Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

MH17. De radarbeelden, Rutte. De radarbeelden

habenesgewusstundverborgen.jpg Telegraaf, hedenmorgen: "Het CDA wil dat het OVV-onderzoek naar de radar- en satellietbeelden rond de tijd van de massamoord op de inzittenden van vlucht MH17 wordt heropend." Vrije maar zeer terechte vertaling: Pieter Omtzigt is nog steeds ZIEDEND om de bizarre antwoorden van Van der Steur over de ontbrekende radarbeelden van vlucht MH17 en eist een nieuw, beter en minder VVD-gekleurd onderzoek van de MH17-doofpot. Afgelopen week, heel opportuun tijdens het bonnetjesdebat over de Teevendeal, gaf MinJus Steur antwoorden op Kamervragen vrij waarin hij openlijk erkende dat het nog nooit voorgekomen was dat een luchtramp onderzocht werd zónder radarbeelden. De Onderzoeksraad voor de VVD van Tjibbe Joustra (VVD) concludeerde echter doodleuk dat de dader ook wel gevonden aangewezen kan worden zónder die radarbeelden. Dat is dus onzin: je kan geen dader voor het gerecht slepen op basis van halve bewijzen, en je kan geen verdachten uitsluiten zonder een volledig overzicht. Het is heel simpel: Ard van der Steur kent 198 Nederlanders die zijn overleden zonder dat hun eigen regering moeite doet om de radarbeelden van hun doodsvlucht te achterhalen. En Jeroen Akkermans (RTL) somde de onderste stenen van MinPres Mark vorige week nog eens op. Wanneer, wanneer gaat het eens breed doordringen dat de VVD er alles aan doet om het onderzoek naar de aanleiding, de oorzaak en de daders van MH17 in de diepste laden van het Binnenhof probeert te verbergen en dat Nederland te veel losse eindjes laat hangen om tot een bevredigend resultaat (dus: een veroordeling van de daders) te kunnen komen? Rutte. Verneukt. MH17. Niet meer, niet minder. En zolang Oekraïne de suggestie in leven houdt dat hun militaire en civiele radars geen beelden hebben geproduceerd, zijn zij een verdachte, en geen bondgenoot, in het onderzoek. De regering durft de Russen niet aan te (laten) spreken op hun nalatigheid, en de Oekraïeners mogen hun beelden geheim houden van Rutte. Omtzigt op Twitter: "Als NL regering zich erbij neerlegt dat ze radarbeelden MH17 niet hoeft, zoekt ze niet naar onderste steen." En zo is het.

Reaguursels

Inloggen

Nederlandse regering probeert bewust de waarheid te verbergen. Een lange lijst met indicaties daarvan
www.whathappenedtoflightmh17.com/long-...

Spotje | 24-12-15 | 11:42

En dat moet opkomen voor volk en vaderland.

Het enige waar zij voor opkomen zijn gratis arbeiders voor de multinationals/werkgevers, Afrika en het klimafaat.

ProAsfalt | 24-12-15 | 11:43

Ik ben wel benieuwd wat er met de verbouwing van het binnenhof nog meer boven komt drijven.

Mastermattie | 24-12-15 | 11:43

Alles voor het pluche. Alles.

ristretto | 24-12-15 | 11:44

Oekraïne schiet per ongeluk een vliegtuig van de EU neer.
Omdat Oekraïne ingelijfd moet worden bij de EU mogen die nu even geen smetje op bun blazoen hebben.
Dus wordt een hele emo-circus rond deze ramp opgezet om de aandacht af te leiden en wordt er zoveel mogelijk gedaan om ieder bewijs onder tafel te vegen.

moitambien | 24-12-15 | 11:45

De grootste trekpop die we ooit als MP hebben gehad , wat een leugenaar , wat een weglachende huichelaar. vals heet zoiets.
Geld gaat voor mensenlevens of/en de Russen weten meer over NL wat niet naar buiten mag komen.

destructief | 24-12-15 | 11:46

We moeten ten eerste stopen met Het Nederlandse Parlement een Parlement te noemen. Het is een Criminele Organisatie, niets meer en niets minder.

Mark_D_NL | 24-12-15 | 11:46

Al zou Rutte hem persoonlijk hebben neergeschoten dan zou ie zich er nog onderuit glibberen.
Een unieke figuur. dat is een ding wat zeker is.

daytripper | 24-12-15 | 11:47

Wat is de relatie tussen het MH17 onderzoek en het associatieverdrag ?
Anyone ??

Wijze uit het Oosten | 24-12-15 | 11:47

@Mark_D_NL | 24-12-15 | 11:46
Die is denk ik iets te sterk om algemeen gedragen te kunnen worden. Ons parlement is zo slecht nog niet, er zitten alleen ca. 100 trekpoppen die er niet thuis horen. Als u onze regering als een criminele organisatie zou willen betitelen dan kan ik ver met u mee gaan, heel ver.

MarcS | 24-12-15 | 11:49

@Wijze uit het Oosten | 24-12-15 | 11:47
*Vinger opsteken doet* Maar ik zou graag uw oordeel horen voor ik mij onsterfelijk belachelijk maak hier.

MarcS | 24-12-15 | 11:50

Rutte: die onderste steen komt boven.... net als die 1000 euro! Dit hele zaakje stinkt al vanaf het moment dat die MH17 naar beneden stortte. Onvergeeflijk dat Rutte II na een jaar een herdenking en wat gesnif verder deze hele zaak alleen maar frustreert en traineert..Ik heb zo'n vermoeden dat nadat die krabbel onder dat oekraine verdrag is gezet er weer wat momentjes zijn dat deze moord op 200 onschuldige landgenoten wat aangetipt wordt. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de MH17 neerhalen een gerichte aanval was op Europa. Schuldige: Amerika, Rusland en de Oekraine.

fikkieblijf! | 24-12-15 | 11:51

Rutte's onderste steen ligt nu in de Marianen trog!

Gezien de vele heimelijke achterkamergesprekken van dit Kabinet, het traineren, alles wijst erop dat ze niet willen dat de waarheid boven water komt: nalatigheid Kabinet, AIVD, MIVD, luchtvaartmaatschappijen, Eurocontrol, etc.., etc., teveel economische belangen zouden daardoor worden geschaadt.

Mensenlevens zijn door dit Kabinet ondergeschikt gemaakt aan economische belangen.

MRF2739 | 24-12-15 | 11:52

Foto rolletje Voorhoeve VVD

diddley2 | 24-12-15 | 11:53

Het is een valsenichtenstreek van Rutte. En dan hebben we over Poetin nog niet eens gespeculeerd....

spuitje11 | 24-12-15 | 11:53

Zouden de belangen van de internationale gashandel hier de overhand hebben tov de waarheidsvinding?

Sunabalk | 24-12-15 | 11:53

@moitambien | 24-12-15 | 11:45
Aan het neerschieten van MH17 is niets "per ongeluk". Oekraïne heeft dat welbewust gedaan. Indien Rusland de grote boosdoener was geweest dan had men allang alles uit de kast gehaald. Dus ja, alle technische details ten spijt, Oekraïne is een vuil kut land, die 280 Nederlanders hebben vermoord. En Rutte houd dit achter. Rutte zal hangen.

Mark_D_NL | 24-12-15 | 11:53

Opvallend dat Omzigt de USA en de Britten buitenschot laat, zij waren immers de gene die al naar 1 minuut de Russen beschuldigen van het neerschieten van het vliegtuig, de USA zij de bewijzen te hebben.

caralho | 24-12-15 | 11:54

"je kan geen dader voor het gerecht slepen op basis van halve bewijzen, en je kan geen verdachten uitsluiten zonder een volledig overzicht."
Kunnen jullie dit niet doorsturen naar het OM? Die toko daar denkt nog steeds dat zulks kan.

keizeradmiraal4 | 24-12-15 | 11:54

Op cruciale momenten raken kwijt; fotorolletjes en nu dus weer radar beelden. En het mooiste van alles; niemand is verantwoordelijk en kan blijven zitten. Hoe groter de leugen, des te eerder die word geloofd.

Betweetert | 24-12-15 | 11:54

Vroeger stemde ik VVD, maar ik denk dat het jaren gaat duren voordat ik dat weer in overeenstemming met m'n geweten kan brengen.

Tapu | 24-12-15 | 11:54

Australische Onderzoekscommissie beschuldigt Dutch Safety Board. Lezen !!! ;
yournewswire.com/mh17-australia-say-ru...

A3an | 24-12-15 | 11:55

Er was hier dit jaar een reaguurder die beweerde dat die radarbeelden allang waren gepubliceerd en dat wij er hier heel veel bewijzen over hadden gezien. Kom hoe heet ie?

Piet Karbiet | 24-12-15 | 11:55

En dat ik me bek moest houden.

Piet Karbiet | 24-12-15 | 11:56

Onbegrijpelijk dat mensen doorgaan met stemmen op de VVD-leugenfabriek. En de collaborerende PvdA verdient het om compleet weggevaagd te worden.

Fijnstoffer | 24-12-15 | 11:57

@MarcS | 24-12-15 | 11:49
ok, een je hebt het juist dat we daar en kleine nuance in moeten aanbrengen. Zie je, het is Kerst en ik ga gewoon met je voorstel mee. ;-).
--
esox lucius, 116cm, pink streamer, vanochtend.

Mark_D_NL | 24-12-15 | 11:57

Na Balkende en nu met Buma dacht ik dat er net als de PvdA niets meer goeds uit hun koker zou komen.
Maar Omtzigt is goed bezig. Weer goed bezig.
-
Een partijvoorzitter waardig. En weer wat nageltjes erbij aan de politieke doodskist van Rutte. Maar deze is al een levende politieke dode.
-
#Omtzigtlijktgoedtezijn
#politiekezombieRutte

appeltjesgroeneweide | 24-12-15 | 11:58

@Wijze uit het Oosten | 24-12-15 | 11:47
Alles, werkelijk alles. Maar jij kan het beter onder woorden brengen. Dus ik laat het podium aan jouw!

Mark_D_NL | 24-12-15 | 11:59

De angel zit 'm niet alleen bij het kabinet. Het Openbaar Ministerie is hierin de leidende onderzoeksinstantie, jeweetwel, die ouwe club van Teeven. Oh wait.

Suske | 24-12-15 | 12:00

Ja allemaal leuk en wel en fijn dat omzigt dit doet. Maar wel een beetje hypocriet.Want zijn cda ging enkel voor motie van afkeuring waar dat motie van wantrouwen had moeten zijn voor het teeven gedeelte. Ik verwacht mochten die raderbeelden niet komen dan nu wel van het cda een motie van wantrouwen en nu niet weer draaien en foei roepen. Want wie A zegt moet ook B doen.En u heeft de laatste tijd laten zien ergens tegen te zijn maar omdat buma dat niet was toch mee te stemmen met buma en te doen wat hij zegt.Dat lijkt mij het volgen van een verkeerde weg. Maar ja ik hoop dat dat een foutje was en geef u het voordeel van de twijfel.

tweetybird | 24-12-15 | 12:00

Het lijkt erop dat de Europese droom belangrijker is dan de waarheid. Dat er vervolgens bijna 200 onschuldige burgers omgelegd worden is bijzaak. Deze hele affaire stinkt.
Hopelijk komt het tot een onafhankelijk onderzoek, uitgevoerd door een niet betrokken partij. Diegenen die moedwillig de waarheid verdoezelen mogen wat mij betreft hangen.

Klik_hier | 24-12-15 | 12:00

Oekraine zit vuistdiep in de oorzaak van de ramp maar omdat Brussel die misdadigers bij de EU wil hebben moet Nederland met een kluitje in het riet gestuurd worden.

sinar2 | 24-12-15 | 12:01

De PvdA is net zo schuldig. Wie niet luistert naar de VVD en PvdA wordt d.m.v. jihad-vingertjes bedreigd: www.geenstijl.nl/archives/images/hufte...

