Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moskee Utrecht heeft kotsbeu van veiligelanders

Dan hoort u het eens van een ander

Kijk mensen. Dit is integreren. Yücel Aydemir, voorzitter van de Ulu-Moskee (bekend van internet) in Utrecht stapt naar de media. En naar de gemeente. Want de maat is vol. En de situatie onbeheersbaar. Het moet namelijk voor eens en voor altijd afgelopen zijn met... de veiligelanders. "Ze komen vanuit hun culturele achtergrond naar de moskee, maar 90 procent komt niet om te bidden. Ze willen zich douchen, omkleden, eten en slapen. We willen iedereen helpen, maar deze mensen zijn enorm agressief. Ze gebruiken verbaal en fysiek geweld. Ook winkeliers in de omgeving hebben er last van. Er wordt veel gestolen. Deze mensen zijn agressief, ze hebben niks te verliezen." Enorm stigmatiserend weer deze taal van meneer Aydemir, zo worden we natuurlijk nooit een gezellig en inclusief land. 

Reaguursels

Inloggen

Zelfde hier in Oud West alleen maar koppijn...

niv01 | 29-08-23 | 20:05


Ik loop elke dag een r.-k. kerk binnen en ga dan lekker lopen badderen in het wijwatervat.
Heerlijk! Je voelt je helemaal clean en die Papen zijn wel wat gewend.

King of the Oneliner | 29-08-23 | 18:37

Het sentiment van de moskeemeneer is in het klein, wat regeringen in mohammedaanse broederlanden in het groot doen. Krokodillentranen plengen om "onrechtvaardigheden jegens de Islam" maar de "slachtoffers" vooral afschuiven naar elders.

Heurtebise | 29-08-23 | 18:32

Moslimbaas kan bij de aankomende verkiezingen altijd nog op de ............ PVV stemmen :-) Zijn partij DENK heeft een andere visie hoe het op te lossen.

Rotterdammert1965 | 29-08-23 | 16:18
-weggejorist-
slowpoke-htb | 29-08-23 | 16:05

Wedden dat de gemeente Utrecht en andere autoriteiten nu bliksemsnel actie gaan nemen, want oei, oei, oei de moskee zegt iets en islam en moslims, en extreem-rechts geen kans geven

batvoca2 | 29-08-23 | 16:04

Wat een racist!!!!

Tommi | 29-08-23 | 14:45

Hulde aan deze moslimbaas. Het probleem benoemen is de eerste stap naar het vinden van de oplossing.

de Jager59 | 29-08-23 | 14:35

Merkwaardig. In de kerken worden de armen en behoeftigen opgevangen, maar de geloofsgenoten in de moskee sturen ze weg.

Botmans | 29-08-23 | 14:15 | 2

Als die lui zich onbeschoft gedragen, spullen stelen en medewerkers van de moskee bedreigen, dan lijkt me dat nogal logisch.

Leon Tosti | 29-08-23 | 15:34

@Leon Tosti | 29-08-23 | 15:34: Logisch?
Dit is al jaren in Ter Apel en overige opvanglocaties schering en inslag.
Ziet u daar enige maatregelen bij overlast?

Rotterdammert1965 | 29-08-23 | 16:16

Wat vindt Leo Lucassen hiervan?

thanseeuwen | 29-08-23 | 14:12 | 1

Leo ziet alleen maar voordelen van immigratie en dit zijn wat incidenten die niet het alom positieve effect van immigratie gaan veranderen.
Bovendien is dit een politiezaak.

Nichtsneues | 29-08-23 | 16:30

Er zijn geen middelen om te handhaven, de politie is overvraagd (met iets) en kan alleen toespreken; zelfs een boete kan niet.

In het vredige NL moeten blijkbaar dingen flink escaleren voor het serieus genomen wordt.

omgponies | 29-08-23 | 14:11 | 1

Dan nog wordt het niet serieus genomen.

% mompelt iets van ......... toeslagenaffaire, aardbevingen in groningen ................................%

Rotterdammert1965 | 29-08-23 | 16:17

Je verwacht het niet!

Producent | 29-08-23 | 14:00

Klik even door op die link, en je komt op deze link:
www.rtvutrecht.nl/nieuws/3625822/prob...
“Maar alleen lokale maatregelen zijn niet genoeg, stelt Dijksma. Samenwerking met landelijke partijen is volgens haar essentieel om tot een oplossing te komen. Daarom heeft de burgemeester vandaag opnieuw contact gehad met de staatssecretaris over "een repressieve, strafrechtelijke aanpak van overlastgevende en criminele asielzoekers en vreemdelingen". In het gesprek heeft ze gepleit voor "een sterkere verbinding" met het team van de Coördinator Nationale Aanpak Overlast.”

En:

“Het doel is om het voor de harde kern overlastgevers onmogelijk te maken door Nederland rond te trekken en daarbij ongrijpbaar te blijven. "Dat betekent dat, in lijn met de Utrechtse aanpak, waarbij aandacht is voor zorg én veiligheid, de komende periode voor deze groep meer inzet wordt gepleegd op repressie en op een lik-op-stuk beleid. Dit beleid is gericht op het snel, zorgvuldig en effectief afhandelen van zaken door politie en justitie", schrijft Dijksma.”

Die “harde kern” bestaat dus hoofdzakelijk uit illegale Algerijnen.

Tja,

Daar sta je dan als burgemeester (=niet door de stadbewoners gekozen). ‘Prominent’ lid van de PvdA, meerdere posten als minister en staatssecretaris gehad in verscheidene kabinetten.

En ja,

Altijd en eeuwig ‘trouw’ ja-knikkend het standpunt van je partij onderbouwd (en zelfs actief ondersteund) dat ‘we’ hier ‘ruimhartig’ immigranten die zich erop beriepen ‘vluchteling’ te zijn, massaal op te vangen.

Grenzen dicht (letterlijk dan wel figuurlijk)? RACISME!
Uitgeprocedeerden zonder uitzondering willen uitzetten? INHUMAAN!
Strengere wetgeving m.b.t. asiel, om aanzuigende werking tegen te gaan? LEUGENS, AANZUIGENDE WERKING KUN JE NIET AANTONEN!

Blablablabla.

En daar sta je dan, als burgemeester. De keizer heeft geen kleren aan.

Je lult dan maar over ‘samenwerking met landelijke partijen’. Goh, Sharon. Dan zou ik maar opschieten, als ik jou was. Je had vorig jaar nog een wit voetje weten te halen door met voorrang boven ANDERE urgentie-gevallen statushouders een paar weken lang exclusief het recht op sociale huurwoningen te geven (ik weet het: je sorteerde voor op een toekomstige carrièreswitch en je wilde hiermee bij de VVD een wit voetje halen. Burgemeester van Amsterdam? Ministerpost? Kan allemaal indien je de juiste partijen paait, nietwaar?). Maar nu is dus de shitzooi van decennialang PvdA-wanbeleid ZO enorm uit de klauwen gelopen, dat je dat krediet nu moet gaan incasseren.

Maar ja,

November komt er wel erg snel aan he. En de landelijke partijen waar jij nu zo je hoop op hebt gezet, zijn-straks-allemaal-gedecimeerd!

Dus wat dan? Ga je na november ook met ‘landelijke partijen’ om tafel die dan de scepter zwaaien?

Zou wel leuk zijn om te zien. Dat jij, hypocriet lachend samen met bijvoorbeeld Geert Wilders en anderen op de foto moet. Politici die mensen zoals jij tot op het bot toe hebben verguisd.

Vooralsnog wachten wij af wat november ons gaat brengen. Vol verwachting.

In de tussentijd wordt het bijzonder vermakelijk om te zien hoe jij steeds verder in de stront zakt die jij, tezamen met je PvdA-kornuiten door de decennia heen ZELF hebt veroorzaakt met jullie (asiel)wanbeleid.

Steek je handen uit de mouwen, zet je poten in de modder en ga eindelijk eens ECHT aan de slag! Te beginnen bij de asielwetgeving en het daarop gebaseerde beleid.

