Eindelijk. Eind dit jaar legale wiet in de schappen

15/12 is het nieuwe 420
Laagvliegende plezierpaffers opgelet! Na jaren wachten ligt vanaf 15 december eindelijk de eerste legale wiet van Nederland in de schappen. U moet er wel voor naar Breda of Tilburg, want dat zijn de eerste gemeenten die het wietexperiment aftrappen. U weet wel, die extreem omslachtige proef met de kweek en verkoop van legale ganja die ooit onder druk van de Jezus-aanbidders in het leven is geroepen om legalisering zo lang mogelijk uit te stellen, terwijl ons ooit zo vooruitstrevende beleid links en rechts wordt ingehaald door landen die wel het licht zien. We dachten dat het daadwerkelijke experiment na alle vertragingen en problemen mogelijk nooit meer van start zou gaan, maar nu is de kogel toch door de kerk en zijn de eerste twee telers klaar voor leveringen. Eentje minder dan gepland, maar in Den Haag merkten ze ook dat het constante uitstellen gênant begon te worden. "Voor het behouden van draagvlak voor het experiment, hebben wij besloten om af te wijken van de voorwaarde dat minimaal drie telers gereed moeten zijn." Hoewel de eerste verkoop nu voor de deur staat, is legalisering nog ver weg. Pas aan het einde van Q1 2024 start een overgangsfase van zes maanden en daarna volgt het echte experiment van vier jaar, gevolgd door een evaluatie. Dat betekent dat pas rond 2029 een kabinet (waarschijnlijk Omtzigt II of Timmermans III) een besluit neemt over legalisering. Tot die tijd moeten we onze hoop halen uit het feit dat er überhaupt beweging zit in het sloomste experiment (zelfs voor cannabisnormen) ooit. Benieuwd of minister Yeşilgöz in december de gelegenheid luister bijzet door zelf de eerste legale joint over de longen te nemen.
Reaguursels
InloggenWiet! Hartstikke gezond. Toch niet van die hoge accijns zoals met sigaretten en alcohol?
Tuurlijk wel, wat denk je zelf, dat de staat een cash cow van miljarden links laat liggen?
Gewoon legaliseren incl thuis kweken zoals in duitsland. Alleen dan 5 planten inplaats van 3
Drie en minder roken
@rattenvanger XL | 15-09-23 | 23:03: Beetje plant komt al snel een paar ons af, dan moet je flink door paffen wil je daar in een jaar doorheen komen.
Het was toch al 5?
Getekent, een alcoholist die vanwege astma bijzonder weinig kennis heeft van plantjes oproken.
Drinkt u medicinaal of recreatief?
Allebei ;)
@knutsel_ | 15-09-23 | 23:11: proost & beterschap!
Dus we mogen ook overal weer roken? Yay. *proest. Dit is gewoon de zoveelste melkkoe, succes ermee. Ik rook gelukkig niet meer
Mwoah... wiet/softdrugs zijn een stuk minder onschuldig dan wordt gezegd.
Mwoah... een stuk onschuldiger dan alcohol.
Ooit na jaren blowen "cold turkey" gestopt eerste nacht wat onrustig maar daarna 4 maanden gestopt toen toch weer af en toe gaan roken nu nog steeds. Dit doe je met alcohol of andere drugs/pillen niet na natuurlijk. Wat ik dus ook niet gebruik enkel een aantal biertjes op de verjaardagen.
Ik heb in mijn hele leven maar 1 keer wiet gerookt.
Ik stond strak van de speed dus ik wist niet wat ik deed, ok!
Uhh, wiet roken?
Lekker blowen.. zo stoned als een garnaal... je bed niet meer uit kunnen komen.. ziek melden op je werk... uitzichtloos... nog meer blowen... onslagen.. uitzichtloos... steun zoeken bij hulpverleningsinstanties.. gesubsidieerde hulpverlening (betalen wij allemaal aan mee).. goed gedaan met die slappe hap..
Blowen is voor kansloze losers.
Alsof mensen die niet blowen daar geen last van hebben.
Zo kun je nog 20 factoren, excuses opnoemen waardoor mensen in de hulpverlening terecht komen.
Dikke stierenpeop dus.
Ik neem het niet per se op voor probleemblowers hoor, die zijn er zéker, maar dit is wel héél kort door de bocht.
En Tapu is God, perfect, niets meer aan doen.
Model voor de mensheid.
Verslaving is prima maar anderen mogen er geen last van hebben. Gebruik zelf Fentanyl en lig dan ook alleen in de steeg van mijn eigen huis te schreeuwen.,
Geen idee waarom, maar ik moest hier hardop om lachen. Dank!
@Plaque-doctor | 15-09-23 | 20:49: Een gezegende beelddenker.
Loser...
Hahahaha
De mensen in mijn omgeving die al heel lang blowen zijn behoorlijk van persoonlijkheid veranderd en niet in hun voordeel. Geef mij maar een wee dram Ardbeg 15 years of zo iets lekkers af en toe.
Je zuipt te veel daardoor ben je van je blowende vrienden vervreemd.
@haarlemsekenau | 15-09-23 | 20:32: Of kinderen.
Legaal, maar dan weet U nog niet, wat U koopt. Bestrijdingsmiddelen, schimmelbestrijding.
Hier staan een paar mooie planten, twee meter hoog. Biologisch. Daarnaast staat hop, 4 meter hoog. Dit wordt een fijne herfst.
Meestal koop ik Haze en Santa Maria, maar die namen hebben ze al jaren alleen het is nóóit hetzelfde.
Het zal best schone wiet zijn met verantwoorde plaagbestrijding.
Echter de prijs zal net zo belachelijk worden vanwege belasting als die van tabak, bier, vlees of benzine.
Ik ben voorstander van legale thuiskweek voor eigen gebruik, dit sluit "de onderwereld" namelijk volledig buiten.
Dat nepexperiment hier geeft weer aan hoe achterlijk en blind onze bestuurders zijn: er zijn inmiddels veel landen die aan gezonde regulering of zelfs aan legalisatie doen waarvan we kunnen leren. Ja, ook in Europese landen, voor diegenen die weer "magnietvanEuropa" willen roepen.
Krijg al koppijn van die stinkzooi.. Breda en Tilburg, prima verbindingen naar het buitenland, dat gaat weer een hoop vervelende runners worden..
Hou toch op met die zooi, ga eens aan het werk, sufgepikte.
076 de gekstah!
Heb een vaporizer en haal een tot twee keer per jaar voor €20,- wiet bij de koffieshop. Af en toe moet men even de boel de boel laten.
- Dit gaat ChristenUnie vroeg of laat ook verbieden natuurlijk, al is het het laatste wat ze doen.
Zou in dat geval heel nuttig zijn. Blowers krijgen eerder last van schizofrenie en wanen. Ze zijn minder productief en het werk dat ze uitvoeren is minder goed of onvoldoende. Dronken personen accpteren we ook niet meer in auto's, fietsen of in vliegtuigen en treinen als bestuurder m/v. Waarom wel stonede mensen?
@Jake_the_snake | 15-09-23 | 20:57:
Onzin.
Daarbij is nog geen half procent van de gehele bevolking schizofreen.
Veel psychose gevoelige mensen, aardig wat meer dan ‘schizofrenen’ (bejaarde term, mee ophouden aub) kunnen misschien beter niet blowen.
Maar je wórdt niet psychotisch van cannabis.
Nogal vanzelfsprekend lijkt me.
Jezus blowde ook, anders kon Hij niet over water lopen. Zijn toeschouwers die het Hem zagen doen ook. De ChristenUnie gaat het dus niet verbieden o.b.v. deze feiten.
@Jake_the_snake | 15-09-23 | 20:57: Ik kan me niet herinneren dat stonede mensen mogen rijden, vliegen of varen?
Waren die telers gepland, of geplant?
Cannabis kan psychotische aandoeningen triggeren. En veel mensen gebruiken het als zelfmedicatie, bijvoorbeeld voor angsten, waarna ze er niet mee op kunnen houden. Jammer dat er licht over wordt gedacht. Bovendien is een joint veel kankerverwekkender dan een gewone sigaret.
Precies dit.
En al die bijkomende zorgkosten betaalt de gemeenschap
Er zijn klinieken waar mensen met schizofrenie worden behandeld met, jaja, cannabis.
Het kankerverwekkendste in een joint is de tabak, die geeft tevens groot risico op verschillende hart- en vaataandoeningen, maar door het gebruik van pure cannabis in een verdamper vermindert dit tot een bijna verwaarloosbaar risico. Edibles reduceren deze risico's tot nul. Wist u trouwens dat vrijwel elk negatief effect van cannabis op neurologisch niveau niet blijvend is maar tijdelijk?
Niet alleen het trimbos of jellinek napraten a.u.b., in Nederland dé autoriteiten echter wereldwijd gezien verre van objectief.
Onzin.
Cannabis hoor je sowieso puur te roken,
rare noordwest Europese gewoonte om er tabak bij te flikkeren.
Van wiet krijg je geen psychoses,
sommige psychotici zouden misschien niet moeten blowen, maar psychotisch wordt je niet van wat cannabis roken.
@Veepert | 15-09-23 | 20:47:
Hahaha, heb je er nu eentje gerookt? Wat een onzin komt eruit.
@vander F | 15-09-23 | 20:48:
Oh, zeker wel triggert het psychoses en zelfs als jij een verwant hebt met psychoses heb jij na blowen een bijna 20x hogere kans tot het krijgen van psychotische aandoeningen. Je kunt de onderzoeken gewoon via google vinden.
Er is zelfs iemand aan doodgegaan heb ik eens ergens gelezen.
@letopuwzaak | 15-09-23 | 20:51: nee, roken doe ik niet. Wel gedaan, spijt van.
Ik wil u wel verklappen jarenlang in de verslavingszorg en (spoed)psychiatrie te hebben gewerkt waardoor ik denk een redelijk realistisch beeld op heb kunnen bouwen van veel middelen en het misbruik hiervan. Overdosering en lage termijnschade, verslavingsgedrag en zowel psychische als somatische effecten bij acute intimidatie. Om maar wat te noemen. GHB is ook een interessante trouwens, onverstelbaar dat het zo lang goed kan gaan met zulke bestanddelen, zo lang je zeer nauwkeurig doseert. Maar dat is een ander verhaal. Cannabis is niet wat het voor velen lijkt en onderscheidt zich sterk van andere middelen, het is een klasse apart en ik heb er respect voor gekregen.
En wat is uw ervaring? De bovenste plank van de slijter afgevinkt, ooit een jointje gerookt en keertje wezen housen? De rest van uw kennis van Google.... excuus, dan begrijp ik dat ik voor u onzin typ.
@letopuwzaak | 15-09-23 | 20:53:
Je kríjgt geen psychoses van cannabis.
Sommige psychose gevoelige mensen kunnen maar beter niet blowen.
Maar beter ook geen speed,
vooral ook geen speed (amfetaminen) gebruiken.
Alcohol is ook een aardige trigger trouwens.
@Veepert | 15-09-23 | 21:53: ik zie dat autocorrect me weer heeft gekloot.
Lage termijnschade=lange
Intimidatie =intoxicatie
I said NO to drugs.
Dus de volgende generatie zijn er niet alleen sneeuwlokjes maar ook hele slome passieve sneeuwvlokjes die het allemaal wel best vinden en niet meer gedaan krijgen.
De mooie muizen.
Medicinale wiet is goed voor mensen die een chemo kuur volgens en daardoor geen eetlust meer hebben. Een jonko en je eet zo weer een pot pindakaas leeg.
Maar ik ben bang dat hier ook weer de beroepswerkelozen op af komen die een jointje gaan roken om te voorkomen dat ze zin krijgen om te werken.
En van zo'n links bolwerk als Tilburg verwacht ik dat ze het betalen voor de deelnemers van dit pilotproject.
Ik denk niet dat er veel gaat veranderen in het gebruik noch de gebruikers. Alsof de klant het een reedt uitmaakt wie de wiet kweekt.
@knutsel_ | 15-09-23 | 19:53:
Alsof je niet al een 40 jaar of langer gedoogd een stuk stuff of wiet kunt halen in dit land..
Daar wiet al decennia overal in NL te krijgen is vanaf €5, denk ik niet dat (duurdere?) legale wiet mensen over de streep te trekken om hun werklust weg te blowen, iig niet meer dan dat het nu al doet.
Het enige dat er veranderd is dat er meer belasting over betaald wordt...
Tuurlijk, met 0,0000001 procent thc. Ik denk dat ik maar bij de amnesia blijf.
Geef het volk drugs en spelen.
Gaat mislukken. Er komt dan wettelijk een max op thc gehalte, waardoor je die troep meer moet roken om uberhoud stoned te worden. Met als gevolg men toch appie en mo gaan bellen voor een wat sterker wietje. Mark mij words
Ik ben te stoned om er iets van te begrijpen. Waar gaat het over?
Ja man, is goed.
Kunnen er verder lollig en luchtig over doen, maar blowen is verslavend.
Eerlijk is eerlijk, een blow verslaving is een hardnekkige.
Weed is tegenwoordig minder onschuldig dan men denkt.
Zo’n dikke Amnesia joint ga je echt van achterstevoren.
Net als met alcohol en drugs, gokken, zijn er heel veel probleemgevallen.
Echter, de blowers zorgen voor minder maatschappelijke problemen, zéker privé, dan de zuipers, snuivers en gokkers.
Maar weinig blowers komen in financiële problemen.
Gokkers en snuivers daarentegen…
Echte zuipers functioneren op goed moment niet meer.
Conclusie?
Blowen is ook kudt, maar het minst kudt van deze 4 verslavingen.
U vergeet de mooiste aller verslavingen.
Sexverslaving.
Kost ook je hele bankrekening, maar je kunt je achteraf tenminste alles herinneren.
Zuip maar eens iedere avond een fles wijn, of rook iedere dag maar eens 1-2 gram en kijk dan wie aan het eind 1 iedere ochtend toch weer naar het werk kan en 2 aan het eind van de maand toch geld overhoudt.
Blowen wordt zwaar gebagatelliseerd door alcohol erbij te betrekken. Alcohol is zeker niet minder slecht, maar het kost minder geld en na een nacht slapen heeft het toch heel wat minder permanente invloed op je hersenen gehad.
Nou, minder maatschappelijke problemen weet ik niet Ruime. Ik zie toch een hoop jongeren die hun uitkering wegblowen en niet meer te motiveren zijn.
@letopuwzaak | 15-09-23 | 20:02:
Klopt, dat is ook wat ik schrijf.
Het is zéker niet onschuldig en er komen natuurlijk altijd jongens in problemen.
Het is wat mij betreft geen wedstrijd welke verslaving voor de meeste problemen zorgt, maar uit ervaring weet ik dat zware snuivers en zuipers er een puinhoop van maken.
Heb van dichtbij al deze dingen gezien en het is niet wat WHMM zegt.
Echte zuipers laten het niet bij een flesje wijn en staan ‘s morgen trillend en met een kater op.
Moeten eerst een borrel om te functioneren.
Maar nogmaals, het is allemaal troep.
Heb zelf 25 jaar geblowd en gewoon gewerkt.
Zonder kater wakker worden en aan het werk.
‘S avonds thuiskomen en ontspannen met een joint.
Blij dat ik er vanaf was, kostte me veel moeite.
@Ruimedenker | 15-09-23 | 20:23:
Knap van jou, is het nog moeilijk? En voel je je beter?
Het is wellicht ook je referentiekader; ik heb veel te maken gehad met drankmisbruik waarbij iemand wel functioneerde en naar werk ging. Toch was het drankmisbruik. Maar ik begrijp je punt, (zeker over nog ergere drugs). Ik hoop gewoon dat het zo lastig mogelijk is voor jeugd en het ontmoedigd wordt.
@WasHetMaarMakkelijk | 15-09-23 | 19:50: u praat poep, zeker uw bewering over permanente hersenschade is gewoonweg onwaar.
Wist u dat alcohol berucht is om haar directe toxiciteit?
De prijs van beide middelen is in Nederland kunstmatig, dus het geldprobleem ook. De goedkoopste drugs op de markt zijn tegenwoordig amfetamine en designertroep. Ook schadelijker en maatschappijontwrichtender dan cannabis.
@letopuwzaak | 15-09-23 | 20:48:
Van m’n 18de tot m’n 43ste jointjes gerookt.
Toen had ik al twee kinderen.
Nu 10 jaar gestopt en dat voelt natuurlijk goed, heb er ook geen behoefte aan.
De angst om weer totaal verslingerd te raken aan die zooi.
Schaamte en schuldgevoel hebben mij doen stoppen.
Zonder hulp, was er totaal klaar mee.
M’n eigen pa zoop en dat was niet echt leuk kan ik je vertellen.
Functioneren deed ie op goed moment ook niet meer.
M’n moeder was sterk.
Uiteindelijk is ie gestopt met zuipen.
Heb er veel van geleerd, (ver)oordelen doe ik niet, vaak zijn er factoren van buiten die ertoe leiden dat mensen drinken en/of roken, een manier om de dagelijkse beslommeringen weg te duwen.
Ontmoedigen zou ik altijd doen.
Zie het nu, ben “leider” van een voetbalelftal van jongens van rond 20.
Daar gebeurt wel eens iets….
Ga met die jongens in gesprek in de hoop dat ik ze kan weerhouden.
Soms lukt het, maar soms gaan jongens “glijden”.
Best wel klote, want het zijn doodgoeie jongens.
Je weet gewoon niet wat er thuis gebeurt of wat er in de koppies zit.
@Ruimedenker | 15-09-23 | 21:10:
Dat lijkt me inderdaad heel naar als je vader zoveel drinkt. Nogmaals goed van je en ik denk dat die jongens veel aan jou hebben en wellicht van je aannemen.
@Veepert | 15-09-23 | 20:58:
Dan praat ik uit eigen ervaring, mijn hersenen, maar zeker geen poep. Wiet heeft tijdens de cruciale ontwikkeling van mijn hersenen dingen daarmee gedaan, die ik nu nog steeds ervaar. Wiet is geest verruimend, alcohol zeer zeker niet. Eerder geest verkleinend.
Als dat geest verruimende uiteindelijk een permanent effect heeft, dan is dat niet altijd bepaald even prettig. In mijn beleving werkt alcohol gewoon verdovend, verreweg meestal op een aangename manier. De volgende dag ga je gewoon door met je leven, af en toe een kater(tje).
Wiet doet heel andere dingen met je hersenen, dieper, moeilijker, veel meer overtuigt van je eigen gelijk en "inzichten". Het raakt je hersenen en je zenuwstelsel veel harder, alvast veel permanenter als je het dagelijks, structureel gebruikt.
En dat zeg ik, 25 jaar later, na 6 jaar volle bak blowen. Het is troep. Je kunt echt beter geregeld een goed glas drinken, een vette hap erover, halve liter water, slapen en morgenvroeg ben je weer gewoon jezelf.
@WasHetMaarMakkelijk | 15-09-23 | 21:41: alle middelen, inclusief medicijnen, kunnen invloed hebben op de ontwikkeling van een onvolgroeid brein.
Het endocannabinoïede systeem is inderdaad een dieper verhaal dan de acute toxiciteit van alcohol, daar heeft u zeker een punt.
@WasHetMaarMakkelijk | 15-09-23 | 21:41:
Tja.
Van blowen ga je nog wel eens nadenken.
Dat moeten we natuurlijk niet hebben met z’n allen.
Proost!
@letopuwzaak | 15-09-23 | 20:02: Kan ik me voorstellen als het uitzicht is werken tot je 75e, geen huis kunnen kopen, kapot belastin worden voor veiligelandiërs en geen partner kunnen vinden.
Maar laten we de demotivatie uitsluitend bij de wiet neerleggen.
't is niet onschuldig, maar die jongeren blowen vaak met een reden.
Uitzichtloosheid is een héle goede reden, omdat wiet je vooral tevreden houdt, ondanks die uitzichtloosheid.
Alle zombies blij.
Alle reuma-patiënten blij.
@mozaard | 15-09-23 | 19:46: Medicinale wiet is al op recept verkrijgbaar. Meestal voor MS patiënten.
@mozaard | 15-09-23 | 19:46:
Medicinale wiet is geaccepteerd en wordt bij tal van ziekten op recept vergeven. Bij pijn en ander ongemak.
Waarom sluit jij jezelf niet gewoon op?
@Duwbak_Linda | 15-09-23 | 19:53: maar het wordt niet meer vergoedt in Nederland. Enkele jaren geleden werden alle huisartsen gesommeerd hoe dan ook geen cannabis (meer) voor te schrijven.
Zonde eigenlijk, het is in sommige opzichten fantastisch spul.
Alsof duurdere wiet op de markt het verschil gaat maken?
Voor degene die zelf willen kweken.
Geen Dank.
youtu.be/NmaqdSu5Svo?si=vf362GObMjnbD...
Zit toevallig Murder Mountain te kijken op Netflix.... Werkte goed dat legaliseren daar in Cali..
3 jaar ''decriminalization'' van alle drugs in Portland werkte ook zo goed. Wat een zooitje daar.
Waar een klein land achterlijk in kan zijn.
Julius Caesar wist wel raad met stammen die verzwakt waren door al het aangename dat de moderne beschaving te bieden had.
www.geenstijl.nl/5172549/vrouwen-in-s...
@PPuk | 15-09-23 | 19:33: GS themadag!
Precies, en wij stammen van hem af.
Julius...
Amateur!
Populist!
Alexander III van Macedonië, zoon van Philippis II en de geduchte Olympias van Epirus.
Dat was da man!
Zoop iedereen onder tafel en slachtte iedereen die het niet met hem eens was.
@Après toi | 15-09-23 | 19:44: Ik stam af van de onverslaanbare stam van Ome Loeks. Ja tot zijn kleinzonen nederwiet gingen roken. Vanaf die jonko ging het snel bergafwaarts en werden we een wingewest van de dementors van senatus Ruttus.
@Duwbak_Linda | 15-09-23 | 19:36:
twee zielen,
@Kapitein Sjaak Mus | 15-09-23 | 19:46:
Daar heeft Dan Carling het ook ooit over gehad.
podcasts.apple.com/us/podcast/glimpse...
Aanrader.
@Duwbak_Linda | 15-09-23 | 19:57:
Ha!
Waar dacht je dat ik mijn kennis vandaan had?
(En van het verzameld werk van Goscinny en Uderzo, natuurlijk!)
@Kapitein Sjaak Mus | 15-09-23 | 20:05: To the strongest!
@Duwbak_Linda | 15-09-23 | 20:06:
Mijn lieve Kapiteinse heeft een mandje met slangen onder bed staan.
Ik let een beetje op mijn woorden, in dezen...
@Duwbak_Linda | 15-09-23 | 19:50: Ik lach nu als een Peerd om jouw grappige bijdrage.
Dus hoewel wiet praktisch gezien al decennia legaal wordt verkocht gaan we nu een experiment monitoren over wat het effect zal zijn van de verkoop van wiet?
Neen, over wat het effect zal zijn van de legale inkoop van wiet. Nederland is van de pot gerukt.
Ja dat heeft jaren geduurd zeg. Zo langzaam waren ze ruim een eeuw geleden niet met die cocaïne fabriek in Amsterdam. Wat zijn daar veel kilo's uitgekomen toen zeg. Daar heeft de Nederlandse adel zich flink mee verrijkt toen.
Eerste kweeksetje koop je onder de €1000,-
25 stekjes erin, beetje stroom.
Bescheiden opbrengst zeg ong 500 gram.
Handelswaarde 1500/1700 Euro.
Maar voor eigen gebruik natuurlijk levert het meer op, omdat je niet naar de shop hoeft.
Tweede kweek is alleen wat stekkies en stroom.
Dan is het pas echt leuk.
Nóg voordeliger is 5 planten in de tuin.
5 stekkies, 5 cementkuipen en de zon.
Oh! Grond en stront natuurlijk.
April/Mei erin, Oktober eruit.
Wel risico met vocht.
Te veel vocht = toprot.
Verder nog vragen?
Kort en bondig.
Oh ja, welke stront werkt het best?
Kippenstront
@Geylebok | 15-09-23 | 19:37:
Paardenpoep.
Mooie plantaardige mest.
Niet teveel, want overbemesten verzuurt.
Het gaat toch niet om de handelswaarde meer straks.
Voor een vriend heb ik een vraag.. die woont in Thailand, bij hoeveel planten krijg je nog net niet de doodstraf?
Wel met de voetjes aan het plafond hangen, toch?
@broervandenhollander | 15-09-23 | 20:01: Wiet is gelegaliseerd in Thailand vorig jaar, zowel bezit, cultivatie en verkoop.
Canopy Growth Corp en Zynerba. Leuke winsten mee gehaald.
Voor echt beleid over belangrijke zaken is geen geld, geen tijd, geen personeel, geen greintje empathie met wat er echt onder de bevolking leeft. Ooit nagedacht over de uitwassen van dit experiment? Hoeft niet, want dat komt pas na de verkiezingen.
Dit.
Legalisering? Oekraïne is nog eerder lid van de NAVO & EU en Zelenski krijgt nog eerder de Nobelprijs voor de vrede. Gaat niet gebeuren, dus.
Ben niet zo van de regels en betutteling, maar in dit geval lijkt het me toch verstandig om een soort test, een maximum op de hoeveelheid THC per gram of zoiets in te voeren.
De nederwietjes die ik halverwege jaren 90 rookte waren toch van een heel ander caliber dan de volledig wit, plakkerige, compacte skunk soorten die eind jaren 90 en begin jaren 00 over de toonbank gingen. En nog steeds gaan, neem ik aan, mijn laatste joint is wel zo'n 20 jaar geleden.
Maar die kleffe, zware troep heeft mij doen stoppen. To much voor gezonde hersenen.
Er wordt al jaren niet meer (alleen) op sterkte gekweekt maar vooral op smaak. Ik zeg je; de Blueberry haze smaakt echt een beetje naar bessen.
@Sans Comique | 15-09-23 | 19:34:
Komt dat niet door de vreetkick?
www.24kitchen.nl/recepten/blueberry-p...
Dossier Puinbak nummer? Iemand die de aantallen in excel heeft staan?
2 kwekers ook nog maar. En wordt er ook gekeken naar de kwaliteit? Anders vrees ik oorverdovende stilte in de coffeeshop die het dan legaal mag verkopen.
Hopelijk wordt na die 5 jaar alles goed geanalyseerd, blijft de criminaliteit erbuiten, heeft het niet geleid tot nog meer verslaving, etc.?
Zijn die telers wel klimaatneutraal,duurzaam,gifvrij,co2 neutraal,gasloos,diversiteit en inclusie op de werkvloer.Ook voorzien van verschillende keurmerken zodat de consument wel een gezond product koopt dat niet de natuur en waterkwaliteit verder verslechterd.Succes met die paar honderd ambtenaren die de zaak komen controleren. En de belastingdienst die je voorziet van de juiste accijns belastingen en btw verplichtingen.
Vroeger gingen wij jeugd bollen pellen, tegenwoordig knippen ze toppen.
@Sans Comique | 15-09-23 | 19:34: ah die goede oude tijd. Wat een lol hebben we gehad
Komt mooi uit, kunnen we Oekraine ook goed gaan helpen. Tweet/X van onze minister van volksgezondheid:
"Een goed gesprek gehad met Oleksiy Solovyov van de Oekraïense Nationale Veiligheids- en Defensieraad. We gaan Oekraïne met kennis en expertise helpen bij het verkennen van een toeleveringsketen van medicinale cannabis om o.a. burgers en militairen getroffen door oorlog te helpen."
Daar zal mijn Fentanyl dealer niet blij mee zijn.
Die komt vast uit Mexico. Die regelen dingen.
Blowers zijn net baby's met een fopspeen. Als docent op de middelbare school is het mij goed bekend; zo gauw leerlingen gaan blowen zakken de resultaten.
De drop outs maken hun school meestal niet af, doen nooit aan sport en hangen wat stompzinnig rond in de coffeeshop, waar ze al hun geld spenderen. Er komt weinig zinnigs meer uit. Hun carrière is naar de maan. Het THC gehalte van de stuff is tegenwoordig 10x zo sterk als in de seventies, met die Amnesia van nu kan je een olifant verdoven.
Ach, Wat heb je uiteindelijk aan een opleiding met 60k studieschuld en een ondermaats salaris waar je nog geen woning voor.kan huren.
Wet van de remmende voorsprong, nietwaar?
De criminele kwekers vinden dit natuurlijk helemaal niets.
Wat gaan die nu doen dan?
Worden politicus.
Beginnen een plantage.
Je moet wel lef hebben als kweker.
Als ze de regels weer veranderen ben je opeens weer strafbaar.
Wat een zwabber- en walkbeleid weer.
Waarom gaat dat zo stroperig en traag als dikke in Nederland?
Is het familie van NAM en de Toeslagen e.d.?
Wie een tomaat kan kweken, kan ook een weedplantje groot groeien.
Beetje grond, beetje stront, stekkies, lampje erboven.
8 tot 10 weken geduld, weekje drogen.
Eerst knippen.
Dat moeilijke gedoe om een nuttige plant.
Voor je het weet lig je met een naald in je arm.
Denken ze bij de CU.
@AdvocatusDiaboli | 15-09-23 | 19:15:
Da’s wel altijd een beetje de gedachte geweest.
“Iedere junk is met een blowtje begonnen.”
Nooit lulden ze over alcohol.
En weet je… de ouderwetse blower heeft niets met alcohol en harddrugs, verkeerde flow.
@AdvocatusDiaboli | 15-09-23 | 19:15: met wodka
@Ruimedenker | 15-09-23 | 19:17: De ouderwetse blower is 'a dying breed', zou Harmonica Man zeggen. De kids van tegenwoordig gooien daar nog eens een sloot enery-drinks en pillen en lachgas tegenaan.
Een symptoom van een demissionair kabinet. Als niemand meer echt verantwoordelijk is, kunnen er opeens een heleboel beslissingen worden genomen. Goede en (vooral) verkeerde. Gelukkig hebben we een natte zomer gehad, want er zullen in Den Haag duizenden handen in onschuld worden gewassen. Demissionaire handen.
Wim Kok luidden als eerste het adagium; We hebben het allemaal gedaan dus niemand is verantwoordelijk.
Zouden er nu eindelijk Joint Strike Fighters komen?
Geen BTW of accijns. Is wiet nu goedkoper dan cigaretten?
Sigaretten met een C. U bent geboren in 1904. Respect.
lol
U rookt al jaren niet meer zie ik.
Een gram wiet doe ik een dag mee. 10,-. Een pakkie sigaretten doe ik ook een dag mee. 8,50, binnenkort een tientje.
Vraag.
Vroeger was er bukshag.
Bestaat er nu bukwiet?
@Kapitein Sjaak Mus | 15-09-23 | 19:55: in de bajes bestaat bukwiet, het heeft de gevallen zeep vervanngen.
Kom zo met een reactie. Even joint roken.
Wel binnenstebuiten draaien hè mevrouwtje!
Vloe is slecht voor je ;-)
@Ruimedenker | 15-09-23 | 19:15: En nooit tot tegen de tip vullen ivm de filterkick.
Inmiddels zijn we al door andere landen ingehaald qua cannabisbeleid. De tijd dat wij voorop liepen is al heeeel lang geleden.
Zie mijn tegel? Haha
Ik ben op dit moment in Vegas en de hele stad ruikt naar wiet. Beetje overdreven wel
Nederland ligt inmiddels achter op het legaliseren van wiet.
Lekker doen.
Alcohol wordt overal verkocht en aangeprezen en is net zo goed een drug, dus waarom geen wietje op zijn tijd?
Goed voor de schatkist.
Hear hear!
Klopt en sterker nog: wiet is een softe rakker terwijl alcohol toch werkelijk harddrugs is.
Doe mij maar een Tyson joint.
En daarna KO.
Hoe kan die vent een coffeeshop hebben? Ik dacht dat je met een strafblad geen vergunning kon krijgen. Die gek heeft in de bak gezeten voor verkrachting…
@JWZ_JMK | 15-09-23 | 20:16: Hij zal in Nederland geen strafblad hebben.
@JWZ_JMK | 15-09-23 | 20:16: cannabis is big business, volledig legaal doch aan strenge regels gebonden. Maar niet in Nederland.
Drugs are bad for you, m’kay?
De goeie niet.
REAGEER OOK