Dhr. de Wit | 24-12-15 | 12:01

Denk dat Omzigt heel voorzichtig moet zijn, maakt zich niet echt populair, helaas van Van Haarsma Buma's CDA dus daar ga ik nooit op stemmen.

bijna_raak | 24-12-15 | 12:02

Tussen heel dat zooitje zakkenvullers, meepraters en toedekkers zijn er slechts enkele die hun zetel met verve verdienen. Omtzigt hoort daar absoluut bij.

PureYak | 24-12-15 | 12:02

Verrader Verhofstadt heeft belangen in de winning van schaliegas in de Oekraine.

Piet Karbiet | 24-12-15 | 12:03

@Mark_D_NL | 24-12-15 | 11:57 - well done!

MarcS | 24-12-15 | 12:04

Jammer dat die Omtzigt van het CDA is. Wat die blijven net zo onbetrouwbaar als de PvdA/VVD. Gelukkig zijn ze nu door de kiezer vleugellam gemaakt. Het lot wat Rutte2 ook te wachten staat. Gelukkig.

Lichtstadfan | 24-12-15 | 12:04

Kan niet anders dan dat op de radarbeelden iets explosiefs te zien is....bijvoorbeeld toch een Ukrainse mig in de buurt.

Rambo John J | 24-12-15 | 12:04

Ja maar EU en ja maar econazische belangen!

Durotar | 24-12-15 | 12:04

Europees expansionisme, de Europese carriere van Rutte, Dijsselbloem, Timmermans, het mag wat kosten.
.
Waren de vele tientallen miljarden pijnlijk, de honderden Nederlandse levens zijn onvergevelijk.
.
Hoeveel Nederlanders laten we nog vertrappen door PvdA, VVD, D66, en CDA?
.
CDA, ja. Eén Omzigt maakt nog geen integere partij.

Parel van het Zuiden | 24-12-15 | 12:05

Conclusie: passagiersvliegtuigen waren menselijk schild en iedereen incl. Mark VVD wist ervan www.elsevier.nl/Buitenland/nieuws/2014... ?

Watching the Wheels | 24-12-15 | 12:09

@bijna_raak | 24-12-15 | 12:02 n Buma heeft na de zomer indruk op mij gemaakt. Bij het openingsdebat na de lange, hete zomer waarin de wereld opeens heel anders in elkaar stak. Die echt gemeende hand in eigen boezem vond ik zo sterk dat hij nog krediet heeft bij mij. Omtzigt is mijn vriend, die buigt niet.

MarcS | 24-12-15 | 12:09

Enige reden dat wij dit kabinet nog hebben is omdat niemand het wil laten vallen (ook de oppositie niet). Puur en alleen omdat Wilders te groot is op dit moment.
Ieder ander kabinet had al tig keer gevallen om al die shit die er geflikt wordt.

Super Grover | 24-12-15 | 12:12

Als je werk is er voor te zorgen dat de onderste steen boven komt, en er vervolgens alles aan doet omdat te frustreren, dan ben je niet alleen een zakkenvuller maar ook een achterbakse opportunist, Mark.

B.agger | 24-12-15 | 12:14

Iedereen weet het. De Russen zitten erachter. Maar Rutte durft/kan niet doorpakken omdat hij te bang is voor Putin's maffiabende. Terecht wellicht want Putin heeft er ook geen enkele moeite mee journalisten en politieke tegenstanders af te knallen. Eerst was het een jet uit de Oekraïne, toen een bom en toen ze er niet meer onderuitkonden een Buk. Uit de Oekraïne natuurlijk. Ik snap niet dat de Putin-hoeren hier toch nog steeds blijven rondtoeteren dat er geen Amerikaanse tanks in Bagdad zijn. Betaalt je komt verkopen aan Don Vlad dan zo goed dat je geen enkele schaamte meer hebt? Bijna 200 Nederlanders, onder wie vrouwen en kinderen, vermoord door de criminelen uit Moskou maar hé beter wat extra Rubels op de bank dat recht op kunnen leven.

Woef! | 24-12-15 | 12:15

MarcS | 24-12-15 | 12:09

Behalve voor zijn grote leider Buma zo bleek laatst. Ja ik ben wel realisties. In tegenstelling tot vele anderen. Tuurlijk omzigt doet wel werken naar geld en durft wel kritisch te zijn . Toch ook hij buigt als de partij het zegt.Wat dat betreft wordt hij hier toch ook wel wat teveel geprijst. Want als het er op aankomt is hij toch echt ook een trekpop en heeft hij zich te schikken naar partij en leider. En dat doet hij dan ook. Zelfs als hij daarvoor zijn keutel mpet intrekken of afzwakken. Maar eerlijk is eerlijk. Hij is wel 1 van de betere. Dat zeker. Lekker kritisch en daarmee zet hij ook edn hoop vieze zaakjes op de kaart. Hij mag blijven.

tweetybird | 24-12-15 | 12:17

Mark_D_NL | 24-12-15 | 11:53
Ik ga er vooralsnog vanuit dat het om een vergissing gaat.
Ze schoten al vaker op Russische vliegtuigen en ik denk dat ze nu weer dachten op een Russisch vliegtuig te schieten.
Zij, noch de Russen, hebben ook maar iets aan het moedwillig neerhalen van een EU passagiersvliegtuig.

moitambien | 24-12-15 | 12:17

sinar2 | 24-12-15 | 12:01
Ik denk eerder dat "ons" kabinet ons met een kluitje in het riet stuurt.... in opdracht van Brussel natuurlijk

moitambien | 24-12-15 | 12:19

Woef! | 24-12-15 | 12:15

Jij hebt zeker de radarbeelden wel, dat je de schuldige aan kunt wijzen.

Van Duyvenbode | 24-12-15 | 12:20

Nooit meer VVD voor zolang ik leef...

Uitvindert | 24-12-15 | 12:21

Ze hadden zich een aftreden kunnen besparen. Oh wacht, het kabinet zit nog..

Conan de Rabarber | 24-12-15 | 12:24

@Van Rossem

Een beetje repzekt voor de kerstrust van de schuimbekkende slet was op zijn plaats geweest...

ox | 24-12-15 | 12:24

Perfecte logica: als je iets te verbergen hebt, dan wil je niet dat het uit komt.

McMarx | 24-12-15 | 12:25

@ox | 24-12-15 | 12:24
Never ever summon the trolls.

Dhr. de Wit | 24-12-15 | 12:26

Rutte heeft de onderste steen al lang gevonden:
twitter.com/EduardoNLD/status/5698817...

Eduardo- | 24-12-15 | 12:27

@moitambien | 24-12-15 | 11:45
Vlak nadat het gebeurd was gingen er geruchten dat Poetins vliegtuig daar één uur eerder gevlogen had en dat ze hem uit de lucht hebben willen schieten (en het dus Oekraïne geweest was)
Rusland zegt geen radarbeelden te hebben, Oekraïne zegt dat de radar "toevallig" uit stond die dag vanwege "onderhoud", sure.

Wat ik wel raar vind is dat beide partijen weigeren de beelden te overhandigen,als je met die beelden kunt aantonen dat de tegenpartij dat vliegtuig naar beneden gehaald heeft, dan lever je die beelden toch aan?

Mastermattie | 24-12-15 | 12:29

@Woef 12.15
'De Russen hebben het gedaan'
En welk bewijs is daarvoor? Behalve dan wat wazige berichten in de westerse propaganda?
In deze zijn de radarbeelden essentieel. Juist het feit dat die er 'niet zijn' pleit Rusland practisch vrij.

koolteer | 24-12-15 | 12:30

Tyfus zeg, wat doen al die aluhoedjes hier ineens op Geenstijl?

Girix1000 | 24-12-15 | 12:30

moitambien | 24-12-15 | 12:17

Heb je echt niet door dat je volkomen klinkklare onzin uitkraamt of doe je het expres? Er klopt letterlijk helemaal niets van wat je stelt. Echt niets.

Waar haal je jouw informatie vandaan?

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 12:30

Het is heel simpel. Om diplomatieke redenen mag de onderste steen niet naar boven worden gehaald. Daarom stond er ook geen nederlands leger of landmacht bij dat wrak, daarom wachte nederland ook 'advies' van brussel af. Het was voor brussel het perfecte moment dit politiek aan te kunnen grijpen.

Anoguurder | 24-12-15 | 12:31

BREAKING: De Radarbeelden zijn eindelijk boven water!
--
www.lolzhumor.com/wp-content/uploads/2...

Mark_D_NL | 24-12-15 | 12:31

@Dhr. de Wit | 24-12-15 | 12:26

Excuus! Maar helaas... het is al te laat zie ik...

ox | 24-12-15 | 12:33

Vind het een heel moeilijk onderwerp om een mening over te vormen en de verschillende spelers, belangen en rookgordijnen maken het er niet makkelijker op.
Zelf denk ik aan een vergissing van de Oekraïne of pro-Russische rebellen. Als het de Oekraïne zelf is, dan is dat ongunstig voor de EU toetreding en als de pro-Russen erachter zitten dan zijn ze bang voor de reactie van de Russische beer.
Poetin is een mafioso maar ik denk niet dat het in zijn belang is om burgers uit de lucht te knallen.

Dhr. de Wit | 24-12-15 | 12:33

Het zou het kabinet en Rutte sieren, maar vooral om voor de hele wereld een statement te maken.. om de blunders en onwaarheden van de MH17 en moord op 200 Nederlandse burgers treedt je AF! Alleen daarom! daar krijg je respect door en daar maak je iets heel duidelijk. Moord op burgers omwille van macht, geld en politieke spelletjes is not done!

fikkieblijf! | 24-12-15 | 12:35

Mark, ik be bereid op te houden over die €1000, zodra jij de "ONDERSTE STEEN" (lees:radarbeelden) boven hebt.

Anjin Mohammed | 24-12-15 | 12:35

@Piet Karbiet | 24-12-15 | 12:03
Rutte en Shell hebben ook belangen in schaliegas in Oekraine www.youtube.com/watch?feature=player_... en een nog wat groter project in Rusland.
.
En laat Shell nou net afgelopen zomer het project in Rusland hebben mogen uitbreiden uk.reuters.com/article/gazprom-sakhali...
.
En Zijlstra (VVD) werkt nota bene al vanaf 2001 via zijn bedrijf Improvex ook voor Shell www.parlement.com/id/vhdm1hcid9z1/h_h...
.
Onderste steen ...

Watching the Wheels | 24-12-15 | 12:35

@Mark_D_NL | 24-12-15 | 12:31
Nice.

Piet Karbiet | 24-12-15 | 12:35

koolteer | 24-12-15 | 12:30

Waarom vergeet jij en meerderen hier dat de Russen eerst met veel bombarie de radarbeelden toonden en insinueerden dat er sprake was van één of meerdere jets in de buurt van MH17 en nog geen jaar later de radarbeelden niet meer konden vinden. Dat is niet verdacht?

Hebben jullie enige idee hoe diep jullie onder de plak van Russische propaganda liggen?

Het is niet te geloven. De grootste onwaarheden worden hier verkondigd alsof het waar is en de smoking gun wordt gewoon simpelweg genegeerd.

Dan rijst toch echt de vraag of dat pure invloed van desinformatie uit Rusland is of reinste opzet.

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 12:35

@ox | 24-12-15 | 12:33
Whoeps!
* pakt bier en popcorn erbij want het is toch een kort dagje

Dhr. de Wit | 24-12-15 | 12:36

@MarcS | 24-12-15 | 12:09
Één ding: Haat gaat niet om wat politici zeggen maar om wat ze stemmen, dat is namelijk wat het beleid bepaalt!

Mastermattie | 24-12-15 | 12:38

Dhr. de Wit | 24-12-15 | 12:33

Het is onmogelijk sinds maart 2014 voor Oekraïne om toe te treden tot de EU. Dat blijft zo totdat de territoriale disputen met Rusland opgelost worden.

Waarom weet je dat niet? Ditzelfde geldt voor Moldavië en Georgië.

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 12:38

@Mastermattie | 24-12-15 | 12:38
Hele domme typo... "Haat" moet zijn "Het"

Mastermattie | 24-12-15 | 12:38

Als het kalf is verdronken, dempt men de put.

Van Duyvenbode | 24-12-15 | 12:39

Mark Rutte kan wat mij betreft niet aanblijven. Dit is wel zo ongelooflijk slecht dat alles wat ik nu denk ik hier niet mag zeggen.

Mesmer | 24-12-15 | 12:40

@Mastermattie | 24-12-15 | 12:38
Och, beide had gekund toch en maakt eigenlijk weinig echt verschil.

MarcS | 24-12-15 | 12:40

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 12:30
Gewoon standaard logica.... meestal wat te moeilijk voor je.

moitambien | 24-12-15 | 12:40

www.youtube.com/watch?v=jsQX6Lm142g
Uiteindelijk komt t allemaal terug bij Verhofstadt en Van Baalen op Maidan namens de EU.....

BlowingBubbles | 24-12-15 | 12:40

@tweetybird | 24-12-15 | 12:17
Bla Bla Bla, laatst?

MarcS | 24-12-15 | 12:41

@Super Grover | 24-12-15 | 12:12
De oppositie wil het ook weghebben.
Als ik me niet vergis heeft bij de Teevendeal de volledige oppositie het kabinet heeft weggestemd met een motie van wantrouwen. Maar omdat de PvdA en de VVD samen nog steeds een regeringsmeerderheid hebben, kunnen ze dus blijven zitten.

Mastermattie | 24-12-15 | 12:42

Wat mij betreft mag de steen op dit dossier. Het heeft geen zin meer zolang die trekpop van een Rutte er zit. Feit is dat handelsbelangen en de relatie met Rusland en Oekraïne vele malen belangrijker wordt geacht dan de waarheid boven tafel halen. Tja, en dat gaan ze nooit toegeven natuurlijk.

one hobo | 24-12-15 | 12:44

@Mastermattie | 24-12-15 | 12:29
Verhaal dat Putin er vloog schijnt onzin te zijn, ofzo. Is iig al aangetoond dat het niet klopt. Linkjes zoeken doe ik niet op deze mooie dag, je kunt mij geloven ..... of niet en zelf op zoek gaan en de waarheid vinden.

MarcS | 24-12-15 | 12:45

@De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 12:38
Ten eerste: zullen we een gebruiksaanwijzing opstellen voor deze discussie? Uw inbreng wordt gewaardeerd, tenminste door mij wel, maar matig alstublieft uw toon. Mensen zijn nu eenmaal geen oneindige computers die alles weten, onthouden of lezen.
We hebben er allemaal belang bij dat deze puzzel opgelost wordt, sommigen meer dan anderen want er zijn ook reaguurders bij die naasten verloren hebben.
Als u mensen rustig aanspreekt heeft dat meer effect dan de hele tijd hetzelfde schreeuwen en mensen het gevoel geven dat ze dom zijn en nemen ze u niet meer serieus.

Dan nu wat u zegt in uw tegel: het is wel zo dat er aanstalten wordt gemaakt voor een toetreding, anders was het associatieverdrag ook niet zo'n heet hangijzer geweest.

Dhr. de Wit | 24-12-15 | 12:45

Intussen, in down-under, staat Nederland voor lul:
"...none of the evidence testified to or tested on oath in the Australian court substantiated the BUK missile conclusion published by the Dutch government agency in October. (...) On the contrary, the senior Australian policeman in charge of the ongoing investigation testified in court last week that “conclusive” evidence for the BUK missile is missing." russia-insider.com/en/nato-bloggers-us...

ben kokhals | 24-12-15 | 12:45

Mastermattie | 24-12-15 | 12:29

Die geruchten bleken leugens van o.a. RT dit hebben ze zelfs gerectificeerd en er is een persbericht van het Kremlin geweest met de boodschap dat Poetin al heel lang niet meer over Oekraïne vliegt. Waarom weet je dit niet.

En daarnaast hoe dom denk je dat Russen zijn?

Een president gaat toch niet over het land vliegen waar de meesten zijn bloed wel kunnen drinken vanwege zijn acties op de Krim en Donbas.

Het getuigt enkel van niveau roddelneef of tante als je dat soort spannende verhaaltjes gelooft.

Wat betreft het twee deel van je stukje is het inderdaad uiterst raar dat beide partijen de radarbeelden niet (meer) hebben. Vooral bij de Russen is dit enorm verdacht want ze toonde eerder met veel bombarie de radarbeelden op live televisie ze hadden ze dus zeer zeker wel.

Het vermoeden is dan ook dat het puur strategisch is van beide partijen.

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 12:47

oud nieuws, de overheid beschermt graag de oranje-elite-belangen van anderen, die van het volk (lees nabestaanden van deze ramp)al lang niet meer.
Het gaat om de macht, de olie de belangen, het volk mag betalen totdat het systeem knapt. De vluchtelingen helpen het systeem om zeep, die hebben dan tenminste een bijdrage aan het noodzakelijke veranderings proces van de 19e eeuwse bestuurscultuur waarin de macht in achterkamertjes nog steeds verdeeld wordt. Het ons laten knechten door europa dient voornamlijk de elite-belangen en het volk krijgt in elk land de rekening van de graaiende bestuurders en muisstille oranje-elite Het alleen veranderen van de politieke trekpoppen verandert helemaal niets. Ik verheug me op de toekomst die mij grote zorgen baart.

rechtsdwalendeautist | 24-12-15 | 12:47

Mooi, kan dit kudt kabinet nog mooi voor het einde van het jaar vallen *** #opzouten #prutsers #zakkenvullers #wegkijkers ***

FapMaster | 24-12-15 | 12:48

@Mastermattie | 24-12-15 | 12:42
Nope geen motie van wantrouwen ..... motie van afkeuring. Is een levensgroot verschil. Motie van wantrouwen is eigenlijk zeggen dat ze moeten oprotten. Motie van afkeuren is mooi voor de buhne, lijken ze iets te doen maar ondertussen heeft het per definitie GEEN consequenties.

MarcS | 24-12-15 | 12:48

moitambien | 24-12-15 | 12:40

Als de feiten / fundamenten van je betoog al volledig onjuist hoe kan je dan pretenderen nog logica te hebben. Je hele verhaal is gebaseerd op onzin dus je 'logica' ook. Er klopt gewoon geen woord van wat je geschreven hebt.

Waar haal je jouw informatie vandaan? Volgens mij van horen zeggen en roddels op het internet waarna je jouw sublieme 'logica' erop los laat. Iets anders kan het niet zijn.

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 12:50

@Woef! | 24-12-15 | 12:15
klik, ratel, klik, klik, klik ...... poef, daar ging uw zekering?

1e zin, blijkbaar niet althans dat maak ik op uit de rest van uw tekst.
2e zin, Oh?
3e zin, Natuurlijk daarom doen ze op andere vlakken ook allemaal lief tegen ome Vlad. Zijn er geen domme onnodige sancties geweest etc.

De rest hoef ik toch niet op in te gaan of wel?

MarcS | 24-12-15 | 12:51

Gaaaap. *zet nog een deeltje van Occupied op*.

Koonkluk Huis | 24-12-15 | 12:54

MarcS | 24-12-15 | 12:41

Hoezo. Omdat jij de heer Omzigt een veer in zijn reet aan bet steken bent en bijna zelf op hem kruipt. Ik durf wel gewoon te zeggen wat andere niet doen.En wel kritiek te hebben als sommige dingen niet kloppen. Ook al is hij wel 1 van de meest kritische politici.Maar laatst bleek dat als puntje bij paaltje komt hij ook gewoon een trekpop is. Vervelend voor u maar daar zit ik totaal niet mee. U hoeft het niet mij eens te zijn ,het mag.Daarvoor ik geef het aan op dat hij strax niet weer zijn keutel intrekt of afzwakt nou zijn leider Buma ineens vriendjes is met dit kabinet en hem terugfluit.Nou geef hem maar namens mij een dikke kus op zijn zwarte ster.Als je toch al op hem kruipt.

tweetybird | 24-12-15 | 12:55

Kop: "the bomb Dimitri the hydrogen bomb"
Omtzigt(partij GPW): "We must not allow an onderste-steen-gap!"

Men zou er bijna simpel van worden en een simpele conclusie trekken:
De EU heeft middels het gereedschapje Rutte(partij GPW) zelf op de lanceerknop gedrukt.

Het onderzoek blijft geheim zolang alle partijen betrokken bij het onderzoek het niet onderling eens zijn over de te publiceren uitkomsten van het onderzoek.

EU is a commie plot to sap and impurify our precious bodily fluids.

hallevvezool | 24-12-15 | 12:55

@tweetybird | 24-12-15 | 12:55
Daar zeg je het weer 'laatst' ...... wanneer dan en op welk dossier? Daar ging het mij om. Jij mag vinden van hem wat jij wilt, geen enkel probleem. Dat jij mij nu allerlei dingen toedicht zegt wellicht meer over jou dan over mij?

MarcS | 24-12-15 | 12:59

Laten we eens beginnen met de vraag wie er VOORDEEL bij had om de MH17 uit de lucht te schieten.
Er was allang een HETZE bezig van de VS/EU& tégen Rusland/Poetin.
1. De Rainbow warrior die een Russisch booreiland aanviel en terecht aan de ketting werd gelegd. O wat een schande. Hoe vreselijk dat die terroristen van Greenpeace lik op stuk kregen!.
2. De Russische zaakgelastigde in Den Haag die zijn kinderen zou mishandelen en werd gearresteerd!
3. De spelen in Sotsji waarover schande werd gesproken omdat de organisator Poetin een biertje dronk met W.A.
(Om maar een paar voorbeelden te noemen).
.
En ja, dan gaat Poetin als klapper een vliegtuig met burgers uit de lucht laten schieten!
.
Ziet nou echt niemand de rode draad? Dat het neerschieten van de MH 17 door OEKRAïNE een vervolg was van de punten 1 t/m 3?
Deze ramp gaf de EU de gelegenheid om sancties tegen Rusland te verordenen. Sancties die net weer verlengd zijn. Er is nog veel meer over te zeggen maar hier laat ik het bij.
O behalve dit: Rutte had de ochtend na de ramp bij pres. Poetin op de stoep moeten staan en EISEN dat het Ned. leger en het Ned. Rode kruis onmiddelijk toegang zouden krijgen tot de rampplek.
.
Maar Rutte liep precies in de pas met de EU en jankbal Timmermans en deed NIETS, behalve brallen over de onderste steen die hij persoonlijk naar boven zou halen. Alleen al daarvoor zou hij allang uit het torentje getrapt moeten zijn!

Lupuslupus | 24-12-15 | 13:02

Dhr. de Wit | 24-12-15 | 12:45

Prima. Wat ik dan niet begrijp is waarom zoveel reaguurders dit hele draadje volplempen met volkomen onzin en niet eens de moeite deden om eventjes te checken of het sowieso klopt. Dat is gewoon (on)bewust rookgordijnen opwerpen me, zo lijkt het, als enige doel om de meest voor de hand liggende daders (pro)Russen te ontzien. Er werd op zowel 'separatistische' media als Russische media jubelend gepocht dat ze weer een Oekraïens vrachtvliegtuig hadden neergeschoten en vervolgens ontkent toen bleek dat het om een passagiersvliegtuig ging. En ga zo maar door.

Dat verzin ik niet. Dat komt niet uit de koker van Rutte II. Dat komt niet uit de koker van de EU of VS. Dat zijn vaststaande feiten die keihard en genadeloos (in)directe betrokkenheid van het Kremlin impliceren.

Ik snap best dat de meeste reaguurders een hekel hebben aan de EU en het westen maar dit onderwerp vind ik nogal ongepast om niet alleen de Russen te negeren als (mogelijke) daders maar gewoon te liegen.

Het vliegtuig werd vanaf bezet gebied beschoten. Het vliegtuig werd door een BUK neergeschoten.

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 13:03

NL is maar een klein spelertje. Als Oekraïne en Rusland geen radarbeelden afgeven, kan het daar maar heel weinig tegen doen.
NL kan niet veel doen. Om daar nou meteen een complot achter te zoeken, van een Mark Rutte die de onderste steen wil begraven, gaat niet alleen te ver, maar veronderstelt primus inter pares die de macht zou hebben zoiets te doen. En die heeft ie ook niet. Klein duimpje Nederland heeft een tik van de hamer gekregen, en heeft toen een veel te grote broek aangetrokken en riep iets over de onderste steen. We hoeven echt niet in regeringssamenzweringen te geloven. Het is onmacht. Er zijn grenzen aan de macht.

Van Duyvenbode | 24-12-15 | 13:04

Gaat er nog iemand uitzoeken hoe het kon dat het repatriëren van goud door Nederland uit de VS oorspronkelijk, net als het Duitse goud, pas over een reeks van jaren kon worden opgehaald. En dat in 2014 het goud van de Nederlandse bank jaren eerder dan verwacht al in Amsterdam aankwam. En dat het equivalent uit de goudvoorraad in kiev verdween?

Glasgow Argus | 24-12-15 | 13:05

Niet slechts in de Oekraïne , Irak, Syrië en Jemen rommelt het maar even verderop ligt in de Kaukasus een oorlog op de loer of is die er al al wordt er amper aandacht aan besteed in de MSM. In 1990 bezette Armenië Haut-Karabagh een gebied liggend in Azerbaidjan. Azerbaidjan claimt dit gebied nu terug en er vinden over en weer beschietingen plaats en samentrekkingen van troepen en materieel.Armenië huisvest een overwegend christelijke bevolking en Azerbaidjan is islamitisch. Rusland kijkt met argusogen naar deze ontwikkelingen.

Jan Boule | 24-12-15 | 13:06

@Mastermattie | 24-12-15 | 12:29 "..als je met die beelden kunt aantonen dat de tegenpartij dat vliegtuig naar beneden gehaald heeft, dan lever je die beelden toch aan?"
.
Dat Oekraïne geen primaire radardata heeft is volkomen ongeloofwaardig. Dat is de kern. Dat de VS ook nog eens weigert om hun radarbeelden ter beschikking te stellen is curieus, want de VS heeft beelden (behalve AWACS ook materiaal van de BREEZE wargames in juli 2014, met het monitoren van "commercial traffic") en meent zelfs "bewijzen" te hebben, maar houdt die geheim. Samen met de weigering van Oekraïne om antwoord te geven op de vragen van Rusland www.activistpost.com/2014/07/russia-as... en het onvolledige transcript van de cockpit voice recorder, kan dit voor Rusland een reden zijn om behalve de schermafbeeldingen, geen radardata af te staan voor het kennelijk bevooroordeelde onderzoek.

ben kokhals | 24-12-15 | 13:09

MarcS | 24-12-15 | 12:59

Bij de belasting verlaging. Bij de 5 miljard. Omzigt was tegen maar moest voor stemmen van CDA en buma.En werd terug gefloten. En dat deed hij dus terwijl hij echt tegen was. En dan ben je in weze een trekpop.Als je je grote leider laat bepalen.En het is al vaker gebeurt.Maar op zich is het geen slechte vent en wel 1 van de meest kritische. Jammer dat hij bij de verkeerde partij zit en uiteindelijk toch moet doen wat de leider wil. Ook als dat intrekken van zijn kritiek betekent omdat het het CDA niet uitkomt.Daarvoor ik hoop dat hij wel doorzet en desnoods een motie van wantrouwen.En niet een laffe motie van afkeuring die helemaal niks voorstelt.Daarvoor zeg ik ook. Wie A zegt moet ook B doen.Zelfs als je partij wil dat je je keutel intrekt of afzwakt.En dat is wat ik bedoel.Anders moet je er niet aan beginnen.

tweetybird | 24-12-15 | 13:09

-weggejorist-

Cellinus | 24-12-15 | 13:10

@De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 12:47
Sletje,
Stop nu toch eens mensen te beoordelen, dat is zo vermoeiend. Die geruchten bleken leugens, maar alleen als ze uw standpunt versterken. Bewezen foutieve zaken die uw standpunten verzwakken zijn veelal vergissingen toch? Ja RT is niet de meest betrouwbare nieuwsbron, maar ook niet per definitie onbetrouwbaar.

Putin vliegt denk ik ook wel eens over Nederland, alwaar ook mensen rond rennen die zijn bloed wel kunnen drinken. Ook hier zie ik ruimte om uw toon ietwat te matigen.

Nederland had ook fotorolletjes en toen weer niet en toen weer wel maar waren ze kwijt of zoiets. Het feit dat Rusland eerst iets liet zien, dus niet meer kan ontkennen zowel de inhoud als het bestaan, maar vervolgens de radarbeelden niet vrij wil geven is niet raar. Amerika zegt ook de beschikking te hebben over radarbeelden, maar wil ze ook niet vrij geven. Op de een of andere manier vind u dat niet raar, ik wel.

En ja er zijn hier mensen die in Putin niet alleen maar slechte dingen zien. Die de verhalen van het westen met eenzelfde korrel zout lezen als de verhalen van Putin. Zeg maar zoals u fel van leer kan trekken als wij alle moslims over een kammetje willen scheren. Of als wij Erdogan niet op zijn blauwe ogen geloven.

Uw mening, is slechts dat een mening, qua waarde niet veel meer dan de mijne of die van clown Bassie.

Fijne kerst!

MarcS | 24-12-15 | 13:10

@ben kokhals | 24-12-15 | 13:09
Helemaal juist. Ik zou als ik Rusland was ook geen informatie afstaan aan onderzoekers die van tevoren al besloten hebben dat barbertje moet hangen.

La Bailaora | 24-12-15 | 13:11

Lupuslupus | 24-12-15 | 13:02

De sancties zijn naar aanleiding van de annexatie van de Krim. Dat deed Poetin toch helemaal zelf en heeft hij ook toegegeven. MH17 heeft daar niets mee te maken omdat nog niemand Rusland officieel heeft aangeklaagd voor MH17 enkel de media. Pas nadat het strafrechtelijk onderzoek, waarin inderdaad tot frustratie van velen zaken geheim worden gehouden, is afgerond zal Rusland eventueel in staat van beschuldiging worden gesteld met eventuele sancties om Poetin te dwingen de daders uit te leveren.

Daar gaat je kaasverhaaltje dus zonder glorie ten onder.

Waarom weet je dat niet?

Nu kom je met een ridicuul aluhoedjestheorietje op de proppen dat dus nergens op blijkt te slaan. Ik zou me doodschamen als ik jou was.

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 13:15

@Glasgow Argus | 24-12-15 | 13:05
Goed punt. Inderdaad opmerkelijk. Je zou haast denken dat ook de benoeming van Timmermans als VP van de EU bij dat pakketje hoort.

ben kokhals | 24-12-15 | 13:15

@tweetybird | 24-12-15 | 13:09
Je kunt ergens voor of tegen zijn, maar dat neemt niet weg dat je niet af en toe op je handen moet zitten toch? Daarbij is 'politiek' ook inschatten welk gevecht het waard is om je energie in te steken. Je kunt natuurlijk als persoon erg tegen een voorstel zijn, maar als jouw tegenstem niet doorslaggevend is waarom zou je dan mensen tegen jou in het harnas jagen. Er zijn een aantal dossiers war hij zich in vastgebeten heeft, ik kan mij heel goed voorstellen dat hij zijn gevechten uit kiest.

Als ik soms zie met hoeveel ingehouden woede, met bijna overslaande stem, een debat voert over de onderwerpen waar hij zich sterk voor maakt dan is het voor mij een kerel!

Heeft hij tekortkomingen? Uiteraard, maar die heb ik ook, ondanks dat u dat niet wilt geloven is het echt waar. De ideale politicus bestaat niet, dus kies ik de minst slechte en die is voor mij dan automatisch de beste.

MarcS | 24-12-15 | 13:18

@La Bailaora | 24-12-15 | 13:11

Maar als ze nou werkelijk sterk stonden hadden ze het wel gewoon op internet kunnen pleuren. De Barberhangers zouden het erg moelijk krijgen met het opmaken van een rapportje dat anders beweert.
.
Ik denk dat een eenvoudige uitleg van het incident de meest waarschijnlijke is. Die BUK is wel degelijk door seperatisten afgevuurd zoals ze in die dagen wel meer vliegtuigen probeerden te onderwerpen (en met het nodige succes) alleen troffen ze het verkeerde vliegtuig. Rusland heeft met het ondersteunen van die BUK een ongeschreven regel (je mag rebellen wel steunen maar niet met al te geavanceerde zware wapen)gebroken. Het Westen versprak zich collectief in taal die alleen maar tot oorlog kon leiden. Iedereen schrok van zichzelf en keerden op hun schreden terug. Om niet verder te escaleren bereikte mijn de consensus om het maar een beetje weg te moffelen. Rutte maakte beloftes die daardoor niet na te komen waren, en vervolgens creerde Den Haag een eigen doofpotje. Ach, het zijn toch maar honderden dode Nederlanders en nabestaanden zullen ze in Den Haag gedacht hebben.
.
Zoiets.

Parel van het Zuiden | 24-12-15 | 13:22

Maar er is duidelijk 1 winnaar van dit circus en da's timmerfranS.

Ben5570 | 24-12-15 | 13:23

MarcS | 24-12-15 | 13:10

Mijn mening is meestal correct onderbouwd met feiten Markje S. Het enige wat ik hier doe is proberen om nog een beetje licht in de duisternis van aluhoedjes te werpen voordat GeenStijl helemaal overlopen wordt door het feitenloos gebrabbel van complottheoristen.

En hoe je mij van Erdogan liefde durft te betichten ontgaat me finaal. Ik heb nooit een goed woord over voor de man. Net zoals bij Poetin.

Fijne kerst.

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 13:24

@De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 13:15
Dat Rusland "eventueel in staat van beschuldiging worden gesteld met eventuele sancties om Poetin te dwingen de daders uit te leveren" is nog eens aluhoedje. Om te beginnen blijkt er helemaal geen overtuigend bewijs te zijn dat het een BUK betreft (zie down-under). Maar of het nu wel of geen BUK was, blijft Oekraïne, ook al gezien de obstructie van die lui, uiteraard de eerste verdachte die onder de loupe gelegd moet worden.

ben kokhals | 24-12-15 | 13:25

Samenzweringen zijn leuk in films maar als je er echt in gaat geloven dan kun je beter naar een arts stappen voor een goed gesprek.

Je moet zoiets simpel bekijken. Die "rebellen" (het zijn gewoon Russische huurlingen en sympathisaten) hebben een BUK gebruikt om militaire toestellen neer te halen in de weken vooraf aan de MH17 crash (feit!), die rebellen plaatsen een trots bericht dat ze weer een toestel hebben neergehaald van Oekraine (feit!), dit toestel blijkt achteraf niet militair te zijn maar civiel (feit!).

Je kan wel allemaal moeilijke verbanden en geruchten gaan geloven maar de meest eenvoudige verklaring is 9 van de 10 keer de juiste.

Bubske | 24-12-15 | 13:26

Parel van het Zuiden | 24-12-15 | 13:22

Zo'n conclusie kan je natuurlijk pas maken als het strafrechtelijk onderzoek is afgerond. De verwachting is dat dit medio 2016 zal zijn. Ik durf dus ook niet te zeggen of je ongelijk zal krijgen want het is natuurlijk geen lauwe pis om Rusland officieel in staat van beschuldiging te stellen en dus een hele hekele situatie.

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 13:27

@De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 13:24 "Mijn mening is meestal correct onderbouwd met feiten Markje S."
.
Feiten? Lol:)

ben kokhals | 24-12-15 | 13:28

Alles begint erop te wijzen dat het Oekraïne zelf is geweest. Anders hadden ze die beelden wel overgedragen. En Rutte gaat het met het EU voorzitterschap en referendum natuurlijk niet opeisen als de gegevens aantonen dat Oekraïne schuldig is.

centre pompidoe | 24-12-15 | 13:29

MarcS | 24-12-15 | 13:18

Dat weet ik ook wel. Het is ook geen slechte kerel maar ook voor hem geldt als het er op aan komt dat hij zich naar partij en leider te schikken heeft.Iets waar hij waarschijnlijk weinig aan kan doen maar jammer is het wel.Maar ja hij probeert het tenminste nog. Dat kan je van de meeste niet zeggen. Die zeggen al bij voorbaat ja en amen. Zoals pia van D666. Daarvoor zei ik al. Omzigt mag van mij blijven.Nou nog bij een andere partij gaan en het is helemaal geweldig.Zeker nu zijn partij ineens weer dikke mik is met het kabinet.Wat het in weze al was. Want wat mischien vele niet weten is dat het cda afgelopen jaar voor 94 procent mee gestemd heeft met dit kabinet. Meer nog als D666. Dus vergis je niet in het cda. Want het is net zo'n wolf in schaapskleren partij als D666 en mischien nog wel erger.Het CDA is 1 van de grote redenen dat dit kudtkabinet nog zit. Niet alleen D666.Snapt u nu dat ze omzigt laten begaan maar maar tot op bepaalde hoogte. Want dan fluiten ze hem keihard terug. Omzigt kan doen eat hij doet bij de gratie van CDA en partijleider. Meer niet.Zij bepalen namelijk ook voor hem wat toegestaan is.

tweetybird | 24-12-15 | 13:31

@De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 13:03
Iedereen die tegen de EU is, is in uw ogen PRO Putin.
Iedereen die tegen het associatie verdrag is, is in uw ogen PRO Putin.
Iedereen die het belachelijk vind dat Turkije een gevechtsvliegtuig van een 'geallieerde in de strijd tegen IS' uit de licht schiet, is in uw ogen PRO Putin.
En dit rijtje kan ik langer maken, mocht ik dat willen. U oordeelt, veroordeelt, kwalificeert er zelf altijd lustig op los.

Zou het mogelijk kunnen zijn dat er mensen vraagtekens zetten bij ieder (losstaand) incident, onafhankelijk van een eventuele voorkeur?

Het vliegtuig werd vanaf bezet gebied beschoten. Ik kom nu wel heel erg dom over, maar kunt u daar onomstotelijk bewijs voor aanleveren?


MarcS | 24-12-15 | 13:31

Glasgow Argus | 24-12-15 | 13:05
*zich 'n aluhoedje schrikken doet*
Een reaguursel vanaf een aluministensite vertaald:
"Dus de Nederlanders weten wat er met MH17 is gebeurd, dit gaf ze genoeg leverage om het goud terug te vorderen, of anders zou een bepaalde Amerikaanse propaganda pretentie een vervelend ongeval kunnen overkomen..
Dat lijkt me vrij duidelijk."

Door Leopold B. Stotch mijn gedachte laat verwoorden:
"Oh dear God, they're gonna set us on fire. Oh great Jesus son of Mary, wife of Joseph! What are we gonna do, huh? Oh sweet Joseph, husband of Mary but not father of sweet Jesus."

hallevvezool | 24-12-15 | 13:31

De onderste steen zit al lang in Brussel, net op tijd weg

Bokito ergo sum | 24-12-15 | 13:32

@Van Duyvenbode | 24-12-15 | 12:39
Goede kerst en een top 2016..Heb genoten van je plempels in 2015.

Mark_D_NL | 24-12-15 | 13:32

@De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 13:15
He Slet, goede kerst en een top 2016!

Mark_D_NL | 24-12-15 | 13:33

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 13:15
,
Niets maar dan ook helemaal NIETS van de door mij aangedragen punten hebt u kunnen ontzenuwen. En waarom niet? Gewoon omdat ze WAAR zijn.!
.
De inwoners van De Krim hebben hun wens wel/niet behoren tot de Russische Federatie keurig kunnen uitspreken middels een referendum en kozen voor Rusland. Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen?
.
President Poetin werd tot dit referendum GEDWONGEN door de VS/EU omdat hij de haven op de Krim, waarvan hij de huur al betaald had t/m 2040!!! dreigde te verliezen door de overname van Oekraïne door de Nazi's. Die gesteund werden en worden door die gluiperds van de VS (Fuck the EU - Victoria Nuland) en hun Brusselse slaven.
.
Mooie bijkomstigheid nadat de inwoners van de Krim zich uitspraken vóór de Russische Federatie, werd de uitkering voor de bejaarden op de Krim verdubbeld!
.
Wat mij betreft mag president Poetin vandaag nog het Binnenhof overnemen en hetzelfde voor ONZE bejaarden doen!
Want de bejaarden in Nederland hoeven nog net niet aan het gas maar wel graag het ravijn in. Dat zijn UW walgelijke woorden, DKS, en velen op GS herinneren zich dat.
.
Verder ben ik helemaal klaar met u en met uw soort.

Lupuslupus | 24-12-15 | 13:35
Mark_D_NL | 24-12-15 | 13:35

@Bubske | 24-12-15 | 13:26 "Samenzweringen zijn leuk in films maar als je er echt in gaat geloven dan kun je beter naar een arts stappen voor een goed gesprek."
.
Wow. En dan volg je dat met je samenzweringstheorie: "Die "rebellen"...hebben een BUK gebruikt om militaire toestellen neer te halen..."

ben kokhals | 24-12-15 | 13:35

Nogal simpel, wat denkt GeenStijl wat het effect is op het referendum als de waarheid aan het licht komt dat de Oekraine zelf dat vliegtuig heeft neergehaald. Dan is dat referendum gewoon overbodig, en dat past niet binnen de plannen van de EU.

me,myself and IK | 24-12-15 | 13:37

ben kokhals | 24-12-15 | 13:25

Het strafrechtelijk onderzoek is nog niet afgerond. Binnen een strafrechtelijk onderzoek worden feiten geheim gehouden m.b.t. daderkennis e.d. dus jij kan zulks helemaal niet stellen.

Waarom weet je dat niet?

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 13:37

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 12:50
Ach, gezien de toon en argumentatie van je comments (zie de vele tegeltjes die je daarover krijgt) in de laatste weken heb ik geen zin om nog energie in je te steken.
Geloof/verzin wat je zelf wilt.
-
Nog één tipje.
Besef dat als de politiek wil dat je bij een discussie in een bepaalde richting moet gaan denken laten ze dat afdrukken in de kranten en op TV vertellen.
De bedoeling is dat jij dat dan als "bewijs" gaat gebruiken.... dus precies wat jij steeds doet.
Het aloude "Het staat in de krant (internet) dus is het waar" argument.
-
Maar goed, nu ben ik klaar met je... have a nice day.

moitambien | 24-12-15 | 13:38

-weggejorist-

Moeimaker | 24-12-15 | 13:39

ben kokhals | 24-12-15 | 13:35

Hoe kan het een samenzweringtheorie zijn als de rebellen vooraf en nadien hebben toegegeven dat ze over BUK systemen beschikken?

Waarom heb je wel een mening over een onderwerp waar je klaarblijkelijk echt finaal de ballen van kent of snapt?

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 13:41

-weggejorist-

loekiekoch | 24-12-15 | 13:42

@tweetybird | 24-12-15 | 13:31 "Omzigt kan doen eat hij doet bij de gratie van CDA en partijleider. Meer niet.Zij bepalen namelijk ook voor hem wat toegestaan is."
.
Zo is het. En bedenk dat het CDA van Omtzigt af wilde, en hij op eigen kracht toch nog in de kamer kwam. Misschien is het zinvol voor hem om bijvoorbeeld met Baudet et al (misschien met Engelen erbij en Kelder?) een eurokritische no-nonsense partij te beginnen. Dat zou wel eens een succes kunnen worden, denk ik.

ben kokhals | 24-12-15 | 13:46

@De Koreaanse Aluhoed | 24-12-15 | 13:41 "Waarom heb je wel een mening over een onderwerp waar je klaarblijkelijk echt finaal de ballen van kent of snapt?"
.
Dat vraag ik me bij jou inderdaad meer dan regelmatig af. Maar heb je een leuke kerstboom bij jou in Pyongyang? Met verlichte aluhoedjes aan de takken?

ben kokhals | 24-12-15 | 13:49

Verder ben ik helemaal klaar met u en met uw soort.
Lupuslupus | 24-12-15 | 13:35

He he,nou pas. Ik ben dat al een paar weken en het bevalt mij best. Trouwens om dezelfde reden als u vermeldt.Met zulke mensen praat ik niet meer. Dat zijn regelrechte nazis.Nou welkom bij de club van verstandigen. En dat er maar veel mogen volgen. Zo'n gestoorde met zulke denkbeelden moet je geen podium geven en doodzwijgen. Net als ik doe en nu ook u.

tweetybird | 24-12-15 | 13:50

Bubske | 24-12-15 | 13:26
Deze mensen zijn geen aluhoedjes maar betaalde trollen. Ik begrijp dat zoiets werkt bij de gemiddelde Pjotr met de Pet in Vladiwostok, Russen zijn immers dol op complotten, maar het stoort me dat ze ook hier de fora vervuilen. Ik weet niet wat ze willen, maar zolang Rusland een maffianest vol geboefte blijft heeft niemand hier boodschap aan Rusland. Het is een bananenrepubliek die nog geen fatsoenlijke auto kan produceren. Hoeren, kaviaar en olie daar houdt het wel mee op. En die kunnen we ook wel van anderen kopen. De Russen willen zo graag respect van het Westen, voor vol worden aangezien, maar nu de olieprijs omlaag is gekukeld zie je waar Rusland staat in de wereld. Een derderangs land dat zich alleen nog hoopt groot te houden met militair vertoon en een ijdele maffiabaas die zich het liefst heel stoer laat fotograferen. Dat de Russen daar massaal intrappen geeft alleen maar aan dat ook zij ergens zijn blijven hangen in het Sovjet tijdperk. Prima, maar val ons daar niet mee lastig.

Woef! | 24-12-15 | 13:50

VVD = Vieze Vuile Doofpot

Op naar de 0 zetels voor deze corrupte vriendenclub

KayakFun | 24-12-15 | 13:50

@De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 13:37 "Waarom weet je dat niet?"
.
Waarom lees jij niet?

ben kokhals | 24-12-15 | 13:51

Waarom heb je wel een mening over een onderwerp waar je klaarblijkelijk echt finaal de ballen van kent of snapt?
De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 13:41
.
Tja er is er maar één op GS die alles kent en/of snapt. Wanneer gaat u een psychiater opzoeken om u van dat koude-oorlog-SYNDROOM af te helpen? Wat mij betreft mag een dwangbuis ook maar die schijnen - helaas - uit de mode te zijn.
.
Kijk, iedereen heeft een mening en daar is niets mis mee. Behalve dan wanneer die mening psychopatische vormen aanneemt. Dan moet de persoon in kwestie tegen zichzelf in bescherming worden genomen.

Lupuslupus | 24-12-15 | 13:51

@KayakFun | 24-12-15 | 13:50
Volgevreten Vileine Domkoppen :)

ben kokhals | 24-12-15 | 13:53

ben kokhals | 24-12-15 | 13:46

Ja zou mij ook een goed idee lijken want nu is hij eigenlijk toch aan handen en voeten gebonden wat vreselijk jammer is want hij heeft het wel echt goed voor.En als ik hem was was ik wel opgestapt en een eigen partij begonnen. Hij zou het met gemak redden.

tweetybird | 24-12-15 | 13:54

Nederland heeft zich jaren laten bedotten door een alles weglachende Rutte, maar krijgt nu pas door wat voor man hij in werkelijkheid is.

Rijole | 24-12-15 | 13:57

@Woef! | 24-12-15 | 13:50 "Deze mensen zijn geen aluhoedjes maar betaalde trollen"
.
Je bedoelt deze lieden uacrisis.org/about

ben kokhals | 24-12-15 | 13:57

moitambien | 24-12-15 | 13:38

Jij draait het om.

Jij loopt hier dingen volledig uit je dikke duim te zuigen. Dit bijvoorbeeld: "Ze schoten al vaker op Russische vliegtuigen en ik denk dat ze nu weer dachten op een Russisch vliegtuig te schieten." Dat is gewoon volledig letter voor letter gelogen.

Mijn plempsels kloppen allemaal stuk voor stuk. Je kan het gewoon nachecken. Doe dat beargumenteer met feiten of zwijg voortaan met je leugens.

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 13:57

ben kokhals | 24-12-15 | 13:28

Feiten ja. Jij weet kennelijk niet eens dat het strafrechtelijk onderzoek nog loopt.

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 14:01

MarcS | 24-12-15 | 13:31

Dat zeg ik helemaal niet. Dat maak jij ervan. Ik geef en toon aan dat er hier aluhoedjes de meest banale onzin plempen.

Je hoeft het niet met mijn mening eens te zijn maar de feiten kan je niet ontkennen.

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 14:03

Mark_D_NL | 24-12-15 | 13:33

Van hetzelfde jij ook een goede kerst en een succesvol 2016!

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 14:05

@De Koreaanse Slut | 24-12-15 | 14:01 "Feiten ja. Jij weet kennelijk niet eens dat het strafrechtelijk onderzoek nog loopt."
.
Jawel hoor. Maar jij weet helemaal niets van het andere onderzoek.

ben kokhals | 24-12-15 | 14:07

@De Koreaanse Sloerie | 24-12-15 | 13:57 "Mijn plempsels kloppen allemaal stuk voor stuk."
.
Inderdaad, je kwakjes kloppen als een lekkende band.

ben kokhals | 24-12-15 | 14:12

Lupuslupus | 24-12-15 | 13:35

Poetin werd helemaal nergens toe gedwongen. Poetin wilde altijd al de Krim terug en toen het erop begon te lijken dat Oekraïne eindelijk een regering zou krijgen dat niet meer naar de pijpen van het Kremlin zou dansen besloot hij het risico te nemen.

Dit is het grote probleem met jou je denkt er verstand van te hebben maar al je informatie komt dus letterlijk en ook nog eens selectief uit het Kremlin.

Je doet het voorkomen alsof de Amerikanen of EU eventjes de Russen uit de Krim zullen pleuren. Dat is reinste onzin.

Dan probeer je het verhaal te dramatiseren door te huilen over nazi's terwijl het aan beide kanten stikt van de nazi's waarbij je makkelijk kan stellen dat de Russen overwegend meer nazi's hebben zowel procentueel als absoluut dan Oekraïne.

Je bent gewoon volledig geïndoctrineerd door de Russische propagandamachine.

En dat is best erg als je in het westen woont. Het betekent feitelijk gewoon dat je zo teleurgesteld in je leventje bent dat alles hier zo slecht is en dat je hunkert naar Russische taferelen.

'Be careful what you wish for, it might come true'

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 14:14

moitambien | 24-12-15 | 13:38

Ik zou ook met mijn staart tussen mijn benen wegrennen als ik betrapt werd op zo'n blatante leugen.

Fijne kerst!

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 14:16

@De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 14:14 "Poetin wilde altijd al de Krim terug"
.
Waar is je bewijs van die stelling.

ben kokhals | 24-12-15 | 14:21

Lupuslupus | 24-12-15 | 13:51

Het gaat mij niet om je mening. Je mag van mening zijn dat ondanks de methode Poetin terecht de Krim annexeerde want het was toch overwegend Russisch. Je mag van mening zijn dat MH17 helaas het slachtoffer werd van oorlogsgeweld maar dat Poetin gerechtvaardigd was om de 'separatisten' te steunen met zware wapens en materieel. enz.

Maar dat doe je niet. Je liegt en verdraait feiten. Daar spreek ik jij en je vriendjes op aan.

Je mening kan enkel gaan over jouw interpretatie van de feiten. Je kan geen zaken gaan verzinnen (Rusland moest sancties krijgen dus MH17) terwijl deze gewoon niet kloppen.

Rusland kreeg sancties aan haar broek vanwege haar onbesuisde acties in Oekraïne. Niet voor MH17. Dus niet liegen en geef je mening over de feiten.

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 14:22

@De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 14:16 "Ik zou ook met mijn staart tussen mijn benen wegrennen als ik betrapt werd op zo'n blatante leugen."
.
Vergeet je ene bal niet :)

ben kokhals | 24-12-15 | 14:23

ben kokhals | 24-12-15 | 14:07

Als je vindt dat mij plemsels niet kloppen waarom kom je dan niet met bronnen om mij eventjes te tonen waar ik fout zit.

Verder snap je dus niet dat het eerste afgeronde MH17 onderzoek te maken had met de oorzaak en het tweede nog niet afgeronde onderzoek met de daders. Waarom weet je dat niet?

Interesseert het niet maar wil je gewoon gewetenloos blaten op het internet? Ben je gewoon een aluhoedje die alles wantrouwt behalve Russische propaganda en alternatieve media? Vertel. Het fascineert me.

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 14:25

ben kokhals | 24-12-15 | 14:21

Dat heeft Poetin zelf gezegd. Waarom weet je dat niet?

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 14:26

Radarbeelden komen er nooit net zoals dat we de schilderijen ooit terugkrijgen van die criminelen NAZI's daar in de Oekraïne. Stem allemaal tegen met het referendum, dat zijn we inmiddels wel verplicht. Rutte met zijn kliek dan meteen zijn ware gezicht laten zien dus referendum terzijde schuiven of het referendum volgen. Want 1 ding staat voor mij wel vast, de bevolking van NL gaat nooit voor dat verdrag met de Oekraïne stemmen.

johnelec | 24-12-15 | 14:29

@De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 14:22 "Rusland kreeg sancties aan haar broek vanwege haar onbesuisde acties in Oekraïne. Niet voor MH17. Dus niet liegen en geef je mening over de feiten."
.
Ha! Gotcha. Een heterdaadje van Koreaanse Bluf. Lees maar even mee: "EU announces further sanctions on Russia after downing of MH17 (...) The broader sanctions...are conditional on Russian cooperation with the MH17 investigation..." www.theguardian.com/world/2014/jul/22/...

ben kokhals | 24-12-15 | 14:30

@De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 14:03 - U toont helemaal niets aan, behalve dat u een mening heeft. Ik ga vandaag niet zoeken, maar u heeft mij persoonlijk al meerdere keren allerlei uitspraken of voorkeuren toebedacht die keihard gelogen zijn. Geeft niets, dat is het internet en blijkbaar u in bijzonder.

De dingen die ik schreef, over wat u zoal roept kloppen hoor.

Ik wacht op onomstotelijk bewijs dat MH17 uit bezet gebied is neergehaald, zoals u in dit topic beweerde. Mocht u niet kunnen of willen leveren, dan doet dit uw overige uitspraken en geloofwaardigheid weinig goeds ben ik bang.

MarcS | 24-12-15 | 14:32

@johnelec | 24-12-15 | 14:29
De met ISIS sympathiserende nazi's van Oekraine waar de Koreaanse Slet zo "hot" van wordt, gaan nu samenspannen met ISIS sponsor Turkije fortruss.blogspot.co.id/2015/12/erdoga...

ben kokhals | 24-12-15 | 14:34

Woef! | 24-12-15 | 13:50

Dit zijn geen betaalde trollen. Dit zijn gewoon aluhoedjes die geloven in complottheorieën omdat dat reuze spannend is. Niet zo verbijsterend want tussen de 20-40% van de mensheid (het verschilt per land) gelooft in bizarre complottheorieën wat stoort is dat het hele draadje volloopt met echt complete onzin, ik haalde een paar voorbeelden aan, en er geen of amper tegenspraak op is. Dat siert zo'n emotioneel topic over MH17 dus niet in mijn ogen.

Vergis je niet. Aluhoedjes zijn net gelovigen, ze geloven nu eenmaal in de complottheorie zoals een moslim gelooft dat Mohammed het perfecte mens was en een christen dat over Jezus doet. Heilig. Zodra je dat met feiten en logica bedreigd worden ze boos.

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 14:36

@De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 14:26 "Dat heeft Poetin zelf gezegd. Waarom weet je dat niet?"
.
Dat vroeg ik niet, ik vroeg bewijs.

ben kokhals | 24-12-15 | 14:36

Wat moet dit een extreme lijdensweg zijn voor de nabestaanden van de aanslag op MH17.
Het zal mij niks verbazen als een nabestaande doordraait en een aanslag op Rutte of wie dan ook van dat gajes pleegt.

GeorgKeßler | 24-12-15 | 14:37

@De Koreaanse Aluminiumfabriek | 24-12-15 | 14:36 "Aluhoedjes zijn net gelovigen, ze geloven nu eenmaal in de complottheorie zoals een moslim gelooft dat Mohammed het perfecte mens was..."
.
Aha, nu begrijp ik waarom jij je zo feitenloos vastbijt in je samenzwerings-theorietje als een uitgehongerde koreaan in een cheeseburger. Halleluja...

ben kokhals | 24-12-15 | 14:43

MarcS | 24-12-15 | 14:32

Ik roep helemaal geen onzin. Ik herhaal wat diverse experts van over de hele wereld claimen. De enigen die roeptoeters zijn zijn dus juist de figuren die keihard liegen. Ik gaf hier al meerdere voorbeelden over.

Maar doe dat. Toon in een volgend draadje maar eens aan waar ik ongelijk heb met bronvermelding. Er was een tijd dat ik dat steevast deed tot ik erachter kwam dat toch niemand de moeite deed om het te lezen laten staan te pareren met een andere bron ten behoeve van de discussie. Dat mis ik nogal tegenwoordig. Het wordt steeds meer een verzameling van aluhoedjes die elkaar vanuit duistere complottheorieën elkaar op de schouders kloppen.

De voorbeeldjes?

Poetin zijn vliegtuig zou het doelwit zijn. Klinkklare leugen.
Poetin kreeg sancties vanwege MH17. Klinkklare leugen.
Poetin beschermde Russische mensen tegen neonazi's. Klinkklare leugen.
Russische vliegtuigen werden regelmatig aangevallen door Oekraïne. Klinkklare leugen.
Enzovoort.

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 14:44

Voordat er openheid komt zal Rutte koste wat kost die Oekraïner binnenhalen, gedane zaken nemen dan geen keer.
Zou deze man toch ergens belangen hebben?

lanexx | 24-12-15 | 14:44

ben kokhals | 24-12-15 | 14:43

Mijn missie is geslaagd. Je kan niet tegen mijn argumenten op dus ga je maar aan vuilspuiterij doen met achterlijkheid.

Inhoudelijk heb je niets te melden dus ga maar weer onder je berg alufolie liggen.

Overigens saillant detail is dat aluhoedjes vaak ongelukkige mensen zijn. Meestal redelijk intelligente mensen die vaak in combinatie met tegenslagen en drank en drugsmisbruik aan lager wal zijn geraakt en dat niet kunnen verteren. Een beetje zoals de ontslagen werknemer die zijn baas de schuld geeft. Terwijl hij toch echt ongeschikt was. Klopt dat?

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 14:49

GeorgKeßler | 24-12-15 | 14:37

Dus de ouders van Marianne Vaatstra die jaren hebben moeten wachten tot het onderzoek eindelijk resultaten opleverde zouden gerechtvaardigd zijn geweest als ze de minister president zouden vermoorden. Snap je hoe eng en dom dat klinkt?

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 14:51

Het was oerstom van Rutte om zelf dat onderzoek te willen doen als nederland. En ondertussen maar op het pluche blijven zitten, zogenaamd in belang van nederland. Rutte met zijn leugens en toneelspel.. te bizar voor woorden. Laat hem aub snel vertrekken naar Brussel en daar de beloning opstrijken voor het afdragen van miljarden aan Brussel en voor het verkwanselen van de nederlandse belangen.
Helaas hebben we een nep parlement en die vinden alles best. De dames en heren genieten inmiddels weer van reces, want ze hebben dag en nacht hard gewerkt... Ha ha ha ha

denoorman | 24-12-15 | 14:58

ben kokhals | 24-12-15 | 14:36

Je hebt toch zelf een internetaansluiting? Ik heb echt geen zin meer om aluhoedjes zoals jij te voeden met informatie als je het toch negeert omdat jouw 'waarheid' nu eenmaal toch prevaleert in dat verstoorde koppie van je.

Ik word nog steeds moe als ik terugdenk aan de ellenlange discussies waarbij je om feiten wordt gevraagd en deze vervolgens gewoonweg genegeerd worden. Aluhoedjes zijn 'religieuze' gekken die in hun eigen alternatieve waarheid geloven.

Overigens zou ik dat wel doen als je zelf zou doen aan bronvermelding maar dat doe je toch niet.

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 14:58

Vreemde zaak, je zou denken dat er wat verborgen wordt gehouden.
Waarom vragen ze het niet aan de Amerikanen die wisten gelijk al wie er achter zit.
Er moet nu een echt onafhankelijk onderzoek komen waarin Nederland ook als verdachte word aangemerkt.
Misschien wat voor een referendum, wie kan hier nu tegen zijn. Complimenten trouwens weer voor mijn naamgenoot, hij lijkt wel de enigste te zijn die zijn werk goed uitvoert.

Pieter Woerden | 24-12-15 | 15:07

Laat de beelden maar zitten? Waar blijft mondkapje Timmermans met een mooie speech.

Christian Drew702 | 24-12-15 | 15:15

Pieter Woerden | 24-12-15 | 15:07

Ten eerste loopt er een onafhankelijk onderzoek naar de daders en ten tweede zijn er inderdaad zaken die geheim worden gehouden en dan als laatste waarom moet Nederland als verdachte worden aangemerkt? Of ben jij zo'n tiepje die vindt dat het verkrachte meisje ook als verdachte aangemerkt moet worden want ze moest natuurlijk nooit in dat park lopen want ze had moeten weten dat het park gevaarlijk was. Toch?

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 15:17

Ja beste Slet, het vliegtuig had niet door het parkje mogen vliegen omdat het daar gevaarlijk was, grapjas.

Pieter Woerden | 24-12-15 | 15:26

@De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 14:58 "Je hebt toch zelf een internetaansluiting? Ik heb echt geen zin meer om aluhoedjes zoals jij te voeden met informatie..."
.
Okay, dus jij lult en bluft maar wat voor de vuist weg, en zodra iemand vraagt om onderbouwing van je "feiten" {*kuch*} dan heb jij ineens geen internetaansluiting. Sukkel.

ben kokhals | 24-12-15 | 15:28

Pieter Woerden | 24-12-15 | 15:26

Dus is het meisje en of haar vader dus verdachte? Niet slachtoffer. Dat zeg je namelijk. Je bent goed van het padje als je zo schaamteloos kan redeneren.

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 15:31

@De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 14:49 "Mijn missie is geslaagd. Je kan niet tegen mijn argumenten..."
.
Welke argumenten.

ben kokhals | 24-12-15 | 15:32

ben kokhals | 24-12-15 | 15:28

Nee ik zeg dat ik geen energie ga steken om een koppig aluhoedje zoals jij te voeden met informatie die je zelf binnen ettele seconden kan vinden maar wat kennelijk te moeilijk voor je is. Het is namelijk zinloos. Je leest en of begrijpt het toch niet. Die energie reserveer ik voor iemand die wat hoger aanzien geniet dan jij.

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 15:34

ben kokhals | 24-12-15 | 15:32

Leer lezen.

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 15:34

Beste Slet, het is beeldspraak, het vliegtuig is over het gevaarlijke rebellengebied gevlogen en dat had nooit gemogen omdat het oorlogsgebied was. De regering van Oekraïne is daar verantwoordelijk voor. En ze hadden het kunnen weten.

Pieter Woerden | 24-12-15 | 15:42

@De Koreaanse Aluminiumfabriek | 24-12-15 | 15:34 "Nee ik zeg dat ik geen energie ga steken om een koppig aluhoedje zoals jij..."
.
Nee, jij zegt niks hiermee, behalve dat je een pedante alu-slet bent die maar in de rondte bluft, en wanneer het om onderbouwing gaat van je aluhoedjes gezewets ineens geen internetaansluiting heeft.

ben kokhals | 24-12-15 | 15:47

Pieter Woerden | 24-12-15 | 15:42

Nee. Jij stelt eerst het slachtoffer en of haar vader als verantwoordelijke en zelfs verdachte en nu stel je de parkbeheerder verantwoordelijk voor de daden van de verkrachter.

Heb je zelf niet inmiddels door hoe verschrikkelijk krom dat is?

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 15:47

Pieter Woerden | 24-12-15 | 15:42

Nee. Jij stelt eerst het slachtoffer en of haar vader als verantwoordelijke en zelfs verdachte en nu stel je de parkbeheerder verantwoordelijk voor de daden van de verkrachter.

Heb je zelf niet door inmiddels door hoe verschrikkelijk krom dat is?

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 15:47

Beste Slet, je hebt gelijk van jou kan ook nog wat leren.

Pieter Woerden | 24-12-15 | 15:52

ben kokhals | 24-12-15 | 15:47

Nee hoor ik geef een aantal dingen aan.

1.) Dat jij dat helemaal niet kan weten of zeggen omdat het strafrechtelijk onderzoek nog helemaal niet is afgerond. Daar zakte je al door het ijs.

2.) Dat de 'separatisten' zelf hebben aangekondigd dat ze over BUK systemen beschikken.

3.) Dat Poetin heeft gezegd dat een grote historische fout is hersteld met de annexatie van de Krim en heeft erkend dat het een vooropgezet plan was. En overigens recentelijk erkende dat er tenminste special operators in Donbas zitten.

Gewoon een selectie van feiten waar jij geen antwoord op hebt.

Of wel? Kom maar op.

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 15:54

Ik wens de nabestaande namens het volk veel sterkte in de verwerking van het onrecht dat hen wordt aangedaan door de regering.

Astroturfer | 24-12-15 | 16:13

ze moeten Rutte voor de rechter slepen

denoorman | 24-12-15 | 16:22

@De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 14:44
Poetin kreeg sancties vanwege MH17. Klinkklare leugen.
www.theguardian.com/world/2014/jul/22/...

Klaar, al uw beweringen *poef* weg.

MarcS | 24-12-15 | 16:22

Ik wens de nabestaande namens het volk veel sterkte in de verwerking van het onrecht dat hen wordt aangedaan door de regering.
Astroturfer | 24-12-15 | 16:13

Wachten op de uitkomst van het strafrechtelijk onderzoek? En waarom is de regering daar voor verantwoordelijk? Dat is toch echt de verantwoordelijkheid van het openbaar ministerie. Pas hierna komt de (toekomstige) regering weer aan zet. Want de daders voor het gerecht krijgen zal nog een flinke klus blijken. Hoewel Russen het ontvoeren van 'verdachten' uit andere landen niet schuwen dus misschien is er hoop op een Mossad achtige actie waarbij we Strelkov, Borodai en cs. gewoon uit Rusland ontvoeren. *verder droomt*

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 16:23

@De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 14:44
Ik roep helemaal geen onzin. Ik herhaal wat diverse experts van over de hele wereld claimen.

Weet u wat het is met experts zonder bewijs, dat zijn gewoon roeptoeteraars en u praat hen na.
Er is een tijd geweest dat men bij hoog en laag beweerde, m.n. de experts dat de aarde plat was, dat de zon om de aarde draaide en nog meer van dat leuks.

Uw hautaine weigering om 1 ding aan mij te bewijzen lukt u al niet, terwijl ik u wel kan terecht wijzen met op zijn minst 2 voorbeelden. Dat doet pijn ik weet het, maar toch zou het aanleiding moeten zijn om eens nader naar u zelf te kijken.

MarcS | 24-12-15 | 16:26

MarcS | 24-12-15 | 16:22

Nope. Daar staat letterlijk dat sancties zullen UITGEBREID worden vanwege MH17. Wat overigens niet correct is. De sancties zouden al uitgebreid worden maar wederom vanwege Oekraïne en niet MH17.
europa.eu/newsroom/highlights/special-...

"The US, the EU and Canada introduced the first round of specifically targeted sanctions on 17 March 2014"
en.m.wikipedia.org/wiki/International...

Leuk geprobeerd maar helaas. De feiten liggen anders.

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 16:30

@De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 15:31
Papa is wel degelijk medeschuldig als hij zijn dochter willens en wetens naakt zonder te waarschuwen door het park laat lopen waarvan hij weet dat er horden verkrachters met een stijfje staan te wachten op haar.

Of als de moeder van het door incest verkrachte meisje, die wel wist wat papa wilde maar voor haar eigen gemak maar even de andere kant op keek.

Maar voorbeelden noemen die kant en wal raken zijn niet aan jou besteed huh? Daar kun jij niet zoveel mee.

MarcS | 24-12-15 | 16:32

@De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 15:47
Nee idioot, dat deed jij!

MarcS | 24-12-15 | 16:32

MarcS | 24-12-15 | 16:26

Zoals ik hierboven al aantoonde zal ik jouw feitelijk onderbouwde plempsels of pareren met bronnen of gewoon toegeven dat ik fout zit. Dat heeft niets met hautain gedrag te maken. Als je een discussie op niveau wil met mij dan kan dat.

Wat mij verbaast is dat je niet op zoek ging naar de feiten maar naar iets wat mijn stelling zou kunnen ondermijnen. Zonder verder te kijken. Dat legt dus ook meteen jouw grote zwakte bloot want je wandelt een discussie in zonder je tegenstander te kennen of wat deze weet en de feiten te kennen.

Je had namelijk bijvoorbeeld ook gewoon eventjes de wiki erbij kunnen pakken en zien dat de eerste ronde van sancties al op 17 maart 2014 op tafel lagen en er al aangegeven was dat die zullen verergeren en verlengt worden zolang Rusland in Oekraïne losgaat.

Je had dat moeten weten.

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 16:37

MarcS | 24-12-15 | 16:32

Nee. Ik stel de dader strafrechtelijk verantwoordelijk niet het slachtoffer de vader of de parkbeheerder. Alleen gestoorde mensen doen dat.

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 16:40

MarcS | 24-12-15 | 16:32

Overigens beweer je nu ook nog dat de Nederlandse regering, Malaysia Airlines en Oekraïne wisten dat een zooitje Russische debielen een passagiersvliegtuig uit de lucht zouden halen.

Of je beweert dat de vader controle heeft over wat de dochter doet op weg naar huis van een avondje stappen. Zo'n meisje zal doorgaans de kortste route kiezen maar jij wil toch de vader als verdachte aanmerken.

Er zijn in de laatste decennia regelmatig mensen berooft en aangevallen in parken maar ik kan me niet voorstellen dat je de nabestaanden, parkbeheerders, overheden of slachtoffers wil aanklagen voor inschattingsfouten.

Wat ga je straks doen? De nabestaanden de schuld geven dat zij eigenlijk het vluchtplan van MH17 hadden moeten checken want eigenlijk is het hun schuld?

Erg rare gedachten heb jij.

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 17:13

Pitbull Pieter, die bijt zich vast en laat niet meer los.
.
Als ze nog een beetje rationeel kunnen denken daar bij het CDA dan zetten ze die slissende, karakterloze, on-charismatische pannenkoek Buma na de kerst gelijk met de kerstboom op de stoep en gaat Pieter de toko runnen.
.
Heeft Rutte überhaupt nog ouders? (te lui om op te zoeken) En wat voor gesprek hebben die met hun ruggengraatloze zoon tijdens het kerstdiner? Ik bedoel over de kinderen of over de kleinkinderen gaat het gesprek niet.. Kan nou ook niet zeggen dat het weer veel gespreksstof oplevert.. Hij een leuke vrouw (lees leernicht) mee neemt die de boel wat opfleurt met wat decoratieve ideetjes.. Ga dan het gesprek maar eens uit de weg met je eigen ouder(s) , hoe je het land steen voor steen afbreekt en die vervolgens in een diepe donkere la laat verdwijnen.
.
En begin er nou niet weer over dat de kalkoen 'wat' droog is Mark, die truc kent mama vast van vorig jaar nog. Dit jaar ga je met de billen bloot..

Veni_Vidi_Vici | 24-12-15 | 17:15

@De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 16:30
Tsja dan telt het niet ....... uitgebreid is niet hetzelfde als straf krijgen.

MarcS | 24-12-15 | 17:22

@De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 17:13
U gaat weer helemaal los over wat ik beweer he? Zelfs als dat er niet staat.

Kenmerkend, de moeite niet eens om er nog een keer iets over te typen. Het ga je goed risee van GS.

MarcS | 24-12-15 | 17:25

Niet te veel aandacht aan DKS aka de Transgender Trol besteden Marc, vrede op aarde ensow.

Veni_Vidi_Vici | 24-12-15 | 17:25

MarcS | 24-12-15 | 17:25

Nee ik ridiculiseer je belachelijke aantijgingen dat slachtoffer of pappa of de parkbeheerder verantwoordelijk zijn voor de daad. Dat is gewoon een laffe poging om de aandacht van de dader af te leiden.

Als een verkrachter zegt dat het meisje daar niet had moeten lopen en dat haar vader haar dat had moeten uitleggen en de parkbeheerder het park had moeten sluiten want deze konden allemaal weten dat zoiets kon gebeuren dan lach je dat stuk vuil toch vierkant uit en wens je hem een pijnlijke dood. Of niet? Of zeg je dan 'mja hij heeft een punt?'

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 17:33

Veni_Vidi_Vici | 24-12-15 | 17:25

Transgender? Trol? Dude... Ik ben gewoon getrouwd en heteroseksueel. Hoe haal je het in je hoofd?

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 17:35

Er wordt een opening gecreëerd om tzt weer vriendjes te kunnen worden met Poetin. Vladimir wordt de afgang en het gezichtsverlies bespaard dat een paar dronken Russische officieren op de grote rode knop hebben gedrukt, en wij kunnen straks weer komkommers verkopen over de lijken van bijna 300 inzittenden van MH17. De koopman gaat nog steeds voor de dominee. Mooie kerstgedachte.....

bdn01 | 24-12-15 | 17:39

red de dag, vermoord een rus.

joajoa | 24-12-15 | 17:43

bdn01 | 24-12-15 | 17:39

Dat weten we pas volgend jaar. Maar het zou kunnen. Vooralsnog vind ik dat erg voorbarig.

Ik kan me niet voorstellen dat dit acceptabel zal zijn voor de nabestaanden. Er zal tenminste een of meerdere daders aangewezen moeten worden die uiteraard op eigen houtje opereerden maar inmiddels 'verdwenen' zijn.

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 17:46

Mark Rutte gaat over lijken. Het enige principe dat hij kent is dat van geld. Als we problemen gaan maken met Oekraine en Rusland kost dat enkele VVD-ers geld. Dat is tegen zijn principes. Mark Rutte profiteert zonder gene over de rug van doden. Dat de onderste steen niet boven komt moge duidelijk zijn. Want hij zit daar bovenop.

Leptob | 24-12-15 | 18:21

Omtzigt is gekozen door de kiezers en niet door de kiesraad van het CDA, hij is één van de weinigen in het parlement die dat parlement op eigen kracht (is kiezers) is binnengewandeld. Feitelijk is het een volstrekt onhafhankelijk lid. Zou hij het zonder partij kunnen stellen.

Dan de MH17. Werkelijk niemand gelooft dat er géén radarbeelden zijn. Die zijn er wél. Het komt echter niemand goed uit om die openbaar te maken. Dat de moord op onschuldige burgers daarmee niet alleen ongewroken blijft, maar ook onopgelost zal de geo politieke machtspelers werkelijk een rotzorg zijn.
Kielhalen, dat lijkt mij een juiste straf.

Maarten VB | 24-12-15 | 18:28

-weggejorist-

VicVictor | 24-12-15 | 18:36

Rutte is veelst te druk bezig met de onderste steen in de buitenlandse darkrooms te zoeken.

Balaverde | 24-12-15 | 18:45

@Mark_D_NL | 24-12-15 | 11:53
Ik hoop dat we dat nog gaan meemaken...

Vanilla | 24-12-15 | 18:57

Een zienswijze die ik in september 2004 op een ander medium kenbaar heb gemaakt is als volgt.
getuigen zien filmen en fotograferen een BUK installatie op transport in de bewuste regio, verschillende getuigen onafhankelijk van elkaar zien ten tijde van de ramp twee dingen, getuigen zien een opgaand rookspoor terwijl andere getuigen een wegdraaiende straaljager oid waarnemen vlakbij het geraakte passagiersvliegtuig.

De verkrampte geheim houdig kan hem hierin liggen, namelijk Oekraine heeft weet van het transport van de Buk in die regio (3 dagen daarvoor was een Antonov uit de lucht gehaald door de rebellen? in ieder geval met russisch materieel) stelling: Oekraine heeft (bewust) het luchtruim open gehouden, is met onder (radar)dekking van de MH17 richting oost gevlogen om de op transport zijnde BUK te onderscheppen, echter de BUK voorzien van vier rakketten was al operationeel, Rebellen/Russen schieten promt met een van de BUKraketten op moment dat het binnen bereik komt het passagierstoestel uit de lucht, de Oekrainse straaljager kleiner en wendbaarder draait bijtijds af en ontspringt de dans. dat het politiek slecht uitkomt als dit waar blijkt te zijn hoef ik niemand uit te leggen, de ondertekenaars van de geheimhoudingsverklaring zijn zich dan allang bewust van de consequenties op het geopolitieke speelveld als ea in de openbaarheid zou komen, het pertinent niet willen overdragen van de radarbeelden en of geluidsopnamen door betrokken partijen maakt dat deze stelling mogelijk een kern van waarheid kan bevatten. #OndersteSteen

trivius | 24-12-15 | 19:11

Zelfde als bij de Teevendeal gewoon liegen en bedriegen en zoveel mogelijk onder het tapijt vegen. Leugenaars niets anders.

prutserstentop | 24-12-15 | 19:50

Well said van Rossem, well said.

Atlas Shruggs 10 | 24-12-15 | 20:00

Mark_D_NL | 24-12-15 | 13:32

De waardering is geheel wederzijds, Mark. Ga door in 2016 met reaguren, ik zal het met plezier lezen.
En verder krijg je ook de groeten van mijn vrouw (waarom dat zo weet ik niet). Enfin, heb een fijne Kerst en een goed 2016. Hoewel ik denk dat we een kneiter van een financiële crisis tegemoet gaan. Dus wees alert!

Hartelijke groeten, Jaap-Jan Van Duyvenbode.

Van Duyvenbode | 24-12-15 | 20:07

Rutte is van de ratten besnuffeld. Hij beschuldigd Rusland en wil dat Rusland aan haar eigen veroordeling meewerkt, maar logischer is dat hij helemaal niet geïnteresseerd is in de beelden omdat ze de Oekraïne, zijn eigen enge van Baalen en waarschijnlijk de VS in diskrediet brengen. Een BUK gejat uit een Oekraïense legerbasis is waarschijnlijk het meest positieve scenario, maar het zou op basis van de fabrikant die die dingen overigens gewoon in de Oekraïne maakte ook een niet computer gestuurde BUK kunnen zijn van het leger aldaar. Dat moeten we niet hebben zeker niet met een referendum in aantocht.

BananaMonarchy | 24-12-15 | 20:25

@Van Rossem

Told you so...

ox | 24-12-15 | 20:26

trivius | 24-12-15 | 19:11

In 2004 maarliefst. Da's knap.

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 21:39

@trivius | 24-12-15 | 19:11
In 2004 maarliefst. Da's knap.

@De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 21:39 Foutje bedankt:)oplettend lezertje 2014 of course

trivius | 24-12-15 | 21:48

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 17:35
.
Genoeg van uw comments gelezen, geen trol getrouwd en heteroseksueel?
.
U is een wat begaafdere trol dan eurotokkie maar de definitie veranderd er niet door.
.
Hetresexueel en dan DKS als nick, u zit duidelijk nog in de zelfde krakkemikkige Ikea kast als uw Meester Mark. Geeft niks en u bent er niks minder om, je kunt in dit land momenteel nog best redelijk voor je geaardheid uitkomen. Zou er alleen niet al te lang meer mee wachten, het is ook sneu voor u om dan direct, head-first van een hoog gebouw, tegels te gaan happen.
.
Fijne dagen hè.

Veni_Vidi_Vici | 24-12-15 | 21:56

Ja, en de satellietbeelden van de VS, die ook graag.

Realisties | 24-12-15 | 21:58

trivius | 24-12-15 | 21:48

Ik ben helaas nog nuchter. Maar mijn schoonfamilie heeft de slivovice al op tafel gezet dus dit komt snel ten einde.

Veni_Vidi_Vici | 24-12-15 | 21:56

Rare aannames maak jij over je mede-reaguurders zonder enige onderbouwing. Ik ben geen trol want ik reageer niet om reacties uit te lokken ik heb standvastig een mening die niet strookt met alle reaguurders maar ik sta daar zeker niet alleen in. Waar je dat transgender vandaan haalt is wel echt hilarisch. Dus de doskabouter is een kabouter. CoJoNes een man met enorme ballen. BananaMonarchy een bananenplantage en jij Julius Caesar? Hahahahaha de leukste grap van deze avond!!! Fijne avond.

De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 22:05

Dus de ouders van Marianne Vaatstra die jaren hebben moeten wachten tot het onderzoek eindelijk resultaten opleverde zouden gerechtvaardigd zijn geweest als ze de minister president zouden vermoorden. Snap je hoe eng en dom dat klinkt?
De Koreaanse Slet | 24-12-15 | 14:51
Buiten het feit dat U vaak dom klinkt is het nog veel enger als een premier liegt tegen zijn volk.

GeorgKeßler | 25-12-15 | 04:50

Joost Niemoller en ook KRO's Reporter hebben een en ander haarfijn uitgezocht. Er zijn radarbeelden gemaakt in Rostov en bij Eurocontrol www.eurocontrol.int/, bekijk de volgende KRO Reporter uitzending : www.npo.nl/brandpunt-reporter/28-06-20...
De Rostov radar data : joostniemoller.nl/2015/05/leider-donet...
mstock2 schreef:
17 mei 2015 om 22:13
Er zijn op de z.g. Rostov Radar inderdaad 3 vliegtuigen te zien ten tijde van de MH17 crash. Hier is een `silent’ video van de radar data met anotatie data:
crashrecovery.org/Rostov-Radar.html
Er zijn dus 3 Boeings op dat moment :
– IC113 aka Air India (AI) #113 (Boeing 787-8 )
– SIA351 aka Singapore Airlines (SQ) #351 (Boeing 777-200)
– MAS17 aka Malaysia Airlines (MH) #17 (Boeing 777-200)
rmstock2 schreef:
22 mei 2015 om 01:30
De IC113 aka Air India (AI) #113 (Boeing 787-8 ) word na 3 seconden in de Youtube video geanonimiseerd (`scrambled’ ?) maar blijft wel zichtbaar op dezelfde route en hoogte (40.000 feet) maar nu met vlucht-baken 3416. De aanduiding b-788 verdwijnt. Op zero-hedge komt vervolgens het bericht dat “Russia Scrambled Interceptor To Pursue US Spy Plane Day After MH17 Crash” www.zerohedge.com/news/2014-08-03/day-... De vraag blijft waarom in de Rostov Radar data Air India anonimiteit wordt verleend en Singapore- en Malaysia Airlines juist niet.

rmstock | 25-12-15 | 07:03

Je zou haast de conclusie trekken dat de waarheid een bedreiging vormt voor het belang van enkele hoge piefen.

ET007 | 25-12-15 | 09:29

Volgens mij weet de regering allang dat het Oekraïne is geweest die het vliegtuig naar beneden heeft gehaald. Maar,.......... dat houden ze geheim na het referendum van G.P.

Ik snap er niks van! | 25-12-15 | 10:04

De radar beelden van Rusland waren volgens het voorlopig onderzoek wel aanwezig.
In het eindrapport zijn ze er zogenaamd ineens niet.
De OVV liegt dus. Kijk zelf maar:
imgur.com/oAs2umx

gestopt | 25-12-15 | 16:09

rmstock | 25-12-15 | 07:03

Erg bijzonder dat je nog steeds gelooft dat mensen een luchtgevecht op 10 km hoogte kunnen zien en beoordelen.
Probeer het eens zelf.
Duidelijk dat de man liegt.

Verder geheel eens met De Koreaanse Slet.

Erik Pezeti | 25-12-15 | 18:51

REAGEER OOK