U moet op één vakantiepark van Peter Gillis dood gevonden worden. Welk park?
Kies maar
Er gaat weer eens een sprookjesbos van vakantiemagiër Peter Gillis op slot. De vraag is natuurlijk: als u dood gevonden moet worden op één vakantiepark van Peter Gillis, welk park zou dat dan zijn?
Oostappen Prinsenmeer
Oostappen Cranendonck
Oostappen Brugse Heide
Oostappen Droomgaard
En hier zitten we dan, met al die psychisch getroebleerde en criminele Syriërs
Jarenlang wegkijken, hier zitten we dan
En hier zitten we dan met z'n allen, met de brokken, tien jaar na de met terugwerkende kracht mateloos naïeve uitspraak van Lodewijk Asscher over die 'apothekers uit Aleppo'. Lachen man. Hele dorpen en steden die gebukt gaan onder de voortdurende straatterreur van kansloze Syrische asielzoekers die nog steeds met honderden per week en tienduizenden per jaar langs de landsgrenzen freewheelen: Syriërs terroriseren Baarn, Syriërs maken Den Bosch onveilig, Syriërs zorgen voor problemen in Utrecht, Syriërs maken er een teringzooi van in Arnhem, Syrische jongeren vechten conflicten uit in Groningen en dat is dan nog maar een kleine greep uit de groepsproblematiek. We hebben namelijk ook last van SteekSyriërs, SnijdSyriërs, SteelSyriërs, SargentiniSyriërs, BijlSyriërs, VrouwenhatendeSyriërs, EergerelateerdeSyriërs, KraanSyriërs en nog veel meer individuele RampSyriërs. We worden beroofd door Syriërs, neergestoken door Syriërs, bespuugd door Syriërs en we WETEN en WISTEN dat het kon gaan gebeuren want: "Een groot deel van de Syriërs heeft psychische problemen."
En hier zitten we dan, met een opsomming als bovenstaande opsomming, die u op de familieverjaardag niet kunt maken omdat tante Truus u dan uitmaakt voor vuige racist of vieze vluchtelingenhater. Nou nee hoor TRUUS, maar het is wel even genoeg zo. Het is wel even genoeg met vrouwen die niet meer over straat durven bang om te worden verkracht of erger, mannen die worden neergestoken door Allahoe Akbarrende terroristen, omaatjes die worden beroofd, winkeliers die met z'n tweeën in de toko moeten staan omdat ze anders worden overvallen, buschauffeurs die met angst achter het stuur kruipen, conducteurs die niet meer tussen Zwolle en Emmen willen rijden. Dát is de namelijk de reden waarom er in AL. DIE. DORPEN. in Nederland 'weerstand' is tegen de komst van asielzoekers en die jongvolwassen alleenstaande amokmakers uit Syrië in het bijzonder. Omdat ze rotzooi trappen, voor overlast zorgen en problemen veroorzaken en het belangrijkste: OMDAT ER HELEMAAL NIEMAND IS DIE ER IETS TEGEN DOET. Politie wil wel maar kan niet, de lokale politiek kijkt veel liever de andere kant op en dan kunnen worteltjestaarttypes als Laurens Dassen of Jesse Klaver die mensen wel framen als racist, of vluchtelingenhater, of xenofoob, of islamofoob, maar de laatste keer dat de havermelkdrinkende VanMoofMorph Laurens Dassen uit zijn blankevlabubbel stapte was 25 jaar geleden, en Jesse Klaver die met overslaande stem zijn door de conservatieve islam aangeklede hakenkruisvriendinnetje van de Moslimbroederschap-jongerentak vocaal stond te verdedigen hoef je gezien dát morele kompas al helemaal niet serieus te nemen.
Syrische asielzoekers terroriseren medebewoners azc, COA probeert slachtoffers 'te beschermen'
Staat in NRC en dus is het waar
Den Bosch, Utrecht, Arnhem, Groningen, enzovoorts. We komen zo langzamerhand op een punt dat we al die Syrische amokmakers strike one maar gewoon het land uit moeten janken. Te heftig? Nu dit weer: een deel van de asielzoekers in het azc te Baarn wordt geterroriseerd door een bende rotzooischoppers uit hetzelfde azc. "In de opvang voor minderjarige asielzoekers in Baarn is sprake van uitbuiting, intimidatie (verbaal en fysiek) en overlast. Een zeventienjarige Syriër en een groepje landgenoten dwingen andere jongens uit de opvang tot winkeldiefstal. De opbrengsten moeten ze afstaan. Wie niet meewerkt, wordt bedreigd of geslagen." Een pisvlekje van 17 jaar maakt daar dus de dienst uit en het COA probeert de slachtoffers te beschermen, in plaats van dat de daders worden aangepakt. Maar hey: bij het COA hebben ze echt geen flauw idee wie er precies rondschuimt in zo'n azc. Wat een land zijn we. 29 oktober verkiezingen.
Jongeren allemaal: poeh poeh nou hèhè foi toch
De eerste sneeuwvlokken vallen in augustus
Gaat niet zo goed met onze jongeren (foto). Tussen het wakker worden, Instagrammen, knokken met de politie en drugs vreten door gaat de thijslaunspachgeneratie gebukt onder: prestatiedruk. Jaja het is wat, als je om 09.00 uur op je werk moet zijn. "Jongeren piekeren veel, slapen slecht en voelen zich nooit goed genoeg." Dat krijg je er nou van. "'Ik voel me soms zo overprikkeld (...) dat ik uiteindelijk niets doe op een dag', schrijft een deelnemer." Nou deelnemer, lekker de hele ochtend in je bed liggen, de hele middag op je luie reet zitten en de hele avond op de bank hangen. Uitkering trekken, helemaal geen stress. Komt goed man.
'Dader moord Lisa komt vermoedelijk uit Nigeria'
Een Nigeriaanse MAN he
Na wat graafwerk van het AD Het Parool nieuwe informatie over de dader van de moord op Lisa: de 22-jarige man zou afkomstig zijn uit Nigeria. "Dat heeft hij in elk geval steeds gezegd tegen overheidsinstanties en tegen medebewoners van de opvang aan de Hogehilweg in Amsterdam-Zuidoost." Politie en justitie doen nog geen mededelingen over de nationaliteit van de man tot hij is voorgeleid - dat gebeurt vandaag. "Bewoners die hem enigszins zeggen te kennen, spreken allemaal van 'een Nigeriaan' of 'een donkere Afrikaan'." Maar bovenal: hij is een man! Zinnetje uit de hel: "Als de verdachte inderdaad een Nigeriaan is, betekent dat dat hij in aanmerking zou kunnen komen voor een asielprocedure." Later meer.
Update - De dader blijft veertien dagen langer in voorarrest. OM: "Wij vermoeden dat het gaat om een 22-jarige man, maar zijn identiteit staat nog niet vast."
Update - Bewoners zeggen tegen RTL Nieuws dan weer dat de dader uit Eritrea komt. Dan staat dus wel vast dat het COA geen flauw idee heeft wie daar allemaal rondloopt
CDA: Iedereen een VRIJHEIDSBIJDRAGE dokken om kosten Defensie te dekken
In de naam van Jezus, in de naam van Jezus
Dat zag iedereen natuurlijk al wel aankomen maar het toverwoord van het verkiezingsprogramma van het CDA is: FATSOENLIJK. Een FATSOENLIJK land waarin fatsoenlijke mensen zich inzetten voor andere fatsoenlijke mensen. En aangezien u als fatsoenlijk burger helemaal geen problemen hebt met dubbele belastingdruk kunt u best wel een oorlogsbijdrage leveren, nietwaar? Vrijheid is immers niet vanzelfsprekend, maar ook zeker niet gratis! De vrijheidsbijdrage wordt inkomensafhankelijk (hallo middeninkomens!) en, zo stelt De V.: "Het zal vermoedelijk gaan om een fors bedrag." Samen met Eurobonds en de dienstplicht is het CDA de allerfatsoenlijkste militaristische partij van Nederland. Verder is het allemaal weer lekker regressief, betuttelend en langezwarterokkenzondags; daarom begint de partijnaam ook met een C. Enfin, het allerbelangrijkste punt uit het CDA-programma ziet u hieronder.
HOERA. Windows 95 dertig jaar oud
A Fatal Exception 0E has occurred at 0028:C02B1E2B Press any key to continue
Ja makkers, dat was nog eens revolutionair, dat u met uw onderbroek vol verlangens Leisure Suit Larry kon opstarten met één klik van de muis, in plaats van het typen van larry6.exe. Het is vandaag precies dertig jaar geleden dat Windows 95 door Bill Gates aan de wereld werd getoond. Windows 95 was voor de thuisgebruiker revolutionair door het startmenu en de taakbalk, de mogelijkheid tot Plug & Play en de eerste stap tot standaardisering van thuisinternet, maar veranderde de computerwereld ook buiten de thuisgebruiker om, op het gebied van bedrijfsnetwerken, voor softwareontwikkelaars, enzovoorts. Blijkbaar werkt de Amerikaanse luchtverkeersleiding nog steeds met Windows 95. We hebben de boel vaak vervloekt en wilden die witte sprookjeskast meermaals uit het raam joekelen, en nu maken we nog steeds grappen over hoe kudt Windows 95 wel niet was, maar het is en blijft onze eerste grote liefde. Na het gare 98 en 2000 kreeg Windows pas weer de magie terug bij XP, nietwaar? ENFIN, uw favoriete Windows?
WINDOWS
Kies uw wapen
€ 170.000 voor 'Wij eisen de nacht op'
Update - Bijna € 250k al
Eerst even het nieuws: die geldinzamelingsactie van die (hoe kan het anders) mediastrateeg tegen vrouwengeweld heeft inmiddels een fenomenale € 170.000 opgehaald. Het mooiste en het lelijkste van Nederland in een actie. Het mooiste: een machteloos land dat in een collectieve hang naar troost, veiligheid en genegenheid achter een initiatief gaat staan, want iedereen is vrouw, kent een vrouw, heeft een lieve moeder of zelfs een prachtige dochter, en al die vrouwen hebben weleens last gehad van vervelende mannen. Het lelijkste: bühneopportunisme en Claudia de Breij-ego-activisme van een grote groep BN'ers die leed wederom aangrijpen om de collectieve ziel te zalven, met wat deugpuntjes als inzet (je HOEFT niet altijd je bek open te trekken hoor Splinter Chabot, het DRAAIT niet altijd om jou hoor Victoria Koblenko), en daarnaast politiek opportunisme door die collectieve gevoelens te kapen met het oog op de verkiezingen. Dus niet alleen Geert Wilders die louter naar asielzoekers wijst, óók Frans Timmermans die dan weer helemáál niet naar asielzoekers wijst, maar zijn socialmediateam heeft opgedragen om in een serie weeïge tweets het monopolie op collectief vrouwenleed te claimen.
En dat brengt ons op: polarisatie. Er is een vrouw vermoord, een meisje, een dochter, en hoewel € 170.000 doet vermoeden dat het land een gezamenlijk front vormt door de angst die bij veel vrouwen kennelijk leeft, zit iedereen toch vooral vast in de ballenbak van het eigen gelijk. In dat spanningsveld tussen BENOEMEN en WEGKIJKEN zullen wij maar weer eens wat kastanjes uit het vuur halen.
JA, het geweld onder asielzoekers loopt de spuigaten uit. JA, er zijn maar weinig jonge mannelijke asielzoekers die bij de apotheek gaan werken - gemeenten maken zich zelfs 'grote zorgen' over hun criminele gedrag. NEE, lang niet ALLE asielzoekers zijn crimineel gestoord, en ze werken in je buurtwinkel, ze bakken koekjes, ze openen restaurants, ze doen vrijwilligerswerk. JA, er worden OOK vrouwen lastiggevallen door autochtone Nederlanders. JA, we mogen best kritisch kijken naar groeiende invloed en acceptatie van de islam in Nederland en de rol waarop er binnen die religie naar vrouwen wordt gekeken, zoals we dat ook blijven doen bij Staphorstiaans christendom. En JA, er is ook echt een keer een vrouw vermoord door een Friese boer - alleen in dit geval toevallig niet.
Waar we met z'n allen wél eendrachtig achter kunnen staan: schmieren over architecten en stedenbouwkundigen is je reinste Bassie en Adriaan-wetenschap en de kreet 'Wij eisen de nacht op' tonen op snelwegmasten is volstrekt zinloos.
Levi Rigters maakt leverpastei bij Jamal Ben Saddik met spinning back kick uit de hel
Dit is dus: KNOCK-OUT
Mooiste sportactie gisterenavond: Levi Rigters tegen Jamal Ben Saddik, 2.01 meter tegen 2.05 meter, twee giganten en op papier de twee grootste en belangrijkste uitdagers van Rico Verhoeven in de kickboksring. Twee van de bruutste beukers van dit moment en twee mannen ook die met één trap of stoot de tegenstander naar een andere dimensie kunnen snoeien. Of, zoals buitengewoon beenchirurg Badr Hari altijd heeft gedaan, naar het ziekenhuis.
Gelukkig bleef het edele geweld dit keer beperkt tot de ring en na een serie snelle stoten van de Marokkaan in ronde 1 en een evenwichtige ronde 2 sloeg Rigters in ronde 3 toe. 's Werelds enige cycloop met twee ogen, Ben Saddik, werd één met het canvas na een fenomenale spinning back kick uit de hel. En zo kun je heel hard zuipen in het café, of heel hard je best doen in de sportschool, na afloop is je lever vermalen tot zo'n gouden potje leverpastei van de Unox. Rigters gaat naar de finale van het zwaargewichtentoernooi van Glory met het oog op een nieuwe kans tegen TikTok-acteur Rico Verhoeven, Jamal Ben Saddik moet: TERUG NAAR DE TEKENTAFEL!