Is trouwens wellicht ook eens goed voor de lijn (= ook een tip voor Timmerfrans).

Kompromat | 29-08-23 | 13:12

Het zou de moskee sieren om hard op te treden tegen deze veiligelanders en zij daardoor ook geen reden hebben om de discriminatie slachtoffer kaart te trekken.

Reebensteeltje | 29-08-23 | 13:07

Komt er ook wel eens iemand zonder een culturele achtergrond?

juan Kroef | 29-08-23 | 13:05 | 1

Afgezien van al die exotische winkels op de Kanaalstraat, wonen er merendeels autochtone Nederlanders in Lombok. Als die klagen worden ze meteen voor racist uitgemaakt.

Leon Tosti | 29-08-23 | 15:27
-weggejorist-
donkeyman | 29-08-23 | 13:00 | 1

Wat wonen we toch in een mooi land.

Morris | 29-08-23 | 12:58

Dat je niks te verliezen hebt, hoeft niet te betekenen dat je agressief wordt en crimineel wordt. Het zou ook kunnen betekenen dat je hard gaat werken om wat op te bouwen. Die keuze wordt echter door dit tuig - maar ook door hier woonachtig tuig - niet gemaakt. Het zeer gebrekkige besef van normen en waarden (en kennelijk gebrekige opvoeding) zullen er wel ten grondslag aan liggen. Daar ligt aldus de oplossing ook (ergens).

Hommel | 29-08-23 | 12:50

Dat wordt stemmen op de Islamistische Volkspartij die voert per direct de sharia in waarmee dit probleem definitief wordt opgelost door de Islamitische Staats Politie.

Toedels | 29-08-23 | 12:43

Toppunt van geslaagde integratie. Een noord Afrikaan die zich aan noordafrikanen stoort, maar verder wordt genegeerd. Nog even en men verwijt hem 1st comers privilege en racisme.

achterdedom | 29-08-23 | 12:28 | 1

Aydemir is een Turkse naam, en die hebben een broertje dood aan maghrebijnen...

Plankbert | 29-08-23 | 12:40

de jongens zijn vaak stoned èn gebruiken drugs, ook dat nog.

the brush | 29-08-23 | 12:17 | 1

En drinken vaak ook gewoon alcohol hoor, vaak zat gezien op station Zwolle en in de trein.

The Green*Machine | 29-08-23 | 12:54

Daarom beginnen ook moslims op de PVV te stemmen. Over inburgeren gesproken.

klaas24 | 29-08-23 | 12:12

Nog even en moslims gaan op de PVV stemmen LOL

Proud Infidel | 29-08-23 | 12:04 | 3

Nog even en Moslims merken ook dat werken echt geen zin heeft, want die neef met tig fraudebegeleidingsbureautjes doet het toch net wat beter, en misschien zijn de hardwerkende Moslims er in de laatste 6 maanden ook wel achter gekomen dat ze na 30 jaar betalen op 1/3 van de eindstreep het pensioen zo goed als kwijt zijn?

Het pensioen wat ze tot nu toe waardevast mee konden nemen om die 9 van de 12 maanden per jaar in het land van herkomst, of van ouders/grootouders, zich te laven aan de oude dag.

Niemand in dit land zijn zo racistisch als de allochtone Nederlander, en zij beginnen zich nu te roeren want de Gëlukzoëkiërs zitten nu ook aan hun centen…

BadPatNL | 29-08-23 | 12:24

Fortuyn had opvallend veel aanhangers met een migratie achtergrond destijds...

BenDoorn | 29-08-23 | 12:54

Ze zijn nog rascist ook allemaal. De reizigers (ja die met die door gevoedde gezichten op de foto's) worden de de Tunesiërs terug de woestijn in gestuurd.

Deurdonderer | 29-08-23 | 11:57

"Ze komen vanuit hun culturele achtergrond naar de moskee, maar 90 procent komt niet om te bidden. Ze willen zich douchen, omkleden, eten en slapen."

Wel relaxt, een soort Halal-Hotel. Gewoon zeggen dat je groot aanhanger van de profeet bent (valt toch niet te checken). Met de gasprijzen van afgelopen winter klinkt dit als een win-win. Allahu Akbar zodra het kwik onder de 10 graden duikt

Vleesverkopert | 29-08-23 | 11:49 | 2

Zouden die moskeeën een beetje redelijk internet hebben?

Quasi_Quatsch | 29-08-23 | 11:55

"Ze komen vanuit hun culturele achtergrond naar de moskee, maar 90 procent komt niet om te bidden. Ze willen zich douchen, omkleden, eten en slapen.

Misschien dat meneer Wilders zich wil richten op het werkelijke probleem. Dat is per saldo een stuk efficienter.

GormSuil | 29-08-23 | 11:44

Ik vond het interview laatst van Sven Kockelman met de voorzitter van MKB Nederland ronduit verontrustend. Die man kwam af en toe nauwelijks uit zijn woorden, de strekking was vooral dat het abominabel slecht gaat met het bedrijfsleven en dat nog geen 7 % investeringen doet. Zelfs in de meest positieve scenario's kunnen wij de kosten voor zorg, onderwijs, veiligheid, noem maar onmogelijk blijven dragen in de toekomst.
.
Dus hoe wil de overheid dit asielzoekerscircus gaan blijven betalen? En wat als onze nieuwe en oude gastarbeiders (die zo geweldig geïntegreerd zijn) niet meer afgekocht worden met WAO, Wajong en bijstand? Blijven wij dan vredig samenleven met zijn allen?

The Green*Machine | 29-08-23 | 11:41 | 1

“Dus hoe wil de overheid dit asielzoekerscircus gaan blijven betalen?”

Door jouw en de door mij, met noeste arbeid, bij elkaar gesprokkelde vermogen compleet leeg te zuigen!

Je zal niks meer bezitten, maar gelukkig zijn…

Of is dit net weer over het randje van Wappie zijn?

BadPatNL | 29-08-23 | 12:17

Op miniatuur schaal waar heel Nederland al 50 jaar last van heeft.
De ironie... En ook alleen gaan klagen wanneer het probleem bij hen is aangekomen. Daarvoor waren het die racistische Nederlanders die maar niet moesten zeuren.

johndeer | 29-08-23 | 11:27 | 2

Daarvoor waren het hun prinsjes

achterdedom | 29-08-23 | 12:30

Utrecht, krijgt waar het voor stemt (Links, en Groen Links), onderwijl elkaar de tent uitvechtend..

Nederlandop1 | 29-08-23 | 12:33

Het zal ook een interne stammenstrijd zijn waardoor de tolerantiegrens laag is. Ulu moskee maakt onderdeel uit van Diyanet dat een rechtstreeks onder de Turkse overheid valt. Veiligelanders komen meestal niet uit Turkije.

Triage | 29-08-23 | 11:26

tijd voor herstelbetalingen vanuit Tunesie, Marokko en Algerije en ambassadeurs op het matje roepen

HetOorAakel | 29-08-23 | 11:24 | 1

Gewoon de export vanuit die landen naar Europa weer normaal gaan belasten i.p.v. het voorkeurstarief dat ze nu krijgen. Moet jij eens kijken hoe snel het opeens wél kan.

Leon Tosti | 29-08-23 | 15:23

Ruim 80% van de Turken in Turkije wil af van Syrische asielzoekers. Het gaat er daar soms hard aan toe.

In Nederland daarentegen stemt een partij als Denk (u weet wel, die partij waarop u al sinds de oprichting op stemt. Want moslimpartij met veelal Turkse wortels) steevast mee met elke motie waar asiel in Nederland wordt gefaciliteerd. Waarom die verschillen in Turken hier en Turken in Turkije?

Misschien wel omdat meer moslims in Nederland betekent nog meer potentiële aanhang voor Denk? En misschien wel omdat uzelf als kiezer nooit ervoor betaalt (want veelal netto-ontvanger van belastinggeld), maar wel de (dus niet-moslim en niet-Turkse) autochtone meerderheid van de Nederlandse bevolking? In Turkije betalen ze er WEL voor (en ‘wij’ ook trouwens = 6 miljard euro, maar dat zal Erdogan u vermoedelijk niet verteld hebben op de Turkse staats tv toen hij in de beginfase zat te pronken met wat hij allemaal voor zijn ‘islamitische broeders’ aan opvang regelde. Toen daarmee electoraal nog kon worden gescoord, welteverstaan).

Tja,

Nu komt die boemerang dus terug. Een klein beetje dan. Wees maar gerust.

Want ach,

Dom CUD66GroenLinksPvdA-volk (asielindustriemaffia incluis) weet altijd wel een geitenpaadje te vinden om deze mensen te helpen. Want heel ‘inhumaan’ om ze zomaar met een schop onder hun kont terug te sturen, desnoods naar een of ander shithole buurland tegen betaling (wordt ‘dumping’ genoemd ofzo). Hoe dan ook mag er nooit gemorreld worden aan al die heilige wetten en verdragen die voor hen zo belangrijk zijn, dat een groot deel van de autochtone bevolking gewoon de facto GEGIJZELD wordt door hun sektarisch deugdenken.

Dus sluit gewoon je moskee voor dit soort lui. Mede-moslims in de rijke Golfstaten sloten ook gewoon de grenzen hermetisch af voor mede-Soennieten/mede-Arabieren in 2015/2016 en keken de andere kant op toen hun ‘broeders’ werden afgeslacht in Syrië. Zodat dit volk uiteindelijk massaal richting ‘Christelijk’ West-Europa migreerde en daar dus door deugvolk opvang kregen. En permanent verblijf, met uitkering en andere sociale voorzieningen uiteraard. Dus in die Golfstaten voelen ze zich er uiteindelijk echt niet minder moslim om, alles ‘mooi’ geregeld in West-Europa en Allah vindt het klaarblijkelijk allemaal wel best.

Echt, dat domme, achterlijke GroenLinksPvdACUD66-volk zal heus wel weer opvang en andere faciliteiten weten te regelen voor die mensen die hier niet horen maar zogenaamd ‘onuitzetbaar’ zijn, zoals eerder al voor dat ‘we-are-here’ tuig en het Generaal Pardon (en andere ‘pardonnen’).

Dus sluit gewoon je moskee voor dit tuig. Achterlijk Nederland lost het wel weer op en jullie kunnen vervolgens doodleuk Denk blijven stemmen zonder de nadelen te ondervinden.

Mooi toch, zulke nuttige gekken?

Kompromat | 29-08-23 | 11:24 | 3

Het is mij inmiddels duidelijk uit reacties op social media: tenzij ze er zoals in dit geval direct last van hebben, willen moslims in Nederland ongeremd asielzoekers blijven opnemen. Want vluchteling, want humaan, blabla. Lees: meer islam en daar gaat het ze om, niets meer en niets minder. De invasiemacht breidt uit.

The Green*Machine | 29-08-23 | 11:36

Voor de aanhangers van Denk is Nederland enkel een land om geld te vangen, niet om te geven. Nederland is de prullenbak van Turkije, is die vol, dan vertrekt het volk richting Turkije om te genieten van het vastgoed dat ze met Nederlandse geld verdiend hebben.

FrankVeer | 29-08-23 | 11:44

@The Green*Machine | 29-08-23 | 11:36: islamigratie

achterdedom | 29-08-23 | 12:32

4 woorden: Deeg Koekje Eigen Van

Morris Stockwood | 29-08-23 | 11:23

Mislukt beleid, en toch gaat het door.

Want lastig.
Of is het toch onkunde?

Wel lief dat de praatclub ook het klimaatprobleem gaat aanpakken.
De kneuzen dromen nu al van hun Churchill speech waardoor ze onsterfelijk worden.
En een burgemeesters post.

donkieshot | 29-08-23 | 11:17 | 1

Stoppen met dat mislukte beleid is rascisme.

Niamh | 29-08-23 | 11:21

Dit is de ironie ten voeten uit... veiligelanders die over ándere veiligelanders klagen dat de boel hier ongezellig en gevaarlijk wordt, omdat ze niet teruggestuurd worden naar land van herkomst...

ReyNemaattori | 29-08-23 | 11:16

Dit moet Europees worden opgelost. Als de landen van oorsprong ze niet willen terug willen hebben, dan gewoon het betalingsverkeer naar die landen een paar dagen stilleggen. Net zo lang tot ze het begrijpen. Het is toch niet zo moeilijk?

* Il Principe * | 29-08-23 | 11:15

Jaren geleden die wijk ontvlucht, geen minuut spijt van.

Zoelense Hobbyboer | 29-08-23 | 11:11

Winkelstewards. Utrecht wil winkelstewards inzetten..... facepalm.....

Kaal-dik-en-lelijk | 29-08-23 | 11:10 | 1

Doe er ook wat ketenmariniers bij.

The Green*Machine | 29-08-23 | 11:36

Het (leef-)klimaat is wel veranderd ja...

Jan Gordelroos | 29-08-23 | 11:07

Een rasechte PVDA burgemeester in Utrecht, het loopt volledig uit de klauwen. Kun je nagaan wat een PVDA minister president zoals Timmerschrans zou betekenen voor het land.

Wattman | 29-08-23 | 11:03 | 5

@* Il Principe * | 29-08-23 | 11:12:

Zo zeggen buurtbewoners Stephan Barneveld en Vreni Posthuma dat het wel een gebied lijkt waar alles wordt getolereerd. "De overlast kan maar voortbestaan"' zegt Barneveld. "Er is hier geen handhaving, de gemeente en politie doen niks", vult Posthuma aan. Ze zijn teleurgesteld dat er niet meer handhaving rondloopt.
Een oud-buurtbewoner die anoniem wil blijven zegt ook dat het veiligheidsgevoel achteruit is gegaan. "Veiligelanders kunnen niet rondkomen en gaan dan stelen. En ze kunnen geen onderdak vinden en zie je ze pitten in de wijk, op het Westplein en op de Timorkade. De gemeente moet echt ingrijpen. Bij het Bollendak wordt meteen ingegrepen en hier duurt overlast maar voort."

Wattman | 29-08-23 | 11:25

@Stijlloze nick | 29-08-23 | 11:16: Logisch ook, daar is ze ook vaak te vinden, de hele wereld, maar niet in haar eigen stadsie

Yobke | 29-08-23 | 11:38

@Stijlloze nick | 29-08-23 | 11:16:

Wat een amateuristische website, hobbyprojectje van Sharon zelf ?

Wattman | 29-08-23 | 12:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Zij komen hier in het beloofde land van gratis huizen, uitkeringen, gezondheidszorg, vliegtickets voor welverdiende vakantie in eigenland, iphone, prachtige bolide en gratis dure operaties.. en om te bidden dat een ieder 1 miljoen euro mee krijgt als zij weer vertekken naar hun thuisland.

Ditisgeenstijlmeer | 29-08-23 | 10:53 | 3

Nee, ze weten dat ze geen kans maken op asiel. Dit zijn etterbakken die Europa onveilig maken, trekkend van land naar land terwijl ze weten dat ze overal afgewezen worden. Dit zijn geen asielzoekers.

* Il Principe * | 29-08-23 | 11:13

@* Il Principe * | 29-08-23 | 11:13: echt ?

beavis | 29-08-23 | 12:37

@* Il Principe * | 29-08-23 | 11:13: Zolang de grenzen open staan kan dit niet worden opgelost. Dus uw voorstel hierboven, een "Europese oplossing" gaat er niet komen.

UnderTheDevil | 29-08-23 | 13:02

Allemaal linkse verrijking van onze cultuur jongens en meisjes. Het zijn allemaal kansenparels. De werkende laten we natuurlijk opdraaien voor deze verrijking..... zo zijn wij van links

Tonyvanwychen | 29-08-23 | 10:47 | 3

The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.

R.F.Pickering | 29-08-23 | 11:01

Voor later als je oud bent, handen aan het bed.

Acidbrain | 29-08-23 | 11:10

@R.F.Pickering | 29-08-23 | 11:01: En die socialisten hebben meestal wel hun eigen schaapjes op het droge, mocht het geld opraken. Zie Timmerfrans en die ouwe van de PVDA, Marcel van Dam.

FrankVeer | 29-08-23 | 11:48

"De moskeeën zijn onze kazernes, de minaretten onze bajonetten, de koepels onze helmen en de gelovigen onze soldaten.”

Acidbrain | 29-08-23 | 10:42 | 1

U komt er vaker?

Waakvlam | 29-08-23 | 12:17

Stemmen op linkse partijen (VVD en D66) = rotzooi je land binnenhalen.
Men wilde het en men kreeg het.

appeltjesgroeneweide | 29-08-23 | 10:33 | 1

En men wil het en men krijgt het. RIP Nederland.

Waakvlam | 29-08-23 | 11:30

De vijand van mijn vijand is mijn vijand

J.Dokstijl | 29-08-23 | 10:32

"Het moet namelijk voor eens en voor altijd afgelopen zijn met... de veiligelanders.''

Dat kan m.i. op heel eenvoudige wijze: als die lieden betrapt worden op diefstal, overlast, geweld, etc, etc, moeten ze meteen de reguliere gevangenis in gegooid worden. En daar komen ze pas weer uit als ze op het vliegtuig richting heimat worden gezet, ofwel omdat zo'n land 'meewerkt' aan de repatriëring van hun eigen onderdanen, ofwel omdat de veiligelander in kwestie aangeeft: Nou, zet me dan maar op een vlucht naar Marokko/Algerije, etc.

Dat kan allemaal niet volgens de huidige wetgeving en de verdragen, je mag iemand niet voor onbepaalde tijd opsluiten, zegt u? Kwestie van noodwetgeving maken voor deze specifieke groep. Tijdens de coronapandemie werd er ook soepeltjes een avondklok per noodwetgeving ingevoerd, dus het kan makkelijk. En als zo'n systeem is geïmplementeerd, zingt dat zich vanzelf rond in die kringen van kansloze, criminele asielzoekers, en zullen ze Nederland voortaan mijden.

Na 22 november wordt het de hoogste tijd voor een heel ander beleid, niet alleen mbt tot deze 'doelgroep', maar mbt tot dat hele failliete asielcircus. Het zal er alleen wel weer niet van komen, vrees ik.

Dr_Johnson | 29-08-23 | 10:30 | 5

"je mag iemand niet voor onbepaalde tijd opsluiten"

Moet je als journalist je bron niet willen vrijgeven, tiefen ze je zonder aanklacht, misdrijf of verdenking een paar weken in de cel.

www.parool.nl/nieuws/reacties-op-gijz...

ReyNemaattori | 29-08-23 | 11:12

Je kan alles strafbaar stellen, maar het staat of valt met handhaving. Diefstal is ook strafbaar, maar de winkeldief bij de AH staat binnen 5 minuten weer buiten het politiebureau. Met PV, dat wel, maar als je niets hebt, geeft dat ook geen flikker. Leg maar 3k boete per keer op. Who cares redeneren ze. Toch geen bankrekening of huis of spullen van waarde.

Kaal-dik-en-lelijk | 29-08-23 | 11:13

@Kaal-dik-en-lelijk | 29-08-23 | 11:13:
Als je het ovder de AH hebt; bij buitentreden werd ik begroet door een gelukszoeker die pontificaal voor de uitgang van de Albert Heijn zat te roepen in bonlukkie taal dat hij respect eiste en dat iemand zijn e-bike met kinderzitje op moest gaan laden. Dus ik zei hem dat hij op moest rotten en de mensen met rust moest laten. Uiteraard verstond hij dat niet...... Het was een dure fiets, maar ik betwijfel of hij die eerlijk gekocht had.

Delfts Blauw | 29-08-23 | 11:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Met z'n commentaar op illegale buitenlanders is die meneer de voorzitter van de moskee is goed geintegreerd !

Lebowski72 | 29-08-23 | 10:18
-weggejorist-
Harry.Langezwaal | 29-08-23 | 10:15

Zou ik ook wel willen: Naar de kroeg om gratis te zuipen.

Waakvlam | 29-08-23 | 10:12 | 1

Wel eerst douchen, of is dat soms een Godwin;)

Smoelensmid | 29-08-23 | 10:15

Ik stel voor om massaal de eerder in het verleden gebruikte, voorgedrukte formulieren opnieuw te gebruiken om aangifte van racisme en discriminatie te doen. Dit kan natuurlijk niet om alle veiligelanders over een kan te scheren. Dit is erg stigmatiserend, om het maar niet te hebben over het feit dat dit Wilders in de hand werkt.

Stiekem moet ik wel om dit alles lachen. Was het een blanke Nederlander geweest, waren de rapen natuurlijk gaar. Deze bijval uit onverwachte hoek had niemand verwacht, toch?

DankeSchon | 29-08-23 | 10:06 | 2

Ze kunnen beter nieuwe formulieren voordrukken en die uitdelen in Ter Apel, en alle gemeenten met azc's in vooral de gemeente Groningen. (Ik zag trouwens net dat er pdf's op het internet staan, uitgegeven door de politie, met 'weekoverzicht incidenten asielzoekers uit veilige landen', gevolgd door alle gepleegde delicten in die week door die asielzoekers en de herkomst van de dader erbij.
Maar ja, ik kan niet linken.

grietmetgroenefiets | 29-08-23 | 10:56

Ooit in studententijd lang in Lombok gewoond vlakbij de Kanaalstraat.Toen was het nog een gemoedelijk en gemengd volksbuurtje.Wel met allerlei vage import-export winkeltjes maar ok,dat was het dan ook wel. Jaren later uit nostalgie nog eens gaan kijken,schrok toen al wat ervan geworden was.
(Heel) veel vroeger was geluk nog wel's gewoon.

roberto9715 | 29-08-23 | 10:05

Er gaat niet veel veranderen als het 'volk' niet eens in opstand komt.
Soort van happenings, populair in de jaren 60 in Amsterdam (lees "bericht aan de rattenkoning" van Mulisch) en hadden wel effect op de burgemeester en de stad

TurpinDick | 29-08-23 | 10:01

De oplossing is toch zo eenvoudig: ook iedereen die in Nederland verblijft een paspoort geven zoals dat met de bewoners van Lombok en de bezoekers van de moskee gebeurd is.

Dan zijn we allemaal Nederlanders en kunnen we het gaan hebben over de afschuwelijke Nederlandse gewoonten die de Nederlandse maatschappij onhoudbaar maken.

Aan het werk, Nederlandse politici en ambtenaren!

funda | 29-08-23 | 10:00

Deze moskee zou moeten oproepen om op Geert Wilders te stemmen. Ik zie het al voor me op 22 nov vanaf de Minaret niet de Azaan, maar Geert is groot, ga op Geert stemmen.

Sieg Hein | 29-08-23 | 09:59 | 3

Zou best wel erg veel humor zijn..

roberto9715 | 29-08-23 | 10:07

Nou, ik denk dat als Geert zijn programma op punten nuanceert (bijvoorbeeld criminele buitenlanders eruit in plaats van alle buitenlanders) dit de goedwillende moslim best wel aanspreekt, zeker als de imam dat ook vindt.

Here's Freddy | 29-08-23 | 10:28

@Here's Freddy | 29-08-23 | 10:28: Nogmaals - heb ik hieronder ook al ergens neergezet en Basil Fawlty heeft de link erbij gezet: Geert Wilders heeft nooit gezegd dat hij alle buitenlanders eruit wil, hij zegt precies wat jij hierboven zegt in de Telegraaf, in 2020.

'Wilders: ’Pure heksenjacht, ik wil niet alle Marokkanen het land uit hebben’
08 jul. 2020

SCHIPHOL - UPDATE De langslepende ’minder Marokkanen’-rechtszaak tegen Geert Wilders is volgens de politicus een ’pure heksenjacht en een jarenlange hetze’ geweest.
Dat zei hij op de laatste dag van zijn zaak bij het gerechtshof in het extra beveiligde justitieel complex op Schiphol. Het hof doet 4 september uitspraak.

De politicus zei verder: „Nog nooit ben ik, behalve hier, een racist genoemd. Voorzitter, leden van het hof, ik zou ook haat hebben gezaaid tegen Marokkanen, mijn toehoorders hebben opgehitst, de goede naam van Marokkanen hebben aangetast. Wie verzint zo iets? Wat heb ik nou eigenlijk gezegd?”

Wilders vindt zichzelf ernstig beknot in zijn vrijheid. „Als gekozen politicus moet ik kunnen zeggen dat Marokkanen zo’n beetje in alle statistieken oververtegenwoordigd zijn. Dit is mijn laatste woord maar ik zal nooit zwijgen. Ik ben de knip voor de neus niet waard als ik zwijg over het Marokkanen-probleem.”

grietmetgroenefiets | 29-08-23 | 11:12

Als islamieten andere islamieten agressief noemen, dan is er wat mis hoor.

nerugaer | 29-08-23 | 09:59 | 4

Hoho, de ene islamiet is de andere niet hoor: je hebt de soennieten, sjiïeten en alevieten. Die kun je normaliter niet bij elkaar in één ruimte zetten, behalve in Nederland dan.

DankeSchon | 29-08-23 | 10:09

@DankeSchon | 29-08-23 | 10:09: Soennieten en Sjiieten slachten elkaar idd best vaak af. Maar dat ze 'elkaar' agressief gaan noemen in Nederland is natuurlijk bijzonder.

nerugaer | 29-08-23 | 11:14
▼ 1 antwoord verborgen

Als je denkt dat het niet gekker kan worden, word je toch weer verrast. Kan alleen in Nederland, schat ik zo in.
Zo'n voorgangert-voorzittert-moslim die klaagt over zijn mede-moslims. Je maakt nog eens wat mee hier.
Kan er ergens een geldstroom stopgezet worden? Dat is toch de grootste binding met ons ooit zo mooie land.
-

Bernhard de II | 29-08-23 | 09:58

Hoe durft hij, de vuile racist, die mensen hebben het heel zwaar gehad...

Stijlloze nick | 29-08-23 | 09:58

Mooi is dit, hoe de linkse boomerang nu eindelijk terugkaatst in het gezicht van al deze progressieve deugmensen.
Hopelijk komen er net voor de verkiezingen nog 900.000 mensen binnen in ter Apel die dan gaan rampeneren. Gevolg zal zijn dat die Timmermans straks geen poot meer heeft om op te staan als het land ten gevolge van deze waanzin in richting de afgrond gaat.

hallofreen | 29-08-23 | 09:57 | 5

@hallofreen | 29-08-23 | 10:10: maar dan is het wel echt te laat, nieuwkomers vermenigvuldigen zich als waren het konijnen. Uitzetten op grote schaal gaat niet gebeuren. En wat hier woont en hun nakomelingen zal toch moeten wonen en leven. De oplossingen van 80 jaar geleden zijn hoogst onwenselijk.

Crankhead | 29-08-23 | 10:28

@Crankhead | 29-08-23 | 10:28: Mwah, de NS heeft bij de F1 bewezen ongeveer 100.000 mensen te kunnen vervoeren, per dag !

2CVOcean | 29-08-23 | 11:01

@Crankhead | 29-08-23 | 10:28: Dat zijn ze zeker, daar moeten we niet heen gaan nee. Linksom of rechtom, de chaos zal bepalen hoe het gaat verlopen. Wieweet is een van de langst lopende burgeroorlogen wel onvermijdelijk. Men zal inzien dat de EU en de bijna sacrale 'verdragen' ons in deze ellende hebben gestort.

Ik zou zeggen, bereid je voor. Zorg voor een fit lichaam. Zorg ervoor dat je tenminste 20 pushups achter elkaar kan doen, je in staat bent 80 kilometer te lopen achtereen (ooit wel eens van de kennedy mars gehoord?) dat je bewegelijk bent, dat je iets weet van handgevechten, zelfverdediging. Hoe je een vuur kan maken, een gans of vis tot een maaltijd kan bereiden en tenminste je best doet geen bank-hang D66 lichaam te hebben wat niks kan.

Zweer alle neo-liberale dwanggedachten af wat ze je wijs proberen te maken over dat alles maar een 'mensenrecht' is of hoe ze je proberen voor alles een schuldgevoel aan te praten en stem in hemelsnaam een keer geen kartel. Elke partij die het woord 'extreem-rechts' te pas en te onpas noemt, zelf als je de waarheid zegt, zelfs dan ja..., daarvan weet je in ieder geval dat die jokken en niet te vertrouwen zijn.
Hou er gewoon rekening mee dat je alles gaat verliezen wat je gewend bent. Succes!

hallofreen | 29-08-23 | 11:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Is de burgemeester al eens in de wijk gesignaleerd?

TurpinDick | 29-08-23 | 09:57 | 2

Die is druk met d66 lobby clubjes om de stikstofdoelstellingen te halen en bezig met een gemeentelijke verordening om benzineautos uit de binnenstad te weren.

Hetisnietaanteraden | 29-08-23 | 10:33

De straten zijn daar niet breed genoeg.

zwarte-string | 29-08-23 | 11:09

Hoe gaat het eigenlijk tegenwoordig in Zweden?

zwarte_weduwe | 29-08-23 | 09:55 | 1

Daar is het nu zomer dus ligt iedereen naakt aan een meer.

Smoelensmid | 29-08-23 | 10:20

Goh iemand is ook eens wakker. Zo zit de mens in elkaar. Bied je iets aan voor niks, zijn er altijd van die ratten die het optimaal uitbuiten en misbruik van maken.

guppy | 29-08-23 | 09:52 | 1

Sterker, je biedt iets gratis aan aan persoon A, vervolgens claimt persoon B dat hij/zij er ook “recht” op heeft. Gaat persoon B vervolgens naar de rechter dan krijgt die vaak nog gelijk ook.

Crankhead | 29-08-23 | 10:30

Vreemdelingen die in bewaring zijn gesteld kunnen verblijven in detentiecentra of in uitzetcentra. Er is geen maximumtermijn voor de duur van deze vorm van detentie. In Europees verband is echter in de Terugkeerrichtlijn afgesproken dat de maximumtermijn zes maanden bedraagt. Het is mogelijk om deze termijn te verlengen tot maximaal achttien maanden. www.commissievantoezicht.nl/dossiers/...

De wetten zijn er, wie gaat ze handhaven?

Feynman | 29-08-23 | 09:52 | 3

Gek eigenlijk dat in het ene geval altijd wordt gesproken van “Ja, maar móét van Europa” en in specifieke gevallen juist niet.

DankeSchon | 29-08-23 | 09:59

Hear hear.... onze rechters in ieder geval niet. Het OM kijkt de andere kant op en de politie heeft er geen zin meer in, omdat ze niks mogen en die jongens toch morgen weer buiten staan.

Trekhaas | 29-08-23 | 10:00

Het gaat net zoals in de USa. 473 massa schietpartijen, maar het komt niet in ze op om de wapenverkoop te stoppen. Argument: guns dont kill people, people kill people. Alleen als people geen wapen heeft kan people ook niet schieten. Zelfde hier. Overlast Marokkanen is gigantisch, maar niemand komt op het idee de grens te sluiten en deze gasten eruit te gooien. Want asiel is maar een klein deel van de import. Deze mensen horen hier helemaal niet te zijn. Dus grens dicht is geen import.

pete1023 | 29-08-23 | 09:51 | 6

@pete1023 | 29-08-23 | 10:22: in Zwitserland is het wapenbezit bijna net zo groot, per hoofd van de bevolking. Ik kan me geen mass shooting uit Zwitserland herinneren. Het zit dieper. Amerikanen zijn een bang volkje, vandaar hun gedweep met wapens en hun “militairy”

Crankhead | 29-08-23 | 10:34

@Crankhead | 29-08-23 | 10:34: Dan ben je wellicht nog vrij jong of het is verdwenen uit je herinnering, want ergens begin van deze eeuw was er een grote shooting in een gemeenteraad ergens, door een burger die het gevoel had tegengewerkt te worden. Zeker meer dan 10 doden, misschien wel 20. Ik kan het me nog goed herinneren; een soort van eye-opener dat boze verongelijkte burgers wel eens meer kwaad konden doen dan gedacht.
Maar je punt is valide, beduidend minder schietpartijen in Zwitserland (ook relatief) dan USA.

rederijker | 29-08-23 | 11:22

Probleem is ook niet de wapens zelf.

Sommige staten, zoals New Hampshire kennen weinig gun violence, maar vereist geen vergunning, background check, of wapenregistratie, open en concealed carry is legaal.

Andere staten waar een wapenvergunning bemachtigen veel moeilijker is omdat je wél een permit nodig hebt, wapen training, background checks en zelfs een social media review(zoals New York), kent veel meer gun violence.

De beschikbaarheid van wapens alleen is maar zozo van invloed. Zeker als je bedenkt dat er landen zijn met gelijk aantal wapens per capita maar zonder moordpartijen.

ReyNemaattori | 29-08-23 | 11:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Rotterdam is lam.

aflaatverkoper | 29-08-23 | 09:51

Ha. Islam is vrede. Niet lang voordat we hier een burgeroorlog hebben tussen verschillende Islam stromingen, en de autochtone Protestantse, Katholieke en Gereformeerde Nederlander stond erbij en keek ernaar.

-PR- | 29-08-23 | 09:43 | 2

Das niet wat we zouden moeten doen. We moeten alle partijen steunen. Met wapens, geld en landcruisers.

BoerKoekoek | 29-08-23 | 09:47

Daar hadden ze in Engeland al een voorproefje van.
Paki's en Indiërs uit een of andere grensregio gingen met elkaar op de vuist in Leicester omwille van een comflict dáár.

ReyNemaattori | 29-08-23 | 11:32

Blij dat ik 5 jaar terug daar vandaag ben verhuisd. Eerst waren het de straat racers, toen hingen ze spandoeken op met "rustig aan broeder!", toen kwamen er drempels want het hielp niks. Daarna de lachgas gebruikers die ook nog eens wilden racen door de straten in Lombok en nu de vluchtelingen. Duurde wel godsgruwelijk lang voordat ze doorkregen dat hulp aanbieden en "in gesprek gaan" niet helpt.

Blauwe Wafel | 29-08-23 | 09:42

Ken genoeg Surinamers en Antillianen die dat volk ook totaal niet mogen.

Piet Karbiet | 29-08-23 | 09:42 | 1

een vriend van mij zei ooit "die Antillianen mag ik wel, ze hebben ook een hekel aan buitenlanders" .

TurpinDick | 29-08-23 | 09:58

Yücel Aydemir heeft groot gelijk. De overlast van veiligelanders is toegenomen nu ze verbannen zijn van Utrecht Centraal (m.n. rondom het bollendak). Heel recent was er nog een steekpartij. Ik hoorde een ondernemer (ook Turkse Nederlander) tegen een andere ondernemer zeggen dat hij een brief aan de burgemeester ging schrijven omdat het zo niet langer kon. Wel mooi om te zien, want dit betekent dat hij zich betrokken voelt bij het wel en wee van de wijk. Overigens zijn er ook genoeg andere problemen met rondscheurende en dealende Marokkaanse Nederlanders, en veel te veel mensen uit andere wijken die met de auto hier boodschappen gaan doen. De verbouwing van de Kanaalstraat gaat wel verbetering brengen, maar zonder consequente handhaving (en daar is Utrecht niet zo goed in) blijft het dweilen met de kraan open.

hetgeleteken | 29-08-23 | 09:39 | 1

Ik denk dat die beste ondernemer zich met name betrokken voelt bij zijn dalende omzet.

Zoontzettendklaarmee | 29-08-23 | 09:50

Nu ze er zelf last van beginnen te krijgen beginnen ze te piepen.

At_Dawn_They_Sleep | 29-08-23 | 09:39

Wat zijn het ook een mannetjes, hè? Rubialesjes in de dop.

SIogra | 29-08-23 | 09:36

Gaan we 't meemaken dat de imams in de moskeeën gaan prediken dat ze op de Wilders moeten stemmen i.p.v. Timmermans.

pa_niek | 29-08-23 | 09:35 | 1

Maar hou ze in de gaten. Uiteindelijk gaat het hen toch om het vestigen van het Kalifaat.

Schoorsteenveger | 29-08-23 | 09:40

Geen medelijden. Het zijn dezelfde Groen Links en D66 stemmers die dure huisjes kopen in Lombok omdat het op fietsafstand van het centrum is. Dat de andere helft van de inwoners bestaat uit migranten wisten ze ook toen ze kochten. Nu niet zeuren, hebben ze zelf voor gekozen.

Geertje W | 29-08-23 | 09:33 | 3

Heb je de tekst gelezen?

SterF... | 29-08-23 | 09:37

De Lombok, 50 jaar geleden werd er al verteld daar niet te gaan wonen.

gato | 29-08-23 | 09:44

@gato | 29-08-23 | 09:44: Ik ben er ook niet gaan wonen , laatst nog aan de overzijde geweest , Gili s ..

Hetiswathetis | 29-08-23 | 11:09

Het valt allemaal wel mee, het is een stuk minder dan 20 jaar geleden. (de link accepteert die niet omdat n.u.n.l geen bron is)

Hellsmurfje | 29-08-23 | 09:33 | 1

En dat heeft een goede reden ,denk je niet?

bowlfabriek | 29-08-23 | 09:56

Gister toevallig meegemaakt.
Komen 2 asielzoekers , in de shop, om een joint van 2.80. voor 2 euro te kopen!!
Die super lieve medewerkster legt hun uit, dat ze geen korting kan geven.
En wordt vervolgens compleet verrot gescholden, door allebei.
Ze was een racist ,en een pussy, ect, ect.

Torquemada | 29-08-23 | 09:33 | 6

Winkeliers zouden ook meer moeten onderhanden bij de kassa: Ja er staat 2,80 op maar ik wil er nu 3,20 voor hebben.

W_F | 29-08-23 | 09:54

racist is het 1e en enige woord wat zij kennen krijg ik wel eens de indruk.

Boeddha18 | 29-08-23 | 10:33

en u , gelijk een paar tikken uitgedeeld of ?

Hetiswathetis | 29-08-23 | 11:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik mag toch niet hopen dat hiermee een Droste-achtig effect begonnen is. Nederland moet nl nog steeds eerst de kraan vinden om dicht te draaien...

VP732 | 29-08-23 | 09:32 | 1

De vraag is dan of deze recursieve reeks (het Droste effect) convergent is.

Professor Superhirn | 29-08-23 | 09:47

"Want de maat is vol. En de situatie onbeheersbaar."
Zo, de kernachtige samenvatting van dit topic. Alstu.

VP732 | 29-08-23 | 09:30

Niet echt nieuws, als je het de gemiddelde tweede of derde migrant vraagt naar ons vluchtelingenbeleid dan zijn ze net zo ontevreden over als de gemiddelde Nederlander. Of dacht je dat zij het normaal vinden dat iedere vage figuur die hier de grens over komt wordt gepamperd met geld-Miele-huis en ook nog eens welkom wordt geheten door domme Nederlandse vrouwen die anders niet aan een vent kunnen komen?

Grumpy_Old_Ed | 29-08-23 | 09:29 | 2

Die vrouwen willen in veel gevallen niet anders.

SIogra | 29-08-23 | 09:43

Als je al geen nederlandse gozert kan binden, dat wordt 't met een mosselman al helemaal niks. Die accepteren veel minder van vrouwen dan zelfs de meest misogyne nederlander...

ReyNemaattori | 29-08-23 | 11:35

Waar zijn nou die buurtvaders en straatcoaches? Die pakken toch dit soort problemen aan?

Après toi | 29-08-23 | 09:28 | 6

Uit het AD :" In Utrecht zijn in verhouding de meeste coaches, op elke 111 inwoners één",

zwarte-string | 29-08-23 | 09:51

@Kapitein Sjaak Mus | 29-08-23 | 09:55: zonder paywall : archive.li/RZeQQ

zwarte-string | 29-08-23 | 09:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Dan word je net zo behandeld als de gemiddelde Nederlander.
Gefeliciteerd, je bent succesvol geïntegreerd.
Bier!

Ambiorix | 29-08-23 | 09:28

Die mohammedaanse bruinhemden toch, pure discriminatie.

J.Cash | 29-08-23 | 09:27

Dankzij dit bericht kan mijn dag alvast niet meer stuk!

Weetje71 | 29-08-23 | 09:27

Speelt Wilders in de kaart!

Boeddha18 | 29-08-23 | 09:27 | 9

@Boeddha18 | 29-08-23 | 10:09: Klopt, dat leggen de kartelpartijen hem in de mond. Misschien moet Wilders campagne gaan voeren in de gematigde moskeeen.

Grumpy_Old_Ed | 29-08-23 | 10:27

@Boeddha18 | 29-08-23 | 10:09: Over die minder-Marokkanen uitspraak: een Hongaarse vriend van mij zei eens dat hij niet snapte dat de Marokkanen zich zo druk maakten om die uitspraak, als het over de Hongaren was gegaan zouden die hun schouders hebben opgehaald. Maar ja, dat waren er ook niet zoveel in Nederland, zei hij, hooguit zo'n vijf á zesduizend. Om te eindigen met: 'Daar kunnen de Marokkanen een voorbeeld aan nemen.'

grietmetgroenefiets | 29-08-23 | 10:34
▼ 6 antwoorden verborgen

Maar goed, is natuurlijk maar een manier om dit te stoppen en dat is veiligelanders ieder perspectief hier ontnemen. Gijzelen tot uitzetting, hoe lang het ook gaat duren. Sober regime, tv op cel met alleen NPO, iedere dag stamppot met zonder spekjes. Maar dat kan nu natuurlijk helemaal niet, want zielig.

Duwbak_Linda | 29-08-23 | 09:26 | 9

Stamppot met ZONDER spekjes?!?!? Ik ben helemaal voor perspectief ontnemen/ontmoedigen/versoberen en wat dies meer zij, maar we zijn toch zeker geen barbaren ;)?

Ow-Ja | 29-08-23 | 09:36

Begin jaren 90 verbleef ik voor een jaar in Australië. Ik woonde in en huis met veel backpackers waarvan sommigen over de termijn van hun visum waren gegaan. Bij een controle door de immigratie, werden deze mensen gewoon meegenomen, ingesloten en daarna uitgezet (op eigen kosten!). Ze konden de detentie alleen verlaten na het betalen van een hoge borgsom, om zaken af te handelen en een ticket het land uit te regelen. Het is mij niet duidelijk waarom dit bij ons onmogelijk zou zijn.

Kukooo1 | 29-08-23 | 11:27
▼ 6 antwoorden verborgen

Zou wat zijn, moslims die PVV gaan stemmen. Ze zullen zich wel vervloeken dat ze ooit zo dom deden over dhr Fortuyn.

ikworstelengadouchen | 29-08-23 | 09:25 | 5

Er zijn ook genoeg Turken die FvD stemmen, laatst eentje gesproken, hij hield wel van nieuwe dingen zei hij, zoals dat verhaal over Michiel de Ruyter.

grietmetgroenefiets | 29-08-23 | 09:43

Je zou een hardwerkende Nederlands sprekende Marokkaan zijn en vervolgens constant scheef aangekeken worden vanwege je soortgenoten.

Ik zou daar wel van over de zeik zijn.

Barkruk2 | 29-08-23 | 09:44

@Barkruk2 | 29-08-23 | 09:44: ik voel me ook niet verantwoordelijk voor vechtend domvolk op Stratumseind op zaterdagavond. Spreek me er ook maar niet op aan.

geheelvergeter | 29-08-23 | 09:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Ah, in mijn studententijd genoeg durums gehaald bij Orkide op de kanaalstraat. Liep altijd goed die tent, toch op last van de gemeente gesloten.

SterF... | 29-08-23 | 09:25

En daarom dus die "Arabs for Trump" zelfs die zijn het zat.

keistad | 29-08-23 | 09:25 | 4

@BobDobalina | 29-08-23 | 09:40: Nee, onze huidige leiders zullen inderdaad alles doen om het alsnog door je strot te rammen. Zelfs als Trump terug komt.

keistad | 29-08-23 | 10:10
▼ 1 antwoord verborgen

Laten we ook hiervoor een fonds inrichten om de overlast met 0,000036% te verminderen t.o.v. 1990.

pa_niek | 29-08-23 | 09:22 | 2

U hebt wat met de teller van robojetplain.

Zitvlak | 29-08-23 | 09:24

15.000.000 x 0,000036% = 5,4 minder doden.
28.000.000.000 / 5,4 = € 5.185.185.185,- per niet-dode.
Die gasten zijn gewoon multimiljardair he!

pollens | 29-08-23 | 09:32

Vroeger had je iets dat "politie" werd genoemd. Die handhaafden de orde. Maar dat kost geld. Daarom adviseert de regering om meer moskeeën te bouwen en meer imams in te zetten. En ze hebben ook al een idee wie dat gaat betalen.

Nivelleermarionet | 29-08-23 | 09:22 | 1

Het is een beetje dweilen met de kraan open als je die rukkers niet vast kan zetten om ze vervolgens te exporteren

Barkruk2 | 29-08-23 | 09:42

Het zou ook mooi zijn als er dan wat cijfers genoemd zouden worden. Het is natuurlijk makkelijk om veiligelanders de schuld te geven om daarmee de eigen criminele jeugd minder erg te laten overkomen.

SamV | 29-08-23 | 09:21 | 2

U hebt absoluut een punt.

Graeme Reaper3779 | 29-08-23 | 09:25

Komt uit Ardahan Turkije, hij is zelf dus ook veiligelander XD

ReyNemaattori | 29-08-23 | 11:41

"Hebben niks te verliezen", gut, zelfs deze klaplopers moeten de status "zielig'" opgespeld krijgen. Misschien een grote gele "Z" op hun jas?
Terug naar huis ! Waar moeders met de thee zit te wachten tot Job weer terug is.

Sneerpoets | 29-08-23 | 09:18 | 4

Denk niet dat hiermee wordt bedoeld dat ze zielig zijn, maar mensen die niks te verliezen hebben, hebben ook geen angst voor gevolgen. Dus steken/roven/bedreigen ze er maar op los.

Guy_Tare | 29-08-23 | 09:25

@Guy_Tare | 29-08-23 | 09:25: Dat begrijp jij, dat begrijp ik, maar de gemiddelde koorzangeres bij de AOC's springen meteen in de hulpmodus.

Sneerpoets | 29-08-23 | 09:49
▼ 1 antwoord verborgen

Een soort van moslimleger des heils.
Zal het een onderafdeling zijn?
Teken dat het vooruit gaat in Nederland.
Een eigen leger, dat had niemand verwacht.
U begrijpt de sarcasme modus.

Als deze mensen dit gaan roepen, is het wel slecht gesteld in Utrecht.
Maar naar mijn idee is dit een landelijk probleem.
Oplossingen, roept u maar?

Zitvlak | 29-08-23 | 09:18 | 1

Werkervaringskampen in Ukraine voor de wederopbouw?

kindapaas | 29-08-23 | 09:44

Wat doen die lui daar? Veilige landers zijn toch een soort van asielzoekers? Zitten die niet in ter apel of iets dergelijks?

James_t_kruk | 29-08-23 | 09:18

"Ik heb er camerabeelden van die ik aan de wijkagent heb gegeven, maar de politie doet niets."

Tja, het VVD land van law en order begint wat barstjes te vertonen.

Wattman | 29-08-23 | 09:17 | 4

"Politie doet niets". Onzin. De politie is beredruk met door de regering verzonnen totale onzin.

Nivelleermarionet | 29-08-23 | 09:27

Welnee He zelf en blauwe maandag in Utrecht gewoond. Half jaartje, toen was ik de overlast van een paar bevolkingsgroepen beu. Wie bagatelliseert, wie liet het uit de hand lopen. Juist PvdA en Gr links.

In 2006 maar weer te koop bord in de tuin geplant.
Het is prachtig om te zien dat dat ik een goede keuze heb gemaakt. Wens het hele handeltje daar fijn wonen met veel winkel en moskee plezier.

SolidRock | 29-08-23 | 09:29
▼ 1 antwoord verborgen

Niets nieuws, moet u eens een goed geïntegreerde immigrant vragen naar de huidige situatie. Dan schrik je. In landen waar dit geboeft vandaan komt worden ze het dorp uitgeknuppelt, omdat ze niets bijdragen. Hier krijgen ze alles en wij mogen niets zeggen.

Ray Skak | 29-08-23 | 09:17 | 1

Ja zo bekeken was Mohammed altijd al wat pragmatischer ingesteld dan Jezus.

Duwbak_Linda | 29-08-23 | 09:19

Dat wordt weer een pijnlijke spagaat voor het blanke deugvolk. Of is de pijn die dit doet ook onderdeel van hun identiteit en zijn zij het middelpunt waar alles om draait en niet de welkom, welkom nieuwe bewoner? De denkwereld van het linkse deugvolk is mij een volkomen raadsel.

forecastle | 29-08-23 | 09:17 | 1

Dat is het al heel lang voor mij. Links was ooit een arbeidersstroming maar ook voor feminisme en ze waren zgn " progressief' (bestaat dat woord nog?)
Nu is het meer een moslim club geworden en als er iets NIET progressief en zeer anti feministisch is is het wel islam. Steek t maar in mn pet. Marcus bakker zou zich in zn graf omdraaien. En ina brouwer. Oh nee, die leeft nog;-)

James_t_kruk | 29-08-23 | 11:39

Ze hebben best iets te verliezen. Gewoon even doorpakken.

Cor Netto | 29-08-23 | 09:17

Thoughts & prayers.

Grobbebol | 29-08-23 | 09:16

Mr Aydemir moet oppassen straks niet voor racist te worden uitgemaakt.

Bah, benoemen van de problemen, wat een vieze facist.

/Joop Modus

Borrom | 29-08-23 | 09:15

Vraagje: Als de imams nu gaan vragen “Wilt u meer of minder Veiligelanders ?”
komen er dan ook voorgedrukte aangifteformulieren?

Mark zit te Dutten | 29-08-23 | 09:14 | 1

Denk het wel. Veiligelander, dat is een ras.

Schoorsteenveger | 29-08-23 | 09:16

De bereidheid om hun 'broeders' in liefde op te vangen is wel héél erg gering, moet ik zeggen. Je zou toch verwachten dat de ene moslim, degene die hier alle vrijheid heeft gekregen om zijn religie van de vrede vorm te geven, de andere moslim, degene dus die van verre is gekomen om deel te nemen aan de samenleving alhier, vol mededogen bejegent en voorbereidt op eveneens een integratie in de multiculti-cultuur die hier sinds jaar en dag gevierd wordt,

Schoorsteenveger | 29-08-23 | 09:13 | 3

Als dat zo zou zijn waren ze wel naar Qatar gegaan of zo.

Mr_Natural | 29-08-23 | 09:14

Religie=vrede=axioma. Oei, daar gaat iets mis lijkt het. Universeel probleem.
opnieuw...

nobodiesunmighty | 29-08-23 | 09:19

Veiligelanders die voor overlast zorgen? Dat is toch geen nieuws meer joh.

UnderTheDevil | 29-08-23 | 09:12 | 1

Het is wel nieuws dat hun 'broeders en zusters' er nu ook last van zeggen te hebben.

Schoorsteenveger | 29-08-23 | 09:13

Best slim van de politie om hier niet op te reageren. Dan behouden ze tenminste nog hun baan.

Regentenstijl | 29-08-23 | 09:12 | 1

Als ze gaan bagataliseren mogen ze niet meer naar de jaarlijkse deug-iftar.

Guusje Nadorst | 29-08-23 | 09:16

Ach, iedere fruitmand kent wel een rotte appel.

Après toi | 29-08-23 | 09:12 | 2

Een rotte appel tast de hele fruitmand aan. Jammer wel.

Duwbak_Linda | 29-08-23 | 09:17

Ik mag hopen dat u sarcastisch is, als u het verval van Nederland (nog steeds) zo typeert. Jeuj.

VP732 | 29-08-23 | 09:28

Laaaguh woar, koekie, deeg, eigu.

LoesjeP | 29-08-23 | 09:09

En daarom is Jezus beter dan Mohammed. Jezus ging gewoon wijn zuipen met prostituees, tollenaars en veiligelanders. Hij wel.

Duwbak_Linda | 29-08-23 | 09:09

Die moskee moet gewoon even aankloppen bij de vereniging waar ze bij zijn aangesloten. Komt Erdogan het wel oplossen.

Glasgow Argus | 29-08-23 | 09:08

Een persoon van buitenlandse komaf vertelde mij eens dat er in Nederland teveel buitenlanders zijn en komen. Past niet in het straatje van velen.

El Rico Grande | 29-08-23 | 09:08 | 3

Veel van de prima geïntegreerde Medelanders stemmen rechts, en ik begrijp ze wel.

tis_wat | 29-08-23 | 09:19

Toen ik nog in Zwitserland woonde en werkte had ik een Egyptische collega die voor een cursus naar Amsterdam moest. Bij terugkomst kwam ze bij me op kantoor om te vertellen over de cursus en hoe mooi en leuk ze Amsterdam vond en haar relaas eindigde met ‘but what are all the Arabs doing there?’.

banana moeskoerie | 29-08-23 | 09:52

@banana moeskoerie | 29-08-23 | 09:52:
Die jongens worden nergens gewaardeerd. Onderling moeten ze elkaar ook niet in de zandbak.

Louter Leuter | 29-08-23 | 09:59

Oud Romeins gezegde diw van Verdeel en Heers maakt vanuit Binnenhof/EU modern opgang onder de noemer diversiteit und inclusief.

william7055 | 29-08-23 | 09:08

".. douchen, omkleden, eten en slapen.."

Klinkt allemaal een stuk zinvoller dan bidden.

Godsammekraken | 29-08-23 | 09:07 | 6

@Kapitein Sjaak Mus | 29-08-23 | 09:21:
Nee, anders waren ze daar wel heen gegaan. Hadden ze ook nog iets te drinken kunnen pakken.
En een crackertje met paté.

J.Cash | 29-08-23 | 09:27

@Kapitein Sjaak Mus | 29-08-23 | 09:21: Met de huidige staat van onderhoud wel, het is alleen wachten op een flinke regenbui.

pa_niek | 29-08-23 | 09:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Er moet ook wetgeving komen vanuit Den Haag zodat mensen zonder status niet als honden worden losgelaten in de maatschappij."
Roep ik ook al jaren.

pollens | 29-08-23 | 09:06

Kostelijk...

Bouwfraudeur | 29-08-23 | 09:06

Iets met biggetjes wassen ?

Calihero | 29-08-23 | 09:06
-weggejorist-
Proud Infidel | 29-08-23 | 09:05

Uiteindelijk wordt iedereen genafd. Ook de naffers.

Mokum Kosher | 29-08-23 | 09:03

Als de medelanders er last van krijgen gaat er iets aan gedaan worden. Brengt wel de linkse kiezer in een spagaat. Welke moslim moet je nu blijven knuffelen?

R.F.Pickering | 29-08-23 | 09:03 | 2

Allebei natuurlijk!

nowomowa | 29-08-23 | 09:05

@nowomowa | 29-08-23 | 09:05:
Juist! Ze worden tegen elkaar opgezet en tegen elkaar uitgespeeld door estreem-rechts! Dit moeten we niet willen laten gebeuren!

Schoorsteenveger | 29-08-23 | 09:08

Vervelend nieuws

Calihero | 29-08-23 | 09:03

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland