Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Persco Rutte over tussenstand MH17

(Mobiele kijkers: klik hier. #silverlightzuigt) Voor de drie mensen die nog niet aan het bier zitten: de MinPres wil zich nog even tot u richten. Na een week van geklungel, tranen bij Timmerfrans en een OVSE rampenteam dat vijf dagen op rij niet door kon/wilde/durfde rijden naar de rampplek, is er dan eindelijk weer een scheutje goed nieuws: een tweede lichaam is geïdentificeerd, de Russen (!) houden de weg naar de rampplek veilig voor het Nederlandse team, en voorwaar: er zijn vandaag 'nieuwe' menselijke resten veiliggesteld. Dus de MinPres (die we de hele week niet gezien of gehoord hebben) kan weer met soort van goed nieuws voor de camera om te pronken met andermans veren. Live. Om 17u15.

Reaguursels

Inloggen

Dr. Snoepjes | 02-08-14 | 00:35 "Ik heb begrepen dat zo'n BUK-raket vlakbij het doel ontploft en dan fragmenteert."

Een air-to-air missile kan dat ook, met een (blast-)fragmentation warhead. Denk bijv. aan een AMRAAM, die radar geleid wordt (launching aircraft's radar or from an AWACS aircraft).
Maar de kernvragen blijven: •waarom heeft de ATC (van Dnipropetrovsk FIR) de piloten recht over het gebied gestuurd waaran men wist dat er een hevige strijd woedde (Kiev was aan de verliezende hand), •waarom waren er militaire toestellen achter de 777 die er volgens Kiev niet waren, •waarom heeft de Oekraïnse geheime dienst (SBU, in Kiev een verdieping lager dan de CIA) de ATC-data achterover gedrukt en piept niemand darover, ook de onderzoekscommisie niet.
Als men zeker was van de Kiev-verhaallijn die meteen na de ramp de media ingepompt werd, was er allang écht bewijsmateriaal vrijgegeven (ook de laatste registratie cockpit voice recorder). Tot nog toe echter is Kiev en Washington alleen maar met frausuleus troep gekomen (•nog een vraag: waarom telkens leugens verkopen?) en de verhaallijn aan het ombuigen (Kiev/Oekraïne zou het gedaan hebben, maar per abuis, en de Russen staan erbuiten).
Kortom: in het begin kon het van alles zijn, nu wijst de verdenking meer en meer naar Washington en Kiev. En dat zou over het toppunt van schande zijn. Hoe gaat die truc dat ook weer? "Wenn man eine große Lüge erzählt und sie oft genug wiederholt, dann werden die Leute sie am Ende glauben. (…) Die Wahrheit ist der Todfeind der Lüge, und daher ist die Wahrheit der größte Feind des Staates."

ben kokhals | 02-08-14 | 14:26

@phantom2 | 02-08-14 | 05:14
Waarschijnlijk weten ze er ook wel wat meer. Maar als er bijvoorbeeld een been ontbreekt, dan willen ze eerst dat been er bij vinden voordat ze deze persoon als geïdentificeerd opschrijven. Overigens wordt in de forensische wetenschap nooit gesproken over "uniek", maar over een kans van een op heel veel. Ze zullen dus ook nooit uitsluitend op vingerafdrukken af gaan.

Pierre Tombal | 02-08-14 | 06:21

Elke keer als ik een paspoort, ID kaart of rijbewijs moet halen, dien ik een wijsvingerafdruk te maken die wordt opgeslagen. Ik zou denken dat de identificatie wel wat vlotter zou kunnen voor tenminste een groot deel van de nederlanders die aan boord waren. Twee is wel bijzonder magertjes.

phantom2 | 02-08-14 | 05:14

Laten we wel wezen, zoals de gewonde Gaza kindertjes (als menselijk schild) en vrouwen een zegen voor de Hamas is, hoe meer hoe beter, hoe enorm goed komt deze tot de in de finesse uitgespeelde propaganda oorlog van de door Fransiefransie en Hansiehansie neergeschoten MH17 het figuur Rötte uit. Rötte stond met het enthousiame van een deur tot deur stofzuigerverkoper het verhaal van de crashsite te verhalen. Zn opluchting dat ie nu verder uit de picture is en de vvd corruptie, oplichting en diefstal is afgedekt, spatte van hem af. De bonnenmeter van de politie kan weer ongezien met 5 km te hoog worden afgestemd zodat de Vuile Dieven weer wat extra miljoenen te verteren hebben. Een donatie aan zn Hamasvrindjes kan er dan wel weer van af...

G. Raayer | 02-08-14 | 02:18

Was politiek Den Haag altijd l zo een verzameling van zielige figuren?
Als ik bv van Agt of Lubbers nu nog hoor dan dacht ik van niet.
We moeten ons kapot schamen!

Mega Mindie 2 | 02-08-14 | 01:40

@ Watching the Wheels | 01-08-14 | 23:57
Ik zie nu dat je me al voor was met ongeveer dezelfde insteek, met nog wat steekhoudende verdere feiten. Lijkt me de meest plausibele verklaring.

Dr. Snoepjes | 02-08-14 | 00:43

Ik heb begrepen dat zo'n BUK-raket vlakbij het doel ontploft en dan fragmenteert. Op zich een logisch systeem; veel meer kans dat je met een enorm schot hagel een vliegtuig raakt dan met een enkele, vrij grote raket. En aangezien de raket is ontworpen als fragmentatiewapen, zullen de fragmenten voor een groot deel soortgelijke afmetingen hebben. Dat wat ik op vele detailfoto's heb gezien, past veel beter bij dit BUK-scenario dan bij een boordkanon met allemaal exact gelijke ronde patronen die ook nog eens met een regelmatige, hoge snelheid worden afgevuurd.

Verder zitten de vleugel en de cockpit bij een 777 heel ver uit elkaar, dus 'een kogelspoor op de vleugel richting cockpit' vind ik een vrij vaag verhaal.

Verder zou het gebruik van een boordkanon duiden op een aanval van een straaljager van dichtbij, en dat vind ik wel erg onwaarschijnlijk. Dan zou iemand bewust een Boeing 777-passagiersvliegtuig hebben neergeschoten, want dan is een vergissing uitgesloten. Zo'n enorme 777 herken je verdorie op 11 kilometer hoogte al met het blote oog vanaf de grond.

Dat zou niet alleen een afschuwelijke misdaad zijn, maar ook eentje waarvan het uiterst onwaarschijnlijk is dat het door geen enkel radar-, satelliet- of radiosysteem wordt verraden. Goed, gezien het optreden van Kiev de afgelopen week zijn ze er misschien toch stompzinnig genoeg voor, maar het scenario van een per ongeluk door een halfbezopen zootje ongeregeld afgevuurde BUK-raket is vele malen waarschijnlijker.

Dr. Snoepjes | 02-08-14 | 00:35

@MoetDatNou? | 01-08-14 | 21:33
Ik ben ook geen expert, pretendeer ook geen kennis op dat gebied te hebben. En nee, ook de video toont gaten van verschillende grootte en heel verschillende beschadigingen. Niet alleen van buiten naar binnen, maar ook van binnen naar buiten. Kogels uit 1 richting afgevuurd keren niet magisch om en vliegen er weer uit. Er zijn inderdaad ook gaten die wel dezelfde grootte hebben, maar zeker niet allemaal.

Stormageddon | 02-08-14 | 00:30

Archief: Heeft Amerika recht op een raketschild in Europa?
http://weblogs.nrc.nl/discussie/2008/07/09/heeft-amerika-recht-op-een-raketschild-in-europa/
.
Hillary Clinton en 'reset-button':
https://www.youtube.com/watch?v=9sudCmrAsF4
.
VS zien af van deel raketschild Europa
http://www.nu.nl/buitenland/3371266/vs-zien-af-van-deel-raketschild-europa.html
.
VS heeft misschien van alles en nog wat gezien, maar als ze het tonen zeggen de mensen terecht 'waarom bescherm je ons dan niet als je al weken zoveel gezien hebt'. Daarnaast zouden die plaatjes ook informatie geven over de stand van de techniek aan Rusland, Iran, Noord-Korea. Ze zijn niet gek, ze kunnen beter niks tonen strategisch gezien.
.
Daarnaast geloof ik wel degelijk dat een deel van wat @54321 zegt klopt. Het gaat om gas en een regime change en dat gaat niet helemaal netjes.
.
Verzoek aan @54321 & friends, ga nou eens aan de slag met http://graphics.wsj.com/mh17-crash-map/ en trek dan met al die beelden en locaties en mijn vorige posting opnieuw conclusies. Ik houd alle opties open en vertrouw die olichargen, gouveneurs etc. ook allerminst, maar ... jullie volgen wel heel fanatiek een tunnelvisie zo lijkt het. Het kan alleen maar zijn wat je in het hoofd hebt en ik denk dat je mis zit. We zullen het misschien ooit horen. Lees ff die vorige posting van me en trek je eigen conclusies (het is wel even puzzelen met al die stukjes en locaties en 1 van die plattegronden is gedraaid, let op de noordpijl en pak Google Earth er even bij op een manier dat je alle plaatsen in 1 oogopslag ziet.

Watching the Wheels | 02-08-14 | 00:19

@54321 mooie listing en ongetwijfeld vuil spel en belangen, maar deel conclusies klopt m.i. niet. Wanneer kijk je een keer kritisch naar http://graphics.wsj.com/mh17-crash-map/ en dan helemaal naar beneden scrollen en echt even uitwerken met gewoon boerenverstand.
.
Mijn conclusie: 'Vermeende machinegeweerschade' is gewoon ontstaan door metaal dat is afgeketst van de body naar de vleugels. Dat vliegtuig vliegt door in een wolk van stukjes shrapnel en andere metalen delen die loslaten.
.
Meest logische blijft een BUK van de voorkant, maar NIET logisch is dat deze van rechtvoor kwam, eerder wat noordelijker tov. het punt dat de Amerikanen noemen.
.
"Bewijs" vind je volgens mij door gewoon na te denken over hoe zo'n botsing verloopt. Stel dat dat vliegtuig op de cockpit geraakt is als hoofd hit point (wat zo lijkt uit die foto van Jeroen Akkermans) dan klopt toch precies de locatie waar alles neerkomt?! Ga nou eens aan de slag met die locaties waar delen van het toestel neerkomen. Je dan volgens mij tot de conclusie dat je bijna hetzelfde krijgt als bij een (bijna) frontale botsing tussen 2 auto's. Het deel dat het meest geraakt is remde het meest af en viel het snelst. De rest (alles net achter de cockpit vloog voorbij de cockpit en landed kilometers verderop met veel mensen en motoren en alles ook op die laatste 2 locaties. De body vloog er voorbij zo lijkt het incl. staartdelen, koffers, mensen etc. Die laatste stukken braken pas veel lager bij de grond in andere stukken af, daarom liggen ze bij elkaar in de buurt relatief. Ga eens aan de slag met http://graphics.wsj.com/mh17-crash-map/ en besef dat die machinegeweerschade gewoon door los metaal kan ontstaan, het toestel vliegt 900 km/uur.
.
Wel geloof ik dat die Amerikanen de radar jamden o.i.d. waardoor die seperatisten het mogelijk niet goed hebben ingeschat. Ook zei Christ Klep gisteren in KvdB dat hij vermoedt dat de USA al dagen of misschien zelfs weken wist waar die dingen rondreden.
.
Kernvraag tbv. aansprakelijkheid: Waarom lieten ze dan burgers over dat gebied vliegen. Elsevier gaf daarover al een mogelijke verklaring, ze waren mogelijk al maanden menselijk schild http://www.elsevier.nl/Buitenland/nieuws/2014/7/Passagiersvliegtuigen-fungeerden-als-menselijk-schild-voor-Kiev-1566037W/ in de gedachte 'daar schieten ze toch nooit op, ze zijn niet gek, dat is niet in hun belang dus dat gebeurt 'nooit'.
.
Zoiets?

Watching the Wheels | 01-08-14 | 23:57

MoetDatNou? | 01-08-14 | 21:14
Nee maar wel tegen vlammen op de bbq of skottelbraai

zimmeradel | 01-08-14 | 22:44

`Tot zover dus de beweringen dat zo'n Buk ook een radar- en commandovoertuig nodig heeft.`
@Chiant | 01-08-14 | 20:23</p>

<p><br>
Klopt, de TELAR kan zelfstandig opereren. Hetgeen erg handig is indien het commandovoertuig is vernietigd. De TELAR heeft echter een veel simpelere radar, nog maar net iets geavanceerder dan waar onze flitshelden mee spelen. Het ding kan één kant op kijken. Het heeft een bereik van pak en beet 40km waarbinnen het een lock op een toestel kan plaatsen. De SA-11 raket die hij vervolgens kan afschieten heeft een bereik van 35 kilometer, òf 25 kilometer recht omhoog - dus niet en en.</p>

<p><br>
Gegeven de lange acquisitietijd wanneer de TELAR zelfstandig wordt ingezet en de plek waar de wrakstukken liggen, is het vrijwel onmogelijk dat een TELAR in Snizhne MH17 neergehaald zou kunnen hebben. Van achter de Russische grens zou al helemaal onmogelijk zijn, omdat de SA-11 gewoon niet zo ver komt. Een TELAR ten westen van Donetsk, die ook nog eens wordt aangestuurd door een Snow Drift, zou daar echter geen enkel probleem mee hebben gehad. Raad eens wie dat gebied controleert?

Pierre Tombal | 01-08-14 | 21:59

Stormageddon | 01-08-14 | 21:20
Ik geloof uw argumenten gelden ook voor uw zelf. In tegenstelling tot de fotos lijkt het op enige beelden uit de video nm wel alsof de gaten allemaal redelijk gelijk van grote zijn. Ben op dit gebied geen expert, dat niet (wel op het gebied van balistische brandstof intussen, jammer genoeg)

MoetDatNou? | 01-08-14 | 21:33

@La Bailaora | 01-08-14 | 20:37
Want jij hebt al honderden voorbeelden gezien van vliegtuigen die zijn beschoten en honderden voorbeelden van vliegtuigen die door een BUK of vergelijkbaar uit de lucht zijn gehaald? Je hebt die overweldigde hoeveelheid vergelijkingsmateriaal dat je dat met zekerheid kan beweren? Indien ja, waar is dat vergelijkingsmateriaal dan? Laat eens zien? Hoeveel plaatjes van Boeing 777 wrakstukken waarvan bewezen is dat ze zijn neergehaald met surface-to-air missile heb je? En hoeveel waarvan bewezen is dat ze door kogels zijn neergehaald? Gewoon als benchmark?

Kijk, de belangrijkste twijfel die ik heb bij je kogelverhaal is dit: als het is neergeschoten door geweervuur van een jager (vanaf de grond is het godsonmogelijk) dan moet elk gat ongeveer gelijk moeten zijn. Ik ken geen jager die is uitgerust met verschillende kalibers. Dan zou elk vermeend "kogelgat" toch min of meer even groot moeten zijn? Zie ik niet. Ik zie een grote variëteit aan gaten, eerder overeenkomstig met shrapnel van een ontploffende raket

Stormageddon | 01-08-14 | 21:20

@zimmeradel
Een dekentje helpt niet tegen genitreerde glycerine.

MoetDatNou? | 01-08-14 | 21:14

MoetDatNou? | 01-08-14 | 20:58
Altijd een blusdekentje bij de hand.

zimmeradel | 01-08-14 | 21:00

@wedstrijdkroko
Klopt, het was de wedstrijdkroko die het homen op weer radar in neus van vliegtuig naar voren bracht. Ik kan nergens vinden dat dit mogelijk is met een BUK.

@zimmeradel
Past u aub op met bbqen..

MoetDatNou? | 01-08-14 | 20:58

Chiant | 01-08-14 | 20:36
Helemaal gelijk. Twee keer vergeten. excuus.
*verder gaat met esteren en nitreren van glycerine en zwavelzuur*

zimmeradel | 01-08-14 | 20:48

Chiant | 01-08-14 | 20:23
Interessante link.

Wedstrijdkrokodil | 01-08-14 | 20:40

Dank!
:)

Chiant | 01-08-14 | 20:37

@Venter | 01-08-14 | 20:28
Gewoon je ogen open doen, de puzzelplaatjes bekijken, vooral mijn eerste plemp, en niet meteen geloven wat ze je zeggen.

Er is geen enkel bewijs voor een BUK missile lancering, behalve dan dat zowel Ukraine, de separatisten en Rusland zo'n systeem hebben. Maar er is geen enkele aanwijzing voor een lancering, behalve dat die partijen ze bezitten. Duhhh.

Er zijn verder wat videootjes van rijdende buk systemen, waar Ukraine claimde dat de separatisten die aan het verplaatsen waren, maar dat bleek om een film te gaan die in Ukraine was opgenomen, niet in door separatisten gecontroleerd gebied, enz... Ook heel verdacht was dat Kiev direct riep dat de separatisten het gedaan hadden, en dat we tot op vandaag wachten waar ze dat op baseren.

Wat mij betreft is het overduidelijk. Dat vliegtuig is door gunfire beschoten.

La Bailaora | 01-08-14 | 20:37

Het bevordert de orde en leesbaarheid binnen de discussie als iedereen ook even aangeeft op welke tegel hij/zij reaguurt. Vriendelijk verzoek.

Chiant | 01-08-14 | 20:36

MoetDatNou? | 01-08-14 | 20:27
Nee mijn balkonnetje is niet groot genoeg.
Maar ik kan u verklappen dat de vrijmetselaars een behoorlijke lanceer installatie heben.

zimmeradel | 01-08-14 | 20:36

@ MoetDatNou? | 01-08-14 | 20:27

zimmeradel | 01-08-14 | 20:34

Dat laatste heb ik ook nooit beweerd. dat is waarschijnlijk n ander geweest.
Wel heb ik gezegd dat sporen van de brandstof (the trail) en de radarplot van elkaar kunnen verschillen.
Mbt. tot de fuel. Basicly spreekt men van ballistic fuel als het zo'n hoge explosieve kracht vrijkomt bij de ontbranding dat de hitte van die ontbranding vrijwel alles zou doen smelten tenzij speciaal daarvoor ontworpen.
Liquid hydrogen of oxygen werd bijvoorbeel gebruikt icm. vaste stoffen als magnesium en lithium tijdens het testen van diverse space programs.
U kunt ook zelf zoeken op diverse chemistry site's etc.
Het in de volksmond gebruikte 'rocketfuel' dekt absoluut niet de lading.

zimmeradel | 01-08-14 | 20:32

@La Bailaora | 01-08-14 | 18:11
Wie weet, hopelijk wordt alles snel duidelijk. Al lijkt mij op dit moment een buk meer voor de hand liggen.

Venter | 01-08-14 | 20:28

Ik heb het, er is een balistische raket gebruikt en geen buk.. En die balistische raket zat vol met uw hobby mengsel, dat er weer voor gezorgt heeft dat hij precies op dat hoogste punt op het vliegtuig viel. Ik begin zelfs te geloven dat genoemde balistische raket vanuit uw tuin kwam ..

MoetDatNou? | 01-08-14 | 20:27

@Wedstrijdkrokodil | 01-08-14 | 19:47
Uw post heeft mij aan het zoeken gezet. Ik vermoed dat zo'n aangeschoten karapatenkop dit heeft gedaan:
m.aviationweek.com/defense/buk-missile...
.
"In addition to a new radar vehicle – the Phazotron 9S18M, Snow Drift to NATO – they fitted each launch vehicle with its own X-band multi-mode radar, under a radome on the front of the rotating launch platform. The vehicle is defined as a transporter/erector/launcher and radar (Telar). Similar to a fighter radar, the Telar radar (known to NATO as Fire Dome) has search, track and illuminator functions and can scan through a 120-deg. arc, independent of the movement of the platform.

This feature may have been a crucial factor in the destruction of MH17. The Fire Dome radar’s main job was to permit simultaneous engagement of more targets – one per Telar – under control of the battery’s 9S18M Snow Drift. But the Soviet military and the designers installed a set of backup modes that would permit the Telars to detect and attack targets autonomously, in the event the Snow Drift was shut down or destroyed by NATO’s rapidly improving anti-radar missiles."
.
Tot zover dus de beweringen dat zo'n Buk ook een radar- en commandovoertuig nodig heeft.

Chiant | 01-08-14 | 20:23

zimmeradel | 01-08-14 | 20:12
In geen van uw linkjes staat dat het balistische brandstof is en ook niet dat vast en vloeibaar samen gemengt wordt, laat staan dat er daardoor extra energie vrij komt.
Ik dacht, toch even de bijsluiter lezen voor gebruik ;)

Ik heb overigens ook niet kunnen vinden dat een buk raket zelfstandig op een 'weer radar' kan homen dus ook daar zou ik best een link kunnen gebruiken.

MoetDatNou? | 01-08-14 | 20:20

hebbuh | 01-08-14 | 20:00
Daar is Quinsy G. nu druk mee.

zimmeradel | 01-08-14 | 20:14

http://www.nti.org/gsn/article/new-russian-missile-uses-liquid-fuel-despite-disadvantages/
http://csis.org/blog/ballistic-missile-technology-101-rocket-fuel
http://web.anl.gov/PCS/ENFL/
http://fas.org/nuke/intro/missile/basics.htm

zimmeradel | 01-08-14 | 20:12

Mijn buurjongen van drie vraagt hoe het nu met die "zwarte doos"zit.

hebbuh | 01-08-14 | 20:00

@wedstrijdkrokodil: MH-17 vloog nog boven Polen. Toen kregen de piloten het verzoek van de toren in Kiev om de koers te verleggen. Naar een kleine 200 mijl noordelijker. Om naderende zware onweersbuien te ontwijken. Althans dat is het verhaal dat op de wereld werd gezet door ene Nico Voorbach. De president van the European Cockpit Association. Het verhaal werd direct ontmanteld door een directeur van Malaysian Airlines: “There were no reports from the pilot to suggest that this was the case”.

Die weerrapporten wil ik wel eens zien.

Pimp my Voortuin | 01-08-14 | 19:54

@zimmeradel | 01-08-14 | 19:45
Volgens mij praat u peop. Maar u kunt mij overtuigen met een linkje. Hier alvast mijn linkje dat ik in korte tijd heb gegoogled na uw post:
csis.org/blog/ballistic-missile-techno...

Chiant | 01-08-14 | 19:53

MoetDatNou? | 01-08-14 | 19:34
Ik ben zeker geen expert...hooguit hobbychemicus. En ja kan in je auto met enige aanpassing maar dan moet je er zelf niet meer bij in gaan zitten.

zimmeradel | 01-08-14 | 19:49

Chiant | 01-08-14 | 19:40
Verder acht ik het mogelijk dat de weerradar van de 777 als homing-device gebruikt is. Die radar zit namelijk in de neus. MH17 vloog om vanwege onweersbuien. In zo'n situatie zal de weerrader aan staan. Een incapabele bemanning van een mogelijk incomplete Buk installatie hebben, eenvoudig uitgedrukt, alles op automatisch gezet. De raket kiest dan zelf de meest geschikte wijze voor de doelzoeking. Een weerradar is veel geschikter dan radar reflectie. Militairen zullen zo'n weerradar nooit gebruiken.

Wedstrijdkrokodil | 01-08-14 | 19:47

Ballistische brandstof is een 2 componenten branstof. Vloeibaar en massief.
Die wanneer ze reageren met elkaar extreme versnellend stuwkracht leveren.
Het is heel simpel.

zimmeradel | 01-08-14 | 19:45

@54321 | 01-08-14 | 18:41 : mee eens, desinformatie. Indianenverhalen zoals ik zei.

Pimp my Voortuin | 01-08-14 | 19:44

@zimmeradel
Sorry, vraag was natuurlijk (ook) voor zimmeradel..

MoetDatNou? | 01-08-14 | 19:40

@Wedstrijdkrokodil | 01-08-14 | 19:29
Dat klinkt wel aannemelijk.

Chiant | 01-08-14 | 19:40

MoetDatNou? | 01-08-14 | 19:34
Geen idee. Iemand anders had het over ballistische brandstof. Wat dat is heb ik geen idee van. Ik zou zeggen, probeer het eens. Op eigen risico natuurlijk.

Wedstrijdkrokodil | 01-08-14 | 19:38

@zimmeradel | 01-08-14 | 19:28
Toch nog maar eens de wiki erop nageslagen, maar wat ik daar lees duidt niet bepaald op luchtafweergeschut.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Ballistische_r...
Volgens mij dus broodje aap, niks ballistsich aan zo'n raket.

Chiant | 01-08-14 | 19:36

Wedstrijdkroko
Kan ik balistische brandstof ook in mijn auto stoppen, of lekker bij de diesel mengen? Gaat de auto dan ook in een balistische baan? Ik vraag het alleen, u lijkt een expert te zijn..

MoetDatNou? | 01-08-14 | 19:34

54321 | 01-08-14 | 19:30
Correct.

zimmeradel | 01-08-14 | 19:32

@Wedstrijdkrokodil | 01-08-14 | 19:08

Deze Duitse piloot heeft het in zijn analyse over "rapiden Feuerfolge der GSch-302 Kanone". www.anderweltonline.com/wissenschaft-u...
Snelvuur van boordkanon dus. Ik citeerde "machine gun fire" omdat de woordvoerder van OVSE dat letterlijk zegt.

Met een huis-tuin-en-keuken wapen kom je waarschijnlijk niet eens door zo'n versterkte cockpitneus, dus ik denk dat we "machine gun" idd eerder moeten opvatten als boordkanon. De OVSE-man probeerde m.i. het verschil aan te geven met een (van de grond afgevuurde) raket.

54321 | 01-08-14 | 19:30

Chiant | 01-08-14 | 19:22
Een grondradar levert de lanceerparameters. Kort gezegd de richting en hoek. Pas in het tweede gedeelte van de vlucht van de raket neemt een onboard radar van de raket zelf de doelzoeking over voor de laatste correcties. Of dat gebeurt met stuurvlakken of thrusters weet ik niet.
Ballistische baan doet misschien vermoeden dat er geen sprake is van voortstuwing. Maar zo'n raket wordt tot het laatst toe bijgestuurd.

Wedstrijdkrokodil | 01-08-14 | 19:29

Chiant | 01-08-14 | 19:22
Ook radargeleidde raketten vliegen op ballistische brandstof. Die laat n baan na die kan afwijken van de radarbaan. correctie sturen etc.

zimmeradel | 01-08-14 | 19:28

@ Stormageddon | 01-08-14 | 19:11
LoL. Nee joh. Ik als bilderberger en 33ste graad vrijmetselaar was echt met iets anders bezig.
Namelijk de voorbereiding van de initiatie ceremonie van Putin en Rutte .

zimmeradel | 01-08-14 | 19:23

@Wedstrijdkrokodil | 01-08-14 | 19:12
Nu ben ik geen expert, maar mijn gezonde boerenverstand zegt dat "radargeleid" en "ballistische baan" slecht verenigbaar zijn.

Chiant | 01-08-14 | 19:22

Stormageddon | 01-08-14 | 19:11
Een doodgewoon ongeluk is ook veel te saai voor dat volk.

James St John Smythe | 01-08-14 | 19:16

Pierre Tombal | 01-08-14 | 19:02
Uit het feit dat het toestel linksvoor, en een beetje van boven, is getroffen door een zwaar fragment leidt ik af dat de raket z'n hoogste punt in z'n ballistische baan reeds achter de rug had. Die raket moet dan vanuit een richting oost-noord-oost zijn gekomen, en de lanceerplek moet veel verder oostwaarts zijn geweest. Mogelijk vlakbij de grens. Dat het Snizhne zou zijn geweest heb ik nooit aannemelijk gevonden.

Wedstrijdkrokodil | 01-08-14 | 19:12

Wedstrijdkrokodil | 01-08-14 | 18:47
Het gaat om de combinatie met de vleugel, waar ook gunfire inzit... Dat is de smoking gun.

La Bailaora | 01-08-14 | 19:11

En Timmerfrans die altijd zijn mond vol heeft over verdriet en sociaal. Hij stopt binnenkort als Minsiter van Buitenlandse zaken neem ik aan. Om zich toe te leggen op een respectvolle begeleiding van alle nabestaanden in Nederland en Ukraine? Helpt met het volbrengen van een monument in het rampgebied en zorgt dat de plaatselijke brandweer daar de eer krijgt die het verdient na het vervoeren van de lijken?

Of was het allemaal niet echt en zien we hem straks op een top positie binnen de EU omdat hij het allemaal zo voortreffelijk heeft gedaan?

NFC | 01-08-14 | 19:11

En ja hoor. Daar zijn ze weer. De zelfbenoemde air crash investigators, de google-experts op het gebied van shell & ammuntions damage en de alu-hoedjes-big conspiracy-false flag theoretici. Het moet wel een van te voren minutieus geplande operatie zijn. Met allemaal zogenaamde fuck-up tweets, een gefakete twittertimeline vanuit de verkeerstoren, geplande "toevalligheden", want dat verklaart veeeeel meer als een gewoon stompzinnig ongeluk door een gigantische vergissing. Alles kan, behalve dát. Het is hoe dan ook geen geen gigantisch fuck-up en onbedoelde vergissing. Dat is onmogelijk. Want iemand moet de schuld hebben. En dat zijn natuurlijk de illuminati en de bilderberg-reptielen. Wie anders?
Mooi hoor, paranoia.

Stormageddon | 01-08-14 | 19:11

@hebbuh | 01-08-14 | 18:56
Nou dat was in ieder geval lang niet op of omstreeks 17 juli. Ik weet dat ze daar in het oosten lange en strenge winters hebben, maar geloof mij: rond 17 juli zitten ook daar gewoon blaadjes aan de bomen.

Chiant | 01-08-14 | 19:09

Geluksvogel | 01-08-14 | 18:58
Precies.

zimmeradel | 01-08-14 | 19:08

54321 | 01-08-14 | 18:55
Straaljagers beschikken doorgaans niet over machinegeweren. Wel over een simpel kanon. Die vuurt, met relatief lage snelheid, patronen af die ontploffen. Dergelijke schade is niet te zien op de brokstukken. Wel veel kleine schades van fragmenten, waaronder één grote. Machinegeweren vuur je in korte salvo's af. Je zou dan verschillende sporen moeten vinden die allemaal op een rechte lijn liggen. Ook dat zien we niet. Wat iedereen verder voor z'n brood doet ga ik niet op in. De argumentatie voor machinegeweervuur gaat gewoon mank.

Wedstrijdkrokodil | 01-08-14 | 19:08

54321 | 01-08-14 | 18:55
de ovse heeft voor elk vakgebied een andere expert (nodig)
alle ovse-ers weten niet alles over alles.
alleen laboratorium onderzoek zou meer uitsluitsel kunnen geven.
in het veld kan dat niet.
tuurlijk kun je afgaan op eerdere ervaringen bij een op het oog analyse maar uitsluitend uitgebreid lab onderzoek kan meer zeggen.
denk bijv. aan inslaghoeken en kruit sporen en smelt sporen etc.

zimmeradel | 01-08-14 | 19:05

@Wedstrijdkrokodil | 01-08-14 | 18:47
Oké, dan is het een raket die door een BUK is afgeschoten. Je vergeet nu alleen dat de veronderstelling in twee delen komt, namelijk dat het om een BUK zou gaan, èn dat deze in handen van de opstandelingen zou zijn. Het aardige hierbij is dat iedereen maar probeert te bewijzen dat die BUK van de opstandelingen bij Snizhne zou hebben gestaan, maar op die afstand zouden zij nooit MH17 hebben kunnen raken waar dat gebeurde.

Pierre Tombal | 01-08-14 | 19:02

54321 | 01-08-14 | 18:55

Hij geeft nota bene in dat interview zelf aan geen expert te zijn op dat gebied. LOL. Daarnaast zegt hij niet dat het zo is, maar dat het zo 'lijkt'.

Geluksvogel | 01-08-14 | 18:58

En, had de persvoorlichter van het kabinet Samson nog iets te melden?
(Ik ga niet kijken want ik moet nog eten.)

VanBukkem | 01-08-14 | 18:58

Ik hoorde oo dat Oekraine geen BUK in de buurt hadden omdat de Russen (sepateristen) toch geen luchtmacht hadden toch.... kijkt u even mee.https://www.youtube.com/watch?v=ruqDph31Jn0

hebbuh | 01-08-14 | 18:56

@Wedstrijdkrokodil | 01-08-14 | 18:47
"Mij lijkt dit absoluut geen machinegeweervuur."

Is niet verzonnen door La Bailaora, maar de vaststelling van het OVSE onderzoeksteam. Die vonden wél sporen van machine gun fire, géén sporen van missile. Hebben ze net tegen de Canadese staatsomroep verklaard.

Dus de vraag is, weet jij inslaggaten beter te herkennen dan de experts van het OVSE? Zo ja, waarom zit je dan nog niet in Donetsk?

54321 | 01-08-14 | 18:55

La Bailaora | 01-08-14 | 18:11
Mij lijkt dit absoluut geen machinegeweervuur. Een foto van de andere kant van de romp bewijst dan ook helemaal niets. Die kleinere gaten, niet ontoevallig allemaal een ander formaat, lijken mij veroorzaakt door scherven. Een Buk raket ontploft dan ook buiten het vliegtuig. Het is dus niet zo dat bij een raket complete delen weg zouden zijn. Dat grote gat is afkomstig van een groot onderdeel van de raket. De motor bijvoorbeeld. Je analyse vind ik alles behalve overtuigend.

Wedstrijdkrokodil | 01-08-14 | 18:47

@Pimp my Voortuin | 01-08-14 | 17:45
Ondanks dat het een grote wens was van de grote leider om de strijdmachten slagvaardiger te maken is het Venezolaanse leger een zooitje.
Geloof me ik kan het weten.
De marine en kustwachtsteunpunten kunnen passerende boten vaak niet controleren omdat de schepen niet varen door gebrek aan onderdelen of brandstof (!)

miko | 01-08-14 | 18:43

Grote puinhoop.

zimmeradel | 01-08-14 | 18:41

@Pimp my Voortuin | 01-08-14 | 18:26

Dat lijkt mij een sprookje, heb ik geen enkele betrouwbare bron voor gezien. Sommige types willen altijd graag Israel (en de 'illuminati', lol!) de schuld van alles geven...

54321 | 01-08-14 | 18:41

@ 54321 | 01-08-14 | 18:35
Ja idd. dat is het volgende probleem. Krijgen we het eerlijke verhaal te horen van hen die aan onze kant zouden moeten staan.
Het is een groete puinhoop.

zimmeradel | 01-08-14 | 18:40

@GateKeeperNL | 01-08-14 | 17:39
Gelul.
Venezuela is niet bij machte om militaire druk op Nederland te zetten.verder hebben ze gewoon het luchtruim gesloten dat gaf al genoeg problemen.
En hier zie je de schepen liggen.
Klaar om uit te varen
www.marinetraffic.com/nl/ais/home

miko | 01-08-14 | 18:37

Ter vergelijking: bij het verdwijnen van de MH370 gaven ze binnen 3 dagen de gesprekken met de piloten aan de pers. (die gesprekken die in beslag zijn genomen door Kiev, en die ook op de zwarte doos zullen staan)

54321 | 01-08-14 | 18:37

@"Ik denk dat de blackboxen meer bewijs leveren.
Heel simpel. Cockpit voice's. Alles normaal geen stress, raket, stilte. Of alles normaal, ratatata, mayday we worden beschoten boem, stilte.
zimmeradel | 01-08-14 | 18:18"

LOL! Ja, dat denk ik ook, alleen lijkt het er niet op dat we die Cockpit Voice Recorder ooit te horen gaan krijgen.

23 juli "succesvol uitgelezen", intact, niet mee geknoeid, stonden "vluchtgegevens" op.

Ruim een week geleden dus. Om onduidelijke redenen is daar alleen nog altijd geen woord van naar buiten gekomen. Niets, nada, nix.

54321 | 01-08-14 | 18:35

54321 | 01-08-14 | 18:01

Correct.

Centauri3 | 01-08-14 | 18:34

La Bailaora | 01-08-14 | 18:24
fair enough.
maar toch hoeft het een het ander nog niet uit te sluiten.
bijde partijen zijn nog steeds verdacht.
en shrapnel warheads laten soortgelijke sporen na.
die meneer in t filmpje was als eerste ter plekke, maar is hij ook expert in wapentechniek en bevoegd om te concluderen dat het 100% gunfire is?
dan ook nog het feit dat bijde zijden beschikken over planes.
niets is zeker, en niets is uit te sluiten, zelfs betrokkenheid van EU en/of VS niet.

zimmeradel | 01-08-14 | 18:32

Grappig trouwens, dit alles was na het verschijnen van de eerste foto`s op (o.a) rtl 4 al duidelijk hoor. Nog even een slagje om de arm houden want je weet het nooit in zon wespennest.

kio | 01-08-14 | 18:30

La Bailaora: dan zijn er ook nog indianenverhalen over mogelijk een Israëlisch toestel. Wordt dan gelinkt met de gelijktijdige inval van Gaza en Ihor Kolomoisky.

Pimp my Voortuin | 01-08-14 | 18:26

@zimmeradel | 01-08-14 | 18:18
De meneer in de film, de Canadees was er als eerste ter plaatse. En dat is nou net diegene die zegt dat de sporen wijzen op gunfire... Jammer, het sporen 'aanbrengen' kan dus niet.

La Bailaora | 01-08-14 | 18:24

@Terpen-tijn | 01-08-14 | 18:11
Één week om bewijs te zoeken, en de resten van de lichamen te bergen. Ik betwijfel het. En dat in een oorlogsgebied. Continu werken zal niet gaan.
Ondertussen is bewijs wellicht vernietigd en spullen meegenomen.
Misschien zit het mee, ja.

Wim Venijn | 01-08-14 | 18:22

@mrXL | 01-08-14 | 17:50
@ La Bailaora | 01-08-14 | 17:55

Inderdaad, dit is (voor de verandering!) geen incompetentie van de EU maar beleid. Ze willen gewoon graag Rusland pakken, maakt niet uit dat ze nog niet weten wat er precies gebeurd is. (die boycots zijn overigens buitengewoon onverstandig, maar dat is weer een ander onderwerp)

Indrukwekkend achtergrondstuk dat het huidige "roekeloze" oorlogsgehits en gedemoniseer van de EU en VS in de context van de Koude Oorlog plaatst, en de manier waarop de grote staatsmannen van toen altijd in gesprek bleven met Rusland (want dat was in ieders belang): www.zerohedge.com/news/2014-07-31/west...

54321 | 01-08-14 | 18:22

Terpen-tijn | 01-08-14 | 17:56
Die machine gun sporen kunnen niet in de afgelopen 3 weken op de grond zijn toegebracht, bijv. om het onderzoek in de war te schoppen?
Ik denk dat de blackboxen meer bewijs leveren.
Heel simpel. Cockpit voice's. Alles normaal geen stress, raket, stilte. Of alles normaal, ratatata, mayday we worden beschoten boem, stilte. Of denkt u dat onboard machine guns een boeing in 1 keer boemen laat ?
Als er op de brandstof tanks is geschoten en de boel was in 1 keer in de hens , how about the fireball? En als de boel in 1 keer boem, how about the body's. Dat zou al lang bekend zijn.
Wat denkt u?

zimmeradel | 01-08-14 | 18:18

@James St John Smythe | 01-08-14 | 18:07
Welke vliegtuig het is geweest is vraag 2. Dat is nooit goed te zien op een radar. Maar er zijn heel veel mensen die beweren dat de SU-25 eenvoudig de 10km haalt, omdat de beperkende factor de drukcabine van de piloot is, maar dat is op te vangen met zuurstofmasker.

In ieder geval, het bewijs dat het een gunfire uit ander vliegtuig is ligt er. Nu nog oplossen wat voor vliegtuig het geweest is, wie en wanneer. Er zijn ook nog opties dat het een SU-27 is geweest, een Canadese F18:
globalnews.ca/news/1298351/canadian-cf...

Of nog een ander toestel is geweest.

La Bailaora | 01-08-14 | 18:15

Wim Venijn 18:07
Wat bazel je nou man, voor het eerst ging het vandaag van een leien dakje, gaat toch goed zo?

Terpen-tijn | 01-08-14 | 18:11

@Venter | 01-08-14 | 17:56
Bij een missile zal er een hele zij of onderkant beschadigd raken, niet zoals te zien is een lijn van gun fire op de vleugel die richting de cockpit wijst, tesamen met de gaten precies rond de cockpit. Andere delen zijn nagenoeg gunfire vrij, bv:
vipmedia.globalnews.ca/2014/07/mh17-so...

Je kunt nog heel veel andere foto's bekijken, waar je geen inslagen zult zien. Dat met het contrast van de cockpit:
lh4.googleusercontent.com/-I1n3OIHhoK...

En natuurlijk de guninslagen bovenop de vleugel die in de richting van de cockpit wijzen.

Kortom, het hele puzzelplaatje is bewijs voor gunfire, geen missile.

La Bailaora | 01-08-14 | 18:11

54321 | 01-08-14 | 18:00
Lol, nee.

Geluksvogel | 01-08-14 | 18:10

Iedereen heeft vermoedens, niemand weet iets zeker.
Wachten maar op de uitslag van het onderzoek, want die komt gegarandeerd.
Maar je zou wel gek zijn om iets uit te sluiten, Oekraine kan best schuldig zijn

Terpen-tijn | 01-08-14 | 18:08

La Bailaora | 01-08-14 | 17:52
Nou ja, keihard bewijs?
Die al dan niet aanwezig zijnde SU-25 vliegt in ieder geval veel te laag en te langzaam om een 777 op kruishoogte en kruissnelheid uit te lucht te knallen.

James St John Smythe | 01-08-14 | 18:07

Rutte heeft nog één week.
Experts houden een termijn aan van 3 weken na de crash.
Dit omdat de support van de bevolking en separatisten niet meer aanwezig is. En er geen bruikbare bewijs te vinden is.
Het is toch godgeklaagd hoe het eraan toe gaan.
Dat getreuzel, afwachten en geen daadkracht.

Wim Venijn | 01-08-14 | 18:07

Krokodillentranen van Timmerfrans
Onvermogen om snel en adequaat te reageren en de indetificatie gaat maanden duren door gebrek aan een DNA databank.
Dit is nu een argument om het nu te gaan opzetten.
Meer argumenten:
Snel misdaad op lossen
Snellere ontdekken van illigaliteit

TheNox | 01-08-14 | 18:05

@54321 | 01-08-14 | 17:53
Mooi gezegd, het is triest dat er mensen zijn die nog steeds geloven dat politiek aan waarheidsvinding doet.

toetanchamon | 01-08-14 | 18:03

@Boer in 020 | 01-08-14 | 18:00

De zaken die ik noem, zijn controleerbare feiten. Hoe ze met elkaar in verband staan, is een tweede.

54321 | 01-08-14 | 18:01

Een 777 is bijna net zo goed in een dog fight situatie als een JSF.

Pimp my Voortuin | 01-08-14 | 18:00

@Venter | 01-08-14 | 17:56

Je mag aannemen dat het onderzoeksteam OVSE het verschil kan zien...

54321 | 01-08-14 | 18:00

@54321
Imposant, uw graafwerk. En hopelijk niet waar. Als Putin bewezen onschuldig is, is de "zie je wel"-beer los... en dan mag hij álles doen. Prutswerk van het Westen...

Boer in 020 | 01-08-14 | 18:00

Als er werkelijk machinegeweersporen zouden zijn, dan moet dat afkomstig zijn van een (ander) vliegtuig.
Dan komt de Oekraine weer in beeld als verdachte, want de seperatisten hadden geen vliegtuigen en Rusland is echt zo gek niet om op Oekrains gebied te vliegen.
Om een hoax te vermijden, zeg ik niks meer, anders gaan de reageerdertjes weer zeuren om excuus.

Terpen-tijn | 01-08-14 | 17:56

@La Bailaora | 01-08-14 | 17:52

(Kogel) gaten hebben met de springlading te maken lijkt het volgens dit filmpie:
youtu.be/QQYkLLED6vI

Venter | 01-08-14 | 17:56

@mrXL | 01-08-14 | 17:50
Natuurlijk weet men wat er gebeurd is. Leugen na leugen wordt er verteld door de westerse pers:
www.youtube.com/watch?v=s9Z50GU3dj0

Zo zie je maar weer dat die 'prachtige' speech helemaal niet prachtig was. De Timmerfrans zou zijn excuses moeten aanbieden omdat ie mensen zonder reden thugs heeft genoemd.

La Bailaora | 01-08-14 | 17:55

Daar is tie weer:
Timeline, tweede update 1 augustus.
*
*

- 18-23 feb, Coup, Oekraiense neonazi regering in het zadel geholpen door de VS, gelekt gesprek Victoria "Fuck the EU" Nuland www.youtube.com/watch?v=9sF26aUUTGU

- 13 mei, Hunter Biden, zoon van vicepresident Joe Biden, in de raad van bestuur van Burisma, het bedrijf dat het contract heeft om naar schaliegas te boren in het Dnieper-Donetsk bassin. burisma.com/production/
www.washingtonpost.com/blogs/worldview...
Plaatselijke protesterende bevolking wordt weggebombardeerd terwijl er haast wordt gemaakt met het plaatsen van boorinstallaties. www.zerohedge.com/news/2014-07-25/comp...

- Eigenaar van Burisma, Igor Kolomoisky fel tegen een verzoening tussen Kiev en de Oekraiense Russen, dreigt met terroristische aanslagen. In april zet hij beloningen op het hoofd van gevangen rebellen. Kolomoisky runt de metaal- en gasindustrie in Oekraine, heeft een bank (PrivatBank) en bezit daarnaast een privéleger van huurlingen, compleet met BUKS, gelegerd in Oost-Oekraine. online.wsj.com/articles/ukraines-secre...
www.theguardian.com/world/2014/apr/17/...
www.dw.de/who-are-hunter-bidens-ukrain...

- juni: ooggetuigen beschrijven hoe Kiev commerciële lijndiensten gebruikt als menselijk schild voor militaire acties www.youtube.com/watch?v=aKKoKmUtQXE

-juni: 13 vliegtuigen verdwijnen tijdelijk van de radar in midden-Europa.
www.telegraph.co.uk/news/worldnews/eur...
Kamervragen hierover in het Duitse parlement (pdf): adam.curry.com/enc/20140720012844_1801...

-Juli: Tiendaagse militaire NATO-oefening in het Zwarte-Zee gebied, óók op de 17e. Daaronder valt ook het "monitoren van commerciële lijndiensten". www.reuters.com/article/2014/07/17/us-...

-15 juli: BRICS-summit, alle landen (waaronder Rusland) tekenen een overeenkomst voor het oprichten van de BRICS Development Bank die een einde moet maken aan de heerschappij van de petro-dollar. en.wikipedia.org/wiki/New_Development...

-17 juli: MH17 neergeschoten, minuten later geeft Kiev de rebellen de schuld. Binnen het uur neemt Kiev communicatie en radarmateriaal Air Traffic Control-MH17 in beslag, tot op heden niet vrijgegeven.

-MH17 vloog op 17 juli 300 km noordelijker dan gebruikelijk. Op 21 juli past FlighAware de online kaartjes met terugwerkende kracht aan waardoor het lijkt alsof alle voorgaande MH17 vluchten altijd de route van de 17e vlogen.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/07/... (comments)
www.zerohedge.com/news/2014-07-17/was-...
www.telegraph.co.uk/news/worldnews/eur...

-diverse ooggetuigen verklaren tegen de BBC dat er militaire jets in de buurt van MH17 vlogen. www.zerohedge.com/news/2014-07-27/mult...
Dit blijkt ook uit Russische radar www.zerohedge.com/news/2014-07-21/russ...

-Ondanks al het beschikbare materiaal (satelietbeelden, materiaal van de NATO-oefening), maakt de VS tot op heden niets publiek waaruit de schuld van de rebellen/Russen blijkt. Wel wordt een plattegrondje gepubliceerd met de "boog" van de "raket" ingetekend. Ook wordt gedreigd met sancties tegen Putin. Insiders vertellen journalist Robert Parry dat het VS-materiaal toont dat de BUK in handen was van Oekraine: consortiumnews.com/2014/07/20/what-did...

-rebellen bergen twee derde van de slachtoffers van de ramp met eigen materieel en mankrachten, in afwachting van de experts. Verlenen toegang aan onderzoekers die zeggen "onder de indruk" te zijn van hun inspanningen. www.bbc.co.uk/news/world-europe-284054...

-21 juli: Kiev beschiet treinstation en rails op de dag dat NL forensisch team aan de slag gaat

-22 juli: zwarte dozen 's nachts overhandigd aan Maleisië, dan richting Londen.

-23 juli: Geen bewijs voor manipulatie van de Cockpit Voice Recorder, een van de twee zwarte dozen. Recorder is 'met succes uitgelezen' en bevatte 'gegevens van de ongevalsvlucht', aldus Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV).
www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/art...

-24 juli: OVV: niet geknoeid met tweede zwarte doos. www.telegraaf.nl/binnenland/mh17/22893...

-24 juli: Oekraiense regering valt 'onder druk van financiele eisen IMF' www.globalresearch.ca/collapse-of-ukra...

-24 juli: Nederland besluit tot sturen van 40 ongewapende marechaussee naar rampgebied.

-Kiev houdt zich niet aan het staakt-het-vuren en begint offensief in de buurt van de rampplek, zodat werken onmogelijk wordt voor NL.

-27 juli: NL: geen militaire missie

-28 juli: verslaggever Max Seddon tweet ter plekke dat het Oekraiense leger geen enkele moeite doet om de rampplek veilig te stellen. twitter.com/maxseddon/status/49386744...
Geruchten dat het Oekraiense leger bewijsmateriaal vernietigt.

-28 juli: VS kondigt aan militaire hulp aan Oekraine te overwegen. www.zerohedge.com/news/2014-07-28/us-c...
De UK kondigt aan 1300 troepen naar Polen te sturen. www.dailymail.co.uk/news/article-27085...

-29 juli: vernietigende brief van Koude Oorlog kopstukken CIA, FBI, NSA en US Army aan Obama: "VS heeft geen enkel bewijs of intel laten zien, Washington's geloofwaardigheid staat op het spel, het amateurisme is stuitend." consortiumnews.com/2014/07/29/obama-sh...
www.zerohedge.com/news/2014-07-29/seni...

-1 augustus: woordvoerder van het officiële onderzoeksteam van de OVSE tegen CBC News:&#8232; wrakstukken vertonen sporen van "machine gun fire" www.youtube.com/watch?v=i11IXIIFwhg

-1 augustus: Nog altijd geen woord over de inhoud van de Cockpit Voice Recorder, die meer dan een week geleden succesvol was uitgelezen. Ook van de in beslag genomen communicatie tussen Kiev Air Traffic Control en MH17 is nog niets vernomen. Nog altijd geen satelietmateriaal of andere bewijzen overlegd door de VS.
*
**********************
*

Voorlopige conclusies:

=> Follow the Money

=> Wij doen er totaal niet toe en we kúnnen ook niets doen. De rest is theater.

=> Kiev, EU, NATO, VS zijn allemaal waardeloos gebleken wat onze eigen belangen betreft. En het was nou niet alsof we zo ontzettend veel vroegen: gewoon onze doden terug.

=> Het feit dat Kiev en de VS hun bewijsmateriaal nog altijd niet hebben vrijgegeven doet het ergste vermoeden.

=> Facts be damned, de VS krijgen hun Oekraiense schaliegas en hun oorlog toch wel, met of zonder “bewijzen”. En het maakt ook niets uit of Nederland het spelletje meespeelt of niet.

54321 | 01-08-14 | 17:53

@54321 | 01-08-14 | 17:35
Dat verhaal klopt met wat we zien op foto's van het vliegtuig. Sterker nog, die gun inslagen zitten dus op de vleugel ricthing de cockpit. De gunschoten zitten verder rondom de cockpit. Andere delen zijn vrijwel inslagvrij. Dat is keihard bewijs dat het vliegtuig door een gun van linksachter is beschoten, en wel gemikt op de cockpit.

Interessant is deze website, waar ze de delen aan het verzamelen zijn:
bellingcat.checkdesk.org/en/story/24

La Bailaora | 01-08-14 | 17:52

@54321: Bizar he? Het is echt geen wonder dat dat hele circus zo langzaam verloopt, heb er vanaf het begin niet in geloofd dat het zo simpel was als het had moeten lijken.

Maar kun je nagaan, boycotten zijn al toegezegd door de EU terwijl ze niet eens weten wat er precies gebeurd is, dat geeft toch wel aan door wat voor een idioten we geregeerd worden...

Ik hou m'n hart vast de komende 10 jaar, want lukt het niet linksom dan moet het rechtsom wel lukken.

mrXL | 01-08-14 | 17:50

@rara: we wachten af. Maar Ukraine hoeft niet te wachten met het vrijgeven van de radiogesprekken. Die hebben er belang bij om snel de dader te kunnen aanwijzen.

Pimp my Voortuin | 01-08-14 | 17:50

@ja,die dus: alles best maar niet Martin Vrijland.

Pimp my Voortuin | 01-08-14 | 17:48

In de eerste week van de aanslag en vlak na het WK had ik een klein beetje hoop op Nederlandse saamhorigheid. Dit gevoel is dankzij het beste Nederlandse kabinet sinds de 2e wereldoorlog weer volledig verdwenen. Visieloze amateurs zijn het. First World Problems &gt; 300 man 'elite' naar Mali...

First Contact | 01-08-14 | 17:48

@Pimp my Voortuin | 01-08-14 | 17:28
Alle betrokken onderzoeksteams wachten met dit soort informatie totdat de officiele onderzoeken klaar zijn.

rara | 01-08-14 | 17:48

deEik | 01-08-14 | 17:34 Wat ik vreemd vind , is dat er pas twee lichamen zijn geïdentificeerd van de lichamen die nu in Nederland zijn. Er zaten meerdere nationaliteiten in het vliegtuig. Dus op de rampplek moet al zijn vastgesteld dat de lichamen die nu in Nederland zijn Nederlanders waren , hoe kan dat dan ? De paspoorten waren tenslotte al verzameld en niet meer op de persoon zelf. Vreemde zaak. Google even op Martin Vrijland MH17.

ja,diedus! | 01-08-14 | 17:47

Hoezo Nederland soft?
Als we het doel maar bereiken. (lichamen weghalen, onderzoeken van de wrakstukken)
Juist goed dat de Russen helpen.

Terpen-tijn | 01-08-14 | 17:46

@miko: 28 februari 2014. Venezuela bestelt 12 patrouilleboten bij Damex (dat is de Damen Cuba). We lijken net fransen.

Pimp my Voortuin | 01-08-14 | 17:45

Nog maar eens, zoals Theodore Roosevelt eens zei: talk softly, but carry a big stick. Helaas hebben wij geen flinke stok. Hooguit een Spaans rietje. En zelfs dat is nog maar de vraag. En dan moeten we ook nog bereid zijn iemand pijn te doen. Wat volgens onze Goedmensen ethisch helemaal niet verantwoord is. Dus zou ik tegen onze mensen in oost Oekraïne zeggen: inpakken en wegwezen. Jammer, maar helaas....

Polletje Piekhaar | 01-08-14 | 17:42

@54321 | 01-08-14 | 17:35
OVCE moet zijn OSCE (= internationale naam voor OVSE)

54321 | 01-08-14 | 17:37

Pimp my Voortuin 17:28
Met klaverjassen is het soms verstandig om niet gelijk al je troeven uit te spelen.
Dan gok je op de laatste slag.

Terpen-tijn | 01-08-14 | 17:36

@GateKeeperNL | 01-08-14 | 17:31
Venezuela? 6 fregatten waarvan er drie op de wal staan. De nadere drie zijn uit 1977!!
Aruba zat gewoon fout met het arresteren van een diplomaat. Ingezien en de man laten gaan.
Er is nooit een schip van Venezuela richting Aruba gestoomd.
Dat halen die krengen amper.

miko | 01-08-14 | 17:36

Hehe dat werd tijd.

Brekend nieuws: officiële woordvoerder van het officiële onderzoeksteam van de OVSE (OVCE) vertelt tegen CBC News (=Canadese publieke omroep, geen alublog):
Wrakstukken vertonen sporen van "machine gun fire". www.youtube.com/watch?v=i11IXIIFwhg

Kwoots:

"very very strong machine gun fire, that has left these unique marks that we haven't seen anywhere else"

"We've also been asked, have we seen any examples of missile? Well no, we haven't. That's the answer."

Dus: wél sporen van machinegeweer, géén sporen van raket.

54321 | 01-08-14 | 17:35

Terpen-tijn | 01-08-14 | 17:20
Alleen 3 weken te laat.
Hij had er z'n eigen troepen de boel moeten laten doen.
Maar hij ontkent dat het Russische troepen zijn.
Wat let het ons dan om het dan maar zelf te doen.
De slappe Nederlandse houding zal ons fataal wezen.
Kijk maar naar Aruba, 3 Schepen van Venezuela en we capituleren al.

GateKeeperNL | 01-08-14 | 17:31

De crash site is volgens de Krant nog steeds in handen van de separatisten.

MoetDatNou? | 01-08-14 | 17:30

De echte daders zullen waarschijnlijk nooit gepakt worden.
Het is immers de schuld van Oekraine zelf..
Althans, dat probeert Poetin de bevolking wijs te maken.
Als de seperatisten echt schuldig zouden zijn, zou dat een deuk in Poetins imago zijn, dat zal die dus proberen te voorkomen en het verhaaltje stug volhouden.
De waarheid doet er ook niet toe, het gaat erom wat de Russen zelf geloven.
Dat is dus Poetin en zijn medewerkers die de media beheersen.

Terpen-tijn | 01-08-14 | 17:30

Weer een persco over hun bewijs van onvermogen.
Hoeveel komen er nog, voordat ze daadwerkelijk iets gedaan hebben?
Tot nu toe is het alleen de Maleisische premier die zaken voor elkaar heeft gekregen.
Zoals de zwarte dozen, lichamen terug en toegang tot die site.

Wim Venijn | 01-08-14 | 17:28

Toch vind ik het apart dat er na 2 weken nog geen enkel hard bewijs gekomen is waaruit blijkt dat de opstandelingen of Putin zelf het gedaan heeft. Bizar. Gesprekken van de toren... mogen we niet horen. Cockpit voice recorder... idem dito. USA satellietfoto's... alleen een luchtfoto met een paar strepen erop getrokken. Als ze echt een smoking gun hadden, hadden we het echt wel gehoord. maar de kamer weet het zeker. Rusland aanpakken en weg met ons (onze economie, onze bedrijven).

Pimp my Voortuin | 01-08-14 | 17:28

Was MH 17??
*verder gaat met zuipen*

miko | 01-08-14 | 17:25

De teams gaan zich verplaatsen naar een dorp gecontroleerd door het Oekraiense leger. Dit is het grootste verschil. Zo hoeft men niet meer door de frontlinie gezien de crashsite ook grotendeels gecontroleerd wordt door het Oekraiense leger.

flame_me | 01-08-14 | 17:22

Ik wil van (P)Rutte maar één ding horen :
"We've got all victims back.."
Maar dat ga ik niet te horen krijgen..
Helaas.

Wijze uit het Oosten | 01-08-14 | 17:22

Goeie zaak om die Russen erbij te halen, Poetin moet nu wel orde op zaken stellen, de hele wereld kijkt mee, nu is het ook echt zijn pakkie an en zal die zijn best doen.
Kan die weer lekker goeie sier maken met zijn propogandamachine.

Terpen-tijn | 01-08-14 | 17:20

Maar de schuldigen (altijd dronken halfrussische seperatisten) worden in ieder geval kei-en keihard aangepakt!

eerstneukendanpraten | 01-08-14 | 17:20

Vanaf dag 1 dacht ik al - stuur een Marineschip naar de Zware Zee, en haal met een luchtbrug onze landgenoten terug. Er gaan veel verdrietige mensen een lege kist begraven.. En idd - 2 weken lang geklungel en gepruts en 2 (!) geïdentificeerde lichamen.

Arme nabestaanden, het zal je familielid zijn.

harry21 | 01-08-14 | 17:19

Tuurlijk. De crash site is in het geheel niet gecontamineerd. Alles in prima conditie. En de inboorlingen werken ontzettend mee.
En als je dat gelooft heb ik een toren te koop in Parijs.

crisiswhatcrisis | 01-08-14 | 17:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken