
Om 16:00 uur komen er 74 'nieuwe' lichamen van slachtoffers van MH17 over de luchtbrug met Kharkov. Zij worden op dezelfde manier onthaald als de eerste veertig van gisteren, zij het met wat minder (inter)nationale hoogwaardigheidsbekleders op het tarmac. Willy & Max ontbreken eveneens, die zijn weer terug naar hun Griekse vakantie-adresje. Ook de rouwclown die RTL had ingehuurd blijft achterwege. Helemaal niet erg. Als de hype-happy inwoners van de United Patriots of Vlaggenzwaaiers je tonnen met
lof toewuiven over je indrukwekkende uiting van nationale rouw, weet je dat je
full retard bent gegaan qua nationaal drama. Vandaag dus weer lekker Hollands een koekje minder. Het protocol is bekend. Landen op Eindhoven, in stilte de Last Post aanhoren, kisten ceremonieel in rouwwagens overdragen en dan in rouwstoet over vrijgemaakte snelwegen naar de Korporaal Van Oudheusdenkazerne, onder begeleiding van livestreams & helicoptercams. Op hetzelfde moment wordt in Oekraïne de formele overdracht van het rampgebied getekend en is Nederland verantwoordelijk voor het verdere onderzoek. Een Kamerbrief over eventuele (VN-)militaire inzet wordt ook
snel verwacht. Wellicht dat daarmee de weg wordt vrijgemaakt om ons leger ook eens een keer voor ónszelf in te zetten, in plaats van altijd maar voor anderen. Hashtag-bingokaart voor socialmediameningen om paraat te houden: #indrukwekkend #amerikanenroemenons #respect #ongepast #welkomthuis #tranen #kippenvel #kouderillingen+ondanks [zomerse temperatuur, uitgedrukt in graden Celcius].
/RECES: Kamer mogelijk
terug van reces in verband met op handen zijnde politiemissie.
Reaguursels
InloggenIk zie er geen enkel doekje tussen staan
-weggejorist en opgerot-
Mark Rutte speelt met een Amerikaanse aansteker en gaat over de rug van het Nederlandse en EU volk zijn klauwen verbranden.
just my 2 cents natuurlijk.
(c)ZWITSUL | 24-07-14 | 17:48
Neee.. Neee... Beste actie van die vissekop tot nu toe!
@(c)ZWITSUL | 24-07-14 | 17:17
Laat me raden... gelezen op Infowars of Zerohedge? Het referentiekader van de gemiddelde aluhoed
en.toen.schiep.ik. | 24-07-14 | 17:31
zelf nadenken natuurlijk... en gezien de nogal domme meute die roept om militair ingrijpen uitzonderlijk.
als je nu niet inziet, dat deze 'politie' missie gedoemd is te mislukken, en dat het gevolg is dat die zielige Nederlandse soldaatjes hulp gaan krijgen van.. de Amerikanen, waardoor de Russen pas echt pissig worden dan begrijp je er niet veel van.
Mark Rutte speelt met een Amerikaanse aansteker en gaat over de rug van het Nederlandse en EU volk zijn klauwen verbranden.
just my 2 cents natuurlijk.
@Polletje Piekhaar | 24-07-14 | 16:09
Men kan buiten de eigen landgrenzen vliegen.
Toen ik van Baalen ooit op tv zag in debat met Wilders en hij Wilders met bezweet voorhoofd en vuisten in de lucht beschuldigde van oorlogsvoering gezien zijn EU agenda wist ik het zeker. Die van Baalen gaat ooit heel veel betekenen. Zie hier de resultaten.
NFC | 24-07-14 | 17:28
Dit is diep bro!datzelfde had ik met Jenna Haze toen ik haar zag in "I only swallow"...
Geacht kabinet, uw plan heeft alleen kans van slagen met een internationale politiemacht, aangevuld met zowel gedisciplineerde Russische en Oekraïense (militaire) politie onder VN-vlag.
Zodra de eerste de beste dronken separatistische lor het vuur opent op onze marechaussees, gaan de poppen aan het dansen wanneer dit soort lieden niet meteen door de Russen (die als enige overwicht hebben op de Pro-russische opstandelingen) tot de orde kunnen worden geroepen.
@aajjee | 24-07-14 | 17:24
In arme landen zie je dat nu eenmaal vaker. Misvormingen door verkeerd behandelde infecties en zo in jonge jaren. Was eerst een ver van ons bed show. Voor de regering van Ukraine ook. Daarom leverde Rusland daar de dokters. Van Ukraine hebben ze nooit iets hoeven te verwachten.
Ik vraag me nu ineens af aan welk gifgas ze de plaatselijke bevolking van Oost Ukraine inmiddels hebben blootgesteld om zogenaamd de resten schoon te vegen van het vliegtuigwrak en de lichamen. Maar daar kun je de Russische separatisten natuurlijk makkelijk de schuld van geven straks.
@(c)ZWITSUL | 24-07-14 | 17:17
Laat me raden... gelezen op Infowars of Zerohedge? Het referentiekader van de gemiddelde aluhoed
Toen ik van Baalen ooit op tv zag in debat met Wilders en hij Wilders met bezweet voorhoofd en vuisten in de lucht beschuldigde van oorlogsvoering gezien zijn EU agenda wist ik het zeker. Die van Baalen gaat ooit heel veel betekenen. Zie hier de resultaten.
Griezelig, die commentaren hier. Met z'n allen lekker oorlogje spelen in Ukraine.
Is het trouwens iemand anders ook opgevallen dat de vraag naar de bewijslast in alle commotie totaal is verdwenen?
Nog altijd 0 (nul) harde bewijzen voor betrokkenheid van wie dan ook.
Ik hoop dat ze daar in Londen eens opschieten met dat onderzoek. En dat de Amerikanen eindelijk eens hun bewijsmateriaal publiceren. En dat Kiev eindelijk eens hun communicatie met MH17 publiceert. Kijk, dán hebben we wat.
Je kan onderhand wel zeggen dat de United Nations aan een grote reorganisatie toe is... Het lijkt mij niet dat die organisatie adequaat reageert, of heeft gereageerd op de conflicten van vandaag... Er zijn twee strijdende partijen, en militanten die hun identiteit in het midden laten. Die moeten als terroristen worden bestempeld. De United Nations had allang een DMZ moeten verklaren, met een deadline waarin alle strijdende partijen het gebied hadden moeten verlaten. Dan onder vlag van VN met toeziend oog van de NATO zwaarbewapende militairen het veld insturen om tijdelijk het crashsite terrein te beveiligen. Dat alles ondertekend door zowel Rusland als Oekraine. Wij zijn niet betrokken bij de oorlog, en wensen ook niet betrokken te worden daar, dat zal ongetwijfeld het doel zijn van een geesteszieke strateeg, maar daarvoor zijn we daar niet.
Ik heb even een vraag. iemand kan mij dat vast wel uitleggen. Ik zie groepen van verschillende militaire signature. de ene groep loopt 'normaal' en er zijn groepen die lopen of ze een zware afwijking aan het bewegingsapparaat hebben.
Is dat te verklaren? Gisteren viel mij dat ook al op.
Als ik heel eerlijk mag zijn, vind ik deze meer soberder plechtigheid aangrijpender dan die van gisteren. Toch al een paar keer een brok in de keel gehad.
Zijdezacht | 24-07-14 | 16:33
Helemaal mee eens! Ik had gisteren het gevoel dat de hotemetoten o.l.v. WA en Max, veel te veel aandacht kregen. Nu gaat het alleen maar om de lichamen die aangekomen zijn.
haal je geld morgenochtend van de bank, verkoop al je aandelen, the mother off all stockmarketcrashes komt eraan.. beter je geld in een moestuin (PvdA tip) dan in aandelen.
En ondertussen in Oekraine treed Jatsenjoek plotseling af.
Werd het te heet onder de voeten of weet hij dingen waardoor hij last krijgt van zijn geweten?
Flatulent | 24-07-14 | 17:11
YESSSSS!!!!Nu moet je aanvallen!Binnelands politiek onstabiel,geen leider!!!Waar wachten we nog op??Als het mislukt dan geven we de Russen gewoon de schuld!!
Dat hebben we vaker gedaan!!
(fotorolletje,VN in Srbrenica,"zon scheen in mijn ogen" bij "Friendly fire incident")
Zeer indrukkend als je dit Zo kunt verwoorden respect
Nick Norris. Photo: Supplied
"No hate in the world is as strong as the love we have for our children, for Mo, for Evie, for Otis. No hate in the world is as strong as the love we have for Grandad Nick. No hate in the world is as strong as the love we have for each other. This is a revelation that gives us some comfort."
The statement thanked family and friends who have supported the couple since the MH17 tragedy and asked that it continue, as "this expression of love is what is keeping us alive".
"So far, every moment since we arrived home, weve been surrounded by family and friends. We desperately pray that this continues ... We want to continue to know about your lives, all the good and all the bad.
"We no longer have lives that we want to live by ourselves. So wed like to take the chance to thank everyone, all our incredible friends, family and communities, and to tell you all that we love you very much.
@dirkieeee | 24-07-14 | 17:07
Volgens mij hoor ik achmed en mo roepen dat je joint klaar is..
de grote Anti | 24-07-14 | 17:09
Mo and 7med kunnen het niet zijn,die ben ik nog een paar rooitjes schuldig;-(
Mark start in opdracht van zijn Bilderbergvrindjes WW3 .. opdat wij nooit vergeten !
En ondertussen in Oekraine treed Jatsenjoek plotseling af.
Werd het te heet onder de voeten of weet hij dingen waardoor hij last krijgt van zijn geweten?
De commandant van dienst (je weet wel, die ene met z'n sjekkie op tv), meldt net dat een politiemissie guaranteed WW3 is.. Dus dan weten we weer waar we aan toe zijn..
dirkieeee | 24-07-14 | 17:07
Ok Ahmed1234
@dirkieeee | 24-07-14 | 17:07
Volgens mij hoor ik achmed en mo roepen dat je joint klaar is..
De Koreaanse Slet | 24-07-14 | 17:03
Ben ik met je eens. Veroveren doe je tegenwoordig op de beurs. Daarbij zijn al die vieszaken hetzelfde en ik heb geen zin om kanonnen voer te worden. Niet voor Willie en niet voor Poetin ( kan het zelf uitzoeken ivm dubbel paspoort)
Jongens jullie zien het complete picture niet... Als we aanvallen... Betekend dit meer banen en beter geld roulatie... Echt trust me guys!... Jullie kennen mij al jaren... I got my inside imformations ;-)
... Steun mij in deze willya..?!
Jammer Koreaanse slet. Je hebt gefaald. Pak je biezen. Je bent ontslagen.
Premier Arseni Jatsenjoek van Oekraïne heeft donderdag zijn ontslag aangeboden.
Dat meldde het Oekraïense persbureau Interfax donderdag. De reden voor het ontslag van Jatsenjoek en zijn regering zou onenigheid over begrotingszaken zijn. (ANP)
@dirkieeee | 24-07-14 | 16:57
Flikker op, de oorlog is in onze steden en straten. De kakkerlakken die in donkere steegjes rondhangen met hun drugs en hoertjes zouden natuurlijk niets liever willen dat wij een vrij goede bondgenoot als rusland gaan irriteren (veel meer kun je niet), maar daar moet je niet intrappen. Het was een tragisch ongeluk, gaza en israel zoeken het maar uit met elkaar, hier rouwen wij wel om, maar ga geen focking rambo spelen als het hier vaak al een zooitje is.
Zatkniss | 24-07-14 | 16:58
Nee. Ik zie geen heil om de Russen aan te vallen of te veroveren. Ik stel alleen dat het niet zo is dat we bang moeten zijn voor de Russen. Een 'politie-missie' lijkt mij genoeg en laat de Oekraïne zelf haar problemen oplossen. Maar puntje bij paaltje willen die Russen echt geen oorlog met Europa en al helemaal niet met NATO.
dirkieeee | 24-07-14 | 17:01
En je rookt zeker ook 40 shaggies op een dag?
@dirkieeee | 24-07-14 | 16:57
U weet niet heel veel van de Nederlandse geschiedenis, hè...
gaan we deze idiote militaire inzet nu ook een 'vredesmissie' noemen Mark ? stuur je partijgenoot met dat gebalde vuistje maar.. die kunnen we missen als kiespijn.
De Koreaanse Slet | 24-07-14 | 16:59
Wat zouden jouw USA vrindjes doen als ze op het punt staan veroverd te worden? Zouden die niet op de knop drukken?
De Koreaanse Slet | 24-07-14 | 16:48
Je hebt teveel Ghost Recon gespeelt. Als je in het echt wordt geraakt, sta je niet meer op hoor. Ik hoop dat er verstandig wordt gehandeld door onze 'leiders'.
dirkieeee | 24-07-14 | 16:57
Betaal jij het dan lekker?
stegestijp | 24-07-14 | 16:57
Ik betaal nu al meer belachelijke dingen,zoals een Grieks villa van die 2 nepperds,die nu wanneer het NLse volk hun het meest nodig heeft,lekker in hun villa bruin bakken... Gatverdamme wat een volk!!!
@vansuyle.com | 24-07-14 | 16:46
Die is er bij machthebber, gegeven voldoende eigen belang, altijd. In Westen en Oosten.
.
Wat mij betreft doen we helemaal niets. We wachten tot we de daders weten. Assassination squad. Headshots. Klaar.
.
Naderhand een korte persconferentie waarin we dit als nieuw beleid voor de toekomst wordt gepresenteerd. Voortaan gaan we achter de beslissers aan, niet de bevolking of het leger van een land.
.
Wedden dat het snel klaar is met oorlogvoeren. Politici zijn niet dapper genoeg om zelf te staan voor de consequenties van hun eigen gerommel.
vansuyle.com | 24-07-14 | 16:51
en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_states...
Dat is dan meteen het einde van alle Russen. Ik denk niet dat ze dat gaan doen. Wat er ook gebeurt. Zo wel. Dan bewijst te meer hoe levensgevaarlijk ze zijn.
De Koreaanse Slet | 24-07-14 | 16:48
Bedoel je met verslaan veroveren? Zie ik nooit gebeuren tenzij China meedoet endat zie ik helemaal niet gebeuren. Daarbij heb je dan ook belarus, Moldavië,Kazachstan, oost Oekraïne en nog een hoop andere ex Sovjet staten tegen je. Die zitten ook namelijk vol Russen. Dan maar hopen dat Jezus bestaat
Die 'politiemissie' drijft het door-en-door corrupte Oekraïne in de armen van Europa.
-
Drie maal raden wie dan voortaan de gasrekening van dat land betaalt.
-
Er gaat nu al 5.7 miljard Euro per jaar vanuit de EU die kant op (en niemand kan exact verklaren wat er met dat geld gebeurt)
-
Die politiemissie voegt niets toe, mosterd na de maaltijd, puur onmachtsvertoon, er zal geen lichaam sneller of langzamer door naar Nederland komen.
-
Blijf weg uit UA!
dirkieeee | 24-07-14 | 16:57
Betaal jij het dan lekker?
-weggejorist-
@De Koreaanse Slet | 24-07-14 | 16:48
Een goede krijgsmacht is geen kwestie van slechts geld en mankracht. De gezamenlijke Europese krijgsmacht is ongebalanceerd, op diverse terreinen gedateerd, niet ervaren, en mist zoals gezegd belangrijke peilers voor moderne oorlogsvoering. Daarnaast moet u ook begrijpen dat niet alles richting Oostfront gedirigeerd kan worden.
.
De wens is de vader van uw gedachte...
hoe erg dit ook is. er is meer nieuws dan alleen dit
Waar is de verklaring te vinden van de dienstdoende luchtverkeersleiding?Ik wil namelijk even de feiten zien voorlopig gaat de NAVO ook niet vrijuit.Oorlog tegen Rusland en China zit geen enkel weldenkend mens op te wachten.
NFC | 24-07-14 | 16:45
Je doet maar. Maar wees je bewust wat Nederlanders doen met landverraders. nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nede...
Zijn ze nog niet allemaal terug dan? Smerige zakkenvullers zijn het.
De Koreaanse Slet | 24-07-14 | 16:48
Tip: verander uw nick in De Ukraïense Hoer.
en.wikipedia.org/wiki/Russia_and_weap...
Dom geblaat. Zulke oorlogstaal is nou net wat de 'wereldleiders' willen.
NFC | 24-07-14 | 16:45 Merkel steunde die boxer, Klitchko. Maar dat vonden de Amerikanen maar niets. (zie Victoria Nuland: Fuck the EU) Het waren Merkel en Poetin die samen Poroshenko probeerden over te halen voor een staakt-het-vuren. Maar toen landde zijn baas, CIA meneer Brennan in Kiev en ging het gevecht gewoon weer verder.
Parel van het Zuiden | 24-07-14 | 16:41
Europa heeft meer dan genoeg slagkracht tenminste Rusland terug te stompen tot achter hun grenzen. Kijk maar. en.m.wikipedia.org/wiki/Military_of_th...
Als de Amerikanen en andere bevriende landen mee doen dan is Rusland gemakkelijk te verslaan. Dat of ze maken een parkeerplaats van zichzelf en het westen.
Parel van het Zuiden | 24-07-14 | 16:41
En de wil om een nucleaire oorlog te beginnen, hmm?
@De Koreaanse Slet | 24-07-14 | 16:34
Het antwoord is nee. Separatisme gaat nog eens heel groot worden de komende jaren. En nee jammer voor je de Fransen gaan niet mee. Die vinden de politiek van Merkel die de nazi regering in Ukraine aan de macht heeft geholpen ook niet zo fijn.
De NOS zit er gewoon doorheen te praten nu in plaats dat ze de beelden uitzenden.
@De Koreaanse Slet | 24-07-14 | 16:34
Vervang Westen met de VS en het komt in de buurt van de waarheid. Standalone heeft Europa een probleem. In de verdediging van eigen grondgebied zijn de Europese legers nog een formidabele horde voor de Russen maar dat keert zich bliksemsnel om wanneer Europa buiten de eigen grenzen moet opereren. Europa ontbreekt het o.a. aan afdoende logistieke middelen, strategische/tactische bommenwerpers, electronic warfare assets, en ook de gezamenlijke vloot is gemankeerd op diverse terreinen.
Wanneer er ook Aussies mee gaan, zit het met de gevechtskracht wel goed. Die jongens hebben samen met Nl. Commando's in Afganistan gevochten, die kennen elkaar nog wel....
Parel van het Zuiden | 24-07-14 | 16:33
Ik zou de Fransen niet als vijand willen hebben. Keiharde vechters zijn het. Daar naast hoe meer landen troepen sturen hoe beter. Nee die Fransen moeten mee.
Stop met het gooien van bloemen op de weg. De politiemotors kunnen er over uitglijden! twitter.com/PolitieLE/status/49231695...
8) En of de Russen er even niet mee gaan bemoeien, 40km van hun grens.
Parel van het Zuiden | 24-07-14 | 16:19
7) Ook even de Oekräiners verzoeken om hun BUK's niet te gebruiken, en of hun nazi commandant zich er even buiten kan houden. en.wikipedia.org/wiki/Andriy_Parubiy
volkomen idioot natuurlijk om Nederlandse militairen nu nog naar dat gebied te sturen, niet in EU/NAVO verband maar met 50 aussies die in Londen al klaar staan.. #knettergek
@ Martinspire | 24-07-14 | 16:25
Ik denk dat dit een meer praktische en werkbare oplossing is. Los van dat de KLM niet zomaar een vrachtvliegtuig heeft, defensie is goed uitgerust voor dit soort dingen en is direct overheid. De tankers DC-10 kunnen misschien ook wel, maar zijn misschien niet beschikbaar en hebben ook geen rear loading ramp.
NFC | 24-07-14 | 16:31
Het loopt je dun door de broek of niet? Snap ik wel. Politiek, financieel en militair kan Rusland echt niet fucken met het westen.
#respect
#kippenvel
thechive.files.wordpress.com/2012/04/b...
Als ik heel eerlijk mag zijn, vind ik deze meer soberder plechtigheid aangrijpender dan die van gisteren. Toch al een paar keer een brok in de keel gehad.
@De Koreaanse Slet | 24-07-14 | 16:25
Ik opende de tegel met "geen tweede Srebrenica". Die streek met de luchtsteun toendertijd. Onacceptabel. Daarnaast hebben ze ook in Afghanistan hun moustache lopen drukken en wilden ze niet helpen in de gevaarlijke gebieden.
.
De Fransen zijn niet te vertrouwen.
@De Koreaanse Slet | 24-07-14 | 16:25
Dat is wel het laatste waar het vreemdelingenlegioen aan mee zal doen.
www.youtube.com/watch?v=U5YxY_CJwz4
kolere wat een hoop Flightsim X piloten weer
Hans van Baalen stond aan de wieg van deze grafkisten.
Ok bedankt voor de verheldering, blijkbaar mag je iets al snel een airport noemen... ik pleit voor een extra Playmobil-logo op het ANWB-bord, om misverstanden te voorkomen.
@van Oeffelen | 24-07-14 | 15:38
@Nivelleermarionet | 24-07-14 | 16:02
Ik snap ook niet echt waarom ze niet wat vliegtuigen van KLM lenen. Die 747 toestellen zijn groot zat om alles in 1x te vervoeren.
Zal me niet verbazen als het weer niet mag ivm reclameuitingen oid.
Parel van het Zuiden | 24-07-14 | 16:19
Waarom Fransen buiten de deur houden. Die gasten kunnen wel vechten en hebben ook landgenoten verloren. Het vreemdelingen legioen alleen al kan flink kont schoppen.
Je wilt Nederlandse millitairen naar ukraine sture??? Ben je helemaal belazerd?!?!??!Wil je het record "dead caused by friendly fire record" verbreken????
Oh en Parel van Het zuiden; nog heel even dit. Aub ook de Duitsers maar thuislaten. Die jongens hoeven dan ook niet het gelag te betalen over wat hun Opa's 70 jaar geleden daar hebben uitgespookt.
@James St John Smythe | 24-07-14 | 16:07
Nederland heeft in NAVO verband met een aantal landen een potje gelegd om die C17's ook te kopen. Ik weet niet of die ook al geleverd zijn. Het zal een NAVO squadron worden.
.
Vergelijkbare constructie met de aanschaf van de E3 Sentry (AWACS).
Even over die inzet... Geen Tweede Srebrenica.
.
1)Vol mandaat. "Any threat or opposition will be met with deadly force." Geen vijfde colonne OM die met het mes voor de rug klaar staat, geen "foei dat mag niet" rules of engagement.
2)Bewapening. Het leger bepaalt en niet die incompetente volidioten in Den Haag.
3)Luchtsteun wordt regeld en bepaald door de Nederlandse krijgsmacht.
4)Omvang. Het leger bepaalt en niet die incompetente volidioten in Den Haag.
5)Samenwerking. In principe elk NAVO land. Fransen wel buiten de deur houden.
6)De VN tekent een verklaring waarbij Nederland immuniteit krijgt voor rechtsvervolging. Als staat en als individuele soldaat.
.
Laatste en belangrijkste.. Rutte, Timmermans, Opstelten, alle beslissers en de voltallige Tweede Kamer tekenen een verklaring waarbij zij persoonlijk herbevestigen dat ZIJ en niemand anders verantwoordelijk zijn voor het besluit.
.
Dat was het Haagse tuig in principe ook bij Srebrenica ook maar dat hebben zij met hulp van de media op villeine wijze bij onze militairen weten te leggen.
.
Een van deze eisen niet inwilligen en het is wat mij betreft van de baan.
.
"Nederland hoeft niet opnieuw een zware prijs te betalen voor de incompetentie van de Haagse politiek"
R2DTal l 24-07-14 l 16:10
Wel eens op Hilversum AirPort geweest? Kun je net een Piper Cub aan de grond zetten. Als je je best doet....
dirkieeee | 24-07-14 | 16:09
Zo, je ritalin vergeten vanmorgen?? of... genomen terwijl je het niet nodig hebt....
Op cor pan zijn foto staat RC en op de crashsite RD toch eigenaardig. Ik houd niet van leugens.
sorry dat ik het zeg. Maar wat is het een zooitje bij de NOS tijdens de live uitzending. Spijtig :(
R2DTal | 24-07-14 | 16:10
Het is niet aan te raden om met een toestel van 128,100 kg te landen op een grasbaan van 700m.
@ R2DTal | 24-07-14 | 16:10
Vliegveld Hilversum landen toch alleen weefvliegtuigjes en reclame vliegtuigjes. lijk me niet dat zo'n c-17 daar ook kan landen en ook opstijgen he...
@ R2DTal | 24-07-14 | 16:10
Groter dan een Cessna kun je alleen neerstorten in het weiland dat Hilversum heeft.
Vriend van mij (militair) is met spoed teruggeroepen van vakantie i.v.m. uitzending ri. Oekraïne.
Zal wel doorgaan dus.
Waarom niet landen in Hilversum? Typisch een huisvrouwenvraag, maar dat ben ik ook vandaag...
Dus de 2e kamer komt niet vrijwillig terug van reces voor deze tragedie waar belangrijke keuzes voor gemaakt moeten worden, maar er moet daadwerkelijk een speciale brief met missie aan te pas komen?
Wauw...
Ik lees net dat de ramp had kunnen worden voorkomen als MIVD (millitaire inlichtingen dienst) zijn werk had gedaan... Wat een land... Corrupt als ik weet niet wat... En dan staan ze daar met krokodillentranen en "huilen" om de slachtoffers.. Deze land gaat met de dag meer naar de kloten.. Zelfs de staatshoofden zitten te acteren en geven geen shitte om de slachtoffer of om ons de levende...
Opdoeken deze schijtland en laten annexeren door Germany,worden de mensen veel gelukkiger,omdat we worden geregeerd door capable leiders,tanken,eten,drinken en leven we goedkoper en we zijn gelijk Wereldkampioen voetbal!!
Wat moet een klein land met zulke grote vliegtuigen? Australië is sowieso een stukje groter, dus die hebben wat grotere afstanden te vliegen....
3 zelfs:
www.refdag.nl/nieuws/binnenland/boeing...
@Nivelleermarionet | 24-07-14 | 16:02
Deze hebben wij wel maar delen we met andere naties:
nl.wikipedia.org/wiki/Boeing_C-17_Glob...
Nivelleermarionet | 24-07-14 | 16:02
Hebben we inderdaad niet. Wel twee van deze jongens:
vliegtuighomepage.nl/lfd10klu.jpg
@Nivelleermarionet
Nog even wachten JSF's komen er aan...
SDI | 24-07-14 | 15:56
En het hele Nederlandse leger moet het met één oude Hercules doen...
@KlunsJohannus | 24-07-14 | 15:53
Wat een onzin is dat, onze politie moesten al die doden netjes zien terug te krijgen uit een oorlogsgebied. Boos roeptoeren heeft dan bar weinig zin. Nu die lichamen onze kant op komen werken we aan een VN-missie om daar het gebied te beveiligen. Lijkt me zelf wel zo praktisch een VN-mandaat te hebben, jou niet?
En die Australiërs zitten in Londen, top. Moeten wij onze mensen daar ook heen sturen? Kan hoor, maar lijkt me de verkeerde kant op (je weet dat de Oekraiene in het Oosten ligt en Londen ten westen van ons neem ik aan? :))
De Dutch zijn wel zuinige people hè, ik voel plaatsvervangende schaamte voor onze luchtmacht als ik dat gigantische Australische toestel zie. Hebben we die grote vliegtuigen niet, of zijn die druk met zandbakken beschermen?
Nou.... Da's dus mooi een klusje voor een of andere publieksgeile advocaat om een zaak aan te spannen waarom slachttoffers 1 t/m ca. 40 WEL 100% worden geëerd en de zijn clienten voor 85%. Valt best een leuk bedrag te halen...
Yip, onze goedgekeurde 2 e nationale rouwdag kan beginnen.
Spannend! www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/dit...
Blijft een machtig mooi apparaat, die Globemaster.
James St John Smythe | 24-07-14 | 15:45
Inderdaad. Goede performance in het circuit ook. Ben vanochtend op Charleston AFB nog langs zo'n 20 van die kisten getaxied. Stond ook nog een Brit tussen.
Zolang die er grotendeels nog staan, voorlopig geen 82e of 101e divisie naar Oekraïne, in ieder geval.
Valt me tegen van Willy en Max.
't Is zo'n klein gebaar, da's toch geen moeite?
Quote uit artikel Telegraaf: "Eerder op de dag liet de Australische premier Tony Abbott weten dat al 50 agenten uit zijn land op weg zijn naar Londen. Zij blijven daar totdat er overeenstemming is over de missie."
---
Die Aussies laten er geen gras over groeien zeg. Vol de beuk erin. Daar kunnen onze politici nog wat van leren.
Dit heeft Nederland (lees: Rutte & Timmermans) gewoon ontzettend goed, respectvol en netjes laten uitvoeren. Diepe buiging.
van Rossem: Van Oudheusdenkazerne.... Gisteren gvd ook al fout.
Als die eerste vliegtuigspotter niet werkt, is deze ook goed: inzicht.bezoekbas.nl
Statistisch zit 80% zeker ventje P erbij en rolt met zijn ogen.
Geen zin an.
Eerste toestel kwam zojuist over Bladel, zette de landing in.
van Oeffelen | 24-07-14 | 15:38
Geen bewijs voor. Niemand heeft bewijs. Dus afwachten.
Blijft een machtig mooi apparaat, die Globemaster.
Ik was vanmorgen nog op Vliegveld Hilversum en kwam langs de kazerne - allemaal erg onwerkelijk hoor. Bloemen, dranghekken, camera's, en aan het eind van de ochtend al het nodige volk. Op het kazerneterrein, zagen we vanuit de lucht, staan de witte koelcontainers, en ze komen letterlijk en figuurlijk ijskoud over. Je moet iets, en zeker in deze hitte. Maar ik hoop dat die lui zo snel mogelijk echt naar huis kunnen.
@ikbenhelemaalgek | 24-07-14 | 15:36
Liefhebbers van wat?
Als je zo muurvast zit binnen allerlei bindende verdragen en supranationale vormen van samenwerking, moet je ook
niet klagen als je als staat zijnde helemaal niets in te brengen hebt op diplomatiek of militair vlak.
De prijs van het weggeven van onze soevereiniteit.
Vooropgesteld: dit is allemaal de schuld van dat Russische tuig dat nog niet eens het gore lef heeft gehad om op te staan en te zeggen "we fucked up".
Deze mensen moeten tot hun laatste snik worden opgejaagd en voor het gerecht gesleept.
PS - wel zwak van de Prins om nu op vakantie te gaan, als dat waar is dan.
Wordt hem dus niet met Ubuntu :-/
www.bbc.com/news/world-europe-28450303...
Hoor en Wederhoor, aangezien de redactie het nalaat.
Voor de liefhebbers www.flightradar24.com/NAF24/3e4a192
REAGEER OOK