Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rutte middelvingert naar MH17-nabestaanden. Alweer...

Nee, Jeanine Hennis heeft niet hoogstpersoonlijk de radarwagen van het BUK-systeem op MH17 afgesteld. Nee, Ivo Opstelten heeft niet hoogstpersoonlijk zijn hand naar de rode knop bewogen waarmee een luchtdoelraket richting MH17 kon worgen gejaagd. Nee, Mark Rutte heeft niet hoogstpersoonlijk de order gegeven om MH17 neer te schieten. Maar de overheid draalt, faalt en rommelt opzichtig in het geven van antwoorden op hele valide vragen. Zoals: waar zijn de notulen van de bijeenkomst in Kiev waar vice-ambassadeur Gerrie Willems werd gewaarschuwd voor de gevaren van zwaar luchtdoelgeschut in het oosten van Oekraïne? De onderste steen komt stukje bij beetje uit het zonnebloemenveld, maar niet dankzij Rutte. Die weigert voor de derde keer openheid te geven op verzoeken van CDA, D66 en De Telegraaf om eerlijk te vertellen wie er zat te slapen. Ons idee: Het is - alwéér - verkiezingstijd en Het Eerlijke Verhaal in de Kiev-notulen zouden wel eens slecht af kunnen stralen op de VVD en de PvdA. En dat is natuurlijk het allerergste...
MinPres 14u45: Tijdens de wekelijkse persco kwam Rutte met een verhaal over de geheimhouding van diplomatiek verkeer. Goeie smoes, Mark! Jammer dat Omtzigt er meteen doorheen prikt...:

Reaguursels

Inloggen

kabinet ga naar huis !

nononse | 25-01-15 | 22:39

Beste Pieter Omtzigt, jij bent de enige volksvertegenwoordiger die heel eerlijk in de spiegel durft te kijken.
Kabinet Rutte en zijn vazalen zullen de rest van hun leven met dit dilemma moeten verder leven. Zij zijn nml. mede verantwoordelijk voor het neerschieten van de MH-17. Zij zijn medeplichtig inclusief kak-madam Gerrie Willems (diplomaat). Let wel, zolang ze leven, laat ze leven almachtige God, met diepe schuldgevoelens!

olijke ollander | 24-01-15 | 23:02

@datdanweerwel5912 | 24-01-15 | 10:38

Misschien hebben we wel geluk gehad dat KLM niets overkomen is. Dat verhaal staat verder los van het feit dat er met Malaysian wel een ramp gebeurd is, waar wij niet verantwoordelijk voor zijn. Daar kun je Rutte, KLM, Schiphol, of wie dan ook niet op aanspreken. Waarom het luchtruim boven 30.000 voet nog steeds was vrijgegeven moet dan ook nader worden onderzocht. Bedenk wel dat dit een verantwoordelijkheid is van de beheerder van het luchtruim en niet NL. Nu ken ik Oekraïne niet goed, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het net zo'n organisatorische puinhoop en corrupte bende is als in Rusland, en dat ook daar de wodka het helder denken regelmatig vertroebelt.

De consequentie is dan dat je als NL moet besluiten alle luchtvaartmaatschappijen te adviseren niet over voormalig Sovjet-gebied te laten vliegen. Dat heeft enorme internationaal politieke consequenties, en dat doe je dus ook niet zomaar. Een duivels dilemma.

Je moet hier de aansprakelijkheid voor het gebeurde dan ook helemaal los zien van de politieke consequenties. Er zijn bijna 300 Nederlandse burgers omgekomen door het geklooi van Poetin & Co, die hun vriendjes in Oekraïne onvoldoende onder controle hadden/hebben, en die volstrekt onverantwoordelijk een stel dronken rebellen van de zwaarste wapens hebben voorzien. Wat dat betreft heb je met die opmerking over Wodka helemaal gelijk. Dat is, weet ik uit ervaring, het enige element dat de Russische samenleving bindt. Door de wodka hebben Russen een heel andere risocobeleving dan wij hier in het westen zal ik maar zeggen. Wat ik daar in de olie- en gasvelden heb gezien tart qua veiligheid iedere beschrijving.

Verder mee eens dat een gezagvoerder natuurlijk nooit alle informatie kan krijgen. Hij is afhankelijk van wat er via de officiële kanalen beschikbaar wordt gesteld. Ik denk dus dat de captain van MH17 ook heel weinig kan worden verweten.

bdn01 | 24-01-15 | 13:06

@bdn01
U begrijpt het net niet helemaal. U bent geen alupijpvlieger en bedoelt het goed. Fuck-a-duck geeft een goede weergave. Ook de KLM vloog rustig deze route en hadden de knoppendrukkers eerst nog wat wodka gedronken en later gevuurd dan was het toestel misschien wel blauw geweest. Oftewel : het was NIET verstandig om hier te vliegen en we hebben blijkbaar geluk gehad maar klets niet dat niemand in Nederland verantwoordelijk is want enkelen zijn dat wel , namelijk degene die KLM wel hier lieten vliegen. Waarom toch deze verkrampte houding ? Ook ik moest naar zeer moeilijk gebied vliegen en was afhankelijk van info. En ja hoor , gezagvoerder is altijd verantwoordelijk maar weet niet/krijgt niet altijd juiste en volledige info ( bedoel ik NIET vliegplan , notams etc), bewijs MH-17 . Over militaire situaties onder je kun je gewoon niet alles weten en ben je afhankelijk van o.a. vice-ambassadrice die wel of geen info doorstuurd en de rest van de pijplijn. En als de pijplijn verstopt zit moet je deze schoonvegen en de oorzaak zoeken en dat wordt nu gedaan, en dat zijn we verplicht aan de nabestaanden en aan alle gezagvoerders die die dagen over dit gebied vlogen.

datdanweerwel5912 | 24-01-15 | 10:38

Er zijn nog 2 opties om op te stemmen in dit land. Omtzigt (Maar dan krijg je het CDA erbij) of PVV (maar dan krijg je die niet samenwerkende blonde erbij). Moeilijk moeilijk, kiezen tussen 2 kwaden...

drammerd | 24-01-15 | 06:50

Ik begin echt sterk te denken dat ze Oekraine willen beschermen omdat ze die zo nodig bij de EU en de NAVO willen hebben. Het is allemaal niet zo zwart wit als ze ons willen geloven.

Stargate | 24-01-15 | 04:58

-weggejorist-

heel mooi | 24-01-15 | 01:35

Wie is toch die achterlijke oudere man, die elke keer weer aan het einde van de Persco een handtekening van Rutte wil hebben? ik kan die man wel wurgen. Wat een kontkruiper zeg.

edelweiss | 24-01-15 | 00:43

bdn01 | 23-01-15 | 16:35

Wederom onzin. Nederland is weldegelijk partij. 289 nederlandse slachtoffers en vele nabestaande kunnen u dat vertellen alsmede de klm.U praat dus onzin dat enkel maleisie de verantwoordelijk partij is. Iets wat u maar steevast ons probeert voor te houden. U moet eens ophouden die onzin te verkondigen.

tweetybird | 23-01-15 | 23:14

bdn01 | 23-01-15 | 16:20

En wederom is de woordvoerder der vvd in de panelen. Laat mij raden het gaat weer over de VVD en u bent de windvanger zeg maar. Om de vrind mark pinokkio uit de wind de houden met u onzin. Ja ik krijg de laatste tijd veel gelijk. Ik zei het eergisteren al. Onderwerp de vvd en zie. Ander onderwerp en zie wederom. Niet te bekennen.De officiele uit de wind houd reaguurder.

tweetybird | 23-01-15 | 23:10

Capt. Iglo | 23-01-15 | 15:00

U praat onzin. Het ene betrof zoals u al zei oude info. Dit ging over nieuwe info en een veranderde situatie en die had dus gedeelt moeten worden. De afweging is namelijk gemaakt om er overheen te vliegen omdat de oude info dat nog toeliet. De nieuwe info liet een ander beeld zien en daardoor heeft de luchtvaartmaatschapij de verkeerde afweging gemaakt op oude info omdat de nieuwe info ze door dit kabinet onthouden is. Info dat het gevaarlijker was geworden. Russische roulette die dus verloren is. Maar ach wat maakt het uit. Het was toch hun familie niet. Dit kabinet. Het zijn misdadigers. Dat durf ik te stellen. Als er niks aan het handje was hadden die droeftoeters niet zo moeilijk gedaan. Geloof mij maar. Ze doen zo moeilijk omdat het einde pluche kabinet betekent. En dat is de werkelijke waarheid. Ze hebben de russische roulette verloren.

tweetybird | 23-01-15 | 23:04

Eens kijken of Pieter ook zo scherp en doortastend is als hij minister zou zijn.

Sliptong | 23-01-15 | 22:26

Wat moet dat toch een heerlijk gevoel zijn: 552 bladzijdes volschrijven wetende dat niemand ze ooit zal lezen.

Bernard Couperus | 23-01-15 | 22:12

De val van het kabinet kan niet ver weg meer zijn.
1. Nagelaten airlines te informeren over situatie luchtruim
2. Bewust NOTAM vermelding in OVV rapport weggelaten (op verzoek Oekraine). Zeer relevante vermelding
3. Separatisten zwart gemaakt tijdens VN toespraak door Timmermans
4. OVCE niet verzocht om veiligheid rampplek te beoordelen
5. Veel te laat wrakstukken geborgen
6. Te veel op Kiev vertrouwt ipv met rebellen onderhandelen
7. Menselijke resten laten liggen op rampplek
8. Nederlandse journalisten welke op rampplek zijn geweest niet benaderen voor informatie
9. En wat zal er nog meer uit de doofpot zal komen

Spotje | 23-01-15 | 20:04

Al is de leugen nog zo lang..

mindless | 23-01-15 | 19:48

ik kook van binnen

kommopman | 23-01-15 | 19:40

Ook bij 1Vandaag hield tie het vol.... we gaan het NIET openbaar maken.
Mijn verwachting is: Eerst Oekraïne bij de EU en de verkiezingen voorbij.
En dan horen we Rutte opeens zeggen: Krijg nou wat! De onderste steen!!

Schietmijmaarlek | 23-01-15 | 19:32

Slecht nieuws voor Rutte is goed nieuws voor Wilders. Nice.

CrapoTheGreat | 23-01-15 | 19:17

Tsja en maar openheid van de burger verwachten als die vraagt om privacy.
Maar zelf handelt de overheid stiekem waar het kan en wil geen openheid geven.

Fuck you overheid en met name Rutte, Koenders..

knerf | 23-01-15 | 19:06

Hij blijft dus gewoon op de onderste steen zitten.

Toontje-lager | 23-01-15 | 18:35

bdn01 | 23-01-15 | 16:20
Bijna juist. Als het een Cessna 172 is dan dient de gezagvoerder een vlucht plan zelf in. We hebben het hier over Malaysia airlines en die hebben een dispatch afdeling. Die stellen de route samen aan de hand van wind/ temperatuur op verwachte Flight Level, overflight permits, notams, crew scheduling requirements and nog vele andere factoren. Dit vliegplan wordt naar een dispatch bedrijf in NL gestuurd, waarschijnlijk KLM dispatch at crewcenter Schiphol, die neemt dit mee naar de crew en die checken het vluchtplan, inclusief weer, notams, bijzonderheden, brandstof, performance. Als de crew dit gechecked heeft en de captain ondertekent het vliegplan, dan gaat het dispatch poppetje terug naar zijn kantoor en filed het vliegplan met ATC.
De gezagvoerder is ten allen tijde verantwoordelijk voor de veiligheid en efficienty van de vlucht maar als hij bepaalde informatie niet krijgt dan kan hij er ook niets aan doen. Ik ben al een tijdje baas in zo'n aluminium buis en iedere beslissing moet je kunnen verantwoorden met feiten maar dan moet je wel de juiste informatie krijgen. En nee, informatie verkregen van Geen Stijl telt niet mee. Je kan wel je zorgen kenbaar maken aan je bedrijf maar als je niet gaat vliegen omdat er ergens iets in de kranten staat dan denk ik dat het snel met je loopbaan is afgelopen.

Fuck-a-duck | 23-01-15 | 18:29

sorry

telewaus | 23-01-15 | 18:27

-weggejorist-

telewaus | 23-01-15 | 18:26

-weggejorist-

telewaus | 23-01-15 | 18:26

Die Pieter is nog zo gek niet!!!
Ik zag Pieter net op de NPO.
Hij had hele goede vragen over de moskee in Gouda.

telewaus | 23-01-15 | 18:26

Die informatie was vóór MH17 ook al via de media bekend en had dus ook bij KLM en MA bekend MOETEN zijn. En wat hebben zij met die informatie gedaan? En waarom?

Exilium | 23-01-15 | 18:15

@Muxje | 23-01-15 | 13:09 "Als ze openheid van zaken geven, vermoed ik dat het allemaal wel mee blijkt te vallen... behalve dan de politieke fall-out. En juist daarom doen ze zo moeilijk."
.
Als de regering volgens u geen blaam zou treffen, dat het allemaal wel mee zal vallen, is er ook geen "politieke fall-out". Ofwel: de regering treft wel blaam en/of heeft een kwaad geweten.
Daaruit volgt dat de regering iets probeert te verbergen. Bijvoorbeeld dat er een geheel ander verhaal is dan wat u via de MSM is toegeschreeuwd.

ben kokhals | 23-01-15 | 18:14

-weggejorist-

Hirsch Ballast | 23-01-15 | 17:51

Gebruikt Pieter Omtzigt de MH17-ramp voor een politieke afrekening? Iedereen kon in de media lezen dat Oekrainse toestellen uit de lucht werden geschoten. De primaire verantwoordelijkheid ligt nu eerst bij de luchtvaartmaatschappijen die gewoon vlogen boven een gebied vol met SAM-raketten. Of had Rutte en consorten een werkinstructie aan Maylesian Airways moeten sturen of zo?

Hirsch Ballast | 23-01-15 | 17:51

Net gezocht naar die pag. 509 maar 509 en 510 zijn niet meer te downloaden.

kawaii | 23-01-15 | 17:46

@Fuck-a-Duck : zeg ik toch!? De NOTAM die je zoekt is FDC 4/2816, geldig 03 APR 06:00 2014 tot 30 JUN 23:59 2014 MH17 is 17 juli neergeschoten, op dat moment was er geen geldige NOTAM voor dat gebied dat ik heb kunnen vinden. Die NOTAM is ook waar de betwiste vlieghoogte vandaan lijkt te komen. FL290 = 29.000 voet MSL = plm. 8.839,2 meter. MH17 vloog - voor zover bekend - op 10.000 meter hoogte. Direct daarop kwam FDC 4/2182. Beide NOTAM's gelden alleen voor US-operators.
Daaraan voorafgaand is er het EASA Safety Information Bulletin EASA SIB 2014-10 van 3 april 2014 waarin wordt gewaarschuwd voor conflicterende luchtverkeersleiding en wordt aanbevolen de Simferopol FIR te mijden. Dat is dus wat in NOTAM FDC 4/2816 in de 2e alinea ook aan de orde komt n.a.v. Russische interventie.

PJW | 23-01-15 | 17:44

De feiten op een tijdlijn demonstranten in kiev(media propaganda)waren huurlingen vs huurlingen met wapens.Het neerhalen van de mh17 bewust of fout doet niet terzake omdat de onderste steen niet boven mag komen en niet boven zal komen.Das heel pijnlijk voor de nabestaande die daar recht op hebben en hun verdriet jarenlang moeten slijten met de gedachte wie schuldig en verantwoordelijk was voor deze daad volledig los van schadevergoedingen en claims bij derde.

poetsnoet | 23-01-15 | 17:38

A&A | 23-01-15 | 15:56

zolang je het daar nog bij kan houden, knap gedaan, ik ga dagelijks over me nek ervan

hakbarry | 23-01-15 | 17:23

Ik voel een nieuwe rap aankomen van Steen - de onderste boven

CrapoTheGreat | 23-01-15 | 17:16

Godsamme wat een gedoe allemaal, misschien kan iemand over het hele gedoe een rap schrijven of zo

CrapoTheGreat | 23-01-15 | 17:15

Misschien wordt er meer duidelijk als we de drankrekening van de bijeenkomst in Kiev waar vice-ambassadeur Gerrie Willems werd gewaarschuwd voor zwaar luchtdoelgeschut openbaar maken? Ik vergeet ook wel 's wat door te geven na een gezellige diplomatieke avond.

IQmin100 | 23-01-15 | 17:03

@ medusa324 | 23-01-15 | 16:26]

en omdat Nederland geen partij is, snap ik Rutte wel dat hij zijn mond houdt. Zodra je je ertegenaan bemoeit kan dat al gauw uitgelegd worden als medeverantwoordelijk. Daarom is het ook ontzettend stom dat wij de studie naar de oorzaak van de ramp naar ons toegetrokken hebben. Dat hadden ze bekwaam moeten doorsluizen naar Kuala Lumpur. Waarom zouden wij de ramp van een Maleisisch vliegtuig in Oekraïne moeten bestuderen. Dat is mij volkomen onduidelijk. We gaan toch ook niet bestuderen hoe dat andere vliegtuig van Malaysian Airlines vermist is geraakt?

bdn01 | 23-01-15 | 16:35

@ medusa324 | 23-01-15 | 16:26

Die advocaten zullen zich in Kuala Lumpur moeten melden. Nederland is geen partij.

bdn01 | 23-01-15 | 16:30

Ok, die miljoenenclaim van de nabestaanden kan naar de Nederlandse overheid vanwege verwijtbare nalatigheid. Amerikaanse no cure-no pay advocaten, kom er maar in...

medusa324 | 23-01-15 | 16:26

@ Fuck-a-duck | 23-01-15 | 14:54

Bijna juist!

De gezagvoerder dient een vluchtplan in, hij krijgt hem niet. De gezagvoerder dient zich er van te vergewissen dat de route veilig is. Daartoe raadpleegt hij de beschikbare informatie, o.a. NOTAM's en het weerbericht. De gezagvoerder is te allen tijde als enige verantwoordelijk voor een veilige vlucht. Niemand anders, en geen enkele andere instantie, zelfs niet de maatschappij waarvoor hij vliegt.Als de gezagvoerder van oordeel is dat het niet veilig is, mag hij niet vertrekken.

Eventueel diplomatieke discussies tussen de NL en OEK regering onttrekken zich aan de waarneming van een gezagvoerder. Die gaat af op de officiële verklaringen van de bevoegde autoriteit of een luchtruim geopend is of niet. Als de OEK autoriteiten het luchtruim geopend houden boven de 30.000 voet, kan daar dus gevlogen worden. Het is dan aan de gezagvoerder om af te wegen of hij nog andere argumenten dan de officiële open-verklaring wil laten meewegen. Dat zou bijvoorbeeld een berichtje van de eigen maatschappij kunnen zijn dat op basis van politieke overwegingen het maar beter is een bepaald luchtruim te vermijden. Deze verantwoordelijkheid ligt dus bij de Maleisische autoriteiten en de Maleisische maatschappij, en niet bij Rutte.

bdn01 | 23-01-15 | 16:20

False Flag Nederlandse overheid! Rutte Faaaaaaaal!!

Justin Credible | 23-01-15 | 16:04

Ik WALG inmiddels van de politieke bende!!!!

A&A | 23-01-15 | 15:56

@Luciferication | 23-01-15 | 12:58
Misschien wel lid van de illuminatie, maar hij is zeker geen licht.

Verwilder(s)t Niet | 23-01-15 | 15:44

Die onderste steen komt anders boven dan Rutte wenste...

D.Ormin | 23-01-15 | 15:30

GS namens geageurders aangifte doen van Moord met voorbedachte rade door Rutte en vriendjes.!

repu077 | 23-01-15 | 15:13

sowieso. witmans liegt niet. pareltje evolutie. waar is fransje judaskusmans

jos verstoppen | 23-01-15 | 15:08

Oekraïne mooi bij Rusland blijven net als de rest van de oostblokstaten. 25 jaar geleden wou iedereen de Sovjet Unie weg. Achteraf toch beter geweest dat het bleef bestaan. Alleen wel olv Gorbatsjov en misschien zelfs Leonid Brezjnev. De Stalinistische methode hoefte daar niet bij.

sercencer | 23-01-15 | 15:07

erg dat rutje nu de schuld krijgt. denk aan het applaus langs de stoet. of is dat niks meer waard. ich bin mh17 . eerst geloven is altijd geloven. niks meer aan doen.

jos verstoppen | 23-01-15 | 15:02

MH17 had een Nederlands Pearl Harbor moeten zijn.
En Rutte had zich voorgesteld om rond deze tijd als een W. Churchill het volk toe te spreken.
"We shall defend our land, whatever the cost mey be, we shall fight on the stranden van Scheveningen, we shall fight tussen de schappen van de Albert-Hein, we shall fight in the Streets (mits we de auto kwijt kunnen en er geen parkeer BOA's rond lopen) ;we shall never surrender (indien de kosten beheersbaar blijven)."

r04drunn3r | 23-01-15 | 15:00

@ Berthe | 23-01-15 | 14:40

Britisch airways vloog niet meer over dat gebied en vorige week werd iemand van hun (weet zijn functie niet meer) bij 1 Vandaag geinterviewt, hij gaf aan dat ze dit niet meer deden op basis van de algemene, openbaar beschikbare informatie, informatie die dus ook bij andere luchtvaartmaatschappijen bekend was of had kunnen zijn. Wat kan Rutte er nou aan doen dat KLM e.a. niet opletten?

Capt. Iglo | 23-01-15 | 15:00

Even over wat de piloot had moeten weten. Voor een vlucht krijgt de crew een briefing, dit omvat een vlieg plan met informatie over de te vliegen route. Vliegduur, benodigde brandstof, waypoints en nog veel meer info maar we houden het simpel. Daarnaast krijgt de crew de weersverwachting van de te vliegen route, inclusief relevante vliegvelden. Ook worden de NOTAM gegeven en gechecked. NOTAM staat voor Notice To Airman. Normaal gesproken is dit operationele informatie over vliegvelden, bijv gesloten landingsbanen. Ook omvat dit operationele informatie over de te vliegen route, bijv frequencies die niet werken of militaire oefeningen in een bepaald luchtruim. De NOTAM die de MH 17 crew kregen voor de vlucht had dus informatie moeten hebben over het luchtruim boven Oekraine. Nu weet ik niet wat daar in stond maar ik ga wel een beetje onderzoek doen. Mijn bedrijf besloot pas een dag na het neerschieten van MH 17 om de route boven dit gebied te vermijden en iets zegt mij dat de NOTAM niet alle informatie bevatte die het zou moeten hebben. Dit is even een verduidelijking van wat de piloot (crew) aan informatie voor de vlucht verschaft was.

Fuck-a-duck | 23-01-15 | 14:54

@Rutte: neem je verantwoordelijkheid als eerste minister, of doe een stap terug en aanvaard de consequenties. Maar dit gedraai slaat nergens op, en is een klap in het gezicht van alle nabestaanden.

Snorry! | 23-01-15 | 14:46

@ de vleesgigant | 23-01-15 | 14:33

Ook de KLM vloog met eigen vliegtuigen over
dat gebied, omdat ze dat gevaar niet kenden
of i.i.g. niet goed genoeg kenden want Rutte hield dit onder de pet.

Berthe | 23-01-15 | 14:40

@ First Contact | 23-01-15 | 14:32

Hoe onafhankelijk dat onderzoek wel of niet is kan je pas bepalen als je de uitkomst (en hoe deze tot stand is gekomen) weet dus ook opmerkingen met eenzelfde strekking als de uwe zijn voorbarig.

Capt. Iglo | 23-01-15 | 14:39

Volgens mij moeten we allemaal heel erg naar Maleisië kijken en roepen. Was toch echt een vliegtuig en bemanning van hunnie! Het lijkt er nu net op alsof we verantwoordelijk willen zijn als land voor deze ramp/aanslag.

de vleesgigant | 23-01-15 | 14:33

@Capt. Iglo | 23-01-15 | 14:24
Gne, net zo onafhankelijk als de berichtgevingen van de NPO.
"Behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst" Maar gok er toch maar op... Dit kabinet heeft nog heel wat te doen wil het bij mij nog vertrouwen winnen.

First Contact | 23-01-15 | 14:32

Snap nog steeds niet hoe de Nederlandse overheid verantwoordelijk kan zijn voor een Maleisisch toestel vliegend voor een Maleisische luchtvaartmaatschappij opererend onder de Maleisische vlag en autoriteiten.
faz | 23-01-15 | 14:08

Bij deze de uitleg:
Ze hadden de informatie dat het gevaarlijk was boven Ukraine en dat hebben ze onder de pet gehouden. Als in, de passagiers opgeofferd om een oorlog met Rusland te kunnen ontketenen. Uiteraard is dat niet door Den Haag zelf verzonnen, maar hebben ze te horen gekregen.

Met terugwerkende kracht het interview van Henis nog eens terugkijken en dan vooral letten op het feit dat ze de vraag van van Leeuwen "was er informatie bekend.." omboog naar "was er NIEUWE informatie bekend" waarop ze dan mooi "nee" kon antwoorden. Helaas bleef de vraag "was er OUDE informatie bekend..." toen uit.

Zorax | 23-01-15 | 14:31

Het begint er steeds meer op te lijken dat de MH 17 door een Oeki straaljager is neergeschoten.
Hiermede voor ogen hebbende Rusland in een nog kader daglicht te stellen.
Klier van Bartholin | 23-01-15 | 13:09
Dit hetgeen wat een Duitse professor van begin af aan al beweert.

Chiefmate | 23-01-15 | 14:29

Ik snap serieus het probleem niet. Er loopt gewoon nog een onafhankelijk onderzoek, als iedereen nou gewoon even de uitkomsten en de bewijzen waar die uitkomsten op gebaseerd zijn afwacht. Mocht er dan vragen of onduidelijkheden blijven over het één of ander kan iedereen helemaal los gaan. De regering heeft nu nog helemaal geen standpunt ingenomen over schuld, oorzaak en/of verantwoordelijkheid omdat er nog geen definitief onderzoeksrapport is. Al dit commentaar en deze vragen zijn gewoon voorbarig.

Capt. Iglo | 23-01-15 | 14:24

Pieter Omtzigt mag straks achterom gaan kijken voor een dum dum kogel als hij zo doorgaat met pushen op het kabinet...

hotbrasil | 23-01-15 | 14:24

De Tante van de ambassade wordt geslachtofferd; wedden?

Wauter Bos | 23-01-15 | 14:24

Ik hoor net hier uit betrouwbare bron dat vanavond om 23:00 een antwoord komt van het kabinet. Elke journalist staat dan al in de kroeg en de kranten kunnen het niet meer meenemen in de zaterdagkrant.

one hobo | 23-01-15 | 14:22

Ja.. de CIA wilde Putin uit de lucht schieten
en daarna de rebellen de schuld geven
en Rutte wist daarvan.

Berthe | 23-01-15 | 14:22

@très cool | 23-01-15 | 12:58
Hier nog één. Ik ben een kleine zelfstandige en dacht goed te doen door op de VVD te stemmen. Man wat had ik het mis.

WieIsDeChef | 23-01-15 | 14:16

Ik vind de meeste politici inmiddels zo een arrogante en verwerpelijke houding aannemen, dat ik niet eens mijn kinderen op wil voeden met de gedachte dat ze politicus zouden kunnen gaan worden. Het lijkt wel of men in dit kringetje alleen maar leert te liegen, bedonderen, ritselen, graaien etc etc. en totaal schijt heeft aan de gewone bevolking.
Misschien ook eens iets voor Pieter Omzigt om de andere heren op te attenderen.
Ik ben géén CDA fan, maar in mijn ogen is dit nog één van de allerlaatste eerlijke politici die nog in de 2e kamer zitten.

Alexander Pechkop | 23-01-15 | 14:12

Snap nog steeds niet hoe de Nederlandse overheid verantwoordelijk kan zijn voor een Maleisisch toestel vliegend voor een Maleisische luchtvaartmaatschappij opererend onder de Maleisische vlag en autoriteiten.

faz | 23-01-15 | 14:08

Alles wordt in het werk gesteld om nwo doorgang te laten vinden. Hierbij het meest recente artikel over datgene dat er de laatste tijd allemaal "toevallig" gebeurt;

www.gewoon-nieuws.nl/2015/01/financiel...

Slaap zacht medelanders

rowe | 23-01-15 | 14:06

kanon0503 | 23-01-15 | 13:51
Ik hoop het met je, maar denk dat deze politici zo weinig scrupules kennen, dat ze zelfs nog wel in staat zullen zijn een plaatsje in de PVV of groep Bontes of weet ik veel wie te ritselen.
Alles.... of maar macht te houden en een goed inkomen en pensioen te regelen.

Alexander Pechkop | 23-01-15 | 14:05

Ik ben niet echt van de aliu hoedjes maar het schijnt dat Kiev burger toestellen mocht gebruiken als schild voor militaire vluchten. De eerste reactie van een commandant van de "rebellen" was dan ook "wat moet een burgertoestel hier"!

Shadow112 | 23-01-15 | 14:05

@pinokkio11 | 23-01-15 | 13:56
Dat zeg ik ook nergens. Ben het eens met het feit dat de regering naar mijn gevoel teveel bezig is met eigen partij- en coalitiebelangen. Dit moet naar mijn gevoel ondragelijk zijn voor de nabestaanden. Maar verder heb je gelijk, het is naïef om te denken dat onze huidige leiders hun fouten zullen erkennen.

First Contact | 23-01-15 | 14:03

Als het kabinet geen blaam treft omdat het niet zijn verantwoordelijkheid is hoe MH17 vloog, dan is er dus helemáál geen reden om openbaarmaking te weigeren.

De Geus | 23-01-15 | 14:00

First Contact | 23-01-15 | 13:53

Sebrenica =geen!! MH17

MH17 is too BIG too fall..

ken je die uitdrukking nog...?

Daarom valt het kabinet ook niet... dat betekent schuld... eeen hele grote schuld

pinokkio11 | 23-01-15 | 13:56

Niet alleen onze regering is schuldig denk ik maar ook de baas van de KLM die hem inmiddels gesmeerd is en die de eerste week geen enkele reactie of medeleven betuigde is niet zo zuiver op de graat ,ikzelf vroeg hier op geen G.S toen waar de baas van de K.L.M was om een verklaring af te leggen omdat hij zich na een week nog niet had laten zien. Straks zit hij weer stoer naast onze koning als lid van het N.O.C.

blauwe zander | 23-01-15 | 13:56

Kabinet gaat zeker vallen de vraag is wanneer. Kan het aub dit weekend nog?

Veel Vaak | 23-01-15 | 13:54

@HebpermabanvanPvdA | 23-01-15 | 13:48
Topreaguursel! +veul

First Contact | 23-01-15 | 13:53

is timmerfrans al door zijn proefperiode zo ja dan kan alles openbaar gemaakt worden.

dolffie | 23-01-15 | 13:53


overVecht | 23-01-15 | 13:42

Als er geen partijen voor je belang opkomen waar je op gestemd hebt, zijn het niet je medestanders maar je tegenstanders.

De nabestaanden zien ze nu eerder als vijanden van de waarheid, kan ik me zo onderhand voorstellen.

En je weet wat de definitie van een landverrader is...

pinokkio11 | 23-01-15 | 13:52

Zolang dit wiegeren redelijk open en "an publiek" gebeurt schieten de VVD en PvdA zichzelf toch wel in de voet. Hopelijk zijn deze berichten ook genoeg om de steevaste VVD/PvdA stemmers eens wakker te schudden. Het zou mooi zijn als deze 2 partijen, samen met o.a. de D66 en Groenlinks, de állerkleinste partijen worden na de komende (10) verkiezingen. Ik zou zelfs blij zijn als Wilders, desnoods samen met CDA en SP, aan de macht zou komen. Omtzigt en Wilders doen het helemaal niet verkeerd in mijn ogen, en de SP mag daar wat mij betreft best in meedoen. Alles zolang de VVD, PvdA en D66/Groenlinks maar exit zijn.

kanon0503 | 23-01-15 | 13:51

Ik vind de regering niet transparant. Het is de taak van tweede kamerleden om de regering te controleren. Als de regering geen openheid van zaken wil geven verlaat je de democratie. Kiezers hebben niet voor niks op die kamerleden gestemd. Het gaat hier om de dood van 298 passagiers dat voorkomen had kunnen worden. ALs je geen autogordel omhebt krijg je al een boete, maar vliegen boven oorlogsgebied waar opeens verder reikende raketten verschijnen mag wel. Om Srebreniça is het kabinet Kok uiteindelijk toch gevallen, kan dus ook om de MH17!

HebpermabanvanPvdA | 23-01-15 | 13:48

Is er een inzichtelijke agenda van publieke optredens van Mark Rutte?

Wellicht zal ik de eerste zijn met mijn hooivork, maar er zullen er vele volgen.

LimbabweFC | 23-01-15 | 13:46

Met de kennis van vandaag kan je gerust stellen dat ze willens en wetens een vol passagiersvliegtuig over levensgevaarlijk gebied hebben laten vliegen. Met 297 doden als gevolg. Geen kleinigheidje. Ongeacht wie of wat dat toestel heeft heergehaald. Dit onderkennen betekent het einde van het cabinet, en dat betekent oponthoud voor de boys & girls naar die vette banen in Brussel.

bello | 23-01-15 | 13:45

Rutte is een incapable lapzwans de positie van premier niet waard.

EdammerKaas | 23-01-15 | 13:44

@pinokkio11 | 23-01-15 | 13:38

Ja. Maar er is dus geen partij meer waar je met je volle verstand op kan stemmen.

overVecht | 23-01-15 | 13:42

Ik heb oprecht te doen met alle nabestaanden van MH17.

Schietmijmaarlek | 23-01-15 | 13:39

overVecht | 23-01-15 | 13:27

Stemmers op PvdA of VVD zijn onwetenden of mensen die er geen problemen mee hebben dat de onderste steen boven komt.

Ook de oppositie is te stil en dus medeverantwoordelijk.

pinokkio11 | 23-01-15 | 13:38

Over 3,4 jaar, als iedereen reeds een ander baantje heeft, zal er wel een rapport op tafel komen.

Henk de Vries2074 | 23-01-15 | 13:38

-weggejorist-

markruttos | 23-01-15 | 13:37

Dictatuur Dictatuur Dictatuur Dictatuur Dictatuur Dictatuur
Rutte2

rechtbank | 23-01-15 | 13:37

Ik ben serieus bezig met het samenstellen van een death-wish-list .
Maar om eventuele gemoederen rustig te houden zal ik de lijst "krijg de tyfus " noemen .

iopeth | 23-01-15 | 13:36

PJW | 23-01-15 | 13:28
Kan kloppen. Vergeet alleen niet dat hij een Maleisiër was, dan is de Oekraïense burgeroorlog allicht een stuk verder van je bed dan van hieruit.

levend fossiel | 23-01-15 | 13:34

Shit . Zijn die vervelend burgers het na al die rouwplechtigheden nog niet vergeten .

B. Ollie Bommel | 23-01-15 | 13:34

Ik vind ik dit verhaal Rutte erger dan boko haram. Rutte liet 200 landgenoten in het buitenland afschieten en komt er mee weg. De nabestaande zijn veel meer verloren dan alleen hun geliefde.

toetanchamon | 23-01-15 | 13:34

-weggejorist-

markruttos | 23-01-15 | 13:33

Er zal een dag komen dat de waarheid uitkomt en dan zijn alle VVD'ers vogelvrij.
Maar tot die tijd:
Stem nu op Rutte, dan krijgt iedereen die werkt 2000 euro!!!

LimbabweFC | 23-01-15 | 13:32

Is de piloot al postuum aangeklaagd wegens onnodig risico nemen?
Is de top van KLM al ter verantwoording geroepen? Nee? Dan mag Rutte wat mij betreft doen wat hij wil. Niks in dit geval.

miko | 23-01-15 | 13:30

Wacht nou gewoon het onderzoek af. Bovendien doet het er niet toe of onze regering er vanaf wist.

Iedereen weet dat de rebellen in de weken ervoor ook al een aantal vliegtuigen heeft neergeschoten en dat het dus niet veilig zou zijn. Alleen heeft men bij Air Malaysia niet de moeite genomen om om te vliegen. Waarom zou de Nederlandse regering schuld hebben door die openbare kennis niet door te geven?

yonthe | 23-01-15 | 13:30

Parlementaire enquête!

Rudjen | 23-01-15 | 13:30

@Bokito ergo sum | 23-01-15 | 13:23

Maar dat zullen ze nooit doen. Uitleg geven of eerlijk zijn tegen de burger is een teken van zwakte in de politiek.

overVecht | 23-01-15 | 13:30

Ik krijg het getal 10 door.

Gefundenes Fressen | 23-01-15 | 13:30

Rutte heeft groot gelijk; gewoon wachten op het officieel rapport; dat traject heeft hij nu eenmaal ingezet en dat loopt hij tot het eind; of je het nu leuk vindt of niet;

pas dan is het tijd om Rutte c.s. lof toe te zwaaien of die onderste ste(e)n(en) naar hem te gooien.
Een beetje geduld nog

lotjegetikt | 23-01-15 | 13:29

Wil je het goede antwoord krijgen, moet je de goede vraag stellen.
Nl. 'Wat wist de piloot, en wat had hij moeten weten en ook kunnen weten'.

De piloot is namelijk eindverantwoordelijk als hij gaat vliegen. Dat is ook eigenbelang. Een goede piloot geeft een dikke middelvinger naar iedereen die hem een onveilige situatie wil in drukken.

Vóór de vlucht laat de piloot zich informeren over alle relevante zaken op vertrek-/aankomst-plek en alles onderweg.
Daarvoor leest hij o.a. ook de berichten van de International Civil Aviation Organization (ICAO) en International Air Transport Association (IATA). ICAO en IATA meldden alles veilig.
De piloot nam daar blijkbaar genoegen mee.

PJW | 23-01-15 | 13:28

Zo, vrijdagmiddag bijna half twee.
Tijd voor Snotterfranz om de lege flessen van deze week naar de glasbak te brengen.
Als hoofd recycling van Jean Claude Den Drincker heeft hij welliswaar 20k per maand aan MH17 overgehouden, hij moet er ook wel wat voor doen hoor.

Cuyahoga | 23-01-15 | 13:28

Dit kabinet gaat de geschiedenis in, als het kabinet wat over lijken ging en bejaarden bewust letterlijk de stront liet liggen!

william7055 | 23-01-15 | 13:28

@kinderhoofdje | 23-01-15 | 13:25

Tot aan de volgende verkiezingen en dan kiest men weer massaal een andere partij oplichters. Dat is democratie.

overVecht | 23-01-15 | 13:27

Niet alleen een regering van struikrovers maar nu ook nog bloed aan hun handen..... Hoe lang gaat dit nog door?

kinderhoofdje | 23-01-15 | 13:25

de natte pij. Het slechtste kabinet sins de tweede wereldoorlog heeft heeeel veel uit te leggen.

Bokito ergo sum | 23-01-15 | 13:23

@Muxje | 23-01-15 | 13:09
Eens!

Ze zijn zo bang dat hun reet aan iets anders moet wennen dan pluche, dat ze liever liegend en draaiend een paar weken uitstel van executie krijgen dan vandaag open kaart te spelen.

MarcS | 23-01-15 | 13:23

De waarheid zal toch nooit naar boven komen. Bijlmerramp, kaping van de Molukkers, Lockheed, Demminkgate, MH17 enz. enz.

Onze overheid kan niet tot nauwelijks iets behalve dan goed zaken verborgen houden voor de kudtburgert.

overVecht | 23-01-15 | 13:22

De val gaat er komen. Ben benieuwd wie er mee wordt gesleurd. Bijv. Eurlings.

levend fossiel | 23-01-15 | 13:21

Die mails en rapporten komen er wel, en wel op 18/3 om 21:02

Eigenaar_IJsland | 23-01-15 | 13:21

"En dat is natuurlijk het allerergste". Nou, het allerergste is misschien dat de EU wil dat de internet-providers de versleutelingsleutels (encryption keys) inleveren: www.freezenet.ca/eu-us-and-uk-want-to-...

doedeljantje | 23-01-15 | 13:19

We zijn Nederland, geen Amerika. Delen die info, hop ! Disneyland Den Haag wordt toch binnen no time al haar zonden vergeven, dus waarom zo moeilijk doen.

Handsomeboy | 23-01-15 | 13:18

@witchmaster | 23-01-15 | 12:57
Wat is DIT?

MarcS | 23-01-15 | 13:18

Was de EU net zo lekker op weg om de Oekraïne te annexeren, gooit NL weer roet in het eten, altijd weer die Hollanders.
drommels drommels.

hovawart | 23-01-15 | 13:18

Wat zijn de publieke zenders toch stil over de grootste vliegterreur uit de Nederlandse geschiedenis...

Je zou toch zeggen... iedere dag een update.

Waar is de onafhankelijke kwaliteitsjournalistiek als je hem nodig hebt?

waar krijgen onafhankelijke kwaliteitsjournalistiek een podium en exposure op de publieke zenders?

pinokkio11 | 23-01-15 | 13:16

De tranen van Timmerfrans zijn verklaard.

hovawart | 23-01-15 | 13:13

De handelswijze van dit kabinet is al lange tijd onacceptabel. Dat wij deze mensen niet voor het gerecht kunnen dagen daar klopt niets van en is dan ook de reden dat Rutte, Hennis- Plasschaert, Opstelten, Dijsselbloem, Plasterk, Teeven, Samsom om maar een paar namen te noemen van politici die verre van integer zijn en nergens voor terugdeinzen. Waar is Timmermans eigenlijk gebleven? Weggevlucht voordat de shitstorm echt losbreekt. Laag krapuul, laagste van het laagste samne met Rutte en Dijsselbloem de grootste verraders van ons land. Ook hem niet vergeten ter verantwoording te roepen en zijn straf niet laten ontlopen.

The real McCoy | 23-01-15 | 13:13

In het AD: ¨Zowel het aantal als ook de oorzaken zijn onduidelijk en niet gevalideerd¨(aldus kabinet)- Kamerleden willen nu prompt weten wat 'valideren' betekent.

Weet wat ´valide´ betekent en weet ook dat de VVD+PVDA het niet is.

chicago river | 23-01-15 | 13:13

arikanari | 23-01-15 | 13:07
Het lijkt er wel op.

Klier van Bartholin | 23-01-15 | 13:11

De belasting op de erfenissen van de slachtoffers is natuurlijk wel binnen, en naar brussel doorgesluisd.
BTW wat blijft brussel stil ober bijna 300 europeanen terwijl ze normaal gesproken iedere scheet hun zaak vinden. Iets met russen en afzet van mercedes,audi enz ??

Winston1 | 23-01-15 | 13:11

Ik zie het hem graag schaterlachend uitleggen. Mijn vertrouwen is in ieder geval helemaal weg. Ik zal Rutte niks aandoen maar als hij gewond op straat ligt dan heb ik gewoon niks gezien, en dat geldt voor het hele kabinet.

Bokito ergo sum | 23-01-15 | 13:11

Geef dat rotstuk Oekraine gewoon aan Rusland , mits de bewoners dat zelf ook willen . ,,Opgelost,, .

B. Ollie Bommel | 23-01-15 | 13:10

Duidelijk dat Rutte c.s. bloed aan hun handen hebben. Anders was die onderste steen allang boven of in ieder geval in het zicht.

Dick Luyenlomp | 23-01-15 | 13:09

Ik heb niet het idee gekregen dat de regering verwijtbare fouten heeft gemaakt die tot deze ramp hebben geleid. Ik heb ook niet het idee dat ambtenaren of instanties fatale fouten hebben gemaakt waar de regering politiek (niet moreel!) verantwoordelijk voor zijn. Hoogstens deugt er iets niet in de procedures rond dit soort gevallen, iets waar de regering ook politiek verantwoordelijk voor is.

Verder lijkt me dat de regering in dit onderzoek min of meer wel gedaan heeft wat er van een klein kutland verwacht kan worden. Wie denkt dat wij wel even met de vuist op tafel kunnen slaan en een stel mariniers moeten sturen om ground zero midden in een conflictgebied veilig te stellen is niet goed bij z'n hoofd.

Wel zijn er her en der fouten gemaakt. Ook dat kan gebeuren. Wat ik de regering verwijt is niet de ramp zelf, of het verloop van het onderzoek, of menselijke fouten, maar het ontkennen van die fouten, het verzwijgen van informatie daarover, en het achterhouden van feiten. Als ze openheid van zaken geven, vermoed ik dat het allemaal wel mee blijkt te vallen... behalve dan de politieke fall-out. En juist daarom doen ze zo moeilijk.

Muxje | 23-01-15 | 13:09

Ideetje: Wie kan goed de handtekening van belangrijke personen bij de CIA na doen en zo een nep brief schrijven om zo de documenten te 'eisen'?

Afleveren bij man met koffer wissel op schiphol. Zoiets? Kunnen we eindelijk de waarheid zien en zal het hoogstwaarschijnlijk zo zijn dat het kabinet moet aftreden.

LangeTijdGeleden | 23-01-15 | 13:09

Openbaar fussileren op t malieveld ivm collaboratie met den vijand.
Volksverraad. Dat i s het wat ze doen!

voedselbankier | 23-01-15 | 13:09

Het begint er steeds meer op te lijken dat de MH 17 door een Oeki straaljager is neergeschoten.
Hiermede voor ogen hebbende Rusland in een nog kader daglicht te stellen.

Klier van Bartholin | 23-01-15 | 13:09

Waarom moet trouwens een ministerie van Defensie door de Oekraïne of ieder andere mallotige instelling geïnformeerd worden dat een vliegtuig op 6500 meter hoogte ALLEEN kan worden neergeschoten door een ANDER vliegtuig of voertuige afgevuurde luchtdoelraket?!? Dat weet IEDERE jan soldaat.

Feynman | 23-01-15 | 13:07

Gelukkig duurt het te lang tot aan de verkiezingen om deze beerput gesloten te houden,dus hopelijk implodeert dit laffe weekdierkabinet nu heel snel.
#... kokhalzend terugdenkt aan uitgestreken kuttekoppen
op stoeltjes vooraan bij thuiskomst menselijke resten doet...#

R.B.Scott | 23-01-15 | 13:07

Ze hebben gewoon een vliegtuig geslachtofferd

arikanari | 23-01-15 | 13:07

Een aanslag met 297 doden, maar de politiek blijft konkelen?!?! Het is een schande hoe politici het onderzoek schaamteloos blijven traineren.
Omzigt en co, bijt je vast en laat niet los voordat die leugens zijn achterhaald! Laat die laatste steen van Rutte maar de grafsteen van dit kabinet worden. Walging!

Rudjen | 23-01-15 | 13:06

Mark "Goebbels" Rutte

sercencer | 23-01-15 | 13:06

Deze zaak stinkt al vanaf het begin en stinkt nog steeds, nog even een de complot gekkies hebben nog gelijk ook.

dutchdj | 23-01-15 | 13:06

@Pimp my Voortuin
Ik denk dat je een punt hebt want ik denk ook wel eens dat het met bondgenoten, Shell en Monsanto enzo te maken zou kunnen hebben. Iets van valse vlag e.d.

Piet van den Hoek | 23-01-15 | 13:04

@Pimp my Voortuin
Niet eens een gekke gedachte, denk er al tijden zo over. Lachwekkende bewijslast van dat het de Russen waren, het weigeren van het openbaar maken van het onderzoek etc.
Als je niks te verbergen hebt, dan doe je er niet zo moeilijk over toch?

Z. Uurpruim | 23-01-15 | 13:04

Ik vindt het voor de nabestaande een drama waarvan de gevolgen nog lang niet te zijn over zien.
als de regering verstek heeft laten gaan , dan komen er claims die WEL door U en MIJ moet worden opgebracht (niet dat ik daar tegen ben zij lijden al genoeg vindt ik) kut regering

witchmaster | 23-01-15 | 13:03

VVD = Verberg Vernietigende Details

hxl | 23-01-15 | 13:03

Als ons aller Pietertje Omtzigt de onderste steen naar boven weet te scheppen is het gauw afgelopen met Mark, DiDi, Ivo en Jeanine. Timmerfrans is al tijdig naar Brussel uitgeweken en als het Bertje Flapdrol ook z'n kop kost zal niemand daar rouwig om zijn. Ga vooral zo door, dan zijn we dit zootje na 18 Maart kwijt...

Brulboei_61SB | 23-01-15 | 13:00

We hebben toch geen brieven meer nodig? Als het gewoon in de NYT staat? Openbare info!

Overheid heeft laakbaar gehandeld; Plasmannetjes kom er maar in! Deze keer graag hoofdelijk aansprakelijk stellen, anders leren de faal-politici het nooit af natuurlijk

beschuitfluiter | 23-01-15 | 12:59

@McMarx | 23-01-15 | 12:56
Wij reaguurders weten wel raad met die onderste steen... ^^

Driewerf Hoezee | 23-01-15 | 12:59

Mark kan er niks aan doen. Hij kent de betekenis van sommige woorden gewoon niet. Zo weet hij niet precies wat "boven" betekent in "de onderste steen boven". Hij bedoelde "de onderste steen onder". Net als "1000 euro erbij" bij hem "1000 euro araf" betekent.

Als je het tegenovergestelde neemt van wat hij zegt, dat klopt het vaak beter.

The_Black_Knight | 23-01-15 | 12:58

Ik heb oprecht nog nooit ergens zoveel spijt van gehad als van mijn stem op Rutte. En dat weerzinwekkende klapvee in de Kamer dat hem daar laat zitten. Nooit. Meer. VVD.

très cool | 23-01-15 | 12:58

Als we nu gewoon allemaal van Rusland houden dan hebben we Rutte en al zijn kutten goed te pakken.

Bluebook | 23-01-15 | 12:58

Kan me best voorstellen dat nabestaanden binnenkort met onderste stenen gaan gooien.

Driewerf Hoezee | 23-01-15 | 12:57

Als rutte dit toegeeft kan dit kabinet 100 % zeker op gaan stappen, dus dit zal hij nooit te nimmer doen .
immers als dit zeker is dan heeft men BLOED aan hun handen ,,,,en maart is in aantocht tot na maart hoor en zal je niets lezen van hun

witchmaster | 23-01-15 | 12:57

Zomaar een gekke gedachte, misschien waren het de rebellen niet....

Pimp my Voortuin | 23-01-15 | 12:57

Die onderste steen straks om de nek van Rukke hangen en de plomp er mee in.

Rest In Privacy | 23-01-15 | 12:56

Beter open kaart spelen nu voordat dit een (nog meer) een shitstorm wordt

joker3 | 23-01-15 | 12:56

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl