OM: meer bedreigingen tegen 'een bepaalde politicus, wiens naam wij niet zullen noemen'
En tegen Sigrid Kaag, Hugo de Jonge, Gert-Jan Segers, Mark Rutte en Lilianne Ploumen
Op zoek naar leesvoer voor de zomermaanden? Wellicht biedt het nieuwe nummer van Opportuun uitkomst. De redactie heeft weer wat spraakmakende onderwerpen uit het OM-leven verzameld. Neem nou het artikel over bedreigde politici. Het aantal bedreigingen bereikte het afgelopen jaar een recordhoogte, aldus het relatiemagazine van het Openbaar Ministerie dat dankzij de content specialist (zo heet dat echt bij Justitie) van dienst leest als een vakantiefolder. Bedreigers van Sigrid Kaag, Hugo de Jonge, Gert-Jan Segers, Mark Rutte en Lilianne Ploumen - al deze politici worden bij naam genoemd - moeten in de rechtbank diep door het stof, blijkt uit de reportage in het tijdschrift. Maar de verdubbeling van het aantal bedreigingen ten opzichte van een jaar eerder schetst een vertekend beeld, aldus 'parketsecretaris Gommers' van het Team Bedreigde Politici. Want: “De enorme toename van het aantal meldingen is vrijwel uitsluitend toe te schrijven aan het feit dat een bepaalde politicus, wiens naam wij niet zullen noemen, veel meer is gaan melden." Maar wie schuilen er achter 'de nare, anonieme berichten op sociale media', vraagt het blad zich af. “Veel berichten blijken afkomstig van social-media-gebruikers in landen waar wij geen goede rechtshulprelatie mee hebben. Als zo’n land niet meewerkt dan houdt het voor ons eigenlijk op. Pakistan spande wat dat betreft de kroon het afgelopen jaar. Als het op basis van ons onderzoek zeer waarschijnlijk is dat een verdachte zich in Pakistan bevindt, dan is verder onderzoek naar de identiteit van de afzender zo goed als kansloos. Van de 889 strafbare berichten vielen er om die reden al zo’n 600 af.” Aha, niet nader gedefinieerd rapaille uit Pakistan valt onze politici dus lastig. Of alleen die ene politicus naar wiens naam de lezer moet gissen?
Reaguursels
InloggenHeeft het vluchtelingenprogramma toch nog zin; als ze hier naartoe zijn gekomen en ze blijven dreigen, kunnen we ze in ieder geval misschien aanpakken!
Dus Geert krijgt eigenlijk als enige meer bedreigingen en de rest claimt die en kruipt huilend in de slachtoffer rol . De MSM gaat hier in mee .
Het zal weer eens niet ...
Toch hoor ik nooit over een rechtszaak waarbij iemand die Wilders heeft bedreigd moet voorkomen?!? Ze zitten toch niet allemaal in Pakistan....
De haat tegen Wilders, homo's of Joden mag niet onderzocht of benoemd worden omdat de uitkomst islamfoob is. Een catch 22 die Havermelk Links op alle mogelijke manieren in Schrodinger's doos van Pandorra wil houden. In Amsterdam stoppen ze de rapporten in de onderste la en moeten we , volgens Halsema, zoeken in de hoek van 'rechts conservatieve corpsballen'. Laf Links kijkt liever de andere kant op wanneer homo's worden afgetuigd want alles is beter dan de kortsluiting in je eigen ideologie onder ogen te zien.
Het meest ernstige is dat het gebrek aan aanpak zal leiden tot nieuwe partijen die niet meer aanspreekbaar zijn, zie wappies.
Idealisme kent geen grenzen.
Kwaadaardig volk.
Deze onbekende heeft in ieder geval mijn stem.
Die lui in Pakistan, ik denk dat het extreem-rechts tuig is dat het met name op Sigrid Kaag heeft gemunt. Kan haast niet anders.
Ja typisch rechtse Pakistaanse fakkeldragers
@Proud Infidel | 26-07-23 | 12:45:
Precies. Het barst er daar van!
De politieke islam 'gebruikt' het domme volk voor het eigen belang. Houd je de vrouwen lekker kort, is pedofilie normaal en wil je vooral geen vooruitgang. Waar dat toe leidt zie je in landen als Afghanistan en Pakistan. Anno 2023.
Zijn we hier eindelijk wat verder tav de kerk gaan ze daar weer een paar honderd jaar terug.
En dan hebben we hier van die arrogante en naïeve politici die dat niet willen zien. Kijken alleen maar rond in hun eigen omgeving.
Met een moslim als individu is niks mis, genoeg mee gewerkt, maar een moslim is ook maar een mens en net zo te beïnvloeden als het stemvee hier. Hier kiezen we ook weer voor Rutte en nu zelfs een Timmermans.
Kies je de Islam als politieke stroming dan heb je een probleem.
Een probleem dat vergroot wordt omdat je ook de economie om zeep helpt.
Een moslimland met een gezonde economie is moeilijk te vinden op de wereld.
Moslimlanden met olie in de grond zijn onmetelijk rijk en kopen voetbal clubs op of halen een speler die 500 miljoen per jaar kan verdienen. Wel eens van Dubai gehoord? enz.
Wat ik zeg. Ongezond dus. Gebaseerd op olie en wat zware industrie. Blijft niks van over op het moment dat je geen olie meer nodig hebt. Om nog maar te zwijgen over mensenrechten en arbeidsimmigranten
@dijkbewaker | 26-07-23 | 12:57: dat is dan ook het enige daar hoeven ze zelf niks voor te kunnen alleen de hand ophouden en het geld incasseren.
@dijkbewaker | 26-07-23 | 12:57:
Alleen is Dubai geen land.
Voldemort! O shit toch genoemd.
Pakistan is ook wel een enorm achterlijk kutland. Daar maken ze elkaar ook geregeld af als er iemand iets zegt wat een imam niet aanstaat. Een hele campus die een student doodslaat omdat hij op feestboek riep dat hij aan allah twijfelde. Een paar jaar geleden, 1 miljoen van die cultuurverrijkers de straat op om te eisen dat op blasfemie de doodstraf komt te staan. Maar goed, het ergste dat je een Pakistaan (en ieder ander) kunt aandoen is volgens mij om hem in Pakistan te laten.
Inzake Kaag en Sylvana kon er snel ingegrepen worden en las ik over straffen. Over het aanpakken van veel ernstigere (doods)bedreigingen uit eigen land richting de heer Wilders lees ik eigenlijk nooit wat. Is er überhaupt al ooit eens iemand veroordeeld voor het bedreigen van de heer Wilders?
Ja. Google is je vriend.
Als er in Zweden een koran in de fik wordt gestoken gaat men in Irak de Zweedse ambassade bestormen/ in de brand steken.
Men is het daar niet eens met de normen en waarden in Zweden.
De Zweden moeten zich dus schikken naar de normen/warden/wetten van een ander land/ geloof.
Hier zegt Wilders iets. Men is het in Pakistan daar niet mee eens.
Voor elke bedreiging dan maar een koran of 1000 in de fik steken?
Nee nee, want wij willen niet provoceren. Wij doen dat soort dingen niet. Want stel je voor dat er mensen ergens aan de andere kant van de wereld daardoor op de tenen getrapt zijn.
Of handelsverdragen opzeggen? Hallo Pakistan, pak die bedreigers eens op, wij tolereren dit niet?
Of gaan we gewoon lekker door met het steunen van die corrupte bende daar?
3x Raden.
Verdragen, kunnen, mogen willen we niet opzeggen.
Want, ach ja.... Wij zijn "beschaafd". Wij hebben normen en waarden.
Eens, prachtig weergegeven.
Daarom hebben we normen en waarden. Nu de rest van de moslimwereld nog overtuigen. En als je daar bang voor bent, moet je maar een stel stalen ballen laten groeien. Dat is al moeilijk genoeg.
Het is geselecteerde mob violence georganiseerd door overheden in de Islamitische wereld. Want als China 5 miljoen Moslims opsluit en 5,000 moskeen afbreekt is het muisstil in deze zelfde Islamitische wereld. Eerder nog de leiders van deze landen reizen af naar Beijing om hun steun te betuigen. Natuurlijk betaalt China in Cash de zaak ook af.
Die locals gebruiken voorvallen in het Westen als bliksemafleider voor de bullshit die er in de eigen, directe, omgeving gaande is en waarmee hun machtspositie in stand gehouden/vergroot wordt.
Hij-die-niet-genoemd-mag-worden. Een soort Harry Potter-godwin.
Bedreigd door zij-die-niet-genoemd mogen worden.
Zou het niet komen doordat mensen vaak zwaar de dupe zijn van beslissingen uit Den Haag? Als je in een kansenwijk woont en je buurt ziet verslechteren en je weet ondertussen dat er niks aan gedaan gaat worden en je het geld niet hebt om te vluchten dan kan je rare dingen gaan doen. Het is ronduit dom om mensen te bedreigen maar den Haag legt wel vaak een zware wissel op veel mensen.
Dat is ander type volk. De ouwe garde mensen die weigeren te vertrekken uit hun buurt, gaan tegenwoordig tegen de gemeente in en zijn niet bang voor de Overheid. Meer kan je niet doen, en vele nieuwkomers snappen langzamerhand best het nut van tegenzijn. Het repareert je oude wijk niet, maar je zet wel een voet tussen de deur die de vrije val laat gebeuren. Mijn soort wijk is vakkundig verdeeld gemaakt. En dat begint zelfs de vreemdelingen op te vallen.
@Xaphan | 26-07-23 | 11:55: Daar kon je zeker wel eens gelijk in hebben. Er zijn ook steeds meer vreemdelingen (vaak ook mensen met wie ik vaker samenwerk) die de vlag ook zien draaien en zich niet als hulpeloze willen zien.
Als je de politicus noemt noem je ook de bedreigers.
Ja, moeilijk.
Goh, het OM behandeld "verkeerde" politici anders dan diegenen die aan de "goede" kant staan. Zoiets gebeurt toch alleen in bananen-republieken? Toch niet in het mooie Nederland?
Ik heb ooit iets geleerd over het gelijkheidsbeginsel, maar blijkbaar is dat al zo lang geleden dat tegenwoordig openlijke politieke processen gevoerd worden door uiterst partijdige en bevooroordeelde officieren (en daarna beoordeeld door rechters van gelijke snit).
Vorig jaar meer dan 200 miljoen aan ontwikkelingshulp van BZ naar Pakistan. Je zou denken: wie betaalt, bepaalt. Pakistan hoeft alleen maar de identiteit van de bedreigers door te mailen, zodat zij, hun familie en vrienden nooit meer de EU in komen. Amerika en Israel doen dat ook, dus het kan best. Facebook gegevens erbij en even doorpakken. Die slappe houding hier heeft al veel te veel gekost.
Dat er 200 miljoen weggegeven wordt aan een land dat atoomwapens kan ontwikkelen is verderfelijk.
Met bevenden handjes maakt BZ jaarlijks 200 miljoen over aan Pakistan. Hopelijk zijn ze niet boos? Misschien toch het dubbele? Kaag zei nog minimaal een miljard.
Ik vraag mij dan eigenlijk direct af wat de schrijver van zo’n stuk bezielt.
Een flinke lap tekst oppennen over bedreigde politici en daarbij alle moeite doen om de naam Wilders te vermijden.
Hoe durf je eigenlijk zo’n stuk te schrijven zonder Wilders te noemen?
Natuurlijk moet je alle andere namen vermelden, maar het is bespottelijk om in dat rijtje Wilders over te slaan.
“Pakistan”….
“Grijze mensen uit Venlo”….
Geert is de enige die echt moet vrezen voor z’n leven.
Voor die anderen is het ook allemaal best kudt, maar bij niet één is het ook maar zo erg dat er mensen het vliegtuig nemen vanuit Pakistan om je te komen killen.
De schrijver moet zich schamen.
Jochem Davidse, zo lijkt.
Even een stukje toevoegen, vriend.
De hele waarheid.
Het is al lang zo. Links en moslims schuimbekken al jaren als er kritiek op deze dogmatische stromingen komt, het is haat, bedreiging, fascisme, maar de werkelijke haat, dreiging en fascistoïde (dat is het toch wel) bejegening komt uit de hoek van links en islam.
Het OM moet zich schamen voor zijn verdeling van privileges. En diegenen die voor hun poepluiers aandacht vragen ook.
Misschien vinden wij nog een procedure om een killertourist op Schiphol eruit te filteren, maar voorlopig zie ik dat niet gebeuren. Zijn allemaal welkom in dit land.
Zwaar overdreven van Kaag. De werkelijkeheid is dat NL de hoogste pensioenleeftijd kent van Europa.
Heerlijk nieuws dat alleen de goede politici genoemd worden en ik daar dus weemoed voor kan genereren.
Hahaha! De bedreigingen zijn niet toegenomen wegens de bedreigingen, maar omdat Wilders de moeite neemt de bedreigingen maar eens te melden.
Deze fantastische redenatie had zomaar een uitspraak afkomstig van de Ministry of Truth kunnen zijn.
Die arme Timmermans. Nog niet eens geland en dan al die hat0rzzz al, zelfs tot Pakistan aan toe. Wie zijn toch die mensen die...
Overigens, zou het zo ongeveer niet eens tijd voor onze MinBuZa worden om de ambassadeur/consul van Pakistan op het matje te roepen en te dreigen te geldkraan dicht te draaien als dit zo doorgaat. En niet om Wilders he, had ik ook gezegd als het om Kaag of Klaver zou gaan. Je blijft van onze politici af. Bedreigen doen we niet. Satire, bekritiseren en afzeiken natuurlijk wel maar daar hebben we het buitenland niet voor nodig, zijn we zelf koningen in.
“Dom rechtse” bedreigers moeten we benoemen en bestempelen als het grootste gevaar.
Dom linkse & islamtische bedreigers moeten we niet benoemen.
En ook niet melden.
Betuttlracisme he. Die arme Pakistaantjes hebben het al zo zwaar, zijn zo streng in de leer en dan komt er ook nog iemand die kritiek op hun ideologie heeft en ja, het zijn natuurlijk ook wel temperamentvolle mensen en Wilders heeft natuurlijk ook wel hele nare dingen gezegd over de Islam en hij deelt zelf natuurlijk ook wel uit en... en...
@Graaisnaaiert | 26-07-23 | 11:05: en bedreigingen uit Pakistan zijn sowieso niet serieus te nemen, want die mensen komen nooit hierheen. Oh wacht...
In welke landen in Zuid Europa gaat men met 50 al met pensioen?
Uit welke hoek komen de meeste van deze bedreigingen?
Gewoon, een vermoeden..... onderbuikgevoelens?
Iets met vrede is verantwoordelijk voor het leeuwendeel?
Er was laats een centraal station steker met Wilders haat als motivatie. Was een paki die met trein uit Duitsland was gekomen om Nederland voor Wilders te straffen. Vervolgen stak hij ironisch genoeg toeristen neer. Dus om te doen alsof dit soort bedreiging uit het buitenland geen consequenties kunnen hebben is redelijk dom.
Goed punt, die paaken etc moeten wel geïdentificeerd worden. Dan kunnen ze aan de eu grenzen opgepakt worden en wordt voorkomen dat ze om zich heen gaan steken. Maar te moeilijk voor het om, die pakken liever brave belastingbetalers keihard aan.
@ffnietnu | 26-07-23 | 11:12: Blijkbaar had deze stekert nooit een overboeking gedaan van meer dan 100 euro anders was hij wel op de radar gekomen.......
Was dacht ik een Afghaan. Ik was daarbij. Heb hem niet zien steken, maar wel op de grond zien liggen met een stuk of 3 agenten om hem heen met getrokken wapen die "Don't move, don't move !" riepen. Lang voordat het CS was afgezet.
Die agenten waren super alert en sprongen er meteen op.
Geert Wilders is held & dienaar van het Nederlandse volk. De laatste vlam van het vrije woord. Niemand anders durft wat ooit normaal was.
Ik vind het eerder een vervelend mannetje dat veel schreeuwt, erg grof is en niets heeft bereikt.
@BobDobalina | 26-07-23 | 11:03:
Mocht dat dan waar zijn, wat is dan de reden..??
Hij heeft bereikt dat de hele linkse deugdpolitiek weigert te erkennen dat Islam, en dan vooral hier, niet zo'n fijn model is.
@BobDobalina | 26-07-23 | 11:03: dat was pechtold
@BobDobalina | 26-07-23 | 11:03:
Dat kan te maken hebben met het feit dat hij systematisch wordt geblokkeerd door andere partijen. Geef hem een eerlijke kans en oordeel daarna.
@Ray Skak | 26-07-23 | 11:09: Het gaat om de 3 I’s: Islamisering, Immigratie en (mislukte) Integratie.
@BobDobalina | 26-07-23 | 11:03:
*heel nieuwsgierig naar het aantal stemmers op BobDob is geworden nu*
@BobDobalina | 26-07-23 | 11:03: "De toon van het debat" huilie huilie
Dus 600 vallen af en die ander 289 worden toegejuicht door het OM. Net zoals ze groupies van extinction rebellion zijn
Gaan we nu ook nog eens meemaken dat Kaag dus als een freeioader heeft meegelift of het grote aantal bedreigingen van Wilders? Het is een grote kucht aan het worden.
Vanaf Waxinelicht gooier ging het fout.....
De oplossing in San Francisco is zulke kleine delicten gewoon niet strafbaar te stellen, dan hoef je ook niemand meer op te pakken, te vervolgen of te detineren. Hoe dat uitwerkt met winkeldiefstal kunt u hier zien: www.youtube.com/watch?v=xFsTB0gsa9M&a...
Gelukkig gaat Frans Timmermans dit met samenwerking allemaal oplossen!
Waarom dat uit Brussel niet gewerkt heeft, maar vanuit het Torentje wel gaat lukken, mag de beste man rustig uitleggen.
Zogauw hij in het torentje zit trekt ie een kaftan aan. Zul je eens zien dat dat helpt.
Gewoon de andere kant op kijken. Wat je niet ziet is er niet.
@pa_niek | 26-07-23 | 10:53: Maat XXXXL.
@pa_niek | 26-07-23 | 10:53: Ik zie meer in zo'n donker gewaad met kap zoals Darth Sidious heeft in de Star Wars films
Morgen hebben we met dit filmpje te maken: www.youtube.com/watch?v=FW52M73q0dA Die vooravond is veel griezeliger dan WO3 of 4.
Zou Frans TimmerFrans ook zo geliefd zijn in Pakistan?
Vanwege die baard?
Hij heeft wel als na- of voordeel dat hij qua formaat een groter target is. Ik vind het wel jammer voor Ploumen, dat ze op dit lijstje staat. Weet je wat een kogel kost? Ik wel, een 0.22 kost bij ons op de schietsportclub 11 cent.
Kan me nog het verhaal herinneren van de Mohammed cartoon van Kurt Westergaard ca. 20 jaar geleden. In het Midden Oosten is er natuurlijk niemand die Deense kranten leest, als ze al kunnen lezen. Nee, een of andere imam ging er mee op tournee, lekker de boel ophitsen en toen was er laren later opeens 'spontaan' ophef. En natuurlijk de bedenkelijke rol van christen Bakenende in deze: www.dumpert.nl/item/111351_347fc9d9
Er was zelfs 1 van die imams die als een razende fulmineerde tegen Denemarken en iedereen zat op te hitsen maar toen het hem te heet onder de voeten werd in het shithole waar hij zat toen smeerde hij hem toch maar... Naar Denemarken ! Met zijn Deense paspoort. Serieus dit is echt gebeurd.
En ondertussen wisten andere politici niet hoe hard ze moesten huilen over bedreigingen of bedreigende toestanden want wie controleert nou de daadwerkelijke gevallen?
De bedreigingen gaan ervoor zorgen dat anonieme accounts verboden gaan worden. Dit staat al lange tijd op het wensenlijstje van journalisten. Die er zelf op Twitter ook wat van kunnen.
Was het niet Garret Weldon? www.geenstijl.nl/1247941/dood_aan_gar...
Wat fijn dat deze bedreigers keer op keer het gelijk aantonen van deze politicus. Helaas ziet de rest in den Haag dat nog niet in.
Wilders zou minpres moeten worden. Heldere visie en altijd gelijk. Maar dan moet hij eerst de 10 jaar puinhopen van VVD en D66 opruimen. Veroorzaakt door Rutte en Kaag.
Wilders is te links. Mensen moeten aan het werk in plaats aan de zorg.
En wat gebeurde er met die andere 289 berichten?
Het is een schande dat iemand met een andere mening moet onderduiken en voor zijn, haar leven moet vrezen.
Uit welke richting de bedreiging komt, sancties of de lik.
Dat pappen en nathouden van sommige soorten bedreigers, is nu wel een keer over, lijkt me.
Dit geldt ook voor de grote muil schoffies van een bepaalde ...............
Het geduld raakt eens op.
Kaag zocht een reden en heeft die op een presenteerblad gekregen....
Superduper....
@neonreclame | 26-07-23 | 10:44: Kaagje nooit genoeg, de vrouw van nieuw elan en bestuur.
Hier heeft ze geen pepernoot van gebakken met haar air, nare vrouw.
De criminaliteit neemt af, want het aantal aangiftes daalt immers!
Bij een melding grote beloften, geen actie.
In Colombia en Noord Korea is er nauwelijks criminaliteit. Er zijn nauwelijks aangiftes.
@nobodiesunmighty | 26-07-23 | 10:37: Die hebben de lange lat, eerst meppen dan mogelijk wat zeggen.
En toch wordt er weldegelijk naar gekeken. Een tijd terug is er een Pakistaan onderschept door de autoriteiten in Nederland, die keihard op weg was om ome Geert om te gaan leggen, comform de bedreigingen op Twitter. Als je echt wilt, kan je prima dat dreigvolk in verweggistan opsporen en uitschakelen. Maar dan moet je het wel willen, en ome Geert heeft weinig vriendjes, op wat enkelen na. Als ze hem omleggen, is de eerste reactie dat het erg is en niet mag, maar morgen draaien ze het verhaal en is het zijn eigen schuld. En jullie mogen zelf invullen wie die 180 graden draai zonder problemen zouden maken.
Het zelfde volk als bij het omleggen van Pim.
En dan halen ze von Stauffenberg d'r bij. Tenslotte hadden we ook allemaal gewild dat die in zijn opzet was geslaagd, nietwaar?
Warrig verhaal. Die onderschepte Pakistaan is toch onderschept op basis van bedreiging serieus nemen, dader registreren, onderscheppen bij entry? Dat hebben de autoriteiten hier onder controle, en dat doen ze dus blijkbaar, ondanks dat ome Geert weinig vriendjes heeft.
Wat kun je als Nederlandse politie doen aan zo'n dwaas in een rukbunker in Islamabad, die die rukbunker nooit uitkomt? Een Seal Team Six style executie?
"ik keur het niet goed, maar ik begrijp het wel"
@Sjors W. | 26-07-23 | 10:52: Ergens wel, maar daar ga je geen team op zetten. De gevaarlijke mensen staan al lang op de radar. En ergens is dat maar goed ook. Daarna is het simpelgeweg puur handelen. Je kan dit soort gezever en uitventerij dus vrij snel en vakkundig voorkomen. Hoeft verder niemand iets van te weten.
Was voor zover ik me herinner een Afghaan die in Duitsland status had gekregen. Het eerste wat hij deed was een paar keukenmessen pakken en op de trein naar Amsterdam springen, kennelijk in de veronderstelling dat Wilders dagelijks op CS 020 audientie geeft. Toen heeft hij 2 of 3 Amerikaanse toeristen neergestoken. Toevallig was ik juist op dat moment daar toen dat gebeurde, believe it or not.
Hoe wordt een heks in het Pakistaans genoemd? Er heeft er eentje daar oorlogen verhinderd en chemische wapens opgeruimd.
Al K'hag. U gelooft nog in sprookjes?
Gelijke monniken gelijke kappen.
Een zwaar bedreigde Kaag die het toelaat dat haar dochters voluit in beeld komen op prime time TV. Dan is het al meteen evident dat het wel meevalt, alles PR.
Enfin, niets nieuws dat hier nog nooit is neergeplempt. Echo chambers totdat de journalistiek eens beide kampen hetzelfde (en kritisch) behandelt.
Geert heeft geen dochters, alleen twee katten. Laat die beesten er alsjeblieft buiten.
her daughters bedoelt u?
zwaar bedreigd? Ha, die Max zat een paar weken later 'gewoon' op de tribune in de TK. Met haar 'ik voel me zo onveilig.' Zum kotzen dat mensch.
Het begint met een "W" en eindigt met een "S" en het is niet 'Winsemius'.
Die man van die gerechten in het Stamcafe?
@skoftig | 26-07-23 | 10:24:
De Nachthapgerechtenman kwam bij mij ook in beeld.
@skoftig | 26-07-23 | 10:24:
Ja, die heeft tijd zat om de politie lastig te vallen.
'Wibes' ? Nee ook niet.
@skoftig | 26-07-23 | 10:24:
Dat lijkt me dan net niet.....
Nasi uit eigen keuken?
Okay O.M. laten we even gaan omdenken. Als jullie zelf stellen dat het vrijwel onmogelijk is om te achterhalen wie er achter deze bedreigingen zitten hoe kan de IND dan wel achterhalen met wie ze te maken hebben als er bij hun een 'floegteling' meldt zonder(geldige) papieren?
Vingerafdrukken of DNA afnemen van een willekeurig Pakistaans IP adres is wel een beetje een dingetje zeg maar.
@normanius | 26-07-23 | 10:26: Klopt! Echter stel je even voor, je bent vader van een gezin en best heel betrokken met je buurt. In die buurt woont ook een tokkie familie die bekend staan voor fraude, niet willen aanpassen en sommige familieleden zijn zelfs ronduit gewelddadig . Op een kwade dag meldt er zich iemand bij jouw deur met een verhaal dat hij/zij zich niet veilig voelt in zijn/haar tokkie wereld.. Zou jij dan de veiligheid van je gezin op het spel zetten door die persoon in je gezin op te nemen? Een van jouw kinderen is zelfs anoniem bedreigd geweest door hele 'nare' WhatsApp berichtjes. Ik zou het gesprek aan de deur heel netjes aanhoren en mijn empathie tonen , maar deze persoon vriendelijk doch dringend te verzoeken zijn of haar heil elders te zoeken bij haar soortgenoten en niet de veiligheid en stabiliteit van mijn gezin op het spel zetten.
Ik begreep dat het UWV zelfs cookies plaatst om te achterhalen waar je in het buitenland verblijft. Ook als je niet op hun site was ingelogd dus ....
Wat een sneu land zijn we toch. Oh oh oh wat erg al die bedreigingen, en kan idd best vervelend zijn, maar alles uit moslim/islam hoek zwijgen we nog steeds dood. Echt, slaap lekker verder domme stemmers.
Gisteren even kort op een terrasje gezeten. Drie vrouwen van in de 70, fleece jackje, gezondheidsschoenen/bergwandelschoenen, munt-thee, alcoholvrij biertje en cappuccino op tafeltje.
Zouden ze op Timmermans stemmen denk je?
Reacties op bedreigde politici varieren van "absoluut onacceptabel", "dient vergolden te worden met 10-jaar gevangenis straf" tot "hij heeft het er natuurlik wel zelf naar gemaakt, want hij demoniseert zelf miljoenen mensen", afhankelijk van wie er bedreigd wordt.
Demoniseren, een schitterend woord. Ik demoniseer mezelf, ik demoniseer jou, zij demoniseert haar, wij demoniseren elkaar. Schitterend, die zinnen lopen geweldig, klinken goed. Ik demoniseer mezelf vindt ik de beste. Ook wel een soort van compimentIk weet alleen niet wat ze exact betekenen (dus zeer, zeer exact. tijd voor een promotie op willekeurige universiteit op dit onderwerp?).
Het openbaar gedachtengoed is nagenoeg gekaapt door linksdenkende drammers met het NPO als "#team propaganda" en het openbaar ministerie als "#team schandpaal". Zoals te lezen over Nigel Farage), zijn banken ingezet als '#team cancel en plukze".
Kunnen we hier ook een Wordcloud van krijgen?
Zal hij die niet genoemd mag worden, ook ontbreken.
Wij hebben die Paki's de atoombom gegeven. Kunnen ze daarvoor niet een beetje dankbaar zijn en meewerken aan onze onderzoeken?
En waarom is het eigenlijk geen optie om alle hulp aan de Paki's stop te zetten en de geldkraan dicht te draaien als ze zo ondankbaar zijn?
Niet gegeven maar ouderwets gejat en de klokkenluider werd ontslagen.
Gaat u toegeven als je op zeer delicaat niveau je blauwdrukken ontvreemd zijn door iemand uit verweggistan? Met die stok zal nooit geslagen kunnen worden.
Akbar en boos.
Verder, het OM: "bedreigers van de niet nader aangeduide politicus worden altijd ontslagen van rechtsvervolging omdat zij handelden uit noodweer, vanwege de door niet nader aangeduide politicus gecreëerde atmosfeer in de samenleving. De niet nader aangeduide politicus is een veroordeelde crimineel en onze handen jeuken."
Dat is een onverwachts positief bij-effect van archaische, corrupte islamitische dictaturen: Je knecht het volk tot het uiterste met tucht, armoede, islam, censuur en geweld maar er is altijd 1 uitlaatklep waarmee het getergde gepeupel ongestraft en krijsend de straat op mag: Islamofobie!! Mohammed!$%&!#%!!!
Ik weet het Allahng.
Lijkt me iets om er in te houden. Leuk gevonden, Normpje.
ach ja, NN ontleent er ook veel status aan.
Een probleem is dat er maar een mafkees tussen hoeft te zitten die het over 10 of 20 jaar niet vergeten is en dan zijn kans grijpt. Net als bij Salmon Rushdie.
Gelukkig zijn het in Pakistan veel schreeuwers en weinig wol types. Ook is de reis een beetje een probleem.
Zo problematisch is die reis niet. Gewoon per bus naar Turkije en dan met een rubberboot de EU in. Tienduizenden hebben de route naar Ter Apel al afgelegd. Voor $5.000,- zitten ze business class bij de mensensmokkelaars.
Jawed S. vergeten? 3-4 jaar geleden? Zat weliswaar al boos te zijn in Duitsland, maar goed.....
En wat heeft die Kaag zich opgewonden over de bedreigingen aan "een bepaalde politicus"..... daar vielen de bedreigingen aan haar in het niet.... vond zij (niet).... want zij werd uiteindelijk het allerergste bedreigd toch?
Meer dat ze impliciet zei dat het Wilders eigen schuld was.
@Wattman | 26-07-23 | 10:16: heeft ze niet gezegd, dat maak jij ervan.
@BobDobalina | 26-07-23 | 10:19:
Dat heeft ze dus wel impliciet gezegd:
Maar hij wil wel even benoemen dat het wat betreft bedreigingen met één politicus nog een stuk erger gesteld is: Geert Wilders. „Het is al bijna 20 jaar geleden dat Geert Wilders bedreigd werd en dat is tot op de dag van vandaag zo. Dat vergeten we weleens, maar die man leeft nog steeds in een hel.”
Sigrid Kaag wil daar wel een kanttekening bij maken. „Wilders radicaliseert en demoniseert op Twitter. Dan vraag je je ook af hoe we met z’n allen een verantwoordelijkheid voor elkaar behouden. Je kunt verschillen van mening, maar je dehumaniseert niet de ander. Je roept juist op tot vrijheid voor elkaar.”
Jeroen Pauw hoort het aan en vraagt dan: „Vindt u dan dat Wilders medeverantwoordelijk is voor de mensen die daar staan met een fakkel?” Daarvan wilde Kaag niet een één-op-één-relatie maken. „Maar…”, zei ze. „Kijkt u nou eens naar zijn sociale media.”
„Maar ook naar dat van een aantal andere radicaliserende politici. Nee, het is niet één-op-één zo. Maar mensen allerlei dingen noemen, aantijgingen, beledigingen, tot terrorist de facto verklaren, mij als heks noemen. Dat maakt niet dat we een klimaat krijgen van een waardig debat. Laten we in godsnaam een beetje fatsoenlijk met elkaar opereren."
www.metronieuws.nl/televisie/2023/02/...
@Wattman | 26-07-23 | 10:27: ze is expliciet dat ze geen relatie wil leggen, maar ze plaats wel een kanttekening bij zijn grove uitlatingen. Ook zij werd daar slachtoffer van. Jii leest daar impicliete dingen in die er niet staan.
@BobDobalina | 26-07-23 | 11:01:
Wilders hoorde dat ook, vooral haar eerste zin is wat dat betreft ook duidelijk.
Maar het is in Kaag-taal gesproken dus wat abstract allemaal. Maar ze zegt het wel degelijk impliciet.
Wilders?
Zou het?
Een volksvertegenwoordiger bedreigen is per definitie een teken van zwakte en domheid. 99.9% van de bedreigingen zal loos alarm zijn, er is namelijk een reden waarom Volkert vd Graaf niet eerst uitgebreid bedreigingen heeft geuit maar direct heeft gehandeld: de slagingskans is namelijk veel groter als je echt van plan bent geweld te gebruiken als je niet vooraf je target bedreigt.
Bovendien is er een heel groot verschil tussen het uiten van onvrede middels scheldwoorden & verwensingen en een bedreiging. Ik vermoed dat politici voor electoraal gewin de neiging hebben alles op 1 hoop te gooien.
Fortuyn was geen volksvertegenwoordiger, in de 2e kamer.
Zat toch in gemeenteraad Rotterdam? Dan dus wel volksvertegenwoordiger.
Bedreigingen uit de islam zijn nooit loos alarm.
De kern vd zaak is dat blaffende honden (meestal) niet bijten. Alertheid is altijd geboden maar types als Kaag lijken nu de ‘bedreigingen’ waarvan het overgrote deel bestaat uit verwensingen (en dus geen bedreiging) te misbruiken voor profilering, tegelijkertijd bagatelliseren / normaliseren / faciliteren ze de strontkarren die types als Wilders, Van Haga, Van Meijeren en Baudet over zich heen krijgen
@AntiZanicz | 26-07-23 | 10:14: Daar gaan we weer hoor !
@_pacman_ | 26-07-23 | 10:35: Ze bagatelliseren het serieuze probleem waar Wilders mee te maken heeft. En dat doen ze niet uit onnozelheid. In mijn optiek riekt het naar kwaasdaardigheid. Dat staat helemaal los of je aanhanger van Wilders bent of van Kaag of noem maar een politicus. En de msm blijft maar de heer Wilders niet te willen beschermen tegen dwaasheden, terwij types als Kaag dat probleem niet hebben. En dat nare gedoe sijpelt ook door in andere gebieden. Het rot de hele fundering weg.
@_pacman_ | 26-07-23 | 10:35: gebazel, Kaag is den enige in lange tijd die feitelijk geweldplegers aan de deur heeft gekregen. Daarnaast minister vd Wal en Rob Jetten. greet heeft nog nooit iemand in de buurt gehad.
@Lorejas | 26-07-23 | 10:26: part-time en veel afwezig. Het volk wordt in de 2e kamer vertegenwoordigd.
@Hetiswathetis | 26-07-23 | 10:38: en hij is ook nooit geworden, ook niet geregeerd hebbend. Hij had het nog geen drie maanden uitgehouden als minister van soza of stas van immirgratie.
@Antizanicz: nein. Een volksvertegenwoordiger is iemand die door middel van verkiezingen is verkozen om de bevolking van een land of van een stad of een ander gebied te vertegenwoordigen in een overheidsorgaan.
Hoe simpel wil je het hebben. Graag stoppen met domme dingen roepen.
"landen waar wij geen goede rechtshulprelatie mee hebben" maar ongetwijfeld al tientallen jaren een zeer goede geld-uitdeel relatie mee hebben.
Maar dat is onvoorwaardelijk dus daar mag je geen tegenprestatie voor verwachten.
Pakistan: atoommacht (de kennis is gestolen van Nederland), doodstraf voor godslastering, bedreigen van onze politici wordt niet vervolgd, maar wel handje ophouden als hun niet-bestaande waterhuishouding het rampzalig laat afweten. Geen cent ernaar toe.
@langelat | 26-07-23 | 10:26: Atoomkennis : Nederland liet dat gewoon gebeuren, hopeloos naief als altijd. Ze lieten die Khan gewoon ongestoord rondsnuffelen na werktijd. Die kon met medeneming van alle relevante documenten het gebouw op zijn dooie gemak verlaten.
En wat doen ze met dreigingen uit eigen land? Ik denk zomaar ook bar weinig... vast allemaal woordkunstenaars. Die vervolg je niet, die geef je een foeigesprek.
Of een eigen omroep op de NPO.
die worden gewoon opgezocht, dat is toch duidelijk.
Het OM heeft als hoofdtaak serviceverlening aan de baantjescarrousel.
Maar als je een waxinelichtjehouder tegen een gouden koets gooit ga je voor een half jaar de bak in.
Niet tegen de koets, richting de koets maar zo’n 6 meter er vandaan.
Zeg. Dat is subsidiair ook heel slecht voor de mulieu.
Beatrix stond er op, en het was wel meer dan 6 maanden. Overigens was het natuurlijk geen straf maar een zorgmaatregel.
Die man had binnen anderhalf uur thuis kunnen zijn, maar sloeg zulke wartaal uit dat er nader onderzoek nodig werd geacht.
@de IJsman | 26-07-23 | 10:32: Dat was niet handig van hem, want nu pakken ze hem structureel voor openbare gebeurtenissen op. Dat mag namelijk, want hij zit in een eeuwig psychiatrisch traject. Maar dit is onvergelijkbaar met een boze moslim die anderen opjut om Wilders ooit om te leggen. De zogenaamde fatwa die diverse malen en door diverse stromingen zijn uitgeroepen. Dat is echt een heel andere dimensie.
Maar bij Kaag met man en macht zoeken en bekend maken.
doen ze bij allemaal, als ze al voor de deur staan zoals bij Kaag en niet bij anderen is het wel makkeljker om ze aan te houden.
889 meldingen van Geert valt me eigenlijk nog mee, gezien omvang van Pakistan en ook onze eigen "boys" die inmiddels door de Randstad lopen in middeleeuwse jurken..
Die bedreigingen komen niet fysiek uit Pakistan hoor. Met een VPN kun je gemakkelijk doen alsof je uit Pakistan komt en onze veiligheidsdiensten zijn niet snugger genoeg om dat te snappen.
Het zijn gewoon malloten die in Nederland achter hun pc in de rukbunker wat zitten te trollen en daar moet je wat meer effort in steken en dan krijg je die ook wel klein.
@Bakkeleures | 26-07-23 | 10:28: Riiiiight.
Pakies sowieso nooit visum verstrekken of toelaten tot asielcircus.
Bedreigers van Sigrid Kaag, Hugo de Jonge, Gert-Jan Segers, Mark Rutte en Lilianne Ploumen zijn wappies. Bedreigers van G. Wilders zijn (nog niet) geïmporeerde gevaarlijke reli-terroristen.
Dat is een andere Liga in mijn ogen.
De bedreigers van Gert-Jan Segers bestaan niet, dat is hijzelf.
u heeft dossierkennis, genoeg blanke hollanders konden greet vroeger ook wel schieten. Inmiddels is het allemaal wat bedaarder doordat hirshi ali er niet meer is. Greet doet rustig en de paki's halen oude koeien uit den sloot. Ook is het belang van de PVV minimaal geworden en zijn ze gewoon een rechtse SP geworden, bejaardenzorg en gezondheidszorg voor armen. Genoeg stemmen daar en het is ook een nuttig onderwerp.
@AntiZanicz | 26-07-23 | 10:21: Konden Wilders "vroeger" wel schieten ? Nee hoor, nu nog steeds. Ik ken keurigem bravem redelijke mensen die hem "het kankergezwel in de maatschappij" noemen en beloven een "speciaal wijntje" open te trekken wanneer hij wordt vermoord.
Schandalig, deze zin: 'De enorme toename van het aantal meldingen is vrijwel uitsluitend toe te schrijven aan het feit dat een bepaalde politicus, wiens naam wij niet zullen noemen, veel meer is gaan melden.' Laat dat even bezinken.
"Blame the victim" heet dat toch?
@pollens | 26-07-23 | 10:17: dat is gewoon om het slachtoffer niet te noemen en in verdere problemen te brengen.
Dan zouden de andere namen ook niet benoemd worden? Kulreden.
Ja, de schrijver is volstrekt ongeschikt. "Wiens naam wij niet zullen noemen", "veel meer is gaan melden" en daarna nog het triomfantelijke: "van de 889 strafbare berichten vielen er om die reden al zo’n 600 af”. Kerel, als jij bedreigingen wel prima vindt wanneer een politicus je niet aanstaat, dan kan je ook gewoon ontslag nemen.
Het is wachten op het moment dat aangifte doen wanneer men redelijkerwijs had kunnen weten dat vervolging niet mogelijk is, strafbaar gesteld kan worden. Ze klagen eigenlijk dat een politicus het systeem aan het overbelasten is.
Is dit een prijsvraag van het OM? Dan ga ik het winnende juiste antwoord insturen.
U gaat voor de hoofdprijs?
Gratis overnachtingen in een staatshotel.
Bed, Bad en Brood!
REAGEER OOK