatie die binnen no-time alles willen vernietigen wat door tig generaties is opgebouwd.

Dick123 | 28-07-17 | 12:28

Van de zotte weer. Er zijn schijnbaar ongeveer 50.000 mensen in Nederland die zich, hoe vervelend voor hen het ook is, niet thuis voelen in hun lichaam. En daar moeten dan 17 miljoen mensen zich aan aanpassen.
Er mag van het COC niet gezegd worden dat jongens meer mogen ravotten, De sexualisering in MSM mag niet terwijl er hordes vrouwen op instagram aandachtsfoto's zetten.
Er mag niets meer in de wereld

Olleke | 28-07-17 | 12:24
-weggejorist-
nietmijnbaardvriend | 28-07-17 | 12:20

De diversiteits-hysterie heeft nu écht geleid tot totale waanzin. Dat de instigatoren van deze 'genderneutrale' idiotie niet eens inzien hoe krankzinnig ze bezig zijn, is nog het ergste en meest verontrustende.

Peter Emile | 28-07-17 | 12:16

Laat Disneyland het maar niet weten, kunnen ze opnieuw 100 samples laten inspreken door de voice actors

Tini | 28-07-17 | 12:04

Nou, dan toch mazzel dat de Nederlandse taal redelijk onzijdig is. Als de Fransen of Russen dit soort denken willen doorvoeren, moet hun hele taal op de schop. (Bij de werkwoordsvorm vt bijvoorbeeld, moet je al weten of je met een man of een vrouw te maken hebt.)

kapoerewiet | 28-07-17 | 12:01

BadLieutenant | 28-07-17 | 11:50
Inderdaad. Aanstelleritis. Maar dan aan jouw kant. Niet zo aanstellen dus.

d1rk | 28-07-17 | 11:59

Die zogenaamde genderneutrale wc's van NS zijn idd een prima afspiegeling van het gehele bedrijf.

Organische evolutie | 28-07-17 | 11:58

Ik ben opgegroeid in een tijd waar we mannen en vrouwen hadden, die hetero, homo- of bi-seksueel waren, lekker overzichtelijk en géén gezwets over LBGTQenzovoort. Ik word dus écht oud en mijn hersenen slaan op hol door al die nieuwerwetse opvattingen.
Aanstelleritis en hype is wat er bij me opkomt!

BadLieutenant | 28-07-17 | 11:50

Stel je voor: Dan ben je transseksueel en heb je jaren lang hormoontherapie, operaties etc. gehad. Allemaal heel zwaar. Wil de NS je zwaarbevochten geslacht niet erkennen alsof het hebben van een geslacht een soort ziekte is. Ik vind dit allemaal heel erg cis- en transfoob.

IslamPislam | 28-07-17 | 11:50

En het voetballen? Er is gewoon voetbal en damesvoetbal. Maar waar moet ik, als piemeltwijfelaar, voetballen? En waar moet ik na afloop douchen? Ik denk dat mijn boerka maar gewoon aanhoud onder de douche. Wij allochtonen houden toch al graag wat kleding aan als we onder water staan,

JvanDeventer | 28-07-17 | 11:47

Het is een politiek zeer correcte actie om daarmee tegemoet te komen aan de vele vluchtelingen die zich de afgelopen 15 jaar op onze kosten hebben laten ombouwen.

LolaBabooshka | 28-07-17 | 11:42

Ik voel me als heer gekwetst dat ik over een kam wordt geschoren met de rest van die stinkende reizigers

Gehaktbalmetketjap | 28-07-17 | 11:39

LGBTQPQORSTUWQWERTY
waar is de H van hetero ? ik kan me hier niet echt betrokken bij voelen.

boccelullus | 28-07-17 | 11:34

Ik ga demonstratief vanaf heden op het damestoilet pissen, met de bril naar beneden. Dat zal ze leren.

Wobbelplatte | 28-07-17 | 11:34

@ mirvink3478 | 28-07-17 | 11:10

Tsja, eens. We zitten hier niet op de Joop, en laten we dat vooral zo houden.

HoogToontje | 28-07-17 | 11:26

De Dierenwinkel van Jiskefet was zijn tijd ver vooruit.
Hoe is het met het Gems?

Piet Karbiet | 28-07-17 | 11:25

@ hxl | 28-07-17 | 11:03

Ik zou dan 'anusbedrijf' zeggen. Een anus heeft tenslotte iedereen!

HoogToontje | 28-07-17 | 11:23

Jezus christus doe even normaal. Prima als sommige mensen niet goed weten wat hun geslacht is. Het is een psychische afwijking maar dat geeft verder niks, maar waarom zo overdreven, spreekt toch voorzich dat ook mensen met een verward geslacht welkom zijn? Anders moet je ook specifiek vermelden dat lelijke mensen en mensen met een laag IQ en autisten ook welkom zijn in je trein. Wat een onzin en aanstellerij.

panadol_extra | 28-07-17 | 11:20

Binnenkort dus ook aparte coupé's voor homo's, pardon: LHBTIenz.-ers, en moslims?

Cor Netto | 28-07-17 | 11:19

Gelukkig hebben de treinen al decennia een genderneutrale WC aan boord.

Piet Karbiet | 28-07-17 | 11:18

mirvink3478 | 28-07-17 | 11:10

Inderdaad. Laat dat even weten VOOR er op reaguur geduwd wordt.

d1rk | 28-07-17 | 11:15

Beste nieuwe Geen Stijl,
Wat voor zin heeft het om te reaguren als reacties automatisch geweigerd worden met een popup "Heb je ook een samenvatting" of andere opmerkingen. Een aantal reacties komen er wel door, anderen worden met een dooddoener automatsch geweigerd en omdat ik niet voor het plaatsen de tekst in de clipboard heb gekopieerd ben ik die tekst kwijt. Hebben jullie liever dat ik met een paar flauwe one-liners reageer ipv met een serieuze reactie? Doe dit nog een paar keer en ik kap ermee na jaren trouw reaguren.

mirvink3478 | 28-07-17 | 11:10

Truttig, zielig en irritant

Gags Beasley | 28-07-17 | 11:07

De ECB en de mensen die daar werken hoeven niet aan gender neutrale regelgeving te voldoen. Die staan namelijk boven de wet.

Príncipe | 28-07-17 | 11:05

Stel dat ik zou willen zeggen dat de NS een kutbedrijf is; hoe zeg ik dat dan in het genderneutrale taal?

hxl | 28-07-17 | 11:03

'Reiziger'?? Dat maak ik zelf wel uit, ja. Als ik in de trein ga zitten maakt mij dat nog geen 'reiziger' hoor. 'Mens', zo wil ik aangesproken worden, of beter nog: 'Wezen'. 'Organisme' mag ook.

Zenzeo | 28-07-17 | 11:02

Iedereen wilt zichzelf zijn. Waarom is het een probleem dat ik als vent wilt worden behandelt en niet als een of andere gestoorde randdebiel ?

loser | 28-07-17 | 11:02

Dat is niet zo, je hebt trisomie, een chromosoom te veel (bijvoorbeeld bij Syndroom van Down). En een chromosoom te weinig is ook mogelijk (wat ik zelf ook niet wist.

(Sorry type op de smartphone is niet mijn sterkste punt)

nikolaos | 28-07-17 | 11:01


Leven we tegenwoordig in een openlucht gekkenhuis ? Je hebt of XX of XY genen, iets er tussen in is er nog NOOIT geweest. Je seksuele voorkeur of geestelijke stoornis is geen geslacht.

Wanneer bereiken we de top van deze waanzin voor iedereen weer wakker wordt, of zijn we verloren in een linkse hel ?

GerMonster | 28-07-17 | 08:35
Dat is niet zo, je hebt trisomie, een chromosoom tev eel, ook bestond (bijvoorbeeld bij Syndroom van Down). En een te weinig is ook mogelijk (wat ik zelf ook niet wist.

Ik zeg het maar, want anders geef je bij een discussie je tegenstander een stok ommee te slaan.

Verder, op zich vind ik het niet zo heel erg, maar zit een beetje te zweten voor het verhaal achter dit fenomeen. Want de ideologen achter deze plannen lijken nooit blij te zijn en voor je het weet, weet niemand weer wat je zou mogen zeggen.

nikolaos | 28-07-17 | 10:59

Zo wordt een eens mooi staatsbedrijf volledig belachelijk gemaakt door haar Demagogen 666 bestuurder. Links/liberale nonsens van de bovenste plank. Moedernatuur kent slechts mannen en vrouwen bij zoogdieren.Het watermerk wordt door de chromosomen bepaald.Spijtoptanten (menselijke)kunnen natuurlijk wel hun pik afsnijden maar vrouwen worden het nooit.Ziekelijk dat de NS deze links/liberale Blödsinn over de treinreiziger uitstort.

Eendragtmaaktmagt | 28-07-17 | 10:58

Is de kwalificatie "zwart-rijder" nog wel toegestaan tegenwoordig ? We zijn de negerzoen en zigeunersaus ook al kwijt wegens,......., ja waarom eigenlijk ? Ergens zit er in ieder geval een groepje mensen in Nederland die echt niets beters te doen heeft dan zeuren.

Ruikbaard | 28-07-17 | 10:58

Ik hoor net dat Artis de verschillende dieren niet meer met een apate naam gaat aanspreken. Dat is discriminatie. Alle dieren heten voortaan "dier".

wijzegeit | 28-07-17 | 10:57

Ik ga m'n aandelen De Ruijter verkopen; blauwe en roze muisjes mogen straks ook niet meer.

K4 | 28-07-17 | 10:53

Bigi Bana Boy | 28-07-17 | 10:48
Dat mag ik hopen ja, Joop ken ik alleen maar van de geenstijl topics. Zou gek zijn als ik per ongeluk daar terecht gekomen was.

d1rk | 28-07-17 | 10:53

d1rk | 28-07-17 | 10:44
Je weet dat je hier niet op Joop zit ?

Bigi Bana Boy | 28-07-17 | 10:48

Waarom denkt iedereen maar altijd mee te moeten doen met het SJW concept, je kunt het immers ook volledig negeren.

devil13 | 28-07-17 | 10:48

Ik wil graag een reservaat voor Nederlanders zoals ik. Waar vrouwen vrouwen zijn en mannen mannen. Waar je dat gewoon aan de kleding kunt zien. Waar alcohol accijnsvrij is en roken gewoon toegestaan. Waar burgers wapens mogen dragen. Omgangsvormen gerespecteerd worden. Buitenlanders niet langer dan 24 uur welkom zijn. De lessen op school altijd doorgaan. Waar mensen werken omdat ze anders niets te vreten hebben. Waar Parkeren gratis is. Waar geen spoor ligt en geen stations z zijn. Waar een zebrapad gewoon zwart wit is. Waar de politie boeven vangt. Waar niet geflitst wordt. Waar alleen de Nederlandse vlag wappert. Waar het leger de grenzen bewaakt. Een reservaat ter Grootte van Luxemburg is voldoende. NAW bekend bij de redactie.

Stijlicoon | 28-07-17 | 10:48

ik moest nog een officiële brief naar de gemeente sturen. Gisteren had ik daar in mijn onschuld nog "Geachte dames en heren" boven gezet maar ik ben bang dat ik nu een BOA op mij dak krijg. Dus heb ik er na lang nadenken maar "Howdy! Ambtenaren" boven gezet.

jan-lul-de-behanger | 28-07-17 | 10:46

Terecht. Het is tijd dat we gewoon stoppen met geslachtslabels. Doen wat je wil met wie je wil ongeacht wat er in de broek gebeurt. Niet over zeiken, niet over oordelen. Next Level Humananity, we zijn allemaal mensen.

d1rk | 28-07-17 | 10:44

Ach, zodra de moslims hier de meerderheid zijn binnen naar schatting 20 jaar is die onzin weer voorbij. Dan hoeven ze bij de NS alleen nog maar "salam aleikum heren" te zeggen. Want alleen mannen mogen dan nog reizen met de trein terwijl de vrouwen aan de ketting aan het keukenblok vastzitten.

sinar2 | 28-07-17 | 10:43

In de Sovjetunie ging het ook zo. De officiele kanalen verspreidden allerlei flauwekul, maar je liet het wel uit je hoofd om je daar openlijk tegen uit te spreken want anders... Zo vormt zich een nieuwe werkelijkheid, ondanks dat iedereen weet dat het flauwekul is. Alleen in de samizdat kan je je nog vrijelijk uiten, maar voor hoe lang nog?

HoogToontje | 28-07-17 | 10:38

Hallo medemens, een vrouw die nodig moet plassen is op dat moment ook genderneutraal. Dat betekent langere wachttijden voor mannen. Meer grensoverschrijdend gedrag en aanrandingen en meer seks op de toiletten.

Droop | 28-07-17 | 10:37

Vergeten wordt dat de NS al de tijd ver vooruit was met genderneutrale totiletten....

batvoca2 | 28-07-17 | 10:36

Van een bedrijf dat elk najaar en elke winter weer snoeihard faalt vanwege op voorhand bekende problemen verwacht je dit wel, ja.

Goldfinger | 28-07-17 | 10:34

Southpark heeft hier al lang geleden een prachtige parodie op gemaakt. Wat een kolder hebben zij toen perfect laten zien zeg. Maar de NS kijkt geen Southpark, de gemeente Amsterdam ook niet want daar wonen slechts politiek en maatschappelijk ut balans geraakte hippies. Zij maken ons zo vreselijk druk om minderheden dat het haast lachwekkend is. Misschien moeten er ook speciale toiletten komen voor potentiële zelfmoordterroristen die met miljoenen subsidies tot 'verbinding' worden gedwongen, jongens waarvoor wij altijd alle antwoorden hebben die haaks staan op hun eigen antwoorden.

ILF2 | 28-07-17 | 10:32

"Ik vind dat we de term 'transgender' ook in de ban moeten doen. Je bent niet trans, je was het al. Je hebt gewoon een penisreductie gehad en een gat in je bekkenbodem laten graven. Dit stond verder los van man of vrouw. "

Ik vind die term "transgender" ook maar niets, maar dat komt omdat ik er een juist begrip van heb. Het is een paraplubegrip dat zowel zowel travestieten, genderqueers als transseksuelen omvat en die hebben verder niets met elkaar te maken. Je bedoelde eigenlijk "transseksueel.

Daarnaast is je beeld bij zo'n medische transitie nogal bizar. Er is helemaal geen sprake van een penisreductie, maar van een penis inversie, die in wezen uitgehold en naar binnen gekeerd wordt. Zenuwen van de eikel worden verplaatst naar de clitoris en een aantal ook naar binnen, om een g spot te vormen. De prostaat blijft zitten, transformeert zich min of meer naar "skene's gland" en zorgt ervoor dat je ook nat kan worden als je opgewonden bent. Wat je uiteindelijk hebt is niet een gat in je bekken of whatever, maar een nieuw, functionerend orgaan dat dan ook in de medische wetenschap een "neovagina" wordt genoemd.

Daarnaast gebeurt er wel meer dan alleen een geslachtsoperatie: stembanden en adamsappel, gezichtschirurgie, borstvergroting, het hoort er allemaal ook bij.
.

Naomi71 | 28-07-17 | 10:29

Deze discussie kent altijd 2 kampen:
Kamp 1 denkt dat "man en vrouw" alleen kan slaan om wat je tussen je benen hebt (als iemand je aanspreekt, waarom zou het dan uitmaken wat je tussen je benen hebt?)
Kamp 2 denkt dat "man en vrouw" te maken heeft met persoonlijkheid (voetballen wordt gezien als 'mannelijk' en met poppen spelen wordt gezien als 'vrouwelijk')

Het standpunt van de NS is hier toch heel duidelijk lijkt me? Transgenders willen zich laten ombouwen omdat ze zich niet kunnen identificeren met het lichaam waar ze in zitten, en als mensen het over 'gender' hebben, dan hebben ze het over hun persoonlijkheid. Transgenders kunnen hun DNA niet veranderen, dus in geen van die gevallen heeft het ook maar íets te maken met XX of XY-chromosomen, dus dat hele onzin-argument mag ook wel eens verdwijnen.

Oh en om voorspelbare comments alvast aan de kant te smijten: ik heb XY chromosomen en ben geen transgender. Sterker nog, het interesseert me eigenlijk geen ene drol wat ik tussen mijn benen zou hebben, dus ik vind het helemaal prima dat ze ophouden met dat stomme onderscheid gebaseerd op sekse. Geslachtsdelen zijn overrated, al helemaal in de trein. Je bent daar niet aan het daten zeg.

Smonjirez | 28-07-17 | 10:27

Goed te zien dat de NS dus ook officieel een pathologische club is.

Twan_Flat | 28-07-17 | 10:24

Dus wordt het vanaf nu Damheren en Mevreren
En hoe moet ik straks een vrouwelijke zwarte Piet aanspreken ? laten we die discussie ook alvast opstarten ,je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen

Kappie62 | 28-07-17 | 10:23

LOL. Toiletten in een trein.
Iedereen weet dat die niet bestaan...

da wizard | 28-07-17 | 10:22

Ondertussen haalt de EU bootladingen binnen vol met 'vluchtelingen' lees: Afrikanen en moslims. Zij denken totaal anders over vrouwen en hoe je vrouwen moet behandelen. Bedankt nog he!!!! Ondertussen zijn we bezig met de 28 verschillende benamingen voor 'mens' terwijl we eigenlijk het grote gevaar door de achterdeur binnenhalen.
Onze veiligheid en welvaart staat op het spel.... en zeker vooral die van vrouwen, aangezien Afrikanen en moslims totaal andere ideen hebben over hoe je (ongelovige) vrouwen moet behandelen. Festivals in Duitsland worden nu al geterroriseerd door aanrandingen en de criminaliteit is ongelofelijk hoog geworden.

Julia | 28-07-17 | 10:22

@forecastle | 28-07-17 | 10:08
Het gaat die vrouwen niet om de doorstroming, en gaan om de smerigheid. Vraag maar en elke schoonmaker: Vrouwen toiletten zijn het smerigste, en met ruime voorsprong. (oa doordat de bril misschien wel vies is, en ze er dus niet op gaan zitten maar boven hangen. Ja, nu is de bril vies, ja.)

TheEgg | 28-07-17 | 10:20

XX/XY - alles daar tussen en omheen is een geestelijk probleem. De SJW-cultuur heeft eindelijk voet aan de grond in NL. Dit gaat alleen maar erger worden de komende jaren...

Der Hauspaus | 28-07-17 | 10:19

Toiletten doet de ns al een aantal jaren niet meer aan, dus dat is een zorg minder. Benieuwd wanneer de genderneutrale plaszakken beschikbaar worden.

koosnaam | 28-07-17 | 10:18

Dus meisjes en jongens namen wordt straks ook verboden
kinderen krijgen on de toekomst alleen nog maar een stamboek nummer
en als het even tegenzit ook nog een geel oormerk

Kappie62 | 28-07-17 | 10:17

Transgenders zijn wel goed tegen de overbevolking want geen voorplantingsorganen. Zouden meer mensen moeten doen, vooral degenen die een bepaald geloof aanhangen! Win-win.

Vout | 28-07-17 | 10:16

En dat allemaal voor 0.3% van de bevolking, een krankzinnig klein aantal mensen met een geestesziekte die behandeld moeten worden. Nederland is officieel een open inrichting geworden waar de patiënten over de afdeling heersen.

TheOneWhoKnocks | 28-07-17 | 10:15

Over een half jaar zullen de mensen in Nederland om een Trump figuur staan te schreeuwen, dat ie het land maar komt redden. Whahaha.... als je een vrouw niet als vrouw behandelt maar gender neutraal, dan staan ze te stampvoeten en koken ze van woede. Ongelooflijk het blijft gewoon doorgaan. We hebben in Nederland gehad dat er nep diploma's werdn verstrekt door de overheid, de invoering van waanzinnige EU regelgeving, mensen zijn hun huis uitgezet voor migranten, we hebben gehad dat de overheid opriep om alles maar te roven, we hebben het bank bank bank programma gehad, dat waar je ook maar kwam overal was het bank. Met als eindresultaat een financiele crisis. Woningbouwfraude, corruptie bij defensie, politie. Het jusitie apparaat is niet meer te vertrouwen. Accountants rapportages zijn niet meer te vertrouwen en nu begint dit weer. Fake news. Rusland is de vijand onzin. Onze overheid die meehielp bij het ontstaan van burgeroorlogen. Gisteren nog een beetje hoop dat het goed kwam, vandaag is het weer weg.

Príncipe | 28-07-17 | 10:15

Maar natuurlijk, als er in de republiek Amsterdam een ram/ooi/hoefdier over de dam is, dan volgt de rest vanzelf.

Rest In Privacy | 28-07-17 | 10:15

Badderbeest! | 28-07-17 | 08:43

Precies de reden waarom ik al ruim 25 jaar gelukkig niet meer met of in een trein hoef te zitten om mij van A naar B te brengen. Fiets of auto. HEERLIJK !

Koffie ? | 28-07-17 | 10:15

Ik wil helemaal niet genderneutraal worden aangesproken. Totuyeren doe je maar thuis. Ik betaal en dan wil ik als meneer worden aangesproken.

Zzzzooooffff | 28-07-17 | 10:14

Julia | 28-07-17 | 09:47
Het is al zover. Nog niet zo krankzinnig als de UK en Zweden maar ook wij zijn flink op weg naar een deugdictatuur. Vecht terug tegen deze waanzin. Dat is het enige wat we kunnen doen. Word de wal die het schip vol deugwaanzinnigen zal keren.

Bigi Bana Boy | 28-07-17 | 10:11

Ik blijf erbij: "Hee jij!" is de nieuwe "Dames en heren".
Werkt bij kinderen, nu ook bij wanabe volgroeiden

ScumbaggusMaximus | 28-07-17 | 10:10

Bij deze een bekentenis. Al sinds jaar en dag gebruik ik wanneer ik niet weet wat er aan de communicatie zit 'Beste mensen'. Maar daarbij had ik alleen mannen en vrouwen voor ogen.
Bij deze gaat dat gemakzuchtige de deur uit en zal ik mij toeleggen op geachte mijnheer, mevrouw voor het geval dat het niet duidelijk is wat ik toespreek. En specifiek zal ik de persoon die volgens mijn info borsten heeft en het niet duidelijk is wat zich tussen de benen bevindt met mevrouw aanspreken en anders met mijnheer. Het grappige is dat wanneer ik het over een achtelijk mens heb, ik het expleciet heb over een vrouw. ("Jeez achtelijk mens, doe niet zo stom") En ik denk dat ik niet de enige ben.
En dan hebben we het nog niet over de genderneutrale wc's gehad. Vroeger, ja vroeger bestond het niet dat je in een kroeg gescheiden toiletten had. Er was er één en die was smerig. Vervolgens kwamen de vrouwen (en welke inspectie??) die eisten dat er gescheiden toiletten kwamen. En nu willen met name vrouwen (ik hoor er alleen vrouwen over) dat dat weer wordt afgeschaft. Of zijn ze jaloers dat de doorstroming in een herentoilet waar ik mee bedoel dat mannen hun ding doen en weer snel weg zijn, beter is dan die van de damestoiletten waar zich wel vaak lange rijen voor opstellen door god weet wat vrouwen uitspoken in het toilet.

forecastle | 28-07-17 | 10:08
-weggejorist-
Joris Beltsin | 28-07-17 | 10:06

@GerMonster | 28-07-17 | 08:35
Je hebt of XX of XY genen, iets er tussen in is er nog NOOIT geweest. Je seksuele voorkeur of geestelijke stoornis is geen geslacht.

Zo binair is het niet, er bestaan wel degelijk ook XXY of XYY combinaties. Bovendien is de mens meer dan zijn genen en wordt ons geslacht ook (mede-)bepaald door factoren in de embryonale ontwikkeling (hormonen etc.).

Joris Beltsin | 28-07-17 | 10:06

GerMonster | 28-07-17 | 08:35

Je schreef: "Je hebt of XX of XY genen, iets er tussen in is er nog NOOIT geweest. "

Echt onzin, er zijn veel chromosoom variaties. Denk maar bijvoorbeeld aan Turner, Klinefelter (XXY, alleen een X) en veel andere varianten. Ook kan een XY vrouwelijke geslachtskenmerken ontwikkelen en vice versa. Lees je in: www.scientificamerican.com/article/q-...

Maar genderqueers en mensen met een intersekse conditie zijn echt verschillend.

Naomi71 | 28-07-17 | 10:05

Wel apart allemaal. Als een monteur in zijn werkplaats waar geen vrouwen komen een playboy poster kalender heeft hangen dan gaat ie eraan. Dan maakt de overheid hem af. Maar bij grote internationale instituten zoals banken zetten ze de knapste vrouwen als neuk vee neer om mannen haan et bedrijf te binden en dan mag het wel. Dan is het ineens anders. Dan mogen vrouwen ineens wel ge-intimideerd en verkracht worden en kunnen ze niet eens bij justitie terecht. Want jusitite beschermt die clubs juist en alles wat ze uithalen. Heel apart allemaal.

Príncipe | 28-07-17 | 10:05

@Ongeblustekalk | 28-07-17 | 09:50
Ik opper een mogelijke, puur wetenschappelijke oplossing voor de kwestie die GeenStijl vanochtend aankaart. Dat heeft niks te maken met frustratie of haat.

simpelman | 28-07-17 | 10:03

Sta je daar als blije transgender op het genderneutrale perron te wachten op die genderneutrale trein die maar niet wil komen, terwijl op de genderneutrale klok de genderneutrale secondenwijzer onverbiddelijk de seconden opvreet.

Schoorsteenveger | 28-07-17 | 10:01

@Julia, precies, een Orwelliaanse samenleving waarin geen plaats meer is voor het vrije woord en waar de groepsidentiteit leidend is en niet meer de individuele indentiteit. Sommige mensen leren nooit van de geschiedenis.

therealbraindump | 28-07-17 | 10:00

GerMonster | 28-07-17 | 08:35
+1 discussie klaar

HaagseSkieldah | 28-07-17 | 09:59

We kunnen beter de betekenis van de woorden "dames" en "heren" aanpassen. Beide woorden betekenen dan "stelletje idioten dat jullie dit accepteren".

Steinway | 28-07-17 | 09:57

Voor degenen die het bagatelliseren, bednk dat dit een stap is op een glijdende schaal. Het begint met enkele instanties die "vrijwillig" aan pronoun-onzin gaan doen. Een tijdje / stapje verder wordt een individu door deugers aangesproken (lees: geïntimideerd) omdat die zich niet wil conformeren aan de waanzin om een man als vrouw aan te spreken. Advertentiebellers worden uiteindelijk werkgeversbellers ("weet u dat iw medewerker transfoob is?")

solcama | 28-07-17 | 09:56

Trekt de NS met "beste reizigers..." geen zigeuners voor. Ik wens me niet als zigeuner aan te laten spreken. Daarom neem ik me voor om niet met de trein te reizen. Al veertig jaar.

r@face | 28-07-17 | 09:55

waarom niet gewoon "mensen" gebruiken. Dan lijkt alles gedekt, of moet er misschien ook nog rekening met meereizende huisdieren worden gehouden.

watazooi | 28-07-17 | 09:55

Er bestaan ook talen waarin onderscheid wordt gemaakt tussen mannelijke en vrouwelijke lidwoorden.... mijn god, ik durf die woorden bijna niet meer te tegelen.
Maar goed, neem de Franse taal, "le" en "la", dat gaat die Fransozen nog een hoop moeite kosten om dat allemaal genderneutraal te krijgen.
Werk voor Macron, laat die economie maar effe zitten.

Magnum Force | 28-07-17 | 09:55

Dit gebeurt dus overal in het hele westen. Als een jongetje met een zwaard speelt, dan zou dat mogelijk seksist kunnen zijn en dus een stoornis in het ontwikkeling van het kind. Vreemd dat we datgene wat een normale ontwikkeling is, gaan beschouwen als perpervs. Trump heeft gelukkig al een streep gezegd door het programma. Nu wij nog.

Príncipe | 28-07-17 | 09:54

Volgens mij is het een guerrilla-marketing truc van de NS.

DenkenDanDoen | 28-07-17 | 09:54

Geeft weer aan hoe totaal krankzinnig dit land geworden is.
We hebben de prioriteiten gelukkig op orde.... kuch.

nietmijnbaardvriend | 28-07-17 | 09:54

Ik ben antigender. Hoe moet ik mij nu aanspreken?

jacobh-59 | 28-07-17 | 09:53

Gaan de treinen nu op tijd rijden?

bergsbeklimmer | 28-07-17 | 09:52

simpelman | 28-07-17 | 09:39
Gefrustreerde mannenhaat lost niets op maar zorgt alleen maar voor problemen.

Ongeblustekalk | 28-07-17 | 09:50

En waartoe gaat dit hyperactieve inlevingsvermogen met andermans beleving toe leiden? Raakt dit nog uitgeraasd? Culturele 'gender' coupe's voor gelijkgestemden? Alleen voor vrouwen? Alleen voor moslims?
Respect voor andermans integriteit verwordt zo tot een acceptabele, zelfs nobele vorm van discriminatie; wat heeft generatie '68 niet kapotstuk gemaakt?

Zoltan | 28-07-17 | 09:49

De SJW-Terreur komt hier ook overwaaien vanuit de VS en Canada. Steeds meer mensen worden geinfecteerd met deze idiotie. In Canada is er al een wet gekomen onder Trudeau; wanneer je iemand weigert te benoemen in zijn zelfverzonnen hetzijhij-vorm, dan ben je bezig met hatespeech. Kijk maar naar filmpjes van Jordan Peterson. Uiteindelijk zal het onze hele samenleving infecteren en leven we onder terreur waarin rationaliteit en objectiviteit de deur zijn uitgegooid en er plaats is gemaakt voor gekwetsheid en gevoelens en een tirannie die bepaald wat je wel of niet mag zeggen, omgeven door een sausje waarin immigratie en migranten de norm zijn en dat dat altijd al zo is geweest.. Op de BBC was er bv. een tekenfilmprogramma over de geschiedenis van Engeland en daarin werd vastgesteld dat een zwarte mannelijke Romein, blanke vrouwelijke Romein en 2 lichtgetinte kindjes een typisch Romaans/Engels gezin was. (Wat natuurlijk niet zo is) Men probeert niet alleen het heden te tiranniseren, maar ook de geschiedenis te herschrijven zodat het in het eigen straatje zal passen en uiteindelijk zal men ook over de toekomst willen heersen.
Stop deze idiotie!

Julia | 28-07-17 | 09:47

Wat een onzin. Als je jezelf anders voelt, val je toch alsnog onder één van twee? Gebakken lucht uit Amsterdam verkoopt goed blijkbaar.

Stokman | 28-07-17 | 09:46

Waarom gaan we tegenwoordig overal minderheden die 0.003% van de bevolking uitmaken in het bijzonder lopen faciliteren. Ik snap dat echt niet. Bovendien gaat men er vanuit dat met "beste mensen" al die niet-binaire figuren zich ook nog eens als 'mens' identificeren. Best wel aanmatigend voor allen die als 'pixel faerie' of 'unicorn' door het leven willen gaan.

liggend_streepje | 28-07-17 | 09:46

het is nog slechts een kwestie van tijd, maar dan zal degene die een toespraak begint met de woorden "geachte dames en heren" door het openbaar ministerie worden vervolgd wegens belediging, discriminatie, haatzaaien, aanzetten tot haat etc. Nederland is volkomen de weg kwijt.

krelus | 28-07-17 | 09:43

Ik hoor zojuist dat van den Ende theaterproducties vanaf 1 januari bezoekers en personeel gaat aanspreken met " stelletje homo's ", want dat dekt de lading beter. Good for them!

Pierke Smulders | 28-07-17 | 09:43

Zullen we dan het eerste en tweede klas ook maar afschaffen?

Ietie8598 | 28-07-17 | 09:42

simpelman | 28-07-17 | 09:39
Nee.

vanBarchum | 28-07-17 | 09:42

kweethetooknietbeter | 28-07-17 | 09:26
Neu, tegen die tijd is die onzin al vorbei.

Ongeblustekalk | 28-07-17 | 09:41

Als we nou eens gewoon alles en iedereen (m/v) "kameraad" gaan noemen . Geen onderscheid meer in functie / afkomst / stand / klasse / gender , of het nou de koningin , een burgemeester , putjesschepper of politie agent is .
Vervolgens lijkt het me ook wel wat dat iedereen hetzelfde kapsel neemt , en dezelfde kleding draagt , zonder uitzonderingen . . . . . oh wacht effe....

RexGloriae | 28-07-17 | 09:41

Over de Frankfurter school heeft Bill Whittle veel interessants op de YouTube staan. Zoek naar "Bill Whittle Frankfurter School."

vanBarchum | 28-07-17 | 09:41

Maar eh, hoever zijn we intussen? Kan ik al overal het dames toilet op rennen? En verder? Gender neutraal omkleden bij het zwembad ook al rond?

Mark van Leeuwen | 28-07-17 | 09:40

Het resultaat van deze cultureel-marxistische waanzin, of het nou vermeend racisme, islamofobie en nu weer genderneutraliteit betreft, is dat menigeen die nooit oom maar een enkel probleem had met Nederlanders-met-Afrikaanse roots, moslims en LHTBIQA-ers ineens een enorme hekel aan hen dreigt te krijgen. Oftewel: dit politiek-correcte gedoe leidt door het enorme gedram tot precies het tegenovergestelde effect, namelijk minder tolerantie en acceptatie en polarisatie.

henkvaningrid | 28-07-17 | 09:40

Wat in de hennepteelt gebeurt – vrouwelijke planten stuifmeel laten produceren, waardoor je gegarandeerd alleen maar vrouwelijke zaadjes krijgt – zou zoiets met mensenvrouwen en sperma ook kunnen? Dan is het mannelijke geslacht in feite overbodig en kan de mensheid over één generatie van al dit soort gezeur verlost zijn.

simpelman | 28-07-17 | 09:39

En die gast met dat hoedje op had ik persoonlijk aps werkgever precies één waarschuwing gegeven voor hij zich bij het UWV had kunnen gaan melden.

Bigi Bana Boy | 28-07-17 | 09:38

Dames en heren is toch al genderneutraal? Meer varianten heb je niet. Ja, die ene freak die een beetje van allebei is. Maar de gekkie die zegt iets te zijn wat ie niet is, daar gaan we toch geen rekening mee houden? Al dit soort aanpassingen wekken de indruk dat er hele steden zijn die zich 'anders identificeren', maar volgens mij moeten we ze met een lampje zoeken.
.
Wat is de volgende stap? Vieren we niet meer de geboorte van een jongen of een meisje en kiezen we een neutrale naam? Dan kan het genderneutrale gebroed op de 18e verjaardag bepalen wat het voor smaak wordt.
.
Ik vind dat we de term 'transgender' ook in de ban moeten doen. Je bent niet trans, je was het al. Je hebt gewoon een penisreductie gehad en een gat in je bekkenbodem laten graven. Dit stond verder los van man of vrouw.
.
Over een paar jaar is dit gelukkig voorbij; islam heeft weinig op met minderheden.

bokkepruik | 28-07-17 | 09:37

Dat hele 'transgenderisme' is een psychische afwijking. Mannen hebben piemels, vrouwen vagina's en hermafrodieten hebben beide.
99,5% van de bevolking in de pas laten lopen van 0,5% die in een keer zijn boven komen drijven als een zeer groot maarschappelijk issue. Het decadente westen heeft de prioriteiten weer eens goed op orde...

Desmoulins | 28-07-17 | 09:37

Dat ik me beledigd voel om als onzijdig aangesproken te worden maakt dan weer geen verschil.

Mark van Leeuwen | 28-07-17 | 09:37

Reizigers? Ik ben geen kampkrekel gvd!

keestelpro | 28-07-17 | 09:36

Hoe los je problemen op in de cultuur marxistische stijl.

1. Je maakt een inventarisatie van alle problemen.
2. Je stelt vast dat deze problemen veel te moeilijk zijn om op te lossen. Want kost geld, moeite etc.
3. Je ontkent dan ook het bestaan van deze problemen. Je PR liegebeesten hebben hiervoor gestudeerd dus die zijn helemaal 'in the know' en beschikken over voldoende 'agility' om deze 'challenge' te 'tackelen'
4. Je creëert bewust nieuwe problemen die wel makkelijk op te lossen zijn. Desnoods ontken je de werkelijkheid en tart je alle natuurkundige wetten.
5. Je voelt je plotseling weer helemaal happy dat je zo hard deugt dat je aan de bètablokkers moet om je rikketik te beschermen tegen je eigen gutmenschigheid.

VeelTeSteil | 28-07-17 | 09:36

Tofik Dibi heeft inmiddels een cloaca ontwikkeld, die zal zich nu echt thuisvoelen bij de NS.

eerstneukendanpraten | 28-07-17 | 09:36

Aan de andere kant lost het ook het probleem van mannen die muis willen zijn op : youtu.be/uK92NYwBMts

Bigi Bana Boy | 28-07-17 | 09:35

Het logo van de NS is nog niet genderneutraal. Het pijltje gaat wel naar links en naar rechts maar niet naar boven en beneden.

Mark Bouwman | 28-07-17 | 09:34

Waar eindigt deze cultureel marxistische waanzin? Wel typerend dat juist de NS, een overheidsbedrijf dat wordt geleid door een gewezen politicus, als eerste bezwijkt voor deze politiek correcte druk.. En dat allemaal onder het mom van klantvriendelijkheid. Laat de NS er eerst maar eens voor zorgen dat de treinen in Nederland op tijd rijden en dat zij de informatievoorziening op orde hebben..

therealbraindump | 28-07-17 | 09:30

Alles omgooien omdat 0,01% der bevolking zich weleens niet geheel volgens wens van enkele zwaar overbetaalde ambtenaren aangesproken zou kunnen voelen...

De natuur heeft ons aparte uitgangen voor de afvoer der overtollige vloeibare en vaste resten gegeven, waarbij de afvoer der vloeibare stoffen doorslaggevend is voor het man of vrouw zijn.

Dit vloeibare uitwerpselen orgaan is multifunctioneel, wordt tevens gebruikt voor de voortplanting.

Kunt u het orgaan beetpakken en er mee richten, is het herentoilet voor u de juiste plaats, overigen gaan naar het dames toilet.

Toch niet zo moeilijk?

Hendrikaatje | 28-07-17 | 09:30

GerMonster | 28-07-17 | 08:35
Onjuist. Er zijn ook combinaties mogelijk van 3 geslachtschromosomen. Dus 'XXY', 'XXX' of XYY.

wazakzegguh | 28-07-17 | 09:28

De NS laat de stationsomroep tegenwoordig over aan een computerstem, met zinnen van een soort taal-lego en onnatuurlijke klemtonen. De treinomroep wordt gedaan door een conducteur. Hiervoor selecteert men de slechtst verstaanbare allochtoon die te vinden is. Topografie mag zo iemand beslist niet kennen. Als een autochtoon het moet doen wordt hij eerst dronken gevoerd, zodat hij moppen gaat vertellen.
En deze NS, die zijn reizigers hiermee al jaren schoffeert, die niet de geringste belangstelling heeft voor de ontvangers van hun gemompel, zou bang zijn om een ombouw-LHBMTX te beledigen? Wat een onzin. Het is gewoon de laatste mode voor linkse mensen die dit voorschrijft en niets anders.

JvanDeventer | 28-07-17 | 09:27

Nog eventjes en we gaan elkaar allemaal met "kameraad" aanspreken, want dan is het Socialistische Maakbare Arbeidersparadijs der EUSSR compleet!

Xirdalan | 28-07-17 | 09:26

@Ongeblustekalk | 28-07-17 | 09:19
En die nazaten moeten op school dan wel weer opstellen schrijven en tekeningetjes maken over genderneutraliteit.

Rest In Privacy | 28-07-17 | 09:26

Gemiste kans voor de NS: 'Dames en heren, en treingenders'.

Poesmobiel | 28-07-17 | 09:25

Maar is het geen tijd dat wij die kleine groep drammende deugers, die iedereen hun krankzinnige deugideeën opleggen, een keer de bek snoeren voor we hier straks net zo'n afschuwelijk land als Zweden of de UK worden ? Echt, ik wil zolangzamerhand gewoon dood. Kan het allemaal niet meer verdragen. Ik word te oud voor die hipster/deugwereld waarin we anno 2017 leven.

Bigi Bana Boy | 28-07-17 | 09:25

Dat niet thuis voelen in het eigen lichaam daar kan ik me zeker wat bij voorstellen. Maar ik denk dat veel pubers dat gevoel ook hebben vanwege de lichamelijke en psychische veranderingen door hormonale invloeden kan onzekerheid met zich mee brengen. Ik geloof zeker dat er een hoop mensen de gender flutiliteit worden ingedreven door de mensen dat daar aan verdienen. Overigens mogen alle sporters die zich vandaag een meisje voelen, nu leuk mee doen aan de kampioenschappen voor vrouwen?

bijna_raak | 28-07-17 | 09:24

@Ongeblustekalk | 28-07-17 | 09:13
Is dat nou zo'n recursieve functie die indertijd zo in was: "Het hoort zo te zijn dat je zelf weet hoe het hoort"?

simpelman | 28-07-17 | 09:24

Gaan de treinen nu ineens wel zonder vertraging rijden?

Rest In Privacy | 28-07-17 | 09:24

@Ardbeg | 28-07-17 | 08:46

Verrek ja... da's een goeie...

momusopus | 28-07-17 | 09:22

Orwell come true. Het deug-Newspeak is daar.

Bigi Bana Boy | 28-07-17 | 09:21

ja,diedus! | 28-07-17 | 09:17
Ik ken die onzin al. Verzet daartegen is alleen mogelijk door rechtlijnigheid door te geven aan nazaten.

Ongeblustekalk | 28-07-17 | 09:19

Nog even en je mag alleen nog maar met de trein als je flikker of pot of een hetje bent.
O ja, en moslim natuurlijk.
Voor mij is dit reden nummer 101 om echt nooit meer met het OV te gaan, nog liever ga ik 100 km in de regen fietsen dan als HET te worden aangesproken. Maar nog liever in mijn dikke Duitser met Turbo, natuurlijk.
Lees de column van Nausica in de Teledinges vandaag maar, die slaat de spijker alweer 100% vol op de kop.

KarelMarks | 28-07-17 | 09:17

Beste reizigers op GS , verdiep u eens in de uitleg m.b.t " frankfurter schule ". Dank voor uw aandacht.

ja,diedus! | 28-07-17 | 09:17

@Sunir | 28-07-17 | 09:11
Dan schaffen we gewoon de Nederlandse taal af.

Rest In Privacy | 28-07-17 | 09:17

ja,diedus! | 28-07-17 | 09:14

NS is KUnsT zonder NS.

kwark001 | 28-07-17 | 09:16

Zal me benieuwen hoe lang het duurt voordat ouders verplicht worden genderneutrale seksuele voorlichting te geven. Dat gaat gaat hier in huize OBK niet gebeuren. Nooit.

Ongeblustekalk | 28-07-17 | 09:16

@NS_online Wordt je ook als klant in brieven en e-mails ook voortaan bij je voornaam aangesproken? In de plaats bij je achternaam

@Sebastiaanut Hoezo? ^LW

@NS_online Omdat ik persoonlijk vervelend vindt om bij mij achternaam aangesproken te worden en ik begrijp totaal geen ambtelijk en juridische taal

@Sebastiaanut Helaas worden onze brieven automatisch aangemaakt in het systeem. Ik zal je suggestie hierover wel doorgeven! Bedankt voor het melden. ^LK

vanBarchum | 28-07-17 | 09:16

samen te vatten in twee woorden: Volslagen waanzin

jan-lul-de-behanger | 28-07-17 | 09:15

Het zal wel een hoax zijn want het is nog niet bij de Joop.

eerstneukendanpraten | 28-07-17 | 09:15

Pimp my Voortuin | 28-07-17 | 09:07 Als je toch getalsmatig bezig bent , de afkorting NS = 2/3 van ........

ja,diedus! | 28-07-17 | 09:14

simpelman | 28-07-17 | 09:10
Je zou zelf moeten weten hoe het hoort.

Ongeblustekalk | 28-07-17 | 09:13

Je ontkomt er niet meer aan, deze massale nieuwe hype. Whats next? Dit land is massaal krankzinnig geworden. Open inrichting NL, waar abnormaal het nieuwe normaal is geworden. Wat een land en wat een geschift volk. Als je de 'problemen' van deze tijd zou kunnen bespreken met iemand vlak na WO2 had je binnen no time een dwangbuis aan en zat je in een gewatteerde kamer. NL is terminaal en niet meer te redden.

Veni_Vidi_Vici | 28-07-17 | 09:12

Die (genderneutrale) toiletten zijn een belediging voor alle peuters en baby's die er toch geen gebruik van maken.

Als we dan toch een non-discussie gaan voeren, ga ik ook non-argumenten in de strijd gooien.

Mastermattie | 28-07-17 | 09:12

Nou, gelukkig komen we ook tegemoet aan alle vijf transgenders in Nederland. Ik vind het ook een achterlijke ontwikkeling, maar ik denk dat dit hele achterlijke systeem van genderneutraliteit ten eerste niet nieuw is, en ten tweede geen lang leven (in termen van generaties) beschoren is. Dit is allemaal Agenda21-onzin van de VN waar zulks al lang en breed is vastgesteld, dus we kunnen het de NS enz. wel kwalijk nemen, maar beter is het om naar de bron te gaan en die ligt toch echt bij een totaal onnodige organisatie. Weg met de VN!

vanBarchum | 28-07-17 | 09:11

De reiziger is een mannelijk woord in de nederlandse taal. Er moet dus een vrouwelijke versie bij: reizigerin, Maar dan zijn we weer terug bij af. Misschien dan maar beste mensen? Maar dan zit je weer met die gene die trans-species is. Dus zich een paard voelt in een mensen lichaam of wat voor beest dan ook. Rest ons nietes anders dan maar aanspreken met "beste iedereen die dit hoort" . Echter dat is in het Nederlands, dus kwetsend voor een ieder die deze taal niet wenst te spreken of horen, bijvoorbeeld de Friezen. Tja, we kunnen nog wel even door.

Sunir | 28-07-17 | 09:11

Kleine publieke mededeling voor wie het interesseert, 4 rollen alu-folie zijn vanaf nu pas afdoende om dit soort post-modernistisch "one-world no-nationaal no borders" onzin buiten je schedel te houden.

Dit is wat er duidelijk gepushed wordt door de MSM en ik hoop dat mensen eindelijk doorkrijgen dat door eindeloos toegeven aan "micro-agressions" en domme "gender-indentity" shit niemand ergens beter van wordt. Een afleiding van links om nog wat meer marxistische onzin the ether in te pompen. De tyfus voor ze en iedereen die meedoet aan dit soort ongein.

Dit is het zoveelste punt waarop men anders denkenden, met conservatieve, nationalistischere en rationelere punten neer gaan proberen te sabelen. Eerst was iedereen een racist en nu zullen we ook allemaal WTFBBQ-foob worden bestempeld.
Markeer mijn woorden, dit is een huichelachtig punt wat post-modernistisch-marxistisch links tot het volgende wapenfeit gaat omvormen (zoals in de USA al gedaan is).

HaatAth3ist | 28-07-17 | 09:11

Vesta | 28-07-17 | 09:03
Waarschijnlijk om af te leiden van nieuwe verdragen met oost-europese boevenstaten, meer geld voor griekenland, nieuwe bootladingen illegale migranten en nieuwe handelssancties -gewoon voor de lol- tegen Rusland. Oh, ja, dat we niet te lang stil blijven staan bij onderste stenen enzo.

Rommelende Onderbuik | 28-07-17 | 09:11

Iets verandert! Ophef!
(Misschien moeten de fatsoensrakkers van GeenStijl een gids maken die de subtiele zo-hoort-het-zone definieert tussen te veel verschil maken tussen de geslachten en te weinig verschil maken tussen de geslachten.)

simpelman | 28-07-17 | 09:10

Het probleem is dat de SJW het neo marxistische post modernisme wil doordrukken met allerlei vormen van newspeak. Het is braaf deugen, daarna wordt de niet deugende, die niet het correcte taalgebruik wil hanteren, vervolgd voor 'hate speech', zo worden alle kritisch media het zwijgen opgelegd. We zijn zo vreselijk inclusief, maar mensen die naar X en Y chromosomen verwijzen zijn smerige fascisten, die natuurlijk vervolgd moeten worden. Zullen we ook maar eens oproepen dat onze moslim vrienden eens wat inclusiever mogen zijn bijvoorbeeld man en vrouw gelijk behandelen of is dat nu islamofoob?

bijna_raak | 28-07-17 | 09:09

Als niet-reiziger voel ik me ernstig gekwetst, danwel in mijn existentieel twijfelende taas gegrepen. Ik eis een schadevergoeding! Nu!!1!

Billy Ocean | 28-07-17 | 09:09

Ach, of je nou man bent, vrouw of reiziger, die trein maakt geen verschil en komt voor iedereen te laat.

Schoorsteenveger | 28-07-17 | 09:09

@Nivelleermarionet (28-07-17 | 09:05)

Precies, fijn om een auto te hebben, de vrijheid die het je geeft. Alhoewel het in de grote steden steeds moeilijker wordt voor de automobilist, met het autoluwe beleid. Terwijl die asofietsers (vooral in Amsterdam) gewoon met rust worden gelaten.

Wolkbreuk | 28-07-17 | 09:09

Dan doen we allemaal een boerka aan. Zijn we allemaal hetzelfde en dus genderneutraal.

kwark001 | 28-07-17 | 09:08

Gewoon een trol-actie om reactionaire hysterici op de kast te jagen. Geheid succes!

JTKDM | 28-07-17 | 09:07

"Zwartrijder" is trouwens ook een vreselijk kwetsend woord voor de gekleurde medemens. Liever hebben we het hier over "per ongeluk vergeten te betalende reiziger". En nou we toch bezig zijn; "vetzucht" moet ook weg uit het taalgebruik, vreselijk stigmatiserend voor "mensen met een moeilijke lengte/gewicht-verhouding". "Hond" is hartstikke kwetsend, er gaan geruchten dat sommige trouwe viervoeters liever kat willen zijn. Ook mensen die een halve stad in puin slaan en politie-agenten proberen te vermoorden, willen voortaan liever geen "tuig" meer genoemd genoemd worden, maar "bezorgde burgers".

dysdiadochokinese | 28-07-17 | 09:07

@Germonster. weet je wie er ook op chromosomen selecteerde?
bij 47 stuks op de de trein naar het oosten.

Pimp my Voortuin | 28-07-17 | 09:07

Het bekende moraliserende gezever.

Wolkbreuk | 28-07-17 | 09:06

Vesta | 28-07-17 | 09:03 Inderdaad zeer opvallend deze timing.

ja,diedus! | 28-07-17 | 09:06

@Ardbeg | 28-07-17 | 09:00
Dit is niet deugen. Dit is Deugen. Nogmaals, pas het aan, en houdt er verder je mond over. Dit is "kijk mij eens goed zijn" gedrag. Een beetje alsof je lijstjes met de bedragen die je aan goede doelen geeft gaat publiceren.

TheEgg | 28-07-17 | 09:06

Als ik iemand van de trein ga halen, ben ik slechts een wachtende op het perron en dus GEEN reiziger.
Ik voel mij beledigd door de NS
*gaat advocaat bellen*

necrosis | 28-07-17 | 09:05

Gelukkig hoef ik me niet aan deze onzin te storen. Wilt u dit privilege ook? Word automobilist.

Nivelleermarionet | 28-07-17 | 09:05

Ze zijn net zoals in Amsterdam van het padje af. Ik wens niet als geboren Rotterdammer, Amsterdam bezoek (is zeldzaam) aangesproken worden als beste Amsterdammer. Zoals ik ook nooit met het onrendabelen vervoer reist.

alibenbelazer | 28-07-17 | 09:05

Lekker gender-neutrale pron kijken , telkens een verrassing waar het gat zit deze keer.

ja,diedus! | 28-07-17 | 09:04

Dus alle reizigsters mogen ongezien de tyfus krijgen van de NS?

klaaaaz | 28-07-17 | 09:04

Waanzin. Volkomen waanzin.

Maya de Blij | 28-07-17 | 09:04

Met de trein reis ik niet, maar ik ben die gender en sensueel gefrustreerden zo beu dat ik wil dat ze op de snelwegen worden verbannen naar de vluchtstrook.
Wil niks te maken hebben met freaks, ben ik heel ouderwets in.

Ongeblustekalk | 28-07-17 | 09:04

Hmmmm, afgezien van het afschaffen van de bijbelse geslachten valt het me op dat de 'transitie' strak georganiseerd lijkt, een week of 2 geleden TfL (London tube), daarna druppelt de ene na de andere melding door. Bilderberg ? Vrijmetselarij ? geheim SJW netwerk ? Geen idee, maar ben wel nieuwsgierig.

Vesta | 28-07-17 | 09:03

Psychische klachten los je niet op met fysieke aanpassingen. Next!

kwark001 | 28-07-17 | 09:03

Waarde Europeanen, de volgende boot gaat naar Kos. Aldus de genderneutrale omroep bij Timmermans' veerdienst.

Flap Drol | 28-07-17 | 09:02

@omanders | 28-07-17 | 08:54
Net zoals transgenders ook echt bestaan. Lichaam van het ene geslacht, chemische makeup van het brein van het andere geslacht. Maar goed, dan ben je dus een man in een vrouwenlichaam, of omgekeerd. Een "non-binair transgender" zoals laatst in discussie met Annabel Nanninga, dat is iemand die gewoon verward is.
Nou is psychisch ziek óók echt ziek. Dus help die mensen dan ook.

TheEgg | 28-07-17 | 09:02

Ardbeg | 28-07-17 | 09:00 Dus een beetje wat jij nu doet , zo iets ?

ja,diedus! | 28-07-17 | 09:02

Zijn ze net lekker op dreef , is vrouwenvoetbal binnenkort ook verleden tijd.

ja,diedus! | 28-07-17 | 09:01

De maatschappij is compleet doorgeslagen

nee_toch? | 28-07-17 | 09:00

TheEgg | 28-07-17 | 08:47
Niks mis met een beetje deugen op z'n tijd, zeker als het zo'n ontzettend kleine aanpassing betreft die 0,0 moeite kost maar toch weer een groep mensen blij maakt die verder niemand kwaad doen. Je kunt ook zeuren om het zeuren.

Ardbeg | 28-07-17 | 09:00

omanders | 28-07-17 | 08:54
Blijft echter een XX dus alweer niet ertussenin. :)

GerMonster | 28-07-17 | 08:58

@Ardbeg | 28-07-17 | 08:46
Trensgenders, zijn dat niet die mensen die een geslachtsveranderende operatie hebben ondergaan om bij het geslacht van de andere kunne te kunnen zijn? Zo ja, dan is het toch juist cru om ze niet meer met 'mevrouw' (m->v) of 'meneer' (v->m) aan te spreken?De erkenning valt dan juist weg voor ze, lijkt me. Maar misschien zie ik wel helemaal verkeerd.

Rest In Privacy | 28-07-17 | 08:57

Ik wil dan ook toegesproken worden door een ggggenderneutrale omroeper.
De stem is me veel te mannelijk. (Het mannetje zelve valt dan wel weer mee).

Rommelende Onderbuik | 28-07-17 | 08:57

Ik schat dat zo'n 30% van alle bezoekers aan een stationshal geen "reizigers" zijn, maar mensen die daar bijvoorbeeld een broodje komen kopen of die iemand wegbrengen of ophalen, of gewoon een terrorist met een bomgordel. Al die groepen "niet-reizigers" gaan zich dus zwaar gediscrimineerd voelen.
Waar kan ik een klacht indienen?
Beter zoals Nauseous Marbe voorstelt: iedereen kameraad of towarisjtsj noemen. Dat werkte vroeger in het Oostblok ook prima als genderneutrale aanpsreektitel.

R van Perzie | 28-07-17 | 08:55

Ik versta die station omroepers nooit.

Bulgingrije | 28-07-17 | 08:54

De meerderheid moet zich aanpassen aan de minderheid, iets wat normaal is in onze samenleving ( volgens de minderheid)

Donnie Brasco | 28-07-17 | 08:54

@ GerMonster | 28-07-17 | 08:35

O, er wel wat tussenin hoor. Iemand kan XX chromosomen hebben maar ongevoelig zijn voor testosteron en volledig als (onvruchtbare) vrouw opgroeien. Geen biologische regel zonder uitzondering. Alleen zijn die uitzonderingen heel, heel zeldzaam.

Het punt is echter dat we onze maatschappij niet op dergelijke uitzonderingen zouden moeten bouwen. Wij moeten onze maatschappij op gewone mensen bouwen.

omanders | 28-07-17 | 08:54

ja,diedus! | 28-07-17 | 08:45 Goedemorgen Joris . Ik adviseer om als alternatief en ondersteuning van mijn betoog te Googelen op : frankfurter-schule.

ja,diedus! | 28-07-17 | 08:53

Lekker hypocriet, in plaats van reiziger suggereer ik: "geldkoe", "loonslaaf (m/v)", "uitgebuitene des doods" of, voor reizigers naar het oosten, "vee op weg naar Polen".

Kapitein Stijlvol | 28-07-17 | 08:52

Tof... kan niet wachten om mezelf vrouw te voelen en mee te doen met vrouwen voetbal, atletiek, en vooral gemend bidden en daarna allemaal de sauna in bij het turks bad!

jessssssssss!

Fukallahalholland | 28-07-17 | 08:51

Dit doet helaas iets te veel denken aan “Newspeak” uit het boek 1984. Sowieso is het een enorm strategisch psychologisch spel om verdeeldheid te creeeren in de samenleving. Een verdeelde maatschappij is makkelijk onder controle te houden. Terwijl wij onszelf druk maken om niet bestaande geslachten en ras-verschillen wordt om ons heen steeds meer vrijheid afgebroken en sluipen we steeds meer richting een nieuwe wereldoorlog.

Dannydekr 2.0 | 28-07-17 | 08:51

De familie Reiziger vindt het helemaal geweldig, heb ik gehoord.

John McClane | 28-07-17 | 08:50

Fappelmoes | 28-07-17 | 08:47 Mag ik u de hand schudden voor deze bondige samenvatting ? Zie mijn tegel van 08:45.

ja,diedus! | 28-07-17 | 08:50

Wat ik me nou echt afvraag is hoeveel mensen in Nederland zich 'genderloos' voelen. Kennelijk is dat > 10% omdat we overal massaal rekening moeten houden met deze nieuwe groep. Nieuwe groep, ja. Want waar komt dit gedram ineens vandaan? Of is dit omdat ze graag uniek willen zijn? Man man man

Hem | 28-07-17 | 08:49

Wat vind god er eigenlijk allemaal van. Vanavond is hij/ zij/het aan tafel bij Jinek ?

janleuk | 28-07-17 | 08:49

Ardbeg | 28-07-17 | 08:46 Je aanpassen aan de ( politieke) waan van de dag. Dat dus.

ja,diedus! | 28-07-17 | 08:48

Wat is het volgende dan? Dames die zich kat voelen? Heren die door het leven gaan als pissebed? Voor het einde van het jaar dan ook maar diersoortneutraal?

faz | 28-07-17 | 08:48

Genderneutraliteit betekent eigenlijk feminisering. Net als dat meer diversiteit hetzelfde is als ontblanking.

Fappelmoes | 28-07-17 | 08:47

De politieke correctheid begint bizarre vormen aan te nemen.
De NS had het gewoon moeten veranderen zonder dat ze er ophef over maken maar nee een beetje gratis reclame eruit slepen.

Ronnie | 28-07-17 | 08:47

Roep dan gelijk allahu ahkbar.

MaxJoling | 28-07-17 | 08:47

@dingflobbipsinjemond | 28-07-17 | 08:40
We maken er een probleem van, omdat de NS er een probleem van maakt. Dit had gewoon, onzichtbaar voor iedereen, opgelost kunnen worden. Zonder meteen het eigen grote deugen van de daken te schreeuwen. Je kunt dan, over 2 jaar of zo zelfs punten scoren door een "ach, doen we al jaren" te zeggen. Wat er nu gebeurt is gewoon sneu. Je blaast een probleem op dat geen probleem is (echt, als jij je genderneutraal voelt en dan beledigt bent door een "dames en heren", dan is die gernderneutraliteit je minste psychische probleem).

En het zou zo fijn zijn als de NS eens stopt met goedkoop scoren op de deug-schaal, en iets aan de daadwerkelijke problemen doet. Veiligheid voorop. Zowel eigen personeel als de reiziger.

TheEgg | 28-07-17 | 08:47

Wat me nog steeds niet duidelijk is aan deze onzin is hoeveel van die trans dingen zijn er nu in Nederland.
Kan iemand eens even percentages posten van alle soorten en smaken want volgens mij zijn het er niet zoveel.
Is al dat gezeik voor een heel klein zeur groepje.

Zathras | 28-07-17 | 08:46

@ dingflobbipsinjemond | 28-07-17 | 08:40

+1 als ik wist waar ik het geven kon, ik zie het probleem ook niet.

Schijnbaar is dit een nieuw slagveld binnen de culturele wereldoorlog en voelt één partij dat ze aan het verliezen zijn. Daarom committeren ze aan de slag zonder de vraag te stellen of het nou echt nodig is.

Sjors W. | 28-07-17 | 08:46

Heeft de NS geen andere problemen, waar ze zich druk om zouden moeten maken?

Karel Kruizenruiker | 28-07-17 | 08:46

Laten we dan ook alle namen afschaffen; ambtenaren bij de overheidsloketten moeten ons dan voortaan gewoon aanspreken bij onze BSN.

Rest In Privacy | 28-07-17 | 08:46

xiuxiu | 28-07-17 | 08:44 Waar ze vandaan komen ? De meeste hebben hun paspoort niet bij zich .

ja,diedus! | 28-07-17 | 08:46

Wat is precies het probleem? Dat we transgenders tegenmoet komen? Dat we het oubollige dames en heren lekkerder vinden klinken ofzo? Ik kan me hier dus niet boos over maken en ben het over een uur alweer vergeten. Komkommertijd, ophef creëren om niks. 'Beste reizigers,' niks mis mee.

Ardbeg | 28-07-17 | 08:46

Es ist mich Scheiss egal.

leisure suit larry | 28-07-17 | 08:45
-weggejorist-
ja,diedus! | 28-07-17 | 08:45

Op zich niets mis met beste reiziger het gaat om de achtergrond van het waarom. Waar komen plotseling al die potentiële transgenders? Het lijkt net zo een overheidsproject als de islamworteling.Het moet zal doorgedrukt worden.

xiuxiu | 28-07-17 | 08:44

Waarom draagt Ronald een hoedje binnen, op kantoor?
Sjors W. | 28-07-17 | 08:32
Het is een typetje van Andre van Duin!

Ars Vivendi | 28-07-17 | 08:43

www.youtube.com/watch?time_continue=1...
Bovenstaand filmpje illustreert de toekomst. Vlak voordat de Islamitische Horde een einde zal maken aan de Westerse samenleving.

Fappelmoes | 28-07-17 | 08:43

Wat is hier mis mee, al sinds mijn heugenis heb ik weinig dames en heren met de trein zien gaan. Wel heel veel tokkies, viswijven, ranndebielen, smeerlappen, hufters, kanzlozen, zwartrijders, asocialen, putmongolen en anderssoortig gespuis. "Dames en heren" was als paarlen voor de zwijnen gooien.

Badderbeest! | 28-07-17 | 08:43

NS: "Zolang u maar betaalt maakt het ons niet uit wat u bent, of denkt te zijn, een fijne dag nog!"

SanderEvers | 28-07-17 | 08:42

Biologie, mannetjes en vrouwtjes. Je kan iets een andere naam geven, de werkelijjheid verander je er niet mee.

Super Grover | 28-07-17 | 08:41

Binnenkort ook in het arabisch en turks.

Mr_Natural | 28-07-17 | 08:41

Hmm, mag goedemorgen en goedemiddag nog wel, of moet de omroep straks ook dagdeel neutraal? Om te voorkomen dat je mensen met nachtdiensten of onregelmatige diensten kwetst.

TheEgg | 28-07-17 | 08:40

Nu kunnen we hier met zijn allen wel erg moeilijk over doen maar wat is nu het probleem? Het gaat hier niet om mensen die op hun pik (of kut, of combinatie van die twee) getrapt zijn omdat ze geloven in een fictieve godheid, of om mensen die van onze cultuur af willen, het gaat hier om hard werkende Nederlanders die zich vanaf hun geboorte niet thuis voelen in zo'n hokje. Prima om daar rekening mee te houden.
.
Het scheelt dat het woord reaguurders al een inclusieve term is.

dingflobbipsinjemond | 28-07-17 | 08:40

@ TheEgg | 28-07-17 | 08:36

Inderdaad. Ik vraag me ook af of het werkelijk 'dat werd gehoord' betreft, of dat het gegarandeerd 'dat werd gehoord' zou worden omdat het externe communicatie-miepje dat in haar script heeft staan.

Mijn zou het namelijk echt niet opvallen. En ik heb er eerlijk gezegd ook geen moeite mee. Dat we ons over iets relevants druk gaan maken.

Sjors W. | 28-07-17 | 08:39

Oh dear... de liberal brainfart uit de VS vandaan is inmiddels veranderd in een wervelstorm en arriveert nu hier in Europa.
Compleet van de hoge kinderstoel gelazerd om maar toe te geven aan al deze onzin.

Mastermattie | 28-07-17 | 08:39

Dat iemand anders wil zijn dan hij in werkelijkheid is moet dat zelf weten. Dat de politieke correctheid is vind is een vorm van religieuze achterlijkheid van de overheid.

protonplof | 28-07-17 | 08:39
-weggejorist-
takkeman | 28-07-17 | 08:39

Binnenkort op dit station - extralange treinen met coupes voor iedere denkbare minderheid. En dan ga ik bewust bei de Nazi-Lesbiennes met duitse herdershonden zitten - zonder hond ;-)

hangtiet met knoop | 28-07-17 | 08:38

Toch biedt dit natuurlijk ook kansen:
Goedemorgen beste vertraagden, ....
Goedemorgen beste gestrande reiziger, ...
En natuurlijk de niet te versmaden:
Goedemiddag beste sardientjes,...

TheEgg | 28-07-17 | 08:38

De liefde was in Oceania verboden.

Rest In Privacy | 28-07-17 | 08:37

Zie je wel hoe snel het nu gaat allemaal. NL is kapot. We zijn verloren.

happyfamilyman | 28-07-17 | 08:37

Beste reizigers ? Kan er ook een uitzondering gemaakt worden voor zwartrijders ? Dat zijn namelijk geen al te beste reizigers , waarvan akte.

ja,diedus! | 28-07-17 | 08:36

Tja, je kunt natuurlijk, zonder enige ophef, de aankondigingen vervangen door "Beste reizigers". Dan ben je goed bezig.
Je kunt dat ook groots in het nieuws brengen. Dan "deug" je, en onderschrijf je nog maar eens een keer wat een kutdirectie die toko runt. Het bedrijf heeft belangrijkere problemen die opgelost moeten worden. Begin is met de veiligheid van je eigen personeel, sneuneuzen.

TheEgg | 28-07-17 | 08:36 | 1

Begin _eens_ met de veiligheid etc. (sjezus, het is nog vroeg)

TheEgg | 28-07-17 | 08:37

Leven we tegenwoordig in een openlucht gekkenhuis ? Je hebt of XX of XY genen, iets er tussen in is er nog NOOIT geweest. Je seksuele voorkeur of geestelijke stoornis is geen geslacht.

Wanneer bereiken we de top van deze waanzin voor iedereen weer wakker wordt, of zijn we verloren in een linkse hel ?

GerMonster | 28-07-17 | 08:35

Ik voel mij gediscrimineerd als "mijnheer"

kippevlees | 28-07-17 | 08:34

Weer extra redenen om niet met het Onrendabelen Vervoer te gaan.

hangtiet met knoop | 28-07-17 | 08:32

DE NS stelt verkeerde prioriteiten, zou ik denken.

Guido | 28-07-17 | 08:32

Waarom draagt Ronald een hoedje binnen, op kantoor? Dat is het echte mysterie.

Sjors W. | 28-07-17 | 08:32

Ik voel me gekwetst. Waar kan ik aangifte doen?

Ars Vivendi | 28-07-17 | 08:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl