Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. De rokende puinhopen rond #MH17

polizeikunduz.jpg TKTV. De Kamer wordt gebriefd over de traag verlopende, chaotische onderzoeksprocessen rond MH17. Het vliegtuigwrak is een geopolitieke paarse krokodil aan het worden: "Ja maar hij ligt daar." Ja, hij ligt daar ja, maar we komen er niet bij. Voor de derde dag op rij hebben de onderzoekers rechtsomkeert gemaakt omdat de rampplek onbereikbaar is vanwege hevige gevechten in het gebied, een strijd die - naar verluidt - al 1129 burgerdoden heeft gekost. RTL Nieuws loopt er overigens wél gewoon rond. Moskou wil dat de VN naar de rampplek gaat voor onderzoek, want die vertrouwen de afspraken van NL en AUS met de Oekraïense autoriteiten niet. In Nederland is Omtzigt weer eens de enige die de politieke spelletjes van Rutte doorziet: het CDA wil opheldering over gemaakte afspraken met de niet per se betrouwbare Oekraïense regering (hier, president Porosjenko in legeruniform met een hele grote langeafstandsblaffer op een foto van gisteren). Omtzigt wil dat het opgestelde verdrag niet alleen door Kiev, maar ook door de Kamer wordt geratificeerd - zoals dat parlementair gebruikelijk is bij (internationale) verdragen, zeker zoals in dit geval met de inzet van MILITAIRE politie. Waarschijnlijk heeft de Kamer ook vragen over de stilletjes ingebrachte suggestie van de regering dat de Marechaussee toch 'licht bewapend' moeten worden met handvuurwapens: dat klinkt als een potentiële provocatie op de heup - zeker als je te maken hebt met edgy separatisten die belaagd worden door legertroepen. Onbewapend is rationeel verdedigbaar, en zwaarbewapend maakt je fysiek verdedigbaar, maar lichtbewapend klinkt als een gevaarlijk poldervoorstel. Ook opvallend is dat het kabinet net doet of dit een missie is van het Ministerie van V&J van Opstelten, en we MinDef Hennis nog amper gezien of gehoord hebben terwijl het toch echt, nogmaals, om MILITAIRE Politie gaat die in het gebied aanwezig is. Aanwezig in de Kamer: Dick Schoof van de NCTV, "een topambtenaar" (?) van BuZa, de korpschef Nationale Politie en Commandant der Strijdkrachten Tom Middendorp. Live twitterverslag cq teruglezen wat er gezegd is dankzij @JWNavis na de breek. UPDATE Voor alle complotdenkers. Transcript van de briefing van vanmiddag, in 65 kantjes .docx.

Reaguursels

Inloggen

Vanochtend hoorde ik dat de twee leiders van de rebellen met de Noorderzon zijn vertrokken. richting moskou of zo.
De grootste ratten verlaten als eerste het zinkende schip.

mallekater | 29-07-14 | 09:02

Zeg, Geenstijl, moeten jullie nou niet eens een keertje los gaan op de Oekraïne, die door blijft vechten en die nu al voor de derde dag op rij voorkomt dat onze onderzoekers bij het vliegtuig kunnen.

Oh, wacht, dat past niet in het propagandaverhaal. Die oorlog met Rusland komt er wel.

TheEgg | 29-07-14 | 08:08

Duurt trouwens wel lang hé met die zwarte doos.

vansuyle.com | 29-07-14 | 01:10

Het is toch wel belachelijk hoe een Generaal met veel slikken,uh eh uh moet uitleggen dat ingrijpen niet mogelijk is.Dit doet hij echt met vele tegenzin dat kan je echt merken,hij schaamt zich ook lijkt het.
nos.nl/video/680477-commandant-der- strijdkrachten-brieft-kamer.html
hier heb ik het over.

ron78 | 28-07-14 | 23:45

@Pierre Tombal | 28-07-14 | 20:03
Hij vloog volgens flightradar24.com 490 knopen (907 km/uur). Meest logische lijkt dat hij aan de rechtervoorkant geraakt is vanuit het vliegtuig gezien. Zware deel cockpit wordt dan grotendeels afgeremd en valt bijna loodrecht, middendeel met motoren en staart vliegt er voorbij wat ook verklaart dat zoveel slachtoffers nog op die laatste locatie gevonden zijn.
.
ben kokhals | 28-07-14 | 19:30
Old_Spice | 28-07-14 | 21:46
Ik ben best kritisch en wil de waarheid boven tafel en heb zeker zorgen over of dit wel gebeuren gaat en zeker twijfels of we eerlijk geinformeerd worden, echter ...
.
Als je niet begrijpt dat de kans vrij groot is dat dit gePhotoshopt is (let maar op die Duitse helmpjes) dan ben je toch ook wel naief. Dat filmpje van die kinderen zegt me ook niks. Pubers. Er zijn honderden filmpjes van pubers in Nederland (dit weekend nog iets voorbij zien komen met ISIS vlaggen), toch zegt dat gelukkig niks over onze regering.
.
Ik denk dat we er wijs aan doen om heel kritisch naar de feiten te kijken, maar je maakt jezelf belachelijk als je de andere kant van het verhaal wél zomaar zonder kritische blik gelooft. Ze manipuleren van 2 kanten zoveel mogelijk mensen. Eigenlijk zou je die Nazi-toestanden alleen als 'waarheid' moeten brengen als je minimaal 2 onafhankelijke bronnen hebt. Laat je toch niet voor de gek houden, door beide niet. En til een paar zonnepanelen op je dak en los je huis af, anders houden ze (banken-, energiepipo's) macht over je en blijft het lonen om oorlog te voeren.

Watching the Wheels | 28-07-14 | 22:34

@ben kokhals | 28-07-14 | 19:30
Mongolen hou je altijd. Maar ik denk dat het voeren van positieve propagande (anti-geweld) zeker zin heeft. Met name als we dat vooral met elkaar delen.

More Than Happy | 28-07-14 | 22:01

Dit zijn nou de mensen waar de EU en de VS achterstaan. Dit is Kiev, dit zijn soldaten van Kiev die begraven worden.
twitter.com/SPB_citizen/status/493043...
We steunen fout volk.

Old_Spice | 28-07-14 | 21:46

@Watching the Wheels | 28-07-14 | 18:34
Dat is niet geheel onverklaarbaar. MH17 vloog met een snelheid van grofweg 933km/u en hoe ver de verschillende delen komen hangt dan ook af van de hoeveelheid wrijving ze veroorzaken. Als je zaken als wind buiten beschouwing laat komt dat er op neer dat een (fictief) element dat geen wrijving veroorzaakt als eerste de grond zal raken, en tevens de grootste afstand heeft afgelegd, op een kleine 12km van het inslagpunt ligt. Helemaal blind hoeven we daar denk ik niet op te varen, want los door de lucht vliegende motoren is iets dat vaker is voorgekomen (onder andere Bijlmerramp) en daar weten we dus zeer zeker iets van.</p>

<p><br>
Zo'n raket vliegt overigens niet in een rechte lijn op het doel af, maar doorgaat diverse koerscorrecties terwijl hij door de radar vanaf de grond tot op enkele honderden meters van het doel wordt geleid. De raket gaat vanaf dat punt autonoom verder en dat deze dan aan een specifieke kant van het vliegtuig zijn dodelijke lading los laat lijkt me eerder iets van kans dan dat je er een baan richting waar de raket vandaan kwam aan zou kunnen afleiden.

Pierre Tombal | 28-07-14 | 20:03

More Than Happy | 28-07-14 | 18:58 "Laat zheel goed zien wat we moeten doen met de oorlogszucht van -Kiev- die Amerikaanse bloedzuigers."
.
Inderdaad, die Oekraïnse Mama's pikken het niet langer. Donder maar op met je oorlog zeggen de tegen euro-Kiev. Andere Mama's kunnen er helaas niet genoeg van krijgen. Zie maar eens hoe ze hun kinderen africhten: www.youtube.com/watch?v=fY_cGkbuh90#t=... Dat komt ook hierheen, de spin off van die onnodige- en rampzalige oorlog. Want "its all stops out to get Russia shooting. (…) Either way, this has gone to the very extreme and unless Europeans get off of their collective arses, it will be YOU dying for the Yanks, not the Yanks, on the fields of Russia." (citaat Mat Rodina, 14.06.2014)

ben kokhals | 28-07-14 | 19:30

@ben kokhals | 28-07-14 | 18:02
Wat een prachtig filmpje. Laat zheel goed zien wat we moeten doen met de oorlogszucht van -Kiev- die Amerikaanse bloedzuigers.

More Than Happy | 28-07-14 | 18:58

@trip666 | 28-07-14 | 16:19
"Waarom laten ze dat gebied niet met rust en aansluiten bij Rusland? "

Omdat Oekraine dat gebied al heeft verkocht aan Burisma (bedrijf van Biden en Kolomoyski, de man met de BUKs), dat daar naar schaliegas mag boren.
#huid #beer

En dat kan natuurlijk niet als de bevolking daar zelf iets over te zeggen krijgt.
#geschoten

54321 | 28-07-14 | 18:58

@Pierre Tombal | 28-07-14 | 17:41
Jeroen Akkermans heeft veel foto's gemaakt die zouden bewijzen dat het toestel vooral aan een bepaalde kant zou zijn geraakt. Ondersteunt dit de vermeende positie van afschieten? Daarnaast zijn staart en middenstuk verder naar het oosten terecht gekomen dan de cockpit, ze zijn dus als het ware de cockpit voorbij gevlogen. Wat dat betreft klopt het filmpje van NOS dus nog niet helemaal, omdat zij suggereren dat alles zich al op grote hoogte zou hebben verspreid. Logischer lijkt dat pas op lagere hoogte middenstuk en start van elkaar gescheiden zijn zoals 'Feijnman' stelde.

Watching the Wheels | 28-07-14 | 18:34

"De Kamer praat maandag en dinsdag met het kabinet over het besluit om de huidige onbewapende missie stap voor stap uit te breiden." (De Telegraaf)
.
Houdt men ook rekening met dit bericht? (27.07.2014) "According to our information, the Nazis of the Kiev Junta are planning to conduct a major terrorist act in the next several days. Or a series of terrorist acts. On the territory of Ukraine. For the past several days, Messr. Avakov [die beschuldigd is van "the use of prohibited means and methods of warfare"] and his assistant Shkiryak [Zoryan Shkiryak] have been conducting preparation for this in the mass media. The goal of this is to blame the terrorist acts on Russia and to introduce a regime of total dictatorship on the territory of Ukraine. The maximum goal is to create the conditions for a NATO military intervention, and of the Polish-Lithuanian contingent in particular." vineyardsaker.blogspot.com/2014/07/war...
Voor het bredere perspectief: op 23 juli jl heeft de Oekraïnse president Poroschenko, hier in trendy werktenue voiceofrussia.com/radio_broadcast/2529... en volgens de Duitse regeringsadviseur Christoph R. Horstel "a deeply criminal person," van de ramp misbruik gemaakt om een decreet uit te vaardigen voor algehele mobilisatie, wat de woede heeft opgewekt van menig burger www.youtube.com/watch?v=J_R9-LCwd54 Dit was op dezelfde dag dat die Kiev-Nazis een wetsvoorstel indienden om weer over nucleaire wapens te beschikken en.ria.ru/military_news/20140723/19115... Johan Bäckman (doctor sociale wetenschappen, universiteit van Helsinki): "The Ukrainian fascists have been the most dangerous element that all the European extremists have been for a long time... they have threatened to mass murder Russians with nuclear weapons." Zeker nu de aanwijzingen steeds sterker worden dat de ware schuldigen van de ramp in Kiev en Washington zitten www.zerohedge.com/news/2014-07-27/mult... groeit er het risico dat het snel uit de hand kan lopen www.paulcraigroberts.org/2014/07/26/wo...

ben kokhals | 28-07-14 | 18:02

Gisteren voor het eerst een objectief verhaal over de ramp op NOS Journaal, hier te zien nos.nl/uitzendingen/20149-nos-journaal... vanaf 11:43. De enige aanmerking daarbij is dat er een locatie wordt gegeven van waar de raket vermoedelijk (wat ze er dan weer wel netjes bij vertellen) is afgevuurd. En laat dat nou net het belangrijkste element zijn om ook maar te kunnen beginnen met een schuldvraag. Want de opgegeven locatie is helemaal niet zo logisch als je meeneemt dat deze vrijwel op de maximale afstand ligt dat de SA-11 raket kan afleggen en dat ook het radarbereik niet heel veel groter is, plus dat het afvuren van een raket vanaf een zelfstandige unit (TELAR) helemaal niet zo gemakkelijk zou zijn terwijl ze even grof gerekend in 20 seconden schietklaar moeten zijn geweest vanaf dat MH17 binnen radarbereik kwam. Als ze daarentegen 75 kilometer verder naar het westen hadden gestaan, zouden ze 5 minuten de tijd hebben gehad. Alleen zitten daar niet de separisten, maar het regeringsleger. En die hebben met 100% zekerheid wel degelijk een complete BUK installatie.

Pierre Tombal | 28-07-14 | 17:41

Als dan straks blijkt dat het toch Oekraïene was die MH17 neerhaalde, komen er dan ook sancties tegen de VS?

vansuyle.com | 28-07-14 | 17:23

Pimp my Voortuin | 28-07-14 | 17:16
Al die NGO's drijven op subsidie. Dus valt er niets anders te verwachten.

Graaf van Egmont | 28-07-14 | 17:22

@watching wheels: Organisaties als AzG bedrijven helaas ook politiek. Lees bijvoorbeeld dit: mediawerkgroepsyrie.wordpress.com/2013...
De N in NGO staat steeds vaker ter discussie. Dat maakt het lastig.

Pimp my Voortuin | 28-07-14 | 17:16

@Pimp my Voortuin | 28-07-14 | 16:20
Dat ze een gemeenschappelijk leger niet inzetten langs de grens met Rusland is nog voor te stellen. Vraag is dan wel 'waarom tuig je zo'n leger uberhaupt op?'. Maar ...
.
Waarom is er geen Europees Rode Kruis achtige organisatie, een Europese Artsen zonder Grenzen, gewoon een NIET miltaire hulpverleningsorganisatie die gewoon over ter wereld kan worden ingezet om te HELPEN en waar geen dreiging van uitgaat voor wie dan ook, waarom tuigen ze zoiets niet eerst op?

Watching the Wheels | 28-07-14 | 16:52

@lady blabla: ja, die staan voor de EU te paraderen. Zonder dat ons iets gevraagd is toch een EU leger voor deze economische samenwerkingsclub.

www.youtube.com/watch?v=lDyoAAJlmbw

Pimp my Voortuin | 28-07-14 | 16:20

Het lijkt er op dat separatisten terrein aan het verliezen zijn. Het is inderdaad bijna weer niet te geloven dat de crash site nu van groot tactisch belang is en de speerpunt van de Oekrainese aanval om Donetsk van Lugansk te scheiden.

Ik heb een aantal filmpjes zitten kijken waar de gevolgen van de bombardementen van de Oekrainese regering op te zien zijn. Waarom laten ze dat gebied niet met rust en aansluiten bij Rusland? Dat is wat de mensen daar in grote meerderheid willen. Nu zetten ze een leger in met veel burgerslachtoffers. Die wonen niet in Kiev...

Als mij iets duidelijk wordt op die filmpjes is dat de mensen daar ter plaatse Kiev elke dag meer haten en heel erg duidelijk met de vinger naar Kiev wijzen voor alle burgerslachtoffers die er vallen. Er komen ook andere geluiden vandaan: "Omdat jij zo nodig soldaatje moest spelen is mijn kind dood". Maar er is niemand die het Oekrainese leger binnenhaalt met bloemen. Dat zegt m.i. al genoeg. Donbass is al eeuwen onderdeel van het Russische rijk met etnisch russische mensen die - zeker sinds de Tweede Wereldoorlog - nadrukkelijk niet bij de Europese Unie willen horen. Zelfbeschikkingsrecht, nu.

trip666 | 28-07-14 | 16:19

54321 | 28-07-14 | 15:57:Politieke poppenkast2.0

hebbuh | 28-07-14 | 16:09

Is er al ein europees leger?

lady blabla | 28-07-14 | 16:08

54321 | 28-07-14 | 16:01
En het grappige is, die Kolomoyski is een jood. Als die man inderdaad MH17 neergehaald heeft, en de Svoboda nazi's erachter komen dat ze gebruikt zijn door een jood, dan vliegt het westen van Oekraïne ook in brand.

vansuyle.com | 28-07-14 | 16:08

@Pimp my Voortuin | 28-07-14 | 15:50

O ja, die Kolomoyski die zijn eigen leger heeft, inclusief BUKs die in de regio gestationeerd zijn...

54321 | 28-07-14 | 16:01

@hebbuh | 28-07-14 | 15:48

Ja, gezien die 10-daaagse NATO oefening "BREEZE 2014" boven de Zwarte Zee zou de VS enorm veel surveillance-materiaal moeten hebben van wat er met MH17 is gebeurd: "The U.S. Army has revealed that the 10-day exercise involved 'commercial traffic monitoring'."

Toch gek dat ze daar nou helemaal *niets* van naar buiten hebben gebracht. Daar moet toch genoeg tussen zitten waarmee de schuld van Rusland onomstotelijk kan worden bewezen?

54321 | 28-07-14 | 15:57

Schaliegas. Henk Kamp zit nog steeds stiekem te dubben hoe hij het bij ons door de strot kan pompen. Maar in Oekraine zijn ze eruit. De grootste voorraden bevinden zich – hoe kan het anders – in het oosten van het land. Bijvoorbeeld bij Slavyansk. Dat is lastig, want daar wonen separatisten. Dus wat gebeurde er na de coup in Kiev? Slavyansk werd drie maanden lang getracteerd op bombardementen. Tot het verzet daar was gebroken. En wat gebeurt er nu? Onder bescherming van militaire spierballen zijn werknemers van een olie- en gasboer druk bezig met het aanleggen van boorinstallaties en randapparatuur. Protesten van de burgerbevolking? Niet aan te raden. Aantasting van het milieu? Schijt aan.
Wie een beetje thuis is in deze serie zal geen moeite hebben de naam van die olie- en gasboer in te vullen. Juist. Burisma. Van Oleg Kolomoyski. Plus ... Hunter Biden. De zoon van. Kijk, dat is nog eens doorpakken. En aangezien de hut van Oleg en Hunter, met op de achtergrond ergens de Nederlandse NV Eaglestone, alle rechten op dit gebied in bezit heeft in de regio Dnjepr Donets, de Karpaten en Azov-Kabin (vgl. het Azov Bataljon) kunnen die sympathisanten van Vlad daar alvast hun borsten nat maken. Het is allemaal nog treuriger dan we al dachten. En het eind is nog niet in zicht.

Pimp my Voortuin | 28-07-14 | 15:50

Oekraïense websites beweren dat Shaktarsk gevallen is. Beelden van rebellen laten een ander beeld zien: rusvesna.su/news/1406511933&usg

vansuyle.com | 28-07-14 | 15:49

Rebellen bieden amnesty aan Oekraïense soldaten die zich vrijwillig overgeven: rusvesna.su/news/1406539597
.
On the introduction of measures to be applied to
voluntarily surrendered soldiers
Ukrainian Armed Forces
.
Recently, in the armed forces of Ukraine has been a sharp increase in the number of military, unwilling to continue fratricidal war against its own people and refuse to comply with the criminal orders of their commanders. These soldiers exposed to different genera of punishment by their commanders, and strong-arm tactics of the Nazis until extrajudicial executions, however, do not give up militia forces DNR, fearing reprisals by the latter. Guided by considerations of humanity in the name to stop the bloodshed and save the lives of Ukrainian soldiers forcibly directed into the zone fratricidal slaughter.
.
ORDER:
.
1. All commanders and fighters militia forces DNR not to open fire on groups or single Ukrainian military forces, raise the white flag, or has indicated its intention to surrender otherwise. After disarmament and inspection for weapons, such persons pass through its military orders, to focus on the special collection points for delivery to the deep rear under guard. Those persons assigned the status of "prisoners of war".
.
In accordance with the Geneva Agreements "On rules of engagement," the Additional Protocols thereto, such persons are provided with food and medical assistance if necessary. They prohibited to use executions, torture and humiliation. Violation of this paragraph shall be a military offense and shall be punished, but the law of war.
.
2. All above mentioned persons to take on the account and send the information about them in the militia headquarters DNR to determine their future location of one of the three schemes on the basis of personal choice. Persons who voluntarily laid down their arms and surrendered to the militia forces captured the DNI, and have not committed serious crimes during combat operations in Novorossia can:
.
- Return to their families in Ukraine;
- Join the militia DNR;
- Be sent to the territory of Russia as a time-internee (Option: refugee).

Defense Minister
Commander of the host
People's Republic of Donetsk
Colonel I. Gunmen

vansuyle.com | 28-07-14 | 15:42

Ja, de situatie is er een stuk beter op geworden nu die separatisten weg zijn en de soevereine staat Oekraïne weer de scepter zwaait.
Oh nee, wacht...

Geenstijlfiguur | 28-07-14 | 15:41

@vansuyle.com | 28-07-14 | 15:31

Inderdaad opmerkelijk dat de VS het niet hebben ontkend, en in tegendeel, schoorvoetend hebben toegegeven dat ze "niet kunnen uitsluiten" dat het vliegtuig is neergehaald door de Oekraiense kant.

54321 | 28-07-14 | 15:39

Zet de NOS expres het geluid van de antwoorden en het gedraai zo onverstaanbaar zacht?

Premier Trutte | 28-07-14 | 15:38

@"Afspraken maken met Kiev?? Kiev zelf is nog steeds een verdachte in deze zaak.
sjipsknippert | 28-07-14 | 14:52"
@Terpen-tijn | 28-07-14 | 14:55

Ja maar dáár moeten we geen vragen over willen stellen met z'n allen.
De Oekraïense regering, die ons van begin tot eind heeft tegengewerkt, die bewijsmateriaal achterovergedrukt, die steeds begint met aanvallen op het moment dat NL serieus onderzoek wil gaan doen, die rails bombardeert etc etc, díe regering is onze bondgenoot [NL hartje Kiev! Kiev is liev!].

Of hebben we er soms voor niets 11 miljard ingestopt? Niet toch? Hebben we ze soms voor niets aan de macht geholpen? Dacht het eventjes van niet! Duidelijk dat ze zich nu echt énorm verplicht aan ons voelen, ja toch niet dan?

54321 | 28-07-14 | 15:37

@ dirkieeee | 28-07-14 | 14:26

Wordt een goedkope vlucht, binnen bereik van Stingers...

Dizzydent | 28-07-14 | 15:32

Rusland heeft ook inspecteurs rondlopen bij MH17, en een met goede reden: mocht het Oekraïense leger het onder de voet dreigen te lopen dan staan daar binnen de kortste keren Russische soldaten om de crashsite veilig te stellen. De Russen hebben reed aangetoond met hun radar en satellietbeelden dat Oekraïne MH17 neerschoot - het bewijs werd door niemand betwist - dus ze gaan het echt niet toelaten dat de crashsite wordt vernietigd. Er staan miljarden op het spel plus duizenden mensenlevens.

vansuyle.com | 28-07-14 | 15:31

Wil iemand ook vragen naar de meteorologische rapporten want dat zou de basis zijn voor een koerswijziging. Het verhaal werd direct ontmanteld door een directeur van Malaysian Airlines: “There were no reports from the pilot to suggest that this was the case”.

Pimp my Voortuin | 28-07-14 | 15:31

@Ars Vivendi | 28-07-14 | 15:01
U moet mij nu niet de zwarte piet toespelen omdat ik dezelfde bewoording gebruik als die zwerte klaagneger.
Hoewel ik van huis uit superracistisch ben heb ik mijn opmerken geenzins racistisch bedoeld. Het had best gekund hoor maar het was simpelweg niet ter sprake.

wakkere_nederlander | 28-07-14 | 15:31

Gestelde vragen:
Waarom moeten er kisten wodka mee op missie. (oempf)
112 werkt daar niet. Wat is het alternatieve nummer?
Heerlijk, zo kennen we de politici weer.
Ondertussen wordt er rond de site flink geraust, daar gaat dus voorlopig niemand heen.

Eppo | 28-07-14 | 15:31

Terpen-tijn | 28-07-14 | 15:20
Denk denk.
Hoe logisch is het als Oekraine dat vliegtuig heeft neergeschoten?

Ehh... net zo logisch als toen ze het vorige keer deden bij een Russisch passagierstoestel?

Flatulent | 28-07-14 | 15:28

GateKeeperNL | 28-07-14 | 14:53

Inderdaad heel raar om dat te doen tijdens een door hun eigen president toegezegd staakt-het-vuren en ook nog eens op het moment dat er bijna 100 man klaar staan om het gebied, met toestemming van de separatisten, binnen te gaan.

En nog raarder om de hele aanval daarna glashard te ontkennen.

Flatulent | 28-07-14 | 15:26

@GateKeeperNL | 28-07-14 | 14:36
Zelfs de zelfde dag of week dat hij werd geinstalleerd als hoge pief, respect toen al..

mokkokhe | 28-07-14 | 15:22

Heeft iemand al gevraagd waar de audio en radarbeelden van de dienstdoende luchtverkeersleiding zijn,en hoe het komt dat Timmermans zonder enig bewijs mensen voor van alles uit mag maken,en een burgemeester iemands dochter openlijk mag bedreigen zonder af te treden?

hebbuh | 28-07-14 | 15:22

Denk denk.
Hoe logisch is het als Oekraine dat vliegtuig heeft neergeschoten?
Want 1 ding is duidelijk, diegene die op de knop drukte had geen idee waar die op schoot. Hij dacht dat het een vijandelijk toestel was, niet meer of minder.
Waren er op dat moment al vliegtuigen van Rusland gesignaleerd? Nee. (zo gek zijn die Russen ook weer niet)
Hadden die sepreatisten dan zelf vliegtuigen? Nee.
Oekraine zou altijd denken dat het hun vliegtuig was die daar vloog, ook al waren ze niet zeker van de indentiteit.

Terpen-tijn | 28-07-14 | 15:20

zozo. Van Tongeren weet al wie het gedaan heeft. Samenwerken met mogelijke daders noemt ze alleen de separatisten.

Pimp my Voortuin | 28-07-14 | 15:20

Lijkt mij verstandig om te wachten tot het ter plaatse uitgeraasd is. In tegenstelling tot wat beloofd was gaat Oekraïne toch een offensief inzetten.
Na dit soort beelden zullen er weinig happig zijn om mensen te sturen alleen om een berg schroot te beveiligen.
(NSFL warning)
www.youtube.com/watch?v=Ylr0wVO4t_k

Eppo | 28-07-14 | 15:15

Van het enige echt onafhankelijke krantje in Rusland zijn al 4 journalisten vermoord.
Rara wie deed dat?
Open your eyes&gt; Poetin is een killer.

Terpen-tijn | 28-07-14 | 15:11

Volgens mij zit er in Nederland nog een aantal gasten van Korps Commandotroepen die ongeduldig zitten te wachten om daar een alles te beveiligen !!!
Haal toch verdomme eens uit Rutte !!! " ik zal niet rusten " ik hoor het hem nog zeggen ..... Jankregering !

Enkelbijter | 28-07-14 | 15:06

Denk dat Obama en de rest nog wat troefjes achter de hand houdt kwa bewijzen en aanwijzingen.
Insiders, zoals onze regering weten ze wel, het uitspelen ervan is een kwestie van tijd.
Rusland zal maar 1 ding geloven, Oekraine is schuldig en anders is het een leugen. Het westen kan tigduizend bewijzen aanvoeren, zolang Poetin baas is over (bijna) alle kranten, maakt hij zich geen zorgen.
Ondanks het feit dat ze officieel niets te zeggen hebben over de seperatisten, zijn die bij voorbaat onschuldig.
Toch wel lachwekkend die Poetin.

Terpen-tijn | 28-07-14 | 15:03

kweethetooknietbeter | 28-07-14 | 14:59
Omdat poetin meer troepen, wapens en materieel over de grens laat donderen dan Rotterdam in een dag kan verwerken.
Oekraïne wil ze nu terugslaan voordat het te laat is.
De ramp plek wordt puur als een kans kaart gezien voor beide partijen en de Nederlandse overheid vindt dat prima.

GateKeeperNL | 28-07-14 | 15:03

@miko | 28-07-14 | 14:59
Waarom? Omdat het bewezen werkt? Waarom zijn de tanks verkocht en JSFs gekocht en al jaren met de kaasschaaf bezuinigd? Lijkt me nou ook niet slimme zetten... als leek.

Misschien wel goed om er 's een militair neer te zetten.

Smuts | 28-07-14 | 15:02

@miko | 28-07-14 | 14:59
Ik heb ook een lieve moeder, maar ondanks dat mag ik nog steeds geen hulpklaas van Joris worden....
Hoor je mij huilen?

necrosis | 28-07-14 | 15:02

Nee nee. Kiev maakt smerig gebruik van het vacuum dat rondom die plek is ontstaan. En dat is weer een mooi staaltje naieviteit van RutteFransPlashaard. Putin is echter nog steeds de 'enabelenden' ( (c) Annabel) gore kleautzak.

Koettoerk | 28-07-14 | 15:02

Als meneertje Timmermans eerst een jankgezicht op gaat lopen zetten tijdens de VN raad , dan nu ook je woorden nakomen ! Ze moeten dat leger van Oekraïne eens een halt toe roepen , en de VN de experts laten beveiligen ... Wat ga je daar zoeken met een handgeweer " Side arm " .... Is het zelfde als Helmond Sport tegen Real Madrid ... Ook een niveau verschil waar je u tegen kunt zeggen .... Rutte wordt eens wakker man , en kom eens onder die steen vandaan

Enkelbijter | 28-07-14 | 15:01

Sommige burgers zijn blijkbaar veel meer waard dan anderen.
@wakkere_nederlander | 28-07-14 | 15:00

Da's er één van Quincy!

Ars Vivendi | 28-07-14 | 15:01

@gatekeeper: als dat hun prioriteit is voor die paar km2... Blijkbaar kan NL ze niet overtuigen op even de wapens neer te leggen.

Pimp my Voortuin | 28-07-14 | 15:00

'Het westen (Nederland) zou wel gek zijn om Oekraine als schuldige bij voorbaat uit te sluiten.'
@Terpen-tijn | 28-07-14 | 14:55
Oekraïne heeft deze aanslag mede mogelijk gemaakt.
Burgerluchtvaart = menselijk schild.

Ars Vivendi | 28-07-14 | 15:00

1129 burgerdoden offeren om het bewijs op een aanslag op 298 burgerdoden veilig te stellen.
WTF?
Sommige burgers zijn blijkbaar veel meer waard dan anderen.

wakkere_nederlander | 28-07-14 | 15:00

(Ruski heeft nog zo'n 8000 stuks liggen). Dan is de hele wereld kapot.
KlunsJohannus | 28-07-14 | 14:49

Misschien is dat uiteindelijk wel het beste voor de beschaving die dankzij de elite en andere machtswellustelingen de mensheid nog steeds in deze primitieve toestand houdt. Wel jammer voor de aarde en de flora en fauna zelf, die wel naar haar oorspronkelijke natuur leeft.

XaleX_2 | 28-07-14 | 15:00

@GateKeeperNL | 28-07-14 | 14:53
Waarom juist nu is de vraag. Waarom wachten ze niet 3 weken? Er waren toch afspraken gemaakt?
.
Waarom laten ze geen drones overvliegen om foto's te maken en te zoeken naar de stoffelijke overschotten?
.
Waarom wordt die treinwagon met persoonlijke bezittingen niet opgehaald?

kweethetooknietbeter | 28-07-14 | 14:59

@necrosis | 28-07-14 | 14:55
Ach Hennis heeft een lieve moeder. Misschien daarom het voordeel van de twijfel en zo.
nee zonder gekheid ik zie een exmilitair niet zitten.
Uhm was zeker een goede aanvoerder maar een minister moet iets verder van de materie af staan.
Z

miko | 28-07-14 | 14:59

"Hoe gaan we de nabestaanden uitleggen als we niet alle lichaams-delen terug krijgen"
Simpel. Je stapt op as dat gebeurt, lutsers.
Kom je beloftes na.

GateKeeperNL | 28-07-14 | 14:58

Het westen (Nederland) zou wel gek zijn om Oekraine als schuldige bij voorbaat uit te sluiten.

Terpen-tijn | 28-07-14 | 14:55

@miko | 28-07-14 | 14:49
Jij wil Hennis?
*ieuw*

necrosis | 28-07-14 | 14:55

willie1971 | 28-07-14 | 14:49
Gek he? Oekraïne die zijn grond probeert terug te vorderen?
Heel raar.

GateKeeperNL | 28-07-14 | 14:53

Waar zijn Van Baalen & Verhoffstad nu Europa ze het hardst nodig heeft? Ze kunnen met hun grote bek toch even het Oekraïense leger tot de orde roepen. Het waren toch hun grote vrienden toen? Laten ze maar een maandje tussen de 2 partijen in gaan staan, liggen mag Verhoffstad ook natuurlijk, maar dat is logisch.

Boy Cot | 28-07-14 | 14:53

@necrosis | 28-07-14 | 14:20
Hoeveelheid omzet van de wapenboeren?

Smuts | 28-07-14 | 14:52

Afspraken maken met Kiev?? Kiev zelf is nog steeds een verdachte in deze zaak. Het wordt steeds meer een klucht en begint erop te lijken dat Kutte ook iets te verbergen heeft, moeten we toch vrezen dat er iemand op MH17 heeft geschoten, een uitkomst die Brussel niet leuk zal vinden misschien??

sjipsknippert | 28-07-14 | 14:52

Waarom stuurt Rusland zijn eigen mensen?
Omdat ze het westen zogenaamd voor geen meter vertrouwen. voor de schijn, voor de propaganda moeten ze wel.
Wedden dat zij wel onbeperkte toegang krijgen?
Niets gebeurt zonder Poetin, ook al is het officiele standpunt, dat Rusland niets te zeggen heeft over die seperatisten.
De aanexatie van gebieden die pro Russisch zijn zal dan ook doorgaan, niets aan te doen, zolang het westen niet millitair ingrijpt, het is immers de wil van het (een) volk.

Terpen-tijn | 28-07-14 | 14:52

@Ommezwaai | 28-07-14 | 14:37
Hun SU-27 doet niet onder voor een geavanceerd toestel als de F-22, en hun tanks zijn ook niet slecht.
Bovendien: zij HEBBEN tanks!
Wij hebben..... Hennis.

necrosis | 28-07-14 | 14:50

Het feit dat Kiev nu probeert het gebied te veroveren betekend toch al genoeg, zij hebben daar wat te verbergen.... en het westen is stil ,hebben zij ook wat te verbergen?

willie1971 | 28-07-14 | 14:49

Ommezwaai | 28-07-14 | 14:33
Met een secretaresse opleiding van Schoevers haal je géén universitaire graad.

Cuyahoga | 28-07-14 | 14:49

XaleX_2 | 28-07-14 | 14:46
De Russen zullen zeker hun mannetje staan, maar zullen uiteindelijk verliezen. Tenzij er kernwapens uit de kast getrokken worden (Ruski heeft nog zo'n 8000 stuks liggen). Dan is de hele wereld kapot.

KlunsJohannus | 28-07-14 | 14:49

@necrosis | 28-07-14 | 14:30
Een militair aan de knoppen??
Dacht het niet. Die kan geen afstand nemen.

miko | 28-07-14 | 14:49

Wat een gelul zeg. Wie wil dat hier weten. Alleen maar om met zijn kop op de tv te komen???

--neus-- | 28-07-14 | 14:48

U overschat wellicht het Russische leger en dito materieel.
Ze lopen nog steeds achter op de Westerse mogendheden.
Alleen al op modernisering van hun leger en hun budget...
Tel Turkije, de UK, Frankrijk en Duitsland nog even hierbij op...
plazilla.com...
Ommezwaai | 28-07-14 | 14:37
Die 'modernisering' is juist de zwakte van het Westen en vooral de VS. Leuk hoor al die computermeuk, maar het gaat zo snel kapot, kijk naar die fantastische F35 bijvoorbeeld. Het Westerse leger is een frya project. In een conventionele oorlog staan de Russen gewoon hun mannetje.

XaleX_2 | 28-07-14 | 14:46

Enerzijds geeft een agent aan dat het ontbreken van wapens hem veiliger doet voelen, maar toch wordt besloten om de politieagenten handwapens te laten dragen voor een groter gevoel van veiligheid. Dôh? Tegenover de bewapening van de separatisten valt zo'n handwapen in het niet, maar de drager ervan zal zich toch niet zo snel aan de kant laten zetten door een zwaarbewapende tegenstander. Ik weet het niet. Ligt het aan mij of is dit logica des ambtenaren?

FrankVeer | 28-07-14 | 14:46

Silverlight, DIE!!!

Polska | 28-07-14 | 14:45

@Graaf van Egmont | 28-07-14 | 14:18
Zachtjes 'we have won' mompelt.
Ja Hansie, jij komt ook nog aan de beurt hoor.

Ars Vivendi | 28-07-14 | 14:44

ah... daar is ie... Maleisie.

Pimp my Voortuin | 28-07-14 | 14:44

Ik heb het woord "Maleisië" nog niet gehoord. Wel Australië voor en Australië na. Beetje vreemd.

Pimp my Voortuin | 28-07-14 | 14:43

@Terpen-tijn | 28-07-14 | 14:40
Dat is inderdaad lekker makkelijk. Naar feiten kijken maakt het alleen maar ingewikkeld.

sinar2 | 28-07-14 | 14:43

Tegen de tijd dat we toegang hebben tot de crashsite
is elk stukje bewijs al lang verdwenen.
En het bewijs dat de doorslag zal geven en de weg vrij maakt voor een nieuwe wereld oorlog komt dan zoals gewoonlijk van de uiterst betrouwbare amerikanen.

uncle john | 28-07-14 | 14:42

De praat-soldaat. zucht....

Jan Gordelroos | 28-07-14 | 14:41

Als je overtuigd bent dat Hitler en Poetin zo ongeveer hetzelfde denken en handelen, kom je tot bovenstaande conclusie.

Terpen-tijn | 28-07-14 | 14:40

Je kan wel merken dat Tom Middendorp een soort van kantoor pik is.

GateKeeperNL | 28-07-14 | 14:40

@Conan de Rabarber | 28-07-14 | 14:25
straks wordt Chuck Norris ingevlogen om het gebied veilig te stellen, zoiets?

rara | 28-07-14 | 14:40

@Ommezwaai | 28-07-14 | 14:22
In een praktisch onbewoonde zandbak zoals Mali is dat een ietsepietsie makkelijker dan in een bewoond gebied waar allerlei straalbezopen en gedrogeerde jochies van 15 met grote Kalashnikovs rond lopen te zwaaien...

Brulboei_61SB | 28-07-14 | 14:39

AgentKrol | 28-07-14 | 14:30

Ja agentkrol je zit de boel te besoddemieteren... nog een keer en ik roep de gestappo.. eehh.. ik bedoel Joris...

dirkieeee | 28-07-14 | 14:39

Misschien moet de kamer zich maar even laten informeren en de beslissingen aan de experts overlaten. Politiek rond dit drama zien we immers meer dan genoeg.

Simon_GS | 28-07-14 | 14:38

Voor de goeie vorm en uit fatsoen voor de nabestaanden zal er nog een paar maanden gesoebat worden en gaan de westerse onderzoekers onverrichterzake naar huis.
De Russen zullen hun eigen onderzoek doen, waarbij de uitslag al vantevoren vast staat&gt; Oekraine heeft het gedaan.
Tenzij Oekraine het gebied kan heroveren.

Terpen-tijn | 28-07-14 | 14:38

necrosis | 28-07-14 | 14:33
U overschat wellicht het Russische leger en dito materieel.
Ze lopen nog steeds achter op de Westerse mogendheden.
Alleen al op modernisering van hun leger en hun budget...
Tel Turkije, de UK, Frankrijk en Duitsland nog even hierbij op...
plazilla.com/page/4295067217/de-top-10...

Ommezwaai | 28-07-14 | 14:37

@AgentKrol | 28-07-14 | 14:30
De tweede link is meer dan 1 maand oud en dateert dus van voor de ramp. De relevantie is dus uiterst gering.

Nee, ik ben niet rara van de terroristenclub maar rara van de rebellenclub.

rara | 28-07-14 | 14:37

necrosis | 28-07-14 | 14:30
En z'n zoon is omgekomen. Hij heeft persoonlijk verlies geleden en bleef sterk door functioneren.
Zo een hebben we nodig.

GateKeeperNL | 28-07-14 | 14:36

@GateKeeperNL | 28-07-14 | 14:33
Had die tank dan niet roze moeten zijn?
*trotse reaguurder in hart en nieren*

necrosis | 28-07-14 | 14:35

Ahhh ja, de 'paarse krokodil':
www.youtube.com/watch?v=2Rw27vcTHRw
Het bewijs dat het maken van een goede reclame echt geen miljoenen hoeft te kosten.

Expert Homo | 28-07-14 | 14:34

necrosis | 28-07-14 | 14:30
Ik kan niet anders dan het hartgrondig met u eens zijn.
Echter zal van Uhm geen universitaire graad bezitten. Dat is iets wat een doodnormale vertegenwoordiger van het volk sinds tijden dient te hebben.
Geschiktheid is van minder belang, zodra Dr. of Drs. in de titel voorkomt, veren de erecties op daar in Den Haag.

Ommezwaai | 28-07-14 | 14:33

@Ommezwaai | 28-07-14 | 14:30
Verschil: de slagkracht van het Russische leger is genoeg om Mali binnen 24 uur van de kaart te vegen.

necrosis | 28-07-14 | 14:33

Ik zie een meneer met allemaal vlaggetjes en gouden emblemen in beeld. Is carnaval weer begonnen?

daanster74 | 28-07-14 | 14:32

Stel dat het een Britse of Franse plane was geweest,dan waren de vervolgacties ook totaal anders geweest!!1000% weet ik dat zeker!!

Jongen we kunnen de Juntas in onze eigen straten niet eens de baas laat staan in Oekraine...

Timmerfrans heeft een leuk speech gehouden,Rutte had his 5 seconds of fame,en helaas hebben de Russen en de Oekrainiers de ware plaats van NL laten zien:

De bodem!

Dus laten we weer terug gaan naar de orde van de dag..

dirkieeee | 28-07-14 | 14:32

@rara: (van de gelijknamige terroristenclub?) de foto is inderdaad geen bewijs, goed gezien. Tweede link ook gelezen? Er zijn meerdere verslagen van wat Rasmussen die dag heeft gezegd, bijvoorbeeld in de Wall Street Journal. 'NATO Promises More Funding for Ukraine' online.wsj.com/articles/nato-working-t...

AgentKrol | 28-07-14 | 14:30

@Ommezwaai | 28-07-14 | 14:26
Yep, een Schoeversmiep met opgespoten lippen benoemen tot MinDef, je moet er maar opkomen.
Waarom zetten ze Peter van Uhm niet op die post, hij heeft gediend en werd commandant der strijdkrachten, en NIET vanwege de baantjes carrousel.....

necrosis | 28-07-14 | 14:30

XaleX_2 | 28-07-14 | 14:25
Met wapen schiet nou eenmaal makkelijker terug dan met je wijsvinger en 'pow, pow' roepen.
Als het aan mij had gelegen hadden die mensen helemaal niet hoeven gaan, maar of je blijft thuis, of je hangt een geweer om je nek. Of dacht je dat die dronken idioten eerst kijken en nadenken voordat ze schieten.

Cuyahoga | 28-07-14 | 14:30

necrosis | 28-07-14 | 14:26
Nou, in het ene land heb je inderdaad gekke negerTs en het andere gekke Russen.
Mali en (Oost)-Oekraïne, allebei verwikkeld in een keiharde oorlog....

Ommezwaai | 28-07-14 | 14:30

Door de zogenaamde prioriteitsstelling is de jacht op de schuldigen helaas min of meer gestopt. Men lijkt het allemaal op te geven. Alleen als er toevallig nog een directe link met Rusland gevonden wordt (wat door de huidige slappe houding en enorme vertragingen njet meer realistisch is) zouden de Russen bereid zijn een schadevergoeding te betalen zonder overigens juridisch schuld te bekennen. Nu lijkt de rekening uiteindelijk bij de verzekeraar van de Maleiers en de NL belastingbetaler neer te komen. Een hele slechte zaak, maar onvermijdelijk door het partij kiezen voor Kiev en het niet kunnen of willen onderhandelen met Moskou.

van Oeffelen | 28-07-14 | 14:30

XaleX_2 | 28-07-14 | 14:25
Met een paar dikke houwitsers waren we al een heel eind gekomen...

Ommezwaai | 28-07-14 | 14:27

Laat die paar ledematen maar verzameld worden door die Russen, onderzoek ter plekke heeft geen nut meer, het is al lang zonneklaar dat het toestel geraakt is door een raket. Je vindt toch nooit de dader op de onheilsplek.
Sterker nog, je vindt de dader(s) nooit, die zitten al lang en breed in Rusland.

Terpen-tijn | 28-07-14 | 14:27

@Ommezwaai | 28-07-14 | 14:22
Je wilt Mali toch niet vergelijken met een grensgebied van Rusland?

necrosis | 28-07-14 | 14:26

necrosis | 28-07-14 | 14:23
Ja, welke imbeciel een modern leger zonder tanks wil laten functioneren moeten ze sofort opsluiten.
Onze tanktroepen van weleer behoorde ooit tot de beste van de wereld.
.
En zie hier, door links pacifistisch gelul is ons leger verworden tot een soort van Playmobil-brigade.
Een sterk land hoort gewoon een sterk leger te hebben, punt.
Dit zegt overigens voldoende over de huidige politici dus.

Ommezwaai | 28-07-14 | 14:26

Dizzydent | 28-07-14 | 14:23

Bro,betaal mijn ticket en ik ga NU!!

dirkieeee | 28-07-14 | 14:26

Wie gaat er nou ongewapend naar een gebied waar de grootste mongeaulen met de grootste geweren rondlopen?
Cuyahoga | 28-07-14 | 14:20
Inmiddels moet ik een beetje lachen om dit soort meningen. Als je graag nog meer Nederlandse doden wilt moet je fijn met wapens er heen gaan.

XaleX_2 | 28-07-14 | 14:25

Het begint op een klucht lijken.

Conan de Rabarber | 28-07-14 | 14:25

Misschien moeten we dat hele gebied eerst maar eens platbombarderen om het veilig te maken. Oh. Wacht...

klaas.heitinga | 28-07-14 | 14:23

Ik stel voor dat de hippe & chronisch betweterige redactie van GeenStijl naar Oekraïne afreist. Zwaarbewapend met Ipads, Iphones, Macbooks en instant latte machiato's Kunnen ze fijn alles oplossen.

Ik ben bepaald geen fan van dit kabinet, maar het is duidelijk dat er geen platte oplossing is voor MH17. Dus laten we voor één keer maar doorpolderen. Als we tenminste vinden dat er genoeg Nederlandse slachtoffers zijn gevallen...

Dizzydent | 28-07-14 | 14:23

@Cuyahoga | 28-07-14 | 14:20
Nederland heeft ook grote geweren, maar die kunnen niet op tegen tanks (die we niet meer hebben).....
*facepalmen en headdesken tegelijkertijd doet*

necrosis | 28-07-14 | 14:23

Een Algerijns toestel stort neer in Mali, die gekke Fransozen zijn er als de kippen bij met militairen om de rampplek veilig te stellen.
Het kan dus wel.

Ommezwaai | 28-07-14 | 14:22

Zolang het gebied onder invloed staat van de klungelseperatisten, kunnen alleen Russische onderzoekers hun gang gaan.
Beter, lopen ze elkaar ook niet in de weg.

Terpen-tijn | 28-07-14 | 14:21

@Boris Poepnagel | 28-07-14 | 14:18
Wat is het verschil?

necrosis | 28-07-14 | 14:20

liveuamap.com/e/2014/28-of-july-milita...
Kwam vanochtend ook al langs. Zo te zien hebben de regeringstroepen de twee republieken weten te scheiden ter plaatse van de MH17 site. Uitgerekend dat stukje wordt nu het belangrijkste strijdtoneel, want als de Donetsk rebellen dat gat niet weten te dichten, zijn ze afgesneden van bevoorrading uit Rusland. Het wordt er op of er onder, Donetsk blijft hooguit een week, twee weken overeind zo.
En onze kamer gaat daarover debateren. Wat een onzin.

Dima Beeline | 28-07-14 | 14:20

Het slechtste kabinet aller tijden zorgt uiteraard ook voor de slechtse rampenbehandeling aller tijden.
Ooit.
Waar dan ook.
Er liggen nog steeds menselijke resten in dat gebied.

Ondanks dat duizenden Facebookweijven nog dagelijks glibberen op die speech van het politbureau van Zimmerfranz heeft die nul komma niks opgeleverd.
En maar janken en janken, maar doen, ho maar.
Nederland is het lachertje van deze globe geworden. Wie gaat er nou ongewapend naar een gebied waar de grootste mongeaulen met de grootste geweren rondlopen?

Cuyahoga | 28-07-14 | 14:20

NL is ongewild in een wespennest terechtgekomen.
milky bar | 28-07-14 | 14:13
Ongewild is niet het juiste woord. Ze zijn gewild in Oekraïne met van Baalen voorop, maar door hun blindheid en incompetente visie hebben ze de mogelijke gevolgen niet overzien. En dat geldt voor de gehele EU uitbreiding van de laatste 25 jaar. Het gaat allemaal om het geldspel, de zakelijke belangen en geoplitieke invloed van de elite... en ze dachten dat ze daar eindeloos mee konden doorgaan, en zie nu, poep aan de muur in de achtertuin van Rusland.

XaleX_2 | 28-07-14 | 14:19

Wie had echt gedacht dat de onderzoekers hun werk ongestoord konden doen?
Impliceert weer de totale gestoordheid van de autoriteiten. Die altijd denken dat theorie en praktijk overeenkomen.

Terpen-tijn | 28-07-14 | 14:19

Rustig mensen!
Het is immers geen oorlog, maar een gewapend conflict.

Boris Poepnagel | 28-07-14 | 14:18

milky bar | 28-07-14 | 14:13
Waarom ga jij er kritiekloos van uit dat dit ongewild is???

Graaf van Egmont | 28-07-14 | 14:18

@AgentKrol | 28-07-14 | 14:13
De foto vanm dat wordpressblogje staat ook op bigstory.ap.org/article/afghan-army-tr... , dus is het puur gelul wat daar staat. De foto is ouder dan het vliegtuig, zowat.

rara | 28-07-14 | 14:17

Dat hebbie Hea....
Als je niet met actie durft te dreigen.
Dit is de keus van het kabinet, jezelf laten overlopen.

GateKeeperNL | 28-07-14 | 14:15

Jongen stuur een paar van die finnen met isis vlagjes ernaar toe en je hebt 2 vliegen in een klap!

dirkieeee | 28-07-14 | 14:15

Ieekk, wie is die heks?

eerstneukendanpraten | 28-07-14 | 14:14

"In Nederland is Omtzigt weer eens de enige die de politieke spelletjes van Rutte doorziet:"

De enige in de politiek that is.

XaleX_2 | 28-07-14 | 14:14

Het Amerikaanse leger is al in Oekraine actief, net als de NATO:http://herstelderepubliek.wordpress.com/2014/07/27/amerikanen-vechten-al-in-oekraine/
www.ukrinform.ua/eng/news/nato_to_set_...

AgentKrol | 28-07-14 | 14:13

NL is ongewild in een wespennest terechtgekomen. Deze hele kwestie zal nog hachelijke vormen aannemen en iemand de politieke kop gaan kosten. Opvallend blijft dat de verantwoordelijken voor het laten overvliegen van oorlogsgebied nog steeds buiten schot blijven...

milky bar | 28-07-14 | 14:13

Goh, ik heb gisteren ergens gelezen dat het regeringsleger van Oekraïne juist bezig is om de rampplek te heroveren om zodoende de sporen van een raketaanval te kunnen wissen.
Beschuldiging kwam weliswaar van een opstandeling, maar je zou het (vanwege die gevechten) toch bijna gaan geloven...

necrosis | 28-07-14 | 14:06

RTL Nieuws is er wel maar de 45 man sterke delegatie van het Jeugdjournaal zit al een week in het hotel.

Godsammekraken | 28-07-14 | 14:06

Waar is Tjibbe Joustra als je 'm nodig hebt? Oh. Wacht.....

Reinaert | 28-07-14 | 14:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken