Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

MH17: Nederland slaat internationaal pleefiguur

Eindelijk begint de collectieve en PR-gestuurde 'respectvolle' benadering van MH17 plaats te maken voor meer en hardere openlijke kritiek op het functioneren falen van Nederland. Onder de deken van rouw die over het MH17-dossier gedrapeerd lag, woedt een heleboel internationale onvrede en kritiek en zelfs de staatsgezinde redactie van NPO Nieuwsuur durft het nu eindelijk aan om daar repo's over te maken. Gisterenavond, in 15 ontluisterende minuten, werd de aanpak van Rutte met een paar gerichte schoten neergehaald. De Oekraïense ambassadeur, een Oekraïense legerwoordvoerder, de "politiek leider" van de separatisten, en de Maleisiërs: allemaal zeiden en zeggen ze hetzelfde. 'Nederland had met de separatisten moeten bellen, met Rusland moeten onderhandelen, de rampplek moeten opeisen en deze veilig kunnen en móeten stellen, en Nederland deed en doet als 'leider in het onderzoek' simpelweg niet genoeg'. De ambassadeur noemt het zelfs een 'morele plicht', die Rutte verzuimd heeft. Nederland volgde liever de methode-Timmerfrans: diplomatie was belangrijker dan daden. Naar buiten toe werd in zorgvuldig geregisseerde persmomentjes met de MinPres en via gladde multilinguale mediaoptredens van Timmerfrans de schijn van voortvarendheid opgehouden. Dat beeld is eindelijk aan het verkruimelen, in binnen- en buitenland. Het MH17-onderzoek is een flop en een puinhoop, na 3,5 maand staat Nederland met lege handen en nu moet Bert Koenders, nota bene de politieke PvdAartsrivaal van Timmerfrans, het dossier naar een goed einde brengen. Kortom. Die onderste steen hangt inmiddels als een molensteen om Mark z'n nek en het is maar de vraag hoe lang zijn rubberen ruggengraat dat gewicht kan dragen.

Reaguursels

Inloggen

Van wie is het vliegtuigwrak nu eigenlijk? Van degenen waar het vliegtuig in hun achtertuintje is gevallen? Of blijven ze van ons. Waarom geen trein naar het gebied sturen om net als de lijken de wrakstukken op te halen om in hangar 8 op Schiphol het ding weer in elkaar te zetten? Dat hadden Rutte en Timmermans toch meteen moeten regelen? Die Oekraïners zullen maar al te blij zijn, hoeven zij het niet te doen en kunnen we meteen de oorzaak achterhalen. De zwarte dozen en de banden van Kiev krijgen we toch niet te horen.

offeraansatan | 01-11-14 | 00:09

@ enpassant

Heb je daar mss ook een linkje van.
Ik kende het principe namelijk niet.

sjakie110 | 31-10-14 | 07:49

@sjakie110 | 30-10-14 | 17:27
Die vragen heb ik ook. Maar de maker van deze filmpjes slaat een aantal stappen over, er is namelijk nog niets 'confirmed'. De chaff die wordt getoond is in ieder geval geen chaff, het lijkt meer op verband of wc-rollen wat langzamer valt. Moderne chaff bestaat uit duizenden korte stukjes glasvezel met een metalen coating.

#enpassant | 30-10-14 | 23:52

Zolang iedereen in de leugens van de kadaver elite blijft geloven verandert er niet. 70 miljard niet aan de zorg besteed maar er wel op bezuinigen wie gelooft die klootzakken nu nog

dries62 | 30-10-14 | 20:55

Capt. Iglo | 30-10-14 | 12:02
U bent vooringenomen en een heel klein beetje arrogant.
Heel veel reaguurders hebben wel degelijk goed onderbouwde argumenten, het is al die tijd duidelijk geweest dat de regering de boel traineerde, dat Timmerman's oneigenlijk het verdriet gebruikte voor eigen gewin en glorie, dat Rutte in opdracht speeches gaf waar de hele burgerij doorheen keek, dat Rutte alleen maar in opdracht van de EU een verhaal opdist. Of is u dat nog niet opgevallen? Is het u ook niet opgevallen dat we eenzijdig worden geïnformeerd door journalisten die doorgever zijn van de staat, dus niet kritisch en onafhankelijk?
Misschien iets meer GS bezoeken om echt op de hoogte te blijven.

lanexx | 30-10-14 | 20:00

@nubenik | 30-10-14 | 18:52

en de lichaamsdelen die door het decor slingeren :-D

54321 | 30-10-14 | 19:35

@54321 de arabier maakt het af

nubenik | 30-10-14 | 18:52

ach ja, onze regering, ik heb het al vaak genoeg gezegd, ze moeten opstappen, en liever vandaag dan morgen

Stargate | 30-10-14 | 18:48

-weggejorist-

54321 | 30-10-14 | 18:06

...en het volgende nummer dragen we op aan Mark, Frans en onze bondgenoten in de Oekraïne!

I wonder were you pushed or were you led?

www.youtube.com/watch?v=y9j-wpBelJg

Heerschend clipje.

54321 | 30-10-14 | 18:06

Als de EU er niet was dan had Nederland haar wel uitgevonden. Oh wacht dat hebben we ook. Nederland is volledig gejuridiseerd; als we de regels volgens dan klopt het. En als het niet klopt maken we nieuwe regels zodat het wel klopt. Wel zo veilig anders gaan mensen denken dat er iets mis is. Dat de rest van de wereld anders werkt is hun probleem.

Ik zoek een vliegtuig. Bij loket 16b kunt u uw vraag indienen. Oh gelukkig er wordt iets mee gedaan.

nubenik | 30-10-14 | 18:04


1.Waarom zijn de opnames tussen groundcontol in kiev en de mh 17 zijn nog steeds niet vrij gegeven?.

2.waarom wordt maleisie niet betrokken bij het onderzoek?.

3.Geen uitleg van de desbetreffende landen over de geheimhoudingsverdrag van het onderzoek.

@ #enpassant.
uitleg met radarbeelden.
www.youtube.com/watch?v=mAgTE_cP298
www.youtube.com/watch?v=Uq8D7X7D_J4

sjakie110 | 30-10-14 | 17:27

En niemand die tussen de regels door de oekraïners nu heel makkelijk achteraf hoort lullen van "je had best met de rebellen mogen onderhandelen hoor"?
Ging niet om politiek hoor, was "morele plicht". Natuurlijk wilden ze maar wat graag de wegen openzetten voor jan en alleman zodat ze de rebellen konden bezoeken en helemaal de controle kwijt waren over het oostelijk deel van het land.
Het politieke steekspel wordt steeds meer een dolk in de rug en iedereen die eraan meedoet is verdacht...

guillaume | 30-10-14 | 17:17

Wat zijn we toch een ongelooflijk goed land. Timmermans, de uitstekende minister.

lingo star | 30-10-14 | 16:55

-weggejorist-

Sicman | 30-10-14 | 16:55

nederland, oh nederland, jij bent een kampieooooooooooen!

enterprize | 30-10-14 | 16:47

Tja, het lijkt erop dat Rutte en Timmerfrans in hun ijver om deze tragedie te gebruiken om hun eigen menselijkheid te etaleren, daarbij vergeten zijn om ook daadwerkelijk te beginnen met het doen van het benodigde onderzoek. Daaruit blijkt ook wel wat een krokodillentranen onze bestuurders gehuild hebben, want al hun gedrag na de ramp had maar één zichtbaar effect: een licht herstel van hun eigen populariteit onder de bevolking, vooral bij Timmerfrans.

Ik zou zeggen dat het van morele volwassenheid zou getuigen als dit kabinet gewoon op zou stappen. Maar goed, als dit kabinet, of de kamer wat dat aangaat, over enig moreel besef zou hebben beschikt, was dit kabinet lang geleden al de laan uit gestuurd, wegens het volledig ontbreken van democratisch mandaat voor hun plannen, die ingaan tegen alle verkiezingsbeloften die beide partijen hebben gedaan.

Russells Teapot | 30-10-14 | 16:21

Het modder figuur slaat het Nederlandse volk, u en ikzelf die vanachter het toetsenbord een commentaartje leveren maar eigenlijk Timmermans en Rutte aan hun ballen aan de hoogste boom moeten ophangen wegens grove nalatigheid. Timmermans....pfff ik zou hem niet eens de leiding geven over een 4de klasse voetbal team.

Sebnalak | 30-10-14 | 16:16

Rutte heeft ongetwijfeld in deze zaak een VVD ruggegraat als een natte dweil.
Maar de echt smerige rotstreken kwamen van de huilende PVDA narcist Timmermans.

Mantisomantis | 30-10-14 | 15:53

De Russen wisten vanaf het eerste moment dat ze een groot probleem hadden. Dus. Nederland kon gewoon naar de rampplek. Zonder soldaten. Die Poetin en de seperatisten zijn niet te vertrouwen, maar in dit geval had je wel een gokje kunnen en moeten wagen. Als er wel wat gebeurt zou zijn met Nederlanders op de rampplek dan hadden de Russen een nog groter probleem gehad. Het was dus zeer aannemelijk dat zo'n missie had kunnen plaatsvinden zonder al te veel problemen. Maar ja, niemand wilde de verantwoordelijk dragen.

D.Turpin | 30-10-14 | 15:45

Enne niet vergeten: waar waren/zijn de (andere) partijen in de Kamer? Wordt het aangepakt, is er al een spoeddebat gevraagd? Kortom: is er al iets gedáán, anders dan ouwehoeren als schijtleisters?

goedemorgennederland | 30-10-14 | 15:40

@ het Rijk | 30-10-14 | 10:25
En als ie boe zegt heb je poep in je gezicht.

JdelaT | 30-10-14 | 14:44

@soledad | 30-10-14 | 11:48
Nog mysterieuzer is het gegeven dat de transponder in de cockpit nog 1,5 minuut tot 13:21:28 bleef zenden (geen extrapolatie volgens flightradar24),terwijl de zwarte doos in de staart er om 13:20:03 mee ophield. i.imgur.com/Mxh7410.png Wat is hier zo bijzonder aan? Namelijk dat het zou impliceren dat de cockpit zonder vleugels nog een tijdje doorgevlogen heeft, terwijl de rest neerstortte. news.bbcimg.co.uk/media/images/7354000....
De locatie van de gecrashte delen geven echter een heel ander beeld, hieruit kun je concluderen dat de laatste 2 ontvangen transpondergegevens van de MH17 op zijn minst foutief of op zijn ergst vervalst zijn.

#enpassant | 30-10-14 | 14:36

Waarschijnlijk gaat Rutte nu zeggen, "Wij gaan het uitzoeken tot de steen die onder de onderste steen ligt"

Machoclown | 30-10-14 | 14:33

@ParksanRecreation | 30-10-14 | 10:25
Maar we werken wel samen met de Amerikanen die de doodstraf ook uitvoeren.

JoranVanderdood | 30-10-14 | 14:29

Rutte poetst dit allemaal weg tijdens de grote herdenkingshow op 10 november. Live uitgezonden door de staatstv. Zorgvuldig geregisseerd door het ministerie. Misschien wel een traantje van Maxima en het volk is weer in slaap gesukkeld.

one hobo | 30-10-14 | 14:20

@Mark6105 | 30-10-14 | 14:00
Tjah, en daarin heeft Rutte natuurlijk ook gelijk: De schaapjes vergeten het ook.

TheEgg | 30-10-14 | 14:10

En waar blijft de reactie van dat TUIG in Den Haag nu? Niks geen extra ingelaste pers conferentie dit keer maar lekker mijn rotkop stijf dicht houden denkt Rutte want dan vergeten de schaapjes in het land wel dat ik niet zo een goede herder ben als ik mezelf voordoe!

Mark6105 | 30-10-14 | 14:00

Capt. Iglo | 30-10-14 | 11:14

Grappig hoe u denkt mij te kennen terwijl u niks van mij weet en zover mij bekend we elkaar nooit gezien of gesproken hebben.

Volgens mij doet u bij mij precies hetzelfde daarbij beledig u mij vanachter uw keyboard, u bent voor mij de snotneus die wijs wilt zijn.

Ik zou u graag een draai om de oren willen geven, snotneus.

The walking bob | 30-10-14 | 13:49

SickSense daar lopen er hier dus 5-10 NSBerts van rond van onze belastingcenten. Revolutie. Nu.

trip666 | 30-10-14 | 13:46

Informatie over deze vacature:
Je achterhaalt hoe burgers online praten over het ministerie van Veiligheid en Justitie (VenJ). Met monitoring- en webcaretool Coosto speur je naar gesprekken op fora en sociale media, zoals Twitter, Facebook en Youtube. Je neemt proactief deel aan gesprekken over VenJ-beleidsterreinen, VenJ-organisaties en de VenJ-bewindslieden, en helpt zo het imago van VenJ op te bouwen en beschermen.
Als webcare-redacteur fungeer je als spin op het web. Je ben de online vertegenwoordiger van het ministerie van Veiligheid en Justitie en je rapporteert regelmatig over je belangrijkste bevindingen over online gesprekken. Je ziet vaak als eerste welke onderwerpen spelen en hoe burgers daarover praten. Die signalen deel je met de rest van de organisatie. Vervolgens adviseer je hoe we het beste met discussies en reacties om kunnen gaan. Zo werk je mee aan relevante content in reactie op veel voorkomende vragen, opmerkingen en klachten over VenJ-beleid.
Belangrijk in je functie is dat je relevante in- en externe contacten onderhoudt. Je functie is politiek gevoelig, daarom is het bijvoorbeeld belangrijk om reacties op vragen, opmerkingen en klachten over VenJ-onderwerpen af te stemmen met relevante afdelingen en organisaties binnen VenJ. Tot slot volg je nauwlettend de ontwikkelingen op het vakgebied van webcare.
Arbeidsvoorwaarden
Het salaris bedraagt maximaal € 3.852,- bruto per maand, bij een 36-urige werkweek.
De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tevens heb je een aantal individuele keuzemogelijkheden bij het samenstellen van je arbeidsvoorwaardenpakket.

SickSense | 30-10-14 | 13:28

We denken op voorhand al te weten hoe er gereageerd gaat worden en dus gaan we niet met de separatisten praten.
We hadden met de vuist op tafel moeten slaan en zelf het initiatief moeten nemen, dan zie je vanzelf wel of die separatisten meekomen.
NL is kampioen dood-redeneren dan hoef je niets te doen namelijk....

Eminence Grise | 30-10-14 | 13:21

Ik ben niet van de conspiracy theories maar bij het onderzoek mh17 duidt nu toch wel alles erop dat er iets aparts heeft voorgedaan.

Geen satelietbeelden, Malysie mag niet onderzoeken wat de doodsoorzaak is van 42 van hun burgers, de duitsers roepen eerder wat volgens hun de conclusie is, Timmerfrans wordt de rechterhand van junkert, veel landen boos, oekranie boos, seperartisten boos, malysie boos. Mijn inziens kwam die raket van een gelieerd apparaat, anders waren de beelden wel eerder vertoont.

analcharist | 30-10-14 | 13:17

Vergeet Rutger Hauer, de grootste acteur van ons land is Frenske Timmermenske.

Kaltsnautzige | 30-10-14 | 13:09

@trip666 | 30-10-14 | 12:26

En we werden uitgemaakt voor landverraders en alles wat rot is...
De usual suspects van de afdeling webbeheer/imagocontrole blijven nu wel opvallend stil...

54321 | 30-10-14 | 13:08

Wat zijn we toch een verdomd goed land, hè.
Met de beste regering sinds de tweede wereldoorlog.
Waar onderste stenen vooral moeten blijven liggen waar ze liggen, anders stort de fundering van de baantjescarroussel in.
Zucht.

Schietmijmaarlek | 30-10-14 | 13:02

Jan Smeets meldde namelijk doodleuk dat hij al wist van het verhaal over het zuurstofkapje voordat Frans zijn uitglijer maakte bij Pauw. Dus Frans praat met zijn vrienden over geheime documenten? Zie www.npo.nl... op 36:40.
GnoepGiechel | 30-10-14 | 12:42
They're all in on this nasty hoax.......

SickSense | 30-10-14 | 13:00

En GS trapt in de Oekraïnse propaganda. Wat een treurigheid. Of is het belang echt alleen nog maar drukke topics.

Chow | 30-10-14 | 12:56

Nederland slaat geen plee figuur maar laat gewoon zien wat haar prioriteiten zijn. En dat zijn inmiddels niet meer de burgers...

Politiek is alles bagger geregeld. Als het echt een ongeluk was dan had het geen probleem mogen zijn daar alles te bergen. Zelfs de separatisten hebben zich netjes gedragen, waar was men het bangst voor ook vanwege de Russische connectie, het was vooral Kiev dat praktisch aan het EU infuus hangt dat de boel flink verstierde...

Incompetent, incompetent en nog eens incompetent... Meer kan ik er niet van maken.

mrXL | 30-10-14 | 12:53

@Lewis Lewinsky | 30-10-14 | 11:58
Ik maak mij sterk dat er zelfs wel vrijwilligers via deze site gekomen waren als daartoe opgeroepen was.

MarcS | 30-10-14 | 12:52

Ik heb het toen al direct gezegd dat Kiev niet de voornaamste partij was waar de Nederlandse regering mee moest onderhandelen. Sowieso nooit begrepen waarom Nederland met alle geweld dwars door een frontlinie naar de crashsite wilde reizen. Gegeven dat vanuit Rusland alles daar ongehinderd de grens over zou kunnen, inclusief volgens de beschuldigingen een "BUK", was Rostov een veel logischere keus geweest. Niet alleen vanwege het vliegveld in die stad, maar ook vanwege de haven via welke weg dat gehele vliegtuig ondertussen al lang in een grote hal in Rotterdam had kunnen liggen.</p>

<p><br>
Maar nee. De heren moesten zo nodig stompzinnige politieke spelletjes spelen. En ondertussen als je nu nog menselijke resten daar tussen de bomkraters aantreft moet je eerst een alcoholtest doen of het het misschien zo'n "dronken Karpaat" is (de geografische duiding geeft hier het "hoge" niveau van de commentaren aan) in plaats van een MH17 passagier. Lutsers! Het enige dat een politicus hoeft te doen is praten, en dan kunnen ze daar eindelijk eens mee schitteren gaan ze eisen stellen aan met wie ze willen willen praten. Het zijn gewoon weigerambtenaren. Weg ermee!

Pierre Tombal | 30-10-14 | 12:47

Het is nooit leuk om te zeggen; maar we hadden weer 'ns gelijk met z'n allen. Steeds-maar-weer. Hoe lang nog tot de verkiezingen? Hoe lang nog voordat er een einde komt aan de slappe democratische vertegenwoordiging van Nederland, met z'n meerpartijen stelsel. Altijd maar polderen, nooit een vuist maken voor Nederland en haar belangen. Je ziet het bij MH17, maar ook in de ZwartePiet situatie; die ook met recht een aanslag op onze Nederlandse normen en waarden betekent. En zo gaat het maar door, totdat er een sterke leider(ster) opstaat die écht onze belangen behartigd en écht een vuist maakt naar de agressors die ons bedreigen. Ik ben liever een dode Nederlander dan een slaafse onderdaan; geleeft door angst van onze regering voor Islam en angst voor beschuldigingen van discriminatie.

Sioux | 30-10-14 | 12:45

Hoorde ik daar GL Bammetje van Ojik op 12:35 zeggen: dat zijn, eh, "notoir onbetrouwbaare gesprekspartners"...!?! @#%4...Zou bammetje soms menen dat hij daar het alleenrecht op heeft? En dat ze bij Nieuwsuur geen benul van de politiek hebben is duidelijk op 15:45 :"Rutte moet doorvliegen naar Washington om daar DRUK,... uit te oefenen. Tot slot "ad melkert | 30-10-14 | 11:18" Klopt als een bus en sluit me hier bij aan!

Laagopg,dramnegertd | 30-10-14 | 12:44

Die "N" van nieuwsuur doet me altijd aan het netscape logo denken.

aap-noot-mies | 30-10-14 | 12:42

Gisteren naar het KRO Brandpunt profiel over Frans Timmermans zitten kijken, Al zijn vrienden, PvdA collega's en ook een paar politieke tegenstanders kwamen aan het woord. Op zich een aardig verhaal en zelfs zijn uitglijder bij Pauw kwam aan bod. Toen was daar ineens die korte scene waarin zijn vriend Jan Smeets (broer van Mart, baas van PinkPop) aan het woord kwam. Volgens mij een rel in wording en ik was eigenlijk verbaasd dat dit vanmorgen niet in de kranten stond. Jan Smeets meldde namelijk doodleuk dat hij al wist van het verhaal over het zuurstofkapje voordat Frans zijn uitglijer maakte bij Pauw. Dus Frans praat met zijn vrienden over geheime documenten? Zie www.npo.nl/brandpunt-profiel/29-10-201... op 36:40.

GnoepGiechel | 30-10-14 | 12:42

Lol, Wilden niet onderhandelen met separatisten. (lees mocht niet van de EU)

Shadow112 | 30-10-14 | 12:41

Capt. Iglo | 30-10-14 | 12:08
Ja, want u schijnt (tenminste dat blijkt uit uw betoog op 12:02) de gemiddelde reaguurder ook al helemaal te kennen.
U voelt zich idd dus vast wel een beetje verheven.

Alexander Pechkop | 30-10-14 | 12:37

Zet dit nou het hele emotionele optreden van onze Timmerfrans in een ander daglicht?

Pieter2028 | 30-10-14 | 12:34

heer_rationeel | 30-10-14 | 12:28
U gelooft ook de officiele (Bush)lezing van 9/11?

SickSense | 30-10-14 | 12:32

Nederland slaat altijd een pleefiguur, iesj koelthoer.
En ook meteen het enige stukje cultuur dat we WEL mogen behouden..

Slipsnifter | 30-10-14 | 12:29

De afgang. De lafheid. Wat een wezels. Het resultaat van een regering met verwijfde, pacifistische en ruggegraatloze weekdieren.

Masturwasbeert | 30-10-14 | 12:29

Mocht ik ook in een vliegtuig zitten dat door een externe partij wordt neergehaald dan hoop ik dat het een Amerikaans vliegtuig, correctie, <geen Nederlands> vliegtuig, is.

Op die manier komt de waarheid namelijk wel boven.

Ik schaam me dagelijks meer om Nederlander te zijn.

heer_rationeel | 30-10-14 | 12:28

capt iglo 30-10-14
zoveel mensen zoveel meningen.
niets menselijks is de mensen vreemd.
in deze nu zeer snel veranderende maatschappij kun al niet meer 5 jaar terug kijken.
wat vandaag waar is is morgen een leugen.
mensen reageren op informatie,het lijkt er op,dat de onafhankelijkheid van nieuws voorziening zijn beperkingen heeft.
het buitenland heeft vaak een andere optiek.
geen stijl kun je heel wat kwijt,de Staatscouranten
mag je een mening ventieleren.
geint aan normen en waarden,val niet buiten de boot
dan komt het niet in de krant.
maak je niet dik dun is de mode

soledad | 30-10-14 | 12:27

@54321 | 30-10-14 | 12:16
2)
Je hebt in het leven pathologische leugenaars. Zo heb je ook naties met pathologisch, tegenproductief en dom gedrag. In het geval van de natie Oekraine is dat, historisch gezien, disloyaliteit en ook wel verraad. Eerst tegen moedertje Rusland de gas- en warmtebrenger. En nu tegen het voedende handje van de NL overheid. Het is de nationale identiteit van Oekraine door de eeuwen heen, vergeef hun, ze kunnen niet anders, zodra iets naar een bondgenoot ruikt zullen ze die trachten pootje te lichten en dat, lieve kijkbuiskindertjes, is nou de reden dat er een AIDS epidemie woedt en het land straat- en straatarm is: cultuur van gerechtvaardigde paranoia want je vriend vandaag is je jou verradende vijand van morgen, zo werkt dat daar.

trip666 | 30-10-14 | 12:26

Heb net mijn reaguursel van 19 juli 11:04 (vlak na de ramp)nog maar eens opgezocht want toen zag je dit al aankomen: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/07/...

Rutte opereerde vanaf het begin veel te laf en formalistisch (hij had natuurlijk meteen zelf naar de rampplek af moeten reizen om het bergen van de lichamen te regelen met Ukraine en Putin (die het had moeten afdwingen bij de rebellen).

Pas nadat er hier bij GS veel ongewoon harde kritiek op Rutte ontstond, begon Rutte wat bij te draaien (althans voor de vorm, inhoudelijk niet). Een duidelijk kantelpunt in zijn aarzelende opstelling was het "Zak Hooi"-topic op zaterdagmiddag 19 juli met foto's van Rutte in spijkerbroek op het terras. Nadat de foto's op GS verschenen had hij zijn terras-outfit binnen anderhalf uur omgeruild voor een stemmig donker pak en gaf de plotseling ingelaste "onderste steen boven" persconferentie omdat hij aanvoelde dat het helemaal verkeerd ging en de Nederlandse bevolking zijn aarzelende optreden niet pikte. Zie: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/07/...

Het Nederlandse volk liet zich daarna een tijdje bedwelmen door stevige "onderste steen boven" speeches en vakkundig emo-management o.a. van Timmerfrans. Jammer toch dat Nederlanders alles altijd vooral vanuit emotie benaderen en vaak niet goed doorzien wat er echt gaande is.

Outsider-Inside | 30-10-14 | 12:26

54321 en NFC (en sommige anderen) wat hadden wij gelijk half - eind juli en wat hoop ik dat ooit een historicus onze reaguursels kan gebruiken om het "wir haben es nicht gewust" van de doofpotbouwers keihard onderuit te halen.
Dank daarvoor, en hulde.

trip666 | 30-10-14 | 12:23

Maar Frans is toch EU popo nu? Daar ging het om dus missie volbracht.

Rico den Hollander | 30-10-14 | 12:22

Het advies om met de separatisten te bellen heb ik, inclusief telefoonnummers van plaatstelijke brandweerlieden en rampenbestrijders die ik bij elkaar had gegoogled, tientallen malen op de faceboookpagina's van Rutte en Timmerfrans gezet. En hier op dit paneel geroepen.
Weggehoond werd ik, vooral op facebook door de betaalde trollen aldaar. Laat het maar over aan de experts. Iedereen denkt maar dat ie verstand van politiek heeft. Mijnheer Timmerfrans we bewonderen dat u zo'n gewone jongen bent gebleven.

Bah bah en driewerf bah. Wij zijn een lachwekkende karikatuur van een natiestaat geworden. Het wordt tijd voor een gewapende revolutie om het laatste restje eergevoel dat in dit land nog aanwezig te bundelen, de huidige administratie te vernietigen en op haar brandende puinhopen een op taken gericht minimaal overheidsapparaat te herontwerpen. Dit land is HELEMAAL STUK.

trip666 | 30-10-14 | 12:21

Het was direct al duidelijk dat ze geen enkele "onderste steen" boven zouden gaan halen. Vandaar dat ze toen die walgelijke emo-show er omheen gemaakt hebben.
Afleiden dat ze eigenlijk niets deden.
-
Een kabinet dat binnen 2 weken iedere verkiezingsbelofte heeft verbroken zou ik maar niet teveel op hun woord vertrouwen.

Moi | 30-10-14 | 12:17

1) Buitenland (inclusief separatisten, lol) was al vanaf dag 1 verbijsterd over gebrek aan actie van NL.

2) Eea is gelul achteraf van Kiev om aandacht naar NL te verschuiven. Kiev heeft indertijd ongetwijfeld geïmpliceerd het niet te zullen waarderen als er overlegd werd met de separatisten. En Kiev heeft er alles, maar dan ook werkelijk alles aan gedaan om NL tegen te werken en ons van de rampplek weg te houden. De vraag 'hee, waarom deden ze dat eigenlijk' is nu verlegd naar de vraag 'op welke manieren is NL tekort geschoten'.

3) Onvoorstelbaar stom van NL dat het zich weg líet houden, onbegrijpelijk.

4) GS is behoorlijk lang voluit meegegaan in de algehele, totaal niet door feiten onderbouwde, media-hetze tegen de separatisten en Rusland.

5) De vraag 'hee, waarom staat de VS eigenlijk niet dat bewijsmateriaal af dat ze zeggen te hebben' is nu verlegd naar de vraag 'op welke manieren is NL tekort geschoten'.

6) Vraag: was NL (dwz regering/media) een 'willing gimp' in dit transatlantische SM-spelletje of te stom en naïef om te begrijpen dat ze gepakt werden?

54321 | 30-10-14 | 12:16

Nederland is vooral goed in het verzorgen inclusief mooie tv reportages van begrafenissen. Rutte en handlangers wisten dat ze daar snel punten konden scoren en hebben vooral inspanningen gepleegd voor de ´buhne´.
Je kan het keihard stellen. Timmermans heeft Nederlandse doden gebruikt voor Europese politieke spelletjes en heeft zijn beloning als tweede man in de EU binnen.

Lafayette | 30-10-14 | 12:13

@necrosis | 30-10-14 | 11:01
Er zitten nog wel wat meer aspecten aan de situatie in de Oekraïne (Shell & Chevron): m.strategic-culture.org/news/2014/07/0...
De Libertariër | 30-10-14 | 11:38
Inderdaad 'Grand chessboard player' Zbigniew Brzezinski kan tevreden zijn. De MH17 is een 'historic turning point' en een 'obligation' voor de 'league of nations to step in'.

#enpassant | 30-10-14 | 12:12

Ik bedoel maar: Alexander Pechkop | 30-10-14 | 11:38

Capt. Iglo | 30-10-14 | 12:08

Maar ja we weten hoe het straks weer afgedaan wordt. Namelijk met de vvd ziekte chronische selectieve dementie. Ze hebben alles gedaan om het mh 17 debacle op te lossen en alles waar in ze tekort geschoten zijn zijn ze op slag vergeten. En kunnen ze dus geen antwoord meer op geven. Einde conclusie. Het pluche is weer veilig gesteld. We hebben de klus weer geklaard.

tweetybird | 30-10-14 | 12:05

@ roze_bril | 30-10-14 | 11:31

Grappig hoe u denkt mij te kennen terwijl u niks van mij weet en wij zover mij bekend elkaar nooit gezien of gesproken hebben. Ik neem mensen namelijk helemaal de maat niet. Ik constateer dat, wanneer dit (GS en Powned) mijn enige nieuwsvoorziening zou zijn (wat voor vele hier volgens mij zo is als ik de commentaren lees), ik het gevoel krijg dat de apocalyps morgen gaat uitbreken (wat niet zo is), alles een complot is en dat u het allemaal beter weet maar ondertussen zie ik nergens protesten en/of opstanden, er wordt geen nieuwe politieke partij en/of maatschappelijke beweging opgericht of iets dergelijks. Het enige wat er gebeurt is mensen die veilig van achter hun pc'tje commentaar leveren (soms zelfs mensen die niet eens in onze samenleving leven) en die hun argumenten of rechtstreeks van andere reaguurders uit eerdere topics halen dan wel deze vaak ondersteunen met leugens, halve waarheden of uit context gehaalde waarheden en een heel erg zwart wit beeld van de wereld om hen heen hebben. Dat is niet de maat nemen of verheven voelen maar een observatie. Nogmaals als u het echt allemaal zo veel beter weet en het echt zo slecht ging, waarom staat u niet een keer op van achter u pc en doe wat, zo niet ook prima maar overdrijf dan niet zo. En ik kom hier omdat ik me graag van uit allerlei hoeken laat informeren zodat ik mijn eigen mening kan vormen en ik het interessant vind om te zien hoe verschillende mensen verschillend over dingen denken. Ik merk alleen (opnieuw een observatie) dat waar hier vroeger (jaar of 5 geleden misschien iets langer) nog interessante discussies werden gevoerd, waar ook argumenten in naar voren kwamen waar ik zelf niet aan had gedacht etc. het nu vooral klagen is en wanneer iemand de algemeen geldende mening hier niet deelt wordt deze afgebrand niet met argumenten maar vaak met opmerkingen als: je bent vast PvdA'er, moslim, wegkijker, dombo, huilie huilie enz. enz. Deze mensen worden gezien als de vijand, ben je niet voor ons ben je tegen ons (wat een normaal gesprek al onmogelijk maakt en wat maakt dat men niet gevoelig is voor soms hele goede argumenten) terwijl dat helemaal niet zo is of hoeft te zijn. Zo ontstaat er nooit een open discussie die ook nog leerzaam en interessant zou kunnen zijn

Capt. Iglo | 30-10-14 | 12:02

Tsja dat kon je verwachten van pinnokio rutte II . Als hij zegt dat de onderste steen boven komt begraaft hij die zo diep mogelijk met jouw 1000 euro eronder. Hij begraaft hem zo diep dat na wat omzwervingen hij vanzelf in brussel boven de grond komt met jouw 1000 euro er onder. De vvd pinnokio Rutte II partij.

tweetybird | 30-10-14 | 12:00

Rutte heeft zich gedragen zoals we van hem gewend zijn. Als een natte dweil.
Maar de intrigant Timmermans is een ander verhaal. Deze narcist is huilend over de lijken op de rampplek, de EU leiding in geglibberd.
Deze betraande griezel maakt straks uw wetten in de EU.

Mantisomantis | 30-10-14 | 11:59

Als ik me goed herinner, hebben de reaguurders op GS al op de eerste dagen na het neerschieten van MH17 aangedrongen op actie (invliegen, lijken en spullen meenemen en vertrekken). Voor de laffe opstelling en nikserigheid van Rutte en Timmermans was er geen goed woord.

Lewis Lewinsky | 30-10-14 | 11:58

Zo regeren ze ook dit land. Doe maar wat en praat het glad.

Dima Beeline | 30-10-14 | 11:56

het plee figuur onderzoek naar de mh17 begint steeds meer te stinken,ook dat men zegt dat er nog steeds lichaams delen van slacht[offers] liggen,is meer dan schandalig.
uit verschilende informatie komt naar voren,dat de cockpit eerst naar beneden viel,en de rest van het vliegtuig tollend 25 km verder neerstorte,wel heel bijzonder.
de satelliet beelden de optische waarheid van de Amerikanen worden nog niet verstrekt,wie weet het misschien zijn ze nog niet klaar.

soledad | 30-10-14 | 11:48

Geloven dat je in een situatie zoals die daar gaande is snel stappen kunt zetten met Hollandse ambtelijke, policor diplomatie, is van een ongekende naïviteit en wereldvreemdheid. Iets waar dit kabinet wel meer last van heeft.

Parlementaire enquête in... gokje: 2017.

Ad Fundum | 30-10-14 | 11:48

Bijlmerramp, zes onderzoekscommissies en een parlementaire enquête later - versie 2.0.
-

bisbisbis | 30-10-14 | 11:47

@eerstneukendanpraten | 30-10-14
Goed zo ;)

Lewis Lewinsky | 30-10-14 | 11:45

@Niet heel feyn man | 30-10-14 | 10:55
De onderste steen van Rutte.

Lewis Lewinsky | 30-10-14 | 11:42

Lewis Lewinsky | 30-10-14 | 11:40

Ik draag mijn steentje al bij want ik flikker iedere dag minstens één koran in de vuurkorf. En ze kosten me ook nog geen ene rooie cent:


gratiskoran.nu/

eerstneukendanpraten | 30-10-14 | 11:41

@Capt. Igloknul | 30-10-14 | 11:14
Doe eens wat suggesties, visstickmans. Wat stel je voor dat het Nederlandse volk doet tegen islam, Rutte, Samsom, islam en niet te vergeten de islamisering? En de islam. Wat gaan wij, jij en ik samen, daartegen doen, duderino?

Lewis Lewinsky | 30-10-14 | 11:40

zijn we nu wel in gesprek met het thug?

ganzo | 30-10-14 | 11:39

roze_bril | 30-10-14 |
Ik denk dat Cap. Iglo een D66 trol is.

Alexander Pechkop | 30-10-14 | 11:38

Ik denk niet dat de Nederlandse overheid internationaal gezien wordt uitgelachen. Integendeel. Ik denk dat er onder de internationale houders van staatsmacht een grote bewondering voor Rutte en consorten bestaat voor de wijze waarop de feiten rondom deze gruwelijke massamoord zeer geleidelijk en vakkundig onder het tapijt worden geveegd. Over een jaar komt er weer een nieuw rapportje uit waar niets in staat en zo bloed deze nationale tragedie langzaam maar zeker dood, totdat je er helemaal niemand meer over hoort.

De wijze waarop Rutte, Timmermans en de rest van de psychopatische houders van staatsmacht er zeer subtiel voor hebben gezorgd dat er massale volksopstand is ontstaan in een zucht naar gerechtigheid en waarheid zal internationaal dan ook vooral bewondering oogsten...

Het kostje van Rutte en Timmermans is dan ook gekocht. Timmermans heeft reeds een mooie promotie gehad en ook Rutte zal na de verkiezingen naar Brussel vertrekken. In Brussel kan men altijd dermate vakkundige pathologische leugenaars perfect gebruiken om het steeds lastiger wordende volk te managen.

Ik weet het zeker. Ook Rutte oogst internationaal grote bewondering onder beroepsgenoten!

De Libertariër | 30-10-14 | 11:38

Maar Markje heeft net na de ramp wel heel erg zijn best gedaan want hij heeft namelijk een heel zwaar telefoongesprek met Putin (nee, niet de reaguurder) gevoerd en dat wel een keer of drie. En daar word je ontzettend moe van...

eerstneukendanpraten | 30-10-14 | 11:31

@Capt. Iglo | 30-10-14 | 11:14

U hoeft hier nl. niet te komen. Maar u komt hier omdat u graag mensen de maat neemt. Zo zit u nu eenmaal in elkaar. Zonder ook maar iets inhoudelijk hier te plempen. Maar wel anderen beschuldigen van het gebrek aan kennis en initiatief. Zoals gezegd, u neemt graag mensen de maat. Het is uw middel om zichzelf verheven te voelen.

roze_bril | 30-10-14 | 11:31

Ik trek trouwens mijn woorden van 10:31 terug want het zou toch best wel eens een stuk ruimtepuin van een gedesintegreerde oude Russische satelliet kunnen zijn waarmee het vliegtuig is gebotst.

eerstneukendanpraten | 30-10-14 | 11:28

Vind ik wel een goeie: we gingen niet met de seperatisten onderhandelen, want dan werden we kwetsbaar. Misschien gingen ze wel geld vragen voor het bergen van de slachtoffers. Dus ook bij rampen als deze blijft de regering zich opstellen als een kruidenier. Maar wel met droge ogen 642 miljoen naar Brussel overmaken.......

Graaf van Egmont | 30-10-14 | 11:28

de onderste steen komt boven ,aldus rutte , vroeg of laat moet hij deze woorden terugnemen. Dan is het ook tijd om zn biezen te pakken

gleufdierlover | 30-10-14 | 11:28

De media heeft net zoveel boter op het hoofd, de burger keurig informatie gevend hoe de vork in de Rutte/Timmerfrans steel zat, zie het resultaat, de smerig liegende en maakbare waarheid brokkelt af voor deze faalhazen.
Capt. Iglo | 30-10-14 | 11:14
Het is juist goed dat hier zo op gereageerd wordt, hoe anders? Nu kun je zien hoe je belazerd en bedrogen wordt door deze incompetente regering. Als er chaos is dient er met alle middelen geprobeerd te worden dit op te lossen, en niet volgens de stijf correcte protocolletjes van een amateur club!

lanexx | 30-10-14 | 11:27

@James Lastig | 30-10-14 | 11:17
En in welk buitenland woon je dan?
(vraag heb ik eerder gesteld, maar nooit antwoord gehad)

Kees Maf | 30-10-14 | 11:27

Toch noemenswaardig als je geschiedenisboeken in gaat als: de minister van de onderste steen.

deEerlijkeLeugenaar | 30-10-14 | 11:26

Rutte, het meest lachwekkende, belachelijke, knullige m.p. die Nederland ooit heeft gehad.
Een bang miezerig VVD mannetje, die probeert flink en doortastend over te komen in de pers. Hij is de hoofd schuldige van het mislukte, operette achtige optreden door de Nederlandse overheid. Treed af man en laat regeren over aan echte mannen!

Boy Cot | 30-10-14 | 11:26

Ik ben een beetje opgevoed met het idee dat Joop den Uyl de grootste misklungel en wegkijker is geweest uit de Nederlandse politiek. Daarna benaderde Wim Kok nog een keer deze positie,
maar, (hoewel ik er in het verleden weleens op gestemd heb; de VVD dan, maar dat ook nooit weer zal doen) ik moet zeggen, dat die Mark Rutte en cs. volgens mij die Joop den Uyl qua lafheid, besluiteloosheid, wegkijken, weggeven etc. ver voorbij gestreefd zijn.
Jesus wat een slappe hap!

Alexander Pechkop | 30-10-14 | 11:24

Zaniker | 30-10-14 | 11:19

En voor minister is dat Schoevers! Niet dat daar iets mis mee is, mevr. endp heeft dat ook omdat haar ouders dat graag wilden maar ze heeft de schade inmiddels ruimschoots ingehaald.

eerstneukendanpraten | 30-10-14 | 11:24

Een loodgieter of elektriciën moet verplicht een vakdiploma hebben. Voor een kamerlid is de basisschool voldoende. Te gek voor woorden.

Zaniker | 30-10-14 | 11:19

Nederland is verraden door een meertalig narcistisch varken.

ad melkert | 30-10-14 | 11:18

waar bent u dan?
Capt. Iglo | 30-10-14 | 11:14

Al heel lang weg uit NL, met verdriet en verbazing kijkend hoe het land dat ik als jonge man verliet, verworden is tot een rokende puinhoop.

James Lastig | 30-10-14 | 11:17

@ The walking bob | 30-10-14 | 11:02 en andere

Doe er wat aan! Beetje klagen van achter uw toetsenbord helpt niet echt hè. U schaamt zich, het zijn allemaal leugenaars en landverraders, waar bent u dan? Ik word echt bedroefd als ik hier tegenwoordig kom, zoveel commentaar leveren, doen als of de wereld op instorten staat, allemaal bange miezerige mannetjes die met zware overdrijvingen strooien en elkaar maar na kakelen zonder ook maar enigszins gehinderd te worden door enige vorm van kennis betreffende het onderwerp maar ondertussen doen jullie, incl. u, helemaal niks! Als u het allemaal zo goed weet (met z'n allen) waar zijn jullie dan? Achter uw toetsenbord dus het zal allemaal best meevallen. Stel u dan niet ook niet zo aan of doe wat!

Capt. Iglo | 30-10-14 | 11:14

De beste gelegenheid om met alle partijen in de oekraine te praten was 3 maanden geleden.
De tweede beste gelegenheid is NU.
Wanneer de regering die raad die gegeven wordt opvolgt, kan ze alsnog met Kiev, de rebellen en met Rusland een humanitaire overeenkomst sluiten. Doe dit vooral onder het oog van de internationale pers en niet via geheime overeenkomsten.
Vervolgens er naar toe met afgrendeling van het gebied door leger- en politie eenheden. Alle losliggensde onderdelen en spullen op vrachtwagens laden en alles afvoeren naar een veilige onderzoekslokatie.
Zo moeilijk is dat toch allemaal niet, nu zowel Kiev als de rebellen aangegeven hebben om mee te willen werken.

vivaldi | 30-10-14 | 11:12

Maar dat liedje van de Vurf was toch een lekker moppie muziek, niet dan?

Cuyahoga | 30-10-14 | 11:11

Hoezo pleefiguur, hoezo fuck ups?

Timmerfranze heeft zijn toneelstukje bij de VN mogen opvoeren en mag nu zijn zakken vol scheppen met EU geld

Rutte blijft lachen en de VVD komt er in de peilingen weer prima uit.

Dat zijn toch prima resultaten? Dat mag best 300 man het leven kosten, kleine prijs voor dergelijke eclatante successen.

James Lastig | 30-10-14 | 11:07

@necrosis | 30-10-14 | 11:01
Precies! De aanslag en de daarop volgende schertsvertoningen werden mede mogelijk gemaakt door het commediantenduo Van Baalen en Verhofstadt.

Ars Vivendi | 30-10-14 | 11:05

Lachebek Rutte en zeker die smerige Timmerfrans zijn een stel landverraders cq leugenaars en vieze stink egoïsten.

De slachtoffers en hun familie en vrienden zijn in de maling genomen en misbruikt voor politieke doelen die te omschrijven zijn als walgelijk en ze moeten gewoon opzouten uit de politiek.

Het zal je overheid maar zijn, ik schaam mij diep om Nederlander te zijn. Nederland is doodziek en terminaal.

The walking bob | 30-10-14 | 11:02

Ik kan me nog herinneren dat Bolkestein de kwalificatie 'Nederland als pleefiguur' bezigde in relatie tot Fortuyn. De ironie is dat die kwalificatie nu internationaal gestalte krijgt dankzij een door de VVD geleverde minister-president, wiens naam het huidige kabinet 'siert'.

Ars Vivendi | 30-10-14 | 11:01

Vlak de rol van Van Baalen en Verhofstadt niet uit.
Ik ben allermindst overtuigt dat Rusland of de separatisten MH17 hebben neergehaald.
En wat te denken van de gasrekening die Oekraine nog moet betalen aan Rusland met Europees geld....
Dit stinkt!

necrosis | 30-10-14 | 11:01

Best wel enigszins pijnlijk dit,voor het beste kabinet sinds WO2...Mark?

Roberto9785 | 30-10-14 | 10:59

@Zure Sigaar | 30-10-14 | 10:55

Oh ja al die maleisiers, OVSEers, journalisten en onlangs nog een burger zijn natuurlijk nooit meer teruggekomen.

roze_bril | 30-10-14 | 10:58

Bovendien houdt iedereen zich in Den Haag liever bezig met vergaderen en lullen en niet met aanpakken. Pragmatisch zijn. Oplossingen zoeken. Tot de kern komen. *zucht*

-weggejorist-

Niet heel feyn man | 30-10-14 | 10:55

Het probleem is dat we te veel academische project denkers hebben en een chronisch tekort aan pragmatische aanpakkers.

priwax | 30-10-14 | 10:55

Ah! Het wekelijkse GS topic over de MH17. Altijd weer fijn bashen en de vinger op alle zere plekken leggen want in dit verhaal heeft niemand het goed gedaan volgens de GS.
Gelukkig hebben we onze reaguurders nog die feilloos weten wat er wél gedaan had moeten worden. Gelukkig is het zover niet gekomen want de kans dat U dan Uw reaguursel nog had kunnen plempen was belangrijk kleiner geweest, zo niet non-existent. Laten we het daar maar op houden...

Zure Sigaar | 30-10-14 | 10:55

@ Nebuchednezzar | 30-10-14 | 10:42
Wat noem jij dan 'echt' als tweehonderd doden dat kennelijk niet zijn?

Lewis | 30-10-14 | 10:53

Nederland wordt al decennia uitgelachen op het internationale toneel. Alleen onze staatsmedia liegt daar meestal over en in de hoofden van de gemiddelde burger is Nederland nog immer een gidsland.
Al ten tijde van de Amerikaanse inval in Irak (1e golfoorlog) sloeg Nederland een pleefiguur. Het gepolderde standpunt waar Nederland (inter-)nationaal mee aankomt is meestal een verwaterd net niet of helemaal niets compromis. Omdat partijen ego's laten prevaleren boven realiteit en slimme oplossingen waardoor nooit een goed idee van een andere partij de boventoon kan voeren. Het moet altijd verdund worden met shit tot een soort semi-doorzichtige drab. Slijk, zo u wilt.

"Onze" regering is met belangrijkere dingen bezig, zoals het bedenken van nieuwe belastingverhogingen. De "groei van onze economie" door cijfers van criminaliteit en prostitutie moet nog betaald worden aan Brussel.
Waarheen zij allemaal een open sollicitatie stuurden voor een topfunctie!

Jan Passant mk2 | 30-10-14 | 10:53

Toen met die 8 December moorden in Suriname, iedereen vestigde zijn hoop op Nederland, maar Nederland doet geen moer, net als hier met die MH17. Ja, indrukwekkende begrafenisceremonie, maar de onderste steen bovenhalen gaat zoals met Srebreniça, de mensen moeten het zelf doen via de rechter en zelfs het Europese Hof of het Internationaal Gerechtshof in Den Haag. Dat zijn hele lange wegen.

Brabant hier | 30-10-14 | 10:52

Politiek gezien zijn alle belangrijke doelen gehaald:
1: Na Timmerfrans zijn theaterstukje voor de VN konden de VS extra maatregelen tegen Rusland afkondigen
2: Met datzelfde stukje heeft Timmerfrans zijn vervolgbaantje binnen gesleept.
3: Rutte heeft een aantal broodnodige punten gescored met zijn "respectvolle"/media-circus repatriering van de stoffelijke overschotten.

In den Haag snappen ze dan ook echt de kritiek niet.

TheEgg | 30-10-14 | 10:47

Waarom is het blijkbaar zo belangrijk hoe het buitenland over ons denkt? Who cares?

psychonaut | 30-10-14 | 10:46

Niet te lang mee knoeien, dit kabinet MOET aftreden. Hier kunnen wij als Nederlanders geen genoegen mee nemen. Dit is puur FAAL MANAGEMENT.

Toetsiemonster | 30-10-14 | 10:44

Het nieuwe kabinet (VVD,D66,CDA + klein grut)staat in de startblokken .Regeren is vooruitzien:))
Pvda krijgt tijd om weer groter te worden met een grote mond.

daytripper | 30-10-14 | 10:43

-weggejorist-

GekkeDave | 30-10-14 | 10:42

Alsbij een relatief eenvoudig geval als deze dit kabinet al niet eens een beetje daadkracht kan tonen, dan hou ik mijn hart vast als er een keer echt wat gebeurt. Totale onbenullen en incompetentie als enige eigenschap.

Nebuchednezzar | 30-10-14 | 10:42

Rutte, Timmermans en nog enkelen zijn volkomen incapabel en leveren hierbij nogmaals het bewijs absoluut fout te hebben gehandeld in deze kwestie, en er is zelfs sprake van het verdoezelen van de waarheid. Ik voorzie moties van wantrouwen en het zou goed zijn als dit kabinet nu eindelijk gaat vallen. Dit is een internationaal schandaal dat niet onder doet voor Watergate dat uiteindelijk leidde tot de val van Nixon destijds. Rutte en Timmermans, 2 miskleunen die Nederland te schande hebben gemaakt.

ProfessorX | 30-10-14 | 10:42

Ze (Rutte & Timmerfrans) hadden daar de volgende dag met een helm op en scherfvest aan met hun poten in de modder moeten staan. Hadden ze Willy moeten vertellen dat ie z'n biermaatje Vladimir even moest bellen om door te geven dat ze onderweg naar de rampplek waren. Tegen hun oorlogszuchtige, Pro- Europese en mafia- achtige Oekraiense vriendjes moeten zeggen dat ze hun offensief in dat gebied even on hold moesten zetten...... Maar nee

Bea_Bilderberg | 30-10-14 | 10:41

Tja? propaganda? Waarom bleef Kiev bij de ramp plek vechten? De separatisten waren in defensieve opstelling, niet in aanval.Kiev wel!!Als ze weg waren gebleven voor een paar maanden en een Wapenstilstand hadden gehouden zaten we nu niet in deze shit.

Nederland had er zelfs een rol kunnen spelen in vredes onderhandelingen, iets waar we vroeger goed in waren. Maar de belangen zijn groter. En Nederland had al voor de ramp partij gekozen. Tis gewoon een smerige geopolitiek spel gespeeld door Amerika,Rusland en de EU.

Check de eerste reactie van Michael Bociurkiw ( ook in dit interview voor komt) nadat hij terug was. Niet op nl tv geweest www.youtube.com/watch?v=fNMj-M-GDl0

www.youtube.com/watch?v=7ze9BNGDyk4

ovikanovi | 30-10-14 | 10:41

@Muxje | 30-10-14 | 10:32

Hoefden ook geen militairen te sturen. Maar hadden alles in het werk moeten stellen om daar de boel weg te halen. Ze hebben daar hele dorpen met karren/tractoren (door financieel te ondersteunen) moeten inzetten om alles weg te halen. Druk op Oekrainse regering om daar niet meer te bombarderen en praten met en Rusland en de rebellen. Ik denk dat het binnen een week was gefixed.

roze_bril | 30-10-14 | 10:40

Als Oekraïne of Rusland er in de meest directe zin van het woord mee te maken hebben, zal de uitkomst voor niemand gewenst zijn. Dus laten we het maar op een gejatte raket houden, mark my words.

ParksanRecreation | 30-10-14 | 10:40

Aftreden met dit kabinet nietsnutten en anders afzetten! Maar goed Mark Rutte zal eens hartelijk lachen zoals die met alles zo goed kan en wij kuddevolk pikken het allemaal weer braafjes. Mark my words dat het daar weer op neer komt uiteindelijk.

Als die Rutte een beetje in zijn donder zou hebben dan was er vandaag nog een speciaal nieuwsitem waarin hij zijn falen toegeeft voor de wereld media en dat hij per direct aftreedt als so called leader van ons land.

Mark6105 | 30-10-14 | 10:39

Iedereen die na de aanslag riep dat er militairen heen gestuurd moesten worden om de crash site en de resten veilig te stellen werd keihard in z'n gezicht uitgelachen door politiek correct Nederland. Die op dat moment veel te druk waren met veren steken in elkanders reeten i.v.m. de zo heerlijk rustige en respectvolle manier van reageren en vooral ook het niet laten escaleren van de situatie daar waren ze heel trots op. Een daad stellen ho maar, ja een beetje gaan zitten janken bij de VN. Echt diep triest dit.

Rechtende Rijder | 30-10-14 | 10:39

Is ergens ook wel voor te stellen: elke keer als Timmermans in conflict kwam met Rusland dan moest hij het onderspit delven.

Zzzzooooffff | 30-10-14 | 10:38

Ondertussen heeft Timmerfrans lekker kunnen profiteren over de rug van alle doden die bij MH17 zijn gevallen. Walgelijk ventje.

LangeTijdGeleden | 30-10-14 | 10:37

James Lastig | 30-10-14 | 10:21
Wat mij betreft zeg je het goed: 'Het is toch bijna onmogelijk (...)', bijna ja.
el burro | 30-10-14 | 10:27
Erg met je eens: doormodderscenario.

robW | 30-10-14 | 10:36

"Nederland slaat internationaal pleefiguur" ? Alsof DAT belangrijk is...

De hersenloze | 30-10-14 | 10:36

Zoals je bij bendes een moord moet plegen om lid te kunnen worden, offeren diplomaten lachend 300 burgers ten guste van hun eigen carrière mogelijkheden. En dat noemen zij democratie.

toetanchamon | 30-10-14 | 10:34

Ik denk dat je het landsbestuur nog beter kan outsourcen naar een groepje hyperintelligenten in India of China dan dat je deze club zijn gang laat gaan. Alles wat zij aanraken verandert in stront. PvdA en VVD stemvee bedankt, met uw onmetelijk domme hoofd en uw lachwekkende strategische stem. En volgende keer trapt u er gewoon weer in, nadat u vlak voor verkiezingen weer helemaal geïndoctrineerd wordt door de kranten en staatsmedia. Zo dom bent u nu eenmaal, kunt u verder niks aan doen.

Koettoerk | 30-10-14 | 10:34

Aan alle kanten voert politiekcorrectheid de boventoon en dat gaat ten koste van daadkracht. Er wordt eindeloos overlegd om maar niemand op de tenen te trappen en dat leidt uiteindelijk tot nul resultaat. Uitgeprocedeerde asielzoekers, Zwarte Piet, MH17, Marokkanenprobleem, onbetaalbaar sociaal stelsel. Allemaal pappen en nathouden terwijl de wonden steeds meer gaan stinken.

Bytemaster | 30-10-14 | 10:34

Rutte doet wat hij altijd doet als het een beetje ingewikkeld wordt: wegduiken en wachten tot het overwaait.

très cool | 30-10-14 | 10:33

@DaZe | 30-10-14 | 10:25
is dat niet vechten voor een vreemde mogendheid. Ik kan me namelijk nog herinneren dat NL NEE zei op het referendum en zodoende de hele EU niet legaal is.
.
Zouden ze alvast dan de oude straf voor landverraad kunnen invoeren, gewoon omdat het kan?

GekkeDave | 30-10-14 | 10:33

Waarom verbaast mij dit nu he-le-maal niets?

Lewis | 30-10-14 | 10:32

Rutte lacht altijd alles weg.
Deze massamoord is niet weglachbaar, evenmin de amateuristische aanpak.
Het is om te huilen.

Ars Vivendi | 30-10-14 | 10:32

Stevige kritiek... Ik had eerder toch het idee dat ze het redelijk aanpakten, en de beslissing om geen militairen te sturen was en is in deze omstandigheden nog steeds de juiste. Maar ik moet mijn eerdere mening blijkbaar helaas herzien. Als het er echt op aankomt blijkt Nederland opnieuw niet in staat om met de grote jongens mee te spelen.

Muxje | 30-10-14 | 10:32

Onder de nieuwe MP Camiel Eurlings komt dat allemaal goed.

milky bar | 30-10-14 | 10:31

Ik heb trouwens brekend nieuws, het kabinet sluit sinds gisteren een botsing met een UFO uit als mogelijke oorzaak van het neerstorten van MH17...

eerstneukendanpraten | 30-10-14 | 10:31

Het probleem is dat de NL-er nooit eens echt kritisch naar het eigen land kijkt. De NL-er heeft dit rare idee dat NL een schitterend land is waar alles beter is dan ergens anders.

Zelfs bij totale fuck ups als dit (en de Fyra en de N-Z lijn en de Betuwelijn en de OV chipkaart enz.) denkt de NL-er dat het ergens anders allemaal nog veel slechter is.

Die kaart wordt net voor de verkiezingen weer handig uitgespeeld (op kosten van de belastingbetaler) en jahoor, hetzelfde incompetente zooitje fuck ups kan weer vier jaar verder met de boel verkloten.

James Lastig | 30-10-14 | 10:30

@ Presh Frince

Gelukkig hebben we jou, jij komt altijd in actie tegen onrecht, leidt het verzet dat alle klagende reaguurders keihard voeren tegen deze klote regering en hun linkse klote plannen.... van achter hun toetsenbord! En vanavond allemaal weer lekker met een een kopje koffie, een koekje en moeders de vrouw op de bank eigenlijk heel tevreden zitten zijn...

Capt. Iglo | 30-10-14 | 10:30

James Lastig | 30-10-14 | 10:21

Je komt alleen voor de overheid te werken als je een incompetente josti bent die simpelweg niet capabel genoeg is om in het bedrijfsleven mee te kunnen komen.
Er is een verschil tussen geld echt verdíenen door in te spelen op de markt of geld te krijgen door belastingen te verhogen als je niet genoeg centjes hebt.
Ambtenaren kunnen niks en willen niks... Ja, hun eilandje (lees: inkomen) beschermen tegen de grote boze wereld. Dat is iets waar ze wél goed genoeg in zijn.

el burro | 30-10-14 | 10:27

Beste stuurlui....Prio nr 1 was het terughalen van de stoffelijke resten toen. Achteraf kijk je een koe in de kont!

het Rijk | 30-10-14 | 10:25

Vergeet de drogredenen van Mariëlle niet.
Zin 1: In Maleisië voeren ze de doodstraf nog uit, oa daarom hield overheid NL ze liever buiten het onderzoek.
Zin 2: De Amerikanen zijn ongelofelijk belangrijke partners, alleen jammer dat ze de beelden 3 maanden later nog niet willen delen.

ParksanRecreation | 30-10-14 | 10:25

@roze_bril: Timmerfrans is al gevlucht naar Brussel.

DaZe | 30-10-14 | 10:25

Management betekent tegenwoordig "cover your ass" (en zorg voor je bonussen en riante/fortuinlijke exit-mogelijkheid) in de wetenschap van "de goegemeente slikt veel".
Ik denk dat Rutte uiteindelijk een uitstekend manager zal blijken te zijn.

Fijnstoffer | 30-10-14 | 10:25

Nederland blijkt mondiaal een lachertje te blijven. Was het al toen Jaap de Hoop Scheffer bij Bush op audiëntie mocht. Je dacht altijd dat het niet erger kon, nou dat kan dus wel.

pibasso | 30-10-14 | 10:23

Zoals zo vaak als het om de NL overheid gaat, vraag ik me af of het totale incompetentie is of juist doelbewust beleid?

Het is toch bijna onmogelijk dat de overheid alleen maar uit complete idioten en fuck-ups bestaat?

James Lastig | 30-10-14 | 10:21

Logisch als je slappe prutsers in de politiek hebt zitten en het merendeel van de bevolking blijft daar maar stoïcijns op stemmen dan krijg je dit.

Tremor | 30-10-14 | 10:21

Tjah, dit is nu eenmaal wat Rutte bedoelt met zijn onderste steen. Veel beter kan mama's flinkste jongen niet.

3.14nokkio | 30-10-14 | 10:19

Welcome to the country of the weak and spineless.

Gatverdamme wat is dit volk laf.

Presh Frince | 30-10-14 | 10:19

het interesseert mark helemaal niets, hij lacht een paar keer en dat is het dan wel.

deluiegriek | 30-10-14 | 10:19

Als Rutte alsjeblieft wel Timmermans in zijn val meeneemt.

roze_bril | 30-10-14 | 10:18

REAGEER OOK